استخدام استانداری قزوین در سال ۹۷ (آخرین اخبار)

استخدام استانداری قزوین

سوالات استخدامی استانداری

سوالات رایج در آزمون های استخدامی

در مصاحبه استخدامی چه می پرسند؟

خبر ۲۱ بهمن ۹۷ – پرداخت ۱۴۶ میلیارد تومان تسهیلات به ۶۶۷ طرح اشتغال‌زایی در قزوین

مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری قزوین از پرداخت ۱۴۶ میلیارد تومان به ۶۶۷ طرح اشتغال زایی خبر داد.

برای مشاهده متن کامل خبر اینجا کلیک کنید


خبر ۳۰ ابان ۹۷ – ایجاد ۱۲ هزار شغل جدید امسال در استان قزوین

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان قزوین گفت: تعهد اشتغال امسال دستگاههای اجرایی استان ۱۷ هزار مورد پیش بینی شده که تاکنون ۱۲ هزار و ۱۰۹ شغل جدید ایجاد شده است.

به گزارش خبرنگار مهر، مسعود بابایی در بیست و پنجمین جلسه کارگروه تخصصی اشتغال استان قزوین که روز سه شنبه در استانداری برگزار شد اظهارداشت: در بخش تسهیلات اشتغالزایی در مجموع ۵۷۶ میلیارد تومان اعتبار ابلاغی داریم که ۳۰۹ میلیارد تومان آن تخصیص یافته است.
وی بیان کرد: در بخش مشاغل خانگی اعتبارات ابلاغی ۱۶ میلیارد تومان، اشتغال فراگیر ۲۶۹ میلیارد تومان و اشتغال روستایی ۱۸۷ میلیارد تومان است که با اجرای دو هزار و ۳۱ طرح بیش از ۴ هزار شغل ایجاد خواهد شد.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان قزوین تصریح کرد: در بخش اشتغال روستایی تعداد ۸۶۶ طرح به بانک های عامل ارسال شده که ۶۷۲ طرح با ۲۵۵ میلیارد تومان مصوب شده که زمینه ۳۱۲۰ شغل را مهیا می کند.
وی گفت: در این بخش ۵۴۵ طرح موافقت شده و ۱۳۳ میلیارد تومان تسهیلات به متقاضیان پرداخت شده و زمینه اشتغال ۲۷۳۱ نفر در استان فراهم شده است.
بابایی با ارائه گزارشی از مشاغل خانگی هم اظهارداشت: در حمایت از مشاغل خانگی تعداد ۵۳۱ طرح به بانکها معرفی شد که مبلغ پیش بینی شده ۵ میلیارد و ۲۳۰ میلیون تومان و اشتغال پیش بینی شده ۵۶۲ نفر است.
وی اضافه کرد: در این راستا ۲۵۷ فقره تسهیلات به مبلغ دو میلیارد و ۴۲۶ میلیون تومان پرداخت شده که اجرای این طرحها برای ۲۶۵ نفر شغل ایجاد کرده است.
تعهد ۱۷ هزار شغل توسط دستگاههای اجرایی استان
بابایی گفت: تعهد امسال دستگاههای اجرایی در ایجاد شغل حدود ۱۷ هزار فقره است که تاکنون ۱۲ هزار و ۱۰۹ فرصت شغلی در سامانه رصد ثبت شده است.
وی بیان کرد: دستگاههایی که باید بیش از یک هزار نفر شغل ایجاد کنند شامل سازمان جهاد کشاورزی با ۴ هزار شغل، صنعت و معدن حدود ۸ هزار شغل، میراث فرهنگی ۹۰۰ شغل، کمیته امداد ۲۹۰۰ شغل و ساید دستگاهها از جمله صندوق کارآفرینی امید ۶۰۰ شغل، دانشگاه علوم پزشکی شامل ۵۰۰ شغل و بهزیستی ۳۰۰ شغل تعیین شده است.

منبع: خبرگزاری مهر


خبر ۳ آبان ۹۷ – حمایت طرح‌های اشتغالزایی در مناطق محروم قزوین

مدیرکل دفتر اجتماعی و فرهنگی استانداری قزوین گفت: طرح‌های اشتغال زایی و کارآفرینی در نقاط محروم و مناطق روستایی برای حمایت‌های همه جانبه در اولویت قرار می‌گیرند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین ؛ مریم بیدخام مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری قزوین در مراسم افتتاح مرکز کارآفرینی کارگاه گلیم فارسیان گفت: با همکاری دستگاه‌های اجرایی و تشکل‌های مردم نهاد آموزش، توانمند سازی و حمایت از افراد مستعد و علاقه‌مند انجام خواهد شد و طرح‌های اشتغال زایی و کارآفرینی در نقاط محروم و مناطق روستایی برای حمایت‌های همه جانبه در اولویت قرار می‌گیرند.

بیدخام افزود: استفاده از الگو‌های کارآفرینی اجتماعی و نهادینه سازی این رویکرد، می‌تواند به ایجاد اشتغال پایدار و کاهش و کنترل آسیب‌های اجتماعی منجر شود.

وی اضافه کرد: یکی از عوامل موثر در کارآفرینی، سازمان‌های مردم نهاد هستند که حمایت و پشتیبانی از آن‌ها در گسترش و ترویج کارآفرینی اجتماعی بسیار حائز اهمیت و موثر است.

مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری در ادامه خاطرنشان کرد: روستای فارسیان با وجود مزارع صیفی و سبزی، باغات و افراد هنرمند در تولید صنایع دستی، قابل تبدیل شدن به یک مرکز گردشگری برای استان را دارد که این امر با همت خود اهالی، شورای اسلامی و حمایت دستگاه‌های متولی محقق خواهد شد.

مرکز کارآفرینی گلیم فارسیان به همت سازمان مردم نهاد سفیر و همکاری اداره کل میراث فرهنگی و دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری راه اندازی شد.

این مرکز با هدف آموزش، توانمندسازی و اشتغالزایی برای ۲۰ بانو راه اندازی شده و بیش از ۱۰۰ نفر نیز برای دوره‌های آموزشی در رشته‌های مختلف هنری و صنایع دستی ثبت نام کرده اند که پس از طی دوره‌های آموزشی در مراکز کارآفرینی مشغول به کار خواهند شد.

منبع : باشگاه خبرنگاران جوان


خبر ۲۴ مهر ۹۷ – تاکید استاندار بر سرعت بخشی اعطای تسهیلات اشتغال

استاندار قزوین اعلام کرد: بانک‌ها باید با تسهیل وتسریع در پرداخت‌های خود زمینه اشتغال و توسعه را فراهم آوردند.

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز قزوین، عبد المحمد زاهدی در جلسه کارگروه اشتغال استان گفت: طبق گزارش ها، روند فعالیت‌هاتاکید استاندار بر سرعت بخشی اعطای تسهیلات برای ایجاد اشتغال رو به بهبود است.
زاهدی افزود: باید در ایجاد اشتغال بیشتر دقت شود، اما نباید از سرعت آن کاسته شود.
وی خطاب به مدیران بانک‌ها گفت: در نظر داشته باشید که کار‌ها با سرعت بیشتری انجام شود تا فعالیت‌ها به اشتغال و توسعه روستایی ختم شود.
معاون اقتصادی استاندار هم گفت: استان قزوین در جذب تسهیلات اشتغال زایی رتبه چهارم را در کشور دارد.
منوچهر حبیبی؛ از افزایش ۱۲ درصدی جذب تسهیلات به نسبت سال گذشته گفت و افزود: با تلاش‌های که صورت گرفته تا کنون جذب تسهیلات به ۱۱۲ درصد رسیده است.
وی در ادامه عنوان کرد: طرح‌های آماده‌ای هم وجود دارد که به محض ابلاغ اعتبار ۵۰ درصدی مرحله دوم به آن‌ها اختصاص داده خواهد شد.
وی به تسهیلات مشاغل خانگی هم اشاره کرد و گفت: تسهیلات مشاغل خانگی هم به دلیل نرخ پایین سود بانکی می‌توانند در ایجاد شغل به جامعه کمک کنند به همین دلیل باید با جدیت بیشتری پیگیری شود.

منبع : خبرگزاری صدا و سیما


خبر ۱ مهر ۹۷ – ۹۲۱ اشتغال پایدار در شهرک‌های صنعتی ایجادشده است

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان قزوین گفت: از یک هزار و ۳۸۸ قراردادی که با سرمایه‌گذاران منعقدشده، ۹۲۱ اشتغال پایدار در شهرک‌های صنعتی ایجادشده است.

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین حمیدرضا خانپور در جلسه شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی که بعدازظهر امروز در سالن جلسات دفتر استاندار برگزار شد، اظهار کرد: جلسات شورای گفت‌وگو، جلسات صمیمانه‌ای است که ما بین بخش خصوصی و دولت گذاشته می‌شود تا دولت از شرایط بخش خصوصی به‌صورت کامل مطلع شود.

وی افزود: برگزاری این جلسات خروجی‌های اثربخشی خواهد داشت چراکه بدون کوچک‌ترین دغدغه‌ای تمام واقعیت‌ها را مطرح می‌کنند.

خانپور بیان کرد: از ۱هزار و ۳۸۸ قراردادی که با سرمایه‌گذاران منعقدشده، حدود ۱هزار هکتار زمین صنعتی به سرمایه‌گذاران واگذار و ۹۲۱ اشتغال پایدار در شهرک‌های صنعتی ایجادشده است.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان قزوین عنوان کرد: استان قزوین در سال جاری رتبه نخست جذب سرمایه‌گذار را در کشور از آن خود کرده است.

وی بیان کرد: تا نیمه نخست سال جاری ۵۸ قرارداد با سرمایه‌گذاران جدید منعقد کردیم و ۵۳ هکتار زمین صنعتی به آن‌ها واگذار کردیم این در حالی است که ۱ هزار ۲۷۹ نفر مشغول به کار شدند و ۱هزار ۸۳۳ میلیارد ریال نیز سرمایه‌گذاری جدید داشته‌ایم.

سیب‌زمینی ایران قاچاق و به احشام عراقی داده می‌شود

غلامحسین جعفر زاده، عضو هیئت ریسه اتحادیه صادرکنندگان استان قزوین گفت: برای تولید سیب‌زمینی آب فراوانی مصرف می‌شود این در حالی است که برخی از طریق قاچاق کالا، سیب‌زمینی ایران را به عراق صادر کرده و آن‌ها نیز این محصول را صرف غذای احشام خود می‌کنند.

جعفر زاده با اشاره به گرانی‌های اخیر خاطرنشان کرد: اکثر کالاها قیمتی دو تا ۳ برابر نسبت به سال گذشته دارند.

مدیرعامل یکی از کارخانه‌های چیپس در استان عنوان کرد: استان ما صادرات محور است و مجبوریم در ابتدای کار با کارت فرد دیگری صادرات خود را آغاز کنیم.

وی افزود: در ابتدای راه با ۹ درصد ارزش برافزوده مالیاتی مواجه شده و بدهکار می‌شویم این در حالی است که این نوع صادرات در شان استان قزوین نیست.

جعفرزاده با اشاره به اینکه هیچ دولتی نمی‌تواند ارز خود را به میدان نیاورد، بیان کرد: ما به‌سختی توانسته بودیم بازار عراق را بگیریم اما این در حالی است که اکنون ترکیه یک دلار خود را می‌آورد و دو برابر لیر دریافت می‌کند و به‌این‌ترتیب بازار عراق را از آن خود کرده است.

منبع :خبرگزاری فارس


خبر ۱۸ شهریور ۹۷ – خیز بلند دولت برای ایجاد ۱۸هزار شغل جدید در قزوین 

ایجاد ۱۸ هزار شغل جدید برای جوانان جویای کار در سال جاری به اولویت نخست و سیاست اصلی مدیران دستگاه های اجرایی در استان قزوین تبدیل شده است.

