استخدام شرکت ملی نفت سال ۹۳ +استخدام :وزیر نفت قول داد قبول شدگان آزمون استخدامی جذب شوند

سوالات آزمون استخدامی شرکت نفت

سوالات استخدامی شرکت نفت – کارشناسی و ارشد

در مصاحبه های استخدامی چه می پرسند؟

صفحه مخصوص قبول شدگان آزمون شرکت ملی نفت ۹۳

خبر ۲۹ مهر ۹۳ استخدام : دولت مجوز استخدام پذیرفته‌شدگان آزمون وزارت نفت را صادر کرد

سرویس: اقتصادی
رییس کمیسیون انرژی مجلس از صدور مجوز استخدام ۲هزار و ۷۰۰ نفر از پذیرفته‌شدگان آزمون استخدامی وزارت نفت توسط دولت خبرداد.

علی مروی در گفت و گو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری خانه ملت،‌ گفت: طی پیگیری‌های صورت گرفته توسط کمیسیون انرژی مجلس و وزارت نفت با استخدام دوهزار و ۷۰۰ نفر از پذیرفته‌شدگان آزمون استخدامی این وزارتخانه از سوی دولت موافقت شد.
گفتنی است بنابراین گزارش، در اسفند ماه سال ۱۳۹۱ بود که شرکت ملی نفت ایران با کسب مجوز ۵۵۰۰ نفری برای جذب نیرو اقدام به ثبت نام جهت برگزاری آزمون استخدامی کرد.
بر این اساس آزمون استخدامی وزارت نفت در روزهای پنجم و ششم اردیبهشت ماه سال ۱۳۹۲ با حضور بیش از ۱۲۹ هزار داوطلب به عنوان بزرگترین آزمون استخدامی کشور در شهرهای اصفهان، اهواز، بندرعباس، تبریز، تهران، شیراز، کرمانشاه و مشهد برگزار شد.
اما با گذشت بیش از یک سال از برگزاری این آزمون، عدم اعلام نتایج نهایی آن در حالی اتفاق می افتد که نتایج اغلب آزمون های استخدامی سازمان هایی که همزمان با شرکت نفت در مورد این موضوع اقدام کرده اند مشخص شده و حتی برخی مراحل استخدام و دریافت کد استخدامی را نیز طی کرده اند.

خبر ۲۹ مهر ۹۳ استختام : وزیر نفت قول داد قبول شدگان آزمون استخدامی جذب شوند
رئیس کمیسیون انرژی مجلس گفت: عصر امروز بیژن نامدار زنگنه، وزیر نفت مهمان کمیسیون انرژی بود تا به سوال چند تن از نمایندگان پاسخ دهد.

علی مروی در گفت و گو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری خانه ملت، با تشریح جلسه امروز (دوشنبه، ۲۸ مهرماه) کمیسیون انرژی گفت: طبق برنامه صبح امروز جلسه ای با حضور وزیر نیرو داشتیم که به علت میزبانی وی از نخست وزیر ارمنستان این جلسه برگزار نشد.

نماینده مردم نیشابور در مجلس شورای اسلامی در ادامه به جلسه عصر امروز اشاره کرد و گفت: عصر امروز بیژن نامدار زنگنه، وزیر نفت مهمان کمیسیون انرژی بود تا به سوال چند تن از نمایندگان پاسخ دهد.

وی افزود: در این جلسه یکی از سوال کنندگان حضور نیافت و سوال کننده دیگری نیز از مطرح کردن سوال خود منصرف شد.

مروی در ادامه به سوال رسایی و شکر خدا موسوی اشاره و عنوان کرد: سوال این دو نفر مبنی بر عدم جذب پذیرفته شدگان آزمون استخدامی وزارت نفت بود که در نهایت با پیگیری های گذشته کمیسیون انرژی قرار شد تعدادی از آنها که مجوز گرفته اند استخدام شوند و بقیه نیز با همکاری معاونت توسعه منابع انسانی ریاست جمهوری به محض صدور مجوز و به تدریج در یک بازه زمانی ۱۲ تا ۱۶ ماهه به استخدام در بیایند.

وی همچنین به سوال قاضی پور، نماینده مردم ارومیه اشاره و خاطرنشان کرد: نادر قاضی پور شش سوال از وزیر نفت داشت که درباره سه سوال قانع و درباره دو سوال نیز قرار شد پیگیری های لازم جهت بررسی صورت گیرد.

رئیس کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی در پایان تصریح کرد: نادر قاضی پور سوال دیگری نیز مبنی بر وجود اشکالاتی در طرح توسعه میدان مشترک سلمان میان ایران و امارات از زنگنه با این مضمون که برای خط انتقال لوله مشکلاتی پیش آمده است، داشت و معتقد بود باید بررسی شود پیمانکار مربوطه در این زمینه مقصر بوده است یا خیر؟ که در نهایت این نماینده از پاسخ وزیر قانع نشد و قرار شد جلسات دیگری در این زمینه برگزار شود.

خبر ۲۳ مهر ۹۳ استختام : ابهامات قبول شدگان آزمون استخدامی شرکت ملی نفت بی‌پاسخ باقی ماند
گزارش خبرنگار اقتصادی “خبرگزاری دانشجو”، با وجود انعکاس خبرهایی پیرامون جذب تدریحی تمامی قبول شدگان آزمون استخدامی شرکت ملی نفت ایران اما ابهامات چگونگی جذب این افراد و همچنین بازه زمانی این کار رفع نشده و این خبرگزاری با توجه به رسالت خود از ابتدا بر آن است تا مشکل این عزیزان را رفع نمایند.
با توجه به فراوانی تماس‌ها و همچنین کامنت‌هایی که قبول‌شدگان این آزمون در اخبار منتشر شده گذاشتند بر آن شدیم تا از طریق تماس با جعفر مدنی‌زادگان، مدیر منابع انسانی و توسعه شرکت ملی نفت ایران و همچنین فرخ احمد خان بیگی، معاون مدیر منابع انسانی و توسعه شرکت ملی نفت ایران در امور اداری جویای کم و کیف چگونگی جذب تدریجی نیروها شویم اما متاسفانه به رغم تلاش چند روزه موفقیت حاصل نشد و این مقامات مسئول به بهانه‌های مختلف از جمله حضور در جلسات پیاپی حاضر به انجام مصاحبه‌ای هر چند کوتاه نشدند.
با توجه به اینکه خبرنگاران دیگر رسانه‌ها نیز از این موضوع گلایه دارند، لازم است این مقامات مسئول با توجه به وظیفه خود در این راستا جوابگو باشند و بیش از این قبول‌شدگان آزمون استخدامی شرکت ملی نفت را در دلهره استخدام و یا عدم استخدام قرار ندهند و به وضوح چگونگی جذب نیروها و همچنین بازه زمانی را اعلام کنند.
با توجه به اینکه از مجموع ۲۶۷۶ نفر مجوز قانونی اخذ شده برای استخدام در این آزمون، در شهریورماه ۹۳ فقط ۱۱۲۳ نفر به عنوان قبول شده معرفی و ۱۷۰۰ نفر مابقی مردود اعلام شده‌اند، در نتیجه این ابهام نزد مخاطبان وجود دارد که آیا جذب همه پذیرفته‌شدگان به معنای قبولی براساس پردازش دی ماه ۹۲ به تعداد ۲۶۷۶ نفر است و یا همان ۱۱۲۳ نفری که در سوم شهریور ماه به عنوان قبول‌شده اعلام شده‌اند؟
گفتنی است چندی پیش علی مروی، رئیس کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار اقتصادی “خبرگزاری دانشجو” (+) در ادامه اظهارات قبلی خود در خصوص توافق کمیسیون انرژی مجلس با مسئولان وزارت نفت در خصوص جذب تدریجی قبول شدگان آزمون استخدامی در یک بازه زمانی مشخص، گفت: فعلا توافق کرده‌ایم که وزارت نفت این افراد را جذب کند و این افراد شامل تمام کسانی می‌شوند که قبول شده بودند، اما روند جذب این افراد به تدریج انجام خواهد شد.
وی افزود: یک تعدادی مجوز برای جذب افراد وجود دارد و تعدادی مجوز جدید نیز درخواست شده است و بر این اساس متناسب با نیاز و به ترتیب رشته‌های الویت‌دار همه افراد استخدام خواهند شد.
مروی در پاسخ به این سوال که بازه‌ زمانی مورد توافق چه مدتی است، اظهار داشت: ما روز یکشنبه جلسه داشتیم و با صحبت‌های انجام شده مسئولین وزارت نفت را راضی کردیم که اینکار را انجام دهند منتهی طبیعتا این فرآیند زمانبر خواهد بود.
وی در ادامه اضافه کرد: قبول‌شدگان آزمون استخدامی شرکت ملی نفت این امید را داشته باشند که ان‌شالله همگی بدون به وجود آمدن مشکلی جذب می‌شود و حتی ما در خصوص استخدام افرادی که سنشان بالا است نیز صحبت کرده‌ایم و مشکلی وجود ندارد.
رئیس کمیسیون انرژی مجلس در پایان خاطرنشان کرد: آقای وزیر شخصا با ما توافق کرده‌اند و طبیعتا خودشان پیگیر استخدام این عزیزان خواهند بود و جای هیچ نگرانی وجود ندارد.
یادآور می‌شود پس از اعلام اسامی پذیرفته‌شدگان در آزمون استخدامی شرکت ملی نفت که با تاخیر یکساله همراه بود، جمعی از افرادی که پیش از این به عنوان قبول شده اعلام شده بودند در لیست مردودین قرار گرفتند و بارها و بارها اعتراض خود را با تجمع مقابل وزارت نفت، شرکت ملی نفت، مجلس شورای اسلامی و معاونت راهبردی ریاست جمهوری نشان دادند. (+) و حتی در در نامه‌ای سرگشاده از عموم نمایندگان محترم مجلس شورای اسلامی و معاونت راهبردی ریاست جمهوری درخواست یاری کردند. (+)
شرکت‌کنندگان در آزمون استخدامی نفت می‌گویند: طبق تعهد دفترچه آزمون قرار بوده است ۲۶۷۶ نفر شامل ۲۰۰۰ نفر سهمیه آزاد و ۶۷۶ نفر سهمیه ایثارگران در این آزمون جذب و به استخدام وزارت نفت درآیند، اما بعد از حدود یک سال و نیم از برگزاری آزمون در اردیبهشت ۹۲ طبق اعلام وزارت نفت تنها ۱۱۲۳ نفر پذیرفته شدند که باید برای گزینش مراجعه کنند.
آن‌ها همچنین می‌گویند، طبق قوانین استخدام دولتی و به صورت خاص قوانین وزارت نفت حدنصاب نمره مصاحبه (تخصصی و شایستگی) ۴۰ از ۱۰۰ است، اما وزارت نفت پس از قبول شدن این ۲۶۷۶ نفر در آزمون کتبی و انجام مصاحبه حدنصاب مصاحبه و شایستگی را یک‌شبه از ۴۰ به ۶۵ درصد افزایش داده است و حدود ۱۷۰۰ نفر از پذیرفته شدگان از استخدام باز مانده‌اند. 
معترضان اظهار می‌دارند ضریب آزمون کتبی در پردازش نهایی ۰.۶ بوده و ضریب مصاحبه ۰.۴ اما تاثیر آزمون کتبی در پردازش نهایی حذف شده است. چنانکه نفر اول یکی از رشته‌های مورد نیاز با کسب نمره کتبی ۹۶۰ از ۱۰۰۰ و رتبه یک و نمره تخصصی ۹۸ از ۱۰۰ در مصاحبه و کسب نمره شایستگی ۵۰ از ۱۰۰ مردود اعلام شده است چرا که حدنصاب نمره شایستگی (مصاحبه روانشناسی) از ۴۰ به ۶۵ افزایش یافته است.
پذیرفته شدگان در آزمون می‌گویند وزارت نفت بعد از اولین تجمع آنها کارنامه‌ها را منتشر کرده و در این کارنامه‌ها اعلام شده است کاهش ظرفیت و بالا بردن حد نصاب مصاحبه شایستگی طبق ابلاغ عمومی معاونت منابع انسانی ریاست جمهوری بوده است، اما در مراجعه حضوری به منابع انسانی ریاست‌جمهوری به آنها اعلام شده که خود وزارت نفت خواستار این تعداد پایین جذب بوده است و معاونت منابع انسانی حاضر به جذب همه ۲۶۷۶ نفر پذیرفته شده طبق ظرفیت بوده است.
معترضان می‌گویند در تماس با واحد آزمون وزارت نفت، نمرات مصاحبه خود را دریافت کردند اما در سایت نمره متفاوتی با آنچه پیش از این به آنها اعلام شده بود درج شده است.
خانواده ایثارگران حاضر در تجمع هم می‌گویند سهمیه ایثارگران به یک سوم تقلیل داده شده است و در عین حال فرصت‌های شغلی متقاضیان به دلیل انتظار و اعلام قبولی قبلی ازسوی وزارت نفت از دست آن‌ها رفته است و بسیاری از آن‌ها به دلیل افزایش سن دیگر امکان شرکت در آزمون استخدامی بخش‌های مختلف را ندارند.
معترضان همچنین گفتند، بعضی از آن‌ها دو سال سابقه کاری در دیگر شرکت‌ها داشته‌اند و پس از اعلام قبولی آن‌ها در آزمون و مصاحبه از کار خود استعفا داده‌اند و بعضی نیز در آزمون استخدامی نیروگاه بوشهر یا پتروشیمی‌ها در آزمون‌های کتبی مصاحبه و روانشناسی قبول شده‌اند و به دلیل اعلام قبولی در وزارت نفت اقدام نکرده‌اند.
به گفته جمعی از این افراد، با بالا رفتن یک شبه حدنصاب شایستگی از ۴۰ به ۶۵ بعد از انجام مصاحبه به صورت یکباره بسیاری از کسانی که قبول شده بودند، اساساً وارد فرایند پردازش نهایی نشدند در حالیکه کارنامه قبولی خود را از وزارت نفت گرفته بودند و به همین دلیل رتبه‌های یک بعضی حوزه‌ها اساساً وارد فرایند پذیرش نشده‌اند.
این شرکت‌کنندگان از شهرستان‌هایی از جمله اهواز، کرمانشاه، مشهد، گچساران، ماهشهر، قوچان و امثال آنها برای تجمع به مقابل وزارت نفت آمده‌اند و می‌گویند بعضاً شب را در فرودگاه، مرقد امام و امثال آن می‌گذرانند.
متقاضیان می‌گویند صلاحیت علمی در آزمون کتبی سنجیده می‌شود اما در دولت جدید عملاً نمره مصاحبه ملاک جذب قرار گرفته است.
این معترضان می‌گویند فرستادن ۳ نماینده به وزارت نفت را نپذیرفتند چرا که در تجمع قبلی در ۱۹ مردادماه جلوی مجلس و معاونت برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی رئیس‌جمهور به آنها قول ۱۰۰ درصد داده شده اما اجرا نشد و به همین دلیل خواستار آن هستند که همه مذاکرات در پیش چشم همه متقاضیان انجام شود.
این افراد گفتند تحصن قبلی خود را لغو کرده و انجام نداده‌اند چرا که وزیر نفت به آقای احمد توکلی قول داده است که نتایج بدون کم و کاست اعلام شود و آقای توکلی هم از آن‌ها خواسته که تحصن را لغو کرده و برگزار نکنند اما قول وزیر نفت عملی نشده است. وقتی چنین برخوردی با آنها که از میان ۱۳۰ هزار نفر متقاضی پذیرفته شده‌اند می‌شود چه انگیزه‌ای برای تلاش در دانشگاهیان و دانشجویان باقی خواهد ماند.
آن‌ها می‌گویند تا اعلام قطعی و قانونی نتایج، تحصن ادامه می‌یابد و در روزهای آتی افراد بیشتری به آن خواهند پیوست.
یادآور می‌شود، بیش از یک سال از برگزاری آزمون استخدامی شرکت ملی نفت ایران که می‌توان از آن به عنوان بزرگ‌ترین آزمون استخدامی‌کشور یاد کرد، می‌گذرد و شرکت‌کنندگان در این آزمون در یک بلاتکلیفی بلندمدت گرفتار شده بودند  و با قول‌های بی‌پایان مسئولان شرکت ملی نفت روزها را همچنان پشت سر می‌گذارند.
آزمون استخدامی‌ شرکت ملی نفت ایران پنجم و ششم اردیبهشت‌ماه سال ۹۲ در هشت حوزه شهرهای اصفهان، اهواز، بندرعباس، تبریز، تهران، شیراز، کرمانشاه و مشهد برگزار شد.
در این آزمون استخدامی‌که به عنوان بزرگ‌ترین آزمون استخدامی‌کشور از آن یاد می‌شود، حدود ۱۲۹ هزار نفر به رقابت پرداختند.
مهر و آبان‌ماه سال جاری از میان پذیرفته‌شدگان آزمون کتبی، مصاحبه‌هایی انجام شد که بنا بود نتایج نهایی آن نیمه اول بهمن‌ماه سال ۹۲ اعلام شود اما اعلام اسامی پذیرفته‌شدگان تا به امروز به طول انجامید.
 پس از چند بار به تعویق افتادن زمان اعلام نتایج نهایی آزمون استخدامی شرکت ملی نفت، سرانجام قرار بود نتایج در نیمه اول بهمن ماه اعلام شود، ولی این زمان نیز تا کنون محقق نشده است و پذیرفته شدگان مرحله کتبی از این انتظار طولانی گلایه‌مند بودند.

خبر ۹ مهر ۹۳ استختام : وزارت نفت استخدام تدریجی تمامی قبول شدگان آزمون استخدامی را پذیرفت
رئیس کمیسیون انرژی مجلس اعلام کرد: وزارت نفت پذیرفت، کلیه قبول شدگان آزمون استخدامی شرکت ملی نفت به تدریج جذب شوند.

به گزارش اویل نیوز، علی مروی در گفت‌وگویی درباره تعیین تکلیف معترضان به نتیجه آزمون استخدامی شرکت ملی نفت اعلام کرد: علی‌رغم محدودیت جذب نیرو انسانی در وزارت نفت، با تلاش کمیسیون انرژی مجلس، جدیت و پیگیری وزیر نفت و همیاری معاونت برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی ریاست جمهوری مشکل شرکت کنندگان در آزمون استخدامی نفت حل شد.

نمایند مردم نیشابور در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: بر اساس توافق صورت گرفته مقرر شد که قبول شدگان در آزمون استخدامی به تدریج و در یک بازه زمانی مشخص به استخدام شرکت ملی نفت ایران درآیند.

  خبر ۹ مهر ۹۳ استختام : وزارت نفت استخدام تدریجی تمامی قبول شدگان آزمون استخدامی را پذیرفت
خبرگزاری تسنیم: رئیس کمیسیون انرژی مجلس اعلام کرد: وزارت نفت پذیرفت، کلیه قبول شدگان آزمون استخدامی شرکت ملی نفت به تدریج جذب شوند.
علی مروی در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، درباره تعیین تکلیف معترضان به نتیجه آزمون استخدامی شرکت ملی نفت اعلام کرد: علی‌رغم محدودیت جذب نیرو انسانی در وزارت نفت، با تلاش کمیسیون انرژی مجلس، جدیت و پیگیری وزیر نفت و همیاری معاونت برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی ریاست جمهوری مشکل شرکت کنندگان در آزمون استخدامی نفت حل شد.
نمایند مردم نیشابور در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: بر اساس توافق صورت گرفته مقرر شد که قبول شدگان در آزمون استخدامی به تدریج و در یک بازه زمانی مشخص به استخدام شرکت ملی نفت ایران درآیند.
به گزارش تسنیم، اردیبهشت سال ۹۲ شرکت ملی نفت ایران پیرو اطلاعیه سراسری قبلی این شرکت، اقدام به برگزاری آزمون استخدامی کرد. نتایج اولیه این آزمون با تأخیر فراوان اعلام شد و پاییز، زمان انجام مصاحبه پذیرفته شدگان تعیین شد. یک ماه پس از برگزاری مصاحبه قرار بود از چهار هزار داوطلب پذیرفته شده نیمی به عنوان پذیرفته شده نهایی انتخاب شوند اما علی‌رغم اطلاعیه‌های مداوم شرکت ملی نفت و وزارت نفت مبنی بر تعیین تکلیف این افراد هیچ اقدامی صورت نگرفت.
همین موضوع موجب شد که داوطلبان با تجمع مقابل مجلس شورای اسلامی و نوشتن نامه‌های سرگشاده به مسئولان خواستار روشن شدن وضعیتشان شدند، بر همین اساس نیز حمید رسایی؛ عضو کمیسیون اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی از وزیر نفت دعوت کرد تا در این باره پاسخگو باشد.
اما پیش از ارائه توضیحات بیژن نامدار زنگنه درباره تعیین تکلیف این تعداد داوطلب به نمایندگان مجلس، شرکت ملی نفت با صدور اطلاعیه ای نتایج آزمون استخدامی سال ۱۳۹۲ را اعلام کرد.
اگرچه طبق اعلام قبلی قرار بود دو هزار و ۶۷۶ نفر از شرکت کنندگان جذب شوند اما وزارت نفت حد نصاب مصاحبه و شایستگی را از ۴۰ به ۶۵ درصد افزایش داد که با این کار حدود ۱۷۰۰ نفر از پذیرفته شدگان از استخدام باز مانده‌اند. این درحالیست که طبق قوانین استخدام دولتی و به صورت خاص قوانین وزارت نفت، حدنصاب نمره ۴۰ از ۱۰۰ است.
همین امر نیز موجب شد که دوباره قبول شدگان این آزمون در روزهای اخیر دوباه مقابل شرکت ملی نفت ایران و مجلس تجمع کنند. همچین هم حمید رسایی؛ نماینده مردم تهران نیز در صدد سؤال از وزیر نفت برآمد.

خبر ۶ مهر ۹۳ استختام : وزیر نفت به مجلس احضار شد

 خبر ۶ مهر ۹۳ استختام : تجمع جمعی از پذیرفته شدگان آزمون استخدامی شرکت نفت مقابل مجلس

جمعی از پذیرفته شدگان آزمون استخدامی شرکت نفت امروز (یکشنبه) مقابل مجلس تجمع کردند.
خبرگزاری‌مجلس
به گزارش خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، جمعی از پذیرفته شدگان آزمون استخدامی شرکت نفت به همراه هماهنگ کنندگان خود صبح امروز (یکشنبه) مقابل مجلس شورای اسلامی تجمع کردند.
نماینده تجمع کنندگان در تشریح علت این تجمع گفت: بعد از حدود ۷ ماه از آخرین وعده مسئولان وزارت نفت جهت اعلام نتایج آزمون، نهایتا نتایج دوشنبه شب ۳ شهریور ماه اعلام شد اما به جای اعلام ۲۶۷۶ نفر، تنها ۱۱۲۳ نفر اعلام شدند.
وی ادامه داد: طبق قوانین استخدمامی وزارت نفت، حد نصاب قبولی در مصاحبه تخصصی ۴۰ درصد بوده و حد نصابی هم برای مصاحبه روانشناختی تعیین نشده است اما این وزارتخانه اعلام کرده محور شایستگی ۶۰ درصد در مصاحبه تخصصی محاسبه شده است، لذا از نمایندگان مجلس خواستداریم مدافع حقوق پایمال شده ما باشند

 خبر ۶ مهر ۹۳ استختام : دو نماینده پیگیر اعتراض به آزمون استخدامی شرکت نفت و وزارت کشور می‌شوند

نایب رییس مجلس شورای اسلامی گفت که دو نماینده مجلس شورای اسلامی مسئول پیگیری اعتراض به آزمون استخدامی شرکت نفت و وزارت کشور خواهند شد.

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، نادر قاضی‌پور در جلسه علنی صبح امروز (یکشنبه) مجلس شورای اسلامی با اشاره به تجمع جمعی از معترضین به آزمون استخدامی شرکت نفت مقابل مجلس، گفت: هزاران جوان تحصیلکرده در مقطع لیسانس و فوق لیسانس امروز جلوی مجلس جمع شد‌ه‌اند. بخشی از اینها در آزمون وزارت نفت قبول شده‌اند و علیرغم اینکه وزیر نفت گفته بود آنها را جذب می‌کند این اتفاق نیفتاد و بخشی هم قبول‌شدگان آزمون وزارت کشور هستند که ابتدا پذیرفته شدند و بعد اخراج شدند.

وی در ادامه از ابوترابی‌فرد خواست برای صیانت از تحصیل‌کردگان کشور نماینده‌ای را در بین تجمع‌کنندگان بفرستد تا مسئول پیگیری وضعیت آنها شود.

نایب رییس مجلس شورای اسلامی نیز گفت: ما از دو کمیسیون، دو نفر را می‌فرستیم تا پیگیر اعتراض این افراد باشند.

انتهای پیام

 خبر ۲۴ شهریور ۹۳ استختام : انتقاد شدید نماینده گچساران از شیوه استخدام شرکت نفت گچساران

ایرنا در این نامه که روز یکشنبه منتشر شد آمده است : استخدام بدون اطلاع رسانی عمومی و خارج از مقررات اداری و نادیده گرفتن حقوق اجتماعی جوانان جویای کار در قوانین آزمون و استخدام، غیر قابل توجیه است.

وی با اشاره به نرخ بالای بیکاری در گچساران تصریح کرد: استخدام باید در شرایط عادلانه با آزمون و به دور از هر نوع تبعیض باشد.

در بخشی از این نامه آمده است: با وجود تذکرات مکرر و خواهش های دلسوزانه اینجانب در بحث بکارگیری نیروی انسانی، متاسفانه در یک سال اخیر شرکت بهره برداری نفت و گاز گچساران به صورت بی ضابطه، و ناعادلانه در قالب طرح دستور کاری، حجمی و… خارج از روال اداری بر اساس روابط شخصی و فامیل گرایی نسبت به جذب نیرو اقدام کرده است.

در چند روز اخیر مطلع شدم که مقرر است اداره حراست شرکت نفت گچساران بدون اطلاع رسانی عمومی و خارج از مقررات اداری نیرو جذب نماید که این امر با نادیده گرفتن بسیاری از ارجاعات جنابعالی، وزیر سابق و دیگر مسوولین وزارت نفت است.

تاجگردون در ادامه نامه آورده است که بدون شک مردم شریف گچساران و باشت تحمل چنین بی عدالتی را نخواهند داشت و این تبعیض برای اینجانب نیز مایه تاسف است زیرا نداشتن شغل برای جوانان حوزه انتخابیه ام درد است.

وی در پایان نامه خطاب به وزیر نفت نوشته است : شایسته است ترتیبی اتخاذ شود تا تمامی نیروهایی که طی یک سال گذشته، خارج از روال اداری به کار گرفته شده اند احصاء و اصلاح شوند و با کلیه متخلفین برخورد قانونی شود، همچنین از جنابعالی تقاضا دارم برای شفاف سازی اذهان عمومی، نسبت به پیگیری موضوع به صورت ویژه اقدام عاجل را مبذول فرمایید.

 خبر ۱۴ شهریور ۹۳ استختام :  وزارت نفت برای حل مشکل بیکاری مصمم است / نفت؛ لوکوموتیو خروج از رکود در کشور است

شانا، بیژن زنگنه در دیدار با دبیرکل و اعضای خانه کارگر که به مناسبت هفته دولت در وزارت نفت برگزار شد، بر عزم وزارت نفت برای ایجاد اشتغال در کشور اشاره کرد و گفت: نفت؛ لوکوموتیو خروج از رکود در کشور است و ما در بخش گازرسانی حرکت بزرگی را شروع کرده و هر روز نیز آن را دنبال می‌کنیم تا به رضایت مردم و ایجاد اشتغال در کشور منجر شود.

وی با  ابراز نگرانی از وضعیت بیکاری در کشور، گازرسانی به روستاها و شهرهای کوچک را گامی بزرگ در جهت رفاه مردم و تا حدی حل معضل بیکاری عنوان کرد،گفت: فضای عمومی کشور همیشه به نحوی است که ما طرف کارگران هستیم نه سرمایه دار. البته سرمایه دار هم جای خودش را دارد اما جنس ما کارگری است و بنده نیز در تمام عمرم جهادی بوده‌ام.

زنگنه با اشاره به این که طی هشت سال گذشته ۶۰۰ تا ۷۰۰ میلیارد دلار از بودجه کشور خرج شده اما نتیجه‌ای مطلوب در پی نداشته است، تصریح کرد: عزم وزارت نفت ایجاد اشتغال در کشور است و در این راستا گازرسانی به روستاها و شهرهای کوچک را در دستور کار قرار دادیم.

وزیر نفت با بیان این که بحران بیکاری مشکلات فراوانی را در کشور ایجاد کرده، گفت: بسیاری از مشکلات کشور بعد از تحریمها، بیکاری، آن هم در سطوح تحصیل کردگان است بنابراین از جمله اقداماتی که برای حل این مسائل باید انجام شود بهبود سیاست خارجی و توسعه روابط با دیگر کشور‌هاست.

