آثار نتایج مذاکرات هسته ای بر بازار کار و اشتغال ایران + هند کارخانه تولید آلومینیوم در ایران می‌سازد

 

تسنیم نوشت:
اکسیم بانک کره جنوبی اعلام کرد می تواند تامین مالی پروژه ها، اعطای وام و صدور اسناد اعتباری برای شرکت های کره ای فعال در ایران را از سر بگیرد.

در حالی که کشورهای صنعتی برای ورود به بازار ایران پس از رفع تحریم ها با یکدیگر رقابت می کنند، نهاد اعتبار سنجی کره جنوبی در زمینه صادرات، وعده داد تا حمایت مالی شرکت های کره ای برای انجام تجارت با ایران را تامین نماید.

بانک صادرات و واردات کره جنوبی( اکسیم بانک) با صدور بیانیه ای اعلام کرد که می تواند تامین مالی پروژه ها، اعطای وام و اعتبار را بر عهده بگیرد. این بانک همچنین به دنبال امضای یک یادداشت تفاهم با تهران برای ساخت ۱۰ بیمارستان در این کشور است.

این بانک کره ای اعلام کرد، قبل از اینکه تحریم ها علیه ایران برقرار شود، پیشنهاد حمایت مالی برای صنایعی نظیر ساخت و ساز و کشتی سازی را ارائه کرده بود.

در بیانیه اکسیم بانک کره آمده است: «ما می توانیم از شبکه های مالی و تجربیات قبلی خودمان برای اعطای وام و فراهم کردن اعتبار لازم برای پروژه های مهم استفاده کنیم و به نحوی موثر از شرکت هایی که وارد بازار ایران می شوند حمایت به عمل آوریم.»

ایران و ۶ قدرت جهانی روز سه شنبه به توافقی جامع در خصوص برنامه هسته ای تهران دست یافتند که بر اساس آن تحریم های آمریکا، اتحادیه اروپا و سازمان ملل علیه ایران برداشته خواهد شد.

کره جنوبی، یکی از بزرگترین مشتریان نفت ایران است و اکسیم بانک می تواند از شرکت های کره ای که می خواهند بهره ای از پروژه های ۳۱ میلیارد دلاری گازی و ۲۵ میلیارد دلاری نفتی پیشنهاد شده از سوی ایران در سال جاری بهره ببرند، حمایت نماید.

ایران در حال حاضر سومین صادر کننده بزرگ نفت به کره جنوبی در خاورمیانه محسوب می شود.

شرکت فولاد سازی پوسکوی کره نیز روز چهارشنبه اعلام کرد، با چند شرکت ایرانی برای انجام همکاری تجاری در ارتباط بوده است.

هند کارخانه تولید آلومینیوم در ایران می‌سازد

به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از پرس تی وی، اکنون که توافق هسته ای بین ایران و قدرت های جهانی منعقد شده، هند قصد دارد یک مجتمع ۳ میلیارد دلاری گداخت آلومینیوم در ایران ایجاد کند.
این ایده در سال ۲۰۱۴ مطرح شد، اما هند از آن زمان تاکنون منتظر لغو تحریم های غرب علیه ایران بوده است. شرکت ملی آلومینیوم هند اکنون به صورت جدی در حال بررسی اجرایی کردن این پروژه پس از نهایی شدن مذاکرات ایران و ۱+۵ در روز سه شنبه است.
این طرح شامل ساخت یک مجتمع گداخت برای تولید ۵۰۰ هزار تن آلومینیوم در سال و یک نیروگاه تولید برق ۱۰۰۰ مگاواتی است.
ذخایر زغال سنگ هند برای تامین انرژی مورد نیاز آلومنیوم این کشور کافی نیست و از آنجایی که واردات زغال سنگ به صرفه نیست، این کشور به دنبال تولید آلومنیوم در خارج از خاک خود و در کشورهای غنی از نظر انرژی است.
ایران دارای منابع غنی انرژی هیدروکربنی از جمله نفت و گاز است.
در حالی که خشکسالی موجب کاهش آب سدها شده و فرآورده های نفتی محیط زیست را آلوده می کند ایران در حال حرکت به سمت تولید برق از طریق مصرف گاز است. سال گذشته، ایران ۵۰ میلیارد متر مکعب گاز صرف تولید برق کرد، در حالی که این رقم یک سال قبل از آن ۳۵ میلیارد متر مکعب بود.
با توجه به اینکه هزینه برق ۴۰ درصد هزینه تولید آلومنیوم را تشکیل می دهد، ایران به دلیل داشتن ظرفیت بالای تولید برق، محلی ایده آل برای تولید این فلز استراتژیک به شمار می رود.
ایران سالانه ۳۴۰ هزار تن آلومنیوم تولید می کند و قصد دارد با سرمایه گذاری حدودا ۱۲ میلیارد دلاری، این رقم را تا سال ۲۰۲۵ به ۱.۵میلیون تن برساند.
از دیگر شرکت های هندی که به دنبال فرصت های سرمایه گذاری در ایران هستند می توان به شرکت های لارسن اند توربو، تاتا پاور و آدانی انترپرایز اشاره کرد که قصد دارند در پروژه های نفت و گاز، برق و بندری ایران حضور داشته باشند.
انتهای پیام// ۹۳