به گزارش ایرنا، امروزه ایجاد اشتغال و فرصت های شغلی به یکی از مهمترین برنامه های دولت تبدیل شده است تا حدی که موفقیت و توانمندی هر دستگاه و سازمانی در ایجاد فرصت های شغلی ارزیابی می شود.
وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی نیز به عنوان متولی اصلی اشتغالزایی در کشور امسال با تهیه بسته های اشتغال روستایی و فراگیر گام های بلندی را در این زمینه برداشته و توانسته برای خلق فرصت های شغلی در دل روستاهای محروم و یا شهرهای کوچک و بزرگ اقدام کند.
آنچنان که سرپرست وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در مراسم افتتاح یک طرح توانبخشی معلولان در جریان سفر به قزوین گفت: ایجاد اشتغال روستایی مهمترین و اصلی ترین برنامه دولت تدبیر و امید و وزارت تعاون،کار و رفاه اجتماعی به شمار می رود که خوشبختانه تاکنون گام های بلندی در این زمینه برداشته شده است.
انوشیروان محسنی بندپی افزود: ۱۲۰ هزار میلیارد ریال تسهیلات اشتغالزایی امسال توسط چهار بانک توسعه تعاون،صندوق کارآفرینی امید، رفاه و پست بانک در اختیار متقاضیان روستایی قرار گرفته است.
وی تصریح کرد: طرح هایی که به لحاظ اقتصادی و فنی در روستاها دارای توجیه بودند به مرحله عقد تفاهم رسیده اند و هم اکنون پیگیر پرداخت تسهیلات مرحله دوم هستیم تا اشتغالزایی در روستاها تدوام یافته و شاهد ماندگاری این حرکت در سطح کشور باشیم.
محسنی بندپی اظهار داشت: پیش بینی می شود با این اقدامات ۹۰۰ هزار شغل جدید که دولت قول ایجاد آن را داده است، امسال ایجاد شود.
** تسریع در رسیدگی به پرونده های تسهیلات اشتغالزایی
استاندار قزوین نیز در گفت و گو با خبرنگار ایرنا در این رابطه گفت: قزوین در طرح اشتغال روستایی تاکنون طبق برنامه پیش رفته است ولی باید در ادامه با توجه به فرارسیدن نیمه دوم سال با شتاب بیشتری به پرونده های اشتغال رسیدگی شود.
عبدالمحمد زاهدی افزود: حرکت در مسیر تحقق این مهم نیازمند مشارکت و همکاری دستگاه های اجرایی و بانک ها است تا هر چه سریعتر برای جذب مرحله دوم تسهیلات اشتغالزایی اقدام شود.
استاندار قزوین با اشاره به طرح های اشتغال روستایی، یادآور شد: بانک ها و دستگاه های اجرایی باید با نظارت بیشتر از انحراف طرح ها جلوگیری کنند تا اهداف مورد نظر در رونق اقتصادی و اشتغالزایی در نقاط روستایی محقق شود.
زاهدی اضافه کرد: باید دستگاه های اجرایی و بانک ها به پرونده های مربوط به تقاضای تسهیلات اشتغالزایی با شتاب بیشتری رسیدگی کنند تا ضمن جلوگیری از انباشت پرونده ها رضایت مردم نیز کسب شود.
استاندار قزوین خاطرنشان کرد: قزوین در پرداخت تسهیلات اشتغال فراگیر اندکی عقب است که امیدواریم در ادامه با جدیت بیشتر دستگاه ها به سطح رضایت بخش از پرداخت این تسهیلات دست یابیم.
** آمادگی دستگاه ها برای جذب مرحله دوم تسهیلات اشتغالزایی
معاون امور اقتصادی استاندار قزوین نیز در این باره به ایرنا گفت: با همکاری دستگاه های متولی اشتغال استان ۵۰ درصد مرحله اول تسهیلات اشتغالزایی روستایی استان به زودی به طور کامل پرداخت می شود و مرحله دوم پرداخت تسهیلات آغاز خواهد شد.
منوچهر حبیبی افزود: باید دستگاه های اجرایی آمادگی لازم را برای جذب ۵۰ درصد مرحله دوم تسهیلات اشتغالزایی استان داشته باشند.
این مسئول با قدردانی از همکاری بانک های عامل، یادآور شد: صندوق کار آفرینی امید طرح های اشتغالزایی را در محرومترین نقاط استان مورد حمایت قرار داده است و نقش خود را به خوبی در ایجاد اشتغال و رونق اقتصادی در مناطق کم برخوردار ایفا می کند.
وی اضافه کرد: امیدواریم سایر بانک ها نیز به پرداخت تسهیلات خرد اشتغال در مناطق روستایی و محروم توجه بیشتری داشته باشند.
حبیبی همچنین گفت: طرح های دستگاه های حمایتی نظیر کمیته امداد و بهزیستی در اشتغالزایی دقیقا به هدف اصابت کرده و موجب هدایت جامعه تحت پوشش به سمت کارآفرینی و تولید شده است بنابراین باید بانک ها و دستگاه های متولی به حمایت از این دستگاه ها توجه بیشتری داشته باشند.
**۳۱ درصد تعهد اشتغال قزوین تحقق یافته است
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان نیز در گفت و گو با خبرنگار ایرنا گفت: امسال ایجاد حدود ۱۸ هزار فرصت شغلی توسط دستگاه‌های اجرایی استان تعهد شده است که تا کنون حدود ۶ هزار فرصت شغلی معادل ۳۱ درصد محقق شده است.
مسعود بابایی با اشاره به طرح اشتغال روستایی، افزود: در این زمینه تاکنون ۸۰۷ طرح اشتغال روستایی به بانک ارسال شده که از این تعداد ۵۰۶ طرح بیش از ۷۱۰ میلیارد ریال تسهیلات برای اشتغالزایی یک هزار و ۵۹۰ نفر دریافت کرده اند.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی قزوین با اشاره به اتمام مرحله اول پرداخت تسهیلات اشتغال روستایی در این استان گفت: شهرستان البرز بیشترین و آوج نیز کمترین عملکرد پرداختی را داشته است و بانک های پست بانک با ۱۳۵ درصد و کشاورزی با ۷۸ درصد پرداخت به ترتیب بیشترین و کمترین میزان پرداخت را به متقضیان انجام داده اند.
بابایی ادامه داد: از میان دستگاه‌ های اجرایی، سازمان جهاد کشاورزی با ۱۵۵ درصد پرداخت دارای بیشترین و سازمان ورزش و جوانان با ۱۱ درصد، کمترین عملکرد را در این زمینه داشته اند.
وی با اشاره به طرح اشتغال فراگیر نیز گفت: در این طرح نیز یک هزار و ۲۱۸ میلیارد و ۷۰۰ میلیون ریال اعتبار به استان قزوین تخصیص یافته است که در این زمینه ۷۰ طرح به میزان یک هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال با اشتغالزایی ۲ هزار و ۵۵۳ نفر به بانک معرفی شد.
این مسئول ادامه داد: تاکنون در طرح اشتغال فراگیر ۱۹ طرح با ۱۳۶ میلیارد و ۶۰۰ میلیون ریال برای اشتغال ۲۰۲ نفر پرداخت شده است.
مدیرکل تعاون،کار و رفاه اجتماعی قزوین اضافه کرد: در این طرح نیز بانک رفاه با ۷۳ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال پرداخت در این حوزه، بیشترین عملکرد و بانک صادرات با پرداختی صفر کمترین عملکرد را به خود اختصاص داده‌اند.
در سال گذشته ۲۰ هزار فرصت شغلی در استان تحقق یافت و امسال نیز ایجاد ۱۸ هزار شغل جدید در قزوین سیاست گذاری شده است.

منبع: خبرگزاری ایرنا


خبر ۱۷ تیر ۹۷ – پیگیری جدی مدیرکل استاندار قزوین برای ایجاد اشتغال و توسعه کارآفرینی زنان

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری قزوین گفت: یکی از مهم‌ترین اولویت‌ها و اهداف دفتر امور زنان استانداری ایجاد اشتغال و توسعه کارآفرینی برای بانوان استان است.

«معصومه مرادیان» مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری قزوین در حاشیه بازدید جمعی از بانوان فعال اقتصادی استان از هفتمین نمایشگاه بین‌المللی نوآوری و فناوری INOTEX ۲۰۱۸ در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا، اظهار کرد: یکی از مهم‌ترین اولویت‌ها و اهداف دفتر امور زنان استانداری ایجاد اشتغال و توسعه کارآفرینی برای بانوان استان در هر سطحی شامل مشاغل صنعتی، صنایع‌دستی، مشاغل خانگی و عرصه‌های دیگر است.
وی افزود: توسعه و گسترش اشتغال‌آفرینی در استان در حیطه بانوان و شناسایی آن از جمله اهدافی است که کمیته کارآفرینی استانداری قزوین پیگیر آن است و در این راستا حضور شماری از زنان فعال در عرصه اقتصادی و اجتماعی در این نمایشگاه مورد توجه قرارگرفته است.
مرادیان تصریح کرد: بانوان حاضر در این نمایشگاه ضمن بازدید از بخش‌ها و غرفه‌های مختلف فناوری با پتانسیل‌های کار غیردولتی در بازار کار آشنا می‌شوند تا بدانند چگونه می‌توان در این زمان که با کمبود کار دولتی مواجه هستیم در این حوزه‌ها ورود جدی داشته باشند.
این مسئول با اشاره به این‌که ایجاد زمینه جذب برای زنان و جوانان در استارت‌آپ‌ها و مشاغل غیردولتی و ایجاد زمینه‌های کارآفرینی می‌تواند در کاهش دغدغه‌های اشتغال جامعه نقش‌آفرینی داشته باشد، گفت: آنچه ما در نمایشگاه حاضر دیدیم وجود ایده‌های بسیار جدید و تازه‌ای بود که بسیار ارزشمند است و می‌تواند در سطح استان نیز موردتوجه مسئولان و مدیران قرار بگیرد.
مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری قزوین، خاطرنشان کرد: بسیاری از بانوان توانمند استان اشتغال‌زایی و کارآفرینی را در حوزه زنان باهدف اعتلای اشتغال در حوزه بانوان به‌صورت شفاف برای استان به ارمغان آورده‌اند.
وی در خصوص جدیدترین تصمیم دفتر امور بانوان و خانواده استانداری قزوین در حوزه اشتغال زنان اعلام کرد: طی بازدیدی که از این نمایشگاه صورت گرفت زمینه ساماندهی بانوان در حوزه مشاغل خانگی ایجاد شد تا بتوان از طریق آن زمینه آموزش و معرفی کالاهای تولیدشده توسط زنان کارآفرین استان به سایر استان‌ها و حتی دیگر کشورها فراهم شود.
مرادیان یادآور شد: شناسایی و معرفی محصولات تولیدشده و آموزش برندسازی در کنار بازاریابی گسترده در سطح ملی و فراملی از دیگر اهداف این تفاهم‌نامه خواهد بود و امیدواریم به نتیجه لازم برسد.

منبع: خبرگزاری ایسنا


خبر ۶ دی ۹۶ – ایجاد ۱۴ هزار شغل در استان قزوین

خبرگزاری ایرنا: معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار قزوین گفت: ۱۴ هزار شغل در سال جاری برابر با ۷۷ درصد تعهد اشتغال استان برای امسال محقق شده است.

به گزارش ایرنا، منوچهر حبیبی روز سه شنبه در شانزدهمین نشست کارگروه اشتغال استان قزوین افزود:برخی دستگاه از میزان متوسط ایجاد اشتغال عقب هستند اما روند کلی اشتغالزایی براساس هدف گذاری انجام شده برای سال جاری مناسب است.
وی همچنین گفت: امیدواریم با روند فعلی تا پایان سال جاری بیشتر از تعهد اعلام شده استان شاهد اشتغالزایی برای جوانان باشیم.
حبیبی خاطر نشان کرد: تسهیلات اشتغال فراگیر نیز به استان ها ابلاغ شده که سهم قزوین در این خصوص ۲ هزار و ۷۰۰ میلیارد ریال است.
این مسئول اضافه کرد: از این میزان تسهیلات فعلا ۳۱ درصد به صورت نقدی در اختیار بانک ها قرار داده شده و بانک ها نیز آمادگی پرداخت را به متقاضیان دارند.
معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار قزوین افزود: بانک های ملی،ملت،تجارت،کشاورزی،سپه،رفاه،صادرات و توسعه تعاون به عنوان بانک های عامل و جهاد کشاورزی،صنعت،سازمان میراث فرهنگی،شرکت شهرک های صنعتی، کمیته امداد و سازمان بهزیستی از جمله دستگاه های متولی درپرداخت تسهیلات اشتغال فراگیر هستند.
وی در پایان با اشاره به جایگاه بانوان در حوزه تولید گفت: ۱۰ درصد این تسهیلات به امور بانوان اختصاص یافته که در صورت ارائه طرح های لازم به ۲۰ درصد قابل افزایش است.


خبر ۲۰ آبان ۹۶ – ایجاد ۹ هزار فرصت شغلی در قزوین

خبرگزاری مهر: معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری گفت: طی هفت ماه گذشته ۹ هزار و ۲۶۷ فرصت شغلی در استان ایجاد شده است.

منوچهر حبیبی در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: در هفت ماه گذشته تعداد ۹هزار و ۲۶۷ فرصت شغلی در استان ایجاد شده که تا کنون ۳۴/۴۶ درصد تعهد اشتغال سال جاری استان محقق شده است.
وی افزود: اشتغال هدفگذاری در سال جاری معادل ۲۰ هزار فرصت شغلی بود که به تفکیک ۶ شهرستان و ۱۵ دستگاه اجرایی مشخص و در ابتدای سال جاری ابلاغ شده است.
معاون اقتصادی استاندار ادامه داد: شهرستان قزوین ۸.۵۶، آوج ۴۵.۵۶، البرز ۸.۵۱، آبیک ۶.۵۰، تاکستان ۱۸.۴۴ و بویین زهرا ۱۴.۳۸ درصد تعهد اشتغال سال جاری خود را محقق نمودند.
حبیبی بیان کرد: بیشترین تعهد اشتغال مربوط به ادارات کل صنعت، معدن و تجارت، جهاد کشاورزی و کمیته امداد حضرت امام (ره) به ترتیب با هشت هزار، سه هزارو ۸۶۲ و سه هزار نفر اشتغال است.
معاون استاندار افزود: اداره کل کمیته امداد حضرت امام (ره) استان با ۱۷/۷۵ درصد فعالترین دستگاه اجرایی در ایجاد اشتغال بوده است.
وی در پایان بیان کرد: بانک ملی استان با ۶۰ درصد پرداختی تسهیلات اشتغال، بهترین عملکرد را در هفت ماهه سال جاری داشته است.


خبر ۲۸ فروردین ۹۶ – ۲۰ هزار شغل امسال در استان قزوین ایجاد می شود

خبرگزاری ایرنا: استاندار قزوین گفت: تعهد و هدف گذاری اشتغال استان در سال جاری، ایجاد ۲۰ هزار فرصت شغلی است.
به گزارش ایرنا، فریدون همتی یکشنبه شب در نشست کارگروه توسعه اشتغال استان قزوین افزود: حداقل ۱۲ دستگاه به صورت مستقیم متولی ایجاد اشتغال هستند که در استان سهم هر کدام از آنها در ایجاد فرصت های شعلی مشخص شده است.
وی با بیان اینکه سهم شهرستان ها نیز در حوزه ایجاد اشتغال مشخص شده و در این رابطه باید فرمانداران پیگیری های لازم و جدی را داشته باشند،اظهار کرد: نشست های کارگروه اشتغال باید هر ۲ هفته یکبار به شکل منظم برگزار شود.
استاندار قزوین خاطرنشان کرد: در این نشست ها باید آخرین وضعیت ایجاد فرصت های شغلی جدید گزارش شود و محدودیت ها و موانع پیش روی اشتغال زایی نیز مورد بررسی قرار بگیرد.
همتی در ادامه با اشاره به کاهش نرخ بیکاری در استان در سال گذشته،افزود: قزوین جزو هشت استان کشور در کاهش نرخ بیکاری به شمار می رود.
استاندار قزوین همچنین اظهار کرد: نرخ بیکاری استان در سال ۹۴، ۱۱.۷ درصد بود که این رقم در سال ۹۵ به ۱۱.۶ درصد کاهش یافت.
وی به نقش اعطای تسهیلات در رونق واحدهای تولیدی و به دنبال آن اشتغال زایی اشاره کرد و گفت: در سال قبل، ۵۳ هزار میلیارد ریال تسهیلات به بنگاه های اقتصادی قزوین تزریق شد و امیدواریم امسال نیز به منظور تحقق تعهد اشتغال استان اعتبارات مناسبی در قالب وام در اختیار فعالان بخش های تولید و خدمات قرار بگیرد.
همتی در پایان بر فعال سازی ظرفیت های معادن استان تاکید کرد و گفت: در حوزه معادن، قزوین یکی از غنی ترین استان های کشور است بنابراین با فعال کردن قابلیت های این حوزه می توان در زمینه اشتغال زایی گام های بلندی برداشت.


