استخدام مربیان حق التدریس در سال ۱۴۰۰ (کلیه اخبار)

جزئیات استخدام مربیان حق التدریس

در این صفحه اخبار لحظه به لحظه استخدام مربیان حق التدریس اعلام میشود

خبر ۱۱ ادیبهشت ۱۴۰۰: مجوز جذب ۳۰ هزار معلم حق التدریس صادر شد

نایب رئیس کمیسیون آموزش مجلس شورای اسلامی از صدور مجوز استخدام ۳۰ هزار معلم با پیگیری‌های مجلس به ویژه کمیسیون آموزش در هفته معلم خبر داد.
محمد وحیدی در گفت‌وگو با خبرنگار   خبرگزاری خانه ملت، با اشاره به صدور مجوز استخدام برای ۳۰ هزار معلم در آستانه هفته معلم، اظهار کرد: بر اساس مصوبه مجلس در ۱۳۹۷ تبدیل وضعیت نیروهای غیررسمی پیش از سال ۱۳۹۲ در دستور کار سازمان امور استخدامی و وزارت آموزش و پرورش قرار گرفت.
نماینده مردم بجنورد، مانه، سملقان، جاجرم، گرمه، راز و جرگلان در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: بر این اساس، اقدامات لازم برای جذب این معلمان که حدود ۸۸ هزار نفر بودند، آغاز و به تدریج معلمان از ناحیه این مصوبه به صورت رسمی با آموزش و پرورش همکاری خود را ادامه دادند.
وی با یادآوری اینکه حدود ۳۰ هزار معلم از ناحیه قانون تعیین تکلیف نیروهای بلاتکلیف در آموزش و پرورش باقی مانده بودند، گفت: تا کنون مجوز استخدام معلمان در دو مرحله صادر شده و باقی مانده این عزیزان نیز که شامل ۳۰ هزار نفر می‌شوند در هفته معلم به استخدام آموزش و پرورش در می‌آیند.
نایب رئیس کمیسیون آموزش مجلس تصریح کرد: البته همه این معلمان در حال حاضر به صورت حق التدریس با آموزش و پرورش در حال همکاری هستند؛ لذا جذب این عزیزان در مشکل کمبود معلم در آموزشو پرورش تأثیری ندارد، بلکه فواید و مزیت‌های دیگری را برای معلمان و سیستم و آموزش کشور خواهد داشت.

منبع: خبرگزاری خانه ملت


خبر ۱۱ اردیبهشت  ۱۴۰۰ – معلمان حق التدریس استان قزوین جذب می شوند

مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین گفت: امسال تمام معلمان حق التدریس و نهضتی پیش از سال ۹۱ این استان جذب خواهند شد و از اول مهرماه هیچ معلم حق التدریس در مدارس نخواهیم داشت.

لینک مشاهده


خبر ۷ اردیبهشت  ۱۴۰۰ – تمام ۸۸ هزار نفر مشمول قانون استخدامی معلمان تعیین تکلیف شدند

به گزارش بازارکار، قاسم احمدی لاشکی معاون حقوقی و امور مجلس وزارت آموزش‌وپرورش از تعیین تکلیف تمامی ۸۸ هزار نفر مشمول قانون الحاق تبصره ۱۰ ماده ۱۷ قانون تعیین تکلیف استخدامی معلمان حق‌التدریس، خرید خدمات آموزشی، مربیان پیش دبستانی و آموزشیاران نهضت سوادآموزی، خبر داد.

لینک مشاهده


خبر ۱۰ فروردین ۱۴۰۰ – جزئیات تبدیل وضعیت ۳۰ هزار مشمول قانون تعیین تکلیف استخدامی معلمان حق‌التدریس و آموزشیاران اعلام شد

مرکز برنامه‌ریزی نیروی انسانی و امور اداری، اطلاعیه مربوط به تبدیل وضعیت ۳۰۰۰۰ نفر از مشمولان قانون تعیین تکلیف استخدامی معلمان حق‌التدریسی و آموزشیاران نهضت سوادآموزی، جهت گذراندن دوره یک‌ساله مهارت‌آموزی در دانشگاه فرهنگیان و دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی را اعلام کرد.

لینک مشاهده


خبر ۱۲ اسفند ۹۹ – برگزاری آزمون مجدد برای استخدام معلمان

وزیر آموزش و پرورش گفت: معلمانی که در آزمون استخدام امسال پذیرفته نشده‌اند و یا به هر دلیلی موفق به شرکت در آن نشده‌اند می‌توانند در این آزمون که شاید بهار سال آینده برگزار شود شرکت کنند.

 

لینک مشاهده


خبر ۵ بهمن ۹۹ – حذف شرط فیش حقوقی برای استخدام معلمان حق التدریس

معاون حقوقی و امور مجلس وزیر آموزش و پرورش از حذف شرط داشتن فیش حقوقی و سند مالی برای استخدام معلمان حق التدریس و مربیان پیش دبستانی خبر داد.

آقای قاسم احمدی لاشکی در مصاحبه اختصاصی با خبرگزاری صدا و سیما گفت: با اصلاح شیوه نامه استخدام، شرط داشتن فیش حقوقی برای استخدام معلمان حذف و دریافت اسناد فرهنگیان برای استخدام به ادارات آموزش و پرورش استان‌ها واگذار شده است.

لینک مشاهده


خبر ۵ بهمن ۹۹ – تعیین تکلیف وضعیت استخدام معلمین حق‌التدریس آموزش و آموزشیاران نهضت سواد آموزی

معاون پژوهش، برنامه ریزی و توسعه منابع اداره کل آموزش پرورش استان آذربایجان شرقی اعلام کرد در اجرای قانون تعیین تکلیف معلمین حق‌التدریس آموزش و آموزشیاران نهضت سواد آموزی، وضعیت استخدامی ۱۳۰۹ نفر در استان تعیین تکلیف شد.

لینک مشاهده


خبر ۲۰ آذر ۹۹ – آغاز فرایند رسمی استخدام نیروهای نهضتی و حق التدریسی

احمد حسین فلاحی از رویکردهای جدید مجلس و دولت برای حل مشکل استخدام نهضتی ها و حق التدریسی ها خبر داد و گفت: بر اساس این تصمیمات، موضوعاتی مانند سوابق تدریس در امتیازات استخدامی لحاظ و گروه های باقی مانده نیز به استخدام آموزش و پرورش در می‌آیند.

لینک مشاهده


خبر ۲۸ آبان ۹۹ – جزئیات جدید از استخدام معلمان حق التدریس

به گزارش خبرنگار حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، سعید رضا عاملی، دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی در بخش خبری ۲۱ در تشریح جزئیات استخدام معلمان حق التدریس بیان کرد: حق التدریسی ها براساس تبصره ۲ مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی شرایط مساوی در یک رقابت ملی که جذب آموزش و پرورش شوند، دارند؛ البته باید شرایط صلاحیت عمومی و تخصصی آنها احراز شود تا سوابق‌شان هم از بدو استخدام اعمال شود و اگر شرایط را احراز نکنند امکان جذب نخواهند داشت.

لینک مشاهده


خبر ۲۷ آبان ۹۹ – تبدیل وضعیت مربیان حق‌التدریس انجام شده است

مدیرکل حوزه ریاست و روابط عمومی دانشگاه فنی و حرفه ای گفت: تبدیل وضعیت مربیان حق التدریس انجام شده است و همچنین امکان تدریس در بیش از ۳۲۰۰ کارگاه و آزمایشگاه فنی و حرفه ای برای اعضای حق التدریس وجود دارد.

لینک مشاهده


خبر ۶ آبان ۹۹ – مانع اجرای طرح تعیین تکلیف استخدام معلمان حق التدریس بدون ضوابط ضروری شوید

بسیج دانشجویی دانشگاه فرهگنیان یزد پردیس فاطمه الزهرا(س) در نامه‌ای نوشت: تصویب طرح تعیین تکلیف استخدام معلمان حق‌التدریس بدون در نظر گرفتن شرایط و ضوابط معنایی جز زدن تیشه بر ریشه‌ی تربیتی کشور ندارد.

لینک مشاهده


خبر ۱۰ اسفند ۹۸ – برگزاری آزمون حق‌التدریسی ها در ۲۲ فروردین ۹۹

الهیار ترکمن با اشاره به شرایط اختصاصی برای استخدام حق التدریس‌ها افزود: تمهیدات لازم برای انجام آزمون استخدامی حق‌التدریسی‌ها صورت گرفته است لذا ۱۰ اسفند ثبت نام و ۲۲ فروردین آزمون برای حق التدریسی‌ها برگزار می‌شود.

لینک مشاهده کامل خبر


خبر ۱۹ بهمن ۹۸ – استخدام ۲۶ هزار معلم حق‌التدریسی در سال ۹۹

محسن حاجی میرزایی وزیر آموزش و پرورش در بیست و هشتمین اجلاس شورای عالی استان‌ها، با اشاره به اینکه شورای عالی استان‌ها یکی از مهم‌ترین نهادهاست که اختیارات مهمی دارد، در جمع خبرنگاران گفت: شورای عالی استان‌ها مدیریت شهری را به مدیریت ملی و کشوری پیوند زده و از این رو ما همواره استقبال می‌کنیم که با توجه به حضور بخش زیادی از فرهنگیان در نهاد شورا‌ها با یکدیگر ماموریت مشترکی در جهت حل مشکل آن‌ها داشته باشیم.

لینک مشاهده کامل خبر


خبر ۳۰ دی ۹۸ – موافقت مجلس با استفساریه تعیین تکلیف استخدامی معلمان حق‌التدریسی

نمایندگان مجلس شورای اسلامی با طرح استفساریه ماده الحاقی به قانون تعیین تکلیف استخدامی معلمان حق‌التدریسی موافقت کردند.
به گزارش ایسنا، نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز مجلس تقاضای گروهی از نمایندگان به منظور تغییر دستور جلسه علنی به بررسی طرح استفساریه ماده الحاقی به قانون تعیین تکلیف استخدامی معلمان حق‌التدریسی را بررسی کرده و در نهایت با آن موافقت کردند.

لینک مشاهده کامل خبر


خبر ۴ دی ۹۸ – جذب و بکارگیری مربیان پیش دبستانی در کردستان تعیین تکلیف می‌شود

معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی اداره کل آموزش و پرورش کردستان از تعیین تکلیف پنج گروه از مربیان پیش دبستانی خبر داد و گفت: در این راستا هزار و ۶۳۵ نفر شناسایی شده اند.

لینک مشاهده کامل خبر


خبر ۱۶ آذر ۹۸ – جبران کمبود معلم در خوزستان با جذب نیروی حق‌التدریس

پیش بینی شده در سال تحصیلی جاری سه هزار و ۵۰۰ نفر در آموزش و پرورش خوزستان بازنشسته شوند و با انجام طرح رتبه بندی تعداد بازنشستگان افزایش می یابدکه خلاء بزرگ نیرو در این اداره کل ایجاد می کند.

لینک مشاهده کامل خبر


خبر ۵ آذر ۹۸ – آغاز تبدیل وضعیت معلمان حق‌التدریس و نهضتی‌ها

وزیر آموزش و پرورش از ابلاغ شیوه نامه اجرایی استخدام معلمان حق‌التدریس و آموزشیاران نهضت سوادآموزی به کلیه استان‌ها خبر داد و گفت: عملیات مربوط به تبدیل وضعیت کلیه مشمولان یعنی آموزشیاران نضهت سوادآموزی، معلمان حق‌التدریس و مربیان پیش دبستانی از همین هفته آغاز خواهد شد.

لینک مشاهده کامل خبر


خبر ۲۰ آبان ۹۸ – تبدیل وضع مربیان نهضت سوادآموزی تا پایان امسال

احسان گوهری راد مدیرکل آمزش و پرورش استان گلستان در حاشیه مراسم افتتاح مدرسه مهدیه علی آبادکتول در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از گرگان، این خبر را اعلام کرد و گفت: این ازمون تا پیش از آغاز سال جدید برای بررسی صلاحیت این مربیان و تبدیل وضع آنان به پیمانی برگزار می‌شود.

لینک مشاهده کامل خبر


خبر ۱۸ آبان ۹۸ – رفع ایرادات آیین‌نامه اجرایی استخدام معلمان حق‌التدریس و آموزشیاران نهضت سوادآموزی

سیدحمایت میرزاده سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس از طرح ۵ سوال در نشست امروز کمیسیون آموزش خبر داد و گفت: پاسخ‌های حاجی میرزایی به دو سوال برای نمایندگان سوال کننده قانع کننده نبود.

لینک مشاهده کامل خبر


خبر ۶ آبان ۹۸ – اشکالات آئین‌نامه دولت برای استخدام معلمان حق‌التدریس باید رفع شود

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس درباره اشکالات آیین‌نامه مصوب دولت برای استخدام معلمان حق‌التدریس توضیح داد.

لینک مشاهده کامل خبر


خبر ۱۷ مهر ۹۸ – آیین‌نامه استخدام نیروهای حق‌التدریس با روح قانون مجلس متفاوت است

رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس گفت: آیین‌نامه استخدام نیروهای حق‌التدریس که توسط دولت نوشته‌ شده است با روح قانون مجلس متفاوت است.

لینک مشاهده کامل خبر


خبر ۸ مهر ۹۸ -پرداخت ماهانه حقوق حق‌التدریس شاغلین و خرید خدمتی‌ها از مهر

معاون برنامه‌ریزی و توسعه منابع وزارت آموزش و پرورش اعلام کرد که طی هماهنگی‌هایی که با سازمان برنامه انجام دادیم و بر اساس دستورالعمل پرداخت حقوقی که سازمان برنامه و بودجه صادر کرده، حق‌التدریس شاغلین و حقوق نیروهای خرید خدمتی از مهر ماه به صورت ماهانه پرداخت می‌شود.

لینک مشاهده کامل خبر


خبر ۳۰ شهریور ۹۸ -دولت هرچه سریع‌تر حق‌التدریسان را جذب کند

سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس با اشاره به ابلاغ آیین نامه اجرایی استخدام معلمان حق‌التدریس و آموزشیاران نهضت سوادآموزی پس گذشت یک سال از مصوبه مجلس با اشاره به کمبود ۱۰ هزار معلم در استان تهران، تاکید کرد: دولت هرچه‌ سریع‌تر نسبت به جذب معلمان حق التدریس اقدام کند.

لینک مشاهده کامل خبر


خبر ۲۰ شهریور ۹۸ – آیین‌نامه اجرایی استخدام معلمان حق‌التدریس

هیئت وزیران در جلسه امروز آیین‌نامه اجرایی استخدام معلمان حق التدریس و آموزشیاران نهضت سوادآموزی را تصویب کرد

لینک مشاهده کامل خبر


خبر ۱۱ شهریور ۹۸ – بلاتکلیفی استخدام معلمان حق‌التدریس در آستانه مهر

در حالیکه وضعیت آئین‌نامه استخدامی معلمان حق‌التدریس در دولت مشخص نیست، عضو کمیسیون آموزش مجلس با انتقاد از روایت‌های مختلف مسئولان در اینباره گفت: در حال ورود به نیمه دوم سال هستیم اما هنوز تکلیف آئین‌نامه استخدام مشخص نیست.

