استخدام استانداری آذربایجان شرقی سال ۹۷ (خبر جدید)

خبر ۸ مرداد ۹۷ – ایجاد ۵۰ هزار فرصت شغلی تا پایان امسال در آذربایجان شرقی 

مدیرکل کار، تعاون و رفاه اجتماعی آذربایجان شرقی، با اشاره به اجرای طرح ها و بسته های حمایتی دولت برای رونق اقتصادی، از ایجاد ۵۰ هزار فرصت شغلی تا پایان امسال در این استان خبرداد.

میر احد حسینی مدیرکل کار، تعاون و رفاه اجتماعی استان آذربایجان شرقی، در گفتگو با خبرنگار مهر، با تشریح طرح ها و بسته های حمایتی دولت در جهت رونق اقتصادی ابراز داشت: امسال از محل اشتغال فراگیر ۲۰ هزار میلیارد تومان در سراسر کشور اختصاص پیدا کرده و واحدهای تولیدی می توانند از این فرصت توسعه استفاده کنند.
وی افزود: سهم استانی آذربایجان شرقی در طرح توسعه اشتغال فراگیر، ۱۷۳ میلیارد تومان است.
حسینی همچنین تاکید کرد: طرح اشتغال فراگیر روستایی با اختصاص ۱۲ هزار میلیارد تومان با تسیهیلات ۶ درصدی از دیگر طرح های دولت در جهت افزایش فرصت شغلی است.
مدیرکل کار، تعاون و رفاه اجتماعی استان آذربایجان شرقی با اشاره به اینکه سهم آذربایجان شرقی در طرح اشتغال روستایی ۳۰۰ میلیارد تومان است، عنوان کرد: ۲۸۰ میلیارد تومان طرح آماده و به بانک ها عامل ارسال کردیم که پیش بینی می شود در مجموع از محل اشتغال فراگیر و اشتغال روستایی، امسال نزدیک به ۳۰ هزار فرصت شغلی ایجاد کنیم.
وی در ادامه تصریح کرد: در صورتی که کارفرمایان فارغ التحصیلان دانشگاهی را به کار بگیرند، از پرداخت بیمه معاف خواهند بود و افراد مهارت آموز نیز بعد از اینکه مهارت لازم را کسب کردند می توانند برای خودشان واحد کسب و کار مستقل ایجاد کنند که در این زمینه نیز از محل اعتبارات خوداشتغالی و مشاغل خانگی حمایت می شوند.
حسینی از پرداخت تسهیلات نوسازی ماشین آلات صنعتی خبر داد و اظهار داشت: اختصاص ۱۰ هزار میلارد تومان برای نوسازی ماشین آلات صنعتی، گامی مهم در جهت رونق تولید داخلی است.
مدیرکل کار، تعاون و رفاه اجتماعی استان آذربایجان شرقی افزود: سهم استان آذربایجان شرقی در این طرح، ۴۴۰ میلیارد تومان است که با اجرای کامل این طرح ها و بسته های حمایتی، تا پایان امسال ۵۰ هزار فرصت شغلی در این استان ایجاد می شود.

منبع: خبرگزاری مهر


خبر ۱۳ تیر ۹۷ – ایجاد ۵۰ هزار فرصت شغلی در سطح استان

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی آذربایجان‌شرقی گفت: ۵۰ هزار فرصت شغلی در سطح استان ایجاد می شود.

به گزارش خبرنگار مهر، میراحد حسینی صبح امروز چهارشنبه در نشستی با مدیران صندوق بیمه روستایی و عشایری از اختصاص ۳ هزار میلیارد تومان تسهیلات کم‌بهره به استان در قالب طرح‌های اشتغال و رونق تولید گفت: دولت ۵ طرح مهم در زمینه اشتغالزایی و حمایت از تولید به وزارت کار، تعاون و رفاه اجتماعی محول کرده است.
وی سپس افزود: دولت تنها برای دو ردیف اشتغال فراگیر و اشتغال روستایی در سطح کشور در مجموع ۳۲ هزار میلیارد تومان تسهیلات اختصاص داده است. سهم آذربایجان‌شرقی از تسهیلات اختصاص یافته به ۵ طرح فوق‌الذکر در مجموع ۳ هزار میلیارد تومان است.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان ابراز داشت: پیش بینی می‌شود با تخصیص و جذب این تسهیلات، ۵۰ هزار فرصت شغلی در سطح استان آذربایجان‌شرقی ایجاد شود.

منبع: خبرگزاری مهر


خبر ۵ اردیبهشت ۹۷ – ایجاد نزدیک به ۶۰۰۰ فرصت شغلی در آذربایجان شرقی

وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: با افتتاح و بهره برداری از ۱۶ طرح تولیدی و صنعتی در آذربایجان شرقی نزدیک به ۶ هزار فرصت شغلی ایجاد می شود.

به گزارش خبرنگار مهر، محمد شریعتمداری شامگاه دیروز سه شنبه در شرکت آهنگری تراکتورسازی تبریز اظهار داشت: مردم و صنعتگران آذربایجان شرقی با تغییر ساختار تکنولوژِی تولید، افزایش بهره وری، نوآوری و خلاقیت توانسته اند در تولید و صادرات جایگاه ویژه کسب نمایند.
وزیر صنعت، معدن و تجارت با تاکید بر اینکه استان آذربایجان شرقی در کشور به عنوان صنعتی ترین استان محسوب می شود افزود: خوشبختانه مشارکت فعالانه مردم آذربایجان شرقی در حوزه اقتصادی موجب شده تا شرکت های موفق غیردولتی خصوصی تشکیل شود همین امر این استان را به عنوان استان صنعتی مطرح می سازد.
وی از ایجاد ۴۹۲ واحد صنعتی در استان آذربایجان شرقی خبر داد و گفت: فعالیت این تعداد واحد صنعتی جدید در آذربایجان شرقی اگر عملکرد افزایش تعداد واحدهای صنعتی این استان را با مدت مشابه مقایسه کنیم شاهد خواهیم بود که با رشد ۳۲ درصدی همراه بوده است.
شریعتمداری با اشاره به اینکه ۱ هزار و ۲۳ واحد تولیدی و صنعتی آذربایجان شرقی از تسهیلات طرح رونق تولید بهره مند شده اند یادآور شد: این واحدها تا سال گذشته یا تعطیل و یا با کمترین ظرفیت فعالیت داشتند که با تخصیص اعتبار ۲۶۰۰ میلیارد تومانی از اعتبارات طرح رونق تولید و بازسازی و نوسازی صنایع مشکل نقدینگی رفع و به عرصه تولید بازگشته اند.
وزیر صنعت، معدن و تجارت تصریح کرد: هر تقاضایی که مردم برای راه اندازی واحدهای تولیدی و صنعتی می دهند بدان معنی است مردم به رونق اقتصادی کشور و چشم انداز بخش صنعت نگاه مثبتی دارند.
وی از افزایش ۱۵ درصدی صادرات غیرنفتی کشور در طی سال گذشته خبر داد؛ بیان کرد: خوشبختانه سال گذشته میزان صادرات غیرنفتی استان آذربایجان شرقی با ۲۰ درصد افزایش همراه بوده و تولیدات این استان به کشورهای مختلف صادر شده است.
شریعتمداری بابیان اینکه عملیات اجرایی ۱۶ طرح تولیدی و صنعتی و با سرمایه گذاری ۲۲۷۷ میلیارد تومان به زودی در آذربایجان شرقی آغاز و برخی از این طرح ها افتتاح می شود خاطرنشان کرد: با تکمیل و بهره برداری از این واحدهای تولیدی و صنعتی نزدیک به ۶ هزار فرصت شغلی در آذربایجان شرقی ایجاد می شود.

منبع:خبرگزاری مهر


خبر ۷ بهمن ۹۶ – امید به ایجاد ۲۸ هزار فرصت شغلی در آذربایجان شرقی

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی آذربایجان شرقی گفت: ثبت نام برای استفاده از تسهیلات اشتغال فراگیر و حمایت از اشتغال روستایی در سراسر کشور شروع شده و با استفاده از این تسهیلات انتظار می رود ۲۸ هزار فرصت شغلی در استان ایجاد شود.

