استخدام سازمان آتش نشانی در سال ۱۴۰۰ (اعلام نتایج)

استخدام سازمان آتش نشانی

 

خبر ۱۵ شهریور ۱۴۰۰- اعلام نتایج آزمون استخدامی سازمان آتش‌ نشانی تهران سال ۱۴۰۰

ضمن آرزوی موفقیت سایت «استخدام» برای کاربران شرکت کننده در آزمون استخدام سازمان آتش‌ نشانی تهران سال ۱۴۰۰ به اطلاع میرسانیم، اسامی پذیرفته شدگان آزمون علمی اعلام گردید.

برای مشاهده اسامی آقایان اینجا کلیک نمایید
برای مشاهده اسامی خانمها اینجا کلیک نمایید


خبر ۱۰ شهریور ۱۴۰۰- اعلام نتایج آزمون استخدامی آتش نشانی در هفته پیش رو

مدیرعامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران از اعلام نتایج اولین مرحله از آزمون استخدامی آتش نشانی تهران طی هفته آتی خبر داد.

مهدی داوری در گفت‌وگو با ایسنا، در باره زمان اعلام نتایج آزمون استخدامی آتش نشانی تهران گفت: همانطور که پیش از این اعلام شده بود به ۱۱۶ نیروی عملیاتی جدید نیاز داریم که ۱۰۰ نفر از آقایان و ۱۶ نفر از خانم ها هستند.

وی با بیان اینکه خانم ها برای اولین بار به جمع نیروهای عملیاتی سازمان آتش نشانی تهران می پیوندند، تصریح کرد: خانم ها پیش از این نیز در بخش های دیگری مثل آموزش فعالیت داشتند اما در خصوص حضور در عملیات برای اولین بار در میان نیروهای انسانی سازمان حضور خواهند داشت.

مدیر عامل سازمان آتش نشانی تهران گفت: ۵۰۰۰ نفر آقا و ۵۰۰ نفر خانم در مرحله اول آزمون استخدامی آتش نشانی شرکت کردند که طی هفته آتی اسامی پذیرفته شدگان مرحله اول را اعلام خواهیم کرد.

داوری افزود: این اطلاعات از طریق سایت سازمان اعلام خواهد شد و امیدواریم به سرعت بتوانیم آزمون ورزشی و عملیاتی را برگزار کنیم.

وی با اشاره به شرایط شیوع ویروس کرونا در کشور گفت: متاسفانه برای برگزاری مرحله اول آزمون با توجه به شرایطی که وجود داشت با چالش هایی رو به رو شدیم که حالا می توانیم با رعایت پروتکل ها آزمون های بعدی را انجام دهیم.


خبر ۲۸ فروردین ۱۴۰۰ – عدم برگزاری آزمون استخدام آتش نشانی تهران

 ضمن آرزوی موفقیت سایت «استخدام» برای کاربران شرکت کننده در آزمون استخدام آتش نشانی تهران به اطلاع میرسانیم، با توجه به شرایط کنونی بیماری کرونا و اعلام سازمان سنجش آموزش کشور و ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا، شرایط برگزاری آزمون‌های استخدامی مهیا نبوده و زمان برگزاری آزمون‌ها متعاقبا اعلام خواهد شد.


خبر ۱۴ اسفند ۹۹ – تمدید ثبت نام آزمون استخدامی آتش نشانی تهران

ضمن آرزوی موفقیت سایت «استخدام» برای کاربران شرکت کننده در آزمون استخدام آتش نشانی تهران به اطلاع میرسانیم، با توجه به مشکلات فنی در روزهای ابتدایی ثبت نام، درگاه استخدام تا تاریخ ۱۳۹۹/۱۲/۱۹ برای ثبت نام باز می باشد. لذا آن دسته از داوطلبین محترمی که هنوز موفق به اتمام فرآیند ثبت نام نشده اند، در فرصت داده شده می توانند آن را به اتمام برسانند.


خبر ۲۸ بهمن ۹۹ – شرایط استخدام سازمان آتش نشانی سال ۹۹

شرایط عمومی و اختصاصی آزمون استخدامی ۱۳۹۹

الف) شرایط عمومی :
۱- تابعیت و اعتقاد به نظام جمهوری اسلامی ایران و متدین به یکی از ادیان رسمی کشور. ۲- ویژه آقایان: دارا بودن حداقل مدرک تحصیلی دیپلم – ویژه بانوان: دارا بودن حداقل مدرک کارشناسی در رشته های: عمران، معماری، مکانیک، صنایع، حقوق، روانشناسی، مدیریت صنعتی، بازرگانی، برق، جامعه شناسی، بهداشت حرفه ای و فارغ التحصیلان رشته های کارشناسی مرکز علمی و کاربردی آتش نشانی، ایمنی و خدمات شهری شهرداری تهران. ۳- عدم اشتهار به فساد اخلاقی و نداشتن پیشینه کیفری (سوء سابقه موثر) برابر گواهی مراجع ذیصلاح. ۴- متولدین ۰۱/۰۱/۱۳۷۲ به بعد. ۵- دارا بودن کارت پایان خدمت یا کارت معافیت غیر پزشکی نظام وظیفه عمومی(برای آقایان). ۶- برخورداری از سلامت کامل جسمانی و روانی و توانایی لازم برای انجام کار در شغلی که در آن استخدام می شوند( آمادگی جسمانی) شامل الف: تست تشخیص روانشناختی – شغلی ب- عدم داشتن مشکلات و اختلالات روانی و عدم اعتیاد به مواد مخدر و دخانی برابر گواهی صادره از مراجع ذیصلاح و مورد نظر سازمان . ۷- عدم وجود هرگونه ممنوعیت استخدام در دستگاه های اجرایی به موجب آراء موثر مراجع قضائی و ذیصلاح.
تذکر: ملاک عمل در خصوص تاریخ فراغت از تحصیل، تاریخ مندرج در متن گواهینامه موقت و یا دانشنامه و در ارتباط با اتمام خدمت دوره ضرورت (تاریخ مندرج در قسمت خاتمه خدمت، کارت پایان خدمت) و همچنین در خصوص معافیت دائم غیر پزشکی(تاریخ مندرج در قسمت صدور کارت معافیت دائم) ، در آخرین روز ثبت نام داوطلبین (۱۵/۱۲/۱۳۹۹) می باشد.
ب) شرایط اختصاصی :
۱- ویژه آقایان: دارا بودن حداقل ۱۶۵ سانتیمتر قد، ویژه بانوان: دارا بودن حداقل ۱۶۰ سانتیمتر قد. ۲- دارا بودن شرایط بومی در شهر تهران (داوطلب بومی: به داوطلبی گفته می شود که حداقل دارای یکی از ویژگی های زیر باشد. الف- داوطلب حداقل (۴) چهار سال از سنوات تحصیلی (دبیرستان و یا دانشگاه) را به صورت متوالی یا متناوب در شهر مورد تقاضا برای استخدام طی کرده باشد. ب- همسر و فرزندان تحت تکفل کارمندان رسمی و پیمانی دولت و یا نیروهای مسلح (صرفاً شاغلین) که شهر محل خدمت فعلی با شهر مورد تقاضا برای استخدام یکسان باشد. ج- حداقل ۱ سال سابقه سکونت دائم داوطلب در استان تهران) ۳- فرزندان شهداء، مفقودین، جانبازان ۲۵% به بالا و آزادگان، همسر و فرزندان رزمندگان با سابقه حداقل ۶ ماه حضور در جبهه از سهمیه قانونی برخوردار و دارندگان مدال طلای مسابقات جهانی در شرایط مساوی، از اولویت برخوردار می باشند.

مراحل ثبت نام و مراحل اخذ آزمون

ثبت نام از تاریخ ۰۵/۱۲/۱۳۹۹ بمدت ۱۰روز بصورت اینترنتی ، از طریق درگاه اینترنتی azmoon۱۲۵.tehran.ir می باشد. لطفا شرایط ذکر شده در سامانه ثبت نام را در تمام مراحل به دقت مطالعه نموده و سپس ثبت نام را انجام دهید. پذیرش موافقت نامه در سامانه استخدام به منزله مطالعه کامل شرایط و قبول نمودن کلیه مفاد در نظر گرفته شده در آگهی استخدام است. ۱- عدم شرکت در هریک از بخش های آزمون ( علمی ، عملی، مصاحبه روانشناختی – شغلی ،گزینش، معاینات پزشکی ) به منزله انصراف از تقاضا تلقی میگردد. ۲- کلیه هزینه های معاینات پزشکی بر عهده داوطلبین میباشد که در مرکز معاینات معرفی شده، توسط داوطلب می بایست پرداخت گردد. و) مراحل اخذ آزمون ونحوهاعلامنتیجه: ۱- آزمون استخدامی سازمان آتش نشانی بصورت مرحله ای برگزار شده و شرکت در هر مرحله منوط به کسب حد نصاب لازم در مرحله قبلی است. عدم کسب حد نصاب لازم در هر مرحله منجر به حذف داوطلب از فرآیند استخدام خواهد شد. ۲- در مرحله اول بر اساس اطلاعات خود اظهاری افراد آزمون علمی برگزار و نتیجه آزمون و اعلام اسامی واجدین شرایط جهت مرحله بعد منوط به کسب حد نصاب نمره لازم می باشد. ۳- پس از برگزاری آزمون علمی واجدین شرایط بر اساس چند برابر ظرفیت استخدام به آزمون عملی معرفی می شوند. ۴- در زمان برگزاری آزمون عملی مدارک مورد نیاز به شرح ذیل با اطلاعات خود اظهاری افراد تطبیق داده شده و با بررسی و صحت سنجی مدارک و در صورت تائید، آزمون عملی از ایشان به عمل خواهد آمد. ۴-۱- اصل شناسنامه عکسدار. ۴-۲- اصل مدرک تحصیلی . ۴-۳- اصل کارت پایان خدمت و یا معافیت غیر پزشکی. ۴-۴- اصل کارت ملی . ۴-۵- همراه داشتن اصل و تصویر کارت یا معرفی نامه از بنیاد شهید و امور ایثارگران جهت فرزندان شاهد و ایثارگران . ۵- پس از اعلام نتایج آزمون عملی، اسامی چند برابر ظرفیت استخدامی جهت شرکت در مصاحبه روانشناختی – شغلی اعلام خواهد شد. ۶- افراد واجد شرایط تشخیص داده شده در مصاحبه روانشناختی – شغلی جهت طی مراحل گزینشی و معاینات پزشکی به مراجع ذیصلاح معرفی می شوند.

