آرشیو اخبار استخدام کمیته امداد

اخبار استخدام کمیته امداد در سال ۹۶ (کلیه اخبار)

خبر ۲۰ خرداد ۹۷ – ایجاد ۲۸ درصد اشتغال خراسان جنوبی توسط امداد

خبرگزاری شبستان: مدیرکل کمیته امداد خراسان جنوبی با بیان اینکه ۲۸ درصد اشتغال استان در سال گذشته توسط این نهاد ایجاد شده است، گفت: علاوه بر این در سال گذشته ۹۱۲۶ نفر آموزش اشتغال فراگرفتند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بیرجند، رضا سلم آبادی شامگاه (۱۹ خرداد) در کارگروه اشتغال استان با اشاره به انعقاد تفاهم نامه کمیته امداد با وزارت کار در خصوص ایجاد ۱۵۰ هزار فرصت شغلی در کشور، اظهارداشت: این تفاهم نامه با توجه به اینکه ۷۳ درصد خانواده های تحت پوشش امداد سالمند هستند نیازمند بازنگری است.

وی با بیان اینکه از ۱۵۰ هزار فرصت شغلی در کشور سه هزار و ۶۷ مورد با ۷۶۶ میلیارد ریال سهم خراسان جنوبی است که از این تعداد نیز ۲۶۰۴ مورد سهم کمیته امداد است، گفت: مابقی طرح ها سهم بنیاد شهید و بهزیستی است.

مدیرکل کمیته امداد خراسان جنوبی با بیان اینکه سال گذشته ۲۶۱۶ طرح اشتغالزایی با ۴۲۷ میلیارد ریال اعتبار در استان اجرایی شده است، افزود: طرح های کمیته امداد بدلیل نظارت مستمری که وجود دارد پایدار و با ثبات هستند.

سلم آبادی با بیان اینکه ۲۸ درصد اشتغال استان در سال ۹۶ توسط کمیته امداد امام خمینی(ره) ایجاد شده است، افزود: علاوه بر این در سال گذشته ۹ هزار و ۱۲۶ نفر آموزش اشتغال فراگرفتند.

وی گفت: همچنین سال گذشته ۵۸۲۰ مترمربع فرش دستافت توسط مددجویان ما بافته شده که به تهران صادر شده است.

منبع: خبرگزاری شبستان


خبر ۱۰ خرداد ۹۷ – ۲۲۰۰ فرصت شغلی برای مددجویان کمیته امداد ایجاد شد

مدیرکل کمیته امداد چهارمحال و بختیاری گفت: دو هزار و ۲۰۰ فرصت شغلی برای مددجویان کمیته امداد چهارمحال و بختیاری ایجاد شد.

علی ملکپور در گفت و گو با خبرنگار مهر با اشاره به اینکه بیش از دو هزار و ۲۰۰ فرصت شغلی برای مددجویان کمیته امداد چهارمحال و بختیاری ایجاد شد، اظهار داشت: این تعداد فرصت شغلی زمینه خودکفایی بسیاری از مددجویان کمیته امداد را در این استان فراهم کرده است.
وی عنوان کرد: بیش از ۴۲ میلیارد تومان برای ایجاد این تعداد شغل در سطح استان هزینه شده است.
مدیرکل کمیته امداد چهارمحال و بختیاری ادامه داد: بسیاری از مددجویان استان چهارمحال و بختیاری در شغل های مشاغل خانگی، خدمات، کشاورزی و… مشغول به فعالیت شده اند.
خارج شدن ۴۰۰ مددجو از پوشش کمیته امداد چهارمحال و بختیاری
وی با اشاره به اینکه خودکفایی مددجویان از مهمترین برنامه های کمیته امداد این استان است، بیان کرد: مهارت آموزی و پرداخت تسهیلات برای ایجاد شغل در دستور کار کمیته امداد چهارمحال و بختیاری است.
مدیرکل کمیته امداد چهارمحال و بختیاری عنوان کرد: کمیته امداد چهارمحال و بختیاری توانسته است گام بلندی در راستای خودکفایی مددجویان بر دارد و درآمد مددجویان را افزایش دهد.
وی بیان کرد: ایجاد شغل موجب افزایش درآمد بسیاری از مددجویان در چهارمحال و بختیاری شده است و در حال حاضر ۴۰۰ مددجو از پوشش کمیته امداد خارج شده اند.

منبع: خبرگزاری مهر


خبر ۶ خرداد ۹۷ – پرداخت تسهیلات اشتغالزایی به مددجویان کمیته امداد

مدیرکل کمیته امداد استان کرمانشاه، از پرداخت تسهیلات اشتغالزایی ۲۰۰ میلیون ریالی به مددجویان واجد شرایط این نهاد خبر داد.

حسین خدرویسی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، اظهار داشت: این تسهیلات به آن دسته از مددجویانی پرداخت می شود که مهارت لازم در آموزش های ارائه شده توسط فنی و حرفه ای را کسب کرده باشند.
وی افزود: پرداخت این مقدار تسهیلات نقش مهمی در خودکفایی مددجویان و کسب اشتغال پایدار خواهد داشت.
خدرویسی در ادامه به ارائه کلاس های آموزش فنی و حرفه ای برای مددجویان کمیته امداد اشاره کرد و گفت: در طول یکسال اخیر حدود ۱۸ هزار مددجو از این آموزش ها در بخش های مختلف برخوردار شده اند.
مدیرکل کمیته امداد کرمانشاه ادامه داد: هشت هزار نفر از این افراد که تحت آموزش های فنی و حرفه ای قرار گرفتند در مناطق روستایی، ۶ هزار نفر در مناطق محروم و کمتر برخوردار و چهار هزار نفر نیز در مناطق شهری سکونت داشتند.
وی یادآور شد: آموزش های فنی و حرفه ای به صورت بلندمدت و کوتاه مدت در سرفصل مهارت آموزی، پایدار سازی توسعه، کارآفرینی و حرفه آموزی دانش آموان دبیرستانی به مددجویان ارائه شد.
خدرویسی تصریح کرد: کمیته امداد برای برخورداری رایگان مددجویان خود و اینکه هزینه ای نپردازند حدود ۱۱ میلیارد و یکصد میلیون ریال هزینه کرده است.
مدیرکل کمیته کمیته امداد کرمانشاه در پایان گفت: کسب مهارت های فنی از سوی مددجویان به ویژه افراد ساکن در مناطق محروم و روستایی موجب ایجاد فرصت های شغلی پایدار در آینده و جلوگیری از مهاجرت آن ها خواهد شد.
در استان کرمانشاه بیش از ۷۴ هزار خانوار با ۱۶۱ هزار نفر جمعیت زیرپوشش کمیته امداد امام (ره) قرار دارند که ۶۰ درصد آن ها را زنان سرپرست خانوار تشکیل می دهند.

منبع : خبرگزاری ایرنا


خبر ۲۴ اردیبهشت ۹۷ – امضای تفاهمنامه ایجاد ۱۵ هزار شغل برای مددجویان کمیته امداد

رسولیان گفت: یک تفاهمنامه با کمیته امداد امام خمینی منعقد شد تا درحوزه‌های مختلف از جمله ایجاد حدود ۱۵ هزار شغل برای مددجویان کمیته امداد و ۱۰۰ میلیارد تومان هم برای ایجاد اشتغال، علاوه بر آن سهمیه‌های استانی مشارکت کنند.

میزانعلی رسولیان در گفت‌وگو با خبرنگار گروه سیاسی خبرگزاری میزان، با اشاره به مصوبات اقتصادی سفر رئیس جمهور به استان خراسان رضوی بیان داشت:یک قرارداد هزار میلیارد تومانی با بانک ملی منعقد شد تا در طرح‌های سرمایه گذاری استان مشارکت کنند.

وی ادامه داد: تفاهمنامه‌ای با بانک پارسیان با مبلغ ۴۰۰ میلیارد ریالی و حدود ۱ میلیارد و ۱۰۰ میلیون یورویی، منعقد شد تا در حوزه معدن، صنایع معدنی و بافت‌های فرسوده استان سرمایه‌گذاری کنند.

رسولیان خاطر نشان کرد: یک تفاهمنامه نیر با کمیته امداد امام خمینی منعقد شد تا درحوزه‌های مختلف از جمله ایجاد حدود ۱۵ هزار شغل برای مددجویان کمیته امداد و ۱۰۰ میلیارد تومان هم برای ایجاد اشتغال، علاوه بر آن سهمیه‌های استانی مشارکت کنند.

مدیرکل اقتصادی استانداری خراسان رضوی تصریح کرد: ۲ هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان طرح سرمایه گذاری اقتصادی در سفر رئیس جمهور به خراسان رضوی افتتاح شد.

منبع: خبرگزاری میزان


۱ اردیبهشت ۹۷ -پرداخت ۲۸۰ میلیارد ریال تسهیلات اشتغال به مددجویان کمیته امداد

مدیر کل کمیته امداد استان بوشهر گفت: در سال جاری، ۲۸۰ میلیارد ریال تسهیلات جهت ایجاد اشتغال مددجویان پرداخت می‌شود.

به گزارش خبرگزاری فارس از بوشهر، احمد لطفی امروز در نشست با مسئولان اجرایی استان بوشهر اظهار داشت: در سال گذشته ۳۹۶ میلیارد و ۱۱۱ میلیون ریال به منظور ایجاد اشتغال مددجویان تحت حمایت این نهاد در استان بوشهر تخصیص یافت که از این میزان، ۹۸ درصد جذب و به مددجویان پرداخت شده است.

وی افزود: در سال جاری نیز به منظور توانمندسازی خانواده‌های تحت حمایت مستعد دریافت تسهیلات اشتغال، ۲۸۰ میلیارد ریال برای ایجاد اشتغال پایدار مددجویان تحت حمایت پرداخت می‌شود.

مدیرکل کمیته امداد استان بوشهر با اشاره به این که شکوفایی استعدادها، خودکفایی و توانمند سازی اشتغال مددجویان تحت حمایت از مهم‌ترین اهداف این نهاد است، گفت: در سال گذشته، سه هزار و ۳۱۷ خانوار تحت حمایت به مرز خودکفایی رسیدند و افراد نیازمند دیگری جایگزین آنها شدند.

لطفی تنوع رشته‌های شغلی برای مددجویان را از دیگر برنامه‌های این نهاد در سال جدید عنوان کرد و افزود: بر این اساس در زمینه‌های شغلی همچون کشاورزی، دام‌داری، باغداری، پرورش طیور، مشاغل کوچک خانگی، قالیبافی، صیادی، حمل و نقل، خدمات و صنایع دستی برای مددجویان شغل ایجاد می‌شود.

وی برگزاری دوره‌های آموزشی شغلی مددجویان قبل از شروع فعالیت را از دیگر برنامه‌های کمیته امداد عنوان کرد و یادآور شد: در سال جدید، سه هزار و ۹۰۵ نفر مددجو آموزش‌های فنی و حرفه‌ای برای ایجاد اشتغال فرا می‌گیرند.

منبع : خبرگزاری فارس


۲۰ فروردین ۹۷ – اجرا شدن ۲ هزار طرح اشتغالزایی در خراسان جنوبی

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد امام خمینی (ره) خراسان جنوبی گفت: ۲ هزار و ۶۱۶ طرح اشتغالزایی با پرداخت ۴۲۷ میلیارد و ۷۸۵ میلیون ریال در سال گذشته برای مددجویان این نهاد اجرا شد.

سیدرضا حسینی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: از این تعداد، یکهزار و ۸۴۳ طرح با پرداخت ۳۰۴ میلیارد و ۴۸۰ میلیون ریال از محل تسهیلات قرض الحسنه بانکی و ۷۷۳ طرح با پرداخت ۱۲۳ میلیارد و ۳۰۵ میلیون ریال از محل تسهیلات صندوق امداد ولایت و سایر منابع اجرا شده است.
وی با اشاره به طرح های اجرا شده بر حسب محل سکونت شهری و روستایی و مجریان زن و مرد، اظهار کرد: از مجموع طرح ها، ۹۵۷ طرح در نقاط شهری و یک هزار و ۶۵۹ طرح در نقاط روستایی و ۸۸۳ طرح توسط مجریان زن و یک هزار و ۷۳۳ طرح توسط مجریان مرد اجرا شده است.
وی ادامه داد: همچنین از مجموع طرح های ایجاد شده، هزار و ۹۷۳ طرح در قالب خود اشتغالی و ۶۴۳ طرح در قالب مشاغل خانگی در زمینه‌های دامپروری، کشاورزی، صنایع دستی، خدمات، قالیبافی، حوله ‌بافی و پرورش طیور اجرا شده است.
معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد خراسان جنوبی با بیان اینکه برای جلوگیری از هدررفت منابع، طرح های اشتغالزایی به صورت مستمر توسط کارشناسان کمیته امداد نظارت می شود، گفت: سال گذشته ۲۴ هزار و ۳۳۸ مورد بازدید از این طرح ها انجام شده است.
حسینی عنوان کرد: به منظور گسترش توانایی های فنی و مهارتی مجریان طرح های اشتغالزایی، سال گذشته ۹ هزار و ۱۲۶ نفر با هزینه کرد هشت میلیارد و ۶۰۰ میلیون ریال از آموزش های فنی و حرفه ای بهره‌‌مند شدند.
وی با بیان اینکه در این مدت اشتغال ۱۶۱نفر از مددجویان کمیته امداد استان از طریق کاریابی ایجاد شد، افزود: ایجاد اشتغال برای مددجویان زیر پوشش این نهاد یکی از رویکردهای اصلی کمیته امداد است.
وی گفت: کمیته امداد با فراهم کردن زمینه خودکفایی برای مددجویان زیر پوشش مستعد اشتغال، با اعطای تسهیلات لازم در طرح‌ های خودکفایی، مشاغل خانگی و کارانگیزی نقش مهمی برای توانمند سازی آنان ایفا می‌ کند.
هم اکنون ۳۱ هزار و ۳۵ خانوار شامل ۵۸ هزار و ۸۰۰ نفر زیر پوشش کمیته امداد خراسان جنوبی هستند.

منبع:خبرگزاری ایرنا


۲۰ اسفند ۹۶ – افزایش وامهای اشتغال مددجویان

رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) از افزایش وامهای اشتغال و ضروری مددجویان در سال آینده خبر داد و گفت: ۵۰۰ هزار خانوار پشت نوبتی در سال ۹۷ تحت پوشش قرار می گیرند.

برای مشاهده متن کامل خبر اینجا کلیک کنید


۱۴ اسفند ۹۶ – ایجاد ۱۵۰ هزار فرصت شغلی برای مددجویان کشور

معاون اشتغال کمیته امداد امام خمینی کشور گفت: با ایجاد ۱۵۰ هزار فرصت شغلی زمینه توانمند سازی و خودکفایی مددجویان این نهاد فراهم شده است.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الله عبدالملکی در جشن خودکفایی ۱۸۰۰ خانوار مددجوی کمیته امداد امام خمینی که روز شنبه در سالن شهید رجایی تربیت معلم برگزار شد اظهارداشت: با اختصاص یک سوم از اعتبارات صندوق توسعه ملی برای اشتغالزایی مددجویان گامی اساسی برای خودکفایی افراد تحت پوشش برداشته است.
وی بااشاره به حمایت دولت ومجموعه آن برای پرداخت تسهیلات ازصندوق توسعه ملی برای اشتغال مددجویان کمیته امداد، افزود: از مجموع یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون دلار که مقرر شده از این صندوق برداشت شود یک سوم آن برای اشتغالزایی مددجویان به این نهاد داده می شود.
معاون اشتغال کمیته امداد کشور همچنین اعتبار امسال اشتغالزایی مددجویان از منابع داخلی این نهاد را ۵۰۰ میلیارد تومان دانست و پرداخت تسهیلات کم بهره برای خرید خودروی وانت و تحویل آن به مددجویان را به عنوان بخش دیگری از فعالیت ها برای کمک به اشتغالزایی آنان عنوان کرد.
به گفته عبدالملکی، از سهمیه پنج هزار دستگاه خودروی امسال تاکنون بیشتر از یک هزار دستگاه به مددجویان تحویل شده است.
ایجاد ۱۵۰ هزار فرصت شغلی برای مددجویان
معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد امام خمینی بیان کرد: مهمترین نگاه ما توانمندسازی مددجویان است که در این راستا تاکنون ۱۵۰ هزار فرصت شغلی برای مددجویان ایجاد شده است.
وی اضافه کرد: مدل سازی در حوزه کمیته امداد را جدی گرفته ایم و با جرات میتوان اذعان کرد کمیته امداد از بهترین مدل های اشتغالزایی در کشور است که طرح های خوبی را عملیاتی کرده است.
عبدالملکی گفت: هرچند تا الگوهای ایده آل فاصله زیادی داریم اما کارهای خوبی را اجرایی کرده ایم که میتواند نسبت به توانمندسازی خانواده های تحت پوشش موثر باشد.
وی اضافه کرد: رصد طرح های اجرایی شده و آموزش نیروهای تحت پوشش می تواند زمینه اشتغال مستمر مددجویان را فراهم کند.
عبدالملکی بیان کرد: هرجا مددجویان نیازمند حمایت مالی باشند آماده همکاری هستیم و با جدی گرفتن آموزش مددجویان تلاش می کنیم زمینه اشتغال مستمر مددجویان فراهم شود.

منبع:خبرگزاری مهر


۱۲ اسفند ۹۶ – لزوم ایجاد اشتغال برای مددجویان زیرپوشش کمیته امداد و بهزیستی

امام جمعه نی‌ریز گفت: کمیته امداد و بهزیستی بایستی ایجاد اشتغال کند نه ترحم، تا مردم با کسب درآمد از شغل خود آبرومندانه زندگی کنند.

به گزارش خبرگزاری فارس در نی‌ریز، آیت‌الله سیدمحمدفقیه در خطبه‌های امروز نمازجمعه نی‌ریز، اظهار داشت: خداوند، انبیاء و اولیاء دین به تقوای الهی سفارش کرده‌اند تا مردم قانون خداوند را مراعات کنند.
امام جمعه نی‌ریز ادامه داد: انجام گناه یعنی قانون‌شکنی در برابر خداوند، یعنی با خدای خود جنگیدن و امر خداوند بر زمین گذاشتن که این برای مسلمانان ننگ است.
فقیه گفت: اساس انقلاب ما قرآن است، انقلاب فرزند شما مردم است که آن را با چنگ و دندان باید نگه دارید و حفظ کنید و همه‌ ما در برابر آن وظیفه و تکلیف داریم که نگذاریم نااهلان آن را منحرف کنند و کشور به دست آنان بیوفتند.
نماینده مردم فارس در مجلس خبرگان عنوان کرد: همه باید در مقابل کسانی که برخلاف دین و انقلاب عمل می‌کنند، بایستیم و به افراد سودجو و مخالف دین اجازه ندهیم بر کشور مسلط شوند.
خطیب جمعه نی‌ریز خطاب به مسوولان گفت: وای بر شما اگر به مردم محروم پشت کنیم و رو به افراد ثروتمند بی درد بیاورید چرا که همه باید علی‌وار زندگی کنند و از علی رسم حکومت‌داری را بیاموزند.
وی ادامه داد: مسوولان تحقیق کنند تا بدانند چند درصد مردم در رفاه هستند وآنان باید به این سمت توجه کنند نه اینکه ضعفا را تحقیر کنند.
فقیه اظهار داشت: شما مردم همه کاره این کشور هستید و باید زنده باشید و ناله نکنید، قدر خود را بدانید و تابع دین باشید تا خداوند به شما عنایت کند.
امام جمعه نی‌ریزبا اشاره به روز وفات ام‌البنین و روز بزرگداشت و تکریم مادر شهدا مطرح کرد: در نی‌ریز حدود ۱۰۰ مادر شهید داریم که باید نسبت به مادران و همسران شهدا قدردان باشیم چراکه فرزندانشان را جوری تربیت کردند که در مسیر انقلاب و اسلام قرار گرفتند و از مردم و کشورشان دفاع کردند.
وی با اشاره به روز۱۴ اسفندماه، سالروز تاسیس کمیته امداد به فرمان امام راحل گفت: امام کمیته امداد را برای فقرا و مستمندان بصورت موقت تاسیس کردند تا زمانی که بتوانند برای خودشان درآمد داشته باشند به سختی زندگی نکنند و به زحمت نیفتند، اما امروزه کاری انجام نشده جز ترحم کردن که این هدف امام نبوده است.
فقیه ادامه داد: کمیته امداد و بهزیستی باید ایجاد اشتغال کنند نه ترحم تا مردم با کسب درآمد از شغل خود آبرومندانه زندگی کنند.
عضومجلس خبرگان با اشاره به ایام عید از مردم خواست تا به بچه‌های یتیم و بی‌سرپرست هم توجه کنند و نگذارند در این ایام آنان غصه بخورند و آه بکشند چرا که آه یتیمان همه را نابود می‌کند.

منبع : خبرگزاری فارس


۶اسفند ۹۶ – آموزش اشتغال زایی به ۳۰۸ مددجوی کمیته امداد در عسلویه

مدیر کمیته امداد امام خمینی (ره) عسلویه استان بوشهر گفت: ۳۰۸ نفر از مددجویان کمیته امداد امسال در این شهرستان مهارت های لازم را برای اشتغال آسان و ورود به بازار کار فرا گرفتند.

سید علی حسینی روز شنبه درگفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: ارتباط مستقیم با کارفرما و شرکت های خدماتی و طرح های کارآفرینی و خوداظهاری مددجو از انواع اقدامات و فعالیت های اشتغال در طرح های کاریابی است.
وی بیان کرد: آموزش های کمیته امداد شامل رشته های کامپیوتر، خیاطی، آرایشگری، مهارت آموزی، کارآفرینی، کشاورزی و دامداری است که ۳۰۰میلیون ریال برای آموزش مددجویان هزینه شده است.
مدیر کمیته امداد عسلویه اضافه کرد: کمیته امداد برای ایجاد فرصت شغلی برای همسران نوعروسان تا سقف ۲۰۰میلیون ریال تسهیلات بانکی اختصاص می دهد.
وی با بیان مطلوب بودن طرح های اشتغال زایی کمیته امداد شهرستان عسلویه افزود: از ابتدای سال جاری تاکنون ۲۰ میلیارد ریال وام بانکی و سه میلیارد و ۱۲۰ میلیون ریال وام صندوق امداد ولایت به افراد متقاضی اشتغال زایی در این شهرستان پرداخت شده است.
حسینی یادآورشد: ۹۵۰ خانوار از خدمات حمایتی امداد عسلویه بهره مند هستند.
شهرستان عسلویه در فاصله ۲۸۵ کیلومتری جنوب بوشهر واقع است و میزبان اجرای طرح های توسعه ای میدان گازی پارس جنوبی است.

منبع : خبرگزاری ایرنا


۱۸ بهمن ۹۶ – ایجاد ۲۱ هزار فرصت شغلی برای نیازمندان ایلام

مدیرکل کمیته امداد استان ایلام از ایجاد ۲۱ هزار فرصت شغلی برای نیازمندان ایلام خبر داد.
به گزارش خبرنگار مهر، ضیا رضایی امروز در دیدار با معاون استانداری ایلام اظهار داشت: در شش سال گذشته بیش از ۲۱ هزار فرصت شغلی برای مددجویان جویای کار این نهاد در شهرستان‌های مختلف این استان ایجادشده است.

وی با اشاره به اینکه هدف نهایی از ایجاد شغل برای نیازمندان رسیدن به توانمندی است، افزود: از این ۲۱ هزارنفری که برای آن‌ها شغل ایجادشده است در این مدت حدود ۱۳ هزار و ۵۰۰ نفر توانسته‌اند به توانمندی و خوداتکایی برسند و از چرخه حمایتی این نهاد خارج شوند.
وی افزود: برای ایجاد شغل در بین خانوارهای مددجو هیچ‌گونه محدودیتی ازنظر نفرات وجود نداشته و چنانچه چند نفر از اعضای یک خانواده جویای کار باشند می‌توانند از چند وام این نهاد متناسب با نیاز شغلی‌شان استفاده کنند.
مدیرکل کمیته امداد استان ایلام گفت: در سال گذشته نیز این نهاد بیش از هزار و ۹۰۰ فرصت شغلی برای مددجویان جویای کار ایجاد کرده است که حدود ۷۰ درصد این فرصت‌های شغلی در حوزه مشاغل روستایی بوده است.
رضایی نظارت دقیق بر طرح‌های اشتغال‌زایی را از مهم‌ترین ویژگی‌های طرح‌های این نهاد عنوان کرد و گفت: این نظارت‌ها باعث پایداری طرح، مشاوره شغلی به مجریان و کمک به توسعه اشتغال‌زایی در بین مددجویان شده است.
وی افزود: اشتغال‌زایی برای مددجویان این نهاد فرایند دقیقی داشته که شامل شناسایی افراد توانمند برای کار، ارائه مشاوره شغلی به متقاضیان، آموزش مهارت‌های شغلی، پرداخت تسهیلات و درنهایت نظارت بر انجام این طرح‌ها است

منبع:خبرگزاری مهر


۱۴ بهمن ۹۶ – افزایش تسهیلات اشتغالزایی کمیته امداد به ۲۱ هزار میلیارد ریال

رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) کشور گفت: امسال تسهیلات اشتغالزایی مددجویان تحت پوشش این نهاد به همت دولت و مجلس شورای اسلامی از ۱۰ هزار به ۲۱ هزار میلیارد ریال افزایش پیدا کرده است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، پرویز فتاح شامگاه چهارشنبه در جمع خبرنگاران استان کردستان اظهار کرد: این میزان تسهیلات نسبت به سال گذشته بیش از ۲ برابر شده و تاکنون در سطح کشور حدود ۶۵ درصد آن جذب شده است.
وی افزود: اگر این میزان تسهیلات همانند سال گذشته بصورت ۱۰۰ درصدی جذب شود، ۱۴۰ هزار شغل در کشور ایجاد می شود و این تعداد تا حدود سه سال آینده از چرخه حمایتی امداد خارج می شوند.
رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره) با بیان اینکه میزان تسهیلات اشتغالزایی در استان کردستان سال گذشته ۴۰۰ میلیارد ریال بود که بصورت ۱۰۰ درصدی جذب شد، گفت: امسال این میزان ۲ برابر شده و تاکنون ۵۵ درصد آن جذب شده که باید تلاش شود ۴۵ درصد باقی مانده نیز جذب شود.

**۱۵درصد جمعیت تحت پوشش کمیته امداد از چرخه حمایتی این نهاد خارج شدند
فتاح در ادامه با بیان اینکه یکی از برنامه های اصلی این نهاد توانمندسازی مددجویان تحت پوشش است اظهار کرد: با تلاش های انجام شده در ۲ سال اخیر ۱۵ درصد جمعیت تحت پوشش از چرخه حمایتی نهاد خارج شده اند.
وی افزود: خروج این افراد از چرخه حمایتی امداد به معنی توانمند سازی آنان از راه های مختلف از جمله حرفه آموزی و دریافت تسهیلات اشتغالزایی است و این مساله برای ما افتخار بزرگی به شمار می رود.
به گفته وی در زمینه جذب مددجو نیز هرساله سهمیه ای به استان ها داده می شود که خانواده های نیازمند را شناسایی و تحت پوشش قرار داده و در زمینه توانمندسازی آنان بکوشند.

** افزایش ۲۰ درصدی کمک های مردمی در کشور
فتاح در ادامه سخنان خود به کمک های مردمی در سرفصل های مختلف اشاره کرد و گفت: هدفگذاری ما برای امسال افزایش ۲۰ درصدی کمک ها بود که این مهم در ۱۰ ماه گذشته از سال محقق شده است.
وی اضافه کرد: در ۱۰ ماه گذشته از سال جاری ۱۵ هزار میلیارد ریال کمک مردمی در سرفصل های مختلف کمیته امداد امام خمینی(ره) جمع آوری شده که این میزان نسبت به سال گذشته افزایش ۲۰ درصدی نشان می دهد و قطعا این آمار در ۲ ماه باقی مانده افزایش پیدا خواهد کرد.

** ۵۰ هزار واحد مسکن مهر سال آینده به کمیته امداد واگذار می شود
رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره) کشور به خانه دار شدن مددجویان تحت پوشش در سطح کشور به عنوان یکی دیگر از برنامه های این نهاد اشاره کرد و گفت: در بندی از بودجه ۹۷، دولت موظف شده که سال آِینده ۵۰ هزار واحد مسکن مهر را به این نهاد تحویل دهد تا تکمیل کرده و در اختیار مددجویان تحت پوشش قرار دهیم.
به گزارش ایرنا، سه میلیون مددجو زیرپوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) کشور قرار دارند که ۱.۵ میلیون نفر آنان سالمند هستند.
یک میلیون زن سرپرست خانوار، ۱۷۵ هزار فرزند یتیم، ۳۳۰ هزار دانش آموز، ۷۲ هزار دانشجو، ۳۵ هزار خانواده زندانی و ۹۰ هزار کودک زیر ۶ سال زیر پوشش این نهاد قرار دارند.

منبع : خبرگزاری ایرنا


۷ بهمن ۱۳۹۶ – ۴۰ هزار طرح اشتغال مددجویان کمیته امداد خراسان رضوی زیر نظر بازرسان

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد امام خمینی (ره) خراسان رضوی گفت: هم اکنون ۴۰ هزار طرح خوداشتغالی مددجویان زیر پوشش در این استان زیر نظارت بازرسان این نهاد قرار دارد.

سیدحسین کرابی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: در بازدید از طرح‌ها با ارائه خدمات مشاوره و در صورت نیاز پرداخت تسهیلات توسعه، به پایداری مشاغل ایجاد شده برای مددجویان کمک می شود.
وی بیان کرد: در ۹ ماه امسال پنج هزار و ۷۵۱ طرح اشتغال در بخش‌های کشاورزی، دامپروری، شیلات، صنایع ‌دستی، فعالیت‌های صنعتی و معدنی و خدمات با اعتبار بیش از ۹۳۰ میلیارد ریال برای مددجویان و اقشار نیازمند در استان اجرا شده است.
وی با اعلام اینکه دامپروری بالاترین فراوانی شغل ایجادشده برای مددجویان زیر حمایت این نهاد را در ۹ ماه امسال داشته، گفت: از طرح های اشتغال ایجاد شده در این مدت ۲ هزار و ۱۷۱ طرح دامپروری، هزار و ۸۵۵ طرح صنعتی و معدنی و ۸۱۷ طرح در بخش کشاورزی بوده است.
کرابی افزود: سایر طرح ها در زمینه های صنایع ‌دستی، شیلات و غیره است.
معاون کمیته امداد امام خمینی(ره) خراسان رضوی گفت: از سال۱۳۶۷ تا پایان آذرماه امسال مجموعا ۹۳ هزار و ۴۵۲ طرح توسط کمیته امداد این استان برای مددجویان تحت حمایت و اقشار نیازمند اجرا شده است که به ترتیب دامپروری، فعالیت‌های صنعتی و معدنی، خدمات، صنایع‌دستی، کشاورزی و شیلات بیشترین سهم ایجاد اشتغال را به خود اختصاص داده اند.
کرابی با اشاره به اینکه کارشناسان حوزه اشتغال این معاونت بر طرح‌های اجراشده تا پنج سال و به‌صورت فصلی نظارت می‌کنند، بیان کرد: تلاش می شود با حمایت از طرح های خوداشتغالی مددجویان زیر پوشش زمینه توانمندسازی و در نهایت خودکفایی آنان فراهم شود.
کمیته امداد امام خمینی(ره) خراسان رضوی حدود ۳۵۰ هزار مددجو را به صورت مستقیم زیر پوشش دارد.

منبع : خبرگزاری ایرنا


۴ بهمن ۹۶ -ایجاد ۲ هزار شغل با ۲۵۱ میلیارد ریال اعتبار برای مددجویان کمیته امداد زنجان

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان زنجان گفت: ۲ هزار و هفت فرصت شغلی برای مددجویان تحت پوشش این نهاد با اعتباری بالغ بر ۲۵۱ میلیارد و ۵۸۴ میلیون ریال ایجاد شد که بر این اساس برنامه های پیش بینی شده کمیته امداد زنجان ۱۳۵ درصد محقق شده است.
هدایت صفری روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: از مجموع طرح های اشتغال کمیته امداد، ۶۱۸ طرح بالغ بر ۶۴ میلیارد و ۵۱۵ میلیون ریال از منابع اعتباری صندوق امداد ولایت و یکهزار و ۲۰۶ طرح با اعتباری بالغ بر ۱۷۴ میلیارد و ۱۴۶ میلیون ریال از محل منابع بانکی بوده است.
وی اظهار کرد: برای پنج طرح نیز با اعتبار یک میلیارد و ۸۲۰ میلیون ریال بصورت تلفیقی و تعداد ۳۷ طرح از محل صندوق کار آفرینی امید به مبلغ ۱۱ میلیارد و ۱۰۰ میلیون ریال و ۱۴۱ شغل نیز از طریق کاریابی ایجاد شده است.
صفری افزود: بر این اساس ۸۹ مورد از طرح اشتغال حوزه کشاورزی، ۷۵۰ مورد طرح دامپروری، چهار مورد شیلات، ۴۰۷ مورد صنایع دستی، ۹۱ مورد فعالیت صنعتی، ۶۶۶ مورد را بخش خدمات شامل می شود که این اقدامات در راستای توانمند سازی گروه های هدف بوده است.
وی بیان کرد: تعهد استان در سال جاری ایجاد یکهزار و ۴۹۰ فرصت شغلی بوده و بر اساس برنامه ریزی انجام گرفته این تعداد تا پایان سال جاری به ۲ هزار و ۳۰ فرصت شغلی افزایش خواهد یافت که بیش از برنامه هدف گذاری شده است.
مدیر کل کمیته امداد استان زنجان ادامه داد: طی مدت یاد شده ۲۰ هزار و ۱۸۰ مورد نظارت بر طرح های اشتغال از طریق کارشناسان خودکفایی و ناظران اشتغال در راستای مشاوره شغلی، پایدار سازی طرح ها و جلوگیری از انحرافات در طرح های اشتغال انجام شده است.
وی اظهار کرد: طی مدت یاد شده برای چهار هزار و ۳۴۶ نفر از جامعه هدف آموزش های لازم اعم از مهارت آموزی، پایدار سازی، توسعه و کار آفرینی و حرفه آموزی ارائه شده و به لحاظ تفکیک جنسیتی ۲ هزار و ۷۸۰ مورد را خانم ها و یک هزار و ۵۶۶ نفر را مردن تشکیل می دهد.
صفری خاطرنشان کرد: از مجموع افرادیکه آموزش های فنی و حرفه ای را فرا گرفته اند، یکهزار و ۸۱۹ نفر در شهرها و ۲ هزار و ۵۲۷ نفر در روستا ساکن و تعداد ۲ هزار و ۴۲۷ نفر در مناطق غیر محروم و یکهزار و ۹۱۹ نفر در مناطق محروم بودند.
به گزارش ایرنا، هم اکنون ۲۲ هزار و ۵۰۰ خانوار با جمعیت ۳۹ هزار نفر از خدمات مستمر و غیرمستمر کمیته امداد استان زنجان برخوردارند که ۱۳ هزار زن سرپرست خانوار، ۱۷هزار سالمند، ۳ هزار و ۷۰۰ دانشجو و دانش ‌آموز و ۶۵۹ بیمار خاص و سرطانی از جمله آنها هستند.

منبع : خبرگزاری ایرنا


۳۰دی ۹۶ – صاحب شغل شدن ۱۵۰۰ زن سرپرست خانوار در البرز

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان البرز گفت: امسال با ایجاد زمینه اشتغال برای یک هزار و ۵۰۰ زن سرپرست خانوار دراین استان، زمینه خودکفایی آنان فراهم شود.

محمد محمدی فرد روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا، افزود: در مجموع در این مدت سه هزار و ۱۰۰ نفر از افراد تحت حمایت کمیته امداد در استان البرز با اجرای طرح اشتغال در مسیر خودکفایی و کسب استقلال اقتصادی قرار گرفته اند.
وی ادامه داد: ۷۰ درصد جامعه هدف کمیته امداد در استان البرز را زنان سرپرست خانوار تشکیل می دهند.
محمدی فرد گفت: تامین آتیه این زنان با اجرای طرح های بیمه ای وتسهیلات کارآفرینی از جمله اهداف پیش بینی شده ازسوی کمیته امداد است.
وی اضافه کرد: امسال ۲.۵ میلیارد تومان برای حق بیمه زنان سرپرست خانوار دراستان البرز پرداخت شده است.
مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) البرز خاطرنشان کرد: این نهاد پس از اجرای طرح های اشتغال نیز به صورت مستمر با ارائه راهنمایی و مشاوره شغلی بر پایداری مشاغل نظارت می کند.
وی گفت: تسهیلات پرداختی کمیته امداد در بخش مشاغل خانگی ده میلیون تومان و در بخش مشاغل کارآفرینی ۲۰ تا ۳۰ میلیون تومان است. مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان البرز گفت: امسال با ایجاد زمینه اشتغال برای یک هزار و ۵۰۰ زن سرپرست خانوار دراین استان، زمینه خودکفایی آنان فراهم شود.
محمد محمدی فرد روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا، افزود: در مجموع در این مدت سه هزار و ۱۰۰ نفر از افراد تحت حمایت کمیته امداد در استان البرز با اجرای طرح اشتغال در مسیر خودکفایی و کسب استقلال اقتصادی قرار گرفته اند.
وی ادامه داد: ۷۰ درصد جامعه هدف کمیته امداد در استان البرز را زنان سرپرست خانوار تشکیل می دهند.
محمدی فرد گفت: تامین آتیه این زنان با اجرای طرح های بیمه ای وتسهیلات کارآفرینی از جمله اهداف پیش بینی شده ازسوی کمیته امداد است.
وی اضافه کرد: امسال ۲.۵ میلیارد تومان برای حق بیمه زنان سرپرست خانوار دراستان البرز پرداخت شده است.
مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) البرز خاطرنشان کرد: این نهاد پس از اجرای طرح های اشتغال نیز به صورت مستمر با ارائه راهنمایی و مشاوره شغلی بر پایداری مشاغل نظارت می کند.
وی گفت: تسهیلات پرداختی کمیته امداد در بخش مشاغل خانگی ده میلیون تومان و در بخش مشاغل کارآفرینی ۲۰ تا ۳۰ میلیون تومان است.

منبع:خبرگزاری ایرنا


۲۰ دی ۹۶ – جذب ۳۰ میلیارد ریال اعتبار برای اشتغال زایی مددجویان میاندوآبی

رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره) میاندوآب گفت: از ابتدای امسال با جذب حدود ۳۰ میلیارد ریال اعتبار برای بیش از ۲۵۰ مددجو در شهرستان میاندوآب، اشتغال زایی شده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مهاباد، رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره) میاندوآب گفت: از ابتدای امسال با جذب حدود ۳۰ میلیارد ریال اعتبار برای بیش از ۲۵۰ مددجو در شهرستان میاندوآب، اشتغال زایی شده است.
رسول بخشی با اشاره به فعالیت پنج مرکز نیکوکاری در شهرستان میاندوآب، اظهار کرد: در شهرستان میاندوآب ۲۴ واحد نیکوکاری برای کمک رسانی به نیازمندان و مددجویان در حال فعالیت هستند.
رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره) میاندوآب با بیان اینکه مردم و خیرین همیشه یار و مددکار ما در کمک رسانی به نیازمندان بوده اند، افزود: در ۹ ماهه نخست امسال هفت میلیارد و ۶۸۰ میلیون ریال کمک های مردمی جمع آوری شده که یک میلیارد و ۵۵۰ میلیون ریال آن نقدی و پنج میلیارد و ۸۳۰ میلیون ریال آن غیرنقدی بوده است.
وی گفت: حدود چهار و ۵۰۰ خانوار تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی(ره) در شهرستان میاندوآب هستند که به آنها انواع خدمات مورد نیاز ارائه می شود.

منبع : باشگاه خبرنگاران جوان


۹ دی ۹۶ – اختصاص ۳۶ میلیارد و ۲۰۰ میلیون ریال تسهیلات به مددجویان کمیته امداد جغتای

خبرگزاری فارس : مدیر کمیته امداد جغتای گفت: از ابتدای سال ۹۶ تاکنون از محل اعتبارات بانکی برای تعداد ۱۲۱ نفر از افراد تحت پوشش بااعتباری بالغ‌بر ۳۶ میلیارد و ۲۰۰ میلیون ریال اشتغال‌زایی ایجادشده است.

رضا مسکنی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در جغتای بابیان اینکه برگزاری کلاس‌های کارآفرینی جزو اولویت‌های کمیته امداد جغتای است، اظهار کرد: امسال تراکم برگزاری دوره‌های اوقات فراغت تابستان نسبت به سال‌های قبل بیشتر بوده و سه دوره برای علاقه‌مندان برگزارشده است.
وی افزود: هر دوره ۸ الی نه سرفصل به افراد تحت پوشش این نهاد ارائه‌ شده است.
مدیر کمیته امداد جغتای ادامه داد: این دوره‌ها برای دانش‌آموزان در حال تحصیل، برای افراد مطلقه و دختران بازمانده از ازدواج و دوره‌ی سوم به‌صورت آموزش چهره به چهره به ۲۷۷ نفر از افراد خانواده‌هایی به علت نبود سرپرست، طلاق، سرپرست بیمار برگزارشده است.
مسکنی بیان کرد: طی سال جاری برای ۱۳ نفر کاریابی در این شهرستان انجام‌شده است که از این تعداد ۱۱ نفر مرد ودونفر زن بوده‌اند.
وی تصریح کرد: از ابتدای سال ۹۶ تا کنون از محل اعتبارات بانکی برای تعداد ۱۲۱ نفر از افراد تحت پوشش با اعتباری بالغ بر ۳۶ میلیارد و ۲۰۰ میلیون ریال اشتغال ایجاد شده است.
مدیر کمیته امداد جغتای افزود: از این تعداد ۱۰۰ نفر برای استفاده از اعتبارات بانکهای مشمول تبصره ۱۶ و برای دریافت اعتباری حدود ۳۰ میلیارد ریال به بانکها معرفی شدند.
مسکنی یادآور شد: همچنین تعداد ۲۱ نفرنیازمند از محل صندوق اشتغال نیازمندان به میزان ۶ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان تسهیلات برای اشتغالزایی پرداخت شد.


۵ دی ۹۶ – پرداخت ۲۱میلیارد ریال تسهیلات اشتغال زایی به مددجویان گناوه

خبرگزاری جمهوری اسلامی: رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) گناوه گفت: در سال جاری ۲۱ میلیارد و ۷۵۲ میلیون ریال تسهیلات اشتغال زایی به ۱۲ ۴ مددجوی جویای کار تحت پوشش این نهاد پرداخت شده است.

