استخدام مرکز اشتغال و کارآفرینی دانشگاه تهران

فعالیت و مدارک صادره از شرکت پژوهشگران و نوآوران دانشگاه تهران غیرقانونی است

به گزارش خبرنگار فرهنگی ایرنا، ˈسید مهدی قمصریˈ روز چهارشنبه در نشست مطبوعاتی اظهار داشت: شرکت پژوهشگران و نوآوران دانشگاه تهران که با این نام خود را به ثبت رسانده است یکی از شرکت های دانشگاهی بود که چند سال قبل فعالیت خود را در پارک علم و فناوری دانشگاه تهران آغاز کرد.

وی خاطرنشان کرد: در پی تخلفات متعدد شرکت پژوهشگران و نوآوران دانشگاه تهران از دو سال قبل پارک علم و فناوری خواستار توقف فعالیت این شرکت شد اما مسوولان این شرکت همچنان با ادعای ارتباط با دانشگاه تهران به فعالیت خود ادامه دادند.

قمصری تصریح کرد که از نظر دانشگاه تهران و وزارت علوم مدارک صادره، با این دانشگاه هیچ اعتباری ندارد و به عنوان یک مدرک تحصیلی و دانشگاهی محسوب نمی شود.

* دفترشرکت پژوهشگران و نوآوران دانشگاه تهران پلمپ شده است

معاون آموزشی دانشگاه تهران با بیان اینکه فعالیت شرکت پژوهشگران و نوآوران این دانشگاه در دو سال اخیر در یک دفتر خارج از دانشگاه تهران انجام می شده است، گفت: هم اکنون با شکایت دانشگاه تهران و پی گیری مراجع قضایی دفتر این شرکت پلمپ شده است.

قمصری افزود: متاسفانه مسوولان این شرکت در وب سایت خود اعلام کرده اند که پلمپ شدن دفتر به دلیل اختلاف با یکی از شرکای آنها بوده است در حالی که دانشگاه تهران هیچ گاه شریک این شرکت نبوده و نیست.

وی ادامه داد: با توجه به تخمین های صورت گرفته این شرکت حدود هزار مدرک برای افراد مختلف و در رشته های متفاوت صادر کرده که دارندگان این مدارک نیز با استفاده از آنها در سازمان های مختلف مشغول به کار شده اند.

* افراد ذی نفوذ از فعالیت شرکت پژوهشگران و نوآوران دانشگاه تهران حمایت می کنند

وی علت طولانی شدن پی گیری های دانشگاه تهران در شکایت از این شرکت را حمایت برخی افراد ذی نفوذ اعلام کرد و گفت: افراد صاحب نفوذ زیادی درسال های اخیر در دوره های این شرکت حضور یافته و مدرک آن را گرفته اند که به نظر می رسد حمایت این افراد از شرکت نامبرده به خاطر داشتن مدرک آنها و از ترس به خطر افتادان شغلی و تحصیلی است.

قمصری درباره دیگر تخلفات این شرکت توضیح داد: شرکت پژوهشگران ونوآوران دانشگاه تهران در پس زمینه مدارک تحصیلی خود از لوگوی بزرگ دانشگاه تهران استفاده کرده و در زمان مراجعه متقاضیان به آنها اعلام می شود که مدرک این شرکت مورد تایید دانشگاه تهران است.

معاون آموزشی دانشگاه تهران ادامه داد: برخی افراد بعد از گذراندن دوره های آموزشی این شرکت مدارک خود را به سازمان های مختلف ارایه کرده اند و هنگامی که سازمان ها در استعلامی به دانشگاه تهران صحت مدارک را جویا شدند مدیرعامل شرکت به جای رییس دانشگاه تهران پاسخ استعلام ها را داده و ادعا کرده است که مدارک مورد تایید دانشگاه تهران است.

به گفته قمصری مدارک صادره از این شرکت با عنوان های معادل کارشناسی، معادل کارشناسی ارشد و معادل دکتری صادر شده است در حالی که این آموزش ها به صورت حرفه ای و نه دانشگاهی ارایه شده است.

وی تصریح کرد که بر اساس مصوبه دانشگاه تهران شرکت های مستقر در پارک علم و فناوری این دانشگاه حق هیچ گونه فعالیت آموزشی ندارد و آموزش باید توسط دانشگاه و با ضوابط مشخص انجام شود.

