استخدام آزمون سردفتری سال ۱۴۰۰ (خبر جدید)

آزمون سردفتری سازمان ثبت اسناد و املاک کشور

 

خبر ۳ خرداد ۱۴۰۰- خبر برگزاری آزمون سردفتری اسناد رسمی در سال ۱۴۰۰

رئیس سازمان ثبت و اسناد و املاک کشور از پیگیری این سازمان برای برگزاری آزمون سردفتری اسناد رسمی در سال ۱۴۰۰ خبر داد.

به گزارش شناسنامه قانون، ذبیح الله خداییان که در برنامه گفتگوی ویژه خبری شبکه دوم سیما حضور یافته بود در پاسخ به پرسش مجری برنامه درباره اقدامات انجام شده برای رفع انحصار در جذب سران دفاتر اسناد رسمی و دلیل جذب تنها هزار سردفتر جدید در چهارده سال گذشته گفت:

در قانون دفاتر اسناد رسمی، ماده‌ای داریم که بر اساس یکی از مواد آن به ازای هر ۱۵ تا ۲۰ هزار نفر جمعیت باید یک دفترخانه وجود داشته باشد. سال گذشته ما پیشنهاد اصلاح آیین‌نامه این قانون را ارائه کردیم و خوشبختانه آیین‌نامه نیز به تصویب رئییس قوه قضاییه رسید.

با تصویب این آیین‌نامه تحول خوبی در حوزه سردفتری ایجاد و زمینه ای فراهم شد که هر سال آزمون سردفتری را برگزار کنیم زیرا در برخی شهرها کمتر از حدنصاب دفترخانه داریم.

سال گذشته بر اساس آزمونی که برگزار کرده بودیم ۱۰۰۰ مجوز سردفتری صادر کردیم و امسال نیز پیگیر برگزاری مجدد آزمون سردفتری هستیم.


