آرشیو اخبار لحظه به لحظه استخدام آموزش و پرورش در سال ۹۵

 

 

اخبار لحظه به لحظه استخدام آموزش و پرورش در سال ۹۶

 

۲۶ اسفند ۹۵ – زمان اعلام نتایج نهایی استخدامی آموزش و پرورش 

روزنامه خراسان شمالی و تابناک : اعلام نتایج نهایی استخدامی آموزش و پرورش در ۱۵ فروردین سال آینده و واریز شدن مطالبات حق التدریسی ها از جمله موضوعاتی بود که در نشست خبری معاون پژوهش،برنامه ریزی و منابع انسانی آموزش و پرورش استان مطرح شد.«خوش آینه» در جمع خبرنگاران گفت: طی سال جاری ۴۰۰ نیروی حق التدریس جذب کردیم و تنها مطالبات دی، بهمن و اسفند آن ها باقی مانده است که انشاءا… تا شنبه واریز خواهد شد.

وی با اشاره به این که نتایج استخدامی های آموزش وپرورش ۱۵ فروردین ماه اعلام خواهد شد، افزود: از ۲۰ فروردین تا ۲۰ شهریور ماه سال آینده پذیرفته شدگان آزمون استخدامی آموزش و پرورش دوره های لازم را فرا خواهند گرفت.وی با اشاره به این که طی مراحل نهایی آزمون استخدامی ۱۷۶ نفر وارد آموزش و پرورش خواهند شد، گفت: تا سال ۱۴۰۰، ۴۰ درصد نیروها بازنشسته می شوند و با بحران نیروی انسانی مواجه خواهیم شد.به گزارش خبرنگار ما برگزاری جشنواره فیلم رشد در استان با رشد ۱۵ درصدی و مدرسه محور شدن برنامه های روز معلم از جمله مواردی بود که در این نشست عنوان شد.


۲۱ اسفند ۹۵ – کمبود بیش از ۱۲ هزار معلم در سیستان و بلوچستان

خبرگزاری ایسنا : معاون مدیرکل و رییس آموزش و پرورش چابهار با اشاره به رشد سریع جمعیت دانش آموزی شهرستان چابهار از کمبودشدید نیروی انسانی و استفاده از حداکثر وقت معلمان این شهرستان برای تدریس خبر داد.
حسن نوروزی درگفت وگو با خبرنگار ایسنا-منطقه سیستان وبلوچستان با اشاره به کمبود نیروی انسانی در استان تصریح کرد: در کشور به ازای هر۱۲دانش آموز یک معلم وجود دارد واین درحالی است که بدترین وضعیت را استان سیستان و بلوچستان با نسبت یک به ۱۸دارد.
وی افزود: سیستان وبلوچستان بالغ بر۱۲هزار و ششصد نفر کمبود معلم دارد و این درحالی است که در۶ساله اخیر افزون بر۱۳هزارنفر جذب آموزش و پرورش شده است.
به گفته رییس آموزش و پرورش چابهار نیروهایی که در این در۶ساله اخیر جذب آموزش و پرورش شده اند تربیت شده دانشگاه فرهنگیان نبوده اند و نیاز به آموزش دوره های مختلف دارند که اعتبارت آموزش و پرورش برای آماده سازی آن ها کافی نیست.
نوروزی در ادامه هم چنین با اشاره به آمار بازماندگان از تحصیل تصریح کرد: بالغ بر۱۶۰هزار بازمانده از تحصیل در استان سیستان وبلوچستان وجود دارد که یک چهارم جمعیت ۶۰۰هزار نفری کشوری را به خود اختصاص می دهد.
وی ازجذب بیش از۱۰۰هزار بازمانده استان در دو سال گذشته خبر داد و گفت: براساس برنامه مدون آموزش و پرورش جذب بازمانده ها همچنان ادامه دارد به طوری که حتی مدیران مناطق نیز براساس جذب حداکثری بازمانده ها ارزشیابی می شوند.
معاون مدیرکل و رییس آموزش و پرورش چابهار با اشاره به جذب حداکثری پیش دبستانی در مدارس استان برای جلوگیری از پدیده بازماندگان تحصیلی تاکید کرد: درشهرستان چابهار امسال بالغ بر۶۰هزار نفر وارد پیش دبستانی شده اند که رشد قابل توجهی را نسبت به سال گذشته ازخودنشان می دهد چراکه درسال قبل تنها ۴هزار نفر راهی پیش دبستانی های چابهار شده اند.
نوروزی در پایان بابیان اینکه باید به آموزش و پروش چابهار توجه ویژه ای شود خاطرنشان کرد: طبق آمار شهرستان چابهار به دلیل مهاجربودن بیشترین رشدجمعیت دانش آموزی را درکشور با نرخ ۱۶درصد به خود اختصاص می دهد و این درحالی است که میانگین رشد جمعیت دانش آموزی درکشور۴درصد و دراستان سیستان و بلوچستان۶درصد است.


خبر ۵ دی ۹۵ – کارنامه آزمون استخدامی آموزش و پرورش

کاربران عزیز ضمن آرزوی موفقیت سایت «استخدام» برای شما در آزمون استخدامی آموزش و پرورش به اطلاع میرسانیم برای مشاهده نتایج بر روی دکمه زیر کلیک کنید

برای مشاهده نتایج اینجا کلیک کنید

برای مشاهده اطلاعیه مراحل مصاحبه و سایر مراحل گزینش اینجا کلیک نمایید


۱۷ اسفند ۹۵ – کمبود نیروی انسانی در آموزش و پرورش اصفهان

خبرگزاری شبستان: مدیر کل آموزش و پرورش استان اصفهان در جمع فرهنگیان شهرستان اردستان، اصفهان را سومین استان کشور از نظر کسری نیروی انسانی برشمرد و بالاترین افتخار آموزش و پرورش استان را کسب اعتماد مردمی دانست.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اصفهان، محمدحسن قائدیها، مدیر کل آموزش و پرورش استان اصفهان در جمع فرهنگیان شهرستان اردستان ضمن تشکر از هاشم زایی به عنوان خیر مدرسه ساز گفت: اصفهان یک دهم جمعیت کشور را دارد ولی یک ششم شهدای کشور از این استان است.
وی تاکید کرد: اصفهان سومین استان کشور از نظر کسری نیروی انسانی است.
قائدیها با بیان اینکه میانگین کشوری نسبت دانش آموز به معلم ۱۶ به یک است، گفت: در اصفهان به ازای هر شانزده دانش آموز یک معلم وجود دارد.
وی در بخش دیگری از سخنانش گفت: حل کردن مشکلات آموزش و پرورش عزم ملی می طلبد که این همکاری سایر دستگاهها را شامل میشود.
مدیر کل آموزش و پرورش استان اصفهان افزود: دولت تدبیر و امید نگاهی دانش بنیان به آموزش و پرورش دارد
قائدیها در پایان گفت: مشارکت مناسب دانش آموزان و مشارکت خیرین، توسعه فضاهای آموزشی و پرورشی و کسب رتبه های ممتاز از افتخارات آموزش و پرورش استان اصفهان است.


۱۵ اسفند ۹۵ – جذب معلمان پرورشی در اولویت استخدام وزارت آموزش و پرورش 

خبرگزاری صداوسیما : مهدی فیض هم اکنون وزارت آموزش و پرورش در حوزه پرورشی و امور تربیتی با کمبود ۴۰ درصدی نیرو مواجه است
به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز خراسان شمالی معاونجذب معلمان پرورشی در اولویت استخدام وزارت آموزش و پرورش پرورشی و فرهنگی وزیر آموزش و پرورش امروز در مراسم گرامیداشت روز امور تربیتی و هفته تربیت اسلامی در بجنورد با اشاره به کمبود ۴۰ درصدی نیروی معلمان تربیتی گفت: تا یکسال آینده در این بخش ده هزار نفر استخدام می شوند و با تداوم روند جذب نیروهای جدید تا سه سال آینده، چهل هزار نیروی جدید به این بخش افزوده می شود. مهدی فیض در ادامه از ایجاد مرکز تخصصی پژوهش های اندیشکده تربیتی در آموزش و پرورش استان ها با توجه به ظرفیت ها و ویژگی های فرهنگ بومی خبر داد و افزود: نخستین اندیشکده تربیتی کشور، با عنوان سبک زندگی اسلامی، بهار ۹۶ در خراسان شمالی تاسیس می شود.


