استخدام دانشگاه صنعت نفت سال۹۵ (خبر جدید)

استخدام دانشگاه صنعت نفت سال ۹۵

 

 

خبر ۳ آذر ۹۵ – فرایند جذب دانشجویان دانشگاه صنعت نفت ساماندهی شد

خبرگزاری شانا: مراحل جذب دانشجویان دانشگاه صنعت نفت ساماندهی شده است و تا پایان امسال، فرایند جذب دانشجویان ممتاز این دانشگاه نهایی می شود.
کامران دهقانی، مدیر کل آموزش وزارت نفت در گفت و گو با خبرنگار شانا این خبر را اعلام کرد و افزود: تا پیش از ابلاغ ماده ١٠ قانون وظایف و اختیارات وزارت نفت، جذب دانشجویان در وزارت نفت بر اساس مصوبه ١٣٠٩ هیئت مدیره شرکت ملی نفت ایران صورت می گرفت؛ بر پایه این مصوبه، دانشجویان گروه الف (ممتاز) دانشگاه صنعت نفت در صورت اعلام نیاز وزارت نفت، جذب این وزارتخانه می شدند.
دهقانی گفت: این در حالی است که در آیین نامه اجرایی ماده ١٠ قانون وظایف و اختیارات وزارت نفت به جذب دانشجویان ممتاز همه دانشگاه ها و نه تنها دانشگاه صنعت نفت اشاره شده است. به همین دلیل و با توجه به تغییرات قوانین بالادستی، سال ٩۴ تنها سالی بود که امکان جذب دانشجویان دانشگاه صنعت نفت فراهم نشد.
بر اساس این گزارش، دانشجویان گروه «الف» دانشگاه صنعت نفت تا پیش از سال ٩۴، هر سال جذب وزارت نفت می شدند. این فرایند در سال ٩۴ متوقف و امسال هم با تاخیر مواجه شد؛ رویدادی که دهقانی درباره دلایل آن، به نبود دستورالعمل جذب ممتازان طبق قانون جدید اشاره کرد و درباره فرایند جذب در سال جاری گفت: با پیگیری های انجام شده، آیین نامه استخدام دانش آموختگان ممتاز دانشگاه صنعت نفت و دیگر دانشگاه ها در تاریخ ٢٧ دی ماه سال ٩۴ از سوی دبیر شورای اداری و استخدامی صنعت نفت ابلاغ و به این ترتیب، جذب مجدد دانشجویان دانشگاه صنعت نفت امکانپذیر شد.
به گفته دهقانی، با تغییر قوانین بالادستی، شرایط جذب در وزارت نفت تغییر کرد و جذب دانشجویان دانشگاه صنعت نفت نیز از این تغییرات مستثنی نبود.
وی افزود: بر اساس آیین نامه اجرایی ماده ١٠ قانون وظایف و اختیارات وزارت نفت، امکان جذب نیرو بدون مجوز سازمان اداری و استخدامی کشور وجود ندارد؛ حال آنکه تا پیش از ابلاغ این آیین نامه، حتی جذب انبوه نیرو هم با مجوز مقام عالی وزارت ممکن بود.
دهقانی با بیان این مقدمه، ادامه داد: به این ترتیب لازم بود وزارت نفت برای جذب دانشجویان دانشگاه صنعت نفت، مجوز لازم را از سازمان اداری و استخدامی کشور اخذ کند و با پیگیری های مجدانه این وزارتخانه به ویژه شخص وزیر نفت، این مجوز اخذ شد؛ هر چند با ظرفیت درخواست شده از سوی وزارت نفت موافقت نشد و سازمان اداری و استخدامی کشور تنها با بخشی از درخواست جذب موافقت کرد.
به گفته این مقام مسئول، اخذ این مجوز راحت نبود چراکه سازمان اداری و استخدامی کشور بر نبود تمایز بین دانشجویان دانشگاه های مختلف برای جذب در وزارتخانه ها تاکید دارد و سعی شد با دلایل متقن از جمله این که دانشجویان دانشگاه صنعت نفت با احتساب مزیت استخدامی تحصیل در این دانشگاه را انتخاب کردند، این مجوز اخذ شود.
وی در توضیح بیشتر گفت: سازمان اداری و استخدامی کشور در این زمینه محدودیت هایی قائل شد به این ترتیب که از نظر تعداد، سقفی تعیین کرد؛ شرط معدل گذاشت و فارغ التحصیلان برخی رشته های تحصیلی دانشگاه صنعت نفت را مشمول این مجوز جذب ندانست.
دهقانی با بیان این که تاکنون ٢٠٠ نفر به مصاحبه دعوت شده اند و حدود ١٠٠ نفر دیگر برای مصاحبه دعوت خواهند شد، خاطرنشان کرد: امیدواریم فرایند جذب این افراد تا پایان سال تکمیل و نهایی شود.
مدیرکل آموزش وزارت نفت در پاسخ به این پرسش که با توجه به امکان قانونی جذب فارغ التحصیلان ممتاز دیگر دانشگاه ها بر اساس ماده ١٠ قانون وظایف و اختیارات وزارت نفت، آیا وزارت نفت از دانشگاه های دیگر هم نیرویی جذب می کند یا خیر؟، عنوان کرد: در آیین نامه اجرایی ماده ١٠ قید شده است که وزارت نفت تنها در صورت نیاز نسبت به جذب دانشجویان اقدام می کند و بدیهی است در شرایط حاضر با توجه به حجم عظیم نیروی شاغل در این وزارتخانه و نبود نیاز به جذب، استخدام فارغ التحصیلان دیگر دانشگاه ها در دستور کار نیست.
دهقانی از بخشنامه جدیدی مرتبط با دانشجویان دانشگاه صنعت نفت نیز خبر داد و گفت: بر اساس مجوزی که اخیرا از سوی وزیر نفت صادر شده است، آن دسته از فارغ التحصیلان گروه الف دانشگاه صنعت نفت که تمایلی به استخدام در وزارت نفت ندارند، می توانند با اعلام این موضوع، مدرک خود را بدون پرداخت هیچ هزینه تحصیلی از دانشگاه دریافت کنند.
وی ادامه داد: برخی از فارغ التحصیلان گروه الف از این بخشنامه استقبال و برای تحویل مدارک خود اقدام کرده اند.


