اخبار حقوق و دستمزد فرهنگیان در سال ۹۶ (کلیه اخبار)

اخبار حقوق و دستمزد فرهنگیان

 

 

۴ اردیبهشت ۹۶ – پرداخت بدهی فرهنگیان تا پایان اردیبهشت 

خبرگزاری ایرنا : سخنگوی کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس شورای اسلامی از پرداخت بدهی فرهنگیان تا پایان اردیبهشت خبر داد.
به گزارش ایرنا، سیدحمایت میرزاده امروز- یکشنبه- در تشریح نشست امروز کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس شورای اسلامی، گفت: معاونان و کارشناسان سازمان برنامه و بودجه، وزارت آموزش و پرورش و وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در نشست امروز این کمیسیون حضور یافتند و گزارشی درباره وضعیت بودجه آموزشی کشور ارائه کردند.
نماینده مردم گرمی در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه براساس گزارش ارائه شده آموزش و پرورش مشکلاتی در بخش پرداخت ها دارد، افزود: برخی مطالبات معلمان آموزش و پرورش در سال ۹۵ پرداخت نشده است. به عنوان نمونه، حق الزحمه معلمانی که در خرداد سال ۹۵ از دانش آموزان امتحان گرفته اند، پرداخت نشده است.
مشکلات مالی آموزش و پرورش حالت رسوبی پیدا کرده است
میرزاده ادامه داد: پاداش بازنشستگان آموزش و پرورش و برخی مطالبات پرسنل آموزش و پرورش در سال ۹۵ پرداخت نشده است، که مقرر شده بدهی های بخش آموزش و پرورش در سال ۹۵ در اردیبهشت ماه اتمام یابد.
وی با بیان اینکه معاونان وزارت آموزش و پرورش در نشست امروز اذعان کردند که مشکلات مالی آموزش و پرورش حالت رسوبی پیدا کرده است، یادآور شد: مطالبات پرسنل آموزش و پرورش روی هم انباشته شده و در پایان سال برای دولت و نظام مشکل ایجاد می کند و تلاش وزارتخانه بر این است که از انباشته شدن بدهی ها جلوگیری کنند.
رخواست نمایندگان برای پرداخت ماهیانه حقوق و مزایای پرسنل آموزش و پرورش
میرزاده افزود: نمایندگان از مسئولان وزارت آموزش و پرورش درخواست کردند، که به صورت ماهیانه حقوق و مزایای پرسنل را پرداخت کنند که مسئولان وزارتخانه در این خصوص قول مساعد دادند.
سخنگوی کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس با بیان اینکه بر اساس گزارشات ارائه شده توسط مسئولان وزارت علوم تلاش وزارتخانه برای تقویت شرکت های دانش بنیان است، ادامه داد: تقویت صندوق های رفاه اجتماعی یکی دیگر از اقدامات وزارت علوم برای کمک به دانشجویان است.
زیر علوم به دلیل جلسه در دفتر مقام معظم رهبری در کمیسیون حضور نیافت
این نماینده مردم در مجلس دهم، اظهار کرد: جمعی از اعضای صندوق نوآوری و شکوفایی در نشست امروز کمیسیون حضور یافتند و گزارش از اقدامات و آمادگی برای حمایت از شرکت های دانش بنیان ارائه کردند.
به گزارش خانه ملت، سخنگوی کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: وزیر علوم صبح در مجلس حضور یافته و در مذاکره ای که با رئیس کمیسیون داشته اعلام کرده است که به دلیل جلسه ای که در دفتر مقام معظم رهبری دارد، نمی تواند در نشست کمیسیون آموزش حضور یابد.

