اختلاس سه هزار میلیارد تومانی=۶۰۰ هزار تا یک میلیون فرصت شغلی در کشور

فرصتهای شغلی که از دست می رود
تهران- در حالیکه دولت دهم در صدد است در سال جاری ۲.۵ میلیون فرصت شغلی در کشور ایجاد کند، اختلاس در یکی از بانکهای کشور نشان از بر باد رفتن صدها هزار فرصت شغلی دارد.
فرصتهای شغلی که از دست می رود

بر اساس برآوردهای انجام شده، برای ایجاد یک فرصت شغلی نیاز به هزینه کردن ۲۰ میلیون تومان است در حالیکه در بسیاری از مشاغل به ویژه مشاغل خانگی افراد می توانند با یک ششم این سرمایه مبادرت به ایجاد شغل کنند.

صندوق مهر اما رضا (ع) میزان تسهیلات ارائه شده برای ایجاد یک فرصت مشاغل خانگی را سه تا پنج میلیون تومان اعلام کرده است.
در صورتی که رقم یاد شده بتواند واحد کسب و کار را برای یک یا دو نفر ایجاد کند، رقم اختلاس سه هزار میلیارد تومانی در یکی از بانکهای کشور می توانست ۶۰۰هزار تا یک میلیون فرصت شغلی در کشور ایجاد نماید.
شکی نیست بی برنامگی و عدم کنترل بر منابع مالی می تواند صدمات جبران ناپذیری بر پیکر اقتصادی که اینچنین نیازمند جهاد اقتصادی است،بزند.
هم اکنون موضوع بیکاری و ورودی سالانه تعداد یک میلیون کارجو به بازار کار کشور موضوع پراهمیتی است که تمام دیدگاهها را معطوف به این مهم کرده است.
یک کارشناس حوزه کار معتقد است: موضوع اعتبارات همواره مهمترین بخش در توسعه اشتغال است و با توجه به اینکه همواره مبالغی که برای تخصیص ایجاد شغل از اعتبارات بانکی در نظر گرفته می شود، ممکن است در برخی مواقع حداقلی از آن دچار انحراف شده و تورمی را به اقتصاد کشور تحمیل کند.
‘حمید حاج اسماعیلی’ ادامه داد:بنابراین هرگونه برداشت ناصحیح از سیستم بانکی می تواند بانکهای کشور را برای تخصیص اعتبار برای ایجاد مشاغل دچار مشکل کند.
وی یادآور شد: برای ایجاد ۲.۵ میلیون فرصت شغلی در سال جاری حدود ۵۷ هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز است که اختلاس انجام شده می تواند تخصیص اعتبار از سوی بانکها برای ایجاد مشاغل را با مشکل مواجه سازد.
وی تاکید کرد: تخصیص اعتبار همواره یکی از کلیدی ترین محورهای توسعه اشتغال در هر کشوری محسوب می شود.
اشتغال موضوعی است اقتصادی که ابعاد اجتماعی وسیعی را به دنبال دارد و درصورتی که نتوان برای حل آن همت کرد پیامدهای اجتماعی آن، آنچنان پیکر اجتماعی را مورد هدف قرار می دهد که در سالهای آتی می توان تن رنجور این پیکر را که آسیب های اجتماعی آن را خرد کرده است، مشاهده کرد.

تدریس خصوصی آیلتس

برچسب ها:

دیدگاه خود را به ما بگویید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

کانال استخدام در تلگرام

› استخدام تهران

استخدام شهرستانها