گزینش هر ساله معلمان مدارس غیر دولتی/ حقوق تمام معلمان مدارس غیردولتی یکسان‌سازی می‌شود

مرضیه گُرد در نشست خبری که امروز در ساختمان زنده‌یاد علاقه‌مندان وزارت آموزش و پرورش برگزار شد، با اشاره به اینکه یکی از سیاست‌های وزیر آموزش و پرورش توسعه مشارکت‌های مردمی است اظهار داشت: بخشی از مشارکت‌های مردمی در دل توسعه آموزش‌های مدارس غیردولتی صورت می‌گیرد.

گُرد با اشاره به این نکته که بعد از انقلاب اسلامی ایران برخی از مدارس سه یا چهار نوبته بودند، گفت: در حال حاضر مدارس چند نوبته کشور کاهش پیدا کرده است و تعدادی از مدارس ایران دو نوبته هستند.

وی به کیفیت‌بخشی برنامه‌های آموزش و پرورشی در مدارس غیردولتی و هیأت امنایی اشاره کرد و ادامه داد: کیفیت‌بخشی در منابع انسانی و به روزآوری و توانمندسازی نیروی انسانی از برنامه‌هایی است که در نظر داریم اجرا کنیم و در بخش حمایتی نیز بسته‌های حمایتی در اختیار مدیران مراکز غیردولتی و آموزش از راه دور قرار خواهد گرفت.

معاون وزیر آموزش و پرورش به صدور مجوز برای مراکز غیردولتی اشاره کرد و اظهار داشت: برای تسهیل صدور مجوز مراکز غیردولتی بخشی فعال شده است و کمیته‌ای نیز این موضوع را پیگیری می‌کند.

* الگوی تعیین شهریه مدارس غیردولتی سلیقه‌ای نیست

گُرد در پاسخ به پرسش خبرنگار فارس، در خصوص شهریه مدارس غیردولتی اظهار داشت: الگوی شهریه مدارس غیردولتی به استناد قانون چند پارامتر دارد و مدارس بر اساس آن پارامترها و شاخص‌ها می‌توانند شهریه خود را افزایش دهند.

وی با بیان اینکه اگر مدرسه‌ای ادعا دارد که رقم شهریه آن ۱۷ یا ۱۸ میلیون است باید سند داشته باشد یعنی برای آموزش دانش‌آموزان هزینه‌هایی را انجام داده باشد.

رئیس سازمان مدارس غیردولتی، توسعه مشارکت‌های مردمی و خانواده آموزش و پرورش اضافه کرد: الگوی تعیین شهریه مدارس غیردولتی، الگوی شفاف و روشن است که سلیقه‌ای نیست و هیچ مدرسه‌ای نمی‌تواند بیشتر از آن چه در این الگو پیش‌بینی شده است از خانواده‌ها شهریه دریافت کند.

وی افزود: در دو، سه مورد مطلع شدیم که مدیران مدارس شهریه‌ای را از خانواده‌ها دریافت کردند که آنها را مکلف کردیم تا این شهریه را باز گردانند حتی در برخی موارد چک دریافت شده بود که به خانواده‌ها بازگردانده شد.

* یکسان‌سازی حقوق معلمان مدارس غیردولتی کشور

گُرد با بیان اینکه امسال برنامه نظارتی دقیقی برای مدارس غیردولتی داریم، اضافه کرد: در بخش پرداخت حقوق معلمان دستورالعمل‌هایی در حال تدوین است که در حال پیگیری در کمیسیون اجتماعی هستیم تا یکسان‌سازی حقوق معلمان مدارس غیردولتی در سطح کشور انجام گیرد؛ در بحث بیمه معلمان مدارس غیردولتی نیز طرحی در حال پیگیری است.

وی با تأکید بر این نکته که هیچ مدرسه غیردولتی نباید از معلمان بدون صلاحیت استفاده کنند، افزود: استفاده از معلمان بدون صلاحیت موجب کاهش کیفیت مدرسه و شکایت خانواده‌ها خواهد شد.

معاون وزیر آموزش و پرورش ادامه داد: شاخص‌های متعددی برای اندازه‌گیری کیفیت آموزش و پرورش مدارس غیردولتی پیش‌بینی شده است ضمن اینکه تمام مدارس غیردولتی موظف هستند از لحاظ آموزشی و پرورشی مانند مدارس دولتی عمل کنند.