 

 


۲۷ فروردین ۹۶ – نگارش قانون جدید برای بهبود حقوق معلمان زمان‌بَـر است 

خبرگزاری خانه ملت: عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با بیان اینکه اولویت نخست مدیران آموزش و پرورش باید اجرای صحیح نظام رتبه‌بندی معلمان باشد، نگارش قانون جدید برای بهبود حقوق معلمان را امری زمان‌بَـر توصیف کرد.
حبیب‌اله دهمرده در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت درخصوص رویکرد وزیر آموزش و پرورش نسبت به “تدوین قانون نظام حقوقی معلمان” با هدف جدایی از سیستم اداری دولت و اصلاح شیوه پرداخت حقوق آن‌ها همچون اساتید دانشگاه‌ها، گفت: از آنجا که برای تحقق و ایجاد قانون نظام رتبه‌بندی معلمان، زمان و انرژی بسیاری صرف شده است معتقدم بهتر است مسئولان آموزش و پرورش اجرای صحیح و اصلاح نواقص این قانون را به منظور اصلاح شیوه پرداخت حقوق معلمان در دستور کار خود قرار دهند چراکه تدوین قانون جدید تحت هر عنوانی زمان و هزینه بسیاری را می‌طلبد.
نماینده مردم زابل در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه تدوین “قانون نظام حقوقی معلمان” مغایرتی با اجرای صحیح نظام رتبه‌بندی معلمان ندارد، افزود: اولویت نخست مدیران آموزش و پرورش باید اجرای صحیح نظام رتبه‌بندی معلمان باشد.
وی ادامه داد: نگارش لایحه قانون جدید و ارائه آن به مجلس و سپس بررسی آن در کمیسیون‌ها و اینکه اصلا رای می‌آورد یا خیر، روند طولانی را به وزارتخانه مربوطه تحمیل می‌کند لذا نمی‌توان معلمان را با این وعده در انتظار رسیدن به حق و حقوق‌شان گذاشت بنابراین اجرای رتبه‌بندی معلمان جدی باید گرفته شود.
دهمرده اضافه کرد: نظام رتبه‌بندی معلمان قانون کاملی است که در صورت اجرا می‌تواند درصد قابل توجهی از مشکلات معلمان را رفع کند و درصورت وجود خلاءهای باید جهت رفع آن اقدام شود.
عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با بیان اینکه اگرچه می‌شود جدایی از سیستم اداری دولت و اصلاح شیوه پرداخت حقوق آن‌ها همچون اساتید دانشگاه یا حتی ادغام آموزش و پرورش با آموزش عالی را در برنامه‌های توسعه گنجاند اما معتقد است با اجرای درست نظام رتبه‌بندی معلمان وضعیت معیشت معلمان با سرعت بیشتری اصلاح خواهد شد.
به گزارش خبرگزاری خانه ملت، وزیر آموزش و پرورش به تازگی از ضرورت تدوین لایحه نظام حقوقی معلمان به منظور جدایی از سیستم اداری دولت و پرداخت حقوق همچون استادان دانشگاه سخن گفته است.


 

