احتمال افزایش حق‌الزحمه کاریابی‌ها

احتمال افزایش حق‌الزحمه کاریابی‌ها از دی ماه
رئیس هیئت مدیره کانون انجمن‌های صنفی کاریابی‌ها گفت: پیشنهاد افزایش حق الزحمه کاریابی‌ها برابر یک ماه حقوق کارجو در حال بررسی و در دی ماه نهایی می‌شود.
بابک هاشمی‌پور در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبری فارس «توانا»، در خصوص حق‌الزحمه کاریابی‌های کشور، اظهار داشت: با توجه به درخواست انجمن صنفی سراسر کشور و پیگیری‌های کانون و همچنین نظر مساعد مسئولان وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی حق‌الزحمه کاریابی در سال جاری افزایش خواهد یافت.
وی ادامه داد: سه سال قبل حق‌الزحمه کاریابی‌ها برابر یک ماه حقوق دریافتی کارجو از کارفرما بود که اکنون این موضوع در حال بررسی است.
رئیس هیئت ‌مدیره کانون انجمن‌های صنفی کاریابی‌ها با بیان اینکه افزایش حق‌الزحمه به وضعیت اقتصادی کاریابی‌ها کمک می‌کند، گفت: اکنون نصف حقوق دریافتی کارجو بابت حق الزحمه اخذ می‌شود که نزدیک به ۱۶۵ هزار تومان است.
به گفته این فعال کاریابی‌ها، حداکثر درآمد کاریابی‌ها در ماه ۲ تا ۳ میلیون است که هم‌خوانی با اجاره مکان و هزینه‌های جاری پرسنل ندارد و این افزایش درآمد موجب رونق کار می‌شود.
هاشمی‌پور در پاسخ به این سؤال که چرا کاریابی‌ها با توجه به افزایش کارجویان در رکود به سر می‌برند، تصریح کرد: این موضوع به چند عامل بستگی دارد؛ قرار بود برخی امور اجرایی به کاریابی‌ها واگذار شود اما تاکنون محقق نشده است.
وی خاطرنشان کرد: از سال ۸۵ موضوع حمایت از کارفرما طبق قانون برنامه سوم و چهارم و در حال حاضر پنجم به منظور معافیت سهم بیمه کارفرمایان شروع شد، اما طی دو سال اخیر این موضوع متوقف شد که موجب رکود شده است.
وی تأکید کرد: اکثر کاریابی‌ها زیان‌ده هستند و مسئولان وزارتخانه قول دادند که تا آخر سال حق‌الزحمه افزایش یابد و تا دی‌ماه این موضوع مشخص می‌شود.
با تشکر از: هومن خلعتبری

 

تدریس خصوصی آیلتس

دیدگاه خود را به ما بگویید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

کانال استخدام در تلگرام

› استخدام تهران

استخدام شهرستانها