استخدام کانونهای وکلای دادگستری ۱۴۰۰ (اعلام نتایج)

استخدام کانونهای وکلای دادگستری

استخدام کانونهای وکلای دادگستری

آگهی آزمون وکالت دادگستری سال ۱۴۰۰

خبر ۳۰ آذر ۱۴۰۰- اطلاعیه مرکز وکلاء، کارشناسان رسمی و مشاوران خانواده قوه قضائیه درخصوص اعلام نتایج اولیه آزمون وکالت قوه قضائیه سال ۱۴۰۰

به‌ اطلاع‌ متقاضیان آزمون وکالت قوه قضائیه که آزمون آن در تاریخ ۱۴۰۰/۰۷/۲۳ برگزار شد، می رساند که کارنامه نتایج اولیه آزمون مذکور چهارشنبه مورخ ۱۴۰۰/۱۰/۱در درگاه اطلاع رسانی سازمان سنجش آموزش کشور به نشانی: www.sanjesh.org قرار می گیرد. لذا معرفی شدگان می بایست براساس توضیحات مندرج در کارنامه آزمون و به منظور طی نمودن سایر مراحل آزمون در تاریخ ۱۴۰۰/۱۰/۵ به درگاه اطلاع رسانی مرکز وکلاء، کارشناسان رسمی و مشاوران خانواده قوه قضائیه به آدرس: www.۲۳۰۵۵.ir مراجعه و نسبت به تکمیل اطلاعات خود اقدام نمایند. بدیهی است مسئولیت های ناشی از عدم مراجعه متقاضیان در زمان مذکور به درگاه اطلاع رسانی مرکز وکلاء، کارشناسان رسمی و مشاوران خانواده قوه قضائیه و همچنین عدم پیگیری اطلاعیه های بعدی مرکز به عهده متقاضیان می باشد.

 


خبر ۲ شهریور ۱۴۰۰- اطلاعیه اتحادیه سراسری کانون های وکلای دادگستری ایران درخصوص اعلام نتایج آزمون کارآموزی وکالت سال ۱۳۹۹

به اطلاع متقاضیان شرکت کننده در آزمون کارآموزی وکالت که در روز جمعه مورخ ۱۴۰۰/۰۴/۲۵ برگزار گردید، می رساند که نتایج آزمون مذکور از روز سه شنبه مورخ ۰۲/۰۶/۱۴۰۰ در درگاه اطلاع رسانی سازمان ‌سنجش آموزش کشور به نشانی: www.sanjesh.org قرار می گیرد. متقاضیان پس از دریافت نتیجه آزمون، درصورت هرگونه سوال در رابطه با نمره آزمون و یا سهمیه شرکت در آزمون، می توانند موضوع خود را فقط در قسمت سیستم پاسخگویی این سازمان حداکثر تا تاریخ ۰۶/۰۶/۱۴۰۰ مطرح نمایند.

ضمناً متقاضیان درصورتی که درخصوص شرایط و ضوابط آزمون سوال یا سوالاتی دارند می توانند موضوع را صرفاً به صورت کتبی به کانون های محلی اعلام نموده و نتیجه رسیدگی را نیز از آن طریق پیگیری نمایند


خبر ۲۶ مرداد ۱۴۰۰- آزمون وکالت مرکز وکلای قوه قضائیه به تعویق افتاد

آزمون ورودی مرکز وکلا، کارشناسان رسمی و مشاوران خانواده قوه قضاییه به تعویق افتاد.

به گزارش خبرگزاری فارس، به نقل از روابط عمومی مرکز وکلا، کارشناسان رسمی و مشاوران خانواده قوه قضاییه، با اوج گیری کرونا در شهریور ماه آزمون ورودی مرکز وکلا، کارشناسان رسمی و مشاوران خانواده قوه قضاییه به تعویق افتاد.

زمان جدید برگزاری آزمون هنوز اعلام نشده است.

پیش از این، طبق اطلاعیه منتشر شده در سایت سازمان سنجش و همچنین اعلام مرکز وکلا، قرار بود آزمون وکالت دادگستری مرکز در روز ۱۹ شهریور ماه ۱۴۰۰ و آزمون کارشناسی رسمی مرکز در روز ۱۸ شهریور ماه ۱۴۰۰ برگزار شود.

منبع : خبرگزاری فارس


خبر۶ مرداد ۱۴۰۰- شروع ثبت نام آزمون وکالت دادگستری سال ۱۴۰۰

مرکز وکلاء، کارشناسان رسمی و مشاوران خانواده قوه قضائیه، در اجرای بند «ب» ماده ۴ آئین نامه اجرایی ماده ۱۸۷ قانون برنامه سوم توسعه اقتصادی اجتماعی و فرهنگی جمهوری اسلامی مصوب ۹۷/۱۱/۲۷از متقاضیان اخذ پروانه وکالت دادگستری جهت شرکت در آزمون ثبت نام به عمل می آورد.

الف) شرایط و مدارک لازم جهت ثبت نام در آزمون وکالت:
شرایط لازم:
۱ -تابعیت جمهوری اسلامی ایران
۲ – داشتن حداقل ۲۴ سال تمام شمسی و حداکثر ۶۵ سال تمام شمسی در زمان صدور پروانه (متولدین از ۱۳۳۷/۶/۱تا ۱۳۷۸/۶/۱ )
تبصره: شرکت در آزمون برای افرادی که در زمان آزمون حداقل شرط سنی را ندارند اما در زمان صدور پروانه (در صورت قبولی در فرآیند های آزمون و احراز صلاحیت) واجد شرایط حداقل شرط سنی شوند، بلامانع است.
۳ -دارا بودن دانشنامه لیسانس یا بالاتر در رشته حقوق (از دانشکدههای حقوق داخل یا خارج کشور که مورد تایید وزارت علوم، تحقیقات و فناوری) یا دانشنامه لیسانس در رشته فقه و مبانی حقوق اسلامی یا معادل آن از دروس حوزوی و دانشگاهی با تایید مرجع صالح
تبصره ۱ :کسانی که فاقد مدرک کارشناسی حقوق، فقه و مبانی حقوق اسلامی یا معادل آن از دروس حوزوی و دانشگاهی با تایید مرجع صالح بوده و فقط دارای مدارک بالاتر آن هستند حق شرکت در آزمون را ندارند؛ بنابراین از ارائه مدارک بالاتر به جای مدارک کارشناسی عنوان شده خودداری نمایند.
تبصره ۲ : مدرک معادل حوزوی مدرکی است که مورد تایید وزارت علوم، تحقیقات و فناوری باشد.
تبصره ۳ : دارندگان مدارک کارشناسی ناپیوسته حقوق با مدرک کاردانی مرتبط به شرط آن که واحدهای دروس دوره کارشناسی حقوق را گذرانده باشند مجاز به شرکت در آزمون هستند.

ب) نحوه ثبت نام:
۱ -کلیه متقاضیان ثبت نام در آزمون وکالت در صورت داشتن شرایط مندرج در اطلاعیه متقاضیان باید از چهارشنبه مورخ ۱۴۰۰/۵/۶ تا لغایت روز سه شنبه مورخ ۱۴۰۰/۵/۱۲ به درگاه اطلاع رسانی سازمان سنجش آموزش کشور به نشانی www.sanjesh.org مراجعه و ضمن مطالعه دقیق آگهی آزمون نسبت به ثبت نام اقدام نمایند. در پایان ثبت نام به هر یک از متقاضیان کد رهگیری ارائه خواهد شد که متقاضیان لازم است تا پایان تمامی مراحل آزمون این کد را نزد خود نگهداری نمایند. ضمناً یادآور میشود ثبت نام منحصراً به صورت الکترونیکی میباشد و متقاضیان لازم است از طریق درگاه اطلاع رسانی مذکور نسبت به ثبت نام در آزمون اقدام نمایند. ثبت نام به غیر از روش فوق غیر قابل قبول بوده و این دسته از متقاضیان مجاز به شرکت در آزمون نمیباشند.
۲ -متقاضیان درهنگام ثبت نام لازم است با استفاده از کارتهای بانکی عضو شتاب نسبت به پرداخت هزینه ثبت نام اقدام نمایند.
۳ -متقاضیان در هنگام ثبت نام، حق انتخاب صرفاً یک استان جهت حوزه قضایی محل خدمت را دارا می باشند.

برای مشاهده اطلاعیه آزمون وکالت اینجا کلیک نمایید

لینک ثبت نام


 

خبر ۲۱ تیر ۱۴۰۰: اعلام زمان برگزاری آزمون وکالت در سال ۱۴۰۰ (منبع: باشگاه خبرنگاران جوان)

رئیس مرکز وکلا کارشناسان رسمی و مشاوران خانواده قوه قضاییه زمان برگزاری آزمون وکالت و کارشناسی ۱۴۰۰ مرکز وکلا قوه قضاییه را اعلام کرد.

به گزارش خبرنگار حوزه حقوقی- قضایی گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، علی بهادری جهرمی رئیس مرکز وکلا کارشناسان رسمی و مشاوران خانواده قوه قضاییه در نشست خبری صبح امروز خود با اشاره به آزمون وکالت سال ۱۴۰۰ اظهار کرد: در سال ۱۴۰۰ هم آزمون وکالت و هم آزمون کارشناسی برگزار می‌شود و مجری هر دو آزمون سازمان سنجش است.

وی ادامه داد: تاریخ برگزاری آزمون اواخر شهریور ماه است و اساسا آزمون‌های مرکز سالانه به صورت منظم اواخر شهریور ماه برگزار می‌شود و اصل بر برگزاری در نیمه دوم شهریور ماه است.

بهادری جهرمی تصریح کرد: آزمون وکالت ۱۹ شهریور ماه و آزمون کارشناسی پنجشنبه ۱۸ شهریور ماه برگزار می‌شود.

رئیس مرکز وکلا کارشناسان رسمی و مشاوران خانواده قوه قضاییه درباره تعداد رشته‌های شرکت کننده در آزمون کارشناسی رسمی گفت: آزمون در ۲۵ رشته برگزار می‌شود و داشتن سابقه اجرایی در رشته‌های کارشناسی الزامی است.

 


 

خبر۱۸ فروردین ۱۴۰۰-  اطلاعیه سازمان سنجش آموزش کشور درخصوص تعویق زمان برگزاری آزمون پذیرش متقاضیان پروانه کارآموزی وکالت کانونهای وکلای دادگستری ایران سال ۱۳۹۹- (اسکودا)

پیرو اطلاعیه مورخ ۱۴۰۰/۱/۱۱، به اطلاع ثبت نام کنندگان آزمون پذیرش متقاضیان پروانه کارآموزی وکالت کانونهای وکلای دادگستری ایران سال ۱۳۹۹ – (اسکودا) می‌رساند با توجه به حاد شدن شرایط انتشار بیماری کرونا ناشی از شیوع ویروس جهش یافته انگلیسی در کشور و تغییر وضعیت تمامی شهرهای برگزاری آزمون به حالت قرمز و اعمال محدودیت در استان ها و شهرستان های محل برگزاری، براساس ابلاغیه مورخ ۱۴۰۰/۱/۱۹ معاون امنیتی و انتظامی و رئیس کمیته امنیتی، اجتماعی، انتظامی ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا این آزمون در تاریخ ۱۴۰۰/۱/۲۰ برگزار نمی‌گردد.
ضمن پوزش از متقاضیان گرامی به اطلاع می‌رساند، زمان برگزاری این آزمون متعاقباً از طریق درگاه اطلاع رسانی این سازمان اعلام خواهد شد.


خبر ۱ مهر ۹۹: دریافت کارت آزمون وکالت قوه قضائیه سال ۹۹

ضمن آرزوی موفقیت سایت استخدام برای یکایک شما کارجویان گرامی به اطلاع میرسانیم؛ لینک دریافت کارت ورود به جلسه آزمون وکالت قوه قضائیه در سال ۹۹ فعال گردید.

جهت دریافت کارت آزمون اینجا کلیک نمایید


خبر ۵ شهریور ۹۹: خبر زمان انتشار و ثبت نام آزمون وکالت سال ۹۹ (منبع: سایت اختبار)

کانون وکلای دادگستری یزد در اطلاعیه ای زمان انتشار آگهی و ثبت نام آزمون وکالت ۹۹ را اعلام کرد.

به گزارش اختبار به نقل از روابط عمومی کانون وکلای دادگستری یزد، زمان انتشار آگهی آزمون وکالت روز ۲۵ شهریور سال جاری خواهد بود. بر این اساس ثبت نام داوطلبان آزمون وکالت ۹۹ از روز ۶ مهر شروع شده و تا پایان روز ۱۶ مهر ادامه خواهد داشت.

زمان برگزاری آزمون نیز طبق آنچه پیشتر اعلام شده است، ۲۸ آذر خواهد بود، گرچه برگزاری این آزمون نیز همانند سایر آزمون‌های سراسری تابع شرایط بهداشتی زمان مورد نظر و تصمیمات ستاد ملی مبارزه با کرونا در آن زمان است.


خبر ۱۴ دی ۹۸: اعلام نتایج آزمون ورودی کارآموزی وکالت کانونهای وکلای دادگستری

ضمن آرزوی موفقیت سایت «استخدام » برای یکایک شما کارجویان گرامی به اطلاع میرسانیم؛ نتایج آزمون ورودی کارآموزی وکالت سال ۹۸ کانون وکلا دادگستری اعلام گردید.

جهت مشاهده نتایج آزمون اینجا کلیک نمایید

سایت سازمان سنجش


خبر ۲۰ فروردین ۹۸ – درمورد ظرفیت پذیرش وکیل در سال ۹۸ تصمیمی گرفته نشده است

رییس مرکز امور وکلا و کارشناسان قوه قضائیه اخبار منتشر شده مبنی بر تلاش این مرکز برای افزایش پذیرش کارآموز وکالت را تکذیب کرد.
به گزارش خبرنگار بازارکار به نقل از ایسنا ،عبدالرضا مومنی در رابطه با اخبار منتشر شده مبنی بر اینکه مرکز مشاوران حقوقی قوه قضائیه به دنبال افزایش ظرفیت پذیرش کارآموزی وکالت در سال ۹۸ است، ضمن تکذیب این اخبار اظهار کرد: تعداد کارآموزان وکالت برای هر سال توسط هیئت نظارت مرکز مشاوران تعیین می‌شود.
رئیس مرکز مرکز امور وکلا و کارشناسان قوه قضائیه افزود: نمی‌توان گفت که ما تصمیم به افزایش ظرفیت گرفته‌ایم. ظرفیتی که ما هر سال تعیین می‌کنیم بر مبنای نیازی است که وجود دارد.
وی در رابطه با ظرفیت پذیرش وکیل در سال ۹۸ گفت: تا این لحظه چیزی مشخص نیست و تا این لحظه وارد این مبحث نشدیم. تازه ابتدای سال هستیم و باید این موضوع مورد بررسی قرار بگیرد.

منبع: خبرگزاری ایسنا


خبر ۳۰ دی ۹۷ – اعلام نتایج آزمون ورودی کارآموزی وکالت سال ۱۳۹۷(کانون وکلا دادگستری)

ضمن آرزوی موفقیت سایت « استخدام» برای کاربران شرکت کننده در آزمون‌ ‌کارآموزی وکالت سال ۱۳۹۷به اطلاع می رسانیم،نتایج آزمون کانون وکلا دادگستری اعلام گردید.

لینک مشاهده نتایج


خبر ۱۱ دی ۹۷ – انتشار پاسخ‌نامه رسمی آزمون وکالت۹۷ طی دو سه روز آینده

رییس اتحادیه سراسری کانون های وکلای دادگستری ایران(اسکودا) از اعلام نتایج آزمون پذیرش کارآموزی وکالت ۹۷ در اوایل بهمن ماه خبر داد.
مرتضی شهبازی نیا در گفت‌وگو با ایسنا در رابطه با تاریخ اعلام نتایج آزمون کارآموزی وکالت سال ۹۷، اظهار کرد: نتیجه آزمون اوایل بهمن ماه اعلام می‌شود و تاریخ دقیق آن با تعامل اتحادیه سراسری کانون های وکلای دادگستری ایران( اسکودا) و سازمان سنجش کشور مشخص می‌شود.

رییس اسکودا با اشاره به اینکه اخیرا تعداد آزمون‌های برگزار شده توسط سازمان سنجش کشور زیاد بوده است، عنوان کرد: نتایج آزمون‌ها با توجه به این شرایط باید اعلام شود.
وی در رابطه با تاریخ دقیق انتشار پاسخنامه رسمی سوالات آزمون وکالت ۹۷ نیز، تصریح کرد: کلید سوالات طی دو یا سه روز آینده از طریق سایت سازمان سنجش کشور اعلام خواهد شد.
شهبازی نیا با اشاره به اجلاس یکروزه روسای کانون های وکلا و هیئت رییسه اسکودا که روز گذشته_ ۶ دی ماه_ در بوشهر برگزار شد در رابطه با محوریت موضوعات مورد بررسی در این نشست مشترک، بیان کرد: در این جلسه ۳ موضوع مورد بحث قرار گرفت. یک موضوع در رابطه با اصلاح مقررات وکالت، طرح های مطرح در مجلس شورای اسلامی و طرح پیشنهادی کانون‌های وکلا بود.
رییس اتحادیه سراسری کانون های وکلای دادگستری ایران (اسکودا)، اضافه کرد: موضوع مورد بحث دیگر در رابطه با لایحه شورای عالی استان ها در مورد اداری بودن دفاتر برخی از مشاغل از جمله وکلا، پزشکان، رسانه ها و … بود که تصمیم گیری شد تا چطور انجام شود.
وی، گفت: همچنین در رابطه با مبلغ ۸۰۰ هزار تومانی که در قوانین بودجه برای پرداخت وکلا به قوه قضاییه جهت تمدید پروانه وکالت پیش بینی شده است با توجه به اینکه از نظر نهاد وکالت اعطای چنین وجهی موجبی ندارد و فشاری برای وکلا علی الخصوص وکلای جوان محسوب می شود نیز مذاکره و تصمیم گیری شد.
به گزارش ایسنا، آزمون وکالت ۹۷ نهم آذر ماه به صورت هماهنگ در ۲۵ مرکز استان برگزار شد و در مجموع ۷۳۶۱۶ نفر در این آزمون شرکت کردند که از این تعداد ۳۴۶۰۴ نفر زن و ۳۹۰۱۲ نفر بودند.

منبع: خبرگزاری ایسنا


خبر ۸ دی ۹۷ – انتشار پاسخ‌نامه رسمی آزمون وکالت۹۷ طی دو سه روز آینده 

رییس اتحادیه سراسری کانون های وکلای دادگستری ایران(اسکودا) از اعلام نتایج آزمون پذیرش کارآموزی وکالت ۹۷ در اوایل بهمن ماه خبر داد.

مرتضی شهبازی نیا در گفت‌وگو با ایسنا در رابطه با تاریخ اعلام نتایج آزمون کارآموزی وکالت سال ۹۷، اظهار کرد: نتیجه آزمون اوایل بهمن ماه اعلام می‌شود و تاریخ دقیق آن با تعامل اتحادیه سراسری کانون های وکلای دادگستری ایران( اسکودا) و سازمان سنجش کشور مشخص می‌شود.
رییس اسکودا با اشاره به اینکه اخیرا تعداد آزمون‌های برگزار شده توسط سازمان سنجش کشور زیاد بوده است، عنوان کرد: نتایج آزمون‌ها با توجه به این شرایط باید اعلام شود.
وی در رابطه با تاریخ دقیق انتشار پاسخنامه رسمی سوالات آزمون وکالت ۹۷ نیز، تصریح کرد: کلید سوالات طی دو یا سه روز آینده از طریق سایت سازمان سنجش کشور اعلام خواهد شد.
شهبازی نیا با اشاره به اجلاس یکروزه روسای کانون های وکلا و هیئت رییسه اسکودا که روز گذشته_ ۶ دی ماه_ در بوشهر برگزار شد در رابطه با محوریت موضوعات مورد بررسی در این نشست مشترک، بیان کرد: در این جلسه ۳ موضوع مورد بحث قرار گرفت. یک موضوع در رابطه با اصلاح مقررات وکالت، طرح های مطرح در مجلس شورای اسلامی و طرح پیشنهادی کانون‌های وکلا بود.
رییس اتحادیه سراسری کانون های وکلای دادگستری ایران (اسکودا)، اضافه کرد: موضوع مورد بحث دیگر در رابطه با لایحه شورای عالی استان ها در مورد اداری بودن دفاتر برخی از مشاغل از جمله وکلا، پزشکان، رسانه ها و … بود که تصمیم گیری شد تا چطور انجام شود.
وی، گفت: همچنین در رابطه با مبلغ ۸۰۰ هزار تومانی که در قوانین بودجه برای پرداخت وکلا به قوه قضاییه جهت تمدید پروانه وکالت پیش بینی شده است با توجه به اینکه از نظر نهاد وکالت اعطای چنین وجهی موجبی ندارد و فشاری برای وکلا علی الخصوص وکلای جوان محسوب می شود نیز مذاکره و تصمیم گیری شد.
به گزارش ایسنا، آزمون وکالت ۹۷ نهم آذر ماه به صورت هماهنگ در ۲۵ مرکز استان برگزار شد و در مجموع ۷۳۶۱۶ نفر در این آزمون شرکت کردند که از این تعداد ۳۴۶۰۴ نفر زن و ۳۹۰۱۲ نفر بودند.

