استخدام بیش از ۶ هزار نیرو در آموزشکده‌ های فنی و حرفه‌ای

معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش خبرداد:
استخدام بیش از ۶ هزار نیرو در آموزشکده‌های فنی و حرفه‌ای

معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش از اختصاص ۱۲ درصد از اعتبارات عمرانی استان‌های کشور به تجهیز هنرستان‌ها در سال تحصیلی جدید خبر داد.
به گزارش خبرنگار«آموزش و پرورش» خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، ابراهیم سحرخیز افزود: با توجه به این که سال تحصیلی جدید سال تجهیز هنرستان‌ها و مدارس نامگذاری شده است، ادامه برنامه‌های چهارم توسعه در برنامه پنجم نیز تداوم خواهد داشت و اصلی‌ترین رویکرد آموزش و پرورش در این برنامه توسعه مراکز فنی و حرفه‌ای و کار و دانش خواهد بود.
وی یادآور شد: آموزش و پرورش باید به سمتی حرکت کند که بتواند تا حدی نیازهای جامعه را پاسخگو باشد که در این راستا تربیت و پرورش تخصص‌ها به عنوان یکی از اولویت‌های مراکز فنی و حرفه‌ای است.
معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش با بیان این که باید زیرساخت‌های تامین مشاغل آینده جامعه در آموزشکده‌ها پایه‌ریزی شود، تصریح کرد: ادارات کل وزارت آموزش و پرورش استان‌ها موظفند ۱۲ درصد اعتبارات عمرانی خود را به خرید تجهیزات هنرستانها اختصاص دهند.
وی ادامه داد: این مبلغ از اعتبارات عمرانی برابر با حداقل ۷۰ میلیارد تومان است که باید از سوی استان‌ها تامین شود، همچنین وزارت آموزش و پرورش نیز حداقل یکصد میلیارد تومان اعتبار جداگانه‌ای را به صورت متمرکز جهت خرید تجهیز هنرستان ها اختصاص داده است.
سحرخیز درباره نحوه توزیع این اعتباراز سوی وزارت آموزش و پرورش برای تجهیز مدارس ، خاطرنشان کرد: اعتبارات به گونه‌ای توزیع خواهد شد که ۶ درصد از آن به صورت مشترک بین مراکز فنی و حرفه‌ای و متوسطه توزیع شود، ۳ درصد آن در دوره راهنمایی و ۳ درصد دیگر در دوره متوسطه تخصیص خواهد شد.
معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش هدف از اختصاص اعتبار ۱۲ درصدی استان‌ها را تجهیز مدارس قدیمی به امکانات روز عنوان کرد و گفت: برای رسیدن به نقطه مطلوب به حمایت استانداران و فرمانداران نیازمندیم.
توسعه رشته های الکترونیک و نانو در هنرستان‌ها
به گزارش ایسنا، وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به توسعه رشته‌های فنی و حرفه‌ای تاکید کرد: تجهیز آموزشکده‌های فنی و حرفه‌ای و کار و دانش به رشته الکترونیک و نانو از اولویت‌های برنامه‌های آموزش و پرورش است و باید توسعه این دو رشته به طور جدی در هنرستان ها دنبال شود.
استخدام بیش از ۶ هزار نیروی جدید در مراکز فنی و حرفه‌ای
اختصاص یک تا ۵ میلیون تومان سرانه ویژه به مدارس روستایی
به جای مدارس تخریبی هنرستان احداث می شود
وی با بیان این که امسال ۶ هزار و ۳۰۰ نیرو در آموزشکده‌های فنی و حرفه‌ای استخدام خواهند شد، اذعان کرد: پیش‌بینی شده به جای تمام مدارس تخریبی در کشور هنرستان احداث شود.
سحرخیز همچنین با اشاره به ایجاد مجتمع‌های روستایی، به عنوان یکی از برنامه‌های جدید وزارت آموزش و پرورش گفت: ایجاد مجتمع‌های روستایی با هدف «اقتدار بخشی به مدیران مدارس»، «افزایش نظارت بر عملکرد مدارس» و همچنین ایجاد «عدالت اجتماعی» صورت می‌گیرد.
به گزارش ایسنا، به گفته وی به مدیران مجتمع‌های روستایی ۱۰ میلیون تومان وام بدون بهره برای خرید خودرو اعطا می‌شود همچنین تجهیز این مدارس به سایت اینترنتی برای ارسال سامانه اطلاعات دانش‌آموزان به آموزش و پرورش و اختصاص یک تا پنج میلیون تومان سرانه ویژه علاوه بر سرانه معمولی از دیگر برنامه های وزارتخانه برای مجتمع های روستایی است.
به گفته وی سرانه مدارس شهری مرداد ماه و سرانه مدارس روستایی نیز پس از ابلاغیه مدیران مجتمع‌های روستایی به حساب آن مدارس واریز خواهد شد.
افزایش اعتبارات ضمن خدمت فرهنگیان