مراد شمس الدینی روز دوشنبه در گفت وگو با خبرگزاری جمهوری اسلامی افزود: تسهیلات اشتغال زایی در اجرای سیاست های جدید کمیته امداد و باتوجه به شعار اقتصادمقاومتی، تولید و اشتغال و باهدف حمایت از کار و اقتصاد مددجویان انجام شده است.
رئیس کمیته امدادامام خمینی (ره) گناوه اظهارکرد: در ۹ ماه سال جاری ناظران این نهاد ۲ هزار و ۶۲۵ نوبت از طرح های خودکفایی مددجویان بازدید و بر حسن اجرای فعالیت آنها نظارت کردند.
وی افزود: نظارت بر حسن اجرای طرح های خودکفایی و اشتغال توسط کارشناسان مجرب در بخش های، دامپروری، کشاورزی، مغازه داری، قالیبافی و مشاغل خانگی انجام می گیرد.
شمس الدینی با اشاره به اینکه کمیته امداد در سر فصل امور توانمندسازی محرومان و نیازمندان جامعه برای ایجاد فرصت های شغلی اهمیت ویژه ای قایل است، افزود: در این بخش علاوه بر شناسایی مددجویان مستعد، پرداخت وام، ارایه آموزشهای فنی و حرفه ای، رسیدگی و نظارت بر حسن اجرای طرح ها و نیز کمک به بازاریابی و فروش محصولات تولیدی آنها در مراحل بعدی مورد توجه قرار می گیرد.
وی اظهارکرد: این نهاد به ۲ هزار و ۴۲۰ خانوار دراین شهرستان خدمات مختلف ارایه می دهد که پرداخت مستمری، کمک های نقدی بلاعوض، جهیزیه، خدمات تحصیلی به دانش آموزان و دانشجویان، خدمات پرورشی و تربیتی، مشاوره ای، آموزش مهارتهای زندگی، تامین مسکن نیازمندان، کمک به تامین سلامت، امنیت تغذیه، تامین هزینه های معیشتی و کمک به تامین آسیب دیدگان ناشی از حوادث از مهم ترین آنهاست.
شهرستان گناوه با جمعیت ۱۰۲ هزار نفر در شمال استان بوشهر قراردارد.


۲۸ آذر ۹۶ -اختصاص ۶۸ میلیارد ریال برای اشتغال مددجویان کمیته امداد رامیان

خبرگزاری ایرنا: فرماندار رامیان در شرق استان گلستان از اختصاص ۶۸ میلیارد ریال تسهیلات اشتغالزایی برای مددجویان زیرپوشش کمیته امداد این شهرستان درسالجاری خبر داد و گفت: میزان تسهیلات امسال، بیش از سه برابر سال قبل است.

به گزارش روز سه شنبه ایرنا از پایگاه اطلاع رسانی فرمانداری رامیان، جواد صادقلو درجلسه کارگروه اشتغال این شهرستان با حضور مدیرکل کمیته امداد استان گلستان برگزار شد، افزود: پارسال میزان تسهیلات اشتغالزایی مددجویان کمیته امداد رامیان مبلغ ۲۰ میلیارد ریال بود که کامل جذب شد.
وی ادامه داد: براین اساس امسال و ازمحل بند ‘د’ تبصره ۱۶ بودجه، ۶۸ میلیارد ریال به حوزه اشتغال مددجویان کمیته امداد رامیان اختصاص یافته که تاکنون ۴۰ درصد آن جذب شده است و بقیه نیز تا پایان امسال جذب می شود.
صادقلو با اشاره به سیاست دولت تدبیر و امید که بر پایه شعار سال مقام معظم رهبری یعنی اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال طراحی شده است، گفت: اشتغال مهمترین اولویت دولت در سال جاری است و همه ارکان دولت و حاکمیت بایستی در این راستا تلاش کنند.
وی تصریح کرد: براساس سیاست های ابلاغی اقتصاد مقاومتی و نیز تسهیلات خوبی که دولت به این حوزه و رونق فضای کسب و کار اختصاص داده است، هر یک از مدیران ادارات و نهادها باید سهم خود را در ایجاد اشتغال احصا و آن را عملی کند.
فرماندار رامیان همچنین با قدردانی از بانک های عامل در پرداخت تسهیلات اشتغالزایی به مددجویان کمیته امداد این شهرستان، از آنان خواست درجذب کامل تسهیلات پیش بینی تا پایان سال جاری، تلاش نمایند.
به گزارش ایرنا، امان الله حسین پور، مدیرکل کمیته امداد حضرت امام (ره) گلستان نیز دراین جلسه بااشاره به اختصاص ۶۸ میلیارد ریال تسهیلات اشتغالزایی برای مددجویان زیر پوشش کمیته امداد رامیان درسال جاری، گفت: بانک ها باید همکاری بیشتری با مددجویان در دریافت این تسهیلات داشته باشند.
امان الله حسین پور افزود: بخشی از ۹۰۰ میلیارد ریال تسهیلات اشتغالزایی امسال کمیته امداد گلستان برای کارآفرینی به زنان سرپرست خانوار که زیر ۵۰ سال دارند و هم اکنون نیز تعداد آنان ۳۶ هزار نفر در استان است، پرداخت می شود.
همچنین درپایان این جلسه از روسای بانک های عامل شهرستان ۸۵ هزار نفری رامیان در شرق گلستان با اهدای لوح سپاس و هدایایی تجلیل قدردانی شد.


۲۲ آذر ۹۶ – کاهش یک‌‌هزار میلیاردی اعتبار اشتغالزایی کمیته امداد در لایحه بودجه ۹۷

خبرگزاری خانه ملت : رییس کمیته امداد امام خمینی (ره)‌ گفت:‌ اعتبار اشتغازایی کمیته امداد در لایحه بودجه سال ۹۷ درمقایسه با سال گذشته هزار میلیارد تومان کاهش پیدا کرده است.
به گزارش بازارکار به نقل از خانه ملت،سید پرویز فتاح درخصوص اعتبار کمیته امداد در لایحه بودجه سال ۹۷، گفت:‌ در لایحه بودجه ردیفی برای کمیته امداد با عنوان کمک به مددجویان وجود دارد، این ردیف مانند همه امورجاری بودجه ۱۰ درصد رشد داشته است؛ بنابراین این مسئله مزیتی برای کمیته امداد محسوب نمی شود.
وی افزود: ‌یک ردیف درتبصره ۱۶ لایحه بودجه سال ۹۷ برای وام، تسهیلات بانکی قرض الحسنه اشتغال وجود دارد که سال قبل این میزان ۳ هزار میلیارد تومان مصوب شد، اما امسال پیشنهاد دولت ۲ هزار میلیارد تومان است؛ اما با توجه به تاکیدات رییس جمهور و مجلس درباره اشتغالزایی و تولید باید این میزان افزایش پیدا کند، زیرا عمده کار کمیته امداد دراشتغالزایی و خودکفایی خانواده ها است.
فتاح با بیان اینکه مجلس از آمادگی لازم برای کمک به دولت در جهت افزایش این ردیف همانند سال ۹۶ برخوردار است، تصریح کرد:‌ همچنین ردیف افزایش مستمری درسال ۹۶ به میزان ۴ هزار میلیارد تومان بود که خوشبختانه این ردیف درسال ۹۷ به ۷ هزار میلیارد تومان افزایش پیدا کرده است؛ اما عنوان ردیف و یا توضیح آن تغییرکرده است، یعنی باید شفاف شود که سهم تحت پوشش های فعلی کمیته امداد و بهزیستی به شکلی تغییر می کند.
رییس کمیته امداد امام (‌ره)‌ تاکید کرد:‌ البته میزان باقی مانده ازاین بخش برای رفع مطلق مصرف شود، ازدولت و مجلس انتظار می رود که فقر مطلق را روشن تر و شفاف تر تعریف کنند، ضمن اینکه تبصره های دیگری نیزدربودجه برای کمک به نیازمندان وجود داشته که ارقام آنها ثابت باقی مانده است؛ بنابراین باید این ارقام نیز افزایش پیدا کند.


۱۴آذر ۹۶ – اشتغال ۲۵ نفر توسط بانوی مددجوی کرمانی

باشگاه خبرنگاران جوان: بانوی مددجوی فاریابی با دریافت تسهیلات اشتغال کمیته امداد توانست زمینه اشتغال ۲۵ نفر را فراهم کند.

اشتغال ۲۵ نفر توسط بانوی مددجوی کرمانی به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان ؛ سکینه سهرنی، بانوی مددجوی کرمانی علاوه بر اینکه مجری طرح‌های دامداری (پرورش گاو شیری)، آبیاری تحت‌فشار است ۴۰ هکتار زمین کشاورزی را زیر کشت برده است و به همین دلیل به عنوان کارآفرین موفق شناخته است.
وی بابیان اینکه سال ۱۳۸۵ به دلیل فوت سرپرست و داشتن ۱۱ فرزند، تحت حمایت کمیته امداد قرار گرفتم افزود: با توجه به اینکه مستمری کمیته امداد جوابگوی مخارج زندگی خود و فرزندانم نبود و همچنین با توجه به خشکسالی‌های پی‌درپی و خشک شدن آب چاه‌های زیرزمینی امکان بهره‌برداری مناسب زمین‌های کشاورزی و کشت محصول نداشتم به‌سختی زندگی می‌گذارندم.
سهرنی تصریح کرد: طی مدت شش سالی که تحت حمایت کمیته امداد بودم و باراهنمایی و مشاوره امدادگران این نهاد و البته با توجه به توانایی، علاقه و استعدادی که در انجام کار کشاورزی و دامداری داشتم، برای احیا زمین‌های کشاورزی مبلغ شش میلیون تومان تسهیلات قرض‌الحسنه از کمیته امداد دریافت کردم و توانستم زمین‌های کشاورزی‌ام را دوباره احیا کنم.
این کارآفرین موفق بیان کرد: به‌منظور افزایش سطح زیر کشت، استفاده بهینه از منابع آب و زمین، استفاده از روش‌های مکانیزه و برقی کردن موتورپمپ ‌های کشاورزی و همچنین مجهز کردن زمین‌های کشاورزی به روش‌های نوین آبیاری ۱۴ میلیون تومان تسهیلات قرض‌الحسنه اشتغال از کمیته امداد دریافت کردم از این طریق ۲۵ نفر از اعضای خانواده و افراد جویای کار را مشغول به کار کردم.
وی گفت: هم‌اکنون علاوه بر کشت و تولید محصولات کشاورزی ازجمله ذرت، گندم، هندوانه، کلم برو کلی، سیب زمین و پیاز به کار دامداری نیز مشغول هستم و ماهیانه درآمد خوبی از محل فروش محصولات دامی و کشاورزی کسب می‌کنم.
سهرنی افزود: هم‌ اکنون یکی از فرزندانم دریکی از مراکز بهداشت مشغول به کار است و علاوه بر کار در مرکز بهداشت در رشته روانشناسی در مقطع دکتری نیز مشغول به تحصیل است.
این کارآفرین موفق گفت: خودکفا شدن خیلی روی زندگی‌ام تأثیر گذاشته و خدا رو شاکرم علاوه بر کسب درآمد بالا و روزی حلال توانسته‌ام زمینه اشتغال فرزندانم و افراد جویای کار زیادی را فراهم کنم و در شش‌ماهه نخست امسال موفق به فروش ۴۰۰ میلیون تومان محصولات کشاورزی و دامی شده‌ام.
گفتنی است: این بانوی ۶۳ ساله فاریابی در سال ۹۲ به خودکفایی رسید و از حمایت کمیته امداد خارج شد.


خبر ۲۳ آبان ۹۶ – ایجاد ۱۵۵۹ فرصت شغلی برای مددجویان سیستان‌وبلوچستان

خبرگزاری فارس : معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد سیستان و بلوچستان گفت: در ۷ ماهه سال جاری هزار و ۵۵۹ طرح اشتغال با اعتبار ۱۸ میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومان برای مددجویان استان سیستان و بلوچستان اجرا شد.

به گزارش خبرگزاری فارس از زاهدان به نقل از سایت خبری کمیته امداد، رمضان پودینه،گفت: یکی از برنامه‌های این نهاد برای توانمندسازی مددجویان ایجاد درآمد با اجرای طرح‌های مشاغل خانگی در زمینه ‌هایی مانند کشاورزی، دام‌پروری، خدمات، صنایع دستی، شیلات و حمل و نقل است.

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد سیستان و بلوچستان با اشاره به اینکه در هفت ماهه نخست سال جاری هزار و ۵۵۹ طرح اشتغال با اعتبار ۱۸ میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومان در ۲۰۰ رشته شغلی برای مددجویان این استان اجرا شد،افزود: از مجموع طرح‌های اجرا شده ۶۹۰ طرح با مبلغ هفت میلیارد تومان از محل اعتبارات صندوق قرض الحسنه امداد” ولایت” و ۸۶۹ طرح با هزینه ۱۰ میلیارد تومان از سوی تسهیلات بانک های عامل این استان صورت گرفته است.
وی ادامه داد: در این مدت به منظور پایدارسازی مشاغل ایجاد شده و تسریع در امر توانمندسازی مددجویان ۳۰ هزار و ۵۱۵ نظارت فنی و کارشناسی از واحدهای دام‌پروری، کشاورزی، شیلات و فعالیت‌های صنعتی و خدمات آنها توسط مهندسان ناظر و کارشناسان این نهاد در مرحل قبل، حین و بعد از اجرای طرح انجام شده است.
پودینه با بیان اینکه سال گذشته ۵۸ هزار و ۵۰۰ نوبت بازدید و نظارت مستمر بر طرح‌های اشتغال توسط مهندسان ناظر و ۴۸۵ مورد نظارت بر طرح‌ها از سوی کارشناسان این نهاد صورت گرفته است، اعلام کرد: امسال بازدید از هزار و ۴۰۹ طرح اشتغال در زمینه کشاورزی و باغداری، ۵۶ مورد شیلات و صید و صیادی، چهار هزار و ۴۵ طرح در بخش صنایع دستی و ۱۷ هزار و ۱۳ طرح در زمینه خدمات در حال انجام است.
وی گفت: همچنین تا حصول اطمینان از پایدارسازی مشاغل ایجاد شده اقدامات مختلفی شامل برگزاری دوره‌های کارآفرینی برای مجریان طرح، ارایه آموزش‌های تکمیلی ،بازآموزی و توسعه طرح‌ها با افزایش تسهیلات، کمک در تهیه و تامین ابزارآلات و بازاریابی و فروش محصولات تولیدی صورت می‌گیرد.
این مسؤول با اشاره به اینکه ایجاد سازوکارهای نظارتی فراگیر بر مراحل اجرای طرح‎‌های کسب و کار خرد و خانگی با هدف توسعه فرصت های شغلی، ایجاد بازار کار مناسب و تحقق خودکفایی مددجویان است، گفت: مددجویان قبل از اجرای طرح‌های اشتغال‌زایی دوره‌های مهارتی و فنی و حرفه‌ای متناسب با طرح مورد نظر خود را گذرانده و سپس زیر نظر مشاوران به کار ادامه می دهند تا بتوانند با ارتقای تولید و ایجاد اشتغال پایدار به استقلال اقتصادی دست یابند.


خبر ۱۷ آبان ۹۶ – اختصاص ۲۰۰ میلیارد تومان برای اشتغال مددجویان کمیته امداد خراسان رضوی

بازارکار: مدیرکل کمیته امداد خراسان رضوی در گفتگو با بازارکار با تشریح برنامه های اشتغال و کارآفرینی برای مددجویان کمیته امداد در استان خراسان رضوی اعلام کرد: در سال ۱۳۹۶ بودجه اشتغال استان خراسان رضوی دویست میلیارد تومان است و بیش از ۱۵ هزار فرصت شغلی برای مددجویان کمیته امداد ایجاد می شود.

به گزارش خبرنگار بازارکار دکتر محسن مسعودیان راد تعداد مددجویان کمیته امداد خراسان رضوی تعداد مددجویان کمیته امداد در این استان را ۱۷۹ هزار خانوار عنوان کرد و خاطرنشان کرد: تعداد افراد تحت پوشش کمیته امداد در استان خراسان رضوی ۳۹۱ هزار نفراست.
وی با اشاره به اینکه رویکرد جدید امداد توانمندسازی و ایجاد فرصت های شغلی برای مددجویان است یادآور شد: مددجویان بیشتر به فرصت های اشتغال و کارآفرینی نیاز دارند نه صدقه و در همین راستا در سال گذشته ۶۵۰۰ فرصت شغلی ایجاد کردیم و ۲۵۰۰ نفر را از طریق کاریابی ها به کار گمارده ایم.
دکتر مسعودیان با اشاره به اینکه اعتبارات سال گذشته استان خراسان رضوی ۸۱ میلیارد تومان بوده افزود: این بودجه در سال جاری به ۱۴۳ میلیارد تومان اعتبارات بانکی و ۷۶ میلیارد تومان اعتبارات امدادی رسیده است .
مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) خراسان رضوی نسبت به توجه مددجویان این سازمان به اجرای شعار امسال و ندای مقام معظم رهبری در خصوص ارتقای تولید و اشتغال ابراز خرسندی کرد.
وی اظهار داشت: بیشترین طرح اشتغال زایی در کمیته امداد خراسان رضوی در خصوص طرح هایی از جمله خدمات و فروش محصولات و تولیدات مددجویان بوده و در مراحل بعد، طرح های دامداری، کشاورزی و صنعتی در این بخش قرار گرفته اند.
مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) خراسان رضوی با اشاره به اینکه بیشترین اعتبارات سال گذشته کمیته امداد این استان، بانکی بوده است یادآور شد: ۹۵ درصد از این اعتبارات، جذب شد که نسبت سال های گذشته از رشد بیشتری برخودار بوده است.
مسعودیان راد تعریف کمیته امداد از اشتغال زایی را مشاغل کوچک و خانگی برشمرد و ادامه داد: در مرحله نخست ایجاد اشتغال زایی برای مددجویان، از آنها نیازسنجی انجام شد و در مرحله بعد، استعداد مددجویان در قالب ۱۹۰ برنامه مورد بررسی قرار گرفت.
وی با اشاره به انجام مشاوره و هدایت شغلی در کمیته امداد خراسان رضوی متذکر شد: علاوه بر اینکه وام های کمیته امداد به صورت تخصصی در اختیار مددجویان متقاضی قرار می گیرد، وام های مذکور بدون سود بوده است.
مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) خراسان رضوی با بیان اینکه پس از اعطای تسهیلات به مددجویان، آنها به مدت ۵ سال مورد حمایت این سازمان قرار می گیرند گفت: علاوه بر اینکه، وام های کمیته امداد ۴ تا ۱۵ میلیون تومان بوده، به نظر می رسد، استقبال مددجویان جوان و فارغ التحصیلان دانشگاه ها از این تسهیلات ضروری است.
مسعودیان راد با ابراز خرسندی نسبت به کارایی بالا در طرح های خوداشتغالی مددجویان از نظر توجیه اقتصادی بیان کرد: زنان سرپرست خانوار بیشتر از سایر مددجویان به ایجاد اشتغال برای خود و خانواده علاقمند هستند.
وی با اشاره به اینکه نگاه ما در کمک به مددجویان روش ماهیگری به جای دادن ماهی است اظهار داشت: در این راستا تلاش می کنیم مددجویان در درجه اول بتوانند کسب و کاری را راه اندازی کنند تا بتوانند به خوداتکایی برسند و یا بتوانند شغل مناسب پیدا کنند.
خراسان رضوی به برکت وجود امام هشتم در این استان و سیل ورود ارادتمندان به این استان از توانمندی های فراوانی برای اشتغال و کارآفرینی برخوردار است.


۱۴ ابان ماه ۱۳۹۶ – پرداخت ۸ میلیارد تومان وام اشتغال و کارگشایی به نیازمندان خراسان‌شمالی

خبرگزاری فارس: رئیس صندوق قرض‌الحسنه امداد ولایت کمیته امداد خراسان‌شمالی گفت: در نیمه نخست سال ۹۶ دو هزار و ۴۵ فقره وام اشتغال و کارگشایی به افراد نیازمند مددجو و غیر مددجوی خراسان‌شمالی پرداخت‌شده است.
به گزارش خبرگزاری فارس از بجنورد به نقل از روابط عمومی کمیته امداد، رضا وحدانی، رئیس صندوق قرض‌الحسنه امداد ولایت خراسان‌شمالی با اشاره به اینکه این نهاد باهدف توانمندسازی مددجویان و فرزندان آن‌ها و همچنین جلوگیری از رشد فقر در بین محرومان، وام‌های قرض‌الحسنه کارگشایی اعطا می‌کند، گفت: در سال‌های گذشته پرداخت وام در کمیته امداد محدود به مددجویان تحت حمایت بود اما با برنامه‌های ابلاغی جدید این رویکرد تغییر کرده است.
وحدانی بابیان اینکه نیازمندان می‌توانند با مراجعه به‌تمامی دفاتر کمیته امداد در سطح شهرستان‌ها، پس از احراز صلاحیت توسط مددکاران این نهاد از این خدمت بهره‌مند شوند، افزود: کمیته امداد خراسان‌شمالی باهدف اعطای وام‌های قرض‌الحسنه با شرایط آسان‌تر صندوق قرض‌الحسنه امداد ولایت را از سال ۹۵ راه‌اندازی کرد.
وی در ادامه بابیان اینکه این وام‌ها در قالب جهیزیه، درمانی، تحصیلی، کارگشایی، مسکن، محکومین، اشتغال به مددجویان و غیر مددجویان نیازمند پرداخت می‌شود، سقف پرداختی برای وام‌های کارگشایی را پنج میلیون تومان و سقف در نظر گرفته‌شده برای وام‌های اشتغال را ۲۰ میلیون تومان اعلام کرد.
رئیس صندوق قرض‌الحسنه امداد ولایت خراسان‌شمالی در ادامه گزارشی از وام‌های ضروری اعطاشده در نیمه نخست سال ۹۶ ارائه کرد و افزود: این استان طی نیمه نخست امسال درمجموع دو هزار و ۴۵ فقره وام ضروری به افراد نیازمند مددجو و غیر مددجو پرداخت کرده است که ۵۱۴ فقره از وام‌ها به غیر مددجویان نیازمند پرداخت‌شده است.
وی مبلغ وام پرداختی به مددجویان را در نیمه نخست امسال، هشت میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومان اعلام کرد و یادآور شد: در نیمه نخست سال جاری، ۲۸۱ فقره تسهیلات اشتغال به ارزش چهار میلیارد تومان از محل این صندوق به مددجویان پرداخت‌شده است.
وحدانی با اشاره به اینکه منابع مالی این صندوق از محل سپرده‌های خیران و منابع داخلی کمیته امداد خراسان‌شمالی تأمین می‌شود، تأکید کرد: از هم‌وطنان نیکوکار دعوت می‌شود برای رفع فقر از چهره جامعه در صندوق قرض‌الحسنه امداد ولایت این استان سپرده‌گذاری کنند.
وی با یادآوری اینکه بسیاری از مددجویان درباز پرداخت اقساط مشکل‌دارند، بیان کرد: خیران و نیکوکاران همچنین می‌توانند نیازمندان و مددجویان تحت حمایت را بازپرداخت اقساط معوق و یا رفع مشکل ضمانت یاری کنند.


۲۴ مهر ۹۶ –  ایجاد بیش از ۱۰۰۰ فرصت شغلی برای مددجویان کمیته امداد در مرکزی

خبرگزاری مهر: اراک- معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد استان مرکزی گفت: یک هزار و ۹۸ فرصت شغلی جدید در پنج‌ ماهه نخست سال جاری برای مددجویان تحت حمایت کمیته امداد استان مرکزی ایجاد شده است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از کمیته امداد استان مرکزی، مجید مشهدی اظهار داشت: طی شش‌ماهه نخست امسال ۳۰۸ مددجوی تحت حمایت کمیته امداد استان مرکزی از طریق معرفی به مراکز کاریابی مشغول به کار شدند.
معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد استان مرکزی بابیان اینکه توانمندسازی و برطرف کردن وابستگی مددجویان تحت حمایت از مهم‌ترین اولویت‌های کمیته امداد است، گفت: با اقداماتی نظیر ایجاد فرصت شغلی و طرح‌های خودکفایی هرسال تعداد مددجویان تحت حمایت کاسته می‌شود.
وی افزود: از این تعداد فرصت شغلی ۵۷۳ مورد در زمینه دام‌پروری، ۱۴ مورد در زمینه کشاورزی، ۸۰ مورد صنایع‌دستی، ۵۰ مورد فعالیت‌های صنعتی و معدنی و ۳۸۱ مورد در زمینه طرح‌ های خدماتی برای مددجویان تحت حمایت ایجاد شده است.
مشهدی در ادامه یادآور شد: در سال گذشته سهم اشتغال کمیته امداد استان مرکزی دو هزار و ۲۵۰ فرصت شغلی بوده که با تلاش‌های انجام‌شده این رقم به سه هزار و ۹۱ فرصت شغلی رسید و در بحث اشتغال روستایی کمیته امداد استان مرکزی توانست یک هزار و ۶۶۴ فرصت شغلی ایجاد کند.
معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد استان مرکزی در پایان مطرح کرد: استعدادسنجی مددجویان، اعطای تسهیلات بانکی، ارائه آموزش‌های تخصصی و نظارت مستمر بر اجرای طرح‌های خودکفایی ازجمله اقدامات کمیته امداد برای کمک به توانمندی مددجویان تحت حمایت است.


۲۰ شهریور ۹۶ – معافیت ۸۰ فرزند مددجوی شادگانی از خدمت سربازی 

خبرگزاری مهر : مدیر کمیته امداد امام خمینی(ره) شادگان گفت: ۸۰ فرزند مددجوی تحت حمایت کمیته امداد در سال گذشته از خدمت سربازی معاف شدند.

جلیل علیزاده در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: در سال گذشته ۸۰ مورد از افراد تحت حمایت این نهاد با حمایت‌های کمیته امداد خمینی از خدمت سربازی معاف شدند.

وی با اعلام اینکه این تعداد با هماهنگی حوزه نظام وظیفه و همت کمیته امداد از خدمت سربازی معاف شده‌اند، افزود: این نهاد طبق تفاهمنامه‌ای که با سازمان نظام وظیفه عمومی ناجا منعقد کرده می‌تواند فرزندان مددجویی که سرپرست خانوار ندارند را از خدمت سربازی معاف کند.

مدیر کمیته امداد امام خمینی شادگان با اشاره به اینکه تسهیلات معافیت و کسر خدمت سربازی با داشتن شرایط لازم در این زمینه صورت می‌گیرد، اضافه کرد: بر اساس قوانین تعیین شده در این زمینه فرزندان پسر زنان سرپرست خانوار و فاقد سرپرست و همچنین فرزندان پسری که سرپرست آنها به علت وضعیت جسمی ضعیف و ناتوان است، می‌توانند از خدمات معافیت سربازی استفاده کنند.

علیزاده در پایان گفت: خدمات مربوط به تسهیلات سربازی در کمیته امداد در قالب معافیت سربازی، انتقال به نزدیکترین مرکز محل سکونت و کاهش تعرفه خدمت سربازی به مددجویان مشمول این خدمت ارائه می‌شود.


۸ شهریور ۹۶ – استخدام کمیته امداد شهرستان برخوار

کمیته امداد امام خمینی (ره)برخوار در اطلاعیه ای از جذب یک نفر نیروی آقا در شهرستان برخوار خبر داد.

کمیته امداد امام خمینی (ره) شهرستان برخوار یک نفر مرد، متاهل و بومی شهرستان برخوار، دارای مدرک لیسانس در یکی از رشته های کشاورزی، صنایع دستی، علوم اقتصادی و بازرگانی را جذب می کند.

افراد واجد شرایط می توانند برای دریافت اطلاعات بیشتر با شماره تماس ۴۵۸۲۳۸۳۰، تماس حاصل کنند.


۳۰ مرداد ۹۶ – اجزای ۳۶۹ طرح اشتغال‌زایی برای مددجویان کمیته امداد لرستان 

خبرگزاری مهر : معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد امام خمینی(ره) لرستان از اجرای ۳۶۹ طرح اشتغال‌زایی برای مددجویان کمیته امداد و خودکفایی این مددجویان خبر داد.
علی نجات آفتابی در گفت و گو با خبرنگار مهر، با بیان اینکه توانمندسازی، شکوفایی استعدادها و خوداتکایی نیازمندان و محرومان از مهم ترین اهداف نهاد کمیته امداد است، گفت: کمیته امداد با فراهم کردن زمینه خودکفایی برای مددجویان تحت حمایت مستعد اشتغال، با اهداء تسهیلات لازم در طرح های خودکفایی، مشاغل خانگی و کارانگیزی نقش مهمی در راستای توانمند سازی آنان ایفا می کند.
وی از ایجاد و بهره برداری بیش از ۳۶۹ طرح اشتغال زایی برای مددجویان تحت حمایت کمیته امداد با بیش از ۶ میلیارد و ۷۰میلیون تومان اعتبار خبر داد و افزود: کمیته امداد برنامه ‌های متعددی با هدف ایجاد اشتغال برای مددجویان طرح ‌ریزی کرده است که شماری از آنها با حمایت ‌های سایر دستگاه ‌ها عملیاتی می‌ شود.
معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد امام خمینی(ره) لرستان گفت: مددجویان تحت حمایت با دریافت تسهیلات اشتغال زایی و همچنین فراگیری آموزش‌های لازم در این زمینه به استقلال اقتصادی و خودکفایی رسیده و از چرخه حمایتی این نهاد خارج می‌شوند.
آفتابی ادامه داد: فراهم کردن امکانات لازم به منظور توانمندسازی، خوداتکایی، استقلال اقتصادی افراد و خانواده های نیازمند از طریق استعداد سنجی، مهارت آموزی، ایجاد اشتغال، آموزش های فنی و حرفه ای و اعطاء وام از مهمترین برنامه های کمیته امداد است.
وی با بیان اینکه ۳ میلیارد و ۹۸۲ میلیون تومان وام اعطایی از محل اعتبارات امدادی و بیش از ۲ میلیارد و ۸۸ میلیون تومان از محل اعتبارات قرض الحسنه بانکی به مددجویان پرداخت شده است، تصریح کرد: ۱۷ مورد از طرح های ایجاد شده در بخش کشاورزی، ۱۸۰ طرح دامپروری، ۵ طرح صنایع دستی و ۱۶۷ طرح در حوزه خدمات بوده است.
معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد امام خمینی(ره) لرستان در خصوص حرفه آموزی مددجویان تحت حمایت گفت: کمیته امداد طی سال ۹۵، زمینه حرفه آموزی ۱۱ هزار و ۶۱۵ مددجوی تحت حمایت را با همکاری سازمان فنی و حرفه ای، جهاد دانشگاهی و آموزشگاه های غیر دولتی فراهم کرده است.


۲۲ مرداد ۹۶ – ۵ هزار فرصت شغلی برای مددجویان کرمانشاهی کمیته امداد 

خبرگزاری مهر : معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد استان کرمانشاه از پیش‌بینی ۵ هزار فرصت شغلی برای مددجویان تحت حمایت کمیته امداد امام خمینی (ره) استان طی امسال خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی کمیته امداد امام خمینی(ره) استان کرمانشاه رشید جلیلیان با اشاره به طرح مستعدین اشتغال طی سال ۹۵ در میان جامعه مددجویی تحت حمایت این نهاد به تشریح اهداف و نتایج این طرح مهم پرداخت و گفت: این طرح با هدف شناسایی سطح بیکاری جامعه تحت حمایت کمیته امداد استان و راهکارهای رفع این معضل اجرا شده است.
معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد استان کرمانشاه افزود: حدود ۱۰۰ امدادگر در سال گذشته برای اجرای این طرح در درب منازل خانوارهای تحت حمایت حضور پیدا کرده و اطلاعات و مشخصات شغلی این خانوارهای مددجو را به صورت آنلاین در نرم افزار تمام شماری برای ایجاد یک بانک اطلاعات شغلی ثبت و ضبط کرده اند.
وی با یادآوری اینکه در این طرح ۱۱۹ هزار مددجوی تحت حمایت کمیته امداد استان کرمانشاه ثبت نام شدند، افزود: براساس مستندات ثبت شده در بانک اطلاعاتی این نهاد حدود ۵۰ هزار نفر از مددجویان تحت حمایت مستعد ایجاد اشتغال شناخته شده اند.
به گفته جلیلیان ۳۸۹ نفر از مددجویان فاقد شغل در استان دارای مدرک کارشناسی ارشد و دکتری، حدود چهار هزارنفر دارای مدرک فوق دیپلم و کارشناسی و مابقی مددجویان بیکار دارای مدارک دیپلم و پایین تر بوده اند.
وی با بیان اینکه این نهاد برای رفع بیکاری از جامعه مددجویی استان به ارزیابی نتایج طرح مستعدین شغلی پرداخته، تاکید کرد: این ارزیابی های حکایت از آن دارد که اصلی ترین دلیل بیکاری جامعه مددجویی در استان کرمانشاه فقدان مهارت های فنی و حرفه ای است.
معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد استان کرمانشاه ادامه داد: طبق نتایج به دست آمده از طرح مستعدین شغلی ۹۵درصد از مددجویان بیکار تحت حمایت کمیته امداد استان کرمانشاه فاقد مهارت های فنی و حرفه ای هستند.
وی با بیان اینکه کمیته امداد در اجرای طرح مستعدین شغلی به نیازهای جامعه مددجویی فاقد شغل نیز عنایت ویژه داشته است، عنوان کرد: بسیاری از مددجویان فاقد شغل به آموزش های مهارتی و کارآفرینی، برخی به ایجاد انگیزه و تعدادی از مددجویان نیز برای ایجاد شغل نیازمند تزریق سرمایه بوده اند.
جلیلیان با تاکید بر اینکه این نهاد برای مددجویان تحت حمایت دوره های آموزشی فنی و حرفه ای برگزار می کند، گفت: مددجویان فاقد شغل می توانند به صورت رایگان و براساس توانایی و علاقمندی در دوره های مهارتی و فنی که با همکاری سازمان فنی و حرفه ای برگزار می شود شرکت کرده و به مهارت های شغلی مورد نیاز خود دست یابند.
اد و توانمندی آنان اجرا می کند، تاکید کرد: اعطای تسهیلات قرض الحسنه اشتغال در اقساط بلند مدت، معرفی به موسسات کاریابی و تعامل با کارفرمایان تنها بخشی از اقدامات این نهاد جهت ایجاد شغل پایدار برای مددجویان تحت حمایت است.
معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد استان کرمانشاه با پیش بینی اینکه تا پایان سالجاری بیش از پنج هزار فرصت شغلی با اعطای تسهیلات برای مددجویان تحت حمایت در استان ایجاد شود، عنوان کرد: این تعداد فرصت شغلی موجب رونق اقتصاد جامعه و توانمندی خانوارهای تحت حمایت این نهاد می شود.


۱۶ خرداد ۹۶ – ایجاد ۲ هزار شغل جدید برای مددجویان استان همدان 

خبرگزاری تسنیم : مدیرکل کمیته امداد استان همدان با اشاره به اینکه در سال گذشته ۲ هزار شغل برای افراد زیرپوشش کمیته امداد استان همدان ایجاد شد گفت: در راستای عمل به رهنمودهای مقام معظم رهبری ۶۶ درصد از این مشاغل طرح‌های تولیدی بوده است.
پیمان ترکمانه در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در همدان با اشاره به اینکه بودجه جاری سال گذشته کمیته امداد استان همدان ۲۴۰ میلیارد ریال بوده است اظهار داشت: از این میزان ۲۰۲ میلیارد ریال به استان همدان ابلاغ شد.
وی افزود: با پیگیری‌های انجام شده و تعامل گسترده با بانک‌های عامل استان در سال گذشته ۲۳۶ میلیارد ریال از محل منابع بانکی از ابتدا تا پایان اسفندماه جذب و برای خانواده‌های مددجو استان اشتغال ایجاد شد.
ترکمانه با بیان اینکه با حساب بودجه جاری کمیته امداد و جذب اعتبار از منابع بانکی، میزان جذب منابع از کل اعتبارات ابلاغی در سال ۹۵ معادل ۱۱۷ درصد شد، گفت: بدین ترتیب از محل همین منابع تعداد ۲ هزار شغل ایجاد شد که در راستای عمل به رهنمودهای مقام معظم رهبری ۶۶ درصد از این مشاغل طرح‌های تولیدی بوده است.
مدیرکل کمیته امداد استان همدان با تأکید به رفع سو تغذیه کودکان زیر ۶ سال، بیان کرد: به ۳ هزار نفر از کودکان زیر ۶ سال استان همدان که دارای مشکلات ناشی از سوءتغذیه هستند کمک‌هایی به میزان ۲۶ میلیارد ریال پرداخت شد.
ترکمانه با اشاره به اقدامات حوزه فرهنگی کمیته امداد استان همدان، عنوان کرد: در سال گذشته ۵۸۸ نفر از خانواده‌های تحت پوشش به زیارت عتبات عالیات، ۵۲۰ به مشهد مقدس و ۴۷۵ به زیارت قدم و مسجد مقدس جمکران اعزام شدند که برخی از این افراد برای اولین بار زائر این مکان‌های زیارتی بودند.
وی تصریح کرد: ۷ هزار و ۶۴۸ نفر از دانش‌آموزان و یک هزار و ۵۱۳ نفر از دانشجویان زیرپوشش کمیته امداد برای ادامه تحصیل مورد مساعدت کمیته امداد قرار گرفتند و کمک‌هزینه‌های تحصیلی به این افراد تقدیم شد.
مدیرکل کمیته امداد استان همدان با بیان اینکه در سال گذشته ۳۶۴ میلیارد ریال در غالب کمک‌های حامیان، طرح اکرام ایتام و محسنین، صندوق‌های صدقات، زکات و غیره جمع‌آوری شد، اظهار داشت: این اتفاق مبارک در مقایسه با سال ۹۴ با رشد ۶ درصدی همراه بود.
ترکمانه، تأکید کرد: در حوزه پژوهش و برنامه‌ریزی از ۴ طرح دانش‌بنیان که توسط دانش‌آموختگان زیرپوشش کمیته امداد اجرا شده بود در هفته پژوهش رونمایی شد و از ۱۷ پایان‌نامه و پژوهش‌های مرتبط با فعالیت‌های کمیته امداد حمایت شد.
وی با اشاره به حوزه ساختار و منابع انسانی کمیته امداد استان، افزود: برای ارتقا کمیت و کیفیت خدمات و افزایش سطح دسترسی خانواده‌های نیازمند به خدمات کمیته امداد، سه اداره جدید جوکار، مریانج و لالجین در سال گذشته افتتاح شد.


۱۰ خرداد ۹۶ – پرداخت ۱۲۰ وام خوداشتغالی به مددجویان کمیته امداد شاهرود 

خبرگزاری مهر : مدیر کمیته امداد امام خمینی(ره) شاهرود با بیان اینکه ۱۲۰وام اشتغال به مددجویان این نهاد پرداخت شد، گفت: ارزش این وام‌ها ۱۴میلیارد و ۹۲۰میلیون ریال است.
محمد بلوچی در گفتگو با خبرنگار مهر، ضمن بیان اینکه کمیته امداد شاهرود سه هزار و ۴۳خانوار تحت پوشش کمک معیشت بگیر و یک هزار و ۶۳خانوار را به صورت چند خدمتی تحت پوشش دارد، ابراز داشت: در سال گذشته وام‌های کارگشایی به تعداد یک هزار و ۷۳مورد به مبلغ ۱۲ میلیارد و ۱۷۹میلیون ریال و ۶۰مورد وام اشتغال امدادی به میزان پنج میلیارد و ۷۲۰میلیون ریال و همچنین ۱۲۰وام بانکی اشتغال به ارزش ۱۴میلیارد و ۹۲۰میلیون ریال به مددجویان شاهرودی پرداخت شد.
وی تعداد دانش آموزان تحت پوشش کمیته امداد شاهرود را ۴۳۰نفر عنوان کرد و ابراز داشت: این افراد طی سال گذشته مبلغ ۱۰۲میلیارد و ۶۰۰ میلیون ریال خدمات دریافت کردند.
مدیر کمیته امداد امام خمینی (ره) شاهرود همچنین با بیان اینکه به ۲۸۹ دانشجو نیز یک میلیارد و ۸۷میلیون ریال خدمات ارائه شد، افزود: طی سال گذشته ۳۱۰ نفر از ایتام نیز مبلغ هشت میلیارد و ۸۰۰میلیون ریال، ۱۹۰نفر بیماران شفا به مبلغ هشتصد میلیون تومان و ۴۶۰نفر محسنین شامل زنان سرپرست خانوار، فرزندان بد سرپرست و خانواده های زندانی به میزان یک میلیارد و ۹۲۰میلیون تومان از این نهاد خدمات دریافت کردند.
بلوچی افزود: در سال گذشته ۷۰حق بیمه تامین اجتماعی قالی‌بافی به ارزش ۱۲۰میلیون ریال و همچنین حق بیمه تامین اجتماعی زنان سرپرست خانوار و اشتغال به میزان ۴۸۵مورد به ارزش چهار میلیارد ریال پرداخت شد.
وی بابیان اینکه ۳۷ خانوار در طرح مفتاح الجنه سال گذشته مورد بازدید و رسیدگی قرار گرفتند و دو هزار و ۸۷۰نفر از آموزش خانواده بهره‌مند شدند، افزود: ۲۰میلیارد و ۱۹۵میلیون ریال برای هرنوع کمک درمانی در سال گذشته پرداخت شد که امیدواریم با تلاش های صورت گرفته بتوانیم شاهد خودکفایی مددجویان تحت پوشش باشیم.
مدیرکمیته امداد امام خمینی شاهرود کمک‌هزینه ویژه درمان در سال گذشته را سه هزار و ۶۰۰مورد به ارزش دو میلیارد و ۴۰میلیون ریال برشمرد و ابراز داشت: طی سال گذشته ۱۵مورد ساخت حمام و سرویس بهداشتی، ۶۰مورد غربال‌گری بیماران قلبی، ۱۳۰مورد آموزش بهداشت به انجام رسید و به ۱۸۰مورد بیماران سرطانی و صعب‌العلاج رسیدگی شد.
بلوچی بابیان اینکه سال گذشته با کمک مردم نیکوکار شاهرود اقدام به برپایی ۱۵ سفره افطار ویژه نیازمندان شد، ابراز داشت: پنج هزار  و ۸۹۲ پرس غذای گرم و هفت هزار و ۲۱۷نان رایگان و همچنین تعداد دو هزار و ۸۲۵سبد کالا به ارزش ریالی یک میلیارد و ۳۷میلیون ریال در رمضان سال گذشته بین مردم توزیع شد.
وی تعداد خانواده‌های مددجویان اطعام داده‌شده در سال گذشته را سه هزار و ۲۹۶نفر اعلام کرد و گفت: در این راستا دو هزار و ۸۲۵ سبد کالا توزیع شده است.


۲ خرداد ۹۶ – رشد ۲۰۰ درصدی اشتغال مددجویان کمیته امداد کهگیلویه و بویراحمد 

خبرگزاری فارس : مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) کهگیلویه و بویراحمد، گفت: با تلاش‌های انجام شده اشتغال مددجویان این نهاد در سال گذشته رشد ۲۰۰ درصدی داشته است.
فرید محبی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در یاسوج، اظهار کرد: اجرای طرح‌های خوداشتغالی و ایجاد فرصت‌های شغلی مناسب برای مددجویان از مهم اهداف کمیته امداد است.
مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اهمیت اشتغال و خودکفایی مددجویان، افزود: اگر مددجویان شغل مناسبی پیدا کرده و خودکفا شوند می‌توانند از چرخه حمایتی این نهاد خارج شده و جایشان را به خانوارهای دیگر در نوبت بدهند.
وی به برگزاری دوره‌ها و کلاس‌های آموزشی خوداشتغالی برای مددجویان توسط کمیته امداد اشاره کرد و گفت: تاکنون دوره‌های آموزشی مختلفی را با کمک دیگر دستگاه‌ها از جمله فنی و حرفه‌ای برای ایجاد اشتغال مددجویان در استان برگزار کرده‌ایم.
این مسوول با بیان اینکه تاکنون اقدامات خوب و مطلوبی در این حوزه انجام شده است، گفت: در سال گذشته حدود پنج هزار و ۹۱۱ نفر در رشته‌ها و بخش‌های مختلف آموزش مهارت فنی و حرفه‌ای را فرا گرفته‌اند.
محبی با بیان اینکه برگزاری این دوره‌ها برای مددجویان مفید بوده و باعث ایجاد اشتغال برای آنها می‌شود، خاطرنشان کرد: آموزش و مهارت دو عامل اصلی برای راه‌اندازی شغل و کسب درآمد است.
مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه تلاش‌های انجام شده باعث افزایش در میزان درصد اشتغال مددجویان شده است، گفت: میزان درصد اشتغال مددجویان این نهاد در سال گذشته ۲۰۰ درصد رشد داشته است.
وی، افزود: حدود دو هزار و ۸۶۲ طرح اشتغال‌زا با اعتبار ۳۹ میلیارد تومان در سال گذشته برای مددجویان اجرا شد.
این مسوول پرداخت تسهیلات کم بهره به مددجویان را عامل دیگری برای توسعه اشتغال آنها عنوان کرد و بیان داشت: برای ایجاد اشتغال مددجویان از طریق جذب تسهیلات بانکی کم بهره محدودیتی وجود ندارد.
محبی، یادآور شد: برای خوداشتغالی پنج تا ۵۰ میلیون تومان و برای طرح‌های خودکفایی تا ۷۵ میلیون تومان تسهیلات به مددجویان پرداخت می‌شود.