منبع : خبرگزاری ایسنا


خبر ۶ آذر ۹۷ – دریافت کارت آزمون متقاضیان پروانه کارآموزی وکالت کانونهای وکلای دادگستری سال ۹۷

ضمن آرزوی موفقیت سایت «استخدام» برای کاربران شرکت کننده در آزمون‌ ‌کارآموزی وکالت سال ۱۳۹۷به اطلاع می رسانیم، لینک دریافت کارت فعال گردید.

لینک مساهده کارت


خبر ۳ آذر ۹۷ – اطلاعیه تاریخ پرینت کارت، محل رفع نقص کارت و زمان‌ برگزاری آزمون پذیرش متقاضیان پروانه کارآموزی وکالت کانونهای وکلای دادگستری ایران سال ۱۳۹۷

اطلاعیه سازمان‌ سنجش‌ آموزش‌ کشور درباره‌ تاریخ پرینت کارت، محل رفع نقص کارت و زمان‌ برگزاری آزمون پذیرش متقاضیان پروانه کارآموزی وکالت کانونهای وکلای دادگستری ایران سال ۱۳۹۷

با‌ آرزوی‌ توفیق‌ برای‌ داوطلبان آزمون‌ ‌کارآموزی وکالت سال ۱۳۹۷، بدین‌ وسیله‌ به‌ اطلاع‌ می‌رساند آزمون در صبح روز جمعه مورخ ۹۷/۰۹/۰۹ در ۲۵ شهرستان برگزار خواهد شد. کارت شرکت در آزمون برای کلیه داوطلبان از روز سه شنبه مورخ ۹۷/۰۹/۰۶ براساس‌ مندرجات‌ بند «الف‌» این‌ اطلاعیه‌ بر روی پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان سنجش آموزش کشور به نشانی www.sanjesh.org قرار می‌گیرد و داوطلبان پس از پرینت کارت شرکت در آزمون، در صورت وجود نقص احتمالی می‌بایستی مطابق بند «ب» و «ج» این اطلاعیه به حوزه‌های رفع نقص مندرج در جدول ذیل این اطلاعیه مراجعه نمایند.

الف – نحوه و زمان تهیه پرینت کارت شرکت در آزمون

کلیه داوطلبان از روز سه‌شنبه مورخ ۹۷/۰۹/۰۶ برای مشاهده و تهیه پرینت کارت شرکت در آزمون باید به پایگاه اطلاع‌رسانی این سازمان به آدرس فوق مراجعه و با وارد نمودن اطلاعات درخواستی یک نسخه پرینت از کارت شرکت در آزمون تهیه نموده و براساس زمان، تاریخ و آدرس تعیین شده بر روی کارت شرکت در آزمون، به حوزه امتحانی مربوط مراجعه نمایند. بدیهی است برای شرکت در جلسه آزمون همراه داشتن پرینت کارت شرکت در آزمون و هم چنین اصل کارت ملی و یا اصل شناسنامه عکسدار و ارائه آن الزامی است. ضمناً متذکر می‌شود که تهیه کارت منحصراً به روش فوق امکان‌پذیر می‌باشد.

ب – آدرس و محل رفع نقص کارت شرکت در آزمون

آدرس و محل رفع نقص کارت شرکت در آزمون کلیه داوطلبان به شرح جدول شماره ۲ مندرج در ذیل این اطلاعیه می باشد.

ج- داوطلبان چنانچه درخصوص مندرجات کارت شرکت در آزمون مغایرتی مشاهده نمودند، لازم است به شرح زیر اقدام نمایند.

۱- با توجه به اطلاعات مندرج بر روی کارت شرکت در آزمون، چنانچه مغایرتی در اطلاعات مندرج در بندهای ۱، ۲، ۳، ۴، ۹ و ۱۰ (نام خانوادگی – نام، تاریخ تولد، شماره شناسنامه، کدملی، تاریخ فارغ التحصیلی، عنوان رشته تحصیلی) کارت شرکت در آزمون وجود دارد لازم است برای اصلاح مورد یا موارد مذکور در قسمت ویرایش اطلاعات حداکثر تا تاریخ ۹۷/۰۹/۰۹ منحصراً به پایگاه اطلاع‌رسانی این سازمان مراجعه و از آن طریق نسبت به اصلاح موارد اقدام نمائید و در صورتی که نسبت به موارد مشروح ذیل معترض می‌باشید ضروری است در روزهای چهارشنبه مورخ ۹۷/۰۹/۰۷ و یا پنجشنبه ۹۷/۰۹/۰۸ از ساعت ۸:۳۰ الی ۱۲:۰۰ و ۱۴:۰۰ الی ۱۷:۰۰ براساس جدول مندرج در ذیل این اطلاعیه به نماینده سازمان سنجش آموزش کشور مستقر در باجه رفع نقص مراجعه نمائید.

۱-۱ – چنانچه نسبت به بندهای ۵ و ۶ (جنس و معلولیت) معترض هستند.

تبصره: درخصوص بند ۶ (معلولیت) چنانچه داوطلبی خواستار اعمال بند فوق می‌باشد، لازم است فرم مخصوص معلولیت را روز قبل از برگزاری آزمون تحویل باجه رفع نقص نماید تا اقدامات لازم در این خصوص بعمل آید. در غیر اینصورت هیچگونه تقاضایی قابل پذیرش نمی‌باشد.

۲-۱- چنانچه مغایرتی در اطلاعات مندرج در بند ۷ (سهمیه ثبت‌نامی) کارت شرکت در آزمون شما وجود دارد (ارگانهای بنیاد شهید و امور ایثارگران، ستاد کل نیروهای مسلح – سپاه پاسداران و وزارت جهاد کشاورزی) جهت اعلام مغایرت حداکثر تا تاریخ ۹۷/۰۹/۰۹ منحصراً به پایگاه اطلاع رسانی این سازمان (قسمت ویرایش اطلاعات) مراجعه و نسبت به اصلاح موارد اقدام نمایند تا در صورت تایید سهمیه توسط ارگان مربوط، سهمیه مورد نظر برای آنان اعمال گردد، در غیراینصورت با سهمیه آزاد گزینش خواهند شد و هیچگونه اعتراضی قابل قبول نمی‌باشد.

تذکر مهم: داوطلبانی که در زمان ثبت نام متقاضی استفاده از سهمیه بوده اند و سهمیه آنان از طرف ارگان مربوطه مورد تایید قرار نگرفته است ضرورت دارد پس از مراجعه به قسمت ویرایش اطلاعات و اصلاح سهمیه در این مرحله، عدم تایید سهمیه خود را از ارگان ذیربط پیگیری نمایند. بدیهی است در غیر اینصورت و بعد از پایان مهلت ویرایش در این مرحله درخصوص اعمال سهیمه آنان اقدامی صورت نخواهد گرفت.

۳-۱- چنانچه کارت شرکت در آزمون شما فاقد عکس می باشد و یا چنانچه عکس روی کارت دارای اشکالاتی از جمله، فاقد مُهر بودن عکس، واضح نبودن عکس و … می‌باشد و یا چنانچه موفق به تهیه پرینت کارت شرکت در آزمون نشده اید ضروری است در روزهای چهارشنبه مورخ ۹۷/۰۹/۰۷ و یا پنجشنبه ۹۷/۰۹/۰۸ از ساعت ۸:۳۰ الی ۱۲:۰۰ و ۱۴:۰۰ الی ۱۷:۰۰ با همراه داشتن ۲ قطعه عکس ۴×۳ و کارت ملی یا شناسنامه عکسدار شخصاً به باجه رفع نقص حوزه مربوطه (براساس جدول شماره دو) مراجعه نمایند و موضوع را دنبال نموده تا مشکل برطرف گردد. بدیهی است هرگونه مراجعه در این خصوص در روز آزمون قابل پذیرش نخواهد بود و با افراد خاطی مطابق مقررات مربوط رفتار خواهد شد.

۴-۱- چنانچه شماره داوطلب شما چه به صورت عددی و یا به صورت حروف ناخوانا می‌باشد، لازم است به باجه رفع نقص حوزه ذیربط مراجعه نمایید.

د‍- مواردی از قانون رسیدگی به تخلفات و جرایم در آزمونهای سراسری

ماده ۵ – تخلفات و جرایم در این قانون مشتمل بر موارد زیر است:

الف – ارتکاب هرگونه عملی که موجب بی‌نظمی در برگزاری آزمون گردد یا همراه داشتن هرگونه وسیله غیرمجاز از قبیل وسایل ارتباط الکترونیکی و دستگاههای حافظه‌دار.

ب – ارتکاب هرگونه عمل خلاف مقررات که آزمون داوطلب را از نظر علمی خدشه دار سازد از قبیل:

۱ – ارائه مدرک یا گواهی مجعول یا تصویر گواهی مجعول برای شرکت در آزمون.

۲ – تبانی با داوطلبان یا افراد خارج از حوزه امتحانی یا دست‌اندرکاران آزمون از قبیل عوامل اجرایی و طراحان سوال برای تخلف در آزمون.

۳ – ثبت‌نام در آزمون با هویت مجعول یا شرکت در جلسه آزمون به جای داوطلب اصلی.

ج – استفاده از هرگونه وسیله غیرمجاز از قبیل وسایل ارتباط الکترونیکی و دستگاههای حافظه‌دار.

د – کمک به داوطلب خارج از ضوابط برگزاری آزمون جهت پاسخ به سوالات.

ه‍- دسترسی غیرمجاز به اطلاعات مربوط به داوطلبان یا استفاده غیرمجاز از آنها.

و – هرگونه تغییر غیرمجاز سوالات، اوراق و پاسخنامه‌های داوطلبان یا سایر مدارک و دفاتر مربوط به آزمون.

ز- افشای سوالات آزمون یا تلاش در جهت دستیابی و افشای آن یا شرکت یا معاونت در این امر قبل یا حین برگزاری آزمون به هر نحو.

ح – خرید یا فروش سوالات آزمون یا پاسخ آنها یا شرکت یا معاونت در این امر قبل یا حین برگزاری آزمون اعم از اینکه سوالات یا پاسخ آنها واقعی یا غیرواقعی باشد.

ماده ۶ – هیات‌های رسیدگی به تخلفات، صلاحیت صدور حکم به مجازاتهای زیر را درباره متخلفان دارند:

الف – در مورد مشمولان بند (الف) ماده (۵): اخطار کتبی با درج در پرونده داوطلب و اعلام به مراجع ذیربط یا محرومیت از گزینش در آزمون همان سال.

ب – در مورد مشمولان بند (ب) یا بند (ج) ماده (۵): محرومیت از گزینش علمی در آزمون همان سال و ابطال قبولی داوطلب در همان سال و محرومیت از شرکت در آزمون از یک تا ده سال بعد.

تبصره – آراء هیات‌های بدوی جز در مورد مشمولان بند (الف) ماده (۶) این قانون قابل تجدید نظر خواهی در هیات تجدید نظر رسیدگی به تخلفات در آزمون‌ها می‌باشد.

ماده ۷ – در مورد مشمولان بندهای (د)، (هـ)، (و) (ز) و (ح) ماده (۵) هیات‌های رسیدگی متهم را برای رسیدگی و اعمال جزای نقدی از ده میلیون (۱۰.۰۰۰.۰۰۰) ریال تا یک میلیارد (۱.۰۰۰.۰۰۰.۰۰۰) ریال یا حبس از یک تا پنج سال یا هر دو مجازات به محاکم دادگستری معرفی می‌نمایند.

ماده ۸ – ارتکاب هر یک از اعمال موضوع ماده (۵) چنانچه در قالب عضویت در یک گروه یا شبکه باشد موجب تشدید مجازات می‌شود و تشکیل دهنده و سرکرده گروه یا شبکه به حداکثر مجازات محکوم می‌گردد. مجازات هر یک از اعضاء که در ارتکاب تخلفات و جرایم فوق دخالتی نداشته باشند حسب مورد حداقل مجازات ذکر شده برای مرتکب می‌باشد.

ماده ۹- رسیدگی در هیات‌های رسیدگی به تخلفات در آزمون‌ها مانع از رسیدگی برابر سایر قوانین جزایی یا رسیدگی در هیات‌های رسیدگی به تخلفات اداری یا هیات‌های انتظامی اعضای هیات علمی یا کمیته‌های انضباطی دانشجویان نیست و مرتکب علاوه بر مجازات مندرج در مواد (۶) و (۷) این قانون به مجازات مقرر در سایر قوانین و مقررات محکوم می‌گردد.

ماده ۱۰- در صورت محکومیت قطعی فردی به یکی از مجازاتهای مندرج در این قانون، به استثنای مجازات مندرج در بند (الف) ماده (۶)، هیات رسیدگی به تخلفات در آزمون‌ها، قبولی وی در آزمون را ابطال می‌نماید. در این صورت موسسه آموزشی مربوط از صدور و اعطای هرگونه گواهی یا مدرک به وی خودداری خواهد نمود و چنانچه گواهی فارغ‌التحصیلی به وی اعطاء شده باشد وزارت علوم، تحقیقات و فناوری یا وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی یا وزارت آموزش و پرورش یا دانشگاه آزاد اسلامی ملزم به ابطال آن گواهی می‌باشند.

ماده ۱۱- چنانچه با بررسی‌های فنی و علمی، بین نمرات و رتبه اکتسابی داوطلبی و سوابق تحصیلی وی مغایرتهای غیرمتعارف مشهود و اساسی از قبیل عدم تطابق معدل دیپلم و دوره پیش‌دانشگاهی با رتبه و نمره اکتسابی در آزمون وجود داشته باشد، با تایید هیات‌های بدوی رسیدگی به تخلفات در آزمون‌ها از داوطلب در یک یا چند درس عمومی و اختصاصی امتحان مجدد به عمل می‌آید. تعیین وضعیت نهایی آزمون این داوطلب، بر اساس نتایج حاصل از امتحان مجدد بر عهده هیات بدوی می‌باشد.

ماده ۱۲- هر موسسه یا آموزشگاه علمی و آموزشی که برای افزایش آمادگی داوطلبان شرکت در آزمون‌های مورد بحث این قانون فعالیت می‌کند چنانچه در تخلفات ماده (۵) مشارکت داشته باشد مجوز تاسیس آن لغو می‌شود و مدیران مسوول آنها علاوه بر محرومیت دائمی از تاسیس و اداره این گونه مراکز به مجازات‌های پیش‌بینی شده در این قانون و سایر قوانین محکوم می‌شوند و چنانچه موسسه یا آموزشگاه فاقد مجوز باشد مجازات مدیران مسوول آنها حداکثر مجازات مندرج در ماده (۶) می‌باشد.

تبصره – در مورد آموزشگاههایی که فاقد مجوز باشند علاوه بر اقدام مراجع قانونی ذیربط مدعی‌العموم نیز می‌تواند راساً نسبت به اعلام جرم و پیگیری تخلفات آنان اقدام نماید.

ه‍- تذکرهای مهم

۱- همزمان با قرار گرفتن کارت شرکت در آزمون بر روی پایگاه اطلاع‌رسانی این سازمان به منظور آگاهی بیشتر داوطلبان از ضوابط آزمون، برگ راهنمای شرکت در آزمون نیز بر روی پایگاه اطلاع‌رسانی مذکور قرار داده می‌شود که لازم است هر داوطلب با مطالعه دقیق آن برای حضور در جلسه آزمون و پاسخگویی به سوالات اقدام نماید. در صورت ضرورت داوطلبان می توانند از آن پرینت تهیه نمایند.

۲- در زمان حضور در جلسه آزمون، همراه داشتن پرینت کارت شرکت در آزمون‌، اصل کارت ملی و یا اصل شناسنامه عکسدار الزامی است.

۳- هر داوطلب برای حضور در جلسه آزمون باید علاوه بر پرینت کارت شرکت در آزمون، اصل کارت ملی و یا اصل شناسنامه عکسدار، چند مداد سیاه نرم پررنگ، مداد تراش، مداد پاکن و یک سنجاق و یا سوزن به همراه داشته باشد.

۴- درهای ورودی ِحوزه های امتحانی راس ساعت ۸:۰۰ (هشت صبح) بسته خواهد شد و لذا به داوطلبان توصیه می‌شود قبل از بسته شدن درهای ورودی در جلسه آزمون حاضر باشند. شروع فرآیند برگزاری آزمون راس ساعت ۸:۳۰ (هشت و سی دقیقه صبح) خواهد بود. لذا از ورود داوطلبان پس از بسته شدن درِ سالنهای امتحانی به حوزه آزمون ممانعت بعمل خواهد آمد.

۵- داوطلبان باید از آوردن وسایل اضافی از جمله کیف دستی، ساک دستی، پیجر، تلفن همراه، ساعت هوشمند، دستبند هوشمند، انگشتر هوشمند، بی‌سیم، جزوه، کتاب، هرگونه نُت و یادداشت و نظایر آن و همچنین وسایل شخصی به جلسه آزمون اکیداً خودداری نمایند.

۶- خارج نمودن ملزومات آزمون (پاسخنامه، کارت شرکت در آزمون و یا دفترچه سوالات) از جلسه آزمون تخلف محسوب می‌شود و با داوطلبانی که اقدام به این تخلف نمایند طبق ضوابط رفتار خواهد شد.

۷- مخدوش نمودن و پاره نمودن پاسخنامه، عدم ارائه پاسخنامه در زمان مقرر و تعلل در ارائه مدارک امتحانی، به همراه داشتن هر گونه وسایل الکترونیکی و ارتباطی حتی بصورت خاموش (از قبیل پیجر، تلفن همراه، ساعت هوشمند، دستبند هوشمند، انگشتر هوشمند، بی‌سیم و ..)، جزوه، کتاب، هر گونه نُت و یادداشت و نظایر آن ماهیتاً از مصادیق تخلّف و تقلّب محسوب می گردد و با داوطلبان متخلّف برابر با قانون رسیدگی به تخلفات و جرائم در آزمونهای سراسری رسیدگی و برخورد خواهد شد.

