استخدام سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای (خبر جدید)

 استخدام سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای

 

 

خبر ۱۵ اسفند ۹۶ – ایجاد ۲۴۶ فرصت شغلی پایدار در بخش حمل و نقل خراسان‌جنوبی

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان‌جنوبی گفت:۲۴۶ فرصت شغلی پایدار در بخش حمل و نقل خراسان‌جنوبی در ده ماهه سال جاری فراهم شده است.

به گزارش خبرنگار مهر، جعفر شهامت صبح سه شنبه در گفتگو با خبرنگاران اظهار کرد: طی ۱۰ ماهه سال جاری بیش از ۲۵۵ هزار و ۸۲ سفر در خراسان ‌جنوبی انجام شده است.
مدیر کل راهداری و حمل و نقل خراسان‌جنوبی بیان کرد: ماهیت حمل و نقل قابلیت اشتغال‌زایی مناسبی اعم از مستقیم و غیرمستقیم داشته و نزدیک به هشت هزار و ۴۰۲ راننده و هزار و ۶۵۳ مسافر در بخش مسافری و کالا به طور مستقیم فعالیت دارند.
شهامت ادامه داد: در ده ماهه سال جاری بر اساس ثبت اطلاعات کارت هوشمند در سامانه رصد، برای بیش از ۲۴۶ نفر در این بخش زمینه اشتغال پایدار فراهم شده است.
وی افزود: تعداد شاغلین در بخش حمل و نقل با افزایش موجودی سرمایه افزایش می یابد و همچنین میزان اشتغال‌زایی در این بخش نیز در خراسان‌جنوبی تا پایان سال جاری افزایش خواهد داشت.
مدیر کل راهداری و حمل و نقل خراسان‌جنوبی گفت: یکی از مهمترین اقدامات در جهت پایدار بودن اشتغال افراد در بخش حمل و نقل جاده‌ای اجرای طرح‌های نوسازی است که این طرح‌ها و توان کاری را در آنان افزایش می‌دهد.
شهامت اظهار کرد: در جهت توسعه ناوگان عمومی حمل و نقل روستایی اقدام به واگذاری تعدادی خودروی تاکسی روستایی با قیمت ۳۱ میلیون تومان شده که ۸۰ درصد این مبلغ به صورت وام با کارمزد ۴ درصد و با مدت زمان بازپرداخت حداکثر ۵ سال خواهد بود.
وی یادآور شد:۲۰ درصد باقیمانده از مبلغ مورد نیاز برای خرید تاکسی روستایی ویژه حمل و نقل روستایی از طریق آورده شخصی متقاضیان تامین می‌شود که فرصت مناسبی برای فعالان این عرصه به شمار می‌آید.

منبع:خبرگزاری مهر

 


