استخدام ۱۵۰۰۰ نفر در سال آینده/ نیرویی تبدیل وضعیت نمی‌شود

بالاخره انتظارات برای تعیین تکلیف پذیرفته شدگان در آزمونهای استخدامی که اغلب از سال ۱۳۹۰ و در دولت گذشته بلاتکلیف مانده بودند به پایان رسید و دولت بر استخدام بیش از ۱۵ هزار نفر از آنها در سال آینده رای داد.

علی صفدری – معاون نوسازی و اداری سازمان مدیریت و برنامه ریزی – در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا، با اشاره به برنامه دولت برای تعیین تکلیف پذیرفته شدگان آزمونهای استخدامی و تعهدات ایجاد شده از دولت قبل اظهار کرد: اکنون در تلاشیم تا از تمامی استانها گزارشهای لازم و دقیقی را دریافت کرده و به جمع بندی نهایی برسیم تا با توجه به تعهدی که سازمان مدیریت و برنامه ریزی دارد بتوان نیروهای مشمول قانون را در سال آینده استخدام کرد.

وی در مورد اینکه آیا تمامی ۲۰ هزار نفری که پیش تر معاونت توسعه به عنوان تعهد استخدامی دولت اعلام کرده بود در سال ۱۳۹۴ جذب خواهند شود گفت: برنامه دولت استخدام حدود ۱۵ هزار و ۹۰ نفر در بین تمامی استانها و سازمانها در سال بعد است.

صفدری میزان بودجه پیش بینی شده برای استخدام بیش از ۱۵ هزار نفری دولت در سال آینده را اعلام نکرد و گفت: رقم آن چندان مهم نیست بلکه مهم این است که افرادی که فرایند قانونی را طی کرده اند جذب شوند.

معاون نوسازی و اداری سازمان مدیریت و برنامه ریزی درباره تبدیل وضعیت نیروها بالاخص نیروهای شرکتی در سال آینده نیز تصریح کرد: هیچ برنامه ای برای تبدیل وضعیت نیرو نخواهیم داشت مگر اینکه در ادامه مجوزهای قانونی آن صادر شود.

 

گذری بر آنچه بر امور استخدامی گذشت

به گزارش ایسنا،مصوباتی که در سال‌های اخیر برای تسهیل امور استخدامی و تبدیل وضعیت نیروهای شرکتی به تصویب رسید و متعاقب آن آزمون های استخدامی که به منظور جذب نیرو در سازمان‌های دولتی برگزار شد در ادامه دلایلی خاصه مغایرتهای قانونی و بار مالی سنگینی که عملی شدن آنها برای دولت به همراه داشت، موجب شد تا با تغییر دولت و لغو بخشی از مصوبات دولت قبل، مشمولین این مصوبات و پذیرفته شدگان در آزمون های استخدامی برگزار شده در بلاتکلیفی بمانند.که مصوبه مربوط به اول بهمن ماه سال ۱۳۹۰ همچنین مهرآفرین از جمله این مصوبات هستند.

پس از تصویب مصوبه اول بهمن ماه ۹۰ از سوی هیات وزیران و ابلاغ به دستگاه‌های اجرایی بخش عمده‌ای از نیروهای شرکتی تبدیل وضعیت شدند. اما در ادامه مورد ایراد هیات تطبیق مقررات با قوانین مجلس قرار گرفت و به دلیل مغایرت‌های قانونی لغو شد و اکنون دیگر قابلیت اجرایی ندارد.

مصوبه دیگر همان مهرآفرینی است که هیات وزیران(دولت دهم) در ۲۹ آذر ماه ۹۱ به تصویب رساند و طبق آن دولت به مسئولان اجرایی هر استان در مجموع مجوز و اختیار استخدام و تبدیل وضعیت بیش از ۵۰۰ هزار نیرو را تفویض کرد که طبق برآوردهای انجام شده این استخدام ها بار مالی حدود ۱۱ هزار میلیارد تومانی را برای دولت به همراه داشت.

