آرشیو استخدام وزارت صنایع و معادن

استخدام وزارت صنایع و معادن سال ۹۷

خبر ۲۳ دی ۹۷ –  حفظ اشتغال ۱۱۹۴۸ نفر در کردستان

معاون امور صنایع سازمان صنعت، معدن و تجارت کردستان گفت: اجرای کامل مصوبات کارگروه رفع موانع تولید موجب حفظ اشتغال ۱۱ هزار و ۹۴۸ نفر در واحدهای تولیدی این استان خواهد شد.

[button style=”btn-success btn-sm” type=”link” target=”true” title=”برای مشاهده متن کامل خبر اینجا کلیک کنید” link=”http://www.estekhtam.com/%d8%ad%d9%81%d8%b8-%d8%a7%d8%b4%d8%aa%d8%ba%d8%a7%d9%84-%db%b1%db%b1%db%b9%db%b4%db%b8-%d9%86%d9%81%d8%b1-%d8%af%d8%b1-%da%a9%d8%b1%d8%af%d8%b3%d8%aa%d8%a7%d9%86/” linkrel=””]


خبر ۱۷ دی ۹۷ – اشتغال بیش از ۸۲ هزار نفر در واحد‌های صنعتی گیلان

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان گیلان گفت: در حال حاضر بیش از ۸۲ هزار نفر در ۳ هزار و ۱۰۰ واحد صنعتی استان مشغول به کار هستند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از رشت، فرهاد دلق پوش رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان گیلان گفت: حداقل ۴۰ درصد اشتغال استان برعهده بخش صنعت معدن و تجارت استان است و هم اکنون با فعالیت ۳هزار و ۱۰۰ واحد صنعتی فعال بیش از ۸۲ هزار نفر فقط به صورت مستقیم در صنعت اشتغال دارند.

وی، همچنین با اشاره به فعالیت ۱۰۲ هزار واحد صنفی در استان افزود: در حوزه صنوف و بازار هم اکنون ۲۰۰ هزار نفر مشغول به کارند که البته ۱۱۲ معدن فعال با اشتغال هزارو ۷۸۰ نفر نیز در استان فعالیت دارند که مستعد آموزش‌های تخصصی و کاربردی فارغ از مباحث نظری هستند.
گسترش همکاری‌های سازمان صنعت، معدن و تجارت با دانشگاه علمی کاربردی در راستای اشتغال زایی

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان گیلان از انعقاد تفاهم نامه در راستای گسترش همکاری بین سازمان صنعت، معدن و تجارت استان و دانشگاه جامع علمی کاربردی خبرداد و گفت: این تفاهم نامه با محوریت اجرای پروژه‌های تحقیقاتی، تربیت نیروی انسانی متناسب با نیاز بخش صنعت و بازار کار، برگزاری دوره‌های آموزشی، هدایت و همچنین حمایت از پایان نامه ها، امکان سنجی، مطالعه و برنامه ریزی و اجرای بازدید‌های دانشجویی از مراکز صنعتی و تولیدی به امضاء رسیده است.

فرهاد دلق پوش، به اهمیت و جایگاه اثربخش ارتباط صنعت با دانشگاه تاکید کرد و افزود: صنعت می‌تواند به پشتوانه ارتباط مستمر و معنادار ضمن برخورداری از دانش فنی دانشگاه، به تکنولوژی نوین و روزآمد تجهیز شود.

وی گفت: هم اکنون بین مراکز علمی و کسب و کار و تولید، افتراق است و لازم است به سمتی پیش برویم که پل‌های ارتباط منطقی و علمی بین دانش و تولید ایجاد نماییم تا بتوانیم از مزایای آن به نحو مطلوب استفاده کنیم.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان گیلان از دانشگاه به عنوان یک مزیت و ظرفیت ویژه جهت هم افزایی یاد کرد و افزود: استفاده از ظرفیت کارورزی برای دانشجویان و بازدید تخصصی از مراکز صنعتی و تولیدی می‌تواند به توانایی علمی دانشگاه توام با تجربه و همچنین اجرای پروژه‌های پژوهشی منجر شود.

فرهاد دلق پوش گفت: هم اکنون در گیلان کارخانجاتی در حوزه‌های مختلف صنعتی نظیر تولید انواع کابل آلومینیومی در حال شکل گیری و راه اندازی هستند که حتی در سطح خاورمیانه کم نظیر هستند.

همچنین عباس صادقی، رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی واحد استان گیلان نیز گفت: قطعاً انعقاد تفاهم نامه همکاری نقش موثری برای اعتلای سطح علمی دانشگاه در حوزه خدمت به صنعت و حوزه‌های مختلف کسب و کار می‌گذارد.

وی افزود: همواره در تلاشیم که مراکز علمی کاربردی ما در جوار صنعت ایجاد و بنا شود تا بتوان از ترکیب فضای علمی و صنعتی پیشرفت ویژه‌ای در سطوح علمی و اقتصادی به صورت تواَمان حاصل شود.

رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی واحد استان گیلان، استفاده از شیوه‌های کاربینی و کارآموزی را برای اعتلای دانشجویان بسیاراثر بخش دانست و تصریح کرد: حفظ تعامل و ارتباط گیری مراکز علمی با بدنه صنعت برای ما بسیار مهم است و حتی در کشور‌های اروپایی نیز در آن تاکید شده تا فارغ التحصیلان دانشگاه‌ها با مبانی و اصول شرایط کسب و کار و تولید عجین شوند.

منبع : باشگاه خبرنگاران جوان


خبر ۱۱ دی ۹۷ – وجود ۳۷۱ معدن فعال در سیستان و بلوچستان

‌معاون امور معادن و صنایع معدنی سازمان صنعت، معدن و تجارت سیستان و بلوچستان گفت: در استان تعداد ۳۷۱ معدن فعال است که از این تعداد ۱۱۲ معدن فعال در حوزه ‌شهرستان زاهدان قرار دارد.

‌به گزارش ایسنا- ‌محمود رضا رحمتیان‌ در جلسه کارگروه معادن شهرستان زاهدان در راستای اقتصاد مقاومتی و حمایت از بخش معدن در سطح مرکز استان بیان کرد: ابتدا برای ورود به بحث های مرتبط با بخش معدن می‌بایست بازدید را در اولویت قرار داد و در حوزه شهرستان زاهدان ذخایر متنوع و خوب معدنی از جمله سنگ‌های ساختمانی و تزئینی وجود دارد که با رونق گرفتن ساخت و ساز مشکلات این واحدهای معدنی نیز رفع خواهد شد‌.
وی ادامه داد: با توجه به اشتغالزایی که در بخش معدن و صنایع معدنی وجود دارد؛ می طلبد که همانطور که برای شهرک‌های صنعتی ایجاد شده برنامه ریزی های صورت می‌گیرد برای شهرک‌های معدنی نیزاین کار صورت گیرد.
رحمتیان ادامه داد: از ابتدای سالجاری تعداد ۸۰ پروانه اکتشاف معادن در کل استان صادر شده که تعداد ۲۰ پروانه اکتشاف مربوط به حوزه ی شهرستان زاهدان است و در همین ارتباط ۲۵ درصد پروانه های اکتشاف استان مربوط به حوزه زاهدان است که اشتغال زیادی را به خود اختصاص خواهد داد‌.
رحمتیان در خصوص پهنه های اکتشافی در حوزه زاهدان بیان کرد: برای اولین در سطح استان از تکنولوژی ژئوفیزیک هوایی در پهنه های زمین شناسی استفاده کرده ایم که ژئوفیزک هوایی پهنه سفید آبه – زاهدان تا کنون ۱۶ هزار کیلومتر مربع پیشرفت فیزیکی داشته است‌.
معاون امور معادن و صنایع معدنی سازمان صنعت‌، معدن و تجارت استان خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه استان سیستان و بلوچستان از نظر ذخایر بعضی از مواد معدنی مانند کرومیت در کشور شاخص است، در همین ارتباط برای این ذخایر معدنی باید صنایع معدنی و کارخانه فرآوری ایجاد کنیم تا از خام فروشی مواد معدنی جلوگیری شود‌‌.
نعمت الله نجاری معاون فرماندار شهرستان زاهدان نیز در این جلسه اظهار کرد: با توجه به سیاست های جدید اتخاذ شده از سوی فرماندار زاهدان درکنار تمامی کارگروه های استانی کارگروه معادن استان در سطح شهرستان زاهدان تعریف شده است و طبق جدول زمان بندی طراحی شده این کارگروه هرماه برگزار خواهد شد‌.
وی ادامه داد: این کارگروه همانند دیگر کارگروه های در سطح شهرستان زاهدان با هدف هم اندیشی بخش های دولتی و خصوصی مرتبط در جهت ‌رفع مشکلات پیش روی معدنکاران شهرستان زاهدان و هدایت سرمایه گذاران به این بخش است‌.
نجاری خاطرنشان کرد: توجه به بخش معدن زمینه ساز اشتغال زایی پایدار و رونق اقتصادی در سطح شهرستان‌ها و نهایتا به صادرات غیر نفتی ما کمک خواهد کرد.

منبع: خبرگزاری ایسنا


خبر ۲۸ آذر ۹۷ – ایجاد شدن ۲ هزار شغل در کهگیلویه و بویراحمد

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت کهگیلویه و بویراحمد از صدور ۷۷ جواز تاسیس واحد تولیدی خبر داد و گفت: با این شرایط برای ۲ هزار و ۵۷ نفر ایجاد شغل پیش بینی شده است.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از یاسوج، داریوش دیودیده ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: براساس آمار رسمی وزارت صنعت، معدن و تجارت در ۶ ماهه امسال به نسبت به مدت مشابه سال قبل در زمینه صدور جوازهای تاسیس رشد ۲۲ درصدی داریم.
وی با اشاره به اینکه تعداد ۷۷ جواز تاسیس در ۶ ماهه اول امسال صادر کردیم، عنوان کرد: در مدت مشابه سال گذشته ۶۳ مورد صدور جواز تاسیس داشتیم.
دیودیده میزان حجم سرمایه گذاری جوازهای صادره ۶ ماه اول سال ۹۶ را ۱۲۹ هزار و ۵۰۳ میلیون ریال عنوان کرد و افزود: میزان حجم سرمایه گذاری در نیمه نخست امسال ۱۲۳ هزار و ۲۵۳ میلیون ریال بوده است.
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت کهگیلویه و بویراحمد ادامه داد: در نمودار مقایسه عملکرد ۶ ماهه اول سال‌های ۹۷ و ۹۶، میزان حجم سرمایه گذاری در استان ۸۵ درصد رشد داشته است.
دیودیده میزان اشتغال پیش بینی شده برای نیمه نخست سال ۹۶ را تعداد یک هزار و ۲۵۳ نفر دانست و تصریح کرد: در ۶ ماهه اول امسال برای ۲ هزار و ۵۷ نفر با وجود جوازهای تاسیس شده شغل پیش بینی شده که شاهد افزایش ۶۴ درصدی هستیم.

منبع: خبرگزاری تسنیم


خبر ۲۷ آذر ۹۷ – ایجاد ۲۷۰ هزار شغل با اعتبار ۲۱ میلیاردی

معاون طرح و برنامه وزارت صنعت، معدن و تجارت ضمن تشریح چهار برنامه‌ مهم که در دستور کار این وزارتخانه قرار گرفته است، گفت: در این برنامه جامع تکمیل ۲۰۶۶ واحد نیمه‌تمام صنعتی و معدنی بالای ۶۰ درصد پیشرفت فیزیکی با ایجاد ۱۳۰ هزار شغل مستقیم در دستور کار قرار می‌گیرد و منابع مورد نیاز برای بازسازی و نوسازی ۲۱۶۵ واحد صنعتی پیش بینی شده است.

سعید زرندی در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به تفاهم نامه همکاری سه جانبه سازمان برنامه و بودجه، وزارت صنعت معدن و تجارت و صندوق توسعه ملی به منظور اجرای برنامه تولید و اشتغال در سال ۱۳۹۷ با تاکید بر ایجاد و تثبیت اشتغال و با تمرکز بر تامین مالی خوشه‌های صنعتی و خدمات کلینیکی، اظهار کرد: با اجرایی شدن این تفاهمنامه، اتفاقات خوبی در حوزه تولید رخ خواهد داد و موجب رونق صنعت در کشور می‌شود.
وی، افزود: در شرایط خاصی که بر اقتصاد کشور حاکم است نیاز بود تا برای تکمیل واحدهای نیمه تمام، بازسازی و نوسازی و سرمایه درگردش واحدهای تولیدی اقدامات موثری صورت گیرد و این اقدامات ضمن رونق تولید، باعث ایجاد اشتغال در بخش صنعت و معدن خواهد شد که نیاز ضروری جامعه است.
معاون طرح و برنامه وزارت صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه چهار برنامه‌ مهم در دستور کار وزارت صنعت، معدن و تجارت در نظر گرفته شده است که شامل تکمیل ۲۰۶۶ واحد نیمه‌تمام صنعتی و معدنی بالای ۶۰ درصد پیشرفت فیزیکی که با این اتفاق ۱۳۰ هزار اشتغال مستقیم ایجاد خواهد شد، اظهار کرد: در این تفاهم نامه برای ۲۱۶۵ واحد صنعتی که نیاز به بازسازی و نوسازی دارند منابع مورد نیاز آن پیش بینی شده است.
زرندی با اشاره به اینکه یکی از دغدغه های واحدهای تولیدی، مشکلات تامین مالی برای سرمایه در گردش است که در این تفاهمنامه تسهیلاتی برای این موضوع گنجانده شده است، خاطرنشان کرد: کمک‌های فنی و اعتباری برای توسعه خوشه‌های صنعتی و کلینیکی نیز در این تفاهمنامه لحاظ شده است.
وی ادامه داد: ۲۱۰ هزار میلیارد ریال مجموع منابعی است که برای بخش صنعت و معدن در این تفاهم‌نامه پیش‌بینی شده است که ۱۰۰ هزار میلیارد ریال از محل تسهیلات ریالی صندوق توسعه ملی، ۱۰۰ هزار میلیارد ریال از محل تسهیلات نظام بانکی و ۱۰‌ هزار میلیارد ریال هم از محل خزانه‌داری کل کشور برای پرداخت تفاوت نرخ سود تسهیلات در نظر گرفته شده است.
به گفته معاون طرح و برنامه وزارت صنعت، معدن و تجارت نرخ سود تسهیلات در مناطق محروم ۱۲ درصد و در مناطق غیرمحروم ۱۴ درصد خواهد بود و ۲۷۰ هزار فرصت شغلی جدید در بخش صنعت و معدن با اجرایی شدن کامل این تفاهم نامه در کل کشور ایجاد می شود.
زرندی در ادامه، تاکید کرد: برنامه‌ریزی‌های جدیدی برای حل مشکلات بخش تولید و تجارت در دستور کار وزارت صنعت، معدن و تجارت قرار گرفته است.
به گزارش ایسنا، اخیرا تفاهم‌نامه همکاری مشترک فی ما بین سازمان برنامه و بودجه، وزارت صنعت، معدن و تجارت و صندوق توسعه ملی به منظور اجرای برنامه تولید و اشتغال در سال ۱۳۹۷ با تاکید بر ایجاد و تثبیت اشتغال و با تمرکز بر تامین مالی خوشه‌های صنعتی و خدمات کلینیکی مرتبط با آن مد نظر قرار گرفته است.
بر این اساس اجرایی شدن برنامه تولید و اشتغال در حوزه کسب و کارهای صنعتی و معدنی در چهار بند “برنامه تکمیل طرح‌های نیمه تمام صنعتی و معدنی”، “برنامه توسعه واحدهای موجود (بازسازی و نوسازی) “، “تامین سرمایه در گردش برای واحدهای فعال صنعتی و معدنی موجود” و “کمک‌های فنی و اعتباری در راستای توسعه خوشه‌های صنعتی و خدمات کلینیکی” در دستور کار قرار می‌گیرد.

منبع : خبرگزاری ایسنا


خبر ۲۴ آذر ۹۷ – ایجاد ۲۷۰ هزار شغل با اعتبار ۲۱ میلیاردی

معاون طرح و برنامه وزارت صنعت، معدن و تجارت ضمن تشریح چهار برنامه‌ مهم که در دستور کار این وزارتخانه قرار گرفته است، گفت: در این برنامه جامع تکمیل ۲۰۶۶ واحد نیمه‌تمام صنعتی و معدنی بالای ۶۰ درصد پیشرفت فیزیکی با ایجاد ۱۳۰ هزار شغل مستقیم در دستور کار قرار می‌گیرد و منابع مورد نیاز برای بازسازی و نوسازی ۲۱۶۵ واحد صنعتی پیش بینی شده است.