به گزارش ایرنا، احد حسینی روز پنجشنبه در همایش توسعه روستایی استان اعلام کرد: سهم استان آذربایجان شرقی از ۲۰۰ هزار میلیارد ریال تسهیلات اشتغال فراگیر کشور، ۸ هزار و ۷۳۰ میلیارد ریال است .
وی همچنین گفت: در قالب حمایت از اشتغال روستایی نیز از مجموع ۱۲۰ هزار میلیارد ریال اعتبار در نظر گرفته شده برای کشور، ۴ هزار و ۴۰۰ میلیارد ریال برای استان پیش بینی شده که تاکنون یکهزار و ۵۱۰ میلیارد ریال تخصیص یافته است.
حسینی با اشاره به اینکه براساس این منابع مالی ۲۸ هزار فرصت شغلی در استان ایجاد خواهد شد، گفت: ۸ بانک عامل برای اعطای وام اشتغال فراگیر و ۴ بانک عامل نیز برای اعطای وام روستایی در نظر گرفته شده است.
وی در خصوص درصد کارمزد این تسهیلات اشتغال زا گفت: وام اشتغال فراگیر با ۱۸ درصد اعطا خواهد شد اما در مرحله بهره برداری از طرح ۲ تا ۸ درصد یارانه پرداخت می شود و بهره بانکی وام های اشتغال روستایی در مناطق مرزی و عشایری ۴ درصد در نظرگرفته شده است.
حسینی اعلام کرد: کارمزد این وام برای روستاهای غیر مرزی ۶ درصد و برای شهرهایی با جمعیت زیر ۱۰ هزار نفر ۱۰ درصد است.
هاشم زاده مدیرکل دفتر جذب و حمایت از سرمایه گذاری آذربایجان شرقی هم گفت: طرح های سرمایه در گردش برای اجرای قرارداد فروش، پیمانکاری و تامین خدمات فنی و مهندسی، طرح های توسعه ای بنگاه های موجود، طرح های ایجادی طرح های مشمول دریافت تسهیلات بانکی موضوع این شیوه نامه است و طرح ها خود اشتغالی نهادهای حمایتی کمیته امداد امام خمینی، سازمان بهزیستی کشور و بنیاد شهید، طرح های مربوط به بخش مسکن، متقاضیان داری بدهی معوق و چک برگشتی به نظام بانکی مشمول این تسهیلات نمی شوند.
به گزارش ایرنا، متقاضیان تسهیلات اشتغال فراگیر و روستایی می توانند با ثبت نام در سامانه ‘کارا’ از این تسهیلات بهره مند شوند.

منبع:خبرگزاری ایرنا

 


خبر ۱۶ اسفند ۹۵ – ایجاد۲۴۰۰شغل در بناب

 خبرگزاری مهر : فرماندار بناب از ایجاد۲۴۰۰ شغل در بناب خبر داد و گفت: شهرستان بناب ظرفیت ها و پتانسیل های بالایی دارد.
به گزارش خبرنگار مهر، ولی الله فرج اللهی عصر یک شنبه در جلسه کارگروه اشتغال و سرمایه گذاری شهرستان بناب به کسب رتبه دوم شهرستان بناب در ایجاد اشتغال در آذربایجان شرقی خبرداد و گفت: این شهرستان با ایجاد ۲ هزار و ۴۰۰ شغل جدید بعد از مرکز استان رتبه دوم را به خود اختصاص داده است.
افزود: در سال جاری مبلغ ۱۵ میلیارد ریال وام در قالب تسهیلات مشاغل خانگی در این شهرستان به متقاضیان پرداخت شده است.
وی بیشترین سهم کارآفرینی در بین ادارات را مربوط به اداراه جهاد کشاورزی، فنی و حرفه ای و نیز صنعت و معدن اعلام و تصریح کرد: بنیاد شهید و شهرک های صنعتی بناب در امر اشتغال و ثبت در سامانه رصد ضعیف تر از سایر ادارات عمل کرده اند.
ضرورت توسعه مدارس فنی و حرفه ای و رشته های فنی در بناب
نماینده عالی دولت در شهرستان بناب با اشاره به اینکه ۶۸ درصد جویندگان کار در این شهرستان فاقد مهارت فنی و حرفه ای هستند؛ یادآور شد: بیش از یک هزار و ۶۰۰ نفر در مراکز کاریابی این شهرستان برای یافتن شغل ثبت نام کرده اند که به علت عدم داشتن مهارت فنی از راهیابی به مراکز صنعتی و تولیدی باز می مانند.
فرج اللهی در ادامه سخنان خود بر توسعه مدارس فنی و حرفه ای و رشته های فنی در دانشگاه های این شهرستان تأکید کرد.
این گزارش می افزاید، رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی بناب نیز در این جلسه با اشاره به اینکه ۶۸ درصد جویندگان کار در این شهرستان را افراد دارای مدرک تحصیلی دیپلم به بالا تشکیل می دهند، گفت: علیرغم وجود مرکز آموزش فنی و حرفه ای در این شهرستان ۹۳ درصد جویندگان کار فاقد مهارت فنی و حرفه ای هستند.
بومی سازی اشتغال در شهرستان بناب
صمد اخلاصی بر بومی سازی اشتغال در شهرستان تأکیدکرد و افزود: متأسفانه اداراتی که مشمول مدیریت خدمات کشوری نبوده و مشمول قانون کار هستند بخش عمده ای از خدمات خود را به پیمانکاران واگذار می کنند و پیمانکاران نیز از افراد غیربومی استفاده می کنند.
وی اضافه کرد: مطابق شرایط عمومی پیمان پیمانکاران فقط می توانند ۱۵ درصد از افراد غیربومی استفاده کنند، به شرطی که نیروی مورد نیاز در منطقه وجود نداشته باشد.
رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی بناب همچنین خواستار حل مشکل شهرک صنعتی بناب شد و گفت: به علت اشباع شهرک صنعتی بناب سرمایه گذاران این شهرستان چاره ای جز مهاجرت به شهرک های صنعتی دیگر شهرها ندارند.


خبر ۱۲ مهر ۹۵ – ایجاد ۱۵۰۰ فرصت شغلی در بناب

خبرگزاری مهر : فرماندار شهرستان بناب از اشتغال یک هزار و ۵۱۸ نفر در شش ماهه اول سال جاری در شهرستان بناب خبر داد.
به گزارش خبرنگار مهر، جلسه کارگروه اشتغال شهرستان بناب عصر امروز یک شنبه برگزار شد. ولی الله فرج اللهی فرماندار شهرستان بناب در این جلسه با اشاره به اینکه مسئولان شهرستان نهایت تلاش خود را برای ایجاد فرصت های شغلی جدید به کار گیرند، ادامه داد: شهرستان بناب در ایجاد اشتغال بعد از تبریز همچنان در رتبه اول استان آذربایجان شرقی قرار دارد.
وی با تاکید بر اینکه سهم ایجاد اشتغال در شهرستان بناب در سال ۹۵ سه هزار نفر است، ابراز داشت: در شش ماهه نخست سال یک هزار و ۵۱۸ شغل جدید در شهرستان بناب ایجاد شده و باید در بقیه طول سال نیز تا سهم ایجاد شده و مشخص شده شغل جدید ایجاد کنیم.
فرج اللهی سپس به ایجاد اشتغال توسط بخش خصوصی در شهرستان بناب اشاره کرد و گفت: نزدیک ۳۰۰ فرصت شغلی در شهرستان نیز در این شش ماه توسط بخش خصوصی ایجاد دشه است.
فرماندار شهرستان بناب با اشاره به اینکه جوانان به دنبال مهارت آموزی باشند، گفت: جوانان به دنبال پشت میز نشینی نباشند.
وی از مسئولان ادارات نیز خواست تا در ایجاد اشتغال آمارهای دقیق و صحیح ارائه کنند و گفت: نیازی به آمارسازی نیست و سیاست دولت یازدهم این است که آمارهای درست و واقعی به مردم ارائه دهد.
فرج اللهی با تاکید بر اینکه شهرستان بناب یک شهرستان تولیدی و اقتصادی است، ابراز داشت: باید از توانمندی های این شهرستان استفاده کرد.
اختصاص ۳۰۰۰ نفر سهم شهرستان بناب برای ایجاد اشتغال
رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی بناب نیز در این جلسه از اختصاص ۳ هزار نفر سهم شهرستان بناب جهت ایجاد اشتغال خبر داد و گفت: در پنج ماهه اول سال در شهرستان بناب ۷۵۴ شغل جدید در سامانه ثبت شده است.
صمد اخلاصی سپس با اشاره به اینکه در پنج ماهه اول سال ۵۰ درصد از برنامه ابلاغی عقب بودیم، ادامه داد: ولی در ۴۰ روز گذشته با تلاشی که انجام شد تعداد شغل های ثبت شده در سامانه طی شش ماهه اول سال به یک هزار و ۵۱۸ نفر رسید.
وی سپس ادامه داد: فعلا جلوتر از برنامه ریزی صورت گرفته هستیم ولی باید تا پایان سال ۳ هزار فرصت شغلی ایجاد کنیم.
اخلاصی با تاکید بر اینکه تعداد فرصت های شغلی و افرادی که به کار گمارده می شود در شش ماهه اول سال ۹۴ یکصد و ۹۸ نفر بود، گفت: در شش ماهه اول امسال این رقم به ۳۰۴ نفر رسیده است.
ئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی بناب سپس ابراز داشت: در شش ماهه اول سال ۹۴ تعداد نفرات ثبت نامی جویای کار بیش از هزار نفر بود، در حالی که این تعداد در شش ماهه دوم سال ۹۵ به یک هزار و ۱۶۸ نفر رسیده است.


