استخدام سالانه ۱۵۰۰ قاضی در دادگستری

از شهرستان بابل، حجت‌الاسلام مصطفی پورمحمدی در حاشیه افتتاح دهمین نمایشگاه صحیفه سبز مازندران در جمع خبرنگاران اظهار کرد: برگزاری نمایشگاه صحیفه سبز با ارائه محصولات فرهنگی و قرآنی و دعوت از ناشران برجسته کشوری اقدام ارزشمند و قابل تقدیر است.

وی عملکرد این نمایشگاه را مثبت ارزیابی کرد و افزود: ارائه لوازم‌التحریر، دفترچه، کتاب و محصولات فرهنگی با موضوعات قرآنی، توجه به موضوع نماز، قرآن، احکام دینی و بسته‌های آموزش قرآن مواردی بود که جایگاه این نمایشگاه را در حد مطلوبی قرار داده است.
پورمحمدی تصریح کرد: برپایی چنین نمایشگاهی در سطح کشور سبب ارتقا فرهنگ دینی در جامعه می‌شود.
این مسئول خاطرنشان کرد: چنین حرکت فرهنگی تنها با تعامل بین فعالان اقتصادی، تولیدکنندگان، ناشران، موسسات و ادارات امکان‌پذیر است.
وزیر دادگستری مهم‌ترین دغدغه جامعه را در شرایط کنونی بحث گرانی برشمرد و گفت: رفع دغدغه اقتصاد مردم، عمده‌ترین محور توجه دولت و مسئولان ارشد نظام است لذا در این راستا نظارت قوی‌تری در عرصه سلامت کسب و کار و عرضه کالا با قیمت مناسب برای مصرف‌کننده در دستور کار قرار گرفت.
پورمحمدی اذعان کرد: وضعیت اقتصاد تولیدکنندگان و مصرف‌کنندگان کشور نامناسب بوده و تنها توزیع‌کنندگان از وضعیت نسبتا مطلوبی برخوردارند اما در این بین دلالان هستند که بخش اعظم سود را به خود اختصاص می‌دهند.
این مسئول گفت: برای ساماندهی بازار در راستای حمایت از تولیدکنندگان اقداماتی را در بازار مرکزی تهران شروع کردیم سپس به بازارهای عمده فروشی کالا خواهیم رفت و بعد شهرستان‌ها در دستور کار قرار خواهد گرفت.
وزیر دادگستری حاکمیت مالکیت فکری را از مهم‌ترین برنامه‌ها برشمرد و گفت: حمایت حقوقی از شهروندان به صورت جدی در حال پیگیری است که پایه آن توجه به حقوق کودک و نوجوان است که به طور جدی در این حوزه وارد شده و برنامه متنوعی تدارک دیده‌ایم.
وی خاطرنشان کرد: کشور ما جزء کشورهای پیشگامان حقوق بشر حتی با تعاریف رایج جهان بوده و می‌تواند از جایگاه شاخصی برخوردار باشد.
این مسئول ادامه داد: یکی از بخش‌هایی که دادگستری به طور جدی تعقیب می‌کند مبارزه با فساد است، در این راستا سعی داریم فعالیت بین بخشی و بین قوایی را در وزارت دادگستری متمرکز کنیم و به عنوان جایگاه ستادی تاثیرگذار وارد این عرصه شویم.
پورمحمدی از تامین قضات مورد نیاز دادگستری خبر داد و گفت: در برنامه پنجم مجوز استخدام قضات به طور سالانه هزار و ۵۰۰ نفر در دستور کار قرار گرفته که در این راستا تعدادی جذب و عده‎ای نیز به صورت کارورزی مشغول فعالیت هستند.
وی تقویت کارکنان قضایی را از دیگر برنامه‌های دادگستری برشمرد و افزود: مهم‌ترین بحث قابل توجه کاهش پرونده و کاهش جرم و تخلف است، سیاست اصلی ما در حوزه قضایی و دولت، کاهش جرم و تخلف بوده که اگر این اتفاق مهم رخ دهد ورودی پرونده‌ها کاهش می‌یابد.

تدریس خصوصی آیلتس

دیدگاه خود را به ما بگویید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

کانال استخدام در تلگرام

› استخدام تهران

استخدام شهرستانها