استخدام استانداری بوشهر سال ۹۷ (خبر جدید)

استخدام استانداری بوشهر

سوالات استخدامی استانداری

سوالات رایج در آزمون های استخدامی

خبر ۸ اسفند ۹۷ – اشتغال حوزه کشاورزی استان بوشهر گسترش می‌یابد

استاندار بوشهر از توسعه کشت گلخانه‌ای در استان خبر داد و گفت: با پرداخت تسهیلات اشتغال‌زایی روستایی و عشایری شاهد گسترش مشاغل حوزه کشاورزی استان بوشهر هستیم.

برای مشاهده متن کامل خبر اینجا کلیک کنید


خبر ۵ دی ۹۷ – توسعه بخش گردشگری و صنایع دستی استان بوشهر برای گسترش اشتغال

استاندار بوشهر با قابلیت‌های بالای استان بوشهر در بخش صنایع دستی، گفت: ظرفیت‌های بخش گردشگری و صنایع دستی استان بوشهر برای توسعه اشتغال استفاده شود.

به گزارش خبرنگار مهر، عبدالکریم گراوند سه‌شنبه‌شب در حاشیه بازدید از ظرفیت‌های گردشگری و صنایع دستی شهرستان تنگستان اظهار داشت: استان بوشهر با برخورداری از سواحل طولانی دارای ظرفیتی بی‌نظیر برای توسعه گردشگری به‌ویژه گردشگری دریایی است.

وی از شهرستان تنگستان به عنوان یکی از قطب‌های میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان بوشهر نام برد و اضافه کرد: باید زمینه‌های توسعه بخش گردشگری و صنایع دستی در شهرستان تنگستان فراهم شود.

استاندار بوشهر با اشاره به سفر وزیر کشور به استان بوشهر و بازدید از شهرستان تنگستان تصریح کرد: برگزاری هرچه بهتر نمایشگاه بوم گردی و صنایع دستی در بندر عامری ضروری است و باید تلاش ویژه در این زمینه را شاهد باشیم.

فرماندار شهرستان تنگستان نیز ضمن تشکر از حضور و توجه استاندار بوشهر به شهرستان تنگستان اظهار داشت: تغییر ذائقه مردم و گرایش به سمت مناطق بکر و روستاها به خاطر فرار از هیاهوی شهرها فرصتی برای توسعه صنعت توریسم در منطقه هستند.

عبدالحسین رفیعی‌پور اضافه کرد: از آنجا که دولت تدبیر و امید توجه ویژه‌ای به صنعت گردشگری دارد تسهیلات لازم نیز در اختیار فعالان این بخش قرار می‌گیرد تا بتوانند در راستای توسعه گردشگری اقدام نمایند.

در سفر وزیر کشور به استان بوشهر، سایت و اپلیکیشن گردشگری و بوم گردی استان بوشهر در روستای بندر عامری تنگستان رونمایی خواهد شد.

این اپلیکیشن شامل تاریخچه، آداب و رسوم، آثار تاریخی و گردشگری، جاذبه‌ های طبیعی، موزه‌ ها، خدمات رفاهی، اقامتگاه بوم گردی ، صنایع‌ دستی، حمل و نقل، مراکز زیارتی، سلامت و درمانی، بازی ‌های محلی و مشاهیر روستاهای هدف گردشگری استان بوشهر است.

منبع : خبرگزاری مهر


خبر ۱۷ آذر ۹۷ – ایجاد ۷۰۰ فرصت شغلی در دشتی

فرماندار دشتی گفت: در سال جاری ۱۸۰ میلیارد ریال تسهیلات اشتغال زایی در سطح شهرستان پرداخت شده که ۷۰۰ فرصت شغلی ایجاد کرده است.

به گزارش خبرنگار مهر، عبدالله نادری ظهر پنجشنبه در مراسم روز دانشجو که به میزبانی دانشگاه آزاد اسلامی واحد خورموج برگزار شد بر ضرورت ایجاد فضای بانشاط در سطح دانشگاهها تاکید کرد و اظهار داشت: اگر دانشگاه فضای با نشاط داشته باشد این فضای با نشاط وارد جامعه می شود.

وی با تاکید بر اینکه دانشجو مطالبه گر باشد، افزود: آگاهی بخشی به جامعه از کارکردهای مهم دانشجو و دانشگاه است.

نادری بیان کرد: با توجه به شرایط کنونی جامعه که دشمن جنگ تمام عیار اقتصادی، روانی و تبلیغاتی به راه انداخته است وظیفه دانشجویان بیش از گذشته سنگین و مهم است .

وی تصریح کرد: امروز رسانه های دشمن با تمام ابزارها و توطئه ها خود تلاش دارند اجازه ندهند جشن چهل سالگی نظام برگزار شود و نظام مقدس جمهوری اسلامی را ناکارآمد جلوه دهند و اعتماد بین مردم و حاکمیت کم رنگ کنند.

نادری با بیان اینکه امروز جامعه نیاز به روشنگری دارد، گفت: دستاوردهای چهل سالگی نظام باید برای نسل جدید تبیین و تشریح شود.

وی خاطر نشان کرد: دشمن برای نسل جوان بویژه در مدارس و دانشگاهها سرمایه گذاری انجام داده است و تلاش دارد با تحلیل های غلط ذهن جوانان را مسموم کند .

فرماندار دشتی یادآور شد: امروز اشتغال یکی از مهمترین دغدغه های مسئولین نظام است و دولت تدبیر وامید نیز در این راستا اقدامات خوبی انجام داده است.

نادری اضافه کرد: در همین راستا دولت تسهیلات ارزان قیمت خوبی پرداخت کرده به طوری که تاکنون بیش از ۱۸۰ میلیارد ریال این تسهیلات در سطح شهرستان در حوزه اشتغال روستایی و فراگیر پرداخت شده که زمینه ۷۰۰ فرصت شغلی ایجاد شده است.

وی بیان کرد: در حوزه گردشگری و صنایع دستی نیز ظرفیت خوبی وجود دارد و به همین جهت کارهای خوبی در سطح شهرستان شروع شد و اشتغال زایی مناسبی نیز صورت گرفته است.

نادری با تاکید بر اینکه فرهنگ کار در شهرستان دشتی تقویت شود، خاطر نشان کرد: انتظار داریم جوانان جویای کار شهرستان از ظرفیت های موجود در سطح شهرستان به نحو مطلوب استفاده کنند.

وی افزود: در حال حاضر چندین شرکت دانش بینان در سطح شهرستان وجود دارد که در نشست اخیر با آنها حمایت خود را از آنها اعلام کردیم و در جهت ایجاد فضای کسب و کار در شهرستان از هیچ تلاشی دریغ نمی ورزیم.

نادری بر ضرورت توانمند سازی نیروی انسانی در سطح شهرستان تاکید کرد و گفت: آموزش فنی و حرفه ای در جهت توانمند سازی نیروی انسانی در سطح روستاها فعال کرده ایم و کارهای خوبی نیز در این زمینه صورت گرفته است.

منبع: خبرگزاری مهر


خبر ۵ آذر ۹۷ – اختصاص ۱۳۴ میلیارد تومان به اجرای طرح‌های اشتغال‌زایی روستایی استان بوشهر

استاندار بوشهر با اشاره به اجرای طرح‌های اشتغال‌زایی روستایی گفت: در اجرای این پروژه‌ها تاکنون ۱۳۴ میلیارد تومان از سوی بانک‌های عامل به طرح‌های خدماتی، تولیدی و اقتصادی در روستاهای استان بوشهر پرداخت شده است.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بوشهر، عبدالکریم گراوند ظهر امروز در نشست با نماینده مردم استان بوشهر در مجلس خبرگان رهبری با تبریک میلاد رسول گرامی اسلام حضرت محمدمصطفی(ص) و امام جعفر صادق(ع) و گرامیداشت هفته وحدت و بسیج مستضعفین روند اجرایی طرح‌های عمرانی استان بوشهر را مورد اشاره قرار داد و اظهار داشت: برای تسریع در اجرای طرح‌های سد باغان و دشت پلنگ ۴۸ میلیارد تومان از سوی وزارت نیرو تخصیص یافت که به ۷۸ میلیارد تومان افزایش می‌یابد.

وی، از انتخاب پیمانکار اجرای طرح آب شیرین‌کن وحدتیه دالکی خبرداد و بیان کرد: مجری این پروژه برای تسریع اجرای طرح و تکمیل بر اساس برنامه زمان‌بندی قول مساعد داده است.