سعید زرندی در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به تفاهم نامه همکاری سه جانبه سازمان برنامه و بودجه، وزارت صنعت معدن و تجارت و صندوق توسعه ملی به منظور اجرای برنامه تولید و اشتغال در سال ۱۳۹۷ با تاکید بر ایجاد و تثبیت اشتغال و با تمرکز بر تامین مالی خوشه‌های صنعتی و خدمات کلینیکی، اظهار کرد: با اجرایی شدن این تفاهمنامه، اتفاقات خوبی در حوزه تولید رخ خواهد داد و موجب رونق صنعت در کشور می‌شود.
وی، افزود: در شرایط خاصی که بر اقتصاد کشور حاکم است نیاز بود تا برای تکمیل واحدهای نیمه تمام، بازسازی و نوسازی و سرمایه درگردش واحدهای تولیدی اقدامات موثری صورت گیرد و این اقدامات ضمن رونق تولید، باعث ایجاد اشتغال در بخش صنعت و معدن خواهد شد که نیاز ضروری جامعه است.
معاون طرح و برنامه وزارت صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه چهار برنامه‌ مهم در دستور کار وزارت صنعت، معدن و تجارت در نظر گرفته شده است که شامل تکمیل ۲۰۶۶ واحد نیمه‌تمام صنعتی و معدنی بالای ۶۰ درصد پیشرفت فیزیکی که با این اتفاق ۱۳۰ هزار اشتغال مستقیم ایجاد خواهد شد، اظهار کرد: در این تفاهم نامه برای ۲۱۶۵ واحد صنعتی که نیاز به بازسازی و نوسازی دارند منابع مورد نیاز آن پیش بینی شده است.
زرندی با اشاره به اینکه یکی از دغدغه های واحدهای تولیدی، مشکلات تامین مالی برای سرمایه در گردش است که در این تفاهمنامه تسهیلاتی برای این موضوع گنجانده شده است، خاطرنشان کرد: کمک‌های فنی و اعتباری برای توسعه خوشه‌های صنعتی و کلینیکی نیز در این تفاهمنامه لحاظ شده است.
وی ادامه داد: ۲۱۰ هزار میلیارد ریال مجموع منابعی است که برای بخش صنعت و معدن در این تفاهم‌نامه پیش‌بینی شده است که ۱۰۰ هزار میلیارد ریال از محل تسهیلات ریالی صندوق توسعه ملی، ۱۰۰ هزار میلیارد ریال از محل تسهیلات نظام بانکی و ۱۰‌ هزار میلیارد ریال هم از محل خزانه‌داری کل کشور برای پرداخت تفاوت نرخ سود تسهیلات در نظر گرفته شده است.
به گفته معاون طرح و برنامه وزارت صنعت، معدن و تجارت نرخ سود تسهیلات در مناطق محروم ۱۲ درصد و در مناطق غیرمحروم ۱۴ درصد خواهد بود و ۲۷۰ هزار فرصت شغلی جدید در بخش صنعت و معدن با اجرایی شدن کامل این تفاهم نامه در کل کشور ایجاد می شود.
زرندی در ادامه، تاکید کرد: برنامه‌ریزی‌های جدیدی برای حل مشکلات بخش تولید و تجارت در دستور کار وزارت صنعت، معدن و تجارت قرار گرفته است.
به گزارش ایسنا، اخیرا تفاهم‌نامه همکاری مشترک فی ما بین سازمان برنامه و بودجه، وزارت صنعت، معدن و تجارت و صندوق توسعه ملی به منظور اجرای برنامه تولید و اشتغال در سال ۱۳۹۷ با تاکید بر ایجاد و تثبیت اشتغال و با تمرکز بر تامین مالی خوشه‌های صنعتی و خدمات کلینیکی مرتبط با آن مد نظر قرار گرفته است.
بر این اساس اجرایی شدن برنامه تولید و اشتغال در حوزه کسب و کارهای صنعتی و معدنی در چهار بند “برنامه تکمیل طرح‌های نیمه تمام صنعتی و معدنی”، “برنامه توسعه واحدهای موجود (بازسازی و نوسازی) “، “تامین سرمایه در گردش برای واحدهای فعال صنعتی و معدنی موجود” و “کمک‌های فنی و اعتباری در راستای توسعه خوشه‌های صنعتی و خدمات کلینیکی” در دستور کار قرار می‌گیرد.

منبع: خبرگزاری ایسنا


خبر ۲۲ آذر ۹۷ – جزئیات کامل برنامه تولید و اشتغال صنعتی در سال ۹۷

جزئیات کامل تفاهمنامه همکاری سه‌جانبه سازمان برنامه و بودجه، وزارت صنعت، معدن و تجارت و صندوق توسعه ملی به منظور اجرای برنامه تولید و اشتغال در سال ۱۳۹۷ با تاکید بر ایجاد و تثبیت اشتغال و با تمرکز بر تامین مالی خوشه‌های صنعتی و خدمات کلینیکی اعلام شد.

بر اساس اطلاعاتی که از سوی وزارت صنعت، معدن و تجارت در اختیار ایسنا قرار گرفته است، در ماده ۱ این تفاهمنامه اجرایی شدن برنامه تولید و اشتغال در حوزه کسب و کارهای صنعتی و معدنی در چهار بند “برنامه تکمیل طرح‌های نیمه تمام صنعتی و معدنی”، “برنامه توسعه واحدهای موجود (بازسازی و نوسازی) “، “تامین سرمایه در گردش برای واحدهای فعال صنعتی و معدنی موجود” و “کمک‌های فنی و اعتباری در راستای توسعه خوشه‌های صنعتی و خدمات کلینیکی” در دستور کار قرار خواهد گرفت.

در ماده ۲ این تفاهمنامه نحوه تامین منابع مالی لحاظ شده است تا بر این اساس در بخش برنامه تکمیل طرح‌های نیمه تمام صنعتی و معدنی ۴۰ هزار و ۲۱۸ میلیارد ریال تسهیلات از محل ترکیب منابع صندوق توسعه ملی و نظام بانکی به نسبت مساوی و ۳۱۸۴ میلیارد ریال یارانه نرخ سود تسهیلات در نظر گرفته شود.

در خصوص برنامه توسعه واحدهای موجود (بازسازی و نوسازی) نیز ۷۰ هزار و ۴۳۵ میلیارد ریال تسهیلات از محل ترکیب منابع صندوق توسعه ملی و نظام بانکی به نسبت مساوی و ۵۵۷۷ میلیارد ریال یارانه نرخ سود تسهیلات مدنظر قرار گرفته است. این در حالی است که به منظور تامین سرمایه در گردش برای واحدهای فعال صنعتی و معدنی موجود ۹۰ هزار و ۶۴۶ میلیارد ریال تسهیلات از محل ترکیب منابع صندوق توسعه ملی و نظام بانکی به نسبت مساوی و ۱۴۵۰ میلیارد ریال یارانه نرخ سود تسهیلات اختصاص یافته است.

همچنین در زمینه کمک‌های فنی و اعتباری در راستای توسعه خوشه‌های صنعتی و خدمات کلینیکی مرتبط با برنامه فوق ۴۶۶ میلیارد ریال کمک بلاعوض برای توسعه خوشه‌های صنعتی و خدمات کلینیکی طبق این تفاهمنامه سه‌جانبه در نظر گرفته شده است.

گفتنی است که براساس این تفاهمنامه چنانچه تا پایان مهلت مقرر جذب اعتبارات در هر یک از استان‌های کشور کمتر از مقدار اعتبار مصوب و تخصیص یافته باشد، با رعایت مفاد تبصره ۲ ماده ۷ آیین اجرایی بند الف تبصره ۱۸ قانون بودجه سال ۱۳۹۷ کل کشور، امکان توزیع مجدد اعتبارات جذب نشده با پیشنهاد وزارت صنعت، معدن و تجارت و تایید سازمان برنامه و بودجه کشور تا سقف ۲۰ درصد از اعتبارت مصوب بین استان‌ها وجود دارد.

تعهدات سازمان برنامه و بودجه

تامین منابع مالی و تخصیص اعتبار مورد نیاز کمک‌های فنی و اعتباری در قالب یارانه سود تسهیلات و کمک‌های بلاعوض پیش‌بینی شده در ماده ۲ برای اجرای پروژه‌های برنامه تولید و اشتغال در بخش‌های صنعت و معدن براساس آیین‌نامه بند (الف) قانون بودجه سال ۱۳۹۷ کل کشور متناسب با تعداد شغل ایجاد شده و پیشرفت عملیاتی برنامه و نظارت عالی بر حسن اجرای پروژه‌های برنامه تولید و اشتغال در حوزه فعالیت‌های صنعتی و معدنی موضوع برنامه از جمله تعهدات سازمان برنامه و بودجه کشور است.

تعهدات وزارت صنعت معدن و تجارت

تهیه دستورالعمل اجرایی و نظارتی برنامه‌های موضوع ماده ۱ این تفاهمنامه ظرف مدت دو هفته بعد از امضای این تفاهم نامه در همکاری با سازمان برنامه و بودجه و صندوق توسعه ملی، اجرای برنامه های تولید و اشتغال موضوع ماده ۱ این تفاهم نامه، نظارت بر اجرای پروژه برنامه تولید و اشتغال در حوزه فعالیت های صنعتی و معدنی با همکاری سازمان برنامه و بودجه کشور، ارائه اطلاعات مورد نیاز برای نظارت بر حسن اجرای برنامه موضوع ماده ۱ این تفاهم نامه به سازمان برنامه و بودجه و ارایه گزارش پیشرفت برنامه به صورت ماهانه به سازمان برنامه و بودجه نیز از جمله تعهدات وزارت صنعت، معدن و تجارت در راستای تحقق این تفاهم‌نامه است.

تعهدات صندوق توسعه ملی

سپرده‌گذاری منابع لازم برای تامین اعتبارات مورد نیاز اجرای برنامه، موضوع بندهای (الف) و (ب) ماده(۵۲) قانون الحاق برخی مواد به قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت (۲) در چارچوب مصوبات هیات امناء، ضوابط، مقررات و اساسنامه صندوق نزد بانک های عامل هم تعهد صندوق توسعه ملی در راستای انجام این تفاهم‌نامه است.

در خصوص برنامه‌های حوزه صنعت و معدن در این تفاهم‌نامه باید به ایجاد ۲۷۰ هزار فرصت شغلی جدید اشاره کرد. این درحالی است که جمع منابع تجهیز شده ۲۱ هزار میلیارد تومان، نرخ سود تسهیلات در مناطق محروم ۱۲ درصد و نرخ سود تسهیلات در مناطق غیرمحروم ۱۴ درصد لحاظ شده است.

در مورد نحوه تجهیز منابع مالی کل برنامه‌های تولید و اشتغال حوزه صنعت و معدن نیز باید خاطرنشان کرد که تسهیلات ریالی صندوق توسعه ملی ۱۰ هزار میلیارد تومان، تسهیلات از محل منابع نظام بانکی ۱۰ هزار میلیارد تومان، یارانه سود تسهیلات به طور یکسان برای تمام برنامه ها به میزان سه درصد در مجموع معادل یک هزار میلیارد تومان و کمک‌های فنی و اعتباری برای توسعه خوشه‌ها و خدمات کلینیکی کسب و کار ۴۶ میلیارد تومان در نظر گرفته شده است.

در زمینه تولید و اشتغال حوزه صنعت صنعت و معدن تکمیل طرح‌های نیمه تمام صنعتی و معدنی(با پیشرفت فیزیکی بالای ۶۰ درصد)، تکمیل ۲۰۶۶ واحد نیمه تمام صنعتی و معدنی و ایجاد فرصت‌های شغلی جدید به میزان ۱۳۰ هزار نفر برنامه‌ریزی شده است.

همچنین در زمینه توسعه واحدهای موجود(بازسازی و نوسازی) به منظور بازسازی و نوسازی ۲۱۶۵ واحد صنعتی و معدنی کشور و ایجاد فرصت‌های شغلی جدید به میزان ۵۲ هزار نفر و در راستای تامین سرمایه در گردش برای واحدهای فعال صنعتی و معدنی موجود ایجاد فرصت های شغلی جدید به میزان ۸۷ هزار نفر هدف‌گذاری شده است و در بخش کمک‌های فنی و اعتباری برای توسعه خوشه‌های صنعتی و خدمات کلینیکی ایجاد فرصت‌های شغلی جدید به میزان ۱۰۰۰ نفر پیش‌بینی شده است.

منبع : خبرگزاری ایسنا


خبر ۱۴ آذر ۹۷ – امسال تسهیلات اشتغال‌زایی دولت ۲۰ هزار میلیارد تومان است

وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: تسهیلات اشتغال‌زایی دولت در سال جاری ۲۰ هزار میلیارد تومان است.

به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان، رضا رحمانی بعدازظهر امروز در حاشیه بازدید از کارخانه فولاد شاهرود در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار کرد: دولت طرح رونق تولید را برای حمایت از تولیدکنندگان اجرا می‌کند و این طرح کمک کرد تا بسیاری از واحدهای صنعتی، معدنی و کشاورزی باز هم بتوانند به چرخه تولید برگردند.
وی با تاکید بر اینکه باید به تولید داخلی نگاه ویژه‌ای داشته باشیم، ادامه داد: دولت به واحدهایی که بدهکار بانکی بودند و یا چک برگشتی داشتند، نیز تسهیلات رونق تولید پراخت کرد؛ البته به شرط اینکه این تسهیلات منجر به تولید شود.
وزیر صنعت، معدن و تجارت خاطرنشان کرد: هفته آینده دولت تبصره ۱۸ بودجه را با تفاهم‌نامه‌ای بین این وزارتخانه و وزارت کشور ارائه می‌کند.
رحمانی بیان کرد: تسهیلات ۲۰ هزار میلیارد تومانی در سال جاری به تولید اختصاص داده‌ شده است و طی این تفاهم‌نامه همین میزان نیز برای سال آینده در نظر گرفته‌ شد.
وزیر صنعت، معدن و تجارت افزود: هفته آینده از تمام استانداران و مسوولان وزارت کشور دعوت می‌شود تا در زمینه ارتقای وضع تولید رویکرد ویژه‌ای اتخاذ شود.
رحمانی با بیان اینکه همان‌طور که رهبر معظم انقلاب تاکید دارند، باید به تولید داخلی نگاه خاصی داشت، گفت: به همین منظور هفته گذشته در زمان بستن بودجه از سوی دولت، رئیس‌جمهوری طی چندین جلسه تاکید کردند که بخش تولید و اشتغال باید ارتقا پیدا کند.
وی اضافه کرد: منابع موجود در کشور و استان سمنان باید به بخش تولید وارد شود و از مدیرکل صنعت، معدن استان سمنان می‌خواهیم تا در راستای ارتقای تولید و رفع موانع همه تلاش خود را به کار گیرد.

منبع : خبرگزاری فارس


خبر ۱۲ آذر ۹۷ – ایجاد اشتغال برای ۴۱۵ نفر در حوزه فرش دستباف خراسان رضوی

رئیس اداره فرش سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی گفت: از ابتدای سال ۹۷ تاکنون برای ۴۱۵ نفر در حوزه فرش دستباف استان شغل ایجاد شده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، مهدی کلالی رئیس اداره فرش سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی در جمع خبرنگاران گفت : از ابتدای امسال ۱۶ واحد غیر متمرکز با اشتغال ۳۲۰نفر، ۷ واحد پشتیبان با اشتغال ۷۰نفر و ۳ فقره جواز تاسیس کارگاه متمرکز و ۵واحد تولید کارگاهی با اشتغال ۲۵ نفر ایجاد شده است.

وی افزود: طبق برنامه ریزی‌های انجام شده کارگاه تولیدفرش در شهرستان فیروزه وروستا‌های نریمان و چلمه سنگ از توابع مشهد نیز در حال احداث و راه اندازی هستند.

رئیس اداره فرش سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی اظهار داشت: برنامه اجرایی تنظیمی اداره فرش سازمان صنعت، معدن و تجارت درسال ۹۷که به تناسب سند راهبردی مرکز ملی فرش تدوین شده است و محوریت آن بر افزایش تعداد کارگاه‌های متمرکز وغیر متمرکز و تولید کارگاهی فرش بوده است.

منبع : باشگاه خبرنگاران جوان


خبر ۷ آذر ۹۷ – ایجاد اشتغال برای ۶ هزار و ۷۲۷ در بخش صنعت، معدن و تجارت اردبیل

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل گفت: از ابتدای امسال تاکنون در بخش صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل برای بیش از ۶ هزار و ۷۲۷ نفر فرصت شغلی فراهم شده است.

به گزارش ایسنا، منطقه اردبیل، سیدحامد عاملی در جلسه بررسی آخرین وضعیت اشتغال در حوزه صنعت، معدن و تجارت در اردبیل اظهار کرد: بیشترین آمار اشتغال در حوزه فرش و مشاغل خانگی بوده که برای ۲ هزار و ۷۲۵ نفر اشتغال ایجاد شده که عمدتا با پرداخت تسهیلات کمتر از ۱۰ میلیون تومان بوده است.
وی اشتغال ایجاد شده در حوزه اصناف و صدور پروانه کسب را برای متقاضیان یادآور شد و خاطرنشان کرد: ۲ هزار و ۴۵۰ نفر در این حوزه مشغول بکار شده‌اند.
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل بیان کرد: در ۸ ماهه سالجاری به رغم افزایش نرخ ارز که شوک منفی بزرگی را به بخش صنعت وارد کرده در حوزه صنعت بیش از یک هزار و ۴۳۴ نفر فعالیت خود را آغاز کرده‌اند.
عاملی افزود: در حوزه معدن نیز ۱۱۸ نفر در این مدت فعالیت خود را آغاز کردند تا ما بتوانیم به بخشی از تعهدات اشتغال خود در سالجاری عمل کنیم.
وی ادامه داد: در چهار ماهه پایانی سال تمام تلاش ما بر این است تا با همکاری بانک‌ها زمینه پرداخت تسهیلات اشتغال با همراهی سرمایه‌گذاران فراهم آید تا بتوانیم به تحقق اشتغال ۲۰ هزار نفر اعلام شده در استان کمک کنیم.
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل گفت: بیش از یک هزار طرح نیمه تمام در استان اردبیل وجود دارد که در صورت رفع موانع مالی و پرداخت تسهیلات بانکی برای سرمایه‌گذاران می‌توان برای ۵۰ هزار نفر اشتغال ایجاد کرد.
عاملی بهترین ظرفیت اشتغال را مربوط به بخش تولید اعلام و تصریح کرد: شرایط مناسب‌تری در این زمینه برقرار شده تا با پوشش بیمه‌ای و پایداری شغل برای افراد بتوانیم فرصت مناسبی را در حوزه کارآفرینی به وجود آوریم.

منبع : خبرگزاری ایسنا


خبر ۲۹ آبان ۹۷ – صدور ۲۵۰ مجوز برای ایجاد واحدهای صنعتی و تولیدی در لرستان

معاون سازمان صنعت، معدن و تجارت لرستان، از صدور ۲۵۰ مجوز برای ایجاد واحدهای صنعتی و تولیدی در این استان خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، مسعود رضا عصر دوشنبه در نشست با خبرنگاران در سخنانی با اشاره به اینکه کل واحدهای صنعتی لرستان هزار و ۶۵۵ واحد است، اظهار داشت: سرمایه گذاری ثبتی این واحدها در استان سه هزار و ۸۸ میلیارد تومان است.
وی با بیان اینکه اشتغال ایجاد شده در این واحدهای صنعتی استان ۲۶ هزار و ۸۳۷ مورد است، گفت: در کشور بالای ۸۷ هزار واحد صنعتی و ۲.۹ میلیون نفر کارگر در بخش صنعت، تولید، اداری داریم.
معاون سازمان صنعت، معدن و تجارت لرستان، بیان داشت: بیش از ۹۰ درصد از این واحدها در قالب صنایع کوچک و متوسط هستند.
رضا با بیان اینکه در لرستان نیز صنایع بزرگی مانند فروآلیاژ، دارو سازی دامی و انسانی و واحدهای کوچک و متوسطی وجود دارد، گفت: در زمینه صدور جواز تاسیس و پروانه بهره برداری واحدهای صنعتی در سال جاری ۲۵۰ مجوز با سرمایه گذاری هزار و ۲۰۸ میلیارد تومان در استان صادر کرده ایم.
وی، بیان داشت: امیدواریم با استفاده از تسهیلات رونق تولید، صندوق توسعه ملی، روستایی و اشتغال فراگیر بتوانیم این ظرفیت ها را به ثمر برسانیم.
معاون سازمان صنعت، معدن و تجارت لرستان با تاکید بر اینکه مشکلی که در صنایع استان با آن مواجه هستیم بحث واحدهای غیر فعال و نیمه فعال است، گفت: در این راستا وزارت صنعت، معدن و تجارت سال گذشته طرحی را به عنوان شناسایی ظرفیت ها در کل کشور برای رفع مشکلات موجود در این حوزه در دستور کار قرار داد.