خبر ۱۴ دی ۹۵ – ایجاد۵۰ هزار شغل با ساخت ۵ آزادراه

خبرگزاری میزان : مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه با تاکید بر این که رویکرد اقتصادی دولت از نفت به ترانزیت تغییر کرده و عملی شدن این تغییر در گروی طراحی درست زیرساخت‌های حمل و نقل است، خاطرنشان کرد: جایگاه مهندسین مشاور از نظارت محوری باید به مدیریت محوری تغییر یابد که برخی از موارد برعهده کارفرما است.
به گزارش گروه اقتصاد خبرگزاری میزان، خیرالله خادمی در جلسه دیدار با جامعه مهندسان مشاور کشور اظهار داشت: باید دو دیدگاه درخصوص تغییر رویکرد درآمدی و هزینه‌ای و رفع مشکلات فنی و استفاده از نوآوری‌های نوین با همکاری و همراهی ایجاد کنیم.
ی افزود: مهندسان مشاور اتاق فکر کارفرمایان هستند و با توجه به اینکه طرح‌ها از جانب شرکت‌های مهندسی مشاور انتخاب می‌شوند کارفرمایان انتخاب دیگری برای طرح‌های خارج از نظر مشاوران ندارند.
معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه با فناوری و منابع مالی فعلی امکان اجرای پروژه‌ها وجود ندارد گفت: درصورت انتخاب و تصمیم اشتباه مشاوران در نهایت مردم با مشکل روبه رو خواهند شد.
مدیر عامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل با اشاره به اهمیت جایگاه ترانزیتی ایران برای دو بخش جهان بیان کرد: به عنوان مثال راه ابریشم با قدمتی بالغ بر دو هزار سال، در صورت توسعه و بهره‌برداری می‌تواند باعث ایجاد اشتغال و رونق سایر بخش‌ها به واسطه حمل و نقل باشد. لذا باید نقش زیرساخت برای سایر بخش‌ها تفهیم شود و این راهی جز نگاه متفاوت به پروژه‌ها و نگاه جدید به کریدورهای قدیمی ندارد.
وی با توجه به رویکرد جدید اقتصادی دولت تصریح کرد: دولت در نظر دارد اقتصاد از نفت به ترانزیت منتقل شود که این هدف در گروی طراحی درست زیرساخت‌های حمل ونقل است.
به گفته خادمی احیای کریدورهای ترانزیتی و رفع گلوگاه‌ها باید با در نظر گرفتن محیط ‌زیست و جلوگیری از تخریب آن باشد تا در آینده همین سرمایه‌های ملی از بین نرود.
معاون وزیر راه وشهرسازی در ادامه بیان داشت: کشورهای اطراف ما به دنبال ایجاد کریدورهای موازی هستند و در مقابل ما باید با ایجاد زیرساخت‌های حمل و نقلی ممتد هزینه ترانزیت از ایران را کاهش دهیم.
خادمی تاکید کرد: باید تغییر رویکرد در پروژه‌ها ایجاد شود و چاره‌ای نداریم جز اینکه شیوه کاری خود را از مدل هزینه‌ای به درآمدی تبدیل کنیم.
معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه در دوران بی‌پولی، ۴ هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان هزینه وارد شرکت ساخت شده است که تمام آن به کار تبدیل شده است، گفت: حال این که تمام این مبلغ پول نبوده و اوراق مشارکت اسناد خزانه هم بوده است.
وی با اشاره به این نکته که ۳ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان اسناد خزانه و اوراق مشارکت به شرکت ساخت اعلام شده است، افزود: ‌در روزهای آینده خبرهای خوبی برای پیمانکاران داریم.
وی گفت: از مجموع هزار کیلومتر خطوط ریلی جدید ۴۹۰ کیلومتر به دلیل تعریف در قالب پروژه‌های اقتصاد مقاومتی آماده شده است و امیدواریم طی ۶ الی ۷ ماه آینده بتوانیم با اتصال خط آهن آماده شاهد بهره‌برداری از همه این هزار کیلومتر خط آهن باشیم که برابر با عملکرد ۵ سال گذشته ما در خصوص توسعه زیرساخت‌های ریلی کشور است.
این مقام مسئول با اشاره به اهمیت اشتغال‌زایی پروژه‌های آزادراهی بیان داشت: در ۵ پروژه آزادراهی اصلی کشور ۱۵ هزار شغل مستقیم و ۳۵ هزار شغل غیرمستقیم ایجاد شده است که هم‌اکنون با استفاده از ۵ هزار دستگاه ماشین‌آلات در دست ساخت قرار دارند.
خادمی در ادامه بر استفاده از فناوری‌های نوین تاکید کرد و گفت: نحوه تولید و استفاده از معادن و مصالح در زیرساخت‌های کشور بسیار قدیمی است به همین خاطر باتوجه به رویکرد جدید در صورتی که طرح نوین نباشد به مناقصه نخواهد رفت زیرا با استفاده از فناوری‌های نوین باید هزینه ساخت پروژه کاهش یابد.
مدیر عامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل خاطرنشان کرد: جایگاه مهندسین مشاور از نظارت محوری باید به مدیریت محوری تغییر یابد که برخی از آن برعهده کارفرما است.
وی با اشاره به اهمیت منظر و معماری راه‌ها اظهار کرد: متاسفانه تاکنون به زیبایی سازه و منظر جاده توجه نشده است اما با تاکید وزیر راه وشهرسازی و همت معاونان ایشان این نکته مورد توجه قرار گرفت و هم‌اکنون ۷۰ کیلومتر از آزادراه کنارگذر جنوبی تهران دارای فضای سبز خواهد شد. همچنین در محور زاهدان به زابل نیز یکی از پیمانکاران با خلاقیت فردی اقدام به ترانشه‌برداری کرده است.
خادمی افزود: اولین طرح معماری راه با استفاده از مشاوران خارجی در آزادراه تهران-شمال در حال انجام است که امیدواریم در آینده شاهد انجام آن توسط شرکت‌های داخلی باشیم.