مفاد آزمون

آزمون علمی:
الف- هوش و توانمندی های عمومی(ضریب۲) ـ معارف اسلامی(ضریب ۱) ـ زبان انگلیسی(عمومی)(ضریب ۱)- ب- آزمون کتبی روانشناختی – شغلی * آزمون ورزشی برای آقایان : تر کیب بدنی(اندازه گیری قد و وزن)، انعطاف پذیری ، بارفیکس ، پلانک استاندارد(ثابت)، قدرت پنجه، دوی ۱۶۰۰ متر، عملیات ورزشی(کشیدن سورتمه با وزنه ۲۰ کیلوگرمی به مسافت ۲۰ متر به وسیله طناب از روبرو و کشاندن همان سورتمه به وسیله طناب روی شانه به مسافت ۲۰ متر، هل دادن سورتمه ورزشی بعدی با وزنه ۴۰ کیلوگرمی به مسافت ۲۰ متر و کشاندن همان سورتمه به وسیله طناب روی شانه به مسافت ۲۰ متر ، حمل دو گالن به وزن مجموع ۴۰ کیلوگرم به مسافت ۱۵ متر (رفت و برگشت جمعاً ۳۰ متر)).
آزمون ورزشی برای بانوان :
تر کیب بدنی(اندازه گیری قد و وزن)، انعطاف پذیری ، بارفیکس(بارفیکس افقی)، پلانک استاندارد، قدرت پنجه ، دوی ۱۶۰۰ متر، عملیات ورزشی(کشیدن سورتمه ورزشی با وزنه ۱۰ کیلوگرمی به وسیله طناب از روبرو به مسافت ۲۰ متر و کشاندن همان سورتمه به وسیله طناب روی شانه به مسافت ۲۰ متر ،هل دادن سورتمه بعدی با وزنه ۲۰ کیلوگرمی به مسافت ۲۰ متر و سپس کشاندن همان سورتمه به وسیله طناب روی شانه به مسافت ۲۰ متر، حمل دو گالن به وزن مجموع ۲۰ کیلو به مسافت ۱۵ متر (رفت و برگشت جمعاً ۳۰ متر)).
تبصره: اقلیتهای دینی مصرح در قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران، از پاسخگویی به سئوالات به معارف اسلامی معاف بوده و در این صورت، نمره مکتسبه این داوطلبان، بر اساس مجموع تراز شده سایر سئوالهای آزمون عمومی محاسبه خواهد شد.

ایثارگران

آن دسته از فرزندان شاهد، جانبازان از کار افتاده، فرزندان آزادگان از کار افتاده کلی با ارائه نامه از بنیاد شهید و امور ایثارگران از شرط معافیت سنی(سنوات ارفاقی ۵ ساله) بهره مند خواهد شد. این دسته از داوطلبین تا قبل از باز شدن درگاه استخدام می توانند به امور اداری سازمان آتش نشانی نامه خود را ارائه نمایند.


خبر ۲۴ بهمن ۹۹ – اطلاعیه استخدام نیروهای آتش نشانی فردا منتشر می‌شود

مدیرعامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران با بیان اینکه اطلاعیه استخدام نیروهای آتش نشانی از فردا -روز شنبه- روی سایت این سازمان قرار می‌گیرد، گفت: در این مرحله برای سال ۱۴۰۰ تعداد ۱۱۶ زن و مرد آتش نشان استخدام می‌شوند.

برای مشاهده کامل خبر کلیک کنید


خبر ۱۷ بهمن ۹۹ – برگزاری آزمون استخدامی آتش نشانی در اسفندماه

مدیر عامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران گفت: ‌برنامه ریزی کردیم که در اسفند سال جاری آزمون استخدامی جدید را برگزار کنیم، تلاش میکنیم که حداکثر تا پایان اردیبهشت یا نهایتا خرداد ماه اسامی نهایی را اعلام کنیم.

مهدی داوری در گفت و گو با ایسنا، در خصوص شرایط آتش نشانانی که در آزمون استخدامی ۹۸ پذیرفته شده بودند گفت: افرادی که در دوره گذشته که در آزمون استخدامی سال ۹۸ شرکت کرده بودند در حال گذراندن دوره آموزشی هستند.

وی ادامه داد: اتفاقی افتاد که چند نفر از داوطلبان شکایتی انجام دادند که تا مراحل بررسی آن در مراجع قضایی پیگیری شد مراحل ورود پذیرفته شدگان متوقف شده بود.

داوری گفت: پس از اینکه مشکلی که پیش آمده بود حل شد، توقف این کار هم رفع شد و کار را دوباره شروع کردیم.

وی در خصوص زمانی که برای برگزاری آزمون دوره جدید سال ۹۹ در نظر گرفته شده است اظهار کرد: برنامه ریزی کردیم که در اسفند سال جاری آزمون استخدامی را برگزار کنیم، تلاش می کنیم که تا حداکثر پایان اردیبهشت یا نهایتا خرداد ماه اسامی نهایی را اعلام کنیم.

وی افزود: پس از آن که وضعیت این افراد مشخص شود در گروه ۵۰ نفره وارد سیستم آموزشی خواهند شد و ۴۵ روز پس از آن ۵۰ نفر بعد وارد خواهند شد. البته دوره آموزشی جزو استخدام محسوب می شود که حدود سه ماه هم به طول می انجامد و گاهی بنا به شرایط فشرده تر یا طولانی تر خواهد شد.

منبع: خبرگزاری ایسنا

علت تاخیر در انتشار فرم استخدامی آتش نشانی

مدیر عامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران چرایی تاخیر در انتشار فرم های استخدامی آتش نشانی را اعلام کرد.

مهدی داوری در گفت و گو با ایسنا درخصوص چرایی عدم انتشار فرم های استخدامی آتش نشانی برغم اعلام قبلی ، اظهار کرد: این تاخیر به علت وجود مشکل فنی در سایت بود.

وی ادامه داد: این انتشار با چند روز تاخیر مواجه شده و امیدواریم در هفته آینده این فرم را از طریق سایت و روزنامه ها منتشر کنیم.

مدیرعامل سازمان آتش نشانی تهران اظهار کرد: این تاخیر به دلیل مشکل اداری یا منع قانونی نبوده است، صرفا یک مشکل فنی است که در حال برطرف کردن آن هستیم.

داوری اظهار کرد: متاسفانه در آخرین مراحل با یک مشکل فنی برخورد کردیم.

وی گفت: در این مرحله ۱۰۰ نفر مرد و ۱۶ نفر زن جذب خواهند شد که البته این فرایند در آینده هم ادامه دار خواهد بود.

به گزارش ایسنا، پیش تر اعلام شده بود که فرم های استخدامی سازمان آتش نشانی تهران تا آخر دی منتشر خواهد شد.


خبر ۷ بهمن ۹۹ – اعلام نتایج تکمیل ظرفیت آزمون استخدامی مشاغل آتش‌نشانی شهرداری‌های استان‌های آذربایجان غربی و خراسان رضوی

 نتایج مرحله تکمیل ظرفیت آزمون مشاغل آتش‌نشانی شهرداری‌های سراسر کشور در استان‌های آذربایجان غربی و خراسان رضوی  که مرحله آزمون عملی را به پایان رسانده و نتایج آن نهایی شده است، برای سیر سایر مراحل استخدامی اعلام می‌گردد.
داوطلبان گـرامی، با عنــایت به برگزاری آزمون استـخدامی مشــاغل آتش‌نشـانی شهرداری‌های سـراسـر کشـور و پس اعلام نتایج نهــایی این آزمـون در استان‌های مختلف، جهت تکمیل فرآیند آزمون، مرحله تکمیل‌ظرفیت آغاز گـردید. لذا نتایج این مرحله از آزمون در استان‌های آذربایجان غربی و خراسان رضوی که مرحله آزمون عملی را به پایان رسانده و نتایج آن نهایی شده است، برای سیر سایر مراحل استخدامی اعلام می‌گردد.

داوطلبان به منظور اطلاع از نتیجه آزمون، می‌توانند به پروفایل خود در آدرس اینترنتی www.hrtc.ir مراجـعه و از قسمت «نتیجه آزمـون عملی» نتیجه خـود را مشاهده نمایند.

داوطلبان پذیرفته شده ضروری است جهت سیر سایر مراحل استخدامی خود، به وب‌سایت استانداری محل خدمت خود مراجعه نمایند.


خبر ۱۰ دی ۹۸: اطلاعیه نحوه اعتراض به نتایج آزمون استخدام مشاغل عملیات آتش نشانی

ضمن آرزوی موفقیت سایت ایران استخدام برای یکایک شما کاربران گرامی به اطلاع میرسانیم؛ داوطلبین آزمون استخدام آتش نشانی در صورت وجود هر گونه اعتراض به نتایج فرم اعتراض را با عنوان “نامه اعتراض آتش نشانی” کامل نموده و با ارائه توضیحات به شماره ۲۲۴۳۱۹۳۶ فکس نمایند.

(منبع: سایت جهاددانشگاهی شهید بهشتی)

جهت دانلود نامه اعتراض آتش نشانی اینجا کلیک نمایید


خبر ۲۰ آذر ۹۸: اعلام نتایج آزمون عملی استخدام مشاغل عملیات آتش نشانی

داوطلبان گـرامی، با عنـایت به برگزاری آزمون استـخدامی مشـاغل آتش‌نشـانی شهرداری‌های سـراسـر کشـور در تاریخ ۱۳۹۸/۰۵/۱۸، نتـایج نهایی این آزمون در استان‌های اردبیل و کردستان که مرحله آزمون عملی را به پایان رسانده و نتایج آنها نهایی شده است، برای سیر سایر مراحل استخدامی اعلام می‌گردد.
داوطلبان به منظور اطلاع از نتیجه آزمون، می‌توانند به پروفایل خود در سایت آزمون جهاددانشگاهی مراجعه نمایند.
داوطلبان پذیرفته شده ضروری است جهت سیر سایر مراحل استخدامی خود، طبق برنامه زیر اقدام نمایند :
۱. استان اردبیل: مراجعه به استانداری اردبیل در تاریخ دوشنبه و سه‌شنبه ۲۵ و ۲۶ آذرماه
۲. استان کردستان: مراجعه در روز دوشنبه ۲۴ آذرماه ۱۳۹۸، به سنندج، خیابان پاسداران، معاونت عمرانی استانداری کردستان،‌ طبقه هفتم، دفتر امور شهری

منبع: سایت جهاد دانشگاهی

جهت بازیابی کد رهگیری اینجا کلیک نمایید

جهت مشاهده نتایج اینجا کلیک نمایید


خبر ۹ آذر ۹۸: اعلام نتایج آزمون عملی استخدام مشاغل عملیات آتش نشانی

داوطلبان گرامی، با عنایت به برگزاری آزمون استخدامی مشاغل آتش‌نشانی شهرداری‌های سراسر کشور در تاریخ ۱۳۹۸/۰۵/۱۸، نتایج نهایی این آزمون در استان‌های آذربایجان غربی، خراسان جنوبی، قزوین و مازندران که مرحله آزمون عملی را به پایان رسانده و نتایج آنها نهایی شده است، برای سیر سایر مراحل استخدامی اعلام می‌گردد.
داوطلبان به منظور اطلاع از نتیجه آزمون، می‌توانند به پروفایل خود در آدرس اینترنت سایت آزمون جهاددانشگاهی مراجعه نمایند.
داوطلبان پذیرفته شده ضروری است جهت سیر سایر مراحل استخدامی خود، طبق برنامه زیر اقدام نمایند :
۱. استان آذربایجان غربی : مراجعه در روز شنبه ۱۶ آذر‌ماه به سایت استانداری آذربایجان غربی
۲. استان خراسان جنوبی : مراجعه در روز یک‌شنبه ۱۷ آذر‌ماه به استانداری خراسان جنوبی، دفتر امور شهری و شوراهای استانداری
۳. استان قزوین : مراجعه به سایت استانداری قزوین و بخش مطالب مهم، سپس دریافت فرم‌های گزینش و آماده نمودن مدارک لازم مندرج در آن، و پس از تکمیل فرم‌ها و آماده نمودن مدارک، تحویل آنها به هسته گزینش استانداری، در تاریخ‌های ۲ تا ۵ دی‌ماه ۱۳۹۸
۴. استان مازندران : مراجعه از تاریخ سه‌شنبه ۱۰ دی‌ماه ۱۳۹۸ به شهرداری‌های محل تقاضا

نتایج سایر استان‌ها که فرایند بررسی مدارک و یا آزمون عملی آنها نهایی نشده است، متعاقباً اعلام خواهد شد.

