آمار دقیقی از تعداد معلمان حق‌التدریس وجود ندارد/ راهی جز گرفتن آزمون از حق‌التدریسی‌ها نداریم

به گزارش خبرنگار آموزش و پرورش خبرگزاری فارس، میرحمایت میرزاده سخنگوی کمیسیون آموزش مجلس در برنامه پرسشگر با بیان اینکه طرح تعیین تکلیف معلمان حق‌التدریسی ماه‌ها در دستور کار این کمیسیون بوده است،‌ اظهار داشت: طرحی در این کمیسیون برای تعیین تکلیف معلمان حق‌التدریسی تهیه شده است و در اختیار هیأت رئیسه مجلس قرار گرفته تا در نوبت قرائت در صحن علنی مجلس قرار بگیرد.

وی افزود: طرح تدوین شده در خصوص شرایط معلمان حق‌التدریس، ۳ شرط برای جذب مشخص کرده است اول آنکه نیازها توسط وزارت آموزش و پرورش به‌صورت دقیق مشخص شود دوم معین شدن سطح آزمون معلمان حق‌التدریس توسط وزارت آموزش و پرورش و شرط سوم اجرای فرآیند آزمون توسط سازمان سنجش آموزش کشور است.

میرزاده با بیان اینکه  آموزش و پرورش با مازاد نیرو در بخش‌هایی و کمبود نیرو در بخش‌های دیگری مواجه است، اضافه کرد: راهکار دیگری برای جذب معلمان حق‌التدریس غیر از آزمون وجود ندارد؛ اکثر این نیروها را بانوان تشکیل می‌دهند در حالی که نیاز کنونی آموزش و پرورش به نیروی انسانی مرد است.

سخنگوی کمیسیون آموزش مجلس با بیان اینکه هیچ آمار دقیق و مورد توافقی در مورد تعداد نیروهای حق‌التدریس وجود ندارد، خاطرنشان کرد: اگر آمار دقیق باشد تصمیم‌گیری دقیق‌تر و بهتر خواهد بود.

وی تصریح کرد: ما در این آزمون قصد نداریم سطح علمی معلمان حق‌التدریس را بسنجیم بلکه به دلیل نبود ردیف استخدامی ناچاریم به تدریج ردیف استخدام سالانه برای این معلمان بگیرم و آنها را به صورت پلکانی استخدام کنیم.

 

تدریس خصوصی آیلتس

دیدگاه خود را به ما بگویید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

کانال استخدام در تلگرام

› استخدام تهران

استخدام شهرستانها