 


خبر ۲۴ آذر ۹۵ – اشتغال بالغ بر ۱۲ هزار نفر در ناوگان حمل و نقل گیلان

خبرگزاری ایلنا: مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان گیلان از اشتغال بالغ بر ۱۲ هزار نفر در ناوگان حمل‌و‌نقل عمومی این استان خبر داد.
اشتغال بالغ بر ۱۲ هزار نفر در ناوگان حمل و نقل گیلان/ صادرات بیش از ۲۹۷هزار تن کالا از مرز آستارا / جابجایی بیش از ۴ میلیون نفر مسافر
به گزارش خبرنگار ایلنا از رشت، ناصر آل‌محمدی شامگاه امروز در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در این استان  ۱۶۷ شرکت و موسسه حمل نقل کالا، ۱۱۳ شرکت حمل نقل مسافر، ۲ شرکت حمل‌و‌نقل بین‌المللی کالا و یک شرکت حمل‌ونقل بین‌المللی مسافر مشغول به فعالیت هستند.
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گیلان با بیان اینکه ۸۸۸۳ ناوگان حمل نقل عمومی در گیلان مشغول فعالیت هستند، تشریح کرد: از این تعداد  ۳۰۳۴ دستگاه بخش مسافر، ۱۸۹ دستگاه اتوبوس، ۸۲۹ دستگاه مینی‌بوس، ۲۰۱۶ دستگاه سواری و ۵۵۴۹ دستگاه ناوگان بار در حمل نقل عمومی مشغول هستند. همچنین حدود ۱۲۰۲۴ راننده فعال حمل و نقل عمومی استان گیلان مشغول به کار هستند.
آل‌محمدی گفت: در ۸ ماه سال‌جاری حدود ۴ میلیون نفر مسافر توسط ۴۹۰ هزار دستگاه وسیله نقلیه عمومی جابه‌جا شدند. حدود ۵/۹ میلیون نفر مسافر توسط ۷۳۴ هزار وسیله نقلیه‌عمومی در سال ۹۴ جابجا شدند که حدود ۵۹ درصد درون استانی و ۴۱ درصد برون استانی بوده است.
این مقام مسئول بیان داشت: همچنین حدود ۴ میلیون نفر مسافر توسط ۴۹۰ هزار دستگاه وسیله نقلیه عمومی در ۸ ماه سال ۹۵ جابجا شدند که از این میزان حدود ۶۰درصد درون استانی و ۴۰درصد برون استانی بوده است. در  ۸ماهه سال ۱۳۹۵، ۱۳۴ هزار و ۷۵تن کالا  از مرز آستارا وارد شده است افزود: ۲۹۷ هزار و ۹۰۷ تن کالا از این مرز به خارج صادر شده است.
آل‌محمدی با تصریح بر اینکه در ۸ ماه سال‌جاری  ۳۸۲ هزار و ۱۹ تن کالا از استان ترانزیت شده، افزود: از این مقدار ۳۱۶هزار و  ۱۷۷تن از مرز آستارا و ۶۵ هزارو ۸۴۲ تن از مرز انزلی ترانزیت شده است.
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گیلان به  آماده‌سازی و ساماندهی تیم‌های زمستانی و استقرار آن در محل‌های از پیش تعیین شده اشاره کرد و افزود: در گردنه‌های برفگیر و با توجه به شرایط جوی، تعداد ۳۷ تیم با ۲۴۵ دستگاه سبک و سنگین و نیمه‌سنگین در طرح زمستانه فعالیت دارند.
وی افزود: در برف اخیر حدود ۲.۵ متر مکعب برف‌روبی در گیلان صورت گرفت درحالیکه در ارتفاعات استان تا ۱.۵ متر برف روی زمین نشسته بود.
مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گیلان گفت: ایمن‌سازی در بخش آموزش و زیرپوشش قرار گرفتن ۵۵ مدرسه حاشیه راه‌ها در قالب اجرای طرح آموزش ایمن‌سازی مدارس حاشیه راه‌ها در سال جاری و بخش آموزش از جمله اجرای نقاشی دیوار مدرسه در ۵۵ مدرسه زیرپوشش جزو اقدام‌های این اداره کل بوده است.