منبع: سایت جهاد دانشگاهی

جهت مشاهده نتایج اینجا کلیک نمایید


 خبر ۲۳ شهریور ۹۸: اعلام نتایج آزمون استخدام مشاغل عملیات آتش نشانی

به اطلاع داوطلبان آزمون استخدام مشاغل پیمانی آتشنشانی می‌رساند، کارنامه نتایج اولیه آزمون مذکور از روز شنبه مورخ ۱۳۹۸/۰۶/۲۳ بر روی پایگاه اطلاع‌رسانی مرکز آزمون جهاد دانشگاهی قابل مشاهده می‌باشد و داوطلبان با استفاده از کد ملی و کد رهگیری پس از ورود به قسمت پروفایل، به کارنامه خود دسترسی خواهند داشت.
شایان ذکر است آن دسته از داوطلبانی که در بخش وضعیت داوطلب مندرج در کارنامه آنان، عبارت «شما برای طی مرحله بررسی مدارک معرفی می‌شوید» را ملاحظه می‌کنند، می‌توانند با توجه به زمان و مکان درج شده در کارنامه خود برای تکمیل مدارک مراجعه نمایند.

منبع: سایت جهاد دانشگاهی

در مصاحبه استخدامی چه می پرسند؟

جهت مشاهده اطلاعیه و مدارک مورد نیاز اینجا کلیک نمایید

جهت ورود به پروفایل کاربری و مشاهده نتایج اینجا کلیک نمایید

جهت بازیابی کد رهگیری اینجا کلیک نمایید


خبر ۱۳ مرداد ۹۸: دریافت کارت آزمون استخدام مشاغل عملیات آتش نشانی ها

ضمن آرزوی موفقیت سایت استخدام برای یکایک شما کاربران گرامی به اطلاع میرسانیم؛ لینک دریافت کارت ورود به جلسه آزمون استخدام مشاغل عملیات آتش نشانی ها فعال گردید.

زمان برگزاری آزمون: جمعه ۱۸/مرداد/۹۸

جهت دریافت کارت آزمون اینجا کلیک نمایید


خبر ۱۶ تیر ۹۸ – اصلاحات و اضافات دفترچه راهنمای آزمون مشاغل آتشنشانی شماره ۲

پیرو انتشار دفترچه راهنمای ثبتنام آزمون استخدام نیروی پیمانی مشاغل آتشنشانی شهـــرداریهای کشور، بدینوسیله به اطلاع
کلیه داوطلبان شــرکت در امتحان مذکور میرســاند، با توجه به اعلام ســازمان شــهرداریها و دهیاریهای کشــور، اصــلاحات و
اضافات ذیل در سامانه ثبت نام صورت گرفته است.
کلیه داوطلبان می توانند در مهلت باقیمانده تا پایان مدت ثبت نام، پس از مطالعه دقیق دفتــــــرچه راهنمای ثبتنام و همچنین مندرجات این اصــلاحیه و فراهم نمودن مدارک و اطلاعات مورد نیاز، به ســامانه ثبت نام این آزمون به نشــانی ir.hrtc.www مراجعه و نسبت به ثبت نام در امتحان مذکور اقدام نمایند و یا اگر قبلا ثبت نام کرده اند ضمن مراجعه به پروفایل خود در صورت تمایل نسبت به ویرایش آن اقدام نمایند.
لازم به ذکر است مهلت تعیین شده برای ثبتنام ۱۹/۴/۱۳۹۸ و ویرایش اطلاعات تاریخ ۲۰/۴/۱۳۹۸ میباشد.

۱ .در ظرفیت شغل محلهای زیر، تغییرات ایجاد شده است :
– استانداری استان فارس
ردیف ۱۴۹۳ ،شغل محل «آتشنشان» در «شهر شیراز» ۷۳ نفر مرد در سهمیه آزاد و ۲۸ نفر مرد در سهمیه ۲۵ درصد
ایثارگران میباشد.
ردیف ۱۴۹۵ ،شغل محل «آتشنشان» در «شهر فسا» ۵ نفر مرد در سهمیه آزاد و ۳ نفر مرد در سهمیه ۲۵ درصد ایثارگران
میباشد.
ردیف ۱۵۲۶ ،شغل محل «راننده وسایط نقلیه تندرو سنگین» در «شهر شیراز» ۳۱ نفر مرد در سهمیه آزاد و ۱۲ نفر مرد
در سهمیه ۲۵ درصد ایثارگران میباشد.

۲ .شغل محلهای زیر به شغلمحلهای مندرج در دفترچه راهنمای ثبتنام داوطلبان اضافه میگردد :
– استانداری استان فارس
شغل محل «آتشنشان» در «شهر بوانات» با ظرفیت ۱ نفر مرد در سهمیه آزاد
شغل محل «راننده وسایط نقلیه تندرو سنگین» در «شهر بوانات» با ظرفیت ۱ نفر مرد در سهمیه آزاد
شغل محل «آتشنشان» در «شهر دوزه شهرستان جهرم» با ظرفیت ۱ نفر مرد در سهمیه آزاد

برای مشاهده فایل اصلاحات و اضافات اینجا کلیک نمایید


خبر ۵ تیر ۹۸ – انتشار دفترچه راهنمای آزمون استخدامی مشاغل عملیاتی آتش‌نشانی 

به استناد سهمیه استخدامی شماره ۷۱۱۳۰۴ مورخ ۱۳۹۷/۱۲/۱۹ سازمان اداری و استخدامی کشور و مجوز شماره ۲۲۵۷ مورخ ۱۳۹۸/۰۱/۲۵ سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور، به منظور تامین نیروی انسانی مورد نیاز مشاغل آتش‌نشانی شهرداری‌های سراسر کشور، آزمون استخدامی کتبی و عملی برای انتخاب افراد واجد شرایط بر اساس مندرجات دفترچه راهنما برگزار می‌گردد.

بخش اول : شرایط عمومی داوطلبان

۱ .داشتن تابعیت ایران
۲ .دارا بودن کارت پایان خدمت یا معافیت قانونی غیرپزشکی
۳ .دارا بودن مدرک تحصیلی طبق جدول شرایط احراز رشته های شغلی مندرج در آگهی استخدامی
۴ .عدم اعتیاد به مواد مخدر و دخانی
۵ .نداشتن سابقه محکومیت جزایی موثر
۶ .نداشتن ممنوعیت استخدام در دستگاههای اجرایی به موجب آراء مراجع قانونی
۷ .داشتن سلامت جسمانی و توانایی برای انجام کاری که در آن شغل استخدام میشود(طبق تائید مراجع پزشکی)
۸ .اعتقاد به دین مبین اسلام و یا یکی از ادیان شناخته شده در قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران
۹ .التزام به قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران
۱۰ .به استناد قانون ممنوعیت به کارگیری بازنشستگان، داوطلبان استخدام نباید جزء نیروهای بازخرید خدمت یا بازنشسته باشند

بخش دوم : شرایط اختصاصی داوطلبان

۱ .دارا بودن گواهینامه رانندگی پایه یک برای متقاضیان رشته شغلی راننده وسائط نقلیه تندرو سنگین و دارا بودن گواهینامه پایه دو یا پایه سه برای متقاضیان رشته شغلی آتشنشان و کاردان آتشنشان در زمان ثبت نام
۲ .دارا بودن حداقل ۱۸ و حداکثر ۳۰ سال سن با مدرک تحصیلی دیپلم و فوق دیپلم، داشتن حداقل ۱۸ و حداکثر ۳۵ سال سن با مدرک تحصیلی لیسانس و بالاتر
تبصره ۱ :جانبازان، آزادگان، فرزندان شهدا، فرزندان جانبازان ۲۵ درصد و بالاتر و فرزندان آزادگان یک سال اسارت و بالاتر، به استناد تبصره ۲ ماده ۲۱ قانون جامع خدمات رسانی به ایثارگران، از شرط حداکثر سن معاف میباشند. سایر مشمولین سهمیه ۲۵ درصد و ۵ درصد در صورت ثبت نام در آزمون، بر اساس تبصره ۲ همین ماده، مکلف به رعایت حداکثر سنهای اعلام شده در این دفترچه میباشند، در غیراین صورت از سایر فرایندهای استخدام حذف خواهند شد.
تبصره ۲ :موارد ذیل به شرط ارائه مدارک و مستندات لازم از مراجع ذیربط، به حداکثر سن مقرر در بند ۲ اضافه خواهد شد:
– پدر، مادر، همسر، برادر و خواهر شهید به میزان پنج سال
– داوطلبانی که در جبهه ها به طور داوطلبانه خدمت نموده اند به میزان حضور در جبهه و همچنین مدت زمان بستری شدن و یا استراحت پزشکی رزمندگان داوطلب در اثر مجروحیت در جبهه ها
– مدت خدمت ضرورت
– داوطلبانی که به صورت غیررسمی و تماموقت در وزارتخانه ها و موسسات و شرکتهای دولتی، بانکها و شرکتهای تحت پوشش آنها، شرکتهای بیمه های دولتی، شهرداریها و موسسات و شرکتهای دولتی که شمول قانون بر آنها مستلزم ذکر نام است، موسسات و شرکتهای ملی و مصادره شده که به نحوی از بودجه و کمک دولت استفاده میکنند، نهادهای انقلاب اسلامی و شرکتهای تحت پوشش آنها از تاریخ ۲۲/۱۱/۱۳۵۷ به خدمت اشتغال داشتهاند، به میزان مدت خدمت غیررسمی آنها

تذکر (۱ : (ملاک عمل در محاسبه تاریخ فراغت از تحصیل، تاریخ مندرج در گواهینامه موقت یا دانشنامه تحصیلی میباشد.
تذکر (۲ : (ملاک عمل برای زمان دریافت کارت پایان خدمت و گواهینامه رانندگی، آخرین روز ثبت نام میباشد.
تذکر (۳ : (ملاک عمل برای محاسبه سن افراد، روز شروع ثبت نام آزمون میباشد.

بخش سوم : مواد آزمون

الف- مواد آزمون عمومی
مواد آزمون عمومی برای تمامی مشاغل عبارتند از :
۱ .فنّاوری اطلاعات (مهارتهای هفتگانه ICDL )
۲ .ریاضی و آمار مقدماتی
۳ .زبان و ادبیات فارسی
۴ .معارف اسلامی
۵ .زبان انگلیسی عمومی
۶ .اطلاعات عمومی، دانش اجتماعی و حقوق اساسی
۷ .هوش و توانمندیهای عمومی
تبصره: اقلیتهای دینی مصرح در قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران از پاسخگویی به سوالهای معارف اسلامی معاف
بوده و در این صورت نمره مکتسبه این داوطلبان، بر اساس مجموع تراز شده سایر سوالهای آزمون عمومی محاسبه خواهد
شد.
ب- مواد آزمون تخصصی
۱ .مدیریت بحران
۲ .ایمنی حوادث و آتش سوزی
۳ .پیشگیری از بروز و گسترش حریق
۴ .آئین نامه های حفاظت فنی و بهداشت کار(HSE )
تذکر ۱ : سطح سوالات به تناسب شغل انتخابی داوطلبین خواهد بود.
تذکر ۲ : کلیه سوالات مواد آزمون عمومی و اختصاصی به صورت چهار گزینهای با ضریب یک (۱ )می باشند. ضمناً به ازای هر پاسخ اشتباه به سوالات، یک سوم نمره منفی در نظر گرفته خواهد شد.