سه وزیر کلیدی اسپانیا در راه تهران

خوسه مانوئل گارسیا مارگالو وزیر خارجه اسپانیا اعلام کرد که پس از فصل تابستان به همراه آنا پاستور و خوسه مانوئل سوریاوزیران امور زیرساخت ها و صنعت و معدن به ایران سفر خواهد کرد.

به گزارش ایرنا، مارگالو در حالی خبر این سفر را اعلام کرد که در مصاحبه با شبکه تلویزون ملی اسپانیا در مورد دستاورد مذاکرات وین بین ایران و گروه ۱+۵ اظهار نظر می کرد.

وزیر خارجه اسپانیا اشاره کرد که آن قدر به حصول این توافق تاریخی مطمئن بود که سفر خود به ایران را برای ماه سپتامبر (شهریور – مهر ) برنامه ریزی کرد.

گارسیا مارگالو تصریح کرد :این توافق، بسیاری از تهدید ها را که در خاورمیانه وجود داشت و خطر اینکه یک جنگ بروز دهد، کنار زد.

وزیر خارجه اسپانیا با اشاره به جایگاه ایران برای حل مشکلات در سوریه، عراق، لبنان ، یمن و همچنین لیبی گفت: این امر برای همه و همچنین برای اسپانیا مهم است .

بنا بر این گزارش، گارسیا مارگالو ماه آوریل و در جریان سفر رسمی محمد جواد ظریف به اسپانیا، گفته بود که مادرید در صدد ادامه تعمیق روابط سیاسی و اقتصادی با تهران است.

وزیر خارجه اسپانیا مارس ۲۰۱۴ به ایران سفر کرده بود.

تلاش شرکت‌های اروپایی و آمریکایی برای ورود به بازار اقتصاد ایران

شرکت‌های اروپایی و آمریکایی برای ورود به بازار اقتصاد ایران تلاش می‌کنند، در جدیدترین خبرها وزیر اقتصاد آلمان و وزیر امورخارجه قرار است به تهران بیایند، شرکت‌های آمریکایی هم در حال برنامه‌ریزی هستند، آنها می‌گویند ظرفیت‌های فراوانی در ایران است که نباید از دست داد.

به گزارش گروه اقتصاد بین‌الملل خبرگزاری فارس، به نقل از دویچه‌له با اعلام توافق هسته‌ای، جنب و جوشی در محافل بازرگانی و اقتصادی ایران ایجاد شده است. فعالان بخش خصوصی در انتظار حضور شرکت‌های اروپایی و آمریکایی در دوران پساتحریم هستند. آلمانی‌ها البته پیشدستی کرده‌اند.

در حالی که وزیر اقتصاد آلمان به زودی همراه با هیاتی بلندپایه عازم تهران می‌شود، برخی فعالان بخش خصوصی در صدد فراهم کردن مقدمات سفر هیاتی از بازرگانان آمریکایی به ایران برآمده‌اند.

خبرگزاری “رویترز” می‌نویسد تنها ساعاتی پس از اعلام توافق هسته‌ای، تعداد زیادی از شرکت‌های آمریکایی در تماس با دفاتر حقوقی، به دنبال جوانب پیش‌بینی شده کسب و کار آزاد با ایران و بررسی متن توافق‌نامه بودند.

پایگاه خبری “اقتصاد نیوز” می‌نویسد هیاتی از بازرگانان آمریکایی برای شناخت اقتصاد و حضور در بازارهای ایران در پساتحریم، به ایران می‌آیند.

حمید حسینی، عضو هیات مدیره صادرکنندگان فراورده‌های نفتی می‌گوید مدیران شرکت‌های قدیمی آمریکایی که سابقه کار با ایران را داشته‌اند در این ۳۰ سال بازنشسته شده یا فوت کرده‌اند: «بنابراین در پساتحریم دعوت از هیات‌های جدید اهمیتی بیش از سفر هیات تجاری به ایران دارد.»

حسینی خبر داده که گفت‌وگوهایی با اتاق فدرال آمریکا و موسسه «ای-لرنینگ» صورت گرفته تا هیاتی از آمریکا برای آشنایی با بازار و اقتصاد ایران به این کشور بیاید.