خبر ۷ فروردین ۹۶ – زمینه اشتغال ۲.۶ هزار نفر با فعال‌سازی واحدهای تولیدی در استان قزوین

خبرگزاری تسنیم : مدیر‌عامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان قزوین گفت: با فعال سازی واحدهای تولیدی، صنعتی و خدماتی شاهد اشتغال پایدار جوانان خواهیم بود به نحوی که با راه اندازی کامل این واحدها زمینه اشتغال ۲ هزار و ۶۰۶ نفر فراهم می‌شود.
حمیدرضا خانپور در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در قزوین اظهار داشت: ۷۰ هکتار از اراضی صنعتی شهرک‌ها و نواحی صنعتی در سال گذشته به گروه‌های متقاضی سرمایه‌گذاری واگذار  شده است.
وی افزود: میزان واگذاری اراضی نسبت به مدت مشابه سال ۱۳۹۴ بیش از ۲ برابر بوده و این نشان از عزم دولت و مسئولان اجرایی استان در حمایت از سرمایه‌گذاری داخلی و خارجی و رونق تولید و توسعه صادرات است.
خانپور تصریح کرد: با فعال سازی واحدهای تولیدی، صنعتی و خدماتی شاهد اشتغال پایدار جوانان خواهیم بود به نحوی که با راه‌اندازی کامل این واحدها زمینه اشتغال ۲ هزار و ۶۰۶ نفر فراهم می‌شود.
وی سرمایه‌گذاری در این واحدهای صنعتی را ۱۱ هزار و ۳۸۱ میلیارد ریال عنوان کرد.
مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان از جذب مستقیم سه سرمایه گذار خارجی در شهرک‌های صنعتی استان خبر داد و گفت: چند سرمایه‌گذار خارجی نیز به صورت مشارکتی با سرمایه‌گذاران و صنعتگران داخلی شروع به احداث واحدهای صنعتی کرده‌اند.
خانپور بیشترین واگذاری اراضی صنعتی را به ترتیب در شهرک‌های صنعتی کاسپین ، خرمدشت و ناحیه صنعتی آوج عنوان کرد.
وی به محصولات تولیدی این شرکت ها اشاره و ادامه داد: سیم و کابل برق، رنگ و رزین صنعتی، لوازم التحریر، انواع پنیر، مواد شوینده، روغن خام، لوازم پزشکی، اکسید روی‌ ریال گرانول پلی پیلن، ظروف کریستال، مواد غذایی (رب، زیتون ، خشکبار )، نخ پلی استر و … از عمده‌ترین محصولات تولیدی این واحدهای صنعتی در استان به شمار می‌روند.

 


خبر ۱۷ اسفند ۹۵ – ایجاد ۱۷ هزار و ۹۷۴ فرصت شغلی در قزوین

خبرگزاری ایسنا : مدیرکل تعاون کار و رفاه اجتماعی استان قزوین گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون ۱۷ هزار و ۹۷۴ فرصت شغلی در استان ایجادشده است که مدارک و اسناد آن با جزئیات کامل موجود است.
‌به گزارش ایسنا‌، مسعود بابایی در نشست خبری که پیش از ظهر امروز در سالن اجتماعات اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی برگزار شد، تصریح کرد: دغدغه اصلی امروز مملکت ما و همه مسئولین اشتغال و بیکاری است، در حال حاضر ایران در حوزه فضای کسب‌وکار رتبه ۵۶.۲۰ و نرخ مشارکت اقتصادی ایران ۲ برابر استاندارد جهانی است.
وی افزود: براساس  اطلاعات مرکز آمار ایران که رسمی‌ترین مرکز اعلام آمار کشور است، نرخ بیکاری کشور تا پایان تابستان سال جاری ۱۲.۷ است، با توجه به اینکه نرخ بیکاری در استان قزوین در سال ۹۴ بالاتر از میانگین کشوری بود، انتظار می‌رفت در سال جاری نرخ بیکاری استان به ۱۴ برسد، اما با توجه به تمهیدات مسئولان استانی این نرخ پایین‌تر از نرخ کشوری است.
مدیرکل تعاون کار و رفاه اجتماعی استان قزوین اظهار کرد: اگر تا پایان سال بتوانیم ۲۰ هزار فرصت شغلی را محقق کنیم، نرخ بیکاری در استان به ۱۰ می‌رسد که این امر نشان‌دهنده این است که حرکت ما شتاب نسبت به میانگین کشوری است.
وی خاطرنشان کرد: مرکز آمار ایران هر فصل آمار بیکاری را بررسی و نرخ آن را اعلام می‌کند، نرخ بیکاری در استان قزوین تا پایان بهار ۱۱.۹ درصد بود که این میزان تا پایان تابستان به ۱۱.۶ رسید، ما به ازای یک درصد کاهش نرخ بیکاری نیاز به دو درصد سرمایه‌گذاری داریم که کار مشکلی است.
بابایی تصریح کرد: پیش‌بینی می‌شود که نرخ بیکاری استان در ۳ ماهه پاییز کمتر از ۶.۱۱ برسد، در خصوص ایجاد ۲۰ هزار فرصت شغلی که به‌عنوان سند توسعه اشتغال مصوب شده است، سند توسعه شغلی استان در سال جاری ۹ هزار و ۲۱۸ فرصت شغلی بود که استاندار تأیید نکرد و خواستار افزایش آن به ۲۰ هزار فرصت شغلی شد، اگر ما طبق سند قبلی حرکت می‌کردیم نرخ بیکاری استان به ۱۲ می‌رسید.
وی افزود: از ابتدای سال تاکنون ۱۷ هزار و ۹۷۴ فرصت شغلی در استان ایجادشده و در سامانه رصد ثبت‌شده است، سامانه رصد سامانه‌ای ملی است که هر فرصت شغلی اعم از مزدبگیری و خوداشتغالی که ایجاد می‌شود در این سامانه ثبت می‌شود و قابلیت تفکیک‌پذیری بر اساس کد ملی را دارد و از ثبت تکراری افراد خودداری می‌کند.
مدیرکل تعاون کار و رفاه اجتماعی استان قزوین تأکید کرد: در بخش مزدبگیر سامانه رصد که بر اساس بیمه تأمین اجتماعی ثبت می‌شود، از ابتدای سال تا پایان دی‌ماه سال جاری ۱۰ هزار و ۷۰ نفر، بیمه اجباری که برای اولین بار کد بیمه دریافت کرده‌اند به این سامانه اضافه‌شده است، بنابراین فرصت شغلی‌های ایجادشده ممکن است بیشتر از این میزان باشد.
وی خاطرنشان کرد: از مجموع ۱۷ هزار و ۹۷۴ فرصت شغلی سامانه رصد ۱۳ هزار و ۷۹۷ مرد و ۴ هزار و ۱۷۷ نفر ثبت‌شده خانم هستند، از این تعداد ۹ هزار و ۵۳۴ نفر در قالب خوداشتغالی و ۸ هزار و ۴۴۰ نفر در قالب مزدبگیر هستند.
بابایی تصریح کرد: آمار و ارقام اعلام‌شده کاملاً واقعی هستند و اگر کسی بخواهد می‌توانیم این آمار را به‌صورت ریز و مشخص بودن نام و نام خانوادگی، کد ملی و محل اشتغال معرفی کنیم تا بررسی صورت بگیرد.
وی یادآور شد: تعهد ما در سامانه رصد ۱۴۵ نفر در قالب تعاونی بوده است، مجموع ثبت دستگاه‌های استان در سامانه رصد هزار و ۱۷ نفر بوده است که در این زمینه راستی آزمایی صورت گرفته است و به‌جز ۴۷ انحراف، ۹۴.۵ درصد راستی آزمایی نتیجه مثبت داشته است.
مدیرکل تعاون کار و رفاه اجتماعی استان قزوین با اشاره به نرخ مشارکت اقتصاد استان تصریح کرد: استان از دو بخش جمعیت فعال و جمعیت غیرفعال تشکیل‌شده است، جمعیت غیرفعال افرادی دارای سن بالا یا افرادی ناامید از پیدا کردن کار هستند، بااین‌حال فرد شاغل به کسی گفته می‌شود که در هفته حداقل یک ساعت مشغول به فعالیت باشد.
وی تصریح کرد: بیش از ۲ هزار و ۳۰۰ شغل نیز در استان ایجادشده است که قابلیت ثبت در سامانه رصد را ندارد، این شغل‌ها شامل شغل‌های ایجادشده توسط بسیج سازندگی و شهرداری است، همچنین ۷ هزار و ۳۳ مترمربع مجوز ساخت‌وساز در استان صادرشده که بیش از ۷۰ درصد آن منجر به ساخت‌وساز شده است که طبق قانون هر ۵۱ مترمربع بنا معادل یک فرصت شغلی است.
بابایی با اشاره به وجود ۱۴ کاریابی غیردولتی در استان، افزود: در سال جاری ۱۹ هزار نفر در کاریابی‌های استان ثبت‌نام کرده‌اند، با توجه به اینکه نظام جامع بازار کار در کشور وجود ندارد، ما اطلاع دقیقی از این افراد نداریم که چه تعداد آن‌ها در چند کاریابی به‌طور هم‌زمان ثبت‌نام کرده و چند نفر دارای شغل بوده و جویای شغل بهتری هستند.
وی تأکید کرد: در حال حاضر ما با رشد نرخ بیکاری روبه‌رو هستیم چراکه افراد متولد دهه ۶۰ و ۷۰ اغلب تحصیل‌کرده و جویای کار هستند، چراکه دانشگاه‌ها براساس نیاز بازار دانشجو جذب نمی‌کنند، این در حالی است که در کشورهای دیگر افراد به سمت خوداشتغالی می‌روند و از تکنولوژی‌های نوین جهت ایجاد فرصت شغلی استفاده می‌کنند.
بابایی خاطرنشان کرد: در استان قزوین ۳ هزار واحد صنعتی، تولیدی و خدماتی شناسایی‌شده است که در حال حاضر ۶۱ واحد آن دارای مشکل است و ۵ هزار و ۶۵۲ کارگر در این واحدها مشغول فعالیت هستند، از این تعداد ۱۷ واحد در حوزه صنایع فولاد و ساختمان، ۵ واحد قطعات خودرو، ۶ واحد فرش و نساجی هستند و باقی واحدها شامل کنتور، چینی و مواد غذایی هستند.
وی تصریح کرد: تعداد دادخواست‌ها و شکایت‌ها در ۱۱ ماه سال گذشته ۴ هزار و ۱۳۹ بود که در سال جاری این میزان به ۳ هزار و ۷۳۴ دادخواست رسیده است، میانگین مدت‌زمان رسیدگی به شکایات در تشخیص ۱۴ روز و در حل اختلاف ۲۷ روز است.
مدیرکل تعاون کار و رفاه اجتماعی استان قزوین با اشاره به بیمه بیکاری اظهار کرد: در حال حاضر در استان ۸ هزار و ۱۱۲ نفر مقرری بگیر بیمه بیکاری در استان داریم که ۱۰ میلیارد تومان هزینه پرداختی به این افراد است، از این تعداد ۹۵۱ نفر اشتغال مجدد پیداکرده‌اند.
وی خاطرنشان کرد: تعدیل نیرو استان در سال جاری ۵ هزار نفر بوده است که از این تعداد ۳ هزار و ۶۰۰ نفر تعدیل نیرو در بخش صنعت بوده است، از این میزان ۹۵۱ نفر نیز مجدداً اشتغال به کار پیداکرده‌اند.
بابایی با اشاره به بیمه کارگران ساختمانی نیز گفت: کلیه کارگران ساختمانی برای بیمه باید در سامانه رفاه ثبت‌نام کنند، علی‌رغم کارگرانی که بیمه نیستند کارگرانی که قبلاً نیز بیمه داشتند تا پایان اسفند باید در این سامانه به آدرس www.samanehrefah.ir ثبت‌نام کنند چراکه سال آینده بیمه کارگران ساختمانی بر اساس ثبت‌نام در سامانه پرداخت می‌شود.
وی در پایان با اشاره به سبد حمایتی خانوار تصریح کرد: به کلیه خانواده‌های تحت پوشش نهادهای حمایتی کمیته امداد و بهزیستی و افرادی که به‌صورت موردی از این نهادها خدمات دریافت می‌کنند، سبد حمایتی خانوار اهدا می‌شود.
مدیرکل تعاون کار و رفاه اجتماعی استان قزوین یادآور شد: این سبد حمایتی دارای ۱۰ قلم است که به ازای هر فرد ۳۰ هزار تومان پرداخت می‌شود، همچنین به خانواده‌های دونفره ۵۰ تومان و به ترتیب تا سقف ۱۲۰ هزار تومان با توجه به تعداد اعضای خانواده به کارت آن‌ها واریز می‌شود.