خبر ۲۵ مرداد ۹۵ – نتایج نهایی آزمون استخدامی شهرداری‌های استان آذربایجان شرقی (بهمن ماه ۱۳۹۴)

خبرگزاری تسنیم: رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی با اشاره به این‌که حاشیه‌نشینی در محدوده یک‌چهارم از شهر، از معضلات نگران‌کننده شهر تبریز است، گفت: البته حجم و وسعت حاشیه‌نشینی تبریز، از شهرهای تهران و مشهد کمتر است.
به گزارش خبرگزاری تسنیم از تبریز، به نقل از روابط عمومی شهرداری تبریز، سلمان خدادادی در نشست مشترک اعضای کمیسیون اجتماعی و نمایندگان مردم تبریز در مجلس شورای اسلامی با شهردار و اعضای شورای اسلامی شهر تبریز، به جایگاه تاریخی و تمدنی شهر تبریز اشاره کرد و اظهار داشت: اولین‌های شهر تبریز، عمدتاً مربوط به فرهنگ و اندیشه بوده که این امر نشانگر پیشینه مدنیت در این خطه است.
وی تاکید کرد: به تعبیر رهبر مظعم انقلاب، «آذربایجان سر ایران است» و این ویژگی، محدود به شکل نقشه جغرافیایی نیست؛ تبریز به عنوان یک شهر متفکر و پیشتاز، سرآغاز بسیاری از تحولات تاریخی و اجتماعی بوده است.
خدادادی یادآور شد: امروز شاهد یک همدلی و یکپارچگی در مدیریت استان هستیم و این امر در مجمع نمایندگان استان نیز کاملاً بارز است.
رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه کمیسیون اجتماعی مجلس با برخورداری از افراد توانمند و متخصص، گزارش ارائه‌شده توسط شهردار محترم تبریز را در روند بررسی برنامه ششم توسعه، لحاظ خواهد کرد، متذکر شد: بندهای مختلف این گزارش در حوزه‌های مختلف حاشیه‌نشینی و بافت‌فرسوده، حمل‌‌و‌نقل و آلودگی‌هوا نمونه مهم و کارسازی است از معضلات عموم شهرداری‌های کلان‌شهرهای کشور که می‌تواند به اثرگذاری برنامه ششم، بیافزاید.
نماینده مردم ملکان در بهارستان، با اشاره به این‌که حاشیه‌نشینی در محدوده یک‌چهارم از شهر، از معضلات نگران‌کننده شهر تبریز است، گفت: البته حجم و وسعت حاشیه‌نشینی تبریز، از شهرهایی تهران و مشهد کمتر است. بیش از یک‌سوم جمعیت کلان‌شهر مشهد حاشیه‌نشین است و این امر حتی گاه به یک کیلومتری حرم نیز می‌رسد؛ بر این اساس مقام معظم رهبری، دستوراتی را برای استفاده از امکانات آستان قدس در این موضوع صادر فرموده‌اند.
خدادادی به زمینه‌های فرهنگی و اجتماعی حاشیه‌نشینی اشاره و تاکید کرد: در این مورد باید حرکت‌هایی برای مقاوم‌سازی آحاد اجتماعی با تعریف گروه‌های هدف صورت بگیرد.
وی ارتقای کیفیت خدمات‌رسانی را از دیگر مشکلات کلان‌شهرها خواند و افزود: مشکلات شهرداری‌ها، در بررسی برنامه ششم توسعه لحاظ می‌شود، کمیسیون اجتماعی آماده است در این خصوص انتظارت و خواسته‌های شهردرای‌ها را بررسی کند.
ضرورت بررسی و تجدید نظر در مباحث استخدامی و نیروی انسانی شهرداری‌ها
رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی، با بیان این‌که در برنامه‌های اجتماعی، نیازمند ایجاد درآمدهای پایدار برای شهرداری‌ها هستیم، متذکر شد: عدم وصول مطالبات شهردای‌ها از دستگاه‌های اجرایی از مشکلات مهم کلان‌شهرهاست. به عنوان مثال، در کلان‌شهری مثل مشهد، از ۷۴ میلیارد تومان سهم شهرداری از محل جرائم رانندگی، تنها ۳ میلیارد تومان تحقق یافته است. حل این معضل، در گرو تعریف یک مکانیزم منسجم است.
خدادادی ادامه داد: در بحث حمل‌ونقل که از مشکلات اصلی کلان‌شهرها است، دچار بلاتکلیفی‌هایی هستیم؛ متاسفانه برنامه‌ای که دولت در این خصوص ارائه کرده، فاقد آن دقت و جامعیت لازم است و اشاره‌ای به بحث‌ حمل‌و‌نقل نشده است.
وی خاطرنشان کرد: باید چاره‌ای اندیشید که بخش خصوصی با تحصیل درآمد مناسب، رغبت بیشتری برای سرمایه‌گذاری در موضوع حمل‌و‌نقل داشته باشد.
این نماینده مجلس، با اشاره به این‌که سابقه قانون مدیریت واحد شهری، به مجلس ششم باز می‌گردد، گفت: امروزه، نظام شهری همه کشورهای توسعه‌یافته از همین قانون پیروی می‌کنند و بعضاً حتی، ۱۱ نوع خدمات که در کشور ما به صورت وزارتخانه‌ای اداره می‌شود تحت نظر شهرداری‌ها است.
وی به فعالیت ۱۴ هزار نفر در مجموعه شهرداری تبریز اشاره کرد و افزود: مدیریت این تعداد پرسنل، یک بحث بسیار طاقت‌فرسا بوده و نشانگر ضرورت بررسی و تجدید نظر مباحث استخدامی و نیروی انسانی در شهرداری‌ها است.