با وجود تمامی ایرادات و انتقادهایی که بارها در زمان تصویب و اجرای مهرآفرین از سوی مراجع نظارتی از جمله مجلس به دلیل مغایرت با قانون اساسی، قانون مدیریت خدمات کشوری و برنامه پنجم توسعه اعلام شد دولت وقت بدون توجه به این تذکرات و بارمالی که می توانست به همراه داشته باشد به روال عادی اجرای این مصوبه در همان مدت محدود چند ماهه حضور خود در اداراه کشور ادامه داد.

اما با اتمام دوران دولت دهم، مهرآفرین از جمله مصوباتی بود که در روزهای ابتدایی حضور دولت یازدهم لغو شد و قابلیت اجرایی خود را از دست داد. تا اینکه معاونت توسعه در اولین اقدامات خود بخش نامه جدید دیگری را برای تعیین تکلیف استخدام های دولتی و رفع ایرادات مهرآفرین صادر کرد.

این در حالی است که در حدود یک و نیم سال گذشته بارها مشمولین استخدامی مصوبات قبلی خواهان تعیین تکلیف خود و انجام امور استخدامی شدند و دولت هم در مقابل اعلام کرد که باید شرایط جذب این افراد محرز و منابع مالی لازم تامین شود تا به آن ورود کند.

بنا بر این گزارش با تمامی اما و اگرها و شروط تعیین شده برای جذب پذیرفته شدگان آزمونهای استخدامی، به هر حال دولت تصمیم به بکارگیری بخشی از آنها در سال آینده گرفت تا تعداد زیادی از آنها از چهار سال سرگردانی خارج شوند.

تدریس خصوصی آیلتس

دیدگاه ها (۱۹)

  1. محسن گفت:

    سلام مدیر جون سایت رصد چیه؟

  2. محسن گفت:

    ۱۳۹۳/۱۲/۰۶ مجوزهای استخدام پذیرفته شدگان نهایی آزمون استخدامی سال ۱۳۹۱ و ۱۳۹۲ استانداری ها و ایثارگرانی که مدارک و مستندات آنها به تایید سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور رسیده است برای درخواست شماره مستخدم توسط کارگزینی دستگاه های استانی یا ملی ذیربط در سامانه قرارداده شده است. قبل از ثبت اطلاعات پذیرفته شده گان یاد شده، دفاتر تحول اداری و منابع انسانی استانداری می بایست مجوزهای تخصیص داده شده را در بین دستگاه استانی یا ملی توزیع نمایند. بدیهی است درخواست های شماره مستخدم ثبت شده پذیرفته شدگان توسط کارگزینی، پس از تایید مدیرکل و ذیحساب دستگاه استانی یا ملی و همچنین مدیر کل دفتر تحول اداری و منابع انسانی استانداری برای صدور شماره به سازمان ارسال می شود. مجوزهای استان های باقی مانده شامل استان های قزوین، اصفهان، البرز، کهگیلویه و بویراحمد، تهران و همدان پس از تایید مدارک و مستندات متعاقبا در سامانه فعال می گردد. ارسال صحیح اطلاعات و مستندات بمنظور تسریع در صدور شماره مستخدم مورد تاکید است. در صورت ارسال اطلاعات و مستندات ناقص هیچ اقدامی برای آن درخواست انجام نشده و آن درخواست بلوکه خواهد شد
    منبع:سایت کارمند ایران

  3. دوستی گفت:

    سلام

    من تازه در استانداری استخدام شدم و گفتند برو بعد تعطیلات عید بیا سرکار- حقوقم را پیشاپیش گرفتم و خرج کردم
    حالا دارم آماده میشم برای ازدواج و خرید خونه و ماشین…..