خبر ۲۰ شهریور ۹۵ – فارغ‌التحصیلان رشته نفت به علت کثرت جمعیت باید جذب شرکت‌های خصوصی شوند

خبرگزاری فارس : نماینده مردم خرمشهر و مینوشهر در مجلس گفت: بر اساس نظر وزیر نفت، فارغ‌التحصیلان رشته نفت به علت کثرت جمعیت باید جذب شرکت‌های خصوصی شوند.
به گزارش خبرگزاری فارس از خرمشهر، مدتی قبل دانشجویان، فارغ‌التحصیلان و مهندسان رشته نفت بارها اعتراض خود را در قالب تجمع در جلو مجلس به مسؤولان نشان دادند، عمده اعتراضات آنها به علت عدم استخدام و وجود شغل و آینده مناسب از سوی وزارت نفت بود.
عبدالله سامری در این رابطه در جمع خبرنگاران با اشاره به اعتراضات و تجمع‌های صورت گرفته از جانب فارغ‌التحصیلان رشته نفت، اظهار کرد: در پی اعتراضات و تجمع‌های صورت گرفته، جلسه‌ای در کمیسیون انرژی مجلس با حضور زنگنه وزیر نفت تشکیل شد.
وی ادامه داد: زنگنه اذعان داشت که قبل از انقلاب و زمان جنگ تحمیلی، بیشتر از ۱۲۰ مهندس نفت نداشتیم، اما در زمان کنونی حدود ۲۰ الی ۳۰ هزار نفر مهندس نفت داریم.
نماینده مردم خرمشهر و مینوشهر در مجلس گفت: در جلسه تشکیل شده، این نظر مورد بررسی قرار گرفت که با توجه به کثرت دانشجویان و مهندسان نفت، امکان استخدام آنها در وزارت نفت وجود ندارد، ولی کسانی که لیسانس گرفتند و کارشناسی شیمی دارند، در شرکت‌های اغداری یا شرکت‌های خصوصی حاضر و مشغول کار شوند.