۱۰ اسفند ۹۵ – کمبود ۳۰۰ مربی پرورشی در مدارس مازندران

خبرگزاری مهر : معاون پرورشی و فرهنگی آموزش‌وپرورش مازندران با بیان اینکه دو هزار مربی پرورشی در مدارس استان فعالیت دارند، گفت: با کمبود ۳۰۰ مربی مواجه هستیم.
به گزارش خبرنگار مهر، محمد شعبانی عصر دوشنبه در گفتگو با خبرنگاران بابیان اینکه هم‌اکنون دو هزار مربی پرورشی در استان داریم، تصریح کرد: به دلیل اینکه این تعداد مربی برای مدارس استان کم بود برای چهار هزار مدیر مدرسه هم راهکار دادیم تا درزمینهٔ پرورشی فعال شوند ولی بااین وجود هنوز هم بر اساس سامانه با کمبود ۳۰۰ مربی پرورشی در استان مواجه هستیم.
شعبانی، با اشاره به اینکه معلم می‌تواند به‌عنوان به راهبران پرورشی باشند، ادامه داد: بر طبق همین دیدگاه کتابی در حال تدوین است که با استفاده از این کتاب معلمان تبدیل به راهنمای تربیتی شوند، می‌خواهیم از پتانسیل معلمان برای فعالیت‌های پرورشی استفاده کنیم زیرا بر اساس سند تحول بنیادین، مدرسه محلی برای تربیت دانش‌آموزان است و هر معلم هم به‌عنوان مربی تربیتی.
وی، با تصریح اینکه امسال در بحث پرورشی به سراغ مدیران مدرسه رفتیم و برنامه ما برای سال آتی استفاده از ظرفیت معلمان است، گفت: اگر خوش‌بینانه فکر کنیم مشکل نیروی انسانی در آموزش‌وپرورش حل نمی‌شود پس باید نقش مربی و مدیر را برجسته کنیم.
ورود هرگونه گروه فرهنگی به مدارس ممنوع است / هزار و ۵۳۰ نخبه پرورشی داریم
معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش‌وپرورش مازندران، در بخش دیگری با اشاره به ظرفیت‌های فرهنگی – هنری و قرآنی دانش‌آموزان استان مازندران و افتخارآفرینی‌های آنان در این حوزه‌ها، گفت: تمام سعی ما بر این است که با حفظ این ظرفیت‌ها موجبات شکوفایی آن را فراهم کنیم و بر این اساس آئین‌نامه‌ای را به مدارس ابلاغ کردیم که باوجود ظرفیت‌های خوبی که دانش‌آموزان ما در بخش فرهنگی- هنری و قرآنی دارند در مناسبت‌ها ورود هرگونه گروه فرهنگی به مدارس ممنوع است و در صورت گزارش این موارد برخورد قانونی صورت می‌گیرد.
شعبانی، در ادامه بابیان اینکه مشارکت دانش‌آموزان در برنامه‌های فرهنگی- هنری و قرآنی مدارس زمینه‌ساز کاهش آسیب‌ها و افسردگی‌ها در بین دانش‌آموزان است، گفت: قدردانی و تجلیل شایسته از دانش‌آموزان نخبه فرهنگی- هنری و قرآنی از موضوعات مهمی است که در معاونت پرورشی موردتوجه است که بر اساس هرساله در نیمه اول مهر مراسم تجلیل از نخبگان پرورشی با حضور دانش‌آموزان نخبه رتبه‌های اول تا سوم برگزار می‌شود که هیجانی در مدارس ایجاد می‌کند.
وی، خاطرنشان کرد: در حال حاضر هزار و ۵۳۰ نخبه پرورشی در استان داریم (رتبه اول تا سوم) که در نیمه اول مهر ۹۶ چهارمین دوره مراسم تجلیل برای آن‌ها برگزار می‌شود.
اسامی برگزیدگان پرسش مهر اعلام شد/ مازندران صاحب ۱۰ رتبه شد
معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش‌وپرورش مازندران، بابیان اینکه در شب گذشته اسامی برگزیدگان پرسش مهر اعلام شد، گفت: امسال ما در بخش دانشجو معلمان در رشته مقاله و پژوهش رتبه اول کشور، در بخش فرهنگیان در رشته‌های وبلاگ نویسی، شعر و مقاله پژوهشی رتبه دوم و در بخش دانش امروزی در رشته خوشنویسی رتبه دوم، مقاله پژوهشی رتبه برتر دوم و گرافیک، مقاله پژوهشی و نمایشنامه‌نویسی رتبه سوم کشور شدیم که در پرسش مهر امسال مازندران ۱۰ رتبه کسب کرد.
برگزاری کنگره پرسش مهر در دهه دوم اسفندماه/ ۲۰ هزار دانش‌آموز مازندران در مسابقات خلاصه‌نویسی کتاب شرکت کردند”
شعبانی، از برگزاری کنگره پرسش مهر در استان مازندران به‌منظور تجلیل از برگزیدگان این بخش در دهه دوم اسفندماه خبر داد و گفت: در پرسش مهر امسال با موضوع خشونت یک‌صد اثر در رشته‌های هنرهای تجسمی، تصویر، فیلم کوتاه، سرود و … به تهران ارسال شد که قراراست در حاشیه کنگره مهر نمایشگاهی از این آثار تشکیل شود.
وی بابیان اینکه در نمایشگاه کتاب امسال برگه ای در اختیار دانش‌آموزان قرار داده شد مبنی بر اینکه آیا کتاب خریداری شده را می‌خوانید یا نه؟ ادامه داد: خلاصهٔ کتاب‌ها توسط دانش‌آموزان جمع آوری شد و ۲۰ هزار دانش‌آموز در خلاصه‌نویسی کتاب شرکت کردند که اکثر خلاصه‌ها از کتاب‌های رمان و داستانی کوتاه بود و استقبال بچه‌ها این برنامه بی نظیر بود و قرار است از برگزیدگان این بخش هم در کنگره پرسش مهر تجلیل شود.
این مسئول بابیان اینکه برنامه‌های بسیار متنوعی داریم ولی منابع مالی ما محدود است، ادامه داد: همه برنامه‌های ما با استقبال و هجوم دانش‌آموزان همراه است و آن‌ها همواره مانند اقیانوس عمل کردند ولی ما به دلیل کمبود منابع مالی شرمنده آن‌ها هستیم.
شعبانی، افزود: باوجود این ظرفیت‌های عظیم فرهنگی- هنری در آموزش‌وپرورش مازندران احساس قدرت می‌کنیم و به همین دلیل می‌توانیم میزبانی برنامه‌های کشوری را قبول کنیم.
وی، بابیان اینکه بیش از ۲۰۰ هزار نفر عضو تشکل‌های دانش امروزی ما هستند، گفت: ۸۰۰ مشاور در مدارس استان داریم که در بیشتر در متوسطه اول و بخشی در ابتدایی و متوسطه دوم هستند درعین‌حال ۱۴ هزار همیار مشاور در مدارس ما حضور دارند که ۱۲۰ همیار مشاور در متوسطه اول کلیه آموزش‌های لازم را کسب و نقش مهم مشاور را ایفاء می‌کنند.
به گزارش مهر، هشتم لغایت ۱۵ اسفندماه هفته تربیت اسلامی نام‌گذاری شده است.


۷ اسفند ۹۵ – جذب ۱۰۰۰ معلم در آموزش و پرورش کردستان طی چهار سال آینده 

 خبرگزاری ایسنا : طالب محمدی در گفت و گو با ایسنا، اظهار کرد: یکی از راه‌های تأمین نیروی انسانی موردنیاز آموزش و پرورش، جذب از طریق دانشگاه‌های فرهنگیان استان‌هاست.
وی افزود: در این راستا آموزش و پرورش استان کردستان، یک هزار و ۱۲ نفر نیرو را در چهار سال آینده از محل فارغ التحصیلان دانشگاه فرهنگیان جذب خواهد کرد.
معاون پژوهش، برنامه‌ریزی و نیروی انسانی آموزش و پرورش کردستان با اشاره به وضعیت دانشجو معلمان سهمیه استان کردستان ورودی سنوات گذشته، گفت: در ورودی سال ۹۲‌ تعداد ۴۵۲ نفر، ورودی۹۳، ۲۳۳ نفر، ورودی ۹۴، ۹۰ نفر و در ورودی ۹۵، ۲۳۰ نفر وارد دانشگاه فرهنگیان شده‌اند که طی چهار سال آینده جذب آموزش و پرورش خواهند شد.
این دانشجویان به عنوان معلم دانشجو هم اکنون در استخدام آموزش و پرورش کردستان هستند و پس از فارغ التحصیلی متناسب با نیاز شهرستان‌ها و مناطق بکارگرفته خواهند شد.


خبر ۳ اسفند ۹۵ -اطلاعیه سازمان سنجش آموزش کشور درخصوص تکمیل ظرفیت وزارت آموزش و پرورش در سومین آزمون استخدامی متمرکز دستگاه‌های اجرایی کشور در سال ۱۳۹۵ به منظور انجام سایر مراحل جذب و استخدام (انجام مراحل مصاحبه و سایر مراحل گزینش

بدین وسیله به اطلاع آن دسته از داوطلبان متقاضی استخدام در وزارت آموزش و پرورش که در سومین آزمون استخدامی متمرکز دستگاه‌های اجرایی کشور در تاریخ ۱۳۹۵/۸/۲۱ شرکت نموده‌اند، می‌رساند که به منظور تکمیل ظرفیت وتغییر حدنصاب علمی نتایج آزمون مجدداً مورد بررسی وکارنامه داوطلبان در سایت سازمان ‌سنجش آموزش کشور به نشانیwww.sanjesh.org قرار گرفته است. لذا داوطلبانی که درردیف معرفی شدگان قرار گرفته اند می‌بایست با توجه به مندرجات کارنامه وحسب مورد براساس توضیحات ذیل این اطلاعیه اقدام نمایند.

برای مشاهده متن کامل اطلاعیه اینجا کلیک کنید

۲ اسفند ۹۵ – کمبود ۴ هزار مربی ورزش در آموزش و پرورش

خبرگزاری مهر : معاون تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه متوسط ورزش در مدارس کشور هفته‌ای ۹۰ دقیقه است، گفت: تشکیلات ورزشی به منظور رسیدن به نقطه بهتر در حوزه ورزش، ارتقا می یابد.
به گزارش خبرنگار مهر، مهرزاد حمیدی صبح امروز در پنجمین مجمع عمومی فدراسیون ورزش دانش‌آموزی کشور به میزبانی یزد اظهار داشت: برنامه‌های تربیت بدنی در مدارس نسبت به گذشته تغییرات قابل توجهی داشته و برنامه ها دیگر از صدر به ذیل انجام نمی شود بلکه مدیران مدارس خود در برنامه ریزی ها مشارکت دارند.
وی عنوان کرد: بر اساس سند تحول بنیادین آموزش و پرورش، مدارس باید کانون فعالیت‌های مختلف قرار گیرد و مدرسه محوری یکی از سیاست‌های اصلی این سند که در حوزه ورزش دانش آموزی نیز همین امر پیگیری می شود.
حمیدی با بیان اینکه با تقویت ورزش در مدارس باید به رشد و بالندگی ۱۳ میلیون دانش آموز در کشور برسیم، اظهار داشت: المپیادهای درون مدرسه ای نیز به همین منظور شکل گرفته و امیدواریم با اجرای این طرح ها بتوانیم شایستگی های پایه دانش آموزی را توسعه دهیم.
معاون تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش عنوان کرد: امروز ۲۱ درصد دانش آموزان ما کم تحرک هستند و کم تحرکی در این سن به معنای سونامی بیماری‌های غیرواگیردار در آینده است.
وی با بیان اینکه مدارس، معلمان و از همه مهمتر والدین باید به کم تحرکی دانش آموزان پایان دهند تا دانش آموزانی پویا و ورزیده داشته باشیم، افزود: وزارت آموزش و پرورش نیز در صدد ارتقای تشکیلات ورزشی در مدارس است اما اگر این امر در مسیر تحقق قرار گیرد، با کمبود بیش از چهار هزار نیرو در حوزه تربیت بدنی مدارس کشور مواجه خواهیم بود.