وی در پاسخ به این پرسش که برخی از مدارس غیردولتی اجازه حضور بازرسان را در مدارس نمی‌دهند، افزود: اگر مدرسه‌ای اجازه حضور بازرس را ندهد باید برای مدیر آموزش و پرورش آن منطقه تأسف خورد؛ اگر احساس کنیم حقی از کسی به ناحق ضایع شده است حتماً با این موضوع برخورد خواهیم کرد.

گُرد به طرح خرید خدمات آموزشی اشاره کرد و افزود: این موضوع در قانون بودجه سال ۹۳ دیده شده است به این معنی که ممکن است مدیر آموزش و پرورش منطقه مشاهده کند که در یک کلاس درسی تراکم بیش از حد دانش‌آموز وجود دارد که حتی تا ۵۰ نفر در یک کلاس نیز گزارش شده است؛ در این طرح از حق سرانه دانش‌آموزی استفاده می‌شود و مدیر مدرسه فوق، توافق‌هایی با مدیر مدرسه غیردولتی خواهد داشت.

وی در پاسخ به این پرسش که انتخاب دانش‌آموزان برای تحصیل در مدرسه غیردولتی بر چه اساسی است، بیان داشت: اعلام ظرفیت خالی هر مدرسه، اعلام نیاز و تقاضا از سوی دانش‌آموز مدنظر است ضمن اینکه مدیر مدرسه با شورای نظارت استان هماهنگ کرده و پس از تأیید آنها بر اساس فرم‌ها با توجه به رضایت اولیا و شاخص‌هایی در نظر گرفته شده، دانش‌آموزان را از مدارس دولتی به غیردولتی انتقال می‌دهند.

گُرد با تأکید بر اینکه تمام معلمان مدارس غیردولتی از ضوابط گزینش آموزش و پرورش برخوردارند و باید ‌آموزش‌های ضمن خدمت را بگذرانند، اظهار داشت: امسال آموزش‌های ضمن خدمت در تابستان برای معلمان مدارس غیردولتی به خصوص آن گروه که برای تدریس کتاب‌های جدیدالتألیف دارند، پیش‌بینی شده است.

وی تصریح کرد: مدیران مدارس غیردولتی باید هر سال، فهرست ۱.۵ برابر ظرفیت معلمان مدرسه را به گزینش منطقه ارائه دهند و معلمان هر سال باید تحت گزینش قرار گیرند.

معاون وزیر آموزش و پرورش در خصوص تبلیغات برخی مدارس غیردولتی افزود: اگر تبلیغات مدرسه غیردولتی با عملکرد ‌آن سازگاری نداشته باشد می‌توانیم بررسی کنیم.

تدریس خصوصی آیلتس

دیدگاه ها (۴۷)

  1. مریم گفت:

    سلام من لیسانس مدیریت دولتی دارم و ۲ سال سابقه و دارای گزینش با حقوق ۴٠٠هزارتومن
    چرا فکری به حال استخدام ما نمیکنن ماحتی توی آزمون هم نمیتونیم شرکت کنیم

  2. تینا گفت:

    سلام،من به شخصه خسته شدم از اینکه درس بخونی زحمت بکشی تهش واسه استخدام شدن خودتو به هر دری بزنی نشه کاری کرد ،همش پارتی ،خدا گفته از تو حرکت از من برکت دیگه حرف کیو باور کنیم ،نه واسه تدریس میخوانمون نه شهرداری ،مدرک معماری به دردم نخورد این همه خرج تهش هیچی ، میگن شهرای کوچیک بهتر استخدام میشی منکه به خاطر ازدواجم اومدم فریمان اینجا هم به هر دری زدم نسد ،صد رحمت به مشهد باز یه فروشندگی هست ،الان که فریمانم چه خاکی به سرم بریزم

    • حمیدرضا گفت:

      بله شهرستان کوچک را نمیتوان روش حساب کرد. من پیشنهادم اینه که یک توانمندی را در خود افزایش یا فرابگیرید که به درد بچه ها میخوره و آغاز به آموزش خصوصی کنید و در سایت هایی مانند دیوار آگهی بفرستید. یکی از شانس ها آموزش انگلیسی به بچه هاست ولی بسته به خودتون داره که کاری را دست بزارید روش که تک باشه و ارزش ساز برای خانواده ها. منم یه جورایی همشهری شمام نیشابورم و میدونم که رفت و آمد به مشهد دردسر هایی داره که کار را در اون شهر سخت کرده

  3. احمدی گفت:

    فقط حرف حرف حرف…تا کجا حرف خسته نشدین واقعا!آخه تا کی دل خوش باشیم…ک مثلا معجزه ای شه واقعا کی به فکر هست!

