استفاده از شیوه‌های جایگزین برای کمبود نیروی انسانی آموزش و پرورش

سرپرست اداره کل آموزش و پرورش بوشهر عنوان کرد: امسال برای جبران کمبود نیروی انسانی آموزش و پرورش از شیوه های جایگزین همچون ظرفیت بازنشستگان و خریدهای خدمات آموزشی استفاده خواهد شد.
به گزارش خبرنگار بازارکار به نقل از ایسنا منطقه بوشهر، غلامحسین حسینی در سخنرانی پیش از خطبه نمازجمعه روز جاری در شهر بوشهر گفت: امسال با همکاری و همراهی مسئولان استان سال تحصیلی جدید را آغاز خواهیم کرد. در یک کلام می توان گفت مردمی ترین نهادی که می توان از آن یاد کرد در کنار مساجد، مدارس هستند.
وی تاکید کرد: آنچه امروز در جامعه رخ می دهد محصول مدارس دیروز است و آنچه فردا قرار است در جامعه ما رخ دهد نگاه و مشی تربیتی است که امروز در مدارس ساری و جاری می کنیم.
سرپرست اداره کل آموزش و پرورش استان بوشهر اظهار کرد: امسال جمعیت دانش آموزی نزدیک به ۲۳۱ هزار دانش آموز را در ۸ هزار و ۲۸۷ کلاس درس استان بوشهر میزبانی خواهیم کرد و رشد جمعیت تقریبی ۱۱ هزار دانش آموز را شاهد هستیم.
حسینی تاکید کرد: در حوزه نیروی انسانی تلاش کرده تایم هیچ کلاسی و هیچ دانش آموزی در هیچ نقطه ای از استان پهناور بوشهر بدون معلم نباشد. قطعا کمبودها و کاستی هایی وجود دارد اما امیدواریم که با همگامی و همراهی مردم و مسئولان بتوانیم نقیصه ها را پوشش دهیم.
وی افزود: وسایل سرمایشی قبل از آغاز سال تحصیلی در سطح مدارس استان توزیع خواهد شد تا مهرماه نگرانی در این باره نداشته باشیم، همچنین کتب درسی نیز به طور کلی تامین شده است.
سرپرست اداره کل آموزش و پرورش استان بوشهر تاکید کرد: ثبت نام دانش آموزان روال طبیعی خود را طی می کند و بالغ بر ۹۵ درصد فرآیند ثبت نام دانش آموزان انجام شده است. در حوزه کمبود نیروی انسانی نیز از شیوه های جایگزین استفاده کرده ایم و از حضور و همراهی بازنشستگان به عنوان ذخایر و نخبگان و چهره های ماندگار در آموزش و پرورش استفاده ویژه خواهیم کرد. همچنین از ظرفیت و فرصت خریدهای خدمات آموزشی و سایر روش های جایگزین برای اینکه مهرماه هیچ کلاسی بدون معلم نباشد استفاده می کنیم.
غلامحسین حسینی خاطرنشان کرد: امسال در کنار شرایط دشوار، کمبودهای آموزشی و تنگناهایی که به سبب تحریم های ناجوانمردانه وجود دارد، خوشبختانه بخش عمده ای از پاداش بازنشستگان به حساب آنان واریز شده و همین برای حضور مجدد این عزیزان در کنار جامعه آموزش و پرورش ایجاد انگیزه کرده است.
وی یادآور شد: مدرسه، معلم، دانش آموز و اولیا ارکانی هستند که پیوستگی، اتصال و اتحاد آنها می تواند بوشهر را به دوران طلایی سعادت برگرداند؛ اما قطعا بدون حضور اولیا و مردم نخواهیم توانست بار مسئولیت آموزش و پرورش را به سرمنزل مقصود برسانیم.

منبع : خبرگزاری ایسنا

تدریس خصوصی آیلتس

دیدگاه خود را به ما بگویید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

کانال استخدام در تلگرام

› استخدام تهران

استخدام شهرستانها