آرشیو استخدامی های قوه قضاییه

اطلاعیه معاونت نیروی انسانی قوه قضائیه درباره‌ تاریخ پرینت کارت، محل رفع نقص کارت و زمان‌ برگزاری آزمون قضاوت ویژه شوراهای حل اختلاف سال ۱۳۹۶

جذب ۳هزار نیرو در دستگاه قضا/اختصاص یک ششم سهمیه به استان تهران

معاون قضایی دادگستری تهران از جذب نیروهای جدید درسال جاری خبرداد و گفت: با برگزاری آزمون جدید استخدامی وجذب حداقل ۳هزار نفر نیرو، یک ششم از سهمیه برای استان تهران در نظرگرفته شده است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی و اطلاع رسانی شورای حل اختلاف استان تهران،همایش سراسری نمایندگان مدیریت نظارت و ارزشیابی کارکنان اداری دادگستری کل استان تهران با حضورجمعی از مسئولان قضایی استان تهران برگزار شد .

ناصری معاون قضایی و منابع انسانی دادگستری کل استان تهران در این همایش با اشاره به خدمات انجام شده در راستای افزایش نظارت ها،گفت: پست ها و ارتقای افراد با عملکرد همکاران مرتبط و نه سنوات و سوابق  آنان مرتبط خواهد بود.

وی از تقدیم شیوه نامه تنظیم شده برای انتساب ها به ریاست دادگستری تهران خبرداد و با اشاره به دیگر اقدامات گفت:کسب مجوز جذب نیروی انسانی تا ۸۰۰نفر از طریق پذیرفته شدگان در آزمون استخدامی قوه قضائیه برگزار شده در سال ۹۲ هم از دیگر اقدامات است.

معاون قضایی دادگستری تهران از جذب نیروهای جدید در سال جاری خبرداد و گفت: با برگزاری آزمون جدید استخدامی در سال جاری و جذب حداقل ۳هزار نفر نیرو، یک ششم از سهمیه کل کشور برای استان تهران در نظر گرفته می شود.

وی به دیگر اقدامات انجام شده اشاره و تصریح کرد: برگزاری آموزش های مجازی برای اولین بار در سطح استان تهران انجام شد.تلاش در راستای نظارت و ارزشیابی بیشتر به دنبال ارتقاء عملکرد همکاران اداری از طریق نظارت دقیق هم صورت گرفت.

در ادامه این همایش، میرحسینی با اشاره به گرامیداشت ایام هفته کرامت به تبیین اهداف و عملکرد مدیریت نظارت و ارزشیابی پرداخته و رویکرد این مدیریت را مشورتی و اغنایی اعلام کرد .

مدیر کل نظارت و ارزشیابی قوه قضائیه با برگزاری جلسه پرسش و پاسخ به استماع نظرات ،پیشنهادات و انتقادات مطرح شده از طرف نمایندگان و مدیران نظارتی پرداخته و گزارشی از عملکرد مدیریت نوپای نظارت و ارزشیابی قوه قضائیه ارائه داد.

وی در خصوص نظارت های انجام شده بر کارمندان دستگاه قضا،گفت: انجام امور نظارتی برای ۴۰ هزار کارمند در کشور و ۸ هزار کارمند در تهران و ۳ هزار نفر در ستاد قوه قضائیه و در سایر استانها کار سخت و قابل تقدیری است.

وی با اشاره به هدف اصلی نظارت بر کامندان،گفت: هدف اصلی ما در نظارت و ارزشیابی کنترول کیفی افراد و بهبود وضعیت فعلی آنان بوده و رفتار سازمانی در غالب شخصیت و شایستگی افراد است که عنوان رفتار و عملکرد را به خود اختصاص میدهد

دکتر میرحسینی با بیان اینکه آغاز بازرسی از مدیران دفاتر ،سال ۹۵  بوده وطی آن برای ۷۲۵۰ مدیر دفتر ،پرونده الکترونیکی تهیه و تکمیل شده،گفت: سامانه ای در حال ورود اطلاعات پرونده های الکترونیکی ۴۰ هزار کارمند قوه قضائیه است و تا یک ماه آینده مدل گزارش پرونده ها استخراج میشود . که براین اساس معدل رفتار یکساله هر همکار نتیجه گیری و لحاظ خواهد


خبر وِیژه : بزودی استخدام در قوه قضایه

با سلام و آروزی قبولی طاعات و عبادات شما در این ماه پر برکت

همانگونه که مستحضر هستید چند ماه پیش این وب سایت پس از دریافت خبر گرفتن مجوز استخدام توسط بانک مسکن از منابع موثق خود اقدام به انتشار این خبر در دی ماه ۱۳۹۵ تحت عنوان ((استخدام جدید بانک مسکن بزودی)) نمود.

این وب سایت در راستای اطلاع رسانی خود افتخار دارد خبر خوشی دیگر را به جوانان جویای اشتغال ایران اسلامی عرضه نمایید و آن هم آغاز فرایند استخدام قوه قضایه در چند ماه آینده می باشد که مجوزهای نهایی آن از مراجع مربوطه اخذ شده است و برنامه ی زمانبندی و مشاغل مورد نیاز در حال نهایی کردن هست و بزودی از طریق مراجع لازم اطلاع رسانی خواهد شد. طبق شنیده های اولیه زمان آزمون نیمه ی اول سال و به احتمال زیاد در اواخر شهریور ماه مورد تایید قرار گیرد.


۲۳ فروردین ۹۶ – لایحه جامع اداری و استخدامی قوه قضائیه به دولت ارسال شد

خبرگزاری میزان : لایحه جامع اداری و استخدامی قوه قضائیه با تأیید و امضای ریاست دستگاه قضایی کشور، به دولت ارسال شد.
لایحه جامع اداری و استخدامی قوه قضائیه به دولت ارسال شدبه گزارش گروه حقوقی و قضایی خبرگزاری میزان به نقل از روابط عمومی معاونت حقوقی، دستگاه قضایی بر اساس تکالیف مندرج در قانون برنامه پنجم توسعه کشور و همچنین برنامه سوم توسعه قضایی، مکلف به تدوین لایحه جامع اداری و استخدامی شده است که معاونت حقوقی در راستای عمل به این تکلیف و ضرورت تأمین بسترهای تقنینی لازم و قوانین و مقررات متناسب با نیازهای اداری و استخدامی کارکنان قوه قضائیه عهده دار انجام این مهم شد.
شایان ذکر است لایحه جامع اداری و استخدامی قوه قضائیه در معاونت حقوقی و با مشارکت نمایندگان سایر معاونت ها و واحدهای تابعه تدوین و تنظیم شده است که از ویژگی ها و نوآوری های آن می توان به موارد زیر اشاره کرد:
-پیش بینی تشکیل شورای عالی اداری قوه به عنوان بازوی اجرایی رئیس قوه در سیاست گذاری و تصمیم گیری درامور کلان اداری و استخدامی؛
-انعطاف پذیری لایحه در زمینه امور اجرایی قوه از طریق پیش بینی آیین نامه در بیشتر مواد؛
-فراهم سازی نظام ارتقاء شغلی کارکنان متناسب با شرایط، تخصص و تجربه آنان به صورت پلکانی تا سنوات پایانی خدمت؛
-پیش بینی سمت دستیار قضایی برای کارکنان اداری واجد شرایط به منظور رفع خلأهای موجود و واگذاری برخی امور قضایی و اجرایی شعب به کارکنان و همچنین ایجاد انگیزه در نیروهای ساعی و توانمند جهت ارتقا و تبدیل وضعیت اداری به قضایی؛
-پیش بینی و بومی سازی نظام ارزشیابی عملکرد کارکنان متناسب با وظایف و مسئولیت های قوه قضائیه؛
-پیش بینی نظام آموزشی متناسب با نیازهای قوه قضاییه در راستای نظام آموزشی کلان کشور؛
– ایجاد انگیزه در کارکنان برای خدمت در مناطق کم برخوردار و محروم؛
– پیش بینی انتصاب بانوان واجد شرایط تصدی امر قضا به برخی پست های قضایی جدید؛
-نظام مند شدن بسیاری از پرداخت ها در قوه قضائیه.


۱۸ اسفند ۹۵ – سهمیه ۲۰ درصدی اعضای شورای حل اختلاف در آزمون استخدامی قوه قضاییه 

خبرگزاری میزان : حجت الاسلام و المسلمین احمدی میانجی به اجرایی شدن قانون سهمیه ی ۲۰ درصدی اعضای شورای حل اختلاف در استخدامی‌های قوه قضاییه از سال آینده خبر داد و گفت: سال آینده قوه قضاییه ۳۲۰۰ کارمند استخدام می‌کند که پیش بینی می‌کنیم دست کم ۶۰۰ نفر از آن‌ها از اعضای شورای حل اختلاف باشند.
به گزارش خبرنگار گروه حقوقی و قضایی خبرگزاری میزان، حجت الاسلام محمد مهدی احمدی میانجی معاون قوه قضائیه و رئیس مرکز امور شورای حل اختلاف کشور به اجرایی شدن قانون سهمیه ی ۲۰ درصدی اعضای شورای حل اختلاف در استخدامی های قوه قضاییه از سال آینده خبر داد .
وی گفت: آزمون جذب قضات ویژه شورای حل اختلاف برگزار می شود که  فراخوان این آزمون که اردیبهشت سال اینده برگزار می شود به زودی منتشر خواهد شد.
حجت الاسلام و المسلمین احمدی میانجی  در  آیین تقدیر و تکریم سفیران صلح در گرگان به اجرایی شدن قانون سهمیه ی ۲۰ درصدی اعضای شورای حل اختلاف در استخدامی های قوه قضاییه از سال آینده خبر داد و گفت : سال آینده قوه قضاییه ۳۲۰۰ کارمند استخدام می کند که پیش بینی می کنیم  دست کم ۶۰۰ نفر از آن‌ها از اعضای شورای حل اختلاف باشند .
احمدی میانجی از رفع مشکل ترفیع قضات شورای حل اختلاف در آینده ی نزدیک هم خبر داد و گفت : به دلیل مشخص نبودن وضعیت ترفیع در شورای حل اختلاف ، قضات به ویژه قضات جوان تمایلی برای حضور در شورا نداشتند که خوشبختانه این مشکل نیز رفع شد و از این پس قضات شورا همانند قضات دادگستری ها و دادسراها مراحل ترفیع را طی خواهند کرد .
وی به مشکل استیجاری بودن و مناسب  نبودن فضای فیزیکی شورای های حل اختلاف هم اشاره کرد و گفت: با مساعدت رئیس قوه قضاییه از محل اعتبارات خاص قوه ، همه ی ساختمان های نیمه کاره  شوراهای حل اختلاف سراسر کشور تکمیل می شود .
وی در ادامه سخنان خود افزود : از ۴۵ هزار عضو شورای حل اختلاف ۱۳ هزار نفر که بیشترشان جوان و از اعضای ستادی شورا هستند تا کنون بیمه شده اند .
میانجی درباره احتساب سوابق اعضای شورای حل اختلاف هم گفت : سوابق اعضا از سال ۸۷ به بعد محاسبه می شود و اعضا می توانند در اقساط ۶ ماهه هزینه ی این احتساب را به تامین اجتماعی بپردازند.
احمدی میانجی با بیان این که قرار بود شورای حل اختلاف برای مردم رایگان ویا کم هزینه باشد گفت : متأسفانه امسال هزینه دادرسی این شورا با هزینه دادرسی در دادگستری برابر شده است،درصورتی که نباید اینطور باشد.
وی افزود : در رایزنی ها و نشست هایی که با کمیسیون قضایی مجلس داشتیم از سال آینده دوباره هزینه ی دادرسی در شوراهای حل اختلاف کاهش می یابد.
گفتنی است، پیش از سخنان احمدی میانجی  دو تن از اعضای شوراهای حل اختلاف مشکلات و خواسته های اعضا را مطرح کردند .
پرداخت حداقل دستمزد وزارت کار ، افزایش امکانات رفاهی کارکنان ، احتساب سوابق کار در شوراهای حل اختلاف و مناسب سازی فضای اداری شوراهای حل اختلاف مهم ترین خواسته های طرح شده ی اعضا بود .
پایان این همایش از ۲۶ نفر از چهره های برتر شورا و فعالان صلح و سازش استان گلستان تجلیل شد.