  4. دبیر گفت:

    نوشتن چه فایده داره وقتیکه هممون پنج دستی به شغلمون چسبیدیم وقلم مطبوعات قدرتی نداره.نیروهای آزاد مدارس غیردولتی اکثرهم دارند له میشن ومطبوعات هم فقط خبر مینویسن ولی در عمل خبری نیست.

  5. سعیده گفت:

    جونم سعید حقوقت که

  6. دبیر گفت:

    باسلام.سرکارخانم گرد،فرمایشات بیانگر دغدغه های همه نیروهای آزاد مدارس غیردولتیست ولی در اقدام وعمل خبری نیست.

  7. دبیر گفت:

    باسلام.خانم گرد از اجرای فرمایشات شما خبری نشد.پیگیری کنید لطفا.دیگه این نیروها چقدر بنویسند وخواهش کنند.انگاراین تقاضاها بوی تکرار میدهد.بفکر باشید.این نیروها دیگه ازمرز تحقیر شدن گذشته اند!!!!!

  8. raha گفت:

    تازه من ۵تا خواهرو برادر دارم که همه تحصیل کرده و بیکارن همه تو بهترین دانشگاها درس خوندن و پدرم که کشاورزه باچه سختی خرج تحصیلمونو داد اما حالا باید شرمندش باشیم

  9. raha گفت:

    بخدا من خیلی نیاز به کار دارم خواهش میکنم یه فکری به حال ما جوونا بکنید خودم دانشجوی دکتری و شوهرم فوق لیسانس ریاضی اما هردو بیکاریم ایا این انصافه؟؟؟ایا بچه های مسئولین هم مثل ما بیکارن یا بهترین شعلهارو دارن؟؟

  10. AMIN گفت:

    سلم من یه معلم غیر انتفایی ام که علوم تجربی درس میدم من راضی ام و ماهی ۲۰۰۰۰۰۰ تومان پول میگیرم.

    • arman گفت:

      والا با ای پولی که شما تو غیرانتفاعی میگیری بعید میدونم اونجا کارت فقط تدریس باشه .بازم بیشتر فکر کن

  11. سارا گفت:

    سلام من لیسانس زیست شناسی دارم خیلی به تدریس علاقه دارم میخواستم بدونم چطوری میشه اونجا تدریس کرد

  12. دبیر گفت:

    اگه هزارسال دیگه هم دست رو دست بزاریم فایده ای نداره

  13. سعیده هراتی گفت:

    سلام خانم گرد.من ارشد رشته تاریخ هستم هرچی به مدارس غیرانتفاعی برای تدریس مراجعه میکنم بهمم نگاه نمیکنن.گناه ماچیه که به تدریس کردن علاقه مندیم.لطفا راهنمایی کنید

  14. سحر گفت:

    باسلام واحترام سوالی که دارم اینه که چرا آموزش وپرورش ازنیروهای آزادمدارس غیردولتی که دارای تجربه وگزینش ازاداره دارن استفاده نمی کنند ؟ تااین قدرباکمبود نیرو مواجه نباشند درضمن مدارس غیردولتی حقوق در حداستاندارد وقانونی به نیروهاشون نمی دهند نیروهای آزاد امنیت شغلی ندارن بااین که بهترین کار راانجام می دهندوکوتاهی درانجام کارهای مدرسه وحتی دانش آموزان نمی کنند

  15. نداهراتی گفت:

    رشته آی تی

  16. پرگل احمدی گفت:

    سلام من ارشدالهیات دارم بامعدل ۱۸/۶۱تدریس دوست دارم چطوری بایستی واردمدارس غیرانتفاعی بشم واسه تدریس

  17. دبیر گفت:

    باسلام.به هفته نامه بازارکارهم پیامک کنیم.با سازمان مدارس غیردولتی کشور هم در تماس باشیم.نماینده های مجلس.مجله خبری وبالاخره هرجاکه به ذهنمون میرسه باید مشکلاتمونو انعکاس بدیم تا ان شاالله فرجی حاصل بشه.موفق باشید.