لینک مشاهده کامل خبر


خبر ۶شهریور ۹۸ – اتمام بررسی آیین نامه اجرایی استخدام معلمان حق التدریسی تا پایان هفته

سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی با اشاره به قول سرپرست وزارت آموزش و پرورش گفت: هفته جاری روند آیین نامه در کمیسیون تمام می‌شود و در حال حاضر باید منتظر قول آقای حسینی باشیم که این هفته چه اتفاقی خواهد افتاد.

لینک مشاهده کامل خبر


خبر ۱۳ مرداد ۹۸ – ابلاغ بخشنامه تبدیل وضعیت معلمان حق‌التدریس و آموزشیاران نهضت سوادآموزی

معاون برنامه‌ریزی و توسعه منابع وزارت آموزش و پرورش بخشنامه تبدیل وضعیت معلمان حق‌التدریس و آموزشیاران نهضت سوادآموزی را به تمام ادارات کل آموزش و پرورش استان‌های کشور ابلاغ کرد.

لینک مشاهده کامل خبر


خبر ۷ مرداد ۹۸ – وزارت آموزش و پرورش برای جذب حق‌التدریسی‌ها فوراً اقدام کند

نماینده مردم خوی در مجلس شورای اسلامی گفت: بسیاری از محصولات کشاورزان و باغداران در دست‌شان مانده و حتی به قیمت هزینه هم نمی‌توانند محصولات خودشان را عرضه کنند.

لینک مشاهده کامل خبر


خبر ۳۱ تیر ۹۸ – اطلاعات جدید درباره استخدام متقاضیان حق التدریس دانشگاه فنی و حرفه ای

مدیرکل روابط عمومی دانشگاه فنی حرفه‌ای گفت: ۹۰۳ نفر از متقاضیان استخدام حق التدریس دانشگاه فنی و حرفه‌ای بعد از سپری کردن فرآیندهای اداری و گزینشی، احکام کارگزینی آنها صادر و در سراسر مراکز تابعه مشغول به کار شده‌اند.

لینک مشاهده کامل خبر


خبر ۳ تیر ۹۸ – ابلاغ آیین نامه استخدام نیروهای حق‌التدریس و نهضتی تا پایان تیرماه

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس از ابلاغ آیین نامه استخدام نیروهای حق‌التدریس و نهضتی تا پایان تیرماه خبر داد و گفت: با این حساب تکلیف ۳۰ هزار معلم حق‌التدریس و نهضتی مشخص خواهد شد.

لینک مشاهده کامل خبر


خبر ۸ اردیبهشت ۹۸ –  نهایی شدن آیین نامه استخدام معلمان حق التدریس و نهضتی‌‌ها

نائب رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی گفت: تدوین آیین نامه استخدام معلمان حق‌التدریس و نهضتی‌‌ها نهایی شد و اگر در این حوزه وزیر آموزش و پرورش کم کاری کند او را استیضاح می‌کنیم.

لینک مشاهده کامل خبر


خبر ۸ اردیبهشت ۹۸ –  آخرین وضعیت آیین‌نامه استخدام حق‌التدریس‌ها

نایب رئیس کمیسیون آموزش‌وتحقیقات مجلس با اشاره به آخرین وضعیت تدوین آئین‌نامه استخدام معلمان حق‌التدریس گفت:دولت باید تکلیف خود را با بدهی‌های انباشته آموزش‌وپرورش مشخص کند و یکبار برای همیشه مبلغی را برای صفر شدن مطالبات این وزارتخانه اختصاص دهد.

لینک مشاهده کامل خبر


خبر ۲ اردیبهشت ۹۸ –  ۵گروه مشمول قانون استخدام آموزش و پرورش

وزارت آموزش‌ و پرورش در اجرای قانون تعیین تکلیف استخدامی معلمین حق‌التدریس و آموزشیاران نهضت سواد آموزی بخشنامه‌ صادر کرد.

لینک مشاهده کامل خبر


خبر ۲۷ بهمن  ۹۷ –  معلمان حق التدریس باید استخدام شوند

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس گفت: ما هم با منتقدان کنکور همسو هستیم و معتقد به حذف کنکوریم اما امروز هیچ زیرساخت و ابزاری نداریم که جایگزین کنکور کنیم.

لینک مشاهده کامل خبر


خبر ۱۸ دی ۹۷ – جزئیات برگزاری دوره‌های توانمندسازی مربیان پیش دبستانی

مدیرکل آموزش پیش دبستانی با اشاره به الزام شرکت در دوره‌های توانمندسازی مربیان، گواهینامه آن را فاقد اعتبار استخدامی دانست.

لینک مشاهده کامل خبر


خبر ۱۵ دی ۹۷ – تهیه آیین‌نامه قانون استخدام معلمان حق التدریس

وزیر آموزش و پرورش که معتقد است فعلا اعتبار ۲ هزار میلیارد تومانی برای اجرای نظام رتبه‌بندی معلمان کافی است، افزود: نمی‌توان در شرایط کنونی توقع بودجه ۱۵ هزار میلیارد تومانی از دولت داشت.

سید محمد بطحایی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت درباره انتقادات نمایندگان به بودجه پیش‌بینی شده از سوی دولت برای نظام رتبه‌بندی معلمان گفت: فعلا برای شروع کار، همین اعتبار ۲ هزار میلیارد تومانی که در بودجه پیش‌بینی شده، کفافمان را می‌دهد و به لطف خدا آن را شروع خواهیم کرد.

وزیر آموزش و پرورش در خصوص اظهارات نمایندگان که اجرای درست نظام رتبه‌بندی معلمان را نیازمند اعتبار ۱۵هزار میلیارد تومانی می‌دانند، توضیح داد: در این شرایط اقتصادی کشور نمی‌توان توقع بودجه ۱۰ هزار و ۱۵ هزار میلیارد تومانی از دولت داشت.

وی درباره وضعیت لایحه رتبه‌بندی معلمان نیز افزود: در دستور کار دولت است و عجالتا اعتبار آن پیش‌بینی شده است.

تهیه آیین‌نامه اجرایی قانون استخدام معلمان حق التدریس

این عضو هیئت دولت همچنین درباره تاخیر در تهیه آیین‌نامه اجرایی قانون مجلس درباره تعیین تکلیف معلمان حق التدریس نیز گفت: به زودی انجام خواهد شد.

به گزارش خانه ملت؛ سید محمد بطحایی روز گذشته در صفحه اینستاگرام خود از موافقت رییس جمهور با تهیه آیین نامه اجرایی استخدام معلمان حق التدریس خبر داد.

منبع : خبرگزاری خانه ملت


خبر ۲۹ مهر ۹۷ – لزوم توجه به مهدهای کودک و پیش‌دبستانی‌ها

مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران گفت: ۲۵۰۰ روز اول زندگی هر فرد مطمئناً مهم‌ترین و ارزشمندترین دوران زندگی هر فرد است زیرا شخصیت هر فرد در ۷ سال اول زندگی ساخته می‌شود.

به گزارش خبرنگار آموزش و پرورش شهر تهران، عباسعلی باقری مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران در آیین بزرگداشت هفته پیوند اولیا و مربیان در دبیرستان دخترانه ایوب حسینی واقع در منطقه ۵ تهران، اظهار کرد: زیربنای توسعه هر کشوری، تعلیم و تربیت آن کشور است.
وی با بیان اینکه متولی اصلی تعلیم و تربیت، خانواده است، گفت: حتی در تعلیم و تربیت رسمی که وظیفه آموزش و پرورش است، بدون کمک خانواده‌ها نمی‌شود کاری کرد.
باقری یا تاکید بر اینکه تعلیم و تربیت مادام‌العمر وظیفه خانواده است و تعلیم و تربیت رسمی جزوی از آن است، افزود: ۲۵۰۰ روز اول زندگی هر فرد مطمئناً مهم‌ترین و ارزشمندترین دوران زندگی هر فرد است زیرا شخصیت هر فرد در ۷ سال اول زندگی ساخته می‌شود.

وی تصریح کرد: در کشورهای در حال توسعه، تربیت پیش از دبستان کمتر توجه می شود و این آسیب است؛ در بیش از دبستان وقت کودک بیشتر در خانواده می‌گذرد و تربیت بر عهده خانواده است
مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران گفت: خانواده در کنار تعلیم و تربیت بیشترین اثر را دارد و برای اینکه کشور توسعه یافته داشته باشیم اول باید خانواده توسعه یافته داشته باشیم، بعد از آن مهدها و پیش دبستانی توسعه یافته شود و بعد مدارس توسعه یافته داشته باشیم.

منبع: بازارکار


خبر ۲۱ مرداد ۹۷ – گام وزارت آموزش و پرورش برای تعیین تکلیف معلمان حق‌التدریس، نهضتی‌ها و پیش‌دبستانی‌ها

معاون منابع انسانی وزارت آموزش و پرورش درباره گام این وزارتخانه برای تعیین تکلیف معلمان حق‌التدریس، نهضتی‌ها و پیش‌دبستانی‌ها پس از مصوبه اخیر مجلس توضیحاتی ارائه کرد.

اسفندیار چهاربند در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت با اشاره به مصوبه اخیر مجلس درخصوص تعیین تکلیف معلمان حق‌التدریس و پیش‌دبستانی‌ها که برای تایید به شورای نگهبان ارسال شده است، گفت: آموزش و پرورش همچون مجلس منتظر نظر شورای نگهبان در این رابطه است و پس از تایید شورا، مصوبه به دولت ابلاغ خواهد شد؛ ابتدا در دولت برای اجرایی شدن آن کمیته‌ای تشکیل و در ادامه آیین‌نامه‌ای برای اجرایی شدن مصوبه توسط کمیته نگارش می‌شود.
رئیس مرکز برنامه‌ریزی، منابع انسانی و فناوری اطلاعات وزارت آموزش و پرورش ادامه داد: مراحل استخدامی، ضوابط گذراندن دوره‌های استخدامی در دانشگاه فرهنگیان، نحوه برگزاری آزمون برای مربیان نهضت سوادآموزی و… مجموع اقداماتی است که پس از ابلاغ قانون به دولت انجام خواهد شد.
احتمالا آزمون نهضت سوادآموزی اواخر سال آینده برگزار خواهد شد
وی با بیان اینکه طبق قانون دولت برای تدوین آیین‌نامه ۳ ماه فرصت دارد، افزود: تا زمان طی شدن مراحل ابلاغ قانون، تشکل کمیته، نگارش و تدوین آیین‌نامه احتمالا آزمون نهضت سوادآموزی اواخر سال آینده برگزار خواهد شد.
مشخص شدن تعداد مربیان پیش‌دبستانی و تاریخ معرفی آن‌ها به دانشگاه فرهنگیان در آیین‌نامه‌
چهاربند همچنین با بیان اینکه چه تعداد از مربیان پیش‌دبستانی در چه تاریخی به دانشگاه فرهنگیان معرفی می‌شوند نیز در آیین‌نامه‌ از سوی کمیته‌ مشخص ‌شود، اضافه کرد: علاوه بر موارد فوق باید دید دانشگاه فرهنگیان چه میزان ظرفیت جذب دارد چراکه این دانشگاه فقط امسال با ۴۲هزار ورودی ظرفیت کاملی دارد باید بررسی کرد از چه طریق می‌تواند برای پوشش مربیان پیش دبستانی استفاده کرد.
حدود ۳۰تا ۳۲هزار نفر براساس این مصوبه جذب آموزش و پرورش شوند/مصوبه برای آموزش و پرورش بار مالی ندارد
همچنین درباره تامین بار مالی این مصوبه مجلس توضیح داد: مصوبه تعیین تکلیف معلمان حق‌التدریس و پیش‌دبستانی‌ها برای آموزش و پرورش بار مالی چندانی نخواهد داشت چراکه این افراد اکنون به صورت حق‌التدریس فعال هستند و فقط به رسمی تبدیل وضعیت می‌دهند؛ پیش‌بینی می‌شود با شرط و شروط‌های اعمال شده ازسوی مجلس برای استخدام آن‌ها حدود ۳۰تا ۳۲ هزار نفر در طول ۳ سال آینده براساس این مصوبه جذب آموزش و پرورش شوند.
معاون وزیر آموزش و پرورش افزود: بر این اساس مربیان نهضت سوادآموزی برمبنای آزمون و حق‌التدریسان نیز براساس نتایج دانشگاه فرهنگیان جذب آموزش و پرورش خواهند شد.
استفاده از نیروهای بازنشسته، حق‌التدریس و خرید خدمات؛ راه‌های جبران کمبود نیرو در آموزش و پرورش
رئیس مرکز برنامه‌ریزی، منابع انسانی و فناوری اطلاعات وزارت آموزش و پرورش درخصوص آخرین تصمیمات وزراتخانه آموزش و پرورش برای جبران کمبود نیرو در مهرماه سال جاری، گفت: طبق آخرین تصمیمات با استفاده از ساعت تدریس اضافی نیروهای رسمی داوطلب، بازنشستگان مجاز به تدریس ۱۴ساعت در هفته، مربیان پیش‌دبستانی که تا سال گذشته که ابلاغ حق‌التدریس دارند و بخشی نیز از طریق نیروهای خرید خدمات و برون‌سپاری این کمبود نیرو کاملا جبران می‌شود.

منبع: خانه ملت


خبر ۳۰ تیر ۹۷ – تعیین تکلیف وضعیت استخدامی حق‌التدریسان و آموزشیان نهضت‌سوادآموزی

سخنگوی کمیسیون آموزش مجلس از نتیجه بررسی‌های کمیسیون متبوعش درخصوص وضعیت استخدامی معلمان حق‌التدریسی و آموزشیاران نهضت سوادآموزی خبر داد.