۲۵ دی ۹۵ – قوه‌قضائیه ۴ هزار نفر را استخدام می‌کند

خبرگزاری فارس: سخنگوی کمیسیون قضایی مجلس گفت: بدون شک با افزایش بودجه دستگاه قضایی در سال ۹۶ شاهد عملکرد بهتر قوه قضائیه خواهیم بود.حسن نوروزی در گفت‌وگو با فارس، درخصوص مصوبات مربوط به قوه قضاییه در برنامه ششم توسعه گفت: قرار بر این شد که ۲.۹ از کل بودجه کشور به قوه قضائیه اختصاص پیدا کند البته پیشنهاد ما ۳.۲ درصد بود که با ۲.۹ درصد آن موافقت شد.
وی افزود: همچنین مقرر شد که دستگاه قضایی بتواند سالانه ۸۰۰ قاضی و ۳۲۰۰ کارمند را در دستگاه قضایی استخدام کند.
سخنگوی کمیسیون قضایی مجلس با بیان اینکه رقم ۲.۹ درصد از کل بودجه رقم کمی نیست گفت: این رقم نسبت به سال گذشته افزایش داشته و طبیعتا می‌تواند عملکرد دستگاه قضایی را بهتر از قبل کند.
نوروزی ادامه داد: همچنین مقرر شد که شوراهای حل اختلاف از لحاظ کمی و کیفی و رفاهی توسعه پیدا کنند و ۲۰ زندان در کلانشهرها به خارج از شهر منتقل شوند.
وی تصریح کرد: براساس این برنامه قرار بر این شد که منابع طبیعی و زمین با قیمت منطقه‌ای در اختیار زندان‌ها قرار گیرد.


۸ دی ۹۵ – لزوم تامین اعتبارات استخدام‌ سالانه۸۰۰ قاضی 

خبرگزاری خانه‌ملت : کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس گفت: بودجه قوه قضاییه برای سال ۹۶ ۲۰درصد افزایش خواهد یافت.
حسن نوروزی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه‌ملت در توضیح بودجه قوه قضاییه در لایحه بودجه سال ۹۶، گفت: در کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس جهت افزایش بودجه قوه قضاییه تلاش شد تا این مبلغ را به میزان ۳ و ۲دهم بودجه عمومی کشور برسد، در واقع هر آنچه در برنامه ششم توسعه مطرح و دولت در لایحه بودجه ۹۶ برای قوه قضاییه دیده بود در کمیسیون قضایی تجمیع شد و رقم ۳ و ۲ دهم بودجه عمومی یعنی به میزان بیست درصد افزایش بودجه برای قوه قضاییه در نظر گرفته شد.
نماینده مردم رباط‌کریم و بهارستان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه پیشنهاد افزایش بیست درصدی بودجه قوه قضاییه به کمیسون تلفیق بودجه ارائه شد، افزود: افزایش بودجه قوه قضاییه به تناسب مفاد لایحه برنامه ششم توسعه مبنی بر استخدام سالانه ۸۰۰ قاضی،  تکمیل اجرای طرح کاداستر توسط سازمان ثبت اسنادو املاک کشور و پرداخت حقوق متناسب به کارکنان شوراهای حل اختلاف در کمیسیون مطرح شد.
وی ادامه داد: افزایش بودجه قوه قضاییه برای اجرای اقدامات مذکور و تقویت سازمان تعزیرات حکومت، بهبود وضعیت زندان‌های کشور و تقویت سازمان پزشک قانونی نیز مورد توجه نمایندگان کمیسیون قضایی و حقوقی قرار گرفت زیرا برای تحقق این مسائل راهی جز افزایش بودجه این قوه نبود.
ده میلیارد بودجه برای افزایش حقوق کارکنان شوراهای حل اختلاف
نوروزی معتقد است: افزایش بیست درصدی قوه قضاییه برای تمامی دستگاه‌ها و سازمان‌های زیرمجموعه این قوه نیز در نظر گرفته شده البته درصد قابل توجه‌تری برای شوراهای حل اختلاف دیده شده است، بدین صورت که حدود ۱۰ میلیارد از بودجه قوه قضاییه به شوراهای حل اختلاف اختصاص داده شود.
سخنگوی کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: بودجه پزشک قانونی و وزارت دادگستری نیز به طور چشم گیری افزایش یافت در حقیقت افزایش بودجه قضاییه که مورد نظر موافق نمایندگان در کمیسیون قرار گرفت می‌تواند در تقویت اعتبارات این دستگاه تاثیر خوبی داشته باشد.


۱۴ آذر ۹۵ – ۲۰ درصد سهمیه استخدامی دستگاه قضایی در اختیار شوراهای حل اختلاف

خبرگزاری مهر: ایلام – رئیس کل دادگستری استان ایلام از واگذاری ۲۰ درصد سهمیه استخدامی دستگاه قضایی به اعضای شوراهای حل اختلاف خبر داد.
به گزارش خبرنگار مهر، محمد رزم روز یکشنبه در مراسم تحلیف اعضای شعب شوراهای حل اختلاف شهرستان ایلام اظهار داشت: پیشنهاد واگذاری ۳۰ درصد سهیمه به این افراد داده شده بود که با ۲۰ درصد موافقت شد که افراد واجد شرایط می توانند از این فرصت برای جذب شدن در دستگاه قضایی استفاده کنند.
وی افزود: خوشبختانه نیروهایی که در این شوراها فعالیت می کنند توانسته اند صلاحیت و قابلیت خود را بروز و ظهور دهند و تاکنون گزارشی مبنی بر تخلف صورت گرفته از سوی اعضای شوراهای حل اختلاف مشاهده نشده است.
رئیس کل دادگستری ایلام بر لزوم ارائه آموزش های مستمر به اعضای شوراهای حل اختلاف تاکید کرد و ادامه داد: در قانون قبلی این شوراهای در پرونده های مالی تا مبلغ ۵ میلیون تومان صلاحیت رسیدگی داشتند که این مقدار در قانون جدید تا ۲۰ میلیون تومان افزایش یافته است.
رزم تاکید کرد: تشکیل شوراها برآمده از احکام فقهی و توصیه های ائمه معصومین (ع) است و خوشبختانه با روی کار آمدن نظام جمهوری اسلامی با حضور معتمدان و ریش سفیدان روز به روز شاهد بسط و گسترش فرهنگ استفاده از شوراها برای حل و فصل منازعات و اختلافات میان افراد جامعه هستیم و امیدواریم با نهادینه شده هر چه بیشتر این مراکز میزان افراد مراجعه کننده به محاکم قضایی روز به روز کاهش یافته و با کاهش اطاله دادرسی مدت زمان رسیدگی به پرونده ها در دستگاه قضایی کاهش یابد.
در پایان این آیین مراسم تحلیف اعضای جدید شعب حل اختلاف شهرستان ایلام با حضور رئیس و معاونان دادگستری ایلام برگزار شد.