۳۱ اردیبهشت ۹۶ – ایجاد امسال ۵ هزار فرصت شغلی برای مددجویان کردستان 

خبرگزاری فارس : معاون اشتغال کمیته امداد کردستان گفت: کمیته امداد امسال در کردستان برای ایجاد ۵ هزار فرصت شغلی برنامه‌ریزی کرده است که نسبت به آمار سال گذشته، دو برابر افزایش دارد.
فرشید جهانبین در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در سنندج، اظهار کرد: محور برنامه‌های کمیته امداد کردستان در سال‌جاری در حوزه اشتغال، کیفی‌سازی مشاغل است.
وی اضافه کرد: برنامه‌ریزی‌‌هایی که صورت گرفته بر این مبنا است که شغل‌هایی که ایجاد می‌شود از کیفیت بالایی برخوردار باشد، خاطرنشان کرد: سرانه تسهیلات اشتغال امداد در این دوره ۵۰ میلیون تومان است و امیدواریم بتوانیم با بهره‌گیری از این ظرفیت بستر ایجاد اشتغال و توانمندسازی مددجویان را فراهم سازیم.
معاون اشتغال کمیته امداد کردستان با اشاره به اینکه سال گذشته ۳ هزار و ۴۲۰ شغل برای مددجویان زیرپوشش این نهاد ایجاد شده است، افزود: این تعداد شغل با صرف اعتباری بالغ بر ۴۷۰ میلیارد ریال از محل منابع بانکی و امدادی برای مددجویان زیر پوشش امداد ایجاد شده است.
به گفته  جهانبین، در بحث کاریابی نیز با هماهنگی و پیگیری‌های انجام گرفته برای ۶۵۰ مددجو در استان کردستان شغل ایجاد شده است.
ارائه آموزش‌های حرفه‌ای به ۹ هزار مددجو در کردستان
وی از ارائه آموزش‌های حرفه‌ای به ۹ هزار مددجوی زیرپوشش این نهاد خبر داد و گفت: این تعداد مددجو با توجه به نیاز بازار کار و ظرفیت‌های موجود در هر منطقه‌ای زیرپوشش آموزش‌های کوتاه، میان و بلندمدت قرار گرفته‌اند.
معاون اشتغال کمیته امداد کردستان خاطرنشان کرد: همچنین سال گذشته ۴۲ هزار بازدید در راستای نظارت بر شغل‌های ایجاد شده در سطح استان انجام گرفته است.
جهانبین تصریح کرد: ۳۷ میلیارد تومان تسهیلات پرداختی حوزه اشتغال مددجویان امداد در سال گذشته از محل منابع بانکی بوده است که ۱۰ میلیارد تومان از این اعتبارات نیز از محل منابع امداد در اختیار مددجویان قرار گرفته است.
وی برنامه امداد در حوزه اشتغال در سال گذشته را ایجاد ۳ هزار و ۵۰ شغل عنوان کرد و اظهار داشت: ۳ هزار و ۴۲۴ فرصت شغلی با رشد ۱۲ درصدی نسبت به برنامه در سطح استان برای مددجویان زیرپوشش کمیته امداد ایجاد شده است.
معاون اشتغال کمیته امداد کردستان خاطرنشان کرد: براساس برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته سهمیه امسال کمیته امداد کردستان در زمینه اشتغال‌زایی با رشد ۲ برابر نسبت به سال گذشته ایجاد بیش از ۵ هزار شغل است.
جهانبین پایداری را مهم‌ترین ویژگی اشتغال ایجاد شده در کمیته امداد کردستان عنوان کرد و گفت: بر اساس راستی‌آزمایی‌ها بیش از ۹۰ درصد اشتغال ایجاد شده در این نهاد از پایداری کامل برخوردار هستند.
به گفته وی، نظارت دقیق و ایجاد اشتغال براساس نیاز بازار و همچنین نظارت مستمر بر شغل‌های ایجاد شده دلیل اصلی پایداری طرح‌های خوداشتغالی در کمیته امداد است.


۲۰ اردیبهشت ۹۶ – تسهیلات اشتغالزایی کمیته امداد کرمان ۳ برابر می شود 

خبرگزاری مهر : مدیرکل کمیته امداد امام خمینی استان کرمان از افزایش سه برابری میزان تسهیلات اشتغالزایی کمیته امداد این استان طی سال جاری خبر داد.
به گزارش خبرنگار مهر، یحیی صادقی پیش از ظهر سه شنبه در دومین جلسه کار گروه اشتغال و سرمایه گذاری استان کرمان در سال جاری، اظهار کرد: سهم کمیته امداد در ایجاد اشتغال در سال ۱۳۹۵ از محل اخذ تسهیلات بانکی چهار هزار و ۵۳۵ شغل بود اما ما بخشی از مشاغل را بدون پرداخت تسهیلات و با تشویق کارفرمایان و استفاده از ظرفیت بنگاه های مختلف در سطح استان ایجاد کرده ایم که حدود دو هزار و ۳۰۰ شغل علاوه بر این ایجاد شده است که در واقع شغل های ایجاد شده توسط کمیته امداد در سال گذشته شش هزار و ۸۰۲ شغل بوده است.
وی با اشاره به اینکه تولیدات کمیته امداد امام خمینی (ره) با توجه به مشاغلی که ایجاد کرده است ۱۵۷ هزار و ۵۰۹ تن در سطح استان کرمان بوده است، افزود: در سال ۹۵ در تولید محصولات زراعی ۱۸ هزار و  ۴۸۶ تن، تولیدات محصولات باغی ۱۱ هزار و  ۴۶۸ تن، تولید محصولات گلخانه ای چهار هزار و ۴۸۲ تن و تولید صیفی و سبزیجات ۱۲۳ هزار و ۷۳ تن بوده است که توسط مددجویان کمیته امداد انجام شده است.
مدیر کل امداد امام خمینی (ره) استان کرمان با بیان اینکه اولین بار در شهرستان قلعه گنج حدود  ۱۸  هزار تاکسی به مددجویان کمیته امداد واگذار شد، گفت: واگذاری  ۴۰ دستگاه تراکتور در شهرستان رودبار جنوب و پیگیری احداث ۵۰۰ نیروگاه خورشیدی در قلعه گنج از کار های انجام شده کمیته امداد طی دو ماه گذشته بوده است.
صادقی ادامه داد: پروژه احداث ۲۲۰ نیروگاه خورشیدی در شمال استان کرمان تا نیمه خرداد ماه به بهره برداری می رسد.
وی عنوان کرد: با توجه اینکه تسهیلات اشتغال کمیته امداد در سال ۹۶ سه هزار  ۳۳۰ میلیارد تومان است که دو هزار و ۱۰۰ میلیارد تومان آن منابع دولتی و هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان هم از منابع داخلی کمیته امداد است؛ بنابراین به همین نسبتا سهم تسهیلات اشتغال کمیته امداد استان کرمان هم افزایش می یابد که تقریبا سه برابر می شود که پیش بینی می شود ۱۶۰ میلیارد تومان به استان کرمان تخصیص داده شود.
صادقی بیان داشت: باید از این تسهیلات و ظرفیت ها به درستی استفاده شود و با همکاری کارگروه ها و بانک ها بتوانیم این منابع را به خوبی جذب کنیم.


۱۲ اردیبهشت ۹۶ – اشتغال ۲۲ هزار مددجو از طریق کاریابی در سال گذشته

خبرگزاری ایرنا : مدیرکل حرفه آموزی و کاریابی کمیته امداد امام خمینی (ره) با تاکید بر این که توانمند سازی مددجویان از اولویت های اصلی این نهاد است،‌ گفت: ۲۲ هزار مددجوی کمیته امداد امام خمینی (ره) از طریق کاریابی در سال گذشته مشغول کار شدند.
مهرعلی حق گویان روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار اجتماعی ایرنا، ‌با بیان اینکه یکی از راهبردهای توانمند سازی ایجاد شغل برای مددجویان از طریق برنامه های کاریابی و تعامل با کارفرمایان است، افزود: ارتباط مستقیم با کارفرما، اجرای طرح های خودکفایی اعضای خانوار مددجو، از انواع اقدامات و فعالیت های اشتغال در طرح های کاریابی پیش بینی شده است.
وی در ادامه با اشاره به این که در سال ۹۵، ۷۹ هزار و ۱۶۵ مددجوی کمیته امداد، آموزش‌های مهارتی در حوزه اشتغال دیده‌اند،‌ گفت:‌ مددجویان کمیته امداد آموزش های مختلفی از جمله در حوزه کشاورزی و دامپروری را فرا می گیرند. در این مدت ۱۸۶ هزار و ۳۷۳ مددجو که در حرفه ای مشغول کار هستند نیز،‌ آموزش های بازآموزی را فرا گرفتند.
حق گویان گفت: کمیته امداد در اجرای توانمندسازی و خوداتکایی مددجویان، نیاز کارفرمایان به نیروی کار احصا می کند و به مددجویان آموزش های لازم را می دهد.
مدیرکل حرفه آموزی و کاریابی کمیته امداد با اشاره به ارائه بسته های تشویقی کاریابی برای مددجویان اظهار کرد: بسته های تشویقی شامل پرداخت حق بیمه سهم کارفرما و حق الزحمه کاریابی است که علاوه بر آموزش های مهارتی به متقاضیان ارائه می شود.
وی ادامه داد: کمیته امداد به منظور ایجاد انگیزه در کارفرمایان، بنگاه‌های تولیدی و خدماتی، حق بیمه سهم کارفرمایی مددجویانی که نزد کارفرمایان مشغول به کار شوند را در سال اول ۱۰۰ درصد به کارفرمایان پرداخت می کند.


۴ اردیبهشت ۹۶ – پرداخت ۱۷۰ هزار وام اشتغال زایی به مددجویان کمیته امداد 

خبرگزاری مهر : رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) از هدف گذاری پرداخت ۱۷۰ هزار فقره تسهیلات اشتغال زایی به مجددجویان این نهاد در سال ۹۶ خبر داد.
به گزارش خبرنگار مهر، پرویز فتاح امروز در مراسم امضای تفاهم نامه سازمان آموزش فنی و حرفه ای و کمیته امداد امام (ره) که با هدف ارائه آموزش های مهارتی به مددجویان این کمیته در محل سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور به امضا رسید، گفت: تفاهم نامه امروز تجدید عهدی است که در سال های گذشته بوده چرا که پیش از این مشابه این تفاهم نامه امضا شده است.
وی با اشاره به اینکه در سال گذشته بیش از ۳۰۰ هزار فقره آموزش فنی و حرفه ای به مددجویان تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) ارائه شده است، گفت: بخش عمده ای از این آموزش ها با حمایت سازمان آموزش فنی و حرفه ای صورت گرفته است.
رئیس کمیته امداد امام (ره) ادامه داد: در نظر داریم امسال با تداوم آموزش های مهارتی به مددجویان سهم این آموزش ها را در جهت ایجاد اشتغال پایدار در بین جامعه هدف کمیته امداد افزایش دهیم.
فتاح با تاکید بر نامگذاری سال ۹۶ با عنوان «اقتصاد مقاومتی؛ اشتغال-تولید» افزود: خوشبختانه امضای این تفاهم نامه در ابتدای امسال نشان از عزم جدی برای تحقق شعار سال است. سال گذشته پرداخت ۱۰۰ هزار فقره تسهیلات اشتغال زایی به مددجویان کمیته امداد هدف گذاری شده بود که خوشبختانه صد درصد این تعهد تحقق یافت.
وی از افزایش سقف تسهیلات اشتغالزایی به مددجویان این کمیته در سال جاری خبر داد و گفت: خوشبختانه امسال با حمایت های دولت و مجلس میزان تسهیلات پرداختی به مددجویان برای اشتغالزایی تقریبا دو برابر شد به طوری که در سال ۹۶ پرداخت ۱۷۰ هزار فقره تسهیلات اشتغال و مهارت آموزی هدف گذاری شده است.
رئیس کمیته امداد امام (ره) گفت: افراد تحت پوشش این کمیته از پایین ترین قشر درآمدی جامعه هستند که متاسفانه دیده نمی شوند، اما نباید این افراد را از فرودستان جامعه تلقی کرد بلکه آنها از فرادستان هستند و نگاه جامعه باید به این افراد تغییر کند.
فتاح با اشاره به اینکه در سال گذشته ۳ هزار و ۵۰۰ نفر از افراد تحت پوشش کمیته امداد امام (ره) از نخبگان بودند، گفت: در حال حاضر ۷۵ هزار نفر از افراد تحت پوشش این کمیته دانشجو هستند ضمن اینکه رتبه ۹۷ رشته ریاضی در سال ۹۵ از دانش آموزان تحت پوشش این کمیته بوده است.
وی اظهار کرد: در سال گذشته سقف تسهیلات اشتغال به مددجویان ۱۵ میلیون تومان بود که تلاش می کنیم این میزان را در سال جاری به ۲۰ تا ۲۵ میلیون افزایش دهیم.


۳ اردیبهشت ۹۶ – ایجاد ۲۷۰۰ فرصت شغلی توسط کمیته امداد استان مرکزی

خبرگزاری فارس : مدیرکل کمیته امداد استان مرکزی گفت: کمیته امداد استان مرکزی سال گذشته با فراهم کردن ۲ هزار و ۷۰۰ فرصت شغلی رتبه برتر استان را در حوزه اشتغال‌زایی به خود اختصاص داد.
به گزارش خبرگزاری تسنیم از ساوه، قنبر موسی‌نژاد عصر امروز در دیدار با امام جمعه شهرستان ساوه با اشاره به فعالیت‌های کمیته امداد استان مرکزی در راستای توانمندسازی مددجویان این نهاد اظهار داشت: کمیته امداد مرکزی در سال گذشته با فراهم کردن ۲هزار و ۷۰۰ فرصت شغلی برای مددجویان با هدف توسعه طرح‌های اشتغال‌زایی  مددجویان تحت پوشش رتبه برتر در حوزه اشتغال را در استان به خود اختصاص دهد که مورد تقدیر معاون عمرانی استاندار مرکزی به عنوان نهاد برتر در حوزه اشتغال‌زایی در این استان  قرار گرفت.
وی افزود: از این میزان فرصت شغلی ایجاد شده، نزدیک به هزار و ۷۰۰ فرصت شغلی آن برای مددجویان روستایی بوده که در این راستا مجموع تسهیلات ارائه شده در جهت اشتغال‌زایی معادل بیش از ۵۰۰ میلیارد ریال بوده که از این مبلغ ۲۴۰ میلیارد ریال در حوزه روستایی پرداخت شده است.
مدیرکل کمیته امداد استان مرکزی تصریح کرد: عمده تسهیلات ارائه شده، در حوزه‌های مشاغل خانگی، صنعت، کسب و کار، دامداری و دیگر مشاغل بوده است که این روند پرداخت تسهیلات ادامه دارد.
موسی‌نژاد عنوان کرد: خدماتی که کمیته امداد استان مرکزی به مددجویان تحت پوشش خود ارائه می‌دهد در ابعاد عمرانی، فرهنگی، آموزشی، بهداشتی و اشتغال‌زایی بوده است که تلاش داریم سطح این خدمات را ارتقا دهیم.
مدیرکل کمیته امداد استان مرکزی بیان کرد: بیش از ۳۷ هزار خانوار تحت پوشش کمیته امداد استان مرکزی قرار دارند که به‌صورت مستمر از خدمات این نهاد بهره‌مند می‌شوند و ۴۴هزار خانوار نیز به‌صورت غیرمستقیم از خدمات کمیته امداد در حوزه درمانی و فرهنگی برخوردار می‌شوند.


۲۹ فروردین ۹۶ – ایجاد ۱۸۰۰ فرصت شغلی برای مددجویان کمیته امداد ایلام

خبرگزاری مهر : مدیر کل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان ایلام گفت: در سال گذشته یک هزار و ۸۰۰ فرصت شغلی برای مددجویان زیر پوشش این نهاد ایجاد شده است.
به گزارش خبرگزاری مهر، ضیاء رضایی با بیان اینکه ۲۸۰ میلیارد ریال اعتبار از محل منابع بانکی استان و اعتبارات تخصیصی سازمان مرکزی برای فراهم کردن این تعداد شغل هزینه شده افزود: با جذب و هزینه این میزان اعتبار و ایجاد این تعداد  شغل این نهاد در حوزه اشتغال دستگاه برتر استان و در کشور نیز جایگاه پنجم را بین سایر استان ها کسب کرد.
وی با بیان اینکه ۵۲ درصد تسهیلات پرداختی به جامعه هدف این نهاد در حوزه کشاورزی و دامداری و مابقی نیز در زمینه کسب و کار و مشاغل خانگی بوده است، یادآور شد: منابع بانکی این تسهیلات پرداختی از محل تسهیلات قرض الحسنه اشتغال  بوده است.
رضایی با اشاره به طرح استعدادیابی اشتغال بین مددجویان زیر پوشش این نهاد، افزود: این طرح ویژه مددجویان زیر ۷۰ سال بوده که در رده های مختلف سنی دانش آموزان، دانشجویان، جوانان و غیره اجرا و استعداد هر یک در اشتغال مشخص شناسایی شده است.
مدیر کل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان ایلام گفت: پیش بینی می شود در سال جاری میزان تسهیلات پرداختی اشتغال به مددجویان زیر پوشش بیش از ۱۰۰ درصد رشد یابد.


۱۴ فروردین ۹۶ – ایجاد یک هزار و ۹۹۰ طرح اشتغال برای مددجویان تحت پوشش کمیته امداد زنجان 

خبرگزاری شبستان:مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان زنجان گفت: یکی از مصادیق مهم اقتصاد مقاومتی ایجاد درآمد پایدار برای نیازمندان با رویکرد اشتغال است که طی سال ۹۵ تعداد یک هزار و ۹۹۰ طرح اشتغال برای مددجویان کمیته امداد ایجاد شده است.
به گزارش خبرگزاری شبستان از زنجان و به نقل از روابط عمومی کمیته امداد استان زنجان، هدایت صفری، مدیرکل کمیته امداد استان زنجان به‌منظور تبیین شعار سال و بسترهای موردنیاز برای تحقق این موضوع در جمع کارکنان امداد شهرستان خرم دره حضور یافت و بر تلاش بیشتر درزمینهٔ توسعه مشارکت‌های مردمی و ایجاد اشتغال برای خانواده‌های زیرپوشش این نهاد به‌عنوان دو مؤلفه مهم در اقتصاد مقاومتی تأکید کرد.
این مقام مسوول در این جلسه بابیان اینکه مقام معظم رهبری همه‌ساله نقشه راه کشور را در قالب نام گذاری سال بیان می‌کنند، گفت : یکی از بسترهای مهم در تحقق شعار سال و نهادینه کردن اقتصاد مقاومتی درک صحیح از آن و ارائه برنامه‌ها و طرح‌های متناسب با آن است .
وی با اشاره به اینکه منظور از «اقتصاد مقاومتی: تولید – اشتغال » در امداد ایجاد بسترهای موردنیاز برای تأمین معاش نیازمندان است ادامه داد : فعالیت نوآورانه ، خلاقانه ، جهادی و انقلابی با استفاده از تمامی ظرفیت‌ها و حضور مردم در این وادی بسیار اثربخش بوده و با برنامه‌ریزی درست تلاش مجموعه باید به این سمت هدایت شود.
صفری در ادامه خدمات ارائه‌شده در سال گذشته در حوزه اشتغال را مناسب ارزیابی کرد و گفت : یکی از مصادیق مهم اقتصاد مقاومتی ایجاد درآمد پایدار برای نیازمندان با رویکرد اشتغال است که طی سال ۹۵ تعداد یک هزار و ۹۹۰ طرح اشتغال برای افراد مستعد زیرپوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) دراستان زنجان ایجادشده است .
مدیرکل کمیته امداد استان زنجان با تأکید بر اینکه در ایجاد اشتغال برای جامعه هدف باید طرح‌های نو و بدیع و دارای اثربخشی و درآمدزایی بالا مدنظر قرار گیرد ، اظهار کرد: ظرفیت‌های بسیاری در حوزه ایجاد اشتغال در قالب طرح‌های نوآورانه در استان وجود دارد که نیازمند همت همگانی و عزم و اراده جمعی در این بخش  است .
وی بابیان اینکه آموزش‌های ارائه‌شده به جامعه هدف در حوزه اشتغال باید به سمت‌وسوی اشتغال‌زایی هدایت شود ، ادامه داد: آموزش‌های مبتنی بر نیاز و ظرفیت هر منطقه در بالا بردن اثربخشی طرح‌های اشتغال و ایجاد درآمد پایدار بسیار راهگشاست.
صفری یکی از شاخص‌های مهم در پایداری و اثربخشی طرح‌های اشتغال را بازار سازی و بازاریابی برای این طرح‌ها عنوان کرد و تأکید کرد: بامطالعه صحیح و بررسی ظرفیت‌ها و شناخت استعدادهای مناطق مختلف در استان زمینه‌های لازم برای عرضه تولیدات طرح‌های اشتغال فراهم خواهد شد.
مدیرکل کمیته امداد استان از برنامه‌های مهم موردنیاز در حوزه اشتغال مددجویان در سال ۹۶ را ایجاد مجتمع‌های تولیدی ، خدماتی با مالکیت انفرادی اعلام کرد و گفت :در تلاش هستیم  این مجتمع‌ها را به‌عنوان یک اولویت کاری  مهم در حوزه اشتغال در تمامی مناطق استان ایجاد نماییم .


۹ فروردین ۹۶ – اجرای ۲۵۱۶طرح خوداشتغالی توسط کمیته امداد

خبرگزاری ایسنا : معاون اشتغال کمیته امداد امام خمینی(ره) کهگیلویه و بویراحمد گفت: طی سال گذشته ۲۵۱۶طرح خود اشتغالی با اعتباری بالغ بر ۳۶۰میلیارد ریال از طریق کمیته امداد امام خمینی(ره) در استان اجرا شد.
“حمیدرضا رحیمی نیا” در گفت و گو با خبرنگار ایسنا منطقه کهگیلویه و بویراحمد افزود: این طرح ها در مجموعه کشاورزی، دامپروری، صنفی و صنعتی، صنایع دستی، دانش بنیان، خدماتی و مشاغل خانگی بودند.
وی بیان کرد: این طرحها حداقل به مدت سه سال نظارت و از لحاظ فنی پشتیبانی می شود که این روند در پویایی و ماندگاری و درآمد زایی مثمر ثمر خواهند بود.
معاون اشتغال کمیته امداد امام خمینی(ره) کهگیلویه و بویراحمد اضافه کرد: از تمامی مسئولین به ویژه بانکهای عامل که در این زمینه همکاری لازم را دشته اند، تقدیر و تشکر می کنیم.


۲۸ اسفند ۹۵ – اجرای ۳۴۴۰ طرح اشتغال توسط کمیته امداد سیستان و بلوچستان 

خبرگزاری تسنیم : مدیرکل کمیته امداد سیستان و بلوچستان گفت: از ابتدای سال تاکنون ۳ هزار و ۴۴۰ طرح اشتغال در قالب مشاغل خرد و کسب و کار خانگی با اعتباری بالغ بر ۳۶۹ میلیارد و ۱۳ میلیون ریال برای مددجویان در سطح استان اجرا شده است.
رضا شهرکی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در زاهدان، اظهار داشت: از ابتدای سال تاکنون ۳ هزار و ۴۴۰ طرح اشتغال در قالب مشاغل خرد و کسب و کار خانگی با اعتباری بالغ بر ۳۶۹ میلیارد و ۱۳ میلیون ریال برای مددجویان در سطح استان اجرا شده است.
مدیرکل کمیته امداد سیستان و بلوچستان ادامه داد: ۷۳ میلیارد و ۶۸۸ میلیون ریال از این اعتبار از محل اعتبارات صندوق اشتغال نیازمندان و ۲۹۵ میلیارد و ۳۲۵ میلیون ریال نیز از محل اعتبارات قرض‌الحسنه قانون بودجه سال جاری تامین شده است.
وی با اشاره به اینکه عمده مشاغل ایجاد شده از نظر نوع فعالیت شامل ۱۳۸ طرح کشاورزی، ۹۷۱ طرح دامپروری، ۹ طرح شیلات و ۶۲۷ طرح صنایع دستی بوده، افزود: امسال نظارت تخصصی بر طرح‌های خوداشتغالی را با جدیت بیشتری پیگیری کردیم به این صورت که ناظران این نهاد به صورت مستمر از طریق بازدید حضوری بر پایدارسازی، بقا و درآمدزایی طرح‌ها نظارت داشتند.
شهرکی خاطرنشان کرد: کمیته امداد با بررسی‌هایی که پیرامون افراد تحت پوشش خود انجام می‌دهد، استعدادهای مددجویان تحت پوشش را سنجیده و پس از آن با ارائه برنامه‌های آموزشی، به این افراد در راستای امرار معاش یاری‌رسانی می‌کند.
مدیرکل کمیته امداد سیستان و بلوچستان با اشاره به اینکه تاکنون در راستای پایدارسازی مشاغل ایجاد شده برای مددجویان ۵۷ هزار و ۲۶۶ نظارت فنی و تخصصی بر طرح‌های اشتغال مددجویان اعمال شده، اضافه کرد: رمز پایدارسازی مشاغل در کمیته امداد نظارت و پایش مستمر به صورت دوره‌ای است به طوری که میزان انحراف در طرح‌های اشتغال این نهاد به نسبت تمامی دستگاه‌های نظارتی کمتر بوده و حدود ۱۰ درصد است.
وی تصریح کرد: تسهیلات اشتغال این نهاد در قالب طرح‌های کارانگیزی، توان‌افزایی و خودکفایی در زمینه‌های مختلف شغلی و افزون بر ۲۰۰ رشته شغلی در شش سرفصل مهم از جمله دامپروری، صنایع دستی، خدمات، شیلات و حمل و نقل به مددجویان تحت حمایت این نهاد پرداخت می‌شود.


۱۷ اسفند ۹۵ – زمینه برای اشتغال مددجویان کمیته امدادچهارمحال وبختیاری فراهم شود

خبرگزاری مهر : استاندار چهارمحال و بختیاری گفت: زمینه برای اشتغال مددجویان کمیته امداد چهارمحال وبختیاری فراهم شود.
به گزارش خبرنگار مهر، قاسم سلیمانی دشتکی پیش از ظهر دوشنبه در دیدار با مدیرکل کمیته امام خمینی (ره) اظهار داشت: کمیته امام خمینی (ره) با هدف حمایت از مستضعفان در جامعه تشکیل و مقرر شد ریشه فقر در کشور ریشه کن شود اما فشار استکبار و قدرت های بزرگ بر جمهوری اسلامی نوپا سبب شد مشکلات مالی و اقتصادی بیشتر شود.
وی در ادامه گفت: نظام جمهوری اسلامی ایران به منظور برطرف کردن نیاز مالی مددجویان را حمایت می‌کند و همچنین جامعه ای، جامعه عادی است که قشر متوسط اکثریت مطلق باشد و دهک های پایین و بالای آن بسیار اندک باشند.
استاندار چهارمحال و بختیاری در ادامه با بیان اینکه فقر به دنبال خود پیامدهای مخربی را به همراه دارد، تاکید کرد: بنابراین دستگاه های مربوطه به ویژه کمیته امداد باید دهک های پایین را به حد نرمال و عادی برسانند.
سلیمانی بیان کرد: باید تعاونی و کارگاه های تولیدی در راستای اشتغال افراد تحت پوشش کمیته امام خمینی (ره) تشکیل و نیروهای متقاضی و نیازمند کار به کار گرفته شوند.


۱۶ اسفند ۹۵ – ۶۲۰ میلیارد ریال صرف اشتغالزایی مددجویان کمیته امداد در خراسان رضوی شد 

خبرگزاری ایرنا: معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد امام خمینی(ره) خراسان رضوی گفت: ۶۲۰ میلیارد ریال اعتبار اشتغالزایی و توانمندسازی مددجویان تحت پوشش این نهاد از ابتدای امسال جذب شده است.
سیدحسین کرابی یکشنبه شب در نشست کارگروه اشتغال و سرمایه گذاری شهرستان گناباد اعتبار اشتغالزایی پارسال این نهاد را ۱۲۰۰ میلیارد اعلام و بیان کرد: این میزان امسال به ۶۸۰ میلیارد ریال کاهش یافت و تاکنون ۶۲۰ میلیارد ریال آن جذب شده است.
وی ادامه داد: ۳۷ هزار و ۷۰۰ طرح اشتغال در حال اجرای مددجویان کمیته امداد امام خمینی (ره) در خراسان رضوی توسط کارشناسان این اداره کل تحت نظارت قرار دارند.
معاون کمیته امداد امام خمینی(ره) خراسان رضوی گفت: در مجموع ۸۸ هزار طرح اشتغالزا توسط مددجویان کمیته امداد در سالهای گذشته اجرا شده که ۳۷ و هزار و ۷۰۰ مورد آن مربوط به پنج سال اخیر تاکنون است.
وی افزود: چهار هزار مترفرش و گلیم، ۱۸ هزار تن شیر، چهار هزار تن گوشت قرمز و سفید و هشت هزار تن تولیدات کشاورزی در نتیجه فعالیتهای اشتغالزای مددجویان کمیته امداد خراسان رضوی در سالهای گذشته تولید شد.
کرابی ادامه داد: همچنین از مجموع ۳۷ هزار و ۷۰۰ طرح اشتغالزایی در دست نظارت کمیته امداد متصدیان ۳۶ هزار و ۷۰۰ طرح از شرایط شغلی خود رضایت کامل داشتند و هزار نفربه توفیق لازم دست نیافتند.
وی گفت: بر اساس بررسیهای انجام شده از مجموع ۳۲۰ هزار نفر مددجوی تحت پوشش این نهاد ۱۵۲ هزار تن در صورت وجود سرمایه لازم به توانمندی دست می یابند و شغل مناسب ایجاد می کنند.
معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد امام خمینی(ره) خراسان رضوی همچنین به
اجرای ۱۵ طرح نیروگاه خورشیدی با اعتبار سه میلیارد و ۳۰۰ میلیون ریال برای توانمندسازی مددجویان در سالجاری اشاره و بیان کرد: اجرای این طرحها در ۱۰ ماه گذشته یک میلیارد و ۳۰ میلیون ریال بازگشت سرمایه داشته است.
وی افزود: اجرای این طرحها با توجه به تداوم خشکسالی و شرایط خاص خراسان رضوی از جمله نقاط جنوبی استان نقش مهمی در تامین درآمد برای خانوارهای تحت پوشش کمیته امداد داشته است.
فرماندار گناباد هم در این نشست گفت: با وجود شرایط سخت اقتصادی با حمایتهای دولت تدبیر و امید ۱۹۰ میلیارد ریال تسهیلات اشتغالزایی در بخشهای مختلف از ابتدای امسال در این شهرستان پرداخت شد. از میزان ۱۳۰ میلیارد ریال به واحدهای تولیدی، ۳۰ میلیارد ریال به مددجویان کمیته امداد بقیه به دیگر افراد واجد شرایط پرداخت شد.
محمدعلی نبی پور افزود: بالغ بر ۹۰ درصد اعتبارات اشتغالزایی توسط بانکهای عامل در گناباد جذب شد و سه بانک ۱۰۰ درصد اعتبارت را جذب کردند.
۵۴۰۰ نفر مددجو در قالب چهار هزار خانوار زیر پوشش خدمات کمیته امداد امام خمینی (ره) گناباد قرار دارند که ۵۰ درصد آنان را زنان سرپرست خانوار تشکیل می دهند.
این نهاد در سطح استان خراسان رضوی نیز ۴۰۰ هزار مددجو را زیر پوشش خود دارد.


۱۰ اسفند ۹۵ – اشتغال زایی برای ۴هزار و۵۰۰خانوار مددجو

باشگاه خبرنگاران جوان : اشتغال زایی برای ۴هزار و۵۰۰خانوار مددجوبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، یحیی صادقی مدیرکل کمیته امداد امام خمینی استان گفت: کارهایی که در زمینه اشتغال و توانمندسازی در استان انجام داده ایم مورد توجه دستگاه های نظارتی واقع شده و امسال برای ۴ هزار و ۵۰۰ خانوار شغل مولد و پایدار ایجاد شده است.
وی خاطر نشان کرد: همچنین برای کارفرمایانی که از خانواده مددجویان فردی را مشغول به کار کنند، دو سال معافیت بیمه ای خواهند داشت و تلاش می کنیم که این مدت دو سال معافیت را نیز افزایش دهیم و این از کارهایی است که در استان کرمان مورد استقبال خوبی قرار گرفت.
وی درباره کاهش پایگاه های جمع آوری کمک های مردمی ،گفت: همه تلاش ما برای ارزش دادن به گروه هدف است و به همین دلیل پایگاه های سطح شهر تقریبا جمع آوری شده و از روش های دیگر برای جمع آوری کمک های مردمی و خیّران استفاده می شود.
وی افزود: بخش دیگر کار کمیته امداد، بحث نیروگاه های ۵ کیلوواتی انرژی خورشیدی است و با توجه به اینکه استان کرمان بهترین موقعیت را در کشور برای استفاده از انرژی خورشید دارد، به این سمت حرکت کردیم و قرار است امسال یک هزار و ۲۰۰ پنل خورشیدی در منازل
مددجویان ایجاد کنیم و تا پایان فروردین ۳۰۰ تا ۴۰۰ مورد از آنها بهره برداری شود که درآمد
پایداری برای خانواده ها تامین می کند که قطعا تا ۲۰ سال این درآمد ادامه دارد.
صادقی بیان کرد: برق تولید شده توسط خانواده ها، با تضمین ۲۰ ساله و افزایش ۱۵ درصدی هر ساله قیمت، توسط شرکت برق خریداری می شود.
وی با اشاره به اجرای این طرح با همکاری بنیاد مستضعفان در شهرستان قلعه گنج افزود: برای یک هزار و ۹۰۰ زن سرپرست خانوار تحت حمایت در شهرستان کهنوج نیز این پروژه اجرایی شود
صادقی تصریح کرد: توانمندسازی را تنها در حوزه اقتصادی نمی دانیم، بلکه باید خانواده ها در زمینه فرهنگی توانمند شوند و با کمک خیّران تعدادی از خانواده های مددجو را به زیارت اماکن زیارتی مشهد و عتبات عالیات اعزام کرده ایم.
مدیرکل کمیته امداد استان کرمان با اشاره به برگزاری جشن نیکوکاری برای کمک به خانواده های نیازمند افزود: جشن نیکوکاری یک فرصت ملی است که ۱۸ اسفندماه در مدارس سراسر کشور، ۱۹ اسفند در پایگاه های کمیته امداد و ۲۰ اسفند در میعادگاه های نماز جمعه برگزار می شود.
وی با بیان اینکه جشن نیکوکاری امسال با شعار “بهار همدلی، شکوه مهربانی” برگزار می شود، افزود: درآمد سال گذشته استان کرمان از محل جشن نیکوکاری حدود یک و نیم میلیارد تومان بوده که تلاش می کنیم در اولین زمان به دست نیازمندان برسانیم.
وی گفت: امسال نیز همکاران کار را از چند روز قبل آغاز و تاکنون حدود ۴۰۰ میلیون تومان کمک ها را جمع آوری کرده اند.
وی با بیان اینکه ۵هزار و ۴۰۰ نو عروس جهیزیه توزیع شده است و تا پایان امسال هیچ پشت نوبتی برای جهیزیه نداریم افزود: همچنین ۲۰۰ هزار جهیزیه کامل از بهترین وسایل ایرانی در مناطق استان توزیع شد.
صادقی تصریح کرد: ۳ هزار و ۵۰۰ خانواده بدون مسکن داریم که تا پایا سه سال آینده مشکل مسکن آن ها حل خواهد شد و گفت: در سال های۸۵ تا ۹۲ طرح کپر زدایی در جنوب استان اجرا شد که حدود ۱۲ هزار خانوار مسکن دریافت کردند.
وی با اشاره به اینکه ۱۰۰ پایگاه ثابت و سیار در سطح استان آماده دریافت کمک های مردمی در جشن نیکوکاری هستند، بیان کرد: نزدیک به ۳۰۰ هزار پاکت برای جمع آوری کمک به جشن نیکوکاری با همکاری آموزش و پرورش در حال توزیع در مدارس است.


۸ اسفند ۹۵ – اجرای ۲۵۰ طرح اشتغال از سوی مددجویان رودباری

خبرگزاری ایسنا : مدیر کمیته امداد شهرستان رودبار گفت:۲۵۰نفر از مددجویان تحت حمایت شهرستان رودبار با دریافت ۳۵ میلیارد ریال تسهیلات اشتغال زایی در زمینه های کشاورزی، خدمات، صنایع دستی و شیلات ایجاد شغل کرده و به توانمندی رسیده اند.
مازیار علی پور با بیان اینکه توانمندسازی خانواده ها از برنامه های مهم و در دست اجرای این نهاد است ،افزود:۲۵۰ نفر از مددجویان تحت حمایت شهرستان رودبار با دریافت ۳۵ میلیارد ریال تسهیلات اشتغال زایی در زمینه های کشاورزی، خدمات، صنایع دستی و شیلات ایجاد شغل کرده و به توانمندی رسیده اند .
وی با اشاره به اهمیت موضوع آموزش مددجویان اظهار کرد:تعداد ۶۰۴ نفر از مددجویان تحت حمایت شهرستان رودبار با هزینه ۷۵۰ میلیون ریال از آموزش های بلند مدت و کوتاه مدت فنی و حرفه ای بهره مند شده اند .
علی پور همچنین با بیان اینکه مسکن مددجویان همواره یکی از دغدغه های مهم کمیته امداد امام (ره)است،تصریح کرد: برای ۱۶۸ نفر از مددجویان شهرستان رودبار در سال جاری،احداث، خرید و تعمیر مسکن انجام شده است که از این تعداد، احداث ۶۰ واحد مسکن از محل بهسازی روستایی، احداث ۴۰ واحد مسکن هدیه مقام معظم رهبری، تعمیرات ۵۵ واحد مسکن و خرید ۱۳ واحد مسکن شهری و نیز واگذاری ۴۲۰ مورد انشعابات رایگان آب، برق و گاز جمعا به مبلغ ۴۶ میلیارد و ۵۲۵ میلیون ریال بوده است
مدیر کمیته امداد حضرت امام (ره) شهرستان رودبار افزود:هم اکنون ۷۰ واحد مسکن برای مددجویان این شهرستان در دست ساخت است که با حدود ۷۰ درصد پیشرفت فیزیکی همراه بوده و تا سال آینده به بهره برداری خواهد رسید.
مدیر کمیته امداد حضرت امام (ره) شهرستان رودبار خاطرنشان کرد: اهدا کمک هزینه خرید جهیزیه به ۲۱ نفر از نوعروسان تحت حمایت این شهرستان با سرانه اهداء کالا به هر یک مبلغ ۶۰ میلیون ریال با کمک خیران و نیکوکاران در ادارات رحمت آباد و خورگام از دیگر اقدامات این نهاد  در سال جاری بوده است.
وی گفت:هم اکنون ۴ هزار و ۸۶۹ خانوار تحت حمایت کمیته امداد شهرستان رودبار هستند که در سال جاری مبلغ دو میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان در قالب کمک معیشت دریافت کرده اند


۲۶ بهمن ۹۵ – پرداخت ۱۴۳فقره تسهیلات اشتغال زایی وکارآفرینی به مددجویان بشاگرد

خبرگزاری مهر : مدیرکل کمیته امداد شهرستان بشاگرد از پرداخت ۱۴۳ تسهیلات کار آفرینی واشتغالزایی به مددجویان برای توانمندی خود خبر داد.
محمود والی در گفتگو با خبر نگار مهر با اشاره به اینکه کمیته امداد بشاگرد ظرفیتهای مناسبی را برای مددجویان فراهم ساخته است بیان داشت: مدد جویان تحت حمایت در ۹ ماهه سال جاری بیش از ۱۴۳ فقره وام خود اشتغالی در جهت خود اشتغالی وکار آفرینی برای توانمند سازی خود دریافت کرده اند.
والی بابیان اینکه ایجاد طرحهای خود اشتغالی وکار آفرینی برای خانواده های تحت حمایت فرصت شغلی مناسبی است گفت:کمیته امداد بشاگرد با اجرای برنامه های متنوع در راستای توانمند سازی مددجویان واقشار نیازمند طرح های خود اشتغالی را به صورت جدی دنبال کرده است.
مدیر کل کمیته امداد شهرستان بشاگرد عنوان داشت: پس از شناسایی مددجویان مستعد وداد آموزشهای فنی ومهارتی برای آنهاتسهیلات خود کفایی وخود اتکایی برای آنها در نظر گرفته می شود.
والی با تاکید به خدمات انجام شده در ۹ ماهه اخیر  گفت: بیش از ۲۰ میلیارد و ۱۹۰ میلیون ریال از محل صندوق قرض الحسنه امداد ومنابع بامکی در اختیار به مدد جویان داده شده تا ورود به خدمات دامداری، کار گاههای تولیدی،خدمات کشاورزی وحمل ونقل وطر ح های دیگری که بتوان برای خود ودیگران شغل ایجاد کنند داده شده است.
والی بیان داشت:در حال حاضربیش از پنج هزار خانوار و۲۱ هزار نفر از جمعیت ۴۰هزار نفری بشاگرد تحت پوشش کمیته امداد هستند که از خدمات حمایتی این نهاد بهره مند می شوند.
والی عنوان داشت: ارائه آموزشهای تکمیلی برای طرح های خود اشتغالی ،بازار یابی برای تولید محصولات با قیمت مناسب ایجادفضای مناسب برای متقاضیان ومعرفی آنها به بانکهای عامل برای دریافت وام از اقدامات این نهاد است


۲۳ بهمن ۹۵ – اعطای ۱۵۵ میلیارد ریال تسهیلات اشتغالزایی به مددجویان یزدی 

خبرگزاری ایسنا : معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد استان یزد از اعطای ۱۵۵ میلیارد ریال تسهیلات اشتغالزایی به ۹۵۳ خانواده تحت حمایت و نیازمندان متقاضی از محل منابع قرض‌الحسنه بانکی و امدادی خبر داد.
به گزارش ایسنا، «امیر زین العابدین قمی» تصریح کرد: کمیته امداد با فراهم کردن زمینه خودکفایی افراد مستعد اشتغال تحت حمایت با اهدای تسهیلات لازم در طرح‌های خودکفایی(خوداشتغالی)، مشاغل خانگی(توان‌افزایی) و کارانگیزی نقش مهمی در جهت توانمندسازی آنان ایفا می‌کند.
وی با بیان این‌که توانمندسازی و شکوفایی استعدادها و تأمین خوداتکایی نیازمندان و محرومان از مهم‌ترین اهداف این نهاد است، افزود: فراهم آوردن امکانات لازم به‌منظور توانمندسازی، خوداتکایی، استقلال اقتصادی افراد و خانواده‌های نیازمند از طریق استعدادسنجی، مهارت‌آموزی، ایجاد اشتغال، آموزش‌های فنی و حرفه‌ای و اعطای وام در اولویت برنامه‌های کاری این نهاد است.
قمی با اشاره به افزایش ۱۰ درصدی اعطای تسهیلات اشتغالزایی به مددجویان تحت حمایت استان طی ۹ ماهه ابتدای سال جاری، افزود: مددجویان تحت حمایت با دریافت تسهیلات اشتغالزائی هم‌چنین فراگیری آموزش‎های لازم در این زمینه به استقلال اقتصادی و خودکفایی رسیده و از چرخه حمایتی این نهاد خارج می‎شوند.
به گفته‌ی وی، کمیته امداد استان یزد در ۹ ماهه نخست سال ۱۵۴ میلیارد و ۹۵۴ میلیون ریال تسهیلات اشتغالزایی به ۹۵۳ خانواده تحت حمایت و نیازمندان متقاضی از محل منابع قرض‌الحسنه بانکی و امدادی پرداخت کرده است.
معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد استان با بیان این‌که تعداد ۲۱۲ وام اعطایی از محل اعتبارات امدادی و ۷۳۵ مورد از محل قرض‌الحسنه بانکی و شش مورد هم به‌عنوان تسهیلات تلفیقی بوده است، تصریح کرد: طرح‌های ایجاد شده در بخش کشاورزی ۱۹۶ مورد بیش از ۳۳ میلیارد ریال، دامپروری ۱۸۹مورد ۳۱ میلیارد و ۱۱۵ میلیون ریال، شیلات یک مورد ۸۰ میلیون ریال، صنایع‌دستی ۶۳ مورد سه میلیارد و ۷۷۲ میلیون ریال، فعالیت‌های صنعتی و معدنی ۱۱۸ مورد ۱۷ میلیارد و ۱۷۰ میلیون ریال و خدمات ۳۸۶ مورد ۶۹ میلیارد و ۷۷۱ میلیون ریال بوده است.
قمی با بیان این‌که از ابتدای شروع به کار حوزه اشتغال و خودکفایی در این نهاد تاکنون ۳۱ هزار و ۴۳ طرح در رشته‌های مختلف شغلی ایجاد شده است، افزود: در ۹ ماهه نخست سال گذشته بیش از ۱۴۱میلیارد ریال تسهیلات اشتغالزایی از محل اعتبارات بانکی و امدادی به ۱۰۰۸ نفر از مددجویان تحت حمایت برای اجرای طرح‌های خودکفایی ( ۱۲۶ طرح) ۲۲ میلیارد و ۵۷۱ میلیون ریال، توان افزایی( ۱۲۵ طرح) پنج میلیارد و ۷۸۷ میلیون ریال و کارانگیزی(۷۱ طرح) یک میلیارد و ۹۷۰ میلیون ریال در زمینه‌های شغلی کشاورزی، دامپروری، صنفی و صنعتی، صنایع دستی و خدمات پرداخت شده است.
هم‌اکنون حدود ۲۸ هزار خانوار تحت حمایت به تعداد ۵۲ هزار و ۶۲۹ نفر از خدمات تک و چند خدمتی کمیته امداد استان یزد استفاده می‌کنند.