منبع : خبرگزاری مهر


خبر ۲۶ آبان ۹۷ – اشتغال ۲۱ هزار نفر در واحد‌ها و طرح‌های صنعتی

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت چهارمحال و بختیاری از اشتغال ۲۱ هزار نفر در واحد‌ها و طرح‌های صنعتی استان خبر داد.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، سید نعیم امامی در آیین انعقاد تفاهم نامه همکاری با دانشگاه جامع علمی کاربردی چهارمحال و بختیاری گفت: در حال حاضر، ۲۱ هزار نفر در واحد‌ها و طرح‌های صنعتی استان مشغول به فعالیت هستند.

وی با اشاره به اینکه چهارمحال و بختیاری حدود یک و ۲ دهم درصد از صنایع کشور را در اختیار دارد افزود: از ۸۰ هزار واحد صنعتی در کشور، حدود یک هزار و ۹۶ واحد در این استان قرار دارد که ۸۵۰ واحد آن فعال می‌باشد.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت چهارمحال و بختیاری اضافه کرد: این استان با ۳۱ هزار میلیارد ریال سرمایه‌گذاری کارخانه‌های موجود، رتبه ۲۱ تا ۲۲ در صنعت کشور را به خود اختصاص داده است.

منبع : باشگاه خبرنگاران جوان


خبر ۲۱ آبان ۹۷ – فراهم شدن بسترهای فعالیت طرح‌های فناور اشتغال در اردبیل

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل گفت: بسترهای فعالیت طرح‌های فناور اشتغال در راستای توسعه تولید و رونق اشتغال در استان اردبیل فراهم می‌شود.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اردبیل، سیدحامد عاملی ظهر امروز در جمع خبرنگاران در اردبیل اظهار داشت: به دنبال برگزاری ششمین نمایشگاه و جشنواره نوآوری و فناوری در تبریز با عنوان ارزیابی و داوری شرکت‌ها و طرح‌های دانش بنیان سراسر کشور استان اردبیل در این رویداد توانست درخشش خوبی داشته باشد.

وی افزود: این جشنواره با حضور نخبگان و شرکت‌های دانش بنیان ۱۴ استان منتخب کشور، با هدف و رویکرد توسعه و تجاری‌سازی فناوری با ثبت نام عمومی در چهار مرحله ایده فناورانه، توسعه و تجاری سازی فناوری، فروش محصولات دانش بنیان و نیازمندی‌های فناورانه برگزار شد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل تصریح کرد: در این جشنواره ۱۲۰ داور و ارزیاب از سراسر کشور طرح‌های دانش بنیان را ارزیابی و داوری کردند که در این ارزیابی‌ها از یک هزار و ۵۳۳ طرح ثبت‌نام شده در چندین مرحله مورد ارزیابی و داوری متخصصان امر اقتصاد و تجارت مورد قضاوت قرار گرفت و در نهایت ۱۰ طرح برتر که بالاترین امتیاز را در مراحل مختلف ارزیابی کسب کرده بودند توسط تیم منتخب داوری مورد رصد قرار گرفت و کیفیت و وضعیت حضور این طرح‌ها در جشنواره ارزیابی شدند.

عاملی بیان کرد: در این بین استان اردبیل با دو طرح باریافت تمام نخاله‌های ساختمانی و عمرانی از شرکت آسیاتیکن و روشنایی LED برای شهر هوشمند و فضاهای عمومی با پوشش نانو از شرکت امن گستر راسا مهر در بین شرکت‌های برتر قرار گرفته و موفق به کسب عنوان‌های فناور طلایی، فناور نقره‌ای و فناور برنزی از دست ارزیابان و داوران شد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل گفت: این دو شرکت و طرح از استان اردبیل که این موفقیت را کسب کردند با نظارت و حمایت کارشناسان مرتبط سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل فعالیت می‌کنند.

وی اظهار کرد: پیشرفت و توسعه صنعتی کشور و دستیابی به اهداف و برنامه‌های علمی و پژوهشی بخش تولید و تجارت، حاصل تلاش و مساعدت متخصصان و اندیشمندانی است که با بهره‌گیری از تمام ظرفیت‌ها و توان در راه تحقیق، پژوهش و توسعه فناوری لحظه‌ای از هیچ کوششی دریغ نکردند.

منبع : خبرگزاری تسنیم


خبر ۹ آبان ۹۷ – سهم ۵۰ درصدی صنایع‌کوچک در اشتغال صنعتی سمنان

رئیس سازمان صنعت ، معدن و تجارت استان سمنان گفت: نیمی از سرمایه‌گذاری کل واحدهای تولیدی استان توسط صنایع بزرگ اتفاق افتاده است.

به گزارش شاتا ، بهروز اسودی با اشاره به سهم حدود ۵۰ درصدی صنایع کوچک در اشتغال صنعتی سمنان افزود: هرچند سهم تعداد صنایع بزرگ در استان حدود ۴درصد از واحدهای تولیدی است ولی نیمی از سرمایه گذاری استان و ۳۶درصد از اشتغال کل واحدهای تولیدی استان در صنایع بزرگ انجام گرفته است.
وی با اشاره به اهمیت نقش صنایع بزرگ در اقتصاد منطقه اظهار داشت: این امر گواه اهمیت نقش صنایع بزرگ از نظر اشتغال و سرمایه گذاری است و استقرار صنایع مادر و بزرگ در استان موجب جهش چشمگیری در رشد سهم اشتغال بخش صنعت می شود.
رئیس سازمان صنعت ، معدن و تجارت استان سمنان در ادامه ضمن بیان وضع موجود صنایع تولیدی در استان تصریح کرد: ۹۰درصد از صنایع استان مربوط به صنایع کوچک ، ۶ درصد صنایع متوسط و ۴درصد نیز مربوط به صنایع بزرگ است.
بهروز اسودی با اشاره به سهم اشتغال و سرمایه گذاری صنایع در استان یادآور شد: ۴۹درصد از اشتغال کل صنایع استان مربوط به صنایع کوچک ، ۱۵درصد مربوط به صنایع متوسط و ۳۶درصد نیز مربوط به صنایع بزرگ می باشد درصورتیکه نیمی از سهم سرمایه گذاری در صنایع استان مربوط به صنایع بزرگ و نیمی دیگر مربوط به صنایع کوچک و متوسط است.

منبع : بازارکار


خبر ۶ آبان ۹۷ – میزان اشتغال در طرح های توسعه صنعتی گناباد ۷۴ درصد افزایش یافت

در شش ماه اول امسال با ایجاد اشتغال برای ۵۰۰نفر در طرح های توسعه صنعتی گناباد، میزان اشتغال در این بخش ۷۴ درصد افزایش یافت.
ایزدی رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت گناباد در گفتگو با خبرنگارگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهدگفت: اداره صنعت، معدن و تجارت گناباد با صدور ۲۳ جواز تاسیس وطرح توسعه صنعتی جدید با سرمایه گذاری ۲ هزار و ۱۱۱ میلیارد ریال برای ۵۰۰ نفر اشتغال ایجاد کرده است که نسبت به مدت مشابه پارسال ۷۴ درصد افزایش یافته است.

وی افزود: صدور پنج پروانه بهره برداری باسرمایه ۹۸ میلیاردریال و ایجاد اشتغال مستقیم برای ۴۸ نفر درزمینه صنایع سلولزی و کانی غیرفلزی وفلزی بخشی از ایجاد اشتغال در شش ماه اول امسال در شهرستان در بخش صنعت است.

رئیس اداره صنعت و معدن گناباد گفت: معرفی ۴۱ طرح نیمه تمام صنعتی ومعدنی برای استفاده ازتسهیلات اشتغال فراگیری و توسعه روستایی به مبلغ ۲۰۸ میلیارد ریال با اشتغال مستقیم ۲۲۵ نفر بخش دیگری از تلاش‌ها در زمینه افزایش اشتغال است.

ایزدی افزود: در بخش صادرات ۲ هزار و ۶۰۳ تن کالای صنعتی به ارزش یک میلیون و ۸۲۸ هزار دلار به ۱۱ کشورهدف صادر شده است.

وی گفت: ظروف چینی، نشاسته، زعفران بسته بندی شده، پودربنتونیت، فرآورد‌های لبنی، نوشیدنی‌ها، آرد والسی، خوراک دام و نمک تصفیه شده از اقلام صادراتی است.

منبع : باشگاه خبرنگاران جوان


خبر ۲ آبان ۹۷ – افزیش ۷۵درصدی ایجاد اشتغال در کهگیلویه وبویر احمد

رئیس سازمان صنعت ،معدن وتجارت کهگیلویه وبویراحمد گفت:در نیمه ی اول سال جاری تعداد۱۹ پروانه بهره برداری با حجم سرمایه گذاری ۳۵ میلیارد تومان صادر شده است.

به گزارش شاتا ،داریوش دیودیده با اعلام این خبر افزود:این تعداد پروانه ها در زمینه های صنایع پوشاک،ساخت‌ماشین آلات،صنایع شیمیایی،صنایع کانی غیر فلزی،صنایع ذخیره سازی و نگهداری مواد غذایی و… صادر شده است.
وی اشاره کرد:این پروانه ها براساس تقاضا و نیازمندی ها در سطح استان کهگیلویه و بویراحمد صادر شده است .
رئیس سازمان صنعت ،معدن وتجارت ابراز داشت: تعداد۱۲۸ فرصت شغلی از این طریق ایجاد شده است.
دیودیده تصریح کرد:میزان سرمایه گذاری این طرح ها قریب به ۳۵میلیارد تومان می رسد .
رئیس صنعت،معدن و تجارت استان گهگیلویه و بویراحمد ابراز داشت: نسبت رشد حجم سرمایه گذاری شش ماهه اول سال ۹۷ با مدت مشابه سال گذشته،۷۵درصد و میزان رشد اشتغال ،۵۴درصد بوده است.

منبع: بازار کار


خبر ۱ آبان ۹۷ – اشتغال ۲ هزار و ۶۳۵ نفر در معادن استان زنجان

در حال حاضر ۳۷۱ معدن در استان وجود دارد که ۳۰۹ معدن فعال و ۶۲ معدن غیرفعال است.

به گزارش خبرگزاری صدا وسیما مرکز زنجان ،معاون امور معادن و صنایع معدنی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان، گفت: در شهرستان زنجان ۱۳۱ ، شهرستان ابهر ۶۰ ، شهرستان خدابنده ۴۴ ، شهرستان خرمدره ۱۵ ، شهرستان ماهنشان ۶۸، شهرستان طارم ۱۴ ، شهرستان ایجرود ۲۵ و شهرستان سلطانیه ۱۴معدن وجود دارد که ۲ هزار و ۶۳۵ نفر در معادن فعال این شهرستان‌ها اشتغال دارند.اشتغال ۲ هزار و ۶۳۵ نفر در معادن استان زنجان

داداشی با اعلام اینکه در ۵ ماهه نخست امسال در معادن استان بیش از ۱۹۴ میلیارد تومان سرمایه‌گذاری صورت گرفته است افزود: میزان استخراج سالانه این ۳۷۱ معدن در ۵ ماهه ابتدایی امسال بیش از ۹ میلیون و ۲۷۹ هزار تن بوده است.

وی با اشاره به اینکه ۶۹ واحد معدن فلزی ، ۱۹۰ واحد معدن غیرفلزی و ۴۶ واحد معدن سنگ‌نما در استان فعالند گفت: این معادن به ترتیب ۲۲.۶ ، ۶۲.۳ و ۱۵.۱ درصد از معادن فعال را شامل می‌شوند

معاون امور معادن و صنایع معدنی سازمان صمت استان افزود: در مجموع بیشترین معادن استان در حوزه معادن غیرفلزی با ۶۰.۲ درصد بوده و معادن فلزی با ۱۹.۹ درصد و سنگ‌های نما نیز با ۱۹.۹ درصد در جایگاه دوم قرار دارد.

منبع : خبرگزاری صدا وسیما


خبر ۲۲ مهر ۹۷ – افزایش ۵۴ درصدی اشتغال در حوزه صنعت کهگیلویه و بویراحمد

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت کهگیلویه و بویراحمد گفت: میزان رشد اشتغال در حوزه صنعت این استان نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۵۴ درصد افزایش یافته است.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از یاسوج، داریوش دیودیده صبح امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: نسبت رشد حجم سرمایه گذاری شش ماهه اول امسال به نسبت مدت مشابه سال قبل ۷۵ درصد و میزان رشد اشتغال نیز ۵۴ درصد بوده است.
وی از صدور ۱۹ پروانه بهره برداری در ۶ ماهه اول ۹۷ در استان خبر داد و افزود: در این مدت ۱۹ پروانه بهره برداری با حجم سرمایه گذاری ۳۵ میلیارد تومان صادر شده که در صورت اجرایی شده شاهد رونق تولید و اشتغال در استان هستیم.
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت کهگیلویه و بویراحمد ابراز کرد: این تعداد پروانه‌های صادر شده در زمینه‌های صنایع پوشاک، ساخت ماشین آلات، صنایع شیمیایی، صنایع کانی غیر فلزی، صنایع ذخیره سازی و نگهداری مواد غذایی است.
دیودیده با بیان اینکه این پروانه‌ها براساس تقاضا و نیازمندی‌ها در سطح استان صادر شده است، ادامه داد: در صورت اجرایی شدن این طرح برای بیش از ۱۲۸ نفر فرصت شغلی ایجاد می‌شود.
وی میزان سرمایه گذاری این طرح‌ها را بیش از ۳۵ میلیارد تومان عنوان کرد و گفت: یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های مقام عالی دولت در استان و مجموعه صنعت، معدن و تجارت بازگشت بکار کارخانه‌های راکد و نیمه فعال بوده که در این زمینه تاکنون اقداماتی مهمی انجام شده است.

منبع: خبرگزاری تسنیم


خبر ۱۸ مهر ۹۷ – ۳۰۰ شغل در قم ایجاد شده است

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت قم گفت: در سال جدید با اجرای طرح های مختلف و رونق تولید، ۳۰۰ شغل در بخش صنعت این استان ایجاد شده است.

به گزارش ایرنا، محمود سیجانی روز سه شنبه در پنجمین جلسه ستاد اقتصاد مقاومتی در استانداری قم اظهار داشت: تاکنون از ۱۱۱ واحدی که در استان تسهیلات دریافت کرده اند بازدید به عمل آمده و شاهد ایجاد اشتغال جدید و بهبود وضعیت اقتصادی هستیم.
وی افزود: کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید با مشارکت دستگاه های مختلف در جهت حل مشکلات واحدهای صنعتی و تولیدی توانسته است نقش مهمی در رونق تولید قم ایجاد کند، در همین راستا از ابتدای سال جاری تا پایان شهریورماه ۲۴ جلسه برگزار شده است.
وی ادامه داد: این کارگروه ۳۷۹ مصوبه را به تصویب رسانده است که بیش از ۵۵ درصد از مصوبه ها اجرایی شده و در حال حاضر ۱۳۶ مصوبه در دست انجام و ۱۵ مصوبه نیز هنوز به مرحله اجرایی نرسیده است.
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت قم با بیان این که سهم رونق تولید در سال گذشته پنج هزار میلیارد ریال بوده است گفت: امسال این سهم به ۹ هزار میلیارد ریال افزایش پیدا کرده است.
وی ادامه داد: این اعتبار به بخش صنعت و تجارت، جهاد کشاورزی و دستگاه های اجرایی استان اختصاص یافته است که شامل ۶ هزار و ۳۰۰ میلیارد ریال در حوزه سرمایه در گردش و ۲ هزار و ۷۰۰ میلیارد ریال در بخش سرمایه ثابت می باشد.
سیجانی در ادامه به مشکلات بخش صنعتی استان اشاره کرد و گفت: واحدها به دلیل نوسان های ارزی در تامین مواد اولیه با مشکل مواجه شده اند.
وی ادامه داد: افزایش قیمت مواد پتروشیمی که مواد اولیه بسیاری از واحدهای صنعتی استان است نیز مشکلاتی به وجود آورده که باید راهکارهایی در این زمینه اندیشیده شود.
۲ هزار و ۳۰۰ واحد صنعتی کوچک، متوسط و بزرگ در قم وجود دارد که از این تعداد ۲ هزار و ۲۵۶ واحد مربوط به صنایع کوچک، ۷۵ واحد مربوط به صنایع متوسط و ۶۳ واحد مربوط به صنایع بزرگ است؛ همچنین بیش از ۵۳ هزار تن در واحدهای صنعتی استان فعالیت می کنند.

منبع: خبرگزاری ایرنا


خبر ۱۴ مهر ۹۷ – آغاز پرداخت ۱۱۰۰میلیاردی تسهیلات رونق تولید در گیلان

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان گفت: پرداخت هزار و ۱۰۰ میلیارد تومان تسهیلات سرمایه در گردش به واحدهای تولیدی، صنعتی و خدماتی و گردشگری این استان آغاز شد.
به گزارش خبرگزاری مهر، فرهاد دلق پوش با اشاره به اختصاص هزار و ۱۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای رونق تولید در استان گیلان، اظهارکرد: پرداخت این تسهیلات به واحدهای تولیدی، صنعتی، گردشگری و خدماتی آغاز شد.
وی به افزایش ۱۰ درصدی این اعتبارات در مقایسه با سال گذشته اشاره کرد و افزود: صاحبان واحدهای صنعتی، تولیدی، خدماتی و گردشگری استان برای دریافت این تسهیلات در سامانه «بهین یاب» ثبت نام کنند.
دلق پوش با اشاره به اینکه این تسهیلات برای تامین سرمایه در گردش و نقدینگی مورد نیاز واحدهای تولیدی در نظر گرفته شده است، تاکید کرد: کارگروه رفع موانع و رونق تولید استان برای سرعت بخشیدن در پرداخت‌ها با بانک‌های عامل هماهنگی کرده است.
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان با بیان اینکه پرداخت تسهیلات تا سقف ۵ میلیارد تومان در اختیار بانک‌های استان است، تصریح کرد: مبالغ بیشتر مورد نیاز واحدها در سطح ملی پیگیری می‌شود.