خبر ۲۳ مرداد ۹۵ : ضرورت جذب سالانه هزار قاضی ازسوی قوه قضاییه (منبع : خبرگزاری خانه ملت)

الهیار ملکشاهی در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، درخصوص افزایش ورودی پرونده‌ها به قوه قضاییه، گفت: متاسفانه ورودی پرونده‌ها به قوه قضاییه در حال حاضر حجم قابل توجهی بوده که رسیدگی به این تعداد پرونده خارج از توان و ظرفیت این قوه و خارج از استانداردهای بین المللی است.
نماینده مردم کوهدشت درمجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه برای رسیدگی به پرونده ها باید امکانات و تجهیزات قوه قضاییه افزایش یابد، افزود: واقعیت آن است که قوه قضائیه در حال حاضر درخصوص تعداد قضات در تنگنا است این در حالی است که تعداد قضات و کارمندان قوه قضاییه باید برای بررسی سالانه ۱۵ میلیون پرونده افزایش پیدا کند.
وی تاکید کرد: پیشنهاد می‌شود با توجه به اینکه لایحه برنامه ششم در حال حاضر درمجلس مراحل بررسی را درکمیسیون ها می گذراند، نمایندگان درخصوص افزایش امکانات و تجهیزات قوه قضاییه به ویژه از نظرمنابع انسانی راهکارهای مناسب اتخاذ کنند؛ البته در برنامه ششم افزایش سالانه ۵۰۰ نفر قاضی پیشنهاد شده است؛ اما باید سالانه هزار نفر قاضی و به ازای هرقاضی ۳ نفر کارمند به سیستم اداری قوه قضاییه اضافه شود.
ملکشاهی با اشاره به اینکه برای کاهش ورودی پرونده ها به قوه قضاییه می توان اقداماتی را انجام داد، تصریح کرد: به طور مثال برخی پرونده ها را می توان درشوراهای حل اختلاف و تعزیرات حکومتی بررسی کرد، هرچند که در حال حاضر در برنامه ششم تاکید شده که با نظر رییس قوه قضاییه لوایحی تنظیم شود مبنی براینکه جرائمی را که می توان به تخلف تبدیل کرد را در تعزیرات حکومتی بررسی کرد و دراین باره مجلس باید قوانین لازم را تصویب کرد.
رییس کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه افزایش ورودی پرونده‌ها به قوه قضاییه علل مختلفی دارد، گفت: یکی از مهم‌ترین علت‌های این موضوع مشکلات معیشتی و اشتغال است، بنابراین دولت باید اقدامات موثری را درحل مشکلات اقتصادی انجام دهد؛ البته برخی معضلات فرهنگی نیز منتهی به تشکیل پرونده های قضایی می شود.
به گزارش خبرگزاری خانه ملت، محمد باقر الفت معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضائیه آمار ورودی ۱۵ میلیون پرونده در سال را فراتر از ظرفیت دستگاه قضایی عنوان کرده و گفت: با شرایط فعلی بار بسیار زیادی بر دوش قوه قضائیه وارد می‌شود؛ این در حالی است که ظرفیت دستگاه قضایی امکان پاسخگویی به ۵۰۰ تا ۶۰۰ هزار پرونده را در سال دارد


خبر ۱۱ مرداد ۹۵: نتایج آزمون قضاوت ویژه مناطق محروم کشور اعلام شد 
نتایج آزمون قضاوت ویژه مناطق محروم کشور- فروردین ۱۳۹۵ اعلام شد.

به گزارش معاونت منابع انسانی قوه قضاییه، داوطلبان آزمون قضاوت ویژه مناطق محروم کشور می توانند با مراجعه به سایت دادگستری استان متبوع خود و یا سایت معاونت منابع انسانی قوه قضاییه به نشانی www.qazahrm.ir اقدام به مشاهده و دریافت کارنامه خود نمایند.

زمان و مکان برگزاری مصاحبه علمی پذیرفته شدگان در کارنامه ایشان قید شده که با توجه به غیرقابل تغییر بودن آن لازم است به دقت مطالعه شود.

جهت مشاهده نتایج و دریافت کارنامه کلیک نمایید

لازم به ذکر است آزمون قضاوت ویژه مناطق محروم در فروردین ماه سال جاری در استان‌های سیستان و بلوچستان، هرمزگان، بوشهر، کرمان و خوزستان به صورت همزمان برگزار شد و در این آزمون دوهزار و ششصد نفر از داوطلبان بومی استان‌های مذکور شرکت کرده‌اند.


خبر ۱۷ خرداد ۹۵: ۳۰۰ قاضی جذب دادگستری استان تهران می‌شود (منبع: خبرگزاری فارس)

رئیس قوه قضاییه با اشاره به تاکید مقام معظم رهبری در خصوص لزوم انقلابی بودن و انقلابی ماندن گفت: این تأکیدات نشانگر اهمیت پایبندی به ارزش های انقلاب و انقلابی ماندن است، آن هم در شرایطی که عده ای در داخل و خارج از کشور تلاش دارند انقلاب را از «انقلاب» تهی کنند.

رئیس قوه قضاییه در بخش بعدی سخنانش به بازدید اخیر خود و مسئولان عالی قضایی از دادگستری استان تهران و سازمان های تابعه اشاره کرد و با تاکید بر اینکه «این سفر بسیار پر فایده بود و تصمیمات بسیار خوبی برای کاهش مشکلات دادگستری استان تهران گرفته شد» گفت: در فرآیند تکمیل نیروی انسانی دادگستری استان تهران مقرر شد ۳۰۰ قاضی و متناسب با آن کارمند مورد نیاز جذب این دادگستری شود و در ترمیم و احداث فضاهای فیزیکی نیز مقرر شد بیش از یک هزار میلیارد تومان هزینه شود.


خبر ۱۷ خرداد ۹۵ :  جذب ۳ هزار نفر در کادر اداری قوه قضاییه (منبع : خبرگزاری مهر)

حجت الاسلام علیرضا امینی در گفتگو با خبرنگار مهر در خصوص اظهارات اخیر سخنگوی دولت مبنی بر صدور اجازه استخدام نیروی انسانی به قوه قضائیه گفت: دولت بیشتر از توان بودجه ظرفیت خاصی برای قوه قضائیه قائل نشده است.
امینی افزود: تنها در چارچوب قانون بودجه اجازه جذب نیرو داده اند و مجوز جذب نیروی اضافه تر از قانون صادر نشده است.
وی در خصوص وضعیت کادر اداری قوه قضائیه اظهار داشت: نیازهای ما در خصوص کادر اداری بسیار زیاد است به طوریکه هنوز ۵۰درصد پست ها در قوه قضائیه خالی هستند.
معاون رئیس قوه قضائیه به جبران پست های بلاتصدی دستگاه قضا اشاره و تصریح کرد: بر اساس شرایط و نیازهای موجود سعی می کنیم ۱۵۰۰نفر را  به شکل استخدامی و ظرفیتی تا حدود ۱۵۰۰نفر را از طریق روش بهره مندی و یا خدمات مستقل در سال جاری جذب کنیم.


 استخدام کارشناسان رسمی دادگستری سال ۹۵


استخدام دادگستری استان کرمان سال ۹۴

دادگستری کل استان کرمان به منظور تکمیل کادر قضایی خود از بین آقایان بومی استان کرمان جهت امر قضا استخدام می نماید.

داوطلبان می­توانند از تاریخ ۵/۱۲/۱۳۹۴ لغایت ۱۵/۱۲/۱۳۹۴ به مدت ده روز از طریق لینک ثبت نام در سایت ، نسبت به تکمیل فرم ثبتنام و ارسال مدارک اقدام نمایند.

لینک ثبت نام


حدود ۷۰۰ قاضی نیاز داریم 

رییس شوراهای حل اختلاف از نیاز این نهاد به ۷۰۰ قاضی خبر داد و گفت: ‌ در نظر داریم که پیشنهاد برگزاری یک دوره آزمون دیگر را به رئیس قوه قضاییه ارائه کنیم.
به گزارش خبرنگار ایلنا، حجت‌الاسلام احمدی میانجی در حاشیه سفر آیت‌الله آملی لاریجانی به استان مازندران در جمع خبرنگاران درباره آخرین وضعیت لایحه شوراهای حل اختلاف گفت: سه شنبه هفته گذشته آزمایشی بودن ۳ ساله این لایحه تصویب شد و ان‌ شاءالله به شورای نگهبان می‌رود.
وی درباره وضعیت جذب نیرو در شوراهای حل اختلاف گفت: قوه قضاییه مکلف شده است در سال، ۱۰۰ قاضی برای شورا استخدام کند.
احمدی میانجی در پاسخ به این سوال که باتوجه به اینکه قوه قضاییه در چند سال اخیر و در راستای برنامه پنجم توسعه مبادرت به جذب قاضی کرده است، آیا از افراد جذب شده، ‌ قضاتی را نیز به شوراهای حل اختلاف اختصاص داده است، اظهار کرد: خیر متاسفانه تا کنون قاضی به ما داده نشده است.
رئیس شوراهای حل اختلاف کشور ادامه داد: ما با اجازه رئیس قوه قضاییه یک آزمون اختصاصی برگزار کردیم که حدودا ۱۶۰ قاضی تربیت شدند.
وی در ادامه افزود: از این تعداد ۷۰ قاضی در شعب مربوط به شوراهای حل اختلاف مشغول به کار شدند و مابقی نیز در حال آماده شدن برای احراز پست هستند.
احمدی میانجی با بیان اینکه در حال حاضر آزمون دیگری نداریم، ادامه داد: مگر اینکه ریاست قوه قضاییه مجوز برگزاری آزمون و جذب قاضی را به ما بدهند. البته ما هم در نظر داریم که پیشنهاد برگزاری یک دوره آزمون دیگر را به رئیس قوه قضاییه ارائه کنیم.
معاون رییس قوه‌قضاییه در پاسخ به این سوال که برای کل شعب سراسر کشور به چه تعداد قاضی نیاز دارید گفت: فکر می‌کنم اگر حدود ۷۰۰ قاضی جذب شوند عمده مسائل شورای حل اختلاف مرتفع می‌شود.
احمدی میانجی درباره حجم پرونده‌های شوراهای حل اخنلاف گفت: در سال ۹۳ حدوداً سه میلیون و ۴۵۰ هزار پرونده وارده و مختومه داشته‌ایم.

استخدام ۱۰۸۸ قاضی در دستگاه قضایی تا پایان سال ۹۴ 

خبرگزاری صدا و سیما : مدیرکل کارگزینی قوه قضائیه گفت: از ابتدای امسال تا پایان سال هزار و ۸۸ قاضی جذب قوه قضائیه خواهند شد.به گزارش خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما، آقای میرشریفی در مراسم تحلیف ۱۱۸ کارآموز قضایی افزود: بر اساس برنامه پنجم توسعه، باید چهار هزار قاضی جذب دستگاه قضایی شود که در همین راستا در سال ۹۰؛ ۱۸۴ قاضی، در سال ۹۱؛ ۶۴۸ قاضی، در سال ۹۲؛ ۵۱۵ قاضی، و در سال گذشته ۸۰۸ قاضی جذب دستگاه قضایی شدند و امسال هم تا پایان سال ۱۰۸۸ قاضی جذب خواهند شد.
وی گفت: جذب نیروی انسانی به تنهایی مشکلات دستگاه قضایی را حل نمی کند و در این خصوص نیازمند اصلاح برخی ساختارها و بازنگری در روش های موجود هستیم که قوه قضائیه در سال های اخیر علاوه بر رشد کمی، به شاخص های کیفی هم توجه کرده است.
میرشریفی افزود: در سال ۹۳ از میان حدود ۲۵ هزار شرکت کننده در آزمون عمومی فقط ۶۴۷ نفر به گزینش معرفی شدند که این نشان دهنده ارتقای توجهات به مباحث علمی داوطلبان است.