۸- با توجه به اینکه سازمان سنجش آموزش کشور در جهت بهبود و ارتقاء کیفی حوزه های برگزاری آزمون، نیاز به نظرات شما به عنوان معتبرترین منبع اخذ داده و اطلاعات برای ارزیابی حوزه ها دارد، خواهشمند است نسبت به تکمیل نمودن پرسشنامه ارزیابی حوزه امتحانی خود در این آزمون از تاریخ ۹۷/۰۹/۰۹ لغایت ۹۷/۰۹/۱۶ بصورت اینترنتی از طریق پایگاه اطلاع رسانی این سازمان اقدام نمائید.
جدول شماره ۱ – شهرستان محل برگزاری حوزه های آزمون پذیرش متقاضیان پروانه کارآموزی وکالت کانونهای وکلای دادگستری ایران ۹۷

ردیف استان نام شهرستان محل برگزاری آزمون استان محل اقامت
تهران(۱۶) تهران(۱۶۰۷) کلیه داوطلبان استانهای تهران(۱۶)، سمنان(۲۳)، هرمزگان(۳۷) و سیستان و بلوچستان(۲۴)
آذربایجان شرقی(۱۰) تبریز(۱۰۱۲) کلیه داوطلبان استان آذربایجان شرقی(۱۰)
فارس(۲۵) شیراز(۲۵۳۶) کلیه داوطلبان استانهای فارس(۲۵) وکهگیلویه و بویر احمد(۳۱)
اصفهان(۱۳) اصفهان(۱۳۱۰) کلیه داوطلبان استان اصفهان(۱۳)
آذربایجان غربی(۱۱) ارومیه(۱۱۰۴) کلیه داوطلبان استان آذربایجان غربی(۱۱)
مازندران(۳۵) ساری(۳۵۲۷) کلیه داوطلبان استان مازندران(۳۵)
خراسان رضوی(۱۹) مشهد(۱۹۶۰) کلیه داوطلبان استانهای خراسان رضوی(۱۹)، شمالی(۲۰) و جنوبی(۱۸)
گیلان(۳۳) رشت(۳۳۱۳) کلیه داوطلبان استان گیلان(۳۳)
قزوین(۲۶) قزوین(۲۶۱۹) کلیه داوطلبان قزوین(۲۶)
خوزستان(۲۱) اهواز(۲۱۱۲) کلیه داوطلبان استان خوزستان(۲۱)
کرمانشاه(۳۰) کرمانشاه(۳۰۲۴) کلیه داوطلبان استانهای کرمانشاه(۳۰)
همدان(۳۸) همدان(۳۸۲۳) کلیه داوطلبان استان همدان(۳۸)
قم(۲۷) قم(۲۷۰۴) کلیه داوطلبان استان قم(۲۷)
کردستان(۲۸) سنندج(۲۸۱۹) کلیه داوطلبان استان کردستان(۲۸)
گلستان(۳۲) گرگان(۳۲۱۷) کلیه داوطلبان استان گلستان(۳۲)
اردبیل(۱۲) اردبیل(۱۲۰۲) کلیه داوطلبان استان اردبیل(۱۲)
مرکزی(۳۶) اراک(۳۶۰۲) کلیه داوطلبان استان مرکزی(۳۶)
بوشهر(۱۵) بوشهر(۱۵۰۲) کلیه داوطلبان استان بوشهر(۱۵)
زنجان(۲۲) زنجان(۲۲۱۲) کلیه داوطلبان استان زنجان(۲۲)
لرستان(۳۴) خرم آباد(۳۴۱۳) کلیه داوطلبان استان لرستان(۳۴)
کرمان(۲۹) کرمان(۲۹۴۰) کلیه داوطلبان استان کرمان(۲۹)
البرز(۴۰) کرج(۴۰۰۸) کلیه داوطلبان استان البرز(۴۰)
چهارمحال و بختیاری(۱۷) شهرکرد(۱۷۰۹) کلیه داوطلبان استان چهار محال و بختیاری(۱۷)
یزد(۳۹) یزد(۳۹۲۰) کلیه داوطلبان استان یزد(۳۹)
ایلام(۱۴) ایلام(۱۴۰۵) کلیه داوطلبان استان ایلام(۱۴)

 

جدول شماره ۲- استان و شهرستان محل برگزاری و نشانی باجه‌های رفع نقص احتمالی کارتهای شرکت درآزمون پذیرش متقاضیان پروانه کارآموزی وکالت کانونهای وکلای دادگستری ایران سال

نام استان محل اقامت نام شهرستان محل برگزاری محل رفع نقص کارت نشانی باجه‌های رفع نقص
آذربایجان شرقی تبریز دانشگاه فنی و حرفه ای استان     آذربایجان شرقی تبریز: انتهای کوی منظریه، جنب لشگر عاشورا، دانشگاه فنی و حرفه ای استان آذربایجان شرقی
آذربایجان غربی ارومیه دانشگاه ارومیه ارومیه: خیابان شهید بهشتی، دانشگاه ارومیه، ستاد مرکزی پردیس دانشگاهی دانشگاه‌ ارومیه
اصفهان ‌ اصفهان دانشگاه اصفهان اصفهان: میدان آزادی(دروازه شیراز)، بلواردانشگاه،درب شمالی دانشگاه اصفهان،ساختمان ستاد اجرای آزمونها
اردبیل اردبیل دانشگاه محقق اردبیلی اردبیل: خیابان دانشگاه، دانشگاه محقق اردبیلی، ساختمان سابق اداره کل امور آموزشی
البرز کرج دانشگاه خوارزمی کرج کرج: حصارک، میدان دانشگاه، دانشگاه خوارزمی پردیس کرج
ایلام ایلام دانشگاه ایلام ایلام: بلوارپژوهش،دانشگاه ایلام ، حوزه معاونت آموزشی
بوشهر ‌ بوشهر دانشگاه خلیج فارس بوشهر بوشهر: بهمنی،خیابان شهید ماهینی، دانشگاه خلیج فارس بوشهر
تهران، سمنان،سیستان و بلوچستان ،هرمزگان تهران دانشکده فرهنگ وارتباطات دانشگاه سوره تهران: خیابان انقلاب، میدان فردوسی، بن بست شاهرود، دانشکده فرهنگ وارتباطات دانشگاه سوره
چهارمحال و بختیاری شهر کرد دانشگاه شهرکرد شهرکرد: بلواررهبر، دانشگاه شهرکرد، معاونت آموزشی
خراسان شمالی،خراسان رضوی،خراسان جنوبی مشهد دانشگاه فردوسی مشهد مشهد: بلوار وکیل آباد،روبروی پارک‌ملت، درب شمالی دانشگاه فردوسی مشهد، مدیریت آموزشی دانشگاه
خوزستان اهواز دانشگاه شهید چمران اهواز اهواز: جاده گلستان، جنب پل پنجم، ورودی دانشگاه شهیدچمران اهواز
زنجان زنجان دانشگاه زنجان زنجان: کیلومتر۶ جاده تبریز، دانشگاه زنجان، ساختمان مرکزی واحدرایانه
فارس، کهگیلویه و بویراحمد شیراز دانشگاه شیراز شیراز: خیابان ساحلی غربی، مجتمع فرهنگی رفاهی دانشگاه شیراز
قزوین قزوین دانشگاه بین المللی امام خمینی (ره) قزوین قزوین: انتهای بلوار دانشگاه، دانشگاه بین المللی امام خمینی (ره) قزوین
قم قم‌ دانشگاه قم قم: بلوارالغدیر، بعد از شهرک قدس، دانشگاه قم، سازمان مرکزی دانشگاه
کردستان سنندج دانشگاه کردستان سنندج: خیابان پاسداران، خیابان دانشگاه، درب اصلی دانشگاه کردستان، واحد صدورکارت
کرمان کرمان دانشکده فنی و حرفه ای شماره یک کرمان (شهید چمران) کرمان: خیابان شهید مصطفی خمینی، ابتدای هفت باغ علوی، دانشکده فنی و حرفه­ای شماره یک کرمان(شهید چمران)
کرمانشاه کرمانشاه دانشگاه رازی کرمانشاه کرمانشاه: طاق بستان، باغ ابریشم، پردیس دانشگاه رازی، سازمان مرکزی دانشگاه، اداره آموزش
گلستان گرگان دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی گرگان گرگان: خیابان شهید بهشتی، دانشگاه علوم کشاورزی ومنابع طبیعی گرگان
گیلان رشت دانشگاه گیلان رشت: بلوار حافظ، خیابان ملت، روبروی شهربازی، پردیس دانشگاه گیلان
لرستان خرم‌آباد دانشگاه لرستان خرم‌آباد: کیلومتر ۵ جاده (خرم آباد – تهران)، دانشگاه لرستان
مازندران ساری دانشکده فنی امام محمد باقر (ع) ساری: بلوار خزر، خیابان شهید مطهری (طبرستان)، دانشکده فنی امام محمدباقر (ع)
مرکزی اراک دانشگاه اراک اراک: میدان شریعتی، ابتدای بلوارمیرزای شیرازی، دانشگاه اراک، درب اصلی دانشگاه ،روبروی باجه انتظامات
همدان ‌همدان دانشگاه بوعلی سینا همدان همدان: شهرک مدرس، خیابان ابوطالب، جنب دبیرستان، دانشکده علوم انسانی
یزد یزد دانشگاه یزد یزد: صفائیه، بلوار دانشگاه، ورودی دانش

خبر ۲۶ آبان ۹۷ – پذیرش کارآموز وکالت در کشور ۲۰ درصد افزایش یافت

رییس اتحادیه سراسری کانون های وکلای دادگستری ایران گفت: پذیرش کارآموز توسط این مجموعه طی سالجاری نسبت به سال قبل ۲۰ درصد افزایش یافت.

به گزارش ایرنا، مرتضی شهبازی نیا روز پنجشنبه در همایش اتحادیه کانون های وکلای کشور در تبریز، این کانون را بهترین نهاد در عرصه اشتغال نهاد وکالت دانست و افزود: نهاد وکالت هر سال برای جذب کارآموز آزمون برگزار می ‌کند که امسال نسبت به پارسال افزایش چشم گیر داشتیم، بدون اینکه هزینه های مالی به بیت المال تحمیل شود.
وی اظهار داشت: در حالیکه کانون وکلا بدون جذب اعتبارات دولتی شغل ایجاد می‌ کند اما از خدمات عمومی و تامین اجتماعی بی بهره است و در عین حال نهاد وکالت در زمینه پرداخت مالیات بسیار خوب عمل کرده است و وکلا هر ساله مالیات خود را به طور دقیق پرداخت می کنند.
شهبازی نیا با اشاره به مهم بودن مساله معاضدت در نظام قضایی ایران، گفت: اگر بودجه معاضدتی کشورهای دیگر را با ایران مقایسه کنیم متوجه فاصله عمیق خود با سار کشورها می شویم، به طوری که به عنوان مثال در هلند ۸۰۰ میلیون یورو بودجه معاضدتی است، اما قوه قضائیه هیچ وقت سهم معاضدت وکلا را پرداخت نکرده است.
وی ادامه داد: دغدغه نهاد وکالت در موضوع تبصره ماده ۴۸ آیین دادرسی کیفری است که مشکلاتی ایجاد کرده و این مساله تبعات منفی برای کشور خواهد داشت که تقاضا داریم در اصلاح آیین دادرسی کیفری به آن توجه شود و تلقین بی اعتمادی به وکلا انجام نگیرد.
شهبازی نیا افزود: بسیار خوشحالیم که همه مسئولین به اتفاق بر استقلال کانون وکلا تاکید دارند و امیدواریم نتیجه تصمیم گیری ها هم به این شکل باشد و توان ما به جای اینکه صرف تلاش برای استقلال شود، صرف توسعه و ارتقا نهاد وکالت شود.
وی با تاکید بر اینکه باید با موسسات حقوقی که بدون وکیل تشکیل می ‌شوند، برخورد شود، یادآور شد: بدون تردید وجود این موسسات نظام دادرسی را خدشه دار کرده و ضربه اصلی را این مجموعه ها به قوه قضاییه ‌زده و دادرسی را زیر سوال می ‌برند.
رییس اتحادیه کانون های وکلای ایران با اشاره به وجود بیش از ۲ هزار مرکز آموزش رشته حقوق در کشور، گفت: بعضی از این مراکز حداقل کیفیت را هم ندارند اما مدرک لیسانس و فوق لیسانس حقوق می ‌دهند، در حالیکه آموزش حقوق کیفیت تضمین شده می‌ طلبد و متاسفانه نسبت به آن غفلت شده است.
به گزارش ایرنا، سی و یکمین همایش اتحادیه کانون های وکلای دادگستری سراسر کشور موسوم به اسکودا از روز گذشته به مدت دو روز به میزبانی تبریز در حال برگزاری است.

منبع: خبرگزاری ایرنا


خبر ۷ آبان ۹۷ – مرکز مشاوران قوه قضائیه سال آینده آزمون وکالت برگزار می‌‌کند

رئیس مرکز امور مشاوران حقوقی و کارشناسان قوه قضائیه با اشاره به عدم برگزاری آزمون وکالت توسط این مرکز در سال جاری گفت: این مسئله به دلیل برگزاری آزمون مشاوران خانواده و همچنین وجود برخی مشکلات اجرایی است اما سعی می‌کنیم سال آینده حتماً آزمون وکالت را برگزار کنیم.

مرکز مشاوران قوه قضائیه سال آینده حتماً آزمون وکالت برگزار می‌‌کند
عبدالرضا مومنی رئیس مرکز امور مشاوران حقوقی، وکلا و کارشناسان قوه قضائیه در گفت‌وگو با خبرنگار قضایی خبرگزاری فارس، با اشاره به عدم برگزاری آزمون وکالت توسط این مرکز در سال جاری اظهار کرد: این مسئله به دلیل برگزاری آزمون مشاوران خانواده در سال جاری و همچنین وجود برخی مشکلات اجرایی است اما سعی می‌کنیم سال آینده حتماً آزمون وکالت را برگزار کنیم.
وی افزود: دادگاه‌های ما به‌خصوص در تهران ظرفیت پذیرش کارآموز بیشتر را ندارند و نمی‌توانند بار کارآموز مضاعف را تحمل کنند.
مومنی با اشاره به رد شدن طرح اصلاح بند «چ» ماده ۸۸ قانون برنامه پنج‌ساله ششم توسعه که به توقف برگزاری آزمون وکالت از سوی مرکز مشاوران قوه قضاییه منجر می‌شد، گفت: طرح شدن این مسئله در مجلس ربطی به عدم برگزاری آزمون در سال جاری ندارد بلکه بالعکس رد شدن این طرح به تثبیت جایگاه مرکز مشاوران و وکلای قوه قضاییه و منتفی شدن ادعاهای علیه این مرکز منجر شد.
در جلسه بررسی طرح اصلاح بند «چ» ماده ۸۸ قانون برنامه پنج‌ساله ششم توسعه در مجلس شورای اسلامی، که روز چهارشنبه هفته گذشته برگزار شد، مهرداد بائوج لاهوتی نماینده لنگرود با بیان اینکه در کشور انگلیس در ۱۰ هزار پرونده ۵۴ وکیل، در کشور ترکیه در ۱۰ هزار پرونده ۲۳۵ وکیل و در کشور فیلیپین در ۱۰ هزار پرونده از ۳۲۳ وکیل استفاده می شود، گفت: در کشور ما حدود ۱۷۰ هزار وکیل باید به جمعیت وکلا اضافه شود، نباید این حق را از مردم سلب کرد.
وی با اشاره به رسیدن روند جذب وکیل از ۵ درصد به زیر ۳ درصد از سال ۸۲ گفت: این موضوع نشان از این دارد که قصد ندارند حق مردم را به آنها برگردانند.

منبع : خبرگزاری فارس


خبر ۱۷ مهر ۹۷ – تمدید مهلت ثبت نام آزمون وکالت ۹۷

نایب رییس اتحادیه سراسری کانون‌های وکلای دادگستری ایران(اسکودا) از تمدید مهلت ثبت نام آزمون وکالت سال ۹۷ خبر داد.
علی پزشکی در گفت‌وگو با ایسنا، در رابطه با تمدید مهلت ثبت نام آزمون وکالت سال ۹۷، اظهار کرد: زمان ثبت نام تا آخرین ساعات روز ۲۱ مهر ماه ۹۷ تمدید شده است و آمار دقیق افراد شرکت کننده پس از اتمام مهلت ثبت نام ارائه خواهد شد.
نایب رییس اسکودا افزود: داوطلبین ثبت نام در آزمون وکالت را به لحظات آخر موکول نکنند. حتی اگر می‌شود پیش از روز بیست و یکم ثبت نام را انجام داده باشند زیرا احتمال دارد سایت بسته شود و امکان ثبت نام وجود نداشته باشد. این تاریخ به هیچ عنوان امکان تمدید ندارد.
وی در پاسخ به این سوال که آیا برای کارآموزان وکالت که مجددا در آزمون وکالت شرکت کنند سهمیه مازادی در نظر گرفته شده است یا خیر؟ عنوان کرد: اینکه کدام کارآموزان می‌توانند در آزمون سال ۹۷ شرکت کنند در شرایط اختصاصی کانون‌ها اعلام شده است. برای مثال کانون وکلای دادگستری مرکز گفته است که می‌توانند شرکت کنند اما زمان آزمون مانند افراد عادی هستند و سهمیه ویژه‌ای به این افراد اختصاص داده نمی‌شود. هر تعداد آماری که اعلام شده است ۳۰ درصد به ایثارگران تعلق دارد و تنها سهمیه‌ای که در این آزمون اعمال می‌شود صرفا سهمیه ایثارگران است و کارآموزان در سهمیه عادی لحاظ می‌شوند.
به گزارش ایسنا، ثبت نام در آزمون وکالت سال ۹۷ از تاریخ ۸ مهر ۱۳۹۷ تا روز پنجشنبه ۱۹ مهر ۱۳۹۷ تعیین شده بود.
آزمون وکالت روز جمعه ۹ آذرماه ۱۳۹۷ برگزار خواهد شد.

منبع : خبرگزاری ایسنا


خبر ۱۷ مهر ۹۷ – اعلام نتایج تکمیل ظرفیت آزمون وکالت ۹۶ مرکز مشاوران 

اسامی داوطلبین حائز شرایط پذیرش در تکمیل ظرفیت آزمون مشاوره حقوقی و وکالت۱۳۹۶ به همراه تاریخ مراجعه جهت تشکیل پرونده و مصاحبه(در صورت تکمیل مدارک) در ادامه مطلب آمده است.
تذکرات مهم :
۱- بنابر اطلاعیه های گذشته این مرکز و با توجه به عدم تکمیل ظرفیت های اعلامی آزمون مشاوره حقوقی و وکالت سال۱۳۹۶ در برخی از حوزه‌ها لذا نفرات بعدی به عنوان جایگزین اعلام شده اند.
۲- صرفاً افرادیکه نامشان در لیست تکمیل ظرفیت قید شده است باید با در دست داشتن مدارک زیر و در تاریخ اعلام شده از ساعت ۷:۳۰ لغایت ۱۱ به ساختمان اصلی مرکز به نشانی : تهران – بلوار نلسون ماندلا(آفریقای شمالی)– کوچه گلفام – پلاک ۵۴ – طبقه همکف مراجعه نمایند.
۱) ۶ قطعه عکس ۳ در ۴ تمام رخ با زمینه روشن. آقایان با لباس رسمی و خانمها با حجاب کامل.
۲) تصویر برابر با اصل دانشنامه لیسانس (حقوق، الهیات گریش فقه و مبانی حقوق اسلامی، سطح دو حوزه علمیه مورد تایید مرکز مدیریت قم یا خراسان)
۳) تصویر برابر با اصل مدرک کاردانی در شاخه های حقوق (در صورت تحصیل ناپیوسته)
۴) مدارک اثبات کننده وضعیت بومی (دیپلم ، اجاره نامه رسمی، سند مالکیت)
۵) تصویر برابر با اصل کارت ملی پشت و رو
۶) تصویر برابر با اصل کارت پایان خدمت پشت و رو (و یا اصل تعهدنامه)
۷) تصویر برابر با اصل تمام صفحات شناسنامه
۸) ارائه مدارک ایثارگری از یکی از مراجع ذیل : (در صورت استفاده از سهمیه ایثارگری)
۱. ستاد کل ارتش جمهوری اسلامی ایران (تهران – خیابان دکتر شریعتی)
۲. ستادکل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی (تهران-بزرگراه بسیج)
۳. سازمان بسیج مستضعفین (تهران-بزرگراه بسیج)
۴. مرکز فرماندهی ناجا (تهران – بزرگراه کردستان)
۵. بنیاد شهید و امور ایثارگران (تهران – خیابان آیت اله طالقانی)

۳- در صورت عدم ارائه و یا نقص در هر یک از مدارک خواسته شده ، برای متقاضی پرونده تشکیل نشده و امکان شرکت در جلسه مصاحبه را نیز نخواهد داشت.
۴- مصاحبه در صورت تکمیل بودن مدارک از ساعت ۱۴ لغایت ۱۸ همانروز انجام میشود.
۵- امکان تغییر تاریخ مراجعه داوطلبین به این مرکز وجود ندارد و عدم مراجعه داوطلب جهت تشکیل پرونده به منزله انصراف خواهد بود.

