کمبود ۷۰۰ معلم دراستان چهارمحال وبختیاری

اقبال عباسی در شورای آموزش و پرورش چهارمحال و بختیاری تأکید کرد: برای رفع این کمبود باید از ظرفیت خالی نیروی انسانی، امکانات و تجهیزات سایر مراکز شامل غیرانتفاعی و دانشگاه های علمی و کاربردی بهره گیری شود.

وی افزود: تکمیل و بهره برداری از طرح های نیمه تمام با هدف تامین تجهیزات مورد نیاز و رفع بخشی از این کمبود باید در اولویت قرار گیرد.

عباسی تصریح کرد: برگزاری نشستی با خیّرهای مدرسه ساز و هدایت آنان به سمت و سوی تلاش برای حرفه آموزی و همچنین کمک آنان به منظور تجهیز مدارس در کنار مدرسه سازی مورد توجه مسئولان مرتبط باشد.

وی بیان داشت: ارائه حرفه آموزی به دانش آموزان دبیرستانی یکی از بهترین راهکارهای ایجاد شغل در دوران پس از تحصیل آنان محسوب می شود.

استاندار چهارمحال و بختیاری اضافه کرد: استفاده صحیح دانش آموزان از فضای مجازی یکی از مهمترین رسالت های آموزش و پرورش است.

وی عنوان داشت: به همین منظور مسئولان آموزش و پرورش موظفند اطلاع رسانی در حوزه فضای مجازی را افزایش دهند تا دانش آموزان در مواقع بیکاری با فرا گرفتن مهارت بتوانند فعالیت های مطلوب تر و مفیدتری انجام دهند.

عباسی اظهار کرد: محدود کردن حوزه های آموزش، سیاست و ورزش برای جوانان مناسب نیست، بلکه بایستی راهکارهای کسب درآمد از این حوزه ها به دانش آموزان آموزش داده شود.

مدیرکل آموزش و پرورش چهارمحال و بختیاری نیز گفت: استقرار پایه ۱۲ به دوران تحصیلی دانش آموزان، آموزش و پرورش را با چالش های نیروی انسانی، فضای آموزشی و تجهیزات مواجه خواهد کرد.

بهروز امیدی به تحصیل ۱۹۲ هزار دانش آموز در مدارس دولتی، غیردولتی و بزرگسال چهارمحال و بختیاری اشاره و بیان کرد: از این تعداد ۱۶۰ هزار دانش آموز در مدارس دولتی زیر نظر ۱۰ هزار معلم مشغول تحصیل هستند.

وی با اشاره به ورود ۶ هزار دانش آموز به پایه دوازدهم در سال تحصیلی آینده ادامه داد: برای این تعداد دانش آموزش ۳۰۰ کلاس درس و ۷۰۰ نیروی انسانی نیاز است.

امیدی عنوان کرد: استفاده از ساعات تدریس نیروهای رسمی با اضافه تدریس، ادغام کلاس های کمتر از حدنصاب، خرید خدمات از بخش های غیردولتی، برون سپاری و استفاده از ظرفیت سازمان ها و نهادهای دیگر مهمترین راهکارهای مدیریت و رفع مشکل کمبود نیروی انسانی در این حوزه محسوب می شود.

 

خبر آنلاین

تدریس خصوصی آیلتس

دیدگاه خود را به ما بگویید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

کانال استخدام در تلگرام

› استخدام تهران

استخدام شهرستانها