آزمون استخدامی زمستان برگزار می شود/ پیگیری تبدیل وضعیت نیروها

وزیر آموزش و پرورش از برگزاری آزمون استخدامی در زمستان خبر داد و گفت: تبدیل وضعیت نیروهای قراردادی و پیمانی را پیگیری می‌کنم.

  سید محمد بطحایی در حاشیه آغاز سال تحصیلی دانشگاه شهید رجایی در جمع خبرنگاران در پاسخ به پرسشی مبنی بر کمبود نیرو در هنرستان ها گفت: با سه ساله شدن آموزش فنی و حرفه ای در دوره متوسطه دوم، نیاز ما به نیروی انسانی در بخش هنرآموز و آموزش های فنی و حرفه ای بیشتر خواهد شد.

وزیر آموزش و پرورش ادامه داد:  اگر ظرفیت فعلی دانشگاه شهید رجایی توانایی تامین مستقیم این نیروها را نداشته باشد با انعقاد تفاهم نامه ای  بین دانشگاه شهید رجایی با سایر دانشگاه هایی که در حوزه های آموزش های فنی و حرفه ای فعال هستند به ویژه دانشگاه جامع علمی و کاربردی و فنی و حرفه ای، به طور کوتاه مدت بتوانیم این کمبود نیرو را جبران کنیم.

بطحایی در پاسخ به این پرسش که کمبود نیرو با سه ساله شدن هنرستان ها چگونه می شود، گفت: این کمبود به تدریج شیب نسبتا زیادی در آموزش فنی و حرفه ای پیدا خواهد کرد ما به ویژه در بین معلمان هنرستانهای پسرانه کمبود قابل توجهی را خواهیم داشت. خیلی امیدوار هستیم با روش تفاهم نامه و استفاده از ظرفیت سایر دانشگاه های تربیت معلم این کمبود را جبران کنیم.

برگزاری آزمدن استخدامی در زمستان

وی درباره‌ی برگزاری آزمون استخدامی بیان کرد: صحبت های مقدماتی، در اواخر دی ماه آزمون استخدامی را برگزار می کنیم اما تاریخ دقیق آن منوط به تایید سازمان امور استخدامی است که تا دو هفته آینده مشخص می شود.

بطحایی ادامه داد: با سازمان امور استخدامی در خصوص تعداد نیروی انسانی اختلاف نظر داریم که این مساله باید برطرف شود و به عدد ثابت برسیم و براساس آن ظرفیت آزمون برگزار شود.

وزیر آموزش و پرورش درباره ی رتبه بندی گفت:  باید براساس قانون برنامه ششم یک انطباق و همبستگی بین نظام پرداخت ها و رتبه بندی ایجاد شود که در قالب لایحه به  تایید مجلس برسد.

وی ادامه داد: در متن قانون اشاره شده است که در سقف بودجه های سنواتی مشکل داریم و برای آغاز کار مشکلات کمتر است اما در آینده مشکلات ما جدی تر ‌می شود و باید در  قانون بودجه سال ۹۷این پیش بینی را انجام دهیم.

تبدیل وضعیت نیروی پیمانی و قراردادی

بطحایی درباره تبدیل وضعیت نیروهای پیمانی نیز گفت: سیاست کلی دولت برای آموزش و پرورش و سایر دستگاه ها،  تبدیل وضعیت پیمانی ها و قراردادی هاست که حدود۱۲ هزار نفر هستند. امیدوارم بتوانم موافقت دولت را برای تبدیل وضعیت پیمانی ها به رسمی و قراردادی ها به پیمانی بگیرم. امروز پاسخ صریحی برای وضعیت همکاران قراردادی و پیمانی ندارم و در حال پیگیری هستیم.

ممنوعیت کتاب های کمک آموزشی

وی درباره ی استفاده از کتاب های کمک آموزشی در مدارس گفت: این واقعیت در نظام آموزش و پرورش وجود دارد و صادقانه باید بگویم نتوانسته ایم مشکل ر ا رفع کنیم و متاسفانه آزمون ها و آمادگی دانش آموزان که باید از متوسطه دوم باشد در برخی از  موارد به دوره ابتدایی کشیده است. بخشی از این ایراد به آموزش و پرورش باز می گردد هنگامی که برای برخی مدارس آزمون ورودی برگزار می کنیم و ظرفیت  مدارس پاسخگوی تعداد متقاضیان نیست این مشکلات به وجود می آید اما به طور جدی روی این موضوع کار می شود تا حداقل اگر امکان رفع آن نیست، آن را کاهش دهیم.

وی گفت: این مسئله که استفاده از کتاب های کمک آموزشی از سوی همکاران بنده تکلیف شود، ممنوع است و درخواست دارم به این تکلیف قانونی مقید باشند و به هیچ عنوان دانش آموزی نباید مجبور به استفاده از کتاب های کمک درسی شود. البته اگر دانش آموزان و اولیای آنها از کتاب کمک آموزشی پیشنهادی استقبال می کنند، منعی ندارد. اما استفاده اجباری ممنوع است.

تکذیب ادعای دریافت حقوق به ۱۰هزار نفر بدون مبنا

وزیر آموزش و پرورش در مورد اظهارات یکی از مسئولان آموزش و پرورش در مورد دریافت حقوق چند ده هزار نفر بدون فعالیت در این وزراتخانه یادآور شد: ممکن است در بحث نیروی انسانی هدررفت وجود داشته باشد اما در بخش های اداری این موضوع را که ده ها هزار نفر حقوق بگیرند و کاری نکنند، شدیدا تکذیب کرده و ادعای آن فرد را تکذیب می کنم.

تدریس خصوصی آیلتس

دیدگاه خود را به ما بگویید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

کانال استخدام در تلگرام

› استخدام تهران

استخدام شهرستانها