سیدحمایت میرزاده در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت با اشاره به اینکه طی هفته پیش رو طرح الحاق یک ماده به قانون تعیین‌تکلیف استخدامی معلمین حق‌التدریسی و آموزشیاران نهضت سوادآموزی مجددا در صحن علنی بررسی می‌شود، گفت: اصلاحیه این طرح در حالی ازسوی کمیسیون آموزش به صحن ارائه شده است که طرح قبلی مبنی بر استخدام این افراد براساس شرکت در آزمونی یکپارچه، اعلام نیاز سازمان استخدامی کشور و تعیین سقف نمره پذیرش به تفکیک جنس، سن، سابقه، شهرستان و استان نتوانست رای نمایندگان را کسب کند.
نماینده مردم گرمی در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: کمیسیون در جریان بررسی مجدد طرح فوق ابتدا خواهان دریافت آمارِ دقیقی از تعداد معلمین حق‌التدریسی و آموزشیاران نهضت سوادآموزی شد تا بدانیم چه تعداد از این نیروهای خواستار استخدام در کل کشور وجود دارند اما با وجود مشخص شدن تعداد بالای آموزشیاران آمار دقیقی از آن‌ها به دست نیامد.
وی به نتیجه این بررسی‌ها که صرفا در رابطه با افرادی است که شامل مصوبه سال ۹۱ و ۹۲ می‌‍‌شوند اشاره کرد و افزود: نمایندگان در پی بررسی‌های بسیار در رابطه با معلمان حق‌التدریس تصمیم گرفتند، این افراد به دلیل محدود بودن تعداد، فعالیت همزمان در مدارس در کنار معلمان رسمی و نیاز مدارس به وجود آن‌ها، ابتدا در دانشگاه فرهنگیان دوره یک ساله آموزشی را گذرانده و در نهایت پس از قبولی در یک آزمون مجزا در طول برنامه ششم توسعه در استان‌های مختلف، براساس اعلام نیاز سازمان استخدامی به تفکیک دوره و جنس و… باعنوان معلم استخدامی مشغول به کار شوند.
میرزاده همچنین با بیان اینکه حق التدریسان با استخدام صرفا تبدیل وضعیت می‌شوند، درخصوص تصمیم کمیسیون متبوعش درباره آموزشیاران نهضت سوادآموزی، توضیح داد: تعداد این افراد چندین برابر حق‌التدریسان بود و آموزش و پرورش نتوانست آمار دقیقی از آن‌ها دهد، ضمن آنکه هنوز درخصوص اینکه یک آموزشیار با آموزش چه تعداد دانش‌آموز چنین عنوانی را کسب می‌کند به توافق نرسیده‌اند، با این وجود نمایندگان درخصوص آن‌ها تصمیم گرفتند که ابتدا از آن‌ها صرفا براساس نیاز آزمون گرفته شود و سپس در دانشگاه فرهنگیان دوره یکساله بگذرانند تا پس از گذراندن دوره آموزشی، آن‌ها نیز براساس اعلام نیاز سازمان استخدامی به تفکیک سن، جنس، رشته و استان استخدام شوند.
سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با بیان اینکه دستورالعمل اجرایی دولت جزئیات و نحوه استخدام این افراد را همچون اینکه چه استانی چه تعداد نیرو جذب کند مشخص می‌شود، گفت: دولت سه ماه وقت دارد دستورالعمل اجرایی این طرح را پس از تبدیل به قانون تدوین کند.

منبع: خبرگزاری خانه ملت


خبر ۲۷ تیر ۹۷ – تامین نیروی انسانی کارآمد از دستاوردهای مهم طرح تعیین تکلیف نیروهای حق‌التدریس و نهضتی

عضو کمیسیون آموزش مجلس تامین نیروی انسانی کارآمد را دستاورد مهم طرح تعیین تکلیف نیروهای حق التدریس و آموزشیاران نهضت سواد آموزی دانست.

فاطمه سعیدی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت با یادآوری اینکه طرح بکارگیری و تعیین تکلیف نیروهای حق التدریس و آموزشیاران نهضت سوادآموزی پس از رفت و برگشت‌های مداوم در کمیسیون آموزش مورد تصمیم‌گیری نهایی قرار گرفت، گفت: این طرح نیاز به چکش‌کاری دارد و اعضای کمیسیون نهایت اهتمام خود را برای رفع ایرادات تبصره‌های باقیمانده به کار خواهند برد.
نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه نیروهای حق‌التدریس بر اساس نیاز آموزش و پرورش و توان دولت استخدام می‌شوند، افزود: نحوه تصمیم‌گیری در مورد تعیین تکلیف وضعیت این نیروها طی هفته‌های آتی به اطلاع عموم خواهد رسید.
این نماینده مردم در مجلس دهم، تامین نیروی انسانی کارآمد را یکی از دستاورد و اهدف مهم طرح تعیین تکلیف نیروهای حق‌التدریس و آموزشیاران نهضت سواد آموزی دانست و ادامه داد: سال‌ها است نیروهای حق التدریسی با تمامی توان و هیچ گونه چشمداشتی و تجارب بالا به آموزش و پرورش خدمت کرده‌اند.
سعیدی یادآور شد: در حال حاضر وقت آن رسیده که این نیروها از بلاتکلیفی خارج شده تا بر اساس نیاز آموزش و پرورش بتوان نسبت به بکارگیری آنان اقدام کرد.
نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس دهم افزود: کمیسیون آموزش مجلس، وزارت آموزش و پرورش و سازمان امور استخدامی کشور همگی متفق‌القول هستند که باید نیروها با توجه به نیاز و امکانات دولت استخدام شوند.
عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی ادامه داد: انتظار می‌رود با رفع ایرادات طرح مذکور به زودی به صحن علنی ارائه و تصویب شود.
عضو کمیسیون آموزش مجلس تامین نیروی انسانی کارآمد را دستاورد مهم طرح تعیین تکلیف نیروهای حق التدریس و آموزشیاران نهضت سواد آموزی دانست.
فاطمه سعیدی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت با یادآوری اینکه طرح بکارگیری و تعیین تکلیف نیروهای حق التدریس و آموزشیاران نهضت سوادآموزی پس از رفت و برگشت‌های مداوم در کمیسیون آموزش مورد تصمیم‌گیری نهایی قرار گرفت، گفت: این طرح نیاز به چکش‌کاری دارد و اعضای کمیسیون نهایت اهتمام خود را برای رفع ایرادات تبصره‌های باقیمانده به کار خواهند برد.
نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه نیروهای حق‌التدریس بر اساس نیاز آموزش و پرورش و توان دولت استخدام می‌شوند، افزود: نحوه تصمیم‌گیری در مورد تعیین تکلیف وضعیت این نیروها طی هفته‌های آتی به اطلاع عموم خواهد رسید.
این نماینده مردم در مجلس دهم، تامین نیروی انسانی کارآمد را یکی از دستاورد و اهدف مهم طرح تعیین تکلیف نیروهای حق‌التدریس و آموزشیاران نهضت سواد آموزی دانست و ادامه داد: سال‌ها است نیروهای حق التدریسی با تمامی توان و هیچ گونه چشمداشتی و تجارب بالا به آموزش و پرورش خدمت کرده‌اند.
سعیدی یادآور شد: در حال حاضر وقت آن رسیده که این نیروها از بلاتکلیفی خارج شده تا بر اساس نیاز آموزش و پرورش بتوان نسبت به بکارگیری آنان اقدام کرد.
نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس دهم افزود: کمیسیون آموزش مجلس، وزارت آموزش و پرورش و سازمان امور استخدامی کشور همگی متفق‌القول هستند که باید نیروها با توجه به نیاز و امکانات دولت استخدام شوند.
عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی ادامه داد: انتظار می‌رود با رفع ایرادات طرح مذکور به زودی به صحن علنی ارائه و تصویب شود.

منبع : خبرگزاری خانه ملت


خبر ۱۹ تیر ۹۷ – یک میلیون و ۷۰۰ هزار ساعت تدریس معلمان حق‌التدریس در سال گذشته

رئیس مرکز برنامه‌ریزی، منابع انسانی و فناوری اطلاعات وزارت آموزش و پرورش می‌گوید در سال تحصیلی گذشته، معلمان حق‌التدریس یک میلیون و ۷۰۰ هزار ساعت تدریس کردند.

به گزارش خبرگزاری مهر، اسفندیار چهاربند در پاسخ به اینکه آیا آموزش و پرورش آمار دقیقی از تعداد حق‌التدریسان دارد، گفت: آموزش و پرورش برای معلمان حق‌التدریس سالانه ۹۰۰ میلیارد تومان هزینه می‌کند بنابراین آمار دقیقی از این جامعه دارد.
وی افزود: آموزش و پرورش زمانی به نیروهای حق التدریس نیاز دارد که دچار کمبود نیرو شود؛ محاسبه یک میلیون و ۷۰۰ هزار ساعت زمان تدریس معلمان حق‌التدریس در سال تحصیلی گذشته نشان می‌دهد آموزش و پرورش آماری دقیقی از تعداد معلمان حق‌التدریس در دوره‌های تحصیلی مختلف، جنسیت و عنوان درسی که تدریس می‌کنند دارد.
وی با بیان اینکه نیروهای حق‌التدریس بیانگر کمبود معلم در آموزش و پرورش است، اظهار کرد: آمار تعداد معلمان حق‌التدریس در آموزش و پرورش نه تنها موجود است بلکه جزء معتبرترین آمارهای کشور است چراکه بابت این کمبود سالانه ۹۰۰ میلیون تومان هزینه می‌شود.
رئیس مرکز برنامه‌ریزی، منابع انسانی و فناوری اطلاعات وزارت آموزش و پرورش با اشاره به تعداد معلمان حق‌التدریس، بیان کرد: دو دسته معلم حق‌التدریس در آموزش و پرورش موجود است دسته اول معلمان حق‌التدریس آزادی هستند که ۳۲ هزار نفر بوده و به خدمت آموزش و پرورش درآمده‌اند و مشمول قانون تعیین تکلیف معلمان حق‌التدریس می‌شوند این افراد از سال ۹۴ در آموزش و پرورش مشغول شده‌اند.
چهاربند ادامه داد: دسته دوم معلمان شاغل حق‌التدریس هستند یعنی نیروهای رسمی- پیمانی آموزش و پرورش که موظف‌اند ۲۴ ساعت در هفته تدریس کنند این افراد ۶ ساعت نیز اضافه‌تر تدریس می‌کنند بنابراین گروه دوم شاغلین حق‌التدریس هستند یعنی افراد رسمی- پیمانی که اضافه تدریس می‌گیرند.
رئیس مرکز برنامه‌ریزی، منابع انسانی و فناوری اطلاعات وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه تعداد حق‌التدریسان از ۳۲ هزار نفر بیشتر است اما آموزش وپرورش به این نیروها نیازی ندارد و بنابراین آنها را جذب نکرده است، خاطرنشان کرد: به تعبیر آموزش و پرورش آمار معلمان حق‌التدریسی که در انتظار طرح مجلس برای تعیین تکلیف هستند حدود ۳۲ هزار نفر است اما به تفسیر برخی از نمایندگان مجلس، افرادی که جامانده‌اند و آموزش و پروش نیز به آنها نیازی ندارد باید به کار گرفته شوند.

منبع: خبرگزاری مهر


خبر ۱۶ تیر ۹۷ – مصوبه ای برای استخدام حق التدریس ها و نهضتی ها توسط دولت

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی گفت: بعد از کش و قوس های فراوان در کمیسیون آموزش مصوبه‌ای برای تعیین تکلیف حق التدریسی ها و نهضتی ها داشتیم.

به گزارش خبرنگار مهر، ، محمد بیرانوند در برنامه تلویزیونی پرسشگر که با موضوع «چالش های نیروی انسانی در آموزش و پرورش» روی آنتن شبکه آموزش‌رفت با بیان اینکه محور توسعه در نیروی انسانی و محور آموزش معلم است گفت تعداد دانش آموزان در سال جاری چقدر است و باید به چه شاخصی برسیم. تعداد معلمان چقدر است و شیوه تامین نیرو چگونه است.

وی افزود: استاندارد و میانگین نیروی انسانی به دانش آموز در دوره فنی و حرفه ای ۱۲ و در دوره نظری ۱۴ است.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی با اشاره به اختلافات و تناقضات آماری وزارت آموزش و پرورش و سازمان امور استخدامی درباره تعداد بازنشستگان آموزش و پرورش در سال های آینده گفت: اینکه هنوز اختلاف آماری بر سر بازنشسته شدن نیروهای شاغل داریم یک مصیبت است. سه راه برای محاسبه وجود دارد که مبنا قرار دادن سال استخدام، لیست اسمی شاغلان و سوم استعلام از صندوق بازنشستگی از این جمله است.

بیرانوند افزود: روند رشد جمعیت دانش آموزی یک روند سینوسی است. از آن سو تعدادی معلم در آستانه بازنشستگی قصد دارند ادامه خدمت دهند که بالانس کننده سیستم سینوسی رشد جمعیت دانش آموزی است. آنها که توانایی و یا نیاز دارند استمرار خدمت می‌دهند و ما باید مشوق بگذاریم تا معلمان ادامه خدمت دهند.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه امسال ۱۳۵ هزار نیرو کمبود داریم گفت: ۲۴ هزار مجوز جذب از دانشگاه فرهنگیان و ۱۷ هزار مجوز از طریق ماده ۲۸ اساسنامه دانشگاه فرهنگیان داده شده و مابقی کمبودها باید از طریق حق التدریس و… تامین شوند.البته ورودی های دانشگاه فرهنگیان چهارسال دیگر وارد سیستم می شوند.

وی تاکید کرد: باید حتما روی کیفیت بخشی کار شود. وجود کلاس های بالای۴۰ نفره و پرتراکم را قبول داریم.

بیرانوند در پایان اعلام کرد: بعد از کش و قوس های فراوان در کمیسیون آموزش مصوبه‌ای برای تعیین تکلیف حق التدریسی ها و نهضتی ها داشتیم. در واقع این افراد دو دسته شدند، تعدادی حق التدریس ها بودند که حدود چهل هزار نفرند و دسته دوم نهضتی ها هستند و قرار است تا پایان برنامه ششم دولت این ها را استخدام کند.

منبع  : خبرگزاری مهر


خبر ۲۸ خرداد ۹۷ – حق التدریس ها و آموزشیاران شرایط استخدامی دارند

وزیر آموزش و پرورش در واکنش به مصوبه مجلس گفت: بسیاری از حق التدریس ها و آموزشیاران شرایط استخدامی را دارند اما برگزاری آزمون خیال ما را راحت خواهد کرد.

سید محمد بطحایی وزیر آموزش و پرورش در گفتگو با خبرنگار مهر، پیرامون مخالفت مجلس شورای اسلامی با اولویت استخدام معلمان حق‌التدریس و آموزشیاران نهضت سوادآموزی اظهار داشت: بر اساس قانون ورود معلم به آموزش و پرورش از طریق دانشگاه فرهنگیان است که منطق خود را دارد؛ چراکه در دانشگاه فرهنگیان فرد به مدت چهار سال در محیط شبانه روزی تحت تعلیم قرار می گیرد و مهارت های لازم را برای معلمی به دست می آورد.
وی افزود: تعدادی از همکاران حق التدریس و آموزشیاران نهضت سوادآموزی این شرایط را در طول سال ها فعالیت به دست آورده اند و موضع آموزش و پرورش و دولت این است که اگر قرار است از این نیروها استفاده کنیم باید با ابزارهایی این شرایط برایمان احراز شود.
بطحایی با بیان اینکه شرایط و شایستگی های فرد متقاضی از حیث مهارت ها و دانش معلمی باید برای ما محرز شود، خاطرنشان کرد: بر این نکته تاکید می کنم که در بین همکاران نهضت سوادآموزی و نیروهای حق التدریس که همواره دست آموزش و پرورش را در تنگناها گرفته اند و کمک حال بوده اند، تعدادی زیادی از آنها این شرایط و شایستگی ها را دارند.
وزیر آموزش و پرورش در پایان گفت: برگزاری آزمون و گزینش هایی که بتواند این شرایط را اثبات کند، خیال ما را نیز راحت خواهد کرد.
به گزارش خبرنگار مهر، مجلس شورای اسلامی در جلسه ۲۰ خردادماه خود، طرح اصلاح بند «ب» ماده ۶۳ قانون برنامه ششم توسعه در خصوص استخدام گروه‌هایی از معلمان حق‌التدریس و آموزشیاران نهضت‌ سوادآموزی را در دستور کار قرار داد که پس از سخنان مخالفان و موافقان به تصویب نرسید.
بر اساس این طرح مقرر شده بود سازمان امور اداری و استخدامی کشور و سازمان برنامه و بودجه کشور موظف شوند با هدف ارتقای کیفیت نظام تعلیم و تربیت، در طول اجرای قانون برنامه ششم توسعه نسبت به جذب معلم به ترتیب اولویت از میان نیروهای حق‌التدریس، آموزشیاران نهضت سوادآموزی و نیروهای دانشگاه‌های فرهنگیان و تربیت دبیر شهید رجایی اقدام کرده و ردیف‌های استخدامی و اعتبار مورد نیاز وزارت آموزش و پرورش را فراهم کنند.
میسیون آموزش و تحقیقات مجلس به دلیل مغایرت با اسناد بالادستی نظام تعلیم و تربیت که اولویت را به جذب معلم از طریق دانشگاه فرهنگیان داده است، با این طرح اعلام مخالفت کرد.