خبر ۱۳ شهریور ۹۵ -استخدام نشدن دانشجویان رشته نفت، ضد اقتصاد مقاومتی است

خبرگزاری صدا و سیما : عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی گفت: استخدام نکردن دانشجویان دانشگاه صنعت نفت از سوی وزارت نفت ضد اقتصاد مقاومتی است.
استخدام نشدن دانشجویان رشته نفت، ضد اقتصاد مقاومتی استبه گزارش خبرگزاری صدا و سیما ؛ هدایت الله خادمی در مصاحبه با رادیو اقتصاد با بیان اینکه نیروی انسانی مهمترین زیرساخت هرکشوری است، افزود : تربیت نیروی انسانی متخصص جهت توسعه و بهره‌برداری بهینه و صیانت از منابع عظیم نفت و گاز در کشور ضرورتی اجتناب ناپذیر است و دانشگاه صنعت نفت با تربیت مناسب دانشجویان در زمینه‌های مرتبط با صنعت نفت توانسته مهندسان و متخصصان زبده‌ای به صنعت تحویل دهد.
عضو کمیسیون انرژی مجلس دهم گفت: آوازه چشمگیر متخصصان ایرانی پرورش‌یافته در این دانشگاه در اکثر دانشگاهها و شرکتهای معتبر جهان همواره به گوش می‌رسد.
وی افزود : پر واضح است که این اراده و پشتکار در دانشگاه صنعت نفت هر روز بیش از پیش عمق و شتاب خواهد گرفت و صنعت نفت می‌تواند همچنان چشم امید به ایجاد تحولاتی شگرف به وسیله متخصصان و کارشناسان این دانشگاه داشته باشد.
خادمی ضمن ابراز تاسف از جذب نشدن فارغ التحصیلان دانشگاه صنعت نفت در وزارت نفت تصریح کرد: ایجاد دانشگاه صنعت نفت یک حرکت بی بدیل در کشور بود.
وی در ادامه ضمن اشاره به خدمات دانشگاه صنعت نفت بیان داشت: دانشگاه صنعت نفت یکی از زیرساخت های توسعه کشور است و متاسفانه برخی ها به دنبال حذف این زیرساخت راهبردی هستند.
عضو کمیسیون انرژی مجلس با اذعان اینکه برخورد با دانشجویان دانشگاه صنعت نفت در راستای باج دادن به خارجی‌هاست، گفت: وقتی دانشجویان این دانشگاه جزو دانشجویان خوب کشور هستند عدم استخدام آنان ضد اقتصاد مقاومتی است.
وی افزود: حذف کارت سوخت، قرارداد کرسنت، مدل جدید قراردادهای نفتی ایران موسوم به آی .پی. سی و عدم‌استخدام دانشجویان همه و همه در راستای ضربه‌زدن به صنعت نفت کشور است.
خادمی با اشاره به اینکه دانشجویان دانشگاه نفت پس از فارغ التحصیلی با ورود به صنعت نفت کشور توانمندی‌های امروز صنعت نفت را رقم زده اند، اظهارداشت: فراهم کردن موجبات دلسردی دانشجویان نخبه صنعت نفت به صلاح مملکت نیست.
وی تصریح کرد : عدم استخدام دانشجویان دانشگاههای داخلی به‌معنای وابستگی به نیروهای خارجی در سال های بعد است.
نماینده مردم ایذه و باغ ملک در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه تربیت نیروی انسانی مهم ترین زیرساخت هر تحولی است ، گفت : با توجه به چشم انداز توسعه صنعت نفت بویژه در بخش بالا دستی و نظر به این مهم که ایران هم اکنون حائز رتبه اول جهانی در ذخایر توامان نفت و گاز است، تربیت نیروی انسانی جوان و متخصص با تحصیلات بالا به منظور توسعه میادین نفت و گاز و تکمیل زنجیره ارزش در بخش پالایش نفت و گاز و پتروشیمی باید از اولویت های اساسی در وزارت نفت باشد.
وی افزود: تصمیم هایی خلاف رویه های کارشناسی وزارت نفت مبنی بر عدم امکان استخدام نیروهای جوان و با استعداد علی رغم نیاز آتی صنعت نفت در بخش بالادستی برای پایداری تولید نفت و گاز موجبات دلسردی نخبگان جامعه را فراهم کرده است.
خادمی گفت : جذب متخصصان با استعداد و با انگیزه و نخبه کشور به وسیله شرکتهای خارجی به ویژه کشورهای همجوار، وابسته کردن صنعت نفت در میان مدت و دراز مدت به متخصصان خارجی، مهاجرت نخبگان صنعت نفت همه و همه از عواقب سیاست های غیر کارشناسی این وزارتخانه است.