زنگنه خاطرنشان کرد: مجموعه وزارت نفت در نظر دارد که در سه سال آینده به پنج میلیون و ٢٠٠ هزار خانه جدید گازرسانی کند و با توجه به این که با این اقدام ۲ تا ۳ بخاری برای هر منزل لازم است بنابراین هفت تا هشت میلیون تقاضا برای بخاری و ۱۵ میلیون تقاضا برای وسایل جانبی بوجود می‌آید که این رویه ایجاد اشتغال می کند.

وی بیکاری را منجر به بروز فساد و ناآرامی و التهابات اجتماعی دانست و گفت: این معضلات باعث احساس شرمندگی است؛ لذا باید همگی دست به دست هم داده تا بتوان این مشکل بزرگ کشور را حل کرد.

وزیر نفت با اشاره به این که بسیاری از مطالبات کارگران و تامین اجتماعی محقق شده است ،افزود: دلیل تحقق این امر انتخاب وزیری برای وزارت کار از جنس کارگران است که این رویه حائز اهمیت بوده و فرصتی استثنایی برای جامعه کارگری است.

وی با ابراز ناخرسندی از ظهور اشرافیگری و تردد اتومبیل‌های گرانقیمت چند میلیاردی در خیابان‌های کشور گفت: پول خرید اینگونه اتومبیل‌ها بادآورده و حاصل بدبخت شدن عده‌ای از مردم بوده و صاحبان برخی از آنها رانتخوار و فاسدند که دیگران را نیز به فساد می‌کشانند.

 

 

 خبر ۸ شهریور ۹۳ استختام : تیغ انتقام استیضاح گلوی داوطلبان آزمون نفت را برید!

بعد از اعلام ناگهانی و شبانه نتایج نهایی، شبهات زیادی در ذهن داوطلبان و خانواده ای آنها ایجاد شد. از جمله اینکه قرار قبلی مبنی بر جذب ۲۵۰۰ نفر از داوطلبان به جذب ۱۲۰۰ نفر تغییر یافت که وضعیت ۱۳۰۰ نفر دیگر که از قبولی های آزمون هستند، روشن نشده و فقط عبارت “مردود” در کارنامه آن ها قید شده است.

به گزارش بولتن نیوز، تعداد زیادی از این داوطلبان “مردود” شده با توجه به طولانی شدن اعلام نتایج آزمون، قبلا با مراجعه به ساختمان پنجم وزارت نفت با دردسر های زیاد از نتیجه آزمون خود مطلع شده بودند که در میان پذیرفته شدگان نهایی قرار داشتند ولی الان بدون هیچ گونه توضیحی از سوی مقامات وزارت نفت، باید به عمر و حق تباه شده خویش بنگرند و از سایر مجراهای قانونی برای استیفای حق خویش تلاش نمایند.
در این میان مطلب منتشر شده در صفحه ۶ روزنامه شرق چهارشنبه در نقد عملکرد حجه الاسلام رسایی که متاسفانه فقط برای تقابلات سیاسی و جبران استیضاح وزیر محترم علوم به طبع رسیده است، به صورت خواسته یا ناخواسته سطح علمی داوطلبان آزمون نفت را زیر سوال برده و داوطلبان پذیرفته شده ای را که به دلیل کاهش غیر قانونی ظرفیت در میان مردودین آزمون قرار گرفته اند را مجبور به واکنش ساخته است.
این روزنامه در مطلب خود با بیان اینکه برخی پذیرفته شدگان آزمون دارای معدل های زیر ۱۲ بوده و یا از وابستگان دولت قبلی هستند، اظهار داشت که ترس از اعلام این نکته در صحن علنی توسط وزیر محترم نفت، نماینده سوال کننده از وزیر (حدود دو ماه پیش حجه الاسلام رسایی سوالی درباره چرایی تاخیر نتایج آزمون نفت به هیئت رئیسه مجلس ارائه داد که به صحن علنی ارجاع داده شد) را مجبور به عقب نشینی کرده تا بحرانی مشابه بورسیه ها در مجلس اتفاق نیفتد.
این موضوع در شرایطی اتفاق می افتد که حجه الاسلام رسایی اعلام کرده دلیل پس گرفتن سوال، اعلام نتایج آزمون دقیقا شب قبل از مطرح شدن سوال در صحن علنی بوده و ایشان پیگیر سوال دیگری برای کاهش غیرقانونی ظرفیت و تعیین تکلیف ۱۳۰۰ نفر پذیرفته شده باقیمانده که الان در جمع مردودین قرار گرفته اند، هستند.
متاسفانه رویکرد روزنامه شرق سطح علمی داوطلبان پذیرفته شده آزمون را که اکنون به دلیل کاهش غیر قانونی ظرفیت مردود شده اند و اکثرا فارغ التحصیل دانشگاه های تراز اول کشور با معدل های بالا هستند، معکوس جلوه داده و فقط برای تخریب حجه الاسلام رسایی حاضر شده تیغ انتقام خود را بر گلوی داوطلبان آزمون نفت بنشاند.

خبر ۸ شهریور ۹۳ استختام : ابتکار غیرقانونی وزارت نفت در استخدام

به گزارش «عصر نفت»، تجمع کنندگان با شعارهای، الله اکیر خامنه ای رهبر، لبیک یا خامنه ای، زنگنه زنگنه عدالت عدالت، زنگنه زنگنه صداقت صداقت، زنگنه زنگنه تعهد تعهد، زنگنه زنگنه نخبگان نخبگان، زنگنه زنگنه انتظار انتظار، تحصن تحصن تا اصلاح نتایج، تحصن تحصن تا اعلام نتایج، دیدار با سلحشور حق مسلم ماست و … به تجمع خود ادامه داده اند.

نماینده این گروه در گفت و گو با خبرنگار ما گفت: براساس تعهد شرکت ملی نفت، قرار بود ۲۶۷۶ نفر در این شرکت استخدام شوند اما پس از یک سال معطلی، اعلام کرده اند فقط ۱۱۲۴ نفر به استخدام در می آیند که عین بی قانونی است.

وی افزود: در آزمون شرکت ملی نفت در سال ۱۳۹۲، بیش از ۱۳۰ هزار داوطلب شرکت کرده اند که از این میان ۲۶۷۶ نفر نمره قبولی در ازمون دریافت کرده اند که حذف بیش از نیمی از قوبل شدگان مصداق بی تعهدی است.

وی یکی از خواسته های تجمع کنندگان را تاثیر مصاحبه در گزینش نهایی عنوان کرد و گفت: طبق قانون، تاثیر مصاحبه در گزینش فقط ۴۰ درصد است اما وزیر نفت یک شبه میزان آن را ۶۵ درصد افزایش داد تا تخطی از قانون استخدامی شرکت نفت عینیت کامل پیدا کند.

وی افزود: تاثیر آزمون در پذیرش به صفر رسیده است و مصاحبه نقش اصلی را در پذیرش نهایی را ایفا می کند به طوری که رتبه های برتر استانی از پذیرش جا مانده و فردی با رتبه ۳۰ به استخدام درآمده است. در چنین شرایطی اعمال نفوذ می تواند حق افرادی که باید پس از یکسال به خواسته خود برسند پایمال کند.

گفتنی است وزیر نفت یک روز پیش از حضور در مجلس برای ارائه توضیحاتی در باره تاخیر در اعلام نتایج استخدام شرکت ملی نفت، شبانه اعلام کرد که فهرست پذیرفته شدگان روی سایت این وزارتخانه منتشر شده است تا حمید رسایی سوال خود را پس بگیرد.

خبر ۸ شهریور ۹۳ استختام : دومین تجمع معترضین نسبت به این آزمون در مقابل وزارت نفت

در حالی که بیش از یک سال از برگزاری آزمون استخدامی وزارت نفت می‌گذرد، امروز دومین تجمع معترضین نسبت به این آزمون در مقابل وزارت نفت برگزار شده است.

به گزارش پایگاه ۵۹۸ به نقل از دانا، تعدادی از معترضین به آزمون استخدامی وزارت نفت امروز در مقابل ساختمان این وزارت خانه در خیابان طالقانی تجمع کردند.
بر اساس این گزارش تعداد تجمع کنندگان در حدود ۸۰ نفر است که پلاکارد هایی با عنوان «۲۶۷۶ نفر کجائید» در مقابل وزارت نفت حضور یافته اند.  در اردیبهشت ماه سال گذشته بود که وزارت نفت آزمون استخدامی را برای جذب حدود ۳۰۰۰ نفر برگزار کرد. بر این اساس آزمون استخدامی در روزهای پنجم و ششم اردیبهشت ماه سال ۱۳۹۲ با حضور حدود ۱۰۰ هزار داوطلب به عنوان بزرگترین آزمون استخدامی کشور در شهرهای اصفهان، اهواز، بندرعباس، تبریز، تهران، شیراز، کرمانشاه و مشهد برگزار شد. این در حالی است که وعده‌های مسوولان برای اعلام نتایج اولیه این آزمون در نیمه دوم اردیبهشت و خرداد ماه عملی نشد تا اینکه در اواسط تیرماه ۱۳۹۲ اعلام و به شرکت کنندگان ابلاغ شد. در عین حال در انجام سایر فرایندهای استخدامی نیز تاخیرهایی وجود داشت تا اینکه در پاییزسال گذشته مصاحبه با پذیرفته شدگان آزمون کتبی انجام شد. با وجود اینکه قرار بود که نتایج نهایی حداکثر تا بهمن ماه سال ۱۳۹۲ اعلام شده و متقاضیان تعیین تکلیف شوند؛ اما هنوز بعد از گذشت بیش از یک سال و سه ماه از این آزمون، استخدام‌های این آزمون تعیین تکلیف نشده است.این در حالی است که یکی از اعتراض های اصلی تجمع کنندگان در خصوص نحوه برگزاری آرمون است که این آزمون طبق مقررات اولیه درج شده در شرایط آزمون برگزار نشده است. به عنوان مثال در شرایط اولیه سهم مصاحبه ۴۰ در صد اعلام شده است اما با گذشت یک سال از این آزمون سهم مصاحبه در این آزمون استخدامی به ۶۵ درصد رسیده است که بسیاری از پذیرفته شدگان نسبت به این موضوع اعتراض دارند. پیش از این نیز در اردیبهشت ماه سال ۹۳ حدود ۱۰۰ نفر از معترضین در مقابل مجلس شورای اسلامی برای تحقق خواسته هایشان تجمع کردند. خبرهای تکمیلی این تجمع متعاقباً اعلام می شود.

خبر ۳ شهریور ۹۳ استختام : با آرزوی قبولی دوستان و همراهان سرانجام نتایج اعلام شد .

لینک اعلام نتایج آزمون نفت

مجموعه مقررات اداری و استخدامی نفت ۱۳۸۶

خبر ۳ شهریور ۹۳ استختام : وزیر نفت اعلام کرد که مجوز استخدامی هزار و ٢٠٠ نفر را دریافت کرده است و این افراد را استخدام می‌کند

باهنر گفت: وزیر نفت اعلام کرد که مجوز استخدامی هزار و ٢٠٠ نفر را دریافت کرده است و این افراد را استخدام می‌کند.

به گزارش خبرنگار شانا، حمید رسایی، در قالب تذکر درباره دلیل پس گرفتن سئوالش از وزیر نفت که امروز در دستور کار صحن علنی مجلس قرار گرفته بود گفت:در اردیبهشت ١٣٩٢ آزمون استخدامی وزارت نفت با حضور ٩۴ هزار و ٩٢١ داوطلب برگزار شد که نتایج اولیه آزمون در ٢۶ تیرماه اعلام شد.

وی با بیان این که باید ٢ هزاز و ۶٧۶ نفر متخصص در شرکتهای زیرمجموعه وزارت نفت مشغول به فعالیت می شدند ادامه داد: از این میان حدود ۶٠٠ نفر سهمیه خانواده شهدا و ١٣۴ نفر بورسیه نفت بودند که به این ترتیب ۴۵٠٠ نفر را واجد شرایط اعلام می کنند که بر حسب شرایط و ضوابط پذیرفته شده‌اند که نیمی از آنها بعد از مصاحبه های علمی انتخاب خواهند شد.

رسایی افزود: بعد از بررسی ١٧٧ کمیته علمی مجزا و براساس گروههای شغلی که با مجوز مهندس زنگنه تشکیل می شود، آبان ٩٢ مصاحبه انجام شد و اعلام کردند ٢۵ آذرماه نتایج منتشر می شود.

نماینده مردم تهران گفت: دوم اردیبهشت ماه آقای سلحشور معاون وزیر نفت در امور منابع انسانی عذرخواهی کرده و می‌گویند بزودی اسامی اعلام می شود. ٢٧ خردادماه بنده در کمیسیون انرژی سئوالی مبنی بر این که چرا نتایج آزمون اعلام نمی شود مطرح کردم که بعد از آن نمایندگان نیز تذکر دادند.

عضو کمیسیون اصل نود با بیان این که بعد از طی همه مراحل این سئوال در دستور کار صحن علنی قرار گرفت گفت: شب گذشته وزارت نفت بعد از حدود ١٠ ماه نهایتا نتایج را اعلام کرد، البته کامل اعلام نکرد.

وی ادامه داد: دیشب با مسئولان وزارت نفت صحبت کردم که اعلام کردند اسامی هزار و ١٢٣ نفر اعلام شده است.

رسایی گفت: بنده فعلا از سئوال انصراف می دهم.

وزیر نفت مجوز استخدام ١٢٠٠ نفر را دریافت کرده است

باهنر با انتقاد از نحوه تذکر رسایی افزود: آقای رسایی تمام مراحل سئوال خود را گفتند؛ وزیر نفت هم اعلام کرده است مجوز استخدامی هزار و ٢٠٠ نفر را دریافت کرده است و این افراد را استخدام می‌کند، وزارت نفت گفته است ما به تکلیفمان عمل می‌کنیم و تمام.
وی با قدردانی از نماینده سئوال کننده بخاطر پس گرفتن سئوال از زنگنه گفت: ان شالله وزارتخانه با تعهداتی که داده است کار را پیگیری کرده و مسئله را به نتیجه می رساند.

خبر ۱ شهریور  ۹۳ استختام: اذعان زنگنه به قانونی بودن آزمون استخدامی شرکت نفت

عضو کمیسیون اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی با اظهار اینکه وزیر نفت به قانونی بودن آزمون استخدامی اذعان دارد گفت: وی به مجلس دعوت شده است تا پاسخگوی علت بلاتکلیفی چهار هزار نفر پس از برگزاری این آزمون باشد.
حمید رسایی در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم درباره علت سؤال از وزیر نفت گفت: سؤال در خصوص چهار هزار نفری است که پس از آزمون استخدامی وزارت نفت، بلاتکلیف رها شدند و تکلیف آنها را هم معلوم نمی‌کنند.
وی با تأکید بر اینکه قانونی بودن آزمون استخدامی حرف وزیر نفت است یادآور شد: این آزمون در زمان آقای زنگنه برگزار شده است.
وی با بیان این که وزارت نفت اعلام کرده که به این تعداد نیرو نیازی ندارد گفت: اگر چنین نیازی احساس نمی‌َشد، چرا آزمون برگزار شد؟‌ چرا از افراد مصاحبه گرفته شد؟
نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات با اظهار این که استخدام وزارت نفت با مجوز قانونی انجام شده است گفت: وزیر نفت نیز به قانونی بودن این امر اذعان دارد.
به گزارش تسنیم، اردیبهشت سال ۹۲ شرکت ملی نفت ایران پیرو اطلاعیه سراسری قبلی این شرکت، اقدام به برگزاری آزمون استخدامی کرد. نتایج اولیه این آزمون با تأخیر فراوان اعلام شد و پاییز، زمان انجام مصاحبه پذیرفته شدگان تعیین شد. یک ماه پس از برگزاری مصاحبه قرار بود از چهار هزار داوطلب پذیرفته شده نیمی به عنوان پذیرفته شده نهایی انتخاب شوند اما از آن زمان تاکنون علی‌رغم اطلاعیه‌های مداوم شرکت ملی نفت و وزارت نفت مبنی بر تعیین تکلیف این افراد هیچ اقدامی صورت نگرفته است.

خبر ۱ شهریور  ۹۳ استختام: نامه کمیسیون انرژی مجلس به وزیر نفت

خبر ۲۱ مرداد ۹۳ استختام:  موافقت دولت با استخدام نفتی‌ها/ نتایج آزمون استخدامی اعلام می‌شود

معاون وزیر نفت از موافقت معاونت توسعه مدیریت و سرمایه انسانی رئیس جمهوری برای جذب بخشی از پذیرفته شدگان آزمون استخدامی شرکت ملی نفت در آینده نزدیک خبر داد.

 

به گزارش خبرگزاری مهر، کریم سلحشور معاون منابع انسانی وزارت نفت درباره آخرین وضعیت اعلام نتایج آزمون استخدامی شرکت ملی نفت ایران، گفت: به دنبال درخواست بیژن زنگنه، وزیر نفت از معاونت توسعه مدیریت و سرمایه انسانی رئیس جمهوری برای موافقت با استخدام پذیرفته شدگان در آزمون استخدامی شرکت ملی نفت ایران، اسامی پذیرفته شدگان به زودی اعلام می شود.

این مقام مسئول با اشاره به مذاکرات و جلسات انجام گرفته با معاونت انسانی رئیس جمهوری، تصریح کرد: بخشی از تقاضای وزارت نفت مورد تایید این معاونت قرار گرفته و بر این اساس به زودی اسامی پذیرفته شدگان در آزمون استخدامی شرکت ملی نفت اعلام می شود.

اخیرا احمد توکلی نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در نامه‌ای به وزیر نفت، خواستار تعیین تکلیف آزمون استخدامی صنعت نفت شده بود.

خبر ۲۱ مرداد ۹۳ استختام: توضیحات وزیر نفت درباره آزمون‌های استخدامی شرکت نفت

خبر ۲۱ مرداد ۹۳ استختام:وضعیت جذب پذیرفته‌شدگان آزمون استخدامی وزارت نفت تا ۱۰ روز آینده مشخص می‌شود

خبر ۱۹ مرداد ۹۳ استختام : تجمع ۵۰ نفر از پذیرفته شدگان مرحله اول آزمون نفت مقابل مجلس

صبح امروز حدود ۵۰ نفر از پذیرفته شدگان مرحله اول آزمون استخدامی شرکت ملی نفت ایران مقابل درب شمالی مجلس شورای اسلامی تجمع کرده اند و خواهان دیدار با رئیس مجلس و پایان دادن به ۱۶ ماه انتظار خود شده اند.

به گزارش نامه نیوز، اردیبهشت سال ۹۲ شرکت ملی نفت ایران پیرو اطلاعیه سراسری قبلی این شرکت، اقدام به برگزاری آزمون استخدامی کرد. نتایج اولیه این آزمون با تأخیر فراوان اعلام شد و پذیرفته شدگان آن پاییز برای انجام مصاحبه به محل های اعلام شده رفتند. پس از برگزاری مصاحبه از چند هزار داوطلب پذیرفته شده، قرار بود تا ماه بعد نتایج پذیرفته شدگان نهایی اعلام شود اما باز هم اعلام نتایج با تأخیر مواجه شد.

ابتدای زمستان سال گذشته در وب‌سایت آزمون شرکت ملی نفت ایران اطلاعیه ای درج شد مبنی بر اینکه ” نتایج نهائی مصاحبه های استخدامی ، نیمه اول بهمن ماه صرفاً از طریق همین پایگاه اینترنتی اعلام خواهد شد .” اما تا امروز هیچ خبری از اعلام اسامی پذیرفته شدگان نهایی آزمون نیست.

صبح امروز حدود ۵۰ نفر از پذیرفته شدگان مرحله اول آزمون استخدامی شرکت ملی نفت ایران مقابل درب شمالی مجلس شورای اسلامی تجمع کرده اند و با در دست داشتن پلاکاردهایی، خواهان دیدار با رئیس مجلس و پایان دادن به ۱۶ ماه انتظار خود شده اند.

خبر ۱۳ مرداد ۹۳ استختام : چرا هنوز تکلیف بزرگ‌ترین آزمون استخدامی کشور تعیین نشده؟!

در سالروز یک ساله شدن دولت یازدهم، هستند کسانی که هنوز در جابجایی دولت دهم و یازدهم گیر افتاده و به اصطلاح، پا در هوا رها شده‌اند و کسی به فکر حل مشکلشان نیست.

به گزارش «تابناک»، پذیرفته‌شدگان پر‌شمار آزمون استخدامی وزارت نفت ـ که در واپسین روزهای عمر دولت دهم، خود را در آستانه استخدام و آینده خود را در شرف شکوفایی می‌دیدند ـ اکنون مدت‌هاست ‌از بلاتکلیفی به ستوه آمده‌ و اینقدر در پیگیری به در بسته خورده‌اند که تنها چاره را در نامه‌نگاری به رهبر انقلاب یافته‌اند.

ماجرا از آنجا آغاز شد که شرکت ملی نفت ایران، در پی انتشار آگهی در روزنامه‌های کثیرالانتشار و رسانه ملی، طی روزهای پنجم و ششم اردیبهشت‌ماه سال ۹۲، اقدام به برگزاری آزمون استخدامی برای تصدی ۲۶۷۶ رسته شغلی کرد؛ ۱۸۴۱ تن با ‌برگزاری آزمون، ۱۳۴ ‌فارغ‌‌التحصیل‌ بورسیه دانشگاه صنعت نفت، ۶۶۷ دانشجو سهمیه فرزندان شهیدان معزز.

بر پایه زمان‌بندی اعلام شده این آزمون ـ که بیش از ۱۲۹ هزار تن از فارغ‌التحصیلان رشته‌های گوناگون تحصیلی در آن شرکت کردند تا لقب بزرگ‌ترین آزمون استخدامی کشور را به خود بگیرد ـ باید همه‌ مراحل آزمون، اعم از آزمون کتبی، مصاحبه فنی و روان‌شناختی، طب صنعتی و گزینش تا قبل از پاییز ۹۲ انجام می‌پذیرفت، ولی به هیچ وجه این گونه نشد.

با برگزاری آزمون کتبی، در شرایطی که دولت تغییر کرده بود و برخی مصوبات دولت دهم، به ویژه مصوبات اواخر عمر آن دولت به اشکالاتی از طرف دولتمردان جدید خورده بود، نتایج آزمون در ۲۶ تیر ۹۲ اعلام شد و ۳۶۸۲ تن به مرحله مصاحبه فنی و روان‌شناختی فرا خوانده شدند تا از میان ایشان، افراد مورد نیاز جذب شوند.

بدین ترتیب در شرایطی که بحث میان برخی مسئولان بر سر امکان داشتن یا نداشتن‌ لغو مصوبات دولت دهم جریان داشت و طرح‌های مهر‌آفرین مصوب دولت سابق، سر و صدای بسیاری ‌راه انداخته بود، سرانجام در مهر و آبان ماه سال گذشته، با دستور زنگنه، وزیر نفت سر‌شناس دولت یازدهم، مصاحبه‌ها ‌انجام ‌و اعلام نتایج نهایی به اواخر آذرماه یا اوایل دی ماه ۹۲ موکول شد.

با این برنامه‌ریزی اعلام شده، گویی مسئولان می‌خواستند کاری کنند که هر چه ماجرا تا این مرحله به کش و قوس رسیده بود، از آن به بعد اصولی‌ پیش برود؛ اما رسیدن موعد اعلام شده نشان داد که خیر؛ هنوز داستان این استخدام‌ها ادامه دارد… !

اوایل دی ماه، اطلاعیه‌ای روی سامانه آزمون استخدامی شرکت ملی نفت ایران منتشر شد که حکایت از به تعویق افتادن انتشار نام برگزیدگان داشت؛ «نتایج نهایی مصاحبه‌های استخدامی، نیمه اول بهمن ماه صرفاً از طریق همین پایگاه اینترنتی اعلام خواهد شد‌».

با این اطلاعیه، باز هم ماجرا وارد فاز جدیدی شده بود و از دور و اطراف خبر می‌رسید که چون استخدام‌ها بر پایه طرح‌های مهر‌آفرینِ دولت دهم بوده، با آن مخالفت شده است؛ غافل از آنکه برخی مراحل آن در دولت یازدهم انجام شده و نمی‌شود اشکالات بر جای مانده از دولت پیش را برای ابهاماتی که امروز بروز می‌کند، دستاویز قرار داد.

وقتی بهمن ماه رسید، تجربه به تعویق افتادن اعلام نتایج برای برخی نگرانی‌هایی به همراه داشت که محقق شد! این بار هم نام برگزیدگان اعلام نشد و البته به شکلی ناباورانه، خبری از تعویق و یا اعلام موعدی جدید در کار نبود تا این گونه به نظر برسد که این چند هزار تن به فراموشی سپرده شده‌اند.

خلاصه آنکه باید ماه‌ها زمان ‌می‌گذشت تا اظهار‌نظر سلحشور، معاون توسعه منابع انسانی و مدیریت وزارت نفت در اردیبهشت ماه ۹۳، شرکت کنندگان در این آزمون را به این نقطه برساند که فراموش نشده‌اند، ولی وعده این مقام هم فرقی با وعده پیشنیان نداشت و نه چند هفته بعد، که چند ماه پس از آن هم خبری از اعلام نتایج نشده است.

از اینجا به بعد، پذیرفته‌شدگان پر‌شماری که یک سال است ‌بلا‌تکلیف‌اند، چاره‌ای ندیدند، جز آنکه کمپین راه‌اندازی کنند، نامه سرگشاده بنویسند، از نمایندگان مجلس یاری بخواهند و…؛ اما هر چه کوشیدند، افاقه نکرد و حتی به تغییر سایت نتایج آزمون هم منجر نشد!

هم‌اکنون اگر خودمان را جای این افراد بلاتکلیف بگذاریم، به سادگی درخواهیم یافت که عامل اعلام نشدن نتایج مصاحبه‌ها هر چه بوده، این افراد جویای کار با یک سال معطلی، هزینه‌های آن را پرداخته‌اند و معلوم نیست این پرداخت هزینه تا چه هنگام تداوم بیابد، ولی مسئولان دولتی چه؟

آیا افرادی که در اعلام نتایج کاهلی کرده‌اند، هزینه‌ای برای سستی خود خواهند پرداخت یا خیر؟

آیا می‌توان پذیرفت ‌در این دیرکردهای هر باره و بلاتکلیف‌‌ رها شدن جوانان، ‌کسی مقصر نبوده و از این عمری که به بطالت و بیکاری این افراد می‌گذرد، هیچ حذری وجود نداشته؟

آیا ‌توجیه‌شدنی است که هیچ مقام و مسئولی، خود را موظف به ارائه توضیحات به این انبوه جوانان جویای کار نداند و برای یک بار هم که شده، دلیل اصلی اعلام نشدن نتایج را شفاف‌سازی کند؟

براستی اگر قرار است این استخدام‌ها کان‌لم‌یکن شود، چرا چنین چیزی اعلام نمی‌شود تا چند هزار تن از بلاتکلیفی به در آیند و اگر قرار است به ثمر بنشیند، چرا این همه در انجام آن تعلل ‌شده و برای کشور هزینه‌تراشی می‌شود؟!

 

خبر ۱۳ مرداد ۹۳ استختام : وزارت نفت با معضل نیروی مازاد مواجه است

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس می گوید: وقتی با وزیر نفت صحبت می کنیم، وی می گوید ما با چند ده هزار نیروی مازاد در صنعت نفت مواجه هستیم. به عقیده این نماینده مجلس از وزارتخانه ای که بر اساس قانون عمل می کند نباید سئوال کرد.

به گزارش خبرنگار شانا، موضوع منتخبان آزمون استخدامی با ارسال نامه وزیر نفت به معاونت توسعه مدیریت و سرمایه انسانی ریاست جمهوری وارد مرحله جدیدی شد، زیرا وزارت نفت قصد دارد هر چه سریع‌تر شرکت کنندگان آزمون یاد شده را تعیین تکلیف کند.

با این حال نمایندگان مجلس بر حسب وظیفه‌شان نسبت به موضوع یادشده حساس شدند و اظهاراتی موافق و مخالف در این زمینه داشته‌اند. در این میان، ایرج ندیمی، عضو کمیسیون اقتصادی مجلس در گفتگو با خبرنگار شانا، تصریح کرد: وقتی با وزیر نفت صحبت می‌کنیم، وی می‌گوید ما با چند ده هزار نیروی مازاد در صنعت نفت مواجه هستیم و جمعیت کنونی نیز با معضلاتی روبروست و در این میان شرایط تحریمها را هم باید در نظر گرفت.

این نماینده مجلس با بیان این که از وزارتخانه‌ای که بر اساس قانون عمل می‌کند نباید سئوال کرد، گفت: سئوال اساسی این است که آیا ریاست جمهوری در خصوص استخدام مجوزی به وزارت نفت داده است که به آن عمل نمی‌شود؟ و دیگر آن که چرا باید وزیر نفت موردی عمل کند، باید نیازها تعریف شود.

عضو شورای مرکزی فراکسیون اصولگرایان رهرو ولایت با بیان این مطلب که قرار بود هر ساله ۱۰ درصد از بدنهٔ دولت کاسته شود افزود: اگر ۵۰۰ هزار نفر نیرو در سالهای گذشته به مجموعه دولت اضافه شده، از کدام منابع هزینه‌ای ۵۰۰ هزار نیرو تامین می‌شود! تکلیف افراد باقی مانده چیست؟.