خبر ۱۵ تیر ۹۸ – آخرین وضعیت پذیرفته شدگان آزمون سردفتری 

معاون رییس قوه قضاییه در باره آخرین وضعیت پذیرفته شدگان آزمون سردفتری گفت: به ما اعلام شده که گزینش اکثر پذیرفته شدگان انجام شده است.
به گزارش بازارکار خبرنگار مهر، سال گذشته آزمون سردفتری برگزار شد. ۷۵ هزار و ۱۹۲ نفر برای شرکت در این آزمون ثبت نام کردند که از این تعداد ۳۸ هزار و ۱۹۲ نفر مرد و ۳۷ هزار نفر زن بودند. ۵۷ هزار و ۳۹۹ نفر از متقاضیان دارای مدرک لیسانس، ۱۴ هزار و ۷۳۴ نفر دارای مدرک فوق لیسانس، ۲ هزار و ۲۵۸ نفر دارای مدرک حوزوی، ۲۲۷ نفر دارای مدرک دکترا و ۵۵۵ نفر دارای مدرک دیپلم متوسطه با سابقه حداقل ۷ سال دفتریاری بودند. در نهایت ۵۵ هزار نفر در روز جمعه ۲۹ تیرماه به طور همزمان و به صورت منطقه‌ای در ۱۲ استان هدف در این آزمون باهم به رقابت پرداختند.
قرار بود با راه اندازی ۹۶۵ دفتر اسناد رسمی جدید بعد از برگزاری آزمون سردفتری اسناد رسمی سال گذشته، تعداد قابل توجهی در این دفاتر مشغول به کار شوند. بر اساس اعلام سازمان ثبت اسناد و املاک کشور، تصمیم بر آن بود که نتایج این آزمون حداکثر ظرف مدت دو ماه به اطلاع شرکت کنندگان برسد.
بلاتکلیفی یک سال پس از آزمون سردفتری
آزمون سردفتری از همان ابتدا و در مرحله اعلام کارنامه و سهمیه پذیرفته شدگان ابهاماتی داشت. برخی از شرکت کنندگان در این آزمون با تجمع جلوی مجلس چندین بار خواستار ابطال این آزمون شدند و در نهایت سازمان ثبت اسناد سه ماه پس از برگزاری آزمون در واکنش به حواشی پیش آمده اطلاعیه‌ای صادر و اعلام کرد:
برگزاری آزمون انتخاب تعداد ۹۶۲ نفر سردفتر اسناد رسمی به تفکیک هر بخش و شهرستان در اجرای ماده ۵ قانون دفاتر اسناد رسمی مصوب سال ۱۳۵۴ و باتوجه به میزان جمعیت هر منطقه براساس آمار اعلام شده از سوی مرکز آمار ایران و نیز اطلاعات بانک جامع ثبت الکترونیک اسناد رسمی شامل تعداد اسناد تنظیمی در دفاتر اسناد رسمی و درآمد حق التحریر دفاتر اسناد رسمی هر منطقه، میزان نیاز واقعی به تاسیس دفاتر اسناد رسمی مطابق قانون تعیین و پس از تائید ریاست محترم قوه قضائیه نسبت به انتشار اطلاعیه جذب سردفتری اقدام شد.
بر این اساس آزمون مذکور از سوی یک شرکت معتبر و رسمی که تاکنون چندین مرحله آزمون‌های مختلف استخدامی را در سطح کشور برگزار نموده و با رعایت ضوابط قانونی اجرایی گردیده به طوری که طرح سوالات و تکثیر آنها در یک قرنطینه تحت نظارت مستمر و با حضور نمایندگان مرکز حفاظت و اطلاعات قوه قضائیه انجام و بعد از برگزاری آزمون، پاسخنامه‌ها جمع آوری و در محل حفاظت شده توسط دستگاه‌های الکترونیکی قرائت شده است. مطابق مقررات، اسامی تعداد ۶۷۸ نفر از شرکت کنندگان عادی و تعداد ۲۸۴ نفر از ایثارگران و جمعاً ۹۶۲ نفر به عنوان پذیرفته شدگان مرحله اول اعلام شده‌اند.
حالا اما نزدیک به یک سال از برگزاری این آزمون می‌گذرد اما هنوز خبری از تعیین تکلیف شدن پذیرفته شدگان نیست.
گزینش اکثر پذیرفته شدگان انجام شده است
ذبیح الله خدائیان در این باره در گفتگو با خبرنگار مهر در پاسخ به این سوال که مدتها از زمان برگزاری آزمون سردفتری می‌گذرد و پذیرفته شدگان اولیه همچنان در بلاتکلیفی هستند، وضعیت استخدام این پذیرفته شدگان چه خواهد شد؟ گفت: بحث گزینش مسئله ای است که دست ما نبوده و البته یک فرایند زمانبر است.
وی افزود: از زمانی که روی کار آمدم به جد پیگیر این موضوع هستم و منتظریم نتایج گزینش به ما اعلام شود.
تعیین هیات‌های اختبار
رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور در پاسخ به این سوال که آیا می‌توان یک بازه زمانی برای این موضوع تعیین کرد؟ آیا تا پایان نیمه اول سال این موضوع مشخص می‌شود؟ گفت: مرتب پیگیر این موضوع هستیم. به ما اعلام شده که گزینش اکثر پذیرفته شدگان انجام شده و فکر می‌کنم زمان زیادی طول نمی‌کشد.
خدائیان ادامه داد: در حال حاضر در حال تعیین هیات‌های اختبار هستیم. وقتی این هیات‌ها تعیین شود، کارها به سرعت انجام خواهد شد.


خبر ۱۴ مهر ۹۷ – اعلام نتایج آزمون کتبی سردفتری اسناد رسمی

ضمن آرزوی موفقیت سایت «استخدام» برای کاربران شرکت کننده به اطلاع میرسانیم،نتیجه مرحله کتبی آزمون سردفتری اسناد رسمی سال ۱۳۹۷ اعلام شد.

