اخذ مجوز جذب ٢۵ هزار نیرو در آموزش و پرورش از سازمان برنامه و بودجه

وزیر آموزش و پرورش در حاشیه اختتامیه چهاردهمین جشنواره علمی فرهنگی فرهنگیان بسیجی در جمع خبرنگاران گفت: یکی از چالش‌های اساسی که آموزش و پرورش در طی سال‌های آینده دارد، بحث نیروی انسانی است و علت اصلی آن این است که تعداد زیادی از همکاران ما طی سال‌های آینده به تدریج بازنشسته خواهند شد و باید جای خودشان را به نیرو‌های جوان بدهند.

بطحایی افزود: اولین کاری که باید انجام دهیم این است که از طریق دانشگاه فرهنگیان و دانشگاه شهید رجایی که وظیفه تعلیم نیروی انسانی را بر عهده دارد، نیرو‌های جایگزین همکاران را تربیت و جذب کنیم.

وی تصریح کرد: در سال جاری علاوه بر حدود ١٨ هزار نیرویی که با استفاده از ظرفیت موجود آموزش می‌بینند و وارد نظام آموزشی می‌شوند، مجوز حدود ٢۵ هزار نیروی دیگر نیز از سازمان برنامه و بودجه و سازمان اداری استخدام گرفته شده است که امیدواریم این‌ افراد وارد دانشگاه فرهنگیان و شهید رجایی شده  و به تدریج جذب نظام آموزش و پرورش شوند.مسیر اصلی ما  طی ۴ سال آینده این است که به تدریج طی سال آینده و سال‌های بعد نیروی مورد نیاز  را پذیرش کنیم.

برگزاری مانور آزمایشی برای سازماندهی نیروی انسانی در شهریور ماه

بطحائی تصریح کرد: علیرغم تنش‌هایی که داریم، برنامه ریزی‌ها به نحوی است که در حال حاضر سمینار خاص برنامه ریزی برای نیروی انسانی استان‌ها و سازماندهی نیروی انسانی استان‌ها در حال برگزاری است. در ابتدای شهریور ماه مانور آزمایشی برای سازماندهی نیروی انسانی خواهیم داشت که خیالمان از بابت شروع مهر ماه راحت شود.

وی بیان داشت: برنامه ریزی‌ ما به گونه‌ای است که در سال‌های آینده کلاسی را نداشته باشیم که بی معلم باشد و دانش آموزان دچار مشکل شوند و در طی ٧ سال آینده این امر به طور کامل محقق خواهد شد.

وی تاکید کرد: از نیرو‌های حق التدریس نیز برای تحقق برنامه ریزی هایمان استفاده خواهد شد.

وزیر آموزش و پرورش در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه دانشگاه فرهنگیان عنوان کرده که پرداخت پاداش پایان خدمت اساتید بازنشسته آموزش و پرورش بر عهده وزارت خانه است، گفت: بنده به عنوان وزیر که مسئول رسیدگی به امور دانشگاه فرهنگیان نیز هستم باید به این مسئله رسیدگی کنم و بر همین اساس ما در تلاشیم که مشکل اساتید بازنشسته را حل کنیم؛ البته تلاش ما در این راستا است که تاخیر پیش آمده در پرداخت دو دانشگاه فرهنگیان و شهید رجایی که اعتباراتشان در قالب هیات امنایی است و پرداخت‌ها مقداری به تاخیر افتاده را جبران کنیم.

تدریس خصوصی آیلتس

دیدگاه خود را به ما بگویید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

کانال استخدام در تلگرام

› استخدام تهران

استخدام شهرستانها