اطلاعیه اداره کل گزینش قوه قضاییه: اسامی داوطلبان جهت تشکیل پرونده گزینش مورخ ۱۳۹۴/۰۷/۲۶ اعلام شد

اداره کل گزینش قوه قضاییه اسامی داوطلبان معرفی شده از سوی اداره کل جذب و سنجش قوه قضاییه جهت تشکیل پرونده برای مورخ ۱۳۹۴/۰۷/۲۶ را اعلام کرد.

به گزارش معاونت منابع انسانی قوه قضاییه، اداره کل گزینش قوه قضاییه اسامی داوطلبان معرفی شده از سوی اداره کل جذب و سنجش قوه قضاییه جهت تشکیل پرونده برای مورخ ۱۳۹۴/۰۷/۲۶ را اعلام کرد.

لینک سایت


شرایط عمومی:

۱- تابعیت اصلی ایران.

۲- اعتقاد و التزام عملی به دین مبین اسلام، ایمان و عدالت.

۳- التزام عملی به قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران و اصل ولایت مطلقه فقیه و عدم وابستگی تشکیلاتی به احزاب، سازمان‌ها و گروه‌های غیرقانونی یا هواداری از آن‌ها، مگر در صورت احراز توبه.

۴- طهارت مولد.

۵- داشتن سلامت جسمی و روانی و توانایی برای انجام کار قضایی به موجب شیوه‌نامه‌ای که به تصویب رئیس قوه قضائیه می‌رسد.

۶- داشتن کارت پایان خدمت وظیفه یا معافیت از خدمت با لحاظ مقررات ماده واحده قانون گذرانیدن مدت خدمت نظام وظیفه فارغ‌التحصیلان دانشکده علوم قضایی در محاکم قضایی کشور.

۷- نداشتن سابقه محکومیت کیفری مؤثر.

۸- حسن شهرت، اخلاق و امانتداری.

۹- عدم اعتیاد به دخانیات، مواد مخدر و روان‌گردان.

۱۰- داشتن حداقل ۲۲ و حداکثر ۳۶ سال تمام در روز ثبت نام.

تبصرهـ موارد زیر به شرط ارائه تأییدیه معتبر به حداکثر سن مقرر اضافه خواهد شد:

  1. ایثارگران و خانواده آنان به مدت ۲ سال.
  2. داوطلبان دانش‌آموخته کارشناسی ارشد یا سطح سه، به مدت دو سال.
  3. داوطلبان دانش‌آموخته دکتری تخصصی یا سطح چهار، به مدت چهار سال.

داوطلبان تنها می‌توانند از یکی از موارد مذکور در این تبصره استفاده کنند و مدت اضافه شده به حداکثر سن مقرر، در هر حال، نمی‌تواند از چهار سال بیش‌تر باشد.

شرایط اختصاصی:

۱- دانش‌آموختگان کارشناسی حقوق در هر یک از گرایش‌ها از دانشگاه‌های گروه اول، منوط به داشتن حداقل معدل ۱۶.

۲- دانش‌آموختگان کارشناسی حقوق در هر یک از گرایش‌ها از دانشگاه‌های گروه دوم، منوط به داشتن حداقل معدل ۱۷.

۳- دانش‌آموختگان کارشناسی ارشد حقوق در هر یک از گرایش‌ها از دانشگاه‌های گروه اول، منوط به داشتن حداقل معدل ۱۶ و مدرک کارشناسی حقوق در هر یک از گرایش‌ها، فقه و حقوق یا الهیات با گرایش فقه و مبانی حقوق اسلامی.

۴- دانش‌آموختگان کارشناسی ارشد پیوسته معارف اسلامی و حقوق در هر یک از گرایش‌ها از دانشگاه‌های گروه اول، منوط به داشتن حداقل معدل۱۶.

۵- دانش‌آموختگان کارشناسی ارشد حقوق در هر یک از گرایش‌ها از دانشگاه‌های گروه دوم، منوط به داشتن حداقل معدل ۱۷ و مدرک کارشناسی حقوق در هر یک از گرایش‌ها.

۶- دانش‌آموختگان کارشناسی ارشد پیوسته معارف اسلامی و حقوق در هر یک از گرایش‌ها از دانشگاه‌های گروه دوم، منوط به داشتن حداقل معدل۱۷.

۷- دانش‌آموختگان و دانشجویان دکتری تخصصی رشته الهیات با گرایش فقه و مبانی حقوق اسلامی، منوط به داشتن مدرک کارشناسی در رشته الهیات با گرایش فقه و مبانی حقوق اسلامی یا مدرک کارشناسی ارشد پیوسته رشته الهیات، معارف اسلامی و ارشاد با گرایش فقه و مبانی حقوق اسلامی.

۸- دانش‌آموختگان سطح دو از حوزه‌های علمیه گروه اول، منوط به داشتن مدرک کارشناسی حقوق در هر یک از گرایش‌ها با حداقل معدل ۱۶ مدرک کارشناسی.

۹- دانش‌آموختگان سطح دو در گرایش حقوق و قضاء اسلامی از حوزه‌های علمیه گروه اول، منوط به داشتن حداقل معدل ۱۷.

۱۰- دانش‌آموختگان سطح سه در گرایش‌های فقه و اصول و یا حقوق و قضاء اسلامی از حوزه‌های علمیه گروه اول.

۱۱- دانش‌آموختگان سطح چهار در گرایش‌های فقه و اصول و یا حقوق و قضاء اسلامی از حوزه‌های علمیه گروه اول.

۱۲- رتبه‌های اول تا دهم آزمون وکالت کانون‌های استانی و رتبه‌های اول تا پنجاهم آزمون سراسری مرکز امور مشاوران و وکلاء قوه قضائیه و آزمون وکالت کانون مرکز، به تأیید مراجع مربوط.

۱۳- وکلاء و مشاوران پایه یک دادگستری، مشروط به داشتن پنج سال سابقه کار متوالی و مؤثر به عنوان وکیل یا مشاور پایه یک دادگستری، به تأیید کانون یا مرکز مربوط.

گروه‌بندی دانشگاه‌ها
گروه اول دانشگاه امام صادق (ع)- دانشگاه تربیت مدرس- دانشگاه تهران(پردیس اصلی و فارابی)- دانشگاه شهید بهشتی (پردیس اصلی)- دانشگاه شیراز-دانشگاه علامه طباطبائی (ره)- دانشگاه فردوسی مشهد – دانشگاه علوم قضایی دانشگاه مفید قم
گروه دوم دانشگاه آزاد اسلامی(واحد علوم تحقیقات تهران) -دانشگاه های آزاد اسلامی(واحد تهران مرکز)- دانشگاه بین المللی امام خمینی (ره)-دانشگاه کاشان-دانشگاه تبریز-دانشگاه شاهد-دانشگاه شهید باهنر کرمان-دانشگاه چمران اهواز-دانشگاه مازندران (بابلسر)-دانشگاه بوعلی سینا همدان- دانشگاه خوارزمی تهران-موسسه عالی آموزش و پژوهش مدیریت و برنامه ریزی-دانشگاه شهید مطهری (ره)«رشته فقه و حقوق»- دانشگاه گیلان-دانشگاه علوم اسلامی رضوی-دانشگاه اصفهان-دانشگاه قم
گروه بندی حوزه‌های علمیه
گروه اول حوزههای علمیه اصفهان- اهواز- تهران- قم-مشهد

گروه‌بندی دانشگاه‌ها، شامل پردیس‌های دانشگاهی احصا نشده و دوره‌های مجازی، غیرحضوری، نیمه حضوری و الکترونیک نیست.

جذب اشخاص زیر از طریق مصاحبه تشخیصی انجام می‌پذیرد:

  1. دانش‌آموختگان و دانشجویان مقطع دکتری تخصصی در هر یک از گرایش‌های رشته حقوق، فقه و حقوق و گرایش فقه و مبانی حقوق اسلامی رشته الهیات، مشروط به داشتن مدرک کارشناسی در هر یک از گرایش‌های رشته حقوق یا مدرک کارشناسی ارشد پیوسته در هر یک از گرایش‌های رشته معارف اسلامی و حقوق.
  2. دارندگان مدرک سطح سه یا چهار حوزه علمیه از حوزه‌های علمیه گروه اول، مشروط به داشتن مدرک کارشناسی در هر یک از گرایش‌های رشته حقوق.

مواد مصاحبه علمی عبارتند از:

الف- داوطلبان دانشگاهی؛ حقوق مدنی، حقوق تجارت، آیین دادرسی مدنی، حقوق جزای عمومی و اختصاصی، آیین دادرسی کیفری، متون فقهی (شرح لمعه) و اصول فقه.

ب- داوطلبان حوزوی؛ مکاسب (بیع برای داوطلبان سطح ۲ و بیع و خیارات برای داوطلبان سطح ۳)، کفایه­الاصول (جلد (۱) برای داوطلبان سطح ۲ و جلد (۱) و (۲) برای داوطلبان سطح ۳)، فرائدالاصول، منابع حقوق خصوصی و منابع حقوق جزایی.

سوالات آزمون قضاوت + پاسخنامه

در مصاحبه استخدامی چه می پرسند؟

لینک شرایط ثبت نام

لینک ثبت نام و ویرایش اطلاعات

خبر ۲۳ تیر ۹۴: دولت مجوز استخدام تعداد محدود کارمند را به قوه قضاییه داده است/بی‌حجابی جرم بوده و با آن برخورد می‌شود (منبع: خبرگزاری فارس)

سخنگوی قوه قضاییه با اشاره به آزمون سال ۹۲ این قوه گفت: دولت مجوز استخدام کارمند به جز تعداد محدودی را به قوه قضاییه نداده است.

خبرگزاری فارس: دولت مجوز استخدام تعداد محدود کارمند را به قوه قضاییه داده است/بی‌حجابی جرم بوده و با آن برخورد می‌شود

به گزارش خبرنگار قضایی خبرگزاری فارس، غلامحسین محسنی اژه‌ای سخنگوی قوه قضاییه در پاسخ به سؤالی که چرا پذیرفته‌شدگان در آزمون سال ۹۲ قوه قضاییه استخدام نشده‌اند، گفت: ما طبق برنامه پنجم توسعه می‌توانستیم ۴ هزار قاضی را استخدام کنیم و به همین تناسب نیز کارمند استخدام کنیم اما بر اساس قانون تنها استخدام قاضی در اختیار قوه قضاییه است و ما سالیانه این کار را انجام داده‌ایم.