منبع : خبرگزاری مهر


خبر ۱۲ خرداد ۹۷ – معلمان حق‌التدریس برای تبدیل وضعیت باید آزمون دهند

محمد مهدی زاهدی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت با اشاره به لزوم برگزاری امتحان برای استخدام معلمان حق‌التدریس، گفت: براساس قانون هرگونه استخدام خارج از برگزاری آزمون ممنوع است؛ هر نوع به‌کارگیری نیرو به عنوان استخدام مشروط به برگزاری آزمون است.

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی افزود: معلمان حق‌التدریس برای تبدیل وضعیت باید آزمون دهند؛ براساس طرح کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس برگزاری آزمون به عهده آموزش و پرورش بود که نمایندگان در صحن علنی با آن مخالفت کردند.

وی با بیان اینکه در صورتی که بکارگیری معلمان حق‌التدریس بدون برگزاری آزمون باشد به نتیجه رسیدن آن مراحل و یا زمان زیادی نیاز دارد و قابل کنترل نخواهد بود، خاطرنشان کرد: برخی افراد مطرح می‌کنند برای به کارگیری معلمان حق‌التدریس سقفی مشخص شود به طور مثال ۲۰ هزار نفر بدون برگزاری آزمون استخدام شوند در پاسخ به این عزیزان باید گفت از بین این تعداد نیرو چگونه ۲۰ هزار نفر را انتخاب کنیم؛ حتی این کار نیز به برگزاری آزمون نیاز دارد.

زاهدی با بیان اینکه معلمان حق‌التدریس باید از نظر علمی سنجیده شوند، ادامه داد: این معلمان باید از حداقل سواد برخوردار باشند و مدرک و توانمندی لازم برای معلم بودن را داشته باشند نمی‌توان بی‌حساب و کتاب معلمی را برای آموزش دانش‌آموزان به کلاس‌های درس فرستاد.

رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی در پایان افزود: معلمی شغل بسیار با اهمیتی بوده چراکه معلم فردی است که انسان تربیت می‌کند؛ مدارس پایگاه انسان‌سازی در کشور هستند نمی‌توان مدرسه و کلاس درس را به فردی که صلاحیت حرفه‌ای مناسب و کافی نداشته باشد سپرد./


خبر ۸ اردیبشهت ۹۷-کمبود ۳۶ هزار نیرو در هنرستان‌ها درمهر۹۷ / احتمال جبران نیرو با جذب حق‌التدریس و سرباز معلم

مدیرکل دفتر آموزش‌های فنی و حرفه‌ای وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه بالغ بر ۱۶ هزار هنرآموز و ۲۰ هزار استادکار برای سال تحصیلی آینده نیاز داریم گفت: سهمیه جذب نیروی فنی از محل آزمون استخدامی جدید حدود ۳۲۰۰ نفر است و این تعداد نیرو قطعا جوابگوی نیاز ما نیست.

محسن حسینی مقدم در گفت‌وگو با ایسنا، درباره میزان نیروی مورد نیاز  در هنرستان‌ها در سال تحصیلی آتی اظهار کرد:  بالغ بر ۱۶ هزار هنرآموز و ۲۰ هزار استادکار برای سال آینده نیاز  داریم.

وی افزود: اگر بخواهیم به قانون برنامه ششم توسعه مبنی بر رسیدن ظرفیت جذب دانش آموزان در هنرستان‌ها به ۴۰ درصد عمل کنیم، به حدود ۴۰ هزار نیرو نیاز خواهیم داشت.

مدیرکل دفتر آموزش‌های فنی و حرفه‌ای وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه سهمیه جذب نیروی فنی از محل آزمون استخدامی جدید حدود ۳۲۰۰ نفر است گفت: این تعداد نیرو قطعا جوابگوی نیاز ما نیست و  ما نمی‌توانیم به تکلیف برنامه ششم توسعه مبنی بر افزایش سهم ۴۰ درصدی در هنرستان‌ها  عمل کنیم. این کمبود بویژه در حوزه جذب استادکار بیشتر احساس می شود.

حسینی مقدم درباره سایر راهکارهای جذب نیرو گفت: ممکن است تعدادی از نیروهای مورد نیاز از طریق سرباز معلمان، تعدادی از طریق اضافه حق‌التدریس جبران شود ولی با همه اینها از حالا می توان گفت رسیدن به سهم ۴۰ درصدی دور از انتظار است. سال تحصیلی جاری اولین سال اجرای برنامه ششم توسعه بود که در آن تکلیف شده بود سهم رشته‌های فنی و کاردانش به ۳۸ درصد برسد در حالی که اکنون رقم ۳۶ درصد را تجربه می‌کنیم و  دو درصد از برنامه عقب هستیم.


خبر ۸ اردیبشهت ۹۷- اختلاف نظر در پرونده استخدام معلمان حق‌التدریس

اسدالله عباسی در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم با اشاره به بازگشت مجدد طرح تعیین تکلیف معلمان حق‌التدریس به کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس اظهار کرد: قبلا در کمیسیون آموزش مطرح شده بود، نیروهایی که سابقه کار بالایی دارند به عنوان مثال گاه ۱۰ سال است که در حال فعالیت هستند، نیازی به شرکت در آزمون نداشته باشند و مراحل گزینش را برای جذب در آموزش‌وپرورش طی کنند.

وی افزود: برگزاری آزمون باید برای افرادی باشد که تازه شروع به کار کرده‌اند اما در این موضوع و سایر مسائل اختلاف نظرهایی میان اعضای کمیسیون آموزش و تحقیقات با نمایندگان مجلس وجود دارد به همین دلیل طرح تعیین تکلیف نیروهای حق‌‌التدریس که در کمیسیون مصوب شده بود مجدد از صحن علنی به کمیسیون بازگشت.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با اشاره به اینکه در یکی از بندهای این طرح بحث برگزاری آزمون ذکر شده بود از سوی دیگر در بندهای الحاقی نظر اعضای کمیسیون لحاظ نشده بود، گفت: این طرح در صحن علنی رای نیاورد و مجدد به کمیسیون بازگشت تا در باره موارد مورد اختلاف بررسی‌های لازم انجام شود.

عباسی تصریح کرد: پس از پایان تعطیلات مجلس، این طرح در کمیسیون آموزش مورد بررسی قرار گرفته و پس از رفع ایرادات بلافاصله در نوبت طرح در صحن علنی مجلس قرار می‌گیرد.


۱۵ فروردین ۹۷ – مصوبه مجلس برای استخدام حق التدریسی‌ها شامل همه افراد نمی شود

میرحمایت میرزاده روز سه شنبه در گفت وگو با خبرنگار حوزه آموزش ایرنا اظهار داشت: کلیات این طرح که مهر سال ۹۶ به تصویب مجلس رسید، به دلیل فقدان انعکاس شفاف مفاد و اهداف طرح از سوی رسانه ها و مسئولان، این شبهه را به وجود آورد که منظور از مصوبه مذکور، استخدام تمامی افرادی است که با عناوین مختلف با آموزش و پرورش همکاری دارند.

مشاهده ادامه اگهی اینجا کلیک کنید


۷ اسفند ۹۶ -حقوق معلمان حق‌التدریس تهران به طور کامل پرداخت شد

مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران گفت: حق‌التدریسان غیررسمی تهران به طور کامل حقوق خود را دریافت کرده‌اند و برای پرداخت حق‌التدریس معلمان رسمی، منتظر تخصیص بودجه هستیم.
به گزارش بازارکار به نقل از خبرگزاری فارس، عباسعلی باقری مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران در جمع خبرنگاران، اظهار داشت: ظرفیت اسکان نوروزی شهر تهران نسبت به سال‌های گذشته، یک و نیم برابر شده است؛ سال گذشته ۲۰ درصد مراکز اسکان نوروزی تهران خالی مانده بود.
وی افزود: تا سه سال پیش تنها ۷ منطقه درگیر اسکان فرهنگیان بود اما اکنون مناطق ۱۹ گانه تهران در این مسئله فعال هستند.
باقری اضافه کرد: نظر آموزش و پرورش این است که ارائه خدمات تنها مختص فرهنگیان باشد اما گاهی به دلیل کمبود مراکز ناچار هستیم که این مراکز را در اختیار غیرفرهنگیان نیز قرار دهیم.
وی ادامه داد: برخی نقاط در کشور وجود دارد که در صورت عدم حمایت آموزش و پرورش قادر به پذیرایی از مهمانان و مسافران شهر خود نیستند زیرا اصلا مراکز رفاهی برای مسافران ندارند.
باقری خاطر نشان کرد: تعداد مراکز رفاهی را در سه منطقه افزایش داده‌ایم و بر تعداد مدارس اسکان نیز افزوده شده است.
مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران در خصوص پرداخت بدهی آموزش و پرورش به معلمان گفت: حق‌التدریسان غیررسمی تهران به طور کامل حقوق خود را دریافت کرده‌اند و برای پرداخت حق‌التدریس معلمان رسمی منتظر تخصیص بودجه هستیم که به آنها دو ماه از سال قبل و ۶ ماه از سال جاری بدهکار هستیم.

منبع : خبرگزاری فارس


۲ دی ۹۶ – شروط استخدام معلمان حق‌التدریسی

خبرگزاری ایسنا: مدیرکل امور مجلس وزارت آموزش‌ و پرورش گفت: معلمان حق‎التدریس براساس سهمیه‎های دولت استخدام می‎شوند.

به گزارش ایسنا، محمد شفیعی در حاشیه همایش توجیهی آموزشی قوانین و مقررات رسیدگی به تخلفات اداری و در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: کلیه معلمان حق‌التدریس، پیش‌دبستانی و نهضتی‌ها به‌شرط شرکت در آزمون تخصصی مربوط به خود و بر اساس سهمیه‌های دولت در قانون برنامه ششم توسعه استخدام می‌شوند.
وی خاطرنشان کرد: مقرر شد این معلمان به‌شرط شرکت در آزمون تخصصی مربوط به خود بدون رقابت با دیگر نیروها به پیشنهاد وزارت آموزش‌وپرورش و موافقت کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس و حضور مسئولان اداره استخدامی رئیس‌جمهوری که توسط سازمان سنجش برگزار می‌شود، استخدام شوند.
مدیرکل دفتر امور مجلس وزارت آموزش‌ و پرورش تصریح کرد: بر اساس قانون برنامه ششم توسعه سهمیه‌هایی توسط دولت برای جذب نیروهای آموزشی تعلق می‌گیرد.
وی با اشاره به کمبود نیرو در ساختار آموزش‌ و پرورش شهرستان بروجرد، گفت: این شهرستان به ۱۲۰۰ ساعت نیرو در مقطع ابتدایی و ۷۰۰ ساعت در مقطع متوسطه نیاز دارد که در حال حاضر مشغول به خدمت هستند، اما رعایت دیگر برنامه‌ها در رابطه با اخذ کد پرسنلی و دیگر مسائل آن‌ها در حال اجراست و درصدد رفع مشکلات آن‌ها هستیم.


خبر ۵ آذر ۹۶ – شرایط استخدام معلمان حق‌التدریس در آموزش‌وپرورش

خبرگزاری تسنیم : عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس گفت: مشمولان طرح تعیین تکلیف معلمان حق‌التدریس باید در آزمون استخدامی که از سوی سازمان سنجش ویژه آنها برگزار می‌شود، شرکت کنند.

محمد بیرانوند در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم اظهار کرد: اعضای کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس به این توافق رسیدند تا در بحث تعیین تکلیف معلمان حق‌التدریس و آموزش دهندگان نهضت سوادآموزی، آزمون استخدامی برای این افراد برگزار شود.
وی افزود: مشمولان طرح تعیین تکلیف معلمان حق‌التدریس مربوط به سال‌های ۹۴ و ۹۵ باید از طریق شرکت در آزمون استخدامی که ویژه این افراد برگزار می‌شود به تناوب در طول برنامه ششم توسعه در آموزش‌وپرورش جذب شوند.
عضو کمسیون آموزش و تحقیقات مجلس گفت: آزمون استخدامی چند نقش دارد و باعث می‌شود تا افرادی که موفق می‌شوند براساس اولویت‌های آموزش‌وپرورش در مدارس کشور مشغول به کار شوند.
بیرانوند بیان کرد: طرح مذکور در حال حاضر برای ورود به صحن علنی مجلس در نوبت قرار دارد و در دستور کار مجلس قرار خواهد گرفت. همچنین در آخرین جلسه کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس برای بررسی این موضوع تصمیم گرفته شد آزمونی از سوی سازمان سنجش برای این افراد برگزار شود و حد نصاب نمره قبولی در این آزمون از سوی آموزش و پرورش تعیین خواهد شد.
به گزارش تسنیم، پیش از این آموزش‌وپرورش ضمن مخالفت با جذب این افراد بدون برگزاری آزمون در دلایل مخالفتش اعلام کرده بود: ۱۲۱هزار نفر مشمول طرح هستند که ۶۵ درصد ظرفیت جذب معلم در برنامه ششم توسعه (۱۸۵هزار نفر حداکثر سهمیه استخدام تا سال ۱۳۹۹) است. ۹۴ درصد افراد مشمول طرح زن هستند و ۹۳ درصد افراد مشمول طرح در مراکز استان‌ها و شهرهای بزرگ سکونت دارند. رشته تحصیلی ۴۴ هزار و ۷۷۰ نفر (۳۷ درصد افراد مشمول طرح) مطابق با رشته‌های تدریس دوره متوسطه نظری است که تا سال ۱۳۹۹ به آنها نیاز نیست (زن).

 


۳۱ مرداد ۹۶ – طرح تعیین تکلیف استخدام معلمان حق‌التدریس باید در دستور قرار می‌گرفت

خبرگزاری باشگاه خبرنگاران جوان: نماینده مردم رشت بر ضرورت تعیین تکلیف وضعیت استخدامی معلمان حق‌التدریس، مربیان و آموزش یاران در مجلس تأکید کرد.
به گزارش خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، جبار کوچکی نژاد نماینده مردم رشت در جلسه علنی امروز طی تذکری شفاهی اظهار داشت: بر اساس آیین نامه داخلی مجلس باید ترتیب دستور جلسه رعایت شود.
وی با اشاره به اینکه ۲۱۰ نفر از نمایندگان طرح تعیین تکلیف استخدام معلمان حق‌التدریس، مربیان و آموزش‌یاران پیش دبستانی را امضا کردند و در دستور کار هم قرارگرفت، گفت: اما متأسفانه به ترتیب رسیدگی به این موضوع توجه نشده است و همین مسئله منجر به تجمع فرهنگیان جلوی مجلس شورای اسلامی شده‌ است.
مسعود پزشکیان نایب رئیس شورای اسلامی در پاسخ به این تذکر گفت: این مسئله رسیدگی می‌شود.