خبر ۲۰ تیر ۹۵ – ایجاد ۵۰ هزار شغل در آذربایجان شرقی

خبرگزاری تسنیم: استاندار آذربایجان فعالیت بیش از ۱۰۰ هزار واحد صنفی تک‌کارفرما در استان را یادآور شد و گفت: باید اجازه دهیم این واحد‌ها با مجوز اصناف و تأیید و نظارت تأمین اجتماعی، هرکدام یک شاگرد را با عدول از قانون کار و بیمه، جذب کنند که اگر نیمی از آنها اشتغال ایجاد کنند، ۵۰ هزار شغل ایجاد می‌شود.
به گزارش خبرگزاری تسنیم از تبریز، اسماعیل جبارزاده عصر امروز در جلسه مشترک شورای گفت‌و‌گوی دولت و بخش خصوصی و ستاد اقتصاد مقاومتی استان، یکی از عوامل مهم مانع تولید را بالا بودن نرخ سپرده‌ها دانست و اظهار داشت: دولت با کاهش نرخ سود تسهیلات، قدم مثبتی برداشت ولی این قانون نمی‌تواند به وام‌های قبل از این تاریخ تسرّی دهد.
وی با اشاره به اینکه تسری دادن این قانون به قبل از تصویب آن، بار مالی بسیار زیادی بر دولت تحمیل می‌کند، افزود: کاهش نرخ سود تسهیلات بانکی، تنها برای قراردادهای جدید اعمال خواهد شد و پیش‌بینی می‌شود برای قابل رقابت شدن محصولات ایرانی در بازارهای جهانی، نرخ سود تسهیلات در سال‌های آینده نیز به‌تدریج کاهش یابد.
استاندار آذربایجان شرقی، در ادامه، با تأکید بر اینکه ۸۰ درصد مصوبات شورای گفت‌و‌گو در سال گذشته، عملیاتی شده است، گفت: ۵ درصد نیز در حال عملیاتی شدن است و بقیه ۱۵ درصد آن، نیاز به تغییر قوانین دارد که این موضوعات به استحضار نمایندگان مجلس شورای اسلامی برای اتخاذ تدابیر لازم رسیده است.
جبارزاده، کاهش نرخ بیکاری در سال ۹۴ نسبت به سال‌های گذشته را خاطرنشان کرد و ابراز داشت: بخشی از این موفقیت حاصل همکاری دولت و بخش خصوصی است که این شورا نیز نقش برجسته‌ای در این زمینه دارد و باید تداوم برگزاری این شورا در برنامه ششم توسعه گنجانده شود.
وی درباره تکلیف به وارد کننده برای حمل بار خود با ناوگان ایرانی، اظهار داشت: بر اساس قانون، در غیر این صورت، باید برای حمل و نقل با ناوگان خارجی، ۱۰ درصد عوارض و جریمه پرداخت کند، که وقتی در برخی مسیر‌های صادراتی، کامیون‌های یورو۶ و کشتی‌های غول‌پیکر در ناوگان ایرانی وجود ندارد، وارد کننده و تولید کننده جریمه گناه نکرده را پرداخت می‌کند و باعث افزایش قیمت تمام‌شده می‌شود که باید این روند اصلاح شود.
استاندار آذربایجان شرقی با ابراز “برای نوسازی ناوگان حمل و نقل استان جهت صادرات محصولات ایرانی به اروپا باید مجوز ورود ۵۰۰ دستگاه کشنده تریلی یورو۶ را دریافت کنیم”، ادامه داد: با این اقدام می‌توانیم بخشی از محدودیت‌های صادراتی به کشورهای اروپایی را حل کنیم که صنایع غذایی استان بیش از سایر صنایع درگیر این موضوع است.
رئیس ستاد اقتصاد مقاومتی آذربایجان شرقی، در ادامه، با اعلام اینکه پتروشیمی تبریز تولیدات خوبی را داشته و با صادرات خوب کالا از گمرکات استان می‌تواند در افزایش صادرات غیرنفتی استان نقش مؤثری ایفا کند، تصریح کرد: ما در برنامه‌ریزی سال ۹۵، برای بخشی از صادرات استان روی پتروشیمی حساب ویژه‌ای باز کرده‌ایم که امیدواریم به نتیجه پیش‌بینی شده برسیم.
جبارزاده، با اشاره به اینکه با توجه به ظرفیت کم و توان پایین واحدهای تولیدی کوچک استان، بسیاری از آنها قادر به خرید بیش از ۱هزار تنی محصولات پتروشیمی از بورس نیستند، افزود: از پتروشیمی می‌خواهیم تا مواد اولیه واحدهای صنعتی استان را مستقیماً تأمین کرده تا واحدهای تولیدی کوچک استان بتوانند به فعالیت خود ادامه دهند.
وی ادامه داد: دستگاه‌های نظارتی استان هم عدم ارسال بخشی از محصولات پتروشیمی به بورس را با توجه به مصوبه ستاد اقتصاد مقاومتی در حمایت از تولید، در نظر گرفته و با ابلاغ این مصوبه قانونی، از مسائل و مشکلات بعدی جلوگیری کند.
استاندار آذربایجان شرقی، با اظهار اینکه توسعه پتروشیمی تبریز، جزئی از سند توسعه استان به‌صورت مگاپروژه است، ادامه داد: برای این پروژه برخی موانع وجود دارد که باید در جلسه با وزیر نفت این موانع برطرف و طرح توسعه آن اجرایی شود.
وی در پایان، فعالیت بیش از ۱۰۰ هزار واحد صنفی تک‌کارفرما در استان را یادآور شد و ابراز داشت: باید اجازه دهیم این واحد‌ها با مجوز اصناف و تأیید و نظارت تأمین اجتماعی، هرکدام یک شاگرد را با عدول از قانون کار و بیمه، جذب کنند که اگر نیمی از آنها اشتغال ایجاد کنند، ۵۰ هزار شغل ایجاد می‌شود.
جبارزاده افزود: اگر بخواهیم این میزان اشتغال را به‌تنهایی ایجاد کنیم، میلیارد‌ها تومان اعتبار نیاز داریم که طرح استاد و شاگردی می‌تواند در شرایط فعلی کمک فراوانی برای اشتغال‌زایی کند.
استاندار آذربایجان شرقی خاطرنشان کرد: باید این طرح را که بار‌ها مطرح کرده‌ام، با استفاده از ظرفیت قوانین موجود اجرا کنیم تا شاگردان علاوه بر اشتغال، پس از حرفه‌آموزی برای خودکفایی اقدام کنند.


 

خبر ۱۱ خرداد۹۵ – ایجاد اشتغال ۲۰۰ هزار نفری‌ در انجمن صنایع غذایی آذربایجان‌شرقی

خبرگزاری فارس : عضو انجمن صنایع غذایی آذربایجان‌شرقی گفت: صنایع غذایی استان برای ۱۲۰ هزار نفر ایجاد اشتغال مستقیم کرده و برای افزایش این میزان اشتغال به ۲۰۰ هزار نفر می‌توان برنامه‌ریزی کرد.
به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، یونس ژائله عصر امروز در بیست و یکمین جلسه شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی اظهار داشت: در حال حاضر صنعت غذا فرصت مهمی برای استان به شمار می‌رود و با توجه به شرایط موجود در اشتغال و درآمدزایی و تحقق اقتصاد مقاومتی می‌تواند نقش مهمی ایفا کند.
صادرات صنایع غذایی استان به ۶۰ کشور دنیا
وی با بیان اینکه صنایع غذایی در سال گذشته به ۶۰ کشور صادرات داشته که ارزش این میزان صادرات از ۶۰۰ میلیون دلار بیشتر بوده است، افزود: برندهای بزرگی در عرصه صنایع غذایی در استان وجود دارند که برای ۱۲۰ هزار نفر اشتغال مستقیم ایجاد کرده‌اند و برای اشتغال ۲۰۰ هزار نفر می توان برنامه‌ریزی کرد.‌
این فعال اقتصادی یادآور شد: با توجه به شرایط اقتصادی موجود کشور می‌توان در بحث افزایش صادرات غیرنفتی، تامین نقدینگی و سرمایه در گردش صنایع از ظرفیت‌های صنایع غذایی بهره برد.
صادرات ۳ میلیون تنی آرد از کشور/ یک میلیون تن از آذربایجان‌شرقی
وی با اشاره بر لزوم ایجاد خوشه‌های صنعتی صادراتی صنایع غذایی و تامین گندم صنوف، اذعان داشت: در تلاشیم تعداد ۳۰۰ فروشگاه زنجیره‌ای غذایی استان را به سه هزار فروشگاه افزایش دهیم تا جایگاه خاصی در بازار کسب کنیم.
ژائله با اشاره به صادرات سه میلیون تنی آرد کشور که یک میلیون تن آن از استان آذربایجان‌شرقی بوده است، تصریح کرد: در استان ما اگر بتوان مواد اولیه کارخانجات کوچک را با قیمت جهانی تامین کرد شاهد تحول اساسی در اقتصاد استان خواهیم بود.


استخدام شهرداری‌های استان آذربایجان شرقی سال ۹۴ (استخدام ۸۴ نفر)


 

خبر ۸ فروردین ۹۳ : اطلاعیه؛ توضیحات دفتر منابع انسانی در خصوص آزمون‌های استخدامی سال‌های ۹۱ و ۹۲

دفتر منابع انسانی و تحول اداری استانداری آذربایجان شرقی با صدور اطلاعیه‌ای آخرین وضعیت آزمون‌های استخدامی سال‌های ۹۱ و ۹۲ را اعلام کرد.