۱۳ بهمن ۹۵ – ایجاد ۳۸ هزار فرصت شغلی برای مددجویان اردبیلی

باشگاه خبرنگاران جوان : معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد استان اردبیل گفت: از زمان آغاز فعالیت کمیته امداد امام خمینی(ره) ۳۸ هزار و ۸۲۸ فرصت شغلی برای مددجویان تحت نظارت کمیته امداد اردبیل فراهم شده است.
به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازاردبیل؛ جهانبخش نژادجواد در جلسه بررسی وضعیت طرحهای اشتغالی در اردبیل اظهار داشت: هم‌اکنون ۱۴ هزار و ۳۴۶ طرح تحت نظارت این نهاد قرار دارد و کمیته امداد اردبیل از ابتدای فعالیت خود تاکنون، در سطح استان ۳۸ هزار و ۸۲۸ فرصت شغلی مناسب را برای اقشار آسیب‌‌پذیر ایجاد کرده است.
وی با بیان اینکه یکی از اساسی‌ترین فعالیت‌های کمیته امداد به منظور پایدارسازی طرح‌های اشتغال نظارت و بازدیدهای مستمر از این طرح‌ها است، افزود: ناظرین فنی و تخصصی کمیته امداد در بازدیدهای خود مشاوره و راهنمایی‌های لازم رابه مجریان طرح‌های خودکفایی ارائه می‌کنند تا آنان بتوانند محصولات تولیدی را از نظر کمی و کیفی ارتقاء بخشند.
معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد استان اردبیل با اشاره به اینکه امسال ۲۴ هزار مورد بازدید از طرح‌های تحت نظارت به عمل آمده است، بیان کرد: بازدید از طرح‌های خوداشتغالی بر اساس جدول زمان‌بندی انجام می‌شود تا مددجویان بتوانند فعالیت‌های خود را توسعه بخشند.
نژادجو با بیان اینکه نظارت بر طرح‌های اشتغال مهمترین فرآیند توانمندسازی خانواده‌های تحت پوشش است، تصریح کرد: ارائه آموزش‌های فنی و حرفه‌ای و پرداخت تسهیلات اشتغال و خودکفایی و نظارت بر طرح‌های اجرا شده از جمله فعالیت‌های مهم کمیته امداد در خوداتکایی خانواده‌های تحت پوشش است.
وی با اشاره به اینکه ایجاد اشتغال پایدار برای مددجویان تحت حمایت کمک می‌کند که مسیر توانمندی آنان هموارتر شود، گفت: نظارت بر طرح‌های خودکفایی سبب می‌شود تا مددجویان به درستی در مسیر استقلال اقتصادی و خوداتکایی قرار گیرند.
معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد استان اردبیل با بیان اینکه نظارت بر طرح‌های اشتغال شامل تمامی فرآیند قبل، حین و بعد از اجرای طرح است، اظهار کرد: کارآفرین شدن بسیاری از مددجویان حاصل تلاش امدادگران کمیته امداد با نظارت، مشاوره و ارائه راهنمایی‌های فنی و تخصصی است که زمینه توانمندسازی اقتصادی آنان را فراهم کرده است


۱۲ بهمن ۹۵ – ۲ میلیارد تومان وام خوداشتغالی به مددجویان کمیته امداد ملایر اعطا شد 

خبرگزاری تسنیم : مدیر کمیته امداد ملایر با بیان اینکه اقتصاد مقاومتی نسخه شفابخشی برای رفع محرومیت در جامعه است، گفت: ۲ میلیارد و ۵۲۴ میلیون تومان وام خوداشتغالی به مددجویان کمیته امداد ملایر اعطا شد.
علی کولیوند در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در ملایر اظهار داشت: درسالی که با عنوان سال اقتصاد مقاومتی نامگذاری شده است کمیته امداد ملایر با ایجاد کارگاه‌های آموزشی و مهارتی و حمایت‌های لازم شرایط مطلوبی را برای ورود مددجویان به بازار کسب‌وکار فراهم کرده است.
وی از ایجاد اشتغال برای تعداد ۲۸۰ نفر از مددجویان زیر پوشش این نهاد خبر داد و افزود: امسال از محل منابع داخلی و تسهیلات بانکی مبلغ۲  میلیارد و ۵۲۴ میلیون تومان وام خوداشتغالی و خودکفایی به مددجویان زیرپوشش پرداخت شده است.
کولیوند بیان کرد: امسال مبلغ ۵۴۰ میلیون تومان وام قرض‌الحسنه کارگشایی به مددجویان پرداخت شده است.
مدیر کمیته امداد ملایر در ادامه از تحت پوش بودن ۹۳۰ یتیم و ۶۸۲ نفر در طرح محسنین این نهاد خبرداد و افزود: از ابتدای امسال تاکنون خیران و حامیان ملایری بیش از یک میلیارد و ۸۵۰ میلیون تومان به فرزندان یتیم و محسنین کمک کرده‌اند.
وی با اشاره به اینکه هر یتیم به‌طور میانگین دارای ۵ حامی است افزود: در حال حاضر ۵ هزار و ۷۵۹ حامی از ایتام و فرزندان طرح محسنین این نهاد حمایت می‌کنند.
کولیوند از رشد ۵۰ میلیون تومانی زکات در شهرستان ملایر خبر داد و تصریح کرد: امسال بالغ بر ۸۰ میلیون تومان زکات از سطح روستا‌های شهرستان جمع‌آوری شده است.
وی افزود: شهرستان ملایر در زمینه جمع‌آوری زکات رتبه دوم استان را به خود اختصاص داده است.
مدیر کمیته امداد ملایر با بیان اینکه در حال حاضر تعداد ۱۱ هزار نفر مددجو در قالب ۵ هزار و ۸۲۵ خانوار تحت پوشش این نهاد هستند بیان کرد: امسال ۳ میلیارد و ۵۶۳ میلیون تومان مستمری ماهیانه به این افراد پرداخت شده است.
کولیوند از افتتاح ۷۵ واحد مسکونی با اعتبار ۲ میلیارد تومان  در دهه فجر امسال خبر داد و افزود: از این تعداد ۱۵  واحد در شهر ملایر و تعداد ۴۵ واحد مسکن روستایی در روستا‌های محمودآباد، باباقانی، بی‌غش، دره میانه و روستا‌های کرتیل آباد و آورزمان است.
وی از احداث و خرید ۱۴۲ واحد مسکن روستایی و شهری برای مددجویان در امسال خبرداد و گفت: از این تعداد ۳۷مورد احداث و خرید مسکن شهری و ۱۰۵ مورد خرید مسکن روستایی برای مددجویان زیر پوشش داشتیم.
کولیوند بیان کرد: برای خرید این تعداد مسکن شهری و روستایی مبلغ یک میلیارد و ۱۵۲ میلیون تومان هزینه شده است.
وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به برگزاری جشن نیکوکاری در اسفندماه خواستار مشارکت همه اقشارمردم، اصناف، مسئولان وغیره در این طرح خداپسندانه شد.
کولیوند با بیان اینکه اگر اصناف و بازاریان پای کار باشند بسیاری از مشکلات و محرومیت جامعه مرتفع می‌شود، تأکید کرد: در صورتی که خیران و نیکوکاران کمک‌های خود را در اختیار کمیته امداد قرار دهند تحویل نیازمندان واقعی می‌شود.


۱۱ بهمن ۹۵ – اعطای ۱۱ میلیارد ریال تسهیلات اشتعالزایی به مددجویان میرجاوه

شبکه اطلاع رسانی راه دانا : مدیرکمیته امداد شهرستان میرجاوه از اعطای ۱۱ میلیارد ریال تسهیلات اشتعالزایی به مددجویان این شهرستان خبر داد.
به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ منصور نورا در گفت و گو با خبرنگار لادیز، اظهار کرد:کمیته امداد شهرستان میرجاوه همواره سعی کرده تا با شناخت و نیازسنجی مشکلات جامعه هدف، اصولی ترین و شایسته ترین خدمات را نسبت به مددجویان تحت حمایت انجام دهد و خدمات بی شماری را در راستای خوداتکایی، اعتماد به نفس، علاقه به کار و اشنغالزایی با فراهم کردن امکانات به مددجویان ارائه کرده است.
وی افزو: رسیدگی به مسایل و مشکلات مددجویان و محرومان همواره در تمامی زمینه های ممکن در راس برنامه ها و اقدامات این نهاد قرار داشته است و تلاش این نهاد مقدس در جهت خود کفایی و اشتغالزایی مددجویان است و در این راستا ۲۷ مورد وام اشتغالزایی از محل صندوق قرض الحسنه اشتغال نیازمندان و تعداد ۷۴مورد وام خود اشتغالی از منابع قرض الحسنه بانکی در سال جاری به مددجویان اعطا و از ابتدای سال جاری تاکنون بیش از ۱۱ میلیارد تسهیلات خوداشتغالی به مددجویان واگذار شده است.
وی خاطرنشان کرد: متقاضیان با گذراندن دوره های آموزشی و دریافت گواهینامه می توانند از تسهیلات خوداشتغالی بهره مند و وارد چرخه اقتصادی کشور شوند و در سال ۹۵ تعداد ۲۱۵ نفر از این آموزش ها بهره مند شدند.
نورا تاکید کرد: این نهاد مقدس در زمینه توانمندسازی اقشار نیازمند فعالیت‌های گسترده‌ای را انجام داده و فرهنگ‌سازی و ارتقای اعتماد به نفس مددجویان برای ایجاد شغل مناسب از جمله راهکارهای کمیته امداد برای خودکفایی آنان است.


۷ بهمن ۹۵ – اجرای ۲۰۰۰ طرح اشتغال برای مددجویان کمیته امداد سیستان و بلوچستان ‌ 

خبرگزاری تسنیم : معان اشتغال و خودکفایی کمیته امداد سیستان و بلوچستان گفت: امسال دو هزار و ۸۶ طرح اشتغال با اعتباری بالغ بر ۱۸ میلیارد تومان از محل منابع صندوق اشتغال نیازمندان کمیته امداد سیستان و بلوچستان در سطح استان به اجرا در آمده است.
به گزارش خبرگزاری تسنیم از زاهدان، رمضان پودینه عصر امروز در جمع خبرنگاران در زاهدان، اظهار داشت: کمیته امداد سیستان و بلوچستان از ابتدای ۹۳ تاکنون موفق به اجرای ۱۰ هزار و ۱۶۷ طرح اشتغال از منابع قرض‌الحسنه بانکی پیش‌بینی شده با اعتباری بالغ بر ۹۴ میلیارد و ۳۸۲ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان شده است.
معان اشتغال و خودکفایی کمیته امداد سیستان و بلوچستان افزود: امسال ۲ هزار و ۸۶ طرح اشتغال با اعتباری معادل ۱۸ میلیارد و ۸۴۰ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان از محل منابع صندوق اشتغال نیازمندان کمیته امداد با ایجاد ساز و کارهای موثر بازاریابی مطمئن جهت عرضه مطلوب محصولات در سطح استان به اجرا درآمده است.
وی بیان کرد: امسال ۸۸ شغل و طرح نوین در استان در بخش‌های کشاورزی، باغداری، زراعت و خرید ادوات برای مددجویانی که توان جسمی، علاقه و زمینه لازم برای خوداتکایی دانرد اجرایی شده است.
پودینه ادامه داد: اجرای طرح‌‌های اشتغال‌زایی با  تهیه و تامین مواد اولیه و ابزار و تجهیزات استاندارد با حداکثر کیفیت و حداقل قیمت برای افزایش کیفیت محصولات تولیدی و ارتقای رقابت‌پذیری طرح‌ها، اولین راهبرد برای خودکفا کردن فکری و اقتصادی خانواده‌های تحت حمایت کمیته امداد است که خوشبختانه  امسال در استان شاهد اجرای موفق این طرح‌ها بوده‌ایم.
معان کمیته امداد سیستان و بلوچستان اظهار داشت: شاخص‌ها و معیارهای ارزیابی طرح‌های خودکفا شده مواردی از جمله میزان درآمد سالیانه طرح از لحاظ حداقل‌های اعلام شده از جمله حداقل دستمزد سالیانه اعلامی از سوی وزارت کار، تعداد عائله، محل سکونت شهری یا روستایی، هزینه های روزمره و امکان ادامه طرح بعد از اعلام خودکفایی است.
وی با بیان اینکه تحقیقات انجام شده نشان می‌دهد مددجویان پس از اشتغال از وضعیت اجتماعی و اقتصادی بهتری برخوردار شده‌اند، افزود: مددجویان دارای طرح اشتغال با تلاش از چرخه فقر گذشته و توان اقتصادی این گروه نسبت به طور متوسط به سایر مددجویان بالاتر است.
پودینه با بیان اینکه امسال بیش از هزار مددجوی تحت پوشش کمیته امداد سیستان و بلوچستان شاغل شدند، ادامه داد: از ابتدای سال تاکنون یک هزار و ۱۴۴ طرح فنی و خدماتی برای جامعه هدف کمیته امداد در سطح استان ایجاد شده که بالغ بر ۵۲۲ میلیارد ریال هزینه در برداشته است.


۲۷ دی ۹۵ – اشتغالزایی برای ۲۴۰۰ نفر با اعتبار ۳۵ میلیارد تومان در گیلان

خبرگزاری مهر : معاون اشتغال وخودکفایی کمیته امداد امام خمینی(ره) گیلان با اشاره به سهمیه ایجاد چهار هزار و۵۰۰ شغل توسط این نهاد از ایجاد دو هزار و۴۰۰ شغل با اعتبار ۳۵ میلیارد تومان در استان خبر داد.به گزارش خبرنگار مهر، حبیب الله رضادوست در جلسه بررسی اشتغال زایی و رفع موانع ساخت مسکن مددجویان که بعدازظهر یکشنبه در سالن میرزای شفتی فرمانداری شهرستان شفت برگزار شد با اشاره به نیازهای متعدد افراد تحت پوشش کمیته امداد، اظهار کرد: نیازهای معیشتی، فرهنگی، درمانی، مسکن و اشتغال از جمله نیازهای خانواده های تحت پوشش است.
وی با بیان اینکه یکی از مهم ترین برنامه های کمیته امداد در خصوص توانمندسازی مددجویان، ایجاد اشتغال است، افزود: ارائه خدمات بدون ایجاد اشتغال برای مددجویان، این افراد را بیشتر به کمیته امداد وابسته می کند.
معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد امام خمینی (ره) گیلان یکی از سیاست های کمیته امداد را توانمندسازی مددجویان دارای توانایی کار عنوان کرد و گفت: اشتغال جزء مقوله هایی است که کمیته امداد به تنهایی و بدون همکاری سایر نهادها نمی تواند آن را حل کند.
وی با تأکید برضرورت همکاری و تعامل تمام دستگاه های اقتصادی، سیاسی، اجتماعی و فرهنگی برای حل مشکل اشتغال جامعه، خاطرنشان کرد: در این راستا بانک ها در خصوص پرداخت تسهیلات اشتغال زایی نقش تعیین کننده ای را ایفا می کنند.
۸۰درصد اعتبارات اشتغال زایی شامل اعتبارات بانکی است
رضادوست با اشاره به اینکه در سال ۹۵ کمیته امداد خمینی (ره) باید چهار هزار و ۵۰۰ شغل با اعتبار ۵۵ میلیارد تومان ایجاد کند، تصریح کرد: باتوجه به اینکه اعتبارات کمیته در دوبخش بانکی و امدادی بوده بیش از ۸۰ درصد از اعتبارات بانکی است.
وی با بیان اینکه این میزان  معادل حدود ۴۵ میلیارد تومان از کل اعتبارات را شامل می شود، افزود: خوشبختانه براساس تعاملات خوب بین دستگاهی با تمامی بانک های دولتی و خصوصی در سطح استان این سیاست به خوبی در حال اجرا است.
معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد امام خمینی (ره) گیلان ادامه داد: با توجه به تعاملات موجود تاکنون موفق به ایجاد دو هزار و ۴۰۰ نفر شغل با اعتباری بیش از ۳۵ میلیارد تومان شده ایم.
به گفته این مسئول کمیته امداد امام خمینی (ره) تسهیلات خود را در حوزه مشاغل خانگی تا سقف پنج میلیون تومان، خود اشتغالی تا ۱۵ میلیون تومان و تسهیلات کارآفرین تا سقف ۷۵ میلیون تومان پرداخت می کند.
وی با اشاره به اجرای طرح های مطلوب و پایدار در سطح شهرستان شفت، گفت: پایدار بودن طرح های اجرا شده یکی از مواردی است که کمیته امداد امام خمینی (ره) به آن توجه ویژه ای داشته و به وسلیه ناظران برآن نظارت می کند.


۲۶ دی ۹۵ – پرداخت ۱۳ میلیارد تومان تسهیلات قرض‌الحسنه اشتغال به محرومان

خبرگزاری مهر : مدیرکل کمیته امداد خراسان شمالی از پرداخت بیش از ۱۳ میلیارد تومان تسهیلات قرض‌الحسنه اشتغال به محرومان در این استان خبر داد.
به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی کمیته امداد خراسان شمالی، عباس اهرابی اظهار کرد: خراسان شمالی در بخش کشاورزی و دام‌پروری و پراکندگی جمعیت در روستاها ظرفیت و استعداد فراوان دارد وبر این اساس هم‌اکنون دام‌پروری و کشاورزی با حدود ۱۰ هزار و ۷۰۰ طرح بیشترین و شیلات با هشت طرح کمترین طرح‌های امداد را شامل شده است.
اهرابی با تشریح عملکرد و دستاوردهای این نهاد در حوزه اشتغال‌زایی مددجویان تصریح کرد: امسال حدود یک هزار طرح اشتغال بااعتبار بیش از ۱۳ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان از محل منابع بانک‌ها وامداد به اجرا رسیده است.
وی در رابطه با تأمین منابع این تسهیلات افزود: برای راه‌اندازی طرح‌های اشتغال کمیته امداد، حدود ۹ میلیارد تومان آن از محل منابع بانک‌ها و حدود چهار میلیارد تومان هم از محل منابع امداد هزینه شده است البته بیش از ۶۰۰ میلیون تومان هم از محل منابع صندوق توسعه ملی و منابع تلفیقی تأمین‌شده است.
مدیرکل کمیته امداد استان عنوان کرد: از مجموع طرح‌های به اجرا رسیده بیش از ۳۱۴ طرح در بخش خدمات، ۷۱ طرح در بخش فعالیت‌های صنعتی، ۵۴ طرح صنایع‌دستی، ۴۷۱ طرح دام‌پروری، ۷۶ طرح هم کشاورزی است.
وی یادآور شد: هم‌اکنون ۱۸ هزار طرح اشتغال توسط مددجویان کمیته امداد در حال فعالیت است که با توجه به اینکه استان در بخش کشاورزی و دام‌پروری و پراکندگی جمعیت در روستاها ظرفیت و استعداد دارد، دام‌پروری و کشاورزی با حدود ۱۰ هزار و ۷۰۰ طرح بیشترین و شیلات با هشت طرح کمترین طرح‌های امداد را شامل شده است.
اهرابی افزود: کمیته امداد امام (ره) به موضوع اشتغال و توانمندسازی مددجویان کمیته امداد اهتمام و توجهی خاص و ویژه‌ای دارد وبر این اساس تمام اهتمام خود را بکار بسته تا با راه‌اندازی طرح‌های اشتغال زمینه خودکفایی و توانمندی مددجویان را فراهم کند و به همت کمیته امداد استان از سال ۹۰ تاکنون بیش از ۱۱ هزار از خانواده‌های تحت حمایت این نهاد به خودکفایی رسیده‌اند.
وی اظهار کرد: خوشبختانه هم‌اکنون شاهد هستیم کمیته امداد خراسان شمالی نظارت‌های لازم برای اجرای طرح‌های اشتغال‌زایی را داشته و به همین خاطر کم‌ترین انحراف را دارد.
مدیرکل کمیته امداد استان بیان کرد: با توجه به اینکه بیش از ۱۹ هزار زن سرپرست خانوار تحت حمایت کمیته امداد هستند، بنابراین امداد در تلاش است با اجرای طرح‌های اشتغال برای این افراد زمینه کاهش آسیب‌ها و توانمندی این خانواده‌ها را فراهم کند. هم‌اکنون حدود ۶۰ درصد از طرح‌های اشتغال این نهاد توسط زنان سرپرست خانوار این نهاد در حال فعالیت هستند.
اهرابی یادآور شد: کمیته امداد به‌منظور ایجاد انگیزه در کارفرمایان بنگاه‌های تولیدی و خدماتی برای اشتغال کارجویان موردحمایت، حق بیمه سهم کارفرمایی مددجویانی که نزد کارفرمایان مشغول به کار شوند، طی دو سال، در سال اول ۱۰۰ درصد و در سال دوم ۵۰ درصد و تا سقف حداقل حقوق و دستمزد مصوب شورای عالی اشتغال در سال به کارفرمایان پرداخت می‌کند.


۲۵ دی ۹۵ – معافیت ۱۷ مددجوی کمیته امداد پلدختر از خدمت سربازی

خبرگزاری مهر : مدیر کمیته امداد امام خمینی(ره) شهرستان پلدختر از معافیت ۱۷ مددجوی این نهاد از خدمت سربازی خبر داد.
نبی الله ناظری در جمع خبرنگاران با بیان اینکه طی ۹ ماهه امسال بیش از ۱۷ فرزند مددجوی این نهاد از خدمت سربازی معاف شدند، گفت: طرح معافیت سربازی با کمک سازمان نظام وظیفه آغاز شده و بر اساس این طرح فرزندان خانواده های زنان سرپرست خانوار تحت حمایت که یکی از فرزندان پسر سالم بالای ۱۸سال باشند از خدمت سربازی معاف می شوند.
وی طرح تسهیلات سربازی را شامل خانواده های تحت حمایت به علت فوت سرپرست مرد، خانواده های تحت حمایت به دلیل طلاق و خانواده های دارای سه فرزند دختر برشمرد و اظهار داشت: با توجه به از کار افتادگی سرپرست خانوار(دارای بیش از سه دختر مجرد) و یا مشکلاتی از قبیل طلاق والدین و فوت سرپرست خانوار و به منظور بهره مندی فرزندان خانواده های تحت حمایت از تسهیلات سازمان نظام وظیفه، با تلاش و پیگیری های صورت گرفته در سال گذشته ۱۰ نفر از فرزندان خانواده های تحت حمایت از خدمت سربازی معاف شدند.
مدیر کمیته امداد امام خمینی(ره) شهرستان پلدختر با اشاره به اینکه توانمندسازی خانواده های تحت پوشش از اولویت های مهم کاری کمیته امداد محسوب می شود، بیان کرد: معافیت از خدمت سربازی یکی از خدمات ارزنده کمیته امداد است و مددجویان پس از معافیت می توانند با استفاده از تسهیلات قرض الحسنه که کمیته امداد در اختیار آنان قرار می دهد به استقلال کامل خانواده خود کمک کنند.
ناظری با اشاره به انعقاد تفاهم نامه بین کمیته امداد و سازمان نظام وظیفه ناجا تصریح کرد: فرزندان مددجوی فاقد پدر و مادر و دارای شرایط مصوب کمیته امداد می توانند از خدمت سربازی معاف شوند.
وی به اهداف پیش روی طرح تسهیلات نظام وظیفه اشاره کرد و گفت: یکی از ابتدایی ترین اهداف کمیته امداد از ارائه تسهیلات خدمت سربازی پیشگیری ورود خانواده های تحت حمایت به چرخه فقر است و در عین حال فراهم شدن زمینه اشتغال و کار پسران زنان سرپرست خانوار در کنار خانواده وکمک به امرار معاش خانواده است که نقش مهمی در توانمند سازی این خانواده ها ایفا می کند.
مدیر کمیته امداد امام خمینی(ره) شهرستان پلدختر ایجاد نقش اجتماعی و فراهم کردن فرصت اشتغال، زمینه سازی برای بالا بردن نرخ ازدواج و کاهش آسیب های اجتماعی را از سایر برنامه های کمیته امداد در این حوزه برشمرد و ادامه داد: هم اکنون شاهد هستیم بسیاری از زنان سرپرست خانوار از تسهیلات اشتغال زایی استفاده کرده اند و به مرحله تولید و خودکفایی رسیده اند و تعدادی نیز در کارگاه و مراکز کار مشغول به فعالیت هستند.


۱۲ دی ۹۵ – ۶۰ طرح اشتغال زایی کمیته امداد در بشرویه اجرا شد 

خبرگزاری مهر : رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) بشرویه از اجرای ۶۰ طرح اشتغال زایی توسط این نهاد در شهرستان طی ۹ ماهه سال جاری خبر داد.
به گزارش خبرنگار مهر، قائم عبدالهی رئیس کمیته امداد امام خمینی شهرستان بشرویه عصر شنبه در نشست خبری بیان کرد: از ابتدای تاسیس این نهاد در شهرستان بشرویه هزار و ۵۰۴ خانواردر قالب دو هزار و ۹۰ نفر تحت پوشش این نهاد هستند.
وی بیان کرد: از این تعداد ۴۳۶ خانوار زنان سرپرست خانوار که در قالب کمک معیشت، وام اشتغال، کمک هزینه تحصیل دانش آموزان و دانشجویان، جهیزیه و وام کارگشایی از خدمات این نهاد بهره مند هستند.
رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) بشرویه با اشاره به عملکرد این نهاد در بخش اشتغال گفت: در ۹ ماه سال جاری تعداد ۶۰ طرح با اعتبار ۶۲۰ میلیون تومان و اشتغالزایی مستقیم برای ۶۵ نفر در شهرستان اجرا شده است.
وی گفت: از این تعداد ۳۸ طرح با اعتبار ۳۸۱ میلیون تومان از محل اعتبارات بانکی و ۲۲ طرح با اعتبار ۲۳۹ میلیون تومان از محل اعتبارات امداد پرداخت شده است.
وی افزود: تعداد کل طرح های فعال که تحت نظارت این اداره است ۹۵۳ طرح بوده که اشتغالزایی هزار و ۵۰ نفر را به همراه داشته است.
عبدالهی اظهارداشت: تعداد کل افراد آموزش دیده که با هزینه مستقیم امداد به فنی حرفه ای معرفی شده‌اند ۴۵۶ نفر بوده که مبلغ ۲۶ میلیون تومان هزینه آموزش این افراد بوده است.
رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) در ادامه بیان کرد: تعداد ۲۳۵ نفر از مجریان طرح‌های خودکفایی و تعداد ۶۲ نفر زنان سرپرست خانوار و ۳۷ خانوار بیمه روستاییان و عشایر جمعا ۳۳۴ خانوار تحت پوشش بیمه هستند که حق بیمه آنان توسط امداد پرداخت می‌شود.
وی افزود: در حال حاضر با کمک دولت جهت تعداد ۲۹۷ خانوار حق بیمه تامین اجتماعی پرداخت می‌شود که مبلغ ۲۲۸ میلیون تومان پرداخت شده است.
عبدالهی در خصوص طرح اکرام ایتام گفت: تعدادایتام تحت حمایت ۷۴ نفر دخترو پسر دارای حامی بوده که ۹۸۸ نفر حامی از شهرستان و سایرنقاط کشور حمایت ایتام را برعهده دارند.
به گفته وی در ۹ ماهه سال جاری حامیان به طور متوسط مبلغ ۲۵۰ هزار تومان به حساب ایتام واریز نموده‌اند.
رئیس کمیته امداد امام خمینی شهرستان بشرویه اظهار داشت: در طرح محسنین که خیرین حمایت خانواده های مستضعف را بر عهده دارند ۱۴۷ نفر از حامیان این طرح در طول ۹ ماه گذشته مبلغ ۳۱۲ میلیون ریال به خانواده های دارای بیماری های خاص و همچنین خانواده هایی که دارای مشکلات زیاد بوده کمک کرده‌اند.
عبدالهی با اشاره به آمار بخش درمان این نهاد گفت: در بخش بهداشت ودرمان نیازمندان مبلغ ۸۸ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان از محل اعتبارات دولتی و کمک خیرین بابت پرداخت هزینه های درمانی نیازمندان پرداخت شده است.
وی بیان کرد: در ۱۱ ماهه سال ۹۴ تعداد ۳۵۶ وام کارگشایی به مبلغ ۲۴۰ میلیون تومان به جامعه هدف تحت پوشش پرداخت شده است که نسبت به پایان سال ۹۳ رشد ۱۳ درصدی داشته است.


۲۹ آذر ۹۵ – اشتغال مددجویان جویای‌کار کمیته امداد در مناطق ویژه اقتصادی بوشهر

خبرگزاری مهر : مدیر کمیته امداد استان بوشهر گفت: بر اساس امضای تفاهم نامه همکاری مناطق آزاد و ویژه اقتصادی با کمیته امداد، مددجویان جویای کار این نهاد، به منظور اشتغال پایدار به کار گرفته می شوند.
به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از کمیته امداد بوشهر، احمد لطفی در نشست مشترک با مدیر عامل منطقه ویژه اقتصادی بوشهر با اشاره به امضای تفاهم نامه همکاری اکبر ترکان، دبیر شورای عالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی با پرویز فتاح، رئیس کمیته امداد، مبنی بر بکارگیری مددجویان جویای کار این نهاد، اظهار داشت: براساس این تفاهم نامه مددجویان فارغ التحصیل و جویای کار کمیته امداد بر اساس تعاریفی به شرکت های تحت نظر منقطه ویژه اقتصادی معرفی و بکار گرفته می شوند.
وی با بیان اینکه کمیته امداد برای اشتغال و خودکفا کردن مددجویان تحت حمایت، اقدامات موثری را انجام داده است، گفت: هدف ما ماهی دادن به مددجویان نیست و بلکه می خواهیم ماهیگیری را به آنها یاد دهیم تا خودشان بتوانند مایحتاج زندگیشان را فراهم نمایند.
لطفی خاطر نشان کرد: برنامه کمیته امداد برای خودکفا کردن مددجویان تحت حمایت در دو بخش انجام می شود که در بخش اول خانواده های مددجو شناسایی و استعداد سنجی می شوند و بعد از ارائه  آموزش های لازم فنی و حرفه ای  به آنها، با نظارت کامل،وام های خود اشتغالی به آنها پرداخت می شود.
وی افزود: بخش دوم برنامه اشتغالزایی برای مددجویان این است از ظرفیت های ذاتی و کاری شرکت ها و مناطق اقتصادی در استان استفاده کنیم تا مددجویان واجد شرایط و جویای کار در این شرکت ها بکار گرفته شوند.


۱۵ آذر ۹۵ – هدفگذاری ایجاد ۶ هزار فرصت شغلی در کردستان برای مشاهده کلیک کنید

خبرگزاری مهر : معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد کردستان گفت: هدفگذاری شده با اجرای طرح استعدادسنجی شغلی تاپایان امسال بیش از ۶ هزار شغل بصورت مستقیم و غیر مستقیم برای مددجویان کردستانی ایجاد شود.
به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی اداره کل کمیته امداد کردستان، فرشید جهان بین با بیان اینکه یکی از رسالت‌های کمیته امداد ایجاد اشتغال برای مددجویان تحت حمایت است، گفت: اولین مرحله برای ایجاد اشتغال طرح استعدادسنجی و شناسایی افراد مستعد اشتغال در میان مددجویان تحت حمایت این نهاد است.
وی عنوان کرد: این طرح، با هدف ایجاد اشتغال مددجویان تحت حمایت کمیته امداد را از نظر وضعیت جسمانی، میزان تحصیلات، مهارت، سوابق کاری، تجارب، وضعیت مسکن، وضعیت زمین‌های مزروعی و غیر مزروعی و سایر اطلاعات مورد نیاز تحلیل و بررسی می‌کند.
وی افزود:: طرح استعدادسنجی شغلی از طریق ایجاد یک بانک اطلاعاتی کامل از وضعیت مددجویان شامل اطلاعات جمع‌آوری شده میدانی، گزارش تحلیلی مددکار خانواده، گزارش تخصصی کارشناسان اشتغال و پیشنهادات در خصوص میزان آموزش‌های مورد نیاز، سنجش میزان استعداد درونی و توانایی جهت انجام کار انجام می‌شود.
جهان بین بیان کرد: شغل‌های پیشنهادی برای مددجویان مستعد اشتغال بر اساس استعداد و آموزش‌های فردی این افراد است.
معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد کردستان اظهارداشت: این طرح در استان کردستان از دی ماه سال ۱۳۹۴ با بهره‌گیری از ۶۶ پرسشگر مجهز به سیستم‌های تشخیص موقعیت جغرافیایی اجرا شده است.
وی ادامه داد: از طریق طرح استعدادسنجی حدود ۳۸ هزار خانوار با جمعیت ۸۴ هزار و ۶۰۰ نفر از مددجویان  کمیته امداد کردستان مورد سنجش قرار گرفته‌اند.
وی اضافه کرد: هدفگذاری شده با اجرای این طرح و با بهره‌گیری اطلاعات تحلیلی استخراج‌شده تا پایان سال ۹۶، بیش از ۶ هزار شغل بصورت مستقیم و غیر مستقیم برای مددجویان کردستانی ایجاد شود.
جهان‌بین عنوان کرد: برنامه‌ریزی شده است تا پایان سال ۹۶ آموزش شغلی به بیش از ۲۰ هزار نفر از مددجویان مستعد اشتغال انجام شود و همچنین از طریق کاریابی برای بیش از یک هزار  نفر از فارغ‌التحصیلان دانشگاهی و افراد با تجربه تحت حمایت کمیته امداد کردستان ایجاد اشتغال شود.
معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد کردستان گفت: ضروری‌ترین اهرم‌ها در چرخه اقتصاد هر جامعه، علاوه بر محیط امن و مستعد، نیروی انسانی، مهارت و تجهیزات مورد نیاز است و این ملزومات در قشر فقیر جامعه بصورت یکجا وجود ندارد.
وی با بیان اینکه رسالت معاونت اشتغال کمیته امداد امام خمینی(ره) فراهم کردن شرایط اشتغال و در نهایت خودکفایی مددجویان تحت حمایت است، اظهارداشت: این نهاد طی برنامه‌ای هدفمند ایجاد اشتغال برای مددجویان را در اولویت کاری خود قرار داده است.


۱۱ آذر ۹۵ – اشتغالزایی برای ۸۸۷نفر در کمیته امداد بهشهر

خبرگزاری ایرنا : مدیر کمیته امداد امام خمینی(ره) بهشهر گفت: با ایجاد طرح های اشتغال زایی در دولت تدبیر و امید به کمک کمیته امداد در این شهرستان برای ۸۸۷ نفر ایجاد شغل شده است.سید موسی عمادی روز پنج شنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا افزود: برای ایجاد ۸۸۷ شغل در طول سه سال گذشته ۸۱ میلیارد و ۷۱۰ میلیون ریال تسهیلات ارائه شده است.
وی اظهار کرد: این طرح ها در قالب بخش های مختلف کشاورزی، دامداری، خدماتی،آبزی پروری، صنفی، صنعتی و.. بوده است.
وی با اعلام اینکه کمیته امداد شهرستان بهشهر در سال گذشته رتبه دوم ایجاد اشتغال استان مازندران را با ایجاد ۳۰۰ شغل با اعتبار ۴۶ میلیارد ریال کسب کرده است، افزود: در سال جاری مقرر شده است که برای ۱۸۹ نفر شغل ایجاد شود.
عمادی گفت: برای اجرای ۱۸۹ طرح اعلام شده در سال جاری در مجموع ۳۲ میلیارد ریال پیش بینی شده است که تاکنون ۵۶ شغل در سال جاری با استفاده از ۴ میلیارد و ۷۴۰ میلیون ریال تسهیلات بانکی، اجرایی و عملیاتی شده است.
شهرستان ۱۶۰ هزارنفری بهشهر در شرق مازندران واقع شده است ودر حال حاضر سه هزار و ۱۸۸ خانوار شامل ۵ هزار و ۶۴۰ نفر از این جمعیت تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی(ره) هستند.


۳ آذر ۹۵ – اشتغالزایی خانوارهای مددجوی کمیته امداد امام خمینی مهاباد

باشگاه خبرنگاران جوان :از مهاباد ؛ رئیس کمیته امداد امام خمینی مهاباد گفت : بههمین منظور ، ۱۷ میلیارد و ۶۵۰ میلیون ریال تسهیلات به خانواده های زیر پوشش پرداخت شده است.
مسعود مامندی پور افزود : امسال همچنین با صرف ۸۸ میلیون ریال برای۸۸۴ نفر از خانوارهای زیر پوشش ، کلاسهای آموزشی در زمینه های مختلف فنی و حرفه ای تشکیل شده است.
وی اضافه کرد : در شهرستان مهاباد ، ۵ هزار خانوار از خدمات کمیته امداد امام خمینی بهره مند هستند.


۲۷ آبان ۹۵ – اجرای ۴۸ طرح اشتغالزا، بارقه امید در پیچاب باشت 

خبرگزاری ایرنا: کمیته امداد امام خمینی (ره) از آغاز انقلاب اسلامی تاکنون با اجرای افزون بر ۲۶ هزار طرح اشتغالزا تعداد پرشماری از خانوارهای مددجوی این استان را خودکفا کرده و اینک به یاری مردم محرومتر، از جمله پیچاب باشت شتافته است.
به گفته مدیرکل کمیته امداد کهگیلویه و بویراحمد طرح‌های اشتغالزایی پیچاب با اعتبار پنج میلیارد ریال اجرا و زمینه توسعه اقتصادی این منطقه را فراهم کرده است.
فرید محبی در بازدید از منطقه محروم پیچاب با اشاره ظرفیت‌های طبیعی این منطقه برای اجرای طرح‌های اشتغالزا به‌ویژه در بخش دامداری اظهار کرد: توانمندسازی خانواده‌های زیر پوشش کمیته امداد و کمک به استقلال و خودکفایی آنها بهترین سیاست برای تکریم مددجویان است.
منطقه پیچاب دارای ۱۶ روستاست و محل ییلاقی تعداد پرشماری خانوارهای عشایری با هزاران رأس دام یکی از مناطق مهم اقتصادی و سخت گذر شهرستان باشت است.
مدیرکل کمیته امداد امام خمینی کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اینکه در این منطقه ۱۳۰ خانوار سکونت دارند، افزود: از این تعداد، ۵۰ خانوار از خدمات کمک‌معیشت، فرهنگی، درمان، ازدواج، طرح اکرام ایتام، محسنین و سایر خدمات این نهاد بهره مند می‌شوند.
وی با بیان اینکه در سال جاری هشت خانوار پیچاب از طریق اجرای طرح‌های اشتغالزا خودکفا شده‌اند، بیان کرد: مهم‌ترین رویکرد کمیته امداد اشتغال زایی و حرکت به سمت خودکفایی و توانمندسازی مددجویان و خارج کردن از گردونه حمایتی است.
وی اظهار کرد: سالانه تلاش می‌شود ۱۰ درصد از مددجویان این استان خودکفا شوند.
محبی با اشاره به پرداخت تسهیلات اشتغال زایی به مددجویان با توجه به ظرفیت‌ها و استعدادهای این منطقه، تصریح کرد: بر اساس تأکید مقام معظم رهبری درخصوص اقتصاد مقاومتی، کمیته امداد آمادگی دارد تا به تمامی خانواده‌های نیازمند دارای شرایط در این مناطق محروم برای توانمندسازی و روی آوردن به اشتغال، تسهیلات اشتغال زایی پرداخت کند.
وی با توجه به حجم نیازمندی‌های منطقه پیچاب و اینکه کمیته امداد به تنهایی نمی‌تواند پاسخگوی همه مشکلات نیازمندان این منطقه باشد از توزیع اقلامی از قبیل برنج، ماکارونی و لوازم التحریر به ارزش ۱۲۰ میلیون ریال بین مددجویان این منطقه خبر داد.
بر اساس گزارش اداره راه و شهرسازی باشت برای توسعه، رفع نقاط حادثه خیر و ایمن سازی راه ارتباطی منطقه عشایری و روستایی پیچاب به ۳۰۰ میلیارد ریال اعتبار نیاز است.
۲۵ کیلومتر راه اصلی و بیش از ۱۶ کیلومتر راه فرعی این طرح ملی به بهره برداری اولیه رسیده و خودروهای کمک دار می‌توانند در این منطقه تردد کنند.