 


 

۵ مرداد ۹۶ – نحوه احتساب سنوات حق التدریس کمتر از ۲۴ ساعت معلمان

به گزارش ایسنا، سید حسن حسینی با بیان اینکه بیشتر کارهای اداری مراجعه کنندگان ادارات آموزش و پرورش مربوط به حوزه امور اداری می باشد، اظهار داشت: تکریم و احترام به ارباب رجوع یکی از اصول مهمی است که کارکنان اداری باید بدان پایبند باشند.
مدیرکل امور اداری و تشکیلات وزارت آموزش و پرورش با عنوان اینکه امور اداری استان اردبیل در تکریم ارباب رجوع بسیار خوب عمل کرده است، تصریح کرد: اطلاع رسانی بموقع بخشنامه ها به ذینفعان جزو اولویت های امور اداری آموزش و پرورش استان ها می باشد و باید در اسرع وقت انجام گیرد.
وی همچنین به هماهنگی کارشناسان امور اداری در اجرای مقررات تاکید و تصریح کرد: در این صورت می توان بطور یکسان مقررات را در سراسر کشور عملیاتی کرد.
حسینی در ادامه به بخشنامه نحوه احتساب سنوات حق التدریس کمتر از ۲۴ ساعت معلمان اشاره کرد و یادآوری نمود: بر اساس این بخشنامه معلمان حق التدریسی که با سمت آموزگار، دبیر، هنرآموز، مربی امور تربیتی، مشاور تحصیلی و مراقب سلامت به تدریس اشتغال داشته و به استخدام آموزش و پرورش پذیرفته شده اند و تا زمان لازم الاجرا شدن قانون در وزارت آموزش و پرورش اشتغال داشته اند، مشمول این قانون خواهند بود.
مدیرکل امور اداری و تشکیلات وزارت آموزش و پرورش ادامه داد: ایام حق التدریس معلمان مشمول این قانون با ارائه درخواست کتبی، تأیید ایام حق التدریس از سوی ادارات آموزش و پرورش که ابلاغ حق التدریس آنان صادر گردیده و پرداخت کسور بازنشستگی سهم کارمند و دولت به صورت نقد یا پرداخت اقساط توسط ذی نفع به طور کامل، جزو سوابق خدمت و بازنشستگی محسوب می شود.
بر اساس گزارش مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش وی افزود: صندوق های بازنشستگی پس از دریافت کامل اقساط کسور بازنشستگی، موظف به احتساب سوابق مذکور در بازنشستگی واجدین شرایط می باشند.

 

 

 


۱۱ تیر ۹۶ – استخدام بدون آزمون حق‌التدریسی‌ها در گیرودار مجلس و آموزش و پرورش

خبرگزاری ایسنا: هراز گاهی اخباری درباره تجمع مربیان پیش دبستانی و آموزشیاران نهضت سوادآموزی در مقابل مجلس شورای اسلامی برای استخدام در آموزش و پرورش منتشر می‌شود که ظاهرا این اعتراضات بی نتیجه هم نمانده و نمایندگان مجلس را بر آن داشته تا در چند سال اخیر با تصویب قوانینی به استخدام و تثبیت جایگاه شغلی این افراد در آموزش و پرورش کمک کنند.
به گزارش ایسنا، ماده ۱۷ قانون تعیین تکلیف استخدامی معلمان حق‌التدریس و آموزشیاران نهضت سوادآموزی در سال ۸۸ تصویب شد و از آن زمان چند اصلاحیه و تکمله به آن خورده است. در سال ۸۸، به موجب این قانون آموزش و پرورش مکلف به جذب نیروهای حق التدریس آزاد شد و از سوی آموزش و پرورش به اجرا درآمد.
از جمله اصلاحیه‌های یاد شده در دوسال اخیر می‌توان به مصوبات مرداد ماه ۹۴ و شهریورماه ۹۵ مبنی بر جذب مربیان پیش دبستانی و آموزشیاران نهضت سوادآموزی به عنوان نیروی حق التدریس بدون الزام استخدامی اشاره کرد. اخیرا نیز نمایندگان مجددا بر عملیاتی شدن دو مصوبه یادشده تاکید کردند و در روز ۲۹ فروردین ماه امسال یک فوریت طرح «تعیین تکلیف استخدامی معلمان حق‌التدریسی و آموزش دهندگان نهضت سوادآموزی» در وزارت آموزش و پرورش با موافقت نمایندگان به تصویب رسید.
بر این اساس در صورت موافقت مجلس با جزئیات این طرح، دولت مکلف می‌شود حداکثر ظرف مدت یک‌ سال کلیه نیروهای حق التدریسی مشمول این قانون و همچنین آموزش دهندگان نهضت سواد آموزی را پس از گذراندن دوره‌های آموزشی بدون نیاز به شرکت در آزمون استخدامی به استخدام وزارت آموزش و پرورش درآورد. در  مصوبه دوماه اخیر مجلس بحث استخدام قطعی آموزش دهندگان و معلمان حق التدریس مطرح  شده است و ماده ۱۷ دولت را موظف کرده افراد با طی دوره آموزشی شش ماهه بدون نیاز به شرکت در آزمون استخدام شوند.
در همین راستا علی باقرزاده رییس سازمان نهضت سوادآموزی با بیان اینکه در واقع طرح الحاق یک ماده به قانون تعیین تکلیف که به عنوان “ماده ۱۷ مکرر” نامیده شده است ترکیبی از دو قانون مصوب قبلی است می‌گوید: براساس این طرح دولت موظف است دو قانون  را با شرایط جدید و حداکثر ظرف مدت یکسال اجرایی کند. آنچه از روح طرح پیشنهادی استنباط می شود این است که گروه های چهارگانه یعنی آموزش دهنده های نهضت سوادآموزی که در فاصله سال های ۷۹ تا پایان ۹۱ با سوادآموزی همکاری کرده اند، مربیان پیش دبستانی که با ابلاغ آموزش و پرورش به کارگیری شده، همچنین نیروهای حق التدریس غیرمستمر و نیروهای خرید خدمات آموزشی که اطلاعات مربوط به آن ها در سیستم وجود دارد، مشمول تبدیل وضعیت و استخدام هستند و دولت موظف است ظرف یکسال همه آنها را تبدیل وضعیت کند.
ماده ۱۷ قانون تعیین تکلیف معلمان حق‌التدریس و آموزشیاران نهضت سوادآموزی موافقان و مخالفان سرسختی در مجلس و دولت دارد و در حالی که احمدی لاشکی، نماینده مجلس درباره این قانون می‌گوید «در حق معلم حق التدریسی که همانند معلم رسمی در کلاس درس زحمت می‌کشد نباید اجحاف کرد. باید ابتدا کسی را که زحمت کشیده و ۱۰ سال در کلاس شما بوده را تعیین تکلیف کنید. »،  محمود مهرمحمدی سرپرست دانشگاه فرهنگیان بر لزوم دارا بودن صلاحیت حرفه‌ای افرادی که می‌خواهند وارد آموزش و پرورش شوند تاکید می‌کند و معتقد است: « باید اجازه دهید آموزش و پرورش کشور از قبل قوانینی که ایجاب می‌کند افراد پیش از آنکه صلاحیت حرفه ای شان احراز شود جذب کنیم، دور بماند.  آزمون صلاحیت حرفه‌ای باید پیش شرط ورود به آموزش و پرورش قرار بگیرد، از مجلس شورای اسلامی درخواست می‌کنیم اجازه دهد و مصوب کند حتی برای متعهدان دبیری هم آزمون صلاحیت برگزار کنیم. اجازه ندهید در کلاس‌ها را به روی کسانی باز کنیم که صلاحیت لازم را ندارند.»
به گزارش ایسنا، نمایندگان مجلس دلایل خود را برای تعیین تکلیف معلمان حق التدریسی و نهضتی‌ها دارند و احمدی لاشکی درباره علت این تصیم و لزوم اجرای آن می‌گوید: اگر معلمی  ۱۰ سال در کلاس درس باشد اما لایق نباشد ما خیانت کردیم. اما اگر آن معلم را به دوره‌های ضمن خدمت فرستادیم و آموزش دادیم دیگر نمی‌توانیم بگوییم دانش‌آموز در این سیستم فدا شده است و کم‌کاری کرده‌ایم. در سال ۹۴ از آموزش و پرورش خواستیم آمار نیروهای پیش دبستانی را بدهد و آنها اعلام کردند ۲۸ هزار نیرو داریم که ۲۲هزار نفر حائز شرایط بودند و ۱۶ هزار نفر نیز با شاخصه‌هایی به صورت حق التدریس جذب شدند. از مسئولان وزارتخانه یک نفر آمار مشولان را ۳۰ هزار نفر و یک نفر آمار را ۴۰ هزار نفر اعلام می‌کند و این تناقض آماری، اشکال کار است.
احمدی لاشکی ادامه می‌دهد: اگر قرار است در سال جدید ۱۵ هزار نیروی جدید جذب کنید، ابتدا این موضوع را تعیین تکلیف کنید که آیا برای نظام بد نیست که در شرایط برابر تدریس و به عنوان مثال در سه کلاس درس در یک مدرسه، یک معلم  رسمی، یک معلم حق التدریس و یک آموزشیار نهضت که جذب شده در حقوق و مزایا متفاوت باشند؟ این در شان نظام نیست. در حق معلم حق التدریسی که همانند معلم رسمی در کلاس درس زحمت می کشد نباید اجحاف کرد. باید ابتدا کسی را که زحمت کشیده و ۱۰ سال در کلاس شما بوده را تعیین تکلیف کنید.
اما چهاربند رییس مرکز برنامه ریزی منابع انسانی از قانون یادشده انتقاد می‌کند و معتقد است همه افرادی که قرار است وارد آموزش و پرورش شوند باید در آزمون استخدامی شرکت کنند و نباید تفاوتی برای افراد قائل شد.
وی با بیان اینکه این قانون در سال ۸۸ تصویب شد و از آن زمان هشت اصلاحیه و تکمله به آن خورده که بی سابقه است می‌گوید: در سال ۸۸، به موجب این قانون آموزش و پرورش مکلف به جذب نیروهای حق التدریس آزاد شد که این امر در آن سال انجام شد. در سال ۹۴، یک تبصره به این قانون اضافه شد که بر اساس آن باید مربیان پیش دبستانی هم به صورت حق التدریس جذب می شدند؛ البته الزامی برای استخدام آنها در قانون قید نشده بود. در شهریور سال ۹۵، تبصره دیگری اضافه شد که آموزش و پرورش را مکلف می کرد تعداد دیگری از مربیان پیش دبستانی و آموزشیاران نهضت سوادآموزی را در رسته های شغلی دیگر بکارگیری کند.
چهاربند درباره آمارهای مشمولان هم توضیحاتی دارد و می‌گوید: شمار مشمولان تبصره ماده ۱۷ بالغ بر۴۰ هزار نفر نیروی پیش دبستانی بود که ۲۲ هزار نفر از نیروهای پیش دبستانی قبلا به صورت حق التدریس جذب شدند اما اکنون طرح یک فوریتی تصویب شده که در آن آمده است این افراد باید بدون هیچ آزمونی استخدام شوند که مغایرت‌هایی با قانون اساسی و برنامه ششم توسعه و عدالت استخدامی دارد. چالش دیگر این است که اگر این نیروها همه از پیش دبستانی به دبستان بروند، تکلیف دوره پیش دبستانی چه می شود؟ و اینکه اگر بخواهیم برای دوره پیش دبستانی مجدد نیروی خرید خدمات بگیریم، آنها هم سال بعد مدعی استخدام می‌شوند.
رییس مرکز برنامه ریزی منابع انسانی و فناوری اطلاعات وزارت آموزش و پرورش اضافه می‌کند: برخلاف اظهارات آقای احمدی لاشکی مشکل آماری نداریم. در بخشی مشکل داریم که برخی بر مبنای خوداظهاری خود را مشمول قانون می دانند و بر آن اصرار می‌کنند.
وی بر ضرورت شرکت این افراد در آزمون استخدامی تاکید می کند و در واکنش به اینکه بسیاری از این نیروهای پیش دبستانی سابقه بالای ۱۰ سال خدمت دارند و به دلیل بالارفتن سن نمی‌توانند در آزمون‌های استخدامی که شرط سنی دارند شرکت کنند می‌گوید: عنوان این قانون، تعیین تکلیف معلمان حق التدریسی و پیش دبستانی بوده است که پیش دبستانی ها تعیین تکلیف شدند و در همان قانون آمده است این افراد می‌توانند در آزمون استخدامی با لحاظ کردن امتیازاتی شرکت کنند.
رییس مرکز برنامه ریزی منابع انسانی و فناوری اطلاعات وزارت آموزش و پرورش در واکنش به سابقه بالای خدمت برخی از این افراد می‌گوید: امکان ندارد این افراد بیش از دو سال سابقه حق‌التدریسی در دبستان داشته باشند. همه نیروهای پیش دبستانی ماقبل سال ۹۱ جذب شده بودند و تا سال ۹۴ در هیچ کجای کشور یک نفر حق التدریس آزاد نداشتیم. حتی اگر کسی به هر علتی جذب نمی شد این امکان را داشت که به دیوان عدالت اداری برود و حکم بگیرد بنابراین اگر کسی باقی مانده شاید خودش نخواسته جذب شود. نگوییم بخش قابل توجهی از این نیروها بالای دوسال سابقه تدریس دارند، این محال است.
چهاربند با بیان اینکه تعدادی مربی پیش دبستانی داشتیم که به آموزش و پرورش به موجب ماده ۱۷ قانون حکم شد آنها را تعیین تکلیف کند عنوان می‌کند: مجددا روی همان قانون مصوبه دادند که اینها باید استخدام شوند. مشکلی نیست، استخدام می کنیم، اما اینها باید بیایند و در آزمون استخدامی شرکت کنند؛ چرا از آزمون فرار می‌کنند؟ اینها بر عدم شرکت در آزمون اصراری دارند. در حالیکه ما به ازای هر یکسال سابقه خدمت، یکسال به سن اضافه می کنیم و محدودیتی نداریم. به ازای هر یکسال تجربه، ۵ امتیاز اضافه می کنیم. این نیروها بیایند و در آزمون شرکت کنند و از این امتیازات طبق همین قاعده بهره مند شوند.
علی باقرزاده، رییس سازمان نهضت سوادآموزی نیز در باره این قانون به ایسنا می‌گوید: فعلا یک فوریت “ماده ۱۷ مکرر” تصویب شده است و متن پیشنهادی، ابتدا در کمیسیون آموزش و تحقیقات و پس از طی روال قانونی در صحن علنی طرح خواهد شد. تا کنون جلسات متعددی برای توافق برگزار شده و قرار است هفته آتی نهایی شود اما هنوز مشخص نیست چه تصمیمی در این خصوص اتخاذ می‌شود.
وی درباره مشمولان “ماده ۱۷ مکرر ” می‌گوید: مجموع تمام نیروهای شاغل در فاصله ۸۷ تا ۹۵ ، ۱۳۲ هزار  و از سال ۸۷ تا ۹۱، ۶۰ هزار نفر است.  البته با تعریفی که از آموزش دهنده تجمیعی در جلسات مشترک به دست آمده است  افرادی که در سال حداقل ۵ نفر سواد آموز داشتند و مدرک لیسانس و بالاتر دارند حدود ۳۰ هزار و ۵۰۰ هستند که در صورت تصویب نهایی این قانون مشمول استخدام خواهند شد.
به گزارش ایسنا،  هرچند به اذعان صاحبنظران ورود افراد بدون برخورداری از صلاحیت‌های علمی و حرفه‌ای لازم به کلاس‌های درس آسیب‌های جبران ناپذیری به پیکره نظام تعلیم و تربیت وارد می‌کند اما در حال حاضر با طرح های اخیر مجلس،  سرنوشت بیش از ۳۰ هزار نیروی آموزش دهنده نهضت سوادآموزی و ۲۰ هزار نیروی پیش دبستانی به تصمیم نهایی مجلس در این باره بستگی دارد و باید منتظر ماند و دید که آیا مجلس شورای اسلامی عل رغم مخالفت آموزش و پرورش مبنی بر افزایش توقعات از این وزارتخانه و لزوم برگزاری آزمون استخدامی برای همه داوطلبان با استخدام قطعی و بدون آزمون  ـ مشمولان ماده ۱۷ مکرر تعیین تکلیف مربیان پیش دبستانی و آموزش دهندگان نهضت سوادآموزی که به صورت حق التدریس جذب مدارس شده بودند ـ موافقت می‌کند یا شروطی را برای آن قرار خواهد داد؟.


