آشنایی با نحوه راه‌ اندازی کسب وکار آنلاین


تجارت آنلاین، شیوه‌ای تخصصی و نوین است که به مهارت و دانش کافی درباره کالاها، نحوه توزیع، نوع روابط با مخاطبان و تبلیغات نیاز دارد. علیرغم استقلال کاری و فضای گسترده برای فعالیت، مشکلات خاص خود را به ارمغان می‌آورد. برای آشنایی بیشتر و نحوه فعالیت دراین حرفه با ما همراه شوید.

تجارت آنلاین، شیوه‌ای تخصصی و نوین است که به مهارت و دانش کافی درباره کالاها، نحوه توزیع، نوع روابط با مخاطبان و تبلیغات نیاز دارد. علیرغم استقلال کاری و فضای گسترده برای فعالیت، مشکلات خاص خود را به ارمغان می‌آورد. برای آشنایی بیشتر و نحوه فعالیت دراین حرفه با ما همراه شوید.بازاریابی اینترنتی

این حرفه درفضای اینترنت نیز مخاطبان خاص خود را دارد. اغلب مخاطبان شما شرکت‌ها، سازمان‌ها و بخش‌های خصوصی‌اند که برای فروش محصولات و کالاهای خود به دنبال بازاری امن هستند. دراین‌بخش می‌توانید با ساخت تیزرهای تبلیغاتی و ارائه مطالب مختلف درباره محصولات و نحوه تولید و مصرف آن‌ها، فضا را از جهت برای فروش آماده کنید. با اجرایی صحیح دردرصدی از فروش محصول شریک شوید.

امنیت شبکه

برای جلوگیری از نفوذ هکرها به سایت و ورود ویروس‌های مخرب، وجود کارشناسی مجرب از الزامات این کار محسوب می‌شود. امروزه با افزایش سایت‌ها و وبلاگ‌های مختلف، افرادی نیز وجود دارند که برای دست‌یابی به سود بیشتر با ایجاد اختلال و سوء‌استفاده از فضای اینترنت، به هر طریقی اهداف خویش را اجرا می‌کنند. بنابراین اگر دربخش امنیت سایت مهارتی دارید، می‌توانید رزومه کاری خود را به شرکت‌های مختلف ارسال کنید.

فروش آنلاین عکس

اگر به هنرعکاسی علاقه دارید، می‌توانید با راه‌اندازی یک سایت و به اجرا گذاشتن گالری آثار خود کسب درآمد کنید. مسلما اگرعکس‌های متفاوت و جالبی داشته باشید، مخاطبان زیادی از سایت شما بازدید و برای امور مختلف از شما تقاضای عکس‌های متنوعی خواهند کرد. شما نیز با یادداشت‌گذاری و طرح سوالاتی از مخاطبان می‌توانید از انتقادات و پیشنهادات آن‌ها مطلع شوید و با اعمال شیوه‌های نوین نظر مخاطبان را جلب کنید.

فروش نرم‌افزارها و سی‌دی‌های آموزشی

همان‌طور که در محیط خارج از سایت و بازارهای تجاری تنوع کالا وجود دارد، در فضای اینترنت نیز کالاها نامحدودند. مخاطبان با دانلود برنامه‌ها و یا خرید اینترنتی می‌توانند به‌راحتی به کالای مورد نظر دست یابند.

فروش و ارائه آهنگ‌های مختلف، انواع ابزارآلات موسیقی و برترین ویدئو کلیپ‌های نمایشی نیز درکنار سایرمحصولات می‌تواند هرمخاطبی را مجذوب کند. انواع کتاب‌های آموزشی نیز با فرمت «پی دی اف»، از ابتکارات دیگر این روش است. بنابراین همان‌طور که می‌دانید فضای لازم برای ارائه همه‌جور محصولی وجود دارد، اما به همان‌اندازه نیز رقابت میان عرضه‌کنندگان نزدیک است. برای این‌که بتوانید درچنین فضایی به فعالیت خود ادامه دهید، باید خلاق و متفاوت باشید.