برای مشاهده متن کامل اطلاعیه اینجا کلیک نمایید
برای مشاهده تاریخ مراجعه جهت تشکیل پرونده و انجام مصاحبه (در صورت تکمیل بودن مدارک) اینجا کلیک نمایید


خبر ۹ مهر ۹۷ – ۱۵ دقیقه به زمان آزمون وکالت ۹۷ اضافه شد 

رییس اتحادیه سراسری کانون‌های وکلای دادگستری ایران (اسکودا) از توافق با سازمان سنجش برای اضافه شدن ۱۵ دقیقه به مدت زمان آزمون وکالت سال ۱۳۹۷ خبر داد.
مرتضی شهبازی‌نیا در گفت‌وگو با ایسنا در این باره اظهار کرد: در نتیجه هماهنگی‌های صورت گرفته با سازمان سنجش کشور مبنی بر افزایش زمان پاسخگویی به سوالات آزمون وکالت سال ۹۷، اضافه شدن ۱۵ دقیقه به مدت زمان این آزمون مورد توافق قرار گرفت.
ثبت نام آزمون کارآموزی وکالت ۱۳۹۷ صبح امروز یکشنبه ۸ مهر ۱۳۹۷ آغاز شد و تا روز پنجشنبه ۱۹ مهر ۱۳۹۷ ادامه خواهد داشت.
آزمون کارآموزی وکالت روز جمعه ۹ آذرماه ۱۳۹۷ برگزار خواهد شد.

منبع : خبرگزاری ایسنا


خبر  ۲۶ شهریور ۹۷ – آگهی آزمون پذیرش متقاضیان پروانه کارآموزی وکالت کانونهای وکلای دادگستری ایران سال ۱۳۹۷

به اطلاع متقاضیان می‌رساند کانونهای وکلای دادگستری ایران (عضو اتحادیه سراسری کانون های وکلای دادگستری ایران- اسکودا) متشکل از کانون وکلای دادگستری مرکز، آذربایجان شرقی، فارس و کهگیلویه و بویراحمد، اصفهان، آذربایجان غربی، مازندران، خراسان رضوی، شمالی و جنوبی، گیلان، قزوین، خوزستان، کرمانشاه، همدان، قم، کردستان، گلستان، اردبیل، مرکزی، بوشهر، زنجان، لرستان، کرمان، البرز، چهارمحال و بختیاری، یزد و ایلام از طریق آزمون کتبی و طبق مقررات و قانون کیفیت اخذ پروانه وکالت مصوب سال ۱۳۷۶ به تعداد مورد نیاز به شرح ذیل و با توجه به شرایط و موارد زیر کارآموز وکالت می‌پذیرند.

۱- ظرفیت پذیرش کارآموز وکالت به تفکیک نام و کد کانون:

کد کانون نام کانون ظرفیت پذیرش آزاد ظرفیت پذیرش ایثارگران    جمع کل
۱ مرکز شامل استانهای تهران، سمنان، هرمزگان و سیستان و بلوچستان ۸۴۰ ۳۶۰ ۱۲۰۰
۲ آذربایجان شرقی ۷۰ ۳۰ ۱۰۰
۳ فارس و کهگیلویه و بویراحمد ۱۴۰ ۶۰ ۲۰۰
۴ اصفهان ۱۱۵ ۵۰ ۱۶۵
۵ آذربایجان غربی ۴۹ ۲۱ ۷۰
۶ مازندران ۷۰ ۳۰ ۱۰۰
۷ خراسان رضوی، شمالی و جنوبی ۹۱ ۳۹ ۱۳۰
۸ گیلان ۵۶ ۲۴ ۸۰
۹ قزوین ۵۳ ۲۲ ۷۵
۱۰ خوزستان ۷۰ ۳۰ ۱۰۰
۱۱ کرمانشاه ۴۲ ۱۸ ۶۰
۱۲ همدان ۳۵ ۱۵ ۵۰
۱۳ قم ۷۰ ۳۰ ۱۰۰
۱۴ کردستان ۳۲ ۱۴ ۴۶
۱۵ گلستان ۲۱ ۹ ۳۰
۱۶ اردبیل ۲۱ ۹ ۳۰
۱۷ مرکزی (اراک) ۱۴ ۶ ۲۰
۱۸ بوشهر ۴۲ ۱۸ ۶۰
۱۹ زنجان ۴۲ ۱۸ ۶۰
۲۰ لرستان ۳۸ ۱۶ ۵۴
۲۱ کرمان ۴۹ ۲۱ ۷۰
۲۲ البرز ۷۷ ۳۳ ۱۱۰
۲۳ چهارمحال و بختیاری ۷ ۳ ۱۰
۲۴ یزد ۷۷ ۳۳ ۱۱۰
۲۵ ایلام ۳۵ ۱۵ ۵۰

(ظرفیت های اعلام شده با احتساب سهمیه آزاد و ایثارگران بوده و تغییر کد کانون پس از اولین ثبت‌نام به هیچ وجه ممکن نیست. بنابراین داوطلبان محترم باید با بررسی و مطالعه و دقت کامل نسبت به ثبت‌نام اقدام نمایند در صورت ثبت‌نام مکرر، ثبت‌نام داوطلب کلاً کان لم یکن تلقی خواهد شد.)

۲- مواد امتحانی:

این آزمون، کتبی، یک مرحله‌ای به صورت تستی بوده و ضرائب دروس آن به شرح ذیل می‌باشد:

ردیف نام دروس ضریب
۱ حقوق مدنی ۳
۲ آیین دادرسی مدنی ۳
۳ حقوق تجارت ۲
۴ اصول استنباط حقوق اسلامی ۱
۵ حقوق جزای عمومی و اختصاصی ۲
۶ آیین دادرسی کیفری ۲

۳– شرایط شرکت در آزمون و اخذ پروانه کارآموزی وکالت:

۱-۳- تابعیت جمهوری اسلامی ایران.

۲-۳- دارا بودن دانشنامه لیسانس یا بالاتر حقوق (از دانشکده های حقوق داخل یا خارج کشور که مورد تایید وزارت علوم، تحقیقات و فناوری باشد) یا دانشنامه لیسانس فقه و مبانی حقوق اسلامی یا معادل آن از دروس حوزوی و دانشگاهی با تایید مرجع صالح.

تبصره ۱: کسانی که فاقد مدرک کارشناسی حقوق، فقه و مبانی حقوق اسلامی یا معادل آن از دروس حوزوی و دانشگاهی با تایید مرجع صالح بوده و فقط دارای مدارک بالاتر آن هستند حق شرکت در آزمون را ندارند بنابراین از ارائه مدارک بالاتر به جز مدارک کارشناسی عنوان شده خودداری نمایند.

تبصره ۲ : مدرک معادل حوزوی مدرکی است که مورد تایید وزارت علوم، تحقیقات و فناوری باشد.

تبصره ۳: دارندگان مدارک کارشناسی ناپیوسته حقوق با مدرک کاردانی مرتبط به شرط آن که واحدهای دروس دوره کارشناسی حقوق را گذرانده باشند مجاز به شرکت در آزمون هستند.

۳-۳ – شرایط سنی: پروانه کارآموزی وکالت دادگستری در حوزه قضائی استان تهران فقط به کسانی داده می‌شود که هنگام ثبت نام سن آنها از چهل سال تمام بیشتر نباشد و برای سایر حوزه‌های قضائی پروانه کارآموزی به کسانی داده می‌شود که هنگام ثبت‌نام سن آنها از پنجاه سال تمام بیشتر نباشد.

۴-۳- برای اشخاصی پروانه کارآموزی صادر می شود که دارای شرایط مندرج در قوانین و مقررات ناظر بر وکالت باشند.

۴ – مدارک مورد نیاز جهت ثبت نام:

۱-۴- اسکن تصویر مدرک تحصیلی لیسانس، منطبق با بند ۲-۳ و تبصره های آن، بدون حاشیه‌های زاید و با فرمتjpg و با سایز حدود ۵۹۵ در ۸۴۲ pixels و با وضوح تصویری ۷۲ dpi .

تبصره ۱: متقاضیان از اسکن گواهی تعداد واحدهای گذرانده شده خودداری نمایند زیرا فقط گواهی فارغ‌التحصیلی یا دانشنامه مبنای مجوز شرکت در آزمون می‌باشد بنابراین دانشجویان ترم آخر و کسانی که در گواهی صادر شده توسط دانشگاه مربوط در مورد آنها کلمه”فارغ التحصیل” یا ” دانش آموخته “ قید نشده باشد حق شرکت در آزمون را نخواهند داشت.

تبصره ۲: دارندگان مدارک کارشناسی ناپیوسته می‌بایست علاوه بر مدرک کارشناسی ناپیوسته اسکن مدرک کاردانی خود را در قسمت مربوطه ارسال نمایند.

۲-۴- اسکن تصویر کارت یا گواهی پایان خدمت یا معافیت دائم بدون حاشیه‌های زاید و با فرمت jpg و با سایز حدود ۲۱۳ در ۳۱۲ pixels و با وضوح تصویری ۷۲dpi .

تبصره: دارندگان معافیت‌های تحصیلی، مربوط به دانشگاهها و موسسات آموزش عالی و حوزه های علمیه و به طور کلی افراد فاقد گواهی پایان خدمت یا معافیت دائم ، تحت هیچ شرایطی حق شرکت در آزمون را نخواهند داشت.

۳-۴- هزینه ثبت نام مبلغ ۹۵۰۰۰۰ ریال( نود و پنج هزار تومان).

تبصره: واریز هزینه ثبت نام از طریق کارتهای بانکی عضو شبکه شتاب و سیستم آنلاین ثبت‌نام اینترنتی در زمان تعیین شده در سایت سازمان سنجش آموزش کشور و با توجه به بند ۱-۵ و ۲-۵ این آگهی و دستورالعمل مقرر انجام خواهد گرفت.

۴-۴- اسکن عکس متقاضی:

داوطلبان محترم می‌بایست تصویر عکس خود را که در سال جاری گرفته شده باشد، در اندازه های ۴×۳ جهت اسکن، بدون حاشیه‌های زاید و با فرمت jpg و با سایز حداقل ۲۰۰ در ۳۰۰ تا حداکثر ۳۰۰ در ۴۰۰ pixels تهیه نمایند و حجم فایل تهیه شده نباید از ۷۰ کیلو بایت بیشتر شود. همچنین تصویر داوطلب باید واضح، مشخص و فاقد اثر مهر و هر گونه منگنه باشد. حتی الامکان عکس ها سیاه و سفید یا در صورت رنگی بودن دارای زمینه سفید باشد.

تذکر مهم: با توجه به مشکلات بوجود آمده در آزمون‌های قبلی، درخصوص اشتباه در ارسال عکس داوطلبان، که این موضوع اکثراً برای داوطلبانی که ثبت‌نام آنها توسط دیگران انجام می‌شود رخ داده است، تاکید می‌گردد علاوه بر کنترل اطلاعات ثبت‌نامی، حتماً نسبت به کنترل عکس ارسالی دقت نمایید تا اشتباهاً عکس داوطلب دیگری به جای عکس شما ارسال نگردد. بدیهی است که در صورت ارسال عکس اشتباهی از طرف متقاضی، فرد به عنوان متخلف تلقی و مطابق مقررات با وی رفتار خواهد شد.
۵-۴– داوطلبانی که دارای معلولیت (نابینایی و کم بینایی) و ناتوانی جسمی – حرکتی از ناحیه دست می باشند (صرفاً جهت استفاده از منشی در جلسه آزمون) گواهی معلولیت و استفاده از منشی صادره از سازمان بهزیستی کشور را از قسمت مربوطه سیستم ثبت‌نام ارسال نمایند. لازم به ذکر است طبق قانون اخذ پروانه وکالت مصوب سال ۱۳۷۶ هیچ گونه سهمیه فوق العاده‌ای برای پذیرش این داوطلبان در آزمون وکالت در نظر گرفته نشده است و با ارائه این گواهی از نظر پذیرش در آزمون اولویتی برای فرد ارائه کننده ایجاد نخواهد شد.

۶-۴- سهمیه رزمندگان و ایثارگران:

با توجه به تصویب قانون جامع خدمات رسانی به ایثارگران و با توجه به مفاد ماده ۸۸ قانون برنامه پنجساله ششم توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی جمهوری اسلامی ایران و به ویژه بند چ ماده مذکور که به موجب آن بند چ به عنوان ماده ۵۹ مکرر به قانون جامع خدمات رسانی به ایثارگران الحاق شده است گزینش داوطلبان واجد شرایط براساس ماده ۵۹ اصلاحی قانون خدمات رسانی به ایثارگران صورت می گیرد. هر یک از داوطلبان متقاضی سهمیه رزمندگان و ایثارگران می‌توانند بر اساس شرایط خود به شرح مندرج در بندهای “الف” تا “ج” زیر ، متقاضی استفاده از سهمیه شوند.

الف- فرزندان و همسران شهدا

ب- جانبازان با حداقل ده درصد (۱۰%) جانبازی

پ- آزادگان با داشتن حداقل سه ماه سابقه اسارت و همسر و فرزندان آنان

ت- رزمندگان با داشتن حداقل شش ماه سابقه حضور در جبهه

ث- همسر و فرزندان جانبازان بیست و پنج درصد (۲۵%)و بالاتر

ج- فرزندان رزمندگان دارای حداقل دوازده ماه سابقه حضور داوطلبانه در جبهه

تبصره ۱: داوطلبان استفاده کننده از سهمیه‌های بنیاد شهید، سازمان بسیج مستضعفین ، جهاد کشاورزی و نیروهای مسلح، در صورت عدم تایید سهمیه به واحدهای تابعه شهرستان محل تشکیل پرونده ذیربط مراجعه نمایند.

تبصره ۲: جانبازان ۱۰% به بالا، آزادگان با سه ماه سابقه اسارت و همسر و فرزندان آنان، فرزندان و همسران شهدا، همسر و فرزندان جانبازان بیست و پنج درصد (۲۵%) و بالاتر، برای استفاده از سهمیه مربوط باید بر اساس ضوابط نسبت به تکمیل بند مربوط در تقاضانامه ثبت نامی اقدام نمایند. این قبیل داوطلبان بایستی در فرم تقاضانامه ثبت نام اینترنتی نسبت به علامتگذاری بند مربوطه اقدام نمایند تا آمار و اطلاعات آنان بعد از ثبت نام به ارگان بنیاد شهید و امور ایثارگران برای تایید سهمیه ارسال گردد و نیازی به مراجعه به سایت ایثار ندارند.

تبصره ۳: بر مبنای قسمت اخیر ماده ۵۹ مکرر الحاقی به قانون جامع خدمات رسانی به ایثارگران، رزمندگان با حداقل شش ماه سابقه حضور در جبهه، فرزندان رزمندگان دارای حداقل دوازده ماه سابقه حضور داوطلبانه در جبهه جزو سهمیه رزمندگان محسوب می شوند و تابع ضوابط مربوط به سهمیه رزمندگان هستند.

رزمندگانی که از تاریخ ۳۱/۶/۱۳۵۹ لغایت ۳۱/۶/۱۳۶۷ حداقل شش (۶) ماه متوالی یا متناوب و فرزندان رزمندگانی که حداقل دوازده ماه (۱۲) سابقه حضور داوطلبانه در مناطق عملیاتی جبهه های نبرد حق علیه باطل را داشته اند، لازم است ضمن مراجعه به ارگان ذیربط (سپاه پاسداران انقلاب اسلامی یا وزارت جهاد کشاورزی) نسبت به تکمیل فرم مخصوص استفاده از سهمیه رزمندگان اقدام نمایند تا آمار و اطلاعات آنان بعد از زمان ثبت‌نام توسط ستاد مشترک سپاه پاسداران (سازمان بسیج مستضعفین) و یا وزارت جهاد کشاورزی مورد تایید نهایی قرار گیرد.

تبصره ۴: آن دسته از پرسنل کادر ثابت، پیمانی، و وظیفه نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران که از تاریخ ۳۱/۶/۱۳۵۹ تا ۳۱/۶/۱۳۶۷ حداقل ۶ ماه پیوسته یا متناوب در خطوط مقدم حضور داشته‌اند و فرزندان این رزمندگان که پدریا مادرشان حداقل ۱۲ ماه سابقه حضور در جبهه را به صورت داوطلبانه دارد می‌توانند با تایید بالاترین مقام هر یک از نیروهای مسلح (ستاد ارتش جمهوری اسلامی ایران، ستاد کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، نیروی انتظامی، وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح و ستاد کل نیروهای مسلح) از مزایای این قانون استفاده نمایند. این قبیل افراد می‌توانند ابتدا به واحدهای متبوع مراجعه و فرم مخصوص استفاده از سهمیه ایثارگران در آزمون مربوط را تکمیل نمایند تا آمار و اطلاعات آنان بعد از زمان ثبت‌نام توسط صالح مربوطه مورد تایید نهایی قرار گیرد. این قبیل داوطلبان لازم است ضمن علامتگذاری در بند مربوطه در تقاضانامه ثبت نامی نسبت به درج کد پیگیری ۱۲ رقمی در محل مربوط اقدام نمایند.

تبصره ۵: با توجه به مفاد بند چ ماده ۸۸ الحاقی به ماده ۵۹ قانون جامع خدمات رسانی به ایثارگران، پدر و مادر شهدا مشمول سهمیه ایثارگری نمی باشند.

تذکرات مهم:

۱ – مناطق عملیاتی بر اساس مصوبه شورای عالی دفاع تعیین می شود.

۲– همسران رزمندگان (داوطلبانی که همسران آنان فقط دارای شرط مدت حضور در جبهه می باشند) مشمول استفاده از سهمیه رزمندگاننمی‌باشند.

۳- کد پیگیری ۱۲ رقمی ارگان استفاده کننده از سهمیه رزمندگان (حسب مورد سپاه پاسداران و یا نیروهای مسلح)، برای هر آزمون و هر سال متفاوت است. لذا داوطلبان می بایست برای این آزمون، کدپیگیری جدید از ارگان ذیربط دریافت دارند.

۴– داوطلبان متقاضی استفاده از سهمیه رزمندگان ارگان سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و ستاد کل نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران، لازم است پس از تکمیل فرم مخصوص استفاده از سهمیه رزمندگان، نسبت به دریافت کد پیگیری ۱۲ رقمی از واحد مربوطه اقدام و آن را در زمان ثبت نام در محلی که در تقاضانامه ثبت نام اینترنتی در نظر گرفته شده است، درج نمایند.

۵- شرط برخورداری از مزایای ایثارگران و رزمندگان «واجد شرایط بودن» آنان است که در قسمت اخیر ماده ۵۹ الحاقی همانند ماده ۵۹ قبلی تصریح شده است. بنابراین وضعیت داوطلبان محترم باید بر ماده ۲ قانون کیفیت اخذ پروانه وکالت و سایر شرایط قانونی ایجابی و سلبی لازم برای ورود به کارآموزی منطبق باشد و نصاب نمره قبولی نیز در مورد ایشان رعایت خواهد شد.

۶– به موجب الحاق بند چ ماده ۸۸ قانون برنامه پنجساله ششم توسعه به ماده ۵۹ قانون جامع خدمات رسانی به ایثارگران، مشمولین استفاده از سهمیه ایثارگران فقط موارد شش گانه فوق هستند.

۷- بررسی شمول سهمیه ایثارگری به افراد توسط سازمان سنجش آموزش کشور خواهد بود در نهایت، تایید نهایی واجد شرایط بودن ایثارگران نسبت به پذیرفته شدگان این سهمیه با هیات مدیره هر کانون است.

۸ – چنانچه داوطلبی در سهمیه آزاد شرکت کرده باشد، اعلام بعدی او در مورد ایثارگری مسموع نخواهد بود.

۹- پس از اعلام اسامی پذیرفته شدگان توسط کانون محلی، اصل گواهی ایثارگری صادر شده از مرجع صالح می‌بایست به کانون مربوطه تحویل داده شود.

۷-۴- تهیه پرینت از اطلاعات ثبت‌نامی که از طریق سایت سازمان سنجش آموزش کشور انجام شده است، الزامی است داوطلب باید پرینت را در صورت قبولی در آزمون به کانون مربوط ارائه کند.