۲۶ بهمن ۹۵ استخدام ۲۰ تا ۳۰ هزار نفر در آموزش و پرورش در سال ۹۶


۲۶ بهمن ۹۵ – لزوم اخذ مجوز ۲۰ تا۳۰ هزار ردیف استخدام برای آموزش و پرورش 

خبرگزاری فارس : معاون آموزش متوسطه وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه در سال ۹۶ باید ۲۰ تا ۳۰ هزار ردیف استخدام برای این وزارتخانه گرفته شود، گفت: امسال و سال آینده ۷۰ هزار فرهنگی، بازنشسته می‌شوند.
به گزارش گروه آموزش و پرورش خبرگزاری فارس، علی زرافشان در گردهمایی معاونان آموزش متوسطه ادارات کل آموزش و پرورش استان های کشور اظهار داشت: امسال و سال آینده ۷۰ هزار نیرو بازنشسته می شوند که نزدیک به ۵۰ هزار نفر از آنان مرد هستند و این یک بحران جنسیتی در نیروی انسانی است.
معاون آموزش متوسطه وزیر آموزش و پرورش با تأکید بر اینکه باید ساماندهی نیروی انسانی در آموزش و پرورش با جدیت دنبال شود، تصریح کرد: اکثر معلمان باسابقه در دوره دوم متوسطه هستند که پس از بازنشستگی آنها، یک بحران در این دوره خواهیم داشت.
وی خاطرنشان کرد: اگر این موضوع در دولت مطرح و شدت این بحران بیان نشود ما با توجه به ورودی کم نیروی انسانی در آموزش و پرورش با کمبود نیروی انسانی طی سال‌های آینده مواجه خواهیم شد.
زرافشان با تأکید بر اینکه سال ۹۶ باید ۲۰ تا ۳۰ هزار ردیف استخدام گرفته شود، افزود: طی سه سال گذشته اعلام کردیم که نیروی انسانی، فضای آموزشی و تجهیزات تا ۵ سال آینده دچار بحران می‌شود که باید این بحران حل و منابع آن تأمین شود.
معاون آموزش متوسطه وزیر آموزش و پرورش به باسواد شدن افراد زندانی اشاره کرد و ادامه داد: باید اطلاعات فرزندان زندانیان از سازمان امور زندان‌ها دریافت شود تا بتوانیم آنها را به مدرسه آورده و به آنها خدمات ارائه دهیم.
زرافشان به انتقال هدایت تحصیلی به دوره اول متوسطه اشاره کرد و افزود: امسال جابه‌جایی یک میلیون دانش‌آموز از دوره اول متوسطه به دوره دوم را خواهیم داشت.
وی با بیان اینکه چالش‌های سال گذشته هدایت تحصیلی دانش‌آموزان برطرف شده است، ادامه داد: امیدواریم دستورالعمل این موضوع به استان‌ها ارسال شود و سالی آرام در بحث هدایت تحصیلی دانش‌آموزان داشته باشیم.


۲۵ بهمن ۹۵ – جذب ۳۵۰ هزار نیروی جدید در آموزش و پرورش

خبرگزاری ایلنا : معاون حقوقی و پارلمانی وزارت آموزش و پرورش گفت: در سال های آینده ۳۵۰ هزار معلم بازنشسته خواهند شد وبا این شرایط وزارت آموزش و پرورش نیازمند جذب ۳۵۰ هزار نیروی جدید است.
به گزارش خبرنگار  ایلنا از شهرستان نوشهر، یوسف نجفی در نشست بررسی مشکلات دانشگاه فرهنگیان کشور که  در نوشهر برگزار شد ، اظهار داشت: تعداد دانش اموزان مشغول به تحصیل در سال جاری به ۱۳ میلیون نفر رسیده که نشان دهنده افزایش ۳۰۰ هزار نفری تعداد دانش آموزان نسبت به سال گذشته است .
وی با اشاره به سیاست افزایش نرخ زاد و ولد گفت: در سال های آینده تعداد دانش آموزان به مراتب افزایش خواهد یافت .
معاون حقوقی و پارلمانی وزارت آموزش و پرورش گفت: در سال های آینده ۳۵۰ هزار معلم بازنشسته خواهند شد وبا این شرایط وزارت آموزش و پرورش نیازمند جذب ۳۵۰ هزار نیروی جدید است.
نجفی تصریح کرد: این جذب یا باید از طریق دانشگاه فرهنگیان صورت پذیرد یا به صورت استخدام آزاد این کمبود جبران شود.
وی با بیان اینکه نیروهای که در گذشته وارد بدنه وزارت آموزش وپرورش شدند باید تعیین تکلیف شوند ، اضافه کرد: درصورت امکان نیروهای حق التدریسی براساس قانون به پیمانی تغییر وضعیت می دهند و افرادی که صلاحیت علمی دارند براساس قانون مصوب مجلس شورای اسلامی با آن ها رفتار می شود.
معاون حقوقی و پارلمانی وزارت آموزش و پرورش گفت: هیچ شکافی میان مجلس و وزارت آموزش وپرورش وجود ندارد .
وی یادآور شد: اکثریت نماینده ها در تصویب برنامه ششم توسعه ، نگاه ویژه ای به وزارت آموزش وپرورش داشتند.


۲۴ بهمن ۹۵ – آغاز دوره‌های آموزشی استخدامی‌ها از ۲۰ فروردین ماه ۹۶ 

خبرگزاری فارس: رئیس مرکز برنامه ریزی نیروی انسانی وزارت آموزش و پرورش گفت: از ۲۰ فروردین ماه سال آینده کلاس‌ها و دوره‌های آموزشی ۱۰ هزار نفری که از طریق آزمون استخدامی وارد آموزش و پرورش می‌شوند آغاز شده و تا پایان مردادماه ادامه خواهد داشت.
اسفندیار چهاربند رئیس مرکز برنامه ریزی نیروی انسانی و فناوری اطلاعات وزارت آموزش و پرورش در گفت‌وگو با خبرنگار آموزش و پرورش خبرگزاری فارس در خصوص استخدام و ورود ۱۰ هزار نفر به آموزش و پرورش اظهار داشت: مرحله نخست مصاحبه پذیرفته شدگان آزمون استخدامی به پایان رسیده است و تا پایان بهمن ماه نیز لیست تکمیلی در اختیار آموزش و پرورش قرار می‌گیرد.
وی افزود: از ۲۰ فروردین ماه سال آینده کلاس‌ها و دوره‌های آموزشی این ۱۰ هزار نفر آغاز می‌شود و تا پایان مردادماه ادامه خواهد داشت.
چهاربند در خصوص زمان ورود پذیرفته شدگان آزمون استخدامی به مدارس خاطرنشان کرد: پس از اتمام دوره‌های آموزشی این افراد در مرحله نخست آزمون پیش از ورود به مدارس شرکت می‌کنند و افرادی که در آزمون فوق قبول شوند می‌توانند از اول مهر ماه به کلاس‌های درس بروند که ضمن تدریس، کارورزی و کارآموزی خود را نیز طی کنند.
رئیس مرکز برنامه ریزی نیروی انسانی و فناوری اطلاعات وزارت آموزش و پرورش در پاسخ به این پرسش که از چه زمانی احکام استخدامی این افراد صادر می‌شود، گفت: احکام آزمایشی پیمانی این ۱۰ هزار نفر از اول مهر ماه صادر خواهد شد مشروط بر اینکه زیر نظر اساتید راهنمای خود در آزمون جامع و پایانی که تابستان ۹۷ برگزار می‌شود شرکت و در صورت قبولی گواهینامه صلاحیت حرفه‌ای دریافت کنند و سپس رسما به عنوان معلم استخدام آموزش و پرورش می‌شوند.


۶ بهمن ۹۵ – خدمت سربازی طلاب در آموزش و پرورش

خبر گزاری صدا و سیما : ۵۰۰روحانی امسال با ورود به آموزش و پرورش خدمت سربازی خود را در این نهاد سپری خواهند کرد.
به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکزمهاباد، معاون امور استانهای ستاد همکاری حوزه های علمیه با آموزش و پرورش در جلسه امروز این ستاد درمهاباد گفت: با موافقت مقام معظم رهبری تا پایان امسال پانصد روحانی درکشور وارد آموزش و پرورش شده و دوره خدمت سربازی خود را در این نهاد سپری می کنند.خدمت سربازی طلاب در آموزش و پرورش
حجت اسلام و المسلمین درودی همچنین از همکاری تخصصی روحانیون با آموزش و پرورش خبرداد.
ماموستا سهرابی امام جمعه مهاباد هم در این جلسه حضور روحانیون در بدنه آموزشی کشور را امری لازم و ضروری دانست.
حجت الاسلام موسوی مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در امور اهل سنت مهاباد نیز در این نشست کمک به جذب روحانیون در آموزش و پرورش را خواستارشد.


۴ بهمن ۹۵ – استخدام ۲۵۹ معلم در آموزش و پرورش استان بوشهر

خبرگزاری تسنیم : معاون نیروی انسانی اداره کل آموزش و پرورش ‌بوشهر گفت: با برگزاری آزمون‌های مختلف تخصصی، علمی و مصاحبه و تایید گزینش تا پایان امسال ۲۵۹ معلم و آموزگار در آموزش و پرورش استان ‌استخدام می‌شود.
به گزارش خبرگزاری تسنیم از بوشهر، عبدالناصر غلامی بعدازظهر امروز در جمع خبرنگاران در بوشهر  با بیان اینکه استان بوشهر دارای یک‌هزار نیروی حق‌التدریسی است، اظهار داشت: در این استان نزدیک به ۳۰ هزار ساعت در هفته آموزش  توسط  یک‌هزار نفر از حق‌التدریسان ارائه می‌شود.
وی افزود: ۷۰۰ تن از حق‌التدریسان استان بوشهر به صورت آزاد و ۳۰۰ تن دیگر نیز از میان افراد فرهنگی است.
معاون نیروی انسانی اداره کل آموزش و پرورش استان بوشهر با اشاره به آغاز مراحل بعدی پذیرش استخدامی همزمان با سراسر کشور افزود: در این مرحله پذیرفته‌شدگان آزمون کتبی با ارائه مدارک، احراز هویت می‌شوند و در صورت تایید به مرحله مصاحبه معرفی می‌شوند.
غلامی با بیان اینکه بررسی احراز و مطابقت مدارک داوطلبان با دقت بالایی صورت می‌گیرد، بیان کرد: چنانچه در اطلاعات ثبت شده با مدارک داوطلب مغایرتی باشد ادامه فرایند استخدام داوطلب منتفی می‌شود.
وی با بیان اینکه ۲۵۹ نفر ‌در آموزش و پرورش استان بوشهر استخدام می‌شوند، گفت: با برگزاری آزمون‌های مختلف تخصصی، علمی و مصاحبه و تایید گزینش تا پایان امسال ۲۵۹ معلم و آموزگار در آموزش و پرورش استان بوشهر استخدام می‌شود.
معاون نیروی انسانی اداره کل آموزش و پرورش استان بوشهر گفت: آموزش و پرورش استان بوشهر نسبت به میانگین کشوری از نظری نیروی انسانی دارای وضعیت مطلوبی است.