نیروهای جدید بدون گذراندن دوره های ضمن خدمت حق ورود به آموزش و پرورش را ندارند
به گزارش ایسنا، سحرخیز از افزایش ۵/۲ برابری اعتبارات ضمن خدمت فرهنگیان خبر داد و خاطرنشان کرد: در تابستان امسال برای دروس تخصصی و کتاب‌های جدیدالتالیف تمام معلمان آموزش‌های ضمن خدمت می‌بینند. همچنین ۴۰ هزار نیروی جدیدی که در آموزش و پرورش استخدام خواهد شد، قبل از گذراندن دوره‌های ضمن خدمت حق ورود به آموزش و پرورش را ندارند.
وی ادامه داد: در برنامه جدید امروز آموزش و پرورش آزمایشگاه‌های مدارس به صورت استاندارد تعریف می‌شوند، چرا که برخی از مدارس فراتر از نیازهای یک مدرسه امکانات آزمایشگاهی دارد، در حالی که بسیاری از مدارس فاقد امکانات لازم در آزمایشگاه‌ها هستند.
افزایش مدارس هوشمند در سراسر کشور
معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش همچنین اضافه کرد: در سال تحصیلی جدید تعداد مدارس هوشمند در حد قابل توجهی افزایش خواهد یافت، به طوری که در هر استان و در هر منطقه سه مدرسه علاوه بر مدارس موجود فعلی هوشمند سازی خواهد شد.
به گفته وی هدف اصلی از توسعه مدارس هوشمند استفاده دانش‌آموزان از امکانات اینترنتی برای تولید محتوا و شرکت در تدریس است.
سحرخیز با بیان این که آموزش و پرورش ما نباید تک رسانه‌ای باشد، بیان کرد: یکی از معایب بزرگ نظام آموزشی ما کتاب است، در حالی که باید این آموزش به روز رسانی شده و با تلفیقی از کتاب و آموزش‌های الکترونیکی صورت پذیرد و در این راستا استفاده از IT می‌توانند در تمام دروس یک کارگشا باشد.
معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش درباره تجمیع مراکز پیش‌دانشگاهی خاطرنشان کرد: از سال تحصیلی آینده تمام مراکز پیش دانشگاهی در دبیرستانها تجمیع می‌شوند و موظفند تابلوی پیش دانشگاهی خود را به دبیرستان تغییر دهند.
از امسال امتحانات تمام دروس پیش دانشگاهی نهایی است
وی با بیان این که از سال تحصیلی آینده تمام دروس پیش‌دانشگاهی با تصویب شورای عالی آموزش و پرورش به صورت نهایی برگزار خواهد شد، تاکید کرد: از سال تحصیلی آینده حداقل ۳۰ درصد از نمرات دوره پیش‌دانشگاهی در کنکور تاثیر گذار خواهد بود، لذا درصددیم تا دروس پیش‌دانشگاهی به صورت نهایی برگزار شود.
به گفته سحرخیز تمام دانش‌آموزان پیش‌دانشگاهی موظفند در کلاس‌های درس حضور داشته باشند و در صورتی که به بهانه شرکت در کلاس‌های کنکور غیبت کنند، برابر آیین‌نامه انضباطی با آنها برخورد خواهد شد.
وی اظهار کرد: دانش‌آموزان پیش‌دانشگاهی ملزم به رعایت قوانین مدرسه مبنی بر حضور در کلاس‌های درس هستند، چرا که حداقل ۱۵ درصد از نمرات آنها در کنکور لحاظ خواهد شد.
به گزارش ایسنا، وی با اشاره به آمار دانش‌آموزان دوره‌های مختلف، عنوان کرد: در حال حاضر سه میلیون و ۲۶۹ هزار و ۲۰۴ دانش‌آموز در مقطع راهنمایی در حال تحصیل هستند که ۳۷/۴۷ درصد آن را دانش‌آموزان دختر و ۶۳/۵۲ درصد آن را دانش‌آموزان پسر تشکیل می‌دهد.
معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش خاطرنشان کرد: در دوره متوسطه نیز سه میلیون و ۱۴۸ هزار و ۴۴۴ دانش‌آموز داریم که ۵۳ درصد آن دختران و ۴۷ درصد آن پسران را تشکیل می‌دهند.
به گفته وی همچنین از بین ۵۰۷ دانش‌آموز دوره فنی و حرفه‌ای ۱۵/۳۲ درصد دختران و ۸۵/۶۸ درصد پسران هستند.
سحرخیز بیان کرد: ۶۲۹ هزار و ۶۹۰ دانش‌آموز نیز در دوره کار و دانش مشغول به تحصیلند که ۳۸ درصد آن را دانش‌آموزان دختر و ۶۲ درصد را پسران تشکیل دادند و در پیش‌دانشگاهی نیز از بین ۴۰۶ هزار دانش‌آموز ۵/۶۲ درصد دختران و ۳۸ درصد را پسران تشکیل می‌دهند.
وی در پایان خاطرنشان کرد:همچنین تراکم در دوره‌های تحصیلی ۲۳ در مقطع راهنمایی متوسطه ، ۲۲ در دوره فنی و حرفه‌ای، ۱۹ در کار و دانش و ۴/۲۱ در دوره پیش‌دانشگاهی است.

تدریس خصوصی آیلتس

دیدگاه خود را به ما بگویید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

کانال استخدام در تلگرام

› استخدام تهران

استخدام شهرستانها