خبر ۱۷ مرداد ۹۵ – اشتغال در بخش حمل و نقل جاده‌ای، اشتغالی پایدار است

خبرگزاری فارس : مدیرکل حمل و نقل و پایانه‌های هرمزگان گفت: بخش حمل و نقل در استان به‌دلیل اختصاص بیش از ۹۰ درصد از جابجایی و مسافر در کشور از اهمیت بیشتری برخوردار است و به دلیل همین ویژگی بارز، اشتغال در این بخش، اشتغالی پایدار محسوب می‌شود.
به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس به نقل از روابط عمومی اداره‌کل حمل و نقل هرمزگان، علیرضا مجرد با بیان اینکه حمل و نقل بخش مهم زیربنایی در اقتصاد است، اظهار داشت: ماهیت این بخش نیز به نوعی است که قابلیت اشتغال‌زایی مناسبی اعم از مستقیم و غیرمستقیم دارد که درهمین راستا میزان اشتغال ایجادشده در سال جاری ۱۲۰ اشتغال پیش‌بینی‌شده که تاکنون ۸۸ مورد از آن به تحقق رسیده است.
وی اعلام کرد: در این بخش زمینه اشتغال پایدار فراهم شده است که متقاضیان باید شرایط لازم را که یکی از شرایط مهم این طرح تحت پوشش  قرار گرفتن بیمه تامین اجتماعی باشد را رعایت کنند.
مدیرکل حمل و نقل و پایانه‌های هرمزگان با بیان اینکه تعداد شاغلین در بخش حمل و نقل با افزایش موجودی سرمایه افزایش می‌یابد، اظهار امیدواری کرد: پیش‌بینی می‌شود میزان اشتغال‌زایی در این بخش در استان تا پایان سال جاری افزایش یابد که نه‌تنها ارتقای کیفی خدمات در این بخش را موجب می‌شود بلکه در استمرار نقش صنعت حمل و نقل به‌عنوان یکی از قطب‌های مهم اقتصادی در استان تاثیر بسزایی خواهد داشت.
مجرد یادآور شد: اهمیت بخش حمل و نقل به اندازه‌ای است که امروزه برای ارزیابی رشد و توسعه اقتصادی کشورها، میزان اشتغال و ارزش افزوده بخش حمل و نقل را به‌عنوان یکی از مهمترین معیارهای ارزیابی در نظر می‌گیرند.
این مسؤول در پایان یادآور شد: استان هرمزگان به‌علت مدخل کریدور شمال – جنوب سهم عمده اشتغال در بخش حمل و نقل را دارا است.
به‌طورکلی هر وسیله نقلیه سنگین دو نفر اشتغال و نیمه سنگین و سبک یک نفر اشتغال به‌صورت مستقیم ایجاد می‌کنند و بیش از سه برابر هم به‌صورت غیر مستقیم در مجتمع‌های خدماتی رفاهی بین راهی که هر مجتمع قریب به ۵۰ نفر اشتغال‌زایی دارد که این اشتغال‌زایی به‌صورت غیر مستقیم در خدمات خودرویی، پمپ بنزین و گازوئیل جاده‌ای، تعمیرگاه و… صورت می‌گیرد.