۲۶ دی ۹۵ – جذب ۷ هزار فارغ‌التحصیل دانشگاهی در مراکز پیش دبستانی خوزستان

خبرگزاری فارس: مدیرکل آموزش و پرورش خوزستان اظهار کرد: ۷ هزار نفر از فارغ‌التحصیلان دانشگاهی در خوزستان با اجباری شدن پیش دبستانی مشغول به کار شدند.
به گزارش خبرگزاری فارس از اهواز به نقل از روابط عمومی آموزش و پرورش، محمد تقی‌زاده اظهار کرد: دو نوع نگاه در آموزش و پرورش حاکم است، در نگاه اول اولویت با برنامه ریزی و تعریف شاخص‌ها و اولویت‌هاست و در نگاه دوم این باور وجود دارد که با انتصابات جدید تغییر افراد مشکلات آموزش و پرورش حل می‌شود.
مدیرکل آموزش و پرورش خوزستان با درست دانستن نگاه اول خاطر نشان کرد: با جابجایی چند نیرو هیچ تحولی ایجاد نمی‌شود از این رو ما در مجموعه آموزش و پرورش خوزستان به تبعیت از نگاه برنامه‌محوری، برای اولین بار در خوزستان، برنامه توسعه آموزش و پرورش را در ۲۰ اولویت تدوین کردیم و به پشتوانه این برنامه توانستیم در شاخص‌هایی نظیر پیش دبستانی، سواد آموزی، کنکور و امتحانات نهایی در خوزستان با پیشرفت مواجه شویم.
مدیرکل آموزش و پرورش خوزستان با اشاره به کسب رتبه نخست پوشش پیش دبستانی در خوزستان گفت: پیش دبستانی از اولویت‌های تعیین شده در برنامه توسعه آموزش و پرورش خوزستان است که با پوشش ۹۰ درصدی این دوره در سال جاری،  موفق به کسب رتبه نخست کشوری شدیم.
وی افزود: در عین حال با دنبال کردن این شاخص به عنوان یک هدف، برای اولین بار یک هزار و ۳۰۰ نوآموز در مناطق عشایری جذب این دوره شدند و ۷ هزار نیروی انسانی تحصیل‌کرده مشغول به کار شدند.


۲۵ دی ۹۵ – تکمیل نشدن برخی ردیف‌های شغلی استخدامی آموزش و پرورش در خراسان‌شمالی

خبرگزاری ایسنا: معاون پژوهش و برنامه ریزی اداره کل آموزش و پرورش خراسان‌شمالی گفت: با وجود برپایی آزمون استخدامی بازهم برخی از ردیف های شغلی در این استان خالی مانده است.
قنبرعلی خوش آیینه در گفت و گو با خبرنگار ایسنا در پی اعتراض تنی چند از معلمان حق‌التدرسی مشغول به فعالیت در این استان اظهارکرد: با توجه به اطلاع رسانی‌های که نسبت به برگزاری آزمون استخدامی انجام شده بود اما باز هم در برخی از ردیف‌های شغلی ظرفیت‌های موجود استان خالی مانده است. این خالی بودن پست نیز به دلیل کسب نشدن حداقل نمره در آزمون از سوی شرکت کنندگان است.
وی با تاکید بر اینکه باید داوطلبان در آزمون بیشتر مطالعه می‌کردند، افزود: نمی‌توانیم افرادی را که حداقل نمره را در آزمون کسب نکرده‌اند، برای تدریس انتخاب کنیم.
وی با اشاره به اینکه منابع آزمون مشخص بوده و افراد باید کمی بیشتر تلاش می‌کردند، خاطرنشان کرد: با سازمان سنجش در خصوص پایین آوردن حد نصاب قبولی در آزمون رایزنی کرده‌ایم اما این مهم خیلی هم امکان‌پذیر نیست.
خوش آیینه خاطرنشان کرد: هم اکنون در برخی شهرستانها، از مجموع حدود ۱۵ نفر آموزگار ابتدایی مورد نیاز پنج نفر جذب شده‌اند و مابقی حداقل نمره لازم را کسب نکرده‌اند و عملا ما هم نمی‌توانیم برای افراد اقدامی کنیم، زیرا دیگر افرادی که مطالعه بیشتری داشته‌‍اند به راحتی در آزمون پذیرفته شده اند.
وی یادآورشد: در آزمون استخدامی اخیر سهمیه خراسان‌شمالی جذب ۱۸۰ نفر در پست‌های مختلف بود.


۱۵ دی ۹۵ – ورود ۲۵۳ معلم ورزش به مدارس از طریق آزمون استخدامی

خبرگزاری فارس : مدیرکل دفتر تربیت‌بدنی وزارت آموزش و پرورش گفت: از طریق آزمون استخدامی اخیر آموزش و پرورش ،۲۵۳ نفر به مجموعه تربیت بدنی سراسر کشور اضافه خواهد شد.
حسین بابویی مدیرکل دفتر تربیت بدنی و تندرستی وزارت آموزش و پرورش در گفت‌وگو با خبرنگار آموزش و پرورش خبرگزاری فارس در پاسخ به این پرسش که «از مجموع ۱۰ هزار نفری که در آزمون استخدامی آموزش و پرورش شرکت داشتند، چه تعدادی وارد تربیت بدنی می‌شوند؟»، اظهار داشت: سهم هر استان بر اساس نیازها از پیش تعیین شده است.
وی افزود: ۶۷  زن و ۱۸۶ مرد که در مجموع ۲۵۳ نفر می‌شوند از طریق آزمون استخدامی وارد حوزه تربیت بدنی در سراسر کشور خواهند شد.
بابویی با تأکید بر اینکه ۳۳ هزار معلم ورزش در سراسر کشور وجود دارد، خاطرنشان کرد: با اضافه شدن ۲۵۳ نفر به بخش تربیت بدنی، وضعیت تعداد معلمان بهتر خواهد شد.
مدیرکل دفتر تربیت بدنی و تندرستی وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه ۳ ساعت به ساعت درس تربیت بدنی دبیرستانی‌ها اضافه شده است، گفت: در دوره متوسطه دوم و در پایه یازدهم یک ساعت و در پایه دوازدهم دو ساعت به تربیت بدنی اختصاص داده شده است.
وی اضافه کرد: این اضافه شدن زمان تدریس، به ۴۵۰۰ نفر نیرو نیاز دارد که بخشی از طریق استخدام‌ها و دانشگاه فرهنگیان و بخشی هم از طریق حق التدریس تأمین می‌شود.


خبر ۱۴ آذر ۹۵ اعلام زمان نتایج و ضوابط آزمون استخدام ۱۰ هزار نفر در آموزش و پرورش


۱۳ آذر ۹۵ – احکام حدود ۵ هزار پذیرفته آزمون استخدامی سال گذشته صادر شد

خبرگزاری فارس: مدیرکل امور اداری وزارت آموزش و پرورش گفت: احکام استخدامی حدود ۵ هزار پذیرفته شده آزمون سال گذشته صادر و حقوق این افراد از مهر امسال جاری شد.
سیدحسن حسینی مدیرکل امور اداری وزارت آموزش و پرورش در گفت وگو با خبرنگار آموزش و پرورش خبرگزاری فارس در پاسخ به این پرسش که «آیا احکام ۵ هزار نفری که سال گذشته از طریق آزمون استخدامی وارد آموزش و پرورش شدند، صادر شد؟» اظهار داشت: بله، تمامی احکام آن افراد صادر شد.
حسینی افزود: فقط ۳ درصد از این افراد که در آزمون پایان دوره آموزشی قبول نشدند، شرایط لازم را کسب نکردند و احکام آنها صادر نشد.
مدیرکل امور اداری وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه اگر این ۳ درصد هم مجدد در آزمون شرکت و پذیرفته شوند، احکام آنها صادر می‌شود، تصریح کرد: مابقی تمامی احکام صادر و حقوق آنها از اول مهر، جاری شد.


۹ آذر ۹۵ – واگزاری سهمیه جذب نیروی آموزش و پرورش در حوزه تربیت‌بدنی به استان‌ها

خبرگزاری فارس: معاون تربیت‌بدنی و سلامت وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه ۳۳ هزار دبیر سراسر کشور در حوزه تربیت‌بدنی مشغول فعالیت هستند، گفت: امسال سهمیه جذب نیروی انسانی در حوزه تربیت‌بدنی به استان‌ها واگذار شده است.
به گزارش گروه آموزش و پرورش خبرگزاری فارس به نقل از مرکز اطلاع‌رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش، مهرزاد حمیدی در آیین افتتاحیه دوره اصول طراحی آموزشی درس تربیت بدنی کارشناسان نواحی و مناطق کشور در تبریز، اظهار داشت: در حوزه تربیت‌بدنی، فعالیت‌های ما از یک پشتوانه تئوریک و مبانی نظری برگرفته از سند تحول بنیادین برخوردار است.
وی ادامه داد: ما باید خطوط اصلی خود را از سند تحول بنیادین برداشت کنیم، چون این سند به عنوان چرخش دهنده اصلی نظام تعلیم و تربیت محسوب می‌شود.
حمیدی با بیان اینکه جمعیت هدف ما ۱۳ میلیون دانش‌آموز است، افزود: سند تحول بنیادین بر شایستگی‌های پایه‌ای دانش‌آموزان تأکید می‌کند.
معاون تربیت بدنی و سلامت وزیر آموزش و پرورش بر ارتباط بین اولیا و مدرسه تأکید کرد و ادامه داد: سند تحول بنیادین در همین راستا بر مشارکت محوری، مدرسه محوری، دانش‌آموزمداری، عمومیت بخشی، عقلانیت مداری و کیفیت محوری تأکید دارد.
وی گفت: امروز جمهوری اسلامی به انسان سالم، خوداتکا و مسئولیت پذیر نیاز دارد و انسان تراز سند تحول بنیادین انسانی بانشاط، تلاشگر، مقتدر، جمع گرا، دلسوز و مسئولیت پذیر است.
حمیدی خاطرنشان کرد: تربیت بدنی باید به عنوان یک ضرورت برای پرورش نسل آرمانگرا، بانشاط و سالم در جامعه با تغییر سبک زندگی ماشینی که عامل بسیاری از بیماری هاست، به نقش خود جامعه عمل بپوشاند.
معاون تربیت بدنی و سلامت وزیر آموزش وپرورش با بیان اینکه در هشت سال دفاع مقدس انسان ها با اراده و ایمان قوی توانستند در تاریخ حماسه ساز تاریخ باشند، افزود: وظیفه خطیر ما تربیت انسان‌های مومن، متعهد، دلسوز، متخصص، با انگیزه و مثبت اندیش در جامعه است.
وی نقش آموزش دانش آموزان در مدرسه را برای چگونگی پر کردن اوقات فراغت مهم خواند و ادامه داد: ایجاد کمپین های ورزش همگانی یکی از راهکارهای موثر برای پر کردن اوقات فراغت دانش آموزان می باشد.
حمیدی با اشاره به اینکه ۲۱ درصد دانش آموزان جامعه جزو افراد چاق محسوب می شوند، اعلام کرد: در این راستا طرح حیاط پویا را در مدارس سراسر کشور برای پیشگیری از اضافه وزن محصلان اجرا کردیم که مورد استقبال عمومی قرار گرفت.
وی با بیان اینکه امسال سهمیه جذب نیروی انسانی در حوزه تربیت‌بدنی به استان‌ها واگذار شده است، افزود: فعالیت‌های فوق برنامه درس تربیت بدنی باید مدرسه محور باشد و المپیادهای درون مدرسه ای در این راستاست.
حمیدی با بیان اینکه هم برای فضای درون مدرسه ای و هم برون مدرسه ای سرانه پیش بینی شده است، گفت: باید ۱۵ تا ۲۰ هزار کانون درون و برون مدرسه ای ایجاد شود که نیازمند همت همگانی است.
معاون تربیت بدنی و سلامت وزیر آموزش و پرورش تأکید کرد: استان ها در رشته های ورزشی سرمایه گذاری کنند که زیر ساخت های آن رشته در استان مهیا باشد.