۵ – نحوه ثبت نام و توزیع کارت شرکت در آزمون و تاریخ آزمون:

۱-۵- ثبت‌نام از متقاضیان منحصراً از طریق اینترنت و پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان سنجش آموزش کشور از روزیکشنبه مورخ ۱۳۹۷/۰۷/۰۸لغایت روز سه شنبه مورخ ۱۳۹۷/۰۷/۱۷ انجام خواهد شد.

۲-۵- متقاضیان باید برای واریز هزینه ثبت‌نام، از طریق کارت های اعتباری عضو شبکه شتاب، که رمز دوم آن فعال باشد، طبق دستور العمل اعلام شده در پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان سنجش آموزش کشور، و در زمان اعلام شده در بند ۱-۵، نسبت به پرداخت هزینه ثبت‌نام اقدام کنند.

تبصره: در این خصوص متقاضیان می‌توانند از کارتهای اعتباری دیگران که رمز دوم آن فعال باشد نیز استفاده کنند.

۳-۵- توزیع کارت شرکت در آزمون به صورت اینترنتی انجام می‌شود و داوطلبان باید با مراجعه به پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان سنجش آموزش کشور و وارد کردن کد پیگیری و شماره پرونده خود به سیستم، کارت ورود به جلسه را دریافت کنند. زمان آغاز توزیع اینترنتی کارت و نحوه آن، زمان و مکان رفع نقص یک هفته قبل از برگزاری آزمون از طریق پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان سنجش آموزش کشور ، اتحادیه سراسری کانونهای وکلای دادگستری ایران و روزنامه اطلاعات به اطلاع داوطلبان خواهد رسید.

۴-۵- آزمون در مرکز کانونی که متقاضی در تقاضانامه ثبت‌نام انتخاب کرده است برگزار می‌شود. نشانی محل برگزاری آزمون بر روی کارت شرکت در آزمون درج خواهد شد.

۵-۵- تاریخ برگزاری آزمون روز جمعه مورخ ۱۳۹۷/۹/۹ می‌باشد.

۶- تذکرات لازم:

۱-۶- متقاضیان باید قبل از تاریخ شروع ثبت‌نام از طریق اینترنت، نسبت به اسکن و آماده کردن مدارک با فرمت و مشخصات اعلام شده در بند ۴ این آگهی اقدام نمایند.

۲-۶- مدت ثبت نام اینترنتی از تاریخ شروع، ۱۰ روز خواهد بود.

۳-۶- متقاضیان باید اصل مدارک اسکن شده را نزد خود نگه داشته در صورت پذیرفته شدن به همراه سایر مدارکی که اعلام خواهد شد به کانون مربوطه ارائه نمایند.

۴-۶- داوطلبان فقط در صورتی که دارای شرایط مندرج در این آگهی باشند حق ثبت نام و شرکت در آزمون را خواهند داشت ضمن اینکه باید اطلاعات وارد شده در تقاضانامه ثبت‌نام را (خصوصاً از نظر تعیین کانون مربوط و کد آن) به دقت کنترل نمایند. هزینه ثبت نام تحت هیچ شرایطی مسترد نخواهد شد.

۵-۶- متقاضیان باید در پایان ثبت‌نام از اطلاعات وارد شده پرینت تهیه و درصورت قبولی آن را به کانون مربوطه تسلیم کنند. چنانچه اطلاعات اعلام شده توسط متقاضی در هنگام ثبت‌نام اینترنتی با آگهی آزمون منطبق نبوده و غیر واقعی باشد حتی در صورت قبولی از ثبت‌نام آنان جلوگیری و قبولی آنان کان لم یکن تلقی خواهد شد.

۶-۶– صدور کارت شرکت در آزمون دلیل تایید هیچ یک از مدارک داوطلب از طرف کانونهای وکلا یا سازمان سنجش نیست. بنابراین صرف قبولی در آزمون و درج نام متقاضی در ردیف پذیرفته شدگان، هیچ حقی برای کسی ایجاد نخواهد کرد.

۷-۶- صدور هرگونه اطلاعیه درخصوص آزمون فقط در پایگاه اطلاع‌رسانی اتحادیه سراسری کانون های وکلای دادگستری ایران (اسکودا) و روزنامه اطلاعات معتبر خواهد بود.

۸-۶- با توجه به زمان پیش بینی شده برای آماده کردن مدارک ثبت‌نام تاکید می‌شود در روزهای آغازین پس از انتشار این آگهی نسبت به تهیه مدارک مورد نیاز اقدام شود تا در هنگام ثبت نام از طریق اینترنت برای متقاضیان از نظر زمانی مشکلی ایجاد نگردد.

۹-۶- تغییر محل کارآموزی به هیچ عنوان میسر نخواهد بود بنابراین داوطلبان محترم باید با در نظر گرفتن همه ویژگی ها و امکانات و محدودیتهای فردی و خانوادگی خود صرفاً در حوزه کانونی ثبت نام کنند که قصد کارآموزی و وکالت در محدوده آن را دارند.

۱۰–۶– محاسبه نمرات و تراز آن بر اساس استانداردهای علمی متداول انجام خواهد شد.

۱۱-۶- ثبت نام و شرکت وکلای دادگستری و کارآموزان وکالت عضو کانونهای وکلا در آزمون ممنوع است و بر فرض شرکت و قبولی در آزمون، قبولی آنان کان لم یکن تلقی می شود .

تبصره۱: طبق تصمیم هیات های مدیره محترم کانونهای وکلای دادگستری مرکز، آذربایجان شرقی، اصفهان، قزوین و ایلام کارآموزانی که در حوزه این کانونها به کارآموزی اشتغال دارند می‌توانند در آزمون امسال منحصراً در حوزه کانون متبوع خود شرکت کنند.

۱۲-۶- داوطلبان محترم پیش از انتخاب کانون محل کارآموزی و اشتغال خود حتما به آگهی اختصاصی کانونها در سایت اختصاصی آنها مراجعه کنند و از شرایط احتمالی پیش بینی شده در هر کانون آگاه شوند. زیرا با توجه به مستقل بودن کانونها و ویژگی های اقلیمی و اجتماعی آنها شرایط اختصاصی اعلامی هر کانون برای داوطلبان ورود به آن لازم الاتباع است.


خبر ۲۰ شهریور ۹۷ – افزایش ۲۰ درصدی پذیرفته‌شدگان آزمون وکالت ۹۷

رییس اتحادیه سراسری کانون‌های وکلای دادگستری ایران از افزایش ۲۰ درصد پذیرفته‌شدگان آزمون وکالت خبر داد و گفت: احتمال اضافه شدن مدت زمان پاسخگویی به سوالات آزمون امسال وجود دارد.

مرتضی شهبازی‌نیا در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی ایلنا، در رابطه با آزمون وکالت سال ۹۷ با بیان اینکه آگهی ثبت نام در اواخر شهریور منتشر می‌شود و ثبت نام دهه اول مهرماه است؛ با اشاره به سهمیه‌بندی‌ها گفت: نسبت سهمیه آزاد و ایثارگران را قانون تعیین می‌کند و برای تعیین سهمیه ایثارگران طبق قانونی که مصوب مجلس است، یعنی بند چ ماده ۸۸ قانون برنامه ششم توسعه عمل می‌شود و شرایط مانند سال گذشته است. لیکن برای رفع هرگونه ابهام، امسال تعداد سهمیه آزاد و ایثارگران به تفکیک اعلام می‌شود.
رییس اتحادیه سراسری کانون‌های وکلای دادگستری ایران تشریح کرد: کانون‌های وکلا با وجود مشکلات و تنگناهای مالی زیاد، برای جذب و تربیت وکیل در دوره دوساله کارآموزی ناگزیرند از محل حق عضویت وکلا، هزینه زیادی انجام دهند و برای این کار ریالی از منابع عمومی دریافت نمی‌کنند. با این حال، امسال علیرغم مشکلات زیاد و کمبود امکانات و با وجود مشکل تعداد زیادی از وکلای موجود در جذب پرونده و تامین معیشت، کانون‌های وکلا برای ایجاد امید و انگیزه در جوانان در سقف امکانات موجود تلاش کردند تا تعداد بیشتری از افراد در آزمون بعنوان کارآموز وکالت پذیرفته شوند و لذا بیش از ۲۰ درصد نسبت به سال گذشته افزایش ظرفیت خواهند داشت.
این وکیل دادگستری با اشاره به آزمون و شرایط آن بیان کرد: در مواد و منابع آزمونی تغییری ایجاد نشده است ولی احتمال اضافه شدن مدت زمان پاسخگویی به سوالات آزمون وجود دارد. با توجه به درخواست‌هایی که وجود داشت و برای اینکه داوطلبان با آرامش خاطر بیشتری به سوالات پاسخ دهند، سعی می‌کنیم مدت زمان آزمون را افزایش دهیم و احتمالا ۱۵ دقیقه به مدت زمان ۱۲۰ دقیقه قبلی افزوده می‌شود تا داوطلبان فرصت داشته باشند با تفکر و دقت بیشتری به سوالات پاسخ دهند.
رییس دانشکده حقوق دانشگاه تربیت مدرس در ادامه افزود: تاکید اتحادیه این است که سوالات بر اساس اصول کلی و مسلمات حقوق، قانون و آرای وحدت رویه طراحی شود و سوالات اختلافی نباشد. حتی تاکید ما بر این است که از نظریات مشورتی هم استفاده نشود زیرا این نظریات زمانی صادر می‌شود که اختلاف نظری وجود دارد.
شهبازی‌نیا تصریح کرد: به داوطلبان توصیه می‌کنیم هنگام پاسخگویی به مفهوم سوالات و گزینه‌ها دقت بیشتری کنند و توجه داشته باشند که سوالات فقط از قوانین اصلی طرح نمی‌شود و ممکن است از قوانین خاص و از اصول کلی و مسلمات حقوق هم سوال طرح شود.

منبع: خبرگزاری ایلنا


خبر ۲۲ مرداد ۹۷ – زمانبندی مصاحبه آزمون وکالت و مشاوره حقوقی سال ۹۶

ضمن آرزوی موفقیت سایت «استخدام» برای کاربران شرکت کننده در آزمون به اطلاع میرسانیم، زمانبندی مصاحبه آزمون وکالت و مشاوره حقوقی سال ۹۶ اعلام شد.

به اطلاع می رساند داوطلبان غایب و تجدید مصاحبه و همچنین پذیرفته شدگان آزمون کتبی استان کرمانشاه می توانند از طریق لینک زیر تاریخ برگزاری مصاحبه و شماره پرونده خود را مشاهده نمایند.

نکات قابل توجه:

مصاحبه کلیه استان ها در تهران برگزار می گردد.

آدرس : تهران- خیابان مطهری- خیابان مفتح – جنب مترو مفتح – پشت دانشکده الهیات – کوچه شهید نقدی – پلاک ۲۶

حضور متقاضی راس ساعت ۱۴ در مکان فوق و همراه داشتن کارت ملی یا شناسنامه الزامی است.

شماره پرونده درج شده را یادداشت نموده و همراه داشته باشید.

منابع مصاحبه علمی و احکام :

آیین دارسی کیفری

آیین دادرسی مدنی

حقوق مدنی

حقوق جزای عمومی و اختصاصی

امور حسبی

حقوق تجارت

قرائت قرآن

احکام

منابع مصاحبه احکام:

قرائت قرآن

احکام

 برای مشاهده زمانبندی مصاحبه اینجا کلیک نمایید


خبر ۱۲ تیر ۹۷ – اعلام نتایج آزمون ورودی کار آموزی وکالت سال ۹۶ کرمانشاه

ضمن آرزوی موفقیت سایت «استخدام» برای کاربران شرکت کننده در آزمون به اطلاع میرسانیم،نتایج آزمون ورودی کار آموزی وکالت سال ۹۶ (کانون وکلای دادگستری) استان کرمانشاه اعلام گردید.

 

برای مشاهده نتایج اینجا کلیک نمایید


خبر ۲۷ خرداد ۹۷ – اعلام نتایج آزمون وکالت مرکز مشاوران کرمانشاه

ضمن آرزوی موفقیت سایت «استخدام» برای شرکت کنندگان به اطلاع می رسانیم، نتایج آزمون مشاوره حقوقی و وکالت استان کرمانشاه اعلام گردید.

برای مشاهده اطلاعیه اینجا کلیک نمایید

برای مشاهده نتایج اینجا کلیک نمایید


خبر ۱۶ اردیبهشت ۹۷ – اطلاعیه سازمان‌ سنجش‌ آموزش‌ کشور درباره‌ تاریخ پرینت کارت، محل رفع نقص کارت و زمان‌ برگزاری آزمون پذیرش متقاضیان پروانه کارآموزی وکالت کانونهای وکلای دادگستری ایران – کانون کرمانشاه (اردیبهشت سال ۹۷)

پیرو اطلاعیه های منتشر شده در تاریخ های ۹۶/۰۹/۰۱ و ۹۶/۰۹/۲۹ سازمان سنجش آموزش کشور در خصوص تاریخ برگزاری آزمون پذیرش متقاضیان پروانه کارآموزی وکالت کانونهای وکلای دادگستری ایران – کانون کرمانشاه و ضمن آرزوی‌ توفیق‌ برای‌ داوطلبان آزمون‌ مذکور، بدین‌ وسیله‌ به‌ اطلاع‌ می‌رساند آزمون در صبح روز جمعه مورخ ۹۷/۰۲/۲۱ درشهرستان کرمانشاه برگزار خواهد شد. کارت شرکت در آزمون برای کلیه داوطلبان از روز سه‌شنبه مورخ ۹۷/۰۲/۱۸ براساس‌ مندرجات‌ بند «الف‌» این‌ اطلاعیه‌ بر روی پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان سنجش آموزش کشور به نشانی: www.sanjesh.org قرار می‌گیرد و داوطلبان پس از پرینت کارت شرکت در آزمون، در صورت وجود نقص احتمالی می‌بایستی مطابق بند «ب» و «ج» این اطلاعیه به حوزه‌های رفع نقص مندرج در جدول ذیل این اطلاعیه مراجعه نمایند.

برای مشاهده متن کامل اطلاعیه  اینجا کلیک نمایید


خبر ۶ اسفند ۹۶ – توزیع کارت ورود به جلسه آزمون وکالت استان کرمانشاه

کاربران گرامی برای دریافت کارت ورود به جلسه آزمون وکالت استان کرمانشاه روی  لینک زیر کلیک نمایید

برای دریافت کارت آزمون اینجا کلیک نمایید


خبر ۳۰ دی ۹۶ – کارآموزان ورودی سال ۱۳۹۶ کانون وکلای البرز مشخص شدند

برای دیدن اسامی پذیرفته شدگان آزمون ورودی جهت اخذ پروانه کارآموزی وکالت کانون وکلای البرز در سال ۱۳۹۶ اینجا کلیک فرمایید

برای مشاهده اسامی پذیرفته شدگان اینجا کلیک نمایید


خبر ۱۸ دی ۹۶ – اعلام نتایج آزمون ورودی کارآموزی وکالت سال ۱۳۹۶ (کانون وکلا دادگستری)

ضمن آرزوی موفقیت سایت «استخدام» برای کاربران شرکت کننده در آزمون ورودی کارآموزی وکالت سال ۱۳۹۶ (کانون وکلا دادگستری) به اطلاع می رسانیم ،نتایج آزمون اعلام شد.

برای مشاهده نتایج آزمون اینجا کلیک کنید


خبر ۹ آذر ۹۶: تعویق زمان آزمون وکالت برای داوطلبان استان کرمانشاه

زمان آزمون وکالت مرکز امور مشاوران حقوقی و کلاء و کارشناسان قوه قضاییه نسبت به داوطلبان عزیزی که از استان کرمانشاه شرکت کرده‌اند و یکی از حوزه های همان استان را به عنوان حوزه اشتغال انتخاب کرده‌اند به زمان دیگری موکول گردیده است.
به گزارش خبرنگار گروه حقوقی و قضایی خبرگزاری میزان، آزمون وکالت مرکز امور مشاوران حوقی وکلاء و کارشناسان در روز جمعه مورخ ۹۶/۹/۱۰ به صورت متمرکز در شهر تهران در ۱۵۹ حوزه امتحانی برگزار می‌گردد.
با توجه به تقاضای کثیری از شرکت کنندگان استان کرمانشاه برای تعویق زمان آزمون جهت همراهی و مساعدت نسبت به مصیبت دیدگان عزیز استان کرمانشاه زمان آزمون وکالت مرکز امور مشاوران حقوقی وکلاء و کارشناسان قوه قضاییه نسبت به داوطلبان عزیزی که از استان کرمانشاه شرکت کرده‎اند و یکی از حوزه های همان استان را به عنوان حوزه اشتغال انتخاب کرده‌اند به زمان دیگری موکول گردیده است.
زمان آزمون متعاقباً از طریق سایت مرکز به اطلاع آنان خواهد رسید.


۳۰ آبان ۹۶ -کارت شرکت در آزمون پذیرش متقاضیان پروانه کارآموزی وکالت سال ۱۳۹۶

بدین وسیله به اطلاع کاربران عزیز می رساند، کارت شرکت در آزمون پذیرش متقاضیان پروانه کارآموزی وکالت سال ۱۳۹۶ اعلام شد.

برای دریافت کارت اینجا کلیک کنید


۲۷ مهر ۹۶ – اطلاعیه پرینت کارت و زمان‌ آزمون پذیرش متقاضیان پروانه کارآموزی وکالت کانونهای وکلای دادگستری ایران