وی افزود: ولی در رابطه با کارمندان، دولت باید این مجوز استخدام را صادر کند که تاکنون به جز تعداد محدودی مجوز صادر نکرده است پس ما نمی‌توانیم این کارمندان را استخدام کنیم و چنانچه استخدام کنیم دولت بودجه آن را نمی‌دهد ضمن اینکه اکنون قضات ما به خصوص قضات تازه استخدام شده تحت فشار هستند چرا که کارمند ندارند.

اژه‌ای در رابطه با افرادی که به علت بدحجابی دستگیر می‌شوند و مجازات آنها گفت: افرادی که رعایت عفت را نمی‌کنند متفاوت هستند یعنی برخی فقط بدحجاب هستند ولی برخی در دید مردم تظاهر به بدحجابی می‌کنند و گاهی جرایم دیگر دارند ولی در کل بی‌حجابی جرم است و با آن برخورد می‌شود ولی بستگی به آن دارد که فرد چه کار خلافی انجام داده باشد.

خبر ۲۴ آبان ۹۳ استختام: اوایل دی‌ نتایج آزمون قضاوت اعلام می‌شود

خبر ۱۸ شهریور ۹۳ استختام : دهه اول مهر؛ زمان ثبت‌ نام آزمون قضاوت ۹۳
رییس مرکز جذب و آزمون قوه‌ قضائیه گفت که امسال نیز برای جذب عمومی قضات آزمون برگزار می‌شود.
علیرضا عالی‌پناه در گفت‌وگو با خبرنگار حقوقی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، با بیان این مطلب، افزود: زمان ثبت نام برای شرکت در آزمون قضاوت ۹۳ به احتمال زیاد دهه اول مهر است.
وی اظهار کرد: زمان برگزاری آزمون برای جذب عمومی قضات نیمه دوم آبان ماه است.
عالی پناه درباره تعداد قضات جذب شده در آزمون سال قبل و اینکه در آزمون پیش رو چه تعداد قاضی جذب دستگاه قضایی خواهند شد گفت که در حال حاضر در این زمینه آمار دقیقی ندارم.
خبر ۹ فروردین ۹۳ – جهت رویت مرحله دوم اعلام نتایج با کد رهگیری وارد سامانه اعلام نتایج شوید

خبر ۲۹ اسفند ۹۲ – اعلام نتایج اولیه آزمون استخدامی کارکنان اداری قوه قضائیه دردهه سوم اسفند ماه

نتایج اولیه آزمون استخدامی کارکنان اداری قوه قضائیه دردهه سوم اسفند ماه اعلام می شود.
به گزارش روابط عمومی دادگستری استان فارس به نقل از پایگاه اطلاع رسانی این آزمون نتایج اولیه آزمون استخدامی کادر اداری قوه قضائیه همزمان در سراسرکشور از طریق پایگاه اینترنتی www.modiriat.org از ۲۱ اسفند ماه ۹۲ قابل دریافت می باشد.
معاون اداری مالی دادگستری استان فارس با اعلام این خبرافزود: داوطلبان با وارد کردن کد رهگیری خود می توانند نسبت به دریافت نتایج اولیه آزمون اطلاع اقدام نمایند.
حبیب میرزاد افزود: در نتایج اولیه اسامی سه برابر ظرفیت اعلام می گردد که پس از طی شدن مراحل گزینشی و مصاحبه های علمی اسامی ۴۱۳ نفر جهت جذب در کادر اداری دادگستری استان فارس اعلام خواهد شد.
گفتنی است آزمون استخدامی کادر اداری قوه قضائیه در استان فارس همزمان با سراسر کشور  با حضور بیش از ۱۳ هزار نفر شرکت کننده در روز ۱۱ بهمن ماه برگزار گردید.
خبر ۲۷ اسفند ۹۲ – نتایج مرحله دوم پذیرفته شدگان آزمون استخدامی مورخ ۱۱ / ۱۱ / ۱۳۹۲ قوه قضائیه از روز شنبه مورخ ۹ / ۱ /۱۳۹۳ و از طریق همین سایت با استفاده از کد رهگیری قابل ر ویت خواهد بود.
خبر ۲۶ بهمن ۹۲ – صدور مجوز استخدام ۳ هزار نیروی قراردادی در قوه قضائیهعاون اداری و مالی قوه قضائیه به صدور مجوز تبدیل وضعیت ۳ هزار نیروی قراردادی به پیمانی در قوه قضائیه اشاره کرد و گفت: سه آزمون برای کمبود نیروی انسانی در قوه قضائیه در نظر گرفته شده است.کهزادی با اشاره به برگزاری آزمون استخدام نیروی انسانی در ۱۱ بهمن جاری، خاطرنشان کرد: تعداد ۱۱۰ هزار نفر برای جذب ۵ هزار و ۵۰۰ نفر در قوه قضائیه ثبت‌نام کردند.معاون اداری و مالی قوه قضائیه سهمیه گیلان از جذب نیروهای مذکور را ۱۷۲ نفر ذکر کرد و یادآور شد: گزینش استان گیلان افراد معرفی شده را جذب کند.وی تعداد نیروهای استخدامی مذکور را به غیر از خانواده شهدا دانست و اظهار کرد: تعداد ۳ هزار نفر راننده و نیروی خدماتی با برگزاری آزمون در قوه قضائیه به‌کارگیری می‌شوند.*جذب سالانه ۸۰۰ نفر قاضی در کشورکهزادی با بیان اینکه سالانه تعداد ۸۰۰ نفر کارآموز قاضی توسط قوه قضائیه جذب می‌شوند، تصریح کرد: قوه قضائیه پشتوانه تمام اهداف برای رشد و توسعه جامعه است و مردم باید به این قوه امیدوار باشند.
خبر ۱۲ بهمن ۹۲ -آ زمون استخدام قوه قضاییه دیروز ۱۱/۱۱  برگزار شد.

برای بررسی سوالات ازمون از همه دوستان درخواست میشود سوالات را در نظرات قرار دهند و جواب های درست را بیابند

خبر ۶ بهمن ۹۲ – رقابت ۵ هزار نفر در آزمون استخدامی دادگستری کرمان

معاون اداری مالی دادگستری استان کرمان گفت: امسال ۴ هزار و ۹۴۴ نفر برای احراز ۲۶ رشته شغلی در دادگستری استان کرمان با یکدیگر به رقابت می‌پردازند.
علی امیرحسینی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در کرمان از برگزاری آزمون استخدامی کادر اداری قوه قضائیه و دادگستری استان کرمان در روز ۱۱ بهمن سال جاری خبر داد و اظهار داشت:
پیش از این زمان برگزاری آزمون ۲۷ دی ماه اعلام شده بود که به علت همزمانی با امتحانات دانشگاه‌ها زمان برگزاری آزمون استخدامی قوه قضائیه به ۱۱بهمن ماه تغییر یافت.
معاون اداری مالی دادگستری استان کرمان گفت: امسال ۴ هزار و ۹۴۴ نفر برای احراز ۲۶ رشته شغلی در دادگستری استان کرمان با یکدیگر به رقابت می‌پردازند.
امیرحسینی خاطرنشان کرد: داوطلبان تا ۱۰ بهمن ماه می‌توانند با مراجعه به سایت WWW.modiriat.org  با استفاده از کد رهگیری شش رقمی نسبت به دریافت کارت ورود به جلسه آزمون اقدام کنند.
وی تأکید کرد: آزمون استخدامی کادر اداری دادگستری کرمان با هماهنگی‌های انجام شده با دانشگاه آزاد اسلامی در پنج حوزه و دانشکده چمران در دو حوزه در شهر کرمان برگزار می‌شود.
معاون اداری مالی دادگستری استان کرمان در ارتباط با پاسخ به برخی سئوالات و ابهامات داوطلبان گفت: داوطلبان می‌توانند با شماره ۰۲۱۴۲۳۴۸۵۰۵ تماس حاصل کرده و به طرح سئوال خود و دریافت پاسخ‌های مورد نظر اقدام کنند
امیرحسینی عنوان کرد: ثبت‌نام آزمون استخدام کادر اداری قوه قضائیه و دادگستری کل استان‌ها از ۱۲ دی ماه آغاز شد که تا ۳۰ دی ماه ادامه یافت و طی این مدت زمان حدود ۵ هزار نفر داوطلب در آزمون استخدامی کادر اداری دادگستری کرمان ثبت‌نام کردند.
خبر ۸ دی – به اطلاع کلیه داوطلبان گرامی شرکت کننده در آزمون استخدامی قوه قضائیه میرساند :
۱- به علت هم زمانی تاریخ برگزاری آزمون قوه قضائیه با امتحان دانشکاهها ، تاریخ آزمون از ۲۷ / ۱۰ / ۹۲ به ۱۱ / ۱۱/ ۹۲ تغییر داده شده .
۲- داوطلبان می توانند از تاریخ ۱ / ۱۱ / ۹۲ تا ۱۰ / ۱۱ / ۹۲ با مراجعه به همین سایت کارت ورود به جلسه خود را با وارد نمودن کد رهگیری شش رقمی دریافت نمایند
چنانچه بعد از خرید کارت و دریافت کد پیگیری بانک ، به هر دلیلی از ادامه فرآیند ثبت نام منصرف شدید

اطلاعیه شماره هشت :
بسمه تعالی مواد آزمون گروه امتحانی الهیات به ترتیب ذیل خواهد بود: ۱- اصول اعتقادی ۲- اخلاق اسلامی ۳- تاریخ اسلام ۴- علوم قرآن و تفسیر
با آزروی موفقیت شما
مدیر آزمون

اطلاعیه شماره هفت :
بسمه تعالی مواد آزمون دو رشته شغلی کاردان تاسیسات و کاردان برق به ترتیب ذیل خواهد بود کاردانی تاسیسات :(۱- مکانیک سیالات ، ۲- انتقال حرارت و ترمودینامیک ، ۳- تاسیسات حرارتی ، ۴- تاسیسات برودتی ، ۵- تهویه مطبوع) کاردانی برق : ( ۱- مدارهای الکتریکی ، ۲- اندازه گیری الکتریکی ، ۳- ماشین های الکتریکی ، ۴- تجهیزات روشنایی و محاسبات ، ۵- ایمنی در برق)
با آزروی موفقیت شما
مدیر آزمون