وی ادامه داد: چنانچه دانشگاه تهران بنا بر ضرورت قصد انجام آموزش های غیر رسمی را داشته باشد طبق آیین نامه هاهی بالادستی و با مجوز وزارت علوم این آموزش ها از سوی دانشکده و در زمینه تخصصی به صورت دوره های آزاد تعریف و اجرا می شود.

معاون آموزشی دانشگاه تهران تاکید کرد: مجوز برگزاری دوره های آموزشی آزاد و دانشکده های دانشگاه تهران نیز به صورت مدت دار و یک ساله اعطا می شود و برای تداوم آن باید هر سال تقاضاها مورد بررسی قرار گیرد.

معاون آموزشی دانشگاه تهران یادآور شد: شرکت پژوهشگران و نوآوران دانشگاه تهران ضمن ایجاد دفتر در بسیاری شهرستانها، تبلیغات گسترده ای را برای پذیرش «دانش پذیر» در سطح کشور به انجام رسانده است.

وی ادامه داد: دانشگاه تهران در چندین نوبت، غیرقانونی بودن فعالیت و مدارک صادره از این شرکت را از طریق سایت اینترنتی دانشگاه و نشریات اطلاع رسانی کرده است اما متاسفانه برخی سازمان ها بدون توجه به این موضوع، مدرک صادره از شرکت «پژوهشگران و نوآوران دانشگاه تهران» را به عنوان مدرک تحصیلی از سوی ارائه کنندگان آن پذیرفته اند.

قمصری تصریح کرد که تبعات حقوقی استفاده از مدارک صادره از شرکت پژوهشگران و نوآوران دانشگاه تهران، متوجه افراد و سازمان هایی خواهد بود که از مزایای این مدارک به عنوان مدرک رسمی دانشگاهی استفاده کرده اند.

فراهنگ (۳)**۱۰۵۵**۱۸۸۳**۱۵۸۸

 

انتهای پیام /*

دعوت به همکاری مرکز اشتغال و کارآفرینی دانشگاه تهران

دعوت به همکاری مرکز اشتغال و کارآفرینی دانشگاه تهران

دعوت به همکاری مرکز اشتغال و کارآفرینی دانشگاه تهران

تدریس خصوصی آیلتس

دیدگاه ها (۱۱)

  1. کوروش گفت:

    سلام.با توضیحات معاون آموزشی دانشگاه تهران همه چی واضحه… بجز یک قسمت که میگه اینا به آدمهای ذی نفوذ زیادی مدرک دادن!و اون آدمها پشت سرشون! راست میگه حداقل در رابطه با خیلی از مدیران ارشد و گردن کلفت شهرداری تهران صحت داره!

  2. دکوراتور گفت:

    آقا ما موندیم که این شرکت واقعی است یا نه …؟

  3. ساناز گفت:

    دوستان لطفا گول این شرکت هایی که با نام یه ددانشگاه معتبر سودجویی میکند نخورید در ضمن هیچ ارگانی برای ثبت نام و ثبت رزومه درخواست واریز وجه نمیکند، لطفا قبل هر اقدامی ابتدا در مورد شرکت یا سازمان اطلاعات بگیرید.

  4. رستمی گفت:

    سلام
    در واقع کاریابی هست؟ آخه پول برای ثبت نام می خواد و یه سوال در مورد وام یعنی چی به نام وام می گیرن؟ کسی می تونه توضیح بده؟

  5. هادی گفت:

    سلام خسته نباشید، من رشته ام زبان هست ایا برای من هم استخدام هست؟ اگه هست لطفأ اطلاع بدین
    خیلی علاقمندم فعالیت داشته باشم.

  6. رضا گفت:

    جای خاب هم میدن واسهشهرستانیااخه توی شهرستان هیچ کاری نیس هیچی همه بیکارن فقط بایدسرمایه داشته باشی

  7. yas گفت:

    واقعیه یا سرکاری ؟ اخه توی سایت اصلی کارافرینی این اگهی وجود نداره

  8. علی معرف گفت:

    آقا رشته موسیقی هم میخوان؟

  9. فرشته گفت:

    کاش تو شهرستان های دیگه هم یه همچین مرکزی بود.

دیدگاه خود را به ما بگویید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

کانال استخدام در تلگرام

› استخدام تهران

استخدام شهرستانها