با‌ آرزوی‌ توفیق‌ برای‌ داوطلبان آزمون‌ ‌کارآموزی وکالت سال ۱۳۹۶، بدین‌ وسیله‌ به‌ اطلاع‌ می‌رساند آزمون در صبح روز جمعه مورخ ۹۶/۰۹/۰۳ در ۲۵ شهرستان برگزار خواهد شد. کارت شرکت در آزمون برای کلیه داوطلبان از روز سه شنبه مورخ ۹۶/۰۸/۳۰ براساس‌ مندرجات‌ بند «الف‌» این‌ اطلاعیه‌ بر روی پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان سنجش آموزش کشور به نشانی: www.sanjesh.org قرار می‌گیرد و داوطلبان پس از پرینت کارت شرکت در آزمون، در صورت وجود نقص احتمالی می‌بایستی مطابق بند «ب» و «ج» این اطلاعیه به حوزه‌های رفع نقص مندرج در جدول ذیل این اطلاعیه مراجعه نمایند.
الف – نحوه و زمان تهیه پرینت کارت شرکت در آزمون
کلیه داوطلبان از روز سه‌شنبه مورخ ۹۶/۰۸/۳۰ برای مشاهده و تهیه پرینت کارت شرکت در آزمون باید به پایگاه اطلاع‌رسانی این سازمان به آدرس فوق مراجعه و با وارد نمودن اطلاعات درخواستی یک نسخه پرینت از کارت شرکت در آزمون تهیه نموده و براساس زمان، تاریخ و آدرس تعیین شده بر روی کارت شرکت در آزمون، به حوزه امتحانی مربوط مراجعه نمایند. بدیهی است برای شرکت در جلسه آزمون همراه داشتن پرینت کارت شرکت در آزمون و هم چنین اصل کارت ملی و یا اصل شناسنامه عکسدار و ارائه آن الزامی است. ضمناً متذکر می‌شود که تهیه کارت منحصراً به روش فوق امکان‌پذیر می‌باشد.
ب – آدرس و محل رفع نقص کارت شرکت در آزمون
آدرس و محل رفع نقص کارت شرکت در آزمون کلیه داوطلبان به شرح جدول مندرج در ذیل این اطلاعیه می باشد.
ج- داوطلبان چنانچه درخصوص مندرجات کارت شرکت در آزمون مغایرتی مشاهده نمودند، لازم است به شرح زیر اقدام نمایند.
۱- با توجه به اطلاعات مندرج بر روی کارت شرکت در آزمون، چنانچه مغایرتی در اطلاعات مندرج در بندهای ۱ ،۲ ،۳ ،۴، ۹ و ۱۰ (نام خانوادگی – نام، تاریخ تولد، شماره شناسنامه، کدملی، تاریخ فارغ التحصیلی، عنوان رشته تحصیلی) کارت شرکت در آزمون وجود دارد لازم است برای اصلاح مورد یا موارد مذکور در قسمت ویرایش اطلاعات حداکثر تا تاریخ ۹۶/۰۹/۰۳ منحصراً به پایگاه اطلاع‌رسانی این سازمان مراجعه و از آن طریق نسبت به اصلاح موارد اقدام نمائید و در صورتی که نسبت به موارد مشروح ذیل معترض می‌باشید ضروری است در روزهای چهارشنبه مورخ ۹۶/۰۹/۰۱ و یا پنجشنبه ۹۶/۰۹/۰۲ از ساعت ۸:۳۰ الی ۱۲:۰۰ و ۱۴:۰۰ الی ۱۷:۰۰ براساس جدول مندرج در ذیل این اطلاعیه به نماینده سازمان سنجش مستقر در باجه رفع نقص مراجعه نمائید.
۱-۱ – چنانچه نسبت به بندهای ۵ و ۶ (جنس و معلولیت) معترض هستند.
تبصره: درخصوص بند ۶ (معلولیت) چنانچه داوطلبی خواستار اعمال بند فوق می‌باشد، لازم است فرم مخصوص معلولیت را روز قبل از برگزاری آزمون تحویل باجه رفع نقص نماید تا اقدامات لازم در این خصوص بعمل آید. در غیر اینصورت هیچگونه تقاضایی قابل پذیرش نمی‌باشد.
۲-۱- چنانچه مغایرتی در اطلاعات مندرج در بند ۷ (سهمیه ثبت‌نامی) کارت شرکت در آزمون شما وجود دارد (ارگانهای بنیاد شهید و امور ایثارگران، ستاد کل نیروهای مسلح – سپاه پاسداران و وزارت جهاد کشاورزی) جهت اعلام مغایرت حداکثر تا تاریخ ۹۶/۰۹/۰۳ منحصراً به پایگاه اطلاع رسانی این سازمان (قسمت ویرایش اطلاعات) مراجعه و نسبت به اصلاح موارد اقدام نمایند تا در صورت تأیید سهمیه توسط ارگان مربوط، سهمیه مورد نظر برای آنان اعمال گردد، در غیراینصورت با سهمیه آزاد گزینش خواهند شد و هیچگونه اعتراضی قابل قبول نمی‌باشد.
تذکر مهم: داوطلبانی که در زمان ثبت نام متقاضی استفاده از سهمیه بوده اند و سهمیه انان از طرف ارگان مربوطه مورد تأیید قرار نگرفته است ضرورت دارد پس از مراجعه به قسمت ویرایش اطلاعات و اصلاح سهمیه، عدم تأیید سهمیه خود را از ارگان ذیربط پیگیری نمایند.
۳-۱- چنانچه کارت شرکت در آزمون شما فاقد عکس می باشد و یا چنانچه عکس روی کارت دارای اشکالاتی از جمله، فاقد مهر بودن عکس، واضح نبودن عکس و … می‌باشد و یا چنانچه موفق به تهیه پرینت کارت شرکت در آزمون نشده اید ضروری است در روزهای چهارشنبه مورخ ۹۶/۰۹/۰۱ و یا پنجشنبه ۹۶/۰۹/۰۲ از ساعت ۸:۳۰ الی ۱۲:۰۰ و ۱۴:۰۰ الی ۱۷:۰۰ با همراه داشتن ۲ قطعه عکس ۴ × ۳ و کارت ملی یا شناسنامه عکسدار شخصاً به باجه رفع نقص حوزه مربوطه (براساس جدول شماره یک) مراجعه نمایند و موضوع را دنبال نموده تا مشکل برطرف گردد. بدیهی است هرگونه مراجعه در این خصوص در روز آزمون قابل پذیرش نخواهد بود و با افراد خاطی مطابق مقررات مربوط رفتار خواهد شد.
۴-۱- چنانچه شماره داوطلب شما چه به صورت عددی و یا به صورت حروف ناخوانا می‌باشد، لازم است به باجه رفع نقص حوزه ذیربط مراجعه نمایید.
د- تذکرهای مهم
۱- همزمان با قرار گرفتن کارت شرکت در آزمون بر روی پایگاه اطلاع‌رسانی این سازمان بمنظور آگاهی بیشتر داوطلبان از ضوابط آزمون، برگ راهنمای شرکت در آزمون نیز بر روی پایگاه اطلاع‌رسانی مذکور قرار داده می‌شود که لازم است هر داوطلب با مطالعه دقیق آن برای حضور در جلسه آزمون و پاسخگویی به سوالات اقدام نماید. در صورت ضرورت داوطلبان می توانند از آن پرینت تهیه نمایند.
۲- در زمان حضور در جلسه آزمون، همراه داشتن پرینت کارت شرکت در آزمون‌، اصل کارت ملی و یا اصل شناسنامه عکسدار الزامی است.
۳- هر داوطلب برای حضور در جلسه آزمون باید علاوه بر پرینت کارت شرکت در آزمون، اصل کارت ملی و یا اصل شناسنامه عکسدار، چند مداد سیاه نرم پررنگ، مداد تراش، مداد پاکن و یک سنجاق و یا سوزن به همراه داشته باشد.
۴- درهای ورودی ِحوزه های امتحانی راس ساعت ۸:۰۰ (هشت صبح) بسته خواهد شد و لذا به داوطلبان توصیه می‌شود قبل از بسته شدن درهای ورودی در جلسه آزمون حاضر باشند. شروع فرآیند برگزاری آزمون راس ساعت ۸:۳۰ (هشت و سی دقیقه صبح) خواهد بود. لذا از ورود داوطلبان پس از بسته شدن درِ سالنهای امتحانی به حوزه آزمون ممانعت بعمل خواهد آمد.
۵- داوطلبان باید از آوردن وسایل اضافی از جمله کیف دستی، ساک دستی، پیجر، تلفن همراه، ساعت هوشمند، دستبند هوشمند، انگشتر هوشمند، بی‌سیم، جزوه، کتاب، هرگونه نُت و یادداشت و نظایر آن و همچنین وسایل شخصی به جلسه آزمون اکیداً خودداری نمایند.
۶- خارج نمودن ملزومات آزمون (پاسخنامه، کارت شرکت در آزمون و یا دفترچه سوالات) از جلسه آزمون تخلف محسوب می‌شود و با داوطلبانی که اقدام به این تخلف نمایند طبق ضوابط رفتار خواهد شد.
۷- مخدوش نمودن و پاره نمودن پاسخنامه، عدم ارائه پاسخنامه در زمان مقرر و تعلل در ارائه مدارک امتحانی، به همراه داشتن هر گونه وسایل الکترونیکی و ارتباطی حتی بصورت خاموش (از قبیل پیجر، تلفن همراه، ساعت هوشمند، دستبند هوشمند، انگشتر هوشمند، بی‌سیم و ..)، جزوه، کتاب، هر گونه نُت و یادداشت و نظایر آن ماهیتاً از مصادیق تخلّف و تقلّب محسوب می گردد و با داوطلبان متخلّف برابر با قانون رسیدگی به تخلفات و جرائم در آزمونهای سراسری رسیدگی و برخورد خواهد شد.
۸- با توجه به اینکه سازمان سنجش آموزش کشور در جهت بهبود و ارتقاء کیفی حوزه های برگزاری آزمون، نیاز به نظرات شما به عنوان معتبرترین منبع اخذ داده و اطلاعات برای ارزیابی حوزه ها دارد، خواهشمند است نسبت به تکمیل نمودن پرسشنامه ارزیابی حوزه امتحانی خود در این آزمون از تاریخ ۳/۹/۹۶ لغایت ۸/۹/۹۶ بصورت اینترنتی از طریق پایگاه اطلاع رسانی این سازمان اقدام نمائید.
جدول‌ استان و شهرستان محل برگزاری و نشانی باجه‌های رفع نقص احتمالی کارتهای شرکت درآزمون پذیرش متقاضیان پروانه کارآموزی وکالت کانونهای وکلای دادگستری ایران سال ۱۳۹۶

نام استان محل اقامت نام شهرستان محل برگزاری محل رفع نقص کارت نشانی باجه‌های رفع نقص
آذربایجان شرقی تبریز دانشگاه تبریز تبریز: بلوار۲۹بهمن، دانشگاه تبریز، طبقه همکف، ساختمان مدیریت امور آموزشی و تحصیلات تکمیلی
آذربایجان غربی ارومیه دانشگاه ارومیه ارومیه: خیابان شهید بهشتی، دانشگاه ارومیه، ستاد مرکزی پردیس دانشگاهی دانشگاه‌ ارومیه
اصفهان ‌ اصفهان دانشگاه اصفهان اصفهان: میدان آزادی(دروازه شیراز)، بلواردانشگاه،درب شمالی دانشگاه اصفهان،جنب اداره کل آموزش ستاد  اجرای آزمونها دانشگاه اصفهان
اردبیل اردبیل دانشگاه محقق اردبیلی اردبیل: خیابان دانشگاه، دانشگاه محقق اردبیلی، ساختمان سابق اداره کل امور آموزشی
البرز کرج دانشگاه خوارزمی کرج کرج: حصارک، میدان دانشگاه، دانشگاه خوارزمی پردیس کرج
ایلام ایلام دانشگاه ایلام ایلام: بلوارپژوهش،دانشگاه ایلام ، حوزه معاونت آموزشی
بوشهر ‌ بوشهر دانشگاه خلیج فارس بوشهر بوشهر: خیابان شهید ماهینی، دانشگاه خلیج فارس بوشهر
تهران، سمنان،سیستان
و بلوچستان ،
هرمزگان
تهران دانشکده فرهنگ وارتباطات دانشگاه سوره تهران: خیابان انقلاب، میدان فردوسی، بن بست شاهرود، دانشکده فرهنگ وارتباطات دانشگاه سوره
چهارمحال و بختیاری شهر کرد دانشگاه شهرکرد شهرکرد: بلواررهبر، دانشگاه شهرکرد، معاونت آموزشی
خراسان شمالی،
خراسان رضوی،
خراسان جنوبی
مشهد دانشگاه فردوسی مشهد مشهد: بلوار وکیل آباد،روبروی پارک‌ملت، درب شمالی دانشگاه فردوسی مشهد، مدیریت آموزشی دانشگاه
خوزستان اهواز دانشگاه شهید چمران اهواز اهواز: جاده گلستان، جنب پل پنجم، ورودی دانشگاه شهیدچمران اهواز
زنجان زنجان دانشگاه زنجان زنجان: کیلومتر ۶ جاده تبریز، دانشگاه زنجان، ساختمان مرکزی واحدرایانه
فارس، کهگیلویه و بویراحمد شیراز دانشگاه شیراز شیراز: خیابان ساحلی غربی، مجتمع فرهنگی رفاهی دانشگاه شیراز
قزوین قزوین دانشگاه بین المللی امام خمینی (ره) قزوین قزوین: بلوار دانشگاه، روبهروی صدا و سیما ، دانشگاه بین المللی امام خمینی (ره) قزوین
قم قم‌ دانشگاه قم قم: انتهای بلوارمحمدامین، بعد از شهرک قدس، دانشگاه قم، سازمان مرکزی دانشگاه
کردستان سنندج دانشگاه کردستان سنندج: خیابان پاسداران، خیابان دانشگاه، درب اصلی دانشگاه کردستان، مهمانسرای دانشگاه
کرمان کرمان دانشکده فنی و حرفه ای شماره یک کرمان (شهید چمران) کرمان: خیابان شهید مصطفی خمینی، ابتدای هفت باغ علوی، دانشکده فنی و حرفه­ای شماره یک کرمان(شهید چمران)
کرمانشاه کرمانشاه دانشگاه رازی کرمانشاه کرمانشاه: طاق بستان، باغ ابریشم، پردیس دانشگاه رازی، سازمان مرکزی دانشگاه، اداره آموزش
گلستان گرگان دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی گرگان گرگان: خیابان شهید بهشتی، دانشگاه علوم کشاورزی ومنابع طبیعی گرگان
گیلان رشت دانشگاه گیلان رشت: بلوار حافظ، خیابان ملت، روبروی شهربازی، پردیس دانشگاه گیلان
لرستان خرم‌آباد دانشگاه لرستان خرم‌آباد: کیلومتر ۵ جاده (خرم آباد – تهران)، دانشگاه لرستان
 

مازندران

ساری دانشکده فنی امام محمد باقر (ع) ساری: بلوار خزر، خیابان شهید مطهری (طبرستان)، دانشکده فنی امام محمدباقر (ع)
مرکزی اراک دانشگاه اراک اراک: میدان شریعتی، دانشگاه اراک، درب اصلی دانشگاه ، روبروی باجه انتظامات
همدان ‌همدان دانشگاه بوعلی سینا همدان همدان: شهرک مدرس، خیابان ابوطالب، دانشکده علوم انسانی، معاونت آموزشی دانشکده
یزد یزد دانشگاه یزد یزد: صفائیه، چهار راه پژوهش،ورودی دانش، ساختمان کنار سالن فجر

شروع ثبت نام آزمون مشاور حقوقی و وکالت دادگستری سال ۹۶

خبر ۱۲ شهریور ۹۶:  مرکز امور مشاوران حقوقی ، وکلاو کارشناسان قوه قضاییه به منظور جذب و تامین وکلای مورد نیاز در نقاط مختلف کشور ، شرایط و ضوابط ثبت نام و شرکت در آزمون متقاضیان وکالت سال ۱۳۹۶ را به شرح زیر اعلام می نمایند و به متقاضیان محترم اکیدا توصیه می گردد قبل از هر گونه اقدام به ثبت نام برای آزمون کلیه مطالب این اطلاعیه را به دقت مطالعه و در صورتیکه واجد همه شرایط می باشند با قبول مفاد این اطلاعیه نسبت به ثبت نام اقدام نمایند.

الف) شرایط متقاضیان آزمون وکالت:

۱) تابعیت دولت جمهوری اسلامی ایران
۲) داشتن حداقل ۲۴ سال تما شمسی و حداکثر ۶۵ سال تمام شمسی در زمان ثبت نام آزمون
۳) داشتن حداقل دانشنامه معتبر کارشناسی از دانشکده های معتبر داخلی یا خارجی (در حالت اخیر، به شرط ارزیابی رسمی) درشاخه های رشته حقوق در زمان ثبت نام آزمون (مدارک معادل پذیرفته نمی شود).
۴) داشتن کارت پایان خدمت یا معافیت دائم برای آقایان در زمان ثبت نام آزمون
۵) عدم سوء پیشینه مؤثر کیفری و عدم محرومیت از حقوق اجتماعی .
۶) عدم اعتیاد به مواد مخدر و سکرآور به تائید سازمان پزشکی قانونی و عدم تجاهر به فسق .
۷) نداشتن سوء شهرت .
۸) داشتن وثاقت و تعهد به اصل نظام و قانون اساسی .
۹) عدم محکومیت به انفصال دائم از خدمات قضایی یا خدمات دولتی یا وکالت دادگستری و یا سلب صلاحیت
۱۰) عدم اشتغال (اعم از رسمی ، قراردادی ، پیمانی) در وزارتخانه ها ، موسسات ، سازمانها و شرکتهای دولتی ، نهادهای انقلاب اسلامی، شهرداریها و موسسات مامور به خدمات عمومی و عدم اشتغال به شغل مدیر دفتری یا دفتریاری درزمان صدور پروانه
۱۱) پذیرش صرفاً از میان داوطلبان بومی هر حوزه قضایی انجام میشود.
تبصره : داوطلبان بومی به افرادی اطلاق می شود که دارای شرایط ذیل باشند:
أ . افرادی که مقطع تحصیلی دوره متوسطه را در حوزه قضائی مورد تقاضا گذرانده باشد. (با ارائه گواهی مدرک دیپلم)
ب . افرادی که در پنج سال اخیر در حوزه قضائی مورد تقاضا سکونت داشته باشند. (با ارائه مدارک سکونت)
ت . در اولویت بعدی در صورتی که ظرفیت حوزه قضایی توسط مشمولین بند الف و   تکمیل نشود از افرادی که در پنج سال اخیر در استان حوزه قضایی مورد تقاضا سکونت داشته باشند ،پذیرش انجام خواهد شد. (با ارائه مدارک سکونت)
ب) نحوه ثبت نام:
۱) متقاضیان آزمون وکالت می بایستی از تاریخ ۱۳۹۶/۰۶/۱۲ تا پا یان وقت اداری مورخ ۱۳۹۶/۰۶/۲۵ به وبسایت مراجعه و ضمن مطالعه دقیق شرایط مندرج در آگهی ، نسبت به ثبت نام اقدام نمایند .
۲) هزینه شرکت در آزمون ۸۰۰۰۰۰ ریال (۸۰ هزارتومان) می باشد که لازم است در هنگام ثبت نام با استفاده از کارت های بانکی عضو شتاب نسبت به پرداخت هزینه اقدام نمایند.
۳) متقاضیان لازم است یک قطعه عکس ۳*۴ با زمینه روشن را اسکن و با حجم حداکثر ۱۵۰ کیلوبایات در هنگام ثبت نام بارگذاری نمایند .
ج) زمان آزمون و نحوه اخذ کارت ورود به جلسه:  
تاریخ توزیع کارت و زمان آزمون متعاقباً از طریق سایت ثبت نام اعلام می گردد.
ه) نحوه انتخاب و آموزش:
۱( مواد امتحانی برای داوطلبان وکالت عبارتند از: متون فقه در حد تحریرالوسیله، آئین دادرسی کیفری و مدنی، حقوق مدنی، امور حسبی، حقوق تجارت، حقوق جزای عمومی و اختصاصی و حقوق ثبت اسناد و املاک.
۲) از پذیرفته شدگان آزمون کتبی که مدارک و شرایط آنان در ثبت نام حضوری تایید شود ، مصاحبه شفاهی بعمل خواهد آمد. این دسته از داوطلبان موظفند در تاریخ های اعلام شده در وبسایت مرکز در مصاحبه شفاهی شرکت نمایند. تاریخ های تعیین شده به هیچ وجه تمدید نخواهد شد و از کسانی که در تاریخ مقرر در مصاحبه علمی شرکت نمایند، مصاحبه دیگری به عمل نخواهد آمدو قبولی آزمون آنان کان لم یکن خواهد بود.
۳) پذیرفته شدگان مصاحبه علمی پس از تایید صلاحیت های عمومی به کارآموزی معرفی می شوند. این افراد موظفند کارآموزی را در زمان تعیین شده شروع و به پایان برسانند. درصورت تأخیر غیرموجه بیش از یکسال در مجموع  مراحل کارآموزی ، اختبار و تحلیف قبولی آنان کان لم یکن خواهد شد. مرجع تشخیص موجه بودن غیبت این مرکز می باشد.
۴) پذیرش متقاضیان در حوزه های قضائی مورد نیاز بر اساس جداول پیوست خواهد بود .
ی) تذکرات مهم:  
۱) وجه پرداختی بابت ثبت نام به هیچ وجه مسترد نخواهد شد.
۲( ایثارگران (جانبازان حداقل ده درصد (۱۰%)، آزادگان با حداقل سه ماه سابقه اسارت و رزمندگان با داشتن حداقل شش ماه سابقه حضور در جبهه، فرزندان و همسران شهدا،  فرزندان و همسران جانبازان بیست و پنج درصد (۲۵%) و بالاتر، فرزندان و همسران آزادگان، و فرزندان رزمندگان دارای حداقل دوازده ماه سابقه حضور داوطلبانه در جبهه) از اولویت مقارر و امتیاازات مربوطه برخوردار خواهند بود.
۳) مشمولین بند ۲ ضروری است گواهی مربوطه و کارت ایثار را از مراجع ذیصلاح حسب مورد (بنیاد جانبازان انقلاب اسلامی استان، ستاد رسیدگی به امور آزادگان، بنیاد شهید انقلاب  اسلامی) تا قبل از برگزاری آزمون اخذ نمایند . همچنین در زمان ثبت نام آزمون در محل مربوطه ایثارگری خود را درج نمایند. در غیر اینصورت این مرکز هیچگونه مسئولیتی جهت اعمال سهمیه ایشان نخواهد داشت.
۴) وفق مصوبه هیئت اجرائی ، افرادی که فاقد لیسانس رشته حقوق می باشند اما مدرک کارشناسی ارشد رشته های حقوق را دریافت نموده اند و همچنین دانشجویان ترم آخر حقوق نمی توانند در آزمون شرکت نمایند و تنها افرادی مجاز به شرکت در آزمون هستند که دارای مدرک کارشناسی شاخه های حقوق باشند .همچنین افرادی که دارای مدرک کارشناسی ناپیوسته حقوق هستند فقط درصورتی مجاز به شرکت در آزمون خواهند بود که دارای مدرک کاردانی شاخه های حقوق باشند.
۵) مرکز امور مشاوران حقوقی، وکلاء و کارشناسان هیچگونه تعهدی در تامین امکانات رفاهی نظیر خوابگاه و غیره در کلیه مراحل آزمون تا صدور پروانه برای داوطلبان نخواهد داشت .
۶) تغییر حوزه قضایی داوطلبان پس از پایان مهلت ثبت نام به هیچ وجه مقدور نمی باشد لذا لازم است متقاضیان در انتخاب حوزه قضایی با توجه به شرایط و امکانات خود دقت لازم را معمول نمایند .
۷) چنانچه در هر مرحله از آزمون تا صدور پروانه و بعد از آن خلاف اظهارات و مدارک ارسالی از سوی داوطلبان ثابت گردد ازفهرست داوطلبان یا پذیرفته شدگان حذف و در صورت صدور پروانه نیز پروانه آنان باطل خواهد شد .
۸) وکلاء متقاضی تغییر حوزه قضائی ، در صورتیکه امتیاز لازم برای حوزه قضایی مورد تقاضا را کسب نمایند، فارغ  از سهمیه تخصصی آن حوزه پذیرش خواهند شد .
۹) متولدین ۱۳۳۱/۰۶/۳۱ تا ۱۳۷۲/۰۶/۳۱ مجاز به ثبت نام در آزمون می باشند.
۱۰)  متقاضیانی که تاریخ فراغت از تحصیل آنها تا ۱۳۹۶/۰۶/۳۱ باشد مجاز به ثبت نام در آزمون می باشند.
۱۱)  آقایانی که تاریخ کارت پایان خدمت و یا کارت معافیت دائم آنان تا ۱۳۹۶/۰۸/۲۵ باشد مجاز به ثبت نام در آزمون می باشند.
۱۲) کلیه اطلاع رسانی ها اعم از اعلام زمان دریافت کارت ورود به جلسه و زمان و مکان آزمون، اعلام نتیجه آزمون ، زمان ثبت نام حضوری قبول شدگان آزمون کتبی، زمان مصاحبه شفاهی و سایر مراحل از طریق همین وبسایت و یا وبسایت مرکز خواهد بود و متقاضیان موظف به پیگیری از این طریق می باشند و در صورت عدم اطلاع از هر یک از مراحل مسئولیت آن متوجه متقاضی است و هیچگونه حقی برای تکرار هیچیک از مراحل فوق برای وی نخواهد بود و این مرکز هیچگونه تعهدی برای تکرار آن مراحل نخواهد داشت.


