استخدام وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی سال ۹۸ (خبر جدید)

استخدام  وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

 

خبر ۱ تیر ۹۸ – استخدام ۱۰۲ نیروی جدید در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

معاون توسعه مدیریت و منابع وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی از جذب ۱۰۲ نیروی استخدامی در قالب برگزاری آزمون سازمان اداری استخدامی کل کشور خبر داد و گفت: ‌این تعداد نیرو پس از طی مراحل اداری، مصاحبه و گزینش بزودی فعالیت خود را در این وزارتخانه و ادارات شهرستان‌ها و نمایندگی‌های تازه تاسیس آغاز خواهند کرد.

«لادن حیدری» روز شنبه در گفت وگو با خبرنگار فرهنگی ایرنا با اشاره و تشریح جزئیات برگزاری این دوره از آزمون استخدامی، اظهار داشت: با عنایت به برگزاری آزمون اسفندماه ۹۷ سازمان اداری استخدامی کل کشور، سه برابر ظرفیت وزارت‌خانه متبوع در مرحله اول معرفی شدند که از یکم تا دوازدهم تیرماه ۹۸ پس از انجام مراحل مصاحبه تخصصی و گزینش جذب خواهند شد.

با تورم نیروی انسانی مواجه ایم

وی درمورد شرایط استخدامی سال ۹۸ این وزارتخانه هم توضیح داد: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در مجموع با شش هزار و ۹۰۰ نفر نیروی انسانی رسمی، پیمانی، قراردادی و مجموعاً چهارهزارو۵۲۰ پست سازمانی با تورم نیروی انسانی مواجه است.

وی افزود: اشکالی که در این رابطه وجود دارد توزیع نامناسب نیروها در سطح شهرستان، مرکز استان و سایر شهرستان‌های استان‌ها است، به شکلی که در تعداد زیادی از شهرستان‌های کمتر توسعه‌یافته با کمبود نیرو مواجه هستیم، این در حالی است که در شهرستان‌های بزرگ و مراکز استان‌ها نتیجه کاملاً برعکس است.

موافقت با جذب ۱۰۲ نیرو

معاون توسعه مدیریت و منابع وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ادامه داد: سازمان امور اداری استخدامی باتوجه به اینکه نیروهای وزارت متبوع بیش از حد نصاب است؛ با پیگیری‌های متعدد از طریق این اداره کل با تخصیص ۱۰۲ سهمیه استخدامی به وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی موافقت کرده است.

به گفته وی طبق توافق مذکور با سازمان اداری استخدامی این سهمیه صرفاً برای ادارات شهرستان‌ها و نمایندگی‌های تازه تاسیس است.

معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی درعین حال یادآورشد: از سوی اداره کل امور اداری این وزارتخانه اعلام شده که صرفاً سهمیه‌ها برای اداراتی باشد که بدون نیرو بوده یا با یک یا دو نیرو اداره می‌شوند، بنابراین طبق مکاتبات با اداره کل‌های استانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی سهمیه‌ها براساس اعلام نظر مدیران استانی و براساس کمبود نیرو تخصیص داده شده است.

حیدری یادآورشد: آزمون استخدامی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ۱۷ اسفندماه ۹۷ به صورت متمرکز و همراه با دستگاه‌های اجرایی دیگر از طریق سازمان اداری استخدامی کشور و جهاد دانشگاهی به عنوان مجری آزمون برگزار و نتایج اولیه آزمون سه برابر ظرفیت پذیرش در اردیبهشت‌ماه سال جاری اعلام شد.

اسامی تائیدشدگان در سایت وزارتخانه بارگذاری می شود

معاون توسعه مدیریت و منابع وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی تاکید کرد: اداره تامین نیروی انسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز مدارک معرفی‌شدگان را بررسی و پس از تطبیق مدارک با شرایط شغلی و احراز هویت افراد؛ اسامی تاییدشدگان را جهت ارائه مصاحبه در سایت وزارتخانه متبوع بارگذاری کرد.

حیدری در ادامه سخنان، گفت: در مرحله مصاحبه از مدیران استانی و نمایندگان آنها برای حضور در جلسات مصاحبه دعوت به عمل آمده است، همچنین برای مصاحبه از اساتید متخصص در زمینه‌های فرهنگی_هنری و روان‌شناسی استفاده خواهیم کرد.

معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، اظهارداشت: از تعداد سه برابر ظرفیت راه‌یافته به مرحله دوم در حدود یک و نیم برابر بعد از مصاحبه تخصصی و طی کردن مراحل اداری و گزینش؛ جذب وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی خواهند شد.

استخدام نیروهای جدید پیمانی است

حیدری در عین حال خاطرنشان کرد: قرارداد افراد انتخاب شده برای استخدام در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به صورت پیمانی خواهد بود.

معاون توسعه مدیریت و منابع وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در خاتمه از آذربایجان شرقی و غربی، اردبیل، اصفهان، ایلام، چهارمحال و بختیاری، خراسان رضوی، خراسان شمالی و جنوبی، خوزستان، زنجان، سمنان، سیستان و بلوچستان، فارس، قزوین، کرمان، جنوب کرمان، کردستان، گلستان، مازندران، مرکزی، هرمزگان و یزد به عنوان استان‌هایی که شرایط جذب نیرو دارند نام برد.

منبع : خبرگزاری ایرنا


خبر ۲۳ اریبهشت ۹۸ – ایجاد ۴۷ شغل در حوزه فرهنگ و هنر استان سمنان

قائم مقام مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان ازایجاد ۴۷ شغل در حوزه فرهنگ و هنراین استان خبر داد و گفت: اشتغال ایجاد شده توسطاین اداره کل بیش از سهمیه تعیین شده است.

 برای مشاهده متن کامل خبر اینجا کلیک نمایید


خبر ۲۵ آذر ۹۷ – صدور مجوز استخدامی نیرو در ادارات ارشاد شهرستان های تازه تاسیس

مدیر کل فرهنگ وارشاد اسلامی استان گفت : مجوز استخدام در ادارات تازه تاسیس شهرستانهای استان کرمان صادرشد و به زودی عملیاتی می شود.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مرکز کرمان ، محمدرضا علیزاده امروز در ریگان گفت: در شهرستان های تازه تاسیس کهصدور مجوز استخدامی نیرو در ادارات ارشاد شهرستان های تازه تاسیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی آن ها راه اندازی شده است با مشکل کمبود نیروی انسانی مواجه هستیم .
وی افزود: با پیگیری های صورت گرفته و هماهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی این مهم صورت گرفته است.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما


خبر ۱۷ آذر ۹۷ – ایجاد ۳۰ هزار فرصت شغلی در حوزه فرهنگ و هنر

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: بر اساس توافق این وزارتخانه با سازمان برنامه و بودجه زمینه اشتغال ۳۰ هزار نفر در حوزه فرهنگ و هنر از طریق اعطای تسهیلات اشتغالزایی فراهم می شود.

