ابطال پایان راه استخدامی دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی

به گزارش خبرگزاری فارس از بجنورد در روزنامه خراسان شمالی امروز به موضوع آزمون استخدامی های خراسان شمالی پرداخته شده است که در طی بررسی های سازمان بازرسی کل کشور،آزمون استخدامی دانشگاه علوم پزشکی ابطال شد.

 

نتایج استخدامی دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی باطل است و به دلیل حساس بودن موضوع، بازرسی کل خراسان شمالی نیز به پرونده استخدامی ها ورود پیدا کرده است. همچنین حدود صد درصد رد شدگان در آزمون استخدامی آموزش و پرورش استان به نتایج این  آزمون به  دیوان عدالت اداری در استان شکایت کرده اند که چنین شکایتی بی سابقه است.

 از سوی دیگر، صد درصد کارگران شاکی، به آرای صادر شده از سوی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی، اعتراض دارند و شکایت های خود را به دیوان عدالت اداری اعلام کرده اند.

مدیر دیوان عدالت اداری در خراسان شمالی گفت: در آگهی های استخدامی که از سوی دستگاه ها منتشر می شد، بندی وجود داشت که برای نیروهای قراردادی شاغل در دستگاه ها، امتیازهایی را در استخدام قائل می شد.

«حمیدرضا عرفانیان» افزود: چون این بند برخلاف بند ۹ اصل سوم قانون اساسی(اصل برابری فرصت ها) است، دیوان عدالت اداری کشور آن را ابطال کرد.

وی بیان کرد: اما این بند در اطلاعیه استخدامی منتشر شده از سوی دانشگاه علوم پزشکی استان وجود داشت که مغایر با قانون است و با توجه به این که این بند در پذیرفته شدن برخی افراد در آزمون استخدامی تأثیر داشته است، حذف آن روی نتیجه استخدام تأثیر می‌گذارد و آن را باطل می کند.

وی خاطرنشان کرد: ظاهرا دستگاه های اجرایی در جریان باطل شدن این بند از سوی دیوان عدالت اداری کشور نیستند و این موضوع مشکلاتی را به وجود آورده است و دستگاه ها نباید در اطلاعیه های استخدامی که منتشر می کنند، این بند را لحاظ کنند.

وی اظهارداشت: با توجه به حساسیت این موضوع، از بازرسی کل استان هم خواسته ایم که این موضوع را پیگیری کند و بازرسی کل نیز به این موضوع ورود پیدا کرده است.

وی تصریح کرد: طی ۲ روز گذشته، ۷ نفر از ردشدگان در آزمون علوم پزشکی به این دیوان شکایت کرده اند که شکایت ها در حال بررسی است.

«عرفانیان» همچنین به شکایت ردشدگان در آزمون استخدامی آموزش و پرورش استان اشاره کرد و گفت: تاکنون سابقه نداشته است که صد درصد ردشدگان در یک آزمون استخدامی، به نتیجه آزمون اعتراض داشته باشند اما در اقدامی بی سابقه حدود صد درصد ردشدگان در آزمون استخدامی آموزش و پرورش به این موضوع شکایت کردند که نتیجه بررسی مستندات و شکایت ها برای صدور رأی به دیوان عدالت کشور ارسال شده است.

وی در بخش دیگری از اظهارات خود به اعتراض های وارد شده از سوی کارگران در رابطه با موضوعات مختلف کاری نسبت به اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی نیز اشاره کرد و گفت: با توجه به این که مرجع رسیدگی به شکایت های کارگران  اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی است، اعتراض ها و شکایت های آن ها در این اداره کل بررسی می شود اما متأسفانه صد درصد کارگران به نتیجه آرای این اداره کل اعتراض دارند و روزانه حداقل ۴ کارگر برای اعتراض به نتیجه آرای صادر شده، به این دیوان مراجعه می کنند.

تدریس خصوصی آیلتس

دیدگاه خود را به ما بگویید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

کانال استخدام در تلگرام

› استخدام تهران

استخدام شهرستانها