احتمال ایجاد ۱.۳ میلیون فرصت جدید شغلی در سال جاری

عضو شورای عالی اشتغال اعلام کرد: هدفگذاری ایجاد اشتغال استانها در سال جاری ۲.۱ میلیون فرصت جدید است، اما احتمالا ۱.۲ تا ۱.۳ میلیون آن محقق می‌شود.

داود قادری در گفتگو با مهر از توقف نشست ها و جلسات شورای عالی اشتغال از تیرماه امسال خبر داد و گفت: از ماه مبارک رمضان امسال در تابستان تاکنون جلسه ای نداشته ایم.

عضو شورای عالی اشتغال و نماینده کارگران کشور، با تاکید بر اینکه قرار نبود نشست ها به این صورت متوقف شود، اظهار داشت: در هر صورت قبل از این، شورا برخی مصوبات و پیگیری ها را در دستور کار خود داشت که باید برای به نتیجه رسیدن، نشست ها ادامه می یافت.

قادری با اعلام اینکه شورای عالی اشتغال نحوه اختصاص ۱۹۶هزارمیلیاردتومان منابع اشتغالزایی سال جاری را مشخص و به استان ها ابلاغ کرده است، همچنین از تعیین سهم هر استان از بسته اشتغال سال ۱۳۹۱خبر داد.

وی با تاکید بر اینکه شورای عالی اشتغال ایجاد ۲ میلیون و ۱۰۰هزار فرصت جدید شغلی را برای امسال هدفگذاری کرده است، اظهار داشت: بخشی از این میزان مربوط به حفظ اشتغال موجود، بخشی جا به جایی ها و قسمتی نیز ایجاد فرصت های جدید شغلی است.

عضو شورای عالی اشتغال، افزود: در قالب ابلاغ وضعیت تقسیم بندی منابع لازم برای ایجاد فرصت های شغلی در سال جاری، سهم بانک ها، سرمایه گذاری های خارجی و داخلی مشخص شده است.

قادری در اینباره که در ۸ ماهه ابتدای سال جاری وضعیت اشتغال زایی و عملکرد استان ها به چه نحو بوده است؟ گفت: با توجه به اینکه سهم استان ها از بسته اشتغال امسال مشخص و ابلاغ شده است اما هم اکنون نمی توان روند عملکرد هر استان را بررسی و یا در قالب گزارش استان ها در شورا دنبال کرد.

به گفته وی، معمولا استان ها عملکرد خود را به صورت مکتوب به شورا ارائه می کنند و در طول سال یکبار به صورت کلی عملکرد همه استان ها جمع بندی و اعلام می شود.

نماینده کارگران کشور در شورای عالی اشتغال، تصریح کرد: به صورت کلی دولت با تعیین سهم اشتغال و اعلام نحوه حمایت تسهیلاتی از استان ها، انتظار دارد بخش خصوصی بتواند فرصت های جدید شغلی از طریق استفاده تسهیلات و منابع بانکی ایجاد نماید.

قادری با اشاره به نیازسنجی و تعیین سهم ۲۰ درصدی برای مشاغل خانگی در بسته اشتغال سال جاری، تصریح کرد: در سال گذشته از ۲.۵ میلیون فرصت شغلی هدفگذاری شده؛ ۱ میلیون و ۶۰۰ هزار فرصت محقق شد که در آن هم بخشی از مشاغل حفظ فرصت و جا به جایی ها بوده است.

وی به این مطلب نیز اشاره کرد که در صورت طی شدن روال سال گذشته، ممکن است از پیش بینی ایجاد ۲ میلیون و ۱۰۰هزارفرصت جدید شغلی در سال جاری تنها ۱ میلیون و ۲۰۰ تا ۱ میلیون و ۳۰۰ هزار فرصت در مجموع حفظ اشتغال، جا به جایی ها و ایجاد فرصت های تازه محقق شود.

 

منبع خبر : خبرگزاری مهر

تدریس خصوصی آیلتس

دیدگاه خود را به ما بگویید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

کانال استخدام در تلگرام

› استخدام تهران

استخدام شهرستانها