۱ شهریور ۹۶ – شرایط برای جذب تمامی فارغ التحصیلان حقوق در کانون وکلا وجود ندارد

خبرگزاری خانه ملت : عضو کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس با بیان اینکه دادسرای انتظامی کانون وکلا به ابهامات درنحوه جذی وکیل پاسخ دهد،گفت: نمی توان تمامی فارغ التحصیلان رشته حقوق را درکانون وکلا جذب کرد.
یحیی کمالی پور درگفت وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، در خصوص شکایت ۲۰۰ دانش آموخته رشته حقوق از کانون وکلا به دلیل ایجاد مانع برای کسب و کار، گفت: برای هراقدامی سازوکار تعریف شده و معینی وجود دارد، برای ورود به وکلات نیز درقانون موارد بسیاری پیش بینی شده و به میزان نیاز جامعه کانون وکلا باید سالانه با برگزاری آزمون نیروهای مورد نیاز را جذب کند.
نماینده مردم جیرفت و عنبرآباد درمجلس شورای اسلامی، با اشاره به اینکه درحال حاضر در اکثر دانشگاه ها حتی درشهرهای کوچک رشته حقوق تدریس می شود، افزود: اگر قرار باشد که هرفارغ التحصیل رشته حقوق به شغل وکالت مشغول شود، به طورحتم هیچ سودی حاصل نخواهد شد؛ از سوی دیگر به همان میزان که نقش قاضی دربررسی یک پرونده بسیار مهم است، وکیل نیز به همان میزان دراحقاق حقوق موکل خواهد بود.
وی با بیان اینکه وکلا باید از دانش و شرایط کافی برای استخدام و فعالیت های حقوقی برخوردار باشد، تصریح کرد: اینکه تکلیفی بردوش کانون وکلا گذاشته شود، مبنی براستخدام تمامی وکلا با هرشرایطی به هیچ عنوان سازنده و قابل قبول نیست؛ البته کانون وکلا در جذب وکیل باید ظرفیت ها را افزایش دهد؛ اما نه میزانی که هر فردی به هرشرایطی به این شغل ورود کند، زیرا بسیاری ازافراد پس از ورود به شغل وکالت دچار مشکلات بسیاری می شوند.
کمالی پور با تاکید براینکه در جذب وکیل به طورحتم باید آزمون برگزار شود، گفت: می توان ظرفیت ها را براساس نیازجامعه دراین رشته افزایش داد، بنابراین با توجه به اینکه سالانه چندین هزار نفر دراین شغل جذب و فعال می شوند؛ نمی توان بحث انحصار را درنحوه عملکرد کانون وکلا مطرح کرد، اما می توان با رایزنی ها میزان ظرفیت ها را افزایش داد.
عضو هیات رییسه کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس با تاکید براینکه ابهامات درنحوه جذب وکیل درکانون وکلا و اقدامات خارج قانون این نهاد قابل بررسی است،افزود: به طورحتم مراجع رسیدگی به شکایت ها اعم از دادسرای انتظامی کانون وکلا، قوه قضاییه و مجلس می توانند به این موضوع ورود کند، بنابراین بی قانونی ها به طورحتم مورد پیگیری قرار خواهد گرفت.
به گزارش خبرگزاری خانه ملت، رییس شورای رقابت گفت: شکایت ۲۰۰ دانش آموخته رشته حقوق ازکانون وکلا به علت ایجاد مانع برای کسب و کار در دست بررسی است.


خبر ۵ دی ۹۵ – کلید آزمون ورودی متقاضیان اخذ پروانه کارآموزی وکالت اتحادیه سراسری کانونهای وکلای دادگستری ایران سال ۱۳۹۵
بدین وسیله باطلاع داوطلبان شرکت کننده در آزمون ورودی متقاضیان اخذ پروانه کارآموزی وکالت مورخ ۱۳۹۵/۹/۵ می رساند، کلید و سوالات نوع A آزمون مذکور برای مشاهده داوطلبان ذینفع  اعلام می گردد.

برای ورود به سامانه نمایش کلید آزمون اینجا را کلیک نمایید


خبر ۴ دی ۹۵ – اطلاعیه اتحادیه سراسری کانونهای وکلای دادگستری ایران درخصوص دفترچه آزمون و کلید سوالات مربوط به آزمون ورودی متقاضیان اخذ پروانه کارآموزی وکالت اتحادیه سراسری کانونهای وکلای دادگستری ایران در سال ۱۳۹۵

بدین وسیله به اطلاع داوطلبان شرکت کننده در آزمون ورودی متقاضیان اخذ پروانه کارآموزی وکالت مورخ ۱۳۹۵/۹/۵ می رساند، دفترچه آزمون به همراه کلید سوالات مربوطه به منظور دستیابی، مشاهده و مراجعه داوطلبان ذینفع در تاریخ ۱۳۹۵/۱۰/۵ بر روی سایت سازمان سنجش آموزش کشور به نشانی www.sanjesh.org قرار خواهد گرفت. لذا داوطلبان در صورت هرگونه سوال، می توانند موارد سوال خود را حداکثر ظرف ۲۴ ساعت به طور مکتوب تهیه و برای اتحادیه سراسری کانونهای وکلای دادگستری ایران به آدرس: تهران – میدان آرژانتین- خیابان احمد قصیر (بخارست)- خیابان هفدهم پلاک ۲۰  و یا نمابر ۸۸۷۰۲۲۸۹-۰۲۱ ارسال نمایند. بدیهی است مواردی که بعد از تاریخ ۱۳۹۵/۱۰/۶ واصل گردد، قابل بررسی نخواهد بود.


خبر ۳۰ آذر ۹۵ – اعلام زمان مراجعه حضوری تکمیل ظرفیت آزمون وکالت ۹۴

زمان مراجعه حضوری تکمیل ظرفیت آزمون ورودی کارآموزی وکالت سال ۱۳۹۴ تعیین شد.
به گزارش ایسنا، کانون وکلای دادگستری مرکز از تعیین تاریخ مراجعه حضوری تکمیل ظرفیت آزمون ورودی کارآموزی وکالت سال ۱۳۹۴ در روز یکشنبه مورخ ۵/ ۱۰/ ۹۵ راس ساعت ۱۴ در کانون وکلای دادگستری مرکز خبر داد که شرایط مراجعه حضوری به شرح ذیل است:
۱. مراجعه حضوری جهت احراز هویت و کنترل مدارک تکمیل ظرفیت آزمون ورودی کارآموزی وکالت سال ۱۳۹۴ با در دست داشتن اصل شناسنامه، کارت ملی و اصل مدارک ثبت نام (که قبلاً برابر با اصل آنها به کانون ارسال شده است) چنانچه قبول شده ها در روز مراجعه حضوری اصل مدارک ثبت نام را به همراه نداشته باشند از ثبت نام آنها خودداری خواهد شد.
۲. چنانچه متقاضی پاسخ استعلامات را نزد خود نگه داشته در مراجعه حضوری آن را به کانون ارائه کند.
۳. چنانچه قبول شده‌ها، شرایط مندرج در آگهی آزمون ورودی کارآموزی وکالت را نداشته باشند، قبولی آنان کان لم یکن تلقی خواهد شد.
۴. روز یکشنبه مورخ ۵/ ۱۰/ ۹۵ راس ساعت ۱۴ در سالن جلالی نائینی کانون وکلای دادگستری مرکز به نشانی تهران میدان آرژانتین ابتدای خیابان زاگرس پلاک ۳ طبقه همکف حضور بهم رسانید.
۵. حضور شخص قبول شده در روز و ساعت تعیین شده برای مراجعه حضوری و ارائه اصل مدارک ثبت نام الزامی است در صورت عدم حضور به موقع و یا عدم ارائه اصول مدارک، قبولی کان لم یکن تلقی خواهد شد.
۶. فرم معرفی وکیل سرپرست پس از اعلام نتیجه نهایی انتخاب شهر از طریق سایت در دسترس قرارخواهد گرفت و نحوه تکمیل و زمان تحویل فرم مزبور و سایر اقدامات قبول شده جهت صدور پروانه کارآموزی از همان طریق اطلاع رسانی خواهد شد لذا از مراجعات حضوری و تماس های تلفنی در این خصوص خودداری نمایید.


خبر ۱۷ آذر ۹۵ – توضیح کشاورز درباره کلید سئوالات و شکایات مربوط به آزمون وکالت ۹۵

رئیس اتحادیه سراسری کانون‌های وکلای دادگستری ایران (اسکودا)، گفت: اگر داوطلبان آزمون وکالت ۹۵ شکایتی نسبت به سئوالات این آزمون دارند آن را کتباً به اتحادیه اعلام کنند.
بهمن کشاورز در گفت‌وگو با ایسنا، درباره اعلام نتایج آزمون وکالت سال ۹۵، گفت: ان‌شاءالله نتایج آزمون به زودی اعلام می‌شود. سعی ما بر این است که ۵ دی‌ماه نتایج آزمون وکالت را اعلام کنیم.
وی خاطرنشان کرد: اگر کسی راجع به ماهیت سئوالات آزمون وکالت شکایتی دارد آن را کتباً به اتحادیه اعلام کند.
کشاورز درباره اعلام کلید سوالات آزمون وکالت نیز گفت: ان‌شاءالله به موقع کلید سئوالات هم اعلام خواهد شد.
به گزارش ایسنا، آزمون وکالت سال ۹۵ صبح روز جمعه پنجم آذرماه همزمان در ۲۴ شهرستان برگزار شد.


خبر ۱۴ آذر ۹۵ – توضیح کشاورز درباره سئوالات و محل برگزاری آزمون وکالت ۹۵

رییس اتحادیه سراسری کانون های وکلای دادگستری ایران (اسکودا) گفت: تا این زمان هیچ نوع ابهام و ایرادی در خصوص سوالات آزمون به اتحادیه اعلام نشده است.
بهمن کشاورز در گفت‌وگو با ایسنا درباره وجود ایراد در سئوالات آزمون وکالت که از سوی برخی داوطلبان مطرح شده، گفت: تا این زمان هیچ نوع ابهام و ایرادی در خصوص سوالات آزمون به اتحادیه اعلام نشده و بدیهی است اگر چنین مواردی باشد و به اسکودا اعلام شود، نظر کمیسیون‌های تخصصی اخذ و رفع ابهام خواهد شد.
وی درباره گلایه برخی از داوطلبان آزمون وکالت در خصوص نبود امکانات و وسایل گرمایشی مناسب در برخی از حوزه‌های امتحانی، گفت: علی‌ رغم اینکه زمان برگزاری آزمون با سرمای شدید هوا و مشکلات ناشی از آن مقارن شد و با توجه به پیش بینی ها و پیشگیری های انجام شده از ناحیه سازمان سنجش آموزش کشور که مجری آزمون بود، هیچ شکایت و انتقادی در خصوص مشکلات احتمالی محل برگزاری آزمون وکالت صورت نگرفته است.
کشاورز در پایان گفت: ان شاء الله نتیجه آزمون در موعد مقرر اعلام خواهد شد.


خبر ۲ آذر ۹۵ – کارت شرکت در آزمون پذیرش متقاضیان پروانه کارآموزی وکالت سال ۱۳۹۵ 

کاربران گرامی برای دریافت کارت شرکت در آزمون پذیرش متقاضیان پروانه کارآموزی وکالت سال ۱۳۹۵ روی لینک زیر کلیک نمایید.

برای دریافت کارت آزمون اینجا کلیک نمایید


آگهی آزمون ورودی کارآموزی وکالت سال ۹۵ (منبع: www.scoda.ir)

آگهی آزمون پذیرش متقاضیان پروانه کارآموزی وکالت کانونهای وکلای دادگستری ایران سال ۱۳۹۵

کانونهای وکلای دادگستری ایران (عضو اتحادیه سراسری کانون های وکلای دادگستری ایران- اسکودا) متشکل از کانون وکلای دادگستری مرکز- آذربایجان شرقی – فارس و کهگیلویه و بویراحمد- اصفهان – آذربایجان غربی – مازندران– خراسان رضوی, شمالی و جنوبی – گیلان- قزوین- خوزستان – کرمانشاه وایلام- همدان – قم – کردستان – گلستان – اردبیل – مرکزی- بوشهر – زنجان – لرستان – کرمان- البرز -چهارمحال و بختیاری و یزد از طریق آزمون کتبی و طبق مقررات و قانون کیفیت اخذ پروانه وکالت مصوب سال ۱۳۷۶به تعداد مورد نیاز به شرح ذیل و با توجه به موارد زیر کارآموز وکالت می پذیرند.

۱- تعداد پذیرش کارآموز وکالت به تفکیک هر کانون و کد کانون ها :

کد کانون

نام کانون

ظرفیت پذیرش

۱

مرکز شامل استانهای تهران، سمنان، هرمزگان و سیستان و بلوچستان

جمعاً۶۰۰ نفر

۲

آذربایجان شرقی

۷۵نفر

۳

فارس و کهگیلویه و بویراحمد

جمعاً۱۰۰نفر

۴

اصفهان

۸۰نفر

۵

آذربایجان غربی

۵۰نفر

۶

مازندران

۶۰ نفر

۷

خراسان رضوی، شمالی و جنوبی

جمعاً ۱۰۵ نفر

۸

گیلان

۵۰ نفر

۹

قزوین

۴۸ نفر

۱۰

خوزستان

۶۵ نفر

۱۱

کرمانشاه و ایلام

جمعاً۴۰ نفر

۱۲

همدان

۱۵ نفر

۱۳

قم

۱۰ نفر

۱۴

کردستان

۲۰نفر

۱۵

گلستان

۲۵ نفر

۱۶

اردبیل

۱۵ نفر

۱۷

مرکزی (اراک )

۱۵ نفر

۱۸

بوشهر

۴۰ نفر

۱۹

زنجان

۲۸نفر

۲۰

لرستان

۳۵ نفر

۲۱

کرمان

۶۰نفر

۲۲

البرز

۸۰نفر

۲۳

چهارمحال و بختیاری

۱۴نفر

۲۴

یزد

۷۰نفر

(ظرفیت های اعلام شده با احتساب سهمیه ایثارگران میباشد و تغییر کد کانون پس از اولین ثبت نام به هیچ وجه ممکن نیست . بنابراین داوطلبان محترم باید با بررسی و مطالعه و دقت کامل اقدام به ثبت نام کنند در صورت ثبت نام مکرر، ثبت نام داوطلب کلا کان لم یکن تلقی خواهد شد.)

۲- مواد امتحانی:

آزمون،کتبی ، یک مرحله ای ،به صورت تستی و ضرائب دروس آن به شرح ذیل میباشد:

ردیف

نام دروس

ضریب

۱

حقوق مدنی

۳

۲

آیین دادرسی مدنی

۳

۳

حقوق جزای عمومی و اختصاصی

۲

۴

آیین دادرسی کیفری

۲

۵

حقوق تجارت

۲

۶

اصول استنباط حقوق اسلامی

۱

۳ – شرایط شرکت در آزمون و اخذ پروانه کارآموزی وکالت:

۳-۱- تابعیت جمهوری اسلامی ایران.

۳-۲- دارا بودن دانشنامه لیسانس یا بالاتر حقوق (از دانشکده های حقوق داخل یا خارج کشور که مورد تایید وزارت علوم، تحقیقات و فناوری باشد)یا دانشنامه لیسانس فقه و مبانی حقوق اسلامی یا معادل آن از دروس حوزوی و دانشگاهی با تایید مرجع صالح.

تبصره ۱: کسانی که فاقد مدرک کارشناسی حقوق، فقه و مبانی حقوق اسلامی یا معادل آن از دروس حوزوی و دانشگاهی با تایید مرجع صالح بوده و فقط دارای مدارک بالاتر آن هستند حق شرکت در آزمون را ندارند بنابراین از ارائه مدارک بالاتر به جز مدارک کارشناسی عنوان شده خودداری نمایند.

تبصره ۲ : مدرک معادل حوزوی مدرکی است که مورد تایید وزارت علوم، تحقیقات و فناوری باشد.

تبصره ۳: دارندگان مدارک کارشناسی ناپیوسته حقوق با مدرک کاردانی مرتبط به شرط آن که واحدهای دروس دوره کارشناسی حقوق را گذرانده باشند مجاز به شرکت در آزمون هستند.

۳-۳ – شرایط سنی: پروانه کارآموزی وکالت دادگستری در حوزه قضائی استان تهران فقط به کسانی داده می شود که هنگام ثبت نام سن آنها ازچهل سال تمام بیشتر نباشد و برای سایر حوزه‌های قضائی پروانه کارآموزی به کسانی داده می‌شود که هنگام ثبت‌نام سن آنها ا ز پنجاه سال تمام بیشتر نباشد.

۳-۴- برای اشخاصی پروانه کارآموزی صادر می شود که دارای شرایط مندرج در قوانین و مقررات ناظر بر وکالت باشند.

۴ – مدارک مورد نیاز جهت ثبت نام:

۴-۱- اسکن تصویر مدرک تحصیلی لیسانس، منطبق با بند ۲-۳ و تبصره های آن، بدون حاشیه‌های زاید و با فرمتjpg و با سایز حدود ۵۹۵ در ۸۴۲ pixels و با وضوح تصویری ۷۲ dpi .