اطلاعیه شماره شش :
با عرض تسلیت رحلت رسول اکرم (ص ) ، امام حسن مجتبی (ع ) و امام رضا (ع ) به اطلاع کلیه داوطلبان گرامی شرکت کننده در آزمون استخدامی قوه قضائیه میرساند :
۱- به علت هم زمانی تاریخ برگزاری آزمون قوه قضائیه با امتحان دانشکاهها ، تاریخ آزمون از ۲۷ / ۱۰ / ۹۲ به ۱۱ / ۱۱/ ۹۲ تغییر داده شده .
۲- داوطلبان می توانند از تاریخ ۱ / ۱۱ / ۹۲ تا ۱۰ / ۱۱ / ۹۲ با مراجعه به همین سایت کارت ورود به جلسه خود را با وارد نمودن کد رهگیری شش رقمی دریافت نمایند

اطلاعیه شماره پنج:
متقاضیانی که مبلغ واریزی را کمتر از مبلغ مندرج در آگهی ( با توجه به ایثارگربودن و یا ثبت نام عادی) پرداخت نموده اند در صورتی که تا پایان مهلت ثبت نام ( ۳۰ / ۹ / ۹۲ ) نسبت به واریز وجه تکمیلی مورد نظر اقدام ننمایند کد رهگیری باطل و کارت ورود به جلسه صادر نخواهد شد . در صورت واریز وجه فوق در قسمت خرید کارت به جای شماره تلفن همراه فقط کد رهگیری ۶ رقمی را که قبلا بعد از ثبت نام دریافت کرده اید ، وارد نمایید

اطلاعیه شماره چهار:
الف) فارغ التحصیلان رشته‌های تحصیلی معارف اسلامی و فرهنگ و ارتباطات، می‌توانند در صورت داشتن شرایط مندرج در آگهی به شرح ذیل نسبت به ثبت نام خود از طریق سایت اقدام نمایند.
۱. دارندگان مدرک تحصیلی معارف اسلامی می‌توانند در رشته‌های شغلی کارشناس امور دینی و کاردان حقوقی ثبت نام نمایند
۲. دارندگان مدرک تحصیلی فرهنگ و ارتباطات می‌توانند در رشته‌های شغلی روابط عمومی و کارشناس امور فرهنگی شرکت نمایند.

ب) شرایط احراز رشته‌های شغلی ذیل اصلاح می‌شود:
۱. کاردان برق: دارا بودن لیسانس و یا فوق دیپلم در رشته تحصیلی برق قدرت
۲. کاردان شبکه، دارا بودن فوق دیپلم یا لیسانس در یکی از رشته‌های تحصیلی کاربرد کامپیوتر گرایش نرم افزار و سخت افزار، نرم افزار سیستم، مدیریت IT و مهندسی IT
۳. حسابدار: دارا بودن لیسانس و بالاتر در رشته‌های تحصیلی مدیریت مالی، حسابداری
۴. کاردان تاسیسات: دارا بودن فوق دیپلم تاسیسات (کلیه گرایشها) به شرایط احراز رشته شغلی کاردان تاسیسات اضافه شد.
با آزروی موفقیت شما

اطلاعیه شماره سه:
با عنایت به دریافت تعداد زیادی از سوالات جدید و تکراری مطرح شده از سوی داوطلبان گرامی قسمت سوالات متداول سایت به روز شده است، خواهشمند است قبل از مطرح کردن سوال خود قسمت سوالات متداول و پاسخ آنها را مطالعه نمایید. به سوالاتی که در شرایط آزمون تو ضیح داده شده و یا در سوالهای متداول پاسخ داده شده اند . پاسخ مجدد داده نخواهد شد
با آزروی موفقیت شما

اطلاعیه شماره دو:
به اطلاع داوطلبان شرکت در آزمون قوه قضاییه می رساند که زمان پایان ثبت نام تا تاریخ پایان روز شنبه ۳۰ ام آذر ماه ۱۳۹۲ تمدید گردید.
با آزروی موفقیت شما

تاریخ اتمام ثبت نام: سی ام آذر ماه ۱۳۹۲

اطلاعیه شماره یک:
با سلام به داوطلبان گرامی شرکت کننده در آزمون استخدامی سال ۱۳۹۲ قوه قضائیه به اطلاع می‌رساند:
سوالات زیادی به این مرکز واصل شده است که در دست پاسخگویی قراردارد لذا به منظور تسهیل در امر پاسخگویی، سوالات تکراری در بخش سوالات متداول پاسخ داده می‌شود. از تمام کسانی که سوال مطرح و ارسال نموده‌اند درخواست می‌شود سوالات و پاسخ‌های متداول را مطالعه و چنانچه پاسخ سوال خود را نیافتند مجدداً نسبت به طرح و ارسال آن اقدام نمایند
توجه: به داوطلبان عزیز اطمینان داده می‌شود که تا قبل از پایان مهلت ثبت نام به سوالات و مشکلات آنان رسیدگی خواهد شد به طوری که در روند ثبت نام ایشان خللی وارد نشود.
با آزروی موفقیت شما

خبر ۱۹ آذر ۹۲ – تاریخ اتمام ثبت نام: بیست و سوم آذر ماه ۱۳۹۲اطلاعیه شماره یک:با سلام به داوطلبان گرامی شرکت کننده در آزمون استخدامی سال ۱۳۹۲ قوه قضائیه به اطلاع می‌رساند:
سوالات زیادی به این مرکز واصل شده است که در دست پاسخگویی قراردارد لذا به منظور تسهیل در امر پاسخگویی، سوالات تکراری در بخش سوالات متداول پاسخ داده می‌شود. از تمام کسانی که سوال مطرح و ارسال نموده‌اند درخواست می‌شود سوالات و پاسخ‌های متداول را مطالعه و چنانچه پاسخ سوال خود را نیافتند مجدداً نسبت به طرح و ارسال آن اقدام نمایندتوجه: به داوطلبان عزیز اطمینان داده می‌شود که تا قبل از پایان مهلت ثبت نام به سوالات و مشکلات آنان رسیدگی خواهد شد به طوری که در روند ثبت نام ایشان خللی وارد نشود.
با آزروی موفقیت شما
خبر ۱۷ آذر -۲۳ آذر آخرین مهلت ثبت‌نام آزمون استخدامی دادگستری کرمان
معاون اداری و مالی دادگستری استان کرمان گفت: ۲۳ آذر آخرین مهلت ثبت‌نام آزمون استخدامی دادگستری استان کرمان است.
علی امیرحسینی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرمان با اشاره به شروع ثبت‌نام آزمون استخدام دادگستری استان کرمان اظهار داشت: ثبت‌نام از طریق اینترنت انجام می‌شود و متقاضیان واجد شرایط می‌توانند با مراجعه به سایت   حداکثر تا ۲۳ آذر ماه جاری مراحل ثبت نام را طی و نسبت به واریز مبلغ ۱۱۴ هزار ریال به صورت الکترونیکی و از طریق کارت‌های بانکی متصل به شبکه شتاب به عنوان حق شرکت در آزمون استخدام اقدام کنند.
وی با بیان اینکه ایثارگران از پرداخت ۵۰ درصد مبلغ مذکور معاف هستند، خاطرنشان کرد: ثبت‌نام و پرداخت وجه به هیچ عنوان موجب ایجاد تعهد استخدامی برای دستگاه نمی‌شود و به مدارک ناقص ترتیب اثر داده نشده و وجوه پرداختی به هیچ وجه مسترد نمی‌شود.
امیرحسینی بیان داشت: افراد یکه به طور پیوسته با شوراهای حل اختلاف همکاری داشته‌اند به شرط اشتغال و دارا بودن شرایط مندرج در آگهی متناسب با سابقه خدمت حداکثر از پنج امتیاز در آزمون عمومی برخوردار هستند.
وی با اشاره به سن مجاز متقاضیان شرکت در آزمون ابراز داشت: حداقل سن ۲۰ سال تمام و حداکثر سن برای دارندگان مدرک تحصیلی فوق دیپلم ۳۰ سال «متولدان ۲۳ آذر ماه ۶۲ به بعد»، لیسانس ۳۲ سال «متولدان ۲۳ آذر ماه ۶۰ به بعد» و برای دارندگان مدرک تحصیلی فوق لیسانس و بالاتر ۳۴ ســال متولدان ۲۳ آذر ماه ۵۸ به بعد» است.
امیرحسینی عنوان کرد: تاریخ فراغت از تحصیل، تاریخ ترخیص خدمت نظام وظیفه و همچنین تاریخ صدور کارت پایان خدمت و یا معافیت دائم داوطلبان باید قبل از زمان برگزاری آزمون باشد و مدارک تحصیلی یا کارت پایان خدمت و یا معافیت دائم که بعد از تاریخ مذکور اخذ شده باشد مورد قبول نیست.
معاون اداری و مالی دادگستری استان کرمان تصریح کرد: داوطلبان می‌توانند اطلاعات کامل را از طریق سایت‌های ذکر شده پیگیری کنند.
خبر ۱۳ آذر – مدیر امور اداری و منابع انسانی دادگستری کل استان سمنان از استخدام ۷۸ نفر در دادگستری سمنان با طی فرایندهای اداری آن خبر داد.
به گزارش خبرگزاری فارس از استان سمنان به نقل از روابط عمومی دادگستری سمنان، فضل‏الله همتیان امروز اظهار کرد: دادگستری کل استان سمنان در نظر دارد ۷۸ نفر از واجدان شرایط را از طریق برگزاری آزمون، مصاحبه و انجام مراحل گزینش برای خدمت در مرکز استان سمنان و سایر حوزه‎‎های قضایی استخدام کند.