جهت مشاهده نتایج اینجا کلیک کنید


خبر ۲۷ شهریور ۹۷ – نتیجه آزمون کتبی سردفتری اسناد رسمی ۱۵ مهر اعلام می‌شود

نتیجه مرحله کتبی آزمون سردفتری اسناد رسمی سال ۱۳۹۷ پانزدهم مهرماه سال جاری از طریق سایت سازمان ثبت اسناد و املاک کشور اعلام می شود.
به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اداره کل امور اسناد و سردفتران سازمان ثبت اسناد و املاک کشور، شرکت کنندگان در این آزمون می توانند روز پانزدهم مهرماه با مراجعه به سایت این سازمان به آدرس www.ssaa.ir از نتیجه مرحله کتبی این آزمون مطلع شوند.
بر اساس این گزارش، آزمون کتبی سردفتری اسناد رسمی با شرکت بیش از ۷۵ هزار نفر در ۲۹ تیرماه سال جاری و به صورت همزمان در ۱۲ استان هدف برگزار شد که پس از اعلام نتایج نهایی این آزمون با راه اندازی ۹۶۵ دفتر اسناد رسمی، ۲ هزار و ۹۰۰ نفر در این دفاتر مشغول به کار خواهند شد.


خبر ۲۳ تیر ۹۷ – توزیع کارت ورود به جلسه آزمون سردفتری اسناد رسمی سال ۹۷

ضمن آرزوی موفقیت سایت «استخدام» برای کاربران شرکت کننده به اطلاع میرسانیم،اداره کل امور اسناد و سردفتران سازمان ثبت اسناد و املاک کشور لینک توزیع کارت ورود به جلسه آزمون سردفتری اسناد رسمی سال ۱۳۹۷ را فعال کرد.

 برای دریافت کارت آزمون اینجا کلیک نمایید


خبر ۲۱ تیر ۹۷ – زمان توزیع کارت ورود به جلسه آزمون سردفتری اسناد رسمی سال ۹۷

اداره کل امور اسناد و سردفتران سازمان ثبت اسناد و املاک کشور طی اطلاعیه ای زمان توزیع کارت ورود به جلسه آزمون سردفتری اسناد رسمی سال ۱۳۹۷ را اعلام کرد.

به گزارش روابط عمومی سازمان ثبت اسناد و املاک کشور، داوطلبان شرکت در آزمون سردفتری اسناد رسمی سال ۱۳۹۷ جهت دریافت کارت ورود به جلسه از تاریخ ۱۳۹۷/۴/۲۳ لغایت ۱۳۹۷/۴/۲۸ می بایست به نشانی اینترنتی WWW.SSAA.IR مراجعه نمایند.

گفتنی است آزمون سردفتری اسناد رسمی روز جمعه مورخ ۱۳۹۷/۴/۲۹ به نشانی مندرج در کارت ورود به جلسه برگزار می گردد.

منبع : سازمان ثبت اسناد و املاک کشور


خبر ۲۶ اردیبهشت ۹۷ –تمدید مهلت ثبت نام آزمون سردفتری اسناد رسمی

به گزارش روابط عمومی سازمان ثبت اسناد و املاک کشور، نظر به درخواست های مکرر متقاضیان سردفتری اسناد رسمی، مهلت ثبت نام درآزمون مذکور تا پایان روز دوشنبه ۹۷/۲/۳۱ تمدید شد


خبر ۱۱ اردیبهشت ۹۷ – آگهی انتخاب سردفتر اسناد رسمی 

سازمان ثبت اسناد و املاک کشور در نظر دارد براساس ماده ۵ قانون دفاتر اسناد رسمی و کانون سردفتران و دفتریاران برای مناطقی که نیاز به تاسیس دفتر اسناد رسمی دارند، از بین متقاضیان واجد شرایط از طریق آزمون کتبی و اختبار، سردفتر اسناد رسمی انتخاب نماید.

داوطلبان واجد شرایط می توانند از تاریخ ۱۳۹۷/۲/۱۷ لغایت ۱۳۹۷/۲/۲۷ با مراجعه به سایت اینترنتی به نشانی www.ssaa.ir اقدام به ثبت نام نمایند.

داوطلبین در زمان ثبت نام الزاماً باید واجد شرایط ذیل باشند:

۱ – تابعیت جمهوری اسلامی ایران.

۲- التزام عملی به قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران .

۳- داشتن کارت پایان خدمت نظام وظیفه عمومی یا معافیت دائم از خدمت سربازی در زمان ثبت نام آزمون (برای آقایان).

۴- نداشتن سابقه محکومیت و سوء پیشینه که موجب محرومیت از حقوق اجتماعی باشد.

۵- نداشتن محکومیت انفصال دائم از خدمات دولتی یا قضائی یا وکالت دادگستری یا محکومیت انفصال موقت از خدمات مذکور در مدت انفصال یا تعلیق.