 


خبر ۶ شهریور ۹۵ -وعده جدید زنگنه درباره استخدام بورسیه‌ها

خبرگزاری تسنیم:  وزیر نفت ادعای از سرگیری فرآیند بورسیه را این‌ بار برای دانشجویان بوشهری دارد.
به گزارش خبرنگار دانشگاه باشگاه خبرنگاران تسنیم«پویا»، چند روزی از زمان تعلیق تجمعات گسترده دانشجویان و فارغ‌التحصیلان دانشگاه صنعت نفت به دلیل خلف وعده وزارت نفت در عدم پایبندی به تعهد اولویت استخدام فارغ‌التحصیلان این دانشگاه نمی‌گذرد که بیژن نامدار زنگنه وزیر نفت، از طرح  از سرگیری فرآیند بورسیه  این‌بار برای دانشجویان بوشهری  خبرمی‌دهد.
به گزارش خبرگزاری تسنیم، زنگنه در سخنرانی روز پنج‌شنبه(۴ شهریورماه) خود در حاشیه بازید از منطقه گازی پارس جنوبی گفته است:«برای ایجاد تخصصهای لازم در طرحهای وزارت نفت، دانشجویان شهرستان عسلویه بورسیه می‌شوند.»
حال سوال اینجاست که آیا هم اینک وزارت‌خانه متبوع وی به تعهدات استخدامی پیشین خود در قبال فارغ التحصیلان دانشگاه تخصصی نفت و گاز که مرکز اصلی تربیت متخصصین صنعت نفت بوده است و در محروم ترین نقطه ی ایران (با هدف درک دانشجویان از شرایط محیط کاری) اقدام به بورسیه نمودن استعدادهای نخبه ایران نموده، عمل کرده اند؟ آیا آنان سرنوشتی جز سرنوشت فارغ التحصیلان فعلی مجموعه‌ی دانشگاه صنعت نفت خواهند داشت؟ آیا این گروه جدید از دانشجویان بورسیه نیز باید روزگاری همچون مهندسین فعلی صنعت نفت برای استیفای حق استخدامی خود آواره راهروهای مجلس شورای اسلامی و دادگاه‌ها باشند؟
گفتنی است دانشجویان و فارغ‌التحصیلان دانشگاه صنعت نفت به دلیل خلف وعده وزارت نفت در عدم پایبندی به تعهد اولویت استخدام فارغ‌التحصیلان این دانشگاه به مدت سه هفته مقابل خانه ملت تجمع کرده بودند که این تجمع چند روزی است به علت مهلت دادن  به مجلس و وزارت نفت تعلیق شده است تا چنانچه عزمى بر حل مشکل استخدامى دانش‌آموختگان وجود دارد، در فرصت داده شده، برطرف گردد.
فارغ‌التحصیلان دانشکده صنعت نفت معتقدند که طبق آئین‌نامه این دانشکده، می‌بایست با شرط معدل و پس از فارغ‌التحصیلی به استخدام وزارت نفت درآیند، البته روند استخدام آنها انجام شده که با دستور بیژن نامدار زنگنه وزیر نفت، این روند متوقف شده است.
یکی از فارغ‌التحصیلان دانشکده صنعت نفت در گفت‌وگویی به خبرنگار تسنیم گفت: «روند جذب در دانشگاه صنعت نفت به این صورت بوده که آقایان و خانمها در لیست کاریابی قرار گرفته و شرکتهای تابعه وزارت نفت، ظرفیتهای موجود و نیروهای کار مورد نیاز را در رشته‌های تخصصی اعلام می‌کنند و دانشجویانی هم که در رشته‌های خاص  وزارتخانه تحصیل کرده‌‌اند، به آنها معرفی شده‌ و دانشجویان با سپری کردن مراحل استخدام وارد وزارت نفت می‌شده‌اند که با ابلاغ وزیر نفت، این روند متوقف شده است.»
همچنین، بیژن زنگنه وزیر نفت نیز در یکی از مصاحبه‌هایش گفته که «ما می‌خواهیم نیروی باسواد جذب کنیم»، دانشجویان نیز در واکنش به این اظهارات وزیر نفت، اقدام به راه‌اندازی پویش ملی «من بی‌صوادم» کرده‌اند که با استقبال خوب دانشجویان و جمعی از مردم همراه بوده است.


