استخدام‌ها در هلال احمر از میان نیروهای فعال خواهد بود

خبرگزاری ایسنا: رئیس جمعیت هلال احمر با بیان اینکه مقرر شده تا کشور را به چند “کلان منطقه” تقسیم کنیم، در عین حال شرایط جذب و استخدام نیروها در سال جاری را تشریح کرد.
به گزارش سرویس سلامت خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، دکتر سید امیرمحسن ضیائی در جلسه شورای اداری هلال احمر کرمانشاه با اشاره به نزدیک بودن انتخابات این جمعیت، تاکید کرد: انتخابات فصل مهمی در تاریخ هلال احمر بوده و در همه ارکان این نهاد تاثیرگذار است و آینده هلال احمر را تضمین می کند، لذا مراقبت در برگزاری مطلوب انتخابات هلال احمر بسیار مهم است.

صدور بخشنامه نحوه نقل و انتقال املاک در استان‌ها
رییس جمعیت هلال احمر درباره املاک هلال احمر در استان‌ها تاکید کرد: همه نقل و انتقالات املاک در استان‌ها باید با ارزیابی و اطلاع ستاد مرکزی هلال احمر انجام شود و بزودی بخشنامه ای در این زمینه به استان‌ها ارسال می‌شود.
ضیائی با اشاره به این که هلال احمر زمانی که تبدیل به دستگاه اجرایی دولتی شود، دیگر هلال احمر و نهادی کاملا مردمی نخواهد بود، اظهار کرد: برخی از هلال احمر انتظارات یک نهاد دولتی را دارند، در حالی که حیات این نهاد به مردمی بودن آن است و لذا نباید اجازه دهیم تا این تصور در میان مردم و تصمیم سازان شکل گیرد که هلال احمر نهادی دولتی است.
رئیس جمعیت هلال احمر با تاکید بر این که هنر هلال احمر به کارگیری مردم برای ارائه خدمت به خود مردم است، خاطرنشان کرد: بر این اساس ارزش اصلی هلال احمر به بهره مندی از بزرگترین شبکه داوطلبانه و مردمی است و تنها با پشتوانه چنین شبکه بزرگی است که می‌توانیم کارهای بزرگ را محقق، حوادث را مدیریت و خدمات امداد و نجات مناسب را ارائه کرد.
وی افزود: بر این اساس باید عملکردهای خود را نیز با توجه و ارزیابی میزان استفاده و بهره‌مندی از خدمات و ظرفیت های مردمی، جوانان و داوطلبان سنجید؛ چراکه هویت اصلی هلال احمر فعالیت‌های داوطلبانه است و نباید به واسطه ماموریت‌های خود از این هویت دور شویم.

وجه تمایر هلال احمر با سایر دستگاه‌ها
ضیائی همچنین با اذعان بر این که در طول زمان مسئولیت‌های مختلفی بر عهده هلال احمر قرار داده شده که بعضا با ماموریت‌های اصلی آن فاصله دارد، تصریح کرد: به همین علت گاه از هلال احمر انتظار یک نهاد خدماتی دولتی را دارند، لذا ضروری است تا تمایز خود با سایر نهادها را به صورت عملی و برنامه‌هایی که اجرا می کنیم و در اصل وجه تمایز خود، یعنی استواری بر پایه فعالیت های مردمی را نشان دهیم.
وی افزود: زمانی که نیرو و توان لایزال مردمی را با خود داشته باشیم، دولت به توان ما نیاز خواهد داشت و در این صورت نیازی به تلاش برای جذب اعتبارات برای انجام مسئولیت های خود نداریم؛ چرا که به واسطه تخصصی که از آن بهره‌مندیم، اعتبارات برای تحقق نیازهای کشور به سمت ما گسیل می‌شود.

موفقیت هلال احمر در افزایش آمادگی و تاب آوری جامعه است
رئیس جمعیت هلال احمر با تاکید بر این که باید نتیجه کار هلال احمر را در تغییر نگرش مردم و افزایش میزان تاب آوری جامعه در برابر حوادث دید، خاطرنشان کرد: تحقق این مهم نیازمند برنامه ریزی بلند مدت و تمرکز بر ماموریت ها و پرهیز از پراکنده کاری است.
ضیائی همچنین درباره برگزاری آزمون و استخدام های جدید در هلال احمر، تاکید کرد: هر نوع استخدام از میان نیروهای کنونی مشغول به کار هلال احمر با ارجحیت محیط و پایگاه انجام خواهد شد و تصمیم نداریم تا کسی را از بیرون جمعیت استخدام کنیم.
بنابر اعلام روابط عمومی جمعیت هلال احمر، وی با تاکید بر این که نباید اجازه داد تصوری دولتی از هلال احمر میان مردم و تصمیم سازان شکل گیرد، گفت: هلال احمر با تکیه بر شبکه باارزش مردمی و داوطلبانه خود است که می تواند اقدامات بزرگ را رقم زده و حوادث را مدیریت کند.
ضیائی در مراسم افتتاح ساختمان اداری امدادی هلال احمر شهرستان سنقر و کلیایی:

بهره‌مندی بیش از ۲۸۰ هزار تن از خدمات اسکان اضطراری در سال گذشته
رئیس جمعیت هلال احمر در مراسم افتتاح ساختمان اداری-امدادی هلال احمر شهرستان سنقر و کلیایی با اشاره به ارائه خدمات امدادی این جمعیت، گفت: براین اساس در سال گذشته ۴۵ هزار ماموریت توسط جمعیت هلال احمر انجام و بیش از ۳۸ هزار تن از هموطنان نجات یافته و بیش از ۲۸۰ هزار نفر نیز از خدمات اسکان اضطراری استفاده کرده‌اند.
وی با بیان این که هلال احمر با اتکا به بدنه مردمی قوی خود همسو با ماموریت‌های بین‌المللی همواره در خدمت هموطنان بوده است، اظهار کرد: امروز نیز شاهد افتتاح ساختمان اداری امدادی هلال احمر شهرستان سنقر و کلیایی بودیم که این پایگاه محل مهمی در شهرستان است؛ چراکه خدمات از این مکان به سمت سایر پایگاه‌ها هدایت می‌شود.
ضیائی با اظهار امیدواری نسبت به برداشتن گام‌های موثرتر برای ارائه خدمات در استان و شهرستان‌های کرمانشاه، تصریح کرد: مشکلات بسیاری در سال های جنگ به مردم استان تحمیل شد، لذا جا دارد بیش از آنچه هم اکنون در حال انجام است، ارائه خدمات در این خطه توسعه یافته و مردم به جایگاهی که شایسته است، دست یابند.
وی تاکید کرد: مهم نیست در هلال احمر چگونه خدمت می کنیم، بلکه باید به هر نحوی که ممکن است در این مسیر، داوطلبانه مشارکت و فعالیت کرد.
مهندس علیرضا ایزدی فرماندار سنقر و کلیایی نیز در این مراسم با اشاره به خدماتی که هلال احمر به بیماران نیازمند ارائه داده است، گفت: در حوزه های خدمات درمانی نیازمند همکاری بیشتر هلال احمر با این شهرستان هستیم.

تدریس خصوصی آیلتس

دیدگاه خود را به ما بگویید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

کانال استخدام در تلگرام

› استخدام تهران

استخدام شهرستانها