استخدام آزمون سردفتری سال ۹۷ (تمدید مهلت ثبت نام)

آزمون سردفتری سازمان ثبت اسناد و املاک کشور

خبر ۲۶ اردیبهشت ۹۷ –تمدید مهلت ثبت نام آزمون سردفتری اسناد رسمی

به گزارش روابط عمومی سازمان ثبت اسناد و املاک کشور، نظر به درخواست های مکرر متقاضیان سردفتری اسناد رسمی، مهلت ثبت نام درآزمون مذکور تا پایان روز دوشنبه ۹۷/۲/۳۱ تمدید شد


خبر ۱۱ اردیبهشت ۹۷ – آگهی انتخاب سردفتر اسناد رسمی

سازمان ثبت اسناد و املاک کشور در نظر دارد براساس ماده ۵ قانون دفاتر اسناد رسمی و کانون سردفتران و دفتریاران برای مناطقی که نیاز به تاسیس دفتر اسناد رسمی دارند، از بین متقاضیان واجد شرایط از طریق آزمون کتبی و اختبار، سردفتر اسناد رسمی انتخاب نماید.

داوطلبان واجد شرایط می توانند از تاریخ ۱۳۹۷/۲/۱۷ لغایت ۱۳۹۷/۲/۲۷ با مراجعه به سایت اینترنتی به نشانی www.ssaa.ir اقدام به ثبت نام نمایند.

داوطلبین در زمان ثبت نام الزاماً باید واجد شرایط ذیل باشند:

۱ – تابعیت جمهوری اسلامی ایران.

۲- التزام عملی به قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران .

۳- داشتن کارت پایان خدمت نظام وظیفه عمومی یا معافیت دائم از خدمت سربازی در زمان ثبت نام آزمون (برای آقایان).

۴- نداشتن سابقه محکومیت و سوء پیشینه که موجب محرومیت از حقوق اجتماعی باشد.

۵- نداشتن محکومیت انفصال دائم از خدمات دولتی یا قضائی یا وکالت دادگستری یا محکومیت انفصال موقت از خدمات مذکور در مدت انفصال یا تعلیق.

۶- داوطلبین باید به تشخیص پزشکی قانونی از سلامتی، تندرستی و توانائیهای جسمی متناسب و لازم برای انجام امور سردفتری برخوردار بوده و به هیچ یک از انواع مواد مخدر اعتیاد نداشته باشند.

۷- مطابق ماده ۱۵ قانون دفاتر اسناد رسمی متقاضیان نباید به شغل قضاوت، وکالت دادگستری، عضویت در موسسه دولتی و وابسته به دولت و شهرداریها، عضویت در هیات مدیره و مدیریت عامل شرکتهای تجاری و بانکها یا موسسات بیمه و موسسات دولتی و یا وابسته به دولت اشتغال داشته باشند.

۸- مطابق حدنصاب سنی مذکور در ماده ۹ قانون دفاتر اسناد رسمی متولدین ۱۳۴۸/۱/۳۰ لغایت ۱۳۷۴/۴/۲۹ مجاز به ثبت نام و شرکت در آزمون خواهند بود.

۹- مدرک کارشناسی و بالاتر حقوق قضائی، علوم ثبتی، حقوق ثبت اسناد و املاک، حقوق سردفتراسناد رسمی، منقول از دانشکده الهیات یا دانشکده سابق معقول و منقول و یا کارشناسی و بالاتر در رشته الهیات و معارف اسلامی با گرایش فقه و مبانی حقوق اسلامی از دانشگاهها و مراکز آموزش عالی معتبر مورد تائید وزارت علوم، تحقیقات و فناوری. تذکرمهّم : افراد دارای مدرک تحصیلی معادل مجاز به ثبت نام و شرکت در آزمون نمی باشند.

۱۰- داشتن مدرک کارشناسی کلیه رشته ها با سه سال تمام سابقه دفتریاری.

۱۱- دفتریاران اول با مدرک تحصیلی دیپلم کامل متوسطه بشرط داشتن هفت سال سابقه دفتریاری اول.

۱۲-داشتن مدرک تحصیلی حوزوی حداقل سطح دو و بالاتر از حوزه های مدیریت علمیه قم، اصفهان و خراسان رضوی ( برای طلاب شیعه ) و یا دانشکده الهیات و معارف اسلامی دانشگاه تهران و شورای برنامه ریزی مدارس علوم دینی اهل سنت ( برای اهل تسنن)

۱۳-دارندگان تصدیق اجتهاد از مراجع مسلم.