بخش چهارم : امتیازات و سهمیه های قانونی

الف) سهمیه ایثارگران :
در اجرای ماده ۲۱ قانون جامع خدمات رسانی به ایثارگران، ۳۰ درصد از سهمیههای مشخص شده در هر استان به شرح ذیل به استخدام ایثارگران تعلق می گیرد :
۱ (ایثارگران سهمیه بیست و پنج (۲۵)درصد شامل:

جانبازان
آزادگان
همسر و فرزندان شهدا
همسر و فرزندان جانبازان بیست و پنج درصد و بالاتر
همسر و فرزندان آزادگان دارای یک سال و بالای یک سال اسارت
خواهر و بردار شهید

تبصره : کسب حد نصاب نمره آزمون علمی برای مشمولین این بند الزامی نمیباشد.

۲ (ایثارگران سهمیه پنج (۵ )درصد شامل:

رزمندگان با سابقه حداقل شش ماه حضور داوطلبانه در جبهه ها
همسر و فرزندان رزمندگان با سابقه حداقل شش ماه حضور داوطلبانه در جبهه ها
فرزندان جانبازان زیر بیست و پنج درصد
فرزندان آزادگان کمتر از یک سال اسارت

تبصره : کسب حد نصاب نمره آزمون علمی برای مشمولین این بند الزامی نمیباشد.

تذکرات:

۱ .مراجع تایید مدت حضور داوطلبانه در جبهه ها عبارتند از :
– معاونت نیروی انسانی هر یک از رده های نیروهای مسلح در مورد رزمندگان متبوع خود
– معاونت نیروی انسانی سازمان بسیج مستضعفان سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در مورد بسیجیان و نیروهای مردمی اعم از مستخدمین دولت و صاحبان مشاغل و صنوف آزاد و افراد فاقد شغل
– معاونت توسعه و منابع انسانی وزارت جهاد کشاورزی در مورد جهادگران
تبصره : سه چهارم مدت خدمت موظف در جبهه(کادر ثابت یا وظیفه) نیز با تایید مراجع ذیصلاح از نظر شرط سنی به عنوان خدمت
داوطلبانه محسوب خواهد شد.
۲ .در فرآیند جذب و استخدام مشمولین سهمیه ۲۵ درصد ایثارگران، استخدام آنان مطابق ضوابط و مقررات جاری و با هماهنگی
بنیاد شهید و امورایثارگران و براساس ضوابط تعیین شده توسط بنیاد یاد شده صورت خواهد پذیرفت.
۳ .بر اساس هماهنگیهای بهعملآمده با بنیاد شهید و امور ایثارگران، سهمیه استخدامی مربوط به مشمولین سهمیه ۲۵ درصد
ایثارگران در آگهی استخدام مشخص و از سهمیه سایر داوطلبان مجزا گردیده است. داوطلبان ایثارگر تایید شده مشمول این سهمیه،
برای اعمال سهمیه مذکور ً صرفا باید شغل محلهای مشخص شده در سهمیه ایثارگران را انتخاب نمایند. ضمناً این سهمیه قابل تخصیص
به سایر داوطلبان نبوده و در صورت عدم تکمیل، باقیمانده سهمیه فوق الذکر محفوظ خواهد ماند.

۴ .ایثارگران متقاضی بهره مندی از سهمیه استخدامی حداقل ۲۵ درصد موضوع ماده (۲۱ )قانون جامع خدمات رسانی به ایثارگران
برای ثبت نام و بهرهمندی از سهمیه مزبور بایستی وضعیت شغلی آنان در سیستم سجایا(سیستم جامع اطلاعات یکپارچه ایثارگران)
الزاماً بیکار ثبت شده باشد. لذا ایثارگران متقاضی بهره مندی از سهمیه استخدامی مورد نظر در زمان ثبت نام بایستی در صورت لزوم از
طریق بنیاد محل پرونده، نسبت به مشخص شدن وضعیت شغلی خود و اصلاح آن اقدام نمایند.
۵ .مشمولین سهمیه ۲۵ درصد ایثارگران، مجاز به بهره مندی از سهمیه استخدامی ۵ درصد سایر ایثارگران نمی باشند. به عبارت دیگر
هر داوطلب ایثارگر میتواند در صورت مشمول بودن، صرفاً از یکی از سهمیه های مشخص شده بر اساس ضوابط مربوطه، استفاده نماید.
بدیهی است در این صورت مشمولین سهمیه ۲۵ درصد ایثارگران جهت استفاده از سهمیه اختصاصی خود ً صرفا باید شغل مشخص شده
برای آنان را در این آگهی انتخاب نمایند.
۶ .چنانچه مشمولین سهمیه ۲۵ درصد ایثارگران، وفق ضوابط جاری بنیاد شهید و امورایثارگران، در اولویت یا شمول سهمیه مذکور
قرار نگیرند، مجاز به انتخاب شغل محلهای مشخص شده برای سهمیه یادشده نمیباشند و در صورت انتخاب شغل محلهای مذکور
توسط داوطلبان ذکر شده، انتخاب آنها کان لم یکن تلقی شده و داوطلب حق هیچگونه اعتراضی نخواهد داشت.
۷ .آن دسته از فرزندان شاهد، جانبازان از کار افتاده کلی و فرزندان آنان که با کسب حدنصاب قبولی و رعایت ترتیب نمرات مکتسبه
در سهمیه آزاد آزمون استخدامی پذیرفته میشوند، میتوانند همانند سایر فرزندان شاهد، جانبازان و آزادگان از شرط حداکثر سن بهره مند
گردند.
۸ .ایثارگران مشمول سهمیه استخدامی ۵ درصد جهت استفاده از سهمیه اختصاص یافته به خود، باید در زمان انتخاب شغل محل(از
بین شغل محلهای سهمیه آزاد)، شغل محلهایی را انتخاب نمایند که ظرفیت مورد نیاز آن شغل محلها بیش از یک نفر باشد و
همچنین جزء مشاغل مشخص شده برای سهمیه ۲۵ درصد ایثارگران نباشد. بدیهی است استفاده از سهمیه ایثارگران پنج درصد صرفاً
در مشاغلی اعمال میگردد که ظرفیت پذیرش آنها بیش از یک نفر باشد(در مشاغل با یک نفر ظرفیت، سهمیه مذکور لحاظ نشده و
انتخاب افراد صرفاً براساس نمرات مکتسبه صورت خواهد پذیرفت). این سهمیه نیز قابل تخصیص به سایر داوطلبان نبوده و در صورت
عدم تکمیل، باقیمانده سهمیه مذکور محفوظ خواهد ماند.
تبصره) استخدام سایر ایثارگران خارج از سهمیه ۳۰ درصد از طریق رقابت با سایر داوطلبان انجام خواهد شد.

۳ )پنج درصد سهمیه استخدامی مربوط به مشمولین ماده ۴۸ قانون
پنج درصد سهمیه استخدامی به مشمولین ماده ۴۸ قانون الحاق موادی به قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت مصوب سال
۱۳۸۴ مجلس شورای اسلامی «فرزندان کارکنان شهید، فرزندان جانبازان بیست و پنج درصد و بالاتر و آزاده» در همان شهرداری (اعم
از شاغل، فوت شده، بازنشسته و یا از کارافتاده) که واجد شرایط عمومی استخدام باشند و آن شغل دارای ظرفیت بیش از یک نفر باشد
و همچنین جزء مشاغل مشخص شده برای سهمیه ۲۵ درصد ایثارگران نباشد، تخصیص مییابد.
تبصره: کسب حد نصاب نمره آزمون علمی برای مشمولین این بند الزامی نمیباشد.

ب) سهمیه معلولین:
معلولین به شرط دارا بودن شرایط احراز شغل و برخورداری از توانایی جسمی متناسب با شغل مورد نظر، در صورت کسب نمره
حدنصاب قبولی به ترتیب نمره مکتسبه از سه درصد(۳ (%سهمیه قانونی برخوردار میگردند.
معلولین مشمول سهمیه ۳ درصد جهت استفاده از سهمیه اختصاص یافته خود، باید در زمان انتخاب شغل محل،(از بین شغل
محلهای سهمیه آزاد) شغل محلهایی را انتخاب نمایند که تعداد مورد نیاز (ظرفیت) آن شغل محلها بیش از یک نفر باشد. در مشاغل
با یک نفر ظرفیت، سهمیه مذکور لحاظ نشده و انتخاب افراد صرفاً براساس نمرات مکتسبه صورت خواهد پذیرفت. سهمیه مذکور قابل
تخصیص به سایر داوطلبان نبوده و در صورت عدم تکمیل باقیمانده ظرفیت این سهمیه محفوظ خواهد ماند.
تذکر : معلولین باید توانایی لازم برای انجام کاری که جهت آن استخدام میشوند را داشته باشند.

بخش پنجم : مراحل ثبت نام

ثبت نام به صورت اینترنتی از روز دوشنبه ۱۰ تیرماه سال ۱۳۹۸ انجام خواهد شد.
داوطلب متقاضی استخدام باید در زمان ثبت نام در آزمون، شرایط عمومی و اختصاصی مندرج در این دفترچه را داشته باشد.
الف) تهیه فایل اسکن شده از مدارک :
۱ .عکس پرسنلی : داوطلب باید یک قطعه عکس پرسنلی خود را با مشخصات زیر، اسکن نموده و فایل آن را برای ارسال از
طریق سامانه ثبتنام اینترنتی در اختیار داشته باشد :
– عکس ۳۴) تمام رخ) که در سال جاری گرفته شده باشد
– با فرمت JPG باشد. اندازه عکس اسکن شده باید حداقل ۲۰۰۳۰۰ پیکسل و حداکثر ۳۰۰۴۰۰ پیکسل باشد
– تصویر داوطلب باید واضح، مشخص و فاقد اثر مهر، منگنه و هرگونه لکه باشد
– حجم فایل ذخیره شده باید حداقل ۱۵ کیلوبایت و حداکثر ۷۰ کیلوبایت باشد
– حاشیه های زائد عکس اسکن شده باید حذف شده باشد
– حتی الامکان عکس رنگی و دارای زمینه سفید باشد
تذکر (۱ : (اسکن و استفاده از عکس روی کارتهای شناسایی (کارت ملی، شناسنامه و …) قابل قبول نیست و لازم است داوطلبان
از اصل عکس پرسنلی و مطابق با توضیحات فوق، اقدام به اسکن نمایند.
تذکر (۲ ): عکس خواهران باید با حجاب و صورت کامل آنان مشخص باشد.
تذکر (۳) : در صورت ارسال عکس غیر معتبر، ثبت نام داوطلب باطل شده و حق شرکت در آزمون از وی سلب میگردد. لازم به
ذکر است با توجه به مشکلات به وجود آمده در آزمونهای استخدامی قبلی، درخصوص اشتباه در ارسال عکس داوطلبان، که این موضوع
اکثراً برای داوطلبانی که در کافی نت ثبت نام می کنند رخ داده است، تاکید می گردد چنانچه ثبت نام خود را توسط کافی نت ها انجام
می دهید، علاوه بر کنترل اطلاعات ثبت نامی، حتماً نسبت به کنترل عکس ارسالی دقت نمایید تا اشتباهاً عکس داوطلب دیگری به
جای عکس شما ارسال نگردد. بدیهی است که در صورت ارسال عکس اشتباه از طرف داوطلب، تخلف محسوب شده و مطابق مقررات
با وی رفتار خواهد شد.
۲ .کارت ملی
۳.صفحه اول شناسنامه
*۴ .مدرک تحصیلی
*۵.گواهینامه رانندگی
*۶ .کارت پایان خدمت/معافیت دائم غیرپزشکی(صرفاً جهت آقایان)
۷ .مدارک لازم برای استفاده از سهمیه ایثارگران ۵ درصد و یا معلولین عادی
تذکر(۱ :(داوطلب باید تصویر اسکن شده از مدارک ذکر شده در بندهای ۲ تا ۵ را با در نظر گرفتن مشخصات زیر آماده نموده و
در هنگام ثبتنام به صورت فایل با فرمت JPG در سامانه بارگذاری نماید.
– تصویر با وضوح و کیفیت لازم باشد؛
– حداقل ۳۰ کیلوبایت و حداکثر ۲۰۰ کیلوبایت باشد؛
– حاشیه های زائد حذف و ترجیحاً رنگی باشد.
* تذکر (۲ :(داوطلبانی که تا آخرین روز ثبتنام فارغالتحصیل گردیده و یا خدمت آنها به پایان خواهد رسید، در صورت کسب حد
نصاب نمره لازم و قرار گرفتن در سقف ۳ برابر ظرفیت مورد نیاز، در زمان بررسی مدارک داوطلبان، تصویر مدارک مورد نیاز از آنها اخذ
خواهد شد. بدیهی است در هر صورت، در زمان بررسی مدارک به همراه داشتن اصل مدارک مورد اشاره ضروری است.