۲ آذر ۹۵ – استخدام ۳ هزار فرزند شهید و ایثارگر در آموزش و پرورش

خبرگزاری ایلنا : مدیرکل امور شاهد و ایثارگران وزارت آموزش و پرورش از پیگیری اجرای “سنوات ارفاقی برای همسران شهدا” و “تبدیل احکام جانبازان” خبر داد.
محمدحسین کفراشی (مدیرکل امور شاهد و ایثارگران وزارت آموزش و پرورش) در گفتگو با خبرنگار ایلنا، با اشاره به رتبه‌بندی مدارس شاهد گفت: رتبه‌بندی مدارس از دو سال گذشته آغاز شد و در حال حاضر این مدارس به مدارس پویا، خوب، ممتاز، عالی و کمتر از حد انتظار تقسیم شده است. براساس آیتم‌هایی که طرح تعالی مدیریت مشخص کرده و همچنین براساس ماموریت‌هایی که به ما واگذار شده، در حال حاضر ۸۰ درصد مدارسمان متعالی و ممتاز هستند.
وی با بیان اینکه تعدادی از مدارس نیز در رده‌های خوب، پویا و کمتر از حد انتظار هستند که البته تعداد کمی را شامل می‌شوند، افزود: مدارس غیر از متعالی، یکسال وقت دارند با برنامه‌ریزی مناسب بتوانند براساس درخواست‌ها و آیتم‌هایی که مشخص شده، حداقل یک پله ارتقا یابند و اگر تغییری نیافتند، شرایط دیگری برایشان درنظر گرفته خواهد شد. انتظار ما این است که همه مدارس شاهد در سطح متعالی باشند.
اعلام میانگین نمرات دانش آموزان در مدارس شاهد
مدیرکل امور شاهد و ایثارگران وزارت آموزش و پرورش در پاسخ به این سوال که جایگاه و رتبه مدارس شاهد بین سایر مدارس اعم از دولتی و غیردولتی کجاست؟ ادامه داد: مدارس شاهد بعد از  مدارس استعداد درخشان و نمونه دولتی، رتبه سوم را دارند. میانگین نمرات خرداد ۹۴ مدارس شاهد در مقطع نظری ۱۵ تا ۱۷ بوده است.
استخدام ۳ هزار فرزند شهدا و ایثارگر
کفراشی در پاسخ به این سوال که یک ردیف استخدامی ۱۰ هزار نفری برای سال آینده به آموزش و پرورش اختصاص یافته است، سهمیه جانبازان و فرزندان شهدا در این ردیف استخدامی چقدر است؟ گفت: از کل این ردیف استخدامی، ۳۰ درصد سهمیه اختصاص داده شده است که ۲۵ درصد آن مختص به فرزندان جانبازان، فرزندان شهدا و ایثارگرانِ بالای ۲۵ درصد است و ۵ درصد سهمیه مختص رزمندگان دوره دفاع مقدس زیر ۲۵ درصد است که از این ۱۰ هزار نفر در مجموع ۳ هزار را شامل می‌شود.
وی با بیان اینکه آموزش و پرورش بین ۴۵ دستگاه کشور در سال ۹۳  و ۹۴ رتبه برتر کشور  را در ترویج فرهنگ ایثار و شهادت کسب کرد، عنوان کرد: مسولان ما در مباحث ایثارگری و شهادت رسیدگی به خانواده‌های شهدا پیگیری‌های خوبی دارند؛ هرچند که هرقدر تلاش می‌کنیم، ضعف‌هایی وجود دارد. تلاش ما این است که در بخش‌های حکمی و انتقالی تا جایی که امکان دارد، اقداماتی را برای همکاران ایثارگر و فرزندان شهدا انجام دهیم.
اجرای سنوات ارفاقی برای ۲ هزار و ۷۰۰ همسران شهید در دستور کار
مدیرکل امور شاهد و ایثارگران وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه یکی از مهمترین خواسته‌های ایثارگران و فرزندان شهدا اجرای کامل قانون جامع ایثارگری است، خاطرنشان کرد:‌ در حال حاضر بخشی از قانون جامع ایثارگری اجرا شده است و بخشی دیگر باید با نگارش آیین نامه، تایید و تصویب شود. به طور مثال ماده ۲۴ قانون جامع ایثارگری، مربوط به بحث “سنوات ارفاقی برای همسران شهداست” که هنوز میزانش مشخص نشده و باید آیین‌نامه آن از سوی کمیسیون دولت تایید و به تصویب هیات دولت برسد.
پیگیری تبدیل احکام جانبازان از کشوری به لشکری
کفراشی اضافه کرد: بحث تبدیل احکام جانبازان از کشوری به لشکری از دیگر موارد و مسائلی است که باید پیگیری شود. چون هنوز آیین‌نامه این ماده آماده نشده، مسکوت مانده است. امیدواریم زودتر آیین‌نامه‌ها به تصویب برسد تا دستگاه‌هایی که مشمولانی در این زمینه دارند، قانون برای آنها اجرایی شود.
وی ادامه داد: اجرای این بندها به این علت که مشمولان زیادی را شامل نمی‌شوند، بار مالی زیادی برای ما ندارد، به طور مثال اجرای ماده  ۲۴ برای ۲ هزار و ۷۰۰ همسر شهید بار مالی زیادی ندارد. از سوی دیگر اجرای بخشی از ماده سنوات ارفاقی در قانون جامع ایثارگری، در اختیار آموزش و پرورش نیست و سازمان بازنشستگی باید با آن موافقت کند.


۱۹ آبان ۹۵ – برگزاری مجدد آزمون صلاحیت حرفه‌ای معلمان برای مردودی‌ها

خبرگزاری فارس: دانشگاه فرهنگیان در اطلاعیه‌ای از برگزاری دوباره آزمون صلاحیت حرفه‌ای معلمان برای مردودی‌ها خبر داد.
به گزارش گروه آموزش و پرورش خبرگزاری فارس، دانشگاه فرهنگیان در خصوص آزمون صلاحیت حرفه‌ای معلمان اطلاعیه صادر کرد.
در این اطلاعیه‌ آمده است، دانشجو معلمانی که در طرح صلاحیت حرفه‌ای معلمان ویژه آزمون استخدام پیمانی سال ۱۳۹۴ حد نصاب لازم را کسب نکرده بودند می‌توانند دوباره در آزمون صلاحیت شرکت کنند.
موفقیت هر نظام آموزشی به دانش و مهارت‌ های حرفه‌ ای معلم بستگی دارد. اطمینان از کسب شایستگی‌ها در دانش آموختگان دانشگاه فرهنگیان، یکی از گام‌های اساسی در تحقق امر کیفیت در نظام آموزش و پرورش است. تربیت معلمانی برخوردار از شایستگی‌های حرفه­ای، نیازمند بهره‌­گیری از برنامه‌های درسی منسجم و سازوکارهایی برای ارزشیابی برنامه‌ها است.
ارزشیابی صلاحیت‏های حرفه‏ای معلمی با تأکید بر سنجش کیفیت دانش ­آموختگان دانشگاه فرهنگیان و توجه به فرآیند تربیتی آنان، بخشی از نظام جامع ارزیابی را تحقق می‌بخشد.
یکی از روش‌­های پذیرش معلم در نظام آموزش کشور، استفاده از ظرفیت ماده ۲۸ اساسنامه دانشگاه فرهنگیان است. بر اساس این ماده، تأمین بخشی از نیازهای خاص آموزش و پرورش در رشته‌هایی که امکان توسعه آن از طریق «دانشگاه» وجود ندارد، مطابق ضوابط و مقررات وزارت آموزش و پرورش از میان دانش ­آموختگان سایر دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی و پژوهشی کشور و حوزه‌­های علمیه، مشروط به گذراندن دوره یک ساله مهارت­ آموزی در «دانشگاه» بلامانع است.
طرح ارزشیابی صلاحیت ­های حرفه‌ای به عنوان بخشی از دوره یک ساله مهارت آموزی به منظور تعیین صلاحیت داوطلبان ورود به عرصه معلمی برای اولین بار در شهریور ۱۳۹۵ به اجرا در آمد که نتایج آن حاکی از قبولی قطعی بیش از  ۷۵ درصد از مهارت آموزان بود.
با توجه به درخواست­ های مکرر مهارت آموزان مشروط و احراز صلاحیت نشده مبنی بر برگزاری زود هنگام آزمون مجدد، دانشگاه بر آن است علی­ رغم هزینه­ های مالی و مشکلات برنامه­ ای نسبت به تعیین تکلیف سریع ­تر مهارت آموزان و تسهیل و زمینه­ سازی برای خدمت در آموزش و پرورش اقدام به عمل آورد.

دامنه شمول
کلیه مهارت آموزان دوره یک ساله مهارت آموزی که در مرحله اول ارزشیابی صلاحیت حرفه­ ای (آزمون جامع)، وضعیت مشروط یا احراز صلاحیت نشده دارند می‌‌توانند در این آزمون شرکت کنند.

قواعد و شرایط عمومی و اختصاصی
۱.مهارت آموز می‌تواند یک یا چند مورد از مؤلفه‌­های عملکرد فرهنگی، تدریس عملی خرد و آزمون کتبی (چند گزینه ­ای و عملکردی) را برای ترمیم حد نصاب خود انتخاب کند. این انتخاب کاملاً اختیاری بوده و از مهارت آموز صرفاً در مؤلفه ­هایی که خود، انتخاب کرده باشد، سنجش به عمل خواهد آمد.
۲.کلیه شرایط حاکم بر آزمون اصلح مرحله اول، اعم از نصاب‌ها در هر یک از مؤلفه ­ها، دروس مورد آزمون، چارچوب­ های سنجش و … در این مرحله نیز برقرار است. سهمیه ­های قانونی نیز بر اساس شرایط و ضوابط مصوب اعمال خواهد شد.
۳.مهارت آموزان احراز صلاحیت نشده که مجموع نمره آزمون­ کتبی (چند گزینه ­ای و عملکردی) آن­ها کم تر از ۱۱۲.۵ برای افراد بدون سهمیه و ۹۰ برای افراد دارای سهمیه قانونی باشد، ملزم به شرکت در مؤلفه آزمون کتبی (چند گزینه ‏ای و عملکردی) می­ باشند. این افراد می­ توانند علاوه بر آزمون کتبی، سایر مؤلفه ­ها را نیز انتخاب نمایند.
۴.هر مهارت آموز برای سنجش مجدد، ملزم به پرداخت هزینه در هر مؤلفه خواهد بود. مبلغ واریزی برای مؤلفه عملکرد فرهنگی، ۳۰۰ هزار ریال، تدریس عملی (خرد)، ۵۰۰ هزار ریال و آزمون کتبی و عملکردی، ۷۰۰ هزار ریال است که از طریق درگاه الکترونیکی موجود در سامانه ثبت نام قابل پرداخت است. برای انتخاب هر مؤلفه باید به صورت مجزا اقدام شود.
۵.محدوده زمانی برگزاری آزمون نیمه دوم آذر ماه بوده و اطلاعات دقیق تر در مورد زمان، مکان، منابع و نحوه اجرای مؤلفه ­ها پس از ثبت نام و جمع بندی اطلاعات از سوی سازمان مرکزی از طریق سایت مرکز سنجش اعلام خواهد شد.