خبر ۳۱ مرداد ۹۵ – وزارت نفت امکان جذب ۳۰ هزارفارغ‌التحصیل را ندارد

خبرگزاری تسنیم : نماینده مردم خرمشهر در مجلس شورای اسلامی گفت: وزیر نفت درباره بورسیه و اشتغال فارغ‌التحصیلان دانشگاه صنعت نفت گفت که وزارت‌خانه امکان جذب ۲۰ تا ۳۰هزار فارغ‌التحصیل را ندارد.
عبدالله سامری در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در خرمشهر با اشاره به طرح سؤال از وزیر راه و شهرسازی در مجلس اظهار داشت: آقای آخوندی باید در مجلس درباره راه‌آهن خرمشهر که در مجلس نهم قول پیگیری آن را داده بود، پاسخ بدهد. جلسات متعددی برای این پروژه با منطقه آزاد اروند برگزار شد که منطقه آزاد اروند اکنون بودجه موردنیاز این پروژه را تأمین کرده اما راه‌آهن کشور ورود نمی‌کند.
وی گفت: پل راه‌آهن خرمشهر برای تسهیل در تردد راه‌اندازی شد ولی افتتاح نشد، این پروژه نواقص زیادی مانند روشنایی، دیوارهای پیش‌ساخته و پیاده‌روسازی دارد که به حال خود رها شده است.
سامری افزود: آقای آخوندی باید درباره عدم پیگیری موضوع لایروبی اروندرود هم پاسخگو باشد، آقای ظریف در بحث حقوقی و بین‌المللی پای کار است اما وزیر راه باید موضوع را با وزیر امور خارجه هم‌افزایی و پیگیری کند.
عضو کمیسیون انرژی مجلس در پاسخ به این پرسش که “موضوع رسیدگی به مطالبه فارغ‌التحصیلان دانشگاه صنعت نفت در چه وضعیتی قرار دارد؟” اظهار داشت: در جلسه‌ای که اخیراً با آقای زنگنه در کمیسیون انرژی داشتیم موضوع بورسیه و اشتغال فارغ‌التحصیلان دانشگاه صنعت نفت را مطرح کردیم، وزیر در این جلسه گفت که فارغ‌التحصیلان نفت ۲۰ تا ۳۰ هزار نفر هستند، وزارت نفت امکان جذب این میزان فارغ‌التحصیل را ندارد و باید این افراد در شرکت‌های اقماری تابعه وزارت و یا شرکت‌های خصوصی به‌کارگیری شوند.


خبر ۲۷ مرداد ۹۵ – وزیر نفت وضعیت استخدامی دانش‌آموختگان صنعت نفت را بررسی کند

خبرگزاری تسنیم: رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها طی شکایت دانشجویان صنعت نفت درباره وضعیت استخدام‌شان، در نامه‌ای به زنگنه خواستار بررسی این موضوع شد.
به گزارش گروه دانشگاه باشگاه خبرنگاران تسنیم«پویا»، حجت‌الاسلام والمسلمین محمدیان رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها به دنبال درخواست دانشجویان دانشگاه نفت مبنی بر مشکلات پیش آمده درباره استخدام این دانشجویان از سوی وزارت نفت، نامه‌ای را خطاب به بیژن زنگنه وزیر نفت ارسال کرد.

متن این نامه به این شرح است:

جناب آقای مهندس بیژن نامدار زنگنه(زیده عزه)
وزیر محترم نفت
سلام علیکم
با احترام و آرزوی توفیق الهی، ضمن تبریک به مناسبت ولادت حضرت علی بن موسی الرضا (علیه السلام)، پس از اعتراضات مکرر و طولانی مدت تعداد قابل توجهی از دانشجویان و دانش‌آموختگان دانشگاه صنعت نفت در صحن دانشگاه و اخیرا مقابل مجلس شورای اسلامی که متأسفانه پاسخ مناسب و شایسته‌ای از مسئولین دریافت نشد، شکایتی از این عزیزان به نهاد رسیده که قابل تأمل می‌باشد.
اظهارات این عزیزان به تعهدات مندرج در دفترچه راهنمای آزمون سراسری بدو پذیرش و بخشنامه‌های صادره از معاونتهای آن وزارت مستند می‌باشد، در آخرین ابلاغیه  وزارت نفت نیز ضمن تأیید تعهدات استخدامی آن وزارتخانه در شرکتهای تابعه دستور جایابی آنها صادر شده است اما تاکنون و با گذشت نزدیک به ۶ماه از صدور آن ابلاغیه، اقدام جدی و قابل توجهی در این‌باره انجام نشده است.
از این رو پیشنهاد می‌شود جنابعالی تمهیداتی بیندیشید تا ضمن استماع نظرات نمایندگان این دانشجویان و فارغ‌التحصیلان و بررسیهای لازم به تعهدات احتمالی آن وزراتخانه در مورد فارغ‌التحصیلان عمل شود تا خدای ناکرده قوه مجریه و نظام اسلامی، مدیون دانشجویان و فرزندان مؤمن این کشور نباشد و این نقض عهد موجب سلب اعتماد از دستگاه‌های اجرایی و بخشهایی از نظام و خصوصا دولتمردان در منظر دانشجویان نشود.
به پیوست، نامه شکایت و درخواست دانشجویان و دانش‌آموختگان تقدیم می‌شود.
پیشاپیش از بذل عنایت جنابعالی در حل مشکلات مردم شریف ایران و جوانان عزیز سپاسگزارم.
نامه شکایت و در خواست دانشجویان و دانش‌آموختگان دانشگاه صنعت نفت خطاب به رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها
حجت‌الاسلام والمسلمین جناب آقای محمد محمدیان
رئیس محترم نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها

متن این نامه به این شرح است:
با  سلام و تحیات وافره؛ احتراماً به استحضار می‌رساند دانش‌آموختگان گروه الف دانشگاه صنعت نفت بر اساس وعده استخدام قید شده در دفترچه کنکور سراسری، طبق روال همه‌ساله و بعد از طی مراحل استخدامی شامل گزینش، مصاحبه و طب صنعتی بدون آزمون در دستگاه‌های تابعه وزارت نفت استخدام می‌شدند که با صدور بخشنامه شماره ۱۲۷۴۳۲_۲/۲۰  مورخ  ۱۹/۳/۹۴ و عطف باسبق نمودن آن برخلاف قوانین و مقررات، فرآیند استخدام دانش‌آموختگان این دانشگاه متوقف شده است.
دانش‌آموختگان گروه الف دانشگاه صنعت نفت به منظور احقاق حقوق از دست رفته خود و به دلیل عدم دستیابی به نتیجه مطلوب پس از  طی سلسله مراتب اداری و پیگیری از طرق مختلف مانند نامه‌نگاری با مسئولین دانشگاه، وزارت نفت، شخص وزیر نفت، ریاست جمهوری و نمایندگان مجلس شورای اسلامی در دوره نهم، در نهایت اقدام به تحصن در دانشگاه و تجمع در مقابل وزارتخانه در تاریخ ۱۷/۱۰/۹۴ به مدت روز نمودند که منجر به صدور ابلاغیه مبهم از سوی وزیر نفت مبنی بر استخدام این دانش آموختگان شد. پس از گذشت ۴ ماه و بنا به عدم اجرای ابلاغیه مذکور دانش آموختگان گروه الف دانشگاه صنعت نفت در تاریخ ۱۸/۲/۹۵ در مقابل وزارتخانه تجمع نموده و خواستار حل مشکل استخدام خود شدند که متأسفانه این بار هم پاسخ قابل قبولی از سوی مسئولین ذیربط و وزیر نفت ارائه نشد.
سرانجام پس از بروز مشکلات شدید معیشتی، اجتماعی و شخصیتی فراوان، دانش‌آموختگان متعهد و متخصص گروه الف دانشگاه صنعت نفت برای سومین بار در تاریخ ۱۷/۵/۹۵ اقدام به تجمع بلند مدت مقابل مجلس شورای اسلامی نمودند که این تجمع تا حصول نتیجه مطلوب (شروع فرآیند جذب دانش آموختگان گروه الف در عمل و نه صرفاً وعده‌های واهی) ادامه خواهد داشت.
با توجه به عقبه مملو از بدعهدی مسئولین محترم در خصوص پیگیری موضوع فوق، دانشجویان و دانش‌آموختگان دانشگاه صنعت نفت خواستار بررسی و حل این مشکل توسط جنابعالی و انعکاس ندای حق‌طلبی خود به محضر مقام معظم رهبری بوده تا ایشان بنا به صلاحدید خود دستورات لازم را مبذول فرمایند.
شایان ذکر است کلیه دانش آموختگان گروه الف که واجد شرایط استخدام هستند سالیانه از چند صد نفر تجاوز نکرده در حالی که آمار و ارقام خلاف واقع (مانند ۲۰۰۰۰ نفر و یا  ۲۰۰۰۰۰ نفر واجد شرایط ) به گوش می رسد که صحت ندارد.
شرح ما وقع و کلیه مدارک که حاکی از اثبات نیاز شدید به نیروی انسانی متخصص در شرکتهای تابع وزارت نفت می‌باشد به تفصیل در پیوست ارائه می‌گردد.
دانش آموختگان گروه الف دانشگاه صنعت نفت

 