بر پایه این گزارش، بزرگترین آزمون استخدامی کشور در سه نوبت طی روزهای پنجم و ششم اردیبهشت ماه سال ٩٢ در حوزه‌های تهران، اهواز، شیراز، بندرعباس، اصفهان، کرمانشاه، مشهد، ماهشهر و تبریز با حضور ٩۴ هزار و ٩٢١ داوطلب برگزار شد که از این میان تعداد ٣۵٣١ نفر (دو برابر ظرفیت) دارندگان رتبه‌های بر‌تر برای انجام مصاحبه دعوت شدند و با آنها مصاحبه شد

خبر ۶ مرداد ۹۳ استختام : وزارت نفت نباید حتی یک نفر را بدون برنامه استخدام کند

یک مقام مسئول با اعلام اینکه وزارت نفت می تواند با قانونمند کردن فرایند دستورات مطالعه نشده دولت گذشته در زمینه استخدام، مانع از استخدام های غیرضروری شود، اعلام کرد: وزارت نفت این فرایند را قانونمند کرده و به هیچ وجه استخدام بی‌برنامه انجام ندهد.

به گزارش پانا نیوز به نقل از وزارت نفت، محمد ابراهیم رضایی عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور با اشاره به استخدام های صنعت نفت گفت: با این که دستورات مطالعه نشده دولت گذشته قابل اجراست، اما به نظرم بهتر است وزارت نفت این فرایند را قانونمند کرده و به هیچ وجه استخدام بی‌برنامه انجام ندهد.

عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور با تاکید بر این که وزارت نفت نباید حتی یک نفر غیرضرور را برای این صنعت استخدام کند افزود: این نوع استخدام‌ها باعث بزرگ شدن بدنه دولت و در نتیجه تحمیل بار مالی فراوان خواهد بود.

نماینده مردم خمین و محلات ادامه داد: البته دولت آنچه را که مصلحت است انجام می‌دهد و ما ازسیاست دولت در این زمینه حمایت می‌کنیم.

وی درباره سرمایه‌گذاری در صنایع تکمیلی هم گفت: سرمایه‌گذاری در صنایع تکمیلی پتروشیمی با اولویت مناطق کمتر برخوردار مورد توجه قرار گیرد.

رضایی انگیزه سرمایه‌گذاری در بخش صنایع تکمیلی را خوب دانست و افزود: فراهم شدن بستر سرمایه‌گذاری از سوی وزارت نفت، باعث استقبال سرمایه‌گذاران می‌شود.

عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور شفاف نبودن سیاستها را در بخش سرمایه‌گذاری از عوامل سلب اطمینان سرمایه‌گذاران خواند و گفت: ضروری است سیاستهای این بخش شفاف و با ثبات تدوین شود.

نماینده خمین و محلات با بیان این که برنامه فعلی وزارت نفت برای توسعه میدان گازی سازنده و مثبت است، افزود: روستاهای حوزه انتخابیه بنده گازرسانی شده و تعداد محدودی که باقی مانده است گازرسانی می‌شود.

خبر ۶ مرداد ۹۳ استختام :نیروهای استخدامی سال ۹۰ پارس جنوبی به کاریابی نفت معرفی میشوند

اویل نیوز: حدود یک ماه پیش خبری در شبکه خبری اویل نیوز پیرامون تازه ترین شنیده ها درباره انتقال نیروهای جدید الاستخدام پارس جنوبی به دیگر مناطق و شرکتها منتشر شد.
طبق اخباری که خبرنگار اویل نیوز کسب کرده است تعداد قابل توجهی از نیروهای جدیدالاستخدام رشته های مختلف تحصلی این شرکت که در حالتهای مختلف شغلی (رسمی-قراردادی، پیمانی و … ) هستند به زودی به دیگر شرکتها منتقل میشوند.
لازم به توضیح است در سال ۱۳۹۰ و در طرحی بی سابقه اقدامات لازم برای برگزاری آزمون و مصاحبه و جذب ۱۰۰۰ نیروی جدید در شرکت نفت وگاز پارس با پافشاری مسئولان وقت این شرکت انجام شد که حضور بدون برنامه این نیروها که نیمی از آنان از داوطلبان بومی بودند،با انتقادات فراوانی روبرو شد.
گفته می شود بر اساس تصمیم مدیران شرکت ملی نفت انتقال این نیروها به شرکت مجتمع گازی پارس جنوبی و همچنین شرکتهای استانی در دستورکار قرار گرفته است
در اینرابطه نیز گلایه ای از یک مهندس نفت شاغل در پارس جنوبی به اویل نیوز رسیده است که خلاصه ای از آن بدین شرح است:

در سال ۱۳۹۰ ، شرکت نفت وگاز پارس به عنوان متولی توسعه میدان گازی پارس جنوبی اقدام به جذب تعدادی از فارغ التحصیلان ممتاز دانشگاه صنعت نفت نمود. فارغ التحصیلان صنعت نفت با توجه به شرایط ممتازی تحصیلی و همچنین تعهد خدمت در شرکت ملی نفت، امکان فعالیت در شرکت های مختلف تابعه شرکت نفت در اقصی نقاط کشور را داشتند اما با توجه به نیاز اساسی کشور به توسعه میدان پارس جنوبی و تاکید مقام معظم رهبری و از سوی دیگر وعده وعیدهای مختلف ارائه شده از سوی شرکت نفت و گاز پارس و مدیریت وقت، منطقه ویژه پارس جنوبی را انتخاب نموده و در این شرکت مشغول به فعالیت گردیدند. بدیهی است که انتخاب این شرکت و کار در منطقه پارس جنوبی شرایط سخت آب و هوایی و مشکلات دیگری از قبیل زندگی اقماری و دوری از خانواده را به دنبال داشته است.
اکنون بعد از گذشت ۳ سال و تغییر مدیریت در شرکت نفت و گاز پارس و شرکت ملی نفت، جدول سازمانی شرکت نفت و گاز پارس نسبت به قبل تغییر کرده و در چارت جدید سازمانی تعداد نیروهای متخصص مهندسی نفت به طور چشمگیری کاهش یافته است. لذا قرار است جمع کثیری از متخصصان مهندسی نفت پس از گذشت سه سال و کسب تجربه و تخصص لازم به عنوان نیروهای مازاد به اداره تامین نیروی شرکت ملی نفت معرفی گردند.
مسئله ای که در صورت تحقق بلاتکلیفی، بیکاری و سردرگمی جمع کثیری از نخبگان را به دنبال خواهد داشت. این در حالی است که فازهای در حال توسعه میدان پارس جنوبی هنوز به بهره برداری نرسیده و پروژه های بسیاری در حال انجام هستند و پیشرفت مطلوبی نداشته اند. لذا با وجود این عقب ماندگی شدید در توسعه میدان، اخراج این تعداد نیروهای متخصص نفتی که جزو فارغ التحصیلان ممتاز دانشگاه صنعت نفت بوده و با درخواست و نیاز شرکت نفت و گاز پارس مشغول به فعالیت شده بودند چه توجیهی دارد؟

خبر ۳۱ تیر ۹۳ – مجلس اعتبار پرداختی استخدامی‌ها را تامین کرد
به گزارش اویل نیوز از فارس، مجلس اعتبار پرداختی استخدامی‌ها را تامین کرده است.
به گزارش اویل نیوز، ابراهیم کارخانه نماینده مردم همدان در تذکری دیگر به وزیر کشور بر تسریع در حل مشکلات استخدام ۲۳۰ نفر از فرزندان شاهد و نزدیک به ۵۰۰ نفر دیگر از متقاضیان استخدام که به رغم شرکت در آزمون از سه سال قبل تاکنون تعیین تکلیف نشده اند، تصریح کرد.

اله افتخاری نماینده تهران در تذکری به وزیر نفت پیگیر علت تعیین تکلیف نشدن دعوت شدگان به مصاحبه استخدامی این وزارتخانه شد.

کمال علیپور و سیدهادی حسینی نمایندگان قائمشهر در مجلس در تذکری مشترک به رییس جمهوری خواستار «توضیح درباره علت صدور بخشنامه غیرقانونی راجع به ماده ۱۸۰ قانون بودجه سال ۱۳۹۳ کل کشور از سوی معاونت برنامه ریزی و نظارت راهبردی رییس جمهوری» شدند.

مصطفی افضلی‌فرد امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اردبیل اظهار کرد: تعیین تکلیف استخدامی‌های استانداری که تمام مراحل آن طی شده است باید به سرعت انجام شود؛ در مکاتباتی که خردادماه با معاون راهبردی رئیس جمهور و منابع انسانی نهاد ریاست جمهوری داشتیم به آنها اعلام کردیم که راه برگشتی در این زمینه وجود ندارد چرا که تمام مراحل استخدامی طی شده و دولت مکلف است بدون اینکه تخلفی را در این زمینه انجام دهد با تامین اعتباری که مجلس کرده هر چه سریع‌تر رویه استخدامی‌ها را تسهیل ببخشد.

خبر ۲۴ تیر ۹۳ –  قبول‌شدگان “آزمون استخدامی شرکت نفت” همچنان بلاتکلیف

با وجود اینکه قرار بود که نتایج نهایی حداکثر تا بهمن ماه سال ۹۲ اعلام شده و متقاضیان تعیین تکلیف شوند؛ اما اکنون با گذشت چند ماه از مهلت تعیین شده همچنین تاکید اخیر معاون توسعه منابع انسانی وزارت نفت مبنی بر انتشار نتایج نهایی در فاصله‌ای نزدیک، هنوز خبری از روشن شدن وضعیت داوطلبان نیست.

بیش از یکسال از برگزاری آزمون استخدامی شرکت ملی نفت ایران که می‌توان از آن به عنوان بزرگ‌ترین آزمون استخدامی‌کشور یاد کرد، می‌گذرد و شرکت‌کنندگان در این آزمون هنوز بلاتکلیف مانده و با قول‌های بی‌پایان مسئولان شرکت ملی نفت روزها را همچنان پشت سر می‌گذارند. به طوری که حتی برخی مراحل استخدام و دریافت کد استخدامی را نیز طی کرده اند. این در حالی است که در برخی موارد با وجود اینکه استخدامی هم انجام نشده است اما با اعلام نتایج آزمون ها شرکت کنندگان می دانند که آیا باید منتظر استخدام بمانند یا خیر.

چندی پیش نیز معاون منابع انسانی وزارت نفت تنها به بیان این سخن که تمام تلاش خود را انجام می‌دهیم که به زودی نتایج نهایی آزمون استخدامی شرکت ملی نفت ایران را اعلام کنیم، اکتفا کرد.

کریم سلحشور گفت: به زودی تکلیف پذیرفته شدگان نهایی مشخص می شود.

وی یادآور شد: قبول داریم فرآیند اعلام اسامی پذیرفته شدگان نهایی این آزمون طولانی شده، اما موضوع در حال رسیدگی است.

معاون توسعه منابع انسانی و مدیریت وزارت نفت افزود: شرکت ملی نفت ایران، مسئولیت خود را در این زمینه انجام و معاونت منابع انسانی وزارت نفت، گزارش های لازم را به وزیر نفت ارائه داده است.

وی تاکید کرد: تمام تلاش خود را به کار می‌گیریم تا در اولین فرصت ممکن، نتایج بررسی‌ها را اعلام کرده و به نگرانی پذیرفته شدگان در آزمون خاتمه دهیم.

با این وجود برخی از شرکت کنندگان و پذیرفته شدگان مراحل ابتدایی آزمون استخدامی شرکت نفت در تماس با باشگاه خبرنگاران از تاخیر و عدم اطلاع رسانی وزارت نفت در این زمینه همچنین بلاتکلیفی خود پس از گذشت مدت زمان  گلایه کرده و خواهان روشن شدن وضعیت خود پس از یکماه ماه انتظار هستند.

این در حالی است که بیژن نامدار زنگنه وزیر نفت به خاطر همین موضوع به مجلس فراخوانده شد.

در پی تماس های مکرر شرکت کنندگان در آزمون استخدامی شرکت نفت خبرنگار باشگاه خبرنگاران و درخواست برای پیگیری موضوع از طریق  مسئولان پیگیری کند متاسفانه پاسخی از این طریق حاصل نشد و مجبور شدیم که این امر مهم را از طریق نماینده مجلس شورای اسلامی بررسی کنیم.

سیدمهدی موسوی نژاد عضو کمیسیون انرژی مجلس در رابطه با آزمون استخدامی شرکت ملی نفت ایران اظهار داشت: متاسفانه مصاحبه اکثر نیروهای شرکت کننده انجام شده ولی تاکنون امکان استخدام فراهم نشده است.

وی تصریح کرد: دولت و مسئولان بایستی در تعهداتی که ایجاد می کنند عمل کنند نباید تعهدات خود را زیرپا بگذارند. متاسفانه این موضوع تابحال متوقف شده است.

موسوی‌نژاد تاکید کرد: بایستی تکلیف ۳۰۰۰ نفری که در آزمون نفت شرکت کرده اند هر چه سریع تر مشخص گردد.

عضو کمیسیون انرژی مجلس خاطرنشان کرد: نمایندگان مجلس شورای اسلامی درخواست کردند که موضوع استخدام را از طریق نهاد ریاست جمهوری و وزارت نفت پیگیری شود چرا که در این خصوص تذکراتی نیز داده شده است.

وی یادآور شد: مسئولان نظام جمهوری اسلامی باید در تعهداتی که به مردم می دهند باید پاسخگو باشند و سرنوشت شرکت کنندگان را مشخص کنند. چرا که مجلس این امر مهم و سرنوشت ساز را در دستور کار خود قرار داده است.

بر اساس این گزارش، آزمون استخدامی نفت در اردیبهشت ماه سال گذشته برگزار شد و بعد از آزمون کتبی، مصاحبه های علمی و گزینش های اولیه نیز صورت پذیرفت ولی همچنان قبول شدگان منتظر اعلام نتایج نهایی می باشند.

خبر ۱۹ تیر ۹۳ – وزیر نفت به مجلس فراخوانده شد

هیات رئیسه مجلس از سوال ملی نماینده تهران از وزیر نفت خبر داد و براین اساس بیژن زنگنه باید به زودی برای پاسخگویی به این سئوال در کمیسیون تخصصی مجلس حاضر شود.

به گزارش خبرنگار پارلمانی مهر، در جلسه علنی روز چهارشنبه مجلس شورای اسلامی سوال ملی حمید رسایی نماینده مردم تهران از وزیر نفت درباره علت خودداری از اعلام نتایج آزمون استخدامی شرکت ملی نفت از سوی هیات رئیسه اعلام وصول شد.

خبر ۱۸ تیر ۹۳ – مانع تراشی وزارت نفت در استخدام جوانان تحصیلکرده قابل تامل است

عضو کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس خطاب به رئیس جمهور گفت: چگونه است که در دولت اعتدال شما تلاش برای مدارا و رحمت با کفار مشاهده می‌شود ولی در وزارت نفت در استخدام جوانان زحمتکش و تحصیلکرده که تمامی مراحل قانونی استخدام را گذرانده‌اند با بهانه‌های واهی مانع تراشی می‌شود.
به گزارش خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران؛ سیدعلی محمد بزرگواری نماینده کهکیلویه و بهمئی در نشست علنی امروز (سه‌شنبه ۱۷ تیرماه) مجلس شورای اسلامی، در تذکر شفاهی خود با استناد به اصل ۸۴ قانون اساسی خطاب به رئیس جمهور، گفت: براساس  فرمایشات مقام معظم رهبری در جلسه دیدار با مسئولان نظام به شما متذکر می‌شوم که اعتدال یعنی اسلام از این رو رعایت آن الزامی است.
وی ادامه داد: چگونه است که در دولت اعتدال شما تلاش برای مدارا و رحمت با کفار مشاهده می‌شود ولی در وزارت نفت در استخدام جوانان زحمتکش و تحصیلکرده که تمامی مراحل قانونی استخدام را گذرانده‌اند با بهانه‌های واهی مانع تراشی می‌شود.
بزرگواری افزود: چگونه است که به بهانه وجود چند استثناء با سرنوشت تحصیلی ۳ هزار دانشجوی دکتری توسط وزیر علوم بازی می‌شود.
این نماینده مردم در مجلس نهم با یادآوری انتصاب برخی سرپرستان برای دانشگاه‌ها اظهار داشت: انتصاب سرپرستان در دانشگاه‌ها که در فتنه ۸۸ نقش داشتند جای تأمل دارد.
عضو کمیسیون کشاورزی،‌آب و منابع طبیعی مجلس خطاب به روحانی گفت: نباید به بهانه اعتدال نیروهای مؤمن و متعهد کنار زده و به فراموشی سپرده شوند.

خبر ۱۷ تیر ۹۳ – پیگیری رئیس جمهور در خصوص نتایج آزمون استخدامی نفت

نماینده استان کهگیلویه خواستار شد:

پیگیری رئیس جمهور در خصوص نتایج آزمون استخدامی نفت

در نشست صحن علنی مجلس شورای اسلامی که صبح امروز برگزار شد، نماینده استان کهگیلویه خواستار پیگیری رئیس جمهور در خصوص نتایج آزمون استخدامی نفت شد.

به گزارش خبرنگار اویل نیوز؛ در نشست صحن علنی مجلس شورای اسلامی که صبح امروز برگزار شد، نماینده استان کهگیلویه خواستار پیگیری رئیس جمهور در خصوص نتایج آزمون استخدامی نفت شد.

وی در ادامه گفت: بایستی تکلیف ۳۰۰۰ نفری که در آزمون نفت شرکت کرده اند هر چه سریع تر مشخص گردد.

بر اساس این گزارش، آزمون استخدامی نفت در اردیبهشت ماه سال گذشته برگزار شد و بعد از آزمون کتبی، مصاحبه های علمی و گزینش های اولیه نیز صورت پذیرفت ولی همچنان قبول شدگان منتظر اعلام نتایج نهایی می باشند.

خبر ۱ تیر ۹۳ – پرونده ۴ هزار جوان بلاتکلیف استخدام در شرکت ملی نفت به صحن علنی مجلس کشیده شد

به گزارش نفت نیوز به نقل از سایت  rasaee.ir حمید رسایی نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات و اسلامشهر در خصوص سئوال روز گذشته خود از زنگنه درباره تعیین تکلیف حدود ۴۰۰۰ نفر از پذیرفته شدگان در آزمون نفت گفت: آقای زنگنه در جلسه پذیرفتند که این آزمون قانونی بوده و شرایط قانونی درباره آن رعایت شده است اما معتقد است که نفت نیازی به این حجم نیرو ندارد.
رسایی گفت: بنده در پاسخ به آقای زنگنه گفتم که اولا این آزمون قانونی و بر اساس ضوابط بوده است اما اگر از نظر شما این کار لازم نبوده بعد از آزمون کتبی و قبل از این که مصاحبه های علمی و گزینش های اولیه صورت بگیرد باید آن را اعلام می کردید نه الان که حدود ۴۰۰۰ را نفر را بلاتکلیف در کارتابل خود نگه داشته اید.
وی افزود: زنگنه همچنین معتقد بود که در حال حاضر تعداد زیادی از نیروهای شاغل در نفت وجود دارند که اگر قرار
باشد بکار گیری شود باید از همان نیروها استفاده کرد که پاسخ به این نکته وی نیز گفته شد که بسیاری از شرکت کنندگان در آزمون همان کسانی هستند که در حال حاضر در بخش های مختلف نفت مشغول به کارند اما بواسطه شرکت های واسطه .
رسایی گفت: در نهایت وزیر نفت پذیرفت که تمام کسانی که در حال حاضر در بخش های مختلف نفت مشغول به کار هستند و در آزمون پذیرفته شده اند به سازمان مدیریت معرفی شوند. اما با این حال برای تعیین تکلیف موارد دیگر نیز پیگیری ها ادامه دارد و فعلا سئوال بنده به صحن ارجاع شد تا تعیین تکلیف قانونی همه موارد صورت بگیرد.

خبر ۲۶ خرداد ۹۳ – دستکاری در نتایج آزمون استخدامی نفت

“عدم نیاز” به هیچ وجه نمی تواند توجیه مناسبی برای جذب نکردن نیروی جدید باشد بلکه بنا به ضرورت سازمانی باید هر سال حداقل ۳ هزار نیروی جدید علاوه بر نیروهای آزمون قبلی استخدام شوند تا طی چند سال آینده سمت های یادشده پر شوند در غیر این صورت بحران کمبود نیروی متخصص طی سالهای آینده دامنگیر شرکت ملی نفت شده و همچون عدم سرمایه گذاری در زمینه تولید بنزین طی سالهای ۷۶ تا ۸۴ کشور را دچار مشکل خواهد کرد….

به گزارش پانا نیوز به نقل از نفت نیوز، چندین ماه از زمان قانونی اعلام نتایج بزرگ ترین آزمون استخدامی نفت می گذرد ولی وزارت نفت بجای اعلام رسمی نتایج این آزمون، با اطلاعیه و مصاحبه و غیره شرکت کنندگان را در انتظار غیرمتعارف و در اصطلاح بین آسمان و زمین معلق گذاشته است!شائبه دستکاری سیاسی در نتایج آزمون استخدامی شرکت ملی نفت؛ نفت نیوز: حق الناس است باور نمی کنیم؛ زنگنه دستور شفاف سازی دهد.

از زمان اتمام مهلت قانونی اعلام نتایج آزمون تاکنون هر روز یادداشت ها و تماس های مکرری با مسئولان این پایگاه برقرار می شود ولی ما نیز بخاطر کمک به دست اندکاران صنعت نفت به انتشار حداقل ها بسنده کرده و همچنان منتظر اعلام رسمی نتایج بوده ایم.

متاسفانه تا لحظه ارسال خبر نه تنها نتایج این آزمون منتشر نشد بلکه در اقدامی غیرمتعارف روابط عمومی وزارت نفت برای سومین بار – بعد از وعده معاون منابع انسانی و مصاحبه رئیس روابط عمومی شرکت ملی نفت – طی بیانیه ای تصریح کرد: “اعلام نتایج و انجام تشریفات استخدامی پذیرفته شدگان نهایی در مرحله تصویب نتایج است! ”

مفهوم این جمله این است که اسامی پذیرفته شدگان مشخص شده اند ولی در کارتابل آقای وزیر منتظر امضاء ایشان هستند.

نفت نیوز بدون قضاوت درباره دلایل تاخیر بی سابقه در اعلام نتایج این آزمون ؛ صرفاً چند نکته را متذکر می شود:

بعضی از شرکت کنندگان در این آزمون استخدامی بعد از تاخیرهای مکرر در اعلام نتایج آزمون با ارسال کامنت هایی نگران دستکاری در نتایج این آزمون استخدامی بودند که شاید بخواهند با توجه به رویکرد دولت تدبیر و امید افرادی جایگزین قبول شدگان شوند که رویکرد سیاسی موافق با دولت جدید داشته باشند.

نفت نیوز به حسب حکم شرع مبنی بر پرهیز از سوء ظن به مومن؛ این ادعا را تایید نمی کند ولی با توجه به تاخیر بی سابقه پیش آمده ایجاد این بدگمانی ها را دور از ذهن نمی دانیم و از مسئولان منابع انسانی نفت درخواست می شود در این زمینه شفاف سازی کرده تا خدایی ناخواسته این شبهه در اذهان باقی نماند.

ضمن اینکه اگر خدایی ناخواسته تخلفی صورت بگیرد بعنوان حق الناس بر عهده متخلفان باقی خواهد بود و باید در پیشگاه خدوند متعال پاسخگوی عملکرد خود باشند.

شاید یکی از دلایل تاخیر در اعلام نتایج این آزمون کافی بودن نیروی انسانی موجود در نفت باشد. بر حسب اطلاعاتی که ما از درون سازمان داریم حداقل ۱۰ هزار سمت خالی در شرکت ملی نفت وجود دارد و هر سال نیز بیش از یک هزار نفر بازنشسته می شوند. (سال گذشته یک هزار و ۲۰۰ نفر در این شرکت بازنشسته شدند.)

بنابراین “عدم نیاز” به هیچ وجه نمی تواند توجیه مناسبی برای جذب نکردن نیروی جدید باشد بلکه بنا به ضرورت سازمانی باید هر سال حداقل ۳ هزار نیروی جدید علاوه بر نیروهای آزمون قبلی استخدام شوند تا طی چند سال آینده سمت های یادشده پر شوند در غیر این صورت بحران کمبود نیروی متخصص طی سالهای آینده دامنگیر شرکت ملی نفت شده و همچون عدم سرمایه گذاری در زمینه تولید بنزین طی سالهای ۷۶ تا ۸۴ کشور را دچار مشکل خواهد کرد.

گفتنی است وجود نیروهای پیمانکاری در نفت با سمت های سازمانی ربطی ندارد بلکه این پست ها به گونه ای است که باید افراد بر اساس تخصص و تحصیلات لازم در آنها بکار گرفته شوند ؛ هر چند بر اساس قوانین موجود نیروی های پیمانکاری در صورت داشتن شرایط لازم می تواند بعد از طی مراحل قانونی از این امتیاز بهره مند شوند.

براساس گفته بعضی از شرکت کنندگان هر کدام از آنها برای حضور در رقابت آزمون استخدامی گذشته مبلغ ۱۰ هزار تومان به حساب شرکت ملی نفت ایران واریز نمودند. با توجه به تعداد بی سابقه شرکت کنندگان در این آزمون؛ مبلغ واریزی قابل توجه بوده است.

در این شرایط در صورتی که وزارت نفت بخواهد بر خلاف تعهدات قبلی هنگام برگزاری آزمون عمل نماید باید شرعاً پول تک تک شرکت کنندگان در آزمون را به آنها عودت دهد در غیر این صورت این مورد نیز بعنوان حق الناس گردن مسئولان باقی خواهد ماند که البته با توجه به پایبندی شخص آقای وزیر به شرع مقدس بعید می دانیم ایشان این مسئله را نادیده بگیرند.

 

خبر ۲۴ خرداد ۹۳ – نتایج مصاحبه های استخدامی شرکت ملی نفت در مرحله تصویب است
مصاحبه های استخدامی شرکت ملی نفت ایران در سال ۱۳۹۲، در موعد مقرر انجام شد و نتایج نهایی در مرحله تصویب است.

به گزارش شانا، داوطلبان شرکت در آزمون استخدامی شرکت ملی نفت ایران، مطابق نمرات آزمون و مصاحبه انجام شده در گروه های پردازشی مختلف و سهمیه های مربوطه (اعم از ایثارگران، بومی و سایر داوطلبان) با یکدیگر به رقابت پرداخته و نتایج نهایی استخراج شده است.

بنابر این گزارش هرگونه اعلام نتایج و انجام تشریفات استخدامی پذیرفته شدگان نهایی در مرحله تصویب نتایج است که به محض انجام این مرحله، مراتب از طریق سامانه آزمون استخدامی شرکت ملی نفت ایران به اطلاع عموم خواهد رسید.

بر پایه این گزارش، بزرگترین آزمون استخدامی کشور در سه نوبت طی روزهای پنجم و ششم اردیبهشت سال ۹۲ در حوزه های تهران، اهواز، شیراز، بندرعباس، اصفهان، کرمانشاه، مشهد، ماهشهر و تبریز با حضور ۹۴ هزار و ۹۲۱ داوطلب برگزار شد که از این میان تعداد ۳۵۳۱ نفر (دو برابر ظرفیت) حائزین رتبه های برتر برای انجام مصاحبه دعوت شدند و با آنها مصاحبه شد.

خبر ۱۲ خرداد ۹۳  – دلایل تأخیر در اعلام اسامی پذیرفته شدگان آزمون استخدامی نفت

مدیر روابط عمومی نفت پاسخ داد؛
دلایل تأخیر در اعلام اسامی پذیرفته شدگان آزمون استخدامی نفت
به گزارش اویل نیوز، محمد ناصری، مدیر روابط عمومی شرکت ملی نفت ایران در گفت‌وگویی با اشاره به صحبت با متقاضیان آزمون استخدامی شرکت ملی نفت ایران گفت: این موضوع در رأس کارهای مدیریت منابع انسانی جناب وزیر قرار گرفته است که البته مقداری زمان‌بر خواهد بود.

وی افزود: متأسفانه واقعیت امر این است که یکی از مشکلات ما در بخش نفت استخدام‌های بی‌قاعده و بی‌ضابطه‌ای بود که تا کنون وجود داشت و همین امر باعث شد که فرآیند ثبت‌نام این افراد این چنین طولانی شود.

ناصری ادامه داد: زمانی که آقای زنگنه وزارت نفت را تحویل دادند ۸۰ هزار نیرو در این بخش وجود داشت، در حالی که این آمار اکنون به ۲۰۰ هزار نفر رسیده است که به هیچ‌وجه از توزیع مناسبی برخوردار نیستند؛ یعنی ما در بخشی با تورم نیرو مواجهیم و در بخشی دیگر نیازمند نیرو. این مسائل باید حل شود.

مدیر روابط عمومی شرکت ملی نفت ایران به اقدامات انجام شده در این خصوص اشاره کرد و بیان داشت: در دوره قبل بدون نیازآزمایی واقعی بخش‌ها، اطلاعیه استخدام داده شد که ما اکنون در حال بررسی این موضوع هستیم تا متوجه شویم جذب نیروها تا چه اندازه‌ واقعی است.