سایت «مهمام» نیز به نقل از یکی از اعضای اتاق بازرگانی تهران گزارش کرده که هیاتی تجاری از تهران به آمریکا می‌رود. این سفر ظاهرا دنباله سفر سه ماه قبل زنان کارآفرین ایرانی به سانفرانسیسکو و ملاقات با بازرگانان آمریکایی است که با همراهی تعدادی از هنرمندان صورت گرفت.

زنده کردن مناسبات بازرگانی و اقتصادی با آمریکایی‌ها در نقطه شروع قرار دارد اما اتاق صنایع و بازرگانی آلمان پیشاپیش سفر زیگمار گابریل، وزیر اقتصاد و معاون صدراعظم آلمان به تهران را برنامه ریزی کرده است.

پیشدستی آلمانی‌‌ها

زیگمار گابریل که رئیس حزب سوسیال دمکرات آلمان نیز هست، یک هیات بلند پایه از صاحب‌کاران آلمانی را نیز با خود به تهران و اصفهان خواهد برد. این سفر برای روزهای یکشنبه تا سه شنبه (۱۹تا ۲۱ ژوئیه) برنامه‌ریزی شده است. رئیس اتاق بازرگانی آلمان گابریل را همراهی می‌کند.

*دولت آلمان در اندیشه معاملات کلان با ایران است

سقف خدمات و صادرات شرکت‌های آلمانی به ایران درسال‌های گذشته ۳۹/ ۲ میلیارد یورو بوده است. صاحبکاران آلمانی امیدوارند با گشایش‌های ناشی از توافق، این میزان را ظرف دو سال به ۵ میلیارد یورو یعنی دو برابر سقف کنونی برسانند.

سهم کنونی آلمان از بازار واردات ایران ۳/ ۶ درصد است که در مقایسه با سهم ۱۶ درصدی چین ناچیز به نظر می‌رسد.
هم‌زمان صنایع خودروسازی ایران، به حضور دوباره کنسرن فرانسوی «پژو» در این کشور چشم دوخته‌اند. مدیران پژو گفته‌اند که در حال مذاکره با ایرانی‌ها هستند.

رویترز پیش‌تر به نقل از دیپلمات‌های فرانسوی گزارش داده که شرکت‌های این کشور برای ورود به بازار اقتصاد ایران در حالت آماده‌باش هستند.

[divider]

لینده، زیمنس، مرسدس دایملر، باسف، فولکس واگن، جی آی زد (GIZ) و دهها شرکت آلمانی، اوایل هفته آینده و بعد از توافق ایران و ١+۵ بعنوان نخستین هیئت بلند پایه اروپایی وارد تهران می شوند.

حسین اسماعیلی، مدیرکل اروپا، آمریکا و همسایگان دریای خزر وزارت نفت با اشاره به سفر هفته آینده هیئت آلمانی به تهران با بیان این که سفراین هیئت، نخستین سفر یک هیئت بلند پایه اروپایی بعد از توافق ایران و ١+۵ به تهران است، گفت: «آلمانها به عنوان بزرگترین شرکای تجاری ایران قبل از تحریم، از توانمندی بالای در زمینه های مختلف صنعتی برخوردار هستند.» وی با بیان این که در این سفر، ١٠ شرکت از بزرگترین شرکتهای آلمانی به همراه تعداد زیادی از شرکتهای کوچک حضور دارند، افزود: «توانمندی این شرکتها در زمینه تکنولوژی و تامین تجهیزات بسیار بالاست.»

اسماعیلی درباره برنامه این هیات در ایران هم اظهار کرد: «همزمان با سفر این هیات تجاری، سیاسی، اقتصادی هماهنگی لازم با اتاق بازرگانی ایران، بخش خصوصی، بخش دولتی برای انجام مذاکرات سازنده انجام شده است و آنها قرار است با وزیر نفت، وزیر امور خارجه، وزیر صنعت، معدن، تجارت، وزیر نیرو، اعضای اتاق بازرگانی ایران دیدار و گفتگو کنند.»

به گفته مدیرکل اروپا، آمریکا و همسایگان دریای خزر وزارت نفت، این سفر نقطه عطفی در روابط بین دو کشور که مدتی در روابط آنها خلل ایجاد شده بود، است.

اسماعیلی درباره این که آیا در این سفر قراردادی مابین دو کشور امضا خواهد شد، تصریح کرد: «قطعا عقد قرارداد و شروع مذاکره نیازمند زمان است اما این سفر می تواند شروع خوبی برای آغاز همکاریها و عقد قرارداد باشد.»