۱۴-دارندگان مدرک افتاء از مراجع مسلم اهل سنت که به تائید رئیس قوه قضائیه رسیده باشد.

مواد امتحانی:

عبارت است از: ۱- ادبیات فارسی ( با ضریب ۲) ۲- عربی ( با ضریب ۱) ۳- حقوق ثبت ( با ضریب ۳) ۴- حقوق مدنی( با ضریب ۳) ۵- حقوق جزاء ( با ضریب ۲) ۶- حقوق تجارت( با ضریب ۲) ۷- احکام شرعی( با ضریب ۲) ۸- قانون و آئین نامه های دفاتر اسناد رسمی( با ضریب ۳) ۹- اطلاعات عمومی و هوش ( با ضریب ۱)

نحوه ثبت نام : متقاضیان درصــورت واجد شــرایط بودن می توانند با مراجعه به سایت اینترنتی www.ssaa.ir نسبت به انجام ثبت نام اینترنتی و اخذ شماره رهگیری به نحو ذیل اقدام نمایند:

۱-ثبت نام در سایت مذکور از تاریخ ۱۳۹۷/۲/۱۷ لغایت۱۳۹۷/۲/۲۷ .

۲-اسکن عکس پرسنلی ۴×۳، با عرض ۱۵۰ و ارتفاع ۲۰۰ پیکسل و با فرمت JPG و حجم حداکثر ۲۰۰ کیلو بایت.

۳- هزینه برگزاری آزمون به مبلغ ۶۰۰/۰۰۰ ریال می باشد که صرفاً از طریق سامانه قابل پرداخت و لازم است داوطلبان شماره رهگیری پرداختی خود را جهت پیگیری مراحل بعدی آزمون و دریافت کارت ورود به جلسه نزد خویش نگهداری نمایند.

تذکرات مهّم :

– قبل از واریز وجه ثبت نام لازم است متقاضیان از انطباق شرایط خود با مفاد این آگهی اطمینان حاصل نمایند . بدیهی است هزینه واریزی ثبت نام به هیچ وجه برگشت داده نمی شود .

– شماره کد رهگیری قبض واریزی را در قسمت مربوط به تائید پرداخت وجه ثبت نام، عیناً وارد نمائید.

– با توجه به اینکه کلیه اطلاعات مربوط به آزمون و تکمیل پرونده از طریق ارسال پیامک به تلفن همراه یا به نشانی پست الکترونیکی اعلامی ارسال خواهد شد، لذامتقاضیان موظفند بندهای ۱۴ و ۱۵ تقاضانامه را با دقت تکمیل نمایند. بدیهی است عواقب ناشی از عدم تکمیل بندهای مزبور متوجه متقاضی خواهد بود.

– ثبت نام زمانی کامل بوده که داوطلب با استفاده از کد رهگیری به صفحه مشاهده و چاپ اطلاعات مراجعه و پس از اطمینان از صحت اطلاعات مندرج در فرم تقاضای شرکت در آزمون را چاپ و نزد خود نگهداری کنند .

تاریخ و محل برگزاری آزمون و نحوه توزیع کارت :

– آزمون کتبی در تاریخ ۱۳۹۷/۴/۲۹ برگزار خواهد شد.

– محل برگــزاری آزمون همزمان با توزیع کارت ورود به جلسه طی اطلاعیه های منتشره در سایت www.ssaa.ir به اطلاع داوطلبین خواهد رسید. اسامی پذیرفته شدگان آزمون کتبی، حداکثر ظرف دو ماه پس از برگزاری آزمون در سایت سازمان ثبت اسناد و املاک به نشانی www.ssaa.ir اعلام خواهد شد و به مدت ۲۰ روز قابل دسترسی خواهد بود قبولشدگان می بایست حداکثر ۲۰ روز از تاریخ اعلام نتیجه تصویر مصدق مدارک مشروحه ذیل را از طریق پست پیشتاز به صندوق پستی ۱۱۳۶۹۳۴۶۱۱ ارسال نمایند.

۱- تصویر مدرک تحصیلی مطلوب.(مندرج در شرایط اختصاصی)

۲- تصویر دو طرف کارت ملی .

۳- تصویر تمام صفحات شناسنامه .

۴- تصویر دو طرف کارت پایان خدمت سربازی یا معافیت دائم از خدمت نظام وظیفه عمومی(برای آقایان).