خبر ۲۷ مرداد ۹۵ – ورود کمیسیون آموزش به موضوع لغو استخدام دانش آموختگان نفت

خبرگزاری مهر : عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس گفت: کمیسیون آموزش به موضوع لغو استخدام دانش آموختگان نفت ورود می کند.
حجت‌الاسلام علیرضا سلیمی در گفتگو با خبرنگار مهر در خصوص موضع کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس به لغو استخدام دانش آموختگان نفت و اعتراض این دانشجویان به این مساله گفت: مسائلی مانند مساله دانش آموختگان نفت در کمیسیون های مختلف مجلس شورای اسلامی پیگیری می شود.
وی ادامه داد: کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس نیز به این مساله ورود کرده و آن را ارزیابی و بررسی خواهند کرد.
به گزارش مهر، دانشجویان دانشگاه صنعت نفت در اعتراض به موضوع لغو استخدام خود از طرف وزارت نفت، چند روزی است که مقابل خانه ملت تحصن کرده‌اند.
آنها خواستار این مساله هستند که وزیر نفت به مطالبات آنان رسیدگی کند.
فارغ‌التحصیلان دانشکده صنعت نفت معتقدند که طبق آئین‌نامه این دانشکده، باید با شرط معدل و پس از فارغ‌التحصیلی به استخدام وزارت نفت درآیند که در حال حاضر این روند متوقف شده است

 


خبر ۲۰ مرداد ۹۵ – عدم‌استخدام دانشجویان نفت یعنی وابستگی به خارجی‌ها

خبرگزاری تسنیم : عضو کمیسیون انرژی مجلس دهم شورای اسلامی گفت: حذف کارت سوخت، قرارداد کرسنت، مدل جدید قراردادهای نفتی ایران موسوم به IPC و عدم‌استخدام دانشجویان همه یک پکیج است که در راستای ضربه‌زدن به صنعت نفت کشور است.
هدایت‌الله خادمی در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم اظهار داشت: متأسفانه شرایطی را شاهد هستیم که دانشجویان نخبه صنعت نفت کشور ناچار به تجمع روبه‌روی در مجلس شورای اسلامی شدند؛ یعنی دانشجویان که قشر فرهیخته جامعه هستند با شرایطی که وزارت نفت پیش آورده راهی جز این برای بیان نظرات و توجه به مطالباتشان پیدا نکرده‌اند که این اصلاً خوب نیست.
وی افزود: در میان دانشجویان معترض قرار گرفتم و تعدادی از نامه‌های آنها را جمع‌آوری کردم، به‌عنوان نماینده مردم به صحبت‌های آنان گوش دادم و نتیجه را به درون مجلس آوردم؛ اکنون در حال پیگیری درون مجلس هستیم ولی تا این لحظه نتیجه‌ای به دست نیامده است.
این عضو کمیسیون انرژی مجلس دهم شورای اسلامی از حضور وزیر نفت تا ساعاتی دیگر در ساختمان بهارستان خبر داد و گفت: پیش از این سؤالاتی را در خصوص IPC (مدل جدید قراردادهای نفتی ایران) مطرح کرده‌ام که از وزیر نفت دعوت شد با حضور در جلسه کمیسیون انرژی به این سؤالات پاسخ دهد؛ ازاین‌رو جلسه‌ای که تا دو ساعت دیگر آغاز می‌شود با حضور آقای زنگنه است.
وی ادامه داد: در این جلسه علاوه بر سؤالات IPC در خصوص وضعیت دانشجویان و مطالبات آنها از وزیر نفت سؤالاتی می‌پرسیم و جویای حل این مشکل خواهیم شد.
خادمی در تشریح مطالبات دانشجویان گفت: دانشجویانی که به‌خاطر رتبه علمی‌شان موارد بهتری نیز در زمان انتخاب رشته تحصیلی داشتند اما با علاقه به رشته نفت وارد شدند، زمانی که در میانه تحصیلشان هستند می‌بینند که وزیر نفت اعلام می‌کند دیگر استخدامی صورت نمی‌گیرد.
وی افزود: همین دانشجویان دانشگاه نفت بودند که پس از فارغ التحصیلی با ورود به صنعت نفت کشور، توانمندی‌های امروز صنعت نفت را رقم زدند، اکنون داریم آنها را بی‌انگیزه می‌کنیم و کسانی را که با زحمت به این جایگاه علمی رسیده‌اند، داریم با دست خودمان، از حضور در صنعت نفت بی‌بهره می‌کنیم.
نماینده مردم ایذه و باغملک در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: عدم استخدام دانشجویان دانشگاههای داخلی به‌معنای وابستگی به نیروهای خارجی در سالهای بعد است و وقتی این را در کنار نتایج به‌کارگیری IPC در صنعت نفت قرار می‌دهیم، می‌بینیم هر دو با هم در ارتباطند.
وی ادامه داد: حذف کارت سوخت، قرارداد کرسنت، مدل جدید قراردادهای نفتی ایران موسوم به IPC و عدم استخدام دانشجویان همه یک پکیج است که در راستای ضربه زدن به صنعت نفت کشور است و کاری که نتوانستند در زمان جنگ تحمیلی و تحریم‌های ناعادلانه غرب علیه ایران انجام دهند می‌خواهند با انجام چنین کارهایی به انجام برسانند.
خادمی با بیان “ما در مجلس هشیاریم”، گفت: امروز این مسائل را با وزیر نفت مطرح می‌کنیم و پیگیر منافع ملی هستیم تا به نتیجه برسد.