 


خبر ۱۶ بهمن ۹۵ – ایجاد ۲۰ هزار شغل امسال در قزوین

خبرگزاری ایسنا : مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی قزوین با اشاره به اینکه مدیران دستگاه‌های اجرایی باید قوانین را چندین بار مطالعه کنند و با رعایت قوانین در راستای خدمات‌رسانی به مردم تلاش کنند گفت: دستگاه‌های خدمات رسان با رعایت قوانین و مقررات باید تسهیل‌گر باشند و بتوانند در توسعه‌ی استان گام‌های مؤثری بردارند.
‌حمیدرضا خان پور ‌در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا، اظهار کرد: فعالیت‌هایی توسط واحدهای صنعتی، تولیدی، خدماتی، بانک‌ها و خصوصاً صندوق کارآفرینی در راستای تحقق ۲۰ هزار شغل صورت گرفته و بخشی از این آمار نیز محقق شده که در این زمینه  تمام دستگاه‌های خدمات رسان نیز به  فعالیت پرداختند.
وی افزود: صنعت به دنبال آن است تا  هزار واحد نیمه فعال و راکد در استان را به چرخه‌ی تولید با فعالیت بالاتر برساند که اگر این اقدام محقق شود قطعاً ۲۰هزار شغل عملیاتی و اجرایی می‌شود.
خان پور خاطرنشان کرد: اکنون  ۴۹۸ طرح در شهرک‌های صنعتی وجود دارد با اشتغال ۲۰هزار نفر که تا شهریور سال بعد اگر تسهیلات پرداخته شود این آمار محقق خواهد شد .
مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی ادامه داد: بر طبق برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته  بیش از ۳۰ درصد این آمار تا پایان اسفندماه محقق خواهد شد و اکنون نیز ۷ هزار شغل محقق شده است.
وی با اشاره به اینکه قزوین پتانسیل بالایی برای پذیرش مهاجران دارد گفت: باید توجه کرد که مهاجرپذیری می‌تواند فواید و آسیب‌هایی داشته باشد که  ازجمله  فواید آن می‌توان به تبدیل قطب گردشگری و توریستی اشاره کرد و از این طریق توسعه‌ی استان را نیز ارتقا بخشید.
راه ورود مهاجران به استان را نمی‌توان بست
خان پور تصریح کرد: نمی‌توان راه‌های ورود مهاجران به استان را بست اما می‌توان با استفاده از ظرفیت‌های استان در مسیر پیشرفت و توسعه‌ی استان قدم‌های مؤثری را برداشت.
مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان ادامه داد: در حال حاضر کارگران در کارخانه‌ها باید به‌صورت بومی از استان وارد شوند و این در حالی است که اگر کارفرما نیازمند فرد متخصصی باشد که در استان وجود ندارد، می‌تواند از دیگر مناطق جذب نیرو کند.
وی با اشاره به اینکه در بعضی از شهرستان‌های استان به‌واسطه پایین بودن هزینه‌های زندگی نسبت به شهرهای بزرگ موجب می‌شود تا مهاجران ترجیح دهند در شهرستان‌ها حضورداشته باشند گفت: باید فکر اساسی شود تا بتوان از ظرفیت نیروهای بومی استفاده‌ی لازم را برد.
خان پور یادآور شد: به جهت وجود مشکلات متعدد هماهنگ کردن چند دستگاه اجرایی  باهم کار ساده‌ای نیست و ما اکنون  به دنبال آن هستیم تا تمهیداتی را فراهم کنیم و ‌به‌واسطه‌ی تعامل اجتماعی با یکدیگر مشکلات استان را مرتفع کنیم نه اینکه خود نیز به‌عنوان مانعی بین صنعت و تولید باشیم.
مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی اضافه کرد: در بحث صنعت از ابتدای ورود با استاندار هماهنگی صورت گرفت تا به‌صورت منظم به بازدید از مراکز صنعتی و صنعتگران بپردازیم و تاکنون این دیدارها به‌صورت گرفته ‌و اثرات مثبتی را نیز داشته است.
خان پور در پایان اعلام کرد: باید به زیرساخت‌های اشتغال و درآمد توجه کرد و این را در نظر گرفت که بسیاری از افراد که خود را بیکار تلقی می‌کنند، بیکار نیستند، بلکه به دنبال شغل بهتر هستند.


خبر ۱۱ دی ۹۵ – ۳۰ درصد نیروهای استخدامی در استان قزوین غیربومی هستند

خبرگزاری تسنیم : استاندار قزوین گفت: براساس آمارها در استان قزوین ۳۰ درصد نیروهای استخدامی غیربومی هستند در همین راستا مدیران و مسئولان واحدهای تولیدی باید در استخدام و جذب نیرو افراد بومی را در اولویت قرار دهند.
به گزارش خبرگزاری تسنیم از قزوین، فریدون همتی ظهر امروز در کارگروه اشتغال و سرمایه‌گذاری استان قزوین که در سالن جلسات استانداری قزوین برگزار شد اظهار داشت: از علل جدی بروز بیکاری در جامعه ضعف فرهنگی بوده چرا که فارغ‌التحصیلان دانشگاهی تنها در پی استخدام‌های دولتی هستند.
وی افزود: این معضل در حالی است که در برخی استان‌های کشور جوانان با تحصیلات دانشگاهی در هر شغلی مشغول فعالیت و کسب درآمد شده و به دنبال میز استخدام نیستند.
استاندار قزوین تصریح کرد: فرهنگ‌سازی در زمینه رشته‌های کم‌بازده و تبیین راهکارهای کارآفرینی باید در دستور کار جدی قرار گرفته و در اولویت باشد.
همتی با بیان این مطلب که ایجاد اشتغال در شرایط کنونی دولت امری پیچیده است ادامه داد: با توجه به تحریم‌های اقتصادی دشمنان و تعطیلی برخی واحدهای تولیدی، ایجاد اشتغال و کاهش نرخ بیکاری از جمله امور پیچیده‌ای بوده که نیازمند عزم جدی است.
وی خاطرنشان کرد: براساس آمارها در استان قزوین ۳۰ درصد نیروهای استخدامی غیربومی هستند در همین راستا مدیران و مسئولان واحدهای تولیدی باید در استخدام و جذب نیرو، افراد بومی را در اولویت قرار دهند.
استاندار قزوین خاطرنشان کرد: در راستای ایجاد اشتغال پایدار در استان همه دستگاه‌های اجرایی باید از ظرفیت خود به درستی استفاده کنند.

 


خبر ۵ دی ۹۵ – ایجاد اشتغال پایدار هدف مدیریت قزوین

خبرگزاری  ایسنا : ‌استاندار قزوین گفت: هدف ما اشتغال پایدار در استان است و بر روند اشتغال‌های ایجادشده در واحدهای تولیدی می‌بایست نظارت مستمر انجام گیرد.
‌به گزارش ایسنا‌، فریدون همتی شنبه‌شب در جلسه شورای بانک‌های استان اظهار کرد: میزان حمایت و پرداخت تسهیلات به واحدهای تولیدی بر اساس معیار میزان پیشرفت و اهمیت می‌بایست اولویت قرار گیرد
در این جلسه که روند اعطای تسهیلات طرح رونق تولید به بنگاه‌های اقتصادی موردبررسی قرار گرفت، استاندار قزوین ادامه داد: واحدهای کوچک تعطیل، نیمه تعطیل، و نیمه فعال در استان در حمایت طرح بهین یاب قرار می‌گیرند و ما در حال پیگیری هستیم که این حمایت به واحدهای بزرگ نیز در استان تعمیم داده شود.
وی ادامه داد: آثار تسهیلات پرداختی به واحدهای تولیدی در استان کاهش روند تعدیل نیروی کار در استان بوده است.
استاندار قزوین افزود: از روند کار تمامی ۸۰۰ واحد موردحمایت در طرح بهین یاب می‌بایست گزارشی تهیه شود و این گزارش به اطلاع استانداری برسد.
وی تأکید کرد: باید نظارت و بررسی لازم از سوی دستگاه‌های اجرایی مربوطه مانند سازمان صنعت، معدن و تجارت و جهاد کشاورزی و اتاق بازرگانی به‌عنوان نماینده بخش خصوصی از واحدهای دریافت‌کننده تسهیلات رونق تولید صورت بگیرد تا بنگاه‌های اقتصادی وام‌های دریافتی را در محل‌های تعیین‌شده هزینه کنند.
همتی، حفظ اشتغال واحدهای تولیدی دریافت‌کننده تسهیلات طرح رونق را موضوعی که نیازمند مراقبت و نظارت مستمر است، دانست و گفت: در این رابطه باید اطلاعات و وضعیت همه واحدهای دریافت‌کننده وام را به‌طور ماهانه در اختیار داشته باشیم.
استاندار قزوین هشدار داد: اگر نظارت و مراقبت لازم را در خصوص هزینه کرد تسهیلات طرح رونق تولید در محل‌های تعیین‌شده نداشته باشیم، منابع مالی اختصاص‌یافته برای تقویت بخش صنعت و کشاورزی استان دچار انحراف شده و از مسیر مشخص‌شده خارج می‌شود.
وی بابیان اینکه بنگاه‌های اقتصادی دریافت‌کننده تسهیلات رونق تولید باید به رقم تعهد اشتغال خود پایبند باشند، خاطرنشان کرد: در این راستا با واحدهایی که به تعهدات خود عمل‌نکرده و نیروهای خود را تعدیل و بیرون کنند به‌طورجدی برخورد می‌شود.
همتی خواستار تسریع بانک‌های عامل در پرداخت تسهیلات رونق تولید به واحدهای متقاضی شد و اضافه کرد: میزان دقیق اشتغال و تولید واحدهای نیمه‌تمام و غیرفعال که با پرداخت وام‌های یادشده راه‌اندازی می‌شوند باید مشخص‌شده و گزارش آن در کارگروه اعلام شود.
وی از مدیران دستگاه‌های صنعت، معدن و تجارت، جهاد کشاورزی و میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری خواست تا واحدهای موفق که با اعطای تسهیلات طرح رونق تولید راه‌اندازی شده و یا دوباره فعال‌شده‌اند را برای تهیه گزارش و خبر به‌منظور معرفی به مردم به اطلاع رسانه‌ها به‌ویژه صداوسیما برسانند.
استاندار قزوین تصریح کرد: روند عملکرد استان در حوزه بهین یاب به‌طور مستمر باشد تا اعتبارات اختصاص داده‌شده به این حوزه در راستای حفظ اشتغال موجود و یا ایجاد اشتغال‌های جدید باشد و از دستگاه‌های تخصصی انتظار دارم که باقوت زیادی در این حوزه عمل کنند.
همتی بر ضرورت برگزاری جلسات مستمری با اعضای شوراهای اسلامی کارگران نیز تأکید کرد.
لشگری معاون برنامه‌ریزی سازمان صنعت، معدن و تجارت قزوین نیز گفت: از میان واحدهای متقاضی دریافت تسهیلات طرح رونق تولید از طریق سامانه بهین یاب در استان تاکنون به ۴۷۳ واحد به میزان سه هزار و ۲۳۰ میلیارد ریال وام پرداخت‌شده است.
وی اظهار کرد: استان قزوین به لحاظ میزان پرداخت تسهیلات بهین یاب به بنگاه‌های اقتصادی نیز در رده نهم کشور قرار دارد.
لشگری بابیان اینکه تسهیلات طرح رونق تولید در استان با سه عنوان بهین یاب، ابلاغ معاون اول رئیس‌جمهوری و پرداخت‌های مستقیم به بنگاه‌های اقتصادی ارائه‌شده است، اظهار کرد: درمجموع به ۸۲۷ واحد تولیدی صنعتی و کشاورزی و طرح‌های گردشگری استان هشت هزار و ۷۳۰ میلیارد ریال تسهیلات بانکی پرداخت‌شده است.
وی اظهار کرد: علاوه بر ۴۷۳ واحدی که از طریق سامانه بهین یاب تسهیلات دریافت کرده‌اند، ۲۷۴ واحد به‌طور مستقیم و با مراجعه به بانک‌ها و ۸۰ واحد نیز از طریق ابلاغیه معاون اول رئیس‌جمهوری موفق به دریافت وام شده‌اند.
معاون برنامه‌ریزی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قزوین همچنین اعلام کرد: تعداد واحدهای نیمه‌کاره و غیرفعال معرفی‌شده به بانک‌های استان جهت دریافت تسهیلات نیز ۳۴۳ مورد است که ۱۹۹ مورد آن‌ها طرح‌های نیمه‌تمام و سایر، طرح‌های غیرفعال و راکد به شمار می‌روند.
به گزارش ایسنا، در این جلسه اعلام شد که ۲ هزار و ۱۶۰ بنگاه اقتصادی اعم از واحدهای صنعتی، کشاورزی و گردشگری استان قزوین امسال متقاضی دریافت تسهیلات بانکی شده‌اند.


 

خبر ۱۷ آبان ۹۵ – ایجاد ۱۰ هزار و ۶۲۲ شغل جدید در استان قزوین

خبرگزاری مهر : استاندار قزوین گفت: در نیمه اول امسال با ایجاد ۱۰ هزار و ۶۲۲ شغل جدید، ۷۱۲ میلیارد تومان تسهیلات نیز به واحدهای صنعتی استان پرداخت شده تا تولید و اشتغال رونق بگیرد.
به گزارش خبرنگار مهر، هشتمین جلسه کارگروه اشتغال یکشنبه شب با بررسی وضعیت اشتغال ایجاد شده و تسهیلات بهین یاب در محل استانداری تشکیل شد.
فریدون همتی در این جلسه گفت: از فرمانداران، مدیران دستگاههای اجرایی و بانکها انتظار داریم در پاسخ به کسانی که می گویند هیچ کاری در استان صورت نگرفته گزارشهایی واقعی از اشتغال ایجاد شده و احیا واحد های نیمه تعطیل و تعطیل ارائه کنند تا مردم در جریان کارها قرار  بگیرند.
وی افزود: به جای شعار دادن باید در عمل نشان دهیم چه کرده ایم و امروز اعلام می کنیم از ابتدای سال جاری تاکنون با پرداخت تسهیلات از محل سامانه بهین یاب ۷۱۲ میلیارد تومان به ۶۰۹ واحد صنعتی و تولیدی استان پرداخت شده تا آنها به چرخه تولید بازگردند یا از ظرفیت کامل خود استفاده کند و شغل جدید ایجاد شود.
استاندار قزوین تصریح کرد: با همه مشکلات، محدودیت ها، تعدیل نیروها و بازنشستگی تاکنون ۱۰ هزار و ۶۲۲ شغل جدید در استان ایجاد شده است تا دوستان ما بدانند در استان قزوین با تلاش شبانه روزی مدیران کار انجام شده است.
وی اضافه کرد: ماهانه ۱۰ میلیارد تومان هم بیمه بیکاری پرداخت می شود و با راستی آزمایی انجام شده این آمار واقعی است و از همه دستگاههای نظارتی، اداره اطلاعات، رسانه ها درخواست می کنیم این آمار رابررسی و با ذره بین نگاه کنند و هرجا اشتباه ویا موردی دیدند که این آمارها را تایید نکرد گزارش کنند تا ما برخورد کنیم.
همتی یادآورشد: به مدیران اقتصادی و فرمانداران پیشنهاد می کنیم در تریبون های مختلف، قبل از خطبه های نماز جمعه، صدا وسیما، خبرگزاری ها و مطبوعات کارهای انجام شده و اشتغال صورت گرفته را اطلاع رسانی کنند تا گفته نشود کاری نشده و اشتغال ایجاد نشده است.
جذب جوانان بومی در واحدهای صنعتی الزامی است
استاندار اظهارداشت: تاکید جدی داریم بخش اعظم نیروهای بکار گرفته شده در واحدهای تولیدی و صنعتی از نیروهای بومی و شهرستانی باشدتا بتوانیم بیکاری استان را حل کنیم و باید مراقبت شود تا به جای بازنشسته حتما از نیروی جوان بیکار استفاده شود.
وی گفت: در سراسر کشور ۱۰ هزار میلیارد تومان برای واحدهای کوچک و متوسط اختصاص یافته که سهم استان ۷۱۲ میلیارد تومان است که بانکهای استان در بخش صنعت، کشاورزی و گردشگری پرداخت کرده اند اما هنوز برخی می گویند کاری نشده است.
استاندار اظهارداشت: از مدیران خواسته ایم گزارش کارهای انجام شده در شهرستان خود بویژه در زمینه  اشتغالزایی را به صورت گزارش در اختیار ائمه جمعه و رسانه ها قرار دهند تا همه مطلع شوند چه کارهایی شده است.
وی اضافه کرد:در توزیع طرح ها، اعتبارات و خدمات بایدهمه مناطق دیده شوند و در پایان سال هم از مدیران و فرماندارانی که در حوزه اشتغال بهتر عمل کنند تقدیر خواهد شد.
آموزش ها به سمت روستاها هدایت شود
همتی از ضرورت آموزش در شهرها و روستاها خبر داد و گفت: آموزش در همه عرصه ها بویژه در صنایع و کشاورزی و روستاها باید جدی گرفته شود تا با مهارت آموزی بهره وری افراد افزایش یابد.
وی بیان کرد: مشاغل خانگی هم از ظرفیت هایی است که می تواند در کاهش بیکاری کمک موثری باشد.

