استخدام : اخبار جدید بیمه بیکاری در سال ۱۴۰۰

اخبار جدید بیمه بیکاری

 

خبر ۶ مرداد ۱۴۰۰  – جزئیات پرداخت مستمری «بیمه بیکاری»

به گزارش بازارکار به نقل از خبرگزاری صدا و سیما، مهدی شکوری با اشاره به چگونگی پرداخت مستمری بیمه بیکاری، گفت:برای تشکیل پرونده بیمه بیکاری یک ماه فرصت قانونی وجود دارد.

مشاهده خبر

 


خبر ۷ مهر ۹۹  – تامین اجتماعی مقرری بیکاری خرداد تا مرداد را پرداخت می‌کند

معاون روابط کار وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی اعلام کرد: سازمان تامین اجتماعی، بیمه بیکاری معوق سه ماهه (خرداد تا مرداد) متقاضیان که تا کنون واریز نشده را پرداخت می‌کند.

به گزارش روز یکشنبه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، «حاتم شاکرمی» درباره تاخیر در پرداخت بیمه بیکاری مشمولین در سه ماهه خرداد لغایت مرداد، توضیح داد: سازمان تامین اجتماعی پرداخت این مبالغ را دنبال کرده و در این زمینه بخشی از مقرری مشمولین توسط سازمان پرداخت شد و پرداخت سایر متقاضیان در دستور کار قرار گرفته است.

مشاهده خبر


خبر ۷ مرداد ۹۷ – ۸۰۰ نفر در سیستان و بلوچستان بیمه بیکاری دریافت می کنند

مدیرکل حمایت از مشاغل و بیمه بیکاری وزارت تعاون گفت: حدود ۸۰۰ نفر در سیستان و بلوچستان بیمه بیکاری دریافت می کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از زاهدان، کریم یاوری مدیرکل حمایت از مشاغل و بیمه بیکاری وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در جمع خبرنگاران گفت: مقرری بیمه بیکاری برای کارگران مجرد حداقل ۶ ماه و حداکثر ۳۶ ماه و برای کارگران متاهل حداقل ۱۲ ماه و حداکثر ۵۰ ماه است که به نسبت سابقه بیمه، کارگران می توانند از این امکان و امتیاز قانونی برخوردار شوند.

وی با اعلام اینکه حدود ۸۰۰ نفر در سیستان و بلوچستان بیمه بیکاری دریافت می کنند. افزود: بیمه بیکاری برای کارگرانی که بدون میل و اراده از کار بیکار می شوند.

مدیرکل حمایت از مشاغل و بیمه بیکاری وزارت تعاون بیان داشت: استان در موضوع حمایت از مشاغل و بیمه بیکاری اقدامات خوبی را انجام داده به طوری که رتبه برتر در کشور در موضوع حمایت از مشاغل و بیمه بیکاری به خود اختصاص داده است.

یاوری، صیانت از نیروی کار و رسیدگی به بنگاه های مشکل دار را از وظایف وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی دانست و گفت: بنگاه ها را رصد و پایش می کنیم زیرا که می دانیم که اگر بنگاهی دچار مشکل شود جمعیت کارگر آن با مشکل روبه رو می شوند.

وی افزود: رصد و پی گیری بنگاه ها در سطح ادارات شهرستانها و ادارات کل استان ها و ستاد وزارت خانه حسب دستور وزیر تعاون، کار و رفاه صورت می گیرد.

منبع :خبرگزاری شبستان

 


خبر ۲۸ تیر ۹۷ – ۲۲۰۰ نفر در چهارمحال و بختیاری تحت پوشش بیمه بیکاری هستند

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی چهارمحال و بختیاری گفت: از ابتدای امسال تاکنون حدود ۲ هزار و ۲۰۰ نفر در استان از خدمات بیمه بیکاری بهره‌مند شدند.

حفیظ‌الله فاضلی در گفت وگو با خبرنگار تسنیم در شهرکرد اظهار داشت: بیمه بیکاری برای کارگران مانند یک صندوق ذخیره است که هر کارگر برای روز مبادا و در صورت نیاز می‌تواند از آن استفاده کند و این صندوق تا آخر عمر همراه کارگر است.

وی افزود: ما برای هر کارگر ۲۷ درصد بیمه پرداخت می‌کنیم و دولت هم ۳ درصد کمک می‌کند که مجموعا ۳۰ درصد می‌شود لذا افراد در هر موقعی که کار افتاده و یا زمانی که شرایط اشتغال برای آن‌ها فراهم نیست از بیمه بیکاری استفاده کنند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی چهارمحال و بختیاری بیان کرد: از ابتدای امسال تاکنون دود ۲ هزار و ۲۰۰ نفر در استان از خدمات بیمه بیکاری بهره‌مند شدند.

فاضلی با اشاره به پرداخت تسهیلات خاطرنشان کرد: در راستای تسهیل و ایجاد اشتغال دولت تسهیلاتی را به افرادی که طرح‌هایشان توجیه فنی و اقتصادی دارد پرداخت می‌کند.

وی گفت: متاسفانه برخی بانک‌ها در استان ما همکاری لازم را در پرداخت تسهیلات ندارند و تاکنون تنها یک درصد از تسهیلات روستایی و عشایری در استان پرداخت شده است در صورتی که در سایر استان‌ها حدود ۳۰ درصد این تسهیلات پرداخت شده است.

منبع : خبرگزاری تسنیم

تدریس خصوصی آیلتس

دیدگاه خود را به ما بگویید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

کانال استخدام در تلگرام

› استخدام تهران

استخدام شهرستانها