در این اطلاعیه آمده است: سهمیه استخدامی جذب قبول‌شدگان اصلی آزمون سال ۹۱ (برگزار شده در تاریخ ۹۱٫۱۲٫۴) و کلیه فرزندان شاهد و جانبازان ۲۵ درصد و بالاتر (معرفی شده از سوی بنیاد شهید در سال‌های ۹۱ و ۹۲) در اختیار دستگاه‌های اجرایی ذی‌ربط قرار داده شده و این افراد می‌توانند جهت پیگیری مراحل استخدام خود به دستگاه مربوطه مراجعه کنند.

در ادامه این اطلاعیه اعلام شده است: سهمیه استخدامی جذب قبول‌شدگان اصلی آزمون سال ۹۲ (برگزار شده در تاریخ ۹۲٫۳٫۱۷) پس از مشخص شدن نتایج نهایی متعاقبا اعلام خواهد شد، لذا از کلیه متقاضیان استخدام تقاضا می‌شود از تماس‌های غیرضروری با استانداری در این رابطه خودداری نمایند.

خبر ۲۰ اسفند ۹۳ استخدام: اطلاعیه شماره ۵ استخدامی اداره کل دامپزشکی استان آذربایجانشرقی: اعلام پذیرفته شده گان سه برابر ظرفیت آزمون

به استناد نامه  ۱۰۰۳۰۶/۶۱/۱۱-۰۸/۱۰/۹۳ مدیر کل محترم دفتر منابع انسانی و تحول اداری استانداری آذربایجان شرقی لیست اسامی حائزین شرایط در آزمون استخدامی مورخ ۱۷/۰۳/۹۲ که امتیاز لازم برای شرکت در انجام مصاحبه تخصصی را کسب نموده اند به شرح ذیل اعلام میگردد.

شایان ذکر است برنامه زمانبندی حضور در اداره کل دامپزشکی استان و ارائه مدارک لازم جهت انجام مصاحبه تخصصی که طی روزهای شنبه ۲۰/۱۰/۹۳ و یکشنبه ۲۱/۱۰/۹۳ و دوشنبه ۲۲/۱۰/۹۳ انجام میگیرد از طریق پورتال اداره کل دامپزشکی استان به اطلاع متقاضیان محترم خواهد رسید .

لینک اعلام اسامی

خبر ۱۹ اسفن ۹۳ استخدام: اسامی پذیرفته شدگان آزمون استخدامی ۹۳/۳/۱۷ اداره کل بهزیستی آذربایجان شرقی

اسامی پذیرفته شدگان آزمون استخدامی ۹۳/۳/۱۷ اداره کل بهزیستی آذربایجان شرقی (لیست ۱)

اسامی پذیرفته شدگان آزمون استخدامی ۹۳/۳/۱۷اداره کل بهزیستی آذربایجان شرقی (لیست۲)

خبر ۱۷ اسفند ۹۳ استخدام: لیست نهایی آزمون استخدامی مورخه ۹۲/۰۳/۱۷  (هفدهم خرداد نود و دو)

اطلاع رسانی درمورد تکمیل پرونده متعاقبا اعلام خواهد شد

خبر ۲۷ بهمن ۹۳ استخدام : اعلام پذیرفته شده گان سه برابر ظرفیت آزمون استخدامی اداره کل استاندارد استان آذربایجان شرقی

به استناد نامه  شماره ۱۱/۶۱/۱۲۰۲۱۰ تاریخ ۱۳۹۳/۱۱/۲۶ مدیر کل محترم دفتر منابع انسانی و تحول اداری استانداری آذربایجان شرقی لیست اسامی حائزین شرایط در آزمون استخدامی مورخ  ۱۳۹۲/۳/۱۷  که امتیاز لازم برای شرکت در انجام مصاحبه تخصصی را کسب نموده اند به شرح ذیل اعلام میگردد.

فایلها


estekhdam170.pdf
اطلاعیه.pdf

خبر  ۲۷  بهمن ۹۳ استخدام : صدور مجوز استخدام ۱۷۶ نفر در بهزیستی استان
منبع خبر : اعتدال نیوز-روابط عمومی بهزیستی استان

مدیرکل بهزیستی آذربایجان شرقی از صدور مجوز استخدام ۱۷۶ نفر در بدنه این سازمان خبر دادو گفت: “در یک دهه اخیر حدوداً یک سوم پرسنل سازمان بهزیستی به دلیل بازنشستگی و انتقال به سایر دستگاه ها و…. کاهش چشمگیری یافته است و در حال حاضر حدود ۴۰ درصد ظرفیت پست¬های سازمانی در استان کارمند داریم.
به گزارش اعتدال نیوز، محسن ارشد زاده در مصاحبه با خبرنگار ما افزود: روی این اصل بنا به مجوزهایی که سال ۹۱ ابلاغ شده بود، بهزیستی استان مجوز استخدام برای ۱۷۶ نفر صادر نموده است که طی فراخوان عمومی از طریق استانداری، آزمون استخدامی اوایل ۹۲ برگزار شد و افرادی که حد نصاب لازم را کسب کرده و حائز شرایط بودند، مشخص شدند.

گفتنی است که تعداد اسامی اعلام شده قبولین این آزمون، سه برابر ظرفیت ابلاغ شده است که انشاء الله در مراحل بعدی استخدام گزینش و مصاحبه از این افراد بعمل خواهد آمد.”

%۲۵ درصد سهمیه استخدامی مختص خانواده معظّم شهدا وایثارگر و ۳% نیزمختص معلولین عزیز است
وی افزود:” تعداد قبولین درمرحله اوّلیه آزمون ۳۴۲ نفر می باشد که ۲۵ درصد از آنان سهمیه ایثارگران و خانواده معظّم شهدا هستند که این افراد از قبل مشخص و معرفی شده اند.
همچنین سه درصد از سهمیه استخدامی، به معلولین عزیز اختصاص دارد.

ارشدزاده ادامه داد: دولت محترم، اعلام کرده است که بودجه خاصی را برای دستگاه¬های مختلف و از جمله سازمان بهزیستی در نظر دارد، تا بتوان نیروهای لازم و کارآمد را جذب و به کار گرفت”.

خبر  ۱۸  بهمن ۹۳ استخدام : اطلاعیه دریافت کارت ورود به جلسه
اطلاعیه دریافت کارت ورود به جلسه آزمون استخدامی خواهشمند است افراد ذکر شده در ذیل(فایل پیوستی) هرچه سریعتر حداکثر تا تاریخ پایان وقت اداری روز ۱۸/۱۱/۹۳ جهت دریافت کارت ورود به جلسه آزمون استخدامی ( تخصصی) تاریخ ۱۹/۱۱/۹۳ با شماره تلفن ۳۳۲۷۱۸۹۱ یا ۴-۳۳۳۲۱۱۹۱ داخلی ۲۱۱ تماس  حاصل فرمایید  و یا به آدرس تبریز – کوی ولیعصر –انتهای خیابان همام تبریزی – جنب اداره کل منابع طبیعی استان – خیابان استاندارد – اداره کل استاندارد استان آذربایجان شرقی حضوراً مراجعه فرمایید .
خبر ۱۲ بهمن ۹۳ استخدام : اطلاعیه دریافت کارت ورود به جلسه

داوطلبان محترم شرکت کننده در آزمون تخصصی استخدامی لطفاً جهت دریافت کارت ورود به جلسه امتحانی با دردست داشتن ۲ قطعه عکس (جدید ) ۴*۳ و اصل کارت ملی یا شناسنامه عکس دار در تاریخ های ۱۳ و ۱۴ بهمن ماه سال ۱۳۹۳ در ساعات اداری به اداره کل استاندارد استان آذربایجان شرقی واقع در تبریز – کوی ولی عصر – خیابان استاندارد مراجعه فرمایید .