استاندار بوشهر با اشاره به آب شیرین‌‌کن برازجان افزود: برای حل مشکل تامین آب آشامیدنی برازجان وزارت نیرو با شیرین‌سازی آب دریا برای این شهر موافقت کرد که برای ساخت آن پس از مکان یابی عملیاتی می‌شود.

 

گراوند آغاز عملیات خط راه آهن بوشهر به شیراز، افتتاح کارخانه سیمان مند دشتی، پروژه پرورش ماهی در قفس، افتتاح فاز نخست مجتمع بندری نگین بوشهر را از طرح‌های مهم امسال در استان دانست.

وی، از اجرای طرح‌‌های اشتغال‌زایی روستایی خبرداد و تصریح کرد: در اجرای مرحله نخست طرح اشتغال‌زایی ۱۳۴ میلیارد تومان از سوی بانک‌های عامل به طرح‌های مستقر در روستاهای استان بوشهر پرداخت شده است و به زودی مرحله دوم اجرای این طرح‌ها آغاز می‌شود.

منبع : خبرگزاری تسنیم


خبر ۳ مهر ۹۷ – نرخ بیکاری در استان بوشهر کاهش یافت 

استاندار بوشهر از بهبود وضعیت تولید و اشتغال در سطح روستاهای استان خبر داد و گفت: طی یک سال گذشته نرخ بیکاری در استان بوشهر از ۱۱.۷ درصد به ۱۰.۹ درصد کاهش یافته است.

به گزارش خبرنگار مهر، عبدالکریم گراوند ظهر دوشنبه در نشست عضو هیئت مدیره بانک کشاورزی اظهار داشت: توسعه اشتغال در استان بوشهر یک ضرورت است و باید بانک‌ها تلاش و حمایت ویژه‌ای در این زمینه داشته باشند.
وی با اشاره به عملکرد مناسب بانک کشاورزی در ارائه تسهیلات مربوط به طرح‌های اشتغال روستایی، بیان کرد: مدیران بانک‌ها در پرداخت تسهیلات اشتغال‌زایی نقش و وظیفه مهمی را بر عهده دارند.
استاندار بوشهر خاطرنشان کرد: رئیس جدید بانک کشاورزی استان بوشهر با داشتن تجربیات موثر در دیگر استان‌ها می‌تواند در تسریع اجرای طرح‌های اشتغال‌زایی روستایی نقش مهمی داشته باشد.
وی به ظرفیت‌های متعدد استان بوشهر برای توسعه اشتغال روستایی اشاره کرد و ادامه داد: بخش‌های کشاورزی، شیلاتی و تولیدی از ظرفیت‌های مهم اشتغال استان است که باید فرصت‌های سرمایه‌گذاری در این بخش فراهم شود.
گراوند با اشاره به اینکه طی یک سال گذشته نرخ بیکاری در استان بوشهر از ۱۱.۷ درصد به ۱۰.۹ درصد کاهش یافته است، اضافه کرد: روند اجرای طرح‌های اشتغال‌زایی روستایی در استان بوشهر باید سرعت بیشتری بگیرد.
وی با اشاره به تشکیل کارگروه نظارت بر اجرای طرح‌های تولیدی و اشتغال‌زایی روستایی استان بوشهر افزود: پرداخت تسهیلات کم بهره به سرمایه‌گذاران باعث بهبود وضعیت تولید و اشتغال در روستاهای استان بوشهر شده است.

منبع : خبرگزاری مهر


خبر ۱ مهر ۹۷ – ۱۳۰۰ فرصت شغلی در روستاهای استان بوشهر فراهم شد

مدیرکل هماهنگی امور اقتصادی استانداری بوشهر گفت: با پرداخت ۹۸۰ میلیارد ریال تسهیلات اعتباری ارزان قیمت به طرح‌های اشتغال‌زایی روستایی یک‌هزار و ۳۵۰ فرصت شغلی در روستاهای استان بوشهر فراهم شد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بوشهر، سید اسماعیل موسوی ظهر امروز در نشست بررسی اجرای طرح‌های اشتغال‌زایی در استان بوشهر با بیان اینکه توجه به ظرفیت‌های مناطق و ایجاد مهارت برای جوانان مورد توجه ویژه قرار دارد اظهار داشت: ظرفیت‌های تولیدی و اشتغال‌زایی شهرها و روستاهای استان بوشهر شناسایی و مورد توجه قرار گرفته است.

وی از ابلاغ تسهیلات اشتغال‌زایی برای روستائیان خبرداد و بیان کرد: روستاهای استان بوشهر از ظرفیت بالایی در حوزه تولید و اشتغال برخوردار هستند که در این راستا طرح‌های مختلفی تدوین و تصویب شد.

موسوی با اشاره به پرداخت تسهیلات اشتغال‌زایی در روستاهای استان بیان کرد: در ۵ ماه گذشته ۹۸۰ میلیارد ریال تسهیلات به روستاییان و عشایر استان بوشهر در قالب طرح تسهیلات توسعه پایدار روستایی و عشایری پرداخت شده است.

مدیرکل هماهنگی امور اقتصادی استانداری بوشهر با بیان اینکه این تسهیلات به منظور ایجاد و تثبیت اشتغال پرداخت شده است خاطرنشان کرد: تسهیلات مذکور برای حوزه‌های دانش بنیان، کشاورزی، صنایع کوچک و بزرگ و نیز گردشگری، صنایع دستی، منابع طبیعی، معادن، فناوری اطلاعات و سرمایه در گردش واحدهای تولیدی مستقر در نواحی صنعتی و شهرهای زیر ۱۰ هزار نفر پرداخت شده است.

وی با اشاره به این که درخواست ابلاغ مرحله دوم تسهیلات را به وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی ارسال شده بیان کرد: در جلسه اخیر استانداران کشور دو پیشنهاد دفتر اقتصادی استانداری بوشهر به تصویب رسید و بر اساس آن، سقف اختیار استانها از ۶ میلیارد به ۱۰ میلیارد تومان برای تصویب تسهیلات افزایش یافت.

مدیرکل دفتر هماهنگی امور اقتصادی استانداری بوشهر با اشاره به ایجاد یک‌هزار و ۳۵۰ فرصت شغلی جدید برای متقاضیان روستایی افزود: پیش بینی می‌شود با پرداخت تسهیلات یاد شده افزون بر یک‌هزار و ۳۵۰ فرصت شغلی جدید ایجاد شود.

منبع : خبرگزاری تسنیم


خبر ۱۳ اسفند ۹۶ – اختصاص ۲۲۰ میلیارد تومان تسهیلات برای اشتغال فراگیر در استان بوشهر

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری بوشهر گفت: از محل اعتبارات صندوق توسعه ملی، برای طرح اشتغال فراگیر و توسعه مشاغل روستایی ۲۲۰ میلیارد تومان اعتبار به استان بوشهر اختصاص‌ یافته است.

فاطمه دهقانی شامگاه شنبه در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در شهرستان دشتی، اظهار داشت: رویکرد دولت اشتغال و کارآفرینی و شعار امسال نیز اقتصاد مقاومتی است که در نخستین روز از هفته زن که به‌ عنوان زن، خودباوری، مهارت‌آموزی، تولید و اشتغال نام‌گذاری شده است شاهد رویکرد مناسب بانوان دشتی در حوزه اشتغال بودیم.
وی با اعلام این که برنامه‌های مختلفی در هفته زن در استان بوشهر انجام می‌شود، افزود: رویکرد ما در کنار موضوع اشتغال، ایجاد توانمندسازی بانوان است که پس از آموزش به آنها، بسترسازی لازم جهت رسیدن به اشتغال پایدار برای بانوان دنبال می‌کنیم.
مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری بوشهر تصریح کرد: تفاهم‌نامه‌ای بین سازمان فنی و حرفه‌ای، کمیته امداد و امور بانوان و خانواده استانداری بوشهر برای مهارت‌آموزی و ایجاد اشتغال زنان سرپرست خانوار در نظر گرفته شده که می‌تواند در ایجاد اشتغال آنها تاثیرر مثبت بر جای گذارد.
دهقان عنوان کرد: بر اساس این تفاهم‌نامه، یک‌هزار و ۷۰۰ نفر از بانوان استان بوشهر آموزش‌‌های لازم را فرا گرفته‌ و در صورت حمایت بانک‌ها و اخذ تسهیلات می‌توانند اشتغال مناسبی را برای خود رقم زنند.
وی افزود: در کنار این موضوع دولت چهار طرح پیش‌بینی کرده که می‌تواند پشتیبان این نوع آموزش‌ها باشد که طبق آیین‌نامه اجرایی بندهای (الف) و (ب) تبصره (۱۸) برای مردمی‌شدن اقتصاد، حداکثرسازی مشارکت اقتصادی، بهره‌گیری مؤثر از ظرفیت‌های عظیم جمعیت فعال کشور شامل نوع و شکل حمایت‌ها، میزان و مناطق مورد شمول، میزان تسهیلات، افراد حقیقی و حقوقی مشمول بر اساس پیشنهاد سازمان برنامه‌وبودجه کشور و با همکاری دستگاه‌های اجرایی ذی‌ربط تهیه می‌شود.
مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری بوشهر گفت: بانوان متناسب با آقایان می‌توانند طرح‌های خود را وارد سامانه کارا کنند و هم‌ردیف با آقایان و اعتبارات متناسب پیش‌بینی‌شده است.
وی اضافه کرد: از محل اعتبارات صندوق توسعه ملی، برای طرح اشتغال فراگیر و توسعه مشاغل روستایی ۲۲۰ میلیارد تومان اعتبار به استان بوشهر اختصاص‌ یافته است که در طرح مشاغل خانگی هر نفر بین ۵ تا ۱۰ میلیون تومان با بهره ۴ درصد می‌تواند تسهیلات بانکی دریافت کند.
دهقانی ادامه داد: برای ۴۰۰ نفر از بانوان سرپرست خانوار در استان بوشهر اعتبار فوق در نظر گرفته‌ شده است.