۶- داوطلبین باید به تشخیص پزشکی قانونی از سلامتی، تندرستی و توانائیهای جسمی متناسب و لازم برای انجام امور سردفتری برخوردار بوده و به هیچ یک از انواع مواد مخدر اعتیاد نداشته باشند.

۷- مطابق ماده ۱۵ قانون دفاتر اسناد رسمی متقاضیان نباید به شغل قضاوت، وکالت دادگستری، عضویت در موسسه دولتی و وابسته به دولت و شهرداریها، عضویت در هیات مدیره و مدیریت عامل شرکتهای تجاری و بانکها یا موسسات بیمه و موسسات دولتی و یا وابسته به دولت اشتغال داشته باشند.

۸- مطابق حدنصاب سنی مذکور در ماده ۹ قانون دفاتر اسناد رسمی متولدین ۱۳۴۸/۱/۳۰ لغایت ۱۳۷۴/۴/۲۹ مجاز به ثبت نام و شرکت در آزمون خواهند بود.

۹- مدرک کارشناسی و بالاتر حقوق قضائی، علوم ثبتی، حقوق ثبت اسناد و املاک، حقوق سردفتراسناد رسمی، منقول از دانشکده الهیات یا دانشکده سابق معقول و منقول و یا کارشناسی و بالاتر در رشته الهیات و معارف اسلامی با گرایش فقه و مبانی حقوق اسلامی از دانشگاهها و مراکز آموزش عالی معتبر مورد تائید وزارت علوم، تحقیقات و فناوری. تذکرمهّم : افراد دارای مدرک تحصیلی معادل مجاز به ثبت نام و شرکت در آزمون نمی باشند.

۱۰- داشتن مدرک کارشناسی کلیه رشته ها با سه سال تمام سابقه دفتریاری.

۱۱- دفتریاران اول با مدرک تحصیلی دیپلم کامل متوسطه بشرط داشتن هفت سال سابقه دفتریاری اول.

۱۲-داشتن مدرک تحصیلی حوزوی حداقل سطح دو و بالاتر از حوزه های مدیریت علمیه قم، اصفهان و خراسان رضوی ( برای طلاب شیعه ) و یا دانشکده الهیات و معارف اسلامی دانشگاه تهران و شورای برنامه ریزی مدارس علوم دینی اهل سنت ( برای اهل تسنن)

۱۳-دارندگان تصدیق اجتهاد از مراجع مسلم.

۱۴-دارندگان مدرک افتاء از مراجع مسلم اهل سنت که به تائید رئیس قوه قضائیه رسیده باشد.

مواد امتحانی:

عبارت است از: ۱- ادبیات فارسی ( با ضریب ۲) ۲- عربی ( با ضریب ۱) ۳- حقوق ثبت ( با ضریب ۳) ۴- حقوق مدنی( با ضریب ۳) ۵- حقوق جزاء ( با ضریب ۲) ۶- حقوق تجارت( با ضریب ۲) ۷- احکام شرعی( با ضریب ۲) ۸- قانون و آئین نامه های دفاتر اسناد رسمی( با ضریب ۳) ۹- اطلاعات عمومی و هوش ( با ضریب ۱)

نحوه ثبت نام : متقاضیان درصــورت واجد شــرایط بودن می توانند با مراجعه به سایت اینترنتی www.ssaa.ir نسبت به انجام ثبت نام اینترنتی و اخذ شماره رهگیری به نحو ذیل اقدام نمایند:

۱-ثبت نام در سایت مذکور از تاریخ ۱۳۹۷/۲/۱۷ لغایت۱۳۹۷/۲/۲۷ .

۲-اسکن عکس پرسنلی ۴×۳، با عرض ۱۵۰ و ارتفاع ۲۰۰ پیکسل و با فرمت JPG و حجم حداکثر ۲۰۰ کیلو بایت.

۳- هزینه برگزاری آزمون به مبلغ ۶۰۰/۰۰۰ ریال می باشد که صرفاً از طریق سامانه قابل پرداخت و لازم است داوطلبان شماره رهگیری پرداختی خود را جهت پیگیری مراحل بعدی آزمون و دریافت کارت ورود به جلسه نزد خویش نگهداری نمایند.