ب) مطالعه شرایط آزمون
دفترچه آزمون در صفحه اول سامانه جهت دریافت و مطالعه داوطلبین قرار گرفته است. اکیداً توصیه میشود داوطلبین محترم، قبل
از هرگونه اقدام بر روی سامانه، شرایط و ضوابط آزمون را مطالعه و سپس نسبت به پرداخت هزینه و ثبتنام در آزمون اقدام نمایند.

ج) پرداخت وجه:
متقاضیان واجد شرایط، پس از مطالعه دقیق شرایط آزمون، باید با مراجعه به منوی «آزمون» در صفحه اول سامانه، بر روی گزینه
«پرداخت هزینه» کلیک کرده و مبلغ (۵۰۰۰۰۰) پانصدهزار ریال هزینه ثبت نام در آزمون را به اضافه ۵۰۰۰ ریال خدمات پیامکی از
طریق درگاه الکترونیک، پرداخت نمایند. جهت این امر، کارت بانکی به همراه رمز اینترنتی، تاریخ انقضا و کد CVV۲ مورد نیاز میباشد.

د) شروع فرآیند ثبت نام:
فرآیند ثبت نام در سامانه، در هفت مرحله انجام میپذیرد تا داوطلب بتواند در هر مرحله، به راحتی اطلاعات خود را وارد سامانه نماید.

ه) ویرایش اطلاعات
در زمانی که سامانه جهت ویرایش اطلاعات داوطلبان باز میباشد، داوطلبان میتوانند با مراجعه به پروفایل کاربری خود و کلیک بر
روی بخش «ویرایش اطلاعات» اقدام به ویرایش اطلاعات ثبت شده خود نمایند.

نکته بسیار مهم

در صورتی که داوطلب جهت ویرایش وارد سامانه شود، ً حتما میبایست دوباره تمامی ۷ مرحله را به صورت کامل طی نموده و کد رهگیری خود را مشاهده نماید، در غیر این صورت، تغییرات مورد نظر ایشان اعمال نخواهد گردید و همان اطلاعات قبل از ویرایش برای داوطلب معتبر خواهد بود.

زمان برگزاری آزمون و نحوه دریافت کارت شرکت در آزمون:

کارت شرکت در آزمون مذکور، از تاریخ ۱۴ مردادماه ۱۳۹۸ برای مشاهده و پرینت بر روی سایت مرکز آزمون جهاد دانشگاهی به آدرس www.hrtc.ir قرار خواهد گرفت. آزمون استخدام مشاغل عملیاتی آتشنشانی در روز جمعه ۱۸ مردادماه ۱۳۹۸ در مراکز استانها یا حوزهها برگزار خواهد شد. ملاک تعیین حوزه امتحانی داوطلبان، نزدیکترین حوزه برگزاری آزمون به «شهرستان اعلام شده داوطلب در فرم ثبت نام جهت روز آزمون» میباشد که در فرم ثبت نام درج خواهند نمود. ساعت شروع و محل برگزاری آزمون بر روی کارت شرکت در آزمون درج و به هنگام پرینت کارت به آگاهی داوطلبان خواهد رسید. لازم به ذکر است صدور کارت شرکت در آزمون، به منزله تایید اطلاعات ارسالی از سوی داوطلبان نبوده و مدارک داوطلبان پس از اجرای آزمون توسط
استانداری های مربوط، مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

بخش ششم : مراحل و نحوه اعلام نتیجه

تعیین حد نصاب علمی، اعلام نتایج و معرفی افراد جهت بررسی مدارک و آزمون عملی به شرح زیر صورت میپذیرد :
الف) کسب حدنصاب علمی:
معرفی داوطلبان جهت شرکت در آزمون عملی و سایر مراحل استخدام، منوط به کسب حدنصاب لازم در آزمون علمی بوده و انتخاب
افراد پذیرفته شده بر اساس ترتیب نمرات مکتسبه، سهمیه های قانونی و با رعایت سایر مبانی مقررات جاری مطابق قواعد زیر میباشد :
پس از برگزاری آزمون نمرات داوطلبان به تفکیک مواد عمومی و تخصصی محاسبه و حد نصاب آزمون، معادل پنجاه درصد(۵۰(%
بالاترین نمره مکتسبه در آزمون با ارزش وزنی چهل درصد(۴۰ (%نمره عمومی و شصت درصد(۶۰ (%نمره تخصصی در هر شغل محاسبه
و مبنای سایر مراحل انتخاب داوطلبان قرار میگیرد. در این مرحله امتیازات و سهمیههای قانونی ذکرشده در بند ۱ ،۲ و ۳ سهمیه
ایثارگران محاسبه نمیگردد.
ب) انتخاب و اعلام لیست ۳ برابر ظرفیت جهت بررسی مدارک از بین دارندگان حد نصاب علمی:
انتخاب افراد سه برابر ظرفیت جهت بررسی مدارک صرفاً از بین داوطلبینی که حد نصاب لازم را کسب نمودهاند، بر اساس نمره کل
آنان با وزن چهل درصد (۴۰ (%نمره عمومی و شصت درصد (۶۰ (%نمره تخصصی افراد به ترتیب نمره فضلی و با در نظر گرفتن امتیازات
سهمیه قانونی به تعداد چند برابر ظرفیت پذیرش در هر شغل محل صورت میپذیرد.
تذکر: نمره کل افراد در کارنامه اولیه صادر شده، صرفاً بر اساس اطلاعات خوداظهاری داوطلب بوده و نتیجه نهایی نمرات آنها
پس از بررسی، انطباق و اعمال مستندات مربوط به امتیازات و سهمیههای قانونی و تایید آن توسط استانداری مربوطه اعلام خواهد شد.
ج) انتخاب و اعلام لیست سه برابر ظرفیت جهت انجام آزمون عملی از بین دارندگان حدنصاب آزمون علمی :
انتخاب افراد سه برابر ظرفیت در هر شغل محل(در صورت وجود داوطلب واجد شرایط) جهت انجام آزمون عملی، صرفاً از بین
دارندگان حدنصاب مرحله قبل که مدارک آنان بررسی و مورد تایید قرار گرفته است، بر اساس نمره کل آنان با وزن چهل درصد (۴۰ (%
نمره عمومی و شصت درصد (۶۰ (%نمره تخصصی این افراد و با در نظر گرفتن امتیازات سهمیه قانونی در هر یک از آزمونهای
علمی(عمومی و تخصصی) به تعداد سه برابر ظرفیت در هر شغل محل صورت میگیرد.
د) آزمون عملی
مراحل آزمون عملی آتشنشان شامل ارزیابی عمومی و ارزیابی اختصاصی به شرح زیر میباشد :
* ارزیابی عمومی در شش مرحله شامل پرش طول، دو ۹×۴ متر، دو ۴۵ متر، دو ۵۴۰ متر، درازنشست، بارفیکس یا کشش از میله،
از داوطلبین به عمل میآید.
* ارزیابی تخصصی در سه مرحله شامل حمل دو عدد خاموشکننده آتش با وزن شش کیلوگرم در مسیر ۵۰×۲ متر، حمل دو عدد
لوله نواری دو و نیم اینچ در مسیر ۵۰ متر مستقیم و حمل نردبان ۳ متری آلومینیومی در مسیر ۴۵ متر مستقیم میباشد.
تذکر ۱: هزینه آزمون عملی صرفاً از معرفی شدگان سه برابر ظرفیت اخذ خواهد شد و مبلغ آن متعاقباً اعلام میگردد.
ه) معرفی به گزینش
انتخاب نهایی داوطلبان بر اساس نتایج آزمون عملی و کسب حداقل ۴۰۰ امتیاز از مجموع ۹۰۰ امتیاز آزمون عملی بر اساس نمرات
فضلی آنان با در نظر گرفتن سهمیه امتیازات قانونی به تعداد یک برابر ظرفیت پذیرش(نفر اصلی) به گزینش معرفی خواهد شد، که اسامی
افراد مذکور در پایگاه اطلاع رسانی مرکز آزمون جهاد دانشگاهی اعلام میگردد.
تذکر: در صورت عدم تایید افراد معرفی شده توسط گزینش حداکثر به مدت دو سال پس از تاریخ اعلام نتایج نهایی پذیرفته شدگان
و در صورت انصراف آنان، حداکثر تا مدت یک سال پس از تاریخ اعلام نتایج نهایی پذیرفته شدگان، سایر داوطلبان موضوع این بند به
ترتیب نمره فضلی به گزینش معرفی خواهد شد.