منبع:خبرگزاری فارس


خبر ۶ شهریور ۹۶ – ایجاد ۱۵ هزار فرصت شغلی در استان بوشهر

خبرگزاری مهر : نماینده مردم شهرستان دشتستان در مجلس شورای اسلامی گفت: جوانان استان بوشهر در اولویت اشتغال صنایع باشند.
به گزارش خبرنگار مهر، محمد باقر سعادت عصر یکشنبه در نشست با مسئولان فنی و حرفه‌ای اظهار داشت: توسعه اشتغال و رفع مشکل بیکاری نیازمند توسعه مهارت‌آموزی است و سازمان فنی و حرفه‌ای نقش بسیار مهمی در این زمینه دارد.
وی بر لزوم تلاش ویژه برای توسعه آموزش‌های فنی و حرفه‌ای در شهرستان دشتستان، تصریح کرد: دولت باید نگاه ویژه‌ای به مجموعه آموزش فنی و حرفه‌ای داشته باشد و یکی از راهکارهای برون‌رفت از مشکل بیکاری را توسعه مهارت‌آموزی می‌داند.
نماینده مردم شهرستان دشتستان در مجلس شورای اسلامی خواستار نهادینه‌سازی فرهنگ مهارت‌آموزی در جامعه شد و افزود: باید مهارت‌های مختلف متناسب با نیازهای بازار کار و صنایع استان توسعه یابد و شاهد توسعه اشتغال باشیم.
وی با بیان اینکه توانمند بودن مربیان آموزش فنی و حرفه‌ای نقشی اساسی در توسعه و ترویج مهارت آموزی دارد، اضافه کرد: تلاش برای پیشرفت و توسعه علمی و فنی شهرستان و توجه به مهارت‌آموزی در بستر آموزش فنی و حرفه‌ای به‌عنوان تاثیرگذارترین نهاد آموزش فنی ضروری است.
سعادت خواستار ایجاد زمینه‌های ورود دانشجویان و فارغ‌التحصیلان دانشگاهی به مراکز آموزش فنی و حرفه‌ای شد و بیان کرد: افراد پیش از ورود به بازار کار باید با محیط کار واقعی آشنا شوند تا هنگام اشتغال کارایی بیشتری داشته باشند.
وی به برخی از مشکلات در مسیر اشتغال جوانان استان بوشهر در مناطق ویژه اقتصادی اشاره کرد و افزود: متاسفانه با وجود تمام اعتراضات و تلاش‌های بنده و سایر نمایندگان استان و همچنین استاندار بوشهر برای اصلاح روند استخدام در استان هنوز این روند دچار معضلات بسیاری است.
سعادت گفت: مبارزه با استخدام نیروی غیر بومی سخت است زیرا ریشه در گذشته دارد و متاسفانه زمانی که واحدهای مناطق ویژه اقتصادی استان تاسیس شد به علت نبود نیروی متخصص بومی برای پست‌های مدیریتی این پست‌ها به افراد غیربومی سپرده شده و هنوز این چرخه ادامه دارد.
وی از تلاش برای اصلاح این روند خبر داد و اضافه کرد: همراه با دیگر مسئولان و نمایندگان استان تلاش ویژه‌ای در این زمینه داریم و خواستار اشتغال حداکثری نیروهای استان بوشهر هستیم.


خبر ۹ مرداد ۹۶ – اولویت اشتغال برای جوانان استان بوشهر

خبرگزاری مهر : نماینده مردم شهرستان دشتستان در مجلس شورای اسلامی گفت: جوانان استان بوشهر در اولویت اشتغال صنایع باشند.
به گزارش خبرنگار مهر، محمد باقر سعادت عصر یکشنبه در نشست با مسئولان فنی و حرفه‌ای اظهار داشت: توسعه اشتغال و رفع مشکل بیکاری نیازمند توسعه مهارت‌آموزی است و سازمان فنی و حرفه‌ای نقش بسیار مهمی در این زمینه دارد.
وی بر لزوم تلاش ویژه برای توسعه آموزش‌های فنی و حرفه‌ای در شهرستان دشتستان، تصریح کرد: دولت باید نگاه ویژه‌ای به مجموعه آموزش فنی و حرفه‌ای داشته باشد و یکی از راهکارهای برون‌رفت از مشکل بیکاری را توسعه مهارت‌آموزی می‌داند.
نماینده مردم شهرستان دشتستان در مجلس شورای اسلامی خواستار نهادینه‌سازی فرهنگ مهارت‌آموزی در جامعه شد و افزود: باید مهارت‌های مختلف متناسب با نیازهای بازار کار و صنایع استان توسعه یابد و شاهد توسعه اشتغال باشیم.
وی با بیان اینکه توانمند بودن مربیان آموزش فنی و حرفه‌ای نقشی اساسی در توسعه و ترویج مهارت آموزی دارد، اضافه کرد: تلاش برای پیشرفت و توسعه علمی و فنی شهرستان و توجه به مهارت‌آموزی در بستر آموزش فنی و حرفه‌ای به‌عنوان تاثیرگذارترین نهاد آموزش فنی ضروری است.
سعادت خواستار ایجاد زمینه‌های ورود دانشجویان و فارغ‌التحصیلان دانشگاهی به مراکز آموزش فنی و حرفه‌ای شد و بیان کرد: افراد پیش از ورود به بازار کار باید با محیط کار واقعی آشنا شوند تا هنگام اشتغال کارایی بیشتری داشته باشند.
وی به برخی از مشکلات در مسیر اشتغال جوانان استان بوشهر در مناطق ویژه اقتصادی اشاره کرد و افزود: متاسفانه با وجود تمام اعتراضات و تلاش‌های بنده و سایر نمایندگان استان و همچنین استاندار بوشهر برای اصلاح روند استخدام در استان هنوز این روند دچار معضلات بسیاری است.
سعادت گفت: مبارزه با استخدام نیروی غیر بومی سخت است زیرا ریشه در گذشته دارد و متاسفانه زمانی که واحدهای مناطق ویژه اقتصادی استان تاسیس شد به علت نبود نیروی متخصص بومی برای پست‌های مدیریتی این پست‌ها به افراد غیربومی سپرده شده و هنوز این چرخه ادامه دارد.
وی از تلاش برای اصلاح این روند خبر داد و اضافه کرد: همراه با دیگر مسئولان و نمایندگان استان تلاش ویژه‌ای در این زمینه داریم و خواستار اشتغال حداکثری نیروهای استان بوشهر هستیم.

