آمار بیکاری در کردستان ۱۲.۱ درصد است

آمار بیکاری در کردستان ۱۲.۱ درصد است/پرداخت تنها ۱۷ میلیارد تومان تسهیلات اشتغال‌زایی توسط ۷ بانک

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، حسین فیروزی شامگاه امروز در جلسه شورای اشتغال استان کردستان، اظهار کرد: میانگین پرداخت تسهیلات اشتغال در کشور بهتر از ما نیست و متوسط عملکرد بانک‌های استان به جز بانک ملت، مثل سایر بانک‌های کشور است.

وی با اشاره به موفقیت بانک ملت در حوزه پرداخت تسهیلات اشتغال فراگیر به عنوان یکی از دغدغه‌های اصلی مسوولان ارشد استان، گفت: باید سایر بانک‌ها هم مانند بانک ملت در بحث پرداخت تسهیلات عمل کنند.

معاون امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار کردستان اضافه کرد: رئیس شعب بانک ملت کردستان در بحث پرداخت تسهیلات، منتظر سامانه کارا نشد و براساس نیاز واحدهای توجیه‌دار نسبت به پرداخت تسهیلات آنها اقدام کرد.

وی با بیان اینکه مشکلاتی که در سامانه کارا وجود داشت حل شده و الان مشکلی ندارد، گفت: این انتظار را از مدیران سایر شعب بانک ها داریم که منتظر سامانه کارا نشوند

معاون امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار کردستان تصریح کرد: تا پایان نیمه اول خرداد برای پرداخت تسهیلات اشتغال فراگیر فرصت داریم و اگر در این راستا موفق عمل نکنیم این تسهیلات به سایر استان ها اختصاص داده می شود.

وی گفت: آمار بیکاری ۹ ماهه سال گذشته در کردستان ۱۲.۱ درصد بود و رقم ۲۰ درصدی بیکا‌‌ری را قبول نداریم.

معاون امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار کردستان اضافه کرد: آمار بیکاری به ویژه در فصول سرد سال در استان بسیار بالا است اما در مجموع آمار بیکاری استان تغییر محسوسی کرده است.

وی گفت: باید تا ۱۵ خردادماه امسال ۶۴۲ میلیارد تومان تسهیلات در قالب طرح اشتغال فراگیر و ۲۶۰ میلیارد تومان در زمینه اشتغال روستایی تسهیلات پرداخت کنیم تا سهم اختصاص یافته برگشت داده نشود.

معاون امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار کردستان گفت: دستور استاندار کردستان صریح و روشن است و باید در فرصت باقیمانده نسبت به جذب این تسهیلات اقدام کنیم.

فیروزی اضافه کرد: برای تحقق کامل برنامه دو ماه فرصت داریم لذا مراجعه به بانک‌ها در کوتاه‌ترین زمان ممکن شکل بگیرد و در روند پرداخت تسهیلات تسریع لازم انجام شود.

وی اضافه کرد: اگر به کار سرعت داده نشود به دلیل ریزبودن رقم پرونده‌ها و زیادبودن تعداد طرح‌ها فرصت را از دست می‌دهیم.

معاون امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار کردستان یادآوری کرد: تسهیلات توسط ۸ بانک پرداخت می‌شود که هفت بانک تاکنون ۱۷ میلیارد تومان و بانک ملت ۵۶ میلیارد تومان پرداخت کرده است.

وی گفت: ۱۰ درصد از تسهیلات اشتغال فراگیر و روستایی مربوط به صنایع کوچک است و بانک‌ها باید دقت و همکاری لازم را در این راستا داشته باشند.

معاون امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار کردستان افزود: هر دستگاهی که نتواند سهم خود را در جذب تسهیلات اشتغال‌زایی محقق کند بعد از ۱۵ اردیبهشت سهم آن به سایر دستگاه‌ها داده می‌شود.

فیروزی اظهار داشت: اگر ظرفیت استان را بیشتر بر حوزه کشاورزی قرار داده‌ایم به این معنی نیست که از بخش صنعت غافل شویم و باید در این راستا اقدامات اساسی انجام شود.

وی گفت: توسعه صنعت برای کردستان ضروری است و صنعت نباید مغفول بماند چون ارزش‌افزوده در این بخش قرار دارد.

معاون امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار کردستان در پایان با بیان اینکه فیلتر قوی در سازمان صنعت، معدن و تجارت استان وجود دارد و بانک‌ها با خیال راحت‌تر می‌توانند نسبت به پرداخت تسهیلات به طرح‌های حوزه صنعت اقدام کنند، اضافه کرد: هدف در بحث پرداخت تسهیلات میزان اشتغال‌زایی باشد.

تدریس خصوصی آیلتس

دیدگاه خود را به ما بگویید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

کانال استخدام در تلگرام

› استخدام تهران

استخدام شهرستانها