بخش هفتم : تذکرات مهم

۱ .چنانچه در هر مرحله از مراحل آزمون محرز شود داوطلب به اشتباه یا به عمد اطلاعات خلاف واقع اعلام نموده یا فاقد شرایط
مندرج در آگهی باشد، از انجام مراحل بعدی محروم خواهد شد و مسئولیت ناشی از عدم رعایت دقیق ضوابط و شرایط اعلام شده در متن
آگهی و یا ارسال مدارک به صورت ناقص بر عهده داوطلب خواهد بود. در این صورت، خسارت و هزینه تحمیل شده برابر مقررات از
داوطلب اخذ خواهد شد.
۲ .انتخاب نهایی پذیرفتهشدگان آزمون پس از موفقیت در کلیه مراحل علمی، عملی و گزینش صورت خواهد گرفت و تا قبل از
صدور احکام استخدام پیمانی برای پذیرفتهشدگان حقی ایجاد نخواهد شد.
۳ .استخدام افراد با رعایت سایر قوانین و مقررات به صورت پیمانی میباشد.
۴ .به مدارک ارسالی معادل و همچنین مدارک تحصیلی که مورد تایید وزارت علوم، تحقیقات و فنآوری نباشد، ترتیب اثر داده
نخواهد شد.
۵ .داوطلبان صرفاً در صورتی میتوانند در آزمون ثبت نام نمایند که مدرک تحصیلی (مقطع، رشته و گرایش تحصیلی) آنان مطابق
با عناوین مدرک تحصیلی (مقطع، رشته و گرایش تحصیلی) مندرج در شرایط احراز مشاغل قید شده در آگهی استخدامی یکسان بوده
باشد .
۶ .به دلیل لزوم توجه به احراز توانمندیهای جسمانی شاغلین در حوزه آتشنشانی، داوطلبانی که دارای کارت معافیت پزشکی
میباشند و یا به تشخیص مراجع ذیصلاح توانایی اشتغال در مشاغل عملیاتی آتشنشانی را ندارند، مجاز به انتخاب شغل نمیباشند.
۷ .داوطلبان استخدام در آزمون مشاغل عملیاتی آتشنشانی، علاوه بر آزمون علمی میبایست در آزمون عملی نیز حائز شرایط لازم
شوند.
۸ .افراد دارای مدارک بالاتر از مقاطع تحصیلی اعلامشده، برای شرکت در آزمون میبایست مدرک مقطع تحصیلی ذکر شده در
آگهی را داشته باشند. بدیهی است صدور حکم کارگزینی پذیرفتهشدگان بر اساس مقاطع تحصیلی مندرج در آگهی استخدامی میباشد.
۹ .با توجه به اینکه، مدارک متقاضیان معرفی شده ۳ برابر پس از تعیین نمرات داوطلبان در آزمون عمومی و تخصصی بررسی خواهد
شد، لذا در صورتی که مدارک داوطلبان از جمله مدارک تحصیلی، کارت پایان خدمت یا معافیت دائم، سن، ایثارگری، معلولین عادی و
سابقه اشتغال غیررسمی در شهرداریها یا سازمانهای وابسته(برای محاسبه حداکثر سن) و همچنین اطلاعات خود اظهاری داوطلب در
تقاضانامه ثبت نامی، مغایر با شرایط مندرج در این آگهی باشد، هیچگونه حقی و امتیازی برای متقاضی ایجاد نخواهد کرد و در هر مرحله
از آزمون، اعلام نتایج اولیه، آزمون عملی و حتی در صورت پذیرش نهایی، داوطلب از سایر فرآیند جذب و استخدام حذف خواهد شد و
حق هیچگونه اعتراضی ندارد.
۱۰ .مسئولیت ناشی از عدم رعایت دقیق ضوابط و شرایط اعلامشده در مفاد آگهی و یا ارائه مدارک به صورت ناقص در زمان بررسی
مدارک، مصاحبه و گزینش بر عهده داوطلب خواهد بود و چنانچه در هر مرحله از آزمون علمی یا عملی و جذب، محرز شود داوطلب
بهاشتباه یا به عمد اطلاعات خلاف واقع داده و یا فاقد شرایط مندرج در آگهی باشد، از انجام مراحل بعدی محروم گردیده و در صورت
صدور حکم استخدامی، حکم مزبور لغو و بلااثر میشود.
۱۱ .اسامی پذیرفتهشدگان پس از تایید مراجع مربوطه از طریق سامانه اینترنتی به نشانی ir.hrtc.www اعلام خواهد شد.
۱۲.پذیرفته شدگان نهایی موظفند حداکثر ظرف مدت ۱۰روز کاری پس از اعلام رسمی توسط مجری آزمون، نسبت به ارائه مدارک
لازم به استانداری مربوطه به منظور تکمیل پرونده و ارائه تعهد محضری برای هفت سال مبنی بر عدم ارائه هرگونه درخواست انتقال و
ماموریت به سایر شهرداریها و سازمانهای وابسته یا سایر دستگاههای اجرایی اقدام نمایند.
عدم مراجعه و ارائه مدرک لازم در مهلت مقرر به منزله انصراف از استخدام تلقی خواهد شد.

بخش هشتم : شرایط احراز مشاغل

رشته شغلی شرایط احراز شغل
آتش نشان مدارک و رشته های مورد نیاز:

دیپلم: دیپلم کامل متوسطه
کاردانی: کلیه گرایش های رشته های تحصیلی : آتش نشانی – آتش نشانی محیط زیست – حفاظت و بهداشت کار – مدیریت
عملیات امداد و نجات – مدیریت عملیات امداد و سوانح – مدیریت امور امداد – بهداشت حرفه ای – تربیت بدنی – برق –
تاسیسات – مکانیک – مخابرات – کامپیوتر(گرایش نرم افزار) – ایمنی و آتش نشانی – مدیریت عملیات حریق و حوادث –
پیشگیری و ایمنی در برابر حریق و حوادث اطفای حریق – امداد و نجات
کارشناسی: کلیه گرایش های رشته های تحصیلی : آتش نشانی – آتش نشانی محیط زیست – حفاظت و بهداشت کار – مدیریت
عملیات امداد و نجات – مدیریت عملیات امداد و سوانح – مدیریت امور امداد – بهداشت حرفه ای – تربیت بدنی – برق –
تاسیسات – مکانیک – مخابرات – کامپیوتر(گرایش نرم افزار) – ایمنی و آتش نشانی – مدیریت عملیات حریق و حوادث –
پیشگیری و ایمنی در برابر حریق و حوادث اطفای حریق – امداد و نجات

راننده وسایط
نقلیه تندرو
سنگین
مدارک و رشته های مورد نیاز:
دیپلم: دیپلم کامل متوسطه
کاردانی: کلیه گرایش های رشته های تحصیلی : آتش نشانی – آتش نشانی محیط زیست – حفاظت و بهداشت کار – مدیریت
عملیات امداد و نجات – مدیریت عملیات امداد و سوانح – مدیریت امور امداد – بهداشت حرفهای – تربیت بدنی – برق –
تاسیسات – مکانیک – مخابرات – کامپیوتر(گرایش نرم افزار) – ایمنی و آتش نشانی – مدیریت عملیات حریق و حوادث –
پیشگیری و ایمنی در برابر حریق و حوادث اطفای حریق – امداد و نجات
کارشناسی: کلیه گرایش های رشته های تحصیلی : آتش نشانی – آتش نشانی محیط زیست – حفاظت و بهداشت کار – مدیریت
عملیات امداد و نجات – مدیریت عملیات امداد و سوانح – مدیریت امور امداد – بهداشت حرفه ای – تربیت بدنی – برق –
تاسیسات – مکانیک – مخابرات – کامپیوتر(گرایش نرم افزار) – ایمنی و آتش نشانی – مدیریت عملیات حریق و حوادث –
پیشگیری و ایمنی در برابر حریق و حوادث اطفای حریق – امداد و نجات
کاردان
آتشنشان
مدارک و رشته های مورد نیاز:
کاردانی: کلیه گرایش های رشته های تحصیلی : آتش نشانی – آتش نشانی محیط زیست – حفاظت و بهداشت کار – مدیریت
عملیات امداد و نجات – مدیریت عملیات امداد و سوانح – مدیریت امور امداد – بهداشت حرفه ای – تربیت بدنی – برق –
تاسیسات – مکانیک – مخابرات – کامپیوتر(گرایش نرم افزار) – ایمنی و آتش نشانی – مدیریت عملیات حریق و حوادث –
پیشگیری و ایمنی در برابر حریق و حوادث اطفای حریق – امداد و نجات
کارشناسی: کلیه گرایشهای رشتههای تحصیلی : آتش نشانی – آتش نشانی محیط زیست – حفاظت و بهداشت کار – مدیریت
عملیات امداد و نجات – مدیریت عملیات امداد و سوانح – مدیریت امور امداد – بهداشت حرفه ای – تربیت بدنی – برق –
تاسیسات – مکانیک – مخابرات – کامپیوتر(گرایش نرم افزار) – ایمنی و آتشنشانی – مدیریت عملیات حریق و حوادث –
پیشگیری و ایمنی در برابر حریق و حوادث اطفای حریق – امداد و نجات
کارشناس
آتشنشان
مدارک و رشته های مورد نیاز:
کارشناسی: کلیه گرایش های رشته های تحصیلی : آتش نشانی – ایمنی و آتش نشانی شهری – آتش نشانی محیط زیست –
حفاظت و بهداشت کار – مدیریت عملیات امداد و نجات – مدیریت عملیات امداد و سوانح – مدیریت امور امداد – بهداشت
حرفه ای – تربیت بدنی – برق – تاسیسات – مکانیک – مخابرات – کامپیوتر(گرایش نرم افزار)
کارشناسی ارشد: کلیه گرایش های رشته های تحصیلی : آتش نشانی – ایمنی و آتش نشانی شهری – آتش نشانی محیط زیست
– حفاظت و بهداشت کار – مدیریت عملیات امداد و نجات – مدیریت عملیات امداد و سوانح – مدیریت امور امداد – بهداشت
حرفه ای – تربیت بدنی – برق – تاسیسات – مکانیک – مخابرات – کامپیوتر(گرایش نرم افزار)
دکترا: کلیه گرایش های رشته های تحصیلی : آتش نشانی – ایمنی و آتش نشانی شهری – آتش نشانی محیط زیست – حفاظت و
بهداشت کار – مدیریت عملیات امداد و نجات – مدیریت عملیات امداد و سوانح – مدیریت امور امداد – بهداشت حرفه ای – تربیت
بدنی – برق – تاسیسات – مکانیک – مخابرات – کامپیوتر(گرایش نرم افزار)

خبر ۵ تیر ۹۸ – انتشار دفترچه راهنمای آزمون استخدامی مشاغل عملیاتی آتش‌نشانی 

به استناد سهمیه استخدامی شماره ۷۱۱۳۰۴ مورخ ۱۳۹۷/۱۲/۱۹ سازمان اداری و استخدامی کشور و مجوز شماره ۲۲۵۷ مورخ ۱۳۹۸/۰۱/۲۵ سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور، به منظور تامین نیروی انسانی مورد نیاز مشاغل آتش‌نشانی شهرداری‌های سراسر کشور، آزمون استخدامی کتبی و عملی برای انتخاب افراد واجد شرایط بر اساس مندرجات دفترچه راهنما برگزار می‌گردد.

تاریخ شروع ثبت‌نام : دوشنبه ۱۰ تیرماه ۱۳۹۸

تاریخ برگزاری آزمون : جمعه ۱۸ مردادماه ۱۳۹۸

برای مشاهده دفترچه آزمون اینجا کلیک نمایید


خبر ۱۳ دی ۹۷ – احتمال استخدام ۴ هزار آتش‌نشان در کشور

مدیرکل دفتر نوسازی و تحول اداری سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور از پیگیری برای کسب مجوز استخدام ۴ هزار آتش‌نشان در کشور خبر داد.

عباس کرکه‌آبادی با بیان اینکه باید شهرداران یک منبع درآمد را برای شهرداری ایجاد کنند، اظهار داشت: ۷۰ درصد یک دستگاه نیروی انسانی است که باید تبدیل به سرمایه انسانی باشد.

مدیرکل دفتر نوسازی و تحول اداری سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور عنوان کرد: نیروهای انسانی را توانمند کنیم که بخشی از این توانمندی در سطح ملی و بخشی در سطح استان و شهرستان بر عهده مسؤولان است.