 


خبر ۴ دی ۹۵ – فراهم شدن اشتغال ۱۰ هزار نفر در صدرای بوشهر

خبرگزاری تسنیم : مدیرعامل شرکت صنعتی دریایی ایران گفت: شرکت صدرای بوشهر آمادگی ساخت کشتی‌ها و سکوهای بزرگ نفتی و گازی را دارد که قابلیت اشتغال در این شرکت تا ۱۰ هزار نفر فراهم می‌شود.
به گزارش خبر استان، محمد رحیم دهقانی ظهر امروز در جمع نمازگزاران جمعه بوشهر با بیان اینکه  دشمنان انقلاب اسلامی در همه عرصه‌ها شکست خورده‌اند اظهار داشت: دشمنان انقلاب اسلامی  موفق شدند جنگ و مشکلات امنیتی در کشور ایجاد کنند ولی در تمام ترفندهای خود با شکست روبه‌رو شدند.
وی با بیان اینکه دشمنان هر چه تلاش کنند با یک عملیات محرم و رمضان خنثی می‌شود گفت: در هجوم فرهنگی با بسیج همه امکانات رسانه‌ای اقدام کردند ولی هر چه تلاش کنند با یک عملیات محرم و رمضان خنثی می‌شود.
مدیرعامل شرکت صنعتی دریایی ایران استقلال اقتصادی را یکی از مولفه‌های استقلال دانست و افزود: دشمن سال‌ها است که  استقلال اقتصادی کشور را هدف قرار داده است و در این راستا از ابزار تحریم استفاده کرد.
دهقانی با بیان اینکه فعالیت‌های قرارگاه  خاتم‌الانبیاء برای مقابله با ترفند دشمنان است افزود: عرصه جهاد تنها در مورد جنگ سخت نیست بلکه امروز قرارگاه خاتم‌الانبیاء وارد میدان جنگ اقتصادی شده و بدنبال شکست بن‌بست‌ها در این عرصه است.
وی با بیان اینکه قرارگاه خاتم‌الانبیا دارای تخصص‌های گوناگون است اظهار داشت: ۱۵۰ هزار نفر به‌صورت مستقیم در طرح‌های سازندگی این قرارگاه شاغل هستند و تنها ۲ درصد از نیروها رسمی است.
مدیرعامل شرکت صنعتی دریایی ایران با بیان اینکه ۵ هزار پیمانکار در کنار سپاه مستقیم در این قرارگاه فعالیت می‌کنند گفت: قرارگاه خاتم‌الانبیا رقیب بخش خصوصی نیست بلکه رابط دولت و بخش خصوصی است.
دهقانی با اشاره به اقدامات قرارگاه خاتم‌الانبیا از احداث ۴ پالایشگاه در پارس جنوبی خبرداد و افزود: علاوه بر ساخت ۴ پالایشگاه در فازهای ۱۵،۱۶ ،۱۳ ،۲۲ و ۲۴  پالایشگاه ستاره خلیج فارس نیز در دست ساخت است.
وی افزود: در پالایشگاه ستاره خلیج فارس ۳۶۰ هزار بشکه میعانات گازی تولید می‌شود و  از نظر تامین بنزین و سایر فرآورده‌ها خودکفا می‌شویم.
مدیرعامل شرکت صنعتی دریایی ایران اجرای طرح‌های آبرسانی، پتروشیمی، خطوط انقال آب بطول ۶۳۰۰ کیلومتر و راهسازی به طول ۱۴۰۰ کیلومتر را از دیگر پروژه‌های قرارگاه خاتم‌‌الانبیاء دانست و افزود: ساخت راه روستایی به طول ۱۴۵۰ کیلومتر و راه ریلی به طول ۲۱۰۰ کیلومتر از دیگر پروژه‌های این قرارگاه است.
دهقانی ساخت سکوها و سازه‌های دریایی را مورد اشاره قرار داد و خاطر نشان کرد: ساخت ۱۰ سکوی دریایی، بندر پتروشیمی، اسکله صادراتی و ۶۰ پروژه موج شکن از خرمشهر تا چاه بهار در این قرارگاه توسط متخصصان در حال اجرا است.
وی اجرای ۱۸ هزار کیلومتر فیبر نوری و ۲۲۰ ایستگاه مخابرای را از دیگر پروژه‌ها دانست و تصریح کرد: اجرای ۱۵ هزار طرح محرومیت‌زدایی از برنامه‌های قرارگاه خاتم‌الانبیاء است که تاکنون ۷ هزار طرح آن تکمیل شده است.
مدیرعامل شرکت صنعتی دریایی ایران با اشاره به اجرای طرح‌های سکو سازی در صدرای بوشهر گفت: با واگذاری  مسئولیت صدرای بوشهر قرارگاه خاتم|‌الانبیاء اکنون ۲ هزار ۵۰۰ نفر مشغول به‌کار شده‌اند.
دهقان با اشاره با ساخت انواع سازه‌های دریایی در صدرای بوشهر تاکید کرد: شرکت صدرای بوشهر آمادگی ساخت کشتی‌ها و سکوهای بزرگ نفتی و گازی است که قابلیت اشتغال در این شرکت تا ۱۰ هزار نفر فراهم می‌شود.
وی افزود: اکنون صدرای بوشهر با ۲۰ درصد ظرفیت فعالیت می‌کند که قادر است پروژه‌های کشتی‌سازی در این شرکت اجرا شود


خبر ۲۰ شهریور ۹۵ – وعده صالحی به بوشهری‌ها برای استخدام نیرو

خبرگزاری ایلنا : رییس سازمان انرژی اتمی خطاب به بومیان استان بوشهر اینگونه وعده داد که عزیزان بوشهری در چندسال آینده آماده باشند که بیش از چندین هزار متخصص و افراد حرفه‌ای اینجا مشغول به کار شوند.
به گزارش خبرنگار اعزامی ایلنا به بوشهر، علی‌اکبر صالحی که روبروی نیروگاه اتمی بوشهر در خصوص احداث واحد ۲ نیروگاه بوشهر سخن می‌گفت، با بیان اینکه با راه‌اندازی این پروژه سطح آموزش اتمی کشور ارتقا خواهد یافت، تصریح کرد: ما با احداث این واحد بیش از چندین هزار نیرو هم حین آموزش خواهیم داشت، هم حین کار.
رییس سازمان انرژی اتمی کشورمان با تاکید بر اینکه ساخت این دو واحد ۱۰ ساله و در چارچوب مقررات نظام ایمنی هسته‌ای کشور انجام خواهد شد، اضافه کرد: این بخشی از فرهنگ است که وقتی شما سطح آموزش را بالا ببرید، خود به‌خود بستر فرهنگی ارتقا خواهد یافت.
صالحی با بیان اینکه ساخت این دو واحد پاسخی است به کسانی که می‌گویند صنعت هسته‌ای با متوقف شده است، خاطرنشان کرد: اجرای این پروژه نشان از نشاط صنعت هسته‌ای کشور است.
معاون رییس جمهور اضافه کرد: این پروژه جز با زیرساخت‌های غنی‌سازی و اکتشاف و استخراج و و نیروی متخصص امکان‌پذیر نیست و همانگونه که رییس‌جمهور گفته‌اند هم باید صنعت هسته‌ای پیشرفته داشته باشیم، هم با دنیا تعامل سازنده داشته باشیم.
رییس سازمان انرژی اتمی اضافه کرد: با توجه به اینکه استان بوشهر اولین میزبان صنعت اتمی ایران بوده است؛ قطعا ما در گرفتن نیروها بهترین‌ها را انتخاب می‌کنیم. اما اگر قرار بود نیروها مساوی باشد، نیروهای جذب‌شده در این مرکز از استان بوشهر بیشتر خواهد بود لذا بومی‌های بوشهر اولویت دارند.
صالحی خطاب به بومیان استان بوشهر اینگونه وعده داد که عزیزان بوشهری در دو سال آینده آماده باشند که بیش از چندین هزار متخصص و افراد حرفه‌ای اینجا مشغول به کار شوند.


 