جانمایی دقیق نیروها در شرکت ملی نفت زمان‌بر خواهد بود

وی خاطرنشان کرد: این کار فرآیندی زمان‌بر است؛ چرا که تعداد افراد زیاد است و همچنین ده‌ها شرکت، منطقه، حوزه و ناحیه داریم که این نیروها باید در آنجا پخش شوند.

ناصری همچنین تاکید کرد: تنها بحث استخدام و جذب این نیروها نیست. نیروی خوب زمانی که در جایی قرار گیرد و استفاده مناسبی از آن نشود، هرز می‌رود و دچار سرخوردگی می‌شود. طبیعتاً این نیرو پس از دو سال دیگر کاربری قبل را نخواهد داشت و نیروی خوبی نخواهد بود که این اتفاق نباید رخ دهد.

مدیر روابط عمومی شرکت ملی نفت ایران خاطرنشان کرد: بر اساس مباحث علمی نیز می‌دانیم که زمانی نیروی انسانی در بخشی زیاد شود، کارایی نیرو کاهش می‌یابد و کار نیز درگیر بوروکراسی‌ها و دست به دست شدن‌های نابجا می‌شود که تنها نتیجه آن بالای رفتن هرینه نیروی انسانی و کاهش کیفیت است و بس.

وی به متقاضیان استخدام در شرکت ملی نفت ایران اطمینان داد که این موضوع یکی از دستور کارهای دائمی مدیریت منابع انسانی آقای وزیر قرار گرفته و رها نشده است و انشاالله مرتفع خواهد شد.

منبع:خبرگزاری دانشجو

خبر ۱۰ خرداد ۹۳ – پذیرفته شدگان آزمون شرکت ملی نفت به رئیس جمهور پناه بردند
اردیبهشت سال گذشته آزمون استخدامی شرکت ملی نفت ایران با حضور بیش از ٩٢١ هزار شرکت کننده از سراسر ایران برگزار شد، مهر و آبان ٢٩ مصاحبه از پذیرفته شدگان انجام گرفت اما هنوز از نتایج این آزمون خبری نیست.به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، اردیبهشت سال ٢٩ شرکت ملی نفت ایران پیرو اطﻼعیه سراسری قبلی این شرکت، اقدام به برگزاری آزمون استخدامی کرد .نتایج اولیه این آزمون با تأخیر فراوان اعﻼم شد و پذیرفته شدگان آن پاییز برای انجام مصاحبه به محل های اعﻼم شده رفتند .پس از برگزاری مصاحبه از چند هزار داوطلب پذیرفته شده، قرار بود تا ماه بعد نتایج پذیرفته شدگان نهایی اعﻼم شود اما باز هم اعﻼم نتایج با تأخیر مواجه شد.ابتدای زمستان سال گذشته در وب سایت آزمون شرکت ملی نفت ایران اطﻼعیه ای درج شد مبنی بر اینکه “نتایج نهائی مصاحبه های استخدامی ، نیمه اول بهمن ماه صرفاً از طریق همین پایگاه اینترنتی اعﻼم خواهد شد “.نکته جالب توجه این است که بعد از گذشت حدود چهارماه از این تاریخ، همچنان وب سایت آزمون شرکت ملی نفت ایران بر اعﻼم نتایج پذیرفته شدنگان نهایی در تاریخ نیمه اول بهمن ماه اصرار دارد و اطﻼعیه جدیدی بر رو ی این وبسایت برای تعیین تکلیف متقاضیان قرار داده نشده است.یکی از فارغ التحصیﻼن رشته مهندسی نفت، ساکن شهرستان امیدیه استان خوزستان در تماس با خبرگزاری تسنیم اظهار داشت :در آزمونی که اردیببهشت سال گذشته برگزار شد، اعﻼم شد که از مجموع ٩٢١ هزار شرکت کننده این آزمون، در نهایت ٠٠٨١ نفر پذیرفته شده و به استخدام شرکت ملی نفت ایران در خواهند آمد.وی افزود :قرار بود نتایج اولیه پذیرفته شدگان یک ماه بعد اعﻼم شود اما تا اواخر تیرماه این مسئله به تعویق افتاد، اواخر تیر اسامی ۴ تا ۵ هزار نفر از شرکت کنندگان به عنوان اسامی پذیرفته شدگان برای مصاحبه استخدامی اعﻼم شد. ٢٫١ میلیارد تومانی که از شرکت کنندگان گرفتند کجا رفت؟ به گفته این دانش آموخته صنعت نفت، در ماههای مهر و آبان سال گذشته این مصاحبه ها برگزار شد و اعﻼم شده بود که دی ماه نتایج پذیرفته شدگان نهایی بر روی وب سایت قرار می گیرد اما دی ماه اطﻼعیه ای بر روی وب سایت آزمون شرکت ملی نفت ایران قرار گرفت مبنی بر اینکه نتایج نیمه اول بهمن اعﻼم می شود. این شرکت کننده آزمون استخدامی وزارت نفت با بیان اینکه هنوز نه خبری از اعﻼم نتایج است و نه کسی از سرنوشت ما خبری می دهد، گفت : یک سال ما را سر کار گذاشته اند و فقط از هر نفر بابت آزمون ٠١ هزار تومان گرفته اند که معلوم نیست این یک میلیارد و ٠٩٢ میلیون تومانی که از ٩٢١ هزار نفر گرفته اند، کجا رفته است. زنگنه فقط سر تکان داد؛ بادیگارد وزیر آزمون را منتفی اعﻼم کرد !!وی با تأکید بر اینکه آزمون استخدامی وزارت نفت ربطی به طرح مهرآفرین دولت گذشته نداشته، تصریح کرد :در نمایشگاه نفت خودم را به وزیر نفت رساندم و به ایشان موضوع را گفتم، وزیر نفت فقط سرتکان داد، نفهمیدم این سرتکان دادن یعنی چه. وی با اشاره به اینکه معاون نیروی انسانی وزیر نفت گفته به زودی نتایج اعﻼم می شود اما مشخص نیست این زمان کی برسد، افزود :بارهای بعدی که سعی کردم به وزیر نفت نزدیک شوم تیم حفاظتی وزیر مانع من میشد و وقتی خواستم با فاصله موضوع آزمون را به گوش وزیر برسانم یکی از بادیگاردها گفت که آزمون استخدامی منتفی است، من نمی دانم در حالی که معاون نیروی انسانی وزیر نفت می گوید به زودی نتایج اعﻼم می شود چطور یک بادیگارد از منتفی شدن استخدام در شرکت ملی نفت می گوید. انگار مدیران مسئول هیچ ارزشی برای زندگی و وقت جوانان تحصیل کرده قائل نیستند این دانش آموخته رشته نفت با انتقاد از اینکه انگار مدیران مسئول هیچ ارزشی برای زندگی و وقت جوانان تحصیل کرده قائل نیستند، گفت : در چشم خانواده و نزدیکان و آشنایان به یک انسان دروغگو تبدیل شده ایم، از بس گفته ایم نتایج استخدام اعﻼم می شود و نشد، فکر می کنند ما اصﻼ قبول نشده ایم و دروغ می گوییم .برخی دوستان من در شرف ازدواج بودند و به خاطر مشخص نشدن وضعیت این آزمون استخدامی، ازدواجشان بر هم خورد .چه کسی پاسخگوی این ضررهاست؟ یکی دیگر از شرکت کنندگان آزمون استخدامی شرکت ملی نفت ایران که از تهران در این آزمون شرکت کرده بود به خبرنگار تسنیم گفت :حداقل بیایند اعﻼم کنند ما استخدام نمی کنیم و تکلیف ما را روشن کنند، این بﻼتکلیفی زندگی ما را به هم ریخته است. شرکت کننده دیگری از خوزستان با اشاره به اینکه در مصاحبه پذیرفته شدگان مرحله اول، افرادی با سهمیه های مختلف حضور داشتند، گفت : من بدون داشتن هر نوع سهمیه و با عنوان سهمیه آزاد شرکت کردم و با درس خواندن بسیار موفق به قبولی در آزمون شدم، آیا حق من و امثال من که با تکیه ب ر علممان می خواهیم به جایی برسیم اینگونه برخوردهاست که هر بار برای گرفتن پاسخ مراجعه می کنیم می گویند هنوز وقتش نشده، منتظر بمانید خودمان اعﻼم می کنیم. فرصت های شغلی که در انتظار نتایج آزمون شرکت ملی نفت از دست رفت دانش آموخته ای در رشته مکانیک از استان خراسان رضوی که در آزمون استخدامی شرکت ملی نفت ایران به عنوان پذیرفته شده برای مصاحبه انتخاب شده بود، به خبرنگار تسنیم گفت :همچنان وقتی به وبسایت آزمون مراجعه می کنید نوشته شده نیمه اول بهمن ماه نتایج پذیرفته شدگان نهایی اعﻼم می شود، یعنی انقدر

مسئوﻻن نسبت به سرنوشت حدود ۴ تا ۵ هزار نفر پذیرفته شده این آزمون بی تفاوتند که حتی به خودشان زحمت به روز کردن وبسایت و اطﻼع رسانی درست را نمی دهند؟ وی افزود :من و دوستانم در این یک سالی که ما به امید قبولی در آزمون، منتظر اعﻼم نتایج هستیم، فرصت های شغلی زیادی را از دست داده ایم چرا که با درس خواندن بسیار، مشتاق فعالیت در صنعت نفت کشور بودیم. نامه سرگشاده جمعی از پذیرفته شدگان آزمون نفت به رئیس جمهور جمعی از پذیرفته شدگان مرحله اول ازمون استخدامی شرکت ملی نفت ایران در نامه ای سرگشاده به رئیس جمهور خواهان رسیدگی به وضعیت خود شدند. متن این نامه بدین شرح است: بسمه تعالی جناب آقای دکتر حسن روحانی، ریاست محترم جمهوری سﻼم علیکم بدون شک ۴٢ خرداد ٢٩ یکی از روزهای فراموش نشدنی تاریخ انقﻼب اسﻼمی است، روزی که مردم ایران با حضور حداکثری در انتخابات ریاست جمهوری یازدهم بار دیگر با آرمان های امام راحل )ره (و مقام معظم رهبری ) مد ظلهعالی (بیعت نموده و با رای به شما رییس جمهور محبوب خواستار بازگشت اعتدال، راستگویی، قانون گرایی، دوری از تبعیض، وفای به عهد و ضابطه مندی به فضای جامعه شدند .اما چند روز قبل از انتخابات یعنی روزهای پنجم و ششم اردیبهشت ماه ٢٩روزهای سرنوشت سازی برای بسیاری از خانواده های ایرانی بود، چرا که در این روزها آزمون استخدامی شرکت ملی نفت ایران با نزدیک به ٩٢١ هزار شرکت کننده )که بعدها لقب بزرگترین آزمون استخدامی کل کشور را بخود اختصاص داد (برگزار گردید .نتایج اولیه این آزمون در اواخر تیرماه اعﻼم شد .پس از آن و با روی کار آمدن دولت جنابعالی مصاحبه های استخدامی در مهر و آبان ٢٩ برگزار گردید، قطعا برگزاری منظم و عادﻻنه مصاحبه ها توسط وزارت زیرمجموعه دولت حاضر نشان از پیگیری و حسن توجه دولت به آزمون استخدامی شرکت نفت بود. رییس جمهور محبوب، در ابتدا سایت آزمون، دی ماه را تاریخ اعﻼم نتایج نهایی مصاحبه های استخدامی ذکر کرد و سپس این تاریخ به نیمه اول بهمن ماه تغییر نمود، اما هم اکنون که بیش از سه ماه از نیمه اول بهمن ماه ٢٩ گذشته است نه تنها نتایج مصاحبه ها اعﻼم نشده بلکه هیچ تاریخ جدیدی نیز در سایت رسمی آزمون برای اعﻼم نتایج ذکر نشده است. استخدام بی رویه، رابطه محور و گسترده در شرکت نفت و سایر ارگان های دولتی در هشت سال گذشته بر کسی پوشیده نیست، اما پذیرفته شدگان آزمون مذکور افرادی هستند که تنها با توکل بر خداوند متعال و تﻼش فراوان موفق شده اند در زمره سه درصد پذیرفته شده آزمون قرار گیرند، این افراد در مدت بیش از یکسال از برگزاری آزمون تحت فشارهای روانی زیادی قرار گرفته و موقعیت های شغلی فراوانی را از دست داده اند، با توجه به اینکه تمام پذیرفته شدگان از قشر جوان جامعه می باشند، وضعیت زندگی و ازدواج این افراد نیز به اعﻼم نتایج این آزمون گره خورده است .لذا از شما رییس جمهور محترم تقاضا داریم دستور فرمایید وزارت نفت وعده خود در مورد اعﻼم نتایج در نیمه اول بهمن ماه را بیش از این به تاخیر نینداخته، و بدینوسیله ضمن پایان دادن به نگرانی های خانواده های داوطلبین، روحیه تﻼش را همچنان در قلب تمامی جوانان این سرزمین زنده نگاه دارید.سخن را با حدیثی از موﻻیمان امیرالمومنین حضرت علی علیهالسﻼم به پایان می بریم که فرمودند :همانا عهد و پیمانها گردن بندهایی هستند در گردن ها تا روز قیامت .کسی که پیوند آنها را نگهدارد ﴿وفای به عهد کند﴾، خداوند او را به مقصود می رساند و کسی که آن عهدها را بشکند، خداوند او را به خودش واگذارد.امید ما بعد از خداوند یکتا به تدبیر شماست. با تشکر جمعی از پذیرفته شدگان آزمون شرکت نفت وخانواده های ایشان

************************************************************************
من بازم به رسالت دیرینه خودم عمل کردم و برای این شماره ها فکس کردم که حساب کار بیاد دستشون فکر نکنن ما یتیم موندیم!!!

فکس کردم برای مقام های زیر تو وزارت نفت:
قائم مقام وزیر …………………………….آقای وزیری هامانه
مشاور وزیر و مدیر کل دفتر وزارتی……………….آقای کریم زمانی
معاون وزیر و مدیر عامل شرکن ملی نفت ایران…………..آقای مهندس رکن الدین جوادی
معاون وزیر در امور حقوقی و مجلس……………………..آقای دکتر شجاع الدین بازرگانی
معاون وزیر در توسعه سرمایه انسانی و مدیریت……………آقای کریم سلحشور

خبر ۴ خرداد ۹۳ – سر انجام آزمون نفت کجاست!؟

از تمامی شرکت کنندگان این آزمون دعوت می شود شرح حال خود از زمان آزمون تا کنون را بیان کنند، تا مسئولین متوجه آسیب های ایجاد شده به خاطر تاخیر در این آزمون شوند. از دوستان تقاضا میشود کوتاه ،مهمترین اتفاقات و سختی ها و موقعیت های از دست داده خود را عنوان کرده، تا به انضمام نامه امضاء شده برای مسئولین ارسال شود.

خبر ۴ خرداد ۹۳ – زمان اعلام نتایج آزمون نفت!!!
با گذشت بیش از یک سال از برگزاری آزمون استخدامی وزارت نفت هنوز نتایج نهایی این آزمون اعلام نشده و وعده تعیین تکلیف پذیرفته شدگان از ماهی به ماه دیگر می رود.

در اسفند ماه سال ۱۳۹۱ بود که شرکت ملی نفت ایران در چارچوب مصوبه مهرآفرین و کسب مجوز ۵۵۰۰ نفری برای جذب نیرو اقدام به ثبت نام جهت برگزاری آزمون استخدامی کرد.

بر این اساس آزمون استخدامی وزارت نفت در روزهای پنجم و ششم اردیبهشت ماه سال ۱۳۹۲ با حضور بیش از ۱۲۹ هزار داوطلب به عنوان بزرگترین آزمون استخدامی کشور در شهرهای اصفهان، اهواز، بندرعباس، تبریز، تهران، شیراز، کرمانشاه و مشهد برگزار شد.

این در حالی است که وعده‌های مسوولان برای اعلام نتایج اولیه این آزمون در نیمه دوم اردیبهشت و خرداد ماه عملی نشد تا اینکه در اواسط تیرماه ۹۲ اعلام و به شرکت کنندگان ابلاغ شد. در عین حال در انجام سایر فرایندهای استخدامی نیز تاخیرهایی وجود داشت تا اینکه در پاییزسال گذشته انجام مصاحبه با پذیرفته شدگان آزمون کتبی انجام شد.

با وجود اینکه قرار بود که نتایج نهایی حداکثر تا بهمن ماه سال ۹۲ اعلام شده و متقاضیان تعیین تکلیف شوند؛ اما اکنون با گذشت بیش از چهار ماه از مهلت تعیین شده همچنین تاکید اخیر معاون توسعه منابع انسانی وزارت نفت مبنی بر انتشار نتایج نهایی در فاصله‌ای نزدیک، هنوز خبری از روشن شدن وضعیت داوطلبان نیست.

اما گذشت بیش از یک سال از برگزاری این آزمون، عدم اعلام نتایج نهایی آن در حالی اتفاق می افتد که نتایج اغلب آزمون های استخدامی سازمان هایی که همزمان با شرکت نفت در مورد این موضوع اقدام کرده اند مشخص شده و حتی برخی مراحل استخدام و دریافت کد استخدامی را نیز طی کرده اند. این در حالی است که در برخی موارد با وجود اینکه استخدامی هم انجام نشده است اما با اعلام نتایج آزمون ها شرکت کنندگان می دانند که آیا باید منتظر استخدام بمانند یا خیر.

با این وجود برخی از شرکت کنندگان و پذیرفته شدگان مراحل ابتدایی آزمون استخدامی شرکت نفت در تماس با خبرگزاری ایسنا از تاخیر و عدم اطلاع رسانی وزارت نفت در این زمینه همچنین بلاتکلیفی خود پس از یک سال گلایه کرده و خواهان روشن شدن وضعیت خود پس از ۱۲ ماه انتظار هستند.

این در حالی است که می توان نسبت به تاخیر ایجاد شده و عدم اعلام نتایج آزمون استخدامی وزارت نفت به عنوان یک سازمان دولتی از معاونت توسعه مدیریت و سرمایه انسانی رییس جمهور که همواره بر نظارت دقیق بر اجرای فرایند استخدام های دولتی اعم از نشر آگهی، برگزاری آزمون،اعلام نتایج و صدور کد استخدامی تاکید می کند در خواست پاسخ کرد؛ که آیا در طول این مدت نسبت به روشن شدن وضعیت چندین هزار نفر جوان خواهان استخدام و یا تبدیل وضعیت اقدامی کرده و دلایل آن این تاخیر را از این وزارتخانه پرس وجو کرده اند؟

در عین حال به نظر می رسد با توجه به مستثنی بودن وزارت نفت از برخی قوائد ممکن است که درا ین مورد نیز از چارچوب نظارتی معاونت توسعه مدیریت و سرمایه انسانی رییس جمهور خارج باشد.

خبر ۱ خرداد – کمپین جمع آوری  امضاء برا ی اعلام نتایج وزارت نفت

تمامی امضاء ها باید تایید بشوند پس مجدد به سامانه مراجعه شود.

خبر ۳۰ اردیبهشت ۹۳  – کارکنان غیررسمی صنعت نفت امسال ساماندهی می شوند

شانا_ گروه نفت: آنچه امروز دولت و به طور خاص صنعت نفت با آن مواجه است، هزاران نفر نیروی قراردادی هستند که برای تبدیل وضعیت آنان، فرایند درازمدتی طی شده؛ فرایندی که به طور قطع برای صنعت نفت با صرف هزینه و زمان زیادی همراه بوده است.

حال باید دید در این شرایط، بهترین روش ممکن برای ساماندهی این نیروها چیست؟ برگرداندن این حجم نیروی انسانی به وضعیت قبل (پیمانکاری) و یا تلاش برای ساماندهی آنان در چارچوب قوانین؟

ساماندهی کارکنان قراردادی صنعت نفت و بخصوص کارکنان قرارداد مدت موقت، مدت هاست به یکی از دغدغه های اصلی وزارت نفت و شرکت های تابعه، بخصوص معاونت توسعه منابع انسانی و مدیریت این مجموعه تبدیل شده است. پس از ابلاغ الزام تبدیل وضعیت کارکنان پیمانکاری به قراردادی در دولت دهم بود که حدود ۴٠ هزار نفر نیروی پیمانکار صنعت نفت که دارای شروط انعقاد قرارداد بودند، تبدیل وضعیت شدند و از آن پس در قالب کارکنان قرارداد مدت موقت به فعالیت خود ادامه می دهند. گذشته از اینکه تبدیل وضعیت کارکنان پیمانکار به قراردادی در شرایطی که مسئولان وقت، شعار کوچک سازی دولت را سر می دادند تا چه حد درست بوده است، اما آنچه امروز دولت و به طور خاص صنعت نفت با آن مواجه است، هزاران نفر نیروی قراردادی هستند که درست یا نادرست، به هر روی برای تبدیل وضعیت آنان، فرایند درازمدتی (از آزمایش های طب صنعتی گرفته تا دیگر مراحل) طی شده؛ فرایندی که قطعا برای صنعت نفت با صرف هزینه و زمان زیادی همراه بوده است. حال باید دید در این شرایط، بهترین روش ممکن برای ساماندهی نیروهای غیررسمی صنعت نفت چیست؟ برگرداندن این حجم نیروی انسانی به وضعیت قبل (پیمانکاری) به رغم هزینه های مالی و زمان صرف شده و یا تلاش برای ساماندهی آنان در چارچوب قوانین؟ کریم سلحشور؛ معاون توسعه منابع انسانی و مدیریت وزارت نفت در این باره پاسخ می دهد:

آقای دکتر! همانطور که خود نیز مستحضرید همچنان قاعده مشخصی برای پرداخت حقوق و دستمزد نیروهای قرارداد مدت موقت صنعت نفت تدوین نشده است. برای ساماندهی وضعیت این دسته از کارکنان، چه برنامه ای دارید؟

به هر حال واقعیتی است که کمیت نیروی انسانی در نفت، به نسبت سایر دستگاه های اجرایی بسیار زیاد است؛ ما در حال حاضر حدود ۴٠ هزار نیروی قرارداد مدت موقت و حدود یک هزار نفر نیروی قرارداد مدت معین در این مجموعه داریم و در حال بررسی وضعیت نیروهای قرارداد مدت موقت هستیم. طبیعی است هر شخصی که دارای کمترین میزان عاطفه انسانی است، نمی تواند نسبت به همکاران خود بی تفاوت باشد؛ اما ضوابط و مقررات قانون کار و الزاماتی که از سوی وزارت کار مورد تاکید است، این فرایند را تا حدودی پیچیده می کند. آنچه در این میان بدیهی و قطعی است، عزم و اراده مسئولان صنعت نفت برای ساماندهی مطلوب شرایط این دسته از کارکنان است و یقین بدانید که این موضوع با جدیت در دستور کار قرار دارد.

این فرایند چقدر طول می کشد؟

کار ساده ای نیست و ما در این مسیر با پیچیدگی های فراوانی مواجه هستیم. حقوق و دستمزد زمانی قاعده مند می شود که طبقه بندی مشاغل موجود باشد؛ در حالیکه مشاغل این ۴٠ هزار نفر، طبقه بندی نشده است. ما باید در این زمینه با وزارت کار به توافق برسیم. دقت کنید که بسیاری از مشاغل موجود در نفت، با فضاهای کاری دیگر بیگانه است و بردن این مشاغل در طبقات خاص و متقاعد کردن وزارت کار، کار دشواری است.

به هر حال در شرایط کنونی، سابقه کار، تحصیلات و بسیاری از معیارهای دیگر در پرداخت حقوق و دستمزد کارکنان قراردادی مدنظر واقع نشده است. این موضوع، با قوانین وزارت کار در تناقض نیست؟

ببینید، زمانی که مقرر شد قرارداد نیروهای پیمانکاری واجد شرایط به مدت موقت تبدیل شود، ما قاعده مشخصی برای پرداخت حقوق و دستمزد این دسته از کارکنان نداشتیم. از طرفی همانطور که پیشتر گفتم، طبقه بندی مشاغل برای این کارکنان موجود نبود و تنها گزینه ای که برای جلوگیری از اجحاف در حق این کارکنان می توانستیم مدنظر قرار دهیم، پرداخت حقوق و دستمزد به روال سابق بود. یعنی مقرر کردیم کارکنانی که تبدیل وضعیت شده اند، بر مبنای آخرین فیش حقوقی خود در زمانی که پیمانکار بوده اند، حقوق و دستمزد بگیرند؛ چون برای قاعده مند کردن نحوه پرداخت به آنان، نیازمند یک دوره زمانی و به عبارتی دوره گذار هستیم. این نکته را نیز باید متذکر شوم که ما پیش از این، چنین تجربه ای در صنعت نفت نداشتیم و این امر، قاعدتا به زمانبر شدن این فرایند دامن می زند. با این حال این تعهد اخلاقی را برای خود قائل شده ایم که این موضوع را با جدیت پیگیری کنیم و امیدواریم تا پایان سال جاری، این دسته از کارکنان ساماندهی شوند.

آیا تصویب ماده ١٠ قانون وظایف و اختیارات وزارت نفت، می تواند به تسریع فرایند کمک کند؟

مباحث مطروح شده در این قانون تنها کارکنان رسمی را دربرمی گیرد، اما در تلاشیم از ظرفیت های قانونی موجود بیشترین استفاده را داشته باشیم تا تعداد بیشتری از خانواده صنعت نفت، از مزیت های این قانون برخوردار شوند. رئیس جمهوری، معاون توسعه مدیریت و سرمایه انسانی رئیس جمهوری و وزیر نفت، افرادی هستند که به ترتیب مسئولیت تصویب، تایید و پیشنهاد مفاد این ماده را بر عهده دارند و امیدواریم این قانون در سال جاری، نهایی شود و به تصویب برسد.

ساماندهی نیروهای قراردادی که در خصوص آن صحبت کردید، نیروهای قرارداد مدت معین را نیز در برمی گیرد؟

هدف ما، ساماندهی تمام نیروهای غیررسمی صنعت نفت است؛ اما واقعیت این است که دغدغه اصلی ما به کارکنان قرارداد مدت موقت برمی گردد چراکه برای مدت معین ها، نظام پرداخت مشخصی تعریف شده است. کارکنان قرارداد مدت معین در برابر یک سمت خالی نشسته اند و نظام پرداخت آنها از قواعد خاصی تبعیت می کند. در خصوص نیروهای قرارداد مدت موقت، امکان نشستن در برابر سمت های خالی وجود نداشت و طبیعی بود که ما به تعداد ۴٠ هزار نفر، سمت خالی در نفت نداشتیم. بنابراین هم اکنون کارکنان قرارداد مدت موقت در دوره گذار به سر می برند و ما تمام تلاش خود را به کار می بندیم که در حداقل زمان و با توافق های قانونی ای که انجام می دهیم، وضعیت آنان را ساماندهی کنیم. این فرایند زمانبر و پیچیده است اما هیچ کدام از این موانع، نمی تواند مانع تلاش مجموعه منابع انسانی وزارت نفت برای تحقق این هدف باشد. امیدواریم تا پایان امسال، کار ساماندهی نیروهای غیررسمی صنعت نفت نهایی شود.

صحبت از حق و حقوق شد؛ در خصوص داوطلبان استخدامی شرکت ملی نفت ایران هم توضیحی بدهید. مصاحبه شوندگان مدت هاست در انتظار اعلام نتایج نهایی به سر می برند.

کاملا به آنها حق می دهیم و می دانیم فرایند اعلام نهایی افراد پذیرفته شده، بیش از حد زمانبر شده است. معاونت توسعه منابع انسانی شرکت ملی نفت ایران، گزارش خود را در این زمینه ارائه و معاونت توسعه منابع انسانی و مدیریت وزارت نفت نیز، جمع بندی خود را به وزیر نفت تحویل داده است و این اطمینان را می دهیم که نتایج نهایی در آینده ای نزدیک اعلام شود.

گفتگو: هانیه موحد

خبر ۲۹ اردیبهشت ۹۳ – سایت منتقد:شرکت کنندگان بزرگترین آزمون استخدامی کشور در بلاتکلیفی

به گزارش اویل نیوز، سایت خبرگزاری دانشجو که سایتی منتقد دولت تدبیر و امید است در گزارشی از تعلل در اعلام نتایج آزمون استخدامی نفت انتقاد کرده است.
متن کامل این گزارش بدین شرح است:
 بیش از یکسال از برگزاری آزمون استخدامی شرکت ملی نفت ایران که می‌توان از آن به عنوان بزرگ‌ترین آزمون استخدامی‌کشور یاد کرد، می‌گذرد و شرکت‌کنندگان در این آزمون هنوز بلاتکلیف مانده و با قول‌های بی‌پایان مسئولان شرکت ملی نفت روزها را همچنان پشت سر می‌گذارند.

پس از چند بار به تعویق افتادن زمان اعلام نتایج نهائی آزمون استخدامی شرکت ملی نفت، سرانجام قرار بود نتایج در نیمه اول بهمن ماه اعلام شود، ولی این زمان نیز تاکنون محقق نشده است و پذیرفته شدگان مرحله کتبی همچنان از این انتظار طولانی گلایه‌مند هستند.