۱۴ فروردین ۹۶ – زمان واریز مطالبات ۶ ماهه معلمان

خبرگزاری تسنیم : مطالبات مربوط به حقوق سرباز معلمان و نیروهای حق‌التدریس در روزهای پایانی سال ۹۵ پرداخت شد هر چند برخی افراد پس از ۶ ماه انتظار در شب عید نیز به حقوق خود نرسیدند و مطالباتشان در سال ۹۶ پرداخت شد اما بخش دیگری از مطالبات فرهنگیان همچنان باقی مانده است.
به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم، آموزش‌وپرورش سال ۹۵ را نیز با معضل کسری بودجه پشت سر گذاشت و این مسئله منجر شد برخی مطالبات از جمله حقوق نیروهای حق‌التدریس‌ و سرباز معلمان و ساعات حق‌التدریس نیروهای رسمی از ابتدای مهر ماه ۹۵ پرداخت نشود.
در آخرین روزهای سال ۹۵، مسئولان آموزش‌وپرورش از اختصاص اعتبار از سوی دولت برای پرداخت بخشی از مطالبات معلمان خبر دادند. طبق گفته‌های منصور مجاوری مدیرکل دفتر برنامه و بودجه آموزش‌وپرورش با این تخصیص و ابلاغ اعتبار، رکورد کمک منابع مالی در چهار دهه گذشته ثبت شد و موجب شد بخش بسیار زیادی از بدهی و مطالبات پرسنلی و اشخاص حقوقی پرداخت شود. با این اعتبار بدهی نیروهای خرید خدمات آموزشی سال ۹۴، حقوق سرباز معلمان، حقوق نیروهای قراردادی سال ۹۵، حق‌التدریس‌های آزاد سال ۹۵، هزینه فوت و ازدواج از سال ۸۸ تا ۹۴، ارفاقی‌ سنوات بازنشستگان آموزش و پرورش استثنایی و بخشی از بدهی بانک‌ها و بیمه‌ها پرداخت می‌شود.
اختصاص اعتبار مربوط در آخرین روزهای سال ۹۵ منجر شد حقوق سرباز معلمان و نیروهای حق‌التدریسی که از مهرماه ۹۵ پرداخت نشده بود،در برخی استان‌ها به دلیلی تعطیلات نوروز در شب عید نیز پرداخت نشود و با آغاز سال ۹۶  و گذشت یک هفته از آن مطالبات این افراد واریز شد.در همین رابطه فخرالدین دانش آشتیانی وزیر آموزش‌وپرورش می‌گوید:‌«تا پایان سال گذشته تمام اعتبار مورد نیاز برای معلمان حق‌التدریس آزاد پرداخت و در تمام استان ها توزیع شد اما در برخی استان‌ها به دلیل اینکه در روزهای پایانی سال بود، پول در بانک باقی ماند و به حساب فرهنگیان واریز نشد.»
همچنین مطالبات مربوط به ساعات حق‌التدریس نیروهای رسمی که از مهر ۹۵ پرداخت نشده بود در روزهای پایانی سال ۹۵ نیز پرداخت نشد و مسئولان قول واریز این مطالبات را در سال ۹۶ و احتمالاً در هفته بزرگداشت مقام معلم دادند.
عدم واریز مطالبات معلمان در شب عید با واکنش‌های متفاوتی همراه بود، برخی معلمان در این رابطه گفته‌اند «اول مهر کلاس‌ها خالی مانده بود و به هر فردی پیشنهاد می‌شد قبول نمی‌کرد ما از بیچارگی قبول کردیم و انصافاً فرقی برایمان نمی‌کرد و همراه با کلاس موظف با تمام توان ۶ ماه کار کردیم به امید کمک به اقتصاد خانواده اما شب عید شرمنده خانواده شدیم.»
« من با ۲۱ سال سابقه که چندسالی است ازبیماری ام اس رنج می‌برم شهریور ۹۵ به خاطرهزینه داروها مجبورشدم کلاس دوزبانه نوآموزان منطقه محروم را یک ماه اداره کنم. اما تا به امروز از پرداخت مطالبات خبری نیست.»
به گزارش تسنیم، عدم اختصاص اعتبار کافی به وزارت آموزش وپرورش و کسری بودجه این وزارتخانه منجر می‌شود تا پرداخت مطالبات معلمان با تاخیرهای چند ماهه مواجه شود به‌گونه‌ای که در سال ۹۵، ۴۰۰ میلیارد تومان بودجه برای بخش سایر به آموزش وپرورش اختصاص یافت که از این رقم باید ۶۰۰ میلیارد تومان برای حق التدریس شاغلان، ۱۵۰ میلیارد تومان حق التدریس نیروهای آزاد، ۲۰۰ میلیارد تومان برای نیروهای قراردادی، ۳۰۰ میلیارد تومان بابت بیمه تکمیلی و ۷۵ میلیارد تومان بابت نیروهای سربازمعلم پرداخت می‌شد در حقیقت در بخش سایر دو هزار و ۹۰۰ میلیارد تومان برای پرداخت حقوق‌ها نیاز بود و تامین نشدن آن مجر شد در پایان سال ۹۵ پرداخت مطالبات با مشکل مواجه شود و با اختصاص اعتبار از سوی دولت بخشی از این مطالبات پرداخت شد.
حق التدریس امتحانات خرداد و شهریور سال تحصیلی گذشته و پاداش پایان خدمت بازنشستگان سال ۹۵ پرداخت نشده است همچنین برای پرداخت حق الزحمه انتخابات نیز ۷۰ میلیارد تومان بودجه نیاز است.
مجلس شورای اسلامی در بررسی لایحه بودجه سال ۹۶، مصوبه‌‌ای را داشت که براساس آن دولت باید حقوق کارکنان آموزش‌وپرورش را به صورت ماهانه پرداخت کند  و براین اساس هر موضوعی که ذیل عنوان حقوق تعریف شود ازجمله حقوق نیروهای رسمی، پیمانی، حق التدریس و سرباز معلمان به صورت منظم در هر ماه پرداخت می‌شود حال باید دید آیا این مصوبه در سال ۹۶ اجرا خواهد شد و با تحقق آن روند تاخیرها در پرداخت مطالبات معلمان اصلاح خواهد شد؟

