آموزش و پرورش سالانه ۶۰ هزار نیرو نیاز دارد/ فعالیت ۷۹۰ هزار معلم در مدارس

اسفندیار چهاربند رئیس مرکز برنامه‌ریزی نیروی انسانی و فناوری اطلاعات وزارت آموزش و پرورش در گفت‌وگو با خبرنگار آموزش و پرورش   در خصوص «وضعیت نیروی انسانی در آموزش و پرورش»، اظهار داشت: باید در طول چهارسال آینده برای ایجاد توازن بین ورودی و خروجی نیرو، سالی ۵۵ تا ۶۰ هزار نیرو جذب آموزش و پرورش شود.

 وی ادامه داد: در طول ۴ سال، ۳۲۰ هزار نفر در آموزش و پرورش بازنشسته می‌شوند و می‌توانیم با ۲۲۰ هزار نفر یعنی ۱۰۰ هزار نیرو کمتر، آن را جبران و جایگزین کنیم.

رئیس مرکز برنامه‌ریزی، نیروی انسانی و فناوری اطلاعات وزارت آموزش و پرورش در واکنش به این ادعا که هنوز برخی مدارس فاقد معلم هستند، گفت: اینکه معلم نداریم یا معلم برای آنها در نظر نگرفته شده، ۲ موضوع جدا از هم است.

چهاربند تصریح کرد: از مجموع ۹۴۰ هزار نیرو در آموزش و پرورش، ۷۹۰ هزار نفر در مدارس حضور دارند.

وی متذکر شد: ممکن است تعدادی از معلمان دچار کسالت شده و یا به دلایل دیگر در کلاس حضور پیدا نکنند و نیامدن معلم در آن روز، دلیلی برعدم حضور دائمی معلم در مدرسه نیست.

رئیس مرکز نیروی انسانی و فناوری اطلاعات وزارت آموزش و پرورش ابراز داشت: اگر معلمی مرخصی استعلاجی بگیرد و این مرخصی مستلزم بیش از ۱۰ روز باشد، جایگزینی در نظر گرفته می‌شود اما اگر طول درمان موقتی باشد این ساعت خالی شده در مدرسه به شکلی پُر می‌شود.

 چهاربند در خصوص «میزان تحصیلات معلمان»، افزود: بیش از ۵۵ درصد معلمان دارای مدرک کارشناسی، حدود ۱۴ درصد مدرک کارشناسی ارشد و دکتری و حدود ۲۵ درصد نیز مدرک کاردانی دارند.

 

تدریس خصوصی آیلتس

دیدگاه خود را به ما بگویید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

کانال استخدام در تلگرام

› استخدام تهران

استخدام شهرستانها