یکی از شرکت‌کنندگان در این آزمون طی تماسی با «خبرگزاری دانشجو» گلایه خود را اینچنین مطرح کرد: «پنجم و ششم اردیبهشت ماه سال گذشته بود که من و حدود ۱۲۹ هزار نفر از آزمون استخدامی شرکت ملی نفت شرکت کردیم. نتیجه این آزمون با تاخیر در تیر ماه اعلام شد که طی آن اسامی ۶ هزار نفر به عنوان قبولی‌ها اعلام شد که البته چند برابر ظرفیت پذیرش بود. آبان ماه بود در مصاحبه این آزمون شرکت کردیم و قرار بر این شد که دی ماه نتایج نهایی به اطلاع شرکت‌کنندگان برسد که این زمان به نیمه اول بهمن ماه تغییر پیدا کرد. اما متاسفانه از آن زمان به بعد نه تنها نتایجی اعلام نشد، لبکه حتی سامانه آزمون استخدامی شرکت ملی نفت نیز زمان جدیدی را اعلام نکرد. ما بلاتکلیف مانده‌ایم. حتی فرصت‌های شغلی فراوانی‌ را یه به امید قبولی و استخدام در شرکت نفت از دست داده‌ایم و کسی نیز جوابگوی ما نمی‌باشد.»

شرکت‌کننده دیگری می‌گوید: «پس از اتمام مصاحبه‌های تخصصی و شایسته محوری در آبان ماه که خود نیز با تاخیر دوماهه همراه بود، اعلام نتایج نهایی استخدامی شرکت ملی نفت ایران، سه بار به تعویق افتاده است و درحالی که در آخرین اعلامیه تاخیری، اعلام نتایج را به نیمه اول بهمن ماه موکول کرده که تاکنون محق نشده است. به دور از انصاف است که سرنوشت بیش از ۴۰۰۰ نفر و خانواده‌های ایشان، بدین شکل، بی‌اهمیت تلقی شوند. این خلف وعده، جز بی‌اعتمادی و دلسردی و استرس مضاعف، حاصل دیگری ندارد. در این هیچ شکی نیست که الله مع الصابرین، اما آیا خداوند یاری رسان کسانی که خلف وعده می کنند هم هست؟!»

خبرنگار ما پیگیر کم و کیف این ماجرا از طریق شرکت ملی نفت ایران شد اما متاسفانه پیگیری‌ها در این خصوص نتیجه‌ای را در پی نداشت و تنها یکی از مطلعین این شرکت به خبرنگار ما اعلام کرد که پیگیری این ماجرا از طریق روابط عمومی در حال انجام است.

این مقام آگاه افزود: تا آنجایی که من می‌دانم تمام کارهای اداری این استخدام طی شده است و تنها اعلام نشده است.

وی همچنین از صحبت‌های خود با معاون منابع انسانی این شرکت سخن گفت و بیان داشت: به زودی نتایج نهایی این آزمون اعلام خواهد شد.

چندی پیش نیز معاون منابع انسانی وزارت نفت تنها به بیان این سخن که تمام تلاش خود را انجام می‌دهیم که به زودی نتایج نهایی آزمون استخدامی شرکت ملی نفت ایران را اعلام کنیم، اکتفا کرد.

کریم سلحشور گفت: به زودی تکلیف پذیرفته شدگان نهایی مشخص می شود.

وی یادآور شد: قبول داریم فرآیند اعلام اسامی پذیرفته شدگان نهایی این آزمون طولانی شده، اما موضوع در حال رسیدگی است.

معاون توسعه منابع انسانی و مدیریت وزارت نفت افزود: شرکت ملی نفت ایران، مسئولیت خود را در این زمینه انجام و معاونت منابع انسانی وزارت نفت، گزارش های لازم را به وزیر نفت ارائه داده است.

وی تاکید کرد: تمام تلاش خود را به کار می‌گیریم تا در اولین فرصت ممکن، نتایج بررسی‌ها را اعلام کرده و به نگرانی پذیرفته شدگان در آزمون خاتمه دهیم.

به گزارش خبرنگار اقتصادی «خبرگزاری دانشجو»، آزمون استخدامی‌ شرکت ملی نفت ایران روزهای پنجم و ششم اردیبهشت‌ماه سال ۹۲ در هشت حوزه شهرهای اصفهان، اهواز، بندرعباس، تبریز، تهران، شیراز، کرمانشاه و مشهد برگزار شد.

در این آزمون استخدامی‌که به عنوان بزرگ‌ترین آزمون استخدامی‌کشور از آن یاد می‌شود، حدود ۱۲۹ هزار نفر به رقابت پرداختند.

مهر و آبان‌ماه سال جاری از میان پذیرفته‌شدگان آزمون کتبی مصاحبه‌هایی انجام شد که بنا بود نتایج نهایی آن نیمه اول بهمن‌ماه سال ۹۲ اعلام شود، اما هنوز هیچ اعلامی‌صورت نگرفته است!

خبر ۲۸ اردیبهشت ۹۳ – نامه درخواست پیگری آزمون استخدامی شرکت ملی نفت جهت استخدام بیش از ۲۰۰۰ نفر

نماینده حوزه انتخابیه …
با سلام و احترام
«قَضَاءُ حَاجَهِ الْمُؤْمِنِ أَفْضَلُ مِنْ أَلْفِ حِجَّهٍ مُتَقَبَّلَهٍ بِمَنَاسِکِهَا»
برآوردن حاجت مؤمن برتر از هزار حج مقبول با همه آدابش است.
بهمن ماه سال ۹۱ ثبت نام در آزمون استخدامی شرکت ملی نفت جهت استخدام بیش از ۲۰۰۰ نفر در کد رشته محل های اعلام شده در دفترچه این آزمون، آغاز شد. طبق زمان بندی اعلام شده، آزمون در اردیبهشت سال ۹۲ با شرکت بیش از ۱۲۰ هزار نفر برگزار شد تا بزرگترین آزمون استخدامی تاریخ کشور را لقب بگیرد. طبق زمان بندی اولیه اعلام شده در سایت ثبت نام، قرار بر این بود تا این بار تمامی مراحل اعلام نتایج، مصاحبه، گزینش و … تا پاییز ۹۲ انجام گیرد. نتایج اولیه آزمون با تاخیر در اواسط تیرماه ۹۲ اعلام شد.
حدود ۴۰۰۰ نفر برای ورود به مرحله بعدی (مصاحبه علمی – فنی و ارزیابی روانی) برگزیده شدند.معرفی برای مصاحبه هم با تاخیری یک ماهه در مهر و آبان ۹۲ انجام شد با این عنوان که “معرفی بعد از اخذ مجوزهای قانونی انجام خواهد شد”.
پس از طی این مراحل در ابتدا سایت آزمون، دی ماه را تاریخ اعلام نتایج نهایی مصاحبه های استخدامی ذکر کرد و سپس این تاریخ به نیمه اول بهمن ماه تغییر نمود، ولی این موضوع بدون هیچ توضیحی تا الان کشیده شده و در پیگیری‌های انجام شده از اداره استخدام شرکت ملی نفت ایران گفته شده که تمام این مدت لیست افراد قبول شده روی کارتابل وزیر نفت بوده و اصلا مشخص نیست تا کی ادامه پیدا خواهد کرد.
پذیرفته شدگان آزمون مذکور افرادی هستند که تنها با توکل بر خداوند متعال و تلاش فراوان موفق شده اند در زمره سه درصد پذیرفته شده آزمون قرار گیرند، این افراد در مدت بیش از یکسال از برگزاری آزمون تحت فشارهای روانی زیادی قرار گرفته با توجه به اینکه تمام پذیرفته شدگان از قشر جوان جامعه میباشند، وضعیت زندگی و ازدواج این افراد نیز به اعلام نتایج این آزمون گره خورده است. لذا از شما تقاضا داریم پیگیری لازم را برای به تاخیر نینداختن بیش از این اعلام نتایج را مبذول فرمایید، تا ضمن پایان دادن به نگرانی های خانواده های داوطلبین، روحیه تلاش را همچنان در قلب تمامی جوانان این سرزمین زنده نگاه دارید. عذرخواهی میکنم به خاطر طولانی شدن این گلایه نامه اما به جرات میگویم که تک تک سطور این نامه درد دل این چهار هزار نفر پذیرفته شده آزمون است. جوانانی که مراحل سخت اولیه را با شایستگی طی کرده اند و در حال حاضر با این وضعیت روبرو شده اند. جوانانی که بیشتر فرصت خدمت و اثبات شایستگی میخواهند تا فرصتی برای امرار معاش و مشغولیت.

بهرحال خداوند ارحم الراحمین است و بنده خود را زمین نمی گذارد،باشد که قفل دولت تدبیر به فضل خدا این قفل را نیز باز کند و فرصت خدمت و برداشتن باری از روی دوش صنعت نفت برای این نیروهای تازه نفس به سهم ایشان فراهم شود، انشالله …
سخن را با حدیثی از مولایمان امیرالمومنین حضرت علی علیه‌السلام به پایان میبریم که فرمودند: همانا عهد و پیمانها گردن بندهایی هستند در گردن‌ها تا روز قیامت. کسی که پیوند آنها را نگهدارد ﴿وفای به عهد کند﴾، خداوند او را به مقصود می‌رساند و کسی که آن عهدها را بشکند، خداوند او را به خودش واگذارد.

امید ما بعد از خداوند یکتا به تدبیر شماست.

با تشکر و احترام

خبر ۲۱ اردیبهشت ۹۳ – برقراری ارتباط مستقیم با وزیر نفت فراهم شد
همکاران مجموعه وزارت نفت و مردم شریف ایران، از این پس می توانند به طور مستقیم با وزیر نفت ارتباط برقرار کنند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی وزارت نفت (MOP)، با تاکید بیژن زنگنه؛ وزیر نفت، امکان برقراری ارتباط مستقیم با وی از طریق نشانی الکترونیکی [email protected] فراهم شده است.

به این ترتیب، همکاران مجموعه وزارت نفت و  مردم شریف ایران، می توانند به طور مستقیم از طریق نشانی الکترونیکی [email protected] با وزیر نفت در ارتباط باشند و شکایتها، پیشنهادها و مطالب موردنظر خود را به اطلاع وی برسانند.

زنگنه در بخشی از پیامی که به همین منظور منتشر کرده، اعلام کرده است: «مطالبی که به نشانی گفته شده ایمیل می شود، توسط افراد مورد اعتماد اینجانب مطالعه و موارد مهم آن هم به خود من برای اظهار نظر و احتمالا صدور دستور ارجاع می شود. اگر ارسال کنندگان ایمیل ها مایل باشند مطالبی را که ارسال می کنند، محرمانه بماند و به سلسله مراتب مسئولین نفت منعکس نشود، لطفا در ابتدای ایمیل خود این مطلب را تذکر دهند و مطمئن باشند که ان شاالله  به نظرشان عمل خواهد شد».

خبر ۱۴ اردیبهشت ۹۳ – مدیر توسعه منابع انسانی شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده های نفتی از اخذ مجوز جذب ۴٧٠ نفر خبر داد

مدیر توسعه منابع انسانی شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده های نفتی از اخذ مجوز جذب ۴٧٠ نفر خبر داد و اعلام کرد:عملکرد مدیران شرکت ملی پالایش و پخش نفتی ارزیابی می شود.

به گزارش پانا نیوز به نقل از وزارت نفت، حسن نصر اصفهانی مدیر توسعه منابع انسانی شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده های نفتی از اخذ مجوز جذب ۴٧٠ نفر از سال گذشته وجود دارد، گفت: این مجوز جهت اجرای آن فعالیت‌هایی در دست اقدام است.

این مقام مسئول با بیان اینکه تعدادی نیروی انسانی از محل آزمون شرکت ملی نفت ایران برای مصاحبه و اقدامات بعدی آن دعوت شده اند، تصریح کرد: نیازهای سال ٩٣ نیز اعلام شده اند که بنا به سیاستهای توسعه ای وزارت نفت اقدام خواهد شد.

نصر اصفهانی همچنین به استقرار مرکز ارزیابی مدیران در آینده نزدیک در شرکت ملی پالایش و پخش نفتی اشاره کرد و افزود: پس از راه اندازی کامل این مرکز، نیروهایی که برای مدیریت آینده صنعت نفت نیاز است، بر اساس شاخصهای ویژه ای انتخاب و جهت آموزش‌‍های لازم به این مرکز اعزام می شوند.

خبر ۱۳ اردیبهشت ۹۳  – سامان‌دهی قرارداد کارکنان غیر رسمی متوقف نیست

معاون توسعه منابع انسانی و مدیریت وزارت نفت با تاکید بر ساماندهی نیروهای غیررسمی صنعت نفت تا پایان امسال، از اعلام نتایج نهایی آزمون استخدامی شرکت ملی نفت در آینده ای نزدیک خبر داد.

به گزارش پانا نیوز، کریم سلحشور درباره جزئیات ساماندهی نیروهای غیررسمی صنعت نفت با اشاره به اینکه حدود ۴٠ هزار نیروی قرارداد مدت موقت و حدود یک هزار نفر نیروی قرارداد مدت معین در صنعت نفت مشغول به کار است، گفت: طبیعی است هر شخصی که دارای کمترین میزان عاطفه انسانی است، نمی تواند نسبت به همکاران خود بی تفاوت باشد و در حال بررسی وضعیت نیروهای قرارداد مدت موقت هستیم.

به گفته وی اما ضوابط و مقررات قانون کار و الزاماتی که از سوی وزارت کار مورد تاکید است، این فرایند را تا حدودی پیچیده کرده و آنچه در این میان بدیهی و قطعی است، عزم و اراده مسئولان صنعت نفت برای ساماندهی مطلوب شرایط این دسته از کارکنان است و یقین بدانید که این موضوع با جدیت در دستور کار قرار دارد.

سلحشور با تاکید بر اینکه حقوق و دستمزد زمانی قاعده مند می شود که طبقه بندی مشاغل موجود باشد، افزود: این درحالی است که مشاغل این ۴٠ هزار نفر، طبقه بندی نشده است. ما باید در این زمینه با وزارت کار به توافق برسیم. دقت کنید که بسیاری از مشاغل موجود در نفت، با فضاهای کاری دیگر بیگانه است و بردن این مشاغل در طبقات خاص و متقاعد کردن وزارت کار، کار دشواری است.

وی درخصوص اعمال سابقه کار، تحصیلات و بسیاری از معیارهای دیگر در پرداخت حقوق و دستمزد کارکنان قراردادی با اشاره به نبود تجربه مشابه در صنعت نفت و زمانبر بودن قاعده مند سازی نحوه پرداخت به این کارکنان قراردادی، تصریح کرد: با این حال این تعهد اخلاقی را برای خود قائل شده ایم که این موضوع را با جدیت پیگیری کنیم و امیدواریم تا پایان سال جاری، این دسته از کارکنان ساماندهی شوند.

معاون وزیر نفت با بیان اینکه مباحث مطرح شده در ماده ١٠ قانون وظایف و اختیارات وزارت نفت، تنها کارکنان رسمی را دربرمی گیرد، خاطرنشان کرد: در تلاشیم از ظرفیت های قانونی موجود بیشترین استفاده را داشته باشیم تا تعداد بیشتری از خانواده صنعت نفت، از مزیت های این قانون برخوردار شوند. رئیس جمهوری، معاون توسعه مدیریت و سرمایه انسانی رئیس جمهوری و وزیر نفت، افرادی هستند که به ترتیب مسئولیت تصویب، تایید و پیشنهاد مفاد این ماده را بر عهده دارند و امیدواریم این قانون در سال جاری، نهایی شود و به تصویب برسد.

این مقام مسئول در ادامه تبیین کرد: باتوجه به اینکه برای کارکنان قراردادی مدت معین، نظام پرداخت مشخصی تعریف شده و در برابر یک سمت خالی نشسته اند، دغدغه اصلی ما به کارکنان قرارداد مدت موقت بر می‌گردد و هم اکنون این کارکنان در دوره گذار به سر می برند و ما تمام تلاش خود را به کار می بندیم تا پایان امسال، کار ساماندهی نیروهای غیررسمی صنعت نفت نهایی شود.

سلحشور با پذیرش بیش از حد زمانبر شدن فرایند اعلام نهایی افراد پذیرفته شده در آزمون استخدامی شرکت ملی نفت، از ارائه گزارش نهایی به وزیر نفت خبر داد و گفت: این اطمینان را می دهیم که نتایج نهایی در آینده ای نزدیک اعلام شود. منبع: وزارت نفت

خبر٢ اردیبهشت ٩٣ –  نتایج آزمون استخدامی شرکت نفت اعلام می‌شود

با گذشت یکسال از برگزاری ازمون استخدامی شرکت ملی نفت ایران، معاون منابع انسانی وزارت نفت اعلام کرد: تمام تلاش خود را انجام می دهیم که به زودی نتایج نهایی آزمون استخدامی شرکت ملی نفت ایران را اعلام کنیم.

 

به گزارش پانا نیوز به نقل از وزارت نفت، کریم سلحشور از اعلام نتایج نهایی آزمون استخدامی شرکت ملی نفت ایران (که سال گذشته برگزار شده بود)، در آینده ای نزدیک خبر داد و گفت: به زودی تکلیف پذیرفته شدگان نهایی مشخص می شود.

 

وی یادآور شد: قبول داریم فرآیند اعلام اسامی پذیرفته شدگان نهایی این آزمون، طولانی شده، اما موضوع در حال رسیدگی است.

 

این مقام مسئول، افزود: شرکت ملی نفت ایران، مسئولیت خود را در این زمینه انجام و معاونت منابع انسانی وزارت نفت، گزارش های لازم را به وزیر نفت ارائه داده است.

 

معاون توسعه منابع انسانی و مدیریت وزارت نفت تاکید کرد: تمام تلاش خود را به کار می گیریم تا در اولین فرصت ممکن، نتایج بررسی ها را اعلام کرده و به نگرانی پذیرفته شدگان در آزمون خاتمه دهیم.

 

این در حالی است که با ادامه تاخیر در اعلام نتایج آزمون استخدامی شرکت ملی نفت ایران، برخی از پذیرفته شدگان در این آزمون مدعی هستند که وضعیت ازدواج آنها در گروی استخدام در نفت بوده و این در حالی است که نتایج آزمون استخدام در کارتابل برخی از مسئولان ارشد وزارت نفت بایگانی شده است.

 

به گزارش پانا نیوز، اسفند ماه ۱۳۹۱ شرکت ملی نفت ایران اقدام به ثبت نام جهت انجام آزمون استخدامی جهت اشتغال در نزدیک به ۲۷۰۰ رسته شغلی نمود و این آزمون در ۵ و ۶ اردیبهشت ۹۲ با حضور ۱۲۹۰۰۰ نفر انجام گرفت و لقب بزرگترین آزمون استخدامی را به خود اختصاص داد.

خبر ۱۸ فروردین ۹۳ – نتایج آزمون استخدامی در کارتابل زنگنه 

اسفند ماه ۱۳۹۱ شرکت ملی نفت ایران اقدام به ثبت نام جهت انجام آزمون استخدامی جهت اشتغال در نزدیک به ۲۷۰۰ رسته شغلی نمود و این آزمون در ۵ و ۶ اردیبهشت ۹۲ با حضور ۱۲۹۰۰۰ نفر انجام گرفت و لقب بزرگترین آزمون استخدامی را به خود اختصاص داد.

به گزارش پانا نیوز به نقل از سایت اصلاح طلب بهار، یکی از داوطلبان با ارسال نامه‌ای به بهارنیوز در این باره نوشته است: در ابتدا قرار بود نتایج در نیمه دوم اردیبهشت اعلام گردد.

پس از عملی نشدن این وعده، اعلام شد که نیمه اول خرداد نتایج اعلام می‌شود و همین طور تا نیمه اول تیر ماه این تعویقات ادامه یافت تا بالاخره نتایج اولیه در حدود ۱۷ تیر اعلام و به داوطلبان ابلاغ شد که در مرداد‌ماه، زمان انجام مصاحبه‌ها خواهد بود.

در مرداد ماه اعلام شد هفته آخر شهریور زمان مصاحبه اعلام خواهد شد و زمان برگزاری مصاحبه در مهر و آبان خواهد بود که این موضوع بوقوع پیوست. در روز مصاحبه به شرکت کنندگان اعلام شد که از هر دو نفر یک نفر جذب خواهد شد و دیماه زمان اعلام نتایج مصاحبه‌های فنی تخصصی خواهد بود.

داوطلبان در دی ماه که به سایت استخدامی شرکت نفت مراجعه کردند (azmoon.nioc.ir) با تعجب دیدیم که باز هم اعلام نتایج عقب افتاده و به نیمه اول بهمن ماه کشیده شده است و اکنون پس از گذشت یک ماه و نیم که به سایت مورد اشاره مراجعه می‌کنند همچنان نیمه اول بهمن ماه زمان اعلام نتایج درج شده است!

در پیگیری‌های انجام شده با اداره استخدام شرکت نفت معلوم شد که تمام این مدت لیست افراد قبول شده روی کارتابل وزیر است.

ضمنا پروسه استخدامی وزارت دفاع و نیز شهرداری‌ها، به حالت تعلیق درآمده و بیم آن می‌رود که نتایج شرکت نفت نیز با سرنوشت مشابهی مواجه گردد. قابل ملاحظه است که این افراد، از بین نزدیک ۱۳۰۰۰۰ نفر برگزیده شده‌اند و به نوعی، نخبگان علمی این جامعه محسوب می‌گردند.

پایا نیوز

خبر ۱۶ فروردین ۹۳ – ۵۰۰۰ نفر در انتظار یک امضا

در اسفند ماه گذشته شرکت ملی نفت ایران اقدام به ثبت نام جهت انجام آزمون استخدامی جهت اشتغال در نزدیک به ۲۷۰۰ رسته شغلی نمود و این آزمون در ۵ و ۶ اردیبهشت ۹۲ با حضور ۱۲۹۰۰۰ نفر انجام گرفت و لقب بزرگترین آزمون استخدامی را به خود اختصاص داد.

در ابتدا قرار بود نتایج در نیمه دوم اردیبهشت اعلام گردد. پس از عملی نشدن این وعده، اعلام گردید که نیمه اول خرداد نتایج اعلام خواهد شد و همین طور تا نیمه اول تیر ماه این تعویقات ادامه یافت تا بالاخره نتایج اولیه در حدود ۱۷ تیر اعلام شده و گفتند در مرداد ماه، زمان انجام مصاحبه‌ها اعلام خواهد شد.

در مرداد ماه اعلام شد هفته آخر شهریور زمان مصاحبه اعلام خواهد شد و زمان برگزاری مصاحبه در مهر و آبان خواهد بود که این موضوع بوقوع پیوست.

در روز مصاحبه به شرکت کنندگان اعلام شد که از هر دو نفر یک نفر جذب خواهد شد و دیماه زمان اعلام نتایج مصاحبه‌های فنی تخصصی خواهد بود. در دیماه که به سایت استخدامی شرکت نفت مراجعه گردید  (azmoon.nioc.ir) با تعجب دیدیم که باز هم اعلام نتایج عقب افتاده و به نیمه اول بهمن ماه کشیده شده است.

اکنون پس از گذشت یک ماه و نیم که به سایت مورد اشاره مراجعه می‌گردد همچنان نیمه اول بهمن ماه زمان اعلام نتایج درج شده است. در پیگیری‌های انجام شده با اداره استخدام شرکت نفت معلوم گردید که تمام این مدت لیست افراد قبول شده روی کارتابل آقای وزیر است و ایشان توجهی به این موضوع ندارند و اعلام می‌دارند که هنوز هیچ زمانی برای اعلام نتایج متصور نیست.

در ضمن، شایان توجه است که مدت زمان بسیاری از این پروسه در زمان دولت جدید بوده که شعار اشتغال جوانان را در زمان انتخابات! سر می‌داد. ضمنا در زمان همین دولت استخدامی وزارت دفاع و نیز شهرداری‌ها، به حالت تعلیق درآمده و بیم آن می‌رود که نتایج شرکت نفت نیز با سرنوشت مشابهی مواجه گردد.

قابل ملاحظه است که این افراد، از بین نزدیک ۱۳۰۰۰۰ نفر برگزیده شده‌اند و به نوعی، نخبگان علمی این جامعه محسوب می‌گردند.

خبر ۲۱ اسفند ۹۲ – طبق اعلام وزارت نفت و پیگیری های وب سایت estekhtam.com  انجام شده مشخص شده است که نتایج آزمون مشخص است ولی بنا به دلایلی (امضاء) هنوز در سایت وزارت نفت قرار نگرفته است! و ما هم منتظر این امضاء و نشر قبولیهای این آزمون مهم هستیم

خبر ۱۹ اسفند ۹۲ -پذیرفته‌شدگان آزمون کتبی اردیبهشت‌ماه شرکت ملی نفت ایران هم‌چنان باید منتظر نتایج نهایی باقی بمانند.

آزمون استخدامی شرکت ملی نفت ایران روزهای پنجم و ششم اردیبهشت‌ماه سال ۹۲ در هشت حوزه شهرهای اصفهان، اهواز، بندرعباس، تبریز، تهران، شیراز، کرمانشاه و مشهد برگزار شد.

در این آزمون استخدامی که به عنوان بزرگ‌ترین آزمون استخدامی کشور از آن یاد می‌شود، حدود ۱۰۰ هزار نفر به رقابت پرداختند.

مهر و آبان‌ماه سال جاری از میان پذیرفته‌شدگان آزمون کتبی مصاحبه‌هایی انجام شد که بنا بود نتایج نهایی آن نیمه اول بهمن‌ماه سال ۹۲ اعلام شود، اما هنوز هیچ اعلامی صورت نگرفته است.

با آخرین پیگیری‌های خبرنگار ایسنا از اداره استخدام شرکت ملی نفت ایران هنوز هیچ زمانبندی برای اعلام نتایج در نظر گرفته نشده و شرکت‌کنندگان هم‌چنان باید منتظر باشند.

خبر ۱۳ اسفند ۹۲ – استخدام پالایش نفت تبریز ۹۲

خبر ۱۳ اسفند ۹۲ – صنعت عظیم نفت را بافارغ التحصیلان معدل۱۲ نمی‌توان اداره کرد!

وزیر نفت گفت: سخت‌ترین ایام زندگی وقتی است که می‌اندیشم دانشجویان ما در خارج از کشور کار می‌کنند و بدتر از آن این که در قطر از میدان‌های گازی خود ما برمی‌دارند.

به گزارش خبرنگار علمی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، مهندس زنگنه امروز طی سخنانی در پنجمین همایش ملی مهندسی ایمنی و مدیریت HSE که در سالن جابربن حیان دانشگاه صنعتی شریف برگزار شد، دلیل این مسائل را به نحوه مدیریت‌ها مربوط دانست و با انتقاد از این شیوه مدیریت افزود: چرا نباید فضایی در کشور درست کرد که این دانش آموختگان در خدمت عزت کشور باشند؟

وی با درخواست کمک از دانشگاه‌ها برای فعالیت در چهار زمینه مخازن نفت، پتروشیمی، پالایشگاه‌ها و بهینه‌سازی افزود: سرزمین ایران از نظر جغرافیایی از مواهب الهی فراوانی برخوردار است که شاید یکی از مهمترین آنها از نظر مالی منابع سرشار هیدروکربنی باشد.

زنگنه گفت: این موضوع نقش بسزایی را در صد سال اخیر در سرنوشت سیاسی، اقتصادی و فرهنگی کشور ما ایفا کرده است .

وزیر نفت میزان ارزش تولیدات صنعت نفت را بسیار بالا عنوان و تصریح کرد: یک سکوی کوچک نفتی روزی ۱۰ میلیون دلار ارزش تولیدی دارد و کمتر کارخانه‌ای را می‌توان سراغ داشت که این میزان تولید داشته باشد.

زنگنه با بیان این که ما در صنعت نفت با درجه حرارت و فشار بسیار بالا، مواد آتش‌زا و مواد شدیدا مسموم کننده سر و کار داریم اظهار داشت: این موضوعات می‌تواند آسیب‌های جبران‌ناپذیری به انسان‌ها و تاسیسات وارد کند. بر این اساس چنین وضعیتی الزام می‌کند که جهت حفظ نیرو در اطراف محیط، تاسیسات ملی و غیره به مقوله محیط زیست و بهداشت حرفه‌ای توجه شود به نحوی که طی سالهای اخیر حوادثی را شاهد بودیم که ناشی از بی‌توجهی به مقوله HSE بوده است.

وی با بیان این که حوزه HSE در ایران همسو با سایر مولفه‌های مهندسی، همچون طراحی صنعتی، تولید و بهره‌برداری، رشد و توسعه نیافته است، تصریح کرد: پیامدهای این موضوع همین حوادث مکرر زیانباری است که در کشور رخ داده است که این حوادث علاوه بر آسیب‌های انسانی و مالی ، بر درآمد نا خالص کشور اثرات نامطلوب دارد. در این زمینه یکی از رویکردهای مدیریتی و غلط در کشور نگاه به HSE به عنوان یک نگاه هزینه‌ای است.