خبر ۸ شهریور ۹۵ – اجرای ۸۰۰ طرح اشتغال‌زایی در استان بوشهر

خبرگزاری تسنیم : مدیر صندوق کارآفرینی امید استان بوشهر گفت: ۸۰۰ طرح اشتغال‌زایی با سرمایه‌گذاری ۱۰۰ میلیارد ریال در ۵ ماه نخست امسال با ۲ هزار نفر اشتغال در استان بوشهر اجرایی شد.
به گزارش خبرگزاری تسنیم از بوشهر، مرتضی شهبازی صبح امروز در مراسم افتتاح طرح‌های اشتغال‌زایی صندوق کارآفرینی استان بوشهر با بیان اینکه در هفته دولت طرح‌های خرد و کوچک و زودبازده در شهرها و روستاهای استان بوشهر افتتاح شد اظهار داشت: در هفته دولت ۱۸ طرح با پرداخت ۲۰ میلیارد ریال تسهیلات اعتباری کم‌بهره در شهرها و روستاهای استان بوشهر افتتاح شد.
وی افتتاح کارخانه بسته‌بندی ادویه‌جات بوشهر را مورد اشاره قرار داد و گفت: این طرح با پرداخت ۵۰۰ میلیون ریال در شهر بوشهر راه‌اندازی شد که زمینه اشتغال‌زایی شش نفر در این کارگاه فراهم شده است.
مدیر صندوق کارآفرینی امید استان بوشهر از افتتاح صندوق‌های خرد محلی در استان بوشهر خبرداد و خاطرنشان کرد: ۳۵ صندوق خرد محلی در روستاهای استان بوشهر با سرمایه‌گذاری ۴.۵ میلیارد ریال به بهره‌برداری رسید که با راه‌اندازی این صندوق‌ها یک‌هزار نفر در روستاهای استان بوشهر اشتغال‌زایی می‌شود.
شهبازی با اشاره به افتتاح طرح برش کاغذ و بسته‌بندی در دشتستان افزود: این طرح در روستای زیارت دشتستان به بهره‌برداری رسید که با پرداخت ۱۰۰ میلیون تومان تسهیلات کم‌بهره این کارگاه افتتاح و اشتغال ۵ نفر فراهم شد.
وی با اشاره به اینکه ۱۸ میلیارد تومان تسهیلات اعتباری در صندوق کارآفرینی امید بوشهر مصوب شده است گفت: در ۵ ماه نخست امسال ۶۰ درصد این اعتبار برای اجرای ۸۰۰ طرح تولیدی، خدماتی و صنعتی در شهرها و روستاهای استان بوشهر پرداخت شده که با تکمیل این طرح‌ها اشتغال ۲ هزار نفر فراهم می‌شود.
مدیر صندوق کارآفرینی امید استان بوشهر با بیان اینکه ۶۰ درصد اعتبارات این صندوق پرداخت شده است گفت: پیش بینی می‌شود در نیمه دوم امسال همین میزان تسهیلات به سرمایه‌گذاران در شهرها و روستاهای استان بوشهر پرداخت شود.
شهبازی با اشاره به اجرای ۲ هزار طرح در سال گذشته خاطرنشان کرد: سال قبل صندوق کارآفرینی امید بوشهر با پرداخت ۲۵ میلیارد تومان وام کم‌بهره برای اجرای ۲ هزار زمینه اشتغال ۳ هزار نفر فراهم کرد.


خبر ۱۹ تیر ۹۵ – فرصت اشتغال ۵ هزار نفر در منطقه ویژه شمال استان بوشهر فراهم می‌شود

خبرگزاری تسنیم: نماینده مردم بوشهر، گناوه و دیلم در مجلس شورای اسلامی گفت: در نیمه نخست امسال عملیات زیرساخت‌های منطقه ویژه شمال استان بوشهر ایجاد که با استقرار صنایع مختلف فرصت اشتغال برای ۵ هزار نفراز نیروهای بومی فراهم می‌شود.
به گزارش خبرگزاری تسنیم از دیلم، حجت‌الاسلام عبدالحمید خدری ظهر امروز در جمع نمازگران جمعه دیلم، با بیان اینکه خدمت‌رسانی و تامین مطالبات مردم مهم‌ترین رسالت دوره نمایندگی است اظهار داشت: تحقق وعده‌هایی که به مردم ارائه شده یکی از مهم‌ترین اهداف دور نمایندگی است که در این راستا از هیچ کوششی فروگذاری نمی‌شود.
وی با تاکید بر رسیدگی بیشتر به نقاط نفتخیز و دارای صنایع نفتی و گازی استان بوشهر تصریح کرد: در نشست با وزیر نفت محرومیت‌های مناطق شمال استان بوشهر بررسی و قابلیت‌های این نقاط برای توسعه ارائه شد.
نماینده مردم بوشهر، گناوه و دیلم در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر توجه به حل مشکل اشتغال مردم افزود: شایسته جوانان منطقه دیلم نیست که در هم‌جواری با تاسیسات و صنایع عظیم نفت بیکار باشند و از استان‌های دیگر برای ایجاد اشتغال به این شرکت‌ها سرازیر شوند.
خدری با اشاره به اینکه منطقه ویژه شمال استان بوشهر یک ظرفیت مهمی برای توسعه  و اشتغال است خاطر نشان کرد: تا دو ماه آینده زیرساخت‌های منطقه ویژه شمال استان بوشهر فراهم می‌شود و با استقرار صنایع و واحدهای مختلف صنعتی در این منطقه ویژه فرصت اشتغال برای ۵ هزار تا ۶ هزار نیروی بومی منطقه فراهم می‌شود.
وی با تاکید بر استفاده از نیروهای بومی منطقه در پست‌های مدیریتی گفت: تلاش می‌شود نیروهای بومی در پست‌های مدیریتی در شهرستان‌های استان بوشهر به‌کارگیری شوند تا در آینده در پست‌های استانی از تجربیات آنها استفاده شود.
نماینده مردم بوشهر، گناوه و دیلم در مجلس شورای اسلامی از سفر وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به بوشهر خبرداد و تصریح کرد: در سفر دکتر هاشمی به بوشهر تلاش می‌شود زمینه تجهیز بیمارستان‌های شمال استان بوشهر فراهم شود.
خدری با اشاره به فیش‌های حقوقی نجومی برخی افراد افزود:  با توجه به تاکید رهبر معظم انقلاب اسلامی مبنی بر برخورد با اینگونه افراد سران سه قوه برخورد با افرادی که حقوق‌های نجومی دریافت می‌کنند در دستور کار خود قرار دارند.


 

خبر ۱۵ تیر ۹۵ – توسعه اشتغال در گناوه

خبرگزاری مهر : فرماندار گناوه با تاکید بر لزوم توسعه اشتغال در این شهرستان، گفت: بیکاری جوانان از مهمترین دلایل افزایش معضلات اعتیاد و طلاق در جامعه است.
به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی فرمانداری گناوه، سیدعلی پاک نژاد در جلسه کارگروه اشتغال و سرمایه گداری این شهرستان افزود: جذب سرمایه گذاران خصوصی داخلی و خارجی در راستای ایجاد اشتغال پایدار از برنامه های مهم دولت بوده که در شرایط فراهم شده پس از برجام با جدیت در حال پیگیری است.
وی افزود: در سطح استان بوشهر نیز اقدامات خوبی در حال انجام است که امیدواریم با تحقق آن ها شاهد بازشدن دریچه هایی جدید در راستای ایجاد اشتغال باشیم.
فرماندار گناوه رونق دوباره بانک ها در سطح کشور را از برکات برجام دانست و خاطرنشان کرد: نظام بانکی باید با ظرافت و حساسیت نسبت به پرداخت تسهیلات مناسب به سرمایه گزاران واقعی اقدام کنند تا منابع مالی کشور در مسیر ایجاد اشتغال قرار گیرد.
معاون برنامه ریزی فرمانداری گناوه نیز در این جلسه گفت: دولت به دنبال جلب و فعال سازی سرمایه گذاران بخش خصوصی است.
حمزه مسعودی نیا افزود: راه کارهای رفع موانع سرمایه گزاری بخش خصوصی در شهرستان گناوه نیز در دست بررسی است و امتیازات ویژه ای را برای آن دسته از دستگاه های اجرایی که موفق به جذب سرمایه گذار شوند درنظر گرفته ایم.
به گزارش خبرگزاری مهر، در این نشست سرمایه گذاران بخش خصوصی و مدیران واحدهای تولیدی شهرستان به بیان دیدگاه ها و درخواست های خود پرداختند.


 