۲۳ آبان ۹۵ – پرداخت حدود سه میلیارد ریال وام خود اشتغالی به مددجویان کمیته امداد

خبرگزاری ایرنا : رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) بجستان گفت: از ابتدای امسال تاکنون ۳۷ فقره وام خود اشتغالی به ارزش ۲ میلیارد و ۸۲۰ میلیون ریال به مددجویان این نهاد در بخش های خدمات، دامداری و کشاورزی پرداخت شده است.
سید کاظم حسینی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در سال جاری ۷۵۰ متر مربع فرش به ارزش ۶ میلیارد ریال توسط ۳۵۰ بافنده زیرپوشش این نهاد بافته شده و مددجویان مزبور رتبه نخست استان خراسان رضوی از نظر کیفیت، ارزش و تعداد بافت در یک سال گذشته را به خود اختصاص داده ند.
وی با اشاره به وجود ۱۳۲ دار قالی و بیش از ۲۷۰ بافنده در روستای مرندیز بجستان، از ایجاد دهکده فرش در این روستا در آینده نزدیک خبر داد و اظهار کرد: این روستا قطب تولید قالی شهرستان و منطقه محسوب می شود.
وی گفت: هم اکنون علاوه بر دارهای قالی کوچک، سه دار ۴۰ متری در حال بافت در این روستا فعال است.
حسینی افزود: از ۳۵۰ بافنده فعال زیرپوشش کمیته امداد بجستان، ۴۲ نفر زیرپوشش تامین اجتماعی قرار دارند.
وی برگزاری اردوهای مهارتی، زیارتی و برنامه های پایش سلامت ریه و بینایی سنجی برای بافندگان این نهاد با هزینه ۵۰۰ میلیون ریال را از دیگر اقدام های کمتیه امداد امام خمینی (ره) بجستان در سال جاری ذکر کرد.
هم اکنون ۱۰۳ یتیم، ۷۰۰ زن سرپرست خانوار و ۳۵۰۰ نفر در قالب ۱۴۵۰ خانواده زیر پوشش خدمات کمیته امداد امام خمینی (ره) شهرستان بجستان قرار دارند.


۱۷ آبان ۹۵ – پرداخت ۶۷ مورد تسهیلات اشتغالزایی به مددجویان کمیته امداد کامیاران

خبرگزتاری ایرنا : مدیر کمیته امداد شهرستان کامیاران گفت: در طی هفت ماه گذشته ۶۷ مورد تسهیلات اشتغالزایی و کسب معیشت از سوی کمیته امداد امام خمینی (ره) به مددجویان این نهاد پرداخت شده است.
مرتضی پویا روز دوشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: پرداخت این تسهیلات از طریق تسهیلات بانکی و منابع مالی کمیته امداد شهرستان به مبلغ ۷ میلیارد و ۵۱۰ میلیون ریال بوده است.
وی با اشاره به اینکه ۴ میلیارد و ۷۵۰ میلیون ریال آن از طریق پرداخت تسهیلات بانکی بوده است افزود: این مبلغ برای ایجاد کسب و کار و رونق تولید داخلی به ۳۴ مورد اشتغالزایی داده شده است.
وی با اشاره به اینکه هدف این نهاد افزایش به تولیدکنندگان داخلی در راستای رسیدن به سیاست های اقتصاد مقاومتی است، اظهار کرد: ۲ میلیارد و ۷۶۰ میلیون ریال این تسهیلات از سوی منابع مالی کمیته امداد به ۳۳ مورد اشتغالزایی پرداخت شده است.
پویا با بیان اینکه یکی از سیاست‌های کمیته امداد، توانمندی و خود اتکایی خانواده‌های تحت حمایت و جلوگیری از بازگشت مددجویان به چرخه حمایت است، گفت: کمیته امداد در راستای اهداف تعریف شده در نظر دارد با برگزاری دوره‌های آموزش فنی و حرفه‌ای، حرفه‌ آموزی فرزندان، کاریابی و اجرای طرح اشتغال به اهداف مورد نظر اقتصاد مقاومتی در شهرستان دست پیدا کند.
او به اجرای طرح‌ های خوداشتغالی و ایجاد فرصت‌های شغلی مناسب برای خانواده‌های نیازمند اشاره کرد و افزود: هدف کمیته امداد به کارگیری روش‌های مؤثر و کارآمد با حفظ کرامت، تامین عزت و استقلال اقتصادی مددجویان است.
‏وی در خصوص پرداخت تسهیلات قرض الحسنه به مددجویان و غیرمددجویان این سازمان مردمی گفت: تعداد ۱۷۴ فقره تسهیلات قرض الحسنه به ارزش ۳ میلیارد و ۶۶۰ میلیون ریال در طی این هفت ماه پرداخت شده است.
شهرستان کامیاران در ۶۵ کیلومتری جنوب استان کردستان دارای جمعیتی ۱۰۰ هزار نفری است که از این جمعیت چهار هزار خانوار تحت حمایت کمیته امداد امام خمینی (ره) هستند و ۲ هزار و ۷۰۰ خانوار از این مددجویان در روستاهای این شهرستان زندگی می کنند.


۱۲ آبان ۹۵ – زمینه اشتغال ۱۰۳ مددجو فراهم شد

خبرگزاری ایرنا : مدیر کمیته امداد امام خمینی (ره) گناوه گفت: در هفت ماه امسال زمینه ایجاد اشتغال ۱۰۳ مددجوی تحت پوشش این نهاد و نیازمندان جویای کار با اعتبار دو میلیارد و ۵۷۰ میلیون ریال فراهم شد.
مراد شمس الدینی روز چهارشنبه درگفت وگو با خبرگزاری جمهوری اسلامی افزود: کشاورزی، دامداری، شیلات، صنایع دستی، فعالیت های صنعتی، معدنی و خدمات از عمده سرفصل های بخش اشتغال زایی است.
وی اضافه کرد: سهمیه امسال اشتغال این شهرستان ۱۹۵ نفر تعیین شده که ۲۷ میلیارد ریال اعتبار برای اجرای آن اختصاص یافته است.
شمس الدینی ادامه داد: به منظور توجیه و بازدهی طرح های متقاضیان، مشاوره شغلی انجام و طرح نویسیکه هزینه آن را این نهاد به دفاتر خصوصی شهر پرداخت می کند، انجام می شود.
مدیرکمیته امداد امام خمینی (ره) گناوه اظهارکرد: پیش از پرداخت تسهیلات از طرح های متقاضیان بازدید و تا پنج سال نظارت مستمر بر آنها می شود.
وی گفت: در سال گذشته برای ۲۰۵ نفر با اعتبار ۲۸ میلیارد ریال شغل ایجاد شد.
شمس الدینی یادآورشد: سهمیه سال جاری برگزاری دوره های آموزشی ۷۵۸ نفر با بیش از ۸۵۰ میلیون ریال اعتبار تعیین شده که مهارت آموزی، پایدارسازی و توسعه، کارآفرینی، حرفه آموزی دانش آموزان از عمده سرفصل های آن است.
مدیرکمیته امدادامام خمینی (ره) گناوه اظهارکرد: در سال جاری از طرح های اشتغال زایی دو هزار و ۱۹۱ بازدید انجام شده است.
مدیر کمیته امداد امام خمینی (ره) گناوه اظهارکرد: با نظارت و پیگیری های انجام شده از طرح های اجراشده اشتغال زایی دراین شهرستان، رضایت بخش بوده و برخی از آنها به عنوان طرح های نمونه کشوری انتخاب شدند.
وی افزود: این نهاد به منظور خدمات رسانی به افراد تحت پوشش بیش از ۴۰ سرفصل را در برنامه کاری خود قرار داده که بخش های فرهنگی و آموزشی، خودکفایی و اشتغال از مهم ترین آنها است.


۱۲ آبان ۹۵ – ایجاد بیش از ۱۵۰۰ شغل بوسیله تسهیلات ارزان قیمت در فارس

باشگاه خبرنگاران جوان : در ۶ ماهه نخست امسال ۳ هزار مددجوی کمیته امداد با تسهیلات ارزان قیمت کمیته امداد شاغل شدند.
به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ محمد بذرافشان مدیر کل کمیته امداد استان بیان کرد: با حمایت های کمیته امداد و همت مددجویان بیش از ۲۰ میلیارد تومان تسهیلات اشتغالزایی به مددجویان جویای کار پرداخت شده که از طریق آن حدود ۱۵۰۰ طرح اشتغالزایی به مرحله اجرا رسیده و افزون بر ۳ هزار نفر صاحب شغل شده اند.
بذر افشان افزود: تسهیلات اشتغالزایی برای اجرای طرح های مختلفی در زمینه های خدماتی، دامداری،کشاورزی، صنایع دستی و صنعتی هزینه شد می شود که تسهیلات کمیته امداد در سه زمینه مشاغل خانگی،کارانگیزی و خوداشتغالی به مددجویان پرداخت می شود و درکنار آن استعداد سنجی، آموزش و مشاوره رایگان کمیته امداد به موفقیت طرح ها کمک می کند.
مدیر کل کمیته امداد استان اضافه کرد : در استان فارس حدود ۱۴۰ هزار خانوار در این استان از خدمات کمیته امداد بهره مند هستند که قرار است تا پایان سال جاری طرح های اشتغال کمیته امداد فارس به حدود ۶ هزار و۹۰۰ طرح افزایش می یابد.


۱۱ آبان ۹۵ – بیش از ۱۰ هزار فرصت شغلی تا ۲ سال آینده در قم ایجاد می‌شود

خبرگزاری تسنیم : مدیرکل کمیته امداد استان قم گفت: ۱۰ هزار و ۴۲ نفر از مددجویان تحت پوشش کمیته امداد زمینه اشتغال را دارند که تا دو سال آینده خودکفا شده و دارای شغل می‌شوند.
به گزارش خبرگزاری تسنیم از قم، اکبر میرشکار ظهر امروز در نشست خبری که در سالن جلسات کمیته امداد برگزار شد، با اشاره به رشد صعودی عملکرد کمیته امداد استان قم اظهار داشت: دلیل این رشد توجه بیشتر به امر اشتغال‌زایی و مستقل ساختن خانوارهاست که سیاست کلی کمیته امداد قم به شمار می‌رود و سبب رشد اقتصادی کشور و افزایش تولیدات داخلی می‌شود.
مدیرکل کمیته امداد استان قم بابیان اینکه آموزش در پروسه اشتغال‌زایی اهمیت بسیار دارد، تصریح کرد: هیچ اشتغالی بدون آموزش و تخصص ایجاد نمی‌شود و آموزش‌ها شامل سه مرحله است که با هزینه کمیته امداد ارائه می‌شود.
وی تصریح کرد: آموزش‌ها در زمینه‌های کشاورزی و دامداری، خدماتی، تولید صنفی و صنایع‌دستی است که در سال‌های گذشته بخش صنایع‌دستی رشد چشمگیر و قابل‌توجهی داشته است.
میرشکار تعداد مددجویان زیر ۷۰ سال تحت پوشش کمیته امداد قم  را ۲۱ هزار و ۱۴۰ نفر برشمرد و تصریح کرد: ۱۰ هزار و ۴۲ نفر مستعد زمینه اشتغال شغل دارند که هزار و ۹۳۷ نفر در رده سنی ۱۸ تا ۳۰ سال، ۲ هزار و ۹۱ نفر در رده سنی ۳۱ تا ۴۰ سال و هزار و ۸۷۲ نفر در رده سنی ۴۱ تا ۵۰ سال هستند.
وی با اشاره به ۸ هزار و ۸۰۰ زن تحت پوشش کمیته امداد افزود: درتلاشیم تا برای این افراد مشاغل خانگی با برنامه‌های کاریابی و کارانگیزی فراهم کنیم که این مهم امسال برای تعداد زیادی از آن‌ها محقق شده است.
مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان قم با تأکید براینکه چشم‌انداز دوساله کمیته امداد ایجاد ۱۰ هزار فرصت شغلی برای افراد تحت پوشش است، گفت: در سال گذشته برای هزار ۴۰۰ نفر اشتغال‌زایی شده و خودکفا شدند. امیدواریم تا دو سال آینده این میزان به صد در صد خانواده‌ها ارتقا یابد.
وی خاطرنشان کرد: تا پایان آذرماه امسال مبلغ ۱۲ میلیارد تومانی از سوی بانک‌ها و ۵ میلیاردتومانی از سوی صندوق قرض‌الحسنه درزمینهٔ اشتغال‌زایی صرف می‌شود و تا پایان سال نیز از سهمیه اضافی استفاده می‌شود.


۳ آبان ۹۵ – پرداخت بیش از ۲۰ میلیارد ریال وام خوداشتغالی به مددجویان کمیته امداد سمنان

خبرگزاری فارس : سرپرست اشتغال و خودکفایی کمیته امداد امام خمینی(ره) استان سمنان از پرداخت بیش از ۲۰ میلیارد ریال وام خوداشتغالی به مددجویان کمیته امداد استان خبر داد.
به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان به نقل از روابط عمومی اداره کل کمیته امداد امام (ره) استان سمنان، علیرضا خدابنده با اشاره به برخی برنامه‌های حوزه اشتغال‌زایی این اداره کل اظهار داشت: اجرای طرح‌های خوداشتغالی و ایجاد زمینه اشتغال برای خانواده‌های تحت پوشش از عمده برنامه‌های حوزه اشتغال کمیته امداد استان سمنان است.
سرپرست اشتغال و خودکفایی کمیته امداد امام(ره) استان سمنان از وجود ۴ هزار و ۳۵ طرح اشتغال در کمیته امداد استان سمنان خبر داد و تصریح کرد: ایجاد اشتغال و خودکفایی برای مددجویان از مهم‌ترین برنامه‌های کمیته امداد امام(ره) استان سمنان است.
وی توانمندسازی و خودکفایی مددجویان در زمینه کار و اشتغال‌زایی را از اولویت اصلی برنامه‌های کمیته امداد دانست و گفت: در این راستا تعداد ۶۲ نفر از مددجویان از ابتدای امسال صاحب شغل شدند.
خدابنده در ادامه از اعطای بیش از ۲۰ میلیارد ریال وام خوداشتغالی به مددجویان کمیته امداد امام(ره) استان سمنان در ۶ ماهه نخست سال خبر داد و گفت: در این مدت تعداد ۱۶۲ فقره وام خوداشتغالی و مشاغل خانگی به مددجویان پرداخت‌ شده است.
این مسؤول با بیان اینکه این طرح‌ها با هدف توانمندسازی مددجویان کمیته امداد استان سمنان اجرایی شده است تصریح کرد: توانمندسازی مددجویان کمیته امداد در استان سمنان اولویت است.
خدابنده با اشاره به اینکه توانمندسازی مددجویان سیاست مهم کمیته امداد کشور است بیان کرد: با توجه به تأکیدات رئیس کمیته امداد کشور و برنامه‌های کمیته امداد استان در این راستا برنامه‌های ویژه‌ای برای توانمندسازی مددجویان این نهاد تدارک دیده‌شده است.


۲ آبان ۹۵ – اعطای ۱۱۷ فقره تسهیلات کارگشایی و اشتغال به مددجویان کمیته امداد

افکار نیوز  : مدیر کمیته امداد شهرستان شمیرانات گفت:بیش از ۱۱۷ فقره تسهیلات کارگشایی و اشتغال به مددجویان تحت حمایت کمیته امداد شمیرانات و اقشار نیازمند در شش ماهه نخست امسال اعطا شده است.
به گزارش افکارنیوز،  حسین خجسته فاضل  مدیر کمیته امداد شهرستان شمیرانات با بیان اینکه بیش از یک هزار خانوار با جمعیت بیش از یک هزار و ۷۰۰  نفر تحت حمایت کمیته امداد این شهرستان قرار دارند، افزود: رویکرد اصلی این نهاد ، خودکفایی و خود اتکایی افراد تحت پوشش است . توانمندسازی و شکوفایی استعدادها و تأمین خوداتکایی،تقویت و رشد ایمانی و اعتقادی نیازمندان و محرومان با ارائه خدمات اجتماعی، حمایتی، فرهنگی و معیشتی و رسیدگی به امور بیماران و معلولین نیازمند، از کار افتادگان، خانواده زندانیان نیازمند،خانواده های بی سرپرست و بد سرپرست در راس برنامه های این نهاد قرار دارند.
وی افزود: از مجموع تعداد بیش از یک هزار و ۷۰۰ مددجو بیش از ۲۰۰ دانش آموز و ۳۸۰  نفر دانشجو هستند که در شش ماهه نخست امسال بیش از ۵۱۰ نمیلیون ریال کمک هزینه تحصیلی به آنان پرداخت شده است.همچنین بیش از ۵۲۵ میلیون و یکصد و ۴۰ میلیون ریال در قالب جشن عاطفه ها کمک جمع آوری و بین دانش آموزان نیازمند تحت حمایت شهرستان شمیرانات و سایر شهرستان های کم برخوردار توزیع شد.
خجسته فاضل با اشاره به اینکه مشاوره تحصیلی و شغلی و ارجاع بعضی از مراجعین به کلینیک‌های تخصصی مراکز مشاوره  از دیگر برنامه‌های فرهنگی کمیته امداد است، خاطرنشان کرد: خدمات مشاوره ، برای ۱۶۰ نفر از افراد تحت حمایت این نهاد ارائه شده است که به نسبت همین مدت زمان در سال گذشته ۱۰۰ درصد رشد داشته است.
مدیر کمیته امداد شهرستان شمیرانات با بیان اینکه همه ساله تعدادی از مددجویان مشتاق زیارت اماکن مقدس و عتبات عالیات به اردوهای زیارتی و تفریحی اعزام و حمایت‌های مالی و معنوی از آنها به عمل می‌آید، گفت: از ابتدای سال جاری ۵۲ نفر از مددجویان کمیته امداد شمیرانات در قالب اردوهای زیارتی و تفریحی به مسجد جمکران، قم، مشهد مقدس و کربلای معلی و اردوهای درون استانی  اعزام شده اند.
وی  با بیان اینکه در شش ماهه نخست امسال بیش از  ۱۱۷ فقره تسهیلات کارگشایی و اشتغال به مددجویان تحت حمایت و اقشار نیازمند  اعطا شده است، افزود: بیش از ۹۰ فقره  تسهیلات کارگشایی به مبلغ حدود دو میلیارد ریال و ۲۱ فقره تسهیلات اشتغال و خودکفایی با رقمی بیش از هفت میلیاردو ۶۰۰ میلیون ریال پرداخت شده است.


۲۴ مهر ۹۵ – اشتغال‌زایی کمیته امداد اصفهان در راستای اقتصاد مقاومتی

خبرگزاری تسنیم : کمیته امداد امام خمینی(ره) استان اصفهان در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی برنامه‌هایی با هدف اشتغال‌زایی اجرا کرده که این عملکرد با بررسی و رصد توانایی مددجویان زیر پوشش کمیته امداد انجام می‌شود.
به گزارش خبرگزاری تسنیم از اصفهان، موضوع اشتغالزایی در زمان کنونی جامعه ما موضوعی بسیار حیاتی و با اهمیت تلقی می‌شود. اهمیت اشتغالزایی زمانی به خوبی مورد توجه قرار می‌گیرد که مقام معظم رهبری نیز بر اقتصاد مقاومتی و همینطور حمایت از فعالیت‌های ملی تاکید می‌کنند. در چنین زمانی کمیته‌ امداد امام خمینی(ره) با ایجاد اشتغال برای مددجویان زیر پوشش خود کمک بسیار خوبی به روند اشتغالزایی در استان اصفهان داشته است.
کمیته امداد امام خمینی(ره) با بررسی‌هایی که پیرامون افراد زیر پوشش خود انجام می‌دهد توانایی‌های افراد را سنجیده و پس از آن با مشاوره‌های اقتصادی خود به این افراد در راستای امرار معاش یاری رسانی می‌کند. با توجه به این موضوع که یکی از رویکرد‌‌های اقتصاد مقاومتی، ایجاد اشتغال برای افراد جامعه بوده می‌توان به تأثیر مثبت این فعالیت‌ها برای تحقق اقتصاد مقاومتی امیدوار بود.
مشاوره‌های اقتصادی کمیته‌ امداد برای پیشرفت در کار کمک‌رسان بوده‌‌اند
بانوی مددجویی که با کمک کمیته‌ امداد امام خمینی(ره) توانست شغلی را برای خود ایجاد کند پیرامون شرایط زندگی خود قبل از کمک‌ها و مشاوره‌های کمیته امداد به تسنیم گفت: من قبل از اینکه به کمیته امداد مراجعه کنم مشغول به خیاطی بودم ولی این فعالیت به صورت گسترده نبوده است. در برهه‌ای از زمان دچار بیماری شدم و پس از آن نیز از همسرم طلاق گرفتم که این موضوع سبب ایجاد مشکلات فراوانی برای من شد. در چنین زمانی من باید برای زندگی روزانه خود کسب درآمد می‌کردم.
وی افزود: زمانی که به من گفته شد می‌توانم به کمیته امداد مراجعه کنم شاید در نظرم کمی نامطلوب آمد. بیشتر در نظر داشتم که بتوانم با کمک‌های کمیته امداد و همچنین وام‌هایی که به مددجویان می‌دهند حرفه‌ خیاطی خود را ادامه دهم. کمیته‌ امداد به من ۲ وام خود کفایی و خود اشتغالی داد که بتوانم با این وام‌ها فعالیت خیاطی خود را گسترش دهم. با کمک‌های کمیته امداد توانستم چرخ‌های خیاطی را تهیه کنم و اکنون نیز با این حرفه امرار معاش می‌کنم.
این مددجو با بیان اینکه کمیته امداد توانست با مشاوره‌های فکری و عملی سبب پیشرفت من در این حرفه شود، خاطرنشان کرد: کمک‌های فکری که توسط مددکارها به من داده شد بسیار توانست در پیشرفت من برای شروع فعالیتم کمک کند. من اطلاعی از اشتغال‌زایی توسط کمیته امداد نداشتم و زمانی که این موضوع را مطرح کردم نمی‌دانستم که چنین موضوعی امکان‌پذیر است یا خیر، ولی خوشبختانه با اشتیاق مسئولان مواجه شدم. برای اشتغال‌زایی مشاوران به من کمک کردند که چگونه این مسیر را پشت سر بگذارم که به لطف خداوند تا کنون چنین اتفاقی افتاده است.
ظرفیت مددجویان برای ایجاد اشتغال بررسی می‌شود
مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان اصفهان در گفت‌وگو با تسنیم با اشاره به اشتغال‌زایی که در سال ۱۳۹۴ توسط این کمیته انجام شده است، اظهار داشت: معاونت اشتغال‌ کمیته امداد امام خمینی(ره) دارای کارشناس‌های اشتغال بوده که توسط این معاونت مددجویان با توجه به سلیقه‌ها و ظرفیت‌ها انتخاب شده و برای ایجاد اشتغال یاری می‌شوند. برخی از مددجویان ممکن است در روستایی که زندگی کنند که دارای ظرفیت‌های خاصی باشند و بتوان از این ظرفیت برای اشتغال استفاده کرد.
حمیدرضا شیران افزود: با توجه به شرایط شخصی و زندگی مددجویان در نظر داشته‌ایم که این ظرفیت‌ها بررسی شود و شرایط اشتغال خوبی را برای افراد به وجود آوریم. برخی از مددجویان شاید در مکان زندگی خود خانه‌ای بزرگ برای ایجاد کارگاه و یا تحصیلات بالایی داشته که با رصد این افراد در سامانه اشتغال کمیته سعی در کمک‌رسانی به این افراد داشته‌ایم.
اشتغال‌زایی در کمیته امداد حساسیت بسیار بالایی دارد
مدیرکل کمیته ‌امداد امام خمینی (ره) استان اصفهان پیرامون حرفه‌ آموزی مددجویان برای ایجاد اشتغال گفت: با تعاملی که کمیته‌ امداد با دستگاه فنی و حرفه‌ای انجام داده آموزشگاه‌های خصوصی می‌توانند در این امر کمک دهنده باشند به طوری که افراد با حضور در این آموزشگاه‌ها حرفه مورد نظر خود را آموزش می‌بینند. اگر مددجویان حرفه‌ خاصی را آموزش دیدند و برای راه‌اندازی آن حرفه نیاز به کمک‌های مالی دارند با وام‌های کم‌ بهره قرض‌الحسنه‌ها به این افراد کمک می‌شود.
وی تصریح کرد: هنگامی که شغل و حرفه مورد نظر مددجو راه‌اندازی شد تا مدت ۵ سال توسط ناظر اشتغال کمیته رصد می‌شود؛ در این مدت بررسی‌ها صورت می‌گیرد که فرد بتواند این شغل را برای خود حفظ کند. شغل‌هایی که کمیته‌ امداد و یا بهزیستی آنها را ایجاد می‌کند نسبت به دیگر نهادهایی که اشتغال ایجاد می‌کنند حساسیت بسیاری بالایی دارد. حساسیت شغل‌های ایجاد شده توسط کمیته امداد به دلیل این است که اگر فرد در این شغل‌ها شرایط مطلوبی به دست نیاورد شرایط اقتصادی وی از زمان گذشته بدتر می‌شود.
شیران با بیان اینکه در سال ۹۴ تعداد ۷ هزار و ۸۰۰ شغل توسط کمیته امداد ایجاد شده است، بیان کرد: شغل‌هایی که سال گذشته ایجاد شد از جمله مشاغل خانگی و همینطور در راستای اقتصاد مقاومتی است. تمام شغل‌های ایجاد شده را می‌توان در راستای حمایت از تولید داخل و تولید ملی موثر دانست که امیدواریم بتوانیم در این راستا پیشرفت بهتری داشته باشیم. این مشاغل شامل کارگاه‌های خیاطی، گلخانه و صنایع دستی است که می‌تواند به اقتصاد داخلی کمک‌ بسیار خوبی داشته باشد.
وی افزود: کارشناس‌های اقتصادی نیز در کنار مددجویان قرار می‌گیرند تا بتوانند مشاوره‌های مورد نظر مددجویان را به آن‌ها انتقال دهند، این کارشناس‌ها در هر شهرستانی حضور دارند. علاوه بر مشاوران کمیته امداد هر ساله‌ قرارداد‌هایی با مشاوران اقتصادی نیز بسته می‌شود تا بتوانند به این افراد کمک کنند.


۱۹ مهر ۹۵ – اجرای طرح پایدارسازی مشاغل برای ۴۴۰۰ نفر در البرز

خبرگزاری فارس : مدیرکل کمیته امداد امام خمینی استان البرز گفت: طرح پایدارسازی مشاغل برای ۴۴۰۰ مجری طرح‌های اشتغال کمیته امداد این استان به اجرا درآمد.
به گزارش خبرگزاری فارس از کرج به نقل از روابط عمومی کمیته امداد امام خمینی استان البرز، علی سالارکیا افزود: این طرح امسال با هدف افزایش ضریب موفقیت در اجرای طرح‌های اشتغال و خودکفایی، زیر نظر اساتید مجرب در برنامه‌های ویژه پایدارسازی مشاغل به اجرا درآمده است.
وی ادامه داد: ارایه مشاوره و راهنمایی شغلی به خانواده‌های نیازمند که از تسهیلات اشتغال کمیته امداد بهره‌مند شده‌اند از جمله برنامه‌های کمیته امداد در جهت کسب استقلال خودکفایی مددجویان است.
سالارکیا گفت: آموزش‌های کوتاه مدت شیوه‌های بازاریابی، آشنایی با قوانین اصناف و مالیات، مشتری مداری، آشنایی با فنون کسب و کار با بهره‌گیری از علم روز در زمره محورهای این طرح قرار دارد.
وی افزود: توانمندسازی خانواده‌های تحت حمایت از طریق مشاوره شغلی، ارائه آموزش‌های فنی و حرفه‌ای و پرداخت تسهیلات اشتغالزایی انجام و هر ساله تعدادی از مددجویان با این شرایط صاحب شغل می‌شوند.
مدیرکل کمیته امداد البرز یادآورشد: طرح‌های اشتغال بر اساس استعداد و توانایی‌های فردی مجریان و با ارایه آموزش‌های فنی، تخصصی و مهارت آموزی به آنان اجرا می‌شود و نقش به‌سزایی در توانمندسازی و خودکفایی جامعه هدف دارد.
این مسؤول گفت: سقف تسهیلات پرداختی این نهاد در بخش مشاغل خانگی با در نظر گرفتن نوع شغل، بین ۵۰ تا ۸۰ میلیون ریال و در مشاغل کارآفرین ۲۵۰ تا ۳۰۰ میلیون ریال است که بیشتر در زمینه‌های دامپروری، کشاورزی، صنایع دستی و خدماتی به مددجویان تحت حمایت و نیازمندان غیر تحت حمایت پرداخت می‌شود.
وی افزود: کمیته امداد به منظور ایجاد انگیزه برای کارفرمایان و دفاترکاریابی و فراهم‌سازی زمینه اشتغال مددجویان مورد حمایت، بسته‌های تشویقی در نظر گرفته است که مطابق آن طی سال اول تمام هزینه حق بیمه سهم کارفرما به سازمان تأمین اجتماعی و در سال دوم نیمی از حق بیمه، برابر حداقل حقوق و دستمزد تعیین شده از سوی وزارت تعاون، کار و امور اجتماعی به کار فرما پرداخت می‌شود.
سالارکیا با اشاره به برگزاری کلاس‌ها و کارگاه‌های آموزشی ویژه مددجویان مستعد کار خاطرنشان کرد: دانش فنی و مهارت‌های حرفه‌ای کلید اصلی موفقیت در فعالیت‌های اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی به شمار می‌رود.
وی تأکید کرد: آموزش‌های فنی و حرفه‌ای به صورت کوتاه مدت و بلند مدت، با توجه به محوری بودن نقش توانمندی خانواده‌های محروم و کم‌بضاعت به عنوان گامی موثر برای جهش این افراد در میدان اقتصادی با جدیت در حال انجام است.
وی در ادامه آمادگی کمیته امداد استان البرز را برای مشارکت صاحبان صنایع، مشاغل و اصناف در خصوص ایجاد اشتغال پایدار برای مددجویان و نیازمندان تحت حمایت و غیر تحت حمایت اعلام کرد و گفت: مددجویان تحت حمایت کمیته امداد در صورت دریافت تسهیلات اشتغال و رسیدن به مرحله کسب استقلال اقتصادی به تدریج از چرخه حمایتی این نهاد خارج می‌شوند.


۲۹ شهریور ۹۵ – اشتغال پایدار برای مددجویان دالاهو

باشگاه خبرنگاران جوان : طرح اشتغال پایدار از ابتدای سال ۹۵ تاکنون برای مددجویان تحت حمایت کمیته امدادشهرستان دالاهو ایجاد شده است.
به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه ؛مدیر کمیته امداد امام(ره) شهرستان دالاهو با بیان اینکه کمیته امداد به مددجویان متقاضی و دارای مهارت تسهیلات خودکفایی و اشتغال اعطا می کند گفت: مددجویان دارای مهارت در راستای ایجاد طرح های اشتغال و کسب و کار زود بازده می توانند از تسهیلات خودکفایی کمیته امداد بهره مند شوند.
جبار پرنو  افزود: ۵۷ مددجو در شهرستان دالاهو طی پنج ماهه نخست سال جاری با بهره مندی از تسهیلات اشتغال طرح های خودکفایی ایجاد کرده اند.
وی با بیان اینکه اعتبار تسهیلات اشتغال اعطا شده به مددجویان از محل منابع بانکی و امدادی تامین می شود تصریح کرد: امسال هشت میلیارد و ۹۵۰میلیون ریال تسهیلات اشتغال به مددجویان دالاهویی اعطا شده که از این میزان ۱۸ طرح از منابع امدادی  با تسهیلات سه میلیارد و ۸۵۰ میلیون ریال و مابقی این طرح ها از محل اعتبارات قرض الحسنه بانک ها تامین و در اختیار مددجویان قرار گرفته است.
وی خاطرنشان کرد: گلیم بافی، قالی بافی، مشاغل کوچک خانگی، دامپروری، کشاورزی و حمل ونقل ازطرح های اشتغال مددجویان تحت حمایت این شهرستان به شمار می رود که با تسهیلات خودکفایی ایجاد شده اند.
پرنو با یادآوری اینکه در سال ۹۴ نیز ۲۷۳ طرح اشتغال با تسهیلات  ۳۴ میلیارد و ۲۷۰ میلیون ریالی برای مددجویان تحت حمایت در این شهرستان اجرا شده است پیش بینی کرد: ۱۷۰ شغل پایدار دیگر تا پایان سال ۹۵ با پرداخت تسهیلات اشتغال برای مددجویان تحت حمایت در شهرستان دالاهو ایجاد  شود.
مدیر کمیته امداد امام (ره) شهرستان دالاهو با تاکید بر اینکه تسهیلات اشتغال در راستای توانمندی و خودکفایی اقتصادی خانوارهای مددجو پرداخت می شود خاطرنشان کرد: امسال ۵۰ خانوار مجری طرح های موفق اشتغال خودکفا و از گردونه حمایت های کمیته امداد خارج شوند.


۲۷ شهریور ۹۵ – پرداخت بیش از یک میلیارد تومان تسهیلات اشتغال‌زایی به مددجویان کمیته امداد لامرد 

خبرگزاری فارس : مدیر کمیته امداد امام خمینی لامرد گفت: در سال جاری، یک میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان تسهیلات اشتغال‌زایی به مددجویان این کمیته پرداخت شده است.
احمد محمودی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در لامرد اظهار داشت: یکی از اهداف و برنامه‌های کمیته امداد اجرای طرح‌های خوداشتغالی و ایجاد فرصت‌های شغلی مناسب برای خانواده‌های نیازمند است.
وی افزود: پیش از اجرای طرح‌ها نیز مشاوره‌های شغلی لازم به‌منظور موفقیت در آن‌ها به مددجویان ارائه می‌شود.
مدیر کمیته امداد لامرد گفت: در سال جاری، یک میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان تسهیلات برای ۹۳ طرح خودکفایی در سطح شهرستان لامرد به مددجویان این نهاد از طریق بانک‌های ملی، ملت، کشاورزی و صادرات پرداخت‌ شده است.
محمودی ادامه داد: در سال جاری باز نیز تسهیلات اشتغال‌زایی به مددجویان پرداخت می‌شود و از طرح‌های اشتغال‌زا همواره بازدید می‌شود و تا پنج سال زیرنظر کمیته امداد خواهد بود.
مدیر کمیته امداد لامرد در مورد برگزاری جشن عاطفه‌ها در لامرد نیز تصریح کرد: در این شهرستان ۶۲۳ دانش‌آموز زیرپوشش کمیته امداد هستند و امسال جشن عاطفه‌ها در دو مرحله پیش از بازگشایی و پس از بازگشایی مدارس برگزار شده و می‌شود و سرانه درنظر گرفته شده برای هر دانش‌آموز ۲۰۰ هزار تومان است که مردم لامرد می‌توانند در این امر خیر سهیم باشند.


۲۳ شهریور ۹۵ – اعطای ۴۲ فقره تسهیلات اشتغالزایی به مددجویان مانه وسملقان

مدیر کمیته امداد امام خمینی (ره) مانه و سملقان از اعطای ۴۲ فقره تسهیلات اشتغالزایی و خودکفایی به مددجویان از ابتدای سال جاری خبر داد و گفت: تامین اعتبار طرح‌های اشتغال، منابع قرض‌الحسنه بانک‌ها ، صندوق اشتغال نیازمندان امداد و صندوق توسعه ملی است.
به گزارش پایگاه خبری آشخانه؛  مهدی برزکار با بیان اینکه به طور میانگین تامین اعتبارات اشتغال از محل قرض‌الحسنه بانک‌ها بیش از سایر منابع است، افزود: ‏اجرای این طرح‌ها با اعتباری حدود چهار میلیارد و ۶۹۰ میلیون ریال انجام گرفته است که از این تعداد ۱۱ فقره تسهیلات از محل منابع داخلی کمیته امداد به مبلغ یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون ریال و ۳۱ فقره تسهیلات نیز به مبلغ سه میلیارد و ۴۹۰ میلیون ریال از طریق بانک های این شهرستان پرداخت شده است.
وی تعداد تسهیلات اشتغالزایی سال گذشته را ۲۸۶ فقره با  اعتباری حدود  ۳۳ میلیارد و ۸۴۰ میلیون ریال اعلام و خاطرنشان کرد: بیش از ۶۰ فقره تسهیلات از محل منابع داخلی کمیته امداد با اعتبار پنج میلیارد و ۱۷۵ میلیون ریال و ۲۲۶ فقره از محل بانک ها به مبلغ ۲۸ میلیارد و ۶۵۵ میلیون ریال پرداخت شده است.
برزکار با بیان اینکه یکی از سیاست‌های کمیته امداد ،توانمندی و خود اتکایی خانواده‌های تحت حمایت و جلوگیری از بازگشت مددجویان به چرخه حمایت است،گفت: کمیته امداد در راستای اهداف تعریف شده اقدام به برگزاری دوره‌های آموزش فنی و حرفه‌ای،حرفه‌آموزی فرزندان ، کاریابی و  اجرای طرح اشتغال و نظارت بر حسن اجرای طرح اشتغال کرده است.‏
وی به اجرای طرح‌های خوداشتغالی وایجاد فرصت‌های شغلی مناسب برای خانواده‌های نیازمند اشاره کرد و افزود: هدف کمیته امداد به کارگیری روش‌های مؤثر و کارآمد با حفظ کرامت ، تامین عزت و استقلال اقتصادی مددجویان است.‏
برزکار درباره جهیزیه پرداخت شده به زوج های جوان گفت: امسال  ۶۹  نفر از نوعروسان و تازه دامادهای تحت حمایت این نهاد با کمک های امداد راهی خانه بخت شدند که در این راستا بیش از یک میلیارد و ۱۶۷ میلیون ریال کمک هزینه جهیزیه و هدیه ازدواج اعطا شده است.
مدیر کمیته امداد امام خمینی (ره) مانه و سملقان یاد آور شد: هم اکنون بیش از ۲۰۰ نفر از نوعروسان و تازه دامادهای تحت حمایت کمیته امداد مانه وسملقان پشت نوبت دریافت جهیزیه قرار دارند که برای ارایه این خدمت به مددجویان حدود ۶ میلیارد و ۳۰۰ میلیون ریال اعتبار نیاز است.
وی در خصوص ایتام تحت حمایت نیز گفت:  اجرای طرح اکرام به برکت در این شهرستان هم اکنون بیش از دوهزار و ۷۴۰ خیر در این طرح مشارکت دارند. حامیان سرپرستی ۶۰۵ نفر از ایتام شهرستان مانه و سملقان را بر عهده دارد.
وی ادامه داد: امسال سه میلیارد و ۲۰۶ میلیون ریال کمک غیر نقدی و حدود دو میلیارد ریال کمک نقدی در طرح اکرام ایتام جمع آوری شده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته  این کمک ها بیش از هفت درصد رشد داشته است.سال گذشته بیش از چهار میلیارد و ۲۵۰ میلیون ریال کمک  خیران در این طرح جمع آوری شده است.
برزکار گفت: طرح اکرام به منظور حمایت از ایتام نیازمند تحت حمایت کمیته امداد با مشارکت خیران از سوی کمیته امداد در حال اجرا است. حامیان می توانند با پذیرش حمایت مادی ومعنوی یک یا چند یتیم در این طرح مشارکت داشته باشد  وکمک های خود را در قالب نقدی وغیر نقدی به این ایتام کمک کنند.


۲۰ شهریور ۹۵ – سیاست اشتغال زایی کمیته امداد

خبرگزاری شبستان:رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) سیاست اشتغال زایی این نهاد را تشریح کرد و گفت:تعداد ۸۰۰ هزار مددجوی مستعد شناسایی و مورد آموزش قرار گرفته شده است که آماده دریافت وام اشتغال هستند.
پرویز فتاح، رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره)  در گفتگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری شبستان درباره ی سیاست اشتغال زایی این نهاد گفت: مهمترین رویکرد ما اشتغال زایی و ایجاد ظرفیت اقتصادی در خانواده های تحت پوشش است، معتقدیم که استعداد در این خانواده ها موج می زند.
وی افزود:گاهی ممکن است نگاه به مددجویان نگاه بیچارگی باشد اما یک نگاه متفاوت دیگر می تواند این باشد خیلی از بزرگان عالم از ازل تا اکنون از دل فقر بیرون آمده اند و چهر ه های بزرگ و تاریخ سازی شده اند.
رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) تصریح کرد:در حال حاضر استعداد سنجی در جامعه هدف ما صورت گرفته شده است.حداقل تعداد ۸۰۰ هزار نفراستعداد در کشور شناسایی شده است که آموزش دیده اند و آماده هستند تا به آنان وام اعطا کنیم.
فتاح ادامه داد:تجربه نشان داده است وقتی مدد جویان آموزش های مهارتی و فنی و حرفه ای را می بینند و می توانند یک فعالیت را آغاز کنند پس از مدتی نیز خود اظهار می کنند که  می خواهند از تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) خارج شوند.
رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) اضافه کرد:افرادی که از محل، یارانه، صدقه، زکات و مستمری زندگی خود را می چرخاندند با توانمندسازی امروز تبدیل به یک کار آفرین شده اند و برای دیگران نیز اشتغال زایی می کنند.
رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) تصریح کرد:استعداد ها و ظرفیت ها پراکنده است، مثلا در منطقه ویژه اقتصادی دوغارون ظرفیت های اشتغالی زایی است که می توان بومی نیز کرد.اشتغال زایی ما منطبق بر سیاست های اقتصاد مقاومتی مقام معظم رهبری است.
فتاح بیان کرد: رویکرد ما نیز این است تا با ارایه  وام های بانکی و منابع کمیته امداد  برای ایجاد اشتغالزایی بتوانیم مددجویان را توانمند کنیم این وام ها ۵ ساله و قرض الحسنه است که البته ۶ ماه پس از دریافت وام اقساط آغاز می شود.
وی با بیان اینکه اشتغالزایی ما خرد است گفت: سرمایه گذاری بر مشاغل کلان را نمی کنیم چراکه زود بازده نیستند.اشتغال های خرد و خانه ای کمیته امداد امام خمینی (ره) متناسب با فرهنگ جامعه هدف ما است.
رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) بیان کرد:توانمند ساز کردن مددجویان بهتر از یارانه ممتد ماهانه است، که عادت خوبی نیز نیست و استعداد و ظرفیت کار را از افراد می گیرد در صورتی که استعداد مددجویان زیاد است اگر بتوانیم آنان را در مسیر آموزش های مهارتی قرار دهیم.
فتاح یاد آور شد: برای سال ۹۴ با همکاری دولت، بالغ بر هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان برای ۱۳۰ هزار نفر وام اشتغال ارایه شده است که امسال نیز افزایش می یابد.


۱۷ شهریور ۹۵ – اجرای بیش از ۹۰ طرح اشتغال‌زایی در شهرستان رودان

خبرگزاری فارس : مدیر کمیته امداد امام خمینی شهرستان رودان از اجرای ۹۰ طرح اشتغال‌زایی از ابتدای سال تاکنون در این شهرستان خبر داد.
به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس به نقل از روابط عمومی کمیته امداد امام خمینی(ره) هرمزگان، محمد اکرامی با اشاره به اجرای بیش از ۹۰ طرح اشتغال‌زایی در شهرستان رودان گفت: برای اجرای این طرح‌ها بیش از ۹۴۹ میلیارد ریال از محل اعتبارات امدادی و بانکی هزینه شده است.
وی هدف اجرای این طرح‌ها را بهبود معیشت و توانمندسازی خانواده‌های تحت پوشش این نهاد برشمرد.
مدیر کمیته امداد شهرستان رودان تصریح کرد: در این مدت بیش از ۲۵ میلیارد ریال مستمری به مددجویان رودانی پرداخت شده است.
اکرامی در ادامه تشریح عملکرد این نهاد افزود: در راستای ارتقای شاخص‌های بهداشتی مددجویان نیازمند باید ۲ هزار چشمه سرویس بهداشتی احداث شود.
وی اعتبار مورد نیاز برای احداث این سرویس‌های بهداشتی را بالغ بر ۶ میلیارد ریال عنوان کرد.


