آزمون تبدیل وضعیت نیروهای قراردادی شهرداری ها پایان سال برگزار می شود

آزمون تبدیل وضعیت نیروهای قراردادی شهرداری ها پایان سال برگزار می شود
 معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزیر کشور از شهرداران خواست برای توسعه شهر منتظر کمک های اندک دولتی که حکم مسکن را دارد، نباشند و گفت: آزمون تبدیل وضعیت نیروهای قراردادی شهرداری ها در انتهای سال جاری برگزار می شود.
به گزارش ایرنا از پایگاه اطلاع رسانی وزارت کشور، سیدمحمدعلی افشانی روز شنبه در دیدار با جمعی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی، روسای شوراها و شهرداران حوزه های انتخابیه، وجود جاذبه های گردشگری، طبیعی و تاریخی را از ویژگی های منحصر بفرد مناطق مختلف ایران برای کسب درآمد و تولید اشتغال برشمرد و تصریح کرد: بسیاری از مناطق کشور دارای ظرفیت های مناسبی برای توسعه گردشگری، بوم گردی و کویرگردی هستند که سرمایه خوبی برای تامین درآمدهای پایدار شهرداری ها و دهیاری های این مناطق محسوب می شوند.
وی با تاکید بر اینکه بهره گیری از این ظرفیت ها نیازمند تغییر فکر شهرداران و اعضای شوراها در نحوه اداره شهرهاست، افزود: باید با برنامه ریزی های دقیق و بهره گیری از مشارکت ها و منابع مردمی برای ایجاد و توسعه زیرساخت های گردشگری خاص این مناطق برنامه ریزی و فعالیت کرد.
معاون وزیر کشور تصریح کرد: در حال حاضر عمران و آبادانی شهرها فقط توسط شهرداران محقق می شود زیرا دوران عمران شهر با کمک های دولتی به دلیل محدودیت های مالی دولت پایان یافته است.
وی اظهار داشت: شورا و شهرداری برای جلب مشارکت مردم در برنامه های مدیریت شهری باید اعتماد شهروندان را با عملکرد مناسب خود جلب و با اجرای طرح ها و پروژه های مورد نیاز مردم رضایت آنان را کسب کنند زیرا مردم زمانی به شورا و شهرداری اعتماد و در برنامه های مورد نظر آنها مشارکت می کنند که مطمئن شوند اعتبارات درست هزینه می شود.
افشانی همچنین خطاب به شهرداران تاکید کرد: در قوانین شهرداری ها و شوراها، قانون برنامه ششم توسعه و قوانین بودجه سنواتی کشور و سایر قوانین مرتبط با مدیریت شهری، ظرفیت های خوبی برای ایجاد درآمد پایدار و بهره گیری از اعتبارات خاصی برای اجرای پروژه های شهری وجود دارد، بنابراین باید به آنها توجه ویژه ای داشت.
معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزیر کشور همچنین به برنامه ریزی های دولت به منظور کمک به مدیریت پسماندها در لایحه بودجه سال ۱۳۹۷ از محل اعتبارات صندوق توسعه ملی اشاره و از نمایندگان مجلس خواست تا با توجه به این موضوع زمینه تحول اساسی در این حوزه فراهم شود و افزود: پسماندهای شهر و روستا زندگی ما را با پخش شدن درطبیعت نابود می‌کند و دفن آنها باعث می‌شود که شیرابه آنها به آب‌های زیر زمینی نفوذ کند و باعث مشکلات فراوانی از جمله شیوع انواع بیماری‌ها در کشور شود.
وی همچنین از تصوب کلیات لایحه ‘کمک به ساماندهی پسماندهای عادی با اولویت استان های ساحلی و کلان شهرها با مشارکت بخش غیر دولتی’ در کمیسیون تخصصی در مجلس خبر داد و گفت: در نوبت بعد جزییات این لایحه در مجلس بررسی خواهد شد.
افشانی همچنین با اشاره به پیگیری های وزارت کشور به منظور افزایش سهم شهرداری ها از اعتبارات قانون مالیات بر ارزش افزوده از ارایه لایحه ای از سوی دولت در این زمینه به مجلس در آینده نزدیک خبر داد و از نمایندگان مجلس شورای اسلامی خواست که در زمان بررسی لایحه بودجه سال ۱۳۹۷ از احکام مرتبط با شهرداری ها و دهیاری ها حمایت کنند.
افشانی در ادامه با تاکید بر اینکه به کارگیری حتی یک نفر بدون داشتن تخصص و خارج از مقررات در شهرداری ها ممنوع است، گفت: آزمون تبدیل وضعیت نیروهای قراردادی شهرداری ها در انتهای سال جاری برگزار می شود.
وی اضافه کرد: لایحه اداری و استخدامی شهرداری ها که به منظور رفع مشکلات شهرداری ها در حوزه منابع انسانی تهیه شده، در کمیسیون تخصصی مجلس تصویب شده و در ادامه باید در صحن علنی مجلس شورای اسلامی مطرح شود.
وی افزود: ماشین آلات مورد نیاز شهرداری ها و دهیاری ها پس از عقد قرارداد و تولید، توزیع می شود./ ل.ق

تدریس خصوصی آیلتس

دیدگاه ها (۱)

  1. سجاد گفت:

    با سلام
    نگهبان پیمانکاری سازمان میوه و تره بار میباشم.
    من هم میتونم تبدیل وضیعت کنم.

دیدگاه خود را به ما بگویید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

کانال استخدام در تلگرام

› استخدام تهران

استخدام شهرستانها