به گزارش ایرنا سید عباس صالحی پنجشنبه شب در دیدار با اصحاب فرهنگ و هنر بلوچستان در ایرانشهر اظهار داشت: ارائه این تسهیلات کمک می کند تا زمینه اشتغال فعالان حوزه فرهنگ و هنر کشور فراهم شود.
وی ادامه داد: خرید آثار تولیدی در فضای حوزه فرهنگ و هنر مورد توجه این وزارتخانه است.
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به اقدامات انجام شده در حوزه بیمه اصحاب فرهنگ و هنر و رسانه گفت: شمار بیمه شدگان این حوزه از حدود ۱۷ هزار نفر هم اینک به ۳۰ هزار نفر افزایش یافته است.
صالحی ارتقای سرانه فرهنگی، تکمیل طرح های نیمه تمام، ایجاد فرصت های مکمل برای گسترش فضاهای فرهنگی و افزایش سرانه فرهنگ و هنر در سیستان و بلوچستان را از مهمترین برنامه های این وزارتخانه در این استان مرزی عنوان کرد.
وی گفت: در حمایت از هنرمندان مسیری را شروع کردیم که طی کردن این مسیر با وجود منابع مالی دولتی راحت نیست.
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: زبان بلوچی به عنوان یک زبان ایرانی و تاثیر گذار در منطقه باید بیش از گذشته مورد حمایت های علمی قرار گیرد.
صالحی بیان کرد: مکتب خانه موسیقی که مکمل استودیو در فضای شهرهای سیستان و بلوچستان است مورد توجه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است.
وی اظهار داشت: موسیقی محلی سیستان و بلوچستان به ویژه بلوچی می تواند به عنوان مزیت عمومی و منطقه ای باشد و مورد حمایت قرار گیرد.
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: مشکل نگارخانه های فرهنگی و هنری سیستان و بلوچستان را برطرف خواهیم کرد.
صالحی با بیان اینکه مرکز پژوهش مرتبط با حوزه سفال کلپورگان مورد حمایت این وزارتخانه قرار گرفت گفت: حضور هنرمندان سیستان و بلوچستان در تهران و حتی کشورهای منطقه در این دوره در وزارتخانه لحاظ شده است تا هنرمندان فرصت حضور بیشتری را داشته باشند.
وی ادامه داد: در حوزه آموزشگاه ها و مراکز آموزشی سیستان و بلوچستان نیز تدابیر خاصی مدنظر قرار گرفته است.
صالحی تاکید کرد: مسائل مربوط به بیمه و معیشت هنرمندان کشور به ویژه سیستان و بلوچستان مورد توجه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی قرار دارد.
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: سیستان و بلوچستان آنقدر ظرفیت دارد که اگر پرده ها کنار رود این دارایی به سرمایه های پرباری برای استان تبدیل می شود.
وی با محکومیت حادثه تروریستی صبح امروز در چابهار گفت: تروریست ها به عنوان بدخواهان نظام و این منطقه می خواهند چهره زیبای سیستان و بلوچستان را زشت جلوه دهند تا دارایی های این استان شناسایی نشود.
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی افزود: سیستان و بلوچستان با جذابیت های بی نظیر و پیشینه تاریخی بی مانند باید بدرخشد و زمینه استفاده از این فرصت ها فراهم شود.
وی تاکید کرد: آنانی که در این چند دهه کوشیدند که چهره سیستان و بلوچستان را سرشار از خشونت و حمل و نقل مواد مخدر نشان بدهند خیانت جبران ناپذیری به این منطقه کرده اند.
صالحی گفت: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی نگاه خاصی به سیستان و بلوچستان به عنوان حلقه ارتباطی ایران با آن سوی مرزها دارد.
وی ارتقای شاخص های فرهنگی و هنری سیستان و بلوچستان را از مهمترین برنامه های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی بر شمرد و گفت: حمایت از آثار تصویری اعم از عکس و فیلم سینمایی برای معرفی ظرفیت های این منطقه در دستور کار این وزارتخانه قرار دارد.
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی تاکید کرد: عکاسان و فیلمسازان داخلی و بیرونی، سیستان و بلوچستان را آنگونه که هست نشان دهند نه آنگونه که دشمنان می خواهند.
صالحی تصریح کرد: باید توجه گردشگران و سرمایه گذاران را به این استان معطوف کرد.
وی ادامه داد: اگر می خواهیم نگاه توسعه ای را در سیستان و بلوچستان قوی کنیم ابتدا باید تصورات را درباره این منطقه از طریق فیلم و عکس تغییر دهیم.

منبع: خبرگزاری ایرنا


خبر ۲۲ مهر ۹۷ – جذب ۱۰۰ درصد سهمیه اشتغال اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان

قائم مقام مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان از جذب ۱۰۰ درصد سهمیه اشتغال این اداره کل در سالجاری خبر داد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان، مجید رهبر روز یکشنبه گفت: در سال ۹۷ سهمیه ایجاد اشتغال برای این اداره کل ۲۵ نفر تعیین شده است که این سهمیه با گذشت هفت ماه از سال ۹۷ محقق شده است.

وی با بیان اینکه سهمیه اشتغال ایجاد شده در سامانه رصد اشتغال نیز به ثبت رسیده است گفت: با تلاش های این اداره کل در نظر است تا پایان سال بیش از سهمیه تعیین شده توسط اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی اشتغال ایجاد شود.

قائم مقام مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان گفت: مشاغل ایجاد شده در رشته های مشاغل خانگی، تاسیس موسسه های فرهنگی هنری تک و چند منظوره، کانون های تبلیغاتی، چاپخانه و موسسه های انتشاراتی است.