تذکرات مهّم :

– قبل از واریز وجه ثبت نام لازم است متقاضیان از انطباق شرایط خود با مفاد این آگهی اطمینان حاصل نمایند . بدیهی است هزینه واریزی ثبت نام به هیچ وجه برگشت داده نمی شود .

– شماره کد رهگیری قبض واریزی را در قسمت مربوط به تائید پرداخت وجه ثبت نام، عیناً وارد نمائید.

– با توجه به اینکه کلیه اطلاعات مربوط به آزمون و تکمیل پرونده از طریق ارسال پیامک به تلفن همراه یا به نشانی پست الکترونیکی اعلامی ارسال خواهد شد، لذامتقاضیان موظفند بندهای ۱۴ و ۱۵ تقاضانامه را با دقت تکمیل نمایند. بدیهی است عواقب ناشی از عدم تکمیل بندهای مزبور متوجه متقاضی خواهد بود.

– ثبت نام زمانی کامل بوده که داوطلب با استفاده از کد رهگیری به صفحه مشاهده و چاپ اطلاعات مراجعه و پس از اطمینان از صحت اطلاعات مندرج در فرم تقاضای شرکت در آزمون را چاپ و نزد خود نگهداری کنند .

تاریخ و محل برگزاری آزمون و نحوه توزیع کارت :

– آزمون کتبی در تاریخ ۱۳۹۷/۴/۲۹ برگزار خواهد شد.

– محل برگــزاری آزمون همزمان با توزیع کارت ورود به جلسه طی اطلاعیه های منتشره در سایت www.ssaa.ir به اطلاع داوطلبین خواهد رسید. اسامی پذیرفته شدگان آزمون کتبی، حداکثر ظرف دو ماه پس از برگزاری آزمون در سایت سازمان ثبت اسناد و املاک به نشانی www.ssaa.ir اعلام خواهد شد و به مدت ۲۰ روز قابل دسترسی خواهد بود قبولشدگان می بایست حداکثر ۲۰ روز از تاریخ اعلام نتیجه تصویر مصدق مدارک مشروحه ذیل را از طریق پست پیشتاز به صندوق پستی ۱۱۳۶۹۳۴۶۱۱ ارسال نمایند.

۱- تصویر مدرک تحصیلی مطلوب.(مندرج در شرایط اختصاصی)

۲- تصویر دو طرف کارت ملی .

۳- تصویر تمام صفحات شناسنامه .

۴- تصویر دو طرف کارت پایان خدمت سربازی یا معافیت دائم از خدمت نظام وظیفه عمومی(برای آقایان).

۵- شش قطعه عکس (۴× ۳) رنگی زمینه سفید پشت نویسی شده.

۶- گواهینامه مهارتهای هفتگانه کامپیوتر( ICDL)

تذکّرات خیلی مهّم :

۱)ایثارگران ( جانبازان حداقل ده درصد (%۱۰)، آزادگان با حداقل سه ماه سابقه اسارت و رزمندگان با داشتن حداقل شش ماه سابقه حضور در جبهه، فرزندان و همسران شهدا، فرزندان و همسران جانبازان بیست و پنج درصد (۲۵%)و بالاتر، فرزندان و همسران آزادگان و فرزندان رزمندگان دارای حداقل دوازده ماه سابقه حضورداوطلبانه در جبهه از اولویت مقرر و امتیازات مربوطه برخودار خواهند بود. مشمولین این بند ضروری است گواهی مربوطه و کارت ایثارگری را از مراجع ذیصلاح حسب مورد ( بنیاد جانبازان انقلاب اسلامی استان، ستاد رسیدگی به امور آزادگان، بنیاد شهید انقلاب اسلامی ) تا قبل از برگزاری آزمون اخذ نمایند. همچنین در زمان ثبت نام آزمون گزینه سهمیه ایثارگری خود را در بند مربوط درج نمایند. در غیر اینصورت سازمان ثبت اسناد و املاک کشور هیچگونه مسئولیتی جهت اعمال سهمیه ایشان ندارد.

۲) سران دفاتر اسناد رسمی و ازدواج و طلاق مادام که در این سمت اشتغال دارند حق شرکت در آزمون مذکور را نخواهند داشت.

