استخدام نخبگان در شرکت های دانش بنیان

معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری با تاکید بر وجود اختلاف در میان عملکرد این معاونت با وزارت علوم گفت: علاوه بر این برداشت های شخصی از قوانین موجود در حوزه فناوری وجود دارد که باید در این زمینه اقدام شود.
به گزارش خبرنگار مهر، دکتر سرنا ستاری در اجلاس سالیانه پارک علم و فناوری پردیس با بیان اینکه حمایت از شرکت های دانش بنیان مادی و معنوی است، افزود: بیشترین مشکلات شرکت های دانش بنیان کشور در خصوص مسائل غیر مادی است.
معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری با اشاره به اختلافات میان وزارت علوم و این معاونت اظهار داشت: بویژه در حوزه نفت، گاز و انرژی اختلافاتی وجود دارد که باید این مسائل حل شود این اختلافات نیز ناشی از نو بودن فناوری در کشور است.
وی با تاکید بر اینکه اختلافات قانونی در این حوزه وجود دارد خاطرنشان کرد: در حال حاضر برداشت های متفاوت و شخصی در حوزه قوانین مربوط به حوزه فناوری وجود دارد که باید به رفع این اختلافات همت گمارد.
ستاری با اشاره به حمایت های معاونت علمی از شرکت های دانش بنیان یادآور شد: این حمایت ها در قالب صندوق نوآوری و شکوفایی میسر است.
وی ادامه داد: در حال حاضر این صندوق راه اندازی نشده است که در معاونت علمی به صورت جدی بدنبال راه اندازی این صندوق هستیم.
معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری قانون حمایت از شرکت های دانش بنیان را یک قانون جامع توصیف کرد و اظهار داشت: این قانون یک قانون بسیار محکم و قوی است که نیاز به بازنگری نیز ندارد و اگر بتوانیم از ظرفیت های آن استفاده کنیم گام های موثری برای توسعه شرکت های دانش بنیان بر می داریم.
وی با بیان اینکه پارک های علم و فناوری بستری مناسب برای حمایت از شرکت های دانش بنیان است، اضافه کرد: در حال حاضر ۳۱ پارک علم و فناوری در کشور وجود دارد که توسعه هدفمند آن مد نظر است.
ستاری با اشاره به تسهیلات ارائه شده به شرکت های دانش بنیان اظهار داشت: شرکت های دانش بنیان همچنین می توانند از ظرفیت نخبگان استفاده کنند که در این راستا بانک اطلاعاتی مناسبی از نخبگان در بنیاد ملی نخبگان ایجاد شده است.
ستاری با تاکید بر اینکه باید زمینه را برای تولید ارزش افزوده برای نخبگان فراهم کنیم یادآور شد: در این راستا برنامه داریم تا تعاملاتی با وزارتخانه ها ایجاد کنیم در این راستا تعاملاتی با وزارت بهداشت آغاز شده است.
رئیس بنیاد ملی نخبگان با تاکید بر اینکه حمایت های نخبگان تنها در قالب اعطای وام نیست ادامه داد: همچنین تسهیلاتی برای استخدام نخبگان در شرکت های دانش بنیان وجود دارد که معاونت علمی نیز حقوق این دسته از نخبگان را که جذب شرکت های دانش بنیان شده باشند به مدت دو سال اعطا می کند.
معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری همچنین با تاکید بر ایجاد بازارهای جدید برای دستاوردهای علمی افزود: تعامل برای ورود به بازارهای داخلی و خارجی و کمک به شرکت های دانش بنیان برای حضور در نمایشگاههای خارجی به صورت هدفمند مد نظر است.
وی با تاکید بر ارائه مدلی برای اجازه سازی محصولات دانش بنیان یادآور شد: در این زمینه لازم است تا تیمی از متخصصان برای هدایت پژوهشگران در این زمینه ایجاد شود تا از تدبیر ایده به محصول آنها را هدایت کند.

تدریس خصوصی آیلتس

دیدگاه خود را به ما بگویید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

کانال استخدام در تلگرام

› استخدام تهران

استخدام شهرستانها