آخرین تصمیم‌گیری‌ها در خصوص میزان حقوق و دستمزد کارگران در سال ۹۸

نماینده‌کارگران کشور در شورایعالی کار در رابطه با نحوه تعیین میزان حقوق و دستمزد کارگران در سال آینده توضیحاتی ارائه کرد.

آخرین تصمیم گیری‌ها در خصوص میزان حقوق و دستمزد کارگران در سال ۹۸به گزارش گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، علی خدایی نماینده‌کارگران کشور در شورایعالی کار در رابطه با آخرین تصمیم گیری در خصوص حقوق کارگران در سال آینده اظهار کرد: هرچند چندی پیش توضیحاتی درخصوص تعیین دستمزد کارگران ارائه دادیم، اما باتوجه به حجم وسیع اخبار متناقض وشرایط خاص این روز‌ها ذکر چند نکته را ضروری می‌دانم.

وی افزود: مجددا تاکید می‌کنم مرجع تصمیم‌گیری برای مزد کارگران شورایعالی کار است و هیچ مرجع دیگری نباید نمی‌تواند در تعیین میزان مزد کارگران دخالت کند و تمام موارد وارقام مطرح شده در رسانه‌ها، به غیر از حمایت‌ها و تاکید‌های مطرح شده در مورد حق قانونی کارگران کذب بوده و شورایعالی کار هنوز تصمیمی در مورد مزد ۹۸کارگران نگرفته‌ است.

نماینده‌کارگران کشور در شورایعالی کار بیان کرد: امروز یکی از نمایندگان مجلس در صحبت های خود، خبر از تعیین مزد کارگران در شورای حقوق و دستمزد داده بود که به نظر می‌رسد اشتباهی در قید کارگران و کارمندان شده بود.

خدایی گفت: لازم به تذکر است هرگونه مداخله در امور شورایعالی‌کار هر چند با نیت خیر به هیچ وجه مورد تایید نمایندگان کارگران نخواهد بود چرا که به خوبی واقفیم تضعیف سه جانبه‌گرایی در کشور عواقبی به مراتب بدتر از تعیین مزدی حتی کمتر از معمول را درپی خواهد داشت، چرا که انتخابات مجلس هر چهارسال یکبار است، ولی ما هرسال نیاز به افزایش مزد داریم.

وی تاکید کرد: ما به حمایت‌های تک تک نمایندگان مجلس نیاز داریم و راهکار این حمایت را در تقویت جایگاه کارگران و افزایش توان چانه زنی از طریق اصلاح ساختار شورایعالی کار و ایفای نقش نظارتی مجلس در اجرای بند ۲ماده ۴۱ قانونکار می‌دانیم نه تضعیف جایگاه کارگران و ندیدن نقش نمایندگانشان در شورای‌عالی کار است.

منبع : باشگاه خبرنگاران جوان

برای مشاهده اخبارحداقل حقوق، دستمزد و مزایا اینجا کلیک کنید

تدریس خصوصی آیلتس

دیدگاه خود را به ما بگویید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

کانال استخدام در تلگرام

› استخدام تهران

استخدام شهرستانها