۱۳ شهریور ۹۵ – مشاغل خردنقش موثری در خوداتکایی مددجویان کمیته امداد دارد

خبرگزاری ایرنا : معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار گیلان گفت: مشاغل خرد و کسب و کار کوچک می تواند نقش موثری در خود اتکایی و توانمندسازی مددجویان تحت پوشش کمیته امداد داشته باشد.
محمد حسین اصغریان افزود: با وجود بهبود فضای کسب و کار به طور مستمر در استان هنوز با سیل عظیم جمعیت بیکار مواجه هستیم که راه اندازی کسب و کارهای کوچک می تواند تاثیر بسزایی در اشتغالزایی استان داشته باشد.
وی تصریح کرد: بسیاری از این تولیدات همچون صنایع دستی نیاز کشور است که متاسفانه از بازارهای خارجی وارد کشور ما می شود.
وی با اشاره به رویکرد کمیته امداد در اشتغالزایی و خود اتکایی خانواده ها اظهار کرد: کمیته امداد برای کاهش شکاف طبقاتی اجتماع اهتمام دارد که خوداتکایی سه هزار و ۷۰۰ مددجوی کمیته امداد کار بسیار بزرگی در همین راستاست.
وی با تاکید بر ضرورت همکاری بانکها برای تحقق این برنامه ها ی کمیته امداد اظهار کرد: براساس آماری که کمیته امداد منتشر کرده بازپرداخت در کمیته امداد از سایر بخش ها بهتر است؛ چرا که این افراد انسان های آبرومند و متعهدی هستند و خود را مکلف به پرداخت بدهی های شان می بینند.
اصغریان یادآورشد: دولت تدبیر و امید تلاشش اینست که از این بخش غافل نشود و استاندار گیلان بر تحقق وظایف این بخش تاکید دارد.
مدیرکل کمیته امداد گیلان نیز در این مراسم گفت: ۴۰ درصد از طرح های اشتغالزایی گیلان مربوط به زنان و ۶۰ درصد مربوط به مردان بوده اند و ۳۸ درصد از این طرح ها شهری و ۶۲ درصد مربوط به روستاها ست.
علیرضا محمدی با بیان اینکه اولویت اشتغال با محوریت تولید به ویژه در روستاها است، افزود: ۱۸ بانک خصوصی و دولتی با کمیته امداد گیلان در پرداخت تسهیلات اشتغازایی مددجویان همکاری داشتند.
وی تصریح کرد: تا پایان سال ۹۴، بالغ بر ۹۶ درصد از منابع بانکی جذب اعتبار داشتیم .
وی از بافت فرش با برند گیلان برای نخستین بار در کشور خبر داد و گفت: ۹۶ نفر از بانوان در این جهت آموزش دیده اند که اکنون حدود ۲۱ نفر از آنان مشغول بافت فرش با برند استان گیلان هستند.
جشن خود اتکایی و توانمندی سه هزار و ۷۰۰ خانوار کمیته امداد گیلان با حضور قائم مقام کمیته امداد کشور امروز ( پنجشنبه) در رشت برگزار شد.
برپایی نمایشگاه کارآفرینان برتر مددجویان کمیته امداد گیلان از برنامه های جنبی جشن خوداتکایی و توانمندی سه هزار و ۷۰۰ خانوار گیلانی بود.
حدود ۱۲۰ هزار خانوار تحت پوشش کمیته امداد گیلان هستند.


۹ شهریور ۹۵ – پرداخت بیش از ۹ میلیارد ریال تسهیلات اشتغال‌زایی در بهاباد

خبرگزاری تسنیم : مدیر کمیته امداد امام خمینی(ره) شهرستان بهاباد گفت: امسال ۹ میلیارد و ۷۴۵ میلیون ریال تسهیلات اشتغال‌زایی به مددجویان کمیته امداد بهاباد پرداخت شد.
رمضان باقری در گفت‌و‌گو با خبرنگار تسنیم در بهاباد با با بیان اینکه در سال گذشته در راستای توانمندسازی مددجویان اقدامات ارزنده‌ای انجام شد، اظهار داشت: در سال گذشته ۱۸ میلیارد ریال تسهیلات اشتغال‌زایی به ۱۲۹ مورد از طرح‌های اشتغال مددجویان شهرستان بهاباد پرداخت شد که بیش از ۳ میلیارد ریال از این میزان، از اعتبارات صندوق اشتغال و مابقی از محل تسهیلات بانکی بوده است.
مدیر کمیته امداد امام خمینی(ره) شهرستان بهاباد با اشاره به اینکه در ۵ ماهه نخست امسال ۶۴ نفر از مددجویان تسهیلات دریافت کردند، گفت: امسال ۹ میلیارد و ۷۴۵ میلیون ریال تسهیلات اشتغال‌زایی به مددجویان کمیته امداد بهاباد پرداخت شد.
وی عنوان کرد: کمیته امداد امام خمینی(ره) به دنبال کاهش میزان فقر و ناتوانی مالی در جامعه است و طرح‌‌های ایجاد شده در زمینه‌‌های کشاورزی، دامپروری، صنایع دستی، فعالیت‌های صنفی، خدمات و سایر موارد برای خانواده‌های تحت حمایت اجرا می‌شود.
مدیر کمیته امداد امام خمینی ره بهاباد اظهار داشت: کمیته امداد بهاباد اهتمام ویژه‌ای در زمینه‌های مختلفی از طریق استعدادسنجی، مهارت‌آموزی، ارائه تسهیلات اشتغال و نظارت بر طرح‌های ایجاد شده دارد و امیدواریم بتوانیم با انجام این کارها در زمینه اشتغال و خودکفایی نتایج مطلوبی به دست آوریم.
مدیر کمیته امداد شهرستان بهاباد گفت: کمیته امداد شهرستان در نظر دارد که خانواده‌های تحت حمایت را به سمت خوداتکایی و استقلال اقتصادی سوق دهد و برای این امر نیازمند همکاری و پشتیبانی مسئولان است تا در این راستا اقدامات لازم را انجام دهند.
وی به کلاسهای حرفه آموزی و فنی و حرفه‌ای جهت آموزش مجریان طرحهای خود کفایی اشاره کرد و گفت: یکی از اهدافی که در کمیته امداد دنبال می‌شود توانمندی و خوداتکایی خانواده‌های تحت حمایت و جلوگیری از بازگشت آنان به چرخه حمایتی است و می‌توان گفت که حرفه‌آموزی مددجویان و فرزندان خانواده‌های تحت حمایت تاثیرات بسزایی در ایجاد اشتغال پایدار دارد چرا که این کارگاه‌های آموزشی بر اساس استعداد و علاقه آنان برگزار می‌شود.
وی توانمندسازی وایجاد اشتغال مددجویی را از مهمترین اولویتهای این نهاد برشمرد و افزود: پرداخت وامهای اشتغال، نظارت مستمر بر طرح‌های خودکفایی، حمایت از کارآفرینان، پرداخت حق بیمه کارفرمایان در حمایت از خودکفایی مددجویان است.


۸ شهریور ۹۵ – ۶۵۰ هزار طرح اشتغال تحت نظارت کمیته امداد

جام‌جم : رئیس کمیته امداد با اشاره به این‌که ۶۵۰ هزار طرح با نظارت کمیته امداد ایجاد شده، بر لزوم ایجاد طرح‌های تولیدی به جای طرح‌های خدماتی تاکید کرد.
به گزارش جام‌جم، پرویز فتاح با بیان این‌که ۱۲۰ هزار طرح با اعتباری بالغ بر ۱۴۰۰ میلیارد تومان در سال گذشته برای مددجویان ایجاد شده، تصریح کرد: امسال نیز یکصدهزار نفر از طریق اشتغال و خودکفایی توانمند می‌شوند.
وی با تاکید بر این‌که تحت حمایت قرار گرفتن افراد در سال‌های متمادی، رویکرد این نهاد نیست، ادامه داد: کمیته امداد باید در ایجاد اشتغال به مثابه یک پزشک حرفه‌ای عمل کند و با استعداد‌سنجی دقیق و درست مددجویان نسخه مناسب همراه با توانایی افراد ارائه شود و آنان را به سمت خودکفایی هدایت کند.
فتاح با بیان این‌که در پرداخت تسهیلات اشتغالزایی به نیازمندان باید توجه لازم انجام شود، خاطر نشان کرد: ناظران طرح‌های اشتغال باید در این زمینه نظارت لازم را بر طرح‌های اشتغال و هزینه کرد تسهیلات پرداختی به مددجویان داشته باشند. همچنین در ارائه وام‌های پرداختی اولویت با مددجو و فرزند مددجو باشد.


۶ شهریور ۹۵ – ایجاد دو هزار و ۲۰۰ فرصت شغلی برای مددجویان

خبرگزاری صدا و سیما : برای اشتغال امسال مددجویان کمیته امداد خراسان شمالی، ۲۲۲ میلیارد ریال اعتبار نیاز است
به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز خراسان شمالی مدیر کل کمیته امداد استان خراسان شمالی، توانمندسازی مددجویان از طریق رونقایجاد دو هزار و ۲۰۰ فرصت شغلی برای مددجویان دادن اقتصاد خانواده، ایجاد اشتغال و کارآفرینی را از مهم ترین اهداف این نهاد عنوان کرد و افزود: با  ۱۵۲ میلیارد ریال تسهیلات بانکی و ۷۰میلیارد ریال تسهیلات اشتغالی کمیته امداد، دو هزار و۲۰۰ فرصت شغلی ایجاد خواهد شد.
عباس اهرابی افزود: پارسال هم ۳۸۰ میلیارد ریال تسهیلات اشتغال به کمیته امداد اختصاص یافت که ۳۰۰میلیارد ریال آن از منابع قرض الحسنه بانک ها و ۸۰ میلیارد ریال آن نیز اعتبارات داخلی کمیته امداد بود.
وی گفت: ماه گذشته، کمیته امداد برای کاهش بوروکراسی اداری در فرآیند پرداخت تسهیلات اشتغال، صندوق قرض الحسنه امداد ولایت را تاسیس کرد.
اهرابی به نقش مهم بانک های عامل استان در خودکفایی مددجویان اشاره کرد و افزود: این بانک ها، سه ماه اول امسال ۲۸ میلیارد ریال تسهیلات ارزان قیمت پرداخت کردند که زمینه ایجاد ۲۲۳طرح اشتغال برای مددجویان فراهم شد.
وی با بیان اینکه بیش از ۱۰ درصد جمعیت استان تحت پوشش این نهاد است، گفت: از زمان تاسیس استان تاکنون این نهاد ۲۰ هزار طرح خودکفایی در زمینه های دامداری، کشاورزی، حمل و نقل، صنایع دستی، شیلات، فعالیت های صنفی و صنعتی برای مددجویان اجرایی کرد.


۴ شهریور ۹۵ – پرداخت میانگین ۱۳۰ میلیون ریال تسهیلات اشتغال به مددجویان امداد

خبرگزاری مهر : رئیس کمیته امداد میانگین رقم تسهیلات پرداختی به مددجویان کمیته امداد به منظور اشتغالزایی و خودکفایی را ۱۳۰ میلیون ریال اعلام کرد.
به گزارش خبرنگار مهر، پرویز فتاح چهارشنبه شب در جشن بزرگ خودکفایی هزار و ۱۰۰ خانواده کمیته امداد با اشاره به اینکه مددجویان کمیته امداد توانسته اند شعار «ما می توانیم» را محقق کنند، اظهار داشت: هزار و ۱۰۰ خانواده خودکفا شده در استان یزد تنها بخشی از مددجویانی هستند که با کارآفرینی برای خود و دیگران از چرخه حمایتی کمیته امداد خارج شده اند و توانسته اند به خودکفایی و استقلال اقتصادی دست پیدا کنند.
وی عنوان کرد: تسهیلات اشتغالزایی برای مددجویان در نظر گرفته شده تا بتوانند گامی جدی در زمینه خودکفایی بردارند و بر اساس برنامه ریزی های صورت گرفته، هر مددجو به طور میانگین ۱۳۰ میلیون ریال تسهیلات دریافت می کند.
فتاح ادامه داد: سال گذشته در مجموع هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان تسهیلات به مددجویان کمیته امداد پرداخت شده است.
رئیس کمیته امداد با اشاره به اینکه شایسته است بانکها تسهیلات خود را به سمت خودکفایی مددجویان و به سمت مشاغل خرد سوق دهند، ‌ تصریح کرد: مددجویان کمیته امداد از خوش حساب ترین مشتریان بانکها هستند اما با وجود اینکه رقم تسهیلات آنها چندان بالا نیست و بازپرداخت آن نیز به درستی و با برنامه انجام می شود، برخی از آنها مدتها است در انتظار به سر می برند.
فتاح با بیان اینکه با یک درآمد جزئی و کم می‌توان یک زندگی آبرومندانه داشت، عنوان کرد: بسیاری از افراد از حقوق نجومی برخوردار هستند اما زندگی آنها بر فنا است اما مددجویان کمیته امداد و افراد کم بضاعت با اندک درآمدی زندگی موفق و سرشار از سعادتی برای خود رقم می‌زنند.
وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه تواضع و فروتنی مردم یزد زبانزد خاص و عام است، بیان کرد: از مسئولان و روسای بانک‌های این استان انتظار داریم در زمینه ارائه تسهیلات اشتغالزایی مددجویان این نهاد همت گمارند و کمیته امداد را در زمینه ریشه‌کنی فقر از جامعه و خودکفایی مددجویان همراهی کند.
به گزارش مهر، در این مراسم از هزار و ۱۰۰ مددجوی خودکفا و کارآفرین کمیته امداد استان یزد تجلیل شد.
همچنین نمایشگاهی از دستاوردهای مددجویان زیرپوشش کمیته امداد استان یزد در قالب ۱۸ غرفه از جمله خیاطی، گلدوزی، ظروف سفالی و قالیبافی به نمایش درآمد.


۲ شهریور ۹۵ – بهره برداری کمیته امداد از ۲۸ طرح خوداشتغالی در هفته دولت در بهشهر

خبرگزاری ایرنا : مدیر کمیته امداد امام خمینی(ره) بهشهر گفت که در هفته دولت از ۲۸ طرح خودکفایی و اشتغال زایی به منظور رسیدن به استقلال اقتصادی خانواده های تحت حمایت این نهاد بهره برداری می شود.به گزارش خبرنگار ایرنا ، سید موسی عمادی دوشنبه شب در گفت و گو با خبرنگاران هزینه اجرای این طرح ها را ۲ میلیارد و ۷۴۰ میلیون ریال اعلام کرد.
وی گفت که اجرای طرح های خودکفایی و ایجاد فرصت های شغلی مناسب برای خانواده های نیازمند و تحت پوشش امداد و خارج کردن افراد زیر پوشش با توانمندسازی همراه با تامین عزت، کرامت خانواده ها و رسیدن به استقلال اقتصادی از مهم ترین هدف های اجرای این طرح ها بوده است.
مدیر کمیته امداد بهشهر همچنین با اشاره به تهیه مسکن محرومین ، افزود : برای این منظور هم ساخت ۵۰ واحد مسکن محرومین در دستور کار است که ۱۶ واحد در خلیل شهر، ۱۵ واحد در روستاها با مشارکت بسیج سازندگی، ۸ واحد با مشارکت دارالایتام و بقیه با کمک خیران است.
وی افزود : در هفته دولت امسال هم ساخت سه مسکن محرومین و تعمیرات برخی از مساکن روستایی این شهرستان با اعتبار ۸۴۰ میلیون ریال به بهره برداری می رسد.
عمادی همچنین با اشاره به اینکه در سال جاری تلاش داریم تا تعداد خانوارهای تحت پوشش این نهاد را کاهش داده و با توانمندسازی از سیستم حماتی خارج شوند، گفت : تلاش داریم تا سالانه بین ۱۰ تا ۲۰ درصد از خانوارها را با ایجاد اشتغال و توانمندسازی از سیستم حماتی خارج کنیم.
مدیر کمیته امداد امام خمینی(ره) بهشهر همچنین از پرداخت ۲۸ مورد هزینه ازدواج برای نوعروس تحت پوشش این نهاد خبرداد و گفت که این پرداخت نیز در سال جاری با اعتبار ۴۲۰ میلیون ریال انجام شد.
وی به اعطای وام قرض الحسنه کارگشایی به جامعه هدف این نهاد اشاره کرد و افزود : این وام ها نیز با ۲۰۶ مورد به میزان یک میلیارد و ۳۸۰ میلیون ریال در سال جاری به نیازمندان تحت پوشش پرداخت شد.
او ادامه داد : در بخش اشتغال نیز در سال جاری علی رغم عدم تزریق اعتبارات با استفاده از منابع داخلی امداد، ۲۸ فرصت شغلی با اعتبار ۲ میلیارد و ۷۴۰ میلیون ریال برای افراد زیر پوشش ایجاد شده است.
شهرستان ۱۶۰ هزارنفری بهشهر در شرق مازندران واقع است که در حال حاضر ۳ هزار و ۲۲۰ خانوار با جمعیتی بالغ بر پنج هزار و ۱۰۰ نفر تحت پوشش کمیته امداد بهشهر هستند.


۳۱ مرداد ۹۵ – اعطای تسهیلات اشتغالی زایی به ۶۹ خانواده تحت پوشش کمیته امداد البرز

خبرگزاری شبستان: مدیرکل کمیته امداد البرز از اعطای تسهیلات خودکفایی و اشتغال و حمایت های معنوی و مادی این نهاد برای ۶۹ خانواده تحت پوشش این نهاد خبر داد.
به گزارش خبرگزاری شبستان از البرز، به نقل از روابط عمومی کمیته امداد ، علی سالارکیا با بیان اینکه طرح های اشتغال صنایع دستی با هدف کمک به پایداری و بالا بردن ضریب موفقیت شغلی تحت نظارت مستمر و راهنمایی مداوم کارشناسان اشتغال این اداره کل قرار دارد ، اظهار کرد : توانمندسازی خانواده های تحت حمایت از طریق مشاوره شغلی ، ارائه آموزش های فنی و حرفه ای و پرداخت تسهیلات اشتغالزایی  انجام  و هر ساله تعدادی از مددجویان با این شرایط صاحب شغل می‌شوند .
وی یادآور شد : طرح‌های اشتغال بر اساس استعداد و توانایی‌های فردی مجریان و با ارایه‌ آموزش های فنی و تخصصی و مهارت‌آموزی به آنان اجرا می شود و نقش بسزایی در توانمندسازی و خودکفایی جامعه هدف دارد .
مدیرکل کمیته امداد استان البرز بیان کرد : سقف تسهیلات پرداختی این نهاد  در بخش مشاغل خانگی با در نظر گرفتن نوع شغل ، بین ۵۰ تا ۸۰  میلیون ریال و در مشاغل کارآفرین ۲۵۰ تا ۳۰۰ میلیون ریال می باشد و عمدتا در زمینه های دامپروری ، کشاورزی ، صنایع دستی و خدماتی به مددجویان تحت حمایت و نیازمندان غیر تحت حمایت اعطا می شود .
سالارکیا همچنین گفت : کمیته امداد به منظور ایجاد انگیزه برای کارفرمایان و دفاترکاریابی و فراهم سازی زمینه اشتغال مددجویان مورد حمایت ، بسته های تشویقی در نظر گرفته است .
وی خاطرنشان کرد : مطابق این بسته ها کمیته امداد ، طی سال اول تمام هزینه حق بیمه سهم کارفرما به سازمان تامین اجتماعی و در سال دوم نیمی از حق بیمه را برابر حداقل حقوق و دستمزد تعیین شده از سوی وزارت تعاون ، کار و امور اجتماعی ، پرداخت می کند .
این مسوول با اشاره به برگزاری کلاس ها وکارگاه های آموزشی ویژه مددجویان مستعد کار افزود : دانش فنی و مهارت های حرفه ای کلید اصلی موفقیت درفعالیت های اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی به شمار می رود .
وی تاکید کرد : آموزش های فنی وحرفه ای به صورت کوتاه مدت و بلند مدت ، با توجه به محوری بودن نقش توانمندی خانواده های محروم وکم بضاعت به عنوان گامی موثر برای جهش این عزیزان در میدان اقتصادی  با جدیت در حال انجام است .
سالارکیا افزود : بودجه مورد نیاز جهت اجرای طرح های اشتغالزا ، از محل اعتبارات بانکها و همچنین اعتبارات کمیته امداد تأمین و پرداخت می شود .
وی در ادامه  آمادگی کمیته امداد استان البرز را برای مشارکت صاحبان صنایع ، مشاغل و اصناف در خصوص ایجاد اشتغال پایدار برای مددجویان و نیازمندان تحت حمایت و غیر تحت حمایت اعلام کرد و گفت : مددجویان تحت حمایت کمیته امداد در صورت دریافت تسهیلات اشتغال و رسیدن به مرحله کسب استقلال اقتصادی به تدریج از چرخه حمایتی این نهاد خارج می شوند .


۱۸ مرداد ۹۵ – پیش بینی اجرای ۱۰۰ هزار فرصت شغلی در سال جاری توسط کمیته امداد

خبرگزاری ایرنا : قائم مقام کمیته امداد امام خمینی (ره) با بیان اینکه سال گذشته ۱۳۰ هزار فرصت شغلی را با استفاده از منابع بانکی و صندوق اشتغال امداد ایجاد کردیم، گفت: امسال بنا به محدودیت های اعتباری پیش بینی ایجاد ۱۰۰ هزار اشتغال جدید پیش بینی می شود.
به گزارش نصر از ایرنا، منصور برقعی عصر یکشنبه در مراسم جشن خودکفایی سه هزار و ۱۰۰ مددجوی کمیته امداد آذربایجان شرقی در تبریز، اولین راهبرد اساسنامه کمیته امداد را توانمندسازی مددجویان اعلام کرد و افزود: در کمیته امداد توانمندسازی از دو مسیر اجتماعی و اقتصادی پیگیری می شود.
وی به حرکت درآوردن چرخ اقتصاد خانواده، ایجاد اشتغال و در نهایت کارآفرینی و خود اتکایی را از جمله اهداف این نهاد برشمرد و گفت: مدلی که در کمیته امداد تعریف می شود بر مبنای مدل اقتصادی مشخص که به اقتصاد خرد معروف است، انجام می شود.
برقعی خاطر نشان کرد: به چرخش درآوردن تولید و اقتصاد و رسیدن به سطحی که درآمد پایدار باشد، نیاز به یک مرحله مقدماتی و یک گام زمینه ساز است .
وی ادامه داد: مایه خوشحالی است که سه هزار و ۱۰۰ مددجو با وجود مشکلات و موانعی که موجب متوقف شدن روند عادی زندگی در برخی از خانواده ها بود، فعل خواستن را محقق کرده و امروز خودکفا شده اند.
قائم مقام کمیته امداد کشور، نقش تجهیز منابع و فراهم آوردن شرایط وام قرض الحسنه را در ایجاد اشتغال، محوری توصیف کرد و گفت: در فرهنگ کمیته امداد استفاده از وام قرض الحسنه ضروری است که در اساس نامه هم به آن تصریح شده است.
وی نقش بانک ها و تعامل آنها در اعطای تسهیلات برای ایجاد اشتغال را بسیار موثر و تحسین آمیز دانست و افزود: هم اکنون ۱۳۰ هزار طرح اشتغال پشت در بانک ها معطل است که اگر تامین منابع بشود، بعد از دو ماه از دریافت تسهیلات می توانند به بروز برسند که نتیجه آن خود کفایی مددجویان می باشد.
در این آئین اعلام شد سه هزار و ۱۶۶ مددجوی کمیته امداد آذربایجان شرقی با دریافت تسهیلات کم بهره اشتغال زایی و طی آموزش های فنی و حرفه ای توسط کمیته امداد استان، امسال به خود اتکایی رسیدند.
مددجویان توانمند شده این نهاد، محصولات تولیدی خود را در زمینه های فرش، لوستر، خشکبار، حوله بافی، منبت کاری، ظروف مسی، رنگ سازی، کتیبه سفالی، لوازم ورزشی، پوشاک، کیف و عرقیات گیاهی در نمایشگاه بین المللی تبریز به مدت چهار روز به معرض فروش گذاشتند.
بر اساس اعلام مسئولان کمیته امداد امام خمینی آذربایجان شرقی حدود ۹۰ میلیارد ریال تسهیلات ارزان قیمت بانکی برای ایجاد اشتغال طی چهار ماهه امسال به این مددجویان پرداخت شده است.


۱۶ مرداد ۹۵ – اعطای ۳۵ فقره تسهیلات کارگشایی به مددجویان کمیته امداد

باشگاه خبرنگاران جوان : مدیر کمیته امداد شهرستان شمیرانات گفت: سال۹۵، ۳۵ فقره تسهیلات کارگشایی به مددجویان با مبلغی بیش از ۸۶۰ میلیون تومان پرداخت شده است.
پرداخت ۲۴۰ میلیونی حق بیمه زنان سرپرست خانوار کمیته امدادحسین فاضل مدیر کمیته امداد شهرستان شمیرانات در گفتگو با خبرنگار گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره  به خدمات بهداشتی و درمانی ارائه شده به  بیش از  ۱۷۲مددجوی مورد حمایت این نهاد، اظهار داشت: در سه ماه  نخست  امسال بیش از ۲۴۷ میلیون و ۷۴۳ هزار  ریال حق بیمه برای زنان سرپرست خانوار کمیته امداد ،به حساب سازمان تأمین اجتماعی واریز شده است.
وی افزود: همچنین ۳۵  فقره تسهیلات کارگشایی به مددجویان مورد حمایت با مبلغی بیش از ۸۶۰ میلیون ریال و دیگر افراد نیازمند واجد شرایط در شهرستان شمیرانات پرداخت شده و  در حال حاضر ۴ نفر در نوبت دریافت وام قرض الحسنه از این نهاد هستند که رقم این وام ها از یک تا ۵ میلیون تومان تعیین شده است.
خجسته فاضل بیان کرد: ۲۸ فقره وام اشتغال و خودکفایی به مبلغ  ۴ میلیارد ریال از محل منابع بانکی پرداخت شده و در همین مدت زمان نیز ۱۴ نفر در این شهرستان از ظرفیت آموزشی امداد در حوزه اشتغال بهره مند و ۵ نفر از طریق کاریابی مشغول به کار شده اند.
وی با بیان  اینکه بیش از ۱۳۳ خانواده مورد حمایت این نهاد، مستأجر هستند، تصریح کرد: از این تعداد ۱۰۵ خانواده در نوبت دریافت اجاره مسکن هستند که با محدودیت منابع مالی برای تامین هزینه های اجاره مسکن خانواده های نیازمند این مساعدت از محل کمک های مردمی بخش کوچکی از نیاز خانواده های مورد حمایت را مرتفع می کند.
مدیر کمیته امداد شهرستان شمیرانات  با اشاره به اینکه در قالب طرح اکرام  ایتام و محسنین نیز بیش از  یک هزار و ۴۰۰ حامی از بیش از ۴۷۰ فرزند خانواده حمایت می کنند، اظهار داشت: حامیان در ۳ ماه نخست  امسال بیش از ۲ میلیارد و ۹۸۰ میلیون  ریال به حساب فرزندان معنوی خود واریز کردند که از این مبلغ بیش از یک میلیارد و ۳۴۰ میلیون ریال در قالب طرح اکرام ایتام و مابقی در قالب طرح محسنین بوده است.
خجسته فاضل با بیان اینکه در هر کدام از این طرح ها، خیر نیکوکار می تواند حامی تعدادی از این کودکان شود، تصریح کرد: فرد حامی باید ماهانه حداقل  ۳۰هزار تومان به حساب هر یک از کودکان مورد حمایت خود واریز کند.
مدیر کمیته امداد شهرستان شمیرانات یادآور شد: با توجه به راه اندازی سامانه آنی پرداخت نیکوکاری، علاقه مندان می توانند صدقات و وجوه مربوط به امور مختلف نیکوکاری را از طریق سامانه پیامکی  *۸۸۷۷*۰۲۱۱۲# پرداخت  کنند.


۱۱ مرداد ۹۵ – پیش‌بینی ایجاد ۵۴۵۰ فرصت شغلی برای مددجویان کمیته امداد کرمانشاه

خبرگزاری تسنیم : مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان کرمانشاه گفت: پیش‌بینی می‌شود تا پایان سال ۹۵ بیش از ۵ هزار و ۴۵۰ فرصت شغلی برای مددجویان تحت حمایت کمیته امداد استان کرمانشاه ایجاد شود.
حسین خدرویسی در گفت‌و‌گو با خبرنگار تسنیم در کرمانشاه، با بیان اینکه این فرصت‌های شغلی با اعطای تسهیلات اشتغال به مددجویان ایجاد می‌شوند اظهار داشت: بالغ بر ۶۵۰ میلیارد ریال در راستای ایجاد فرصت‌های شغلی مذکور به مددجویان تحت حمایت کمیته امداد استان اعطا می‌شود.
مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان کرمانشاه عنوان کرد: مقرر شده امسال بالغ بر ۵۰۰ میلیارد ریال از میزان تسهیلات اشتغال پرداختی به مددجویان تحت حمایت در استان از منابع قرض‌الحسنه بانکهای عامل تأمین شود.
خدرویسی گفت: تا پایان امسال مابقی تسهیلات مذکور از منابع مختلف از جمله محل اعتبارات امداد، صندوق توسعه ملی تأمین خواهد شد.
وی اظهار کرد: پیش‌بینی می‌شود امسال بیش از دو میلیارد ریال از کمک‌های مردمی به ایجاد اشتغال برای مددجویان تحت حمایت در استان کرمانشاه اختصاص داده شود.
خدرویسی به ایجاد ۲ هزار و ۱۴۲ فرصت شغلی برای مددجویان تحت حمایت از طریق اجرای برنامه‌های کاریابی و تعامل با کارفرمایان در امسال اشاره کرد و گفت: پیش بینی شده از این میزان فرصت، ۲ هزار شغل از طریق کاریابی و مابقی این فرصت‌ها از طریق تعامل با کارفرمایان ایجاد شود.
وی با بیان اینکه در سال گذشته ۶ هزار و ۱۴۲ فرصت شغلی برای مددجویان تحت حمایت کمیته امداد اجرایی شده خاطرنشان کرد: ۴ هزار و ۵۴۷ مورد از فرصت‌های شغلی مذکور با پرداخت تسهیلات ومابقی آن از طریق تعامل با کارفرمایان و مؤسسات کاریابی ایجاد شده است.


۱۹ تیر ۹۵ – پرداخت ۵۶۰ میلیاردریال تسهیلات اشتغال به مددجویان

خبرگزاری مهر : مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) هرمزگان گفت: سال گذشته ۵۶۰میلیارد ریال تسهیلات قرض الحسنه اشتغال به خانواده های تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی(ره) در استان هرمزگان پرداخت شد.
علی الهیاری در گفتگو با خبرنگار مهر در مورد آمار اشتغال مددجویان کمیته امداد در استان هرمزگان بیان داشت: در توانمندسازی خانواده ها به دنبال تقویت این روند و متحول کردن برنامه توانمندسازی خانواده های تحت حمایت هستیم. عمده فعالیت های توانمندسازی کمیته امداد به عنوان درمان فقر خانواده ها مبتنی بر اشتغال های خرد و کوچک جامعه است.
وی عنوان کرد: در استان هرمزگان ظرفیت های خوب اشتغال شناسایی شده است و از طریق آموزش و افزایش مهارت ها به دنبال استفاده از این ظرفیت های اشتغال های خرد هستیم. آبزی پروری، صنایع دستی، کشاورزی و دامپروری در اشتغال های خرد در اولویت کمیته امداد امام خمینی(ره) استان هرمزگان قرار دارد.
الهیاری با بیان اینکه در سال ۹۴، ۵۶۰میلیارد ریال تسهیلات قرض الحسنه اشتغال به سه هزار و ۹۰۰نفر مددجو پرداخت شد، خاطرنشان کرد: در سال جاری اعتبارات کمیته امداد کشور جهت پرداخت تسهیلات اشتغال زایی ۳۰درصد کاهش یافته است که این رقم در استان هرمزگان با ۱۵درصد کاهش اعتبارات روبرو بوده است و ۴۶۰میلیارد ریال جهت پرداخت تسهیلات در استان هرمزگان مشخص شده است.
مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) هرمزگان ضمن بیان این موضوع که ۲هزار خانواده از محل وامهای اشتغال به توانمندی دست پیدا کرده اند، افزود: در سه ماهه سال جاری ۳۸۶ طرح اشتغال برای خانواده ها با مبلغ ۵۵میلیارد ریال در زمینه های کشاورزی، دامپروری، شیلات و صنایع دستی و فعالیت های خدماتی، صنعتی و معدنی تصویب شد.
به گفته الهیاری، حداکثر پرداختی وامهای اشتغال زایی ۳۰۰میلیون ریال و در پنج درصد طرح ها با شرایط خاص سقف پرداختی تسهیلات به ۵۰۰میلیون ریال می رسد. که ۱۵۰میلیون ریال از محل منابع بانکی و مابقی از محل اعتبارات اشتغال زایی کمیته امداد امام خمینی(ره) پرداخت می شود.
وی عنوان کرد: برای تقویت مهارتهای مددجویان حرفه آموزی از طریق آموزش های فنی و حرفه ای مورد توجه قرار گرفته است. از ابتدای امسال تا کنون ۸۳۱ نفر از مددجویان دوره های حرفه آموزی را پشت سر گذاشته اند.


۱۲ تیر ۹۵ – کمیته امداد آمادگی ایجاد ۱۰ هزار فرصت شغلی در لرستان را دارد

خبرگزاری مهر: خرم آباد – مدیر کل کمیته امداد امام خمینی(ره) لرستان از آمادگی این نهاد برای ایجاد ۱۰ هزار فرصت شغلی در این استان خبر داد.
به گزارش خبرنگار مهر، جاسم محمدی فارسانی عصر جمعه در جلسه ستاد اقتصاد مقاومتی لرستان اظهار داشت: اگر میزان تسهیلات کمیته امداد از ۵۰ میلیارد تومان به ۱۵۰ میلیارد تومان در راستای تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی افزایش یابد، این دستگاه آمادگی ایجاد ۱۰ هزار شغل را دارد.
وی افزود: بیش از ۶۵ درصد فعالیت های کمیته امداد در روستاها انجام می شود و از آنجا که سال گذشته نیز این مجموعه ۲۲ درصد اشتغال ایجاد شده در استان را به خود اختصاص داده، اگر تسهیلات این مجموعه به ۱۵۰ میلیارد تومان افزایش یابد این ۱۰ هزار فرصت شغلی برای مددجویان ایجاد می شود.
مدیر کل کمیته امداد امام خمینی(ره) لرستان ادامه داد: از ۳ هزار و ۱۱۸ شغل ایجاد شده توسط این مجموعه ۲ هزار شغل مربوط به روستاها بوده است.
محمدی فارسانی خاطر نشان کرد: در زمینه بیمه زنان روستایی نیز قریب به اتفاق این افراد بیمه شده اند و در بحث آموزش های فنی و حرفه ای نیز به صورت رایگان، مددجویان روستایی از این خدمات بهره مند می شوند.
وی کرد: واگذاری ۱۲۰ تراکتور و ۸۵ دستگاه نیسان به روستاییان از اقدامات صورت گرفته در حوزه اشتغال زایی روستایی بوده است.
مدیر کل کمیته امداد امام خمینی(ره) لرستان ادامه داد: در بحث فقرزدایی نیز  ۶ منطقه در استان شناسایی شده و مناطقی از قبیل «کاکاوند»، «تخت چان» و … تا پایان سال عملیات فقر زدایی با اعتبار ۳۵ میلیارد تومان در آنها اجرا می شود.
محمدی فارسانی از اجرای گازرسانی به منازل هزار خانوار مددجو روستایی کمته امداد لرستان تا پایان سال ۹۵ خبر داد و گفت: کمیته امداد استان اعتبارات لازم را در این زمینه پرداخت می کند.


۹ تیر ۹۵ – کمیته امداد برای ایجاد ۱۵۰ هزار شغل ۳۰ هزار میلیارد ریال اعتبار نیاز دارد

خبرگزاری ایرنا : معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد امام خمینی (ره) گفت: امسال کمیته امداد برای ایجاد ۱۵۰ هزار شغل هدفگذاری کرده است و برای این امر به ۳۰ هزار میلیارد ریال اعتبار نیاز دارد.«محمد امید» امروز (سه شنبه) در حاشیه نشست تخصصی توسعه اشتغال در محل وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی افزود این ۱۵۰ هزار فرصت شغلی در بخش خرد و کوچک برنامه ریزی شده است.
این مسئول افزود: ۸۰ درصد اشتغال در بخش های کشاورزی- دامداری و خدماتی در نظر گرفته شده و ۱۵ درصد نیز مشاغل خانگی و صنایع دستی است. بخش تولید صنفی نیز با پنج درصد کمترین سهم اشتغال های تازه را خواهد داشت.
وی اضافه کرد: بخشی از منابع لازم برای ایجاد این میزان فرصت شغلی از سوی کمیته امداد، قسمتی از منابع قرض الحسنه بانک مرکزی و منابعی نیز با کمک وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی تامین می شود.
به گفته وی، بانک ها پارسال ۱۲ هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال و در چهار سال گذشته ۶۰ هزار میلیارد ریال به کمیته امداد کمک کردند.
وی ادامه داد: تسهیلات مربوط به کمیته امداد با کارمزد چهاردرصد ارایه می شود و میزان معوقه ها زیر دو درصد است.
معاون اشتغال کمیته امداد امام خمینی (ره) گفت: کمیته امداد برای ایجاد ۳۰۰ هزار فرصت شغلی آمادگی دارد؛ منوط به آنکه دولت منابع لازم را تامین کند.
به گزارش ایرنا،‌ قائم مقام کمیته امداد امام خمینی (ره) ششم تیرماه در کرمان گفت: براساس گزارش شورای عالی اشتغال از حدود ۶۰۰ هزار فرصت شغلی به وجود آمده در کشور، ۱۲۰ هزار شغل معادل ۲۰ درصد، از سوی کمیته امداد ایجاد شده است.


۵ تیر ۹۵ – ۱۰ هزار طرح اشتغالزایی زیر نظر کمیته امداد زنجان فعال است

خبرگزاری فارس : مدیرکل کمیته امداد امام خمینی استان زنجان با بیان اینکه ۱۰ هزار طرح اشتغالزایی زیر نظر کمیته امداد زنجان فعال است، گفت: این طرح‎ها در رشته‌های مختلف شغلی اجرایی شده است.
بهرام ولیزاده امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در زنجان اظهار کرد: یکی از سیاست‌های مهم کمیته امداد در حمایت از مددجویان اشتغالزایی برای آنها است.
وی با اشاره به اینکه توانمندسازی و خودکفایی مددجویان، به صورت مستمر از سوی مسؤولان این نهاد دنبال شده و ثمرات مثبتی به دنبال داشته است، تصریح کرد: بر همین اساس سالانه ۱۰درصد از مددجویان کمیته امداد از چرخه حمایتی این نهاد خارج می‌شوند.
مدیرکل کمیته امداد امام خمینی استان زنجان با بیان اینکه در همین زمینه پس  از ارائه خدمات آموزشی اقدامات مربوط به تشکیل پرونده و پرداخت وام به مددجویان صورت می‌گیرد، اضافه کرد: خوشبختانه با اقدامات مثبتی که در این بخش صورت گرفته و با خدمات بیمه‌ای ارائه شده به مجریان طرح‌های اشتغال این نهاد از سال گذشته نخستین دوره بازنشستگی مددجویان زیرپوشش این نهاد آ؛از شده است.
ولیزاده با اشاره به اینکه سال گذشته ۲۱ درصد از فرصت‌های شغلی استان زنجان توسط کمیته امداد ایجاد شد، تصریح کرد: سال قبل برای ارائه تسهیلات اشتغال به مددجویان این نهاد ۳۰ میلیارد تومان اعتبار هزینه شد.
مدیرکل کمیته امداد امام خمینی استان زنجان با بیان اینکه در حال حاضر ۱۰ هزار طرح خودکفایی زیر نظر کمیته امداد استان زنجان فعال است، اضافه کرد: طبق بررسی اغلب طرح‌های خودکفایی این نهاد به صورت موفق اجرایی شده و از پایداری بیش از ۹۰ درصدی برخوردار است.
ولیزاده در ادامه به اقدامات این نهاد در زمینه غنی‌سازی اوقات و فراغت دانش‌آموزان این نهاد خبر داد و گفت: کمیته امداد استان همواره جزو استان‌های برتر در زمینه غنی‌سازی اوقات فراغت بوده و اقدامات مطلوبی در این زمینه انجام داده است.
وی با اشاره به اینکه در حال حاضر ۳ هزار و ۷۳۱ دانش‌آموز زیرپوشش این نهاد هستند، گفت: خدمات اردویی، ارائه خدمات تحصیلی در قالب مشاوره و پرداخت کمک هزینه تحصیلی، برگزاری دوره‌های آموزشی، برگزاری برنامه‌های مختلف با استفاده از ظرفیت کانون‌های پیروان ولایت از جمله خدماتی است که کمیته امداد به این گروه از مددجویان ارائه می‌دهد.