منبع : روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان

 


خبر ۳ بهمن ۹۵ – صدور مجوز استخدام در وزارت ارشاد برای گسترش فعالیت‌های قرآنی

خبرگزاری مهر : وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه گسترش فعالیت‌های قرآنی از برنامه‌های اصلی این وزارتخانه است از دریافت مجوزهای لازم برای استخدام در معاونت امور قرآنی خبر داد.
به گزارش خبرنگار مهر، سیدرضا صالحی امیری شامگاه پنج‌شنبه در دیدار با آیت الله علوی گرگانی در سخنانی اظهار داشت: یکی از برنامه‌های من که در مجلس و همچنین به مردم قول دادم رفع دغدغه‌های مقام معظم رهبری و همچنین مراجع تقلید در حوزه‌های مختلف فرهنگی است.
وی افزود: حوزه فرهنگی ما حوزه دینی است که در رأس آن مراجع تقلید قرار دارند و باور قلبی ما این است که ‌باید دغدغه مراجع تقلید برطرف شود.
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به فعالیت‌های قرآنی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی بیان داشت: گسترش فعالیت‌های قرآنی از سیاست‌های این وزارتخانه است و در این راستا از سازمان امور استخدامی کشور برای گسترش معاونت امور قرآنی سراسر کشور مجوزهای لازم را اخذ کرده‌ایم.
وی اظهار داشت: در خصوص مسئله حج نیز ۷ شرط اساسی ما به عربستان سعودی اعلام شده که حفظ کرامت و امنیت حجاج ایرانی از جمله آنهاست.
صالحی امیری افزود: در زمینه فضای مجازی دولت به تنهایی قادر به پاسخگویی نیازهای جامعه در این عرصه نیست و بستن شبکه‌های اجتماعی مشکل را حل نمی‌کند که سالم سازی و پایش و پاکسازی فضای مجازی در دستور کار وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی قرار دارد که امیدواریم سال آینده کانال‌های تلگرامی شناسنامه‌دار شود تا با خاطیان برخوردهای لازم صورت گیرد.


خبر ۱۸ مهر ۹۵ – اشتغال ۲۰ هزار نفر در آذربایجان‌شرقی در کارهای فرهنگی

خبرگزاری فارس : مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی گفت: اشتغال افراد زیادی به فعالیت‌های فرهنگی وابستگی دارد و بیش از ۲۰ هزار نفر درگیر کارهای فرهنگی هستند.
به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، محمد محمدپور عصر امروز در نهمین جلسه مشترک شورای برنامه‌ریزی و اقتصاد مقاومتی استان بر لزوم تبیین نقش فرهنگ و هنر بر اقتصاد کشور تاکید و اظهار داشت: در بحث فرهنگ و هنر غفلت‌های قابل توجهی رخ داده است.
وی با بیان اینکه در بحث اشتغال افراد زیادی به فعالیت‌های فرهنگی وابستگی دارند و بیش از ۲۰ هزار نفر درگیر کارهای فرهنگی هستند، اضافه کرد: انتظار داشتیم در بحث اقتصاد مقاومتی سهم فرهنگ و هنر در تولید ناخالص ملی پر رنگ‌تر شود و قطعا ما می توانیم این هدف را تحقق بخشیم.
محمدپور خاطرنشان کرد: فرهنگ‌سازی و گفتمان‌سازی فرهنگی جزو ماموریت‌های اصلی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به شمار می‌رود ولی در واقع هنوز اقدامات در این ارتباط آغاز نشده است.
وی بار دیگر تاکید کرد: سهم فرهنگ و هنر در اقتصاد استان و کشور در حال حاضر مبهم است، هم اکنون مشخص نیست فرهنگ در تولید ناخالص ملی چه سهمی دارد؟ نه وضعیت فعلی‌مان روشن است نه وضعیت آینده‌مان، مشخص نیست فرهنگ در اشتغال، تولید و صادرات باید چه سهمی داشته باشد.

تدریس خصوصی آیلتس

دیدگاه خود را به ما بگویید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

کانال استخدام در تلگرام

› استخدام تهران

استخدام شهرستانها