۱۹ آبان ۹۵ – ایجاد بیش از ۱۲۵۰ فرصت شغلی پاره وقت آموزش و پرورش کرمانشاه 

خبرگزاری میزان : مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمانشاه از ایجاد بیش از یک هزار و ۲۵۰ فرصت شغلی پاره وقت توسط معاونت سواد آموزی استان در سال جاری خبر داد.
به گزارش گروه جامعه خبرگزاری میزان، سلیمان محبی گفت: از ابتدای سال ۹۵ تا نیمه آبان ماه سال جاری معاونت سواد آموزی با برگزاری کلاس های روش تدریس کتب آموزشی دوره های سواد آموزی به میزان ۲۷ هزار ساعت آموزشی زمینه اشتغال پاره وقت یک هزار و ۲۵۰ تن از داوطلبین جویای کار و دارای مدرک کاردانی، کارشناسی و کارشناسی ارشد را فراهم کرده است.
وی در ادامه اظهار کرد: علاوه بر آموزش های مذکور، آموزش های تکمیلی و پودمانی به میزان ۹ هزار نفر ساعت برای تعداد ۷۵۳ نفر از داوطلبین به منظور آموزش فرد به فرد به بی سوادانی که فرصت شرکت در کلاس های سواد آموزی را ندارند را برگزار کرده است


۱۷ آبان ۹۵ – آغاز توزیع کارت ورود به جلسه آزمون‌های استخدامی ازفردا

خبرگزاری ایسنا : مشاور عالی سازمان سنجش و آموزش کشور گفت: داوطلبان شرکت در سومین آزمون استخدامی دستگاه‌های اجرایی، دانشگاه‌های علوم پزشکی و آموزش و پرورش از فردا سه‌شنبه ۱۸ آبان‌ماه تا ساعت ۲۴ روز پنج‌شنبه ۲۰ آبان‌ماه فرصت دارند کارت ورود به جلسه خود را دریافت کنند.
دکتر حسین توکلی در گفت‌وگو با ایسنا با اعلام این مطلب اظهار کرد:‌ کارت ورود به جلسه تمام داوطلبان سومین آزمون استخدامی متمرکز دستگاه‌های اجرایی، دانشگاه‌های علوم پزشکی و آموزش و پرورش از روز سه‌شنبه، ۱۸ آبان‌ماه بر روی سایت سازمان سنجش و آموزش کشور به نشانی www.sanjesh.org قرار می‌گیرد و داوطلبان تا ساعت ۲۴ روز پنج‌شنبه ۲۰ آبان‌ماه می‌توانند پرینت کارت ورود به جلسه خود را تهیه کنند.
وی در ادامه تصریح کرد: تعداد ۹۹ هزار و ۵۲۲ داوطلب در آزمون استخدامی متمرکز دستگاه‌های اجرایی، ۱۲۳ هزار و ۵۷۶ نفر برای استخدام در دانشگاه‌های علوم پزشکی و ۲۳۳ هزار و ۴۲۱ داوطلب نیز برای آزمون استخدامی آموزش و پرورش ثبت نام کرده‌اند.
مشاور عالی سازمان سنجش و آموزش کشور در پایان خاطرنشان کرد: سومین آزمون استخدامی دستگاه‌های اجرایی کشور، دانشگاه‌های علوم پزشکی و آموزش و پرورش با توجه به خوشه‌های شغلی داوطلبان و بر حسب مورد، صبح یا بعدازظهر روز جمعه، ۲۱ آبان‌ماه در ۵۳ شهرستان کشور برگزار می‌شود.


۱۵ آبان ۹۵ – معلمان استخدامی رد صلاحیت شده تا سال آینده صبر کنند

خبرگزاری ایرنا : مشاور وزیر و مدیرکل دفتر وزارتی گفت: معلمان استخدامی که صلاحیت حرفه ای آنان تائید نشده باید تا سال آینده تحصیلی صبر کنند پرونده آنان در دست بررسی مجدد است.
محمد فاضل روز شنبه و در حاشیه گردهمایی کارشناسان مسئول امور زنان استانهای آموزش و پرورش در محل باشگاه فرهنگیان در گفت و گو با خبرنگاران افزود: صلاحیت این نیروها در بررسی مجدد است و سعی خواهد شد برای سال تحصیلی آینده تا برطرف شدن مشکل حرفه ای و کسب آمادگی لازم برای تدریس در مدارس ، اقدام لازم به عمل آورده شود.
وی نسبت به طرح رتبه بندی معلمان و فرهنگیان گفت: رتبه بندیی که از سال گذشته اعمال شد کماکان با همان شرایط ادامه پیدا خواهد کرد و معلمان براساس فرمی که در این رابطه وجود دارد در همیشه ایام مورد ارزیابی قرار می گیرند و بر اساس میزان کارکرد افراد امتیازاتی به آنان تعلق خواهد گرفت که شامل امتیاز مادی نیز هست و در سیستم اداری ثبت می شود.
فاضل افزود: رتبه بندی با همان شرایط گذشته در سالجاری نیز ادامه خواهد داشت ولی امیدواریم در آینده از جهت افراد تحت پوشش و میزان تاثیر گذاری از بابت معیشت همکاران فرهنگی به شرط توسعه مالی دولت بتوان اثرات بیشتری داشته باشد.
مشاور وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه آموزش و پرورش در صورت تامین امکانات به دبنال طرح توسعه رتبه بندی معلمان است ، نسبت به اجرای طرح صلاحیت حرفه ای فرهنگیان افزود: طرح صلاحیت حرفه ای یک طرح جامعه ای که ابعاد مختلفی را در بر می گیرد اگر همه ابعاد این طرح با یکدیگر انجام نشود بخصوص بعد مالی ، این طرح نمی تواند فراگیرد شود .
وی گفت: حتما باید زمینه سازی قبل از اجرای طرح انجام پذیرد که بتوان اقدامات بعدی را در این زمینه انجام داد.
فاضل نسبت به پرداخت مطالبات فرهنگیان بازنشسته ، حق التدریسی و سرانه مدارس گفت: خوشبختانه با مصوبه اخیر دولت قرار شد مطالبات فرهنگیان اعم از بازنشستگان سال ۹۴ و بخش دیگری از مطالبات آنان حداکثر تا آخر آذر ماه امسال پرداخت شود و این پرداختی ها شامل معلمان حق التدریسی و همچنین بخش دیگری از سرانه مدارس نیز خواهد شد.


۱۵ آبان ۹۵ – ۶۰ درصد شرکت کنندگان در آزمون استخدامی آقایون هستند

خبرگزاری میزان: رئیس مرکز برنامه ریزی و منابع انسانی وزارت آموزش و پرورش شرایط استخدام در مشاغل پیمانی آموزش و پرورش در سال جاری را اعلام کرد.
چهاربند رئیس مرکز برنامه ریزی و منابع انسانی وزارت آموزش و پرورش در گفت و گو با خبرنگار گروه جامعه خبرگزاری میزان اظهار داشت: وزارت آموزش و پرورش به منظور تأمین نیروی انسانی متعهد و کارآمد مورد نیاز ده هزارنفر، افراد واجد شرایط را از طریق برگزاری آزمون، توانمندهای عمومی، تخصصی و مصاحبه استخدامی به صورت پیمانی درمشاغل آموزشی موردنیاز استخدام می کند.
و ی افزود:ثبت نام در آزمون استخدامی آموزش و پرورش انجام شده است. در این آزمون ۴۰ درصد از شرکت کننده ها خانم ها و ۶۰ درصد آنان آقایان بودند.
چهاربند ادامه داد:آزمون  در تاریخ ۲۱ آبان ماه برگزار خواهد شد.
معاون برنامه ریزی وزارت آوزش و پرورش از جزئیات استخدام در آزمون استخدامی آموزش و پرورش خبر داد و گفت: بعد از برگزاری  این دوره از شرکت کننده ها یک مصاحبه عمومی و تخصصی گرفته می شود و بعد از تایید، دانش آموختگان به دانشگاه معرفی خواهند شد.همچنین یک آزمون جامع صلاحیت برای دانشجویان برگزار می شود که در صورت موفقیت آموز بودن میتوانند استخدام پیمانی در مشاغل آموزشی آموزش و پرورش شوند.