 


خبر ۳ آبان ۹۵ – ایجاد بیش از پنج هزار شغل جدید در استان قزوین

باشگاه خبرنگاران جوان: مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان از ایجاد بیش از ۵ هزار و ۸۵۳ شغل جدید در نیمه اول امسال خبر داد .
به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ، از قزوین ؛ مسعود بابایی در جلسه کارگروه اشتغال استان گفت:شغل های ایجاد شده بیشتر در زمینه بخش کشاورزی و صنعت است .
وی افزود : برای اولین بار در کشور نرخ بیکاری استان به کمتر از نرخ کشور رسید که این کار با تلاش همه دستگاههای اجرایی حاصل شده است.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی افزود: در سامانه رصد بیشترین اشتغال باهشت هزار و ۱۱۷ فقره در شهرستان قزوین ایجاد شده و در این میان جهاد کشاورزی بادو هزار و ۸۳۱ مورد و صنعت با دو هزار و ۶۰۵شغل بیشترین فعالیت را داشته اند.
ازمجموع ۱۴ مصوبه جلسات کارگروه اشتغال تاکنون ۵ مصوبه اجرایی شده و ۹ مصوبه درحال اجراست.
وی در ادامه تعداد بیمه شدگان اجباری را تا پایان مردادماه ر ۱۵۲ هزار و ۲۳۱ نفر اعلام کرد .
نیازعلی ابراهمی پاک رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین هم در این جلسه گفت: امسال قرار است در اجرای مصوبات سفر رئیس جمهور ۲۰ هزار هکتار از اراضی کشاورزی تحت پوش آبیاری مدرن قرار گیرد که تاکنون ۳ هزار هکتار آغاز شده و دو هزار هکتار در مرحله تفاهم نامه است.
وی افزود: برای اجرای این طرح بیش از ۵۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز است که باید با کمک بخش خصوصی، کشاورزان و حمایت دولت آن را عملیاتی کنیم.
ابراهیمی پاک یادآورشد: با اجرای این طرح می توان امیدوار بود ضمن افزایش میزان عملکرد در واحد سطح مدیریت منابع آبی نیز محقق شود


خبر ۷ مهر ۹۵ – ایجاد ۱۲ هزار شغل در استان قزوین

خبرگزاری تسنیم: وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: براساس ارزیابی‌های صورت گرفته با تکمیل طرح‌ها و پروژه‌های با پیشرفت فیزیکی بالای ۶۰ درصد در استان قزوین بیش از ۱۲ هزار شغل در استان ایجاد خواهد شد که این مهم باید در دستور کار قرار گیرد.
به گزارش خبرگزاری تسنیم از قزوین، علی ربیعی امشب در جمع خبرنگاران استان قزوین اظهار داشت: استان قزوین در زمینه‌های مختلف از جمله صنعتی، کشاورزی و واحدهای تولیدی از ظرفیت مطلوبی برخوردار بوده که این قابلیت باید در جهت ارتقاء و پیشرفت وضعیت استان به‌کارگیری شود.
وی بیان کرد: براساس ارزیابی‌های صورت گرفته با تکمیل طرح‌ها و پروژه‌های با پیشرفت فیزیکی بالای ۶۰ درصد در استان قزوین بیش از ۱۲ هزار شغل در استان ایجاد خواهد شد که این مهم باید در دستور کار قرار گیرد.
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی تصریح کرد: با توجه به اهمیت و جایگاه ویژه استان قزوین سفر رئیس جمهور به استان قزوین که برای یک روز برنامه‌ریزی شده بود به دو روز تبدیل شد این در حالی بوده که استان قزوین مهد تمدن است و باید از ظرفیت تاریخی و آثار باستانی این استان بکارگیری مطلوبی صورت بگیرد.
وی ادامه داد: در سفرهای استانی هیئت دولت استقبال و حضور پرشور مردم امری بسیار مهم و ضروری بوده چراکه این امر نقش بسزایی در روابط داخلی و بین‌المللی کشور داشته و مردم باید در این دیدار حضوری بی‌نظیر داشته باشند.
ربیعی با اشاره به اینکه استان قزوین در یکی از شاه‌ راه‌های ارتباطی کشور قرار دارد، گفت: با توجه به موقعیت استراتژیک استان قزوین، عرصه‌های مختلف از جمله صنعت، فرهنگ، تمدن و کشاورزی در این استان از جایگاه خوبی برخوردار بوده که باید مورد توجه جدی و در اولویت برنامه‌ها قرار بگیرد.
لازم به ذکر است علی ربیعی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی ظهر روز سه‌شنبه  ۶ مهر ماه وارد شهرستان بوئین‌زهرا شده و مورد استقبال جمعی از مدیران و مسئولان استانی قرار گرفتند.
از جمله برنامه‌های وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در شهرستان بوئین‌زهرا می‌توان به حضور در مزار شهدا شهرستان و شرکت در شورای اداری اشاره کرد.
گفتنی‌ست در شورای اداری شهرستان بوئین‌زهرا مسائلی همچون افزایش تعداد تخت‌های درمانگاه بوئین‌زهرا، رسیدگی به وضعیت مرکز نگهداری سالمندان و افزایش اعتبارات صندوق کارآفرینی این شهرستان مطرح و مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.


خبر ۷ شهریور ۹۵ – ایجاد بیش از ۵ هزار شغل در استان قزوین

خبرگزاری تسنیم : استاندار قزوین با اشاره به کاهش ۱۵ درصدی سرقت در استان قزوین گفت: تا پایان ۵ ماه نخست امسال بیش از ۵ هزار شغل در استان ایجاد شده است.
به گزارش خبرگزاری تسنیم از قزوین، فریدون همتی شامگاه شنبه در همایش ارمغان اعتدال که در سالن اجتماعات دانشگاه فرهنگیان استان قزوین برگزار شد اظهار داشت: انسجام و وحدت بین دستگاه‌های اجرایی از موضوعات مهمی بوده که در اولویت برنامه‌های دولت قرار دارد.
وی بیان کرد: در راستای تحقق سیاست‌های اقتصاد مقاومتی استان صنعتی و کشاورزی قزوین اقدامات مطلوب انجام و گام‌های موثری برداشته شده و خوشبختانه با اعمال تحریم‌ها نیز این فعالیت‌ها متوقف نشد.
استاندار قزوین تصریح کرد: از تعداد ۱۰ هزار واحد هدف‌گذاری شده دولت به منظور راه‌اندازی و افتتاح سهم استان قزوین ۴۰۰ واحد بوده که مسئولان استانی برای بیش از ۱۰۰۰ واحد برنامه‌ریزی کرده‌اند که تا پایان سال به این مهم دست خواهیم یافت.
همتی با اشاره به سهم اشتغال استان در هدف‌گذاری دولت، ادامه داد: سهم استان قزوین در هدف‌گذاری اشتغال دولت کمتر از ۱۰ هزار نفر بوده که برنامه‌ریزی مدیران و مسئولان استانی ایجاد اشتغال برای ۲۰ هزار نفر است که در ۵ نخست امسال ۵ هزار شغل در استان ایجاد شده است.
وی ادامه داد: خوشبختانه در مسائل اجتماعی اقدامات خوبی انجام شده و شاهد کاهش ۱۵ درصدی سرقت در استان هستیم که روند جلوگیری از آسیب‌های اجتماعی باید ادامه پیدا کند.
استاندار قزوین با اشاره به میزان تولیدات گندم، گفت: میزان تولیدات گندم از ۱۸ هزار تن سال نخست فعالیت دولت امسال به بیش از ۲۵۰ هزار تن رسیده است که این مهم نشان‌دهنده اقدامات موثر در خودکفایی تولید محصولات است.
همتی از صادرات ۸۰۰ میلیون تا یک میلیارد دلار تا پایان امسال در استان قزوین خبر داد.


خبر ۳ شهریور ۹۵ – ایجاد ۵ هزار فرصت شغلی در ۵ ماهه نخست سال جاری

خبرگزاری شبستان:استاندار قزوین با اشاره به تعهد ایجاد ۲۰ هزار شغل جدید در استان گفت: بر اساس آمارها در پنج ماه نخست سال جاری بیش از ۵هزار فرصت شغلی ایجاد شده است که بیش از ۳ هزار نفر آنها جزو بیمه اولی ها هستند.
به گزارش خبرگزاری شبستان از قزوین، فریدون همتی شب گذشته ( ۲ شهریور) در جلسه بررسی عملکرد سیاست های اقتصاد مقاومتی استان که با حضور جهانگیری معاون اول رئیس جمهور، وزیر صنعت، معدن و تجارت و جمعی از مسئولان استانی در سالن جلسات استانداری قزوین برگزار شد، بیان کرد: در طول هفته دولت ۸۷۱ پروژه با اعتباری بالغ بر ۱۰۳۰ میلیارد تومان و با اشتغال یک هزار و ۲۶۴ نفر مورد بهره برداری قرار می گیرد.
وی با اشاره به ظرفیت های بالای استان قزوین در بخش های مختلف افزود: در بخش گردشگری بیش از ۳ هزار نقطه تفریحی، تاریخی و گردشگری در استان وجود دارد و همچنین ۱۴ شهرک صنعتی با ۳ هزار و ۹۰۰ واحد تولیدی و صنعتی در استان قزوین وجود دارد.
استاندار قزوین خاطر نشان کرد: استان قزوین دارای پتانسیل بالایی است که ایجاد ارتباط بین صنایع با شرکت های دانش بنیان موجب ایجاد تحول در مسیر توسعه، پیشرفت و تعالی استان در بخش صنعت و کشاورزی شده و می تواند آینده درخشانی را پیش روی شرکت های صنعتی قرار دهد.
وی تصریح کرد: استان قزوین با وجود این استعدادها، موانع و مشکلاتی هم  دارد که یکی از این مشکلات، معرفی نشدن ظرفیت ها و توانمندی های استان است.
همتی اظهار کرد: یکی از ده ها ویژگی مثبت استان قزوین ایجاد وحدت و همدلی در بین همه مقامات استان برای رفع مشکلات است و همچنین در راستای تحقق سیاست های اقتصاد مقاومتی کارگروه های مختلفی تشکیل شده که کارکرد همه آنها در حوزه اقتصادی و تولید است.
وی با اشاره به تعهد ایجاد ۲۰ هزار شغل جدید در استان قزوین برای امسال تصریح کرد: بر اساس آمارها در پنج ماه نخست سال جاری بیش از پنج هزار فرصت شغلی ایجاد شده است که بیش از  ۳ هزار نفر آنها جزء بیمه اولی ها هستند.
در ادامه نماینده مردم قزوین در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اجرای عادلانه توزیع بودجه و اعتبارات اظهار کرد: از مهم ترین درخواست های مردم استان بازتعریف شاخص های تعیین بودجه و اعتبارات استان است.
داود محمدی افزود: ۲۵ درصد از درآمد های استان به ما اختصاص پیدا می کند به عبارتی از یک هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان درآمد استان، ۳۰۰ میلیارد تومان به استان اختصاص می یابد که باید در این خصوص بازنگری جدی صورت گیرد.
وی خاطر نشان کرد: قزوین از مزیت های ارزشمندی برخوردار است اما در اخذ بودجه جزء استان های انتهای جدول است که امیدواریم اقدامات مناسبی در این زمینه انجام شود.
نماینده مردم قزوین در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: مزیت گردشگری استان بسیار عالی است که مغفول مانده است و خواستار تقویت بخش گردشگری استان هستیم.
وی تصریح کرد: شاه بیت فرمایشات مقام معظم رهبری در اقتصاد مقاومتی بحث حمایت از تولیدات داخلی است که در سرلوحه برنامه های دولت قرار دارد که از این نظر از دولت تشکر می کنیم چرا که اجرای طرح بهین یاب گام مفید و موثری برای به تحرک واداشتن بخش تولید و اقتصاد است که امیدواریم از مسیر اهداف خود منحرف نشود که لازمه این مهم، نظارت دقیق و جدی بر اجرای درست این طرح است.
محمدی عنوان کرد: مشوق های صادراتی، کیفیت بخشی و کاهش قیمت تمام شده محصولات و همچنین جلوگیری از قاچاق کالا برای رونق بخشی تولید بسیار راه گشا است.


۲۴ مرداد ۹۵ – اشتغال بیش از ۲۲ هزار و ۷۰۰ نفر در قزوین

خبرگزاری تسنیم : مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان قزوین از اشتغال بیش از ۲۲ هزار و ۷۰۰ نفر در شهرک‌های صنعتی استان خبر داد.
به گزارش خبرگزاری تسنیم از قزوین، حمیدرضا خانپور ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه استان قزوین اظهار داشت: اشتغال پایدار، رونق کسب و کار و همچنین رونق اقتصادی از جمله اولویت‌‌های شرکت شهرک‌های صنعتی استان قزوین بوده که باید مورد توجه قرار گیرد.
مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان قزوین با اشاره به اینکه علم باید در خدمت صنعت باشد، تصریح کرد: در جوامع کنونی که شاهد پیشرفت هر روزه علم و فناوری هستیم باید علم در خدمت صنعت بوده و دانشگاه‌ها مانع توسعه صنعت نشوند.
وی با بیان اینکه آموزش مهارت‌های لازم به صنعتگران در دستور کار است، گفت: کارورزی دانشجویان در صنعت و واحدهای تولیدی باید احیاء شود و این امر نیازمند مشارکت همه‌جانبه مسئولان و مدیران مربوط است.
مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان قزوین عنوان کرد: تعامل با چندین سرمایه‌گذار خارجی در حال انجام است که پس از عقد قرارداد به طور رسمی اعلام می‌شود.
خانپور گفت: متاسفانه به سبب مشکلات موجود در بخش صنعت، برخی شهرک‌ها حتی یک بهره‌بردار هم نداشته و بودجه‌های میلیاردی صرف شده در این شهرک‌ها راکد مانده است.
وی بیان کرد: استان قزوین دارای ۱۵ شهرک و ناحیه صنعتی بوده که در مجموع بیش از ۱۲۰۰ قرارداد با صنعتگران منعقد شده که از این تعداد ۷۱۸ قرارداد به مرحله بهره‌برداری رسیده و مابقی در مرحله تخصیص زمین و نصب ماشین‌آلات هستند.
مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان قزوین از اشتغال بیش از ۲۲ هزار و ۷۰۰ نفر در شهرک‌های صنعتی استان خبر داد.


