آیا باید پول خود را پس انداز کنید ، یا آن را سرمایه گذاری کنید؟

هر استراتژی مالی باید مبتنی بر اهداف مشخص باشد. دو دوره عملی ممکن صرفه جویی و سرمایه گذاری است. هر کدام مزایای خاص و شرایط مناسبی دارند. به طور کلی ، پس انداز به اهداف کوتاه مدت کمک می کند. در سناریو بلند مدت ، سرمایه گذاری ارجح است. در اینجا نحوه مقایسه استراتژی ها آمده است.

WIN_20180226_11_25_36_Pro

تعاریف و مرور کلی

در سناریوی پس انداز ، مقداری پول صرفاً مثلاً هفتگی ، کنار گذاشته می شود. برخی از افراد از حساب پس انداز خود استفاده می کنند ، برخی دیگر ممکن است به یک جامعه ساختمان بپیوندند. مقدار به تدریج رشد می کند تا زمانی که به مقدار هدف برسید. به عنوان مثال ، می توانید برای تعطیلات در خارج از کشور ، وسیله نقلیه جدید یا خانه خود صرفه جویی کنید. هر چه هدف بزرگتر باشد – روند طولانی تر است.

برخی از افراد در هزینه های اضطراری صرفه جویی می کنند ، بدون اینکه هدف خاصی در نظر گرفته شود. از این طریق ، آنها یک صندوق جمع می کنند تا به عقب بیفتند. هر وقت ماشینشان خراب شود یا دیگ بخار نیاز به تعویض داشته باشد ، مقداری پول تضمینی در دسترس است.

سرمایه گذاری اساساً متفاوت است. در اینجا ، پول صرفاً کنار گذاشته نمی شود. شما از آن استفاده می کنید برای خرید چیزهایی که انتظار می رود ارزش خود را کسب کنند. گزینه های معمولی شامل سهام و دارایی است. به عنوان مثال ، اگر سهام هایی را که توسط اپل صادر شده است خریداری می کنید ، حق تقسیم سود را دارید. هنگامی که قیمت سهام افزایش یافت ، ممکن است دارایی های خود را برای سود به فروش برسانید.

اهداف کوتاه مدت

صندوق پس انداز اضطراری ذکر شده برای هر خانواده ضروری است. این امکان را به شما می دهد تا هزینه های خود را بدون بدهی بپردازید. تعداد کمی از موارد زندگی کاملاً قابل پیش بینی است. از این رو ، آماده باشید.

برای مثال صورتحسابهای پزشکی غیر منتظره ممکن است باعث شود که شما وام بگیرید. پول وام گرفته شده هرگز رایگان نیست ، بنابراین در نهایت باید  مبلغ بیشتری را پرداخت کنید. مهمتر از همه ، بدهی ها همیشه باید اولویت اصلی باشند. با گذشت هر روز سود وام بیشتر می شود. هر چه زودتر وام بازپرداخت کنید – هزینه کمتری برای شما خواهد داشت.

اندازه بهینه صندوق پس انداز اضطراری شما باید برابر با ۳ ماه هزینه شما باشد . اطمینان حاصل کنید که حساب اجازه برداشت فوری را می دهد. گاهی اوقات ، این ممکن است محدود شود. پس از رسیدن به هدف ، می دانید که امنیت مالی در دسترس است. با این حال ، این دلیلی برای متوقف کردن پس انداز نیست.

بعداً ، سعی کنید حداقل ۱۰٪ از درآمد ماهانه خود را داشته باشید. پس از پر کردن ذخیره اورژانسی ، می توانید اهداف دیگری را پس انداز کنید. سرانجام ، شما باید به سرمایه گذاری روی آورید تا امنیت مالی طولانی مدت شود.

اهداف بلند مدت

بهترین استراتژی ها منابع مالی را تضمین می کنند که در آینده ای دور وجود خواهد داشت. اهداف کوتاه مدت مهم هستند ، اما پس انداز به سختی می تواند برنامه بازنشستگی محکم را برای شما فراهم کند. به محض اینکه ۳۰ ساله شوید ، سرمایه گذاری ضروری است.