مامور ارزیابی کالاها

وظیفه مامور ارزیاب، تحقیق، بررسی، نظرسنجی و ارائه آمار تولید و مصرف محصولات است. این افراد با استفاده از شیوه‌های نوین درمیان کارمندان و مشتریان نفوذ کرده و سطح کیفیت، رضایت‌مندی و تنوع محصولات را از نزدیک، مشاهده، ارزیابی و گزارش می‌دهند. درسایت نیز بخشی به‌نام نظرسنجی وجود دارد و مخاطبان و مشتریان به‌صورت حضوری، کتبی و شفاهی می‌توانند نظرات خود را اعلام کنند و درباره مسائل و موضوعات مورد نظرشان به بحث و گفت‌و‌گو بپردازند. چنین راهکارهایی علاوه بربررسی نحوه تولید و عرضه کالاها و خدمات، مدیران را با دیدگاه‌های مخاطبان آشنا می‌کند.

طراحی سایت و راه‌اندازی شبکه‌های اینترنتی

شاید بتوان گفت یکی از پردرآمدترین حرفه‌هایی که امروزه درهمه جا کاربرد دارد، راه‌اندازی سایت ها و شبکه‌های اینترنتی است. بسیاری از آن‌ها به آرم‌های خاص خود احتیاج دارند تا درمیان بازارهای تجاری و رقیبان به راحتی شناخته شوند، دراین بخش با به‌کارگیری مهارت‌های طراحی و گرافیکی، می‌توان پروژه‌های راه‌اندازی بسیاری از این سایت‌ها را دردست گرفت. درواقع با استفاده از دانش، مهارت و رشته تحصیلی خود و یا گذراندن دوره‌های آموزشی و عملی، می‌توانید به‌راحتی وارد این عرصه شده و حتی مبتکر طرح‌ها و نوآوری‌های فراوانی شوید.

شرکت‌ها و سازمان‌های مختلف نیز امروزه برای عقب نماندن از رقیبان دیگر، راه‌اندازی و اتصال به شبکه‌های بین‌المللی را دراولویت کاری خود قرار داده‌اند و هرروز با افزایش این شرکت‌ها دربخش خصوصی نیز به طراحان مجرب و حرفه‌ای نیاز دارند.

ارائه خدمات آنلاین

همان‌طور که اشاره کردیم، دراین‌عرصه هیچ محدودیتی وجود ندارد، به اندازه مهارت و دانشی که کسب کرده‌اید شغل و خدمات وجود دارد. جستجوهای اینترنتی، ارائه مقاله‌ها، تبلیغات و سایت‌های مطبوعاتی برای ارائه خدمات مختلف خود به مخاطبان، افرادی متخصص نیاز دارند که وظیفه امنیت و پشتیبانی سایت را انجام دهند، ایجاد فضایی متنوع همراه با خرید اینترنتی و اتصال به شبکه‌ها و لینک‌های دیگر، از مهارت‌هایی است که تنها کارشناسان و متخصصان این حرفه از عهده اجرای آن برمی‌آیند.

کارشناس فنی سایت

این حرفه اغلب به‌صورت پروژه‌ای و با شرکت‌ها و سازمان‌های بزرگ اجرا می‌شود. می‌توانید به‌طور ثابت و یا نیمه‌وقت درمحل کار خود حاضر شوید و مسائل فنی سایت را رفع کنید. تسلط و مهارت کافی برسیستم، آشنایی با فضای مجازی و اتصال شبکه‌ها و درنهایت مدیریت بحران از مواردی هستند که درجایگاه یک کارشناس باید با آن‌ها آشنا باشید.

اینترنت پرسرعت

ارائه خدمات آنلاین و حتی اتصال به شبکه‌های ماهواره‌ای، به اینترنت پرسرعت و بدون وقفه نیاز دارد. دربسیاری از موارد به دلایل مختلف سایت با مشکلات زیادی مواجه می‌شود، به‌طوری‌که حتی جست‌وجو و تغییر صفحات نیز با صرف زمان طولانی، انگیزه ادامه کار را از بین می‌برد. درچنین شرایطی اغلب شرکت‌ها و سازمان‌هایی که اتصال به شبکه اینترنت و فعالیت دراین عرصه جزو اولویت‌های کاری آنان محسوب می‌شود، به‌دنبال کارشناسانی هستند که مشکلات آن‌ها را حل کنند. بنابراین اگر دراین حرفه مهارتی دارید، به‌طور گروهی و یا انفرادی می‌توانید با راه‌اندازی یک شرکت خدمات آنلاین در این بخش فعالیت کنید.