 

۳ خرداد ۹۶ – تعیین تکلیف استخدام معلمان حق‌التدریسی و آموزشیاران نهضت سوادآموزی

خبرگزاری خانه ملت : عضو هیات رئیسه کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس از اختلاف نظر درباره نحوه تعیین تکلیف استخدامی معلمان حق‌التدریسی و آموزشیاران نهضت سوادآموزی در بررسی طرحی با این محوریت خبر داد.
علیرضا سلیمی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت در تشریح جلسه امروز (سه‌شنبه ۲ خردادماه) کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه بررسی لایحه اهداف، وظایف و اختیارات وزارت ورزش‌وجوانان در دستورکار کمیسیون بود، اظهار کرد: با توجه به اینکه دولت اعلام کرده لایحه جدیدی را در این زمینه به مجلس ارائه خواهد کرد، بررسی لایحه کنونی انجام نشد.
نماینده مردم محلات و دلیجان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه بررسی طرح الحاق یک ماده به قانون تعیین تکلیف استخدامی معلمین حق‌التدریسی و آموزشیاران نهضت سوادآموزی با حضور نماینده دولت و اعضای کمیسیون مورد بررسی قرار گرفت، تصریح کرد: دولت با طرح مذکور مخالف است و احتمال افت کیفیت آموزش را یکی از دلایل مخالفت خود اعلام می‌کند در حالی که اعضای کمیسیون نسبت به این موضوع نقد دارند.
عضو هیات رئیسه کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: بررسی طرح الحاق یک ماده به قانون تعیین تکلیف استخدامی معلمین حق‌التدریسی و آموزشیاران نهضت سوادآموزی در جلسه امروز به جمع بندی نهایی نرسید و مقرر شد در آینده نیز بررسی شود.

 


 

۱۳ اردیبهشت ۹۶ – فوریت طرح استخدام معلمان حق التدریسی تصویب شد

خبرگزاری ایرنا: نماینده مردم بوشهر، گناوه ودیلم در مجلس شورای اسلامی گفت: فوریت طرح استخدام معلمان حق التدریسی بدون آزمون با احتساب ایام تدریس در صحن علنی مجلس شورای اسلامی تصویب شده است.
به گزارش ایرنا، حجت الاسلام عبدالحمید خدری روز چهارشنبه در آیین تجلیل از معلمان نمونه شهرستان گناوه افزود: این طرح که هم اینک در کمیسیون آموزش مجلس است و در اولین جلسه علنی به صحن خواهد آمد، فوریت آن با حدود ۱۸۰ رای تصویب شد.
وی با بیان اینکه معلمان حق التدریسی حدود۱۰ تا ۱۵ سال عمر خود را در آموزش و پرورش سپری و بلاتکلیف مانده اند، گفت: خوشبین هستیم که تا مهرماه امسال معلمان حق التدریسی که در استان بوشهر نیز حدود ۱۴۰ نفر هستند، تعیین و تکلیف و بدون آزمون استخدام خواهندشد.
وی اظهارکرد: همه نمایندگان مجلس دهم عزم خود را جزم کردند که در دوره چهار ساله خدمت خود به عنوان خدمتگزاران و وکلای مردم برای یک تغییر و تحول اساسی در بحث آموزش و پرورش قدم های خوبی بردارند.
خدری گفت: یکی از دلایل استیضاح وزیر سابق آموزش وپرورش دولت یازدهم که مطرح شد بحث ارتقای معیشت فرهنگیان و نداشتن یک چشم انداز و برنامه مدون برای این مهم بود و با انتخاب وزیر جدید نیز این مهم در چندین جلسه مطرح و قول هایی داده شد.
نماینده مردم بوشهر، گناوه و دیلم درمجلس شورای اسلامی افزود: در خیلی از مناسبت ها به سراغ معلمان و فرهنگیان آمدیم اما در زمینه دغدغه معیشتی آنان هیچ اقدام عملی اندیشیده نشده است.
وی ادامه داد: اولین قشری که از لحاظ معیشتی و حقوق و مزایا در یک جامعه اسلامی که نسبت به عالمان و دانش و بینش تاکید دارد باید ارتقا داده شود، فرهنگیان و معلمان هستند.
خدری گفت: معلم جایگاه و نقش والایی در دین مبین اسلام دارد و با علمی که در اختیار دیگران می گذارد نباید دغدغه ای داشته باشند و شایسته بهترین خدمات هستند.
مدیر آموزش وپرورش گناوه گفت: ارزش کار معلمی بسیار والا و بالاتر از هر شغلی است و رسالتی که آنان بر عهده دارد یک دنیا ارزش دارد.
اسکندر احمدی افزود: دردولت تدبیر وامید توجه ویژه ای به توسعه فضاهای آموزشی و ارتقا و تقویت بنیه علمی دانش آموزان این شهرستان صورت گرفته است.
وی گفت: در سال جاری سه آموزشگاه در این شهرستان شامل مدرسه شهید تیموری و فضیلت در شهر گناوه و شهید احمدزاده در روستای چاهبردی به همت دولت و خیرین و بنیاد برکت و ۲ سالن ورزشی به بهره برداری رسیدند و ۲ پروژه دیگر نیز شامل مجتمع خدمات رفاهی توسط آموزش وپرورش و یک سالن اجتماعات با ظرفیت ۴۰۰ نفر به همت و مساعدت یک خیر در دست اجراست.
در پایان این آیین از ۱۱۰ تن شامل معلمان نمونه، خانواده های شهدای فرهنگی و بازنشستگان شهرستان گناوه تجلیل بعمل آمد.
شهرستان گناوه در شمال استان بوشهر قراردارد.

 


 

۳ اردیبهشت ۹۶ – حق التدریس های نیروهای رسمی آموزش و پرورش تاکنون پرداخت نشده است

حبرگزاری میزان : محمدی گفت: توقع این بود حق التدریس های نیروهای رسمی آموزش و پرورش قبل از عید از سوی وزارت آموزش و پرورش پرداخت شود که تا کنون هم با پیگیری های انجام شده، پرداختی ای صورت نگرفته است.
داوود محمدی، نماینده مردم تهران در مجلس در گفت و گو با خبرنگار گروه سیاسی خبرگزاری میزان درخصوص تذکری که به وزیر آموزش و پرورش در خصوص عدم پرداخت حق التدریس نیروهای موظف و عدم صدور احکام افزایش سنواتی سال ۹۶ داده بود، اظهار کرد: دستمزد حق التدریس های غیر موظف قبل از عید پرداخت شده بود منتها آنهایی که نیروهای رسمی هستند و اضافه کار داشته اند، حق التدریس های موظف شان پرداخت نشده بود به همین خاطر تذکر دادیم.
وی ادامه داد: توقع این بود حق التدریس های نیروهای رسمی آموزش و پرورش قبل از عید از سوی وزارت آموزش و پرورش  پرداخت شود که تا کنون هم با پیگیری های انجام شده، پرداختی ای صورت نگرفته است.
نائب رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: بایستی احکام معلمان صادر می شدو همچنین افزایش حقوقی که تعیین شده بود و مجلس هم آن را مصوب کرده بود را هم اعمال می کردند. در این موضوع هم سهل انگاری شده بود که برآن شدم تا تذکری را به آقای وزیر بدهم.
محمدی خاطرنشان کرد: با پیگیری هایی که انجام دادیم خوشبختانه احکام  معلمان را زده اند و قول هم داده اند تا حق التدریس ها را هم پرداخت کنند.
وی به جلساتی که قبل از عید با برخی مسئولان وزارت اموزش و پرورش برای رفع موضوعات و مسائل پیش آمده داشتند، اشاره کرد و گفت: متاسفانه موضوعات مطروحه در این جلسات با جدیت بررسی نشدند و اشکالاتی در این کار بود که امیدواریم این کار ها و اقدامات صورت بگیرد.

 

 

۲۹ فروردین ۹۶ – الحاق یک فوریت تعیین تکلیف استخدامی معلمان حق التدریس

نمایندگان مردم درمجلس شورای اسلامی الحاق یک ماده به قانون تعیین تکلیف استخدامی معلمان حق التدریسی و آموزشیاران نهضت سوادآموزی در وزارت آموزش و پرورش را تصویب کردند.

به گزارش خبرنگارخبرگزاری خانه ملت،نمایندگان در نشست علنی امروز (سه شنبه، ۲۹ فروردین) مجلس شورای اسلامی با یک فوریت الحاق یک ماده به قانون تعیین تکلیف استخدامی معلمان حق التدریسی و آموزشیاران نهضت سوادآموزی در وزارت آموزش و پرورش که از سوی “محمدبیرانوندی” نماینده مردم خرم آباد درمجلس مطرح شد با ۱۵۳ رأی موافق، ۲۶ رأی مخالف و ۷ رأی ممتنع از مجموع ۲۲۸ نماینده حاضر در جلسه موافقت کردند./


۲۴ فروردین ۹۶ – قانون الحاق یک ماده به قانون تعیین تکلیف استخدامی معلمان حق‌التدریس مصوب شد

خبرگزاری تسنیم: قانون الحاق یک ماده به قانون تعیین تکلیف استخدامی معلمان حق‌التدریس از سوی مجلس مصوب شد اما با ابلاغ نشدن آن برای اجرا از سوی دولت، رئیس مجلس خواستار چاپ آن در روزنامه رسمی کشور شد.
به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم،  قانون الحاق یک ماده به قانون تعیین تکلیف استخدامی معلمین حق التدریسی و آموزشیاران نهضت سوادآموزی در وزارت آموزش و پرورش در مورد احتساب سابقه خدمت ایام حق التدریس در سوابق خدمت و بازنشستگی، در قالب طرح به مجلس ارائه شده بود و در ۲۷ بهمن ماه سال ۹۵ در صحن علنی تصویب شد و در تاریخ ۱۱ اسفند ۹۵  به تایید شورای نگهبان رسید.
متن این قانون بدین شرح است: معلمان حق‌التدریسی که به استخدام آموزش و پرورش درآمده‌اند و تا زمان لازم الاجرا شدن این قانون در وزارت آموز‌ش و پرورش اشتغال دارند، می‌توانند به منظور احتساب سابقه خدمت ایام حق‌التدریس که به تایید وزارت آموزش‌وپرورش می‌رسد در سوابق خدمت و بازنشستگی، سهم خود و دولت را به صورت نقد (یکجا) یا اقساط به طور کامل پرداخت نمایند.
صندوق‌های بازنشستگی نیز پس از دریافت اقساط موظف به احتساب سوابق مذکور در بازنشستگی واجدان شرایط هستند.
تبصره ۱. مدت پرداخت اقساط معادل سابقه خدمت قابل احتساب هر یک از معلمان می‌باشد.
تبصره ۲. مبنای پرداخت حق بیمه یا بازنشستگی، حداقل حقوق یا دستمزد سال لازم الاجرا شدن این قانون است.
تبصره ۳. مدت سابقه خدمت دوره حق‌التدریس به تناسب خدمت تمام وقت با توجه به طرح طبقه‌بندی مشاغل معلمان کشور و دستور‌العمل وزارت آموزش‌وپرورش همچنین پرداخت کسورات مربوطه در سوابق خدمات دولتی و بازنشستگی افراد قابل احتساب است.
تبصره ۴. حداکثر مهلت قانونی درخواست بهره‌مندی از این قانون از تاریخ لازم‌الاجرا شدن به مدت یک سال است.
به گزارش تسنیم، طبق ماده یک قانون مدنی، رئیس‌جمهور موظف است مصوبات مجلس را ظرف مدت ۵ روز پس از تصویب، امضا و برای مجریان ابلاغ کند و اگر رئیس‌جمهور ظرف مهلت مقرر این کار را انجام ندهد، طبق تبصره ماده یک قانون مدنی، رئیس مجلس قانون را به روزنامه رسمی می فرستد و روزنامه رسمی هم موظف است ظرف مدت ۷۲ ساعت آن را برای اجرا ابلاغ کند.
در رابطه با قانون تعیین تکلیف استخدامی معلمین حق‌التدریس و آموزشیاران نهضت سوادآموزی با توجه به ابلاغ این قانون از سوی مجلس و عدم اجرای آن از سوی دولت، رئیس مجلس خواستار چاپ آن در روزنامه رسمی شد.

 


۲۲ اسفند ۹۵ – تایید اصلاح قانون تعیین تکلیف استخدامی معلمین حق‌التدریسی

خبرگزاری ایرنا : شورای نگهبان لایحه تمدید مدت اجرای آزمایشی قانون استخدام نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران و طرح الحاق یک ماده به قانون تعیین تکلیف استخدامی معلمین حق‌التدریسی و آموزشیاران نهضت سوادآموزی را مغایر با موازین شرع و قانون اساسی ندانست.
به گزارش روز شنبه ایرنا از اداره کل روابط عمومی شورای نگهبان، لایحه تمدید مدت اجرای آزمایشی قانون استخدام نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران مصوب جلسه مورخ بیست و هفتم بهمن ماه یکهزار و سیصد و نود و پنج مجلس شورای اسلامی در جلسه مورخ ۱۳۹۵/۱۲/۱۱ شورای نگهبان مورد بحث و بررسی قرار گرفت که مغایر با موازین شرع و قانون اساسی شناخته نشد.
*تایید طرح الحاق یک ماده به قانون تعیین تکلیف استخدامی معلمین حق‌التدریسی و آموزشیاران نهضت سوادآموزی
شورای نگهبان همچنین در مصوبه دیگری طرح الحاق یک ماده به قانون تعیین تکلیف استخدامی معلمین حق‌التدریسی و آموزشیاران نهضت سوادآموزی در وزارت آموزش و پرورش را مغایر با موازین شرع و قانون اساسی ندانست.
طرح الحاق یک ماده به قانون تعیین تکلیف استخدامی معلمین حق‌التدریسی و آموزشیاران نهضت سوادآموزی در وزارت آموزش و پرورش مصوب جلسه مورخ بیست و هفتم بهمن ماه یکهزار و سیصد و نود و پنج مجلس شورای اسلامی در جلسه مورخ ۱۳۹۵/۱۲/۱۱ شورای نگهبان مورد بحث و بررسی قرار گرفت که مغایر با موازین شرع و قانون اساسی شناخته نشد.

