اختصاص سهمیه استخدام ۱۰ محیط‌بان به هرمزگان کافی نیست

مجید وفادار صبح امروز در گفت و گو با خبرنگار فارس در بندرعباس اظهار کرد: یک میلیون هکتار وسعت مناطق تحت حفاظت استان هرمزگان می‌باشد.

وی افزود: تعداد ۱۹ منطقه حفاظت شده تحت مدیریت این استان بوده که بالغ بر ۱۲ درصد مساحت هرمزگان می‌باشد.
مدیرکل حفاظت از محیط زیست هرمزگان ادامه داد: مناطق حفاظت شده در استان شامل گنو، هماگ، کشار، باز، سراج، فارور، طارم، حراگابریک جاسک شرقی و غربی، تیاب میناب، حرا رود گز، حرا، خور خوران، پرزوئیه، پناهگاه‌های حیات وحش شیدور و هندورابی، اثر طبیعی ملی خرسین، شکار ممنوع گلزار و نیزار و هرمد می‌باشد.
وفادار از تعداد دو منطقه حفاظت شده هرمزگان که مشترک با استان‌های دیگر است خبر داد و گفت: پارک ملی دریایی نایبند مشترک با استان بوشهر و منطقه حفاظت شده هرمد مشترک با استان فارس می‌باشد.
وی همچنین با اشاره به اینکه براساس استاندارد جهانی به ازای هر ۲ هزار هکتار بایستی یک محیط بان وجود داشته باشد، اظهار کرد: در حال حاضر در هرمزگان به ازای هر ۱۶ هزار هکتار یک محیط بان وجود دارد.
مدیرکل حفاظت از محیط زیست هرمزگان با بیان اینکه تعداد ۴۷ محیط‌بان حفاظت از مناطق تحت مدیریت استان هرمزگان را به عهده دارند، ادامه داد: در شرایط ایده آل بایستی ۴۰۰ محیط‌بان در هرمزگان وجود داشته باشد که در حال حاضر ردیف بودجه‌ای برای یگان حفاظت در دستگاه‌های اجرایی وجود ندارد.
به گفته وفادار ۱۳ هزار امتیاز برای محیط‌بانان در نظرگرفته شده است که در افزایش حقوق و مزایای آنان تاثیر خواهد داشت.
وی در ادامه در خصوص حمایت از محیط‌بانان گفت: لایحه حمایت از محیط‌بانان در مجلس شورای اسلامی مراحل نهایی تصویب خود را طی می‌کند که در صورت تصویب بسیاری از مشکلات محیطبانان مرتفع می‌شود.
مدیرکل حفاظت از محیط زیست هرمزگان با بیان اینکه تعداد ۱۱۹ محیط‌بانان در کل کشور شهید شدند، افزود: شهید محمد دهقانی و شهید پرویز هرمزی از آخرین شهدای محیط‌بان این استان بوده که در سال ۹۵ درمنطقه حفاظت شده گنو به شهادت رسیدند.
وفادار از تلاش‌های صورت گرفته برای جذب نیروی محیط‌بان در کشور خبر داد و گفت: بنا است ۳۰۰ نیروی محیط‌بان در کل کشور جذب شده که تنها ۱۰ محیط‌بان سهمیه استان هرمزگان می‌باشد که این تعداد جوابگوی حفاظت از زیستگاه‌ها و مناطق تحت مدیریت در این استان نمی‌باشد.
وی همچنین تصریح کرد: پیگیری‌های زیادی برای استفاده از سهمیه سربازان وظیفه از نیروی انتظامی در راستای همکاری با محیط‌بانان در مناطق حفاظت شده انجام شده است.
مدیرکل حفاظت از محیط زیست هرمزگان در ادامه به کمبود تجهیزات یگان حفاظت محیط زیست در هرمزگان اشاره کرد و افزود: در حال حاضر محیط‌بانان گشت به جلیقه ضدگلوله مجهز شده و با پیگیری‌های به عمل آمده به زودی نیز محیط‌بانان به تجهیزات دفاع شخصی دیگری نیز مجهز خواهند شد.
وفادار همچنین با اشاره به اینکه تعدادی از محیط‌بانان هرمزگان در دانشکده محیط زیست کرج آموزش‌های تخصصی را گذرانده‌اند، خاطرنشان کرد: این آموزش‌های شامل مدیریت مناطق، ضابطین دادگستری، قانون به کارگیری سلاح، مدیریت حیات وحش بوده و در استان نیز آموزش‌های ضابطی و قانون به کارگیری سلاح توسط مراجع قضایی و نیروی انتظامی برای محیط‌بانان صورت گرفته است.
وی در ادامه برخورد با صید غیر مجاز، شکارهای غیر مجاز پرندگان و حیوانات، زنده گیری پرندگان و حیوانات، صید و زنده گیری غیرمجاز خزندگان، برخورد با آلودگی‌های محیط زیست و تخریب زیستگاه‌ها را از وظایف محیط‌بانان دانست.
مدیرکل حفاظت از محیط زیست هرمزگان در پایان خاطرنشان کرد: ۱۰۶ متخلف در سال گذشته به زیستگاه‌های هرمزگان ضربه زدند که ۹۵ پرونده نیز برای آنان تشکیل شده است.

تدریس خصوصی آیلتس

دیدگاه خود را به ما بگویید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

کانال استخدام در تلگرام

› استخدام تهران

استخدام شهرستانها