انتشار گزیده مطالب

امروزه با حجم بالا و افزایش ساعات کار، جست‌وجو و تحقیق برای شاغلین و دانشجویان کمی سخت شده است. با راه‌اندازی یک سایت و ارائه چکیده مطالب درسی، دانشگاهی و تحقیقی می‌توانید به‌سرعت مخاطبان زیادی را جذب کنید. زیرا گروه دانش‌آموزان و دانشجویان، همیشه به‌دنبال راهکارهایی نوین برای ارائه عقاید خود هستند و یکی از مخاطبان و مشتریان دائمی این‌گونه مطالب به‌شمار می‌روند. ارائه جزوه‌های آموزشی و کتاب‌های کمک درسی نیز درجایگاه خود از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

راهنمای استفاده از منابع

ابتکار دیگری که دراین بخش می‌توانید اجرا کنید، راه‌اندازی یک سایت تخصصی با منابع مختلف است که به‌صورت گویا و یا بااستفاده از نقشه‌های راهنما، درباره هرموضوع می‌تواند اطلاعات مورد نیاز را دراختیار مخاطبان قرار دهد. ارائه نقشه‌های جهت‌یاب و راهنما برای شناسایی مسیر جاده‌ها، و یا مسیر بین کشورها، ارائه منابع لازم برای رشته‌های تخصصی و فنی، معرفی رشته‌های تحصیلی، کتاب‌ها و مقالات دانشگاهی، آشنایی با دانشگاه‌های معروف جهان، آشنایی با مکان‌های تاریخی، معرفی تاریخچه کشورها و فرهنگ‌های مختلف و بسیاری از مطالب جالب و سرگرمی‌های دیگر ازجمله این موارد به شمارمی‌روند. بنابراین با کمی تحقیق و جست‌وجو می‌توانید به‌طورگروهی روی طرح‌های مختلفی کار کنید و به نتایج بسیار مطلوبی برسید.

موتورهای جستجو

برترین شرکت‌ها به‌دنبال ارائه راهکارها و خدماتی هستند که مخاطبان را با ترفندهای مختلف به سوی خود جذب کنند. بنابراین راه‌اندازی موتورهای پرسرعت برای جست‌وجوی مطالب مختلف، نه تنها یک تبلیغ تجاری است، بلکه دروازه‌ای برای ورود مخاطبان، به نمایش گذاشتن توانایی‌ها، ارائه خدمات و درنهایت اعتبار بخشیدن به شرکت محسوب می‌شود.

مشاوره آنلاین

اجرای هر برنامه‌ای به راهنمایی و مشاوره افراد مجرب و کارشناس نیاز دارد. بسیاری از کاربران، مخاطبان و مشتریان دراجرای اهداف، برنامه‌ها و تصمیم‌گیری‌های خود گاهی دچار تردید می‌شوند، مشاوره با کارشناسان آنلاین می‌تواند به آنان اطمینان دهد. بنابراین درجایگاه یک مشاور و کارشناس در زمینه‌های مختلف ازجمله خرید، باآگاهی کامل از نوع محصولات و طرز استفاده از آن‌ها، مخاطبان را از صحت اهداف‌شان مطمئن کنید. حتی گاهی اوقات مهارت یک کارشناس تاحدی افزایش می‌یابد که می‌تواند به صورت آموزش از راه دور و فضای وب، مخاطبان را در سراسر کشور راهنمایی کند.

برنامه‌نویسی و آموزش

مسلما هر رویداد جدیدی به فناوری و اطلاعات کافی برای آموزش، گسترش و ارتقا نیاز دارد. درجایگاه یک کارشناس باتجربه و ساعی، افزودن دوره آموزش به برنامه‌های کاری می‌تواند تاحدود زیادی موجب اشتغال و کارآفرینی شود. کافی است که کمی دقیق‌تر به‌فضای اطراف خود بنگرید، درعرصه آموزش همیشه راهکارهای زیادی برای شکوفایی و ارتقا وجود دارد. برنامه‌نویسی، آموزش شبکه‌های مجازی، استفاده از فضای وب، تجارت آنلاین، تبلیغات، بازاریابی و بسیاری از موارد دیگر را باید به نسل جوان آموخت، روی آن‌ها سرمایه‌گذاری کرد و از میان آنان استعدادهای برتر را شناخت و تحت آموزش قرار داد. تولید برنامه‌ها و نرم‌افزارهای جدید، ارتقای سیستم‌های الکترونیکی و به اجرا گذاشتن طرح‌های مختلف، به کارشناسان و متخصصین باتجربه‌ای نیاز دارد که در این مسیر، هنر و استعدادخویش را به اثبات برسانند.