۵- شش قطعه عکس (۴× ۳) رنگی زمینه سفید پشت نویسی شده.

۶- گواهینامه مهارتهای هفتگانه کامپیوتر( ICDL)

تذکّرات خیلی مهّم :

۱)ایثارگران ( جانبازان حداقل ده درصد (%۱۰)، آزادگان با حداقل سه ماه سابقه اسارت و رزمندگان با داشتن حداقل شش ماه سابقه حضور در جبهه، فرزندان و همسران شهدا، فرزندان و همسران جانبازان بیست و پنج درصد (۲۵%)و بالاتر، فرزندان و همسران آزادگان و فرزندان رزمندگان دارای حداقل دوازده ماه سابقه حضورداوطلبانه در جبهه از اولویت مقرر و امتیازات مربوطه برخودار خواهند بود. مشمولین این بند ضروری است گواهی مربوطه و کارت ایثارگری را از مراجع ذیصلاح حسب مورد ( بنیاد جانبازان انقلاب اسلامی استان، ستاد رسیدگی به امور آزادگان، بنیاد شهید انقلاب اسلامی ) تا قبل از برگزاری آزمون اخذ نمایند. همچنین در زمان ثبت نام آزمون گزینه سهمیه ایثارگری خود را در بند مربوط درج نمایند. در غیر اینصورت سازمان ثبت اسناد و املاک کشور هیچگونه مسئولیتی جهت اعمال سهمیه ایشان ندارد.

۲) سران دفاتر اسناد رسمی و ازدواج و طلاق مادام که در این سمت اشتغال دارند حق شرکت در آزمون مذکور را نخواهند داشت.

۳) هرمتقاضی حق انتخاب یک محل را دارد و لازم است نام و کد محل مورد تقاضا را در فرم تقاضانامه ثبت نام اینترنتی درج نمایند.

۴) داوطلبان باید محل مورد تقاضا را طبق اعلام نیازهای ذکر شده در آگهی از جهات مختلف مورد بررسی قرار داده و انتخاب نمایند پس از ثبت نام، تغییر محل مورد تقاضا به هیچ وجه امکان پذیر نخواهد بود.

۵) ثبت نام و شرکت در آزمون و احراز نمره کتبی ایجاد حقی برای متقاضی نمی نماید بدیهی است پذیرش نهایی بعد از انجام اختبار شفاهی و گزینش با احرازصلاحیت داوطلب برای تصدی سردفتری اسناد رسمی مطابق مقررات به تشخیص سازمان ثبت اسناد و املاک کشور خواهد بود.

۶) متقاضیان در صورت اعلام قبولی برای محل انتخابی در زمان ثبت نام حق درخواست تغییر محل را تحت هیچ عنوان نخواهند داشت. ۷) صدور ابلاغ سردفتری منوط به طی دوره کارآموزی و احراز صلاحیت عملی داوطلب خواهد بود.

۸) چنانچه در هر مرحله از آزمون تا صدور ابلاغ و پس از آن خلاف اظهارات و مدارک ارسالی از سوی داوطلبان اثبات گردد، از فهرست داوطلبان یا پذیرفته شدگان حذف و در صورت صدور ابلاغ نیز لغو ابلاغ خواهند شد.

برای مشاهده تعداد سردفتران مورد نیاز به تفکیک استانها اینجا کلیک نمایید

 برای ثبت نام اینجا کلیک نمایید

تدریس خصوصی آیلتس

دیدگاه ها (۱)

  1. اسداله محمدی گفت:

    من خیلی نگرانم.خواهش میکنم باسلام من دانشجوی ترم آخرحقوقم.فقط ۸واحددیگه دارم که خردادماه ۹۷پاس کنم.۴ساله به امیدشرکت درآزمون سردفتری اسنادمنابعش رو مطالعه میکنم وهرماه نگران برگزاری این آزمون بودم. چون این آزمون حدود ۱۰ ساله برگزارنشده وبعدازاین آزمون مشخص نیست که دیگه چه زمانی برگزاربشه ازمسئولین تمنامیکنم که شرایط ما ترم آخریهارودرنظربگیرندواجازه بدهندکه ماهم بتونیم دراین آزمون شرکت کنیم ازاسترس دارم میمیرم.تشکر

دیدگاه خود را به ما بگویید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

کانال استخدام در تلگرام

› استخدام تهران

استخدام شهرستانها