تبصره ۱: متقاضیان از اسکن گواهی تعداد واحدهای گذرانده شده خودداری نمایند زیرا فقط گواهی فارغ التحصیلی یا دانشنامه مبنای مجوز شرکت در آزمون می‌باشد بنابراین دانشجویان ترم آخر و کسانی که در گواهی صادر شده توسط دانشگاه مربوط در مورد آنها کلمه”فارغ التحصیل” یا ” دانش آموخته ” قید نشده باشد حق شرکت در آزمون را نخواهند داشت.

تبصره ۲: دارندگان مدارک کارشناسی ناپیوسته می‌بایست علاوه بر مدرک کارشناسی ناپیوسته اسکن مدرک کاردانی خود را در قسمت مربوطه ارسال نمایند.

۴-۲- اسکن تصویر کارت یا گواهی پایان خدمت یا معافیت دائم بدون حاشیه‌های زاید و با فرمت jpg و با سایز حدود ۲۱۳ در ۳۱۲ pixels و با وضوح تصویری ۷۲ dpi .

تبصره: دارندگان معافیت های تحصیلی ،مربوط به دانشگاهها و موسسات آموزش عالی و حوزه های علمیه و به طور کلی افراد فاقد گواهی پایان خدمت یا معافیت دائم ، تحت هیچ شرایطی حق شرکت در آزمون را نخواهند داشت.

۴-۳- هزینه ثبت نام مبلغ ۷۵۰/۰۰۰ (هفتصدو پنجاه هزار) ریال

تبصره: واریز هزینه ثبت نام از طریق کارتهای بانکی عضو شبکه شتاب و سیستم آنلاین ثبت‌نام اینترنتی در زمان تعیین شده و سایت سازمان سنجش آموزش کشور و با توجه به بند ۱-۵ و۲-۵ این آگهی و دستورالعمل مقرر انجام خواهد گرفت.

۴-۴- اسکن عکس متقاضی:
داوطلبان محترم می‌بایست تصویر عکس خود را که در سال جاری گرفته شده باشد، در اندازه های ۴×۳ جهت اسکن، بدون حاشیه‌های زاید و با فرمت jpg و با سایز حداقل ۲۰۰ در ۳۰۰ تا حداکثر ۳۰۰ در ۴۰۰ pixels تهیه نمایند و حجم فایل تهیه شده نباید از ۷۰ کیلو بایت بیشتر شود. همچنین تصویر داوطلب باید واضح، مشخص و فاقد اثر مهر و هر گونه منگنه باشد. حتی الامکان عکس ها سیاه و سفید یا در صورت رنگی بودن دارای زمینه سفید باشد.

• تذکر مهم: با توجه به مشکلات بوجود آمده در آزمون‌های قبلی، درخصوص اشتباه در ارسال عکس داوطلبان، که این موضوع اکثراً برای داوطلبانی که در کافی‌نت ثبت نام میکنند رخ داده است، تاکید میگردد چنانچه ثبت‌نام خود را توسط کافی نت‌ها انجام می‌دهید، علاوه بر کنترل اطلاعات ثبت نامی، حتماً نسبت به کنترل عکس ارسالی دقت نمایید تا اشتباهاً عکس داوطلب دیگری به جای عکس شما ارسال نگردد. بدیهی است که در صورت ارسال عکس اشتباهی از طرف متقاضی، فرد به عنوان متخلف تلقی و مطابق مقررات با وی رفتار خواهد شد.

۴-۵- داوطلبانی که دارای معلولیت (نابینایی و کم بینایی) و ناتوانی جسمی – حرکتی از ناحیه دست می باشند (صرفاً جهت استفاده از منشی در جلسه آزمون) گواهی معلولیت و استفاده از منشی صادره از سازمان بهزیستی کشور را از قسمت مربوطه سیستم ثبت‌نام ارسال نمایند .لازم به ذکر است طبق قانون اخذ پروانه وکالت مصوب سال ۱۳۷۶ هیچ گونه سهمیه فوق العاده‌ای برای پذیرش این داوطلبان در آزمون وکالت در نظر گرفته نشده است و با ارائه این گواهی از نظر پذیرش در آزمون اولویتی برای فرد ارائه کننده ایجاد نخواهد شد.

۴-۶- سهمیه رزمندگان و ایثارگران:

با توجه به تصویب قانون جامع خدمات رسانی به ایثارگران، هر یک از داوطلبان متقاضی سهمیه رزمندگان و ایثارگران می‌توانند بر اساس شرایط خود در بندهای “الف” تا “ت” ، متقاضی استفاده از سهمیه شوند.

گزینش داوطلبان واجد شرایط براساس این قانون صورت می‌گیرد:

الف- خانواده شاهد یعنی خانواده های معظمی که در راه اعتلای اهداف عالیه انقلاب اسلامی و مبارزه با دشمنان انقلاب یکی از اعضای خانواده شان (پدر ، مادر، همسر، فرزند) شهید یا مفقود الاثر یا اسیرشده باشد.

ب- جانبازان بیست و پنج درصد و بالاتر

پ – آزادگان با شش ماه سابقه اسارت

ت- رزمندگان با حداقل شش ماه سابقه حضور در جبهه

تبصره ۱: داوطلبان استفاده کننده از سهمیه های بنیاد شهید، سازمان بسیج مستضعفین و جهاد کشاورزی، در صورت عدم تایید سهمیه به واحدهای تابعه شهرستان محل تشکیل پرونده ذیربط مراجعه نمایند.

تبصره ۲: جانبازان ۲۵% به بالا، آزادگان با شش ماه سابقه اسارت، پدر و مادر و فرزندان و همسران شهدا، مفقودین و اسرا برای استفاده از سهمیه مربوط باید بر اساس ضوابط نسبت به تکمیل بند مربوط در تقاضانامه ثبت نامی اقدام نمایند.این قبیل داوطلبان بایستی در فرم تقاضانامه ثبت نام اینترنتی نسبت به علامتگذاری بند مربوطه اقدام نمایند تا آمار و اطلاعات آنان بعد از ثبت نام به ارگان بنیاد شهید و امور ایثارگران برای تایید سهمیه ارسال گردد و نیازی به مراجعه به سایت ایثار ندارند.

تبصره ۳: رزمندگان (با حداقل ۶ ماه حضور داوطلبانه در جبهه) جزو سهمیه رزمندگان محسوب و تابع ضوابط مربوط به سهمیه رزمندگان می باشند.
رزمندگانی که از تاریخ ۱۳۵۹/۶/۳۱لغایت ۱۳۶۷/۶/۳۱ حداقل شش (۶) ماه متوالی یا متناوب داوطلبانه در مناطق عملیاتی جبهه های نبرد حق علیه باطل حضور داشته اند، لازم است ضمن مراجعه به ارگان ذیربط (سپاه پاسداران انقلاب اسلامی یا وزارت جهاد کشاورزی) نسبت به تکمیل فرم مخصوص استفاده از سهمیه رزمندگان اقدام نمایند تا آمار و اطلاعات آنان بعد از زمان ثبت‌نام توسط ستاد مشترک سپاه پاسداران (سازمان بسیج مستضعفین) و یا وزارت جهاد کشاورزی مورد تایید نهایی قرار گیرد.

تبصره ۴: آن دسته از پرسنل کادر ثابت ، پیمانی ، و وظیفه نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران که از تاریخ ۱۳۵۹/۶/۳۱ تا ۱۳۶۷/۶/۳۱حداقل ۶ ماه پیوسته یا متناوب به صورت داوطلبانه در خطوط مقدم حضور داشته اند با تایید بالاترین مقام هریک از نیروهای مسلح ( ستاد ارتش جمهوری اسلامی ایران، ستاد کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، نیروی انتظامی، وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح و ستاد کل نیروهای مسلح ) می‌توانند از مزایای این قانون استفاده نمایند. این قبیل افراد می‌توانند ابتدا به واحدهای متبوع مراجعه و فرم مخصوص استفاده از سهمیه ایثارگران در آزمون مربوط را تکمیل نمایند تا آمار و اطلاعات آنان بعد از زمان ثبت‌نام توسط ستاد کل نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران مورد تایید نهایی قرار گیرد. این قبیل داوطلبان لازم است ضمن علامتگذاری در بند مربوطه در تقاضانامه ثبت نامی نسبت به درج کد پیگیری ۱۲ رقمی در محل مربوط اقدام نمایند.

تبصره ۵: داوطلبان محترم به تعریف اسیر و آزاده در ماده ۱ قانون جامع خدمات رسانی به ایثارگران به شرح آتی توجه نمایند:

اسیر: به کسی اطلاق می‌شود که در راه تکوین، شکوفایی، دفاع و حفظ دستاوردهای انقلاب اسلامی و کیان جمهوری اسلامی ایران، استقلال و تمامیت ارضی کشور، مقابله با تهدیدات و تجاوزات دشمن و عوامل ضد انقلاب و اشرار در داخل و یا خارج از کشور گرفتار آمده و هویت و وضعیت وی مورد تأیید مراجع صلاحیتدار قرار گیرد.

آزاده: به کسی اطلاق می‌شود که در راه تکوین، شکوفایی، دفاع و حفظ دستاوردهای انقلاب اسلامی و کیان جمهوری اسلامی ایران، استقلال و تمامیت ارضی کشور، مقابله با تهدیدات و تجاوزات دشمن و عوامل ضد انقلاب و اشرار در داخل و یا خارج از کشور اسیر شده و سپس آزاد شود. همچنین کلیه افرادی که از تاریخ ۱۳۴۲/۵/۲۸تا ۱۳۵۷/۱۱/۱۶ با الهام از مبارزات و مجاهدات امام خمینی (ره) به دلایل امنیتی، مذهبی یا اتفاقات سیاسی دیگر حداقل به مدت سه ماه در بازداشت یا حبس قطعی بوده‌اند.

لذا فرزندان، همسران، پدر و مادر آزادگان مشمول استفاده از سهمیه اُسرا در قسمت الف بند ۶-۴ نمی باشند.

تذکرات مهم:

۱ – مناطق عملیاتی بر اساس مصوبه شورای عالی دفاع تعیین می شود.

۲– فرزندان و همسران رزمندگان ( داوطلبانی که پدر، مادر آنان فقط دارای شرط مدت حضور در جبهه می باشند) مشمول استفاده از سهمیه رزمندگان نمی‌باشند.

۳– کد پیگیری ۱۲ رقمی ارگان استفاده کننده از سهمیه رزمندگان (حسب مورد سپاه پاسداران و یا نیروهای مسلح)، برای هر آزمون و هر سال متفاوت است. لذا داوطلبان می بایست برای این آزمون، کدپیگیری جدید از ارگان ذیربط دریافت دارند.

۴– داوطلبان متقاضی استفاده از سهمیه رزمندگان ارگان سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و ستاد کل نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران، لازم است پس از تکمیل فرم مخصوص استفاده از سهمیه رزمندگان، نسبت به دریافت کد پیگیری ۱۲ رقمی از واحد مربوطه اقدام و آن را در زمان ثبت نام در محلی که در تقاضانامه ثبت نام اینترنتی در نظر گرفته شده است، درج نمایند.

۵– طبق قسمت اخیر ماده ۵۹ قانون جامع خدمات رسانی به ایثارگران « واجد شرایط بودن» داوطلبان، شرط استفاده از سهمیه است. بنابراین وضعیت داوطلبان محترم باید بر ماده ۲ قانون کیفیت اخذ پروانه وکالت و سایر شرایط قانونی ایجابی و سلبی لازم برای ورود به کارآموزی منطبق باشد و نصاب نمره قبولی نیز در مورد ایشان رعایت خواهد شد.

۶– به موجب ماده ۵۹ قانون جامع خدمات رسانی به ایثارگران مشمولین استفاده از سهمیه ایثارگران فقط موارد چهار گانه فوق هستند.

۷– بررسی شمول سهمیه ایثارگری به افراد توسط سازمان سنجش آموزش کشور خواهد بود در نهایت، تأیید نهایی واجد شرایط بودن ایثارگران نسبت به پذیرفته شدگان این سهمیه با هیأت مدیره هر کانون است.

۸ – چنانچه داوطلبی در سهمیه آزاد شرکت کرده باشد، اعلام بعدی او در مورد ایثارگری مسموع نخواهد بود.

۹– پس از اعلام اسامی پذیرفته شدگان توسط کانون محلی، اصل گواهی ایثارگری صادر شده از مرجع صالح می بایست به کانون مربوطه تحویل داده شود.

۴-۷- تهیه پرینت از اطلاعات ثبت‌نامی که از طریق سایت سازمان سنجش آموزش کشور انجام شده است، الزامی است داوطلب باید پرینت را در صورت قبولی در آزمون به کانون مربوط ارائه کند.

۵ – نحوه ثبت نام و توزیع کارت شرکت در آزمون و تاریخ آزمون:

۵-۱– ثبت‌نام از متقاضیان منحصراً از طریق اینترنت و پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان سنجش آموزش کشور به نشانیwww.sanjesh.org از روز یکشنبه مورخ ۱۳۹۵/۰۷/۱۱ لغایت روز پنجشنبه مورخ ۱۳۹۵/۰۷/۲۲انجام خواهد شد.

۵-۲- متقاضیان باید برای واریز هزینه ثبت‌نام، از طریق کارت های اعتباری عضو شبکه شتاب، که رمز دوم آن فعال باشد، طبق دستور العمل اعلام شده در پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان سنجش آموزش کشور، و در زمان اعلام شده در بند ۱-۵، نسبت به پرداخت هزینه ثبت‌نام اقدام کنند.

تبصره: در این خصوص متقاضیان می‌توانند از کارتهای اعتباری دیگران که رمز دوم آن فعال باشد نیز استفاده کنند.

۵-۳- توزیع کارت شرکت در آزمون به صورت اینترنتی انجام می شود و داوطلبان باید با مراجعه به پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان سنجش آموزش کشور و وارد کردن کد پیگیری و شماره پرونده خود به سیستم، کارت ورود به جلسه را دریافت کنند. زمان آغاز توزیع اینترنتی کارت و نحوه آن، زمان و مکان رفع نقص یک هفته قبل از برگزاری آزمون از طریق پایگاه اطلاع‌رسانی اتحادیه سراسری کانونهای وکلای دادگستری ایران www.scoda.ir و روزنامه اطلاعات به اطلاع داوطلبان خواهد رسید.

۵-۴- آزمون در مرکز کانونی که متقاضی در تقاضانامه ثبت‌نام انتخاب کرده است برگزار می‌شود. نشانی محل برگزاری آزمون بر روی کارت شرکت در آزمون درج خواهد شد.

۵-۵- تاریخ برگزاری آزمون روز جمعه مورخ ۱۳۹۵/۰۹/۰۵ می‌باشد.

۶- تذکرات لازم:

۶-۱– متقاضیان باید قبل از تاریخ شروع ثبت‌نام ازطریق اینترنت، نسبت به اسکن و آماده کردن مدارک با فرمت و مشخصات اعلام شده در بند ۴ این آگهی اقدام نمایند.

۶-۲– مدت ثبت نام اینترنتی از تاریخ شروع، ۱۰ روز خواهد بود .

۶-۳– متقاضیان باید اصل مدارک اسکن شده را نزد خود نگه داشته در صورت پذیرفته شدن به همراه سایر مدارکی که اعلام خواهد شد به کانون مربوطه ارائه نمایند.

۶-۴- داوطلبان فقط در صورتی که دارای شرایط مندرج در این آگهی باشند حق ثبت نام و شرکت در آزمون را خواهند داشت ضمن اینکه باید اطلاعات وارد شده در تقاضانامه ثبت‌نام را (خصوصاً از نظر تعیین کانون مربوط و کد آن) به دقت کنترل نمایند. هزینه ثبت نام تحت هیچ شرایطی مسترد نخواهد شد.

۶-۵- متقاضیان باید در پایان ثبت‌نام از اطلاعات وارد شده پرینت تهیه و درصورت قبولی آن را به کانون مربوطه تسلیم کنند. چنانچه اطلاعات اعلام شده توسط متقاضی در هنگام ثبت‌نام اینترنتی با آگهی آزمون منطبق نبوده و غیر واقعی باشد حتی درصورت قبولی از ثبت‌نام آنان جلوگیری و قبولی آنان کان لم یکن تلقی خواهد شد.

۶-۶– صدور کارت شرکت در آزمون دلیل تایید هیچ یک از مدارک داوطلب از طرف کانونهای وکلا یا سازمان سنجش نیست. بنابراین صرف قبولی در آزمون و درج نام متقاضی در ردیف پذیرفته شدگان، هیچ حقی برای کسی ایجاد نخواهد کرد.

۶-۷– صدور هرگونه اطلاعیه درخصوص آزمون فقط در پایگاه اطلاع‌رسانی اتحادیه سراسری کانون های وکلای دادگستری ایران (اسکودا) www.scoda.ir و روزنامه اطلاعات معتبر خواهد بود.

۶-۸- با توجه به زمان پیش بینی شده برای آماده کردن مدارک ثبت‌نام تأکید می‌شود در روزهای آغازین پس از انتشار این آگهی نسبت به تهیه مدارک مورد نیاز اقدام شود تا در هنگام ثبت نام از طریق اینترنت برای متقاضیان از نظر زمانی مشکلی ایجاد نگردد.

۶-۹– تغییر محل کارآموزی به هیچ عنوان میسر نخواهد بود بنابراین داوطلبان محترم باید با در نظر گرفتن همه ویژگی ها و امکانات و محدودیتهای فردی و خانوادگی خود صرفاً در حوزه کانونی ثبت نام کنند که قصد کارآموزی و وکالت در محدوده آن را دارند.

۶-۱۰- محاسبه نمرات و تراز آن بر اساس استانداردهای علمی متداول انجام خواهد شد.

۶-۱۱- ثبت نام و شرکت وکلای دادگستری و کارآموزان وکالت عضو کانونهای وکلا در آزمون ممنوع است و بر فرض شرکت و قبولی در آزمون، قبولی آنان کان لم یکن تلقی می شود .

تبصره۱: طبق تصمیم هیات های مدیره محترم کانونهای وکلای دادگستری مرکز، قزوین ،زنجان و یزد کارآموزانی که در حوزه این کانونها به کارآموزی اشتغال دارند می‌توانند در آزمون امسال منحصراً در حوزه کانون متبوع خود شرکت کنند.

تبصره۲ :کانونهای محترم وکلای مرکز و یزد اعلام کرده اند که شرکت کارآموزان مشغول به کارآموزی در حوزه کانون یزد،در آزمون ورودی ۱۳۹۵ در حوزه کانون مرکز نیز بلامانع خواهد بود.

۶-۱۲- داوطلبان محترم پیش از انتخاب کانون محل کارآموزی و اشتغال خود حتما به آگهی اختصاصی کانونها در سایت اختصاصی آنها مراجعه کنند و از شرایط احتمالی پیش بینی شده در هر کانون آگاه شوند. زیرا با توجه به مستقل بودن کانونها و ویژگی های اقلیمی و اجتماعی آنها شرایط اختصاصی اعلامی هر کانون برای داوطلبان ورود به آن لازم الاتباع است.

اتحادیه سراسری کانونهای وکلای دادگستری ایران (اسکودا)


شهریور ۹۵ – آزمون پذیرش متقاضیان پروانه کارآموزی وکالت کانونهای وکلای دادگستری ایران سال ۱۳۹۵

کانونهای وکلای دادگستری ایران (عضو اتحادیه سراسری کانون های وکلای دادگستری ایران- اسکودا) متشکل از کانون وکلای دادگستری مرکز- آذربایجان شرقی – فارس و کهگیلویه و بویراحمد- اصفهان – آذربایجان غربی – مازندران– خراسان رضوی, شمالی و جنوبی – گیلان- قزوین- خوزستان – کرمانشاه وایلام- همدان – قم – کردستان – گلستان – اردبیل – مرکزی- بوشهر – زنجان – لرستان – کرمان- البرز -چهارمحال و بختیاری و یزد از طریق آزمون کتبی و طبق مقررات و قانون کیفیت اخذ پروانه وکالت مصوب سال ۱۳۷۶به تعداد مورد نیاز به شرح ذیل و با توجه به موارد زیر کارآموز وکالت می پذیرند.

برای مشاهده شرایط آگهی و ثبت نام اینجا کلیک کنید

 

 

تدریس خصوصی آیلتس

دیدگاه خود را به ما بگویید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

کانال استخدام در تلگرام

› استخدام تهران

استخدام شهرستانها