  4. صبور گفت:

    کسی از جزییات مصوبه دولت برای جذب ۱۵هزار نفر خبرداره،یعنی ممکنه فقط تعدادی برن سرکار،با چه شرایطی؟

  5. رسول میرزایی گفت:

    سلام من دانشجو رشته روابط عمومی هستم و نیاز فراوانی به کار دارم از هر سایت و همه جا می روم و کاری پیدا نکرده امو سابقه کاری غیر مرتبط دارمونمی دانم چه کنم راهنمایی بفرمایید

  6. متعجب گفت:

    تا چند روز پیش میگفتند که از سال ۹۴ شروع به کار است . کلی وعده و وعید، حالا دوباره دارند میگن که در سال ۹۴ قراره تعیین تکلیف بشوند!!!؟؟؟؟ یعنی چی؟؟؟؟؟
    همین چند روز پیش گفتند که استخدامی ها نگران نباشند همه از فروردین ۹۴ میان سرکار!!!!
    شاید منظورشون همین بوده که ما رو سر کار گذاشتند بوده!!! واقعا هم مارو سرکار گذاشتند……

  7. داوطلب گفت:

    با سلام من در استخدام استانداری پذیرفته شده بودم باینحال که امتیاز عمومی اینجانب ۷۸ بوده شرایط بومی شهرستان اینجانب (پرداخت ۳ سال بیمه تامین اجتماعی ) و امتیاز سوابق اجرایی را درنظر نگرفته اند مطمئنم که آزمون تخصصی را هم بهتر از آزمون عمومی نوشته بودم که بااین اوصاف بنده را به مصاحبه نخواندند لطفا راهنمایی کنید مبنی براینکه چطور کارنامه آزمون تخصصی آزمون استانداری رابدست آورده واینکه شفافیت نتایج آزمون برای داوطلبین محرز باشد وحق کسی مثل من تضییع نگردد

  8. مسعود گفت:

    با سلام

    من یه لیسانسه نفت هستم که فقط بخاطر استخدامی سر خدمت رفتم و ۲سال وقت گذاشتم
    حالا بیکارم و هر سایتی که میبینم ثبت نام انجام میدم
    شما بفرمایید تکلیف ما دهه ۶۰ ها چیه؟؟؟؟؟؟
    تا کی باید نونخور باشیم و نتونیم از تحصیلاتمون استفاده کنیم برای دولت و مردم خودمون
    لطفا..

  9. دلداری گفت:

    بیکارجان

    ناراحت نباش یه راه دیگه انتخاب کن مثل من که فوق لیسانس ژنتیک خوندم و حالا تصمیم دارم MBA بخونم و یه بازاریاب موفق بشم یا تجارت الکترونیک انجام بدم و پولدار شم یا تو یه شرکت ربات سازی مشغول شم و ربات بسازم بعد یه شغل دوم هم انتخاب می کنم مثلا میرم تو یه شرکت داروسازی بعد از ظهرها شیفت دوم تضمین کیفیت انجام میدم میتونی از راهنمایی که کردم استفاده کنی!!!!!
    ((موفق باشی جوون))

  10. eqtesadi گفت:

    با سلام
    من ۶۰ درصد نمره عمومی رو کسب کرده بودم اما مصاحبه دعوت نشدم یعنی باید چطوری مطلع میشدم؟
    دعوت به مصاحبه بر حسب نمره اختصاصی بود یا اولویت بومی بودن؟

  11. محسن گفت:

    الان این یعنی چی؟
    چرا ۱۵هزار نفر؟تعداد استخدامیا که زیادتر از اینه
    حدود ۳۰هزار نفر

  12. بیکار گفت:

    با سلام من به عنوان ذخیره (نفر دوم) در استخدام استانداری پذیرفته شده ام و در این مدت هم نفر اصلی از طریق استخدام ناظرین کشاورزی جذب شده است که بر اساس این شرایط از نظر قانونی حتما باید نفر ذخیره جایگزین نفر اصلی شود ولی با پیگیریهایی که هم از استانداری و هم از سازمان جهاد کشاورزی انجام دادم، گفتند چون نیروهایی که از طریق استخدام ناظرین کشاورزی جذب شده اند مازاد بر نیاز است به رشته های کشاورزی استخدامی استانداری نیازی نداریم ولی از نظر قانونی ردیف استخدامی این دو اصلا ربطی به هم ندارد و متفاوت از یکدیگر هستند و این عمل یک حق کشی است: لطفا راهنمایی کنید

دیدگاه خود را به ما بگویید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

کانال استخدام در تلگرام

› استخدام تهران

استخدام شهرستانها