۱۱ آبان ۹۵ – استخدام ۱۱۰۰ نفر در قالب استادکار و هنرآموز در آموزش و پرورش 

خبرگزاری فارس: مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای وزارت آموزش و پرورش گفت: امسال در آموزش و پرورش یک‌هزار و ۱۰۰ نفر در قالب هنرآموز و استادکار استخدام شدند.
به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، سید محسن حسینی‌مقدم صبح امروز در گردهمایی مدیران هنرستان‌های فنی و حرفه‌ای، اظهار داشت: در حال حاضر در بخش فنی و حرفه‌ای و کاردانش ۷ هزار کارآموز وجود دارد.
وی با بیان اینکه از مجموع ۹۰۰ هزار دانش‌آموز پایه نهم که امسال وارد پایه دهم شده‌اند، تصریح کرد: از این تعداد حدود ۳۵۰ هزار کارآموز وارد هنرستان‌ها شده‌اند.
مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای وزارت آموزش و پرورش یادآور شد: معاونت آموزش متوسطه بر اساس امکانات روستاها و شهرستان‌های کشور وجود دارد سهمیه استان‌ها برای جذب دانش‌آموزان به هنرستان‌ها مشخص می‌شود که بر اساس سهمیه مشخص شده در ادارات کل آموزش و پرورش اقدام به جذب کارآموزان می‌شود.
حسینی‌مقدم از وجود ۱۹۴ رشته کاردانش و فنی و حرفه‌ای در سطح کشور خبر داد و گفت: از این تعداد ۴۱ رشته فنی و حرفه‌ای و ۱۵۳ رشته مهارتی کاردانش هستند.
وی افزود: بر اساس نیازسنجی در استان‌ها برخی از رشته‌های جدید احداث و برخی از رشته‌ها حذف می‌شود.
مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای وزارت آموزش و پرورش با اشاره به اینکه یکی از سیاست‌های آموزش و پرورش ساماندهی نیروهای انسانی در شاخه‌‌های فنی و حرفه‌ای و کاردانش است، اضافه کرد: در سال گذشته از ۵ هزار نیروی جذب‌شده در آموزش و پرورش ۲ هزار نفر در فنی و حرفه‌ای جذب شده‌اند و امسال نیز از ۱۰ هزار نیروی جذب‌شده در آموزش و پرورش یک‌هزار و ۱۰۰ نفر در قالب هنرآموز و استادکار با این مجموعه استخدام و همکاری می‌کنند.
حسینی‌مقدم با بیان اینکه یکی از برنامه‌های آموزش و پرورش در سال‌های آینده استقرار سه پایه در هنرستان‌هاست، گفت: در این راستا با همکاری سازمان نوسازی مدارس برنامه‌ریزی شده که فضای هنرستان‌ها به این سمت پیش رود.
وی یکی از مباحث مهم در آموزش و پرورش را هدایت تحصیلی دانش‌آموزان و سوق دادن آنها به سمت رشته‌های فنی و حرفه‌ای و کاردانش دانست و یادآور شد: سال گذشته هدایت تحصیلی در مقطع دوم متوسطه انجام می‌گرفت ولی امسال به دوره اول متوسطه انتقال یافته بنابراین یکی از مهم‌ترین فعالیت‌ها آشنا کردن خانواده‌ها با رشته‌های فنی و حرفه‌ای و کاردانش است.
مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای وزارت آموزش و پرورش ادامه داد: در زمینه اطلاع‌رسانی و توانایی عملکرد هنرستان‌ها باید در جامعه فرهنگ‌سازی شود.
حسینی‌مقدم با بیان اینکه بر اساس سیاست‌های کلی کشور تا پایان برنامه ششم باید ۴۸.۳۶ درصد از دانش‌آموزان جذب هنرستان‌های فنی و حرفه‌ای و کاردانش شوند، تصریح کرد: از این میزان در سال گذشته ۴۱ درصد دانش‌آموزان جذب شدند ولی با توجه به انتقال هدایت تحصیلی از پایه دوم متوسطه به پایه اول متوسطه امسال با افت ۴ درصدی همراه بوده و به حدود ۳۷ درصد رسیده است.
وی با بیان اینکه ردیف اعتباری برای تجهیزات هنرستان‌ها وجود دارد و زمانی که اختصاص یافت با توجه به نیاز در بین استان‌ها تقسیم می‌شود، افزود: میزان ۲ درصد از اعتبارات گاز برای سیستم‌های گرمایشی و سرمایشی مدارس اختصاص یافت و بعد از اجرای این امر تجهیز کردن هنرستان‌ها در دستور کار است.
مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه سال گذشته حدود ۱۴ میلیارد تومان اعتبار برای تجهیز هنرستان‌ها اختصاص یافته و امسال نیز بر اساس ضریب محرومیت و نیاز استان‌ها تجهیزات هنرستان‌ها فراهم شده است.
حسینی‌مقدم با اشاره به اینکه یکی از اولویت‌های سال گذشته آموزش و پرورش تجهیز مدارس شبانه‌روزی است، خاطرنشان کرد: امید است در سال آینده شاهد رونق هنرستان‌ها باشیم.


۱۰ آبان ۹۵ – جذب ۲۰ هزار نفر در آموزش‌وپرورش کشور 

خبرگزاری ایسنا : ‌رئیس مجمع نمایندگان استان هرمزگان گفت: بر اساس‌ نامه سازمان اداری و استخدامی کشور جذب ۲۰ هزار نیرو برای کل کشور و سیستم وزارت آموزش‌وپرورش بوده و تنها بخشی از آن بنا بر نیاز سهمیه استان هرمزگان است‌.
‌به گزارش ایسنا،‌ حسین هاشمی تختی در جمع خبرنگاران عنوان کرد: بر اساس پیگیری و رایزنی‌های انجام‌شده این مجوز در راستای تأمین عدالت آموزشی و با توجه به نیاز استان صادرشده است.
وی در ادامه در خصوص چگونگی جذب این تعداد نیرو، تصریح کرد: این تعداد نیرو که ۱۰ هزار نفر از بین فارغ‌التحصیلان دانشگاه‌ها و ۱۰ هزار نفر برای استخدام متعهدین خدمت به کار گمارده می‌شوند، از طریق آزمون استخدامی نیروی انسانی موردنیاز مناطق مختلف پذیرفته می‌شوند.
نماینده حوزه مرکزی استان هرمزگان خاطرنشان کرد: یکی از کمبودهای استان هرمزگان درزمینهٔ نیروی آموزشی در آموزش‌وپرورش استان است که امیدواریم با این اتفاق خوب بسیاری از کمبودها جبران شود.
هاشمی تختی در پایان گفت: با جذب این تعداد نیرو به میزان قابل‌توجهی اشتغال‌زایی در استان رونق می‌گیرد و فرصتی است برای نیروهای تحصیل‌کرده و متخصص تا از توان خود درراه خدمت به استان و کشور استفاده کنند.


۵ آبان ۹۵ – تامین ۱۶ درصد کمبودهای آموزش و پرورش خراسان‌ جنوبی در استخدامی جدید

خبرگزاری ایسنا : مدیرکل آموزش و پرورش خراسان‌ جنوبی گفت: ۱۶درصد کمبودهای آموزش و پرورش خراسان‌جنوبی با استخدامی جدید تامین می‌شود.
عباس لامعی در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا، اظهار کرد: سهمیه استان در این مرحله استخدامی۸۰ نفر است که از این تعداد ۳۰ نفر زن و ۵۰ نفر مرد هستند.
وی ادامه داد: تاکنون کمبود نیروی انسانی در آموزش‌ و پرورش استان از طریق نیروهای حق التدریس تامین شده که با استخدام این تعداد نیرو، ۱۶ درصد کمبودها و نیاز استان تامین خواهد شد.
مدیرکل آموزش و پرورش استان تصریح کرد: این افراد بر اساس تراز نیروی انسانی و نیاز مناطق آموزشی تابعه توزیع می‌شوند.
لامعی عنوان کرد: هم اکنون بیشترین مشکلات آموزش و پرورش استان مربوط کمبود نیرو در دروس علوم پایه و فنی در جنسیت مرد و آموزگار ابتدایی در مناطق آموزشی پرجمعیت و مناطق مرزی استان است.
وی خاطرنشان کرد: نیروهای استخدامی در رشته‌های آموزگار ابتدایی، آموزگار استثنایی، دبیر تربیت بدنی، عربی، معارف اسلامی، زیست‌شناسی، علم اجتماعی، فیزیک، زبان و ادبیات انگلیسی، شیمی، ادبیات فارسی، ریاضی، مربی بهداشت، امور تربیتی مدارس، هنرآموز کامپیوتر، حسابداری، طراحی دوخت و الکترونیک هستند.


۲ آبان ۹۵ – سهمیه ۳ هزار نفری «ایثارگران» در آزمون استخدامی آموزش و پرورش

 خبرگزاری فارس: مدیرکل امور شاهد و ایثارگران آموزش و پرورش گفت: سمیه ایثارگران در آزمون استخدامی امسال آموزش و پرورش، ۳ هزار نفر است.
محمدحسین کفراشی مدیرکل امور شاهد و ایثارگران وزارت آموزش و پرورش در گفت‌وگو با خبرنگار آموزش و پرورش خبرگزاری فارس، در پاسخ به این پرسش که «سهمیه استخدامی ایثارگران در آزمون استخدامی آموزش و پرورش به چه میزان است؟» اظهار داشت: بر اساس ماده ۲۱ قانون جامع ایثارگران، ۲۵ درصد سهمیه استخدام در هر دستگاه اختصاص به جانبازان بالای ۲۵ درصد و فرزندان آنها، آزادگان و فرزندان شهدا دارد.
وی ادامه داد: ۵ درصد سهمیه نیز به فرزندان جانبازان زیر ۲۵ درصد و رزمندگان دفاع مقدس اختصاص دارد که جمعاً حداقل ۳۰ درصد از سهمیه استخدامی در همه وزارتخانه‌ها، سهمیه خانواده ایثارگران است؛ در آزمون استخدامی سال گذشته وزارت آموزش و پرورش این قانون اجرا شد و ۱۵۰۰ نفر از مجموع ۵ هزار سهمیه، به ایثارگران اختصاص داشت.
کفراشی افزود: در سال‌جاری نیز از مجموع ۱۰ هزار نیرویی که قرار در آموزش و پرورش جذب شود ، ۳ هزار نفر سهمیه ایثارگران است که مربوط به قانون جامع ایثارگران ماده‌های ۴۸ و ۲۱ است؛ ماده ۴۸ قانون می‌گوید« اگر در دستگاهی، جانباز بالای ۲۵ درصد یا آزاده و شهید باشد، آن دستگاه می‌تواند یکی از فرزندان آنها را استخدام کند» که این اضافه بر سهمیه استخدامی است و در تبصره ۲۵ ماده ۲۱ نیز هست.
مدیرکل امور شاهد و ایثارگران وزارت آموزش و پرورش متذکر شد: امسال اعلام کرده‌ایم همه کسانی که شامل ماده ۴۸ یا ۲۱ قانون جامع ایثارگران می‌شوند، در آزمون شرکت کنند.
وی عنوان کرد: با هماهنگی که با بنیاد شهید و امور ایثارگران انجام شد، قرار شد از بین این افراد کسانی که توانایی تدریس در آموزش و پرورش را دارند، مانند بقیه افراد در آزمون استخدامی این وزارتخانه شرکت کنند و سهمیه مربوطه در بین خود این افراد رقابت ایجاد کند.
کفراشی تأکید کرد: هدف این بوده است که افراد دارای شرایط احراز، بین ایثارگران گلچین شده و با یکدیگر رقابت کنند و این افراد با دیگران رقابت نخواهند داشت.
وی در «خصوص اینکه آیا رشته‌های خاصی برای پذیرش نیرو مدنظر دارید؟»، تصریح کرد: البته اعلام کرده‌اند از سهمیه‌ها در تک رشته‌ها انتخاب نشوند و در رشته‌هایی که ۲،۳ یا ۴ نفر به بالا می خواهند، گزینش صورت گیرد تا قدرت گزینش بیشتر باشد.
وی خاطرنشان کرد: البته افراد، باید شروطی که در قانون آمده است و نیز بومی بودن را دارا باشند.