ترجمه آنلاین

یکی دیگر از راهکارهای تجارت و اشتغال آنلاین، تبادل مهارت‌ها و اطلاعات است که نقش بسیار ارزشمندی درتحقق و پیشبرد اهداف تجاری دارد. اگر به زبان کشوری دیگر، تسلط و مهارت دارید و می‌توانید متن‌های عمومی و اختصاصی را ترجمه کنید، عرصه فعالیت خود را ارتقا داده و به فضای اینترنت و ترجمه آنلاین روی آورید. همان‌طور که قبلا نیز اشاره شد، دراین عرصه فضای اشتغال نامحدود است، هر کارشناسی با هرمهارتی می‌تواند درفضای اینترنت به فعالیت بپردازد، کارشناسان، از اطلاع‌رسانی و تبلیغات کالاها تا بخش‌های سخت‌افزاری و تولید، در مجموعه‌ای هماهنگ و منسجم و برای ارائه هدفی واحد، مشغول به کار هستند. در بخش ترجمه نیز اطلاعات و فناوری‌های روز جهان دائما از کشوری به کشور دیگر درحال انتقال است و کارشناسان فن ترجمه وظیفه سنگین تبادل علوم را انجام می‌دهند.

خدمات اینترنتی

اتصال به شبکه‌های پرسرعت، استفاده از خدمات آنلاین، تبلیغات و آموزش از راه دور، تنها بخشی از مزایای استفاده از اینترنت است. شرکت‌های تجاری و بخش‌های ساخت و تولید نرم‌افزارهای الکترونیکی، به‌دنبال کارشناسان مجربی هستند که علاوه بر کار در شرکت‌ها، به مناطق مختلف فرستاده ‌شوند تا مشکلات مخاطبان را رفع و آن‌ها را در دوره‌های آموزشی ثبت‌نام کنند. بنابراین اشتغال درمحیط بیرون و فضای اینترنت و آنلاین، هیچ محدودیتی ایجاد نمی‌کند.

بازی‌های اینترنتی

برنامه‌نویسی شامل بخش‌های بسیار مختلف و متنوعی است. امروزه بازی‌های رایانه‌ای و اینترنتی درمیان نوجوانان و جوانان جایگاه ویژه‌ای دارد. استفاده از تصاویر سه بعدی، طرح‌های گرافیکی و نرم‌افزارهای ویژه، به اندازه‌ای جذاب و حیرت‌انگیز است که هرمخاطبی را در نگاه اول مجذوب می‌کند. بنابراین اگر دراین بخش نیز مهارتی دارید می‌توانید از آن استفاده کنید و مبتکر بازی‌های جدیدی شوید.

خلاقیت در اینترنت

همان‌طور که اشاره شد، فضای اینترنت بسیار نامحدود است، افراد مختلف با تجربه‌ها و استعدادهای متنوع دراین عرصه، دانش خویش را به اجرا می‌گذارند و مبتکر طرح های نوین می‌شوند. مثلا دربخش جست‌وجوی اینترنتی می‌توانید موتور جست‌وجویی طراحی کنید که فقط کتاب‌ها و مقاله‌های تاریخی را بیابد. در بخش موسیقی نیز برترین آهنگ‌های سال با ذکر نام شاعر و بیوگرافی خواننده و میزان موفقیت آن را در کشورهای مختلف بررسی کنید. با هر کلیک بر روی موتور جست‌وجو، نه تنها مخاطبی جدید به شمار مشتریان شما افزوده می‌شود، بلکه میزان موفقیت در طرح، محبوبیت، نوآوری و استعدادتان نیز به اثبات می‌رسد.

ارائه مطلب

درجایگاه یک کارشناس باتجربه، با نوشتن مطالب تخصصی و دیدگاه خود درباره مسائل مختلف، می‌توانید در فضای اینترنت مطالب، مقالات، یادداشت‌ها و نقطه نظرات خود را به چاپ برسانید. برای اجرای این کار احتیاج به سرمایه ندارید، می‌توانید در منزل و یا در محل کارتان، در زمان مشخصی مطلب بنویسید، حتی می‌توانید با چندین سایت به‌طور همزمان قرارداد ببندید و درباره مسائل مختلف بحث کنید.