الف – شرایط عمومی استخدام
۱- تابعیت جمهوری اسلامی ایران .
۲- نداشتن سابقه محکومیت جزائی مؤثر.
۳- عدم اعتیاد به دخانیات و مواد مخدر.
۴- داشتن توانائی جسمی و روانی متناسب با شغل مورد درخواست و عدم ابتلا به بیماری‌های مسری به تشخیص پزشک قانونی یا پزشک معتمد دادگستری جمهوری اسلامی ایران
۵- اعتقاد به دین مبین اسلام و یا یکی از ادیان رسمی مصرّح درقانون اساسی جمهوری اسلامی ایران.
۶- التزام به قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران
۷- نداشتن منع استخدامی در دستگاههای دولتی به موجب آراء مراجع قانونی.
۸- انجام خدمت دوره ضرورت یا معافیت دائم برای آقایان
۹- دارا بودن مدرک تحصیلی دانشگاهی با معدل حداقل ۱۴ و بالاتر برای رشته‌های غیر فنی و مهندسی و حداقل معدل ۱۲ برای رشته‌های فنی و مهندسی

تذکر۱:رشته‌های شغلی فنی مهندسی عبارتند از: کاردان برق، مهندس برق، مهندس راه و ساختمان، کاردان ارتباطات و مخابرات، کاردان تاسیسات، مهندس تاسیسات،

تذکر ۲: متقاضیان شرکت در آزمون می بایست بعد از پایان ثبت نام الکترونیکی (اینترنتی) کد رهیگیری خود را یادداشت نموده و تا پایان مراحل استخدام نزد خود نگهدارند. ضمنا ورود مجدد به سایت و دریافت کارت ورود به جلسه آزمون و اطلاع از نتیجه آزمون فقط با استفاده از کد رهگیری امکان پذیر خواهد بود.

ب – مهلت و نحوه ثبت نام:
۱- ثبت نام از طریق اینترنت انجام خواهد شد. متقاضیان واجد شرایط می بایست به سایت ( www.dadiran.ir) مراجعه و مراحل ثبت نام را از تاریخ ۱۲/۰۹/۹۲ حداکثر تا تاریخ ۲۳/۰۹/۹۲طی نمایند و نسبت به واریز مبلغ ۱۱۴۰۰۰ ریالبه صورت الکترونیکی و از طریق کارتهای بانکی متصل به شبکه شتاب به عنوان حق شرکت در آزمون استخدام اقدام نمایند (ایثارگران از پرداخت ۵۰% مبلغ مذکور معاف می باشند.)
۲- ثبت نام و پرداخت وجه به هیج عنوان موجب ایجاد تعهد استخدامی برای دستگاه نمی شود.
۳- به مدارک ناقص ترتیب اثر داده نخواهد شد ضمنا وجوه پرداختی به هیچ وجه مسترد نمی شود.

ج- تذکرات:
۱-رزمندگان با سابقه حداقل شش ماه حضور داوطلبانه در جبهه‌ها و همسر و فرزندان آنان و فرزندان جانبازان زیر بیست و پنج درصد(۲۵%) و آزادگان زیر یک سال اسارت به شرط دارابودن شرایط مذکور درآگهی از اولویت مقرر در قانون جامع حمایت از ایثارگران برخوردار خواهند بود.
۲- کارکنان قرارداد کار معین دادگستری جمهوری اسلامی ایران که در آزمون تبدیل وضع به پیمانی مورخ ۱۷/۰۳/۹۲ قبول شده‌اند حق شرکت در آزمون سراسری را ندارند
۳ – افرادیکه بطور پیوسته با شوراهای حل اختلاف همکاری داشته‌اند به شرط اشتغال و دارابودن شرایط مندرج در آگهی متناسب با سابقه خدمت حداکثر از ۵ امتیازدر آزمون عمومی برخوردار خواهند بود. (بابت هر یک سال سابقه خدمت، یک امتیاز)
۴- معلولین عادی به شرط دارابودن سایرشرایط مندرج دراین دفترچه (علی‌الخصوص بند ۴ شرایط عمومی استخدام) از ۳% سهمیه قانونی بهره‌مند خواهند بود.
۵- داوطلبان بومی در صورت کسب حد نصاب نمره لازم و داشتن شرایط مندرج در آگهی تاسقف ۵۰% مجوزهای استخدامی از اولویت لازم برخوردار می‌باشند و رقابت در بین افراد بومی همان مناطق انجام خواهد شد. چنانچه نسبت به باقیمانده سهمیه، سایر افراد بومی رتبه لازم را در بین کلیه افراد کسب کرده باشند امتیاز فوق مانع از جذب آنها به میزان بیشتر از ۵۰% سهمیه نخواهد شد.

داوطلبان بومی به افرادی اطلاق می‌شودکه دارای یکی از شرایط مندرج در بند‌های ذیل باشند
• محل تولد آنها با محل جغرافیایی مورد درخواست (استان مورد تقاضا) یکی باشد
• حداقل ۵ سال از سنوات تحصیلی داوطلب (ابتدایی، راهنمایی یا دبیرستان) به صورت پیوسته در استان مورد درخواست گذرانده شده باشد.
• فرزندان کارکنان نیروهای مسلح درصورتیکه محل ۳ سال از سنوات تحصیلی آنها (اعم از ابتدایی، راهنمایی و یا دبیرستان) با استان مورد تقاضا یکی باشد نیز بومی تلقی می‌شوند.

خود رو آماده آزمون استخدامی قوه قضاییه  کنید

۶ –حافظان قرآن دارای درجات (۱ تا ۵)از ده درصد امتیاز در امتحان عمومی و به همین میزان، در امتحان تخصصی یا مسابقه تخصصی یا مصاحبه تخصصی بهره مند خواهند شد.
۷- مشمولین بندهای۱ ، ۲ ، ۳ ،۴ و۵قسمت جضروریست گواهی لازم را از مراجع ذیصلاح حسب مورد اخذ و پس از قبولی در آزمون، همراه با سایر مدارک به دادگستری استان مربوطه ارسال نمایند. ضمناً اعضای خانواده محترم جانبازان زیر ۲۵% و آزادگان زیر یک سال اسارت درصورت دارابودن کارت شناسایی معتبر از بنیاد شهید و امور ایثارگران تصویر آن را ضمیمه، درغیراینصورت گواهی لازم را از بنیاد مذکور اخذ و ارسال نمایند.

توضیح اینکه به استناد ماده ۲۱ قانون جامع حمایت از ایثارگران، افراد مشروحه ذیل از شرکت در آزمون معاف می‌باشند (هماهنگی لازم در این خصوص قبلاً با بنیاد شهید و امور ایثارگران بعمل آمده است).
• خانواده شاهد:شامل والدین، همسر، فرزند، خواهر و برادر شهید، مفقودالاثر و اسیر
• جانبازان و آزادگان
• همسر و فرزندان جانبازان ۲۵% و بالاتر
• فرزندان و همسران آزادگان با سابقه اسارت یک سال و بالاتر

۸- بهثبت نام دانشجویان و دارندگان مدارک تحصیلی بالاتر و پایین تر از مقطع تحصیلی اعلام شده در شرایط احراز مشاغل مورد اشاره و همچنین مدارک معادل(به استثناء دارندگان مدارک تحصیلی معادل صادره از دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی کشور که در آزمون جامع سازمان سنجش آموزش کشور شرکت نموده و قبول شده‌اند و گواهی مبنی بر امکان ادامه تحصیل در مقاطع بالاتر با ارزش علمی را دارند) ترتیب اثر داده نخواهد شد.
۹- تاریخ فراغت از تحصیل، تاریخ ترخیص خدمت نظام وظیفه و همچنین تاریخ صدور کارت پایان خدمت و یا معافیت دائمداوطلبان باید قبل از زمان برگزاری آزمون باشد و مدارک تحصیلییا کارت پایان خدمتو یا معافیت دائم که بعد از تاریخ مذکور اخذ شده باشد مورد قبول نخواهد بود.
۱۰- داوطلبان استخدام نباید مستخدم رسمی و یا پیمانی و یا بازخرید خدمت شده دادگستری جمهوری اسلامی ایران و سایر دستگاههای دولتی و نهادهای انقلاب اسلامی باشند.
۱۱- حداقل سن ۲۰ سال تمام و حداکثر سن برای دارندگان مدرک تحصیلیفوق دیپلم ۳۰ سال(متولدین ۲۳/۰۹/۶۲به بعد )، لیسانس ۳۲ سال (متولدین۲۳/۰۹/۶۰ به بعد) و برای دارندگان مدرک تحصیلی فوق لیسانس و بالاتر ۳۴ ســال(متولدین۲۳/۰۹/۵۸ به بعد) می‌باشد.
۱۲-مسؤولیت ناشی از عدم رعایت دقیق ضوابط و شرایط اعلام شده در متن آگهی بر عهده داوطلب خواهد بود و در هر مرحله از مراحل آزمون، گزینش و جذب، محرز شود که داوطلب به اشتباه و یا به عمد اطلاعات خلاف واقع داده و یا فاقد شرایط مندرج در آگهی است، از انجام مراحل بعدی محروم و در صورت صدور حکم استخدامی، حکم مذکور لغو و بلااثر می‌شود.

۱۳-مواد آزمون عبارتند از:
الف – آزمون عمومی شامل:
۱ –معارف اسلامی ۲- ریاضی و آمار مقدماتی ۳- زبان انگلیسی عمومی ۴- اطلاعات سیاسی و اجتماعی و مبانی قانونی ۵- زبان و ادبیات فارسی
ب- آزمون تخصصی:
سئوالات تخصصی از رشته‌های تحصیلی پیش‌بینی شده در شرایط احراز رشته‌های شغلی مندرج در آگهی تهیه خواهد شد. تبصره: اقلیت‌های دینی از پاسخگویی به سوالات معارف اسلامی معاف می‌باشند و امتیاز آن در سایر موارد امتحان توزیع می‌شود. ج – آزمون چهار مهارت اولیه ICDL شامل (مهارتهای مبانی کامپیوتر، Windows ، Word ، Excel و تایپ ده انگشتی با سرعت حداقل ۱۵۰ حرف در دقیقه) این آزمون حداکثر سه ماه پس از پذیرفته شدن در آزمون‌های عمومی، تخصصی و مصاحبه انجام می‌شود.
۱۴- نظر به اینکه برای اشتغال در برخی از مشاغل نیاز به طی دوره آموزش شغلی می‌باشد، بنابراین پذیرفته‌شدگان موظفند در شش ماهه اول خدمت، دوره مربوطه را با موفقیت طی نمایند.
۱۵–اشتغال قبول‌شدگان از بدو استخدام در رشته‌ شغلی پذیرفته شده و در منطقه جغرافیایی انتخابی حداقل به مدت ده سال خواهد بود ( در این مدت امکان ا نتقال و جابجایی وجود نداشته و تعهد محضری لازم از قبول‌شدگان اخذ خواهد شد.)
* زمان دریافت کارت ورود به جلسه آزمون از تاریخ ۲۰/۱۰/۹۲ لغایت ۲۶/۱۰/۹۲ با استفاده از کد رهگیری از همین سایت خواهد بود.
* تاریخ برگزاری آزمون روز جمعه ۲۷/۱۰/۹۲ در نظر گرفته شده است.
شماره ۰۲۱-۸۸۹۷۶۱۰۱ اداره استخدامی