منبع : خبرگزاری مهر


خبر ۸ مهر ۹۷ – ایجاد ۳۰۰۰ شغل در بخش صنعت چهارمحال و بختیاری 

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت چهارمحال و بختیاری گفت: بیش از سه هزار شغل در بخش صنعت چهارمحال و بختیاری ایجاد می شود.
نعیم امامی در گفت و گو با خبرنگار مهر با اشاره به اینکه بیش از سه هزار شغل در بخش صنعت چهارمحال و بختیاری ایجاد می شود، اظهار داشت: ۱۳۹ جواز تاسیس در چهارمحال و بختیاری صادر شد.

وی بیان کرد: ارزش سرمایه گذاری این جواز های تاسیس بیش از یک هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان است.
افزایش ۴۰۰ درصدی درخواست سرمایه گذاری در چهارمحال و بختیاری
وی با اشاره به افزایش درخواست سرمایه گذاری در چهارمحال و بختیاری، بیان کرد: درخواست سرمایه گذاری در سالجاری بیش از ۴۰۰ درصد در این استان افزایش داشته است.
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت چهارمحال و بختیاری تاکید کرد: باید زمینه برای حضور سرمایه گذاران در سطح استان فراهم شود.
وی بیان کرد: توسعه بخش صنعت نیازمند ورود بخش خصوصی است.
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه از ابتدای سالجاری تعداد درخواست های سرمایه گذاری در این استان افزایش یافته است، بیان کرد: برداشتن موانع سد راه سرمایه گذاران در این استان ضروری است.

منبع: خبرگزاری مهر


خبر ۲۵ شهریور ۹۷ – معادن قزوین زمینه اشتغال ۱۴۰۰ نفر را فراهم کرده اند

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قزوین گفت: تاکنون ۱۸۰ پروانه بهره برداری معدنی در استان صادر شده است که زمینه اشتغال هزار و ۴۰۰ نفر را فراهم کرده اند.

علی پرزحمت روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: از این تعداد مجوز صادر شده ۸۰ معدن فعال بوده و مابقی در دست اکتشاف، استخراج یا دریافت استعلام از دستگاه های اجرایی مربوط هستند.
رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان گفت: صدور پروانه فعالیت معادن فرایندی طولانی و زمانبر است چون به استعلام از دستگاه های اجرایی مانند محیط زیست، منابع طبیعی و… نیاز دارد.
وی با اشاره به مهمترین معادن استان افزود: مس، سرب،روی، گرانیت،کائولن، سیلیس، سنگ لاشه و شن و ماسه از مهمترین معادن استان هستند که زمینه اشتغال یک هزار و ۴۰۰ نفر را فراهم کرده اند.
پرزحمت با اشاره به واگذاری معادن راکد و غیرفعال ادامه داد: ۵۵ معدن استان که اغلب معادن شن، ماسه و خاک صنعتی بودند خلع ید شده و برای واگذاری مجدد آنها اقدام شد.
وی با اشاره به توقیف بخشی از فعالیت ۲ معدن در شهرستان آبیک با حکم دادستان این شهرستان گفت:معادنی که استعلام های مربوط از دستگاه های اجرایی را نداشته باشند یا بعد از فعالیت مجوزهای دریافت شده را نقض کنند از فعالیت آنها جلوگیری خواهد شد.
این مسئول با بیان اینکه قزوین در بخش شن و ماسه از ظرفیت بسیار زیادی برخوردار است افزود: تاکنون هشت پروانه بهره برداری در این بخش صادر شده است اما به تازگی در صدور مجوزهای بهره برداری از این نوع معادن با دشواریهای بسیار زیادی مواجه هستیم.
این مسئول اضافه کرد: استان قزوین از ظرفیت های معدنی و اکتشافی قابل توجهی برخوردار است که می توان با فعال ساختن آنها برای ایجاد اشتغال و توسعه اقتصادی استان اقدام کرد.
وی افزود: امیدواریم با همراهی بخش بخصوصی و دولتی برای رفع مشکلات معادن استان اقدام کرده و بتوانیم گام های بلندی را برای افزایش بهره برداری از معادن استان برداریم.

منبع: خبرگزاری ایرنا


خبر ۱۴ شهریور ۹۷ – ۲۶۰۰ نفر در نقده وارد چرخه اشتغال شدند

رییس اداره صنعت، معدن و تجارت نقده گفت: از ابتدای سال جاری ۲ هزار و ۶۰۰ نفر به صورت مستقیم و غیر مستقیم وارد چرخه اشتغال صنعتی، معدنی، خدماتی و صنفی در این شهرستان شده اند.

قربان انوشه روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این میزان اشتغال با پرداخت ۱۹۰ میلیارد ریال تسهیلات بانکی به ۹۸ واحد تولیدی، صنعتی و خدماتی در این شهرستان ایجاد شده است.
وی اضافه کرد: این تسهیلات از محل اعتبارات ویژه اشتغال با هدف خرید ماشین آلات، تامین سرمایه در گردش و خرید مواد اولیه در اختیار واحدهای تولیدی، صنعتی و کشاورزی و خدماتی قرار گرفته است.
وی ادامه داد: این تسهیلات به واحدهای تولیدی صنفی، مشاغل خانگی و تولید صنعتی از جمله خیاطی، تولید قطعات آبیاری تحت فشار، تولید ادوات کشاورزی، تولید الکل طبی اتانول، تولید خوراک دام و طیور و تولید بذرپاش اختصاص یافته است.
به گزارش ایرنا نقده ۱۰۷ واحد تولیدی و صنعتی دارد که از این تعداد ۶۰ واحد فعال، ۲۷ واحد نیمه فعال – فصلی و ۲۰ واحد راکد است.
شهرستان ۱۲۵ هزار نفری نقده یکی از شهرهای جنوبی آذربایجان غربی بوده و در فاصله حدود ۸۰ کیلومتری جنوب ‌شرق ارومیه واقع شده ‌است.

منبع: خبرگزاری ایرنا


خبر ۳ شهریور ۹۷ – سهم صنعت در اشتغال کهگیلویه و بویراحمد افزایش یافت

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی گفت: سهم صنعت در اشتغال جوانان استان کهگیلویه و بویراحمد افزایش یافت.
غلام‌محمد زارعی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در یاسوج، اظهار داشت: با توجه به طرح‌های صنعتی ایجاد شده سهم صنعت در اشتغال کهگیلویه و بویراحمد از کمتر از یک به ۱.۳ رسیده است.

وی با تاکید بر اینکه با راه اندازی طرح‌های بزرگ صنعتی ایجاده شده در استان از جمله پتروشیمی‌ها شاهد یک تحول عظیم در این بخش هستیم، عنوان کرد: امیدوارم در آینده‌ای نچندان دور شاهد تسریع در روند عملیات اجرایی پتروشیمی مارگون بویراحمد باشیم.
زارعی با بیان اینکه برای برطرف کردن مشکلات واحدهای تولیدی-صنعتی استان در مرکز کشور با رایزنی در وزارتخانه‌ها و بانک‌های عامل از هیچ کوششی دریغ نمی‌کنم، ادامه داد: آماده هرگونه همکاری با متقاضیان واحدهای تولیدی و صنعتی هستم.
نماینده مردم شهرستان‌های بویراحمد و دنا در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: بخشی زیادی از اشتغال در استان کهگیلویه و بویراحمد وابسته به پروژه‌های عمرانی بوده و یکی از دغدغه‌هایمان پیگیری برای تزریق اعتبارات لازم به پروژه‌ها و جلوگیری از تعطیلی و نیمه فعال بودن آن‌ها بوده است.
زارعی با تاکید بر اینکه مجموعه ۳ قوه و سایر نهادها یک همگرایی قابل توجهی برای مدیریت ابرچالش اقتصادی وجود دارد، تصریح کرد: با توجه به رونق صنعت، تسریع در روند عملیات اجرایی پروژه‌های عمرانی و همچنین اختصاص تسهیلات کم بهره اشتغال عشایری-روستایی و فراگیر شاهد کاهش بیکاری در استان هستیم.
وی خاطرنشان کرد: با وجود کاهش اعتبارات استانی و ملی در سطح کشور شاهد اختصاص و تخصیص اعتبارات قابل توجه برای عمران و آبادی دو شهرستان بویراحمد و دنا هستیم که این مهم بیانگر پیگیری همه جانبه مدیران استانی و نگاه ویژه مسئولان کشوری است.
زارعی با تاکید بر اینکه روند توسعه و پیشرفت در بویراحمد و دنا امیدوارکننده است، ابراز کرد: اوایل سال آینده شاهد تحول در زیرساخت‌های توسعه‌ای در تمامی نقاط این دو شهرستان هستیم که با اجرا و تکمیل پروژه‌های در دست اجرا آثار آن‌ها مشهود می‌شود.

منبع: خبرگزاری تسنیم


خبر ۱۱ تیر ۹۷ – ایجاد اشتغال ۲۰۰ هزار نفری در بخش صنعت

دبیر خانه صنعت، معدن و تحارت استان خراسان رضوی گفت: ۲۷ قلم کالای اساسی در ان استان تولید می‌شود، در ۱۸ قلم کالا افزایش تولید و در ۱۱ قلم کاهش تولید را داشته‌ایم.

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، فیروز ابراهیمی صبح امروز در محل سال جلسات خانه صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی در خصوص آخرین وضعیت صنایع و معادن این استان؛ گفت: خراسان رضوی، ۵ هزار و ۶۷۴ واحد تولیدی با سرمایه ۱۵ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان دارد، همچنین در سال ۹۶، ۳ هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان پروانه جدید به‌بهره‌برداری رسیده داشته‌ایم و این اتفاق مبارکی بوده است.
دبیر خانه صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی ادامه داد: در حوزه صنعت ۱۸۸ هزار و ۵۰۰ و در حوزه معدن ۱۰ هزار شغل ایجاده شده و در سال ۹۶، حدود ۹ هزار شغل هدف‌گذاری شده که این عدد از مرز هدف‌گذاری گذشته است.
وی از افزایش ۱۵ درصدی صادرات در خراسان رضوی خبر داد و متذکر شد: در سال گذشته، ۲ درصد کاهش نرخ بیکاری را در این استان شاهد بوده‌ایم.
ابراهیمی ضمن اشاره به‌اینکه ۸۷۶ واحد معدنی با ذخیره ۳ میلیارد تنی در خراسان رضوی وجود دارد؛ خاطرنشان کرد: به‌لحاظ میزان سرمایه‌گذاری در این استان، صنایع فلزی ۲۲ درصد، صنایع کانی غیرفلزی ۱۶ درصد، صنایع شیمیایی ۱۶ درصد و محصولات آشامیدنی با ۱۱ درصد است.
دبیر خانه صنعت، معدن و تجارت و خراسان رضوی افزود: در سال ۹۶ نسبت به سال ۹۵، ۸ درصد افزایش مصرف برق، ۱۵ درصد افزایش مصرف گاز، ۲ درصد افزایش مصرف آب را داشته‌ایم، همچنین در بخش صنعت ۲۷ درصد برق، ۲۱ درصد گاز و ۲.۵ درصد آب خراسان رضوی را بخش صنعت مصرف می‌کند.
وی با تاکید بر اینکه دغدغه و گرفتاری مشکلات را در حوزه صنعت و معدن خراسان رضوی داریم؛ گفت: نامهربانی نظام بانکی در حوزه تولید را شاهدیم که این مساله سبب نگرانی است.
ابراهیمی با بیان اینکه از ۲۷ قلم کالای اساسی که در خراسان رضوی تولید می‌شود، در ۱۸ قلم کالا افزایش تولید و در ۱۱ قلم کاهش تولید را داشته‌ایم؛ یادآور شد: در کالاهایی که در این استان افزایش تولید داشته‌ایم از جمله انواع الیاف، رب گوجه فرهنگی، قند، شکر، خودروی سواری، لوله و پروفیل، کاشی، سرامیک، فولاد خام، محصولات پایین‌دستی، انواع ساندویچ و پنل و کالاهایی که کاهش تولید داشته‌ایم از جمله انواع الکترود و موتور، یخچال، کولر آبی کنتور هوشمند، بخاری، آبگرمکن، و موتور سیکلت، سیمان و فرش ماشینی کاهش تولید داشته‌ایم.
دبیر خانه صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی افزود: برای سال ۹۷، ۱۲ درصد افزایش صادرات را هدف‌گذاری کرده‌ایم و در سه ماه اول امسال با ۲۰ درصد افزایش صادرات را داشته‌ایم.
وی افزود: در خراسان رضوی واحدهای تولیدی ۲۵ درصد با ظرفیت کامل و ۷۵ درصد کمتر از ظرفیت واحدها فعال هستند.
ابراهیمی با بیان اینکه ۴۹ درصد از صنعت خراسان رضوی در محور غرب است؛ افزود: عمده مشکلات در بخش صنعت بیشتر در بحث عدم ثبات در قوانین، مشکل در تامین مواد اولیه، بدهی بانکی، مالیات و دارایی، نرخ بالای تسهیلات بانکی و بدهی‌های معوق در حوزه بانکی است.

منبع: خبرگزاری فارس


خبر ۳ تیر ۹۷ – ۲۸۶ شغل در بخش صنعت چهارمحال و بختیاری ایجاد می شود

رئیس سازمان صنعت، معدن وتجارت چهارمحال و بختیاری گفت: ۲۸۶ شغل در بخش صنعت چهارمحال و بختیاری ایجاد می شود.

نعیم امامی در گفت و گو با خبرنگار مهر با اشاره به اینکه ۲۸۶ شغل در بخش صنعت چهارمحال و بختیاری ایجاد می شود، اظهار داشت: این تعداد شغل با راه اندازی ۱۴ واحد صنعتی در این استان ایجاد می شود.
وی تاکید کرد: تسهیلات به ۱۴ واحد صنعتی در چهارمحال و بختیاری پرداخت می شود.
۱۴ واحد صنعتی در چهارمحال و بختیاری راه اندازی می شود
رئیس سازمان صنعت، معدن وتجارت چهارمحال و بختیاری تاکید کرد: ۶۳۰ میلیارد ریال تسهیلات برای احداث این واحدهای صنعتی تصویب شده است.
وی با اشاره به اینکه بخش صنعت از مهمترین بخش های اشتغالزا در استان چهارمحال و بختیاری است، بیان کرد: توسعه بخش صنعت از مهمترین اهداف مسئولان ارشد استان است.
رئیس سازمان صنعت، معدن وتجارت چهارمحال و بختیاری تاکید کرد: فعال سازی واحد های صنعتی در چهارمحال و بختیاری از مهمترین اهداف مسئولان در این استان است.

منبع : خبرگزاری مهر


خبر ۲۷ خرداد ۹۷ – اشتغال ۱۱ هزار نفر در معادن یزد

رئیس خانه معدن استان یزد گفت: در حال حاضر ۱۱ هزار نفر به طور مستقیم در معادن استان یزد مشغول به کار هستند.

به گزارش خبرنگار مهر، سعید افضلی پور ظهر امروز در نشستی خبری با تبریک عید سعید فطر از همراهی خبرنگاران استان در زمینه انتقال اخبار معدن با توجه به رتبه معدنی استان یزد اظهار داشت: یزد دومین استان معدنی کشور است و رتبه سوم را در زمینه اکتشافات معدنی در سطح کشور دارد.
وی با اشاره به اهمیت معادن در زمینه اشتغال‌زایی و توسعه اقتصادی استان یزد خاطرنشان کرد: در حال حاضر ۱۱ هزار نفر به طور مستقیم در معادن استان یزد مشغول به کار هستند.
افضلی پور در مورد پروانه های بهره برداری معادن نیز بیان کرد: در حال حاضر ۵۴۵ پروانه بهره برداری از معادن استان صادر شده و در زمینه بسیاری از ذخائر معدنی نه تنها در سطح ملی بلکه در سطح منطقه ای دارای جایگاه برتر هستیم.
رئیس خانه معدن استان یزد با اشاره به فعالیت معدن سرب و روی مهدی آباد عنوان کرد: استان یزد از نظر ذخیره معدنی سرب و روی در کشو دارای رتبه اول است و تا سال آینده ذخائر موجود در این بخش به حالت بالفعل در خواهد آمد.
افضلی پور در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه تا پیش از این ارتباط چندانی بین معدنکاران وجود نداشت و نمی توانستند از تجربیات و علم یکدیگر بهره مند شوند، افزود: سال گذشته همایش ملی نقش معدن در توسعه کشور در یزد برگزار شد و به منظور استمرار ارتباط معدنکاران با یکدیگر، این همایش قرار است به طور مستمر و هر سال برگزار شود.
وی با بیان اینکه مسئولان حوزه منابع طبیعی نیز در این همایش حضور دارند، تصریح کرد: در تلاش برای تعامل بین معدنکاران و متولیان منابع طبیعی هستیم و امیدواریم بتوانیم با تعامل، مشکلات این بخش را حل کنیم.
رئیس خانه معدن استان یزد همچنین از حضور اعضای شورای عالی معادن کشور در این همایش که قرار است، ۳۱ خرداد ماه در یزد برگزار شود، خبر داد و اظهار داشت: تعداد اعضای این شورا ۱۳ نفر است که در یزد حضور خواهند یافت.

منبع: خبرگزاری مهر


خبر ۲۲ خرداد ۹۷ – ایجاد ۲۸۰هزار شغل در حوزه تجارت و واحدهای صنفی

قائم‌ مقام وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: در سال جاری پیش‌بینی می‌شود شاهد ایجاد ۲۸۰ هزار شغل در بخش تجارت و واحدهای صنفی در کشور باشیم.

به گزارش خبرنگار مهر، رضا رحمانی ظهر دوشنبه در آغاز سفر یک‌روزه به سمنان و در حاشیه بازدید از واحدهای تولیدی شهرک صنعتی سمنان، در جمع خبرنگاران، بیان کرد: در سال گذشته ۲۵۰ هزار شغل جدید در حوزه تجارت و واحدهای صنفی ایجاد شد و امسال با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته امیدواریم این عدد به ۲۸۰ هزار شغل در کشور برسد.
وی بابیان اینکه ۱۲۰ هزار نیز در حوزه صنعت طی سال ۹۶ ایجاد شد، افزود: امسال پیش‌بینی ایجاد ۱۳۰ هزار شغل در بخش صنایع صورت گرفته که امیدواریم به این میزان دست‌یابیم.
حمایت استارت آپ‌ها در دستور کار دولت
قائم‌مقام وزیر صنعت، معدن و تجارت، مجموع شغل‌های ایجادشده توسط این وزارتخانه در سال گذشته را ۴۵۰ هزار شغل دانست و تاکید کرد: در سال جاری پیش‌بینی برای ایجاد ۵۳۰ هزار شغل درمجموع بخش‌های تابعه وزارتخانه صنعت، معدن و تجارت، صورت گرفته است.
رحمانی با بیان اینکه زیرساخت ایجاد مشاغل جدید در بخش صنعت با تلاش مسئولان ایجاد می‌شود، ابراز کرد: توسعه واحدهای صنعتی و تولیدی، بهین یاب و نوسازی واحدهای تولیدی، رفع موانع تولید و … ازجمله برنامه‌های وزارت صنعت، معدن و تجارت برای ایجاد شغل است.
وی توسعه استارت آپ‌های شغل آفرین را دیگر رویکرد وزارت صنعت، معدن و تجارت در ایجاد مشاغل دانست و گفت: حمایت استارت آپ‌ها در دستور کار دولت قرار دارد.