فروشگاه آنلاین

امروزه با گسترش ارتباطات و فناوری‌های نوین، فروشگاه‌ها نیز به جمع شرکت‌ها، سازمان‌ها و ادارات مختلف پیوسته‌اند و اجناس خود را به‌صورت اینترنتی به‌فروش می‌رسانند. مخاطبان نیز تنها با اتصال به اینترنت و فشار یک دکمه، کالای مورد نظر را خریداری می‌کنند و در منزل تحویل می‌گیرند.

راه‌اندازی سایت‌های تخصصی

بسیاری از شرکت‌ها و سازمان‌ها برای توسعه و تبلیغات درعرصه‌های مختلف با راه‌اندازی سایت‌ها و شبکه‌های مختلف سعی می‌کنند تا علاوه برفروش کالاها، در بخشی دیگر به مشاوره و پاسخ به پرسش‌های مخاطبان بپردازند. درهمین رابطه نیز افراد متخصص را به همکاری دعوت می‌کنند. شما نیز درجایگاه یک متخصص، می‌توانید به‌طور مستقل سایتی راه‌اندازی کنید و مهارت خویش را در آن به‌نمایش گذارید. راهکار دوم، پیوستن به شرکت‌ها و شبکه‌های بزرگتری است که به کارشناسان باتجربه درزمینه‌های مختلف احتیاج دارند.

نقش اینترنت در فروش املاک تجاری

شاید بتوان گفت یکی از مهم‌ترین عوامل موفقیت معاملات تجاری در گرو تبلیغات گسترده، حذف واسطه، ارتباط موثر و آسان و در نهایت فضای اینترنت است. امروزه نقش و اهمیت تبلیغات در رسانه‌ها و خصوصا فضای اینترنت بیش از پیش آشکار گشته و مدیران، کارآفرینان و سرمایه‌گذاران نیز باتوجه به اهمیت این موضوع گام‌های بسیار موفقی دراین عرصه برداشته‌اند. فضای اینترنت وجود تورم حاصل‌از واسطه‌ها را از میان برداشته، شبکه معاملات را بین‌المللی کرده و تقاضا را افزایش داده است.

به نمایش گذاشتن مجموعه‌های تاریخی و سنتی دراینترنت

کلکسیونرداران، با ارائه و به نمایش گذاشتن آثار کهن در نمایشگاه‌ها و پخش تصاویر آن‌ها دراینترنت، فضای تجاری جدیدی به وجود می‌آورند. مخاطبان در سراسر دنیا با بازدید از این سایت‌های ویژه و مطالعه یادداشت‌های مالک مجموعه نسبت به اثر و فرهنگ آن کشورعلاقمند می‌شوند.

فروش آنلاین تورهای مسافرتی

جهانگردان هرساله با سفر به مناطق جدید، نه تنها موجب توسعه اقتصاد و بهره‌وری در بخش‌های مختلف هرکشوری می‌شوند، بلکه بافرهنگ و تمدن ملت‌های دیگر نیز آشنا می‌شوند. درهمین راستا آژانس‌های مسافرتی بین‌المللی نیز با استفاده از تبلیغات گسترده به‌صورت آنلاین و یا از طریق شبکه‌های ماهواره‌ای تلاش می‌کنند تا با اشاعه فرهنگ خویش، خدمات بیشتری ارائه دهند.

نرم‌افزارها و محصولات ارتباطی

پست‌الکترونیک، پخش تصاویر ازطریق وب، انتقال سرمایه، برقراری ارتباط و بسیاری از فعالیت‌های دیگر نیاز به کارشناسانی مجرب و تحصیلکرده دارد که با دانش و تجربه خود هرروز ابداعات جدیدی را به ثبت برسانند. امروزه درعرصه‌های مختلف علمی به درجه‌های بالایی دست یافته‌ایم و حقایق جدیدی را کشف کرده‌ایم. احساس نیاز به علوم بیشتر موجب خلق پدیده‌های نوین می‌شود. بنابراین هرآنچه را که بشر امروزی بخواهد می‌تواند آن را تسخیر کند. تولید نرم افزارهای ارتباطی نیز از اساسی‌ترین خواسته‌های بشر بود که باتلاش و دانش فراوان به آن دست یافت و توانست باساخت ماهواره‌های مختلف ارتباط را تا دوردست‌ها گسترش دهد.

 

Sources:

PowerHomeBiz.Com

BlogStash.com

ترجمه: سید رسول میرزایی موسوی

به نقل از بازارکار

تدریس خصوصی آیلتس

دیدگاه خود را به ما بگویید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

کانال استخدام در تلگرام

› استخدام تهران

استخدام شهرستانها