خبر ۷ بهمن ۹۳ استخدام : اطلاعیه شماره یک فهرست اسامی سه برابر ظرفیت آزمون استخدامی ۳/۱۷/ ۱۳۹۲

فهرست اسامی سه برابر ظرفیت (رشته شغلی ،محل جغرافیایی) داوطلبان آزمون استخدامی بهزیستی استان آذربایجان شرقی ، جهت دعوت به مصاحبه تخصصی بر اساس بالاترین نمره فضلی آزمون تخصصی مورخه ۹۲/۳/۱۷

زمان مصاحبه روز سه شنبه مورخه ۹۳/۱۱/۷ ساعت ۸/۳۰

مکان : تبریز- چهارراه ابوریحان –خیابان شهید سلیمان خاطر –روبروی آتش نشانی –اداره بهزیستی شهرستان تبریز- مرکز علمی و کاربردی بهزیستی استان

اداره کل بهزیستی استان آذربایجان شرقی


برای مشاهده لیست اینجا کلیک کنید

خبر ۷ بهمن ۹۳ استخدام : توضیحات دفتر منابع انسانی و تحول اداری در خصوص آزمون‌های استخدامی ۹۱ و ۹۲

دفتر منابع انسانی و تحول اداری استانداری آذربایجان شرقی با صدور اطلاعیه‌ای درخصوص آزمون‌های استخدامی دستگاه‌های اجرایی استان در سال‌های ۱۳۹۱ و ۱۳۹۲ توضیح داد.

در این اطلاعیه آمده است: پذیرفته‌شدگان آزمون استخدامی ۱۷ دستگاه اجرایی استان در سال ۱۳۹۱ که کلیه مراحل استخدامی را طی کرده و صرفا به دلیل عدم تامین اعتبار، ادامه مراحل استخدام آنها متوقف شده بود، با پیگیری‌های صورت گرفته و اخذ مجوز ادامه فرایند استخدامی و پس از اخذ کد استخدامی توسط دستگاه‌های اجرایی ذی‌ربط، از سال ۱۳۹۴ به کار گرفته می‌شوند.

دفتر منابع انسانی و تحول اداری استانداری همچنین از اخذ مجوز ادامه فرایند آزمون استخدامی ۲۷ دستگاه اجرایی استان در سال ۱۳۹۲ و اعلام اسامی سه برابر ظرفیت این آزمون به دستگاه‌های مربوطه خبر داده و تاکید کرده است: داوطلبان این آزمون نیز پس از طی بقیه مراحل استخدام و انجام مصاحبه، انتخاب و در سال ۱۳۹۴ به کار گرفته خواهند شد.

در بند دیگری از این اطلاعیه آمده است: با توجه به این که آزمون تخصصی برخی رشته‌های شغلی در آزمون استخدامی سال ۱۳۹۲ بر اساس گزارش ناظران آزمون در سه حوزه امتحانی به دلیل نرسیدن سوالات تخصصی به صورت کامل انجام نشده بود، لذا برای بهره‌مندی از فرصت‌های برابر برای کلیه پذیرفته‌شدگان آزمون عمومی رشته‌های شغلی مورد نظر ، آزمون تخصصی این رشته‌ها مجددا در تاریخ ۱۷ بهمن ۱۳۹۳ در تبریز برگزار می‌شود.

در ادامه این اطلاعیه آمده است: داوطلبان حایز شرایط که موفق به دریافت سوالات اختصاصی در آزمون مذکور نشده بودند الزاما و سایر داوطلبان در صورت تمایل، می‌توانند در آزمون مجدد اختصاصی رشته|های شغلی مورد اشاره شرکت کنند. بدیهی است با برگزاری آزمون مجدد، آزمون اختصاصی قبلی داوطلبان کان‌لم‌یکن تلقی می‌شود.

گفتنی است لیست داوطلبان حایز شرایط برای آزمون مجدد به دستگاه‌های اجرایی ذی‌ربط اعلام شده و رشته‌های شغلی مورد نظر برای آزمون مجدد به شرح زیر می‌باشد:

– اداره کل فرودگاه‌های استان:
رشته شغلی کارشناس فناوری اطلاعات فرودگاهی (تبریز) با کد رشته شغلی ۲۹۲

– اداره کل بازرسی استان:
رشته شغلی بازرس (تبریز) با کد رشته‌های شغلی ۲۴۲ و ۲۴۹

– اداره کل استاندارد استان:
رشته شغلی کارشناس امور استاندارد (تبریز) با کد رشته‌های شغلی ۲۹۵، ۲۹۹ و ۳۰۰
رشته شغلی کارشناس امور استاندارد (جلفا) با کد رشته‌های شغلی ۳۰۸ و ۳۱۱
رشته شغلی کارشناس اندازه‌شناسی (تبریز) با کد رشته شغلی ۲۹۶
رشته شغلی کارشناس اندازه انگ فلزات گرانبها (تبریز) با کد رشته شغلی ۲۹۷

سه برابر ظرفیت سایر رشته‌های شغلی بر اساس بالاترین امتیاز آزمون تخصصی و سایر شرایط مندرج در آگهی استخدامی برای انجام مصاحبه در بهمن ماه جاری دعوت خواهند شد.

خبر ۵ بهمن ۹۳: آگهی استخدامی – برگزاری مجدد آزمون چند استخدامی

آگهی استخدامی – برای مشاهده جزئیات اینجا کلیک کنید

 

خبر ۱ بهمن ۹۳ استخدام : اطلاعیه مصاحبه تخصصی آزمون استانداری اداره کل راه و شهرسازی

خبر ۱ بهمن ۹۳ استخدام : اطلاعیه مصاحبه تخصصی آزمون استانداری اداره اوقاف

خبر ۲۸ دی ۹۳ استخدام:اصلاحیه/ اطلاعیه مهم اداره کل حفاظت محیط زیست استان آذربایجان شرقی: اعلام اسامی پذیرفته شده گان سه برابر ظرفیت آزمون استخدامی

به استناد نامه  ۱۰۰۳۰۵/۶۱/۱۱-۰۸/۱۰/۹۳ مدیر کل محترم دفتر منابع انسانی و تحول اداری استانداری آذربایجان شرقی لیست اسامی حائزین شرایط در آزمون استخدامی مورخ ۱۷/۰۳/۹۲ که امتیاز لازم برای شرکت در انجام مصاحبه تخصصی را کسب نموده اند به شرح ذیل اعلام میگردد.

شایان ذکر است برنامه زمانبندی حضور در اداره کل حفاظت محیط زیست استان جهت انجام مصاحبه تخصصی روز دوشنبه مورخ ۰۴/۱۱/۹۳ راس ساعت ۸ صبح انجام میگیرد .

لیست اسامی

خبر ۱۶ دی ۹۳ استخدام:اطلاعیه شماره ۵ استخدامی اداره کل دامپزشکی استان آذربایجانشرقی: اعلام پذیرفته شده گان سه برابر ظرفیت آزمون

به استناد نامه  ۱۰۰۳۰۶/۶۱/۱۱-۰۸/۱۰/۹۳ مدیر کل محترم دفتر منابع انسانی و تحول اداری استانداری آذربایجان شرقی لیست اسامی حائزین شرایط در آزمون استخدامی مورخ ۱۷/۰۳/۹۲ که امتیاز لازم برای شرکت در انجام مصاحبه تخصصی را کسب نموده اند به شرح ذیل اعلام میگردد.

شایان ذکر است برنامه زمانبندی حضور در اداره کل دامپزشکی استان و ارائه مدارک لازم جهت انجام مصاحبه تخصصی که طی روزهای شنبه ۲۰/۱۰/۹۳ و یکشنبه ۲۱/۱۰/۹۳ و دوشنبه ۲۲/۱۰/۹۳ انجام میگیرد از طریق پورتال اداره کل دامپزشکی استان به اطلاع متقاضیان محترم خواهد رسید .

لینک اسامی

خبر۵ آذر ۹۳ استخدام : مراحل رسیدگی به استخدام پذیرفته‌شدگان این آزمون‌ها

مدیرکل دفتر منابع انسانی و تحول اداری استانداری آذربایجان شرقی تشریح کرد: آخرین وضعیت آزمون‌های استخدامی سال‌های ۹۱ و ۹۲ دستگاه‌های اجرایی استان مدیرکل دفتر منابع انسانی و تحول اداری استانداری آذربایجان شرقی آخرین وضعیت آزمون‌های استخدامی سال‌های ۹۱ و ۹۲ و مراحل رسیدگی به استخدام پذیرفته‌شدگان این آزمون‌ها را تشریح کرد.

