استختام : ایجاد اشتغال ۸۹ نفر در بخش کشاورزی آبیک

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان آبیک گفت: با افتتاح ۶ پروژه جهاد کشاورزی شهرستان آبیک در هفته دولت برای ۸۹ نفر به طور مستقیم و غیرمستقیم اشتغال ایجاد می‌شود.

بیژن لطفی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در آبیک، از افتتاح ۶ پروژه جهاد کشاورزی این شهرستان با ۱۸ میلیارد و ۳۱۰ میلیون ریال در هفته دولت خبر داد و گفت: مرغداری گوشتی یوسفی با ظرفیت ۱۰ هزار قطعه مرغ گوشتی در شهر خاکعلی و با ۴ میلیارد و ۶۲۵ میلیون ریال اعتبار در هفته دولت به بهره‌برداری می‌رسد که با افتتاح این مرغداری، برای چهار نفر به طور مستقیم و ۱۰ نفر به طور غیر مستقیم شغل ایجاد می‌شود.
وی افزود: با افتتاح شرکت مهندسی دشتاب دام قراخانی روستای اسلام‎‌‌آباد با ۸ میلیارد و ۲۰۰ میلیون ریال اعتبار و ۱۳۰ رأس گوساله‌ پرواری برای پنج نفر به طور مستقیم و ۱۱ نفر به طور غیر مستقیم اشتغال ایجاد می‌شود.
این مسئول از افتتاح شرکت انبار کود رعیت‌پناه در روستای باقرآباد ترک با یک میلیارد و ۶۰۰ میلیون ریال اعتبار در هفته دولت خبر داد و گفت: با افتتاح این شرکت برای چهار نفر به طور مستقیم و برای ۶ نفر به طور غیر مستقیم شغل ایجاد می‌شود.
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان آبیک به افتتاح انتقال آب کشاورزی در روستاهای خطایان و خاکشان با ۲۸۰ میلیون ریال اعتبار و ایجاد اشتغال برای ۱۵ نفر به طور مستقیم و ۲۰ نفر به طور غیر مستقیم اشاره کرد و افزود: برای انتقال آب کشاورزی این دو روستا در ۴ هزار و ۳۳۰ متر، لوله‌گذاری پلی‌اتیلن صورت گرفته است.
لطفی خاطرنشان کرد: در هفته دولت سیستم آبیاری تحت فشار روستای قشلاق با ۷۳۰ میلیون ریال اعتبار و ایجاد اشتغال برای یک نفر به طور مستقیم و دو نفر به طور غیر مستقیم به بهره‌برداری می‌رسد که میزان سطح آن ۷٫۳ هکتار بارانی و یک هکتار قطره‌ای است.
وی افزود: سیستم آبیاری تحت فشار در روستای مامجین با ۳ میلیارد و ۲۵۰ میلیون ریال اعتبار در ۷۰ هکتار به صورت بارانی به بهره‌برداری می‌رسد که برای سه نفر به طور مستقیم و برای هشت نفر به طور غیر مستقیم اشتغال ایجاد می‌شود.
این مسئول ادامه داد: با افتتاح ۶ پروژه یاد شده برای ۸۹ نفر به طور مستقیم و غیر مستقیم در بخش کشاروزی شهرستان آبیک اشتغال ایجاد می‌شود.
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان آبیک به تجلیل و تشویق و حمایت از کارآفرینان برتر منطقه در جذب سرمایه‌ها و نیروهای انسانی و توسعه تولید در این شهرستان اشاره کرد و گفت: شناسایی اجرای طرح‌های اجرایی و توسعه‌ای بخش کشاورزی با اولویت پروژه‌های نیمه تمام و ارائه تسهیلات از طریق صندوق توسعه بخش کشاورزی در راستای توسعه تولید و کاهش ارزآوری و اشتغال جوانان جویای کار در دستور جهاد کشاورزی قرار دارد.
اجرای طرح آماری پروژه محصولات زراعی
لطفی از اجرای طرح آماری پروژه محصولات زراعی در راستای برنامه‌ریزی اجرای دولت و تنظیم بازار تولید و مصرف خبر داد و گفت: طرح مشاغل خانگی در راستای استعدادیابی فعالیت‌های بخش کشاورزی در روستاها اعم از مردان و زنان روستایی جویای کار برای افزایش تولید و عدم مهاجرت روستائیان به شهرها اجرایی می‌شود.
وی افزود: طرح شناسنامه‌دار کردن بهره‌برداران با هدف تثبیت و شناسایی بهره‌برداران شهرستان آبیک برای آمارهای اطلاعاتی و داده‌آمایی و پردازش اطلاعات اجرا شده است.
این مسئول توسعه و تجهیز شرکت‌های ارائه خدمات مکانیزاسیون، رفاهی کردن تسهیلات لازم برای توسعه خاک‌ورزی حفاظتی، جایگزینی کمباین‌های فرسوده را از اهداف واحد مکانیزاسیون جهاد کشاورزی برشمرد و تصریح کرد: خرید تجهیزات تولید نشاء سبزیجات، عرضه دستگاه‌ها و ادوات کشاورزی متناسب با شرایط شهرستان آبیک و تشکیل اکیپ‌های کنترل و نظارت بر برداشت کمباین‌های فعال از دیگر اهداف واحد مکانیزاسیون جهاد کشاورزی است.
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان آبیک به معرفی و پیگیری پرونده دو شرکت خدمات کشاورزی برای دریافت پروانه تأسیس شرکت خدمات مکانیزاسیون در مراکز کوهپایه و قشلاق و پیگیری ۱۱۸ مورد پرونده متقاضی تسهیلات مکانیزاسیون اشاره کرد و گفت: جذب تسهیلات لازم برای ۵۲ نفر از متقاضیان به مبلغ ۲۰ میلیارد ریال برای خرید ۳۶ دستگاه انواع تراکتور و ۴۰ دستگاه انواع ادوات نظارت بر عملکرد دستگاه‌های الگویی شهرستان آبیک در مراحل کاشت و داشت در سطح ۲ هزار هکتار پیگیری و انجام شده است.
لطفی یادآور شد: نظارت لازم بر عملکرد کمباین‌های برداشت غلات در سطح ۱۰ هزار هکتار از اراضی زیر پوشش به تعداد ۱۲۴ دستگاه کمباین صورت گرفته است.

تدریس خصوصی آیلتس

دیدگاه خود را به ما بگویید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

کانال استخدام در تلگرام

› استخدام تهران

استخدام شهرستانها