منبع: خبرگزاری مهر


خبر ۸ خرداد ۹۷ – ایجاد ۱۰۰۰ شغل جدید در واحدهای صنعتی قرچک

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت از ایجاد ۱۰۰۰ شغل جدید در واحدهای صنعتی قرچک در صورت تکمیل واحدهای صنعتی در حال ساخت این شهرستان خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، صادق نجفی بعد از ظهر دوشنبه در نشست صمیمانه با صنعتگران قرچک طی سخنانی با بیان این که طرح های ارائه شده اخیر نشان می دهد، که کارآفرینان کشور نگرانی از تحریم ها ندارند، گفت: صنعتگران امروز در خط مقدم جبهه اقتصاد مقاومتی هستند.
وی ادامه داد: هم اکنون بیش از ۲۹ هزار طرح صنعتی در کشور در دست ساخت است و حرکت رو به جلو واحدهای صنعتی در کشور احساس می شود.
معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: در آینده ای نزدیک و با به بهره برداری رسیدن واحدهای صنعتی در حال ساخت قرچک، بیش از ۱۰۰۰ شغل در این شهرستان ایجاد می شود.
رییس سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی ایران از ایجاد زیرساخت ها در شهرک صنعتی قرچک در آینده ای نزدیک خبر داد و گفت: گازرسانی به این شهرک تا سال آینده انجام خواهد شد.
نجفی بر عزم جدی در راستای حل مشکلات صنعت‌گران تاکید کرد و افزود: با حمایت از کالای ایرانی می توان شرایط را برای اشتغال زایی در کشور ایجاد کرد.
معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: فراهم‌سازی شرایط فعالیت برای تولید کنندگان و کارآفرینان وظیفه حاکمیت است و باید در تمامی زمینه‌ها با برنامه حرکت کرد، انگیزه لازم برای این اقدامات نیز در دولت وجود دارد.

منبع : خبرگزاری مهر


خبر ۳۰ اردیبهشت ۹۷ – سهم ۶ درصدی اشتغال سیستان و بلوچستان در بخش صنعت

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت سیستان و بلوچستان گفت: طی سال گذشته تعداد ۷۳ پروانه بهره برداری صنعتی در استان صادر شده است‌.

‌به گزارش ایسنا- ‌نادر میرشکار سرمایه‌گذاری در این طرح‌ها را یکصد هزار و ۱۴۳ میلیارد ریال عنوان کرد و افزود: با صدور این پروانه‌های بهره برداری صنعتی جهت ۱۸۹۷ نفر اشتغال به صور مستقیم ایجاد شده است.
میرشکار سهم اشتغال بخش صنعت از کل اشتغال استان را ۶ درصد عنوان کرد و تصریح کرد: استان سیستان و بلوچستان ۹۶۴ واحد صنعتی دارای پروانه بهره برداری دارد که از این تعداد ۹۲۸ واحد کوچک ، تعداد ۲۷ واحد متوسط و ۹ واحد بزرگ هستند.
رئیس سازمان صنعت ، معدن و تجارت سیستان و بلوچستان در ادامه گفت: در سال ۹۶ تعداد ۲۶ واحد صنعتی احیا و یا ارتقاء ظرفیت پیدا کرده‌اند‌.
میرشکار افزود: در سال گذشته تعداد ۱۱ واحد راکد و کاملا “تعطیل احیا شده که موجب ایجاد اشتغال مستقیم ۴۴۶ نفر شد‌.
وی بیان کرد: برنامه‌هایی برای افزایش تولید در طرح رونق تولید داشته‌ایم و بر همین اساس تعداد ۱۵ واحد صنعتی با سرمایه‌گذاری ۳۰۲ میلیارد ریال ارتقاء ظرفیت داشته‌اند که در همین ارتباط ۱۲۱ نفر شغل به طور مستقیم ایجاد شده است‌.
رئیس سازمان صنعت‌، معدن و تجارت سیستان و بلوچستان در ادامه گفت: طرح اجرای فرایندهای رونق تولید‌، بازسازی و نوسازی صنعت در سال ۹۶ ، تا پایان خردادماه ۹۷ نیز تمدید شد.

منبع: خبرگزاری ایسنا


خبر ۱۹ اسفند ۹۶ – ایجاد ۶۳ شغل در بخش صنعت چهار محال و بختیاری

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت چهارمحال و بختیاری گفت: ۶۳ شغل در بخش صنعت چهار محال و بختیاری ایجاد می شود.

برای مشاهده متن کامل خبر اینجا کلیک کنید


خبر ۱۲ اسفند ۹۶ – ایجاد اشتغال دغدغه اصلی مردم

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت چهارمحال و بختیاری با انتقاد از دستکاری آمار بیکاری گفت: اگر سال ۹۷ با اشتغال فراگیر صد هزار شغل هم در استان ایجاد شود رتبه بیکاری جابه‌جا نمی‌شود.

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرکرد، مناظره بررسی مباحث اقتصادی و صنعتی چهارمحال و بختیاری با حضور مدیرکل صنعت، معدن و تجارت و رئیس خانه مطبوعات استان برگزار شد، مشروح این مناظره به شرح زیر است؛
میثم محمودیان با بیان اینکه چهارمحال و بختیاری یک استان محروم و به تعبیری در حال توسعه است، اظهار کرد: این استان در سال‌های اخیر جزو بیکارترین استان‌های کشور است و بسیاری از نیروی کار این استان به کشورهای حاشیه خلیج فارس و سایر استان‌ها مهاجرت کرده و مشغول کار هستند.
ایجاد اشتغال دغدغه اصلی همه مردم است
وی با تأکید بر اینکه در بخش توسعه اقتصادی چهارمحال و بختیاری خوب عمل نشده است، عنوان کرد: اگر شرایط استان را پس از پیروزی انقلاب اسلامی مورد بررسی قرار دهیم، موضوع اشتغال یکی از مطالبات اصلی و دغدغه مردم این استان است و مدیران تاکنون نتوانستند پاسخگوی این دغدغه باشند.
رئیس خانه مطبوعات چهارمحال و بختیاری اضافه کرد: بیکاری در بلندمدت منجر به وقوع آسیب‌های اجتماعی ازجمله مفاسد اقتصادی، اعتیاد، بزهکاری، طلاق و سایر مباحث می‌شود و فعال نبودن در حوزه اقتصادی موجب زوال و از هم گسستگی جامعه می‌شود.
رسالت خبرنگار پیگیری دغدغه‌های مردم است
محمودیان با بیان اینکه رسالت یک خبرنگار پیگیری دغدغه‌های مردم در موضوعات مختلف جامعه است، افزود: حوزه صنعت، معدن و تجارت یک حوزه بسیار گسترده است که شامل موارد بازرسی، اصناف، کارخانه‌ها، کارگران، تجارت، معادن، صنایع و … می‌شود و به همین علت فردی که مسؤولیت اداره صنعت، معدن و تجارت را متقبل می‌شود باید پاسخگو باشد.
وی در ادامه با اشاره به آمار ارائه شده از سوی رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت چهارمحال و بختیاری، گفت: یکی از دلایلی که این اداره در چند سال اخیر مورد نقد و توجه رسانه‌های استان قرار گرفت، حضور مکرر در برنامه‌های صدا و سیما و مصاحبه با جراید استان بود.
کاهش چشمگیر صادرات در چهارمحال و بختیاری در سال‌های اخیر
مدیر مسؤول هفته‌نامه پگاه چهارمحال و بختیاری ادامه داد: در حوزه اشتغال‌زایی در صنعت این استان نسبت به سال ۱۳۹۲ با یک افت مواجه شد و شاهد کاهش چشمگیر صادرات استان بودیم که از ۱۶۰ میلیون دلار در سال ۹۲ به عدد ۷۸ میلیون دلار رسید.
محمودیان با اشاره به پاسخ رئیس صنعت، معدن و تجارت چهارمحال و بختیاری به انتشار این موضوع در رسانه‌ها، خاطرنشان کرد: جوابیه‌ای در همین راستا از طریق روابط‌عمومی منتشر شد که افزایش صادرات در آن برهه به‌علت صادرات محصولات سایر استان‌ها از گمرک این استان بوده است، اما پیگیری‌های رسانه‌ها از مدیران قبل این موضوع تکذیب شد.
آمار بالای واردات در چهارمحال و بختیاری نتیجه کاهش تولید است
وی اضافه کرد: در آن مقطع زمانی بادام و فرش چهارمحال و بختیاری از سایر استان‌ها صادر می‌شد و اگر بخواهیم صادرات غیر رسمی را به آمار صادرات سال ۱۳۹۲ اضافه کنیم، ارزش محصولات صادر شده از استان به ۲۰۰ میلیون دلار می‌رسد و این کاهش را می‌توان نتیجه از بین رفتن تولید در استان دانست.
رئیس خانه مطبوعات چهارمحال و بختیاری با اشاره به آمار بالای واردات در سال‌های اخیر، گفت: ابریشم خام از ازبکستان، لنز نامرئی از کره جنوبی، روغن و چربی از هلند و آب پنیر از فرانسه و آلمان نمونه‌ای از این واردات است که هیچ ربطی به تجهیزات صنایع استان ندارد که عنوان شده بود این آمار بالا مربوط به آن‌هاست.
محمودیان اذعان کرد: چرا نتوانستیم به‌سمت تکنولوژی‌های نوین و دانش‌بنیان کردن صنایع چهارمحال و بختیاری حرکت کنیم و محصولات تولیدی استان را باتوجه به عرضه و تقاضای بازار به‌روز کنیم.
چهارمحال و بختیاری نه تنها در حال توسعه نیست بلکه عقب‌افتاده است
نعیم امامی در پاسخ به سوالات مطرح شده با بیان اینکه چهارمحال و بختیاری نه تنها در حال توسعه نیست بلکه عقب‌افتاده است، اظهار کرد: استان‌هایی که امروز توسعه‌یافته‌اند از ۵۰ سال پیش رویکرد و مسیر توسعه‌شان مشخص بوده و تمام سیاست‌هایی که در طول این سال‌ها در چنین استان‌هایی اعمال شده مبتنی بر توسعه صنعتی بوده است.
وی با اشاره به اینکه چهارمحال و بختیاری از سال ۵۲ استان شد اما تا مدت‌ها سایه اصفهان را بر سر داشت، گفت: بعد از جنگ تحمیلی واژه توسعه برای استان ما پررنگ شد و از سال ۷۰ باید روند توسعه استان را قضاوت کرد.
مدیرکل صنعت، معدن و تجارت چهارمحال و بختیاری یادآور شد: در طول ۲۶ سال اخیر تئوری‌های مختلفی برای این استان مطرح شد؛ زمانی همه فشارها معطوف به این بود که چهارمحال و بختیاری قطب دامپروری است و اگر کسی حرف صنعت را می‌زد سرکوب می‌شد.
امامی ادامه داد: نتیجه این رویکرد به نابودی و تخریب مراتع چهارمحال و بختیاری توسط ۳/۵ میلیون واحد دامی انجامید و غلط بودن این استراتژی مشخص شد.
وی با اشاره به اینکه از زمان استانداری علی مبینی توسعه باغات محور توسعه چهارمحال و بختیاری شد، افزود: توسعه باغات با رفع مشکلات آب در دستورکار قرار گرفت و باز هم صنعت مغفول ماند، اما نه اراضی ما کیفیت چندانی داشت و نه بارندگی‌ها به‌صورتی بود که بتوان روی آن حساب کرد، پس با توسعه باغات هم نمی‌شد ۸۰۰ هزار نفر جمعیت استان را پوشش داد.
مدیرکل صنعت، معدن و تجارت چهارمحال و بختیاری خاطرنشان کرد: در اولین سفر حسن روحانی به استان، گردشگری را محور توسعه استان قرار دادند، در همین راستا طرح جامع گردشگری نوشته شد اما در طول چهارسال دولت هیچ اتفاق زیرساختی برای تحقق شعار قطب گردشگری نیفتاد.
امامی با بیان اینکه در طول ۴۰ سال گذشته هیچگاه صنعت جزو اولویت‌های توسعه چهارمحال و بختیاری نبوده است، تأکید کرد: اگر به صنعت توجه نشود نه بیکاری حل می‌شود و نه گردشگری می‌تواند مشکل اشتغال را حل کند.
وی در خصوص مشکلات حوزه گردشگری چهارمحال و بختیاری، گفت: مشکلات در این بخش فراوان است و حتی با آوردن بهترین مدیران در کوتاه‌مدت گردشگری نمی‌تواند نقش پررنگی در اقتصاد داشته باشد.
توسعه صنعتی امروز استان به‌واسطه چانه‌زنی افراد است
مدیرکل صنعت، معدن و تجارت چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه اگر امروز توسعه صنعتی داشته‌ایم به‌واسطه چانه‌زنی افراد بوده است، تصریح کرد: در کنار تمام بی‌توجهی استراتژیک و راهبردی به صنعت، افرادی بودند که تلاش کردند برای استان صنعت بیاورند.
امامی نداشتن راهبرد درست، آمایشی و همه‌جانبه را از دلایل توسعه‌نیافتگی دانست و افزود: امروز اگر روی نقشه چهارمحال و بختیاری کار آمایش انجام دهیم بدون شک نوار شرقی استان یعنی از بن تا بروجن قطب توسعه صنعت خواهد بود یعنی همان چیزی که اکنون اتفاق افتاده است.
وی با بیان اینکه جایگاه امروز صنعت استان مناسب است و باید تقویت شود، اضافه کرد: در حال حاضر ما با صنعتی مواجهیم که استراتژیک کشور هم نبوده اما شکل گرفته است و تا سال ۹۲ با همه بی‌توجهی‌ها ۱۵۰۰ میلیارد تومان طرح و واحد صنعتی در استان افتتاح شد که به‌جز ظریف‌مصور و برفاب همه واحدهای صنعتی کوچک بوده‌اند.
مدیرکل صنعت، معدن و تجارت چهارمحال و بختیاری عنوان کرد: امروز می‌دانیم که باید صنعت داشته باشیم و اگر از این پس در این مسیر دچار خلل شدیم باید پرسش‌گری شود.
امامی با اشاره به اینکه کارخانه فولاد را سه‌ساله راه‌اندازی و هزار نفر را مشغول به‌کار کردیم، خاطرنشان کرد: اولین کاری که در حوزه کاری خود انجام دادم یک پالایش اطلاعات بود که چقدر واحد صنعتی، پروژه تعطیل و از قبل کلنگ‌خورده داریم.
وی یادآور شد: پتروشیمی با ۳۵ درصد و فولاد سفیددشت با ۶۰ درصد کار تعطیل شده بود، تاراز که سال ۹۰ پروانه گرفت فقط زمین داشت و نتوانست تجهیزات بیاورد، در شهرک آب‌معدنی هیچ سرمایه‌گذاری نشده بود؛ این چهار واحد را هدف‌گیری کردم و به وزیر گفتم اگر قرار است صنعت چهارمحال و بختیاری تکان بخورد این‌ها موتورهای توسعه صنعتی استان هستند.
مدیرکل صنعت، معدن و تجارت چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه برای احیای هر کدام از طرح‌ها تدبیری اندیشیده شد، گفت: برای فولاد، فولاد مبارکه را به‌عنوان اسپانسر در نظر گرفتند و فولاد سفیددشت با ۱۰۰۰ میلیارد تومان سرمایه‌گذاری به نتیجه رسید.
فولاد سفید دشت، موتور پیشرفت شرق استان
امامی همچنین از اشتغال ۲۰۰ نفر در بخش احیا و ۵۰۰ نفر در بخش فولادسازی خبر داد و اظهار داشت: یک صنعت مولد و پیشگام با طرح‌های توسعه‌ای که دارد می‌شود موتور پیشرفت شرق استان.
وی با بیان اینکه پتروشیمی لردگان به دلیل تحریم و مدیریت ضعیف راکد شده بود، گفت: بنده با گرفتن تفویذ اختیار ویژه از وزیر، خود برای پتروشیمی لردگان معافیت می‌دهم، امروز ۱۸۰۰ نفر در این مجموعه کار می‌کنند و سال آینده افتتاح می‌شود.
مدیرکل صنعت، معدن و تجارت چهارمحال و بختیاری آمار اشتغال وزارت‌خانه را مبتنی بر ۱۰ واحد منتخب در استان‌ها عنوان داشت و افزود: کارخانه‌های منتخب چهارمحال و بختیاری مربوط به قبل از سال ۹۰ است؛ به‌عنوان مثال اگر برفاب ۱۰۰ نفر را اخراج کند آمار اشتغال استان در بخش صنعت می‌شود منفی ۱۰۰ اما هنوز فولاد، حجاب، تاراز و آب‌معدنی جزو موارد منتخب قرار نگرفته‌اند چون طرح‌های توسعه آن‌ها تکمیل نشده است.
امامی ادامه داد: بنابراین ۱۸۰۰ اشتغال در پتروشیمی، ۲۰۰ اشتغال در تاراز، ۷۰۰ نفر در سفیددشت و ۱۰۰ نفر در آب‌معدنی جزو آمار محاسبه نمی‌شود.
وی با اشاره به اینکه تا امروز در حوزه صنعت در مدت چهار سال ۱۵ هزار اشتغال در استان وارد سامانه شده است، گفت: تکلیف ما تا سال ۹۳ سالانه ۲۵۰۰ شغل بود اما امسال ۵۰۰۰ شغل تعهد کردیم و تا کنون ۴۷۰۰ مورد آن محقق شده است.
معلوم نیست چه کسانی در سال ۹۲ با دستکاری اعداد رتبه استان در بیکاری را تغییر دادند/ با این روند رتبه بیکاری استان تا ابد یک خواهد ماند
مدیرکل صنعت، معدن و تجارت چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه ابتدای سال ۹۲ که دولت تدبیر و امید بر سرکار آمد آمار بیکاری چهارمحال و بختیاری ۷/۱۰ درصد بود و پایان همان سال و پس از استقرار دولت به یک‌باره آمار به ۱۵ درصد افزایش پیدا کرد، خاطرنشان کرد: چطور ممکن است در طول چند ماه ۲۰ هزار شغل را از دست داده باشیم.
امامی با اشاره به اینکه اگر سال ۹۷ با اشتغال فراگیر صد هزار شغل هم در استان ایجاد شود رتبه بیکاری چهارمحال و بختیاری جابه‌جا نخواهد شد، مدعی شد: معلوم نیست چه کسانی در سال ۹۲ با دستکاری اعداد رتبه دهم تا پانزدهم ما در بیکاری را به رتبه یک تقلیل دادند، این محل چالش است و باید بررسی شود.
وی امید دادن به یکدیگر را لازمه توسعه استان دانست و افزود: در طول چهار سال استانداری قاسم سلیمانی ۴۶۰۰۰ شغل در سامانه ثبت شد اما رتبه چهارمحال و بختیاری تغییری نداشت و این یعنی ما در مدیریت آمار ضعیفیم و با این روند رتبه بیکاری استان تا ابد یک خواهد ماند.
مدیرکل صنعت، معدن و تجارت چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه روند صادرات استان از سال ۹۲ تا ۹۴ کاهش داشته و در سال ۹۵، ۲۴ درصد افزایش یافته است، تشریح کرد: در سبد کالاهای صادراتی ما در سال‌های ۹۰ تا ۹۲ و از مجموع حدود ۱۶۰ میلیون دلار صادرات، ۴۰ میلیون دلار آن کالای تجاری بوده است، در حال حاضر ما تاجری در استان نداریم که بتواند ۴۰ میلیون دلار تجارت کند.
امامی با اشاره به کاهش صادرات در سال ۹۶ اظهار کرد: اکنون صادرات ما تقریبا خالص کالاهای تولیدی هستند و اگر آمار کم شده به معنای کم شدن تولید است یا اینکه تولید شده اما نتوانسته‌ایم صادر کنیم.
وی عنوان کرد: آمار گمرک نشان می‌دهد که در ده‌ماهه امسال ۹ میلیون دلار بادام از استان صادر شده است در حالی‌که بادام‌کاران از صادرات صد میلیون دلاری خبر می‌دهند، اگر بتوانیم تمام این ارقام را در آمار صادرات استان وارد کنیم صادرات به ۲۰۰ میلیون دلار می‌رسد.
مدیرکل صنعت، معدن و تجارت چهارمحال و بختیاری افزایش ۳۵ درصدی تعرفه ورود لوازم خانگی برفاب به عراق را از دیگر دلایل کاهش ۱۹ درصدی صادرات استان برشمرد و گفت: چین و ترکیه پس از رفتن داعش از کشور عراق به‌سرعت محصولات خود را با قیمت پایین وارد بازار این کشور کردند و فروش ما در عراق کاهش پیدا کرد و لذا شرکت برفاب امروز برای پرداخت حقوق پرسنل خود با مشکل مواجه است.
امامی عمده واردات به استان را ماشین‌آلات عنوان کرد و افزود: امسال از مجموع حدود ۱۶۰ میلیون دلار واردات به استان ۲/۱۴۵ میلیون دلار کمپرسور برای پتروشیمی لردگان، ۵ میلیون دلار LED و باقی مبلغ مربوط به مواد اولیه مورد نیاز کارخانه‌های استان بوده است.
وی با بیان اینکه تا قبل از سال ۹۲ کارخانه‌های استان برای گرفتن معافیت طرح توسعه باید به وزارت‌خانه می‌رفتند و گاها رقمی را خارج از چارچوب پرداخت می‌کردند، اظهار داشت: امروز با اخذ مجوز از وزارت‌خانه تمام معافیت‌ها در استان صادر می‌شود و ریالی خلاف عرف از کسی گرفته نمی‌شود.