علیرضا مهرآسا در این باره گفت: تمام مراحل مجوز استخدامی فرزندان شاهد و ایثارگر از محل مجوز معاونت توسعه مدیریت و سرمایه انسانی ریاست جمهوری در تاریخ ۹۱/۱/۲۳ که اسامی آنان توسط اداره کل بنیاد شهید و امور ایثارگران اعلام شده است، انجام شده و دستگاه‌های اجرایی مکلفند جهت اخذ شماره مستخدم این افراد از طریق سامانه کارمند ایران اقدام کنند.

وی همچنین از ارسال لیست قبول‌شدگان اصلی باقی‌مانده از محل سهمیه استخدامی برنامه چهارم، آزمون مورخ ۹۱/۱۲/۴ و مجوز تاریخ ۹۰/۱۲/۲۸ فرزندان شاهد و ایثارگر به معاونت برنامه‌ریزی ریاست جمهوری جهت تامین اعتبار خبر داد و گفت: برابر قول مساعد مسوولان تا پایان سال جاری مشکل استخدام این افراد حل خواهد شد.

مهرآسا همچنین خاطرنشان کرد: معرفی اسامی سه برابر ظرفیت آزمون مورخ ۹۲/۳/۱۷ به دستگاه‌های اجرایی مربوط جهت برگزاری مصاحبه تخصصی و تعیین پذیرفته‌شده اصلی در دست اقدام است که این فرایند تا پایان آذر ماه سال جاری تکمیل می‌شود و در صورت تامین اعتبار توسط معاونت برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی ریاست جمهوری مشکل استخدام این افراد نیز در سال ۹۴ حل خواهد شد.

خبر ۴ آذر ۹۳ استختام : نتایج سه برابر ظرفیت آزمون استخدامی مورخ ۹۲/۳/۱۷

خبر ۱۴ تیر ۹۳ – آزمون استخدامی در آذربایجان‌شرقی برگزار می شود

به گزارش آناج، معاون عمرانی استاندار آذربایجان‌شرقی در مراسم معارفه نخستین شهردار شهر آچاچی از برگزاری آزمون استخدامی در چند منطقه از استان آذربایجان‌شرقی در آینده نزدیک که شهر آچاچی میانه هم یکی از آنها است، خبر داد و در این رابطه خاطرنشان کرد: سعی و تلاش ما بر این است تا در تمام این استخدام ها از نیروهای جوان و بومی منطقه با برگزاری آزمون رسمی استفاده شود.

پورمهدی همچنین ضمن تبریک افتتاح نخستین شهرداری شهر آچاچی و ابراز خرسندی از حضور خود در شهرستان میانه با اشاره به این موضوع که انسان باید  از لحظه لحظه عمر خویش به نحوه احسن استفاده کند، اظهار داشت: خدمت برای مردم و نظام جمهوری اسلامی ایران و کسب رضایت پروردگار توفیق بزرگ الهی است.

وی با بیان این موضوع که تبدیل شدن آچاچی به شهر و افتتاح نخستین شهرداری در این منطقه مزایا و هزینه‌هایی را در بر خواهد داشت افزود: قطعاً محبت و همدلی میان مردم و مسئولان در شهرهای کوچک و تازه توسعه یافته همچون آچاچی بیشتر است که توسعه و پیشرفت این منطقه مشارکت و فعالیت بیشتر مردم این را می‌طلبد.

وی از اجرای طرح الحاق شهرک‌های اقماری حاشیه شهر در آینده نزدیک در شهرستان میانه خبر داد.

خبر ۲۰ اردیبهشت ۹۳ – افزایش اختیارات استانداران برای مدیریت حوزه اشتغال متناسب با ظرفیت‌های استانی

استاندار آذربایجان شرقی با اشاره به مشکلات حوزه اشتغال استان و موانع موجود در این زمینه، از وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی خواست با نگاهی جدید به مدیریت استان‌ها، اختیار لازم به استانداران داده شود تا متناسب با شرایط و ظرفیت‌های هر استان وضعیت حوزه اشتغال را مدیریت کنند.

اسماعیل جبارزاده امشب در جلسه کارگروه تخصصی اشتغال و سرمایه‌‌گذاری آذربایجان شرقی که با حضور وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی برگزار شد، افزود: اطمینان می‌دهیم که با این نگاه جدید در پایان سال جاری نرخ بیکاری استان به نحو معنی‌داری کاهش خواهد یافت، چرا که ما به توانمندی و همت مسوولان، فرمانداران، نمایندگان مجلس و بخش خصوصی ایمان داریم.

وی در این جلسه با اشاره به وضعیت اشتغال در آذربایجان شرقی، آمار ارایه شده از سوی مرکز آمار ایران را مبنای تصمیم‌گیری‌های مدیران استان در این زمینه اعلام کرد و گفت: بر اساس همین آمار، تعداد شاغلین استان در سال گذشته نسبت به سال ۸۵ کاهش پیدا کرده و نرخ بیکاری در این مدت از ۵.۵ به ۱۲.۵ درصد رسیده است.

جبارزاده با بیان این که نرخ بیکاری استان برخلاف سال‌های گذشته از نرخ متوسط کشوری بالاتر است، افزود: با وجود درآمدهای بالا در دولت گذشته و تزریق اعتبارات قابل توجه به استان، مشخص نیست که به چه علت چنین وضعیتی در استان حاصل شده، اما می‌دانیم که این نرخ بیکاری در شان آذربایجان شرقی نیست.

استاندار آذربایجان شرقی با بیان این که وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی متولی منحصر به فرد اشتغال نیست و بخشی از مسوولیت ایجاد و حفظ اشتغال را برعهده دارد، گفت: وضعیت موجود در حوزه اشتغال نشان می‌دهد که سیاست‌گذاری‌های گذشته به درستی عملی نشده است، لذا اولین خواسته ما از وزارت کار، تجدید نظر در این سیاست‌هاست.

وی با تاکید بر این که وزارت کار قطعا باید برای حوزه اشتغال برنامه داشته باشد، افزود: البته بخش عمده این کار به مجلس برمی‌گردد و نگاه مجلس به مقوله اشتغال هم باید متقاوت از گذشته باشد و اصرار بر سیاست‌های گذشته چه از سوی دولت و چه از سوی مجلس خطاست.

جبارزاده تصریح کرد: وضعیت تخصیص اعتبارات استان در سال گذشته نشان می‌دهد که در سال ۹۳، منابعی برای ایجاد اشتغال نخواهیم داشت و عملا با بودجه دولتی نمی‌توانیم آن‌چه را که می‌خواهیم انجام دهیم.

وی با اشاره به هدف‌گذاری ایجاد سالانه ۴۰ هزار فرصت شغلی در استان در هفت سال آینده، خاطرنشان کرد: قطعا با محدودیت منابعی که وجود دارد رسیدن به این هدف ممکن نیست، اما معتقدیم که اگر اختیارات لازم به استان‌ها داده شود قادرند با بهره‌گیری از توان بخش خصوصی مشکل اشتغال را حل کنند.

جبارزاده تاکید کرد: از وزارت کار انتظار داریم کارگروه اشتغال را به عنوان پارلمان اشتغال استان‌ها تلقی کرده و برای مصوبات این کارگروه اختیار اجرایی لازم به استانداران داده شود.

استاندار آذربایجان شرقی در ادامه با اشاره به فرهنگ استادشاگردی که یکی از راه‌های ایجاد اشتغال در این استان بوده است، گفت: هم‌اکنون ۱۵۰ هزار واحد صنفی در استان وجود دارند که دو سوم آنها تنها با یک نفر اداره می‌شوند، در حالی که می‌توان به آنها اجازه داد که یک نفر را به عنوان شاگرد به کار گیرند.

وی اظهار داشت: آذربایجان شرقی آمادگی این را دارد که احیای فرهنگ استادشاگردی را به عنوان پایلوت اجرا کند و اگر این اختیار به استان داده شود اطمینان می‌دهیم که تا پایان سال ۲۰ هزار شغل فقط از این محل ایجاد خواهد شد.

جبارزاده تمرکزگرایی در توزیع اعتبارات استانی را از موانع ایجاد اشتغال برشمرد و خاطرنشان کرد: باید به کارگروه‌های استانی اشتغال اختیار داده شود که متناسب با ظرفیت‌های هر استان برنامه‌های لازم برای ایجاد اشتغال را تهیه کنند و وزارت کار نیز برای رفع موانع اشتغال از استان‌ها حمایت کند.