  18. حمزه گفت:

    چرا دبیران آزاد کار و استخدام نمیکنن؟
    فرزندان فرهنگیان سهمیه دارن ولی ا ن

  19. فاطمه گفت:

    سلام کاش به جای استخدام افراد بی تجربه در آموزش و پرورش فکری به حال معلمان با تجربه غیرانتفاعی هم می کردن
    ۱۸ سال سابقه کار ۲۹ شاگرد با حقوق ۴۳۰ هزار چه وضعیه
    چرا قانونی برای ما وجود نداره؟

  20. پیمانه گفت:

    سلام خانم گرد من لیسانسه مترجمی زبان انگلیسی دارم و ۵ ساله در آموزشگاهای زبان خارجه تدریس میکنم دو سال پیش برای گزینش اقدام کردم و متاسفانه جواب گزینش منفی بود و با توجه به اینکه مجوز گزینش یک ساله است من بعد از گذشت یکسال دوباره اقدام کردم ولی گزینش برای مدارس غیر دولتی فقط اردیبهشت ماه صورت میگیرد آیا من الان میتونم مشغول بکار بشم تا اردیبهشت ماه؟

    • دبیر گفت:

      سلام پیمانه.زنگ بزن سازمان مدارس غیرانتفاعی کشور.ولی فکر نکنم تاثیر داشته باشه.شمارشو ازاطلاعات تهران بگیر.

    • دبیر گفت:

      سلام پیمانه.این شماره سازمان مدارس غیرانتفاعیه.۰۲۱۸۲۲۸۴۲۳۸(خانم جوکار/مسئول حقوقی سازمان)شاید بتونه کمک کنه.موفق باشید.

  21. حدیث گفت:

    سلام
    من خیلیییی به تدریس علاقمندم فوق لیسانس الهیات دارم کجا میتونم پیگیر باشم مدارس غیرانتفاعی چطور نیرو جذب میکنه؟

    • دبیر گفت:

      سلام.باید به مدارس غیردولتی شهریاشهرستانتون مراجعه وبه مدیر هریک ازمدارس فوق برای تدریس اعلام آمادگی کنید.درصورت نیاز باشماتماس میگیرند.درصورت تاییدمدیریاموسس مراحل گزینش راطی کرده ومدارک لازم من جمله کپی مدرک تحصیلی وشناسنامه وکارت ملی وعکس روتحویل مدیرمدرسه داده و ومشغول تدریس میشوید.موفق باشید

      • samira گفت:

        سلام
        برای سال تحصیلی بعد میخوام برای تدریس تو مدارس غیرانتفاعی اقدام کنم، شما اطلاع دارید چه جوری میشه دوره های آموزش و پرورش برای معلمها رو گذروند؟ کجا باید مراجعه کرد؟

  22. سايه گفت:

    سلام من لیسانس الهیات دارم ومدرک مربیگری پیش دبستانی جویای کار در مدارس هستم.ولی تا امروز موفق به استخدام نشده ام .باید چکار کنم

  23. حمیده گفت:

    با سلام با سابقه ۱۰ سال فراتر هنوز سرگردان در غیرانتفاعی ها هستم کما اینکه فقط انتظارداشتم درطرح بسته های حمایتی حمایت شوم همین

  24. هانیه بهارلو گفت:

    با عرض سلام
    من فارغ التحصیل رشته علوم تربیتی آموزش کودکان استثنایی از دانشگاه علامه طباطبایی در سال ۹۲ هستم
    علاقه مند به تدریس هستم
    لطفا…

  25. الهام گفت:

    فقط باید دعا کنیم که آقا امام زمان بیاد ….تا عدالت رو برقرار کنه

    عجل علی ظهورک یا صاحب الزمان

  26. الهام گفت:

    فقط باید دعا کنیم که آقا امام زمان بیاد ….تا عدالت رو برقرار کنه

    عجل علی ظهورک یا صاحب الزمان

    • الهام گفت:

      من از روزی که دنبال کارم روزی هزار بار میگم آقا بیا.هرجا که فکرشم نمیکنید رفتم.مدرک فوق لیسانس زمین شناسی از دانشگاه سراسری با معدل ۱۸ میگیرم دستم میرم اینور اونور.همه چیم بلدم. نرم افزار زمین شناسی.طراحی جلد و صفحه آرایی و کار با کامپیوتر icdl دارم.فقط بهم میگن سابقه بیار:))))))))))))))) خنده داره.الان تو مدرسه غیر انتفاعی با ماهی ۲۰۰ هزار تومن دارم کار میکنم.باورتون میشه؟

  27. مریم گفت:

    سلام سرکار خانوم کرد
    لظفا بفرمایید من با عالقۀ بسیاری که به معلمی و تدریس دارم اما با داشتن فوق لیسانس ادبیات سابقه کار ندارم و سنم هم بالا رفته باید چیکار کنم که به آرزوم برسم
    خواهشا کمک کنید
    سپاسگزارم

  28. الهام گفت:

    سلام .خسته نباشید.منم عاشق تدریس هستم ولی متاسفانه هیچ جا من رو استخدام نمیکنند.فوق دیپلم کامپیوتر هستم .