وی افزود: یکی از وظایف ما تبدیل وضعیت کارگران شهرداری است و لیست آن در سطح کشور تهیه و به سازمان استخدامی کشور ارسال شده است. متأسفانه با بخشنامه دولت بسیاری از شهرداری‌ها، نیروهای شرکتی را تبدیل وضعیت نکردند.

کرکه‌آبادی با تأکید بر اینکه باید برای بهبود وضعیت نیروهای شرکتی تلاش کنیم، گفت: نیرو برای شهرداری‌های تازه تاسیس باید بر اساس دستورالعمل صورت گیرد و شهرهایی که از سال ۹۵ تاسیس شدند مشمول آن هستند.

مدیرکل دفتر نوسازی و تحول اداری سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور اظهار کرد: شهرداران در حال حاضر حقوقی بین ۲ تا ۴ میلیون تومان می‌گیرند ولی در صورت تصویب پیشنهادها، حقوق و مزایای شهرداران به ۳ تا ۷ میلیون تومان افزایش پیدا می‌کند.

وی با اشاره به اینکه پیشنهاد افزایش حقوق کارگران را نیز داده‌ایم، گفت: قانون استخدام شهرداری در سال ۸۱ تصویب شده ولی متاسفانه بیش از ۵۰ ماده از این آیین‌نامه مورد ایراد واقع شد و با پیگیری‌ها اصلاحاتی در دستور قرار دارد.

کرکه‌آبادی از پیگیری برای کسب مجوز استخدام ۴ هزار آتش‌نشان در کشور خبر داد و خاطرنشان کرد: باید افراد استخدامی در آتش‌نشانی بومی شهر باشند و نمره فنی بالا کسب کنند.

منبع: فارس


خبر ۶ آذر ۹۷ – دریافت کارت آزمون استخدام سازمان آتش‌ نشانی تهران

ضمن آرزوی موفقیت سایت «استخدام» برای کاربران شرکت کننده در آزمون استخدام سازمان آتش نشانی تهران به اطلاع می رسانیم،لینک دریافت کارت آزمون فعال گردید.

آزمون صبح روز پنجشنبه مورخ ۹۷/۰۹/۰۸ در شهر تهران برگزار می‌شود

دریافت کارت آزمون


خبر ۱۵ مهر ۹۷ – نیاز به همکاری شهرداری با سازمان آتش نشانی برای جذب نیروی جدید در آینده  

در دیدار مدیر هسته گزینش حوزه معاونت خدمات شهرداری تهران با مدیر عامل سازمان آتش نشانی تهران، چگونگی همکاری دو جانبه در زمینه جذب نیروهای عملیاتی جدید در آینده، مورد گفتگو و تبادل نظر قرار گرفت.
به گزارش پایگاه خبری ۱۲۵، در این دیدار که با حضور مصطفی محمدی مدیر هسته گزینش حوزه معاونت خدمات شهری شهرداری تهران و مهدی داوری مدیر عامل و همچنین مصطفی نادری مدیر گزینش و معاون مالی اداری در دفتر مدیریت این سازمان برگزار شد، بر جذب و انتخاب افراد کارآمد وتوانمند در شغل آتش نشانی تاکید شد.
مهدی داوری مدیر عامل سازمان آتش نشانی تهران دراین دیدار با ارائه گزارشی در خصوص نحوه استخدام نیروهای عملیاتی و همچنین جذب نیروی جدید، اظهار داشت: سازمان آتش نشانی سازمانی است که همواره با حوادث گوناگون سر وکار داشته و با انجام ده ها نوع خدمات امدادی در خدمت شهروندان است، از این رو نیروهای عملیاتی این سازمان علاوه بر داشتن اخلاق و رفتار حسنه، باید از کارآمدی و توانایی بالایی برخوردار باشند تا بتوانند ضمن انجام امدادرسانی بهینه، خودشان نیز دچار حادثه ای نشوند.
وی اظهار امیدواری کرد که با همکاری هسته گزینش شهرداری و دقت درانجام تحقیقات و گزینش ها، اافرادی که صلاحیت لازم را داشته باشند، در سازمان آتش نشانی جذب شده و حضور پیدا کنند.
مصطفی محمدی مدیر هسته گزینش حوزه خدمات شهری شهرداری تهران نیز دراین دیدار دوستانه، ایجاد اشتغال بیشتر در شرایط کنونی کشور را با اهمیت و بسیار ضروری خواند و گفت: با توجه به جذب نیروی جدید درآینده نیاز به همکاری هسته های گزینش تمامی مجموعه های مختلف شهرداری با سازمان آتش نشانی است که البته این مهم همانند گذشته با همکاری همه نیروهای گزینش صورت خواهد گرفت.
وی همچنین با اعلام آمادگی در هر چه بهتر برگزار شدن فرآیند استخدام نیروی جدید در این سازمان، اظهار داشت: نیروهای گزینش همچنین می توانند در نظارت برانجام آزمون های علمی و ورزشی و دیگر موارد مرتبط نهایت همکاری را داشته باشند.

منبع: سایت سازمان آتش نشانی شهر تهران


خبر ۹ مهر ۹۷ – ضرورت به کارگیری نیروهای جدید درسازمان آتش نشانی اسلامشهر

یوسف منطقی گفت: جذب نیروهای جوان و فعال عملیاتی برای سازمان آتش نشانی اسلامشهر، یک نیاز حیاتی و ضروری است.

به گزارش خبرگزاری فارس از اسلامشهر، یوسف منطقی مدیرعامل سازمان آتش نشانی وخدمات ایمنی شهرداری اسلامشهر، در مراسم تجلیل از آتش نشانان نمونه که به همت مجموعه گردشگری عمارت مجد و با حضور جمعی از مسوولین وخانواده‌های آتش‌نشانان برگزار شد، اظهار کرد: سازمان آتش نشانی اسلاشهر نیازمند جذب نیروهای جدید و کارآمد است.

منطقی افزود: با توجه به اینکه شهر اسلامشهر رو به توسعه و رشد است و تعداد پرسنل و نیروهای جان برکف و ایثارگر آتش نشان جوابگوی مجموعه شهر نیست و در حال حاضر نیروهای عملیاتی در شیفت‌های اضافه مشغول فعالیت هستند، جذب نیروهای جدید امری ضروری و نیاز حیاتی مجموعه است.

مدیرعامل آتش نشانی اسلامشهر، تصریح کرد: از اعضای شورای اسلامی شهر اسلامشهر انتظار و درخواست داریم تا جهت جذب ۶۰ آتش نشان که مجوز جذب آن، طی دستورالعمل خاصی از سوی وزارت کشور هم صادرشده و لایحه‌ای که به شورا ارائه شده است، هرچه سریعتر پیگیری و به تصویب برسانند.

وی با قدردانی از همراهی خانواده‌های آتش نشان‌ها با عزیزان خود، تاکید کرد: باید قدر و منزلت آتش نشان‌ها را که با جان فشانی و ایثار در مواقع بحرانی و اتفاقات فارغ از هر جناح بازی و نگرش سیاسی به مدد و یاری مصدومین و کسانی که درشعله‌های بی‌رحم حریق گرفتار شده‌اند، می‌شتابند را دانست و حداقل امکانات رفاهی را برای این عزیزان و خانواده‌هایشان فراهم سازیم، نه اینکه با کاغذ بازی‌های اداری شان و منزلت آنها را زیر سوال ببریم.

منطقی خطاب به رئیس شورای شهر اسلامشهر، خاطرنشان کرد: تا پایان دوره عمر شورای پنجم بالغ بر ۴۸ نفر از ۱۰۰نیروی آتش نشان شهر اسلامشهر بازنشسته می‌شوند که این یک چالش و بحران بسیار بزرگی پیش روی سازمان آتش نشانی است که باید هر چه سریع‌تر نیروی جایگزینی برای این عزیزان به‌کارگیری شود

در ادامه این مراسم ایوب اعلائی رئیس شورای اسلامی شهر اسلامشهر، با تبریک روز آتش نشان و قدردانی از مجاهدت‌های این عزیزان، اظهار کرد: آتش نشان قهرمانی است که در صحنه حریق در یک لحظه با اقدام به موقع، با جسارت و دقت خود، به سرعت وارد شعله‌های آتش می‌شود و با به خطر انداختن جان خود، گرفتاری را نجات می‌دهد.

اعلائی با بیان اینکه ما افتخار می‌کنیم خادم خانواده آتش نشان‌ها هستیم، بیان کرد: اکثریت اعضای شورای شهر بارها موافقت خود را با تصویب لایحه مذکور اعلام کرده‌اند، اما متاسفانه تعداد اندکی از اعضا در یکی از کمیسیون‌های تخصصی شورا، با بندهایی از لایحه مخالفت داشته‌اند که امیدواریم هرچه سریع‌تر با رفع ابهامات و ایرادت، این لایحه در صحن علنی شورا مطرح و به تصویب اکثریت اعضای شورای شهر برسد.

اعلائی خاطرنشان کرد: امیدواریم با همکاری همه اعضای شورای شهر و مساعدت شهردار اسلامشهر و افزایش نیروی انسانی و تجهیزات مربوطه در این سازمان خدمات‌رسان و حیاتی برای شهر، شاهد رشد و شکوفایی سازمان آتش نشانی اسلامشهر باشیم.

در پایان این مراسم که به مناسبت گرامیداشت روز آتش نشان از سوی مجموعه گردشگری و تفریحی مجد در محل ایمن مجموعه برگزارشد، از تعدادی آتش نشان نمونه و برتر تجلیل به‌عمل آمد.