خبر ۲۷ اسفند ۹۳ استخدام: تعیین تکلیف قبول شدگان آزمون استخدامی‌ ادارات بوشهر

معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استانداری بوشهر گفت: تکلیف قبول‌شدگان آزمون استخدامی دستگاه‌های اجرایی استان بوشهر اوایل سال آینده مشخص خواهد شد.
به گزارش خبرگزاری فارس از بوشهر، سعید زرین‌فر پیش از ظهر امروز در نشست شورای اداری استان بوشهر اظهار داشت: باید از تلاش و همت مدیران اجرایی در سال ۹۳ قدردانی می‌کنیم و امیدواریم این روند در سال آینده نیز ادامه داشته باشد.
وی بیان کرد: مدیران اجرایی استان برای هماهنگی در ایام نوروز، وضعیت حضور خود در استان را مشخص کرده و در صورت اینکه در مرخصی باشند معاون یا شخصی که نماینده مدیر است را به استانداری معرفی کنند.
زرین‌فر با اشاره به موضوع حضور خودروهای پلاک اداری در ایام نوروز در سطح شهر و یا جاده‌ها افزود: این موضوع از بحث‌های جدی است و نباید کاری کنیم که اعتماد مردم سلب شود لذا باید در نحوه استفاده از خودروهای پلاک اداری در ایام تعطیلات نهایت دفت را داشته باشیم.
معاون استاندار بوشهر تصریح کرد: به منظور بهره‌مندی مسافران نوروزی از نمازخانه بین راهی، انتظار است مسئولان متولی امر، نمازخانه‌های بین راهی را ساماندهی کنند.
وی با تاکید بر توسعه خدمات دولت الکترونیک در استان بیان داشت: دستگاه‌های اجرایی باید در این زمینه با جدیت وارد عمل شوند و از فناوری روز برای توسعه خدمات الکترونیک نهایت بهره را ببرند.
زرین‌فر گفت: با توجه به اینکه برای شروع به کار قبول شدگان استخدام سال ۹۱ مشکلات اعتباری وجود داشت با تلاش‌های صورت گرفته مشکلات بر طرف شده و تکلیف قبول شدگان آزمون استخدامی دستگاه‌های اجرایی استان بوشهر اوایل سال آینده مشخص خواهد شد.
معاون استاندار بوشهر با اشاره به تصویب طرح منطقه آزاد بوشهر در دولت و ارسال به مجلس گفت: این اقدام یکی از مهم‌ترین اقداماتی بوده که در سال جاری در استان بوشهر انجام شده در حالی که بر اساس اسناد موجود و گفته‌های یکی از شهرداران قدیمی بوشهر موضوع منطقه آزاد بوشهر سابقه ۶۰ ساله دارد و حتی در دوران دولت دکتر مصدق هم مطرح بوده که با کودتای ۲۸ مرداد این طرح مسکوت ماند.
وی بیان کرد: حال این طرح امسال در دولت تدبیر و امید به تصویب رسیده و به مجلس رفته و امیدواریم با همت نمایندگان مردم در مجلس این طرح اجرایی شود.

خبر ۳۰ فروردین ۹۳ – بلاتکلیفی قبول شدگان آزمون استانداری تا کی؟!

عدم بکارگیری قبول شدگان آزمون استخدامی سال ۹۱ استانداری بوشهر امروز به یکی از بزرگترین دغدغه های این افراد و خانواده هایشان بدل شده است.

عدم بکارگیری قبول شدگان آزمون استخدامی سال ۹۱ استانداری بوشهر امروز به یکی از بزرگترین دغدغه های این افراد و خانواده هایشان بدل شده است.

به گزارش «استان نیوز»، جوانانی که با صد امید در این آزمون استخدامی شرکت کرده و قبول شده بودند با این امید که به زودی به کار گمارده می شوند سر از پا نمی شناختند و هر لحظه منتظر فراخواندن خود از سوی مسئولان بودند.

بحثی که بنا به گفته بهرام اسدیان مسئول سابق منابع انسانی استانداری بوشهر قرار بود در اواخر ۹۲ یا اوایل ۹۳ با تامین اعتبار پایان یابد.

این گروه بعد از تغییر دولت امید خود را به «امید» دولت اعتدال گره زدند تا شاید از این رهگذر پایان انتظارشان فرا برسد و در کارشان تغییری حاصل گردد.

اما پاسخ استانداری بوشهر در دولت روحانی نیز دقیقا همانی بود که این افراد از دولت سابق شنیده بودند؛ «نبود اعتبار لازم»!
مسئولان می گویند اعتبارات لازم همچنان برای فراخواندن این افراد به کار تامین نشده است و هر وقت این مهم صورت پذیرفت از آنها دعوت به عمل خواهد آمد.

این دقیقا همان پاسخی است که معاون برنامه ریزی و نظارت راهبردی رئیس جمهور نیز اخیرا در جمع خبرنگاران بوشهری ارائه نموده است.
به هر حال اینگونه پاسخ ها چیزی از نگرانی قبول شدگان آزمون استخدامی استانداری کم نمی کند و همچنان آنان را در حالتی از بیم و امید نگه داشته است.

امیدواریم مسئولان حتی اگر اقدامات دولت سابق در این استخدام را قبول ندارند ولی به احترام جوانانی که مدت هاست دل به وعده آنها بسته اند به این موضوع نه با حرف که عملا رسیدگی موثر نمایند.

خبر ۱ بهمن ۹۲ -تعهدات اشتغال استان بوشهر ۱۶ هزار شغل است

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان بوشهر گفت: تعهدات اشتغال استان بوشهر ۱۶ هزار شغل است.

حسین حیدری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در دشتستان اظهار داشت: ایجاد اشتغال پایدار و رفع معضل بیکاری از اولویت‌های اداره کل تعاون و کار و رفاه اجتماعی استان بوشهر در چند سال اخیر است.
وی افزود: در شهرستان‌های مختلف استان بوشهر شاهد فعالیت مستمر برای اشتغال‌زایی و حمایت از بنگاه‌های تولیدی هستیم و این روند تا رفع کامل معضل بیکاری تداوم خواهد داشت.
حیدری تصریح کرد: ارائه تسهیلات اشتغالزایی و ایجاد شغل جدید و پایدار در شهرستان‌ها مورد توجه مسئولان است و با همکاری و مشارکت بانک‌ها و موسسات مالی و اعتباری این مهم محقق می‌شود.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان بوشهر با بیان اینکه تعهدات اشتغال استان بوشهر ۱۶ هزار شغل است، گفت: امسال میزان تعهدات اشتغال استان بوشهر، ۱۶ هزار شغل جدید است و از تمام توانمندی و ظرفیت موجود برای تحقق این مهم بهره می‌بریم.
حیدری بیان کرد: راه‌اندازی اتحادیه‌های تعاونی از اولویت‌های اداره کل تعاون و رفاه اجتماعی است و انتظار داریم به اهداف و برنامه‌های مورد نظر برسیم.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان بوشهر ابراز داشت: بدون تردید ایجاد اتحادیه‌های تعاونی سبب تقویت اتاق تعاون استان به عنوان تشکل مردمی بخش تعاون می‌شود و باید در این راستا اهتمام ورزیم.
وی از تشکیل اتحادیه‌های جدید تعاون در سطح استان خبر داد و اضافه کرد: تاکنون ۹ اتحادیه تعاونی استانی و ۸ اتحادیه تعاونی شهرستانی در استان بوشهر به ثبت رسیده است.
حیدری، خواستار همکاری بانک‌ها و موسسات مالی و اعتباری در پرداخت تسهیلات اشتغال‌زایی شد.

 

خبر ۲۸ اسفند – استاندارد استان بوشهر بزودی استخدام می کند

خبر ۲۲ اسفند -افزایش ۲ برابری سهمیه استخدام استان بوشهر

استاندار بوشهر از افزایش دو برابری سهمیه استخدام استان بوشهر خبر داد و گفت: اولویت استخدام دوره جدید در استان با خانواده شهدا، جانبازان و ایثارگران است.
به گزارش خبرگزاری فارس از بوشهر، فریدون حسنوند صبح امروز در دیدار با شماری از خانواده‌های شهدای استان بوشهر به مناسبت سالروز تشکیل بنیاد شهید اظهار داشت: برای سال آینده حدود ۱۲۰۰ سهمیه استخدام داریم اما معاون رئیس جمهور دستور ۲ برابر شدن این سهمیه را داده است.
وی افزود: قانون به ما الزام کرده اولویت استخدام با خانواده شهدا، جانبازان و ایثارگران باشد و در سری جدید استخدام نیز اولویت با خانواده شهدا خواهد بود.
استاندار بوشهر با اشاره به اختصاص اعتبارات درمانی دستگاه‌های سلامت برای ارائه خدمات به خانواده شهدا تصریح کرد: در بخش خدمات درمانی، اعتبارات لازم را برای درمان بیماران کلیوی در استان تامین کردیم.
حسنوند گفت: اگر به تاسیس برخی از نهادهایی که توسط امام بنا نهاده شده نگاه کنیم فکورترین، دوراندیش‌ترین مدیران نمی‌توانستند اینگونه نهادهایی را پایه‌گذاری کنند.
خدمت به خانواده شهدا جز فضائل است
وی اضافه کرد: شاید فرهنگ شهید و شهادت در سال ۵۸ نهادینه نشده و شهادت نیز یک کلید موفقیت شناخته نشده و ارزش شهید برای مردم تشریح نشده بود اما امام در سال ۵۸ دستور تاسیس بنیاد شهید را می‌دهد.
استاندار بوشهر با بیان اینکه خدمت به خانواده شهدا جز فضائل است، گفت: این دستورات امام و فرمان برای تاسیس نهادها همه الهی است و توسط یک عالم دینی صادر شده است.
حسنوند با بیان اینکه نهادهای انقلابی منشا خدمات بزرگی برای اسلام بوده‌اند، گفت: ما باید بنیاد شهید را یک دستگاه الهی بدانیم و افرادی که با ما مرتبط هستند نیز هر آنچه داشتند برای حفظ انقلاب دادند.
اختصاص ۳۰۰ میلیون تومان برای یادمان شهدای گمنام جزیره فارسی
وی با بیان اینکه بودجه برخی نهادها از جمله بنیاد شهید با نگاه انقلابی باید توزیع شود، گفت: تمام تلاش خود را خواهیم کرد تا اعتبارات بنیاد شهید استان را به صورت ۱۰۰ درصد پرداخت کنیم.
استاندار بوشهر بیان کرد: اخیرا ۳۰۰ میلیون تومان برای احداث یادمان شهدای گمنام جزیره فارسی به عنوان جزیره مقاومت مردم در خلیج فارس پرداخت کردیم.
حسنوند گفت: نگاه ما به بنیاد شهید مادی نیست و در حوزه مسکن و اشتغال نیز تصمیماتی گرفتیم که موجب جهش اشتغال برای خانواده‌های شهدا خواهد شد.
در پایان این مراسم هدایایی به رسم یادبود از سوی استاندار به خانواده شهدا اهدا شد.