وی مهمترین هدف این سفر را آشنایی بخش خصوصی و دولتی دو کشور از توانمندی یکدیگر اعلام کرد و درباره درخواست دیگر کشورها برای حضور در ایران هم گفت: «هم اکنون در خواستهای زیادی از کشورهای اروپایی برای حضور در ایران وجود دارد که بعد از تایید و نهایی شدن اعلام خواهند شد.»

مدیرکل اروپا، آمریکا و همسایگان دریای خزر وزارت نفت درباره توافق نامه روزگذشته ایران و ١+۵ هم گفت: «سفر هیئت آلمانی به ایران نشان دهنده موثر بودن این توافقنامه است و این توافق نامه مسیر را برای حضور شرکتها و سرمایه گذاران به ایران هموارتر می کند.»

گفتنی است هیئت ۶٠ نفره آلمانی به ریاست زیگمار گابریل، قائم مقام صدراعظم آلمان که همزمان وزیر اقتصاد و انرژی این کشور نیز هست، اواسط هفته آینده برای گسترش روابط سیاسی ،تجاری و اقتصادی و به دعوت بیژن زنگنه، وزیر نفت وارد تهران می شوند.

 

تدریس خصوصی آیلتس

دیدگاه ها (۱۴)

  1. دهه 60 گفت:

    یعنی از اون ۱۲۰ میلیارد دلار که آزاد میشه” نمیشه نفری ۲۰ میلیون به ما وام کم بهره بدن کاسبی راه بندازیم پولشونو خورد خورد با بهرش برگردونیم؟

  2. بهناز گفت:

    بنظر من که نفعی به ما نمی رسه .

  3. علی گفت:

    دمت گرم گل گفتیییییییییییی

  4. بیکار گفت:

    ما که از بیکاری مردیم هر اتفاقی هم بیفته دیگه به نفع ما نیست سن ما رفته بالا دیگه برا استخدام ما را نمیخواهند…..کاش تو این اوضاع شرط سنی را برا استخدام برمیداشتن….

  5. مریم گفت:

    همون طور که بقیه گفتن برای دهه شصتی ها دیگه چیزی تغییر نمیکنه ولی امیدوارم بتونه بازار کار رو برای بقیه محیا کنه که به عاقبت ما گرفتار نشن
    متاسفانه به نسل ما یه چیزی فراتر از سوخته باید گفت

  6. امیرحسین گفت:

    امید برای بشر مثل دو بال برای پرنده است… هیچگاه در تلاطم زندگی ناامید نشو!
    امیدواری رو با توکل به خدا گره بزن…به امید حق

  7. احسان گفت:

    هیچ تغییری نمیکنه

  8. ابوذر گفت:

    کاملا با حمیدرضا موافقم.تو ایران اگه خدا هم ظهور کنه دهه شصتیا تموم شده ان

  9. فاطمه گفت:

    سلام وخسته نباشی به اقای ظریف وخداقوت میگم بهشون اینشالله گه تاثیرات خوب وبالقوه ای روی اقتصاد کشورداشته باشه وتمام نهادهاوشرکتهایی که درحال رکود بودن ایشاله رشدمثبت پیدامیکنن وماجوانها هم صاحب یک شغل فقط ما شغل میخایم ن شغلیسکه استرس داشته باشیم که ایاپولش گیرمون میادیانه؟نه شغلی که دوروزسرکارباشیم وتعدیل نیروکنن امیدوارم موفق باشید

  10. کارمند گفت:

    سلام مدیر جان
    خواهشا صفحه مربوط به «استخدام متمرکز دستگاه های اجرایی کشور ۹۴ » را اصلاح کنید. نمیشه توش نظر داد. مدتهاست که نظرات جدید ثبت نمیشه!!!

  11. محمد گفت:

    امیدوارم که تحولی در اقتصاد کشور بشه و جوان های که میخوان وارد بازار کار بشن بتونن به صنعت راه پیدا کنن

  12. حمیدرضا گفت:

    من فقط اینو میدونم بازار کارم راه بیافته به بچه های دهه شصت چیزی نمیرسه فقط بدبختی واسه این دوره

    • a.a گفت:

      با درود فراوان به تمام دهه شصتی ها، حرفت درسته البته برای اونهایی که بیکارن (که اکثریت میشن مثل خودم )ولی بازهم امیدوارم که با شرکتهای فرانسوی قرارداد نبندند آلمان خیلی بهتره توی هر زمینه ای که بگی

    • mhdskz گفت:

      به ما میگن نسل سوخته … تمام مراحل استخدامی رو طی کردم … از بهمن ۹۲ منتظر دعوت به کار شرکت نفتم!!!

کانال استخدام در تلگرام

› استخدام تهران

استخدام شهرستانها