۲ تیر ۹۵ – اجرای ۲۵۳ طرح اشتغال مددجویان کمیته امداد در چالوس

خبرگزاری فارس: مدیر اداره کمیته امداد امام خمینی چالوس از اجرای تعداد ۲۵۳ طرح اشتغال با اعتبار ۲۹ میلیارد ریال در سال گذشته در این شهرستان خبر داد.
به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان چالوس، علی اصغر ابراهیمی بعدازظهر امروز در جشن رمضان چالوس که به مناسبت ولادت امام حسن مجتبی(ع) در سالن اجتماعات سازمان جنگل‌ها چالوس برگزار شد با اشاره به اینکه نهاد کمیته امداد امام خمینی افتخار دارد بیش از ۳۷ سال خدمتگزاری کند، اظهار کرد: اینکه ۲۲ روز بعد از پیروزی انقلاب فرمان تاسیس تین نهاد را صادر کردند نشان از اهمیت مساله کمک به همنوع دارد.
وی با اشاره به نقش کمیته امداد امام خمینی در توسعه فرهنگ انفاق، نیکوکاری و اجرای سنت‌های حسنه خاطرنشان کرد: کمیته امداد امام خمینی چالوس در مجموع تعداد ۴ هزار و ۷۳۷ نفر از مددجویان در قالب ۲ هزار و ۶۹۴ خانوار را زیر پوشش دارد.
مدیر کمیته امداد امام خمینی چالوس از پرداخت مستمری نقدی به ارزش ۱۷ میلیارد و ۲۱۷ میلیون ریال در سال گذشته خبر داد و افزود: تعداد خانوار با سرپرست زن زیر حمایت یک‌هزار و ۲۸ خانوار و تعداد خانوار با سرپرست مرد نیز یک‌هزار و ۶۶۶ خانوار است.
این مسؤول تعداد ایتام مورد حمایت کمیته امداد امام خمینی چالوس را ۲۳۲ یتیم عنوان کرد و افزود: تعداد حامیان در شهرستان چالوس به یک‌هزار و ۳۰۱ نفر می‌رسد که میزان کمکهای حامیان طرح اکرام سال گذشته در چالوس ۴ میلیارد و ۲۳۸ میلیون ریال بود.
ابراهیمی با اشاره با اینکه تعداد ۱۰۷خانوار برخوردار از طرح محسنین در شهرستان چالوس هستند، خاطرنشان کرد: تعداد حامیان در حوزه طرح محسنین نیز ۱۷۰ نفر ایت که در سال گذشته مبلغ بیش از ۶۵۶ میلیون ریال کمک به افراد برخوردار اعطا شد.
وی از اهدا جهیزیه به ۸۲ نوعروس مددجوی نهاد کمیته امداد امام خمینی چالوس در سال گذشته خبر داد و اظهار کرد: مبلغ مساعدت در بخش مربوط به فعالیت‌های بخش جهیزیه در سال گذشته بیش از یک‌میلیارد و ۸۴۰ میلیون ریال بوده است.
مدیر کمیته امداد امام خمینی چالوس اهدا هدیه به داماد را برای ۱۶ نفر به ارزش ۹۰ میلیون ریال عنوان کرد و ادامه داد: تعداد ۳۶۴ دانش‌آموز و ۹۸ نفر از دانشجویان و طلاب نیز مورد حمایت این نهاد هستند.
وی با بیان اینکه تعداد ۲۵۳ طرح اشتغال با اعتبار بیش از ۲۹ میلیارد برای مددجویان این نهاد محقق شد، تصریح کرد: در سال گذشته تعداد ۴۸۵ طرح آموزشی با اعتبار ۳۰۰ میلیون ریال در زمینه فعالیت‌های خدمات اشتغال و خودکفایی واگذار شد
ابراهیمی با اشاره به خرید و احداث ۱۹ واحد مسکنی برای مددجویان در سال گذشته خبر داد و بیان کرد: در مجموع در بخش مسکن و ساختمان اعم از خرید و احداث، تعمیرات، ساخت آشپزخانه و سرویس بهداشتی تعداد ۲۱۱ مورد به ارزش سه میلیارد و ۳۱۸ میلیون ریال بوده است.
مدیر اداره کمیته امداد امام خمینی چالوس مجموع درآمدهای حاصل از فعالیت‌های واحد توسعه مشارکت‌های مردمی را ۱۷ میلیارد و ۵۱ میلیون ریال عنوان کرد و افزود: در سال گذشته ۴۴۵ فقره وام قرض‌الحسنه کارگشایی به مبلغ ۵ میلیارد و ۲۳۸ میلیون ریال به مددجویان نهاد کمیته امداد امام خمینی چالوس اهدا شد.
وی در پایان اجرای طرح مفتاح‌الجنه را برای دلجویی از مددجویان نهاد کمیته امداد امام خمینی از برنامه‌های مهم این نهاد برشمرد و گفت: توزیع قبوض کمک بین مومنان در مساجد، ایجاد پایگاه‌های کمک به نیازمندان در سطح شهرستان، جمع‌آوری زکات فطره در پایان ماه رمضان، کمک به مردم فلسطین در روز قدس و کمک برای آزادی زندانیان از دیگر برنامه‌هایی است که توسط نهاد کمیته امداد امام خمینی چالوس برای دستگیری از فقرا و نیازمندان و مددجویان این نهاد اجرا می‌شود.


۳۱ خرداد ۹۵ – اجرای بیش از ۱۰۰۰ طرح اشتغالزایی در بوکان

خبرگزاری فارس : مدیر کمیته امداد بوکان از اجرای یک هزار و هفت مورد طرح اشتغالزایی در بوکان از ابتدای اجرای طرح اشتغالزایی در این شهرستان خبر داد.
حسین فتحی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ارومیه اظهار داشت: توانمندسازی خانوارهای زیر پوشش کمیته امداد در شهرستان بوکان از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است و کمیته امداد در تلاش برای توانمندسازی خانوارهای زیر پوشش است.
وی با بیان اینکه این توانمندسازی از طریق ارائه آموزش فنی و حرفه‌ای برای افرادی که توانایی توانمند شدن را دارند انجام می‌گیرد، تصریح کرد: هدف از توانمندسازی خانوار زیر پوشش کمیته امداد خروج آنها از چرخه حمایتی کمیته امداد است.
مدیر کمیته امداد بوکان با بیان اینکه با توانمند سازی خانوار شاهد کاهش جمعیت زیر پوشش کمیته امداد در این شهرستان خواهیم بود، اعلام کرد: در صورتی که جمعیت زیر پوشش کمیته امداد کاهش یابد می‌توانیم خدمات بهتر و مناسب‌تری را نیز به افراد زیر پوشش ارائه دهیم.
این مسؤول با بیان اینکه به صورت متوسط سالانه ۹۰ خانوار زیر پوشش کمیته امداد از طریق طرح‌های خودکفایی به توانمندی می‌رسند، اظهار داشت: به این افراد تسهیلات واگذار می‌شود.
فتحی با بیان اینکه در ابتدا افراد زیر پوشش در دوره‌های آموزش فنی و حرفه‌ای شرکت کرده و مهارت‌های لازم را در زمینه شغلی فرا می‌گیرند، ادامه داد: ارائه طرح توجیه‌پذیر از نظر اقتصادی مهمترین اقدامی است که انجام می‌شود و این طرح باید در کمیته اشتغال کمیته امداد به تصویب رسیده و به بانک‌های عامل معرفی شود.
مدیر کمیته امداد بوکان با بیان اینکه از ابتدای اجرای طرح توانمندسازی مددجویان کمیته امداد یک هزار و هفت طرح به مورد اجرا گذاشته شده است، اظهار داشت: همکاری هر چه بیشتر بانک‌ها در واگذاری تسهیلات را در این زمینه خواستار هستیم.
این مسؤول ایجاد اشتغال پایدار را یکی از مهمترین اهداف در این زمینه عنوان کرد و بیان داشت: در دوره‌های مختلف کمیته امداد اقدام به بازرسی از واحدهای تولیدی نیز می‌کند.


۳۰ خرداد ۹۵ – اشتغال ۴٠٠ نفر از مددجویان تحت پوشش کمیته امداد

باشگاه خبرنگاران جوان : مدیر کمیته امداد لارستان از اشتغال ۴٠٠ نفر از مددجویان تحت پوشش کمیته امداد در سال گذشته در لارستان خبر داد.
‎به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ هوشنگ دلاور گفت: در راستای توانمند سازی و استقلال اقتصادی خانواده های تحت پوشش ، کمیته امداد لارستان توانسته سال گذشته با پرداخت ۴۵ میلیارد ریال تسهیلات اشتغال زایی به مدد جویان، تعداد ٣۴۵ طرح اشتغال زایی را اجرا کند.
‎وی با بیان اینکه این تسهیلات در قالب مشاغل خانگی، کارانگیزی و خوداشتغالی به مدد جویان پرداخت شده است افزود: ۴٠٠ نفر از افراد تحت پوشش کمیته امداد لارستان با دریافت این تسهیلات از مبلغ ۵٠ میلیون ریال تا ۴۵٠ میلیون ریال توانسته اند در زمینه های تولیدی، صنعتی، خدماتی، کشاورزی و دامداری هم برای خود و هم برای افراد دیگر ایجاد شغل کنند و خودکفا شوند که این نسبت به سنوات گذشته افزایش ١١ درصدی را نشان می دهد.
‎مدیر کمیته امداد امام خمینی ( ره ) لارستان همچنین از توزیع بیش از ۱ هزار بسته غذایی در ماه مبارک رمضان بین خانواده های تحت پوشش خبر داد .
‎هوشنگ دلاور با بیان اینکه ارزش هر بسته غذایی ۴٠٠ هزار ریال است افزود: از آغاز ماه مبارک رمضان تاکنون خیران، حامیان ایتام و نیکوکاران لارستانی بیش از یک‌هزار سبد غذایی شامل برنج، روغن، ماکارونی، رب گوجه، قند و شکر به کمیته امداد لارستان اهدا کرده‌اند و توسط این نهاد و مراکز نیکوکاری بین نیازمندان توزیع شده است.


۲۷ خرداد ۹۵ – پرداخت ۷۳۹ میلیارد ریال تسهیلات خوداشتغالی به مددجویان کمیته امداد در مازندران

خبرگزاری فارس : مدیرکل کمیته امداد استان مازندران از پرداخت ۷۳۹ میلیارد ریال وام قرض‌الحسنه برای اجرای طرح‌های خوداشتغالی و توانمندسازی مددجویان این نهاد در سطح این استان خبر داد.
به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان نوشهر، تیمور طهماسب‌پور امشب در جمع خبرنگاران و در حاشیه دیدار با خانواده‌های مددجو و بدسرپرست کمیته امداد امام خمینی این شهرستان که با حضور امام جمعه نوشهر، نماینده مردم نوشهر در مجلس شورای اسلامی، مدیرکل گمرکات استان مازندران، فرماندار نوشهر و تنی چند از مسؤولان شهرستانی انجام شد با اشاره به اینکه توانمندسازی محور اصلی کمیته امداد در ابعاد مختلف فرهنگی و فکری و نیز اقتصادی است، اظهار کرد: با توجه به اینکه ۱۰ هزار و ۵۰۰ دانش‌آموز و دانشجو زیرپوشش کمیته امداد امام خمینی مازندران داریم موضوعات مختلف آموزشی مانند فرهنگ کار و قناعت‌پیشگی را از بنیه با دانش‌آموزان و دانشجویان کار می‌کنیم.
وی افزود: در زمینه باورهای دینی نیز کارهای بسیار خوبی انجام می‌شود تا سبب نشود که فقر بر آنها چیره شود.
مدیرکل کمیته امداد امام خمینی استان مازندران با بیان اینکه همه ساله جمع زیادی از فرزندان مددجو فارغ التحصیل می‌شوند، تصریح کرد: در بحث توانمندسازی اقتصادی، آموزش عمومی و حرفه‌ای در دستور کار قرار دارد و بر این اساس در سال گذشته توانستیم به ۵ هزار و ۶۰۰ نفر طرح خوداشتغالی بدهیم و مشغول به کار شدند.
وی از پرداخت ۷۳۹ میلیارد ریال وام قرض‌الحسنه برای اجرای طرح‌های خوداشتغالی و توانمندسازی مددجویان این نهاد در یک‌سال گذشته در سطح استان خبر داد، خاطرنشان کرد: آموزش‌های این نهاد رایگان است ولی طرح‌ها باید توجیه اقتصادی داشته باشند.
طهماسب‌پور اضافه کرد: طرح‌ها به مدت پنج سال زیر نظارت کمیته امداد امام خمینی استان قرار دارند و با طی کردن فرایند‌ها تلاش می‌شود تا راکد ماندن طرح به پایین‌ترین حد ممکن برسد.
وی با اشاره به اینکه کمیته امداد امام خمینی برای مددجویان این نهاد طرح‌ها و برنامه‌های زیادی دارد که یکی از آن‌ها طرح مفتاح‌الجنه است، بیان کرد: این طرح در ماه مبارک رمضان اجرا می‌شود و طی آن به همراه مسؤولان و خیران در منازل مددجویان حاضر می‌شویم و این برنامه در طول ماه مبارک رمضان و همه روزه در یکی از شهرستان‌های مازندران انجام می‌شود.
مدیرکل کمیته امداد امام خمینی استان مازندران اجرای طرح مفتاح‌الجنه را سبب نزدیکی و ارتباط تنگاتنگ مسؤولان با مددجویان دانست و افزود: بسیاری از خانواده‌های تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی مازندران تا قبل از ماه رمضان، مسکن و سرپناه نداشتند ولی با همین نشست‌ها و هم‌افزایی صاحب مسکن شدند و یا در بحث درمان، تأمین جهیزیه و… مشکلاتشان برطرف شد.
وی با تأکید بر اینکه انتظار داریم مسؤولان و خیران در طول سال این برنامه‌‌ها را در دستور کار خود داشته باشند و با خانواده‌های نیازمند و بدسرپرست دیدار و در حد توان مشکلاتشان را برطرف کنند، تصریح کرد: در سال گذشته بیش از ۴۰۰ واحد مسکونی و بیش از ۳ هزار واحد حمام و سرویس بهداشتی در سطح استان مازندران احداث شد و در اختیار نیازمندان قرار گرفت و همه این‌ها برای توانمندسازی است.
طهماسب‌پور با بیان اینکه ۲ هزار بیمار صعب‌العلاج مددجوی کمیته امداد امام خمینی مازندران هستند، خاطر نشان کرد: ادعا نداریم که همه مشکلات را حل می‌کنیم اما این کار سبب امیدبخشی در خانواده و توانمندسازی آن‌ها انجام می‌شود و آرزو داریم با توانمندسازی خانواده‌ای نیازمند دیگر کسی محتاج دستگاه‌‌های حمایتی نشوند.
وی از توزیع سبد‌های غذایی در بین خانواده‌های نیازمند مددجوی کمیته امداد امام خمینی استان در ماه رمضان امسال خبر داد و تصریح کرد: در فاز نخست تعداد ۲۴ هزار سبد غذایی در مناطق محروم تحویل خانواده‌های نیازمند داده می‌شود و در این راستا هر چه کمک‌های مردمی بیشتر باشد خدمت بهتری انجام می‌شود.
مدیرکل کمیته امداد امام خمینی استان مازندران با بیان اینکه هفته اکرام و ایتام را نیز در پیش داریم، گفت: در این هفته حامی‌یابی انجام می‌شود و از مردم می‌خواهیم ورود پیدا کنند و حامی یتیمان و بیماران صعب‌العلاج شوند.


۲۶ خرداد ۹۵ – برنامه‌های اشتغالزایی مددجویان امداد اجرایی می‌شود

خبرگزاری تسنیم: قائم مقام کمیته امداد امام خمینی(ره) کشور با اشاره به اینکه «اشتغال» یکی از مهم ترین مشکلات مددجویان کمیته امداد است گفت: در این راستا برنامه‌های اشتغالزایی مددجویان امداد اجرایی در کشور می‌شود.
به گزارش خبرگزاری تسنیم از سمنان، سید منصور برقعی ظهر امروز در آیین تودیع و معارفه مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان سمنان محرومان و مستضعفان را پشتوانه اصلی انقلاب اسلامی عنوان کرد و اظهار داشت: کمیته امداد کشور همه تلاش خود را برای رفع مشکلات محرومان جامعه انجام می‌دهد.
وی با اشاره به برخی از مشکلات موجود در بین مددجویان کمیته امداد امام خمینی (ره) اظهار داشت: یکی از مهم‌ترین مشکلات این مددجویان بیکاری و عدم اشتغال است که کمیته امداد امام خمینی (ره) برای رفع این مشکل تلاش می‌کند.
ایجاد اشتغال برای مددجویان از اولویت‌های مهم کمیته امداد امام خمینی (ره) است
قائم‌مقام کمیته امداد کشور با اشاره به برخی فرمایشات بنیان‌گذار انقلاب اسلامی امام خمینی (ره) اظهار داشت: محرومان از پشتوانه‌های اصلی انقلاب و صاحبان انقلاب هستند و باید برای حل مشکلات آنان تلاش کرد و درزمینهٔ رفع بیکاری و ایجاد اشتغال برای این قشر کمیته امداد امام خمینی (ره) تلاش می‌کند.
به گزارش تسنیم؛ قائم‌مقام کمیته امداد کشور در این آئین از زحمات ۹ ساله نجف علی انتظاری مدیرکل پیشین کمیته امداد استان سمنان تقدیر کرد و گفت: نجف علی انتظاری یک مدیر پرکار و پرتلاش و موفق است.
در این آیین که با حضور قائم‌مقام کمیته امداد کشور برگزار شد ضمن تقدیر از زحمات بیش از هشت ساله نجفعلی انتظاری به عنوان مدیرکل سابق کمیته امداد امام خمینی(ره) استان سمنان، سید جواد رضوی به عنوان مدیرکل جدید کمیته امداد این استان معرفی شد.
امام‌جمعه موقت سمنان، مشاور استاندار سمنان و شمار زیادی از مدیران کل دستگاه‌های اجرایی این استان در این آیین حضور داشتند.
رضوی در این آیین با دریافت حکم مسئولیت خود که از سوی پرویز فتاح رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره) صادر شده است؛ از امروز رسماً به‌عنوان مدیرکل جدید این نهاد در استان سمنان منصوب شده و آغاز به کار کرد.


۲۵ خرداد ۹۵ – اجرای ۸۵۰۰ طرح اشتغال پایدار در کمیته امداد فارس

خبرگزاری فارس : مدیرکل کمیته امداد فارس گفت: در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی ۶ هزار طرح اشتغال پایدار در سال گذشته توسط این کمیته محقق شد که در سال جاری این میزان به ۸ هزار و ۵۰۰ طرح افزایش می‌یابد.
به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، محمد بذرافشان امشب در آیین اجرای طرح مفتاح‌الجنه در سخنانی اظهار داشت: کمیته امداد در ۱۴ اسفندماه سال ۱۳۵۷ به‌فرمان معمار کبیر انقلاب اسلامی و در راستای کمک به محرومان و مستضعفان تشکیل شد.
وی با اشاره به اینکه این نهاد مردمی از بدو تأسیس تاکنون در کشور به‌ویژه در استان فارس منشأ خدمات ارزنده‌ای به مددجویان زیرپوشش بوده است، افزود: با تلاش‌های انجام‌شده در سال گذشته ۲ هزار خانواده زیرپوشش این نهاد مردمی خودکفا شده‌اند و این روند تا ریشه‌کنی فقر و محرومیت ادامه خواهد داشت.
مدیرکل کمیته امداد فارس خاطرنشان کرد: در حوزه نهضت مسکن‌سازی ۵ هزار واحد مسکن خیرساز تعمیر، مرمت و بهسازی شده و با برنامه‌های انجام‌شده در تلاش هستیم که تمام مددجویان صاحب مسکن شوند.
بذرافشان تصریح کرد: در سال گذشته ۲ میلیون تومان کمک‌هزینه جهیزیه به جامعه هدف کمیته امداد در استان فارس کمک شده است و این روند در سال جاری به ۲.۵ تا ۴ میلیون تومان افزایش می‌یابد.
وی بیان داشت: کمک‌هزینه ازدواج به ۶ هزار زوج جوان، پرداخت ۱۵ میلیارد تومان کمک در مورد تأمین بیمه اجتماعی زنان سرپرست خانوار که این رقم با کمک خیران در سال جاری به ۲۵ میلیارد تومان خواهد رسید از دیگر اقدامات این کمیته در فارس بوده است.
مدیرکل کمیته امداد فارس اضافه کرد: در سال گذشته ۲ هزار نفر از مددجویان این نهاد مردمی از سراسر کشور به حرم مطهر احمدبن موسی(ع) مشرف شده‌اند که این تعداد در سال جاری به ۵ هزار نفر افزایش می‌یابد.


۲۳ خرداد ۹۵ – اجرای طرح استعداد سنجی مستعدان اشتغال ویژه مددجویان امداد در میناب

خبرگزاری شبستان: مدیرکمیته امداد امام خمینی(ره) میناب از اجرای طرح «استعداد سنجی مستعدان اشتغال» ویژه مددجویان تحت حمایت امداد در این شهرستان خبر داد.
محمود جاودان، مدیر کمیته امداد امام خمینی(ره) شهرستان میناب در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در استان هرمزگان، فراهم نمودن زمینه اشتغال و کسب درآمد پایدار برای مددجویان را اهداف طرح «استعداد سنجی مستعدان اشتغال» ذکر و عنوان کرد: با اجرای این طرح افراد مستعد و فاقد شرایط، شناسایی و برنامه‌ریزی لازم جهت ایجاد و توسعه فرصت‌های شغلی با در نظر گرفتن توانایی‌های آنان در یک دوره زمانی مشخص انجام می‌شود.
وی با بیان اینکه در این طرح مددجویان واجد الشرایط شناسایی و پس از سپری شدن مراحل استعدادیابی، دوره های آموزش فنی و حرفه ای ویژه افراد بدون مهارت برگزار می شود، افزود: در این طرح، اطلاعات مددجویان در زمینه توانایی، مهارت و علاقه مندی آنان جمع آوری می شود که تحقق این مهم، کمیته امداد را در اجرای طرح های اشتغال بر اساس نیاز هر منطقه یاری خواهد داد.
جاودان، اولویت بندی طرح های اشتغال را از دیگر فواید اجرای طرح «استعداد سنجی مستعدان اشتغال» دانست و تصریح کرد: هرچه در اجرای این طرح دقیق تر عمل کنیم به همان نسبت نیز شاهد کاهش ضریب آسیب در بین خانواده های تحت پوشش خواهیم بود.
وی با ذکر این نکته که این طرح برای تمامی افراد ۱۸ تا ۷۰ سال تحت حمایت کمیته امداد در شهرستان میناب در حال اجراست، افزود: کاهش آسیب ها، افزایش عزت نفس، احساس تعلق بیشتر به جامعه بخشی از آثار اشتغال و خودکفایی مددجویان تحت پوشش است.


۲۰ خرداد ۹۵ – ایجاد اشتغال برای ۱۹۵ مددجوی کمیته امداد ماکو

خبرگزاری فارس: فرماندار ماکو از ایجاد اشتغال برای ۱۹۵ مددجوی کمیته امداد ماکو طی سال گذشته خبر داد.
شاهین علیزاده امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ارومیه از ایجاد اشتغال برای مددجویان کمیته امداد ماکو خبر داد و اظهار داشت: به منظور توانمندسازی مددجویان کمیته امداد برای آنها ایجاد شغل می‌شود.
وی با بیان اینکه با بیان اینکه سال گذشته برای ۱۹۵ نفر از مددجویان کمیته امداد ماکو ایجاد اشتغال شده است، تصریح کرد: این افراد پس از فراگیری مهارت فنی و حرفه‌ای طرح‌های خود را ارائه داده و با دریاف تسهیلات ایجاد اشتغال کرده‌اند.
فرماندار ماکو با بیان اینکه توانمندسازی مددجویان کمیته امداد امسال نیز مورد تاکید و توجه قرار دارد، اذعان داشت: سال گذشته برای ایجاد اشتغال این تعداد از مددجویان ۲۶ میلیارد ریال تسهیلات تخصیص یافته است.
این مسؤول با بیان اینکه مددجویان با فراگیری مهارت فنی و حرفه‌ای می‌توانند صاحب شغل شوند، اعلام کرد: طرح‌هایی که از سوی مددجویان ارائه می‌شود باید دارای توجیه اقتصادی باشند تا برای آنها تسهیلات تخصیص یابد.
علیزاده با بیان اینکه این تسهیلات با بازپرداخت ۴ درصد واگذار می‌شود، ادامه داد: تا زمانی که مددجویان به خودکفایی نرسند کمیته امداد شهرستان ماکو حمایت‌های خود را از مددجویان انجام می‌دهد.
فرماندار ماکو با بیان اینکه عمده زمینه‌های اشتغال در زمینه دامداری، خیاطی، طرح‌های کشاورزی و … هستند، اظهار داشت: در راستای ارائه آموزشهای فنی و حرفه‌ای با اداره فنی و حرفه‌ای تفاهم‌نامه‌ای منعقد شده است تا به مددجویانی که توانایی توانمند شدن را دارند مهارت آموزی کند.


۱۹ خرداد ۹۵ – پرداخت ۴میلیارد ریال برای اشتغال زایی مددجویان کمیته امداد دشتی

مدیر کمیته امداد امام خمینی (ره) شهرستان دشتی استان بوشهر گفت: چهار میلیارد ریال برای اشتغال زایی مددجویان تحت پوشش کمیته امداد این شهرستان پرداخت شده است.
احمد رضا بحرینی روز سه شنبه در گفت و گو با ذاکرنیوز افزود: این مبلغ از اول سال جاری تا کنون و در قالب تسهیلات کم بهره به ۲۸ نفر از مددجویان تحت پوشش کمیته امداد دشتی پرداخت شده است.
وی گفت: امسال یکی از مهمترین اولویت ها وبرنامه های این نهاد خودکفایی و ایجاد اشتغال برای مددجویان مستعد تحت حمایت است.
بحرینی اظهارکرد: برگزاری دوره های آموزشی فنی و حرفه ای برای فرزندان مددجویان یکی دیگر از برنامه این کمیته برای اشتغال زایی و خودکفایی است که در سال جاری تا کنون ۷۹ میلیون ریال برای این دوره های اموزشی هزینه شده است.
بحرینی تاکیدکرد: امسال سعی خواهد شد با برگزاری و توسعه دوره های اموزشی فنی وحرفه ای متناسب با استعداد و علاقه مددجویان و تامین تسهیلات کم بهره با توجه به ظرفیت های اشتغال زایی در سطح شهرستان روند خود کفایی و اشتغال زایی مددجویان تحت حمایت کمیته امداد شهرستان دشتی تسریع شود.
وی اضافه کرد: از اول سال جاری تا کنون بالغ بر یک میلیارد و ۴۰۰ میلیون ریال برای حق بیمه تامین اجتماعی مددجویان شهرستان دشتی پرداخت شده است.
بحرینی گفت: درحال حاضر تعداد ۹هزارو ۴۰۰ نفر از مردم شهرستان دشتی تحت پوشش خدمات حمایتی کمیته امداد این شهرستان هستند.
شهرستان دشتی با ۸۰ هزار نفر جمعیت در ۸۰ کیلومتری جنوب بوشهر واقع است.


۱۷ خرداد ۹۵ – ایجاد اشتغال پایدار برای بیش از ۲۵۰ مددجوی تحت حمایت کمیته امداد صحنه

خبرگزاری ایرنا: مدیر کمیته امداد امام خمینی (ره) صحنه، از ایجاد اشتغال پایدار برای ۲۵۳ مددجو تحت حمایت کمیته امداد این شهرستان در سال ۹۴ خبر داد.
رضا رجبی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، با بیان اینکه این نهاد در راستای ایجاد اشتغال پایدار برای مددجویان مبادرت به ارایه تسهیلات اشتغال، اجرای برنامه کاریابی و هم افزایی با کارفرمایان می کند، گفت: در سال گذشته کمیته امداد بیش از ۲۶ میلیارد و ۷۵۰ میلیون ریال اعتبار برای ایجاد اشتغال مددجویان صحنه سرمایه گذاری کرده است.
وی یادآور شد: از میزان اعتبار مذکور ۲۴ میلیارد و ۸۵۰ میلیون ریال در قالب تسهیلات اشتغال به ۱۶۳ مددجو تحت حمایت در این شهرستان پرداخت شده است.
وی با تاکید بر اینکه از اعتبار مذکور ۲۱ میلیارد و ۲۰۰ میلیون ریال از منابع بانکی و مابقی از محل اعتبارات امداد تامین شده افزود: سقف تسهیلات اشتغال پرداختی به مددجویان ۱۵۰ میلیون ریال بوده است.
رجبی خاطرنشان کرد: با اعطای این تسهیلات، طرح های اشتغال پایدار در زمینه های دامداری، کشاورزی، صنایع دستی، خدمات و … برای مددجویان ایجاد شده است.
وی در ادامه با بیان اینکه یکی دیگر از سرفصل های اشتغالزایی برای مددجویان کاریابی و هم افزایی با کارفرمایان است، تصریح کرد: طی سال ۹۴ با کاریابی های انجام شده برای ۷۷ مددجو صحنه ای نیز اشتغال پایدار ایجاد شده است.
به گفته رجبی، کمیته امداد به آن دسته از موسسات کاریابی و یا کارفرمایانی که مددجویان تحت حمایت را به کار گمارند بسته تشویقی اعطا می کند.
رجبی، به اعطای یک میلیارد و ۹۰۰ میلیون ریال بسته تشویقی به موسسات کاریابی در سال ۹۴ اشاره و اظهار کرد: کمیته امداد حق بیمه سهم کارفرمایان را به مدت دو سال متوالی در سال اول به میزان ۱۰۰ درصد و در سال دوم ۵۰ درصد پرداخت می کند.
مدیر کمیته امداد امام خمینی (ره) صحنه در پایان با بیان اینکه طرح های اشتغال ایجاد شده در سال ۹۴ نسبت به سال قبل از آن از رشد ۱۲۹ درصدی برخوردار بوده خاطرنشان کرد: در سه ماه نخست سال ۹۴ نیز ۲۴ مددجو در شهرستان صحنه دارای شغل پایدار شده اند.
شهرستان صحنه با ۷۸ هزار نفر جمعیت در مسیر بزرگراه کربلا و شرق استان قرار گرفته و ۵۵ کیلومتر با کرمانشاه فاصله دارد.


۱۲ خرداد ۹۵ – ۱.۴ میلیارد ریال تسهیلات مشاغل خانگی به مددجویان دشتی پرداخت شد

دبیر کمیته امداد امام خمینی(ره) شهرستان دشتی گفت: بیش از یک میلیارد و ۴۰۰ میلیون ریال تسهیلات اعتباری برای اجرای ۵۵۳ طرح مشاغل خانگی و بنگاه‌های زودبازده اقتصادی پرداخت‌ شد.
به گزارش ذاکرنیوز از دشتی، احمدرضا بحرینی، ظهر امروز در نشست بررسی مشکلات مددجویان کمیته امداد در دشتی با بیان اینکه سنت حسنه پرداخت صدقه در بین مردم این شهرستان جایگاه بسیار خوب و ارزشمندی دارد اظهار داشت: کمیته امداد نیز به‌عنوان متولی احیا این سنت نقش تأثیرگذاری در این خصوص داشته بگونه‌ای که در دو ماهه گذشته بیش از ۶۱۰ میلیون ریال صدقه توسط مردم شهرستان دشتی پرداخت‌شده است.
وی با بیان اینکه این مبلغ از محل درآمد صندوق‌های کوچک خانگی، معابر و اماکن شهری و صندوق‌های نصب‌شده در ادارات و شرکت‌ها تامین شده افزود: با توجه به اهمیت مردم به امور صدقات حسنه رسیدگی به مستنمدان و نیازمندان و پرداخت صداقات در ماه مبارک رمضان افزایش می‌باد.
مدیر کمیته امداد دشتی با اشاره به اجرای طرح‌های اشتغال‌زایی افزود: پرداخت حق بیمه‌شدگان تأمین اجتماعی افرادی که دارای طرح‌های فعال اشتغال‌زایی هستند از برنامه‌های در دست اقدام این نهاد است.
بحرینی با اشاره به اجرای ۵۵۳ طرح اشتغال‌زایی در دشتی گفت: در دو ماه گذشته ۱.۴ میلیارد ریال تسهیلات برای اجرای ۵۵۳ طرح مشاغل خانگی و بنگاه‌های زودبازده پرداخت شده است.
وی ازاعزام ۴۲ نفر از مددجویان دشتی به مشهد مقدس در قالب طرح شوق زیارت خبرداد و افزود: طرح شوق زیارت از طرح‌های بسیار خوب و ارزشمند این نهاد است که در این طرح امداد با استفاده از کمک نیکوکاران و خیران افراد تحت حمایت را به سفرهای زیارتی اعزام می‌کند.
مدیر کمیته امداد امام خمینی(ره) شهرستان تنگستان نیز از برگزاری جلسه ستاد توسعه تامین منابع حمایتی بمناسبت ماه مبارک رمضان با دعوت از خیران و حامیان درتمامی جلسات این ستاد خبر داد.
علی حیدری تاکید کرد: باید از خیران و حامیان درتمامی جلسات این ستاد دعوت شود که بتوان از طریق کمکهای این خیران به تعدادی از مددجویان اطعام  داده شود.
وی با بیان اینکه در سال گذشته، مبلغ ۸۹۱ میلیون ۷۶۵ هزار ریال کمک شهریه دانشجویی پرداخت شده است گفت: این مبلغ به ۱۲۲ دانشجوی تحت حمایت، از جمله ۷۷دانشجوی دانشگاه آزاد اسلامی، ۳۷ نفردانشجو دانشگاه پیام نور و ۸طلاب حوزه علمیه پرداخت شده است.
حیدری از پرداخت  مبلغ ۶۱۰ میلیون ریال وام کارگشایی و اشتغالزایی خبر داد و تصریح کرد: از این مبلغ ۲۴۰ میلیون ریال آن به ۱۲ فقره وام کارگشایی مددجویان نیازمند، ۱۲۰ میلیون ریال آن به شش فقره تسهیلات کارگشایی نیازمندان غیره مددجو، ۲۵۰ میلیون ریال به ۲ فقره وام خودکفایی خانواده‌های تحت حمایت پرداخت شده است.
مدیر کمیته امداد امام خمینی(ره) شهرستان تنگستان  با اشاره به پرداخت جهیزیه به نوعروسان تحت حمایت این نهاد بیان کرد: بمناسبت ایام خجسته شعبانیه ۳۱ نفر از زوج‌های تحت حمایت این نهاد از خدمات پرداخت جهیزیه بهره‌مند شدند و در این ارتباط ۶۲۰ میلیون ریال هزینه شده است.


۱۰ خرداد ۹۵ – جذب ۵۰ میلیارد تومان تسهیلات اشتعالزایی برای مددجویان در کردستان

خبرگزاری فارس : مدیرکل کمیته امداد کردستان با اشاره به اختصاص ۶۰ میلیارد تومان تسهیلات اشتغالزایی به مددجویان کمیته امداد استان در سال گذشته گفت: تاکنون ۵۰ میلیارد تومان از این تسهیلات کارسازی شده است.
به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، قنبر موسی‌نژاد در نخستین جلسه کارگروه اشتعال استان که در سالن شهدای گمنام استانداری در سنندج برگزار شد، اظهار کرد: بحث توانمندسازی مددجویان یکی از مهم‌ترین اولویت‌های کمیته امداد در سطح کشور و استان‌های مختلف است.
وی خاطرنشان کرد: کمیته امداد با ایجاد بسترهای لازم و جذب تسهیلات اشتغالزایی ضمن توانمندسازی و خروج مددجویان از زیرپوشش زمینه را برای نقش‌آفرینی این قشر در عرصه تولید فراهم می‌کند.
وی با اشاره به اختصاص ۶۰ میلیارد تومان تسهیلات اشتغالزایی به مددجویان کمیته امداد استان در سال گذشته گفت: با پیگیری‌های صورت گرفته و تلاش مجموعه استان و همکاری مدیران بانک‌های عامل تا کنون ۵۰ میلیارد تومان از این تسهیلات کارسازی شده است.
به گفته مدیرکل کمیته امداد امام خمینی کردستان، ۸۲ درصد منابع پیش‌بینی شده تاکنون کارسازی شده است و امیدواریم با تعامل بانک‌ها بتوانیم بستر عملیاتی شدن مابقی این مهم را در کوتاه‌ترین زمان ممکن فراهم سازیم.
موسی‌نژاد کل تسهیلات دریافت شده را ۴۹ میلیارد و ۸۵۹ میلیون تومان عنوان کرد و گفت: تا پایان سال گذشته ۳۷ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان از این میزان جذب شده بود و مابقی مربوط به دو ماهه اخیر امسال بوده است.
به گفته وی، با جذب این میزان تسهیلات در سال گذشته برای ۳ هزار و ۸۱۲ خانوار اشتعال ایجاد شده که ۷۵ درصد از تسهیلات کارسازی شده را شامل می‌شود.
*وجود ۱۳۱۸ پرونده اشتغال در بانک‌های عامل

وی با بیان اینکه ۱۷ میلیارد تومان از منابع در حال حاضر در بانک‌ها عامل موجود است، اظهار کرد: در حال حاضر یک‌هزار و ۳۱۸ پرونده اشتعال مددجویان در بانک‌های عامل استان موجود است.
مدیرکل کمیته امداد امام خمینی کردستان خاطرنشان کرد: طی هفته گذشته نیز جشن اشتغال‌زایی و خودکفایی برای ۲ هزار خانواده مددجو در استان برگزار شد و این تعداد خانوار امروز دیگر نیازی به دریافت مستمری نقدی این نهاد ندارند.
به گفته موسی‌نژاد، میزان اعتباری که سالانه در بحث پرداخت مستمری به حساب این تعداد خانوار مددجوی به خودکفایی رسیده ریخته می‌شد برابر با ۱۹۲ میلیون تومان بوده است.
وی تصریح کرد: این تعداد خانوار مددجو در حال حاضر ضمن بی‌نیاز شدن از کمک‌های ماهیانه امداد به عنوان افراد کارآفرین برای افراد دیگری اشتغالزایی و به چرخه تولید کمک می‌کنند.
وی ضمن تقدیر از عملکرد بانک‌های عامل در خصوص پرداخت تسهیلات به مددجویان گفت: نگاه بانک‌ها به مددجویان کمیته امداد نگاه بانکی نیست و همین امر زمینه را برای تحقق اهداف کمیته امداد د زمینه توانمندسازی مددجویان از بستر ایجاد اشتعال فراهم کرده است.
مدیرکل کمیته امداد امام خمینی کردستان خواستار تعیین تکلیف بانک‌هایی که در پرداخت سهم تعیین شده تسهیلات به مددجویان ورود پیدا نمی‌کنند شد و افزود: کارگروه اشتعال باید با اتخاذ ساز و کارهای لازم نسبت به تعیین تکلیف این دست از بانک‌های عامل ورود پیدا کند.
موسی‌نژاد همچنین خواستار استفاده از ظرفیت واحدهای کاریابی زیرمجموعه اداره کار شد و گفت: در سال گذشته حتی یک مورد از طریق مراکز کاریابی زیر نظر اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی برای محرومین زیرپوشش امداد کاریابی صورت نگرفته است.
*ایجاد شغل برای ۷۰۰ مددجو از طریق کاریابی
وی افزود: در سال گذشته کمیته امداد بدون بهره‌گیری از بستر این واحدهای کاریابی برای ۷۰۰ نفر از مددجویان واجد شرایط در واحدهای مختلف کار پیدا کرده است.
مدیرکل کمیته امداد امام خمینی کردستان همچنین بر رفع نواقص موجود در سامانه ثبت اشتغال تاکید کرد و افزود: نواقصی که در سامانه رصد وجود دارد یکی از مهم‌ترین دلایل عدم ثبت اشتغال ایجاد شده دستگاه است که باید نسبت به رفع آن در کوتاه‌ترین زمان اقدام شود.
موسی‌نژاد گفت: یکی از مشکلات مهم در زمینه اشتعالزایی عدم توجه مناسب به بحث بازار فروش محصولات مشاغل خانگی است که باید در این زمینه تمهیدات لازم اندیشیده شود.
*فروش حلقه مفقود مشاغل در کردستان
وی با بیان اینکه فروش حلقه مفقود مشاغل در استان ماست، گفت: در حوزه اشتغال تمام بخش ها از استعدادیابی، آموزش، پرداخت تسهیلات و نظارت را مورد توجه قرار می‌دهیم، ولی در بحث بازار فروش اقدام چندانی صورت نمی‌گیرد.
مدیرکل کمیته امداد امام خمینی کردستان در پایان از اشتغال ایجاد شده در کمیته امداد به عنوان پایدارترین شغل‌ها نام برد و گفت: میزان پایداری شغل‌های ایجاد شده در کمیته امداد کشور ۸۶ درصد و در استان ۹۳ درصد است.


۶ خرداد ۹۵ – دستمزد ۷۰۰ هزار تومانی در کنار حقوق چند ۱۰میلیونی توجیه‌پذیر نیست

خبرگزاری فارس: نماینده مردم یزد و اشکذر در مجلس نهم گفت: حقوق‌های ۷۰۰ هزار تومانی مردم در کنار حقوق چند ۱۰ میلیونی عده‌ای توجیه‌پذیر نیست.
به گزارش خبرگزاری فارس از یزد، محمدصالح جوکار چهارشنبه شب در مراسم تجلیل از خدمات چهار ساله نماینده مردم یزد و اشکذر در مجلس ضمن قدردانی از حضور مردم در این مراسم اظهار داشت: من خدمتگزار کوچکی در این جامعه بوده‌ام و همچنان نیز خود را خدمتگزار مردم فهیم یزد می‌دانم.
وی با اشاره به اینکه انقلاب اسلامی ایران به ما شکوه و بزرگی داد و شهدای ما پرچم اسلام را در دنیا برافراشتند اما ما باری از دوش انقلاب بر نداشتیم.
جوکار خاطرنشان کرد: امروز باید از شهدای جنگ تحمیلی و شهدایی که امنیت در سایه‌سار خون آنها به دست آمد، همچنین از رهبری که با بصیرت بالا، چالش‌های منطقه را پشت سر گذاشتند، تجلیل کنیم.
نماینده مردم یزد و اشکذر در مجلس نهم در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه بهترین مردمان را در یزد داریم، مردمانی که قناعت‌پیشه و آرام هستند، عنوان کرد: این مردم همه چیز را به جان می‌خرند تا مبادا که به انقلاب آسیبی برسد.
وی ادامه داد: در طول چهار سال، مشی و راهی که رهبری داشتند پیشه کردم و هیچ حزب و گروهی برای مهم نبود و تنها آنچه رهبری خطوط قرمز اعلام کردند، در قبال آن به تکلیف عمل کردم و به نفع شخصی، حزبی و جناحی خود نیاندیشیدم.
جوکار عنوان کرد: نتوانستم کار در خوری برای استان دهم و هرکس دیگری هم بگوید برای استان کاری انجام داده، دروغ گفته است.
وی با تاکید بر اینکه مسؤولان باید در کنار مردم باشند نه در مقابل مردم، افزود: ما نمی‌توانیم حقوق ۷۰۰ هزار تومانی برای مردم مشخص کنیم و حقوق‌های چند ۱۰ میلیونی به جیب بزنیم.
جوکار تاکید کرد: وقتی می‌بینیم عده‌ای نشسته‌اند و فساد مالی و اقتصادی می‌کنند و فریاد می‌زنیم، گفتند افراطی است اما معتقدم باید فریاد زده شود و آمار و اطلاعات درست و شفاف به مردم داده شود.
نماینده مردم یزد و اشکذر در مجلس نهم تصریح کرد: چه دلیلی دارد که مصوبات یک کمیسیون از مردم مخفی بماند و گر مفسده‌ای در پشت آن نیست، چرا از مردم مخفی می‌شود.
وی تاکید کرد: در هر کجا و در هر پست و مقامی که باشیم باید هرکجا فسادی دیدیم بانگ برآوریم و هر کجا دیدیم که حقوقی از ملت تضییع می‌شود، آن را با صدای بلند اعلام کنیم و من این منش را پیش گرفته‌ام همانگونه که در مورد معدن فریاد زدم.
جوکار با بیان اینکه هزینه‌های این معدن برای ایجاد خط دوم انتقال آب به استان یزد در نظر گرفته شده است، بیان کرد: ۳۰ کیلومتر خط انتقال آب اجرا شد و ۲۰ کیلومتر دیگر نیز لوله‌گذاری صورت گرفته، حال باید پرسید بودجه بقیه این خط از کجا می‌آید و آیا غیر از این است که معادن بزرگ باید با پرداخت عوارض و … این هزینه‌ها را تامین کنند.
وی تصریح کرد: اگر درآمد مالیات دو سال معادن را به یزد بدهند، آب به یزد می‌رسد و به بودجه دیگری نیاز نداریم.
جوکار خاطرنشان کرد: ما خیرخواه مردم استان هستیم اما هیچوقت نیز غیرواقعی با مردم صحبت نکرده‌ایم.
نماینده مردم یزد و اشکذر در مجلس نهم اظهار امیدواری کرد: نماینده جدید یزد پیگیر کارهای نیمه‌تمام قبل باشد و ما نیز برای حضور در کنار ایشان و کمک به رفع مسائل و مشکلات اعلام آمدگی می‌کنیم.