خبر ۲۴ بهمن -نتایج استانداری اعلام شد.

مدیرکل دفتر متابع انسانی و تحول اداری استانداری بوشهر گفت: نتایج اولیه آزمون استخدامی  مورخ ۲۶/۰۳/۱۳۹۱ دستگاه‌های اجرایی استان موضوع مجوز شماره ۴۵۵۰/۱۱/دم  مورخ ۲۱/۱۲/۱۳۹۰ معاونت توسعه مدیریت و سرمایه انسانی رییس جمهور، اعلام شد.
به گزارش روابط عمومی استانداری بوشهر، رضا عوض‌پور اظهار داشت: متقاضیان می‌توانند با استفاده از کد ملی، نام و نام خانوادگی نمرات اولیه خود را مستقیما از طریق آدرس natayej.karmandiran.ir مشاهده نمایند، بدیهی است نمرات اعلام شده در این مرحله به منزله قبولی داوطلبان تلقی نخواهد گردید.
وی تصریح کرد: فهرست اسامی پذیرفته شدگان سه برابر ظرفیت با رعایت تمامی مواد مندرج در آگهی استخدامی و درنظر گرفتن نمره مربوط به سنوات و همچنین اعمال سهمیه های قانونی از جمله سهمیه ۲۵ درصد ایثارگران ، سهمیه ۵ درصد سایر ایثارگران ، سه درصد معلولین عادی و … تا روز چهار شنبه مورخ ۰۲/۱۲/۱۳۹۱ در اختیار دستگاههای اجرایی قرار خواهد گرفت و دستگاه اجرایی موظفند به نحو مطلوب پذیرفته شدگان این مرحله از آزمون را مطلع نمایند. عوض‌پور گفت: ضمنا داوطلبان می توانند جهت آگاهی از نتایج سه برابر ظرفیت از روز شنبه مورخ ۰۵/۱۲/۱۳۹۱ به کارگزینی دستگاه های اجرایی ذیربط مراجعه نمایند.

منبع:http://ostb.ir/?part=news&inc=news&id=3678

خبر ۱۶ دی- نتایج آزمون دوم استانداری بوشهر کی اعلام می شود؟

بازگشت به صفحه استخدام استانداری همه استان ها – اخبار به روز

مدیرکل دفترمنابع انسانی و تحول اداری استانداری بوشهرگفت:نتایج آزمون علمی تغییر وضعیت ۲۸۹نفر از شاغلان قراردادی دستگاه های اجرایی این استان به پیمانی به دستگاه های متولی اعلام شده است.

مدیرکل دفترمنابع انسانی و تحول اداری استانداری بوشهرگفت:نتایج آزمون علمی تغییر وضعیت ۲۸۹نفر از شاغلان قراردادی دستگاه های اجرایی این استان به پیمانی به دستگاه های متولی اعلام شده است.
رضا عوض پور افزود: خردادماه امسال آزمون تبدیل وضعیت نیروهای شاغل دستگاه های اجرایی از قراردادی به پیمانی برگزار شد که ۶۰۰ نفر شرکت کردند.
وی یادآورشد: شرط تبدیل وضعیت این نیروها انتقال از شهرهای بوشهر، برازحان و خورموج به سایر شهرستان ها و یا اشتغال در شهرستان های کمتر توسعه یافته است.
عوض پور ادامه داد: نتایج علمی این آزمون بر حسب این که دستگاه های اجرایی پیش از این خواستار انجام مصاحبه تخصصی بوده اند، اعلام شده است.
مدیرکل دفتر منابع انسانی و تحول اداری استانداری بوشهر گفت: برای دستگاه هایی که خواستار برگزاری مصاحبه تخصصی نبوده اند یک و نیم برابر ظرفیت هر پست سازمانی و دستگاه های خواستار مصاحبه تخصصی نیز معادل سه برابر ظرفیت پذیرش در هر پست اعلام شده است.
وی اضافه کرد: تبدیل وضعیت از قراردادی به پیمانی افراد یادشده بدون کسر از سهمیه استخدامی استان بوشهر انجام می شود.

عوض پور گفت: آزمون دوم نیز مربوط به استخدام داوطلبان آزاد جویای کار بود که نمره خام آنها استخراج و پس از بررسی مدارک و مستندات ارسالی و انطباق آن با شرایط احراز شغلی، نتیجه آن در ماه جاری اعلام خواهد شد.
وی افزود: در این آزمون دو هزارو ۲۰۰ نفر شرکت کرده بودند که ۱۶۰ نفر از آنان پذیرفته می شوند.
مدیرکل دفتر منابع انسانی و تحول اداری استانداری بوشهر یادآورشد:پس از اعلام نتیجه اولیه، مصاحبه تخصصی و گزینش همراه با زمان و مکان آن توسط دستگاه اجرایی به متقاضیان اعلام خواهد شد./منبع:ایرنا

اعلام نصف و نیمه نتایج آزمون استخدامی استانداری بوشهر

بازگشت به صفحه استخدام استانداری همه استان ها – اخبار به روز

 خلیج فارس: با گذشت بیش از ۶ ماه از برگزاری آزمون استخدامی استانداری بوشهر، پذیرفته شدگان به صورت نصف و نیمه مشخص شدند.

خلیج فارس: با گذشت بیش از ۶ ماه از برگزاری آزمون استخدامی استانداری بوشهر، پذیرفته شدگان آن به صورت نصف و نیمه مشخص شدند.
به گزارش «خلیج فارس»؛ سایت استانداری بوشهر در اطلاعیه ای اعلام کرد: اسامی اعلام شده مربوط به آزمون ۲۳ خردادماه سالجاری درباره تبدیل وضعیت نیروهای قراردادی به پیمانی دستگاههای اجرایی است.
این در حالی است که هنوز نتایج آزمون استخدامی ۲۶ خردادماه برای جذب هزار و ۱۰۰ نیرو در دستگاههای اجرایی اعلام نشده است.

متن اطلاعیه روابط عمومی استانداری بوشهر درباره اعلام بخشی از آزمون استخدامی سالجاری به این شرح است:

نمرات آزمون استخدامی  مورخ ۲۳/۰۳/۱۳۹۱ ، موضوع” مرحله دوم تبدیل وضعیت نیروهای قراردادی به پیمانی دستگاه های اجرایی استان ” از محل مجوز شماره ۲۹۹۱۶/۹۰/۲۲۰ مورخ ۲۴/۱۱/۱۳۹۰ معاونت توسعه مدیریت و سرمایه انسانی رییس جمهور اعلام شد .

۱-  متقاضیان می توانند با استفاده از کد ملی، نام و نام خانوادگی و شماره داوطلبی، نمرات اولیه خود را مشاهده نمایند. بدیهی است نمرات اعلام شده در سایت به منزله قبولی داوطلبان تلقی نخواهد گردید.

۲. داوطلبان می توانند از طریق لینک موجود در سایت http://natayej.karmandiran.ir/آدرس نمرات خود را مشاهده نمایند.

۳. لیست نهایی داوطلبان پذیرفته شده در آزمون نیز به دستگاه های اجرایی ذیربط ارسال گردیده است و دستگاه های اجرایی موظفند به محض دریافت اطلاعات به نحو مطلوب به داوطلبان اطلاع رسانی نمایند.