زنگنه با تاکید بر ضرورت توجه به آموزش HSE در حوزه‌های دانشگاهی و نتایج اثرگذار آن اظهار کرد: فعالیتهای علمی و دانشگاهی نشان از ظرفیت عظیم علمی است که در کشور ما وجود دارد و اگر از این ظرفیت در خدمت مزیت‌های نسبی کشور استفاده شود در آینده‌ای نه چندان دور شاهد شکوفایی هر چه بیشتر علمی و صنعتی کشور خواهیم بود.

وزیر نفت با بیان این که در حوزه محیط زیست جمع عمده‌ای از متخصصان ما از کارشناسان نظری و دانش آموختگان حوزه علوم هستند، تاکید کرد: در این زمینه به دانش آموخته فناوری نیاز داریم. بسیاری از کارشناسان محیط زیست ما، علوم خوانده‌اند و آموزش فناوری و مهندسی ندیده‌اند در صورتی که ما نیازمند مهندس محیط زیست هستیم که به ما بگوید که چه کار باید کرد؟ نه آن که بخواهد دست بدهد که این موضوع درست یا غلط است و در واقع این مساله مشکلی است که به ما آسیب می‌زند و نمی‌گذارد جلو برویم.

وی اظهار امیدواری کرد که دانشگاه‌هایی همچون شریف و دانشگاه‌های برتر ما فعالیت‌های خود را به سمت تربیت مهندس محیط زیست در این حوزه سوق دهد.

زنگنه با تاکید بر این که برای داشتن یک سازمان درجه یک نیازمند نیروهای درجه یک هم هستیم، تاکید کرد: نمی‌شود با معدل‌هایی مثل ۱۲ یک صنعت عظیم را اداره کرد.

وزیر نفت با بیان این که زمانی که مسوولیت در این حوزه را پذیرفتم اولین چیزی که با آن روبرو شدم تحریم برای صادرات نفت بود، تصریح کرد: مگر می‌شود کشور را با یک میلیون بشکه صادرات نفت و یا ۱۶۰ میلیون مترمکعب کمبود گازی اداره کرد. در این مدت شبکه با بدبختی و شب‌نخوابی‌های افراد اداره و سعی شد که به اولویت‌های یک توجه شود به عنوان نمونه ما در حال حاضر باید به این پروژه فکر کنیم که از آذر سال ۹۳ مجددا کمبود گاز داریم.

زنگنه با تاکید بر ضرورت انجام چندین کار بزرگ در حوزه نفتی دست تقاضای خود را به دانشگاه بزرگ دراز کرد و گفت: در این زمینه ما باید چندین کار بزرگ انجام دهیم که یکی از آنها افزایش تولید میدان‌های مشترک است. در این راستا باید بتوانیم ظرف یک برنامه سه و نیم ساله ۷۰۰ هزار بشکه تولید کنیم.

وی یکی از مهمترین موضوعاتی که باید مورد توجه قرار گیرد را موضوع گاز عنوان کرد و گفت: در حوزه گاز ما باید تمام گازهای نیمه تمام مشکل‌دار را ساماندهی کنیم و تولیدمان را به حداکثر ممکن ظرف دو تا سه سال آینده برسانیم.

به گفته زنگنه همچنین در حوزه پتروشیمی نیز می‌توان ۷۰ تا ۷۵ میلیارد تومان سرمایه‌گذاری کرد و در بحث پالایش نیز باید حداقل یک میلیون بشکه ظرفیت را ظرف سه تا پنج سال آینده افزایش دهیم و جلوی خام‌فروشی را بگیریم.

وزیر نفت با تاکید بر نیاز این صنعت به سه دانشکده دانشگاه صنعتی شریف در حوزه مهندسی شیمی نفت، انرژی و اقتصاد مدیریتی ابراز امیدواری کرد که موضوع تعطیل شدن دانشکده مدیریت شریف دیگر مطرح نشود چرا که این اقدام کار خطرناک و انتقام‌جویانه‌ای بود و در این حوزه باید تلاش کنیم بهترین مدیران را تربیت کرده و بهترین فارغ‌التحصیلان خود را جذب کنیم در غیر این صورت داستان اقتصاد ما همین‌طور باقی می‌ماند.

زنگنه با بیان این که در کشور ما مهندس زیاد تربیت می‌شود، متذکر شد: ما برای اداره مملکت فراتر از مهندس نیاز داریم. عمده مهندسان ما در حال حاضر کار مدیریتی می‌کنند و ما باید بتوانیم مدیران متخصص در این حوزه تربیت کنیم.

وی ضرورت بهینه‌سازی و کاهش شدت انرژی را از دیگر موارد مهمی خواند که باید مورد توجه قرار گیرد و گفت: در حال حاضر ما ۸۰ میلیارد دلار در سال یارانه می‌دهیم که اگر بتوانیم ۱۰ میلیارد دلار آن را صرف بهبود بهره‌وری و کاهش شدت انرژی کنیم فوق‌العاده برای کشور اثرگذار خواهد بود به نحوی که حتی می‌توانیم در این حوزه شغل‌های بسیاری ایجاد کنیم.

به گفته زنگنه با روند فعلی مصرف انرژی در کشور اگر تمام گاز قطر را نیز خریداری کنیم ظرف ۱۵ سال آینده باز کم می‌آوریم.

وزیر نفت به موضوع مخازن بزرگ کشور نیز اشاره کرد و گفت: هر دو یا سه مخزن بزرگ کشور باید در اختیار دانشگاه‌های برجسته قرار گیرد تا بررسی شود که چه اقدامی می‌توان برای افزایش برداشت داشت.

وزیر نفت خطاب به دانشگاهیان تاکید کرد: میدان‌های نفتی مال من، شرکت نفت و یا وزارت نفت نیست. این میدان‌ها باید اطلاعاتش در اختیار شما باشد و این اعتبارات در مقابل آنچه شما به ما پس می‌دهید بسیار ناچیز است.

وی خاطرنشان کرد: دانشجویان وزارت نفت را خانه خود بدانند و ما نیز در وزارت نفت می‌توانیم از این ظرفیت‌ها بهره ببریم و هر کاری که از دست‌مان برآید برای ارتقاء فناوری در دانشگاه‌ها و این که بتوانند در عرصه جهانی موثر واقع شوند دریغ نخواهیم کرد.

خبر ۱۵ بهمن ۹۲ – با تماس تلفنی که داشتم فرمودند امضاء وزیر محترم باقی مونده!

شماره پیامک بزنید که پیگیری کنن :
۳۰۰۰۲۰۳۰
۳۰۰۰۶۳۰۲
“با سلام.خواهشمندیم روند اعلام نتایج استخدامی شرکت نفت در سال۹۲را بررسی و پیگیری کنید ”

 

خبر ۷ بهمن ۹۲ – سامانه مشاهده دعوت نامه کارکنان جدید وزارت نفت

خبر ۱ بهمن ۹۲ – تشریح جزئیات ماموریت‌های کاری وزارت نفت به بانوان

خبر ۱۵ دی ۹۲ – آگهی جذب نیروی انسانی شرکت پالایش نفت کرمانشاه ۹۲

خبر ۱۵ دی ۹۲ – استخدام شرکت مپنا ۹۲

خبر ۱ دی ۹۲ – استخدام شرکت نفت ستاره خلیج فارس (مرحله اول)

خبر ۲۶ آذر ۹۲ – آخرین وضعیت آزمون شرکت ملی نفت ۹۲

قابل توجه پذیرفته شدگان آزمون کتبی اردیبهشت ماه شرکت ملی نفت که در مصاحبه های استخدامی مهر و آبان جاری حضور یافته اند:

نتایج نهائی مصاحبه های استخدامی ، نیمه اول بهمن ماه صرفاً از طریق همین پایگاه اینترنتی اعلام خواهد شد .

خبر ۱۹ آذر ۹۲ – سهمیه های داوطلبان بومی
پس از کسر جمعاً سی درصد سهمیه منظور شده جهت داوطلبان ایثارگر، برای داوطلبان بومی استانهای ذیل سهمیه های مشروحه اعمال می گردد:
استان خوزستان:
از ظرفیت مجوز استخدام نیروی انسانی مورد نیاز این استان ۷۰ درصد در مقطع کاردانی، ۶۰ درصد در مقطع کارشناسی و ۵۰ درصد در مقطع کارشناسی ارشد به داوطلبانی که محل تولد یا محل اخذ دیپلم متوسطه آنها یکی از شهرستانهای استان مذکور بوده و استان خوزستان را به عنوان محل خدمت انتخابی خود برگزینند تخصیص می یابد.
استان بوشهر:
از ظرفیت مجوز استخدام نیروی انسانی مورد نیاز این استان ۷۰ درصد در مقطع کاردانی، ۶۰ درصد در مقطع کارشناسی و ۵۰ درصد در مقطع کارشناسی ارشد به داوطلبانی که محل تولد یا محل اخذ دیپلم متوسطه آنها یکی از شهرستانهای استان مذکور بوده و استان بوشهر را به عنوان محل خدمت انتخابی خود برگزینند تخصیص می یابد.
۱استان کهگیلویه و بویراحمد:
از ظرفیت مجوز استخدام نیروی انسانی مورد نیاز این استان ۷۰ درصد در مقطع کاردانی، ۶۰ درصد در مقطع کارشناسی و ۵۰ درصد در مقطع کارشناسی ارشد به داوطلبانی که محل تولد یا محل اخذ دیپلم متوسطه آنها یکی از شهرستانهای استان مذکور بوده و استان کهگیلویه و بویراحمد را به عنوان محل خدمت انتخابی خود برگزینند تخصیص می یابد.
توضیح: در گروه های شغلی که داوطلبان با مقاطع تحصیلی کارشناسی و بالاتر با یکدیگر به رقابت می پردازند سهمیه فوق الذکر به میزان ۵۵ درصد اعمال می گردد.
استان ایلام:
۵۰ درصد از ظرفیت مجوز استخدام نیروی انسانی مورد نیاز در این استان به داوطلبانی که محل تولد یا محل اخذ دیپلممتوسطه آنها یکی از شهرهای استان مذکور بوده و استان ایلام را بعنوان محل خدمت انتخابی خود برگزینند
تخصیص می یابد.
مناطق جغرافیایی سرخس و خانگیران:
۵۰ درصد از ظرفیت مجوز استخدام نیروی انسانی مورد نیاز در مناطق مذکور به داوطلبانی که محل تولد یا محل اخذ دیپلم متوسطه آنها شهرستان سرخس بوده و استان خراسان رضوی را به عنوان محل خدمت انتخابی خود برگزینند تخصیص می یابد.

خبر ۲ آذر ۹۲ – استخدام قراردادی در شرکت پالایش نفت تبریز

خبر۲۱ آبان ماه ۹۲ – لغو محدودیت های جذب و استخدام بانوان در صنعت نفت

عباس خنیفر با اشاره به محدودیت های جذب و استخدام بانوان در صنعت نفت در گذشته توضیح داد: برخی شرکت‌های صنعت نفت، براساس طبیعت کارشان و با استدلال سابقه ماندگاری نیرو، تقاضاهایی را برای اولویت استخدام آقایان داشتند ولی آقای زنگنه دستور داده اند که محدودیت های استخدام خانم ها در صنعت نفت را لغو کنیم که این کار را انجام می دهیم و ما دستور آقای زنگنه را عینا اجرا خواهیم کرد.

وی با تاکید بر اینکه در آزمون استخدامی اخیر، جذب نیرو در برخی رشته‌های صنعت نفت، خانم ها هم جذب شده اند البته می‌توانستیم در برخی رشته های دیگر خانم ها را جذب کنیم اما بعضی شرکت ها متقاضی نبودند، اظهار کرد: در دولت های نهم و دهم، صنعت نفت دو بار مجوز استخدامی گرفته است. یکبار در زمان وزارت نوذری و یکبار در زمان سرپرستی محمود احمدی نژاد بر صنعت نفت. نوذری مجوز استخدام ۱۸۰۰ نفر و احمدی نژاد مجوز استخدام ۴۹۰۰ نفر را در صنعت نفت صادر کرده بودند.

به گزارش پانانیوز، مدیر توسعه منابع انسانی شرکت ملی نفت در خصوص شیوه آماده سازی زمینه برای اجرای دستور زنگنه تشریح کرد: برای اجرای عملی دستور آقای زنگنه مبنی بر لغو ممنوعیت جذب خانم ها، سمت های سازمانی را شناسایی کرده و براساس آن، اجازه می دهیم خانم ها و آقایان به طور یکسان در آزمون استخدامی شرکت کنند.

به گفته وی به نظر می رسد آقای زنگنه نیز مجوز استخدامی جدید برای صنعت نفت صادر کند زیرا عده ای از کارکنان بازنشسته می شوند و شرکت ها هم توسعه پیدا می کنند. ما هر سال تراز نیروی انسانی را می گیریم و براساس آن سمت های خالی را شناسایی می کنیم و نیروها را با آزمون جذب می کنیم.

خنیفر با بیان اینکه هم نیروهای موجود قراردادی صنعت نفت می توانند در آزمون آینده استخدامی شرکت کنند و هم فارغ التحصیلان دانشگاه ها، یادآوری کرد: بر اساس دستور آقای وزیر به جز مشاغل اقماری، هیچ محدودیت جنسیتی برای جذب خانم ها و آقایان پیش بینی نمی کنیم. جذب بر اساس رشته تحصیلی، توانمندی ها، محل اشتغال و نیارهای صنعت نفت خواهد بود.

وی همچنین درباره راهکارهای ارتقای نیروی انسانی افزود: در راستای اجرای سیاست شایسته سالاری و انتصاب های درست، ما مرکز ارزیابی و پرورش مدیران را طراحی و اجرا کرده ایم. براساس اصول علمی، ویژگی های فردی مدیران را احصاء می کنیم و متناسب با آن سمت می دهیم. همچنین نیازهای آموزشی آنان را شناسایی می کنیم که این سیستم در کشور منحصر به فرد است. به این ترتیب هر مدیری قبل از انتصاب باید به مرکز ارزیابی و پرورش مدیران برود و استثنا هم ندارد.

[toggle title=”آرشیو مطالب” state=”close” ]

 

خبر ۷ آبان ۹۲ – دریافت فایل معاینات و تایید صلاحیت بدو استخدام – کلیک کنید

خبر ۳۰ مهر ۹۲ – استخدام ١٠٩ نیروی جدید در سازمان بهداشت و درمان صنعت نفت – لینک خبر

خبر ۱۴ مهر ۹۲ – آگهی جذب نیروی انسانی شرکت پالایش نفت کرمانشاه ( سهامی عام) – لینک خبر

خبر ۱۴ مهر ۹۲ – جذب بیش از ٧٠٠ نفر از پذیرفته شدگان آزمون استخدامی صنعت نفت

مدیر منابع انسانی شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب از جذب بیش از ٧٠٠ نفر از پذیرفته شدگان آزمون استخدامی صنعت نفت برای این شرکت نفتی در سالجاری خبر داد.
شرکت مناطق نفتخیز جنوب، محمد گذاری با بیان اینکه جذب این تعداد از پذیرفته شدگان از طریق مصاحبه های تخصصی در حال انجام است، گفت: مراحل انجام مصاحبه های تخصصی این افراد از امروز (١٣ مهر) آغاز و تا پانزدهم ماه بعد (آبان) به پایان خواهد رسید.
وی اضافه کرد: پس از انجام مصاحبه، این افراد برای گذراندن دوره های تخصصی و مورد نیاز فعالیت خود معرفی خواهند شد.
پیشتر نیز، نیاز به نیروی انسانی شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب در سال ١٣٩٢، ٧٠٠ نفر برآورد شده بود که هم اکنون از طریق آزمون استخدامی شرکت ملی نفت ایران تامین شده است. در حال حاضر این شرکت دارای حدود ١۵ هزار نیروی رسمی و حدود ٢٣ هزار نیروی ارکان ثالث است.

خبر ۱۳ مهر ۹۲ – جذب ۲۱۳ نفر در شرکت نفت و گاز غرب

از بین پذیرفته شدگان در آزمون استخدامی شرکت ملی نفت ایران، ۲۱۳ نفر جذب مناطق عملیاتی شرکت نفت و گاز غرب می شوند.

صفرعلی رییسی مدیرعامل شرکت بهره برداری نفت و گاز غرب با اشاره به آزمون استخدامی شرکت نفت در سال جاری گفت: این آزمون با رقابت ۱۲۹ هزار داوطلب برگزار شد و در این بین، ۸۳۶۴ نفر در آزمون شهر کرمانشاه شرکت کردند.

وی افزود: آزمون استخدامی شرکت ملی نفت ایران در کرمانشاه، در دانشگاه رازی و علوم اجتماعی این شهر برگزار شد و در مجموع ۸۲۰۵ نفر مرد و ۱۵۹ نفر زن در این آزمون شرکت کردند.

رییسی با بیان اینکه آزمون‌های استخدامی در دوره‌های گذشته بر مبنای رشته تحصیلی برگزار می ‌شد، اما در آزمون امسال گروه شغلی داوطلبان مورد توجه قرار گرفته است، تصریح کرد: بر همین اساس شرکت ملی نفت ایران با هدف تضمین بیشتر ماندگاری نیروها، آزمون امسال را به صورت گروه های شغلی برگزار کرد تا این امکان برای متقاضیان به وجود آید که از همان ابتدا گروه شغلی و محل اشتغال خود را انتخاب کنند.

وی در ادامه از برگزاری مصاحبه استخدامی شرکت نفت و گاز غرب در دهه اول مهرماه امسال خبر داد و گفت: مصاحبه استخدامی برای ۴۲۶ نفر از پذیرفته شدگان آزمون در ایلام برگزار می شود که از این تعداد، ۲۱۳ نفر در مناطق عملیاتی نفت و گاز غرب مشغول به کار خواهند شد.

خبر ۲۰مرداد ۹۲- به اطلاع پذیرفته شدگان آزمون کتبی می رساند به حول و قوه الهی مصاحبه های استخدامی از ابتدای مهرماه آغاز می گردد که در این خصوص جزئیات زمان و مکان مصاحبه ها طی هفته پایانی شهریورماه از طریق همین پایگاه اطلاع رسانی خواهد گردید .

 

خبر ۲۶ تیر -نتایج اعلام شد

به سایت نفت مراجع کنید

www.azmoon.nico.ir

قبول شدگان شرکت نفت ٩١

 

– نتایج آزمون شرکت ملی نفت ۵ شنبه هفته‌جاری اعلام می‌شود

مدیر منابع انسانی شرکت ملی نفت ایران با بیان اینکه نتایج آزمون اخیر این شرکت تا پنج شنبه هفته‌جاری از طریق سایت آزمون اعلام می شود، گفت: علت تاخیر در اعلام نتایج ” طولانی بودن زمان ویرایش اطلاعات” بوده است.

به گزارش پانا نیوز، عباس خنیفر مدیر توسعه منابع انسانی شرکت ملی نفت با بیان اینکه نتایج اولیه آزمون این شرکت پنج شنبه هفته جاری در سایت http://www.azmoon.nioc.ir اعلام می شود، گفت: در این آزمون ۱۰۰ هزار نفر شرکت کرده اند.

وی علت تاخیر در اعلام نتایج طولانی بودن زمان ویرایش اطلاعات اعلام کرد و افزود: نتایج آزمون کتبی به میزان ۲ برابر نیاز استخدامی اعلام خواهد شد.

این مقام مسئول با تاکید بر اینکه بعد از اعلام نتایج قبول شدگان، ۲ مرحله مصاحبه حضوری در قالب مصاحبه شایستگی و فنی و تخصصی از سوی کارشناسان انجام می شود، اظهار داشت: افرادی که در مرحله اول قبول شده‌اند از آنها پس از ماه مبارک رمضان برای مصاحبه حضوری دعوت خواهد شد.

خنیفر با بیان اینکه کارنامه این آزمون در اختیار شرکت کنندگان قرار خواهد گرفت، خاطر نشان کرد: افرادی که به نتایج آزمون اعتراض دارند در بازده زمانی مشخص می توانند اعتراض خود را از طریق سایت اعلام کنند.

خبر ۱۹ تیر ۹۲  – داوطلبان گرامی ضمن عرض پوزش به جهت تاخیر ایجاد شده در اعلام نتایج آزمون استخدامی بدینوسیله به اطلاع می ر ساند نتایج آزمون مذکور پس از اخذ مجوزهای قانونی اطلاع رسانی خواهد گردید!!!

خبر ۱ تیر ۹۲ – به اطلاع شرکت کنندگان در آزمون استخدامی شرکت ملی نفت ایران می رساند کلیه اطلاع رسانی در خصوص آزمون صرفاً از طریق همین پایگاه اینترنتی صورت می پذیرد.

– نتایج آزمون کتبی و اسامی پذیرفته شدگان در اواسط تیر ماه ۹۲ اعلام می گردد.

 

خبر ۱۱ خرداد – مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران از استخدام تعدادی هکر در شرکت ملی نفت ایران به منظور دفاع و مقابله با حمله سایبری خبرداد.

مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران، گفت: در صدد استخدام تعدادی نیروی انسانی نخبه که توانایی هک کردن سایت های مختلف را دارند هستیم که از توانایی آنها برای سنجش میزان امنیت شبکه اطلاعاتی نفت و مقابله و دفاع در مقابل سایر هکرها استفاده کنیم.

وی گفت: در صورتی که امنیت شبکه تضمین شود، حملات سایبری نمی تواند اختلالی در کار متخصصان و کارکنان ایجاد کند که البته این امر مستلزم دارا بودن سیستم امنیتی قوی و کارا است.

مدیرعامل شرکت ملی نفت خاطرنشان کرد: بسیاری از کشورهای دنیا، سازمانی مختص برای مقابله با حملات سایبری و همچنین حراست و حفاظت از اطلاعات و داده های سازمانی خود دارند.

وی تصریح کرد: اطلاعات و داده‌های تولید شده در شرکت ملی نفت ایران نیز باید براساس اولویت بندی در اختیار کاربران قرار بگیرد.

گفتنی است، اخیرا یک گروه هکر تهدید کرده اند که قصد دارند به تاسیسات نفتی و گازی چند کشور جهان از جمله عربستان، آمریکا، رژیم صهیونیستی  و چند کشور دیگر حمله سایبری کنند که براین اساس در اوایل هفته جاری برخی از تاسیسات نفتی و گازی آمریکا مورد حمله سایبری قرار گرفت.

همچنین این گزارش اضافه می کند اوایل سال گذشته میلادی نیز شرکت ملی نفتی ایران و برخی از شرکتهای تابعه دچار حمله سایبری شدند که ایران برای پیشگیری از حمله جدید سایبری اقدامات مختلفی را انجام داد.

خبر ۸ خرداد – به اطلاع شرکت کنندگان در آزمون استخدامی شرکت ملی نفت ایران می رساند کلیه اطلاع رسانی در خصوص آزمون صرفاً از طریق همین پایگاه اینترنتی صورت می پذیرد.

۲- نتایج آزمون کتبی و اسامی پذیرفته شدگان در اواخر خرداد ماه ۹۲ اعلام می گردد.

خبر ۶ خرداد ۹۲ –وزیر نفت مجوز جذب ۱۹۲ نفر نیروی انسانی مورد نیاز خود در حوزه ی HSE شرکت ملی نفت ایران را از طریق فارغ االتحصیلان گروه الف دانشگاه نفت صادر کرد.به گزارش روابط عمومی شرکت نفت،این مجوز برای به کار گیری ۱۹۲ نفر در مقاطع کاردانی،کارشناسی و کارشناسی ارشد در گروه های شغلی مورد درخواست در برابر سمت های سازمانی مصوب بلاتصدی است.

همچنین در این مجوز،بر رعایت دستورالعمل،ضوابط پذیرش و استخدام نیروی انسانی شایسته و اصلح در صنعت نفت تاکید شده است.

قرار است با هماهنگی و نظارت مستقیم معاونت توسعه ی منابع انسانی و مدیریت و رعایت شرایط،جذب نیروی انسانی از طریق فارغ التحصیلان گروه الف دانشگاه نفت و فراخوان عمومی انجام شود.

خبر۱۰ اردیبهشت ۹۲ – نتایج آزمون استخدامی شرکت ملی نفت بزودی اعلام می‌شود

مدیر توسعه منابع انسانی شرکت ملی نفت ایران از تلاش برای اعلام نتایج آزمون استخدامی این شرکت تا چند هفته آینده خبر داد و گفت: با توجه به تعداد شرکت‌کنندگان، این آزمون بزرگترین آزمون استخدامی کشور محسوب می‌شود.
به گزارش شبکه اطلاع رسانی نفت و انرژی (شانا) ، عباس خنیفر گفت: پس از برگزاری آزمون کتبی به تعداد دو برابر مجوزهای کسب شده برای استخدام به عنوان قبولی مرحله نخست اعلام نیاز می‌شود و پس از آن با آزمون شفاهی در قالب مصاحبه، شایستگی تعدادی از این افراد جذب می‌شوند.
وی ادامه داد: پس از انجام این مرحله، پذیرفته‌شدگان برای
آزمایش‌های طب صنعتی و گزینش معرفی می‌شوند و استخدام افرادی که این دو مرحله را نیز پشت سر بگذارند، قطعی است و پس از آن برای گذراندن دوره‌های آموزشی اعزام می‌شوند.
آزمون استخدامی شرکت ملی نفت ایران روزهای پنج‌شنبه و جمعه (۵ و ۶ اردیبهشت) برگزار شد که در آن بیش از ۱۲۸ هزار داوطلب با یکدیگر به رقابت پرداختند.
در نهایت ۲ هزار و ۶۷۶ نیروی متخصص برای فعالیت در شرکت‌های زیر مجموعه شرکت ملی نفت انتخاب می‌شوند که از این تعداد ۶۶۷ نفر سهمیه فرزندان معظم شهدا (۲۵درصد از کل سهمیه)، ۱۳۴ نفر فارغ التحصیلان بورسیه دانشگاه صنعت نفت خواهند بود و هزار و ۸۴۱ نفر از برگزیدگان آزمون اخیر انتخاب می‌شوند.
از میان ۱۲۸ هزار و ۸۷۱ داوطلب آزمون، ۳۱ هزار و ۵۴ نفر در مقطع کاردانی، ۸۷ هزار و ۴۶۴ نفر در مقطع کارشناسی، ۹ هزار و ۸۳۲ نفر داوطلب کارشناسی ارشد، ۴۳۹ نفر دکترای درمانی و ۸۲ نفر دارای دکترای تخصصی و از میان شرکت کنندگان ۶ هزار و ۹۰۱ تن خانم و ۱۲۱ هزار و ۹۷۰ تن آقا هستند.
در این آزمون شرکت‌کنندگان در ۵ رشته شامل اداری، مالی و بازرگانی ( ۱۹ هزار و ۸۰۱ داوطلب)، تعمیرات (۲۶ هزار و ۴۸۸ داوطلب)، تولید (۲۴ هزار و ۳۹۶ داوطلب)، عملیات حفاظتی (۷۰۸ داوطلب) و مهندسی علوم (۵۳ هزار و ۶۷۲ داوطلب) به رقابت پرداختند.
از میان شرکت‌های متقاضی نیروی کار، شرکت ملی حفاری با جذب ۸۳۵ نفر بیشترین سهم استخدامی را به خود اختصاص داده و شرکت نفت مناطق مرکزی ایران نیز با جذب ۷۵۱ داوطلب برگزیده در رتبه دوم جذب نیرو قرار گرفته‌ است.

خبر ۸ اردیبهشت – نتایج آزمون استخدامی نفت تا دو هفته دیگر اعلام می شود

 خبر ۱ اردیبهشت ۹۲ – توزیع کارت آزمون  نفت  – لینک دریافت کارت

شماره های تماس که در سایت وزرات نفت بود رو قرار می دم اما نمی دونم کدوم شماره دقیقا واسه رفع نقصه!!!

شماره تلفن،نمابر و پست الکترونیکی زیر تنها مربوط به پایگاه اطلاع رسانی شرکت ملی نفت ایران است در صورت نیاز به تماس با سایر ادارات و واحدهای شرکت ملی نفت لطفاً با تلفن ۶۱۶۵۱ تماس حاصل بفرمائید.
آدرس: تهران،خیابان رودسر-شماره ۱۸-ساختمان مرکزی سوم-شرکت ملی نفت ایران-طبقه اول-روابط عمومی شرکت ملی نفت ایران
تلفن:۸۸۹۰۳۰۶۱
آدرس اینترنتی:www.nioc.ir
پست الکترونیکی:[email protected]

خبر ۳۱ فروردین ۹۲ –

 
تاریخ شروع مرحله دوم جذب نیرو(مصاحبه) : شنبه ۷ اردیبهشت ماه ۱۳۹۲
 
توجه ویژه : 
ارتباط ما با شما تنها از طریق ایمیل [email protected] خواهد بود. لذا در صورت دریافت ایمیل از شما، حداکثر تا ۲۴ ساعت بعد، از طریق همان ایمیلی که مطلب خود را ارسال نموده‌اید، جواب خود را دریافت خواهید نمود.