۴ خرداد ۹۵ – بیش از ۴۰ هزار طرح اشتغالزایی توسط مددجویان کمیته امداد امام (ره) خوزستان

خبرگزاری ایرنا : مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان خوزستان گفت: پارسال ۴۰ هزار و ۴۶۸ طرح اشتغال و خودکفایی با پرداخت تسهیلات در استان توسط مددجویان کمیته امداد امام (ره) استان انجام شد.
به گزارش ایرنا هوشنگ خباز دوشنبه در جشن توانمندسازی و خودکفایی چهار هزار و ۳۰۲ مددجوی کمیته امداد امام (ره) استان در محل مجتمع فجر اهواز بیان کرد: این طرح ها شامل ۵۴۸ طرح در بخش کشاورزی، ۱۳ هزار و ۱۳۹ طرح در بخش دامپروری، یک هزار و ۹۳۰ طرح در بخش صنایع دستی، یک هزار و ۸۹۲ طرح در حوزه تولیدی و صنعتی و ۲۲ هزار و ۹۵۹ طرح در بخش خدمات بوده است.
وی گفت: همچنین در سال گذشته با تسهیلات اشتغالزایی که به این مددجویان پرداخت شد ۲۰ خودرو وینگل، ۳۰ دستگاه وانت نیسان، ۲۲ خودرو سمند در راستای توسعه ناوگان حمل و نقل روستایی و ۸۸ دستگاه تراکتور در راستای توسعه مکانیزاسیون کشاورزی به مددجویان تحویل داده شد.
خباز با اشاره به دیگر طرح های اشتغالزایی در استان عنوان کرد: راه اندازی بازارچه خلیج فارس در اهواز با ظرفیت ۱۰۰ واحد تجاری و اشتغالزایی ۲۰۰ نفر، راه اندازی بازارچه خوداشتغالی گل نرگس باغملک با ظرفیت ۱۹ واحد تجاری و اشتغالزایی ۵۰ نفر و تاسیس بازارچه شهرک مدنی ماهشهر با ظرفیت ۱۰ واحد تجاری از جمله کارهای اشتغالزایی کمیته امداد استان بوده است.
مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان خوزستان بیان کرد: متوسط درآمد سالانه خانوارهای زیرپوشش کمیته امداد امام (ره) استان خودکفا شده در سال گذشته ۱۴۰ میلیون ریال، سرانه وام پرداختی به طرح های خودکفا شده ۱۵۰ میلیون ریال، متوسط سرمایه هر طرح خودکفا شده ۳۰۰ میلیون ریال و کاهش بارمالی حمایت های دولت،متوسط برای هر خانوار ۲۰ میلیون ریال در سال است.
در زمان حاضر ۹۷ هزارخانوار زیر پوشش کمیته امداد امام (ره) استان هستند که ۹۳ هزار خانوار مستمری بگیر هستند.


۱ خرداد ۹۵ – ۲۰۰۰ فرصت شغلی برای مددجویان کمیته امداد استان مرکزی ایجاد شد

خبرگزاری مهر: اراک- مدیرکل کمیته امداد استان مرکزی گفت: طی سال۹۴ بیش از دوهزار و ۲۰۰ فرصت شغلی برای مددجویان کمیته امداد استان ایجاد شده که بیش از یک هزار مورد آن اشتغال در حوزه دامپروری و شیلات بوده است.
محمد مهدی ناصری در گفت و گو با خبرنگار مهر، با اشاره به اینکه طرح های ایجاد اشتغال با هدف خودکفایی و استقلال اقتصادی خانواده های تحت پوشش به انجام می رسد، افزود: طی سال گذشته دو هزار و ۲۳۷ فرصت شغلی در راستای توانمندسازی مددجویان ایجاد شده است.
مدیرکل کمیته امداد استان مرکزی گفت: تاکنون ۲۶هزار و ۹۶۸ فرصت شغلی برای خانواده های تحت پوشش این نهاد ایجاد شده است.
وی اظهار داشت: برای اجرای طرح های اشتغال زایی ۲۹میلیارد و ۵۷۲ میلیون تومان از محل اعتبارات کمیته امداد امام خمینی استان مرکزی و تسهیلات بانک های عامل هزینه شده است.
ناصری با بیان اینکه از این مبلغ ۲۵ میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومان آن از سوی بانک های عامل پرداخت شده است، بیان کرد: فرصت های شغلی ایجاد شده طی سال گذشته در قالب ۵۵ مورد طرح های کشاورزی، یک هزار و ۹۸ مورد در حوزه دامپروری و شیلات، ۱۶۸ مورد طرح های صنایع دستی، ۱۸۲مورد فعالیت های صنعتی و معدنی و ۷۳۴ مورد طرح های خدماتی بوده است.
مدیرکل کمیته امداد استان مرکزی تصریح کرد: برای اشتغال در بخش دامپروری و شیلات ۱۵میلیارد و ۶۰۰میلیون تومان، کشاورزی یک میلیارد و ۱۰۰میلیون تومان، صنایع دستی ۷۴۵میلیون تومان، صنعتی و معدنی دو میلیارد و ۹۰۰ میلیون تومان و برای بخش خدمات نیز ۹میلیارد و ۱۰۰میلیون تومان اعتبار هزینه شده است.
ناصری در مورد نظارت بر طرح های اشتغال نیز اظهار داشت: تاکنون ۲۳هزار و ۴۲۷ مورد نظارت و بازرسی از سوی کارشناسان حوزه اشتغال کمیته امداد استان مرکزی در زمینه فعالیت طرح های اشتغال صورت گرفته است.
مدیرکل کمیته امداد استان مرکزی خاطرنشان کرد: همچنین طی سال ۹۴تعداد ۹هزار و ۴۷۸ مورد آموزش برای مددجویان کمیته امداد استان، شامل مهارت آموزی شغلی، پایدارسازی توسعه، حرفه آموزشی به دانش آموزان دبیرستانی تحت پوشش و آموزش های کارآفرینی با همکاری اداره کل فنی و حرفه ای استان مرکزی انجام شده که این طرح در برنامه سال ۹۵ نیز ادامه دارد.
ناصری طرح استعدادسنجی خانواده های هفت تا ۷۰ سال تحت پوشش کمیته امداد استان را در زمینه استعدادیابی، مهارت، امکانات و ابزارهای موجود مددجویان، از برنامه های سال جاری اعلام کرد.
به گفته مدیرکل کمیته امداد استان مرکزی در شهریور امسال برای یک هزار و۲۳۴ مددجوی کمیته امداد استان مرکزی جشن خودکفایی برگزار خواهد شد.


۲۸ اردیبهشت ۹۵ – اعطای ۳.۱ میلیارد ریال تسهیلات کارگشایی به مددجویان میبدی

خبرگزاری فارس : مدیر کمیته امداد شهرستان میبد از اعطای ۳.۱ میلیارد ریال تسهیلات کارگشایی به مددجویان میبدی خبر داد.
به گزارش خبرگزاری فارس از یزد به نقل از روابط عمومی کمیته امداد استان یزد، حسین زین‌الدینی رسیدگی به محرومین و خانواده‌های نیازمند را از اهداف کلان این نهاد دانست.
وی افزود: یکی از راهکارهای کمیته امداد در راستای حل مشکلات خانواده‌های زیر پوشش، پرداخت وام کارگشایی به منظور حل مشکلات معیشتی، فرهنگی، تحصیلی، درمانی، عمرانی و … مددجویان است.
زین‌الدینی با اشاره به اینکه این نهاد علاوه بر اختصاص وام در زمینه فرهنگی، دانش‌آموزی و دانشجویی، اشتغال، ازدواج، کمک هزینه جهیزیه و مشاوره‌های مختلف آماده خدمات‌رسانی به نیازمندان است، بیان داشت: رویکرد جدید کمیته امداد در راستای توانمندسازی خانوارهای تحت حمایت ارائه تسهیلات به جای کمک‌های مستقیم است.
مدیر کمیته امداد شهرستان میبد اظهار داشت: در همین راستا در سال گذشته ۳ میلیارد و ۱۷۰ میلیون ریال تسهیلات کارگشایی به ۱۷۱ مددجوی تحت حمایت این نهاد اعطا شد.
زین‌الدینی اضافه کرد: کمیته امداد به منظور گشایش در مسائلی از قبیل کمک هزینه جهیزیه، تحصیلی، تأمین هزینه‌های درمانی و تعمیرات مسکن در حد توان و امکانات خود اقدام به پرداخت تسهیلات قرض‌الحسنه کارگشایی می‌کند.
مدیر کمیته امداد شهرستان میبد خاطرنشان کرد: کمک‌های مردمی و خیری همواره بزرگترین پشتوانه برای این نهاد بوده و خیرین نیکوکار می‌توانند با مشارکت در طرح‌ها و برنامه‌های کمیته امداد، یاریگر ما در ارائه خدمات بهتر به نیازمندان باشند.


۲۳ اردیبهشت ۹۵ – راه اندازی نخستین مرکز تخصصی اشتغال مددجویان کمیته امداد ورامین

خبرگزاری ایرنا : رئیس کمیته امداد حضرت امام (ره) شهرستان ورامین از راه اندازی نخستین مرکز تخصصی آموزش و اشتغال ویژه مدد جویان تحت پوشش این نهاد در ورامین خبر داد.مهدی سامانی روز چهارشنبه در گفت وگو با ایرنا اظهار کرد: یکی از سیاست های مهم کمیته امداد حضرت امام (ره) گسترش چتر حمایتی به سمت تمامی افراد نیازمند جامعه است و این هدف جز با مستقل شدن افراد تحت پوشش به وسیله ایجاد فرصت های شغلی پایدار میسر نمی شود.
وی گفت: کمیته امداد شهرستان ورامین به منظور دست یابی به این هدف والا، با همکاری نیک اندیشان شهرستان اقدام به راه اندازی نخستین مرکز تخصصی آموزش و اشتغال ویژه مددجویان کمیته امداد کرده که این مرکز ضمن آموزش های تخصصی ، فرصت های شغلی مناسبی را در اختیار این افراد قرار می دهد.
وی گفت: در این مرکز آموزش های از قبیل خیاطی، بافندگی ، تراش سنگ و آموزش های مربوط به ساخت و ساز ارائه می شود.
سامانی تصریح کرد: این مرکز به عنوان حلقه واسط میان معتمدین و با فقرا و ضعفا محسوب می شوند تا با پشتیبانی کمیته امداد فرصت های شغلی مناسبی را در اختیار افراد تحت پوشش قرار دهند.
وی گفت : به مددجویانی که متقاضی ایجاد فرصت های شغلی پایدار می باشند تا سقف ۳۵۰ میلیون ریال تسهیلات با نرخ سود ۴ درصد پرداخت می شود.
سامانی تصریح کرد: سال گذشته در بخش اشتغال و خودکفایی، ۷۸ فقره تسهیلات از محل صندوق اشتغال نیازمندان (امداد) به مبلغ پنج میلیارد و ۲۱۶ میلیون ریال و ۹۱ فقره تسهیلات از محل قرض الحسنه بانکی به مبلغ ۱۲ میلیارد و ۴۸۵ میلیون ریال به مددجویان ارائه شد.
وی گفت: در بخش حمایت نیز تعداد ۷۳۵ مورد وام کار گشایی به مبلغ هفت میلیارد و ۳۳۵ میلیون ریال به مددجویان ارائه شد که این اعتبارات سهم عمده ای در اجرای طرح های خودکفایی کمیته امداد را به خود اختصاص داده است.
رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) شهرستان ورامین بیان کرد: در حوزه آموزش، کاریابی و کسب مهارت نیز به ۱۸۷ نفر از مددجویان آموزش های تخصصی ارائه شده است.
وی یادآور شد: در این راستا به ۶۲ دانش آموز آموزش حرفه آموزی، ۲۸۰ نفر آموزش پایدار سازی و توسعه، ۱۸ نفر آموزش کارآفرینی و ۱۴۵ نفر آموزش کاریابی با هزینه ای بالغ بر ۷۰۴ میلیون ریال ارائه شد.
رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره) شهرستان ورامین افزود: هم اکنون بیش از ۱۰ هزار نفر در قالب سه هزار و ۵۰۰ خانوار از خدمات دائمی کمیته امداد ورامین برخوردار هستند.
وی گفت: یکهزار و ۵۰۰ خانوار نیز بطور فصلی و در مناسبت های مختلف از خدمات کمیته امداد حضرت امام بهره مند می شوند.
ورامین با ۳۰۰ هزار نفر جمعیت در ۳۵ کیلومتری جنوب شرق تهران واقع شده است.


۲۲ اردیبهشت ۹۵ – برنامه ریزی کمیته امداد امام (ره) برای ایجاد ۲۶۶ هزار اشتغال در سال جاری

خبرگزاری ایرنا: قزوین-ایرنا- رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) از برنامه ریزی این نهاد به منظور ایجاد ۲۶۶ هزار فرصت شغلی برای مددجویان زیر پوشش خود در سال جاری خبر داد.
به گزارش ایرنا، پرویز فتاح بعدازظهر سه شنبه در دیدار با استاندار قزوین افزود: با ایجاد فرصت های شغلی برای مددجویان، آنها را توانمند ساخته و از کمک های کمیته امداد بی نیاز می کنیم.
وی، اشتغال زایی مددجویان را از اولویت های اصلی کمیته امداد امام خمینی (ره) برشمرد و یادآور شد: در سال گذشته سه هزار میلیارد ریال از اعتبارات این نهاد صرف اشتغال زایی برای مددجویان شد.
فتاح در ادامه پیگیر تخصیص کامل اعتبار بانک ها در خصوص اشتغال مددجویان کمیته امداد امام (ره) از استانداران شد و اظهار داشت: با اختصاص وام های بانکی می توان به اهداف خود در زمینه اشتغال زایی، کارآفرینی و توانمندسازی مددجویان زیر پوشش کمیته امداد برسیم.
رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) با بیان اینکه بیشتر مددجویان این نهاد در پرداخت اقساط مربوط به وام های اشتغال خود خوش حساب هستند، گفت: بانک ها خود اذعان دارند که معوقه های مربوط به وام های اشتغال مددجویان کمیته امداد نسبت به سایر تسهیلات رقم ناچیزی را در برمی گیرد.
فتاح با اشاره به نقش تسهیلات بانکی در ایجاد اشتغال و توانمندسازی مددجویان کمیته امداد امام خمینی (ره) اظهار کرد: در کمتر بخشی می توان با تسهیلات ۱۰۰ تا ۲۰۰ میلیون ریالی یک فرصت شغلی پایدار ایجاد کرد.
وی در ادامه از تامین مسکن برای مددجویان در کنار اشتغال به عنوان یکی دیگر از اولویت های کمیته امداد امام خمینی (ره) یاد کرد و گفت: با توجه به ناتوانی نیازمندان برای پرداخت اجاره و رهن، این آمادگی را داریم تا با همکاری دولت برای مددجویان فاقد مسکن، خانه بسازیم.
رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) در ادامه خواستار سرکشی و دیدار استانداران از مددجویان این نهاد شد و اظهار داشت: با این کار، سایر مدیران استان ها نیز این رویه را در دستور کار خود قرار داده و بهتر می توانند مشکلات نیازمندان و محرومان را حس و لمس کرده و برای رفع آنها بکوشند.
فتاح با اشاره به پیش رو بودن ماه مبارک رمضان، گفت: این ماه بهترین فرصت برای سرکشی و دلجویی از ایتام و خانواده های محروم و نیازمند و کمک به آنها است.
وی از کمک به محرومان و نیازمندان جامعه به عنوان یک کار ماندگار در دنیا و آخرت نام برد و در پایان گفت: همه مدیران و مسئولان باید نسبت به این قشر از جامعه حساس باشند.
استاندار قزوین نیز در این نشست با اشاره به هدف گزاری برای ایجاد ۲۰ هزار فرصت شغلی در سال جاری، اظهار کرد: از این رقم، چهار هزار شغل سهم کمیته امداد امام خمینی (ره) است.
فریدون همتی اظهارکرد: با همکاری کمیته امداد امام خمینی (ره) برای ساخت مسکن در کنار ایجاد فرصت های شغلی برای مددجویان این نهاد آمادگی داریم.


۲۱ اردیبهشت ۹۵ – شرایط اعطای وام ۷۵ میلیون تومانی به کارآفرینان مورد حمایت کمیته امداد

خبرگزاری شبستان: معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد استان تهران گفت: برای کارآفرینان مورد حمایت امداد که پنج نفر را به کار مشغول نمایند ۷۵ میلیون تومان تسهیلات اشتغال بانکی پرداخت می شود.
امیر عذیری، معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد امام خمینی (ره) استان تهران در گفتگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری شسبستان با اشاره به اشتغال مددجویان گفت:سال گذشته در زمینه اشتغال مددجویان بیش از ۵۴ میلیارد تومان پرداخت شده است و با برنامه ریزی های دقیق و مدون برای سه هزار و ۷۳۳ نفر فرصت شغلی ایجاد کردیم.
وی افزود: پیش‌بینی می‌شود در سال جاری جشن خودکفایی برای دو هزار خانواده تحت حمایت را در تهران برگزار کنیم.
عذیری در ادامه به مراحل اشتغالزایی مددجویان تحت حمایت اشاره کرد و با بیان اینکه اشتغال در کمیته امداد به دو صورت کاریابی و پرداخت تسهیلات به مددجویان انجام می شود تصریح کرد: در مرحله نخست استعدادسنجی و توانایی افراد در حوزه های مختلف کاری سنجیده می شود که براساس آمار اولیه این طرح حدود ۹۰ هزار مددجو بین سنین ۱۵ تا ۶۵ سال را شامل می شود.
وی ادامه داد: در مرحله دوم نیز آموزش‌های رایگان برای مددجویان درنظر گرفته شده است بطوری که سال گذشته ۱۱هزار نفر در استان تهران از ظرفیت آموزشی امداد در حوزه اشتغال بهره مند شده اند و همچنین دو هزارو ۷۵۶ نفر از طریق کاریابی مشغول به کار شدند.
معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد استان تهران با بیان اینکه ۸۰ درصد تسهیلات به مددجویان از محل قرض‌الحسنه بانکها تامین می شود گفت: سال گذشته حدود ۷۴ میلیارد تومان از محل ارائه تسهیلات بانکی به این حوزه اختصاص یافت که براساس آخرین آمار و همکاری بانک‌ها، ۴۲ میلیارد تومان این منابع به متقاضیان پرداخت شده است. صندوق اشتغال نیازمندان،صندوق توسعه ملی و کمک‌های مردمی از دیگر تامین منابع کمیته امداد است.
عذیری یکی از ویژگی های اصلی طرح های اشتغالزایی در کمیته امداد را نظارت بر طرح ها برشمرد و تصریح کرد: ناظرین متخصص این نهاد به طور متوسط یک تا پنج سال بر طرح ها نظارت دارند تا عملکرد و موفقیت آن را مورد سنجش قرار گیرد، در مرحله آخر نیز بازاریابی و پایدارسازی طرح‌ها از طریق بیمه محصولات و تأمین اجتماعی مجریان طرح ها و کمک به فروش محصولات مددجویان انجام می شود.
وی یاد آور شد: مددجویان مورد حمایت این کمیته برای اشتغال به شرکت‌ها و کارگاه های خصوصی معرفی و مشغول به کار شده اند و تا دو سال حق بیمه سهم کارفرمایانی که مددجویان این نهاد را به اشتغال بگیرند، پرداخت می‌شود.
معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد استان تهران تصریح کرد: در حوزه کاریابی مددجویانی که در کارگاه ها و شرکت ها مشغول به کار می شوند در سال اول ۱۰۰ درصد بیمه حق کارفرما و در سال دوم ۵۰ درصد توسط کمیته امداد پرداخت می شود.


۱۲ اردیبهشت ۹۵ – ایجاد سالانه بیش از ۱۳۰ هزار فرصت شغلی در کمیته امداد

خبرگزاری صداوسیما : معاون اشتغال کمیته امداد امام خمینی(ره) از ایجاد ۱۳۰ هزار فرصت شغلی در سال گذشته خبر داد.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری صداوسیما، محمد امید در جمع خبرنگاران گفت: در سال ۱۳۹۴ با اختصاص هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان اعتبار، ۱۳۰ هزار فرصت شغلی برای مددجویان کمیته امداد ایجاد شد.
وی با قدردانی از همکاری بانک مرکزی و بانک های استان ها، افزود: ۸۰ درصد این اعتبار از محل وام ها و تسهیلات بانکی بوده است.
امید اضافه کرد: کمیته امداد برای امسال نیز ایجاد حداقل ۱۳۰ هزار فرصت شغلی با اعتبار حداقل هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان را در دستور کار قرار داده است.
وی با اشاره به اینکه در جلسه گذشته شورای عالی اشتغال تفاهم نامه ای بین کمیته امداد امام خمینی(ره) و وزارت تعاون،کارو رفاه اجتماعی امضا شد، گفت: براساس این تفاهم نامه اعتبار اشتغال زایی تا ۳ هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان از محل حذف یارانه سه دهک پردرآمد کشور خواهد رسید.
امید با اشاره به آغاز هماهنگی های لازم با وزارت کار و بانک مرکزی برای تامین این اعتبار افزود: درصورت تامین این اعتبار، امسال ۲۶۶ هزار فرصت شغلی ایجاد می شود.
معاون کمیته امداد گفت: برنامه کمیته امداد امام خمینی(ره) ایجاد اشتغال به منظور تمکن مالی خانواده های زیر پوشش و خروج سالانه ۱۰۰ هزار خانواده از فهرست دریافت مستمری است.


۱۴ فروردین ۹۵ – تشریح جزییات وامهای کارآفرینی به مددجویان کمیته امداد

خبرگزاری مهر : معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد امام خمینی (ره) ضمن تشریح جزئیات وامهای کارآفرینی به مددجویان این نهاد گفت: برای اشتغال خرد نیز ۲۵ میلیون تومان وام پرداخت می شود.
محمد امید در گفتگو با خبرنگار مهر در خصوص طرح‌های کارآفرینی کمیته امداد گفت: کمیته امداد در راستای توانمندسازی و خودکفایی مددجویان هر ساله طرح‌هایی را اجرا می‌کند به طوری که اشتغال‌های خرد و خانگی و استفاده از وام‌های خودکفایی از جمله این برنامه‌هاست.
وی با اشاره به اینکه ۵۰ درصد طرح‌های خودکفایی امداد شامل اشتغال‌های خرد و خانگی می‌شود، گفت: مابقی طرح‌ها نیز از طریق وام‌های بانکی برای خودکفایی مددجویان پرداخت می‌شود.
معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد امام خمینی (ره) تصریح کرد: وام‌های کارآفرینی تا سقف ۷۵ میلیون تومان به مددجویان پرداخت می‌شود و ۱۰ هزار خانوار از طریق دریافت این وام‌ها خودکفا شده‌اند.
امید با اشاره به اینکه ۵۰ درصد مشاغل خانگی را در کشور کمیته امداد مدیریت می‌کند، گفت: رئیس کمیته امداد عضو رسمی شورای عالی اشتغال است و بر اساس گزارش حوزه بازرسی ریاست جمهوری از ۱۴ استان، مشخص شد که در ۶ استان کمیته امداد ۸۷ درصد فعال است و در مجموع طرح‌های اشتغالزایی امداد را این نهاد بیش از ۹۰ درصد مورد تایید قرار داده است.
به گفته وی، مددجویان طی ۴ یا ۵ سال پس از اشتغالزایی در مشاغل خرد و خانگی خودکفا و از چرخه امداد خارج می‌شوند.
امید با تاکید بر اینکه در برنامه ششم جایگاه خوبی برای اشتغال مددجویان امداد در نظر گرفته خواهد شد، گفت: تلاش ما این است که برای اشتغالزایی مددجویان با کمک دولت و مجلس طرح‌ها و وام‌های خوبی را اختصاص دهیم.
معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد امام خمینی (ره) افزود: برای اشتغال کوچک و خرد در سال ۹۵ به هر مددجو ۲۵ میلیون تومان تسهیلات داده خواهد شد و بدین منظور ۵ هزار میلیارد تومان اختصاص داده خواهد شد.


۹ فروردین ۹۵ – ۱۸۰ نفر از مددجویان کمیته امداد ملکشاهی شاغل شدند

خبرگزاری شبستان: مدیر کمیته امداد امام خمینی (ره) ملکشاهی، گفت: پارسال زمینه اشتغال ۱۸۰ نفر از مددجویان زیر پوشش این نهاد در شهرستان با استفاده از تسهیلات پرداختی فراهم شده است.خسرو توکلی، ظهر امروز (۹ فروردین) در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در ایلام، اظهار کرد: کمیته امداد امام (ره) به ویژه در مناطق محروم می تواند پشتوانه خوبی برای خانواده ها در جهت ایجاد تولید و اشتغال باشد و در راستای اقتصاد مقاومتی مد نظر مقام معظم رهبری و دولت تدبیر و امید نقش آفرینی کند.
وی، افزود: کمیته امداد امام (ره) می تواند در راستای اجرای سیاست های اقتصاد مقاومتی و ایجاد تولید و اشتغال نقش به سزایی در توانمند سازی مددجویان تحت پوشش ایفا کند.
مدیر کمیته امداد ملکشاهی، با اشاره به اینکه یک هزار و ۴۶۰ خانوار در این شهرستان از خدمات این نهاد حمایتی استفاده می کنند، یادآور شد: تسهیلات ۱۸۰ طرح اشتغالزا از محل منابع امداد سال گذشته به مددجویان این شهرستان پرداخت شد که زمینه اشتغال به کار ۱۸۰ نفر در این طرح ها را فراهم کرد.
توکلی، همچنین از خودکفا شدن ۲۳۰ مددجوی تحت پوشش این نهاد در شهرستان ملکشاهی با استفاده از برنامه های اشتغالزایی و توانمند سازی در سال گذشته خبر داد.
وی، از دیگر اقدامات این نهاد در سال گذشته را توجه به اشتغال و درآمد زایی بانوان سرپرست خانوار اعلام کرد و یادآور شد: با ایجاد کارگاه های آموزشی قالی بافی و گلیم بافی ۲۳۰ نفر از بانوان این شهرستان مشغول کار شده و از مزایای بیمه تامین اجتماعی نیز برخوردار شدند.
توکلی، تامین مسکن خانواده های فاقد مسکن را از دیگر اقدامات این نهاد در سال ۹۴ برشمرد و  خاطرنشان کرد: بیش از ۱۶۰ واحد مددجویی در سطح این شهرستان سال گذشته احداث ، تعمیر و یا تجهیز شده اند.
گفتنی است، شهرستان ۴۰ هزار نفری ملکشاهی در ۴۵ کیلومتری ایلام قرار دارد.


خبر ۲ اسفند ۹۴ : اعطای سبد کالا به مددجویان بهزیستی و کمیته امداد در آستانه سال ۹۵  (منبع : باشگاه خبرنگاران جوان)

معاون رفاه وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت:در آستانه آغاز سال ۹۵ ، سبد کالای اهدایی به تمامی مددجویان سازمان بهزیستی کشور و کمیته امداد امام خمینی (ره )اعطا می شود.
احمد میدری معاون رفاه وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در گفت و گو با خبرنگار گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ اظهار داشت:وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی همانند سال های گذشته در ماه پایانی سال به نیازمندان سبد کالا اعطا می کند.
وی گفت: علاوه بر دیگر نیازمندان ،سبد کالای اهدایی به تمامی مددجویان سازمان بهزیستی کشور و کمیته امداد امام خمینی (ره) ، نیز تعلق می گیرد.
معاون رفاه وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به میزان بودجه در نظر گرفته شده برای دو سازمان بهزیستی و کمیته امداد امام خمینی (ره) در سال ۹۵ بیان کرد: باتوجه به دارا بودن ردیف مستقل بودجه این دو سازمان وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی ،تنها بودجه حمایت غذایی به منظور حمایت از کودکانی که دارای سوء تغذیه هستند و اعطای سبد کالا  برای دو سازمان نامبرده در نظر گرفته است.


خبر ۲ اسفند ۹۴ : بیمه خانوارهای روستایی هنوز با مشکل مواجه است (منبع : خبرگزاری ایسنا)

مدیرکل کمیته امداد خراسان رضوی گفت: با تمام پیگیری‌هایی که انجام شده هنوز برای بیمه خانواده‌های روستایی با مشکل مواجهیم.
محسن مسعودیان‌راد در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)- منطقه خراسان، تصریح کرد: در زمینه بیمه خانوارهای روستایی مشکلاتی را داریم که مربوط به مسائل کشوری هستند و با تمام پیگیری‌هایی که انجام شده هنوز این موضوع حل نشده است.
وی با بیان اینکه ۱۵۸هزار خانوار در استان تحت پوشش کمیته امداد هستند، عنوان کرد: از این تعداد حدود ۳۶ هزار خانوار مشهدی هستند.
مسعودیان‌راد ادامه داد: ۳۷۰ هزار نفر در استان و ۱۰۵هزار نفر در مشهد تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی(ره) هستند.
مدیرکل کمیته امداد استان با اشاره به بیمه مددجویان بهزیستی، اظهار کرد: مددجویان شهرهای بالای ۲۰۰ هزار نفر تحت پوشش بیمه هستند و با توجه به این موضوع ۱۰۵ تا ۱۰۶هزار نفر از طریق کمیته امداد تحت پوشش بیمه درمانی قرار گرفته‌اند.
وی در خصوص خدمات بیمه درمانی به مددجویان بهزیستی، گفت: مجموع خدمات پرداخت و حدود ۹۰ درصد خدمات بیماری‌های سرپایی برای این افراد رایگان است و تمام خدمات در قالب پزشک خانوار اجرایی می‌شود.
مسعودیان‌راد با اشاره به میزان عیدی مددجویان کمیته امداد، عنوان کرد: تمام مددجویان تا آخر بهمن ماه به مقدار مستمری هر ماهه عیدی دریافت کرده‌اند.


خبر ۱ اسفند ۹۴ :  پرداخت ۵ میلیارد و ۸۲۰ میلیون ریال وام به مددجویان رزن (منبع : خبرگزاری بسیج)

مدیر کمیته امداد شهرستان رزن از پرداخت ۵ میلیارد و ۸۲۰ میلیون ریال وام به مددجویان تحت حمایت کمیته امداد شهرستان رزن خبر داد.
سیدعباس هاشمی در گفت‌وگو با خبرنگار بسیج در همدان اظهار داشت: از ابتدای سال جاری تاکنون تعداد ۳۶۱ فقره وام در قالب تسهیلات اشتغال و کارگشایی به مبلغ ۵ میلیارد و ۸۲۰ میلیون ریال از منابع داخلی و بانکی به مددجویان تحت حمایت این نهاد پرداخت شده است.
وی افزود: طرح‌های اشتغال این نهاد در زمینه‌های کشاورزی، دامپروری، صنایع دستی، فعالیت‌های صنفی صنعتی و خدمات است.
مدیر کمیته امداد شهرستان رزن ابراز داشت: از این تعداد وام، ۲۷۲ فقره در قالب تسهیلات کارگشایی به مبلغ ۲ میلیارد و ۶۲۴ میلیون ریال بوده که در راستای رفع مشکلات خانواده‌های محروم و نیازمند پرداخت شده است.
وی اشتغال و کاریابی برای مددجویان تحت حمایت را از محورهای اصلی این نهاد ذکر کرد و آن را عامل توانمندشدن خانواده ها عنوان کرد.
هاشمی در بخش دیگری از سخنان خود بیان داشت: در سال جاری برای ۳ هزار و ۱۴۴ خانوار تحت حمایت این نهاد نیز بابت کمک هزینه معیشت مددجویان رزنی مبلغ ۱۷ میلیارد و ۵۱۹ میلیون ریال به حساب آنان واریز شده است.
وی تصریح کرد: این نهاد سعی دارد با ارائه خدمات هدفمند و برنامه‌ریزی شده بتواند گام موثری در راستای توانمندسازی مددجویان بردارد.
مدیر کمیته امداد شهرستان رزن با اشاره به خدمات کمیته امداد در حوزه‌های مختلف عنوان کرد: خدماتی مانند بیمه تامین اجتماعی، تسهیلات قرض‌الحسنه‌ کارگشایی، کمک هزینه‌های تحصیلی، درمانی، تأمین کمک هزینه‌ جهیزیه، احداث، تعمیر و مقاوم‌سازی مسکن از اقدامات این نهاد برای خانواده‌های محروم و نیازمند است


خبر ۱ اسفند ۹۴ : ۲۳۹ زن سرپرست خانوار در گرگان مجری طرح اشتغال هستند (منبع : خبرگزاری فارس)

رئیس کمیته امداد شهرستان گرگان با اشاره به اینکه یک‎هزار و ۳۸۸ زن سرپرست خانوار زیرپوشش این نهاد از خدمات بیمه تامین اجتماعی بهره‎مند می‎شوند، گفت: از این تعداد ۲۳۹ زن سرپرست خانوار مجری طرح اشتغال هستند.

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، جواد فردی ظهر امروز در گفت‎وگو با خبرنگاران اظهار کرد: یک‎هزار و ۳۸۸ زن سرپرست خانوار در شهرستان گرگان زیرپوشش بیمه تامین اجتماعی هستند، از این تعداد ۲۳۹ نفر مجری طرح اشتغال هستند که از مزایای بازنشستگی بهره‎مند می‎شوند ضمن اینکه همه خانواده‎های زیرپوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) از بیمه خدمات درمانی استفاده می‎کنند.

وی با اشاره به اینکه نخستین و مهمترین گام برای ایجاد اشتغال توجه به آموزش است، تصریح کرد: از طریق دانش فنی و مهارت حرفه‎ای خانواده‎ها می‎توان مهارت و استعداد مددجویان را ارتقاء داد، اعتقاد داریم که آموزش‎ها باید متناسب با نیازهای شغلی منطقه انجام شود.

برای آموزش مددجویان تا یک میلیون تومان به صورت بلاعوض هزینه می‎کنیم

رئیس کمیته امداد شهرستان گرگان با توجه به تاکیدات مقام معظم رهبری مبنی بر لزوم اتخاذ رویکرد اقتصاد درون‎زا و برون‎نگر که بحث اقتصاد مقاومتی است با این هدف توانمندسازی خانواده‎ها در ابعاد مختلف از لحاظ اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، ایجاد استقلال و توانمندسازی با مقوله اشتغالزایی و مهارت‎آموزی در اولویت قرار دارد.

فردی افزود: در راستای آموزش و اشتغال مددجویان تفاهم‎نامه‎های مختلفی با سازمان فنی و حرفه‎ای، صنایع دستی و آموزشگاه‎های معتبر طرف قرارداد با این سازمان‎ها منعقد شد.

وی اشاره به اینکه در زمینه آموزش تا یک میلیون تومان به صورت بلاعوض برای خانواده مددجویان هزینه می‎کنیم، گفت: اگر کسی نیاز به آموزش‎های تخصصی و تکمیلی داشته باشد به آنها ۲ میلیون تومان وام بدون سود می‎دهیم و اقساط وام‎شان از زمانی که کار را شروع می‎کنند و درآمدزایی دارند آغاز می‎شود.

۸۹۰ نفر از مددجویان از آموزش فنی و حرفه‎ای و مهارت‎آموزی برخوردار شدند

رئیس کمیته امداد شهرستان گرگان بیان داشت: از ابتدای سال جاری تاکنون ۸۹۰ نفر از مددجویان آموزش فنی و حرفه‎ای، حرفه‎آموزی و مهارت‎آموزی فرا گرفتند.

فردی با اشاره به اینکه بعد از آموزش سراغ اشتغال نمی‎رویم، گفت: طرح‎های اشتغال کمیته امداد امام خمینی (ره) متفاوت است نظیر وام کارانگیزی که سقف آن تا ۴ میلیون تومان است، وام توان‎افزایی که سقف این وام تا ۸ میلیون تومان است، وام خوداشتغالی نیز تا سقف ۱۵ میلیون تومان به مددجویان داده می‎شود.

رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) شهرستان گرگان هدف از ارائه تسهیلات در بخش کارانگیزی را افزایش روحیه کار و تلاش عنوان کرد و بیان داشت: در این طرح دنبال کسب درآمد برای خانواده‎ها نیستیم بلکه می‎خواهیم انگیزه کارو تلاش را در این خانواده‎ها ایجاد کنیم.

به گفته وی؛ هدف از ارائه وام توان‎افزایی ارتقاء سطح اقتصاد خانواده است، وام خوداشتغالی نیز با هدف خوداتکایی و کسب درآمد خانواده‎های مددجو صورت می‎گیرد.

رویکرد کمیته امداد پایدارسازی مشاغل است

فردی با اشاره به اینکه کمیته امداد امام خمینی (ره) شهرستان گرگان در ایجاد اشتغال عملکرد موفقی داشته و حرف برای گفتن دارد، افزود: رویکرد کمیته امداد پایدارسازی مشاغل است ما فقط دنبال ایجاد شغل نیستیم در این راستا ناظران و مشاورانی داریم که قبل از تصویب و اجرای هر طرح از فضا، شرایط و امکانات طرح بازدید می‎کنند سپس نسبت به ارائه تسهیلات و اجرای طرح اقدام شود.

وی ابراز کرد: طرح‎ها به صورت فصلی نظارت می‎شود هر طرحی که اجرا می‎شود در سال اول، چهار مرحله مورد بازدید و نظارت کامل قرار می‎گیرد، در سال دوم نظارت در سه مرحله انجام می‎شود، در سال سوم نیز نظارت در دو مرحله و در سال چهارم این نظارت و ارزیابی در یک مرحله انجام می‎شود.

فردی بیان داشت: در این نظارت‎ها نیز هدف داریم چراکه هر چه نظارت‎ها بر این طرح‎ها بیشتر باشد باعث اطمینان خاطر شده و سرمایه‎ها به انحراف نمی‎رود


خبر ۲۷ بهمن ۹۴ : پرداخت ۵۳۷ فقره وام اشتغال و کارگشایی به مددجویان در ملارد (منبع : خبرگزاری فارس)

مدیر کمیته امداد امام خمینی شهرستان ملارد از پرداخت ۵۳۷ فقره وام اشتغال و کارگشایی به مددجویان توسط کمیته امداد این شهرستان خبر داد.
به گزارش خبرگزاری فارس از غرب استان تهران به نقل از اداره روابط عمومی و اطلاع‌رسانی کمیته امداد امام خمینی استان تهران، حجت زندلاف اظهار کرد: در ۹ ماه ابتدای امسال ۵۳۷ فقره وام اشتغال و کارگشایی به مددجویان و مجریان طرح‌های خودکفایی توسط کمیته امداد امام خمینی شهرستان ملارد پرداخت‌ شده است.
وی افزود: کمیته امداد امام خمینی به منظور رفع مشکلات معیشتی مددجویان این نهاد خدمات مختلفی را در طول سال ارائه می‌دهد.
مدیر کمیته امداد امام خمینی شهرستان ملارد با اشاره به اینکه یکی از راهکارهای کمیته امداد در راستای حل مشکلات خانواده‌های مورد حمایت، پرداخت وام کارگشایی است، بیان کرد: این وا‌م‌ها به منظور حل مشکلات معیشتی، درمانی، تحصیلی و موارد مشابه پرداخت می‌شود.
وی با ارائه گزارشی از اقدامات انجام شده توسط این نهاد در راستای پرداخت وام‌های کارگشایی، تصریح کرد: تا پایان آذر ماه امسال ۶ میلیارد و ۱۹۸ میلیون ریال وام کارگشایی به مددجویان مورد حمایت کمیته امداد ملارد پرداخت‌ شده است.
زندلاف با اشاره به اینکه کمیته امداد با پرداخت وام‌های کارگشایی اهداف مختلفی را دنبال می‌کند، گفت: کاهش وابستگی مددجویان به امداد و همچنین توانمندسازی خانواده‌ها از اهدافی است که در این زمینه دنبال می‌شود.
مدیر کمیته امداد امام خمینی شهرستان ملارد ادامه داد: همچنین ۸۴ فقره وام اشتغال با اعتباری به مبلغ ۱۰ میلیارد و ۱۲۰ میلیون ریال تا پایان بهمن‌ ماه امسال به مددجویان مورد حمایت این کمیته پرداخت‌ شده است.
و ی افزود: از این تعداد وام اشتغال پرداخت‌شده، ۵۲ وام با اعتبار ۷۶ میلیارد ریال از طریق منابع امدادی و مابقی از محل تسهیلات قرض‌الحسنه بانکی هزینه شده است.
زندلاف خاطر‌نشان کرد: این وام‌ها در قالب طرح‌های تولیدی، خدماتی، صنایع‌دستی، کشاورزی و دامداری بوده است که برای ۶۷ خانوار شهری و ۱۷ خانوار روستایی در شهرستان ملارد اجرا شده است.
وی ابراز کرد: همچنین ۱۸ پرونده طرح خوداشتغالی و مشاغل خانگی با مبلغ بیش از ۲۰ میلیارد ریال برای اعطای تسهیلات قرض‌الحسنه به بانک‌های عامل شهرستان ارسال‌ شده است.
مدیر کمیته امداد شهرستان ملارد در پایان با بیان اینکه با اجرای طرح‌های اشتغال مددجویان به خودکفایی و استقلال مالی رسیده و از چرخه حمایتی خارج می‌شوند، متذکر شد: طی سال گذشته ۱۳ نفر از مددجویان خودکفا شده‌اند.


خبر ۲۷ بهمن ۹۴ : پرداخت وام اشتغال به ۱۱۰۰ نیازمند جویای کار کمیته امداد البرز (منبع : خبرگزاری مهر)

مدیرکل کمیته امداد استان البرز از اعطای تسهیلات خودکفایی و اشتغال به یکهزار و ۱۰۰ مددجوی تحت حمایت فاقد شغل کمیته امداد استان خبر داد.
به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از کمیته امداد خمینی (ره) استان البرز، علی سالارکیا از اعطای تسهیلات خودکفایی و اشتغال به یکهزار و ۱۰۰ مددجوی تحت حمایت فاقد شغل کمیته امداد البرز خبر داد و گفت: این افراد می توانند طرح های اشتغال مورد علاقه خود را در رشته های خدماتی، کشاورزی، دامداری و صنایع دستی به مرحله اجرا درآوردند.
سالارکیا با تاکید بر اینکه این حجم از تسهیلات اعطایی مربوط به ده ماهه نخست سال است، گفت: بابت اجرای این طرح ها رقمی معادل ۱۰۸ میلیارد ریال اختصاص یافت.
وی افزود: بر این اساس بودجه مورد نیاز برای اجرای این تعداد طرح اشتغال‌زا، از محل اعتبارات قرض الحسنه بانک ها و همچنین اعتبارات کمیته امداد تأمین و پرداخت شد.
مدیرکل کمیته امداد استان البرز گفت: ایجاد اشتغال محرومان با اولویت خانواده های تحت حمایت و سپس نیازمندان جویای کار غیر تحت حمایت انجام می شود.
سالارکیا در ادامه بیان کرد: سالانه با اجرای طرح های اشتغالزایی بخشی از افراد تحت حمایت کمیته امداد استان البرز به مرحله توانمند سازی می رسند.
وی با اشاره به سیاست های این نهاد برای خودکفایی و اشتغال خانواده های تحت حمایت یادآور شد: به لطف خدا فرصت های خوبی برای توانمند سازی افراد تحت حمایت کمیته امداد فراهم شده است.
سالارکیا در پایان گفت: کمیته امداد استان البرز برای مشارکت صاحبان صنایع، مشاغل و اصناف در خصوص ایجاد اشتغال پایدار برای مددجویان و نیازمندان تحت حمایت و غیر تحت حمایت آمادگی دارد

تدریس خصوصی آیلتس

دیدگاه خود را به ما بگویید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

کانال استخدام در تلگرام

› استخدام تهران

استخدام شهرستانها