خبر ۲ مهر ۹۷ – شیراز با کمبود ۴۰۰ نفر نیروی آتش نشان مواجه است

مدیرعامل سازمان آتش نشانی شیراز از کمبود حدود ۴۰۰ نیروی آتش نشان در شیراز خبر داد.
به گزارش خبرنگار مهر، محمدهادی قانع ظهر دوشنبه در نشست خبری به مناسبت هفته ملی ایمنی و آتش‌نشانی و بزرگداشت مقام آتش‌نشان با بیان اینکه در این برنامه افزایش تعداد ایستگاه‌های آتش‌نشانی و کاهش رسیدن آتش‌نشانان به محل حادثه پیش‌بینی شده است اظهار داشت: ما معتقدیم باید استانداردسازی ایستگاه‌ها، فراهم کردن زیرساخت‌ها و به روزرسانی تجهیزات مورد توجه باشد.
وی افزود: دانش و تجهیزات به روز، یک انتخاب نیست بلکه یک ضرورت است و باید بیش از پیش مورد توجه قرار گیرد تا بتوانیم در این مسیر به اهداف دست یابیم.
مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری شیراز تصریح کرد: در حال حاضر باید ۳۲ ایستگاه آتش‌نشانی در شیراز داشته باشیم و این در حالی است که تعداد آنها ۲۰ ایستگاه است و باید این مهم مورد توجه قرار گیرد.
قانع با اشاره به این مطلب که سازمان آتش‌نشانی شهرداری شیراز با کمبود ۴۰۰ نیروی آتش‌نشان روبرو است که در این زمینه نیز برنامه‌ریزی شده و امیدواریم با حمایت شورای اسلامی و شهرداری محقق شود.
وی اظهار داشت: در حال حاضر مشکل عملیاتی نداریم و تجهیزاتی داریم که تا ارتفاع ۵۵ متری می‌توانیم امدادرسانی کنیم.
سازمان آتش نشانی گفت در ادامه افزود: البته کمبود ها بهانه نمی‌شود که خدمات مناسب ارائه ندهیم و نیروهای پرتلاش آتش‌نشان خدمات خود را به بهترین نحو ممکن ارائه می‌دهند.
قانع با بیان اینکه از هفته آینده کارگروه ایمنی ساختمان‌ها تشکیل و فعالیت آنها آغاز می شود، گفت: متاسفانه امروز ایمنی توسط مردم مطالبه نمی‌شود و بیشتر در ساخت و خرید ساختمان به ظاهرسازی توجه کرده و به نکات ایمنی و مقاومت ساختمان و حتی راه‌های خروج آن توجه نمی‌شود.
مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری شیراز اظهار داشت: امروز در طراحی و ساخت منازل مسکونی و تجاری آنچه برای آتش‌نشانی مهم است، انتخاب نوع مصالح و استاندارد آن، اجرای پروژه و همچنین استفاده از تجهیزات اطفاء حریق مهم است.
وی گفت: مهم‌ترین دغدغه ما فرهنگ‌سازی در ایمنی است و امروزه نیازمند آموزش‌های شهروندی هستیم و در این زمینه طرح هفت در هفت که ایمنی محلات است دنبال می‌شود و در پی آن هفت هزار و ۷۷۷ نفر از مردم در پایان این طرح آموزش داده می‌شود.
قانع با اشاره به اجرای طرح شناسنامه‌دار کردن تمام ساختمان‌های تجاری و مسکونی خبرداد و افزود: در پی اجرای این طرح منازل و مجتمع‌های تجاری بازدید و نا ایمنی‌ها به آنان اطلاع داده و از آنان درخواست می‌شود نسبت به رفع مشکلات موجود اقدام کنند.
مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری شیراز در بخش دیگری از سخنان خود با تاکید بر اینکه ایجاد مزاحمت‌ها یکی از دغدغه‌های سازمان آتش‌نشانی است گفت: روزانه یک تا یک‌هزار و ۵۰۰ تماس تلفنی توسط شهروندان با ۱۲۵ گرفته می‌شود که تنها ۹۰ تماس منجر به عملیات می‌شود و ۶۰ درصد آن مزاحمت‌های تلفنی است که بسیار از آن رنج می‌بریم.
وی تصریح کرد: ما می‌توانیم شماره تلفن این افراد مزاحم را مسدود کنیم، اما چون ممکن است روزی هم تماس آنها برای ایجاد مزاحمت نباشد اقدامی نمی‌کنیم.
قانع همچنین از رونمایی یک اپلیکشن خبرداد و افزود: در این اپلیکیشن ارسال نا ایمنی‌ها پیش‌بینی شده که شهروندان با استفاده از آن می‌توانند از این نا ایمنی‌ها تصویر گرفته و با ارسال به آتش‌نشانی از ما درخواست پیگیری داشته باشند.
وی به برنامه‌های هفته ایمنی و آتش‌نشانی اشاره و از مهم‌ترین آن را برگزاری نمایشگاه از چهارم تا هفتم مهر ۹۷ در بلوار شهید چمران خبرداد و افزود: در این نمایشگاه تجهیزات به روز آتش‌نشانی به نمایش گذاشته شده و سایر دستگاه‌های خدمات‌رسان در این زمینه نیز حضور دارند.
مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری شیراز از دیگر برنامه‌های این هفته را خاطره‌نویسی ، دیدار با نماینده ولی فقیه در فارس، دیدار با تولیت شاهچراغ(ع) ، برگزاری المپیاد ورزشی، پیاده‌روی همگانی، برگزاری رژه ناوگان خودرویی سازمان آتش‌نشانی، دیدار مسئولان شهری از ایستگاه‌های ۲۰ گانه آتش‌نشانی و اهداء شاخه گل به آتش‌نشانی و نواخته شدن زنگ ایمنی در مدارس خبرداد.
قانع در پاسخ به سوال خبرنگاری در مورد ایمنی شهرک صنعتی شیراز افزود: متاسفانه با توجه به حوادث زیادی که در این شهرک اتفاق می‌افتد اما مسئولان آن توجهی به ایمنی‌سازی نداشته و با آتش‌نشانی همکاری نمی‌کنند.

منبع: خبرگزاری مهر


خبر ۸ مرداد ۹۷ – برگزاری آزمون سراسری استخدام سازمان آتش ‌نشانی 

رئیس سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اصفهان از حل مشکل مجوز استخدامی‌های جدید و جذب نیروهای جدید خبر داد.

محسن گلابی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اصفهان با اشاره به مشکلاتی که از قبل در سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اصفهان وجود داشت، اظهار کرد: طی چند روز اخیر با یک سری هماهنگی‌های انجام شده مشکل مجوز استخدامی‌های جدید حل شده است.

وی با بیان این که جذب نیازمند آزمون سراسری کشوری است، افزود: سازمان آتش‌نشانی اصفهان به صورت مستقل نمی‌تواند جذب نیرو داشته باشد اما با برگزاری آزمون سراسری در شهریورماه سال جاری، حداقل ۱۷۹ نفر در سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اصفهان جذب خواهند شد.

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اصفهان در خصوص تعیین تکلیف آتش‌نشانانی که قرارداد آن‌ها تمام شده است، تصریح کرد: از آن جایی که به نیروی‌های واجدالشرایط احتیاج داریم، آتش‌نشانانی که شرایط را داشته باشند در خصوص تمدید قرارداد آن‌ها اقدام خواهیم کرد.

وی در خصوص کمبود تجهیزات آتش‌نشانی اصفهان، عنوان کرد: در هیچ زمانی نمی‌توان گفت که تجهیزات آتش‌نشانی به‌روز است چرا که هر روز هم فناوری‌ها رشد می‌کند و جدید می‌شود و هم نیازهای شهری تغییر می‌کند.

گلابی در همین خصوص ادامه داد: زمانی به نردبان بلند احتیاج نبود چرا که ساختمان بلندمرتبه در اصفهان نداشتیم اما شهر تغییر کرده و در نتیجه نیازهای آن هم عوض شده است همان‌طور که در این روزها بیشتر حوادث شهر مربوط به حبس شدن در آسانسور به علت قطعی‌های برق است.

وی در خصوص اولویت و اهم برنامه‌های خود، گفت: اولویت‌های سازمان ۲ بخش نرم‌افزاری و سخت‌افزاری است، اولویت سخت‌افزاری شامل ایجاد چند ایستگاه جدید و به روزرسانی ایستگاه‌های موجود و جذب نیروهای جدید است.

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اصفهان در پایان خاطرنشان کرد: از آن جایی که آتش‌نشانی جزو مشاغل سخت محسوب می‌شود، باید برای آن‌ها و خانواده‌هایشان یک فضای پرنشاط به همراه رفاه و امکانات را فراهم کنیم که این شامل بخش نرم‌افزاری می‌شود.

منبع : خبرگزاری فارس


خبر ۸ مرداد ۹۷ – جذب آتش‌نشان جدید در اصفهان

رئیس سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اصفهان از حل مشکل مجوز استخدامی‌های جدید و جذب نیروهای جدید خبر داد.

محسن گلابی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اصفهان با اشاره به مشکلاتی که از قبل در سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اصفهان وجود داشت، اظهار کرد: طی چند روز اخیر با یک سری هماهنگی‌های انجام شده مشکل مجوز استخدامی‌های جدید حل شده است.

وی با بیان این که جذب نیازمند آزمون سراسری کشوری است، افزود: سازمان آتش‌نشانی اصفهان به صورت مستقل نمی‌تواند جذب نیرو داشته باشد اما با برگزاری آزمون سراسری در شهریورماه سال جاری، حداقل ۱۷۹ نفر در سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اصفهان جذب خواهند شد.

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اصفهان در خصوص تعیین تکلیف آتش‌نشانانی که قرارداد آن‌ها تمام شده است، تصریح کرد: از آن جایی که به نیروی‌های واجدالشرایط احتیاج داریم، آتش‌نشانانی که شرایط را داشته باشند در خصوص تمدید قرارداد آن‌ها اقدام خواهیم کرد.

وی در خصوص کمبود تجهیزات آتش‌نشانی اصفهان، عنوان کرد: در هیچ زمانی نمی‌توان گفت که تجهیزات آتش‌نشانی به‌روز است چرا که هر روز هم فناوری‌ها رشد می‌کند و جدید می‌شود و هم نیازهای شهری تغییر می‌کند.

گلابی در همین خصوص ادامه داد: زمانی به نردبان بلند احتیاج نبود چرا که ساختمان بلندمرتبه در اصفهان نداشتیم اما شهر تغییر کرده و در نتیجه نیازهای آن هم عوض شده است همان‌طور که در این روزها بیشتر حوادث شهر مربوط به حبس شدن در آسانسور به علت قطعی‌های برق است.

وی در خصوص اولویت و اهم برنامه‌های خود، گفت: اولویت‌های سازمان ۲ بخش نرم‌افزاری و سخت‌افزاری است، اولویت سخت‌افزاری شامل ایجاد چند ایستگاه جدید و به روزرسانی ایستگاه‌های موجود و جذب نیروهای جدید است.

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اصفهان در پایان خاطرنشان کرد: از آن جایی که آتش‌نشانی جزو مشاغل سخت محسوب می‌شود، باید برای آن‌ها و خانواده‌هایشان یک فضای پرنشاط به همراه رفاه و امکانات را فراهم کنیم که این شامل بخش نرم‌افزاری می‌شود.

منبع : خبرگزاری فارس


اطلاعیه استانداری اصفهان در مورد زمانبندی آزمون شهرداری ها

قابل توجه داوطلبین محترم
ضمن عرض پوزش، بنابر نامه شماره ۴۲۸۴۲ مورخ ۳۰ آذرماه ۱۳۹۴ مدیرکل دفتر نوسازی، تحول اداری و فناوری اطلاعات سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور، جناب آقای محمد حسن‌آبادی، برگزاری آزمون در تاریخ ۱۱ دی‌ماه در سراسر کشور لغو و به صبح روز جمعه ۲ بهمن‌ماه ۱۳۹۴ موکول گردید.
لذا اطلاعات مربوط به آزمون را از این سامانه استانداری پیگیری نموده و از برقراری هرگونه تماس با استانداری اصفهان خودداری فرمایید.
برنامه زمان‌بندی جدید آزمون :
۱. دریافت کارت ورود به جلسه : از ساعت ۱۰ صبح روز سه شنبه ۲۹دی‌ماه ۱۳۹۴
۲. زمان برگزاری آزمون : صبح روز جمعه ۲ بهمن‌ماه ۱۳۹۴

تدریس خصوصی آیلتس

دیدگاه ها (۲)

  1. معلم گفت:

    با سلام لطفا راهنمایی کنیدسن من الان۳۲ هست یکماه دیگه ۳۳ میشم میخام ببینم میتونم آتش نشان دیپلم ثبت نام کنم شرایط سنم میخوره؟

  2. اکبر میرزایی نیا گفت:

    نیازمند کار در رشته ایمنی صنعتی ام خواهشمندام که معرفی کنید خدا خیرتون بده از لرستان هر جای باشه می رم مدرک کارشناسی ایمنی و کاردانی برق صعنتی

دیدگاه خود را به ما بگویید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

کانال استخدام در تلگرام

› استخدام تهران

استخدام شهرستانها