 


۱۰ اسفند ۹۵ – حق‌التدریسی‌های دانشگاه فنی و حرفه‌ای تبدیل وضعیت می‌شوند

خبرگزاری شبستان:مجلس وزارت علوم را مکلف کرد تا پایان سال ۹۶ نسبت به تبدیل نیروهای حق التدریسی نیروهای فنی و حرفه ای منتقل از اموزش و پرورش اقدام کند.
به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری شبستان، در ادامه جلسه علنی امروز سه شنبه ۱۰ اسفند و در بررسی بندهای هزینه ای لایحه بودجه ۹۶ در بند الحاقی به تبصره ۹ مصوب کرده اند در اجرای بند (ک) ماده ۸۰ قانون برنامه ششم توسعه درخصوص ساماندهی نیروهای حق التدریسی دانشگاه فنی و حرفه ای منتقل از اموزش و پرورش (قبل از سال ۹۰) وزارت علوم مکلف است تا پایان سال ۱۳۹۶ نسبت به تبدیل وضعیت آنان اقدام و منابع مورد نیاز از محل منابع موجود دانشگاه قابل تامین است.


۱۰ اسفند ۹۵ – معلمان حق‌التدریس حقوق ۹۰۰ هزار تومانی می‌گیرند

خبرگزاری خانه ملت: نماینده مردم رباط کریم در مجلس با انتقاد از اینکه برخی کارمندان حقوق ۹۰۰ هزار تومانی دریافت می کنند، گفت: باید به این موارد رسیدگی شود.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، حسن نوروزی در نشست علنی نوبت عصر امروز (دوشنبه، ۹ اسفندماه) مجلس شورای اسلامی در تذکر شفاهی خود، افزود: امروز در مورد حقوق معلمان صحبتی کردم که ناخواسته باعث برداشت اشتباه برخی از نمایندگان شد.
نماینده مردم رباط کریم در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: بحث ما در مورد بازرسان وزارت صنعت بود که نسبت به برخی دریافتی‌های آن‌ها انتقادهایی وجود داشت چرا که امروزه شاهد هستیم که برخی از قشرها از جمله آتشنشانان یا معلمان حق التدریس حقوق ۹۰۰ هزار تومانی دریافت می کنند.
وی یادآور شد: از صحبت های اینجانب برداشت اشتباهی صورت گرفته چرا که خود نیز بر این باورم معلمان جزء قشرهای آسیب پذیر هستند و حقوق ۴ میلیونی دریافت نمی کنند لذا باید عزت معلمان حفظ شود.


 

۹ اسفند ۹۵ – حق‌الزحمه معلمان حق‌التدریس تا پایان هفته پرداخت می‌شود 

خبرگزاری فارس : سلام امینی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ایلام اظهار داشت: وظیفه یک نماینده پیگیری مطالبات عمومی مردم بوده و نظام اسلامی بر مبنای خدمتگزاری صادقانه شکل گرفته و امروز مهمترین وظیفه مسؤولان خدمت صادقانه و بی‌منت به مردم و حل مشکلات آنها با همه توان است.
وی با بیان اینکه انتظار مردم از نمایندگان خود در شهرستان‌ها دفاع از حقوق آنها و ممانعت از تبعیض است، بیان کرد: ما موظفیم به استیفای حقوق ملت بپردازیم و از تضعیف حق آنها جلوگیری کنیم و به رشد و بالندگی هر چه بهتر و بیشتر نظام کمک کنیم.
رئیس مجمع نمایندگان استان ایلام اظهار کرد: از بهترین امتیازات جامعه بشری هنر معلمی است، معلم با تعلیم و نشرِ علم، انسان‌ها را به سوی کمال و پیشرفت سوق می‌دهد و عشق و ایمان را بر لوح جان و ضمیر پاک انسان‌ها ثبت می‌کند و ندای فطرت را در فضای عالم طنین‌انداز می‌گرداند، در حقیقت انسان‌ها تمام کمالات خود را مدیون معلم است.
وی افزود: طی پیامکی از طرف یک از موکلین بنده در استان ایلام پیگیری رفع حل مشکل معلمان حق‌التدریسی را در دستور کار قرار داده و طی تماس تلفنی با وزیر آموزش و پرورش موضوع را انعکاس داده و خواستار حل هرچه سریعتر موضوع شدم که وی هم قول پیگیری مشکل و رفع این موضوع را تا پایان هفته جاری داد و در این خصوص دیدارهایی را با معاونت پارلمانی و معاونت پشتیبانی و مسؤول بودجه وزارت آموزش و پرورش داشته و خواستار رفع مشکل معلمان حق‌التدریسی و پرداخت مطالبات آنها شدم و طبق قول‌های داده شده حق‌‌الزحمه معلمان حق‌التدریس تا پایان هفته جاری پرداخت می‌شود.

 


اسفند ۹۵ – کمبود ۵ هزار معلم ابتدایی در خراسان رضوی

خبرگزاری صدا و سیما : کمبود معلم دوره ابتدایی خراسان رضوی از طریق دانشگاه فرهنگیان و نیروهای حق التدریس جبران می شود.
به گزارش خبرنگار خراسان رضوی خبرگزاری صدا و سیما، معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش خراسان رضوی در آئین معارفه رییس آئین معارفه رییس جدید آموزش و پرورش سبزوارجدید آموزش و پرورش سبزوار گفت: بر اساس برآورد های انجام شده خراسان رضوی برای مهرآینده با کمبود ۵ هزار معلم ابتدایی مواجه است.
ابوالحسن حقیقی افزود: جبران کمبود معلم دوره ابتدایی استان از طریق دانشگاه فرهنگیان و نیروهای حق التدریس که در آزمون اخیر آموزش و پرورش پذیرفته شدند تا حدودی برطرف می شود.
او گفت: ۳۰ درصد فضاهای آموزشی دوره ابتدایی خراسان رضوی فرسوده است که بازسازی آن نیاز به حمایت خیران و جذب اعتبارات خاص دارد.
معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش خراسان رضوی گفت: آموزش و پرورش سبزوار در بسیاری از شاخص ها رتبه نخست آموزش و پرورش استان را دارد.
حسن محرابی معاون مدیرکل و مدیر آموزش و پرورش سبزوار نیز در این مراسم گفت: در سه سال گذشته ۴۰ مدرسه شامل ۲۷ مدرسه روستایی و ۱۳ مدرسه شهری با هزینه ۷۰ میلیارد ریال با کمک خیران در این شهرستان احداث شد.
در این مراسم از خدمات مرتضی بینش قدردانی و حسن محرابی به عنوان معاون مدیر کل و رییس جدید اداره آموزش و پرورش سبزوار معرفی شد.
حدود ۵۲ هزار دانش آموز در ۲۸۷ مدرسه در شهرستان سبزوار تحصیل می کنند.


۷ اسفند ۹۵ – نرخ حق‌التدریس و مزایای نیروهای آزاد آموزش‌وپرورش اعلام شد

خبرگزاری تسنیم: بخشنامه محاسبه نرخ حق التدریس نیروهای آزاد در سال تحصیلی ۹۵-۹۶ از سوی مدیرکل امور اداری وزارت آموزش‌وپرورش به استان‌ها ارسال شده است.
در این بخشنامه آمده است:‌ با توجه به مصوبه سال ۸۸ شورای توسعه مدیریت و سرمایه انسانی رییس جمهور، نرخ حق‌التدریس ساعتی نیروهای آزاد (تمام وقت و نیمه وقت) به ماخذ یکصدم امتیازات حق شغل و شاغل معلمین شاغل مشابه در بدو خدمت ضربدر ضریب ریالی سال و به شرح جدول ذیل مصاحبه می‌شود.
امتیاز یاد شده در سال ۹۶ بر اساس ضریب همان سال قابل محاسبه خواهد بود.
امتیاز حق التدریس تمام وقت بدین شرح است: دیپلم ۴۰۹۰، فوق دیپلم ۴۷۸۰، لیسانس ۵۴۰۰، فوق لیسانس ۶۱۲۰  و دکتری ۶۸۴۰.
امتیاز حق‌التدریس غیرتمام وقت بدین شرح است: دیپلم ۳۸۵۰، فوق دیپلم ۴۵۰۰، لیانس ۵۱۰۰، فوق لیسانس ۵۸۰۰ و دمتری ۶۵۰۰.
با توجه به اینکه ضریب حقوق نیروهای حق‌التدریس در ۶ ماهه دوم سال و سه ماهه اول سال بعد متفاوت است، بنابراین قرارداد افراد در سال تحصیلی ۹۵-۹۶ و سال‌های بعد در دو مرحله مجزا از اول مهر ماه تا پایان اسفند ماه و اول فروردین ماه تا پایان خرداد ماه سال بعد تهیه خواهد شد.
نحوه محاسبه حقوق و مزایای ماهانه کارکنان حق‌التدریس تمام وقت و نیمه وقت و همچنین چگونگی محاسبه بیمه آنها در بخشنامه‌های دیگری به صورت کامل توضیح داده شده است.
حداقل دستمزد (نرخ حقوق و مزایا) این افراد طبق قرارداد کار شامل موارد ذیل است:
نرخ حق‌التدریس برای هر ساعت. سهم کمک هزینه مسکن برای هر ساعت. سهم کمک هزینه اقلام مصرفی خانوار برای هرساعت. سهم کمک هزینه اولاد برای هرساعت. سهم مرخصی ذخیره برای هر ساعت و سهم مزایا پایان کار برای هر ساعت.

 

 


۱ اسفند ۹۵ – پرداخت «حق‌التدریس‌های» امسال نیازمند تأمین اعتبار است

خبرگزاری فارس: مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران با بیان اینکه پرداخت‌های مربوط به حق‌التدریس سال‌های گذشته معلمان تسویه شده است، گفت: برای پرداخت حق‌التدریس‌ها و حق‌الزحمه‌های ۵ ماهه سال جاری نیازمند تأمین اعتبار هستیم.
علیرضا کمرئی‌ مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران در گفت‌وگو با خبرنگار آموزش و پرورش خبرگزاری فارس، در خصوص «پرداخت حق‌التدریس‌ها و حق‌الزحمه‌های امتحانات»، اظهار داشت: در خصوص پرداخت حق‌التدریس‌ مربوط به ۵ ماه سال جاری منتظر تأمین اعتبار هستیم، اما سایر پرداخت‌های مربوط به حق‌التدریس سال‌های گذشته تسویه شده است.
وی ادامه داد: تمایل داریم این مبالغ را ماهیانه پرداخت کنیم، اما اراده ما باید با توان و خواسته افرادی که باید تأمین اعتبار کنند، همراه باشد؛ در نتیجه گاهی اوقات این پرداخت‌ها به دلیل کمبود منابع به تعویق می‌افتد.
مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران در خصوص «عدم پرداخت سرانه مدارس»، تصریح کرد: برای اینکه مدارس بتوانند حداقل هزینه‌های جاری خود را تأمین کنند، معمولاً در تابستان یک مرتبه سرانه به آنها پرداخت می‌‌شود؛ به خصوص مدارس نیازمند که در شروع سال تحصیلی به آنها کمک می‌شود.
کمرئی یادآور شد: در سال تحصیلی، منابع اختصاصی که در اختیار ما هست به مدارسی که کمتر از مشارکت خانواده‌ها استفاده کرده‌اند، تزریق می‌شود و آنها می‌توانند تا حدودی هزینه‌های جاری خود را برطرف کنند، اما همچنان برای تأمین منابع کافی‌تر برای هزینه مدارس، نیاز به توجه بیشتر هستیم.
وی در خصوص «توزیع شیر در مدارس»، متذکر شد: ۲۵ وعده شیر تا قبل از سال جاری در مدارس توزیع خواهیم کرد و تقریباً توزیع شیر در همه مدارس صورت گرفته است.
مدیرکل آمورزش و پرورش شهر تهران بیان داشت: بعد از عید نوروز نیز توزیع شیر در برنامه قرار دارد، اما اجرای آن، مستلزم تأمین اعتبار است.

 


 

۲۶ بهمن ۹۵ – روش جذب معلمان به‌صورت حق‌التدریس از سال ۸۸ به بعد اشتباه بود

خبرگزاری ایسنا : خبررئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه «روش جذب معلمان در قالب حق‌التدریسی از ۸ سال گذشته تاکنون اشتباه بوده است» گفت: این مسائل باید مورد رسیدگی و پیگیری قرار گیرد.
به گزارش ایسنا، علی لاریجانی در دیدار با جمعی از معلمان حق التدریسی استان قم با اشاره به وضعیت مربیان و معلمان حق التدریسی گفت: قطعا باید پیگیری‌های لازم برای تعیین تکلیف وضعیت این معلمان در سطح کشور و استان قم صورت گیرد.
نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: نمایندگان مجلس در ۸ سال پیش قانونی را مصوب کردند مبنی بر اینکه وزارت آموزش و پرورش باید در آن سال حدود ۴۰ هزار نفر از معلمان حق التدریسی را جذب کار کند و در همان قانون مقرر شد که دیگر معلمان در قالب حق التدریسی به کار گرفته نشوند و تنها وزارت آموزش و پرورش از طریق برگزاری آزمون اقدام به استخدام نیرو کند.
دکتر لاریجانی ادامه داد: اما متاسفانه بعد از تسریع و اجرای این قانون نیز شاهد بودیم که وزارت آموزش و پرورش اقدام به جذب معلمان حق التدریسی کرد که این روش جذب، اقدامی غلط و مغایر با قانون بود که عملا با این اقدامات افراد سرگردان شدند که باید وضعیت افراد در نهایت تعیین تکلیف شود.
در ابتدای این دیدار تعدادی از معلمان حق التدریسی استان قم با اشاره به نبود آینده شغلی برای این قشر از فرهنگیان گفت: معلمان حق التدریسی در اکثر نقاط کشور در مناطق صعب العبور مشغول به کار هستند و این افراد با سال ها تجربه نظاره‌گر افرادی هستند که بدون تجربه وارد آموزش و پرورش شده و استخدام می‌شوند.
یکی دیگر از معلمان حق التدریسی استان قم گفت: متاسفانه معلمان حق التدریسی از سال ۸۸ تاکنون در بلاتکلیفی قرار دارند و هر روز خبر ضد و نقیض جدیدی در این رابطه مطرح می‌شود که این مسئله بر زندگی معلمان و خانواده آن ها تاثیر گذاشته است.