خبر ۱۲ مرداد ۹۵ – ۸۰ درصد تعهد اشتغال استان قزوین در سه ماهه امسال محقق شد

خبرگزاری مهر: قزوین- رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان قزوین: با ایجاد ۵ هزار و ۲۸۲ شغل در استان حدود ۸۰ درصد از تعهد اشتغال استان قزوین محقق شده است.به گزارش خبرنگار مهر، ابوالفضل یاری دوشنبه شب در جلسه ستاد اقتصاد مقاومتی که در استانداری برگزار شد اظهارداشت: بر اساس چشم انداز مورد تاکید استاندار قزوین امسال باید ۲۰ هزار شغل در استان ایجاد شود که در کارگروه این تعداد بیش از۱۷ هزار نفر از سوی دستگاهها تعهد شده است.
وی اضافه کرد: در چهار ماهه امسال با ایجاد شغل برای ۵ هزار و ۲۸۲ نفر در استان ۸۰ درصد تعهد محقق شده است که با تلاش مسئولان باید بتوانیم به تعهدات خود عمل کنیم.
رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان قزوین تصریح کرد: در جلسات قبلی کمیته امداد برای ایجاد سه هزار شغل و بسیج سازندگی برای یک هزار شغل در سال جاری اعلام آمادگی کرده است که سهم بسیج در ردیف اشتغال پایدار محسوب نمی شود و در واقع کمک دستگاههای اجرایی برای اجرای طرحهاست.
یاری بیان کرد: طرح هجرت محل استخدام نیرو نیست فقط کمک برای تسریع در اجرای طرح ها با استفاده از نیروهای بسیجی است و این نوع اشتغال در سامانه رصد ثبت نمی شود.
وی اضافه کرد: در حوزه کمک به واحدهای صنعتی و کشاورزی برای رونق تولید عقب هستیم و در صادرات هم نیازمند تلاش بیشتری هستیم.
رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان قزوین اظهارداشت: امسال صادرات ۸۰۰ میلیون دلاری تا یک میلیارد دلاری باید در استان محقق شود و در سه ماه آینده امیدواریم با تلاش مسئولان صنعتی و کشاورزی عقب ماندگی ابتدای سال جبران شود.


 

خبر ۲۵ خرداد ۹۵ – ۳۰ درصد سهم اشتغال استان قزوین در روستا محقق می شود

خبرگزاری مهر: قزوین- استاندار قزوین گفت: با برنامه ریزی مدون و انسجام بخشی کارها ۳۰ درصد سهم اشتغال استان معادل ۶ هزار نفر در بخش روستایی محقق خواهد شد.
به گزارش خبرنگار مهر، فریدون همتی در جلسه شورای اقتصاد مقاومتی که دوشنبه شب با حضور رضایی معاون برنامه ریزی و توسعه روستایی مناطق محروم معاون اول ریاست جمهوری در استانداری برگزار شد اظهارداشت: جلسات ستاد اقتصاد مقاومتی در استان قزوین بسیار فعال است و با تشکیل ۱۲ کمیته اقتصادی تلاش می شود به نتایج کارشناسی و عملی دست یابیم.
استاندار قزوین گفت: کمیته اشتغال در استان به دو بخش مشاغل خرد و کوچک و مشاغل خانگی و کلان دربخش های کشاورزی، صنعتی، گردشگری و خدمات تعریف شده و امیدواریم برنامه ریزی ها به نتیجه برسد.
همتی یادآورشد: نظام نظارت و ارزیابی هم باید پیش بینی کنیم تا فعالیتها به صورت مستمر رصد شود و در این راستا آموزش دهیاران برای کمک به ایجاد اشتغال پایدار اساسی و مهم است.

وی اضافه کرد: خوشبختانه دهیاران باسوادی در روستاهای استان حضور دارند که بایداز این ظرفیت برای اجرای طرح های اقتصادمقاومتی استفاده بهینه کنیم.

۳۰ درصد اشتغال تعهد شده استان در روستا محقق شود
استاندار گفت: امسال در چشم انداز پیش بینی شده باید ۲۰ هزار شغل در استان ایجاد شود که سهم اشتغال روستایی ۲۷ تا ۳۰ درصد است.
همتی اظهار داشت: باید مدیران دستگاههای اجرایی و فرمانداران پای کار باشند تا بتوانیم با اجرای طرح های اقتصاد مقاومتی زمینه اشتغال در روستاها و جلوگیری از مهاجرت را فراهم کنیم.
وی بیان کرد: یکی از دغدغه های مهم در حوزه اشتغال روستایی تسریع در دادن مجوزها و گرفتن ضمانت های آسان است که باهمکاری بانکها باید این موضوع حل شود.

 


 

خبر ۲۲ خرداد ۹۵ – برگزاری مصاحبه تخصصی پذیرفته شدگان رشته شغلی عمران

مدیر کل دفتر امور شهری و شوراها خبر داد : مرحله اول برگزاری آزمون مصاحبه تخصصی از پذیرفته شدگان رشته شغلی عمران در تاریخ های ۲۶ و ۲۷ خرداد ماه از ساعت ۹ صبح در محل دفتر امور شهری و شوراها به شرح جدول پیوست برگزار می گردد.
به گزارش اداره کل روابط عمومی استانداری ،”ایرج زاهدپور” مدیر کل دفتر امور شهری و شوراها ، اظهار داشت : مرحله اول برگزاری آزمون مصاحبه تخصصی از پذیرفته شدگان رشته شغلی عمران در تاریخ های ۲۶ و ۲۷ خردادماه از ساعت   ۹ صبح  در محل دفتر امور شهری و شوراها  به شرح  جدول ذیل  برگزار می گردد.
وی افزود : ضمنا فرمهای مربوط به مصاحبه  به پیوست می باشد ضمن مطالعه دقیق،  موارد خواسته شده برابر فرم۲ مصاحبه را  به دفتر امور شهری و شوراها تحویل نمایند  . در صورت عدم مراجعه در تاریخ مذکور  به منزله انصراف  تلقی شده و مسئولیت عدم حضور بعهده داوطلب می باشد.

برای مشاهده اسامی پذیرفته شدگان اینجا کلیک نمایید

برای مشاهده فرم مصاحبه اینجا کلیک نمایید

 


 

خبر ۳ خرداد ۹۵ – دعوت پذیرفته شدگان آزمون استخدام شهرداری ها استان قزوین به مصاحبه

مدیرکل دفتر شهری استانداری خبرداد: به زودی پذیرفته شدگان آزمون استخدام شهرداری ها ، به مصاحبه تخصصی دعوت می شوند.
به گزارش اداره کل روابط عمومی استانداری ،ایرج زاهد پور در جلسه توجیهی برگزاری مصاحبه تخصصی با قبول شدگان آزمون استخدامی شهرداری های استان که در سال جلسات معاونت عمرانی استانداری برگزار شد با اعلام این خبر اظهارداشت: براساس قانون سه برابر ظرفیت پذیرفته شدگان آزمون استخدام شهرداری های استان که تعداد آنها ۱۹۵ نفرمی باشد و نمره قبولی را اخذ کرده اند برای مصاحبه تخصصی دعوت خواهند شد .
وی افزود: از این تعداد ۶۵ نفر پس از انجام مصاحبه تخصصی و طی مراحل گزینش دعوت به کار می شوند.
مدیرکل دفتر امور شهرای و شوراهای استان تصریح کرد: علاوه بر آن تعداد ۲۳ نفر نیز با استفاده از سهیمه ایثارگران و خانواده های شهدا در شهرداری های استان جذب  و به کار گرفته می شوند.
زاهد پور اظهار کرد: تمامی این افراد بعنوان کارشناس در رشته های مختلف شغلی شامل امور فنی،شهرسازی، املاک، امورحقوقی،روابط عمومی، حسابداری و امور مالی،حسابرسی، درآمد،بهداشت محیط،محیط زیست، حمل و نقل و ترافیک، مکانیک ،عمران و امور اداری و امور دفتری به کار گرفته می شوند.
وی بیان کرد: به زودی با استفاده از صاحبظران و مدیران متخصص و مرتبط در رشته های مذکور از پذیرفته شده گان در آزمون کتبی شهرداری ها برای انجام مصاحبه دعوت به عمل خواهد آمد.

 


 

خبر ۲۵ اردیبهشت ۹۵ – ۲۰ هزار شغل جدید در استان قزوین ایجاد می‌شود

خبرگزاری تسنیم: استاندار قزوین گفت: با توجه به برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته در سال جدید ۲۰ هزار شغل جدید در استان قزوین ایجاد می‌شود
فریدون همتی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در قزوین اظهار داشت: با توجه به اینکه استان قزوین یکی از استان‌های صنعتی کشور است و در زمینه اشتغال باید از سایر استان‌ها از وضعیت مطلوب‌تری برخوردار باشد در همین راستا رفع مشکلات واحدهای اقتصادی از اولویت برنامه‌های استانداری قزوین است.‌
وی عنوان کرد: ۳۵۰ واحد اقتصادی استان قزوین به‌دلیل نداشتن توان پرداخت هزینه‌های تأمین اجتماعی، مالیات و هزینه‌های جانبی در شرایط بحرانی و تعطیلی قرار دارند.
همتی افزود: ایجاد شرایط رکود در واحدهای صنعتی سبب فرار مالیاتی به دلیل شرایط ناپایدار و نامتعادل شده است.
وی تصریح کرد: با توجه به برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته در سال جدید ۲۰ هزار شغل جدید در استان قزوین ایجاد می‌شود که تلاش می‌شود در قالب کارگاه‌های اقتصادی در راستای افزایش سطح اشتغال و افزایش سطح تولیدات داخلی باشد که زمین توسط استانداری فراهم می‌شود.
استاندار قزوین خاطرنشان کرد: پرداخت تسهیلات بانکی در استان قزوین ۱۵ درصد پایین‌تر از میانگین کشوری است در همین راستا برای افزایش دریافت تسهیلات در راستای ایجاد شغل جدید ۱۵ درصد از سود تسهیلات توسط استانداری قزوین پرداخت می‌شود.

 


 

حبر ۲۰ اردیبهشت ۹۴ استخدام: بزودی پذیرفته شدگان آزمون استخدامی سال ۹۲ دعوت به کار می شوند

معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استاندار خبر داد:بزودی۶۴۹ نفر از پذیرفته شدگان آزمون استخدامی سال ۹۲ دعوت به کار می شوند
به گزارش اداره کل روابط عمومی استانداری ،  عباس علی درافشانی در جلسه شورای برنامه ریزی و توسعه استان با اعلام این خبر افزود: از مجموع شرکت کنندگان در آزمون استخدامی سال ۹۲ در نهایت ۶۴۹ نفر از ۲۶ دستگاه اجرایی بصورت نهایی پذیرفته شدند که ۴۱۹ نفر از این افراد از طریق آزمون و بقیه افراد با استفاده از سهمیه ایثارگران و خانواده های شهدا جذب خواهند شد.

وی افزود: تاکنون برای ۴۷۲ نفر از این پذیرفته شدگان در ۲۱ دستگاه اجرایی  شماره و کد استخدامی از سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور اخذ شده و ۵ دستگاه باقی مانده باید هرچه سریعتر نسبت به تکمیل و ارسال اطلاعات پذیرفته شدگان جهت پیگیری کد استخدامی و اعتبارات مربوطه اقدام کنند.
معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استاندار با بیان اینکه “بدلیل دلیل محدودیت منابع و جابجایی دولت روند جذب این افراد  با تاخیر صورت گرفت” در ادامه افزود: دستگاه ها باید به سرعت اطلاعات پذیرفته شدگان را در سامانه مربوطه درج کنند تا از طریق سازمان مدیریت و برنامه ریزی برای اخذ کد استخدامی و جذب اعتبار آنها اقدام شود واین موضوع به سرعت و به عنوان یک اولویت در دست پیگیری است.ع/

 

