استخدام ۳۰۰ نفر در دادگستری آذربایجان شرقی متوقف شد

تبریز- ایرنا- رییس کل دادگستری آذربایجان شرقی گفت: مراحل اداری استخدام تعداد ۳۰۰ نفر در این مجموعه به دلیل مشکلات مالی دولت متوقف شده است.

حجت الاسلام حکمتعلی مظفری روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، افزود: بکارگیری این افراد که بر اساس آزمون استخدامی سال ۱۳۹۵ و در قالب برنامه ششم توسعه کشور، در امور اداری قوه قضائیه جذب شده بودند، به دلیل آنچه کمبود و مشکلات مالی اعلام کرده، متوقف شده و وضعیت شان نامعلوم است.

وی اظهار داشت: طبق برنامه ششم توسعه کشور، مقرر است همه ساله سه هزار نفر در بخش اداری و مالی دستگاه قضائی کشور جذب شوند و این ۳۰۰ نفر نیز سهم دادگستری آذربایجان شرقی از سال اول این قانون و مربوط به سه سال قبل است.

مظفری با اشاره به اینکه دوره‌های مقدماتی استخدام افراد مزبور نیز برگزار شده است، اضافه کرد: دولت به طور رسمی اعلام کرده است به علت مشکلات اعتباری مجوزی برای جذب این افراد صادر نخواهد کرد.

وی مشکلات مالی دولت را قابل درک دانست و در عین حال گفت: اما باید توجه داشت که قوه قضائیه به دلیل حجم کاری انبوه و وسیع بودن حوزه عملکرد، نگاه ویژه‌ای را از سوی دولت می‌طلبد که در این زمینه خواستار مساعدت دولت و نیز ورود نمایندگان مجلس به این موضوع هستیم.

رئیس کل دادگستری آذربایجان شرقی با تاکید بر اینکه این مجموعه در بخش کادر اداری به شدت دچار مشکل و کمبود است، یادآوری کرد: ابزار کار کادر فنی دستگاه قضائی، پرسنل اداری است و بخش مهم و بزرگی از وظایف قضات مربوط به همین کادر اداری است که بی توجهی به آن مشکلات عدیده ای را متوجه قوه قضائیه می‌کند.

مظفری ادامه داد: هم اکنون به دلیل همین مشکلات یک نفر در مجموعه‌های قضائی آذربایجان شرقی به جای چند نفر کار می‌کند و این امر موجب اتلاف وقت و البته طولانی شدن پروسه رسیدگی به پرونده‌های قضائی و در نهایت نارضایتی مردم می‌شود.

وی کمبود دادورز در دادگستری آذربایجان شرقی را مورد اشاره قرار داد و با بیان اینکه این پست سازمانی مهمترین بخش را در مرحله اجرای احکام دارد، اظهار داشت: در این بخش مشکلات بسیاری داریم که باعث نارضایتی مردم شده است.

به گفته مظفری استخدام دادورزها نیاز به پایه قضائی ندارند و جزو کادر اداری به شمار می‌روند.

تدریس خصوصی آیلتس

دیدگاه خود را به ما بگویید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

کانال استخدام در تلگرام

› استخدام تهران

استخدام شهرستانها