 

۹ آذر ۹۵ – تشکیل کمیته برای تبدیل وضعیت ۱۳۰۰ مربی حق‌التدریس فنی و حرفه‌ای

خبرگزاری فارس: رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای در واکنش به اعتراض مربیان حق‌التدریس برای پیگیری وضعیت استخدامی‌شان گفت: تاکنون وضعیت استخدامی ۲۳۰۰ نفر مشخص و احکام صادر شده است اما نبود پست سازمانی موجب بلاتکلیفی ۱۳۰۰ مربی باقی مانده شد.
محمدامین سازگار نژاد، معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، در پاسخ به این سؤال که چرا تاکنون وضعیت استخدامی تمام مربیان حق‌التدریس سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای مشخص نشده است، اظهار داشت: این موضوع باید از طریق سازمان امور استخدامی دنبال شود چرا که نبود پست سازمانی اجازه صدور احکام را نمی‌دهد.
وی افزود: اخیراً در کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی کمیته‌ای برای بررسی و رفع مشکلات مربیان تشکیل شده است که پس از پایان تعطیلات مجلس پیگیر آن خواهیم شد.
سازگارنژاد با بیان اینکه وضعیت استخدامی ۲۳۰۰ نفر از مربیان طبق قانون مشخص شده است، گفت: حدود ۱۳۰۰ نفر از مربیان در انتظار دریافت احکام کارگزینی هستند که در حال تلاش برای اجرای این قانون هستیم.
وی در خصوص این سؤال که آیا نسبت به تعداد استخدامی‌ها براساس قانون نیاز و تقاضا برای این افراد وجود دارد یا خیر، گفت: در حال حاضر اگر نسل‌های بعدی هم الان به دنیا بیایند باز هم تقاضا برای آموزش‌های فنی و حرفه‌ای و تعدادی که اکنون ملزم به استخدام هستیم، وجود نخواهد داشت.
رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای با تأکید براینکه سازمان امور استخدامی باید پست‌های لازم را برای تبدیل وضعیت مربیان خالی کند، گفت: طبق قانون مربیان حق‌التدریس باقی مانده باید استخدام شوند و در این باره در حال تلاش و رایزنی هستیم.
به گزارش فارس،۱۳۰۰ نفر از مربیان حق‌التدریس سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای درباره عدم تعیین تکلیف وضعیت‌شان اعتراضاتی را مطرح کرده بودند چراکه سال‌هاست پس از تصویب قانون و حتی دستور مستقیم وزیر کار به سازگار نژاد، در بلاتکلیفی به سر می‌برند.


۹ آذر ۹۵ – تداوم روزهای سخت مربیان حق‌التدریس با حقوق‌های ۵۰۰ هزار تومانی

خبرگزاری فارس: عده‌ای از مربیان حق‌التدریس سازمان آموزش فنی وحرفه‌ای که باید طبق قانون وضعیت استخدامی شان تغییر می‌کرد با گذشت ماه‌ها با دریافتی ۵۰۰ هزار تومانی چشم‌انتظار تدبیر دولتی‌ها نشسته‌اند.
ه گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، مربیان حق التدریس سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور باید تاکنون یعنی پایان برنامه پنجم توسعه بر اساس مجوز مجلس شورای اسلامی و تأیید شورای نگهبان تبدیل وضعیت می‌شدند اما دستگاه‌های اجرایی دولت با تعلل چندین ماهه موجب سرگردانی این قشر زحتمکش جامعه شده‌اند.
بر اساس این گزارش، عده‌ای از مربیان در ماه‌های گذشته بر اساس تعیین پست و دریافت حکم به استخدام دولت درآمدند اما عده‌ای دیگر که تعدادشان حدود ۱۳۰۰ نفر اعلام شده همچنان منتظر دریافت حکم تبدیل وضعیت  هستند.
به گزارش فارس، قانون تعیین تکلیف استخدامی مربیان حق التدریس سازمان آموزش فنی و حرفه ای در راستای تحقق اهداف عدالت محوری، ایجاد امنیت شغلی، جلوگیری از افت کیفیت آموزشی، جلوگیری از دلسردی مربیان حق التدریس و استخدام آنان در سازمان های دیگر و از بین رفتن تجربیات آموزشی و خالی شدن سازمان از نیروهای با تجربه و با سوابق بالا به همت ریاست وقت سازمان و مربیان حق التدریس و نمایندگان مجلس هشتم و نهم در مورخ۸ مرداد ۹۱ به تصویب و تأیید شورای محترم نگهبان رسید.
بر اساس قانون تعیین تکلیف استخدامی مربیان حق التدریس، سازمان آموزش فنی و حرفه ای موظف به تغییر وضعیت استخدامی تعداد ۴۸۶۷ نفر از مربیان حق التدریس خود تا پایان قانون برنامه پنجم توسعه شد.
آیین نامه اجرایی قانون در تاریخ ۱۰ دیماه ۹۳ به تصویب هیئت وزیران رسید و یک هفته پس از آن برای اجرا به وزارت تعاون ،کار و رفاه اجتماعی و سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور (سابق) ابلاغ شد.
مطابق قوانین جاری استخدامی، سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای حداکثر ظرف مدت سه ماه یعنی تا ۱۸ اسفندماه ۹۴ موظف به انجام مقدمات قانونی و اخذ شماره مستخدم از سازمان مدیریت و برنامه ریزی بود و می بایست برای افراد پذیرفته شده نهایی حکم کار گزینی صادر می کرد، اما این امر تاکنون برای همه پذیرفته شدگان نهایی مشمول قانون، محقق نشده است و از مجموع بیش از ۳۵۶۹ نفر هنوز پس از سپری شدن ۱۱ ماه از اعلام نتیجه نهایی با استناد به اذعان مدیران ارشد سازمان ۱۳۰۰ نفر تبدیل وضع استخدامی نشده‌اند.
در این باره جمعی از مربیان حق‌التدریس سازمان آمورش فنی و حرفه‌ای در گفت‌وگوهای متعددی با خبرنگار اقتصادی فارس از عدم انجام مراحل اداری استخدامی‌شان خبر داده و می‌گویند: همزمان با اعلام نتیجه نهایی با حکم مقام عالی وزارت، ریاست سازمان به آقای سازگارنژاد محوّل شد و روند اجرای قانون تعیین تکلیف استخدامی از آذر ماه ۹۴ تا اردیبهشت ۹۵ با هدف عدم اجرای قانون تبدیل وضع استخدامی و واگذاری آموزش به بخش خصوصی متوقف بود.
این مربیان حق‌التدریس درباره مشکلات خود اینطور روایت می‌کنند که با پیگیری‌های مستمر و مصرانه مربیان حق التدریس از نمایندگان مجلس شورای اسلامی، سازمان مدیریت و برنامه ریزی (سابق) و دستگاه‌های نظارتی که منتج به مکاتبات و تذکرات کتبی متعدد به رئیس جمهور، وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی و رئیس سازمان اداری استخدامی شد، سازمان آموزش فنی و حرفه ای با اکراه و اجبار ملزم به اجرای قانون شد و همچنین در ۲۳ تیر ماه سال جاری وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی دستوری مبنی بر تبدیل وضعیت استخدامی ۳۵۶۹ مربی حق التدریس تا پایان شهریور سال جاری را صادر کرد که تا امروز نتیجه ای حاصل نشده است.
به گفته مربیان حق‌التدریس این سازمان، در شأن کشور نیست که این قشر فرهیخته با سوابق پنج تا بیست سال و طی کلیه مراحل قانونی استخدام همچنان بلاتکلیف بوده و به علت تعلل و قصور و اعمال نظر سلایق شخصی برخی مسئولان در اجرای قوانین، از حقوق و مزایای ابتدایی قانونی  خویش بهره‌­مند نباشند و با وجود شرایط تأهل و مسکن استیجاری و مشکلات عدیده دیگر با ۴۸ ساعت کار در هفته با ماهیانه دریافتی متوسط ۵۰۰ هزار تومان  امرار معاش کنند.
به گزارش فارس، در حال حاضر مشکل اصلی استخدامی این مربیان نبود «پست سازمانی» در سطح مراکز آموزش فنی وحرفه‌ای است و تا زمانی که پست سازمانی خالی نشود، وضعیت این افراد همچنان بلاتکلیف خواهد ماند.


 

۸ اردیبهشت ۹۵ – پرداخت مطالبات حق التدریسی ها آموزش وپرورش خرمشهر

 

باشگاه خبرنگاران جوان: مطالبات حق التدریسی ها آموزش وپرورش خرمشهر پرداخت می شود.به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از آبادان؛ رئیس اداره آموزش و پرورش خرمشهرگفت: حقوق نیروهای حق التدرسی و آزاد خرمشهری تا پایان هفته جاری واریز می شود.
عنبری به مدارس هوشمند خرمشهر اشاره کرد و افزود: تعریف ما از مدارس هوشمند تعریفی متفاوت است، ما در صدد تولید محتوا با استفاده از تکنولوژی هستیم که در این راستا دوره هایی نیز برای آموزش معلمان مقطع ابتدایی برگزار شد.
وی گفت: بسیاری از معلمان، آموزش تولید محتوی را فراگرفته و بیش از ۳۰۰ اثر تولید محتوا ارائه شده و حتی دانش آموزانی در خرمشهر موفق به تولید محتوا شده اند که این در هیچ کجای کشور وجود ندارد.
رئیس اداره آموزش و پرورش خرمشهر طراحی سیستم مجازی را به عنوان دیگر نوآوری های اعمال شده در سیستم آموزشی خرمشهر معرفی کرد و افزود: این سیستم به صورتی طراحی شد، که معلم و دانش آموز از هر نقطه کشور می توانند در کلاس درس حاضر شوند، به آموزش بپردازند و یا درس را بیاموزند.
عنبری، با بیان اینکه اعتبار پیش بینی شده برای اجرای این طرح  چهار میلیارد ریال برآورد شده بود، گفت: این طرح به صورت آزمایشی امتحان شد اما به دلیل عدم حمایت و فراهم نشدن بستر، امکان استفاده فراگیر از این طرح فراهم نشد.
وی با بیان اینکه آمار حاکی از افزایش ۹۸ درصدی  باسوادی نسبت به سرشماری سال ۸۵ است، افزود: یک هزار و ۱۲ نفر در سال ۹۴ تحت پوشش نهضت سوادآموزی قرار گرفتند که این رقم در سال های ۹۳ ،۹۲ و ۹۱ به ترتیب یک هزار و ۱۶۶، یک هزار و ۲۵۳ و یک هزار ۵۱۴ بوده است.


 

۷ اردیبهشت ۹۵ – استخدام ۳۷۰ معلم حق‌التدریسی در گیلان

 

 

خبرگزاری فارس: مدیرکل آموزش و پرورش گیلان از جذب و استخدام ۳۷۰ نفر معلم پیش‌دبستانی حق‌التدریسی در این استان خبر داد.
مهدی حاجتی پیش از ظهر امروز در جلسه شورای آموزش و پرورش گیلان با اشاره به مشکلات بسیار در این نهاد، اظهار کرد: چالش‌های آموزش و پرورش با همکاری مدیران دستگاه‌ها در گیلان قابل برطرف کردن است.
وی به اجرای پروژه مهر در آغاز سال تحصیلی امسال در مدارس گیلان همزمان با سراسر کشور اشاره کرد و افزود: امسال پروژه مهر گیلان برتر کشوری معرفی شده‌است.
مدیر کل آموزش و پرورش گیلان با بیان اینکه مهم‌ترین چالش این سازمان به‌کارگیری نیروهای پیش‌دبستانی در سال جاری است، تصریح کرد: ۲۱ شهریور ماه امسال ابلاغیه وزیر آموزش و پرورش مبنی بر به‌کارگیری نیروهای پیش‌دبستانی بر اساس حق‌التدریس، جنس و نیاز آموزش و پرورش صادر شد.
وی از وجود دو هزار نیروی حائز شرایط احراز جذب در آموزش و پرورش گیلان خبر داد و بیان کرد: نیاز آموزش و پرورش گیلان به گونه‌ای نیست که بتوانیم حتی یک نفر را جذب کنیم و مجبور شدیم خرید خدمات آموزشی داشته‌باشیم تا ما را متهم به قانون‌گریزی نکنند.
حاجتی از بازنشسته شدن ۲۳ درصد فرهنگیان گیلان در مدت پنج سال آینده خبر داد و یادآور شد: در مدت سه سال آینده ۱۵ درصد فرهنگیان استان بازنشسته می‌شوند.
مدیرکل آموزش و پرورش گیلان از جذب و استخدام ۳۷۰ نفر معلم پیش‌دبستانی حق‌التدریسی در این استان خبر داد.
وی با اشاره به پرداخت پنج درصد عوارض شهرداری‌ها به آموزش و پرورش گیلان، متذکر شد: گیلان جزو استان‌های آخر در دریافت عوارض از شهرداری‌ها است.

تدریس خصوصی آیلتس

دیدگاه ها (۷)

  1. برای رضا خدا گفت:

    سلام
    کاش بجای استخدام نیروهای حق التدریس که فقط بخاطر داشتن چندسال سابقه تدریس و بدون هیچ نظارت و ارزیابی ای می باشد
    استخدام معلم برای آموزش پرورش که تاثیرگذار بر آینده کشور می باشد را اینگونه انجام دهند:
    چندین آزمون سراسری و معتبر از نظر منابع آزمون و مصاحبه های عادلانه و بدور از پارتی بازی های همیشگی بین تمامی داوطلبین برگزار گردد
    نیروهای حق التدریسی درست هست که زحمت کشیده اند ولی حقوقش را گرفته اند و همه می دانیم که اکثریت این نیروها بدون نظارت و آزمون و سنجش توانایی و فقط بخاطر داشتن آشنا در فلان مدرسه مشغول به تدریس شده اند و نتایج منفی آن هم بارها مشاهده شده است و حال اینکه با بی عدالتی دیگر داوطلبین مشتاق به حرفه معلمی را نادیده می گیرند و به استخدام حق التدریسی های از نظر علمی پایین می پردازند بسی جای تاسف و افسوس دارد.

  2. محسن گفت:

    جسارتا برای حق التدریس کجا باید اعلام کنیم؟؟؟؟

  3. ویان گفت:

    به نظر من حق التدریسی هم باید تو ازمون استخدامی شرکت کنه معلوم نیست با چه پارتی بازی حق التدریس شدن گه حالا استخدامم میخوان چرا واسه ما نیست؟ حالا یه امتیازی بهشون بدن ولی حتما باید تزمون بدن

  4. زهره گفت:

    ۹ سال مدرس دانشگاه

  5. زهره گفت:

    سلام من مدرس دانشگاه هستم ۹ سال حق التدریس.ورزشکار.

    • حسین گفت:

      سلام……. شوخی میکنی

      • و.س. گفت:

        پس اگر بنده بگویم ۱۲با سال سابقه هنوز حق التدریسم چه می گویید پس؟ تازه همزمان با آغاز تدریسم شخصی که کمتر از ۲ سال پیش از بنده امده بود پیمانی شده بود!!!

دیدگاه خود را به ما بگویید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

کانال استخدام در تلگرام

› استخدام تهران

استخدام شهرستانها