 


۲ آذر ۹۵ – پرداخت همزمان حقوق و مزایای فرهنگیان شاغل برای نخستین بار

خبرگزاری ایرنا: مدیر کل دفتر برنامه و بودجه و تامین منابع وزارت آموزش و پرورش از پرداخت همزمان حقوق و مزایای فرهنگیان شاغل برای نخستین بار در سراسر کشور خبر داد.
به گزارش ایرنا به نقل از وزارت آموزش و پرورش، «منصور مجاوری» گفت: در راستای منویات مقام معظم رهبری در اجرای بندهای ۱۶ و ۱۹ سیاست های ابلاغی اقتصاد مقاومتی، سیاست های دولت در زمینه شفاف سازی مالی به ویژه درخصوص حقوق کارمندان، برای نخستین بار وزارت آموزش و پرورش با همکاری معاونت نظارت مالی و خزانه داری کل کشور، بانک مرکزی و سازمان برنامه و بودجه، اقدام به پیاده سازی طرح ملی پرداخت حقوق یکپارچه کرد.
مدیر کل دفتر برنامه وبودجه و تامین منابع وزارت آموزش و پرورش افزود: در فاز نخست این طرح، روز یکم آذرماه ۱۳۹۵ برای نخستین بار قریب ۴۵ درصد کارکنان دولت یعنی فرهنگیان به صورت واحد و در یک لحظه حقوق خود را دریافت کردند.
وی تصربح کرد: این کار براساس یک فرایند بسیار فشرده و تخصصی صورت گرفته است و باعث می شود که از این ماه به بعد، بدون نگرانی در تاخیر و فاصله زمانی بین استانها، کلیه پرداختهای حقوق و مزایای فرهنگیان به صورت یکپارچه و با یک روش اجرا و پرداخت شود.

 

 


 

۲۴ فروردین ۹۵ – ابهامات افزایش ۶۷ درصدی میانگین حقوق معلمان طی دو سال/مستندات چیست؟

 