 


خبر ۱۸ مرداد ۹۵ – تأکید بر ضرورت اجرای تعهد استخدام فارغ‌التحصیلان دانشگاه نفت

خبرگزاری فارس : بیش از ۲۰ نفر از نمایندگان در تذکر به وزیر نفت خواستار اجرای تعهد استخدام فارغ‌التحصیلان دانشگاه نفت شدند.
به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس، تذکرات کتبی نمایندگان به مسئولان اجرایی کشور در جلسه علنی امروز مجلس (۱۷ مرداد ۹۵) از سوی هیأت رئیسه قرائت شد که این تذکرات به شرح زیر است:
نادر قاضی‌پور، علیرضا محجوب و محمد فیضی نمایندگان ارومیه، تهران و اردبیل در تذکر به وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی خواستار برخورد سریع با روزنامه طرح نو به علت توهین به قوم آذری شدند.
جهانبخش محبی‌نیا و اکبر رنجبرزاده نماینده مردم میاندوآب و اسدآباد در تذکری به وزیر اقتصاد خواستار اقدام عاجل جهت انعقاد پیمان‌های دوجانبه و چندجانبه پولی با کشورهای جهان شدند.
امیر خجسته نماینده مردم همدان در تذکری به وزیر دادگستری خواستار توجه جدی و مبارزه با قاچاق کالا توسط سازمان تعزیرات حکومتی و دستگاه‌های نظارتی شد.
نادر قاضی‌پور نماینده مردم ارومیه در تذکری به وزیر صنعت خواستار برخورد با مدیران بخش صنعت که حقوق‌های نجومی دریافت می‌کنند، شد.
محمدرضا امیرحسن‌خانی نماینده مردم طبس در تذکری به وزیر آموزش و پرورش خواستار جلوگیری از اجبار دانش‌آموزان به انتخاب رشته‌های خاص شد و آن را خلاف قانون اساسی دانست.
قلی الله‌قلیزاده نماینده مردم کلیبر در تذکری به وزیر وزرای نیرو و امور خارجه خواستار انجام اقدامات لازم برای جلوگیری از آلودگی رودخانه مرزی ارس توسط کشور ارمنستان شد.
اکبر رنجبرزاده نماینده مردم اسدآباد در تذکری به رئیس‌جمهور و وزیر ارتباطات در خصوص ترکیب شورای عالی مجازی اعلام کرد ۷ عضو از ۱۳ عضو شورای عالی فضای مجازی از مجموعه دولت است که نتیجه اقدامات آن نامعلوم و نامشخص است.
جلیل مختار نماینده مردم آبادان به همراه ۲۰ نفر از نمایندگان به وزیر نفت ضرورت اجرای تعهد استخدام دانشجویان فارغ‌التحصیل دانشگاه نفت را متذکر شدند.
سیدجواد حسینی کیا نماینده مردم سنقر و کلیایی به وزیر امور خارجه در مورد عدم توجه به بدعهدی‌های آمریکا در مسئله برجام و لغو نشدن تحریم‌ها تذکر داد.
احمد سالک نماینده مردم اصفهان در تذکری به رئیس‌جمهور خواستار صدور دستور جدی و نظارت بر اجرایی شدن قانون امر به معروف و نهی از منکر شد.

تدریس خصوصی آیلتس

دیدگاه خود را به ما بگویید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

کانال استخدام در تلگرام

› استخدام تهران

استخدام شهرستانها