استخدام ۴۰۰ نفر در آتش‌نشانی تهران

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی شهر تهران گفت: متأسفانه ۸۰ درصد از تماس‌هایی که با این سازمان گرفته می‌شود مزاحمت تلفنی است.

به گزارش خبرنگار اجتماعی فارس، سعید شریف‌زاده در نشست خبری که ظهر امروز در مرکز فرماندهی آتش‌نشانی شهر تهران برگزار شد در خصوص تأمین نیروی  انسانی آتش‌نشانی، اظهار داشت: برای تأمین نیروی انسانی مورد نظر پس از طی مراحل قانونی نسبت به جذب و استخدام ۴۰۰ آتش‌نشان در شهریور ماه اقدام می‌شود.
وی ادامه داد: نیروهای جذب شده پس از طی کردن آموزش‌های عمومی و تخصصی در ایستگاه‌های آتش‌نشانی شهر تهران توزیع می‌شوند.
شریف‌زاده درباره تجهیزات سازمان آتش‌نشانی شهر تهران گفت: تجهیزات آتش‌نشانی بسیار خوب، با کیفیت، حائز استاندارد جهانی و برند است که خریداری بخشی از تجهیزات جدید در دستور کار قرار گرفته است و در ایستگاه‌ها به بهره‌برداری می‌رسد.
مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی شهر تهران گفت: یکی از مهمترین خلأها همراه کردن بخش علمی کشور در جهت پوشش دادن نیازهای پژوهشی و تخصصی آتش‌نشانان است که در این خصوص اقداماتی صورت گرفته است.
شریف‌زاده بیان داشت: صنعت کشور به دلایل متعددی اقلام آتش‌نشانی را یا تولید نمی‌کند و یا اینکه اگر تولید شود از نظر آماری در حد پایینی است و به دلیل اینکه خریدهای آتش‌نشانی در حجم کمی است برای صنعتگران داخلی صرفه اقتصادی ندارد و امکان خریدهای پرحجمی برای آتش‌نشانی تهران و سایر شهرها موجود نیست.
وی یادآور شد: رشته‌های مورد نیاز آتش‌نشانی مانند مهندسی حریق در بخش علمی تأسیس و ما نیز متعهد شویم که فارغ‌التحصیلان این رشته‌ها را جذب کنیم.
وی ادامه داد: امیدواریم حوادث و حریق‌ها به نوعی از طرف پرسنل سازمان ساماندهی شوند تا مأموران در حداقل زمان در محل حادثه حضور پیدا کنند و گزارشاتی نیز که به دست ما می‌رسد حالی از فوتی و مصدومی باشد.
مدیر عامل سازمان آتش‌نشانی شهر تهران با اشاره به اینکه در فرهنگ‌سازی و آموزش‌های همگانی کمتر کار شده است، گفت: باید سازمان‌دهی‌های لازم انجام شود تا پیشگیری‌ از حوادث صورت بگیرد.
شریف‌زاده گفت: واقعیت این است که شهر ایمن نیست و در گذشته مسائل ایمنی در شهر تهران مانند امروز لحاظ نمی‌شده است.
وی خبر داد: قرار گرفتن مهندسی حریق در دانشگاه امیرکبیر در دستور کار قرار گرفته است.
مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی شهر تهران خبر داد: این سازمان با دستور شهردار تهران به دوربین شهری مجهز شده که با این امکان می‌تواند وضعیت ترافیک و حرکت خودروهای آتش‌نشانی را در هنگام حوادث بررسی و مشاهده کند.
وی افزود: می‌توانیم از طریق دوربین‌ها دودهای حاصل از آتش‌سوزی را مشاهده کرده و این موضوع در مشخص شدن محل دقیق آتش به آتش‌نشانان کمک می‌کند.
وی درباره مزاحمت‌های تلفنی در سازمان آتش‌نشانی، اظهار داشت: مزاحمت‌های تلفنی نیاز به فرهنگسازی و آموزش مردم دارد و سازمان آتش‌نشانی پکیج‌های آموزشی در حال تهیه دارد تا این مزاحمت‌ها به حداقل کاهش یابد.
شریف‌زاده گفت: در حال حاضر ۸۰ درصد از تماس‌های سازمان مزاحمت تلفنی است.
وی درباره استانداردهای خودروهای آتش‌نشانی و تجهیزات، اظهار داشت: خودروهای آتش‌نشانی و تجهیزات استانداردهای لازم را دارند و برای تجهیز خدمات دستگاه‌های مختلف آتش‌نشانی را مورد بررسی قرار داده‌ایم.
وی در پاسخ به پرسش خبرنگار فارس، مبنی بر اینکه بعضی از اعضای شورای شهر تهران معتقدند در حادثه آتش‌سوزی بازار که روز گذشته اتفاق افتاد آتش‌نشانی دیر به محل حادثه رسیده است، گفت: سازمان سیستم هوشمند ضبط تماس‌ها و زمان اعلام آتش‌سوزی به سازمان را دارد و در صورتی که کسی مدعی شود مدارک لازم موجود است البته هر کسی می‌تواند اظهارنظر کند و ما نیز مستنداتی داریم و می‌توان موضوعات مختلف را مورد بررسی قرار داد.
شریف‌زاده درباره نا ایمن‌ بودن بازار تهران، گفت: تمامی شهر تهران به ۸ منطقه عملیاتی تقسیم شده که بازار تهران در منطقه ۵ عملیاتی واقع است که ۲۷ ایستگاه آتش‌نشانی در آن منطقه وجود دارد و شیرهای آب آتش‌نشانی نیز در بازار نصب شده است.
وی گفت: خودروهایی نیز برای معابر باریک در دست تهیه است که می‌تواند برخی از مشکلات بازار را در هنگام حوادث بر طرف کند.
مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی شهر تهران، گفت: وضعیت نا ایمن بازار تنها به سازمان آتش‌نشانی مربوط نمی‌شود بلکه دستگاه‌های مختلف از جمله آب، برق و … نیز دخیل هستند.
وی با اشاره به اینکه یکی از دلایل آتش‌سوزی در بازار تهران بافت فرسوده است، گفت: نصب سیستم GIS در دستور کار قرار گرفته است و تهیه اطلس جغرافیای خطرپذیر شهر تهران نیز در حال تهیه است.
به گفته شریف‌زاده، ۱۰ هزار مکان پرخطر را شناسایی کردیم.
وی درباره یگان هوایی آتش‌نشانی نیز، اظهار داشت: بر اساس برنامه پنج ساله شهرداری تهران با یگان هوایی ناجا نشستی برای تهیه بالگرد ویژه آتش‌نشانی داشته‌ایم.

تدریس خصوصی آیلتس

دیدگاه خود را به ما بگویید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

کانال استخدام در تلگرام

› استخدام تهران

استخدام شهرستانها