خبرگزاری تسنیم : یوزیر آموزش‌وپرورش از افزایش ۶۷ درصدی میانگین حقوق فرهنگیان طی دو سال گذشته خبر می‌دهد موضوعی که معلمان ضمن مخالفت با آن ابهامات بسیاری درخصوص آن دارند.
به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم، افزایش ۶۷ درصدی میانگین حقوق فرهنگیان آن هم طی دو سال گذشته خبری بود که در روزهای اخیر به شدت توجه افکار عمومی جامعه و به ویژه فرهنگیان را به خود جلب کرد.
علی اصغر فانی وزیر آموزش و پرورش طی هفته جاری با حضور در شبکه خبر از افزایش ۶۷ درصدی میانگین حقوق فرهنگیان در دولت یازدهم خبر داد و گفت:‌ افزایش حقوق معلمان در سال گذشته از چند جهت بود، افزایش حقوق کارکنان دولت، رتبه‌بندی و اعمال حق مرزی از جمله مواردی بود که منجر به افزایش حقوق فرهنگیان شد همچنین برای نخستین بار در تیرماه سال ۹۴ توانستیم حق مرزی را برای فرهنگیان برقرار کنیم.
وی با تأکید براینکه میانگین دریافتی فرهنگیان در دولت یازدهم، ۶۷ درصد رشد را نشان می‌دهد، گفت:‌ در طول دو سال گذشته میانگین دریافتی فرهنگیان ۶۷ درصد رشد داشته است که این شروع خوبی بوده و این رشد در تاریخ آموزش و پرورش کشور بی سابقه بوده است.
سخنان وزیر آموزش‌وپرورش بازتاب‌های مختلفی را میان جامعه فرهنگیان کشور داشت به گونه‌ای که اغلب معلمان معتقدند افزایش ۶۷ درصدی میانگین حقوق فرهنگیان محقق نشده است و از مسئولان آموزش‌وپرورش می‌خواهند تا ابعاد مختلف این موضوع را روشن‌تر کنند.
یکی از معلمان شهرستان‌های استان تهران در این رابطه می‌گوید:‌ بنده با ۲۰ سال سابقه، مدرک فوق لیسانس و رتبه ارشد افزایش حقوق سالانه‌ام معادل افزایش حقوق اعمال شده از سوی دولت در آغاز هر سال است و با اجرای رتبه بندی نیز ۲۰۰ هزار تومان به مجموع حقوقم اضافه شد که به هیچ عنوان با افزایش ۶۷ درصدی میانگین دریافتی همخوانی ندارد.
اگر چه طبق گفته‌های فانی بخشی از این افزایش ۶۷ درصدی مربوط به اجرای طرح رتبه‌بندی است اما آنگونه که فرهنگیان می‌گویند با اجرای این طرح نهایتاً ۳۰۰ هزارتومان به مجموع حقوق آنها اضافه شده است در حالیکه طبق گفته‌های وزیر آموزش و پرورش در تابستان سال گذشته قرار بود با اجرای رتبه بندی از ۳۰۰ تا ۸۰۰ هزار تومان به حقوق فرهنگیان اضافه شود.
رضا نهضت معلم و کارشناس آموزشی در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم اظهار داشت:‌در رابطه با موضوع افزایش ۶۷ درصدی میانگین حقوق فرهنگیان در دو سال گذشته می‌توان از آنها نظرسنجی کرد از سوی دیگر برای بررسی صحت این آمار می‌توان به سخنان وزیر و معاونان او در طول دو سال گذشته نیز استناد کرد.
وی افزود: وزیر آموزش وپرورش در سال ۹۳ میانگین حقوق معلمان را یک میلیون و ۵۵۰ هزار تومان اعلام می‌کند همچنین در تابستان سال ۹۴ آقای نوبخت رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی در اجلاس روسای آموزش و پرورش میانگین دریافتی معلمان را یک میلیون و ۷۵۰ هزار تومان اعلام کرد.
