از استخدام‌های فله‌ای در مترو تا پرسنلی که صندلی برای نشستن ندارند

در جلسه سیصد و پنجاه و دوم شورای شهر بیان شد
از استخدام‌های فله‌ای در مترو تا پرسنلی که صندلی برای نشستن ندارند
صبح امروز در جلسه سیصد و پنجاه و دوم شورای شهر در گزارش سازمان بازرسی کل کشور، استخدام‌های سال ۹۲ شرکت بهره برداری مترو در شورا بررسی شد که اعضای شورا ابعاد و پشت پرده استخدام‌ها سوالات و مطالب خود را بیان کردند.
به گزارش ایسنا، علیرضا دبیر، رئیس کمیسیون برنامه و بودجه نیز در واکنش به گزارش معاون شهردار در خصوص استخدام‌های مترو با بیان اینکه بر اساس قانون باید شهرداری سالانه چهار درصد تعدیل نیرو داشته باشد گفت: به نظر می‌رسد در بحث استخدام‌ها باید کمیته‌ای تشکیل شود تا صحت و سقم آن مشخص شود و مشخص شود چه کسانی استخدام شده‌اند و در چه شرکت و سازمان‌هایی به کار گرفته شده‌اند؟.
وی با بیان اینکه من یک بار با شهرداری در این زمینه درگیر شدم اما دیدید که چه کردند و از زن و بچه و خانه‌ام عکس گرفتند، گفت: اینها دین هم ندارند اما پیگیر این موضوعات باشید که برخی چگونه پست گرفته‌اند.
وی با بیان اینکه شهرداری باید نوع ارتباطش با سازمان بازرسی کل کشور را مشخص کند گفت: چطور وقتی سازمان بازرسی کل کشور بر علیه شهرداری صحبت می‌کند آن گزارش را قبول ندارند اما وقتی بر علیه شورا حرف می‌زنند این سازمان را قبول دارند؟.
وی با بیان اینکه شهرداری در مورد تغییر وضعیت ۵۰۰۰ نفر از پرسنلش روال قانونی را طی کرده گفت: سه سال است که سعی داریم بودجه را شفاف کنیم تا هیچ نیروی انسانی قایم و پنهان نشود چرا که در گذشته می‌گفتند پنج میلیارد تومان برای خاکبرداری هزینه کرده‌اند اما بعدا می‌فهمیدیم همه آن را حقوق داده‌اند. اما حالا این مسائل شفاف شده است اما در مورد مترو نیز باید شفاف سازی شود.باید بگویم شهرداری زرنگ است و آنقدر قانون شهرداری‌ها پیچیده است که می‌دانند چطور فرار کنند.
محسن سرخو، رئیس کمیته حمل و نقل پس از استماع گزارش معاون شهردار در خصوص  استخدام در شرکت بهره برداری مترو با بیان اینکه استخدام‌های فله‌ای در یک مقطع زمانی معین انجام شد افزود: پس از آنکه این اتفاق افتاد و در جلسات مختلف کمیته حمل و نقل پس از بررسی‌های مختلف جمع‌بندی شد که استخدام در مترو ممنوع شود، قرار شد این افراد را طی دوره‌های آموزشی برای به کارگیری در سایر خطوط آموزش دهند.
وی با بیان اینکه استخدام‌های فله‌ای در سال ۹۲ بوده است، گفت: علاوه بر این تبعیض در پرداخت‌ها همچون ایاب و ذهاب و … و عدم دریافت مزایای یکسان باعث نارضایتی و ایجاد احساس تبعیض بین پرسنل شده است.
وی با بیان اینکه در استخدام‌های سال ۹۲ با اسم و مشخصات می‌توانم بگویم که این افراد نباید استخدام می‌شدند گفت: فرزند هنرپیشه معروف و یا دو فرزند مدیرکل یکی از سازمان‌ها که در فعالیت‌های انتخاباتی نیز حضور داشته، جذب مترو شده و بدون طبقه بندی مشاغل بعد از دو ماه حکم ریاست گرفته؛ باید بگویم این مسائل است که باعث سرخوردگی پرسنل می‌شود و باید فکری به حال آن کرد.
به گزارش ایسنا، در ادامه محمد سالاری رئیس کمیسیون شهرسازی با بیان اینکه بر اساس گزارش‌هایی که معاون شهردار ارائه کرده طی ۱۲ سال تنها حدود ۱۰۰۰ نفر در مترو استخدام شدند گفت: به نظر می‌رسد این آمار شفاف نیست و بیش از این عدد به پرسنل مترو و شهرداری اضافه شده است.
وی با بیان اینکه شهرداری در بسیاری از امور همچون امور خدماتی نسبت به برون سپاری اقدام کرده،‌ گفت: آیا نمی‌شود در خصوص مترو نیز با شرکت‌های خصوصی مطرح در این زمینه قرارداد بست؟ چرا که در حال حاضر آنقدر پرسنل زیاد است که حتی صندلی برای نشستن ندارند.
همچنین اسماعیل دوستی عضو کمیسیون حمل و نقل نیز با بیان اینکه به همکارانمان توصیه می‌کنم که رویه‌شان در این چند ماه باقی مانده به مانند سه سال قبل باشد گفت: برخی می‌گویند شهرداری ۵۰۰۰ نفر استخدام داشته و یا ۶۰ هزار میلیارد تومان بدهی دارد اما جای سوال است که چرا تا دیروز این سخنان را نمی‌گفتید و حالا می‌خواهید به اعضای شورای بعدی نشانه و پالس بدهید.
به گزارش ایسنا، مهدی چمران، رئیس شورای شهر نیز با بیان اینکه نمی‌شود به شایعات اکتفا کرد و باید صحت مطالب مشخص شود، گفت: گزارش سازمان بازرسی حکم قطعی نیست اما در مورد استخدام‌های مترو برای من هم سوالاتی وجود دارد و شهرداری باید نتیجه نامه نگاری‌های متعدد با سازمان بازرسی را مدون و در اختیار اعضای شورا قرار دهد.

تدریس خصوصی آیلتس

دیدگاه خود را به ما بگویید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

کانال استخدام در تلگرام

› استخدام تهران

استخدام شهرستانها