منبع : خبرگزاری فارس


خبر ۵ اسفند ۹۶ – اشتغال بیش از ۴۰۰۰۰ نفر را در بخش صنعت و معدن استان یزد

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان یزد در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد؛ بااشاره به اینکه بیش از ۸۰ درصد اشتغال در بخش های صنعت و خدمات وجود دارد گفت: دولت با برگزاری کارگروه های تسهیل و رفع موانع تولید و ارائه تسهیلات به این بخش به خوبی موفق شده است اشتغال این بخش را که عمده اشتغال صنعتی است حفظ کند و ارتقا دهد.

برای مشاهده متن کامل خبر اینجا کلیک کنید


خبر ۲۲ مرداد ۹۶ – اطلاعیه سازمان سنجش آموزش کشور درباره‌ تاریخ پرینت کارت و زمان‌ برگزاری چهارمین آزمون استخدامی متمرکز دستگاه های اجرایی کشور در سال ۱۳۹۶

ضمن آرزوی موفقیت برای داوطلبانی که در چهارمین آزمون استخدامی متمرکز دستگاه های اجرایی کشور در سال ۱۳۹۶ ثبت‌نام نموده‌اند، نظر این داوطلبان را به موارد ذیل معطوف می دارد:

الف‌ – نحوه‌ و زمان پرینت کارت شرکت در آزمون

  • کارت‌ شرکت در‌ آزمون‌ کلیه‌ داوطلبان‌ از روز سه شنبه ۹۶/۵/۳۱ برای مشاهده و پرینت بر روی پایگاه اطلاع رسانی سازمان سنجش قرار خواهد گرفت.
  • کلیه‌ داوطلبان‌ متقاضی شرکت‌ در آزمون‌، برای شرکت در جلسه امتحان باید در تاریخ تعیین شده به شرح فوق به پایگاه اطلاع رسانی مذکور مراجعه و با وارد نمودن اطلاعات شناسنامه‌ای (نام، نام‌خانوادگی، کد ملی، سال تولد و …) و یا اطلاعات ثبت‌نامی (شماره پرونده و کد پیگیری و …) از کارت شرکت در آزمون خود یک نسخه پرینت تهیه و براساس آدرس و زمان تعیین شده بر روی کارت شرکت در آزمون، به حوزه امتحانی مربوط مراجعه نمایند.

ب‌ – درخصوص مندرجات کارت شرکت در آزمون چنانچه مغایرتی مشاهده شد، داوطلبان لازم است به شرح اعلام شده در اطلاعیه اقدام نمایند.

ج – آدرس و محل‌ رفع نقص کارت شرکت در آزمون

ه‍ – قانون رسیدگی به تخلفات و جرایم در آزمونهای سراسری

برای مشاهده متن کامل اطلاعیه اینجا کلیک کنید


خبر ۱۷ مرداد ۹۶ – ایجاد ۹۰۰ فرصت شغلی در حوزه معدن خراسان رضوی تا پایان امسال

خبرگزاری ایرنا : معاون امور معادن و صنایع معدنی سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی گفت: از ۱۶۰ هزار فرصت شغلی که این استان متعهد به ایجاد آن در سال جاری می باشد، سهم بخش معدن حدود ۹۰۰ فرصت شغلی است.
رضا شجاعی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: تعداد فرصت شغلی که سازمان صنعت، معدن و تجارت متعهد به ایجاد آن در حوزه معدن می باشد، ۱۰ درصد اشتغال فعلی حوزه معدن در این استان است.
وی اظهار کرد: هم اکنون ۹ هزار و ۲۰۰ نفر در معادن خراسان رضوی مشغول فعالیت هستند که افزایش این تعداد به ۱۰ هزار و ۱۰۰ نفر تا پایان سال با افزایش ظرفیت بهره برداری و استخراج از معادن، افزایش صدور پروانه بهره برداری و اکتشاف و فعال کردن معادن غیرفعال مسیر می شود.
وی گفت: هم اکنون ۱۶۲ پروانه اکتشاف معدن، ۶۸ گواهی کشف معدن با ذخیره ۴۹.۵ میلیون تن، ۸۲۵ پروانه بهره برداری از معدن با ذخیره ۲ میلیون و ۸۳۱ هزار و ۷۵۵ تن در استان خراسان رضوی وجود دارد.
شجاعی افزود: تمام حقوق دولتی دریافت شده از معادن به حساب خزانه واریز می شود.
وی اظهار کرد: براساس تبصره ۶ ماده ۱۴ قانون معادن، دولت مکلف است ۱۵ درصد از حقوق دولتی وصول شده را به اعتبارات سالانه همان استان اضافه نماید به طوری که تمام اعتبار یاد شده جهت ایجاد زیرساخت و توسعه و رفاه شهرستان با اولویت بخشی مناطقی که معدن در آن واقع شده است، اختصاص یابد.
وی گفت: برهمین اساس حداقل ۶۵ درصد از حقوق معادن دریافت شده باید در چارچوب قوانین مالی کشور و در راستای اجرای بهینه تکالیف و ماموریت های توسعه معدن و صنایع معدنی توسط وزارت صنعت، معدن و تجارت هزینه گردد.
شجاعی افزود: حقوق دولتی معادن سنگ آهن خواف به خزانه واریز شده و هزینه شدن در بخش زیرساخت ها مربوط به تصمیماتی است که براساس اعتبارات سالانه در کلان استان گرفته می شود.
نماینده مردم خواف و رشتخوار در مجلس شورای اسلامی مدعی شده بود حقوق دولتی دریافتی از معادن سنگ آهن در سنگان خواف صرف توسعه زیرساخت های آن نمی شود.
هم اکنون ۶۰ معدن سنگ آهن با ذخیره ۲ میلیارد تن در خراسان رضوی وجود دارد که مسئولیت استخراج یک میلیارد تن آن برعهده بخش خصوصی و بقیه برعهده بخش دولتی است.
معادن سنگ آهن سنگان در شمال شرقی کشور و ۳۰۰ کیلومتری جنوب شرقی مشهد در ۱۶ کیلومتری شهر سنگان از توابع شهرستان خواف قرار دارد


خبر ۱۲ اریبهشت ۹۶ – اشتغال فصلی ۷۵۰ نفر در ناحیه صنعتی آیینه ورزان

خبرگزاری مهر : رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان دماوند از اشتغال فصلی ۷۵۰ نفر در شهرک صنعتی آیینه ورزان خبر داد
موسی احمدی، در گفت و گو با مهر با اشاره به وضعیت ناحیه صنعتی آئینه ورزان اظهار کرد: ناحیه صنعتی آئینه ورزان نیاز به تقویت استانی و همسوی اقتصاد مقاومتی دارد.
وی در خصوص مشخصات ناحیه صنعتی آئینه ورزان در سال ۹۵ اظهار کرد: اراضی در اختیار این ناحیه صنعتی ۲۸/۸ و زمین صنعتی آن ۱۸ هکتار است.
رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان دماوند ادامه داد: مساحت واگذاری صنعتی ۱۷ هکتار، تعداد واحدهای فعال ناحیه صنعتی آئینه ورزان ۲۸ واحد، تعداد اشتغال فصلی ۷۵۰ نفر و تعداد کل قطعات صنعتی ۶۴ مورد است.
احمدی در خصوص وضعیت زیرساخت های ناحیه صنعتی آئینه ورزان گفت: این ناحیه صنعتی دارای آب، برق، تلفن و ۸۰ درصد پیشرفت گاز رسانی داشته است و همچنین تصفیه خانه مرکزی آن نیز در دست احداث است.
وی افزود: وضعیت فعالیت ناحیه صنعتی آئینه ورزان در شهرستان دماوند باتوجه به امکانات و شرایط فراهم شده کمتر از ۴۴ درصد است.
رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان دماوند با بیان اینکه تعداد واحدهای غیر فعال ناحیه صنعتی آئینه ورزان ۱۳ مورد است، گفت: تعداد واحدهای در دست احداث در این ناحیه دو مورد و تعداد زمین های راکد نیز یک مورد است.
حمدی اضافه کرد: همچنین تعداد واحدهای کاملا تعطیل ۲۰ مورد و تعداد کارخانه هایی که به انبار تبدیل شده اند ( البته در قالب واحدهای تعطیل هستند ) هشت مورد هستند که در ساختمان های کارخانجات تعطیل هستند.
وی در خصوص اشتغال از دست رفته در ناحیه صنعتی آئینه ورزان در شهرستان دماوند گفت: تعداد ۸۲۰ مورد اشتغال از دست رفته در این ناحیه وجود دارد.
رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان دماوند گفت: در صورت فعال شدن کارگاه های غیر فعال و جایگزینی واحد تعطیل با واحدهای صنعتی جدید اشتغال حداقل یک هزار و ۹۰۰ تا دو هزار نفر مورد انتظار است که نقش چشم گیر و مؤثری در تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی دارد.
احمدی با بیان اینکه ناحیه صنعتی آیینه ورزان از دهه ۷۰ شروع به فعالیت کرده است، افزود: در دوره ای واحدهای فعال در ناحیه صنعتی آیینه ورزان فعالیت خود را آغاز کردند اما در یک برهه ای از زمان منتهی به سال ۹۲ رکود تولید باعث از دست رفتن ۸۲۰ اشتغال شده بود که اکنون با اقدامات صورت گرفته این مورد کاهش یافته است.
وی اضافه کرد: همچنین از سال ۹۲ با تحولات اقتصادی و اهمیت طرح های رونق تولید و رفع موانع، به بعد روند احیای شرایط اشتغال رو به رشد صعودی است و امید است در سال جاری فرصت های از دست رفته جبران شود.


خبر ۱۸ بهمن ۹۵ – ایجاد اشتغال برای ۳ هزار نفر

خبرگزاری مهر : رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی از افتتاح کارخانه سیمان باقران در سال جاری خبر داد و گفت: سال آینده در هر فصل یک طرح بزرگ تولیدی استان افتتاح خواهد شد.
به گزارش خبرنگار مهر، داوود شهرکی پیش از ظهر یکشنبه در همایش حمایت از کالای ایرانی با تکیه بر اقتصاد مقاومتی بیان کرد: دولت برای برون رفت از مشکلات حوزه اقتصادی استان اقدامات شایسته ای انجام داده است.
شهرکی با بیان اینکه بیش از ۳۰۰ واحد تولیدی در استان با مشکلات کمبود نقدیندگی رو به رو بودند، افزود: اجرای طرح رونق اقتصادی در راستای رفع این مشکل اجرایی شد.
وی ادامه داد: در راستای اجرای این طرح، تسهیلاتی بالغ بر ۲۰۰ میلیارد تومان برای رفع مشکلات ۴۰۰ واحد تولیدی اعم از صنعتی و کشاورزی پرداخت شد.
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی هدف از اجرای طرح رونق را افزایش تولید، افزایش اشتغال، تأمین مواد مصرفی استان و افزایش صادرات دانست.
وی با اشاره به طرح های بزرگ استان اعم از کک طبس، سیمان باقران و فولاد قاین، اظهار کرد: در سال جاری کارخانه سیمان باقران به بهره برداری می رسد.
شهرکی ادامه داد: امید است در سال آینده در هر فصل از سال شاهد افتتاح یک طرح بزرگ تولیدی باشیم.
سرمایه گذاری ۱۵۰۰ میلیارد تومانی در استان
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی بیان کرد: با افتتاح این طرح های بزرگ شاهد سرمایه گذاری هزار و ۵۰۰ میلیارد تومانی در استان خواهیم بود.
شهرکی بیان کرد: همچنین با افتتاح این طرح ها زمینه اشتغال برای بیش از سه هزار نیرو در خراسان جنوبی فراهم می شود.
وی با اشاره به ظرفیت های خراسان جنوبی اظهار کرد: این استان علی رغم محرومیت ها و خشکسالی های چند ساله دارای ظرفیت های زیاد و مطلوبی برای سرمایه گذاری است.
شهرکی با تاکید بر اینکه باید ظرفیت های سنگ استان را به سمت ارزش افزوده ببریم، بیان کرد: همچنین صنعت فرآوری سنگ های زینتی باید مورد توجه ویژه قرار گیرد.
افزایش ۳۰ درصدی صادرات استان
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی بیان کرد: در حال حاضر با استفاده از عملیات ژئوفیزیک هوایی به دنبال شناسایی ظرفیت های مغفول استان هستیم.
وی با اشاره به اقدامات انجام شده در حوزه تجارت استان اظهار کرد: خوشبختانه ۱۰ ماهه سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته از افزایش ۳۰ درصدی صادرات برخوردار بوده ایم.
شهرکی ادامه داد: صادرات خراسان جنوبی در ۱۰ ماهه سال جاری به بیش از ۵۰۰ میلیون دلار رسیده است.
وی با بیان اینکه باید به سمت استفاده از صنایع، معادن و مشاغل خانگی روی بیاوریم، گفت: باید سرمایه گذاری ها را در این بخش ها به کارگیری کنیم.


خبر ۱۱ بهمن ۹۵ – ایجاد ۸۰۰۰ شغل در بخش صنعت استان قزوین

خبرگزاری مهر : رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قزوین گفت: در سال جاری با رونق فضای کسب و کار در واحدهای تولیدی بیش از هشت هزار شغل جدید در صنایع استان ایجاد شده است.
به گزارش خبرنگار مهر، علی پرزحمت یکشنبه شب درمراسم افتتاح دومین نمایشگاه تخصصی توانمندیهای صنایع کوچک استان قزوین که با حضور سلیمانی معاون صنایع کوچک کشور برگزار شد اظهارداشت: با تاکید استاندار محترم خوشبختانه با عزم جدی مدیران دستگاههای اجرایی و بانکها در پرداخت تسهیلات بهین یاب گام موثری در حل مشکلات صنعتگران برداشته شده است.
پرداخت ۹۷۵ میلیارد تومان تسهیلات بهین یاب
وی افزود: در راستای اجرای طرح بهین یاب تاکنون ۹۷۵ میلیارد تومان تسهیلات به واحدهای صنعتی و کشاورزی پرداخت شده است و با این اقدام در رده پنجم کشوری قرار گرفته ایم.
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قزوین گفت:باپیگیری انجام شده وتوافق رئیس بانک مرکزی سقف تسهیلات پرداختی دراستان برداشته شد و ما هیچ محدودیتی برای پرداخت تسهیلات به متقاضیان صنعتی نداریم و آماده ایم به همه درخواستها پاسخ دهیم.
پرزحمت اضافه کرد: در هر هفته یک جلسه با حضور استاندار و یکی از مدیران بانکها در تهران برگزار می شود که این کار به حل بسیاری از مشکلات مالی و افزایش سقف تسهیلات کمک کرده است.
وی اظهارداشت: در جذب سرمایه گذاری خارجی هم استان قزوین رتبه چهارم کشور را دارد که بیانگر بستر خوب فراهم شده در این منطقه است.
ایجاد ۸ هزار شغل در صنعت استان
پرزحمت به ظرفیت صنعت در ایجاد اشتغال اشاره کرد و یادآورشد: امسال سهم استان قزوین در اشتغال حدود ۴ هزار شغل بود که با همت و تلاش شبانه روزی دستگاه های اجرایی و همکاری بخش خصوصی توانستیم بیش از دو برابر و ۸ هزار شغل در واحدهای صنعتی استان ایجاد کنیم.
وی گفت: برپایی نمایشگاه صنایع کوچک فرصت بسیار مناسبی برای معرفی توانمندی های واحدهای تولیدی کشور است و زمینه دسترسی بدون واسطه مصرف کنندگان و تولیدکنندگان نیز مهیا می شود.
پرزحمت بیان کرد: عبدیان به عنوان یکی از تولیدکنندگان صنعتی با داشتن یک واحد متوسط توانسته یک سوم صادرات استان را به خود اختصاص دهد که این قابلیت بیانگر حضور فرماندهانی توانمند در عرصه اقتصادی است که باید مورد حمایت جدی قرار گیرند.
وی اضافه کرد: با تشکیل جلسات مستمر رفع موانع تولید، بهین یاب و صادرات در استان قزوین تلاش می کنیم مشکلات تولیدکنندگان استان را با جدیت و سرعت برطرف کنیم تا تولید رونق بگیرد.


