آخرین جزئیات اجرای سامانه حقوق و دستمزد کارکنان دولت

رئیس سازمان اداری و استخدامی کشور آخرین جزئیات اجرایی شدن سامانه حقوق و دستمزد کارکنان دولت در دستگاه های مختلف را تشریح کرد.

جمشید انصاری رئیس سازمان اداری و استخدامی کشور در گفتگو با خبرنگار مهر در پاسخ به سوالی پیرامون آخرین وضعیت اجرایی سامانه حقوق و دستمزد، اظهار داشت: اجرای این سامانه سه مرحله دارد که یک مرحله طراحی و آماده شدن آن است و دولت به سازمان اداری و استخدامی محول کرده بود. ما این سامانه را برای کل کارکنان دولت طراحی کردیم و اوایل اردیبهشت ماه به کلیه دستگاه ها ابلاغ شد که سامانه را با کد و رمزی که از ما دریافت می کنند در پایگاه های اطلاع رسانی خود مستقر کنند و اطلاعات مربوط به پرداخت حقوق و مزایای فصل بهار را در آن بارگذاری کنند.
وی افزود: هدف ما این بود که بتوانیم برای ورود اطلاعات تا خردادماه، سامانه را از نظر امنیتی و شبکه چک کنیم. حدود ۱۴۰۰ نقطه کاربری در این سامانه داریم که اینها باید از ما یک گذرواژه دریافت کنند، سامانه را مستقر کنند و مشخصات کارکنان خود را بر اساس مقرراتی مانند قانون خدمات کشوری و یا قانون کار وارد کنند و پس از آن شروع به ثبت پرداخت کارکنان کنند.
انصاری ادامه داد: وقتی که اطلاعات را ثبت کردند، باید آن را روی سامانه ما نیز بارگذاری کنند و بر اساس اطلاعاتی که ما داریم، تقریبا هرکدام از این مراحل تا حدودی انجام شده است.
رئیس سازمان اداری و استخدامی کشور با اشاره به آخرین گزارش از مراحل اجرایی این سامانه، عنوان کرد: بر اساس گزارشی که در تاریخ ۳۰ تیرماه تهیه شده است، در این سامانه ۱۳۱۸ کاربر وجود دارد که از این تعداد ۸۲۳ دستگاه سامانه را مستقر و ۳۴۱ دستگاه نیز قوانین خود را ثبت کرده اند.
وی افزود: در این سامانه تاکنون ۳۱۷ دستگاه مشخصات کارکنان خود را وارد کرده و ۱۲۳ دستگاه نیز حداقل یکبار لیست حقوق خود را ثبت کرده اند که در مجموع بیش از ۱۳۰ هزار نفر از کارمندان دولت مشخصاتشان در این سامانه ثبت شده است. وقتی که این کار انجام شد و ما این اطلاعات را وارد کردیم، امکان دسترسی نهادهای نظارتی به آن فراهم می شود و می‌توان در خصوص دسترسی عموم به این سامانه نیز تصمیم گرفت.
انصاری با بیان اینکه کار پیچیدگی های خاص خود را دارد اما در حال انجام است، تصریح کرد: امیدواریم که دیگر دستگاه های خارج از قوه مجریه نیز همکاری کنند. همه دستگاه هایی که اطلاعات وارد و بر سیستم بارگذاری کرده اند، مربوط به قوه مجریه است در حالی که در ماده ۲۹ تاکید شده قوه مقننه، قوه قضائیه و حتی بعضی از موسسات تحت پوشش مقام معظم رهبری هم باید این کار را انجام بدهند.
رئیس سازمان اداری و استخدامی کشور، گفت: نمی گویم آنها وارد نکرده اند، بلکه بارگذاری روی سامانه ما انجام نشده و ممکن است آنها مستقر کرده اند و در حال انجام کارهای داخلی هستند.
انصاری در خصوص نقل قول یکی از نماینده های مجلس مبنی بر اینکه مجلس از بارگذاری اطلاعات نمایندگان در سامانه حقوق و دستمزد خودداری می‌کند، گفت: من گفته ام که مجلس اطلاعات مربوط به نمایندگان را نگذاشته است و بالاخره نمایندگان مجلس که نظارت می کنند باید بر اجرای قوانین بر خود و مجلس نیز نظارت کنند.

منبع : خبرگزاری مهر

تدریس خصوصی آیلتس

دیدگاه خود را به ما بگویید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

کانال استخدام در تلگرام

› استخدام تهران

استخدام شهرستانها