وی همچنین با اشاره به تشکیل ستاد حمایت از تولید در آذربایجان شرقی به منظور بررسی و حل مشکلات واحدهای تولیدی و حفظ اشتغال موجود، حمایت وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی از این ستاد را خواستار شد.

خبر ۱ بهمن ۹۲  – استخدام جهاد دانشگاهی آذربایجان شرقی

معاونت پژوهشی جهاد دانشگاهی آذربایجان شرقی برای اجرای طرح‌های پژوهشی خود پرسشگر جذب می کند.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) منطقه آذربایجان شرقی، جهاد دانشگاهی استان در راستای اجرای پروژه‌های تحقیقاتی ملی و منطقه‌ای خود از میان دانشجویان و فارغ التحصیلان کلیه رشته‌های علوم انسانی، آمار و IT برای انجام امور پرسشگری و داده پردازی همکار جذب می کند.
بر اساس این گزارش علاقمندان جهت کسب اطلاع بیشتر می‌توانند با شماره ۵۵۵۰۶۱۸ تماس گرفته و یا به آدرس تبریز – چهارراه باغشمال- اول کوچه حاج رضا- معاونت پژوهشی جهاد دانشگاهی استان مراجعه کنند.

خبر ۲۴ دی ۹۲ – دفتر منابع انسانی و تحول اداری استانداری آذربایجان شرقی در خصوص آزمون‌های استخدامی استان توضیحاتی ارایه کرد.

در این اطلاعیه با اشاره به این که آزمون‌های استخدامی استان در دو مرحله صورت گرفته، آمده است: آزمون استخدامی تاریخ ۴/۱۲/۹۱ برای جذب نیرو در ۱۷ دستگاه اجرایی استان برگزار شد که کلیه مراحل این آزمون شامل تعیین سه برابر پذیرفته‌شدگان برای مصاحبه تخصصی، انجام مصاحبه تخصصی، انتخاب پذیرفته‌شدگان اصلی و معرفی آنان برای اخذ تاییدیه هسته گزینش، اخذ شماره مستخدم از معاونت توسعه مدیریت و سرمایه انسانی رییس جمهور صورت پذیرفته است.

این اطلاعیه می‌افزاید: آزمون استخدامی تاریخ ۱۷/۳/۹۲ برای جذب نیرو در ۲۷ دستگاه اجرایی استان برگزار شد که برای این آزمون صرفا نمرات عمومی داوطلبان اعلام شده است.

در ادامه این اطلاعیه آمده است: بر اساس بخشنامه جانشین محترم معاونت توسعه مدیریت و سرمایه انسانی رییس جمهور، سهمیه‌های استخدامی برنامه پنجم توسعه که بخشی از فرایند استخدامی آن انجام شده، متوقف اعلام شده است.

دفتر منابع انسانی و تحول اداری استانداری آذربایجان شرقی در بند پایانی این اطلاعیه تاکید کرده است: طبق پیگیری استاندار محترم از معاونت برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی رییس جمهور، موضوع رفع توقف و ادامه فرایند آزمون‌ها در دست اقدام است که به محض حصول نتیجه از معاونت مذکور، مراتب به اطلاع عموم خواهد رسید.

خبر ۸ آبان ۹۲ -اطلاعیه دفتر منابع انسانی و تحول اداری استانداری در خصوص آزمون‌های استخدامی

دفتر منابع انسانی و تحول اداری استانداری آذربایجان شرقی با صدور اطلاعیه‌ای اعلام کرد: فرایند کلیه آزمون‌های استخدامی سال‌های ۹۰، ۹۱ و ۹۲ تا اطلاع ثانوی متوقف می‌شود.

در این اطلاعیه آمده است: به این وسیله به اطلاع کلیه متقاضیان استخدام که در آزمون‌های استخدامی سال‌های ۹۰، ۹۱ و ۹۲ استانداری شرکت نموده‌اند می‌رساند برابر مفاد بخشنامه شماره ۱۳۵۹۸/۹۲/۲۰۰ تاریخ ۱/۸/۹۲ معاونت محترم توسعه مدیریت و سرمایه انسانی رییس جمهور و در اجرای بند ۲ تصویب‌نامه شماره ۳۰۹۴۵/ت۴۸۷۰۲‌هـ تاریخ ۲۸/۷/۹۲ هیأت محترم وزیران، فرایند استخدام‌های مذکور تا اطلاع ثانوی، متوقف اعلام می‌شود.

بدیهی است ادامه فرایند مذکور پس از اتخاذ تصمیم توسط معاونت محترم توسعه مدیریت و سرمایه انسانی رییس جمهور، از طریق پایگاه اطلاع‌رسانی استانداری آذربایجان شرقی به اطلاع کلیه داوطلبان استخدام خواهد رسید.

 

آرشیو اخبار استخدامی استانداری آذربایجان شرقی

تدریس خصوصی آیلتس

دیدگاه ها (۴,۹۶۸)

  1. مربي پيش دبستاني گفت:

    سلام دوستان خوبید. یهیویی دلم برای این صفحه تنگ شد …گفتم بیام ببینم چه خبر…یادش بخیر دو سه سال همش کارمون این بود که بیایم این صفحه رو بخونیم ببینیم خبر جدید چی هست …امیدوارم همه دوستان سر کار رفته باشن و هر جا هستن موفق باشن…و تشکر از مدیریت سایت…

  2. علی گفت:

    سلام
    این صفحه برا بعضیا خوب شد ولی برا ما که برای سازمان بازرسی اون موقع شرکت کرده بودیم هیچ موقع تکلیفمون رو مشخص نکردن و من چند بار که حضوری برای پیگیری به اونجا مراجعه کردم هیچ جوابی ندادن و امتحان اون موقع خیلی خیلی به من و امثال من که اونجا رو برای امتحان برگزیده بودیم ضرر رسوند . من که به خدا واگذارشون کردم . مدیر جان اگه ممکنه شما از طرف بچه های آزمون بازرسی پیگیر بشین که چرا همه ما رو سر کار گذاشتن

    • سازمان بازرسی گفت:

      من هم تماس می گیرم پیگیری می کنم اما کو نتیجه

      • علی گفت:

        سلام . من یه بار دیگه حضوری رفتم اونجا گفتن که چون مدرک شما کارشناسی بوده برا همین لغو کردن منم گفتم خودتون اونموقع کارشناسی خواسته بودین و آخرش گفت اونموقع یکی دیگه بوده و باید حداقل مدرکتون کارشناسی ارشد بود

  3. جهاد کشاورزی گفت:

    سلام دوستان عزیز ،دو سال میشه که من شروع به کار کردم ولی نمیدونم چرا یهویی یاد اینجا افتادم و روزهایی که هر روز به اینجا سر میزدم تا ببینم تکلیف استخداممون چی میشه ، از مدیر این صفحه تشکر میکنم که با ایجاد این صفحه به ما کمک کرد تا با همدیگه حرف بزنیم و از نگرانیهای اون روزها مون کم بشه .خدا رو شکر میکنم که همتون سر کار رفتید واز این بابت بینهایت خوشحالم و امیدوارم خبرهای بعدی تون ارتقای درجه هاتون باشه

  4. ایپک گفت:

    سلام و عرض خسته نباشید
    بنده لیسانس مدیریت بازرگانی دارم ۲۶ساله ساکن تبریز با ۴سال سابقه حسابداری و مدیریت مالی در شرکت تجاری بازرگانی ،آماده همکاری در قسمت مربوط به تخصصم میباشم.

  5. راه گفت:

    سلام دوستان
    اینجا چه خلوت شده. خدارو شکر همه مشغول کار هستیم.
    از دوستان اداره راه اگر کسی درباره زمان دقیق تفکیک راهداری اطلاعی داره اینجا اعلام کنه.

  6. اداره کار گفت:

    سلام و عرض تبریک خدمت همه دوستان که سر کار رفتن
    افزایش سی درصدی رو براتون زدن ؟با اسم اداره بگین لطفن

دیدگاه خود را به ما بگویید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

کانال استخدام در تلگرام

› استخدام تهران

استخدام شهرستانها