خبر ۲۵ دی ۹۵ – ایجاد بیش از ۱۵۰۰ شغل در بخش صنعت

خبرگزاری فارس : رئیس صنعت، معدن و تجارت گلستان از ایجاد بیش از یک‌هزار و ۵۰۰ شغل مستقیم از تسهیلاتِ رونق تولید در بخش صنعت خبر داد.
به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، حسینقلی قوانلو صبح امروز در گفت و گو با خبرنگاران استان گلستان اظهار کرد: در بخش صنعت تاکنون بیش از یکهزار و ۵۰۰ شغل مستقیم از تسهیلاتِ رونق تولید ایجاد شده است.
وی تصریح کرد: با توجه به اینکه در سال اقتصاد مقاومتی اقدام و عمل هستیم و قرار بود که واحدهای کوچک و متوسط با تسهیلات «رونق تولید» مورد حمایت قرار گیرند خوشبختانه استان گلستان گام‎های خوبی در این راستا برداشته است.
*۵۵۷ واحد در استان گلستان موفق به دریافت تسهیلات رونقِ تولید ۶۲۷ میلیارد تومانی شدند
رئیس صنعت، معدن و تجارت استان گلستان با بیان اینکه تاکنون در استان گلستان ۳۲۱ واحد کوچک و متوسط توانستند ۳۹۳ میلیارد تومان تسهیلات رونقِ تولید را تهیه کنند، ابراز کرد: ۲۳۶ واحد به صورت مستقیم به بانک‎ها مراجعه کردند و ۲۳۴ میلیارد تومان تسهیلات گرفتند.
قوانلو با بیان اینکه ۵۵۷ واحد در استان گلستان موفق به دریافت تسهیلات رونقِ تولید ۶۲۷ میلیارد تومانی شدند، اذعان کرد: این قدم بسیار مثبتی است و در افزایش تولید و اشتغال بسیار موثر است.
وی با اشاره به اینکه تاکنون با اعطای این تسهیلات توانستیم ۸۰۰ اشتغال مستقیم بیمه شده در این واحدها ایجاد کنیم، یادآور شد: تاکنون با اعطای این تسهیلات توانستیم ۸۰۰ اشتغال مستقیم بیمه شده در این واحدها ایجاد کنیم و در طرح‎هایی که امسال اجرایی شد حدود ۷۵۰ شغل جدید ایجاد شد.
رئیس صنعت، معدن و تجارت استان گلستان گفت: در بخش صنعت تاکنون بیش از یک هزار و ۵۰۰ شغل  مستقیم از تسهیلات رونق تولید در بخش صنعت ایجاد شده است و در بخش تولید نیز شاهد افزایش ۲۰ درصدی بودیم.


خبر ۲۴ آذر ۹۵ – ۸ درصد اشتغال کشور در صنعت مبلمان است

خبرگزاری مهر : معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: ۸ درصد اشتغال کشور در صنعت مبلمان است و این صنعت با اشتغالزایی بالا، بازده اقتصادی مناسبی دارد.
به گزارش خبرنگار مهر، علی یزدانی در نهمین کنفرانس بین‌المللی تجارت جهانی مبلمان (دکو ۲۰۱۶)‌ گفت: با توجه به نزدیکی ایران با بازارهای خاورمیانه می‌توان حضور بیشتری در کشورهای همسایه به ویژه عراق داشته باشیم اما در حال حاضر ترکیه ۷۰ درصد مبلمان مورد نیاز کشور عراق را تامین می‌کند.
یزدانی ادامه داد: ۲۲۶ واحد تولید کننده عمده مبلمان و ۴۶ هزار واحد تولیدی و فروش صنفی مبلمان به صورت رسمی و غیررسمی در کشور فعالیت می‌کند که این تعداد ۸ درصد اشتغال کشور را در اختیار دارد. صنعت مبلمان کشور از مهمترین شاخصه‌های صنایع کوچک و متوسطه کشور به حساب می‌آید که با اشتغالزایی بالا بازده اقتصادی مناسبی دارد.
وی افزود: بازارهای جهانی مبلمان در بخشهای مهم تجارت بین‌المللی قرار دارد و محصولات متنوع، جدید و فن‌آورانه را تولید می‌کند که در چارچوب شورای ملی مبلمان ایران نیز می‌توان به تجارت جهانی مبلمان رسید.
یزدانی با بیان اینکه تولید کنندگان مبلمان در دنیا عمدتا خود کوچک و متوسط به حساب می‌آیند به طوری که در کشور انگلستان ۹۵ درصد از بنگاه‌های مبلمان خرد و زیر ۱۰ نفر تا ۵۰ نفر هستند گفت: در کشور ایتالیا نیز کارگاه‌های کوچک مبلمان‌سازی کار می‌کنند و در دانمارک به عنوان کشوری که ۲۰ درصد صادرات مبل اروپا را در اختیار دارد اینگونه است.
وی با اشاره به اینکه کشورهای امارات، چین، کانادا، آمریکا، لهستان، بلژیک و دانمارک تولید کنندگان اصلی مبلمان در جهان هستند و ۵۴ درصد مبلمان دنیا را این کشورها تولید می‌کنند گفت: در سال ۲۰۱۵، ۴۴۰ میلیارد دلار مبلمان در دنیا تولید شده است و سرانه مصرف مبلمان در کشورهای توسعه‌یافته ۲۲۳ دلار و میانگین جهانی آن ۶۴ دلار است


خبر ۱۶ آبان ۹۵ – ایجاد ۲۰۰۰شغل در بخش صنعت چهارمحال و بختیاری

خبرگزاری مهر : مدیرکل صنعت، معدن و تجارت چهارمحال و بختیاری از ایجاد دو هزار و ۲۶۱ شغل در بخش صنعت چهارمحال و بختیاری در سالجاری خبر داد.
نعیم امامی در گفت و گو با خبرنگار مهر با اشاره به اینکه دو هزار و ۲۶۱ شغل در بخش صنعت چهارمحال و بختیاری در سالجاری ایجاد شده است، عنوان کرد: بخش صنعت مهمترین بخش در رفع بیکاری در این استان به شمار می رود.
وی گفت: با فعال سازی واحدهای صنعتی بزرگ استان از جمله فولاد و پتروشیمی لردگان شاهد کاهش نرخ بیکاری و افزایش شغل در این استان خواهیم بود.
مدیرکل صنعت، معدن و تجارت چهارمحال و بختیاری ادامه داد: بهره برداری از فولاد چهارمحال و بختیاری جدا از ایجاد شغل مستقیم، شغل های غیر مستقیم مرتبط بسیاری ایجاد می کند که بسیاری از جوانان استان دارای شغل می شوند.
وی بیان کرد: پروژه های صنعتی دیگری نیز از جمله تولید چادر مشکی در استان راه اندازی می شوند که اشتغال قابل توجهی خواهند داشت.


خبر ۱۹ مهر ۹۵ – ایجاد ۳۷۷ فرصت شغلی در گلستان

خبرگزاری فارس : رئیس اداره فرش سازمان صنعت، معدن و تجارت گلستان از ایجاد ۳۷۷ فرصت شغلی در این استان خبر داد.
به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، مهدی ساوری ظهر امروز در دومین جلسه ستاد اشتغال سال ۱۳۹۵ شهرستان گرگان ضمن تسلیت سوگواری اباعبدالله الحسین(ع) اظهار کرد: در سال جاری ۳۷۴ مورد پروانه در استان گلستان صادر شده است.
وی با ارائه گزارشی در خصوص ستاد تسهیل و رفع موانع تولید تصریح کرد: ۸۴۵ طرح و واحد تولیدی در ستاد تسهیل و رفع موانع تولید مشمول دریافت تسهیلاتی بالغ بر ۹۳۳ میلیارد تومان شدند که از این تعداد ۱۴۵ طرح و واحد تولیدی در استان گلستان به ارزش ۲۰۰ میلیارد و ۸۸۰ میلیون تومان تسهیلات دریافت کردند.
* ۳۵ رشته شغلی در حوزه فرش و قالیبافی وجود دارد
رئیس اداره فرش سازمان صنعت، معدن و تجارت گلستان به عملکرد بانک‎های استان در پرداخت تسهیلات اشاره کرد و افزود: بانک تجارت ۱۴ میلیون تومان برای سه واحد تولیدی، بانک توسعه تعاون دو مورد به مبلغ ۱۱ میلیارد تومان، بانک رفاه کارگران هشت مورد، بانک سپه ۱۱ مورد به مبلغ ۱۸ میلیارد تومان، بانک سینا یک مورد به مبلغ ۳۵۰ میلیون تومان، بانک صادرات ۱۶ مورد به مبلغ ۲۷ میلیارد تومان، بانک کشاورزی ۴۱ مورد به مبلغ ۶۰ میلیارد تومان، بانک ملت ۱۲ مورد به مبلغ ۱۲ میلیارد تومان، بانک ملی ۳۹ مورد به مبلغ۶۱ میلیون تومان تسهیلات پرداخت کردند.
ساوری بیان کرد: از مجموع ۸۴۵ واحد و طرح مشمول دریافت تسهیلات تعداد ۱۴۵ طرح و واحد از ۲۰۰ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان اعتبار توسط بانک‎های استان برخوردار شدند.
وی در خصوص مشاغل خانگی گفت: در ۱۰ رشته شغلی فرش و قالیبافی بستر اشتغال‌زایی در استان فراهم شد اخیرا در شهریور ماه ۲۵ رشته شغلی اضافه شد تا حرکت اشتغال‌زایی با شتاب بیشتری انجام شود.
* پرداخت ۳۸۵ میلیون تومان تسهیلات توسط بانک ملی گلستان/ تعلل بانک ملت در پرداخت تسهیلات
رئیس اداره فرش سازمان صنعت، معدن و تجارت گلستان افزود: در ۱۰ رشته شغلی فرش و قالیبافی در سال ۱۳۹۴ تعداد ۱۴۴ نفر تائید و به اداره کار معرفی شدند که برای این افراد ۷۲۰ میلیون تومان سهمیه وام در نظر گرفته شد که ۹۹ نفر به بانک ملی معرفی و ۸۹ نفر از تسهیلات استفاده کردند.
ساوری گفت: از ابتدای سال جاری ۳۷ نفر برای دریافت تسهیلات معرفی شدند که ۳۸۵ میلیون تومان تسهیلات از سوی بانک ملی به این متقاضیان پرداخت شد.
وی با ابراز گله‎مندی از بانک ملت در عدم پرداخت تسهیلات بیان کرد: با وجود پیگیری و مکاتبات مکرر در خردادماه امسال ریالی از سهمیه ابلاغی ۲۲۵ میلیون تومان از سوی این بانک به ۴۵ متقاضی واجد شرایط  پرداخت نشده است که امیدواریم بانک ملت در پرداخت تسهیلات اقدامات لازم را داشته باشد.


خبر ۱۶ شهریور ۹۵ – اشتغال حدود ۶ هزار مسئول فنی در معادن کشور

خبرگزاری صدا و سیما: رئیس سازمان نظام مهندسی معدن ایران گفت : پارسال علاوه بر اشتغال ۵۹۱۰ مسئول فنی در معادن ، ۹۳۷ طرح اکتشافی و ۱۲۸۰ طرح بهره برداری از معادن اجرایی شد.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما ؛ نادعلی اسماعیلی در نشست خبری افزود : هرچند بیش از ۹۵ درصد از فعالیت های بخش معدن کشور در اختیار بخش خصوصی است اما این بخش خصوصی ، ان بخش مورد نظر توانمندی که بتواند اشتغالزایی و ایجاد درامد کند ، نیست.
اسماعیلی گفت : البته بخش معدن به ویژه در ۳ سال گذشته نقش اساسی در تولید مواد اولیه مورد نیاز صنایع کشور داشته است ولی وضع این بخش باتوجه به توان و ظرفیت موجود و تولید ۵۶ ماده معدنی رضایت بخش نیست و لازم است استخراج از معادن عمقی انجام شود.
وی افزود : دولت باید معادن را تا مرحله راه اندازی پیش ببرد و کار را به بخش خصوصی واگذار کند و البته سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران در حال واگذاری پیمانکاری های بخش معدن به بخش خصوصی و غیر دولتی است.
اسماعیلی با بیان اینکه اعتقادی به بهره مالکانه نداریم ، گفت : هرچند دولت باید حق و سهم خود را بگیرد ولی نباید روی حقوق دولتی خیلی مانور کنیم ، ما باید مشکلات معدنکاران را کم کنیم و دولت با اشتغالزایی و راه اندازی معادن و واگذاری به بخش خصوصی سود خود را درجای دیگری جستجو کند.
وی افزود : باتوجه به رکود موجود در بخش معدن باید شرایطی را فراهم کرد که بهره برداران معدن در کشور در بستری ارام به فعالیت خود ادامه دهند چرا که شکوفایی معدن می تواند به شکوفایی صنعت و اقتصاد کشور کمک کند.
اسماعیلی گفت : باتوجه به تصویب فعالیت صندوق بیمه فعالیت های معدنی در ایمیدرو و واگذاری کار ارزیابی و کارشناسی به سازمان نظام مهندسی معدن ایران ، بزودی میز صندوق بیمه فعالیت های معدنی با هدف کمک به معدنکاران در سازمانهای نظام مهندسی معدن در استان های سراسر کشور ایجاد می شود.
وی افزود : با توجه به همکاری صندوق بیمه فعالیت های معدنی با بانک صنعت و معدن و در اختیار داشتن ۱۱۰ میلیارد تومان سرمایه ، این صندوق می تواند بخش معدن را از رکود خارج کند .
اسماعیلی گفت : اموزش نیروی انسانی از مهمترین فعالیت های ماست و رویکرد ما در اموزش کاربردی کردن اموزش با هدف افزایش بهره وری و کاهش اسیب ها و خطرات ناشی از فعالیت در معدن است که برای این منظور همکاری خوبی با ایمیدرو داشتیم و تفاهمنامه ای هم با سازمان فنی حرفه ای و ایمیدرو برای اموزش کارگران معدن امضا کردیم که تاکنون در ۷ استان ۲۶ دوره اموزشی برگزار کردیم .
وی افزود : علت بسیاری از اسیب ها و تلفات در معادن کشور ناشی از سهل انگاری و نیز نبود اموزش برای مواجهه با خطرات احتمالی است.
اسماعیلی با بیان اینکه سازمان نظام مهندسی معدن ایران دارای ۳۶ هزار عضو است که تاکنون صلاحیت ۹۳۰۰ عضو تایید شده است ، گفت : در سال گذشته تعیین صلاحیت فنی و متقاضیان اکتشاف و تعیین صلاحیت صدور پروانه اشتغال از وزارت صنعت ، معدن و تجارت به سازمان نظام مهندسی معدن ایران واگذار شد.
اسماعیلی در پاسخ به سئوالی در خصوص استقبال خارجی ها برای سرمایه گذاری در بخش معدن افزود : برغم اجرای برجام حضور سرمایه گذاران خارجی در بخش معدن کشور رضایتبخش نیست.


خبر ۹ شهریور ۹۵ – ۲۳۰ هزار فرصت شغلی تولیدی در دولت تدبیر و امید

خبرگزاری خانه ملت: وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه عملکرد استان البرز در حوزه اقتصادی بسیار خوب است، گفت: البرز استانی نمونه در بحث صنایع در کشور بشمار می شود.به گزارش خبرگزاری خانه ملت به نقل از پایگاه اطلاع رسانی وزارت کشور،”محمدرضا نعمت زاده” با اعلام این خبر در جلسه شورای اداری استان که در سالن شهدای دولت برگزار شد، اظهار داشت: بحث واگذاری پروژه های نیمه تمام یکی از اولویت هاست و مدیران باید به جد در واگذاری طرح های نیمه تمام همکاری داشته باشند.
وی تصریح کرد: اعتبارات دولتی محدود است و باید با واگذاری طرح ها به بخش خصوصی یاری گر دولت باشید.
وزیر صنعت،معدن و تجارت با بیان اینکه استان البرز عملکرد خوبی دارد، گفت: از زمانی که استاندار البرز مهندس طهائی بر این مسند حضور دارند شاهد توجه ویژه ای به بخش صنایع و واحدهای تولیدی هستیم.
نعمت زاده  با بیان اینکه فرایند توسعه در استان البرز بسیار سریع است، گفت: مدیریت رشد صنایع  با تدبیری که از سوی مسئولان سراغ داریم افق های روشنی را تجربه خواهد کرد.
وی ادامه داد: با تلاش دولت حدود ۹ هزار واحد تولیدی و صنعتی در کشور تکمیل شده است و شاهد افتتاح ۶ هزار طرح توسعه هستیم.
نعمت زاده گفت: با کمک نظام بانکی و با تأکید مقام معظم رهبری و پیگیری فرمانده ستاد اقتصاد مقاومتی، موفق به آغاز اجرای طرح احیا ۷ هزار و ۵۰۰ واحد صنعتی در کشور شدیم.
وی سرعت بخشیدن در ارائه تسهیلات به واحدهای در حال احیاء را مهم خواند و تصریح کرد: بانک ها در این زمینه همکاری های بیشتری داشته و جریان کار را شتاب بخشند.
نعمت زاده گفت: فعال سازی ۸۰ هزار واحد صنعتی کوچک و متوسط در کشور به ارزش افزوده ۲۰ درصد و اشتغال ۴۰ درصد می تواند نقش ویژه ای در اقتصاد خانواده ها داشته باشد.
وزیر صنعت،معدن و تجارت تصریح کرد: اجرای طرح خطوط تولید فولاد که با مشارکت کشور ایتالیا در البرز کلید خورده که تا سال آینده تکمیل خواهد شد که یکی از طرح بزرگ اقتصادی در منطقه خواهد بود و این نشانه ای از تأثیرات برجام برای آنانی است که همواره نگرانند که برجام چه کرده و چه رهاوردهایی داشته است.
وی با بیان اینکه رهاورد برجام احقاق حقوق ملت را به همراه داشته است ادامه داد:  ما باید حق خود را می گرفتیم،حقانیت ما نیز در بحث انرژی هسته ای اثبات شد و این بسیار ارزشمند است چرا که شورای حکام نیز خود بخشی از قطعنامه ها را برداشت.
وزیر صنعت،معدن و تجارت با اشاره به اقدامات مطلوب استان البرز در بحث سرمایه گذاری خارجی تأکید کرد: سهم صادرات غیرنفتی در کشور باید افزایش و درآمدهای ناشی از فروش نفت کاهش یابد تا اقتصاد داخلی به اقتصاد نفتی تبدیل نشود.
نعمت زاده ورود فناوری های نوین را یکی از شروط سرمایه گذاری خارجی اعلام کرد و گفت: در این رابطه با کره ای ها نیز مذاکره ای انجام شده تا پارک تکنولوژی آنها را به داخل ایران بیاوریم.
وزیر صنعت، معدن و تجارت ایران را بهترین مسیر برای راه ابریشم هوایی در مذاکره با هیات های خارجی عنوان کرد و گفت: دسترسی به راه های بین المللی از مهمترین مزیت های کشورمان بشمار می رود که باید از آن بهره مند شویم.
وی ادامه داد: بخش صنعت،معدن و تجارت،۳۶ درصدتولید ناخالص ملی،بیش از یک ثلث اقتصاد ملی است.
نعمت زاده در پایان از ایجاد ۲۳۰ هزار فرصت شغلی تولیدی در دولت تدبیر و امید خبر داد.