لینک نتایج آزمون

 

 

خبر ۲۶ فروردین – برگزاری آزمون استخدامی شرکت نفت در اردیبهشت ماه/ چارچوب آزمون های استخدامی نفت تغییر کرد – لینک خبر

خبر ۱۹ فروردین -برنامه زمان‌بندی آزمون جذب نیروی انسانی شرکت پالایش نفت اصفهان

۱. توزیع کارت ورود به جلسه آزمون : از ساعت ۹ صبح روز دوشنبه ۱۹ فروردین تا پایان روز چهارشنبه ۲۱ فروردین ماه ۱۳۹۲ از طریق همین سامانه.
۲. باجه رفع نقص :روز ۲۲ فروردین ماه ۱۳۹۲، از ساعت ۸ صبح  تا ساعت ۱۳ و از ساعت ۱۵ تا ۱۸ بعدازظهر در محل دانشگاه اصفهان، ساختمان معاونت آموزشی.
۳. شروع فرآیند آزمون : روز ۲۳ فروردین ماه ۱۳۹۲ از ساعت ۸:۳۰ صبح(درب حوزه‌ها راس ساعت ۸ صبح بسته خواهد شد) در محل دانشگاه اصفهان.(آدرس دقیق محل برگزاری آزمون در کارت ورود به جلسه ثبت خواهد گردید.)
توجه ویژه : 
در صورت داشتن هر گونه سوال مربوط به آزمون و شرایط و ضوابط آن، از طریق ایمیل [email protected] اقدام نمایید. در این صورت حداکثر تا ۲۴ ساعت بعد، از طریق همان ایمیلی که مطلب خود را ارسال نموده‌اید، جواب خود را دریافت خواهید نمود.
لینک دریافت کارت:
http://www.eorcazmoon.ir

خبر ۲۶ اسفند -اعلام زمان آزمون نفت

– آزمون کتبی در روزهای پنج شنبه و جمعه مورخ ۹۲/۰۲/۰۵ و ۹۲/۰۲/۰۶ به صورت همزمان در ۸ حوزه اصفهان، اهواز، بندرعباس، تبریز، تهران، شیراز، کرمانشاه و مشهد برگزار خواهد گردید.
۲-به اطلاع داوطلبان متقاضی گروه شغلی ” تکنسین تعمیرات عمومی تاسیسات” می رساند مواد آزمون تخصصی این گروه شغلی به صورت ذیل می باشد:

مقطع کاردانی ۱-آزمایشهای غیرمخرب ۲-تکنیک و علوم جوشکاری ۳-ماشین‌ابزار  ۴- سیستمهای هیدرولیکی و پنوماتیکی ۵-وسایل اندازه‌گیری و کنترل تبرید و تهویه ۶ -انتقال حرارت ۷ -مکانیک سیالات
مقطع کارشناسی ۱-ترمودینامیک ۲- مکانیک سیالات ۳- انتقال حرارت ۴- مقاومت مصالح ۵- متالورژی در تولید ۶- طراحی قالب و قالبسازی
۷- دینامیک ۸- ماشین ابزار

۳- آزمون کتبی مشتمل بر سوالات استعداد شغلی (ضریب ۱)، سوالات عمومی از دروس ادبیات فارسی، زبان و ادبیات انگلیسی و دانش رایانه (ضریب ۱) و سوالات تخصصی مرتبط با هریک از گروه های شغلی (ضریب ۲) می باشد. جهت اطلاع از عناوین دروس سوالات تخصصی به بخش ۱۶ دفترچه راهنما مراجعه نمایید.
۴-کارت ورود به جلسه آزمون کتبی از روز شنبه مورخ ۹۲/۰۱/۳۱ از طریق همین پایگاه قابل دریافت می باشد.
۵-تعداد سوالات عمومی ۳۰ و سوالات تخصصی ۷۰ عدد می باشد که این بخشها دارای نمره منفی می باشند.
۶- موارد آزمون تخصصی گروه شغلی “کارشناس بهداشت” تغییر نموده است.
۷- با توجه به پرسش برخی از داوطلبان در خصوص عدم تطابق مواد آزمون تخصصی با دروس دانشگاهی رشته های تحصیلی به اطلاع می رساند مواد آزمون تخصصی بر اساس “دانش های مورد نیاز مشاغل شرکت ملی نفت” تدوین گردیده است.
۸-دفترچه راهنمای آزمون استخدامی را از اینجا دریافت نمایید.

خبر ۱۵ اسفند – آگهی استخدام شرکت نفت بهران سال ۹۱ – لینک خبر

خبر ۲ اسفند – آغاز ثبت نام جدید شرکت نفت اسفند ۹۱ – لینک خبر

خبر ۲۸ بهمن – آگهی جذب نیروی انسانی شرکت پالایش نفت اصفهان(سهامی عام) – لینک خبر

خبر ۲۸ بهمن- استخدام شرکت پالایش نفت کرمانشاه – لینک خبر

خبر ۲۴  بهمن – طبق اطلاعات رسیده آزمون بزودی برگزار می شود منتظز خبر بعدی باشید

خبر ۱۸ بهمن – آزمون شرکت گاز شروع شد – لینک خبر

خبر ۴ بهمن –  آزمون استخدامی شرکت نفت اوایل اسفند ماه برگزار می شود – لینک خبر

خبر ۲ دی –  استخدام نیروی پیمانکار در پالایشگاه سرخس – لینک خبر

*خبر ۲۴ دی – آگهی جذب نیروی انسانی شرکت پالایش نفت کرمانشاه ( سهامی عام) – لینک خبر

خبر ۲۱ دی – اسنخدام شرکت ملی گاز ایران – لینک خبر

خبر ۱۳ دی – برگزاری آزمون استخدامی سال ۹۱ در بهمن ماه – لینک خبر

خبر ۲ دی – دو هزار نیروی انسانی جذب مجتمع پارس جنوبی می شوند – لینک خبر

خبر ۱۴ آذر – آزمون استخدامی شرکت های پالایش گاز شهید هاشمی نژاد و نفت و گاز شرق – لینک خبر

خبر ۱۱ آذر –  ماه آینده شرایط آزمون استخدام در شرکت نفت اعلام می‌شود- لینک خبر

جزئیات روش جدید استخدام در شرکت نفت- لینک خبر

وزارت نفت اولویت اشتغال را به نیروهای بومی تخصیص دهد – لینک خبر

>>

<<برای مشاهده نتایج تکمیل ظرفیت شرکت ملی نفت ایران اینجا کلیک کنید.>>

>>

 

مدیر توسعه منابع انسانی شرکت ملی نفت ایران، سهمیه بندی در نظر گرفته شده برای استخدام نیروی انسانی در شرکت های تابعه شرکت ملی نفت ایران را اعلام کرد.

دبیر سی امین گردهمایی مدیران، روسا و کارشناسان برنامه ریزی و نیروی انسانی شرکت ملی نفت ایران گفت: در صورت کسب مجوزهای لازم از وزیر نفت ۳ هزار و ۱۰۰ نفر در صنعت نفت استخدام می شود.

به گزارش پرتال دانشگاهی به نقل از روابط عمومی شرکت نفت خزر، ادیمی همچنین تاکید کرد: در سی امین گردهمایی مدیران، روسا و کارشناسان برنامه ریزی و نیروی انسانی شرکت ملی نفت ایران که هفته گذشته برگزار شده است، درباره مقاطع تحصیلی، رشته ها و تعداد مورد نیاز در هر رشته تصمیم گیری شد. وی با بیان این که جزئیات رشته ها و مقاطع تحصیلی پس از انجام تشریفات اداری و کسب مجوزهای لازم اعلام می شود، اظهار امیدواری کرد که با استخدام این نفرات، صنعت نفت شاهد حضور نیروهای جوان و تازه نفس در سیستم باشد.

ادیمی بررسی دستورالعمل ها، مقررات و فرآیندهای حوزه برنامه ریزی منابع انسانی را از دیگر اقدام های انجام شده در این گردهمایی اعلام کرد و افزود: نیروی انسانی به عنوان اصلی ترین و مهم ترین عامل توسعه صنعت باید همیشه مورد توجه باشد؛ از این رو همه برنامه ها و فرآیندهای مورد نیاز برای ارتقا، توسعه و پیشرفت آن در این گردهمایی بررسی شده است.
سی امین گردهمایی کارشناسان برنامه ریزی و نیروی انسانی شرکت ملی نفت ایران به میزبانی شرکت نفت خزر در پایگاه پشتیبانی این شرکت واقع در شهرستان بهشهر برگزار شد که تراز نیروی انسانی، مجوز استخدام نیروی های جدید و برنامه ریزی برای انتصابات، از مهم ترین موضوع های این گردهمایی بوده است.

 

خبر ۲۹ مهر

معاون توسعه منابع انسانی و مدیریت وزارت نفت با تاکید بر اینکه حقوق و مزایای کارکنان قرارداد مدت موقت صنعت نفت نباید کاهش یابد ، سیاست وزارت نفت را ساماندهی پرداخت حقوق کارکنان قرارداد مستقیم عنوان کرد.

جهت مشاهده متن کامل خبر اینجا کلیک کنید.

 

(مصاحبه شوندگان شهریور ماه ۱۳۹۱ دو حوزه تهران و ماهشهر) در نیمه اول آبان ماه جاری از طریق همین پایگاه به اطلاع کلیه داوطلبان ذیربط خواهد رسید.

تذکر : نتایج مصاحبه های استخدامی آخرین مرحله تکمیل ظرفیت جذب شرکت ملی نفت ایران از طریق همین پایگاه اطلاع رسانی خواهد شد، لذا از کلیه داوطلبان تقاضا می گردد از تماس تلفنی یا مراجعه حضوری در این خصوص خودداری نمایند.

 

[/toggle]

تدریس خصوصی آیلتس

دیدگاه ها (۳۵۲)

  1. محمدرضا گفت:

    سلام چرا از غواصی صنعتی حرفی نمیشه, مایی که با جونمون و سخت ترین فشار کاری روبرو هستیم همیشه بیکاریم و جونمون کف دستمونه ولی از کار خبری نیست, وقتی برای روزی حلال تلاش میکنیم و جواب نمیگیریم چیکار کنیم, همه چی شده پارتی بازی

  2. عین خوش دهلران گفت:

    با سلام
    لیست دوره های تخصصی نفت،برگزار شده برای بچه های لیسانس برق الکترونیک و ابزاردقیق در مرکز آموزش اصفهان از اسفند ۱۳۹۴ تا اردیبهشت ۱۳۹۵
    ۱-استانداردهای ابزار دقیق۲-مفاهیم استانداردهای صنعت نفت و گاز۳-PLC مقدماتی۴-ایمنی و خطرات گاز H2S-5-نقشه خوانی در ابزار دقیق۶-آشنایی با عملیات بهره برداری و تزریق۷-سیستم ارتینگ ابزار دقیق۸-هیدرولیک و الکتروهیدرولیک۹-اصول نیوماتیک و الکترونیوماتیک۱۰-پروانه های سرد و گرم۱۱-کابلها و کانکتورها۱۲-PLC پیشرفته۱۳-کالیبراسیون عمومی۱۴-کالیبراسیون فشار۱۵-شبکه های صنعتی۱۶-اتصالات و تیوبینگ۱۷-کالیبراسیون تجهیزات اندازه گیری الکتریکی۱۸-انواع رگولاتور ها۱۹-کالیبراسیون اندازه گیری سطح۲۰-کالیبراسیون دما.
    در ضمن دوستان تا این ماه حقوق علی الحساب میگرفتیم ولی از این ماه حقوق کامل میگیریم و باقی مانده ماه های قبل و سایر هزینه ها رو بعدا واریز میکنند.نفت کارت ها به عده ای از دوستان تحویل داده شده ولی تا تمام افراد تحویل نگیرند قابل برداشت نیست.نفت کارت پارسیان فقط خرید کالا هست از همه جا،ولی میتونید به یه مغازه آشنا برید پول رو اون به حساب خودش واریز کنه و بعد نقدی به شما بده.مجرد ماهی ۲۵۰ متاهل ۳۰۰ و ستادی ها چون پول غذا میگیرند ۵۰۰ هزارتومان.
    راستی من الان دهلران مشغولم با فکر باز برید منطقه چون اصلا اوضاع درست حسابی نداره از مار و عقرب در محیط کارگرفته تا موارد دیگه.ولی شما نیمه پر لیوان رو ببینید مثل شمال نیست که لباس دیر خشک بشه تو دمای بالای ۵۰ درجه با باد داغ هم لباس زود خشک میشه هم نیازی به سشوار ندارید همون جا حیات وحش زنده رو هم میتونید ببینید.
    با تشکر.

  3. dusp387 گفت:

    با سلام
    دوره های آموزشی عمومی بدو استخدام در مرکز آموزش نفت محمود آباد
    ۱-مقررات اداری۲-مقدمه ای بر صنعت بالا دستی نفت۳-معرفی صنعت نفت۴-مبانی پدافند غیر عامل۵-اخلاق حرفه ای۶-روشهای حل مسئله و تصمیم گیری۷-فرهنگ و الگوهای رفتاری۸-ارگونومی عمومی۹-مدیریت خلاقیت و نوآوری۱۰-کمکهای اولیه مقدماتی۱۱-حفاظت اسناد و مدارک۱۲-آیین نگارش،مکاتبات اداری و گزارش نویسی۱۳-مهارتهای ارتباطی۱۴-مدیریت استرس۱۵-هوش هیجانی۱۶-الزامات امنیتی کاربران کامپیوتری cscu 17-کار تیمی۱۸-بهداشت حرفه ای۱۹-مدیریت زمان۲۰-ایمنی و آتش نشانی عمومی-تئوری و عملی۲۱-اتوماسیون اداری۲۲-حفاظت گفتار۲۳-تهدیدات و تخلیه تلفنی۲۴-مبانی محیط زیست.
    امروز دفترچه های درمانی و کفش و لباس کار تحویل گردید و احتمالا این هفته برگ معرفی به محل کار یا مرکز آموزش تحویل میگردد.آغاز دوره ۳۱/۲ پایان دوره ۱۱/۵ –دعوت به کار ۲۳/۵.
    با تشکر

  4. برزآفرین گفت:

    با سلام و ضمن تشکر از دوستان پیگیر و مدیر محترم سایت برای همراهی در این مدت
    لیست اسامی کارآموزان بدو استخدام نفت مرکزی وسایر مورخ ۳۱/۲/۱۳۹۵ محمود آباد
    گروه اول:
    محمدرضا شرفی زاده-امین بخت آفرید-جواد خشت زر-حمزه عبدالله زاده-سیامک قلعه کهنه-رامین داودی-سیروس یاسمی-وحید غلامی علی کردی-یدالله ملک احمدی-حمید کریم پور-سجاد احمدی سرنجکه-حسن اختیاری-افشین داودی نژاد-محمدرضا سلیمان بیگی-عبدالله شیرولی پور-آیت شهبازی-علیرضا جمالی-صباح پیشگو-میثم تقی ملا-فرزاد رضایی قصر احمدی-نعمت محمدنیا-عباس رسولیان-سید احسان غیاثی.
    گروه دوم:
    حامد حیدر نیا-مهدی مامی-امیر مرادی قلعه کهنه-محمدرضا مکرمی-ستار مرادی-احمد نوشادی-محمد اروانه-احمد فرجی-محمد مهدی شهبازیفر-امید شمس الهی کارزانی-سجاد یاور-منصور ناصحی-یاسر شریفی-مجتبی یعقوبی-یوسف الباد-علی حسنی-محسن عزیز بیگی-میثم مظفری-رضا نورالهی مقدم-شمس الدین اکبری-محسن معظمی گودرزی-رضا احسانی فر-محمد ایزد دوست-سجاد خورشیدی.
    گروه سوم:
    محمد رضائی زاده-محسن زارعی-محمد باقر شیخی-احسان طاهری مقدم-مجتبی عباس نژاد-علی فرخی-ایرج کاوسی-احمد گرائی-منوچهر منصوری-محسن یزدانی-عبد الرضا رحمتی هفت چشمه-سجاد عبداللهی-محمد ورمزیار-سجاد یاری-مهرداد رفیعی زاد-یزدان مرادی-محسن ترکاشوند-سجاد کرمی-شاهد تدین-علی محمد جانی-سعید قائدی.
    گروه چهارم:
    ابوذر عبدشیخی-ایوب رحمانی ثقیه-امیر مرادی-وحید صیادی-مصطفی ملکی-ایمان سهرابی-مسعود صید باقری-میثم احمدی کلان-حجت الله یوسفوند-مسعود عبد الهی-سجاد تابان-ناصر محمدی-البرز میرزا بیگی-محمد صادق فرید-صابر انتخابی کیا-فاطمه جعفری طایقانی.
    و یک سری از دوستان که اسامی هنوز در لیست وارد نشده.دوستانی که مراحل استخدامی آنها تکمیل نشده در صورت اتمام مراحل به صورت دوره آموزشی حین خدمت جذب میشوند.
    با تشکر.

    • حسن گفت:

      با سلام
      با تشکر از حوصله ای که در تایپ به خرج دادید،امیدوارم این دوستان تا اتمام ۳۰ سال خدمت همراه هم باشند.
      یک سری از دوستان از تایپ شدن اسمشون نارحت شدند،که دلیل اون رو نمیدونم.چون تایپ شماره پرسنلی یا کدملی و غیره مشکل ساز است و اسم مشکلی پیش نمی آورد،همونطور که سری قبل اسامی دوره های آموزشی بدو استخدام از تاریخ ۳۰/۱۱/۹۳ در مجتمع آموزش فنون اهواز رو شرکت نفت و گاز غرب روی سایت قرار داد.گذاشتن اسامی هنگامی مشکل ساز است که در لیست بدی قرار داشته باشید،ما که دزدی نکردیم،پس باید به قرار گیری اسمتون در این لیست افتخار کنید.
      در ضمن دفترچه درمانی شما ۱/۴/۹۵ صادر میشود که باید مستقیم از شرکت تحویل بگیرید یا توسط نماینده شرکت در محل آموزش تحویل داده شود.برای استفاده از پرتال نفت هم نیاز به کدی که امور اداری تحویل میدهد احتیاج دارید.
      متشکر و ممنون

  5. لرستان گفت:

    سلام از دوستانی که دوره شون محمودآباد شمال بوده یا افرادی که اطلاعات دارند چندتا سوال داشتم هرکدوم رو بلد بودید جواب بدید لطفا.
    با توجه به اینکه تهران چالوس و سپس محمودآباد دور میشه و باید مستقیم بلیط گرفت یا اول رفت آمل و سپس محمودآباد.
    ۱-از دو ترمینال بیهقی(میدان آرژانتین) و شرق(سه راه تهرانپارس)کدوم رو پیشنهاد میکنید؟
    ۲-تهران محمودآباد ساعت حرکت کیه؟قیمت بلیط چقدره؟سواری یا اتوبوس(کدوم تعاونی)؟
    ۳-تهران آمل ساعت حرکت کیه؟قیمت بلیط چقدره؟سواری یا اتوبوس(کدوم تعاونی)؟
    ۴-کرایه سواری از آمل تا محمودآباد؟
    ۵-ساعت حرکت از ترمینال محمودآباد به تهران؟
    ۶-ساعت حرکت از ترمینال آمل به تهران؟
    ۷-اگه روز اول خارج ساعت اداری برسی مشکل پیش میاد یا روز اول فقط پذیرش هست؟
    با تشکر.

  6. بخت گفت:

    سلام من زنگ زدم تهران آقای زاد سید گفت دوره ۱۵ اردیبهشت ایلام به دلیل کمبود امکانات لغو شده و افتاده ۱ خرداد.مکانشم نفت و گاز غرب کرمانشاه تا آخر ماه به اطلاع میرساند. دوستان میگن احتمالا محمودآباد مازندران باشه

  7. بخت گفت:

    دوره یک خرداد محمود اباد دیروز تو تهران جلسه گرفته بودند من امروز از طریق یک دوست که کارمنده نفت کرمانشاه است پرسیدم گفت بعلت نبودن امکانات و استادایلام کنسل شده وچند روز قبل از یک خرداد از طریق نفت کرمانشاه اطلاع رسانی مبشه

  8. بخت گفت:

    حقوق قبل از صدور شماره پرسنلی به صورت علی الحساب و کمک است.پول بلیط را هم بر حسب کیلومتر میدهند.
    حقوق دوره کارآموزی تقریبا ۹۰۰ تومان است.
    بعد از کارآموزی یک حقوق پایه دارید که ضرب در ضریب منطقه میشود.
    ضریب حقوق ایلام ۳.۲ و ۴.۴ –جنوب ۶ – سکو ۷
    مثلا حقوق پایه کاردانی ۹۴،۷۲۰ هزار در ۳.۳ میشه ۲ میلیون و سیصد.
    اضافه کار که معمولا به قدیمی ها میدهن،۳۰ ساعت در ماه.
    هر ماه از ۲۵۰ تا ۵۰۰ نفت کارت واریز میکنند که نقدی نیست و برای خرید است.
    که با سابقه بیشتر رتبه شما بالاتر رفته و مزایای بیشتری دریافت میکنید و حقوق رسمی ها که بیشتر است.
    ۵ سال پیمانی و ۳ سال رسمی آزمایش و بعد رسمی.

  9. بخت گفت:

    دوره با فواصل استراحت ۶ ماه است
    ۶ هفته عمومی-۶ هفته تخصصی۱-۱ ماه کارآموزی مناطق عملیاتی-۶ هفته تخصصی۲ که برای افراد متفاوت است-کارورزی
    بچه های ایمنی ۳ ماه محمودآباد-مکانیک و ابزار دقیق ۳ ماه اصفهان-بهره برداری ۳ ماه اهواز
    ۷و نیم تا ۱۲ونیم دو کلاس-۱۳ تا ۱۵ یک کلاس-۱۵و ربع تا ۱۷ در روزهای زوج یک کلاس
    بعد نماز مغرب و عشا،دو روز در هفته کلاس فوق العاده ۱ و نیم ساعته
    ۳ هفته کلاس.یک هفته استراحت
    آزمون هر درس بعد از درس و نمره قبولی ۷۰ است.

  10. بخت گفت:

    نفت مناطق مرکزی
    امیری مقدم رئیس آموزش ۰۲۱۸۷۵۲۳۳۲۶
    عباسیان رئیس نیرو انسانی ۰۲۱۸۷۵۲۳۳۰۰ – ۰۲۱۸۸۷۵۱۲۲۳
    آقای باقری تامین نیرو ۰۲۱۸۷۵۲۳۳۰۶
    آقای زاد سید ۰۲۱۸۷۵۲۳۳۵۷
    خانم محبی ۰۲۱۸۷۵۲۳۳۵۹
    منشی باقری ۰۲۱۸۷۵۲۳۲۰۴
    منشی باقری ۰۲۱۸۷۵۲۳۲۶۲
    تامین نیرو ۰۲۱۸۷۵۲۳۳۵۵

    نفت و گاز غرب کرمانشاه
    تلفن خانه(مخابرات)نگهبانی ۰۸۳۳۸۳۸۷۴۱۶
    ۰۸۳۳۸۳۷۰۱۶۲ ۰۸۳۳۸۳۷۰۰۷۲
    امورکارکنان-واحد آموزش آقای عبدالرحمانی داخلی ۲۵۱
    امورکارکنان-مسئول امور کارکنان-آقای منصوری
    امورکارکنان-مسئول دفتر منصوری-خانم رزقی داخلی ۲۴۰

    نفت و گاز غرب ایلام ۰۸۴۳۲۲۴۴۶۰۲

    گزینش شرکت ملی نفت ۰۲۱۶۶۷۲۵۰۶۱ – ۰۲۱۶۶۷۲۵۰۵۷
    طب صنعتی داخلی ۲۴۷۹ ۰۲۱۶۶۷۰۰۰۲۱ الی ۹
    علوم وفنون اهواز ۰۶۱۳۴۴۲۷۷۲۵ – ۰۶۱۳۴۴۲۷۷۲۱
    مرکز آموزش محمودآباد ۰۱۱۴۴۷۳۷۵۶۹
    مرکز آموزش اصفهان ۰۳۱۳۴۴۱۶۱۶۷

  11. امین گفت:

    سلام دوستان
    عزیزان نفت و گاز غرب ۲۰ نفر استعلاماشون ناقصه حالا اوناییکه طب صنعتی بهشون گیر داده به کنار یه عده هنوز مدرک تحصیلیشون رو پیگیری نمیکنن،فکر کنم این دوستان دانشجو هستند و دوست دارند تا پایان این ترم هم ما رو معطل کنند.خدا رو خوش نمیاد زودتر کاراتون رو انجام بدین و گرنه تا مرداد سال دیگه باید مدیر محترم سایت رو اذیت کنیم.
    لطفا در انتخابات شرکت و بهترین گزینه را انتخاب کنید.یادتونه وقتی رد شدیم در به در دنبال نماینده ها میگشتیم و بعضی هاشون حتی متوجه حرف هامون نمیشدن و فکر میکردن میخوایم به زور استخدام شیم.در صورتیکه یک وکیل میگفت کارتون قانونیه و قابل انجامه.خدا از اون نماینده های شایسته که کارمون رو انجام دادن و کسایی که انتخابشون کرده بودن راضی باشه.
    فقط در انتخابتون این رو مد نظر داشته باشید که با توجه به مدرک تحصیلی، نماینده ها رو در کمیسیون های تخصصی خاصی قرار میدهند،ببینید اگه تو اون کمیسیون نماینده داشته باشید به دردتون میخوره.همچنین حداقل نماینده باید رشتش یا سوابق کاریش در رابطه با حقوق بوده باشه یا کمی سر در بیاره چون اصلی ترین وظیفه نماینده قانون گذاریه.
    شاید چند سال بعد عده ای مثل ما با مشکل استخدام مواجه شدند حداقل نماینده بتونه با راهکار قانونی و علمی مشکلشون رو رفع کنه.
    با تشکر

  12. امین گفت:

    سلام آخرین اخبار ملی حفاری
    دوستان ملی حفاری به دو گروه تقسیم شدن ، گروه برق که اول اسفند میرن دوره و گروه مکانیک که هشتم اسفند میرن دوره.
    دوستان از روز شنبه میتونن پیگیر کارشونن شن و با مراجعه به دفترخونه ۱۴۷ کار تعهدشون رو انجام بدن.
    آدرس: اهواز کوروش. ابتدای اقبال. نبش ۲ اقبال .مجتمع باران طبقه اول
    تلفن: ۳۴۴۸۲۵۳۶ _ ۳۴۴۸۲۵۴۲
    دوستان اسمتون دفتر آقای طالبی به دیوار زده شده برید چک کنید. برق و مکانیک کاردانی هستن ولی ۸۸ نفر هم کارشناسی توی لیست هست.
    مدارک لازم برای کاراموز: کپی شناسنامه. کپی کارت ملی و اصل کارت ملی
    شرایط ضامن: شاغل رسمی یا بازنشسته رسمی
    مدارک ضامن: کارت ملی. کپی شناسنامه. کپی کارت ملی. گواهی اشتغال بکار برای شاغلین رسمی
    کسانی که ضامن رو نمی تونند بیارن اهواز، یک وکالتنامه با متن زیر از ضامن بگیرند و بیارند:

    مراجعه به شرکت ملی حفاری ایران و دفترخانه ۱۴۷ اهواز به منظور ضمانت تعهدنامه استخدامی به هر مبلغ وجه التزام و به هر مدت تحت هر نام و عنوان و قید و شرط و امضای ذیل و ظهر کلیه اوراق و مدارک و دفاتر به نحوی که در هیچ یک از مراحل فوق نیازی به حضور ثانوی موکل نباشد.
    دوستان اینایی که اهوازی نیستند عجله ای واسه تعهد مهظری نکن تعهد حدود سه هفته بعد از اموزش مهلت داره .این همه راه رو نرند کرایه الکی بدن .در ضمن حدود ۲۶۰ تا ۲۷۰هزار تومان پول محضر میشه .

  13. تارا گفت:

    ایلام
    دوستان بنده همین یک ساعت پیش بانفت مرکزی تماس گرفت که اتاق آقای باقری رو برام وصل کردن از شروع دوره پرسیدم گفتن تا پایان امسال(توو این دو ماه) تکلیف همه کاردانیا برای سرکار رفتن مشخص میکنیم و به سال آینده نمیکشه ایشون گفتن که ما خودمون دوس داریم زودتر از شر شما راحت شیم که اینقد تماس نگیرید.دوستان حتی من از منبع مطمئن دیگه ای هم در هفته ی گذشته همین حرف رو شنیدم.به امید خدا توو این دو ماه شروع دوره یا کار حتمیه.توکل برخدا کنید و صبور باشید.