دلیل اصلی حسابداری برای تورم ،وجود خود  تورم است. با گذشت زمان ، ارزش پس انداز شما کاهش می یابد. حتی اگر در کوتاه مدت قابل توجه نباشد ، تاثیرات انباشته شده در طول دهه ها شدید است.

سوال بعدی انتخاب دارایی شماست. سهام به دلیل ارزش طولانی مدتشان یک انتخاب کلاسیک است. بورس اوراق بهادار و فارکس در ایران  فرصتی برای به دست آوردن بازده قابل توجهی در دوره های طولانی فراهم می کند. برخی از سرمایه گذاران حتی دارایی های خود را به عنوان میراثی به کودکان و نوه ها واگذار می کنند.

سب

ارزش تنوع

روش های مختلفی برای محافظت از ریسک های سرمایه گذاری شما وجود دارد. نکته اصلی تنوع است. هرچه دارایی های متفاوتی در سبد سهام داشته باشید – بهتر است. به این ترتیب ، ضررهای حاصل از یک ابزار ممکن است با سود در جای دیگر پوشانده شود. به عنوان مثال ، اگر ارز ارزش خود را از دست بدهد ، سود حاصل از سهام می تواند خسارت را به حداقل برساند.

سرمایه گذاری ارتباط نزدیکی با تجارت دارد. در حقیقت ، یک معامله گر نیز دارایی خریداری می کند اما زودتر آنها را فروخته است. فرصت ها را با یک حساب تجاری آزمایشی که کاملاً بدون ریسک است ، کشف کنید. گذشته از تجارت فارکس ، سیستم عامل ها به سهام و مشتقات مجازی (CFD) دسترسی دارند. مورد دوم سودآوری از پویایی قیمت کالاها ، شاخص ها و موارد دیگر را امکان پذیر می کند.

هم معامله گران و هم سرمایه گذاران ممکن است از طریق واسطه ها به بازار دسترسی پیدا کنند. یک کارگزار حساب شما را ثبت و تمام جریان های پولی را اداره می کند. آنها همچنین باید راهنمایی و یادگیری حرفه ای ارائه دهند.

پس انداز کنیم یا سرمایه گذاری کنیم؟

مثال زیر را در نظر بگیرید. تصور کنید که فرزند شما قصد ازدواج دارد. صرفه جویی می کنید یا برای تامین پول برای عروسی سرمایه گذاری می کنید؟ پاسخ شما باید به زمان باقی مانده بستگی داشته باشد. اگر کودک هنوز نوجوان است ، سرمایه گذاری به عنوان گزینه بلند مدت ترجیح داده می شود. از طرف دیگر ، اگر عروسی چند سال بعد باشد ، پس انداز کردن می تواند کفایت کند.

مثال دیگر یک خاصیت در سناریوی میان مدت (۵-۱۰ سال) است. آیا مطمئن هستید که از چند سال دیگر به پول سرمایه گذاری شده نیاز نخواهید داشت؟ در غیر این صورت ، شما باید در جاهای دیگر به دنبال پول نقد باشید.

خط پایین

اهداف روشنی را تعیین کنید و استراتژی مالی خود را با آنها هماهنگ کنید. به طور کلی ، پس انداز از طریق سپرده های نقدی محدود به اهداف پنج سال آینده است. اهداف میان مدت (پنج و ده ساله ) ممکن است از طریق پس انداز یا سرمایه گذاری حاصل شود. سرانجام ، استراتژی های بلند مدت (ده + ده سال پیش) نیاز به یک سبد سرمایه گذاری جامع و متنوع دارند.

 

 

 

 

 

تدریس خصوصی آیلتس

دیدگاه خود را به ما بگویید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

کانال استخدام در تلگرام

› استخدام تهران

استخدام شهرستانها