استخدام یکی دیگر از بهارستانی‌هادر وزارت نفت/رونوشت؛آقای لاریجانی

نایب رییس کمیسیون انرژی مجلس معتقد است وزارت نفت با منتقل کردن نمایندگان مدنظر خود به این وزارتخانه٬ بدعت جدیدی را بنیان گذاشته است.

خبرگزاری مهر- گروه اقتصادی: «اگر متوجه شوم وزیر نفت یکی از نمایندگان فعلی را هم استخدام کرده باشد با او برخورد می‌کنم».  این عبارت٬ واکنش رئیس مجلس شورای اسلامی در پاسخ به انتقاد یکی از نمایندگان مجلس بود که استخدام نمایندگان را در وزارت نفت مفسده انگیز خوانده بود.

یکی از جنجالی ترین روزهای مجلس شورای اسلامی روزی بود که مخالفان و موافقان وزیر نفت پشت تریبون رفته و نکات جالبی را افشا کردند. در همین بین هدایت الله خادمی، نایب رئیس کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی که خودش از مدیران صنعت نفت بود با انتقاد از رفتارهای شائبه برانگیز و رانتی وزیر نفت گفت: چرا باید نمایندگان مجلس به استخدام وزارت نفت درآیند؟ این موضوع موجب اثرگذاری  آرای نمایندگان به وزرای پیشنهادی است و سران سه قوه باید جلوی این بدعت را بگیرند که مفسده انگیز است.»

در توضیح این گفته نماینده ایذه و باغ ملک باید گفت منظور خادمی از نمایندگان مجلس بیش از ۲۰ نماینده‌ای بود که در مجلس های قبلی و مجلس نهم به طرفداری عجیب از وزیر نفت پرداخته بودند و پس از عدم موفقیت به ورود مجلس با دستور وزیر نفت به این وزارتخانه منتقل شده بودند. خادمی همه تلاش خود را کرد تا بگوید چنین رویه‌ای برای نمایندگان فعلی مجلس ذهنیتی را ایجاد کرده است که اگر از وزیر نفت حمایت کنند و به او رای بدهند برای ۲ سال دیگر می‌توانند روی استخدام در وزارت نفت و انتقال به این نهاد حساب باز کنند.

با افشای این موضوع اما علی لاریجانی وارد گود شد و عنوان کرد هیچ یک از نمایندگان فعلی مجلس به استخدام وزارت نفت در نیامده‌اند و اگر یک مورد اتفاق افتاده باشد با وزیر نفت برخورد می‌کند.

در همین حین وزیر نفت هم در واکنش به این افشاگری گفت به استخدام نمایندگان افتخار می‌کند! چرا که به عقیده زنگنه نگرانی نمایندگان درباره آینده شغلی خود مفسده انگیز است. دو روز پس از این غائله اخباری مخابره شد که نشان می داد وزیر نفت برای اخذ رای اعتماد به مجمع نمایندگان استان گیلان تعهداتی داده است که کار را برای وزیر نفت سخت تر کرد.

اما امروز سندی منتشر می‌شود که برخلاف گفته‌های وزیر نفت و رئیس مجلس شورای اسلامی٬ زنگنه با استخدام یکی از نمایندگان فعلی مجلس موافقت کرده و وی را به نفت منتقل کرده است. این امر گرچه غیر قانونی نیست اما این سوال را به وجود می آورد که علت انتقال این نماینده از وزارت کشور، محل خدمت خود، به وزارت نفت چیست؟

روند ورود نمایندگان به نفت

نمایندگان مجلس اصولا پس از پایان دوران نمایندگی خود به شغل سابق خود بر می‌گردند. نماینده‌ای دوباره به آموزش و پرورش بر می ‌گردد و نماینده‌ای دیگر به وزارت کشور و دانشگاه پیام نور و …؛ خادمی هم در گفت و گو با مهر با تایید این موضوع می‌گوید: طوری گفته می شود که بیکار ماندن نمایندگان فساد بیشتری دارد گویا نمایندگان عده‌ای افراد بیکار بودند٬ من و همکارانم پیش از ورود به مجلس هریک در نهاد یا سازمانی مشغول به کار بودیم که پس از پایان دوره نمایندگی باید به محل خدمت خود بر گردیم ولی متاسفانه وزارت نفت با منتقل کردن نمایندگان مدنظر خود به این وزارتخانه٬ بدعت جدیدی را بنیان گذاشته است.

بر اساس سندی که به دست مهر رسیده است غلام محمد زارعی، نماینده مردم بویراحمد و دنا در مجلس نهم و دهم توانسته است کارمند وزارت نفت شود که از نظر رئیس مجلس شورای اسلامی یک تخلف است. طبق گفته یک مقام آگاه، زارعی که کارمند وزارت کشور است با رایزنی‌هایی که با وزیر نفت داشته موفق شده در طول دوران نمایندگی خود کارمند وزارت نفت شود که بدون تردید باید مورد رسیدگی مجلس شورای اسلامی و هیات نظارت قرار بگیرد. زارعی پیش از پایان مجلس نهم توانسته خود را از استانداری کهگلویه و بویراحمد به وزارت نفت منتقل کند که اگر موفق به حضور در مجلس دهم نشد، به جمع نمایندگانی بپیوندد که با موافقت زنگنه نفتی شده اند. البته در مجلس نهم هم یکی از نمایندگان وقت به وزارت نفت به همین شکل منتقل شد که نشان می‌دهد این رویه همواره از سوی وزیر نفت پیگیری می‌شده است.

اما زارعی، این عضو کمیسیون صنایع مجلس که روابط بسیار نزدیکی با غلامرضا تاجگردون – مدافع سرسخت زنگنه در مجلس – دارد موفق به کسب امتیاز احداث پتروشیمی در حوزه انتخابیه خود شده است و جدای از این امتیاز توانسته کارمند وزارت نفت شود. تعدادی دیگر از نمایندگان دیگر هم در مسیر استخدام وزارت نفت قرار داشتند که گویا فعلا روند نفتی شدن آن‌ها با افشای استخدامیه‌های انتخاباتی متوقف شده است. این نخستین سندی است که نشان می دهد بر خلاف نظر ریاست مجلس، وزارت نفت با بکارگیری نمایندگان در این وزارتخانه، بدعت جدیدی را بنا نهاده که در شان مجلس شورای اسلامی نیست و علی لاریجانی طبق وعده خود، موظف به پیگیری این موضوع است.

تصویر زیر نشان می دهد که مبدا کاری غلام محمد  زارعی با انتقال وی به وزارت نفت موافقت کرده است؛ طبق روال رایج برای اجرایی شدن چنین امری متقاضی نخست باید با مقصد انتقالی خود که در این مورد وزارت نفت است هماهنگی های لازم را داشته باشد سپس موافقت مبدا خدمت خود را جلب کند.

تدریس خصوصی آیلتس

دیدگاه ها (۱)

  1. علی گفت:

    اولا که مجوز پتروشیمی خصوصی جذب شده و دولتی نیست. ثانیا نشستین اون بالاها نمیدونید استان های پایین چه بلایی سرشون اومده یاسوج مرکز استان ولی کوچکترین شرکت تولیدی و صنعتی نداره بیشترین میزان تحصیل کرده بیکار با توجه به جمعیتش داره و واحدهای بهره برداری گچساران که شهر نفت خیز همین استانه رو از استان های دیگه مخصوصا استان های بالایی کشور پر کردن و حرف از امتیاز میزنین

دیدگاه خود را به ما بگویید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

کانال استخدام در تلگرام

› استخدام تهران

استخدام شهرستانها