۳) هرمتقاضی حق انتخاب یک محل را دارد و لازم است نام و کد محل مورد تقاضا را در فرم تقاضانامه ثبت نام اینترنتی درج نمایند.

۴) داوطلبان باید محل مورد تقاضا را طبق اعلام نیازهای ذکر شده در آگهی از جهات مختلف مورد بررسی قرار داده و انتخاب نمایند پس از ثبت نام، تغییر محل مورد تقاضا به هیچ وجه امکان پذیر نخواهد بود.

۵) ثبت نام و شرکت در آزمون و احراز نمره کتبی ایجاد حقی برای متقاضی نمی نماید بدیهی است پذیرش نهایی بعد از انجام اختبار شفاهی و گزینش با احرازصلاحیت داوطلب برای تصدی سردفتری اسناد رسمی مطابق مقررات به تشخیص سازمان ثبت اسناد و املاک کشور خواهد بود.

۶) متقاضیان در صورت اعلام قبولی برای محل انتخابی در زمان ثبت نام حق درخواست تغییر محل را تحت هیچ عنوان نخواهند داشت. ۷) صدور ابلاغ سردفتری منوط به طی دوره کارآموزی و احراز صلاحیت عملی داوطلب خواهد بود.

۸) چنانچه در هر مرحله از آزمون تا صدور ابلاغ و پس از آن خلاف اظهارات و مدارک ارسالی از سوی داوطلبان اثبات گردد، از فهرست داوطلبان یا پذیرفته شدگان حذف و در صورت صدور ابلاغ نیز لغو ابلاغ خواهند شد.

 

 برای ثبت نام اینجا کلیک نمایید

تدریس خصوصی آیلتس

دیدگاه ها (۳)

  1. قبول نشده گفت:

    سلام هرچند قبوا نشدم اما اکثر اعتراضات بی اساس است مثلا جریان دوبرابر ظرفیت هیچ گاه در اطلاعیه ثبت نام نیامد و هرگز هم سازمان ثبت چنین جریانی را رسما اعلام نکرد فقط یک خبرگزاری ان را اعلام کرده که احتمالا برای تیترش برای جلب توجه دو برابر ظرفیت را تیتر زده اما معاون سازمان ان زمان هم فقط گفتند در صورت عدم قبولی ذخیره اعلام میشود ر مصاحبه با آن خبرگزاری نیز همین را اعلام کردند که احتمالا اشتباه زده شد دو برابر ظرفیت
    در خصوص ایراد تشابه خانوادگی برخی ها
    در دانشگاه ما دو نفر بودند دو قلو پسران یکی از شخصیت های سیاسی کشور ما باید بگوییم تقلب کردند خیر رتبه هر دوشون ازم بهتر بود
    کار معترضین قانونی نیست چون کارنامه های فتوشاپ شده بعضی از پذیرفته شدگان را در فضای مجازی منتشر میکنند من خودم سال اوا کنکور ۵۰۰۰ هزار شدم اما سال دوم مجدد دادم زیر ۱۰۰ شدم این دلایل از گروهی که مدعی حقوق خوان بودنند بعید است و همین نشانه بی سوادی انهاست

  2. نیما گفت:

    دیدگاه شما در انتظار تایید می باشد

    با سلام
    مثل روز برای همه روشن است که آزمون برگزار شده فرمالیته بود بنا به دلایل زیاد از جمله:
    ۱. عدم انتشار کارنامه
    ۲. عدم انتشار نمره حد نصاب قبولی ها
    ۳. مغایرت بین لیست دفترچه ثبت نام و تعداد قبول شدگان در استانهای کرمانشاه و یزد و سیستان و فارس و آذربابجان غربی
    ۴.مقرر شده بود که دوبرابر ظرفیت اعلام بشه که فقط نفرات اصلی اعلام شدن
    ۵. قبولی چهار خواهر در استان کرمانشاه در صورتی که حوزه های مورد نظر اصلا در دفترچه ثبت نام موجود نبود.
    ۶. و ….

    پاسخ دهید

  3. پویا گفت:

    رشته حقوق عمومی هم میتونه شرکت کنه؟

دیدگاه خود را به ما بگویید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

کانال استخدام در تلگرام

› استخدام تهران

استخدام شهرستانها