استخدام غیربومی‌ها در بهزیستی پلدختر/ صدای اعتراض مسئولان بلند شد

استخدام افراد غیربومی در بهزیستی پلدختر موجب اعتراض شرکت‌کنندگان در آزمون استخدامی و همچنین مسئولان این شهرستان شد.

گروه استان‌ها: استان لرستان یکی از استان‌هایی است که ازنظر بیکاری در رتبه‌های اول قرار دارد و به‌تبع شهرستان پلدختر یکی از شهرستان‌هایی است که بیکاری و نبود اشتغال از مهم‌ترین مشکلات آن است، به‌ویژه این‌که خشک‌سالی‌های پی‌درپی و کمبود آب، کشاورزی را در این منطقه مختل کرده و از رونق افتاده است.

آزمون‌های استخدامی سازمان‌های مختلف یکی از موارد و مسائلی است که جوانان تحصیل‌کرده را به اشتغال امیدوار می‌کند، در این رابطه بهزیستی پلدختر برای استخدام چند نفر حدود سه ماه پیش اقدام به برگزاری آزمون کرد که اکنون معترضانی نسبت به جذب افراد دارد.

استخدام غیربومی‌ها در بهزیستی پلدختر

مهدی آقاجانی یکی از شرکت‌کنندگان آزمون بهزیستی به خبرنگار مهر گفت: حدود یک‌سوم شرکت‌کنندگان آزمون استخدامی بهزیستی پلدختر غیربومی بودند که قرار شد در این آزمون  اسامی ۶  نفر نیرو انتخاب و جذب این اداره شوند.

وی افزود: متأسفانه باگذشت حدود سه ماه از برگزاری این آزمون هنوز نتایج آن به ما اعلام‌نشده و افرادی غیربومی استخدام شدند که ما نسبت به این انتخاب معترض هستیم.

مرادی یکی از افراد شرکت‌کننده و معترض به نتیجه آزمون بهزیستی پلدختر گفت: از زمانی که در آزمون استخدامی اداره بهزیستی پلدختر شرکت کرده‌ایم تاکنون هیچ نهاد و ارگانی حتی خود بهزیستی به‌عنوان برگزارکننده آزمون  جواب درست‌وحسابی و قطعی به ما نداده‌اند.

وی افزود: اکنون مشخص‌شده که پس از برگزاری آزمون افراد غیربومی در این اداره استخدام‌شده‌اند و با توجه به این‌که در برگزاری آزمون شخص فرماندار پلدختر سخنران جلسه بود شرکت‌کنندگان معترض  در این رابطه بارها به فرمانداری مراجعه کرده اما پاسخ قطعی داده نشده است.

وی گفت: در این رابطه از ۱۶۰ نفر شرکت‌کننده در آزمون استخدامی بهزیستی تعهدنامه بومی بودن گرفته شد اما بااین‌وجود  ۲ نفر از پذیرفته‌شدگان  غیربومی هستند و موجب اعتراض شرکت‌کنندگان شده و مشخص است که بدون در نظر گرفتن آزمون افراد انتخاب‌شده‌اند.

معرفی پذیرفته‌شدگان به بهزیستی پلدختر

رئیس اداره بهزیستی پلدختر گفت: آزمون استخدامی این اداره به‌صورت فراخوان بوده که بند پنجم آن شرط بومی بودن ذکرشده است و این آزمون با حضور فرماندار و حراست فرمانداری در سالن شهید کاییدی پلدختر برگزار شد.

علی پاپی الوار افزود: همچنین از هر یک از  شرکت‌کنندگان تعهدنامه حراستی مبنی بر این‌که هر زمان  مشخص شود فرد شرکت‌کننده و قبول‌شده غیربومی است آزمون وی باطل است.

وی گفت: شش نفر با مدرک مهارت علوم اجتماعی به اداره بهزیستی شهرستان معرفی شدند که یکی از آن‌ها غیربومی است و  در این رابطه فرماندار، نماینده مردم در مجلس و سایر مسئولان پیگیر موضوع هستند که فرد غیربومی استخدام این اداره نشود.

وی بابیان این‌که آزمون استخدامی بهزیستی در دوره تصدی‌ام نبوده است افزود: آزمون برگزارشده، نمرات و پاسخنامه به معاونت امور اجتماعی استان ارسال‌شده و سندی به‌جز تعهدنامه در اداره بهزیستی شهرستان موجود نیست.