این کارشناس آموزشی با اشاره به اینکه از مهر ۹۴ طرح رتبه‌بندی معلمان اجرا شد و اعتباری معادل ۱۳۵۰ میلیارد تومان برای آن اختصاص یافت، گفت:‌ اگر این رقم را به تعداد معلمان تقسیم کنیم افزایشی معادل ۱۴۰ هزار تومان و نهایتاً ۳۰۰ هزار تومان را شامل می‌شود حال اگر این میزان را به رقم اعلام شده از سوی آقای نوبخت (یک میلیون و ۷۵۰ هزار تومان)‌ اضافه کنیم رقم دریافتی ۲ میلیون تومان می‌شود پس چگونه اعلام می‌کنند که میانگین حقوق معلمان ۶۷ درصد افزایش یافته است.
نهضت گفت:‌ اگر افزایش ۶۷ درصدی محقق شده باشد باید میانگین دریافتی معلمان دو میلیون و ۳۰۰ هزار تومان باشد در حالیکه هم‌اکنون اینگونه نیست.
وی افزود: یکی از انتقادات به دولت گذشته این بود که آمار اشتباه ارائه می‌دهند پس چگونه دولت فعلی نیز این روند را انجام می‌دهد؟ سال گذشته اعلام کردند با اجرای طرح رتبه‌بندی حقوق معلمان از ۳۰۰ تا ۸۰۰ هزار تومان افزایش می‌یابد حال یک نفر را نشان دهید که مجموعاً ۶۰۰ هزار تومان به حقوقش اضافه شده باشد.
این کارشناس آموزشی بیان کرد: مسئولان آموزش و پرورش اعلام کردند که حق شغل معلمان را افزایش داده‌اند در حقیقت با اعمال فشار دیوان عدالت اداری حق شغل را به ۱۳۰۰ رسانده‌اند در حالیکه باید ۱۵۰۰ اعمال شود. براثر آمارهای ارائه شده از سوی مسئولان، مردم می‌گویند حقوق فرهنگیان دائم در حال افزایش است در حالیکه اینگونه نیست.
نهضت با اشاره به اینکه یکی دیگر از موارد مطرح شده از سوی مسئولان آموزش و پرورش پرداخت پاداش پایان خدمت بازنشستگان سال ۹۳ است، گفت:  مسئولان آموزش و پرورش برای پرداخت پاداش پایان خدمت فرهنگیان بازنشسته سال ۹۳ رقمی معادل ۹۰۰ میلیارد تومان از یکی از بانک‌ها دریافت کردند اما مشخص نیست که سود این پول را چگونه پرداخت خواهند کرد؟ همچنین اعلام می‌کنند در بودجه سال ۹۵ برای پرداخت پاداش پایان خدمت بازنشستگان اعتباری معادل ۴۵۰۰ میلیارد تومان در نظر گرفته شده است در حالیکه این رقم صرفاً برای فرهنگیان نیست البته امیدواریم مجلس آن را به بودجه آموزش و پرورش اضافه کند اما تا زمانی که در اعتبارات آموزش و پرورش لحاظ نشود وضعیت پرداخت پاداش پایان خدمت بازنشستگان مشخص نیست.
وی با اشاره به خلف وعده دولت درخصوص اجرای طرح رتبه بندی در سال ۹۵ عنوان کرد: آقای نوبخت و وزیر آموزش‌وپرورش اعلام کردند که دولت برای اجرای رتبه بندی در سال ۹۵ اعتبار ۳۵۰۰ میلیارد تومانی را لحاظ کرده است، هم‌اکنون مجموع افزایش دستمزد برای سال ۹۵ از سوی دولت ۱۱ درصد اعلام شده است که برای این افزایش و بودجه رتبه‌بندی اعتباری معادل سه هزار میلیارد تومان در نظر گرفته‌اند در حالیکه برای اجرای طرح رتبه‌بندی باید اعتبار ۳۵۰۰ میلیارد تومانی اختصاص می‌یافت و ۱۱ درصد افزایش حقوق به جز آن در نظر گرفته می‌شد.
به گزارش تسنیم، در حالیکه اکثر فرهنگیان نسبت به افزایش ۶۷ درصدی میانگین حقوق فرهنگیان در دو سال گذشته بدبین بوده و ابهامات بسیاری برایشان مطرح است، ارائه مستندات مربوط به این موضوع از سوی مسئولان آموزش و پرورش می‌تواند بسیاری از ابهامات را پاسخگو باشد.