  14. امین گفت:

    سلام به دوستان نفت و گاز غرب
    دوستان علت متوقف شدن کار ما اینه که یه عده از دوستان تو طب صنعتی به مشکل خوردن و طول درمان گرفتن یا پروندشون رفته کمیسیون که فقط میتونن تماس بگیرند کارشون رو جلو بندازند اما یک سری دیگه از دوستان تاییدیه تحصیلیشون از دانشگاه نیومده باید بگم دوستان اینکه شرکت تاکید میکنه جواب رو خودتون ارسال نکنید یه بحث جداست که نمیخوام بگم ولی بدونید شرکت نامه ها رو با پست سریع میفرسته و حداکثر دو هفته بعد به دانشگاه میرسه من از پست پرسیدم اگه با عادی بفرستن چی گفت عادی سرنوشتش معلوم نیست چون عادی زیاده کند انجام میشه و حداکثر یک ماه .وگرنه اگه بیاد زیر دستشون با همون سفارشیا میرسه.در کل بدونید نامه هاتون رسیده ولی مشکل اصلی دبیرخانه دانشگاه است که ممکنه چند ماه به علت شلوغ بودن دبیر خانه کارتون رو انجام ندن.باید خودتون زنگ بزنید دبیرخانه اونها هم با پست سریع میفرستن و هزینه رو خود دانشگاه میده.لطفا از شرکت شناسه نامه رو بگیرید و تماس بگیرید.
    و یه چیز دیگه برای دوستانی که کاراشون تکمیله احتمالا تو بهمن ماه استعلام شروع به کار مثبت بشه و چون تعداد کمه بعضی از رشته ها ممکنه آموزش حین خدمت بخورن و مستقیم برن سر کار.
    با تشکر

  15. اصغر گفت:

    سلام یه سوال داشتم من فامیل کارمند فقط تو سپاه و نیرو انتظامی دارم آیا اینا میتونن ضامن بشند یا میتونم سفته چک بدم؟با تشکر

  16. مناطق نفت خیز جنوب گفت:

    سلام
    کسی از زمان به کار گیری مناطق نفت خیز جنوب اطلاعی داره؟

  17. نفت و گاز غرب گفت:

    بچه ها سلام دوره ۱۱ هفتس ۳هفته کلاس ی هفته استراحته الان هفته ی ۵ همه چی عالیه شکر خدا دوره عمومی تا ۱۵ بهمن محمود آباده دوباره دوره تخصصی شروع میشه از ۲۴ بهمن فکر کنم تا اردیبهشت که برای دوره تخصصی ی عده همون محمودابادن ی عده میرن اصفهان ستادیا منتقل میشن هزینه سفرم کیلومتری میدن یعنی تا کرمانشاه ۹۰ هزار تومان دفعه اول که بیای وآخر اگه با هواپیما بیای هزینش میدن نه در طی دوره حقوقم ماه اول نه بعد کد پرسنلی که صادر شد برا ماه دوم میدن ضریب محمود آباد ۱.۶ فکر کنم اهواز ضریبش بیشتره.
    سوال:سلام.دوستان جواب نامه های طب صنعتی که تهرانه رو دونه دونه پست میکنند شرکت یا همه رو با هم؟
    جواب:معمولا با هم میفرستن، مگر اینکه برای فرد خاصی خدایی ناکرده مشکلی پیش بیاد و بخوان بعدا تصمیم گیری کنن در موردش
    سوال:سلام کسی نمیدونه معاینات بعد از استخدام نفت و گاز غرب چه طوره؟آیا دوباره تو تهرانه؟و اینکه تمام مراحل رو با این سخت گیری میگیرن؟
    جواب:سلام حسن جان. ازمایشات بعداز استخدام دوره ای ..یکساله هست که تو همون شرکت یا کلینیک نفت همون شهر انجام میشه ..خیر به شکل بدواستخدام نیست …یه طب صنعتی ساده هست قد.ون.فشارخون.قند.چربی.و…

  18. کیوان گفت:

    بابا بخاطر خدا یکی بگه ما بخواهیم اعتراض بکنیم باید چکار بکنیم من رشتم دونفر خواست سوم شدم نهایتآ؟؟؟؟؟؟؟؟اصلآ امیدی به تکمیل ظرفیت هست دوستانی که قبول شدین کمکی بکنین لفطفآ

  19. امین گفت:

    سلام.من ۲۲ طب صنعتی رفتم یه سری نکته میگم شاید به دردتون بخوره
    با مترو برید بهتره، بلیط رفت و برگشت یعنی تک سفره هزارتومنه ،بپرسید چه طور برم ایستگاه حسن آباد که نزدیکترین به طب صنعتی هستش از اونجا ۲۰۰ متر راهه.اول میریدساختمون طب صنعتی ،دبیرخانه نامتونو شماره میزنه و مهر میکنه بعد نامه رو میدید پذیرش عکساتون رو میگیره یه پوشه، برگ تست اعتیاد برگ نظر پزشک،برگ مشاوره متخصص و یه برگ چند قسمتی که مال آزمایش و .. هست رو بهتون میده.اولین قدم میرید بیمارستان قسمت آزمایشگاه نامه رو بهش میدید قسمت خودشو جدا میکنه و یه شماره بهتون میده اگه خلوت بود که بمونید وگرنه برید تو سالن دو تا دستگاه هست که مثل بانک شماره میگیرید یکی شماره کلینیک گوش و چشم دیگری شماره رادیولوژی بعد از آزمایش خون و ادرار منتظر میشید تا مثل بانک شمارتون رو صدا بزنن بعد برگه تون رو نشون میدید نوبت چشم و گوش و رادیولوژی بهتون میدن.گوش و رادیولوژی تو زیرزمین ساختمون پایینن رادیولوژی که عکس قفسه سینه است و برای رسته های سخت عکس کمر با خوردن روغن و گوش باید تا صدا میشنوی ممتد شستی رو فشار دهید.چشم تو طبقه دو ساختمون بالایین جای تقلب نداره با دستگاه چک میکنه.بعد یکم آب بخورید سریع برید خیابان بهشت آزمایشگاه سعادت،تو مسیر درست وایسید کرایش هزار تومنه البته برگشتن یه طرفس و ۵۰۰ متر راهه.برا تست اعتیاد از طریق ادرار. اونجا فقط عابر بانک قبول میکنه ۵۳ هزار تومان هم میگیره که فقط این مرحله پولی هست و باید سه روز قبل قرص و دارو نخورده باشید.نکتش اینجاست که یه دستشویی فرنگی هست که بالای سرتون یه دوربین گذاشتن.حالا یه صبحانه بخورید و برید ساختمان طب صنعتی طبقه اول پرستاری که نوار قلب میگیره و تست تنفس و برای رسته های سخت تست ورزش در مورد تست تنفس اینکه یه گیره به بینیتون میزنه و باید تو لوله دستگاه اول عادی نفس بکشی بعد محکم دم بگیری و محکم خالی کنی که خالی کردن باید ادامه دار باشه.بعضی رشته ها دندوناشونم رو بررسی میکردن.اگر هم برگه رو گم کنید استخدام منتفی است.حالا کار امروز شما تموم شده چون جواب آزمایش و عکس قفسه سینه رو روز بعد میدن و جواب تست اعتیاد رو روز بعد خودشون میفرستن پذیرش طب صنعتی.
    روز بعد جواب ها رو بگیرید و برید طبقه دوم طب صنعتی پیش دکتر منشیش یه تست ۷۱ تایی با پاسخنامه بهتون میده که سوالای مسخره ایه ولی باید جدی بگیرینش بیشتر بچه ها گیر بهشون دادن.بعد که نوبتتون شد میرید پیش پزشک که تست کور رنگی میگیره و میگه لباساتونه جز زیر شلواری در بارید و چکتون میکه مثلا میگه پا مرغی برید، پا پرانتزی فقط برای رسته های سخته بعد زیر شلواری رو میارید پایین تست واریکسل میشید و رو تخت فشارتون رو میگیره بیشتر بچه ها بخاطر بدو بدو و استرس فشارشون بالا بود.من قند و چربیم بالا بود کاری نداشت ولی بعضی ها پروتیین تو ادرارشون بود آزمایش دوباره خوردن.خوب حالا یا سالمید و پرونده تون رو میگیرید یا مشکل دار،مثلا من تست روانشناسی رو بد بودم ارجاع خورم به متخصص اونجا اگه خودتون رو خوب نشون بدید فورا تاییدتون میکنه ولی از من تست هوش و آزمون مجدد گرفتن اونجا گفت اگه تست میگه کمی غیبت میکنم بله رو بزنید چون گفته کمی و تو تستها دیگران براتون مهم باشن.هوشم شد ۱۲۰.بعد نامه رو دوباره بردم پیش دکتر برام کار مناسب زد و تاریخ آزمایشای سال بعد رو نوشت و بردمش پذیرش گفت تا سه هفته دیگه میفرستمش شرکتتون.
    موفق باشید.

  20. حسن گفت:

    خبر ۲۳ آبان پخش شده از ۲۰ و ۳۰
    بر گرفته از باشگاه خبرنگاران جوان
    کد خبر: ۵۴۲۷۱۲۷
    گروه : اقتصادی » اقتصاد و انرژی
    تاریخ انتشار: ۲۵ آذر ۱۳۹۴ – ۰۶:۱۵
    تشکیل وزارت انرژی امکانپذیر نیست/ پذیرفته‌شدگان آزمون استخدامی وزارت نفت جذب می‌شوند
    رئیس کمیسیون انرژی مجلس گفت: تشکیل وزارت انرژی هم‌اکنون به صورت ایده در دولت مطرح شده ولی امکان شکل‌گیری این وزارتخانه امکانپذیر نیست.
    علی مروی در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، در خصوص تشکلیل وازتخانه انرژی اظهار داشت: این موضوع هم‌اکنون به صورت ایده دولت در دولت مطرح شده به طوری که ادغام وزارت نیرو و نفت و تشکیل وزارت انرژی در دولت قبل مطرح بود ولی تصویب نشد و فعلا این طرح به عنوان ایده مطرح است.
    وی با بیان اینکه در دولت قبل که میرکاظمی وزیر نفت بود ادغام این دو وزارتخانه مطرح شده بود افزود: آن زمان احمدی نژاد نامه ای نوشت که ادغام این دو وزارتخانه صورت بگیرد اما به تصویب نرسید.
    رئیس کمیسیون انرژی مجلس نیز با تاکید براینکه ادغام صنعت و معدن و تجارت نیز اشتباه بود گفت: بجای ادغام این وزراتخانه‌ها باید به بخش خصوص واگذار کرد.
    نماینده مردم مشهد در خصوص انحلال بنیاد مسکن نیز خاطرنشان کرد: انحلال بنیاد مسکن نیز به صورت ایده است که باید لایحه شود و به مجلس بیاید تا مورد بررسی قرار گیرد ادغام دو وزارتخانه نیرو و نفت جای بحث دارد وزارت نیرو بسیاری از وظایف در اختیارش است که باید این مسئولیت ها واگذار شود.
    مروی در خصوص تعلل وزارت نفت برای استخدام پذیرفته شدگان آزمون استخدامی این وزارتخانه، گفت: وزارت نفت به خصوص زنگنه وزیر نفت، معتقد است ما نیروی مازاد داریم و مجلس می گوید این تعداد در مجموعه وزارت نفت عددی به حساب نمی آید.
    رئیس کمیسیون انرژی مجلس تصریح کرد: وزیر نفت به دنبال راهکاری برای حل این مشکل است چرا که قانون مشخص کرده برای استخدام نیروهای جدید باید مجوز داشته باشند و وزیر به دنبال گرفتن مجوزهای لازم و حل مشکل معترضان است.
    وی افزود: جذب نیرو هم‌اکنون به تدریج در وزارت نفت انجام‌ می‌شود بنابراین کسانی که معترض هستند می‌توانند مشکلات خود را به کمیسیون انرژی مجلس ارائه و در اسرع وقت به آنها رسیدگی شود.
    مروی در ادامه با اشاره به دیپلماسی ضعیف دولت در ایجاد کاهش قیمت نفت گفت: دیپلماسی قطعا موثر است و وزارت خارجه در رابطه با نفت باید جدی تر باشد، اگر دیپلماسی قوی باشد در افزایش قیمت نفت اثر دارد و اگر ضعیف باشد به کاهش قیمت نفت می انجامد.

  21. نفت و گاز غرب گفت:

    سلام من کارآموز تکنسین برق ابزار دقیق و مخابرات هستم و روز دوشنبه ساختمان نفت و گاز غرب در کرمانشاه بودم
    امور کارکنان سه قطعه عکس ازم گرفت و یه برگه رو پر کرد سه تا برگه به صورت پشت و رو با رنگ سفید سبز زرد هست که کاربن بینشونه.یه طرف کاغذ در خواست شرکت برای پزشکیه و طرف دیگش جواب پزشکی،خودشون هم امضاش کردند و گفت نیازی نیست بری نفت مرکزی،مستقیم برو بیمارستان،یه برگه هم داد گفت این موارد رو قبل از رفتن مد نظر داشته باش مثل استحمام و بردن ۶ قطعه عکس و غیره.
    فقط گفت با این که سمتت مثبت شده هنوز لیست شماره سمتت نرسیده همینجوری محل کار رو زد ایلام(دیگه خدا میدونه)
    و گفت یکشبه ۲۲ آذر برم برا آزمایشها.
    راستی یه دو تا فرم تعهد رو نیز پر کردم از جمله اینکه مدرک بالاتر نداشتم و هر کجا گفتن کار کنم.
    در جواب دوست خوبم که سوال داشت سهمیه ۵ درصد ایثار گران فقط برای همسر و فرزندان رزمندگان با حداقل ۶ ماه جبهه داوطلبانه صادقه،و لفظ داوطلبانه خیلی مهمه.و تو فقط تو آزمون کتبی در یک گروه جدا قرار میگیری و نمره بهت اضافه نمیشه و بعد از کتبی همه مراحل رو از مصاحبه تا گزینش و پزشکی رو مثل بقیه انجام میدی.
    موفق باشید برای ما هم دعا کنید.

  22. نفت و گاز غرب گفت:

    سلام امروز از شرکت نفت کرمانشاه زنگ زدند گفتند فردا ۶ قطعه عکس با کارت ملی تو بیار تا نامه طب صنعتیتو بهت بدیم.موفق باشید

    • نفت و گاز غرب گفت:

      آخه ما ایلامیم. تو این ایام اربعین وضعیتمان جوری نبود خودم برم.
      امسال که نیومدین سال دیگه برای خودتون بیاین زیارت.برای ما هم دعا کنین.

  23. احمد گفت:

    مهم …………………………………………………………………………………………………………………. مهم

    با عرض سلام و خسته نباشید خدمت همه دوستان و یاران قدیمی

    با کمال خوشحالی به عرض دوستان کاردانی ملی حفاری میرساند که مشکل سمت آنها طی جلسه ای در سه شنبه گذشته حل شده است. خوشبختانه با پیگیری دوستان استعلامهای این عزیزان آماده و پرینت گرفته شده اند. لذا دوستان کاردانی از فردا با در دست داشتن مدارک زیر با مراجعه به آقای طالبی و خانم دوستی در منابع انسانی شرکت ملی حفاری میتوانند برگه های استعلام خود را دریافت کرده و هرچه سریعتر نسبت به انجام مراحل طب ، سو پیشینه و استعلام مدرک تحصیلی اقدام نمایند

    مدارک مورد نیاز:
    ۵ قطعه عکس
    اصل و کپی کارت ملی و پایان خدمت
    اصل و کپی مدرک تحصیلی
    اصل و کپی تمام صفحات شناسنامه

  24. امین گفت:

    سلام من کاردانی ابزار دقیق ایلام هستم امروز استعلام نیرو انسانی یا سمتم مثبت شد که قبلا جواب گزینش سو پیشینه و مدرک تحصیلی ام مثبت شد و فقط مکنده پزشکی.دوستی که تاییدیه تحصیلیت ثبت نشده برو دانشگاه نامه میره دبیر خانه دانشگاه و رییس امضا میکنه و امور فارغ التحصیلان جواب میده و دبیر خانه جواب رو پست میکنه.

  25. STS گفت:

    دوستان درودی دگربار
    پس از ماه ها، فرصتی دست داد که دوباره با شما عزیزان، هم سخن شوم.
    خدا رو سپاسگزارم که با تلاش و همبستگی بخش بزرگی از شما، و با تلاش دوستان ارجمندی چون بهادر و مردی از جنوب و MD و بچه قم، توانستیم از این آزمون بزرگ و سخت و فرسایشی، سربلند بیرون بیاییم و اکنون شاهد به بار نشستن میوه این تلاش و کوشش باشیم.
    دوستان بنده هم مانند شما، همچنان چشم به راه تایید سمت ها از سوی شرکت نفت مناطق مرکزی هستم؛ پس درد بسیاری از شما رو می فهمم. اما برحسب وظیفه ای که بر دوش من قرار داده شده، و در تماس تلفنی با دوست و برادر دلسوزمان، آقای زاده سید، باید به آگاهی شما برسانم که ایشان بسیار آزرده خاطر بودن از این همه برگمانی و کج گمانی و نیز با تاکید فراوان از بنده خواستن که به شما بگویم بسیاری از این سخنان درباره سمت ها، شایعه است و افزودند که شمار اندکی از کاردانی های نفت و گاز غرب، از سوی این شرکت تحت عنوان” بودجه آموزشی” و بدون سمت معرفی و تایید گشته اند و در مدت دوره پیمانی، و در زودترین زمان، دارای سمت خواهند بود.ایشان بسیار تاکید کردند که به عرض شما برسانم که این شمار بسیار کم از این عزیزان که سمت ندارند، کوچکترین تفاوتی در حقوق و مزایا و … نسبت به کسانی که سمت دارند، ندارند. پس خیالتان آسوده باشد و خواهش می کنم از دوستان، بیش از این سبب پریشانی و تنش درمیان دیگران نشوند.

  26. uuu گفت:

    ا اقای زاده سید تماس گرفتم گفت بچه های که ماندن (کاردانی وکارشناسی ) نفت مرکزی مرحله سومند که استعلاماشان تکمیل و بفرستیم دوره——– – شرق بعلت داشتن سمتها از غرب جلوترند غرب باید شرکت ملی سمتهای احیا را تایید کنند——- قرار نیست تا این مرحله امدید ما بقیه را لغو کنیم صبر داشته باشید– — دوستانی که اذر ماه دوره میروند تقریبا سه ماه جلوتر از دوستانی که هنوز طب نرفتند—– تاریخ اعلام ما نمی توانیم بگوییم چون باید شرکت ملی تایید کند و ما نمدانیم چقدر طول میکشد— اما وارد کردن استعلامها با خود من( زاده سید) است—– صبر داشته باشید و تو سایتها زیاد توجه نکنید من که مسئولم بعضی چیزهارا تاریخشان را نمی دانم—– گفتم بچها حق دارن سه ساله منتظرند گفت مگه قراره بپیچونیم ما داریم کاراتون را انجام میدهیم —— ودر اخر فرمودند به دیگر دوستان که میشناسم اطلاع یا دسترسی دارم اطلاع رسانی نماییم……….

  27. محمد گفت:

    « اطلاعیه »

    کارآموز ان محترم
    با سلام:
    با کمال مسرت، ضمن عرض تبریک پیوستن شما به جمع همکاران تلاشگر شرکت بهره برداری نفت و گاز غرب، به اطلاع می رساند:
    دوره‌های آموزشی بدو استخدام جنابعالی از مورخ ۰۴/۰۹/۹۴ آغاز می گردد بنابراین خواهشمند است در تاریخ ذکر شده با همراه داشتن اصل مدارک شناسایی و تحصیلی در مرکز آموزشی محمودآباد به نشانی ذیل حضور بهم رسانید.
    لازم به یادآوریست که عدم حضور شما بمنزله انصراف تلقی می‌گردد.
    مازنداران – محمود آباد – خیابان آزادی – بلوار شهدای نفتکش – مرکز آموزشی محمود آباد تلفن ۴۴۷۳۷۵۶۹-۰۱۱
    مدارک لازم:
    اصل مدارک شناسایی و تحصیلی شامل کارت ملی، شناسنامه، کارت پایان خدمت، مدرک تحصیلی، شش قطعه عکس، کارت ایثارگری(فقط جذب شده‌های سهمیه ایثارگری)
    سایت نفت وگاز غرب زده

  28. پذیرفته گفت:

    سلام. بچه ها کسی نمیدونه ملی حفاری چه موقع دعوت به کار می کنه؟از بچه های کارشناسی کسی چیزی نمیدونه؟

  29. تکنسین ابزار دقیق گفت:

    سلام دو تا سوال داشتم لطفا جواب بدید
    ۱-کسانی که ساکن ایلام هستند و برای نفت و گاز غرب زیر مجموعه نفت مرکزی که ستادش کرمانشاه است کجا باید تعهد بدن کسی آدرس و شماره دفتر خونه رو داره و چون نمیتونم ضامن جایی ببرم با چه متنی باید وکالت بگیرم؟و چه مدارکی از کارمند باید ببرم؟حتما باید رسمی باشه یا پیمانی و قراردادی قبوله؟
    ۲-تو حرم امام میشه شب مون یا توی مصلی امام و آدرسشون کجاست و چه امکاناتی دارن مثلا جایی دارند شب وسایلو تحویل بگیرند؟
    با تشکر

  30. محسن گفت:

    سلام بچه ها طب صنعتی ایا میدونید که سمت تکنسین تعمیرات دستگاهها رو واسه کوررنگی رد میکنه یا نه ممنون میشم اگه راهنمایی کنید.

  31. آشنا گفت:

    سلام
    تازگیا افرادی به بهانه آمارگیری ازتون سوال و جواب نکردن؟
    فکر کنم یه نوع گزینش از خود فرد باشه.

  32. رضا گفت:

    سلام دوستان پرستاری جهت نوار قلب و تست تنفس و همچنین منشی پزشک طب صنعتی جهت تست روانشناسی نوبت میخوان همون صبح بگیریم یا پروسش جور دیگه ایه؟
    جواب:نه نوبتی نیست
    آیا درسته؟

  33. مجید گفت:

    سلام چند تا سوال داشتم لطفا جواب بدید
    ۱-اینکه میگن باید ضامن رو ببرید دفتر خونه استانی که شرکت توشه درسته؟من چنین شرایطی ندارم میشه تو دفتر خونه استان خودمون انجام بدیم و باید چی بنویسیم؟
    ۲-تو تهران به غیر از مسافر خونه و هتل کجا میشه ارزونتر شب موند؟از یکی شنیدم مصلی امام شرایطش چیه؟
    ۳-آیا تو طب صنعتی آزمایش مدفوع هم میگیرند یا فقط ادرار و خون؟و اینکه میشه قبل آزمایش آب خورد؟
    ۴-نامه تاییدیه تحصیلی رو شرکت فرستاده برای دانشگاه آیا با پست عادی میفرستند و وقتی رسید میتونیم به دانشگاه بگیم پول بگیره و پیشتاز بفرسته؟
    با تشکر

    • بی خبر گفت:

      سلام
      ۱-حتما باید همون دفترخونه ای که میگن ضامن رو ببری یا با وکالتنامش که بجاش امضا کنی
      برای متنش هم زنگ بزن همون دفتر خونه ای که شرکت میگه متنش رو میگه بهت
      ۲-ارزونترین جا همون مصلی هست فکر کنم شبی ۱۰ تومن باشه
      ۳-آزمایش مدفوع نمیگیرن و فقط ادرار با خون میگیرن. قبل ازمایش حداقل ۱۲ ساعت ناشتا باش و فقط آب بخور حتی میتونی زیادی هم آب بخوری
      اگر اب کم بخوری خون توی ادرارت ( RBC ) زیادتر میشه و رنگ ادرارت زرد تر میشه و اگر زیاد باشه تکرار میخوری
      پس آب زیاد بخور تا قند و چربیت اندکی پایین هم بیاد
      ۴-متاسفانه دانشگاه عادی میفرسته و طول میکشه برای من از سمنان تا اهواز از زمانی که پست کرده بودن حدود ۱ ماه طول کشید که بدستشون برسه
      اگر قبول کنن نامه تاییدیه تحصیلی رو از خودت از دانشگاه بگیر یا خودت ببر دانشگاه یا با یک ادرس دقیق پست پیشتاز ویژه ارسال کن. هر جای کشور زیر ۴۸ ساعت میرسه معمولا زیر ۲۴ ساعت میرسه

  34. امین گفت:

    سلام دارن از نفت و گاز غرب زنگ میزنند کد پستی دانشگاه رو چک میکنند نامه بعضی ها برگشت خورده

  35. امین گفت:

    سلام امروز رفتم نفت و گاز غرب کرمانشاه مدارک رو تحویل گرفت و فقط نامه سوء پیشینه رو داد و گفت تایید تحصیلی رو خودمان میفرستیم دانشگاه طب صنعتی هم دست تهران. برای بقیه دوستان پرسیدم گفت تا آخر هفته هر روز به چند نفرشان زنگ میزنیم.

  36. عامر گفت:

    سلام.من کاردانی با آزمون تکنسین ابزار دقیق نفت و گاز غرب ایلام هستم.قبلا ۴ مهر تو گزینش تااید شدم و گفتن نامه تایید گزینش رو به شرکت فرستادیم.امروز ۱۵ مهر از نفت مرکزی کرمانشاه تماس گرفتن گفت شنبه ۱۸ مهر این مدارک رو بیار تا نامه سوء پیشینه تایید مدرک تحصیلی و طب صنعتی رو بهت بدیم.مدارک اینها هستن:
    کارت ملی-شناسنامه-مدرک تحصیلی-کارت پایان خدمت-۶ قطعه عکس و البته کپی مدارک
    صرفا جهت اطلاع دوستان منتظر.موفق باشید

  37. حسن گفت:

    سلام قبلا ملی و تجارت بود
    الان هر بانک دولتی که خودت بخوای تاکید میکنم بانک دولتی

  38. محمد گفت:

    سلام
    کسانی که منتظر نامه طب صنعتی هستن(نفت وگاز غرب) توی این روزا نامش میاد.دوشنبه ۶/۷ ۹۴ زنگ زدن گفتن بیا نامهات رو ببر برای هفته آینده طب صنعتی تهران.کسی از چشمه خوش اطلاعی داره وضعیتش چه جوریه؟حقوق چقد میدن ؟واز این آمارها؟نگران نباشید نامه همه میاد دیگه آخراشه درستش میشه

  39. تارا گفت:

    سلام حقوق شرکت نفتی ها به کدام بانک واریز میشه

  40. لطفآ کمک کنید گفت:

    سلام دوستان خواهش میکنم میشه بگین برای ازمون استخدامی برای نفت برای کسی بخواهد با تکنسینی شرکت بکند باید زبان انگلیسی چه بخواند یعنی در چه حدی؟؟و ادبیات؟؟؟؟ منابعش رو بگین لطف بزرگی کردین من رشتم برقه

  41. REZA گفت:

    برای بررسی بیشتر به سایت زیربرید وشماره ملی رو بدید مشخص میشه که در چه مرحله ای هستید.
    ecervice.mop.ir

  42. REZA گفت:

    سلام بر دوستان
    دیروز بعد از ۶ ماه از نتیجه مثبت مصاحبه عقیدتی نتیجه استعلام تامین نیروی انسانی اومد ومثبت بود وباید منتظر دعوت به طب صنعتی باشم .وبا نفت وگاز غرب صحبت کردم گفت گروه دوم منتظر باشن به نوبت برای طب صنعتی دعوت میکنیم .مراحلش زمانبر هست وفعلا سهمیه دارها رو دارن انجام میدن.

  43. امین گفت:

    سلام دوستان
    من از ایلامم کاردانی آذر و تاریخ ۱۸ شهریور تو نفت و گاز غرب مصاحبه گزینش دادم
    چند روزه نتونستم بیام.در کل همون سوالای دوستان قبلی بود
    اولش مشخصات کامل رو خیلی سریع پرسید بعد سوالای احکام خیلی ساده تشهد و سلام بخون یا ولی العافیه کجای نمازه اوقات شرعی شهرتون با کدام غسل میشه نماز خوند سوره های سجده دار نماز جمعه چند قنوت داره اسم امام پنجم و دهم قرآن کی خوندی و چند تا سوره داره؟
    اعتکاف چه روزیه شب قدر چه روزیه و چه دعایی میخونن و این ایام و محرم کجا میری اسم نماینده شهرتون امام جمعه و انتخابات و آخرین که رفتی خارج رفتی مشهد رفتی فامیل جانباز یا معتاد داری اون روز دحو الارض بود و میوه تعارف کرد نه به خاطر خودم خواست بدونه روزه مستحبی میگیرم یا نه!!!
    و دو سوالی که درست جواب ندادم یکی اینکه میشه تو قنوت اقتدا کرد و یه جمله از رهبری در مورد بسیج و …
    و یه چیز عجیب اینکه وقتی رفتم داخل اتاق صندلی به طور نامتعارفی وسط اتاق بود فکر کردم شاید کسی کشیده عقب اومدم درسطش کنم عصبانی شد و اصرار داشت دقیقا جای قبلی باشه یه لحظه احساس کردم فکر میکنه نجسم و تحقیر آمیز حرف میزد
    دو دلیل میتونه داشته باشه یا میخواست بدونه تو اداره اگه کسی سرم داد بزنه از کوره در میرم یا اینکه دوربین کار گذاشته بودند و یه فایل تصویری ازمون ضمیمه پرونده میکنند
    اگه سابقه تشویقی فعالیت بسیج دارید ببرید.ساده است استرس نداشته باشید.خدای نکرده رد شدید یا تعهد میگیرد یا مصاحبه مجدد. در کل مصاحبه که تموم شد اخلاقش خوب شد.
    با ذکر صلوات برای ظهور آقا دعا کنید تا راحت شیم از دست خیلی چیزا….

دیدگاه خود را به ما بگویید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

کانال استخدام در تلگرام

› استخدام تهران

استخدام شهرستانها