انتقاد فرماندار پلدختر

نعمت‌الله دستیاری فرماندار پلدختر نیز در این رابطه در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: اسامی پذیرفته‌شدگان توسط معاونت امور اجتماعی بهزیستی استان به‌صورت تلفنی به اداره بهزیستی شهرستان پلدختر  اعلام‌شده است.

وی گفت: آزمون استخدامی اداره بهزیستی پلدختر با نظارت فرماندار و به‌طور صحیح انجام‌گرفته و در شرایط عمومی و اختصاصی به‌طور کامل و شفاف ذکرشده شرکت‌کنندگان در این آزمون  باید بومی شهرستان باشند.

نعمت‌الله دستیاری افزود: بر این اساس از مسئول بهزیستی شهرستان تعهد گرفته شد که در هر مرحله از قبولی چنانچه ثابت شود فردی از پذیرفته‌شدگان غیربومی است حذف شود که در این رابطه اعتراض شدید خود را اعلام می‌کنم.

وی تصریح کرد: پس از آزمون مشخص شد که از شش نفر پذیرفته‌شده این اداره دو نفر غیربومی است به همین خاطر به‌عنوان فرماندار اعتراض شدید خود را نسبت به این مسئله اعلام می‌کنم همان‌طور که پیش‌ازاین به مدیرکل بهزیستی استان اعلام کرده‌ام که تحت هیچ شرایطی اجازه نخواهم داد نیروی غیربومی جذب این اداره در پلدختر شود.

صدای نماینده مردم هم درآمد

دستیاری خاطرنشان کرد: شخص فرماندار و مسئول حراست فرمانداری از بدو برگزاری آزمون نظارت کرده و بازدیدهای لازم از محل برگزاری آن انجام‌شده و همه شرکت‌کنندگان نیز خوشحال و از نحوه برگزاری آزمون راضی بودند.

فرماندار پلدختر اظهار تأسف کرد: اکنون برخلاف دستورالعمل سازمان بهزیستی کشور که بر الزامی بودن داوطلبان و قبول‌شدگان بومی تأکید دارد و باوجود گرفتن تعهد از آن‌ها توسط اداره بهزیستی پلدختر چنانچه غیربومی بودن پذیرفته‌شدگان محرز شود به‌کارگیری این افراد کان لم یکن تلقی می‌شود.

وی افزود: متأسفانه برخلاف بخشنامه‌ای که سازمان بهزیستی  و اداره کل این نهاد از شش نفر پذیرفته‌شده دو نفر غیربومی است بنابراین به‌عنوان فرماندار پلدختر و مدافع  حقوق مردم نسبت به این موضوع  به‌شدت اعتراض دارم.

دستیاری خاطرنشان کرد: با توجه به مدارک و مستندات موجود و استعلامی که از اداره ثبت‌احوال شهرستان گرفته‌شده غیربومی بودن دو نفر از این افراد محرز و مسجل است.

وی گفت: از استاندار لرستان انتظار می‌رود  به این  قضیه ورود پیدا کند و مانع  این عوامل و عوارض شود تا حقوق افراد بومی ضایع نشود.

نماینده مردم پلدختر در مجلس شورای اسلامی نیز در گفت‌وگو با خبرنگار مهر گفت: شرط اول و اصول برگزاری آزمون استخدامی اداره بهزیستی به همراه تعهدنامه مبنی بر بومی بودن بناشده که در هر مرحله‌ای در صورت اثبات غیربومی بودن  پذیرفته‌شدگان حذف شوند.

سید حمیدرضا کاظمی افزود: در این رابطه  به فرماندار پلدختر و مدیرکل بهزیستی استان لرستان اعلام‌شده که غیربومی نباید استخدام شود و افراد بومی واجد شرایط که در آزمون شرکت کرده و نمره قبولی احراز کرده‌اند باید جایگزین دو نفر غیربومی شوند و من به‌عنوان نماینده مردم در مجلس نسبت به این مسئله به‌شدت معترض و تا حصول نتیجه نهایی پیگیری موضوع هستم.

تدریس خصوصی آیلتس

دیدگاه خود را به ما بگویید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

کانال استخدام در تلگرام

› استخدام تهران

استخدام شهرستانها