۴. برای دستگاه های اجرایی که مطابق بند ۱۱ آگهی استخدامی آزمون مذکور متقاضی برگزاری مصاحبه تخصصی بوده اند لیست ۳ برابر ظرفیت جهت انجام مصاحبه تخصصی و برای دستگاه هایی که تمایل به برگزاری مصاحبه تخصصی تمایلی نداشه اند لیست ۱.۵ برابر جهت معرفی به هسته گزینش ارسال گردیده است.

۵. متقاضیانی که امکان رویت نمرات خود از طریق سامانه را ندارند می توانند از سیزدهم دیماه به کارگزینی دستگاه های ثبت نامی خود مراجعه و نمرات خود را دریافت کنند.

۶. شایان ذکر است مطابق بند ۸ آگهی استخدامی داوطلب با هر نمره کسب شده در آزمون که به هر دلیل
( از جمله عدم تطبیق رشته تحصیلی داوطلب با شرایط احراز مندرج در آگهی، شرایط سنی داوطلب، مدت قرارداد لازم و …) فاقد شرایط لازم جهت شرکت در آزمون بوده اند از ادامه روند استخدامی حذف گردیده اند و یا در ادامه حذف خواهند شد.

۷. قبول شدگان نهایی با در نظرگرفتن سوابق کاری دواطلبان و با رعایت تمامی سهمیه های قانونی از جمله سهمیه ۲۵ درصد ایثارگران، سهمیه ۵ درصد سایر ایثارگران ، سه درصد معلولین عادی و … اعلام گردیده اند.

۸. داوطلبان درصورت هرگونه ابهام می توانند به کارگزینی دستگاه های اجرایی ثبت نامی خود مراجعه نمایند.

استخدام استانداری ها-نمونه سوالات آزمون های قبلی

تدریس خصوصی آیلتس

دیدگاه ها (۱۱)

  1. منصور حسنی گفت:

    سلام
    ببخشیدا لیسانس حقوق عظیم دارم همه جام ک ماشالاه سابقه کار میخان.نداریم.کجا باید کار کنیم بعداز این همه جون کندن .حالا باید ساندویچ فروشی کنم.تا کاری نباشه کار کنیم ک سابقه ای بدس نمیاد.اخه تا کی باید دس رو دس بذاریم ک شااااااااااااید کار پیدا بشه هااااااااااااااا

  2. شاکی گفت:

    بالاخره رفتیم سرکار.چقدر صبوریم ما:))

  3. شاکی گفت:

    اداره راه مشغول طی آخرین مراحل استخدامه و قبول شدگان دارن مراحل انتهایی استخدامو سپری می کنن و به گفته کارمندان به محض اومدن جوابای پزشکی و سو پیشینه حکم قبول شدگان زده خواهد شد

  4. مهدی گفت:

    ظاهرا برخی دستگاه ها مدارکو دادن استانداری و منتظر جواب استانداری هستن

  5. مبینا گفت:

    سلام لطفا پیگیری کنید. چرا استان بوشهر باید سه ما دیگه برن سرکار.که اینم معلوم نیس واقعیت داشته باشه. چون هنوز کد استخدام هم ندادن. در صورتی که تمام استان ها دارن میرن سرکار.لطفا کسانی که منتظرن مراجعه کنن استانداری و حداقل یه اخبار بگیرن.لطفا.

  6. راستین گفت:

    دوستان سلام .اونایی که اصل فیش واریزی رو گم کردن چیکار کنن بعد سه سال گم شده خب راه حلی داره دوستان لطفا کسی میدونه خبر بده ممنونم خیلی نگرانم میترسم دردسرم بشه

  7. محمدرضوی گفت:

    سلام آقای دکتر نوبخت جنابعالی سال نو به تمامی مردان خدا الخصوص جنابعالی و دولت محترم تبریک وسلامتی ازخداونند دارم جنابعالی که مسئول وریئس برنامه ریزی کشور هستید چرا باید در اداره جاتها الخصوص اداره بزرگ کمیته امداد امام خمینی چرا نباید نیروهای قراردادایهایش با اینکه کارشان زیادتر از نیروهای رسمی هستنند فقیرتر از فقیران زندگی میکنند با این طورم بالای قیمتها وزندگی سرسام اوری که در حال حاظر به وجود امده چرا واقعآ این طور باید باشد بعد هم مثل فرمایشات دیگر ادارها نیست که بعداز ۵سال قراردادی برود مثلآ رسمی آزمایشی بعداز ۵سال بعد رسمی اصلی شود طبق ایین نامه آموزشی اداره جاتهای دیگر واقعآ استان بوشهر نیروهای قراردادیهایش زجر میکشن جان ان خدای محمد سر وسامان به کل نیروهای قراردادیهایشان بدهید که هیچ کس جز جنابعالی تو این ایران نمی تواند به داد ما قرارار دادایها برسد با سپاس فراوان از جنابعالی وریس جمهور محترم

  8. نی ریز گفت:

    ****** چرا با وجود قول شفاف دکتر نوبخت مبنی بر شروع بکار استخدام شده های استانداریها ( دستگاههای اجرایی) در ۵ فرودرین و انجام تمام کارهای استخدام در اسفند باز استانداریها وادارات از شروع بکار در موعد مقرر سرباز میزنند ؟ ******

    جـــــــــــــــان عزیــــــــــــــــــــزاتـــــــــــــــــــــــو ن حداقل یک پیامک ۱۰ تومنی بدید به این شماره ها ::::::::

    ((((((((( شماره پیامک مجله خبری شبکه یک سیما : ۱۰۰۰۰۱۹۱۵

    شماره پیامک خبر ۲۰ و۳۰ شبکه دو سیما : ۳۰۰۰۲۰۳۰

    شماره تلفن خبر ۲۰ و۳۰ : (از ساعت ۱۴ تا ۱۷) ۰۲۱۲۲۱۶۴۸۱۹

    باشگاه خبرنگاران ۱۰۰۰۰۱۹۱۵

    شماره پیامک برنامه خبری پیک بامدادی رادیوسراسری: ۳۰۰۰۰۶۱۰

    شبکه ی خبر: ۱۰۰۰۶۰۱

    بخش نیمروزی رادیو ایران به شماره :
    ۳۰۰۰۰۶۱۱ )))))))))))))))

    • محمدرضوی گفت:

      سلام چرا این همه ما قرارادادیها باید در ایران بدبختی بکشیم بااین همه خرج بالا وتورم بالا وسرسام اور این مملکت چرا حداالامکان نباید استخدام رسمی ان اداره باشیم هزار صیغه وشرط میاورنند چرا باید قرارار دادای هزار مشکل داشته باشد حتی به مرگ ان شخص هم میرسد کارهم زیاد بهش میدن هزار منت رویش هم میگذارنند مثلآ کمیته امداد امام خمینی چرا بعداز امام این طور باید باشد وکارمندان قراردادیهایشان باید فقیرترین آدمهای کشور ایران باشند چرا چرا چرا باید بعداز رحلت امام این گونه باشد

  9. حل مشکل تامین اعتبار آزمون استخدامی سال 91 استان بوشهر گفت:

    مدیر کل دفتر منابع انسانی و تحول اداری بیان نمودند: این دفتر پیگیری های مستمر و متعددی با معاونت برنامه ریزی و نظارت راهبردی و معاونت توسعه مدیریت و سرمایه انسانی رییس جمهور جهت حل مشکل تامین اعتبار جذب پذیرفته شدگان نهایی آزمون استخدامی سال ۹۱ دستگاه های اجرایی استان انجام داده است.
    آقای روشن ضمیر بیان نمودند آزمون های استخدامی یاد شده از محل مجوزهای قانون برنامه پنجم توسعه بوده و مقرر گردیده تا مشکل تامین اعتبار جذب پذیرفته شدگان این آزمون ها مرتفع شود.
    مدیر کل دفتر منابع انسانی و تحول اداری یادآور شدند با توجه به اینکه مشاهده می گردد برخی دستگاه های اجرایی تا کنون در خصوص انجام سایر مراحل استخدامی مانند معرفی به هسته گزینش و اخذ تاییدیه آن هسته اقدامی ننموده اند. تاکید می گردد با توجه به اینکه پس از حل مشکل تامین اعتبار، پیگیری اخذ شماره مستخدمی از طریق سامانه کارمند ایران میسر خواهد شد دستگاه های اجرایی می بایست تمامی مراحل قانونی مربوطه را انجام و مستندات لازم را تهیه و تکمیل نموده تا تاخیری در خصوص اقدامات بعدی جهت جذب آنها به وجود نیاید.

دیدگاه خود را به ما بگویید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

کانال استخدام در تلگرام

› استخدام تهران

استخدام شهرستانها