۳۰ درصد شرکت کنندگان آزمون استخدامی دانش بنیان شاغل هستند

محمد حسین قمری دبیر شورای سیاست گذاری آزمون استخدامی شرکت‌های دانش بنیان در خصوص روند برگزاری این آزمون توضیح داد: طبق مطالعاتی که در سال ۹۵ انجام شد ۱۶ نوع خدمات و نیاز‌های تامین منابع انسانی بررسی شد که یکی از آن‌ها در زمینه دیواره شغلی بود برهمین اساس شرکت‌ها نیاز‌های خودشان را مطرح می‌کنند و جویای کار نیز رزومه خود را اعلام و این دو به هم متصل می‌شدند.
وی تاکید کرد: متاسفانه این مدل تاکنون در ایران اجرا نشده بود و به دلیل رعایت نشدن استاندارد‌ها در اعلام نیاز چنین مدلی در کشور وجود نداشت ما از طریق آزمون استخدامی می‌توانیم اتصال شرکت‌ها و کارجویان را استاندارد کنیم سازمان تامین اجتماعی ۱۳ هزار عنوان شغلی را اعلام کرده در حالی که برخی از این شغل‌ها هنوز ناشناخته و در ایران تعریف نشده اند، اما در آزمون استخدامی شرکت‌های دانش بنیان این تعاریف را استاندارد می‌کنیم.
دبیر شورای سیاست گذاری آزمون استخدامی شرکت‌های دانش بنیان توضیح داد: ۶۰ هزار نفر در فراخوان آزمون استخدامی ثبت نام کرده اند که ۵۰ هزار تومان هزینه ثبت نام برای یک رسته شغلی بود برآورد ما این بودکه تا ۵ هزار نفر موقعیت شغلی را می‌توانیم پشتیبانی کنیم که این عداد از ۵ هزار نفر نیز گذشت.
قمری ادامه داد: در انتخاب افراد مدرک را قابل اهمیت ندانسته ایم، زیرا برای شرکت‌ها نیز مهارت افراد اهمیت زیادی دارد سوالاتی که در‌ این آزمون مطرح شد براساس استاندارد شخصیت شناسی است که کاملا استاندارد است.
وی تاکید کرد: در مرحله بعدی ۲۰ هزار نفر برای مصاحبه دعوت شدند که از تمام آن‌ها نیز درباره آزمون نظرسنجی کردیم که نتیجه امیدوار کننده بود.
دبیر شورای سیاست گذاری آزمون استخدامی شرکت‌های دانش بنیان خاطر نشان کرد: ارزیاب‌های مصاحبه شغلی افرادی هستند که در آن شغل خبره هستند و ما تمام ارزیاب‌ها را ارزیابی کرده ایم البته مشکلاتی در این آزمون وجود داشت و انتقاد اصلی که به آزمون وجود دارد بحث مهارت سنجی و تشریح شاخص‌های اصلی است البته از تعداد افرادی که در این آزمون شرکت کرده اند حدود ۳۰ درصد شاغل بودند که به دنبال افزایش حقوق دنبال شغل بهتری بودند.

تدریس خصوصی آیلتس

دیدگاه خود را به ما بگویید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

کانال استخدام در تلگرام

› استخدام تهران

استخدام شهرستانها