 

با استناد به “آیین نامه نحوه جذب،گزینش و کارآموزی داوطلبان تصدی امر قضا و استخدام قضات” مصوب ۲۶/۲/۹۲ رییس محترم قوه قضاییه و با عنایت به اصل انتخاب اصلح و لزوم شایسته سالاری در تصدی منصب خطیر قضا، قوه قضاییه از اشخاص واجد شرایط زیر برای شرکت در مصاحبه علمی اشخاص معاف از آزمون کتبی دعوت به عمل می آورد:
الف. جذب اختصاصی :
۱. شرایط داوطلبان دانشگاهی:
۱-۱.         دانش‌آموختگان کارشناسی حقوق در هر یک از گرایش‌ها از دانشگاه‌های گروه اول، منوط به داشتن حداقل معدل ۱۶.
۱-۲.         دانش‌آموختگان کارشناسی حقوق در هر یک از گرایش‌ها از دانشگاه‌های گروه دوم، منوط به داشتن حداقل معدل ۱۷.
۱-۳.         دانش‌آموختگان کارشناسی ارشد حقوق در هر یک از گرایش‌ها از دانشگاه‌های گروه اول، منوط به داشتن حداقل معدل ۱۶ و مدرک کارشناسی حقوق در هر یک از گرایش‌ها، فقه و حقوق یا الهیات با گرایش فقه و مبانی حقوق اسلامی.
۱-۴.         دانش‌آموختگان کارشناسی ارشد پیوسته معارف اسلامی و حقوق در هر یک از گرایش‌ها از دانشگاه‌های گروه اول، منوط به داشتن حداقل معدل۱۶.
۱-۵.         دانش‌آموختگان کارشناسی ارشد حقوق در هر یک از گرایش‌ها از دانشگاه‌های گروه دوم، منوط به داشتن حداقل معدل ۱۷ و مدرک کارشناسی حقوق در هر یک از گرایش‌ها.
۱-۶.         دانش‌آموختگان کارشناسی ارشد پیوسته معارف اسلامی و حقوق در هر یک از گرایش‌ها از دانشگاه‌های گروه دوم، منوط به داشتن حداقل معدل۱۷.
۱-۷.         دانش‌آموختگان و دانشجویان دکتری تخصصی رشته الهیات با گرایش فقه و مبانی حقوق اسلامی، منوط به داشتن مدرک کارشناسی در رشته حقوق یا الهیات با گرایش فقه و مبانی حقوق اسلامی یا مدرک کارشناسی ارشد پیوسته رشته الهیات، معارف اسلامی و ارشاد با گرایش فقه و مبانی حقوق اسلامی.
۱-۸.         رتبه‌های اول تا پنجاهم آزمون سراسری مرکز امور مشاوران و وکلاء قوه قضائیه و آزمون  سراسری وکالت کانون ­وکلای دادگستری، به تأیید مراجع مربوط.
۱-۹.         وکلاء و مشاوران پایه یک دادگستری، مشروط به داشتن پنج سال سابقه کار متوالی و مؤثر به عنوان وکیل یا مشاور پایه یک دادگستری، به تأیید کانون یا مرکز مربوط.
۱-۱۰.    دانش آموختگان و دانشجویان مقطع دکتری تخصصی در هریک از گرایش­های رشته حقوق، فقه و حقوق و الهیات با گرایش فقه و مبانی حقوق اسلامی ، مشروط به داشتن مدرک کارشناسی در یکی از گرایش های رشته حقوق یا مدرک کارشناسی ارشد پیوسته در یکی از گرایش­های رشته معارف اسلامی و حقوق صرفاً پس از انجام مصاحبه به منظور بررسی سوابق علمی و تجربی و قابلیت­های دانشی فرد برای تصدی منصب قضاء برای طی مراحل گزینش به اداره کل مربوط معرفی می شوند.
۲.  شرایط داوطلبان حوزوی:
۲-۱.         دانش‌آموختگان سطح دو از حوزه‌های علمیه قم، مشهد، اصفهان، تهران و اهواز ، منوط به داشتن مدرک کارشناسی حقوق در هر یک از گرایش‌ها با حداقل معدل ۱۶ مدرک کارشناسی.
۲-۲.         دانش‌آموختگان سطح دو در گرایش حقوق و قضاء اسلامی از حوزه‌های علمیه قم، مشهد، اصفهان، تهران و اهواز ، منوط به داشتن حداقل معدل ۱۷.
۲-۳.         دانش‌آموختگان سطح سه در گرایش‌های فقه و اصول و یا حقوق و قضاء اسلامی از حوزه‌های علمیه قم، مشهد، اصفهان، تهران و اهواز.
۲-۴.         دانش‌آموختگان سطح چهار در گرایش‌های فقه و اصول و یا حقوق و قضاء اسلامی از حوزه‌های علمیه قم، مشهد، اصفهان، تهران و اهواز.
۲-۵.         دارندگان مدرک سطح (۳) و (۴) حوزه علمیه از حوزه­های علمیه گروه اول، مشروط به داشتن مدرک کارشناسی در هریک از گرایش های رشته حقوق صرفاً پس از انجام مصاحبه به منظور بررسی سوابق علمی و تجربی و قابلیت­های دانشی فرد برای تصدی منصب قضاء برای طی مراحل گزینش به اداره کل مربوط معرفی می­شوند.
ملاحظات:
۱.      گروه اول دانشگاهی شامل دانشگاه­های امام صادق (ع)، تربیت مدرس، تهران (پردیس‌های مرکزی و قم)، شهید بهشتی (پردیس یک)، شهید مطهری (ره)، شیراز، علامه طباطبایی (ره)، فردوسی مشهد و مفید می­باشد.
۲.      گروه دوم دانشگاهی شامل سایر دانشگاه­های دولتی دارای مقطع دکتری تخصصی (PhD) در یکی از گرایش­های رشته حقوق و دانشگاه­های آزاد اسلامی (واحدهای علوم و تحقیقات تهران و تهران مرکزی)، بین‌المللی امام خمینی (ره) قزوین، تبریز، شاهد، شهید باهنر کرمان و شهید چمران اهواز می­باشد.
۳.      پردیس‌های دانشگاهی احصاءنشده و دوره­های مجازی، غیرحضوری، نیمه‌حضوری و الکترونیک از شمول بندهای (۱ ) و (۲) مستثنی است.
۴.      در خصوص داوطلبان حوزوی منابع فقه و اصول برای مشمولان بند (۱) بیع مکاسب، رسایل و جلد (۱) کفایه، مشمولان بند (۲) شرح لمعه و اصول مظفر و مشمولان بند (۳) و (۴) بیع و خیارات مکاسب، رسایل و جلدین کفایه می­باشد.
۵.      مبنای پرسش در مصاحبه کیفری قانون جدید مجازات اسلامی مصوب ۱۱/۲/۱۳۹۲ است.
۶.      حداقل و حداکثر سن در زمان ثبت­نام به ترتیب ۲۲ و ۳۶ سال تمام می­باشد.
تبصره: موارد زیر به شرط ارائه تأییدیه معتبر به حداکثر سن مقرر اضافه خواهد شد:
۱. داوطلبانی که از تاریخ ۳۱/۶/۵۹ لغایت ۲۹/۵/۶۷ در جبهه حق علیه باطل به طور داوطلبانه خدمت کرده­اند، به میزان حضور در جبهه و مدت زمان بستری شدن ویا استراحت پزشکی در اثر جراحت در جبهه.
۲. داوطلبان آزاده، به میزان مدت اسارت.
۳. داوطلبان دانش آموخته کارشناسی ارشد یا سطح سه، به مدت دو سال
۴. داوطلبان دانش آموخته دکتری تخصصی یا سطح چهار، به مدت چهار سال
داوطلبان تنها میتوانند از یکی از موارد مذکور در این تبصره استفاده کنند و مدت اضافه شده به حداکثر سن مقرر، در هر حال، نمیتواند از چهار سال بیشتر باشد.
۷.      ثبت نام کنندگان در صورت قبولی در مصاحبه علمی برای طی مراحل گزینش به اداره کل مربوط معرفی خواهند شد.
۸.      متقاضیان جذب اختصاصی برای اطلاع از مدارک لازم جهت شرکت در مصاحبه علمی و ثبت­نام  می­توانند از تاریخ ۲۶/۵/۹۲ به سایت معاونت آموزش و تحقیقات قوه قضاییه به نشانی : www.amoozeshghanoon.ir مراجعه کنند.
ب. جذب عمومی:
آزمون سراسری قضاوت سال ۱۳۹۲ به صورت دو مرحله­ای (تستی و تشریحی) برگزار خواهد شد. مرحله اول این آزمون در تاریخ ۱۰ آبان ماه برگزار و پذیرفته­شدگان مرحله اول (آزمون تستی) به مرحله آزمون تشریحی راه پیدا خواهند کرد. ثبت نام، دهه اول مهرماه سال جاری از طریق پایگاه اینترنتی سازمان سنجش به نشانیwww.sanjesh.org  انجام خواهد گرفت. پذیرفته­شدگان مرحله تشریحی در صورت قبولی در مصاحبه علمی برای طی مراحل گزینش به اداره کل مربوط معرفی خواهند شد.
سؤالات جزایی آزمون کتبی (اعم از تستی و تشریحی) و مصاحبه علمی پذیرفته­شدگان، بر اساس قانون مجازات اسلامی مصوب ۱۱/۲/۱۳۹۲ ، خواهد بود. شرایط و ضوابط ثبت­نام در این آزمون به موجب “آیین نامه نحوه جذب، گزینش و کارآموزی داوطلبان تصدی امر قضا و استخدام قضات” مصوب ۲۶/۲/۹۲ رییس محترم قوه قضاییه تعیین می­شوند.

 

تدریس خصوصی آیلتس

دیدگاه خود را به ما بگویید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

کانال استخدام در تلگرام

› استخدام تهران

استخدام شهرستانها