خبر ۳ خرداد ۹۳ – به گزارش اداره کل روابط عمومی استانداری ، ما اگر بخواهیم برای تغییر و تحول، اقدامی انجام دهیم باید سه اصل مهم را به عنوان مقدمه کار مورد توجه قرار دهیم.
“محمود عسگری آزاد” پیش از ظهر امروز در جلسه شورای اداری که در سالن اجتماعات استانداری قزوین برگزار شد، بیان کرد: ما اگر بخواهیم برای تغییر و تحول، اقدامی انجام دهیم باید سه اصل مهم را به عنوان مقدمه کار مورد توجه قرار دهیم.
وی ادامه داد: نخستین اصل این است جمعی که می خواهند اقدامی در راستای اصلاح انجام دهند به این نتیجه برسند که وضعیت فعلی ایده آل نیست و در واقع باید ضرورت تغییر را احساس کنند.
جانشین معاون توسعه مدیریت و سرمایه انسانی رئیس جمهور اضافه کرد: اصل دیگر این است که باید عزم و اراده برای تغییرات وجود داشته باشد که مقدمه این امر نیز علم و آگاهی به موضوع و اعتماد به مدیرانی است که می خواهند تحول در مدیریت را داشته باشند و اصل سوم سازماندهی انجام کار و تجهیز منابع و امکانات برای تحقق موضوع است.
وی عنوان کرد: هر جامعه و کشوری به فکر توسعه، رشد و سعادت خود است و اگر بخواهیم تفاوتی در بین جوامع و کشورها مختلف منظور کنیم، این تفاوت در اهداف نیست زیرا همه کشورها علاقمند هستند که در حوزه های اقتصادی، رفاهی، اجتماعی، عمرانی و زیرساختی توسعه یافته باشند و کمتر کشوری در این اهداف اختلاف دارد.
عسگری آزاد اعلام کرد: اختلاف و تفاوتی که در کشورها وجود دارد، در روش و راهی است که برای رسیدن به اهداف انتخاب می کنند و به همین دلیل است که می بینیم برخی کشورهایی که توسعه و پیشرفت مناسبی را دارند منابع مالی و منابع طبیعی سرشاری نیز ندارند که نمونه این کشورها، چین، مالزی، کره جنوبی، اندونزی و تایلند است.
وی با اشاره به تفاوت پایین دهک ها در کشورهای پیشرفته تأکید کرد: در ایران تفاوت ۸ برابری توزیع درآمد دهک ها را شاهد هستیم در صورتیکه این میزان در کشورهای توسعه یافته ۳ برابر است.
وی افزود:یکی از هدف های جدی کشور ما توسعه همراه با عدالت است و این عدالت نیز مبنای ریشه ای و فکری دارد ولی وضعیت توزیع درآمد در ایران تا هشت برابر بین دهک ها تفاوت دارند.
جانشین معاون توسعه مدیریت و سرمایه انسانی رئیس جمهور تصریح کرد: در حوزه وضعیت اقتصادی، با درآمد بالایی کشور را اداره کرده ایم ولی محصول حاصل مطلوب نبوده است به طوری که در هشت سال گذشته به طور متوسط سالانه ۱۰۴ میلیارد دلار درآمد ارزی از محل صادرات نفت، گاز و صادرات غیرنفتی داشتیم ولی در ازای این رقم در سال های آخر هشت سال، با رشد اقتصادی منفی مواجه بوده ایم.
وی افزود: با توجه به این امر این سوال مطرح است که چه عاملی موجب می شود تا کشوری با منابع مالی محدود، رشد کرده و یک کشور با منابع مالی بالا این رشد را نداشته باشد که پاسخ این سوال را نباید در مباحث سخت افزاری، امکانات و منابع مالی جستجو کرد بلکه پاسخ در راه و روش، رویه نرم افزاری و نگاه مدیریتی ما به مجموعه اداره کشور است.
عسگری آزاد با اشاره به لزوم چابک سازی دولت توضیح داد: ما در خیلی زمینه ها دچار مشکلاتی هستیم که هر روز نیز به این مشکل اضافه می شود؛ ساختار اداری را توسعه می دهیم که به مردم خدمت دهیم ولی نه تنها مشکلات حل نمی شود حتی مسائل و مشکلات حادتر می شود.
وی گفت: در سال گذشته ۸۶ درصد از مجموع منابع کشور خرج هزینه های جاری کشور و ۱۴ درصد صرف توسعه کشور شد که در هشت سال قبل این عدد به جای ۸۶ درصد، ۶۶ درصد بود.
جانشین معاون توسعه مدیریت و سرمایه انسانی رئیس جمهور اضافه کرد: ما ۲۵ هزار میلیارد تومان خرج کسری دو صندوق بازنشستگی (کشوری و لشگری) را در سال جاری می دهیم که اگر این روند ادامه یابد در هشت سال آینده به ۶۰ هزار میلیارد تومان می رسد.
وی یادآور شد: ۲ میلیون و ۳۰۰ هزار نفر کارمند و یک میلیون و ۲۲۰ هزار نفر بازنشسته در کشور وجود دارد، در صورتی که به ازای هر شش نفر شاغل باید یک نفر بازنشسته داشته باشیم و این عدد در سنوات آتی مساوی خواهد شد بنابراین ما احساس می کنیم که باید نسبت به رویه ها تغییر ایجاد کنیم و باید بپردازیم به این موضوع که توسعه در بخش دولتی و کمیتی که فراهم کردیم و هزینه های بالایی که دادیم، منجر به این امر نشده که خدماتی با کیفیت عالی و قیمت تمام شده مناست ارائه دهیم.
عسگری آزاد با اشاره به گسترش ساختار اداری اظهار کرد: ما در هشت سال گذشته ۵۱ درصد گسترش ساختار اداری داشتیم که این امر شامل سازمان ها، ادارات کل و واحدهای مدیریتی و بخش های مختلف بوده است ولی نمی توانیم بگوییم متناسب با این عدد رضایت ایجاد کردیم.
وی عنوان کرد: در هر دولتی باید نخبه ترین افراد کشور حضور داشته باشند زیرا مدیریت کلان را بر عهده دارد و باید نسبت به جذب نیروی انسانی حساسیت داشت.
جانشین معاون توسعه مدیریت و سرمایه انسانی رئیس جمهور به پتانسیل ها و ظرفیت های بالا در کشور اشاره کرد و افزود: کشور ما دارای ظرفیت های بسیاری است به طوری که در حوزه منابع انسانی ۴٫۵ میلیون دانشجو داریم و فقط در سال جاری ۱۲ هزار نفر در مقطع دکترا پذیرش شدند و بدنه جوانی در کشور وجود دارد.
وی خاطر نشان کرد: همچنین ثبات سیاسی که در کشور ما وجود دارد در هیچ جای جهان نیست بنابراین برای ایجاد تغییر و تحول، نقشه راه اصلاح نظام اداری مبتنی بر سیاست های ابلاغی مقام معظم رهبری، تهیه و از سوی ریاست جمهوری ابلاغ شد.
عسگری آزاد گفت: در راستای اصلاح نظام اداری هشت محور تعیین شده که باید ایجاد تغییر و تحول کنیم که این محورها شامل مهندسی نقش و ساختار دولت، توسعه دولت الکترونیک و هوشمندسازی اداری، خدمات عمومی در فضای رقابتی، مدیریت سرمایه انسانی، فناوری های مدیریتی، توسعه فرهنگ سازمانی، صیانت از حقوق مردم و سلامت اداری و نظارت و ارزیابی می شود.
دریغ ازاینکه حتی بخوان راجع به استخدامی استانداری قزوین حرفی بزنن
واقعاتکلیف مابچه های قزوین چی میشه خدامیدونه
بااین وضع واقعاخدابه خیرکنه

خبر ۲۶ اسفند ۹۲  – منتخبان آزمون استانداری  قزوین فروردین‌ماه ۹۲ به‌کارگیری می‌شوند

خبر ۱۷ بهمن ۹۲ – جذب ۵۴۸ نیروی انسانی در ادارات قزوین

عباسعلی در افشانی در گفت‌و‌گو با خبرنگار تسنیم در قزوین، اظهار کرد: از محل برنامه پنجم توسعه، مجوز استخدام ۱۰۰۰ نفر و نیز مجوز تبدیل ۵۰۰ نیروی قراردادی به پیمانی صادر شد که آزمون آن در فروردین امسال انجام شد.

وی در مورد سهمیه فرزندان شهدا و ایثارگران از این تعداد مجوز گفت: تعداد ۲۳۲ فرزند شهید و ایثارگر به صورت خارج از آزمون، جذب این ادارات می‌شوند که کار‌های مراحل استخدام آنها در حال انجام است و به زودی جذب ادارات می‌شوند.

در افشانی در مورد زمان به کار گیری رسمی نیرو‌های پذیرفته شده در آزمون تصریح کرد: در این آزمون حدود ۷۰۰ نفر در ۵۵۰ رشته شغلی که در دفترچه این آزمون درج شده بود، شرکت کرده بودند که در نهایت ۵۴۸ نفر به عنوان پذیرفته شده نهایی انتخاب و به ادارات مربوطه معرفی شدند و در انتظار تخصیص اعتبار هستیم تا به صورت رسمی مشغول به کار شوند.

معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استاندار قزوین در مورد بعضی از سهمیه‌های خاص خاطر نشان کرد: براساس قانون، هر وزیر تا ۵ درصد می‌تواند از اختیارات خود استفاده کرده و افراد مورد نظر خود را به کار گمارد که این موارد بسیار معدود هستند.

در افشانی بیشترین جذب نیرو را توسط اداره کل بهزیستی قزوین عنوان کرد و افزود: بهزیستی قزوین به‌دلیل ضعف نیروی انسانی و نیاز مبرم، با جذب ۱۰۵ نفر بالاترین رتبه را در جذب نیرو به خود اختصاص داده است.

خبر ۹ بهمن ۹۲ – مجوز استخدام ۱۰۰۰ نفر و نیز مجوز تبدیل ۵۰۰ نیروی قراردادی به پیمانی صادر شد

عباسعلی در افشانی در گفت‌و‌گو با خبرنگار تسنیم در قزوین، اظهار کرد: از محل برنامه پنجم توسعه، مجوز استخدام ۱۰۰۰ نفر و نیز مجوز تبدیل ۵۰۰ نیروی قراردادی به پیمانی صادر شد که آزمون آن در فروردین امسال انجام شد.

وی در مورد سهمیه فرزندان شهدا و ایثارگران از این تعداد مجوز گفت: تعداد ۲۳۲ فرزند شهید و ایثارگر به صورت خارج از آزمون، جذب این ادارات می‌شوند که کار‌های مراحل استخدام آنها در حال انجام است و به زودی جذب ادارات می‌شوند.

در افشانی در مورد زمان به کار گیری رسمی نیرو‌های پذیرفته شده در آزمون تصریح کرد: در این آزمون حدود ۷۰۰ نفر در ۵۵۰ رشته شغلی که در دفترچه این آزمون درج شده بود، شرکت کرده بودند که در نهایت ۵۴۸ نفر به عنوان پذیرفته شده نهایی انتخاب و به ادارات مربوطه معرفی شدند و در انتظار تخصیص اعتبار هستیم تا به صورت رسمی مشغول به کار شوند.

معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استاندار قزوین در مورد بعضی از سهمیه‌های خاص خاطر نشان کرد: براساس قانون، هر وزیر تا ۵ درصد می‌تواند از اختیارات خود استفاده کرده و افراد مورد نظر خود را به کار گمارد که این موارد بسیار معدود هستند.

در افشانی بیشترین جذب نیرو را توسط اداره کل بهزیستی قزوین عنوان کرد و افزود: بهزیستی قزوین به‌دلیل ضعف نیروی انسانی و نیاز مبرم، با جذب ۱۰۵ نفر بالاترین رتبه را در جذب نیرو به خود اختصاص داده است.

خبر ۱ بهمن ۹۲ – ۳۷ درصد پست های استان قزوین بلاتصدی است

عباسعلی درافشانی در جمع خبرنگاران رسانه های گروهی استان قزوین افزود: با افزایش ۹۰۷ پست جدید در پی تغییرات تقسیمات کشوری و اضافه شدن شهرستان و شهرهای جدید و ادغام وزارتخانه ها و نیازهای جدید در حال حاضر هفت هزار و ۹۳۲ شغل با تصدی و چهار هزار و ۷۴۱ پست استان بلاتصدی است.
وی ادامه داد: در حال حاضر ۳۷ درصد پستهای دستگاههای اجرایی استان بلاتصدی است که با افزایش بیش از ۹۰۷ شغل جدید امیدواریم با تامین اعتبار و جذب یک هزار نیروی جدید این نقص تاحدی مرتفع شود.

 درافشانی اضافه کرد:  سال گذشته موفق به دریافت یک هزار مجوز استخدامی شدیم که این سهمیه تا پایان برنامه پنجم توسعه در دستگاه های اجرایی استان استفاده خواهد شد.
وی اظهار داشت: ۵۰۰ مجوز هم استخدامی نیز برای تبدیل وضعیت نیروهای قراردادی دستگاههای اجرایی به پیمانی دریافت شد که از این تعداد ۴۵۵ نفر جذب ادارات شدند.
درافشانی ادامه داد: در استخدام های جدید ۲۳۲ فرزند شهید و جانباز خارج از آزمون و بر اساس سهمیه پذیرفته شده اند که  مراحل استخدامی آنها رو به پایان است.

وی تصریح کرد: از میان سهمیه های استخدامی که برای آنها آزمون استخدامی نیز برگزار شده اداره بهزیستی استان با جذب ۱۰۵ نفر بیشترین و اداره کل اوقاف و امور خیریه و سازمان پایانه ها و حمل و نقل با دو نفر کمترین سهم را در جذب نیروهای جدید خواهند داشت.
معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استانداری قزوین بیان داشت: در این آزمون استخدامی  هفت هزار نفر شرکت کردند که با جذب سه برابر ظرفیت در مرحله اول مراحل قانونی آن طی شد.

وی از به روز شدن پست های دستگاههای اجرایی استان قزوین خبر داد و گفت: در فرایند به روز شدن پست های دستگاههای اجرایی استان از مجموع ۴۳ دستگاه اجرایی تاکنون ۳۰ دستگاه پست های آن به روز شده است.

وی تعداد پست های این دستگاههای اجرایی را  ۱۱ هزار و ۷۹۲ پست ذکر کرد و ادامه داد: با به روز رسانی این پست ها این تعداد به  ۱۲ هزار و ۷۳۰ پست افزایش یافته است.
درافشانی در ادامه به ارزیابی دستگاههای اجرایی و اجرای طرح نظرسنجی در بهمن ماه امسال اشاره کرد و گفت:  با اجرای این طرح که همه ساله در دستگاههای اجرایی انجام می شود میزان رضایت مندی ارباب رجوع از خدمات ادارات بررسی و ارزیابی می شود.
وی اظهار داشت: با استفاده از ظرفیت رسانه های گروهی استان لازم است اطلاع رسانی مناسبی از دستگاههای اجرایی صورت گیرد تا مردم نسبت به وظایف و عملکرد هر اداره بیشتر آشنا شده و قضاوت در خصوص خدمات را بدرستی انجام دهند.
معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استاندار تصریح کرد: میزان اعتماد مردم به دستگاههای اجرایی، خوش بینی و انتقاد آنها، موانع و مشکلات در ارزیابی مورد توجه قرار می گیرد و ارزیابی مدیران هم با توجه به این فرمها صورت خواهد گرفت.

وی همچنین به فعالیت ۲۷۷ دفتر پیشخوان شهری و روستایی در استان قزوین اشاره کرد و اظهار داشت:  به منظور کاهش تصدی گری های دولتی واگذاری برخی از خدمات دستگاههای اجرایی به دفار پیشخوان ضروری است .