  29. مریم گفت:

    سرکار خانم گرد باسلام ودرود خدمت شما
    بنده علاقه ی زیادی به تدریس دارم لطفا راهنمایی بفرمایید چطور میتونم در پروسه ی گزینش معلم ثبتنام کنم.
    خواهشا کمکم کنید.
    متشکرم

  30. مریم گفت:

    سرکار خانم گرد باسلام ودرود خدمت شما
    بنده علاقه ی زیادی به تدریس دارم لطفا راهنمایی بفرمایید چطور میتونم در پروسه ی گزینش معلم ثبتنام کنم.
    خواهشا کمکم کنید.
    متشکرم

  31. مریم گفت:

    سرکار خانم گرد باسلام ودرود خدمت شما
    بنده علاقه ی زیادی به تدریس دارم لطفا راهنمایی بفرمایید چطور میتونم در پروسه ی گزینش معلم ثبتنام کنم.
    خواهشا کمکم کنید.
    متشکرم

  32. مهدیه گفت:

    من شش هفت ساله غیرانتفاعی درس میدم و با ۱۵ ساعت درس دادن تو هفته در مقطع دبیرستان حقوق ماهیانم هفتادو پنج هزار تومنه!!!!!!! و ایام تعطیل و فصل امتحاناتم حقوق نداریم.

  33. مهسیما گفت:

    من تازه میخواستم تو یه مدرسه غیرانتفاعی استخدام بشم ولی وحشت کردم از حرفاتون،حقوق دفتردار چقدره؟

  34. زهره گفت:

    با سلام ،میشه لطفا توضیح بدین چطوری معلم غیر انتفاعی میشه شد؟

  35. مرتضی گفت:

    با سلام به همه دست اندر کاران آموزش و پرورش- بنده فارغ التحصیل پیش دبستانی و دبستانی هستم سه ساله که تو یه دبستان در کلاس سوم مشغولم با اینکه متاهل هم هستم حقوق ماهیانه ۵۰۰ میگیرم با فعالیت خیلی بیشتر از مدارس دولتی اما حقوق یک سوم دولتی-این یه واقعیته که با این حقوقها واقعا زیر خط فقریم آیا این امر منصفانه است؟خواهش میکنم اگه صدای ما رو میشنوید – مث ما که دلسوز بچه های مردم هستیم یکی هم به فکر ما باشید.

  36. فرناز گفت:

    سلام. منم عربی درس میدم دینی و قرآن و پرورشی. از شنبه تا پنج شنبه تو مدارس غیر انتفاعی. سرهم پول مهد دخترم و ایاب و ذهاب در نمییاد. فقط علاقه اینجا معنی میده وگرنه فقط ضرره. اون از بیمه و اون از حقوق و مزایا. تو بهترین دانشگاه درس خوندیم. و هر مدرکی گفتن آوردیم و همه ضمن خدمتها رو رفتیم. تازه من تمام درسهامو با برد هوشمند و نرم افزار آموزشی میدم. خدا میدونه چقدر وقت گذاشتم تو رو خدا به فکر ما باشین

  37. لیمو گفت:

    باسلام من خود هفت ساله که با جان ودل در غیرانتفاعی کار می‌کنم بیمه نیستم وبا درامد ماهی ۲۵۰هزارتومان توانایی بیمه کردن خود رانداشتم از خانم گرد خواهش می کنم فکری به حال ما کند چرا ما نمی توانیم در استخدامی ها شرکت کنیم

  38. احسان گفت:

    سلام تورو خدا یه فکری به حال ما بکنید دارن از ما ها سو استفاده میکنند خودشون میلیاردی میخورن صدامونو به گوش وزیر برسونید ای خدا………..

دیدگاه خود را به ما بگویید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

کانال استخدام در تلگرام

› استخدام تهران

استخدام شهرستانها