۲۵ مهر ۹۵ – ۱۷۷ هزار نفر در آزمون استخدامی آموزش پرورش ثبت نام کردند

 خبرگزاری مهر: مشاور عالی سازمان سنجش آموزش کشور با اشاره به آخرین آمار ثبت نام در آزمون استخدامی آموزش و پرورش گفت: تاکنون ۱۷۷ هزار و ۳۴۲ نفر در این آزمون ثبت نام کرده اند.
دکتر حسین توکلی در گفتگو با خبرنگار مهر افزود: با توجه به اعلام وزارت آموزش و پرورش و اصلاحاتی که در دفترچه ثبت نام در آزمون استخدامی این وزارتخانه صورت گرفته است مهلت ثبت نام تا ساعت ۲۴ امروز یکشنبه ۲۵ مهرماه تمدیده شده است و این مهلت قابل تمدید نیست.
وی افزود: داوطلبانی که متقاضی ثبت نام جدید در این آزمون هستند و همچنین داوطلبانی که قبلا در آزمون استخدامی آموزش و پرورش ثبت نام کرده اند ضرورت دارد با توجه به موارد اصلاحی و توضیحات مندرج در اطلاعیه جدید نسبت به ثبت نام یا ویرایش اطلاعات خود در فرصت باقیمانده اقدام کنند.
مشاور عالی سازمان سنجش آموزش کشور گفت: آزمون استخدامی آموزش و پرورش روز جمعه ۲۱ آبان ماه برگزار می شود.


 ۲۴ مهر ۹۵ – جزئیات پذیرش معلم در آموزش و پرورش استثنایی 

باشگاه خبرنگاران جوان : رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور از اختصاص ۳۵۰ سهمیه متناسب با نیازهای این سازمان در آزمون استخدامی پیش رو خبر داد.
مجید قدمی رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان؛ در خصوص سهمیه اختصاص یافته با معلمانان استثنایی گفت: در آزمون استخدامی پیش رو حدود ۳۵۰ نفر برای فعالیت در این عرصه در نظر گرفته شده است.
رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور با بیان اینکه از بین متقاضیان با اولویت مناطق محروم استخدام نیرو انجام می‌شود، اظهار داشت: درصدی از ردیف‌های استخدامی به نیروهای توانبخشی، کاردرمان‌گر و فیزیوتراپ اختصاص یافته که از طریق شرکت در آزمون به خدمت آموزش و پرورش درمی‌آیند.
قدمی با اشاره به اینکه افرادی که طرح خود را در مدارس گذراندند در شرایط برابر با سایرین اولویت دارند، بیان کرد: این آزمون برای تمامی معلمان از جمله متقاضیان در آموزش و پرورش استثنایی برگزار می‌شود و آزمون جداگانه‌ای در نظر گرفته نشده است.
رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور عنوان کرد: رشته‌های در نظر گرفته شده برای متقاضیان شامل روانشناسی، روانشناسی کودکان استثنایی، علوم تربیتی با گرایش کودکان استثنایی است.
وی یادآور شد: متقاضیان پس از پذیرفته شدن در آزمون کتبی برای مصاحبه به صورت حضوری مراجعه کرده و سوابق و فعالیت‌های آموزشی آنها مورد ارزیابی قرار می‌گیرد.


۲۴ مهر ۹۵ – امروز آخرین مهلت ثبت‌نام آزمون استخدامی وزارت آموزش و پرورش

خبرگزاری فارس: مشاور عالی رئیس سازمان سنجش آموزش کشور با بیان اینکه داوطلبان آزمون استخدامی وزارت آموزش و پرورش تا پایان امروز شنبه ۲۴ مهرماه برای ثبت‌نام مهلت دارند، گفت: تا ۸ صبح امروز تعداد ۱۰۱ هزار و ۵۱۷ داوطلب ثبت‌نام کردند.
حسین توکلی مشاور عالی رئیس سازمان سنجش آموزش کشور در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری فارس، گفت: مهلت ثبت‌نام آزمون استخدامی آموزش و پرورش برای پذیرش ۱۰ هزار نفر تا پایان امروز شنبه ۲۴ مهرماه است.
وی افزود: داوطلبان می‌توانند با مراجعه به سایت سازمان سنجش و مطالعه شرایط استخدامی در صورت واجد شرایط بودن برای ثبت‌نام اقدام کنند.
به گفته توکلی، متقاضیان واجد شرایط باید به سایت سازمان سنجش مراجعه کرده و پس از پرداخت مبلغ ۲۹۰ هزار ریال به صورت الکترونیکی و با کارت‌های بانکی متصل به شبکه شتاب برای تکمیل فرم ثبت‌نام و ارائه اطلاعات مورد نیاز اقدام کنند.
مشاور عالی رئیس سازمان سنجش آموزش کشور اظهار داشت: تا ۸ صبح امروز تعداد ۱۰۱ هزار و ۵۱۷ داوطلب ثبت‌نام کردند.
شایان ذکر است، آموزش و پرورش امسال در شغل‌های دبیر معارف اسلامی، دبیر عربی، دبیر ادبیات فارسی، دبیر زیست‌شناسی، دبیر فیزیک، دبیر علوم تجربی، دبیر زبان و ادبیات انگلیسی، دبیر ریاضی، آموزگار ابتدایی، هنرآموز ناوبری، هنرآموز کامپیوتر، هنرآموز گرافیک، هنرآموز مکانیک خودرو، هنرآموز (ساختمان)، هنرآموز حسابداری، هنرآموز طراحی و دوخت، هنرآموز زراعی و باغی، هنرآموز صنایع چوب، هنرآموز الکترونیک، دبیر شیمی، هنرآموز (استادکار الکتروتکنیک)،‌هنرآموز‌ (استادکار کامپیوتر)، هنرآموز (استادکار مکانیک خودرو)، هنرآموز (استادکار تأسیسات)، هنرآموز (استادکار ماشین‌های کشاورزی)، هنرآموز (استادکار ساخت و تولید)، هنرآموز (استادکار صنایع چوب)، هنرآموز (استادکار طراحی و دوخت)، هنرآموز (صنایع شیمیایی)، هنرآموز (تأسیسات)، هنرآموز (نقشه‌کشی معماری)، هنرآموز (ساخت و تولید)، هنرآموز (صنایع غذایی)، هنرآموز (صنایع دستی)، هنرآموز (صنایع فلزی)، هنرآموز (متالوژی)،‌ هنرآموز (الکترونیک)، هنرآموز (علوم دامی)، هنرآموز (انیمیشن)، هنرآموز (مکاترونیک)، دبیر هنر، دبیر تاریخ، دبیر جغرافیا، دبیر زمین‌شناسی، دبیر تربیت‌بدنی، مشاور واحد آموزشی، آموزگار استثنایی، مراقبت سلامت ـ‌ مربی بهداشت، هنرآموز (کار و فناوری)،‌ دبیر علوم اجتماعی، مربی امور تربیتی مدارس و هنرآموز (ماشین‌های کشاورزی) استخدام می‌کند.


۱۹ مهر ۹۵ – استخدام ۵۶۰ نیروی انسانی در آموزش‌وپرورش ویژه سیستان و بلوچستان

خبرگزاری تسنیم: سومین آزمون استخدامی دستگاه‌های اجرایی ۲۱ آبان برگزار می‌شود که آموزش‌وپرورش از طریق این آزمون اقدام به جذب حدود ۵۶۰ نیروی انسانی در استان سیستان و بلوچستان می‌کند.
به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم، سومین آزمون استخدامی دستگاه‌های اجرایی در تاریخ ۲۱ آبان برگزار می‌شود. آموزش‌وپرورش در قالب این آزمون اقدام به جذب حدود ۵۶۰ نیرو برای استان سیستان و بلوچستان می‌کند.
ضوابط جذب نیرو در آموزش‌وپرورش سیستان‌و بلوچستان بدین شرح است:
حداکثر سن داوطلبان لیسانس ۳۲ سال و فوق‌لیسانس و بالاتر ۳۵ سال است داوطلبین با رعایت شرایط احراز مشاغل از نظر رشته تحصیلی و بوم پذیری می‌توانند دو رشته محل را انتخاب کنند که ابتدا انتخاب اول داوطلبان مورد بررسی قرار گرفته و در صورت عدم تکمیل ظرفیت مربوط، انتخاب‌های دوم داوطلبان براساس نمره بررسی خواهد شد.
آندسته از داوطلبان فوق‌لیسانس مجاز به شرکت در آزمون هستند که رشته تحصیلی فوق‌لیسانس آنان مطابق با لیسانس یا یکی از گرایش‌های لیسانس آنها باشد.
پذیرفته‌شدگان نهایی آزمون استخدامی مکلفند تعهد کتبی مبنی بر ۱۰ سال خدمت به شرط تمدید استخدام در محل جغرافیایی مورد تقاضا به آموزش و پرورش بسپارند. استخدام و اشتغال آنها منوط به سپردن تعهد محضری خواهد بود.
تمام پذیرفته شدگان ملزم به گذراندن دوره یکساله مهارتهای تعلیم و تربیت در دانشگاه فرهنگیان بدون دریافت حقوق و مزایا بوده و صدور حکم استخدامی منوط به کسب موفقیت در دوره مذکور است که بخشی از هزینه‌های برگزاری دوره مذکور(خدمات آموزشی و رفاهی) برعهده داوطلب خواهد بود. چنانچه هر یک از پذیرفته شدگان در طول برگزاری دوره یکساله از ادامه تحصیل و اشتغال منصرف شوند وزارت آموزش و پرورش می‌تواند نسبت به محاسبه و اخذ هزینه برگزاری دوره اقدام کند.
رشته‌هایی که آموزش‌وپرورش برای استان سیستان‌ و بلوچستان جذب می‌کند بدین شرح است:
هنرآموز الکترونیک، آموزگار ابتدایی،‌دبیر تاریخ، مطالعات اجتماعی و جغرافیا، هنرآموز حسابداری، دبیر ریاضی، دبیر زبان انگلیسی، دبیر زبان و ادبیات فارسی، هنرآموز زارعی و باغی، دبیر زیست‌شناسی، دبیر شیمی، هنرآموز طراحی و دوخت، دبیر عربی، دبیر علوم تجربی، دبیر معارف اسلامی، دبیر فیزیک، هنرآموز کامپیوتر، هنرآموز گرافیک، هنرآموز مکانیک، هنرآموزمکانیک خودرو و هنرآموز ناوبری.
به گزارش تسنیم، آموزش‌وپرورش همچنین در سال ۹۵ از طریق برگزاری آزمون استخدامی اقدام به جذب ۱۰ هزار نیروی انسانی می‌کند.
ثبت‌‌نام برای جذب نیروی پیمانی در وزارت آموزش‌وپرورش از یکشنبه ۱۸ مهر آغاز شده و تا شنبه ۲۴ مهر از طریق پایگاه سازمان سنجش به نشانی www.sanjesh.org  ادامه دارد.
طبق اعلام وزارت آموزش‌وپرورش، تعداد ۴۰۰۷ نفر زن و ۵هزار و ۹۹۳ مرد جذب می‌شود، براساس ماده ۲۸ اساسنامه دانشگاه فرهنگیان پذیرفته‌شدگان ملزم به گذراندن دوره یک‌ساله در دانشگاه فرهنگیان و شهید رجایی هستند

تدریس خصوصی آیلتس

دیدگاه خود را به ما بگویید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

کانال استخدام در تلگرام

› استخدام تهران

استخدام شهرستانها