درافشانی ادامه داد: ۲۱۰ دفتر پیشخوان در مناطق روستایی و ۶۷ دفتر در شهرها تاسیس شده که بیش از یکصدو ۱۶  نوع خدمت مختلف را به مردم ارائه می کنند.
وی اظهارداشت:  سال گذشته با فراخوان عمومی ۶۰۰ نفر برای ایجاد دفاتر پیشخوان ثبت نام کردند که از این تعداد ۲۸ نفر شرایط دریافت دفاتر پیشخوان را کسب کردند.ر/

خبر ۱۶ مرداد ۹۲ – به اطلاع کلیه  متقاضیان واجد شرایط استخدام در آگهی دستگاههای اجرایی استان از محل مجوز شماره ۴۵۵۰/۱۱۰/دم مورخ ۲۱/۱۲/۱۳۹۰ معاونت توسعه مدیریت و سرمایه انسانی رییس جمهور (مورخ ۳۰/۰۱/۱۳۹۲) می رساند:
نتایج اولیه آزمون استخدامی به شرح ذیل به تفکیک دستگاههای اجرایی اعلام می گردد.
براساس مفاد بند  ۱۳/۷ آگهی ، انتخاب داوطلبان استخدامی برای انجام مصاحبه تخصصی حداکثر به میزان ۳ برابر ظرفیت مورد نیاز مشروط به کسب حد نصاب نمره امتحان عمومی به ترتیب بالاترین نمرات  آزمون تخصصی می باشد.
داوطلبان در صورت وجود هرگونه ابهام می توانند به کارگزینی دستگاه مورد تقاضا مراجعه نمایند و اطلاع رسانی مربوط به زمان برگزاری مصاحبه استخدامی از طریق واحدهای مذکور صورت خواهد گرفت.
شرکت کنندگان می توانند کارنامه آزمون را هفته آخر مردادماه سالجاری با درج شماره ملی یا شماره کارت ورود به جلسه آزمون خود از طریق سایت استانداری قزوین مشاهده نمایند.
همچنین رشته های شغلی که اسامی پذیرفته شدگان آنان اعلام نشده است ، یا فاقد داوطلب حائز شرایط بوده اند و یا موفق به کسب حدنصاب نمره عمومی نشده اند.
ضمنا” به موجب مفاد بند ۱۶/۷ تذکرات آگهی ، انتخاب نهایی پذیرفته شدگان آزمون پس از طی مراحل مصاحبه و آزمون عملی (حسب مورد )و گزینش صورت خواهد گرفت.
همچنین طبق مفاد بند ۱۱/۷ تذکرات آگهی ، مسئولیت ناشی از عدم رعایت دقیق ضوابط و شرایط اعلام شده در متن آگهی یا ارسال مدارک بصورت ناقص بر عهده داوطلب خواهد بود و در هر مرحله از مراحل استخدام محرز شود داوطلب  به اشتباه یا به عمد اطلاعات خلاف واقع داده یا فاقد شرایط مندرج در آگهی است. داوطلب از انجام مراحل بعدی محروم خواهد شد.

جهت مشاهده نتایج اینجا کلیک کنید

خبر ۱۰ مرداد ۹۲ -نتایج آزمون استخدامی دستگاههای اجرایی استان به زودی اعلام خواهد شد

معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استاندار قزوین از اعلام نتایج آزمون استخدامی دستگاههای اجرایی استان در آینده ای نزدیک خبرداد

به گزارش اداره روابط عمومی و امور بین الملل استانداری،

عباسعلی درافشانی در جلسه شورای برنامه ریزی وتوسعه استان قزوین گفت: نتایج سه برابر ظرفیت آزمون استخدامی دستگاههای اجرایی استان به زودی اعلام خواهد شد و بلافاصله مراحل دیگر آزمون نظیر گزینش ، طی مراحل قانونی و استعلامات حراستی برای تعیین نفر برتر صورت می گیرد.

وی ادامه داد: با توجه به زمان بر بودن این مقوله و همچنین محدودیت منابع اعتباری دستگاهها جذب نفرات برتر و شروع به کارآنها در دستگاهها در ماههای پایانی سال جاری صورت خواهد گرفت.

درافشانی با اشاره به ساماندهی صورت گرفته در خصوص نیروی انسانی دستگاههای اجرایی طی سال های اخیر اظهار داشت: در این خصوص گامهای ارزشمندی برداشته شد و تحول اساسی و قابل قبولی نیز در دستگاهها در خصوص منابع انسانی صورت گرفت.

وی بیان داشت: جذب نیروهای جدید از طریق  آزمون استخدامی، تبدیل وضعیت نیروهای قراردادی به پیمانی با توجه به مجوز های قانونی و همچنین برگزاری آزمون استخدامی اخیر وضعیت منابع انسانی دستگاههای اجرایی استان را با تحول مثبتی مواجه کرد.

 

خبر ۳۱ فروردین ۹۲ – بزرگترین آزمون استخدامی دستگاههای اجرایی استان قزوین

در چند سال اخیر روز جمعه با حضور بیش از هفت هزار نفر داوطلب مرد و زن در شش مرکز برگزار شد
(( جهت اطلاع بچه های هم استانی فارس که بدونن فرایند استخدام جدی هست وقتی مهر افرینی ها برن سر کار قطعا و حتما خردادی ها هم میرن سر کار …شما تو این سایت با هم متحد بشید ایمیل بدین..نامه بدین ..زنگ بزنید.. وقتی امار درخواست ها بالا رفت مجبورند سریع تعیین تکلیف بچه های مردم را بکنند!!! من خودم به خاطر همه شما و خودم وقت گذاشتم و حتی کلی هزینه کردم و نامه نگاری کتبی پستی با عزیزان مسوول کردم ۸تا نامه به هشت نقطه…حتی پایش کردم که مبادا در این لجبازی ریاست مجلس با دولتی ها بعد از اوون اتفاق یکشنبه خاص در بهمن ماه ۹۱…ضرری به ما برسه و فوری بخشنامه ها را به اطلاع دولتی ها رسوندم..باید به هم کمک کنیم نه اینکه هر کس ساز خودشو بزنه..یک ژاپنی میگفت ما مثل دانه های کوچک برنج و به هم چسبیده هستیم و شما مثل دانه های بلند برنج و جدا از هم…بیاید ما نسل جوون وجدید دیگه مثل اجدادمون تک رو و خود محور نباشیم به فکر هم باشیم چون از یک دست صدا بلند نمیشه وقتی با هم باشیم پیگیر استخدام همه ما میشن همه شما رو دوست دارم چه قبول شده چه قبول نشده چه پسر چه دختر همه ما زیر یک اسمون هستیم و یک خدا داریم

خبر ۱۹ فروردین – زمان توزیع کارت و ازمون استانداری قزوین
به اطلاع کلیه  متقاضیان واجد شرایط استخدام در آگهی دستگاههای اجرایی استان از محل مجوز شماره ۴۵۵۰/۱۱۰/دم مورخ ۲۱/۱۲/۱۳۹۰ معاونت توسعه مدیریت و سرمایه انسانی رییس جمهور می رساند:
زمان برگزاری آزمون مزبور روز جمعه مورخ ۳۰/۰۱/۱۳۹۲ اعلام می گردد.
نحوه دریافت کارت ورود به جلسه و سایر اطلاعات تکمیلی متعاقبا” اعلام خواهد شد.

 مدیرکل دفتر منابع انسانی و تحول اداری استانداری قزوین، از توزیع کارت ورود به آزمون استخدامی دستگاه های اجرایی استان از صبح امروز خبر داد.
به گزارش روابط عمومی استانداری قزوین که روز سه شنبه به ایرنا نمابر شده، سید ˈرسول جزدره ئیˈ افزود: کارت ورود به جلسه آزمون استخدامی دستگاه های اجرایی استان قزوین از صبح امروز در ۲۵ دستگاه اجرایی آغاز شده است.
وی اضافه کرد: داوطلبان از امروز بیستم تا ۲۲ فروردین ماه از ساعت ۷:۳۰ تا ۱۴:۳۰ در ساعات اداری با مراجعه به ادارات کل محل انتخاب رشته شغلی خود کارت ورود به جلسه آزمون را دریافت می کنند.
جزدره ئی، با بیان اینکه داوطلبان باید بلافاصله پس از دریافت کارت ورود به جلسه آزمون استخدامی تمام مشخصات فردی خود را کنترل و صحت آن را تایید کنند، اظهار کرد: در صورت بروز مشکل در کارت های آزمون استخدامی داوطلبان باید به باجه های رفع نقص مستقر در دستگاه توزیع کننده کارت آزمون مراجعه و نسبت به رفع نقص کارت خود اقدام کنند.
وی، تعداد افراد شرکت کنندگان در آزمون استخدامی دستگاه های اجرایی استان قزوین را هشت هزار و ۹۰۰ نفر اعلام کرد و افزود: از این تعداد ۶ هزار و ۷۰۰ نفر واجد شرایط در این آزمون بوده اند که برای آنها کارت ورود به جلسه صادر شده است.
جزدره ئی خاطرنشان کرد: جدول حاوی آدرس ادارات توزیع کننده کارت آزمون استخدامی دستگاه های اجرایی استان در پایگاه اطلاع رسانی استانداری به نشانی www.ostan_qz.ir اعلام شده است.
مدیرکل دفتر منابع انسانی و تحول اداری استانداری قزوین، با اشاره به تعدد حوزه های برگزاری آزمون استخدامی نسبت به شناسایی محل آزمون و حضور به موقع در سر جلسه امتحان تاکید کرد.
آزمون استخدامی دستگاه های اجرایی استان قزوین ۳۰ فروردین ماه امسال در دوحوزه خواهران و چهار حوزه برادران برگزار می شود.

 

تمدید مجدد مهلت ثبت نام آگهی استخدام پیمانی دستگاههای اجرایی استان قزوین
(آزمون تیر ماه ۱۳۹۱ ) تا  تاریخ ۲۳/۱۱/۱۳۹۱

متقاضیان جدید واجد شرایط استخدام در آگهی دستگاههای اجرایی استان از محل مجوز شماره ۴۵۵۰/۱۱۰/دم مورخ ۲۱/۱۲/۱۳۹۰ معاونت توسعه مدیریت و سرمایه انسانی رییس جمهور ، می توانند از روز چهارشنبه مورخ ۱۱/۱۱/۱۳۹۱ لغایت ۱۸/۱۱/۱۳۹۱ جهت ثبت نام در آزمون یاد شده، مدارک خود را بر اساس مفاد بند ۳ آگهی ( نحوه ثبت نام  و چگونگی ارسال مدارک مورد نیاز) به آدرس دستگاه مورد درخواست در آگهی ارسال نمایند.
شایان ذکر است کلیه داوطلبان واجد شرایطی که در خرداد ماه سال جاری در موعد مقرر ثبت نام نموده و همچنین مدارک بصورت کامل ارسال نموده اند، نیاز به ثبت نام مجدد ندارند و ثبت نام قبلی به قوت خود باقی بوده است.

سوالات استخدامی استانداری

سوالات رایج در آزمون های استخدامی

در مصاحبه استخدامی چه می پرسند؟

.
ضمنا تاریخ برگزاری آزمون متعاقباً اعلام خواهد شد.
application/pdf iconآگهی استخدام پیمانی با آخرین تغییرات اعمال شده به شرح ذیل

بازگشت به صفحه استخدام استانداری همه استان ها – اخبار به روز

زمان برگزاری آزمون استخدامی دستگاههای اجرایی تاکنون اعلام نشده است

مدیر کل دفتر منابع انسانی استانداری قزوین گفت: تاکنون زمان برگزاری آزمون استخدامی دستگاههای اجرایی استان از سوی معاونت توسعه و سرمایه انسانی رئیس جمهور اعلام نشده است.
به گزارش اداره روابط عمومی و امور بین الملل استانداری،

سید محمدکریم حسینی افزود: آزمون استخدامی دستگاههای اجرایی استان که قرار بود قبلاً در تیرماه امسال برگزار شود توسط معاونت توسعه و سرمایه انسانی رئیس جمهور و به زمان دیگری موکول شده است.

وی ادامه داد: با توجه به پیگیری های به عمل آمده تاکنون زمان دقیق برگزاری این آزمون به استان اعلام نشده است.

حسینی خطاب به شرکت کنندگان در این آزمون استخدامی گفت: از مراجعه حضوری و تماس تلفنی به استانداری به منظور پیگیری این موضوع پرهیز کرده و منتظر اعلام زمان برگزاری آزمون از طریق پایگاه اطلاع رسانی استانداری قزوین به نشانی www.ostan-qz.ir شوند.

اطلاعیه:

به اطلاع کلیه شرکت کنندگان در آزمون استخدامی استانداری و دستگاههای اجرایی استان قزوین از محل مجوز شماره ۴۵۵۰/۱۱۰/دم مورخ ۲۱/۱۲/۱۳۹۰ می رساند، با توجه به اعلام سراسری معاونت توسعه مدیریت و سرمایه انسانی رییس جمهورتاریخ و زمان توزیع کارت و آزمون استخدامی به تعویق افتاد. هرگونه اطلاع رسانی در خصوص تاریخ و زمان جدید توزیع کارت و آزمون استخدامی متعاقبا از طریق سایت استانداری اعلام خواهد شد.

سوالات استخدامی استانداری

سوالات رایج در آزمون های استخدامی

در مصاحبه استخدامی چه می پرسند؟

 

تدریس خصوصی آیلتس

دیدگاه ها (۵۹)

  1. مریم گفت:

    با سلام خدمت دوستان . چند سال پیش که آموزش پرورش امیدی نبود نیرو استخدام کنه من از دفتر ریاست جمهوری نامه گرفتم برای اشتغال و بردم پیش یکی از مسئولای آموزش پرورش . با تعجب گفت آموزش پرورش نیرو نمی گیره ….گفتم حالا شاید خدا خواست و گرفت. گفت” من بهت قول میدم اگه نیرو گرفت حتما استخدامت میکنیم” نامه هم که داری .همون سال سازمان اعلام کرد که نیرو میگیره منم شرکت کردم و آزمون کتبی قبول شدم ولی تو مصاحبه به بهونه ی مرتبط نبودن رشته تحصیلی ردم کردن…… خدا مسئولای آموزش پرورش کل قزوین… اونا منو رد کردن و من به عینه دیدم فامیلای بیسوادشون و فرستادن سرکار. حتی اعتراض هم کردم ولی نتیجه ای نداشت. یکیشون گفت اصلا شما چجوری قبول شدید؟؟؟؟ اون یکی گفت شما که میگی پدرت معلمه یا خواهرت معلمه می خواید خونوادگی معلم شید؟؟؟؟حالابعد از چند سال هنوز بیکارم…..

دیدگاه خود را به ما بگویید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

کانال استخدام در تلگرام

› استخدام تهران

استخدام شهرستانها