 


خبر ۹ تیر ۹۵ – جزییات آزمون تاسیس شرکت حمل و نقل بین المللی

به گزارش روابط عمومی سازمان راهداری و حمل ونقل جاده ای، محمدجواد عطرچیان، مدیرکل دفتر ترانزیت و حمل ونقل بین المللی با بیان این خبر اظهار داشت:
آزمون این دوره نیز عمدتاً بر مهارتهای تخصصی و اطلاعات کاربردی داوطلبین مبتنی خواهد بود. ثبت نام آزمون به شیوه قبل، از روز سه شنبه یکم تیر ماه آغاز و روز پنجشنبه مورخ سی ویکم تیرماه، خاتمه می یابد. کلیه اطلاعات موردنیاز تدریجاً از طریق اطلاع رسانی می شود. transit.rmto.ir لینک آزمون به نشانی
وی یادآور شد:
جهت تسهیل فرایند ثبت نام، امسال نیز ترتیبی پیش بینی شده است تا متقاضیانی که در یکی از سه دوره گذشته ( ۱۹- ۲۰ یا ۲۱)
مجاز به شرکت در آزمون بوده اند، بتوانند با مراجعه به لینک ثبت نام، آمادگی خود را برای شرکت در آزمون پیش رو اعلام نمایند. طبعاً این دسته داوطلبان، تا زمانی که اطلاعات خود را ویرایش ننموده اند، فرایند ثبت نام آنان، با همان مراجعه اینترنتی، به سادگی خاتمه می یابد. طبعاً در صورت هرگونه ویرایش ازجمله تغییر استان محل تقاضای تأسیس ، تغییر عکس، نشانی یا امثالهم باید مدارک جدید خود را به اداره کل حمل ونقل استان محل تقاضای تأسیس ارائه نمایند.
عطرچیان همچنین اظهار داشت:
در آزمون ثبت نام ننموده یا مجاز به شرکت نبوده اند، روال ، برای متقاضیانی که در هیچ یک از سه دوره گذشته( ۱۹- ۲۰ یا ۲۱) ثبت نام مستلزم تکمیل و بارگذاری اطلاعات درخواستی و تحویل پرونده به واحد ترانزیت اداره کل حمل ونقل استان محل تقاضای تأسیس است.
آقای عطرچیان همچنین اظهار داشت : به مانند ادوار قبل، سرفصلهای آزمون، در لینک مربوطه اعلام شده است و بدیهی است موارد اعلامی، تعهدی عرفی یا قانونی برای سازمان جهت الزام به طرح سوال از تمام یا قسمتهایی از آن منابع ایجاد نکرده و براساس آیین نامه صدرالاشاره، کلیه متقاضیان اخذ مجوز تاسیس می بایست از تجارب و دانش جامع و کافی علمی و کاربردی در حوزه های مرتبط با حمل ونقل بین المللی کالا و ترانزیت، برخوردار باشند. طبعاً در هریک از مراجع معرفی شده، آخرین ویرایش مربوطه، ملاک طرح سوال خواهد بود. مدیرکل دفتر ترانزیت و حمل ونقل بین المللی، در خاتمه با تأکید بر بررسی پیشنهادها و انتقادهای متقاضیان آزمون ادوار گذشته که از روشهای مختلف واصل گردیده، همچنین تحلیل نظرات کارشناسان، فعالان حمل ونقل و رسانه هااظهار داشت: سعی شده است تا از نتایج حاصله، با لحاظ مقررات جاری و واقعیات موجود، در جهت بهبود برگزاری آزمون، استفاده گردد. همچنین ترتیبی اتخاذ خواهد گردید تا شمار بیشتری از قبول شدگان که حائز بالاترین رتبه های کسب شده هستند، نسبت به تاسیس شرکت حمل ونقل بین المللی کالا در سراسر کشور اقدام نمایند.

برای ثبت نام اینجا کلیک نمایید

 

تدریس خصوصی آیلتس

دیدگاه ها (۱)

  1. حامد گفت:

    مدیر عزیز سایت شما اومدین چندین خط و متن طویلی از سخنرانی مدیرکل حملونقل که اینقدر پایانه مسافری داریم اینقدر جاده داریم و… خب این مطالب اظافی به چه درد من میخورن؟؟؟ شما شرایط استخدامو فقط بذارید همین

دیدگاه خود را به ما بگویید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

کانال استخدام در تلگرام

› استخدام تهران

استخدام شهرستانها