خبر ۲۱ مرداد ۹۵ – زمینه اشتغال ۶۸۶ نفر در گناباد فراهم می‌شود

خبرگزاری مهر : رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت گناباد گفت: ۸۸ طرح و واحد صنعتی شهرستان برای دریافت تسهیلات رونق تولید معرفی شده‌اند که با راه‌اندازی آنها زمینه اشتغال ۶۸۶ نفر در گناباد فراهم می‌شود.
هادی ایزدی در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به اهمیت فعالیت بخش خصوصی در صنعت اظهار کرد: اهمیت بخش خصوص در حوزه صنعت بسیار مهم است و زمانی که بتوانیم بخش خصوصی را فعال کنیم اقتصاد ایران به پویایی خواهد رسید.
وی ادامه داد: از ابتدای سال ۹۵ برنامه های مختلفی در حوزه صنعت در راستای اقتصاد مقاومتی در شهرستان گناباد به اجرا درآمده است که از آن جمله می توان به تهیه برنامه عملیاتی بخش بخش صنعت، معدن و تجارت شهرستان در سال ۹۵ و ارائه آن به به عنوان برنامه الگویی برای سایر شهرستان های استان اشاره کرد.
رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت گناباد با اشاره به این که مشکلات واحدهای صنعتی باید اساسی و به صورت ریشه‌ای حل شود، گفت: برای ریشه‌یابی و جمع‌آوری نظرات کارشناسان و مدیران شهرستان، فرم‍های عارضه یابی بین واحدهای تولیدی گناباد توزیع شده و نتایج حاصل را برای تصمیم گیری‌ به مسئولان ارائه کرده‌ایم.
ایزدی بیان کرد: ۶۱ طرح و واحدهای صنعتی برای استفاده از تسهیلات رونق تولید به مبلغ  ۵۱۷ میلیارد ریال به بانک های عامل معرفی شده‌اند که از این تعداد ۳۴ طرح و واحد در مرحله پرداخت و عقد قرارداد با بانک هستند.
وی با بیان اینکه ۲۷ طرح و واحد نیز به مبلغ ۱۹۵ میلیارد ریال در مراحل ثبت نام هستند، گفت: با راه‌اندازی این طرح ‌ها و واحدها، زمینه اشتغال ۶۸۶ نفر در شهرستان مهیا خواهد شد.
ایزدی بیان کرد: متاسفانه طی ۵ سال گذشته به دلیل مشکلات اقتصادی، ۲۴ واحد صنعتی در گناباد تعطیل شده‌اند که با پیگیری های صورت گرفته، از این تعداد، چهار واحد مجددا فعال و دو واحد نیز واگذار شده ‌اند، چهار واحد صنعتی دیگر نیز تغییر فعالیت داده اند و امیدواریم تا پایان سال جاری واحد های تعطیل شده دیگر را نیز تعیین تکلیف کنیم.
وی یکی دیگر از اقدامات اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان در بحث اقتصاد مقاومتی را معرفی ۲۰ واحد صنعتی به کارگروه‌های کاری ستاد تسهیل استان به منظور حل و فصل مشکلات در حوزه های مالی، دارایی، تامین اجتماعی و امور زیربنایی اعلام کرد.
رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت گناباد بیان کرد: به منظور اصلاح الگوی مصرف و کاهش هزینه‌های تولید و بعضاً جلوگیری از قاچاق سوخت، تاکنون بیش از ۹۰ درصد واحدهای صنعتی از جمله کوره‌های آجر فشاری با پیگیری‌های انجام شده به شبکه گاز طبیعی متصل شده اند.
ایزدی با اشاره به این که شهرستان گناباد از ظرفیت بالایی در حوزه معادن برخوردار است، بیان کرد: برای کمک به بهره برداران بخش معدن، شرکت تهیه و تولید مواد معدنی طی قراردادی، اجرای طرح اکتشافی پهنه‌های معدنی را با اولویت کانی‌های فلزی در شهرستان گناباد اجرا خواهد کرد که این امر باعث کاهش ریسک برای سرمایه گذاران در بخش معدن می‌شود.


خبر ۲۱ تیر۹۵ – ۱۰ هزار اشتغال در ۲۲۰ واحد تولید لوازم خانگی

قدس آنلاین : قائم‌مقام سازمان صنعت معدن و تجارت آذربایجان‌شرقی گفت: در سال گذشته نزدیک به ۱۲۰ میلیون دلار انواع لوازم‌خانگی به خارج از کشور صادر شد.
به گزارش قدس آنلاین از تبریز، غلامعلی راستی اظهار داشت: آذربایجان‌شرقی دومین قطب تولید انواع لوازم‌خانگی در کشور است.
وی ضمن توصیه به مصرف‌کنندگان در حمایت از تولیدات داخلی ادامه داد: امیدواریم با توجه به گشایش‌های اعتباری و دیپلماتیک صورت گرفته در ماه‌های اخیر شاهد رونق فزاینده این بخش از صنعت به‌ویژه در عرصه صادرات باشیم.
راستی از اشتغال مستقیم ۱۰ هزار نفر در ۲۲۰ واحد تولیدی لوازم‌خانگی در استان خبر داد و گفت: این بخش از صنعت استان زمینه اشتغال غیرمستقیم برای بیش از ۳۰ هزار نفر را فراهم آورده است.
معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت سازمان صنعت معدن و تجارت آذربایجان‌شرقی مقصد صادرات لوازم خانگی از این استان را کشورهای آذربایجان، ارمنستان، عراق، ترکیه و رومانی اعلام کرد.


خبر ۱ تیر ۹۵ – ایجاد صنایع تبدیلی در بخش معدن مشکل اشتغال را رفع می کند

خبرگزاری ایرنا : فرماندار چاراویماق گفت: بهره برداری از معادن و ایجاد صنایع تبدیلی در این بخش موجب رفع بخشی از مشکل اشتغال جوانان این شهرستان می شود.
به گزارش روز سه شنبه روابط عمومی فرمانداری چاراویماق، رحیم بلال زاده، در آیین معارفه رئیس جدید اداره صنعت معدن و تجارت این شهرستان با اشاره به قابلیت های این شهرستان در زمینه معادن، افزود: چاراویماق به لحاظ وسعت و موقعیت جغرافیایی، از قابلیت ها و ظرفیت های معدنی وسیع و با ارزشی برخوردار است که باید از آن ها به نحو مطلوبی استفاده کرد.
وی اظهار کرد: بهره برداری از این قابلیت ها، گام بزرگی در توسعه و رشد معادن و رفع مشکل بیکاری جوانان منطقه است.
بلال زاده، خواستار تعامل و همکاری نهادها و دستگاه های اجرایی با همدیگر در جهت رشد و شکوفایی این شهرستان شد.
یوسف پایدار، معاون پشتیبانی و توسعه مدیریت سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان شرقی نیز در این آیین با اشاره به برنامه های سازمان در خصوص مطالعه و توسعه معادن، گفت: با توجه به ادغام وزارت صنایع و معان و وزارت بازگانی در سال های گذشته، امر صنعت و معدن مورد غفلت قرار گرفته بود که با توجه دولت تدبیر و امید، برنامه هایی برای توسعه این بخش تدوین شده است.
در این آیین محمدرضا حسن زاده به عنوان رئیس جدید اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان چاراویماق معرفی شد.
حسن زاده، ریاست اداره صنایع و معادن مراغه را در کانامه خود داشته و به عنوان معاون اداره صنعت معدن و تجارت این شهرستان مشغول کار بود.
شهرستان چاراویماق با حدود ۳۹ هزار نفر جمعیت در ۱۵۰ کیلومتری جنوب شرقی تبریز مرکز آذربایجان شرقی واقع است.


خبر ۳۱ خرداد ۹۵ – ایجاد سه هزار و ۴۰۰ شغل در واحدهای تولیدی گلستان

نامه نیوز : رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان گلستان گفت: با پرداخت ۴۲۲ میلیارد تومان تسهیلات حمایتی به واحدهای صنعتی تعطیل و نیمه‌تعطیل در استان گلستان ۳ هزار و ۴۰۰ شغل جدید ایجاد می‌شود.
به گزارش نامه‌نیوز، حسینقلی قوانلو اظهار داشت: ۱۹۳ طرح با ۲۶۰ میلیارد تومان سرمایه مورد نیاز واحدهای تولیدی در این کارگروه  مصوب و به بانک‌ها معرفی شدند.
وی افزود: در کل کشور بیش از ۱۳ هزار واحد صنعتی برای دریافت تسهیلات ثبت‌نام کردند که سهم استان گلستان هم ۵۶۰ واحد بود که نسبت به میانگین کشوری سهم گلستان ۲ برابر سراسر کشور بود.
رئیس سازمان صنعت، معدن وتجارت استان گلستان تصریح کرد: تاکنون در کشور یک‌ هزار و ۴۰۰ واحد به بانک‌های عامل معرفی شدند و در استان گلستان نیز تاکنون ۱۹۳ واحد معرفی شده‌اند.
قوانلو گفت: امیدواریم در ۲ ماه آینده این میزان اعتبار وارد صنعت استان گلستان شده و سبب رشد تولید و افزایش اشتغال در استان شود.
وی گفت: میزان کل این تسهیلات ۴۲۲ میلیارد تومان است و برای حدود ۳ هزار و ۴۰۰ نفر شغل جدید ایجاد می‌شود و همه واحدهای صنعتی که دچار مشکل و راکد هستند و یا با ظرفیت پایین کار می‌کنند می‌توانند از این ظرفیت استفاده کنند.
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان گلستان افزود: با صنایع جهاد کشاورزی حدود یک‌ هزار و ۲۰۰ واحد صنعتی و صنایع کشاورزی تبدیلی در استان گلستان وجود دارد که با این تسهیلات ۳۵۰ تا ۴۰۰ واحد را به چرخه تولید بازمی‌گردند. تا ۴ ماه آینده مردم استان گلستان تاثیرات این تسهیلات حمایتی را در استان خواهند دید.


خبر ۲۲ خرداد ۹۵ – ایجاد ۳۰۰ هزار شغل در سال ۹۵

خبرگزاری ایسنا : رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان چهارمحال و بختیاری گفت:  هم اکنون ۶۵۰ نفر در طرح پیروشیمی لردگان فعالیت می‌کنند.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) – منطقه چهارمحال و بختیاری – سید نعیم امامی در بازدید از طرح صنعتی پتروشیمی لردگان اظهار کرد: با ابتکارسازمان صنعت معدن وتجارت استان چهارمحال و بختیاری در صدور سریع معافیت‌های گمرکی ماشین آلات وتجهیزات طرح پتروشیمی لردگان ظرف دوماه اخیر بیش از ۷۰ درصد تجهیزات وارد سایت شد.
وی افزود: با این اقدام بیش از ۶۵۰ نفر از جوانان شهرستان لردگان به ویزه بخش‌های فلارد و خانمیرزا مشغول به کار شده‌اند.
امامی تصریح کرد: این طرح در مجموع ۳۴ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و در زمان بهره‌برداری زمینه اشتغال مستقیم هزار نفر  را فراهم می‌کند.
وی با اشاره به اینکه این طرح به طور غیر مستقیم هم زمینه اشتغال دو هزار نفر را  در زمان بهره‌برداری فراهم می‌کند، گفت: پیش‌بینی می‌شود که این واحد عظیم در تیرماه ۹۷ به بهره‌برداری برسد.
وی گفت: پتروشیمی لزدگان از سال ۸۵ آغاز شده  است  و از سال ۹۰ تا ۹۴ به علت رکورد و نبود تسهیلات  فاینانس و مشکلات مدیریتی دچار رکورد شده که خوشبختانه  از اواخر سال ۹۴  با تغییر مدیریت و گشایش ال‌سی فعالیت  دوباره خود را آغاز کرد


خبر ۴ خرداد ۹۵ – ایجاد ۳۵۰۰ فرصت شغلی جدید در گستان

خبرگزاری مهر : رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت گلستان گفت: تا پایان امسال با تحریک سرمایه‌گذاری‌های کوچک در استان سه هزار و ۵۰۰ فرصت شغلی جدید در استان ایجاد می‌شود.
به گزارش خبرنگار مهر، حسینقلی قوانلو شامگاه دوشنبه در همایش جوان، خودباوری و توسعه اقتصادی که در سالن همایش‌های اتاق بازرگانی گرگان برگزار شد، اظهار کرد: فعال‎سازی واحدهای صنعتی راکد یا نیمه فعال مهم‌ترین برنامه استان امسال است که با ۴۲۲ میلیارد تومان تسهیلات اقتصاد مقاومتی از سوی دولت به بنگاه‎های کوچک و متوسط انجام می‌شود.
وی ادامه داد: امسال دولت برای فعال‎سازی واحدهای صنعتی ۱۶ هزار میلیارد تومان تسهیلات پیش‎بینی کرده که سهم استان گلستان ۴۲۲ میلیارد تومان است.
وی افزود: در راستای اجرای این طرح، به هریک از واحدهای صنعتی کوچک، یک میلیارد تومان، واحدهای صنعتی متوسط سه میلیارد تومان و واحدهای صنعتی بالای ۶۰ درصد پیشرفت فیزیکی دو میلیارد تومان تسهیلات پرداخت می‌شود.
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان گلستان اضافه کرد: این تسهیلات با ۶ درصد یارانه و پایین‌تر از نرخ معمول بانک‌ها پرداخت می‌شود.
وی یادآور شد: همچنین از طریق صندوق کارآفرینی امید مشاغل کوچک خانگی را نیز به‌صورت محدود در استان حمایت خواهیم کرد.
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان گلستان تصریح کرد: فعال‌سازی واحدهای صنعتی استان با بیش از ۴۲۰ میلیارد تومان نقدینگی بامطالعه از پیش انجام‌شده، صورت می‌گیرد.
قوانلو خاطرنشان کرد: این تسهیلات در راستای اجرای سیاست‌های ابلاغی اقتصاد مقاومتی پرداخت می‌شود و به‌زودی تأثیر برنامه‎های اقتصاد مقاومتی در گلستان ملموس خواهد شد.
به گفته رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان گلستان دولت تدبیر و امید سال گذشته با تزریق نقدینگی در تولید و صنعت خودروسازی در کشور رشد اقتصادی ۵ تا ۶ درصدی را رقم زد و این امر امسال با پرداخت تسهیلات به واحدهای کوچک، متوسط و غیرفعال تکمیل خواهد شد.


خبر ۳ خرداد ۹۵ – وعده معاون وزیر صنعت برای ایجاد ۱۸۵ هزار شغل صنعتی

خبرگزاری ایسنا: مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران از ایجاد ۱۸۵ هزار شغل جدید تا پایان امسال در بخش صنایع کوچک و متوسط در کشور خبر داد.
علی یزدانی – معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت – در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا در کرمانشاه، اظهار کرد: برنامه‌‎ای که برای امسال پیش بینی شده، این است که با حمایت از ۹۰۰۰ واحد در بخش صنایع کوچک و هزار واحد در بخش صنایع متوسط که راکد بوده یا زیر ظرفیت اسمی فعالیت می‌کنند و نیز حمایت از ۲۰۰۰ طرح صنعتی با پیشرفت بالای ۶۰ درصد بتوانیم ۱۸۵ هزار شغل جدید در بخش صنایع کوچک و متوسط کشور ایجاد کنیم.
یزدانی تصریح کرد: تدابیر لازم در این زمینه اندیشیده شده و امیدواریم بتوانیم تا پایان سال به اهداف خود در این زمینه دست پیدا کنیم.
وی با بیان اینکه تقویت صنایع بزرگ تقویت صنایع کوچک را به‌ دنبال دارد، گفت: اینکه در فضای پسابرجام عمده سرمایه گذاری‌های خارجی در زمینه صنایع بزرگ باشد جای نگرانی برای صنایع کوچک نیست.
یزدانی صنایع کوچک را صنایع پایین دستی صنایع بزرگ عنوان کرد و افزود: قطعا سرمایه گذاری و تقویت صنایع بزرگ به تقویت صنایع کوچک منجر می‌شود.
معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت افزود: یکی از سیاست‌های ما پیوند میان صنایع کوچک و متوسط با صنایع بزرگ است، زیرا صنایع بزرگ هم می‌توانند در تامین مالی واحدهای کوچک کمک کرده و هم می‌توانند سفارش ساخت به واحدهای کوچک بدهند.
مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران از انعقاد تفاهم نامه‌ای با فرابورس برای ورود صنایع کوچک به فرابورس خبر داد و اظهار کرد: با این اتفاق و با حمایت‌هایی که از صنایع کوچک خواهیم داشت، یقینا صنایع کوچک کشور تا حد مطلوبی ارتقاء پیدا خواهند کرد.

تدریس خصوصی آیلتس

دیدگاه خود را به ما بگویید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

کانال استخدام در تلگرام

› استخدام تهران

استخدام شهرستانها