 

 

۲۳ فروردین ۹۵ – حق التدریس ۶ ماهه ی دوم سال ۹۴ را بدهکار هستیم 

خبرگزاری پانا : معاون پشتیبانی آموزش و پرورش خوزستان بیان داشت: کمبود نیروی انسانی نیز یکی از مشکلات جدی در آموزش و پرورش است و برای حل این مشکل ناگزیر هستیم که از ساعات حق التدریس استفاده کنیم .
سیروس خدادادی در گفت و گو با خبرنگار پانا ، با اشاره به اینکه آموزش و پرورش خوزستان سال سختی را سپری کرد، گفت: آموزش و پرورش بزرگترین دستگاه اجرایی در کشور است و بیشتر از دستگاه های دیگر نیز از کمبود اعتبار رنج می برد .
پرداخت مطالبات فرهنگیان، دغدغه ای برای مسئولین
وی با اشاره به اینکه تمامی مسئولین در آموزش و پرورش دغدغه ی پرداخت مطالبات فرهنگیان را دارند ،اظهار داشت: انصافا مدیرکل آموزش و پرورش خوزستان با جدیت پرداخت مطالبات فرهنگیان را پیگیری کرد و فرهنگیان عزیز مطمئن باشند که برای وصول مطالبات آنها حتی لحظه ای عقب نشینی نخواهیم کرد.
خدادادی اظهار کرد: مطالبات فرهنگیانی که در سال ۹۳ در آموزش و پرورش خوزستان بازنشسته شدند ۵۳ میلیارد تومان بود ووزارت آموزش و پرورش نیز تلاش زیادی برای تامین اعتبار این مطالبات انجام داد و در اواخر سال ۹۴ با اخذ ۹۰۰ میلیارد تومان وام از بانک های ملی و سرمایه ،۹۵ در صد از مطالبات بازنشستگان کشور پرداخت شد و مطالبات ۵ درصد باقیمانده نیز در روزهای باقیمانده از فروردین ۹۵ پرداخت می شود.
حق التدریس ۶ ماهه ی دوم سال ۹۴ را بدهکار هستیم
معاون پشتیبانی آموزش و پرورش خوزستان بیان داشت: کمبود نیروی انسانی نیز یکی از مشکلات جدی در آموزش و پرورش است و برای حل این مشکل ناگزیر هستیم که از ساعات حق التدریس یا توسعه ی سنواتی استفاده کنیم و چون این ساعت در خوزستان زیاد بود ، وزارت نتوانست اعتبار لازم برای پرداخت ساعات حق التدریس را فراهم کند واز این رو مطالبات سال ۹۳ ، در سال ۹۴ پرداخت شد البته مطالبات نیمه ی دوم سال ۹۴ را نیز هنوز بدهکار هستیم .
وی همچنین گفت: بدهی به بازار و بدهی به شرکت های برق و آب نیز از مشکلات بغرنج دیگری است که با آن روبرو هستیم .
اخذ مجوز ۶ مرکز درمانی ، موجب رضایت فرهنگیان شد
خدادادی ،در بخش دیگری از سخنانش گفت: البته با وجود مشکلات اعتباری ، کارهای خوبی نیز توانستیم در استان خوزستان انجام دهیم که از آن جمله می توان به اخذ مجوز ۶ مرکز درمانی فرهنگیان در استان اشاره کرد که هم اکنون یکی از این مراکز در اندیمشک راه اندازی شد.همچنین ۸ مرکز رفاهی معلمان یا باشگاه فرهنگیان نیز در استان خوزستان احداث و راه اندازی شد و انتظاراتی که فرهنگیان شهرستانهای باغملک ، خرمشهر ، اندیکا ، لالی ،رامهرمز ، ماهشهر ، مسجد سلیمان و گتوند داشتند را توانستیم برآورده کنیم.
کسب درآمد ۲ و نیم  میلیارد تومانی آموزش و پرورش خوزستان از منابع غیر اختصاصی
وی در عین حال تصریح کرد: سال گذشته توانستیم از طریق “منابع غیر اختصاصی”۲ و نیم  میلیارد تومان تجهیزات برای مدارس و ۱۲ خودرو برای ادارات خریداری کنیم که این خودروها در حال توزیع بین مناطق محروم می باشند.که در سال جدید نیز افزایش درآمدهای غیر اختصاصی را دنبال می کنیم و بنا داریم میزان این درآمدها را از ۱۸ میلیارد تومان در سال گذشته به ۲۵ میلیارد تومان در سال جدید برسانیم.
کمک ۱ و نیم میلیاردی به بیماران صعب العلاج فرهنگی
خدادادی گفت: در سال قبل موفق شدیم به ۱۰ هزار فرهنگی وامی با بهره ی ۱۲ درصد اختصاص دهیم همچنین یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان وام بدون بهره نیز از صندوق ضروری به فرهنگیان خوزستان پرداخت کردیم در عین حال ۱و نیم میلیارد تومان نیز به بیماران صعب العلاج فرهنگی کمک بلاعوض پرداخت شد .
وی همچنین گفت: درابتدای سال ۹۴ احکام ۶۳ هزار فرهنگی برمبنای افزایش سالانه ۱۴ درصد صادر شد و پس از آن احکام معلمان را در ارتباط با طرح رتبه بندی صادر کردیم.

تشکر ویژه از استاندار خوزستان
معاون پشتیبانی اداره ی کل آموزش و پرورش خوزستان همچنین با اشاره به پیگیری وصول مطالبات آموزش و پرورش از دستگاه های اجرایی استان خوزستان ، گفت:این کار در تاریخ آموزش و پرورش بعد از انقلاب بی نظیر بود و با حمایت های قاطع استاندار خوزستان و پیگیری های جدی مدیرکل آموزش و پرورش توانستیم تا کنون ۸ میلیارد تومان از این بدهی ها را وصول کنیم که جا دارد از استاندار خوزستان به صورت ویژه در این خصوص تشکر شود .

 

تدریس خصوصی آیلتس

دیدگاه خود را به ما بگویید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

کانال استخدام در تلگرام

› استخدام تهران

استخدام شهرستانها